Filipiak Ewa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(19)
Forma i typ
Książki
(12)
Artykuły
(7)
Dostępność
dostępne
(14)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(1)
Kielce - Czytelnia
(1)
Busko zdrój - czytelnia
(1)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(5)
Opatów - wypożyczalnia
(1)
Ostrowiec - czytelnia
(1)
Sandomierz - wypożyczalnia
(2)
Starachowice - wypożyczalnia
(2)
Staszów - wypożyczalnia
(2)
Autor
Boszczyk Marta
(722)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(556)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(488)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(484)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(441)
Filipiak Ewa
(-)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(440)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(430)
Lewicka Ewa
(417)
Puszczewicz Barbara
(398)
Prus Bolesław (1847-1912)
(375)
Kosiń Janina
(373)
Lewandowska Bożena
(370)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(346)
Goetz Magdalena
(344)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(334)
Shakespeare William (1564-1616)
(288)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(262)
Lenin Vladimir Il'ič (1870-1924)
(257)
Knajder-Sowa Anna
(253)
Cyrański Czesław
(247)
Pigoń Stanisław (1885-1968)
(240)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(221)
Faliszewska Jolanta
(218)
Łoskot Małgorzata
(209)
Trojan Elżbieta
(208)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(199)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(194)
Tuwim Julian (1894-1953)
(190)
Jakubowski Jan Zygmunt (1909-1975)
(184)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(184)
Tarapata Ewa
(180)
Pronobis Małgorzata
(166)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(166)
Markiewicz Henryk (1922- )
(162)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(161)
Uniechowski Antoni (1903-1976)
(159)
Parandowski Jan (1895-1978)
(157)
Reymont Władysław Stanisław (1867-1925)
(157)
Jodełka-Burzecki Tomasz (1919-1989)
(156)
Broniewski Władysław (1897-1962)
(154)
Praca zbiorowa
(153)
Staff Leopold (1878-1957)
(152)
Tolstoj Lev Nikolaevič (1828-1910)
(152)
Conrad Joseph (1857-1924)
(142)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(137)
Elsner Danuta
(136)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(136)
Rychlicki Zbigniew (1922-1989)
(136)
Engels Friedrich (1820-1895)
(135)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(135)
Łuba Małgorzata
(134)
Stróżyński Klemens
(133)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(132)
Kobyliński Szymon (1927-2002)
(130)
Marx Karl (1818-1883)
(130)
Rechnio-Kołodziej Beata
(128)
Wańkowicz Melchior (1892-1974)
(128)
Włodno Danuta
(127)
Żukrowski Wojciech (1916-2000)
(127)
Bratny Roman (1921- )
(125)
Jastrzębska Lidia
(125)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(124)
Krzeczkowska Eugenia
(123)
Smólska Janina (?-2002)
(123)
Hertz Paweł (1918-2001)
(122)
Jakubowska Alina
(122)
Lewik Włodzimierz (1905-1962)
(120)
Laere Karolina Van
(118)
Malczewski Artur
(118)
Myjak Józef
(118)
Putrament Jerzy (1910-1986)
(115)
Dobraczyński Jan (1910-1994)
(113)
Doroszewski Witold (1899-1976)
(113)
Kieniewicz Stefan (1907-1992)
(112)
Misiorowska Ewa
(112)
Jaworowski Jerzy (1919-1975)
(111)
Szelburg-Zarembina Ewa (1899-1986)
(111)
Szweykowski Zygmunt (1894-1978)
(111)
Włodno-Furman Elżbieta
(111)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(110)
Rogoziński Julian (1912-1980)
(110)
Rusiecki Antoni Marian (1892-1956)
(109)
Garstka Tomasz
(108)
Lem Stanisław (1921-2006)
(108)
Krasiński Zygmunt (1812-1859)
(107)
Norwid Cyprian Kamil (1821-1883)
(107)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(106)
Radzicki Józef
(106)
Kierszys Zofia (1921-2000)
(105)
Stawar Andrzej (1900-1961)
(105)
Wyka Kazimierz (1910-1975)
(105)
Krasicki Ignacy (1735-1801)
(104)
Klemensiewicz Zenon (1891-1969)
(103)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(102)
Puškin Aleksandr Sergeevič (1799-1837)
(102)
Bunsch Karol (1898-1987)
(101)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(101)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(101)
Gomulicki Juliusz Wiktor (1909-2006)
(100)
Jaworowski Mieczysław
(100)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(18)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(19)
Temat
Uczenie się
(4)
Dziecko
(3)
Uczniowie gimnazjów
(3)
Nauczanie
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Techniki Freineta
(2)
Uczniowie szkół podstawowych
(2)
Zdolności
(2)
Bruner, Jerome Seymour (1915- )
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Freinet Celestyn
(1)
Freinet, Célestin
(1)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pamięć
(1)
Pedagogika
(1)
Poznanie
(1)
Szkoła podstawowa
(1)
Twórczość
(1)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Vygotskij, Lev Semenovič (1896-1934)
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
19 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Edukacja Dzisiaj)
Zawiera: Problemy zwiazane z dyscypliną i ich przyczyny: przyczyny problemów z dyscypliną, rola domu, społeczeństwa, szkoły.
Zawiera: Podejmowanie decyzji w sprawach dyscypliny: filozofia edukacyjna a teorie rozwoju dziecka, teorie kierowania, interwencji niedyrektywnej, przewodnictwa. Tworzenie indywidualnej teorii dyscypliny, cechy charakterystyczne teorii. Opis, objasnienie, prognozy, podstawy teoretyczne. Porównanie czterech podejść do dyscypliny: modyfikacja zachowania, dyscyplina asertywna, logiczne konsekwencje, terapia rzeczywistości/teoria wyboru.Wpływ indywidualnego podejscia do dyscypliny: analiza własnej filozofii, okreslenie kryteriów wyboru, identyfikacja i ocena zasadności założeń, przyjęcie, synteza lub stworzenie nowego modelu, rozpatrywanie funkcji uniwersalnego programu dyscypliny, wybór profilu dyscypliny, podjęcie decyzji, rola analizy refleksyjnej w podejmowaniu decyzji.
Zawiera: Modele dyscypliny.
Modyfikacja zachowania: Burrhus F. Skinner ; Podstawowe zasady modyfikacji zachowania ; Strategie korygujące: wzmacnianie, wygaszanie, wykluczanie, karanie ; Rozkłady wzmocnień ; Rodzaje wzmocnień: warunkowe, nagrody w postaci jedzenia, rzeczowe, w formie zajęć, wzmocnienia ogólne i wspomagające, żetonowy system wzmocnień ; Problemy przekupstwa i środków zniechęcających ; Niektóre problemy związane z nagrodami ; Zapobieganie problemom z dyscypliną ; Dyscyplina w całej szkole ; Mocne i słabe strony modyfikacji zachowania.
Zawiera: Dyscyplina asertywna: Lee Canter ; Reakcje na złe zachowanie: styl nieasertywny, nieprzyjazny, asertywny ; Przeszkody na drodze do asertywności ; Stosowanie dyscypliny asertywnej: krok pierwszy: stwórz pozytywne relacje uczeń - nauczyciel, krok drugi: Określ zasady lub swoje wymagania, krok trzeci: Rejestruj przypadki niewłaściwego zachowania, krok czwarty: Stosuj kary, aby wymusić przestrzeganie przez uczniów ograniczeń, krok piąty: Wprowadź w życie system pozytywnych konsekwencji, krok szósty: Zadbaj o silne wsparcie rodziców ; Niektóre problemy związane ze stosowaniem kar lub negatywnych konsekwencji ; Zapobieganie problemom z dyscypliną ; Dyscyplina w całej szkole ; Mocne i słabe strony dyscypliny asertywnej.
Zawiera: Logiczne konsekwencje: Rudolf Dreikurs.
Zawiera: Motywy zachowania: przyciąganie uwagi, sprawowanie władzy, branie odwetu, pokazywanie własnej słabości ; Style nauczania: autorytarny, liberalny, demokratyczny ; Jak pomóc uczniom korygować ich zachowanie: rozpoznawanie błędnych celów ; Zapobieganie problemom z dyscypliną: zachęta a pochwała, konsekwencje logiczne, dyskusja w klasie, sugestie dotyczące dyscypliny prewencyjnej ; Dyscyplina w całej szkole ; Mocne i słabe strony modelu logicznych konsekwencji.
Zawiera: Analiza transakcyjna: Eric Berne i Thomas Harris.
Zawiera: Zachowanie a mózg ; Trzy stany ego: rodzic, dziecko, dorosły ; Cztery pozycje życiowe: nie jestem w porzadku - ty jesteś w porządku, nie jestem w porządku - ty nie jesteś w pporządku, jestem w porządku - ty nie jesteś w porządku, jestem w porządku - ty jesteś w porządku ; Analizowanie transakcji: rozpoznawanie stanów ego, unikanie transakcji rozbieżnych ; Analiza transakcyjna w szkole: pozostawanie w stanie Dorosłego, uczenie dzieci analizy transakcyjnej ; Gry uczniów ; Jak sobie radzić z grą uczniów ; Zapobieganie problemom z dyscypliną ; Dyscyplina w całej szkole ; Mocne i słabe strony analizy transakcyjnej.
Zawiera: Trening skuteczności nauczyciela: Thomas Gordon.
Zawiera: Argumenty za treningiem skuteczności nauczyciela ; Podstawy treningu: "własność" problemu, ustalanie potrzeb uczniów, dokonywanie wymiany, modyfikowanie środowiska edukacyjnego, słuchanie aktywne, wysyłanie konfrontacyjnych komunikatów typu "ja" ; Zmniejszanie oporu przez zmianę taktyki ; Rozwiązywanie problemów ; Konflikt wartości ; Dyscyplina prewencyjna: prewencyjny komunikat typu "ja", modyfikowanie przestrzeni sali lekcyjnej ; Mocne i słabe strony treningu skuteczności nauczyciela ; Główne myśli.
Zawiera: Terapia rzeczywistości/teoria wyboru: Wiliam Glasser.
Zawiera: Terapia rzeczywistości: korygowanie zachowań nieakceptowalnych, wykluczenie ; Teoria wyboru: podstawowe potrzeby człowieka, równoważenie potrzeb, niezaspokojone potrzeby a złe zachowanie, obrazy w umysle, konflikty w zaspokajaniu potrzeby kontroli ; Glasserowska szkoła jakości: kierowanie: szef kontra przewodnik, program szkoły jakości ; Strategie korekcyjne ; Zapobieganie problemom z dyscypliną ; Dyscyplina w całej szkole ; Wspólnoty jakości a szkoły jakości ; Mocne i słabe strony terapii rzeczywistości/teorii wyboru.
Zawiera: Dyscyplina rozsądna: Forrest Gathercoal.
Zawiera: Perspektywa etyczna ; Perspektywa prawna ; Prawa ucznia ; Pierwsza, czwarta i czternasta poprawka do Konstytucji ; Prawo demokratyczne a szkoła ;Reguły i konsekwencje ; Rozsądne stosowanie reguł i konsekwencji ; Dyscyplina rozsadna w klasie: podejście indukcyjne, dedukcyjne, spotkania klasowe ; Zapobieganie problemom z dyscypliną : Mocne i słabe strony modelu dyscypliny rozsądnej.
Zawiera: Model Jonesa: Fredric H. Jones.
Zawiera: Struktura klasy: reguły, procedury, standardy, zarządzanie przestrzenią klasy, relacje między uczniami a nauczycielem ; Kontrolowanie klasy: strategie udzielania wskazówek, ustalanie granic ; Pobudzanie do współpracy: trening odpowiedzialności i pomijania ; Systemy wspomagajace ; Zapobieganie problemom z dyscypliną ; Mocne i słabe strony modelu Jonesa.
Zawiera: Tworzenie uniwersalnego programu dyscypliny.
Zawiera: Indywidualna filozofia dyscypliny ; Ustalanie kryteriów ; Identyfikacja i potwierdzenie założeń ; Rozważanie mozliwych wariantów ; Przegląd modeli dyscypliny: modyfikacja zachowania, dyscyplina asertywna, logiczne konsekwencje, analiza transakcyjna, trening skuteczności nauczyciela, terapia rzeczywistości/teoria wyboru, dyscyplina rozsadna, model Jonesa.
Zawiera: Tworzenie indywidualnej teorii dyscypliny.
Zawiera: Przykładowy uniwersalny program dyscypliny: zapobieganie problemom dyscypliny.
Zawiera: Podejścia i procedury kierowania klasą.
Zawiera: Przemoc w szkole.
Zawiera: Przyczyny przemocy: rodziny dysfunkcyjne i znęcanie się nad dziećmi, zastarszanie a przemoc, gangi a przemoc, przemoc a wpływ szkoły.
Korygowanie problemów z przemocą szkolną: nadzór jako metoda niedopuszczania do przemocy, postępowanie w razie napaści i wzięcia zakładników, badania profilaktyczne potencjalnych źródeł przemocy, wspieranie działań przeciwko zastraszaniu i działalności gangów, rozwiązywanie konfliktów i mediacja rówieśników.
Zawiera: Zapobieganie problemom z przemocą szkolną: zaspokajanie potrzeb uczniów, uczenie się i motywacja, współnoty uczących się, promowanie wspólnot uczących się, inteligencje wielorakie, trening odporności.
Zawiera: Kierowanie klasą a różnorodność uczniów.
Zawiera: Zróznicowanie kulturowe a relacje międzypersonalne ; asymilacja a pluralizm kulturowy ; Klasy społeczne ; Zróżnicowanie etniczne ; Język a styl porozumiewania się ; struktura edukacji wielokulturowej.
Zawiera: Program i metody nauczania uczniów z mniejszości kulturowych, etnicznych i rasowych ; Eliminowanie uprzedszeń związanych z płcią ;Nietypowość ; Różnorodność religijna a szkoła.
Zawiera: Kierowanie klasą.
Zawiera: Rozpoczęcie roku: poznawanie się, ustalanie reguł ; Organizacja czasu: wprowadzanie procedur, objasnianie zadawanych prac, rozdawanie materiałó, zakończenie lekcji ; Utrzymywanie właściwego tempa ; Wzmacnianie koncentracji na zadaniach - pobudzanie zainteresowania uczniów, kierowanie nauką, ograniczanie zakłóceń ; Organizacja przestrzeni - strefa aktywności, układ miejsc siedzących, środowisko sali lekcyjnej ; Wzmacnianie pozycji uczniów w klasie ; Angażowanie rodziców - obowiązki wychowawcze rodziców, kontaktowanie się z rodzicami, wolontariusze, kierowanie szkołą i podejmowanie decyzji przez rodziców.
Uznany w świecie podręcznik wykorzystywany w kształceniu i dokształcaniu nauczycieli. Prezentuje systemy wprowadzania i utrzymywania dyscypliny w klasie dopasowane do codziennej praktyki nauczycielskiej. Książka zawiera 4 powiązane ze sobą części. Pierwsza część to przegląd rodzinnych, społecznych i szkolnych źródeł problemów z dyscypliną, który ma pomóc w autodiagnozie i wypracowaniu przyszłym i obecnym nauczycielom własnej teorii kierowania klasą i ładem klasowym. Druga część, stanowiąca trzon książki, to doskonale uporządkowana prezentacja 8 sprawdzonych empirycznie systemów zachowania dyscypliny w klasie. Trzecia część jest powrotem do stworzenia własnej teorii dyscypliny przez czytelników, którzy dopiero sposobią się do zawodu nauczycielskiego. Pomocne są w tym zwłaszcza punkty i pytania do szerszej refleksji, stanowiące dodatek do każdego rozdziału. Czwarta część relacjonuje główne problemy dyscyplinarne, takie jak przemoc w szkole czy skutki kulturowego, społecznego i etnicznego zróżnicowania uczniów.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Autor
Symbol UKD: 800/801:159.922]-053.5:372.4
Bibliogr. s. 180-189.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 224100/czyt.80 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40390 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dojrzałość potrzebna od dziecka / Ewa Filipiak. W: Psychologia w Szkole.- 2005, nr 3, s. 3-10.
Dokument nadrzędny: Psychologia w Szkole.
Bibliogr.
[Przegląd badań polskich i obcych. Kryteria dojrzałości szkolnej]
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Niezbędnik Dobrego Nauczyciela. Seria 3, Edukacja w okresie dzieciństwa i dorastania ; t. 4 / red. Anna Izabela Brzezińska)
Bibliogr. s. 58-59.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46641 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Niezbędnik Dobrego Nauczyciela. Seria 3, Edukacja w okresie dzieciństwa i dorastania ; t. 6 / red. Anna Izabela Brzezińska)
Bibliogr. s. 52-53.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46643 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Niezbędnik Dobrego Nauczyciela. Seria 3, Edukacja w okresie dzieciństwa i dorastania ; t. 5 / red. Anna Izabela Brzezińska)
Bibliogr. s. 50-52.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46642 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Temat
Symbol UKD: 159.922.7:372.881.116.21]"1989/..."
Bibliogr. s.339-352
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36780 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23596 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Edukacja.
Bibliogr.
Streszcz. ang.
Rezultaty wyników badań nad motywacjami i strategiami uczenia się. Badaniami objęto 516 uczniów bydgoskich szkół podstawowych i gimnazjum.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 231219 (1 egz.)
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. S/581 (1 egz.)
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47375 (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37582 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Niezbędnik Dobrego Nauczyciela. Seria 2, Opieka i Wychowanie w Okresie Dzieciństwa i Dorastania ; t. 6 / red. Anna Izabela Brzezińska)
Bibliogr. s. 48.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46638 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Niezbędnik Dobrego Nauczyciela. Seria 2, Opieka i Wychowanie w Okresie Dzieciństwa i Dorastania ; t. 5 / red. Anna Izabela Brzezińska)
Bibliogr. s. 51.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46637 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Portret wychowawcy : Celestyn Freinet / Ewa Filipiak. W: Psychologia w Szkole.- 2005, nr 2, s. 45-52.
Dokument nadrzędny: Psychologia w Szkole.
Bibliogr.
[Biogram. Trwałe wartości koncepcji pedagogicznych Freineta]
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26367 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 209-216. Indeksy.
W części pierwszej autorka wyczerpująco omawia proces powstawania wiedzy i uczenia się, strategie pracy nauczyciela z uczniem oraz role, jakie przyjmują oni w edukacji. Podkreśla znaczenie motywacji do nauki, podpowiada, jak motywować uczniów do pracy, wspierać ich działania, a także jak kontrolować i oceniać ich wysiłki edukacyjne. W drugiej części książki szczegółowo przedstawia różne strategie rozwijania zdolności uczenia się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27131 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45146 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej