Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(51)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(49)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Artykuły
(1)
Czasopisma
(1)
E-booki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(51)
tylko na miejscu
(18)
wypożyczone
(1)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(7)
Kielce - Czytelnia
(5)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(2)
Busko zdrój - czytelnia
(4)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(5)
Jędrzejów - czytelnia
(2)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(3)
Końskie - wypożyczalnia
(6)
Końskie - czytelnia
(1)
Opatów - wypożyczalnia
(7)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(2)
Ostrowiec - czytelnia
(3)
Pińczów - wypożyczalnia
(1)
Pińczów - czytelnia
(4)
Sandomierz - wypożyczalnia
(6)
Sandomierz - czytelnia
(1)
Starachowice - wypożyczalnia
(2)
Staszów - wypożyczalnia
(5)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(3)
Włoszczowa - czytelnia
(1)
Autor
Hałaj Joanna Barbara
(3)
Pecyna Maria Bogumiła
(3)
Pietrzak Henryk
(3)
Falkowski Andrzej (1953- )
(2)
Jakubowska-Winecka Anna
(2)
Wielobób Maciej (1980- )
(2)
Włodarczyk Dorota
(2)
Zaleśkiewicz Tomasz (1970- )
(2)
Ajaya Swami (1940- )
(1)
Augustyniak Maria
(1)
Bobrowska-Nowak Wanda (1925- )
(1)
Bojarski Tadeusz (1941- )
(1)
Boski Paweł
(1)
Brzeziński Jerzy
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Chylińska Joanna
(1)
Ciepły Filip
(1)
Cytlak Izabela
(1)
Czapiński Janusz (1951- )
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Doleżych Bogdan
(1)
Filipiak Monika
(1)
Halbersztat Jan
(1)
Harwas-Napierała Barbara
(1)
Hollender Marc Hale
(1)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(1)
Janicka Iwona (psycholog)
(1)
Jarosz Mirosław Jerzy
(1)
Jaworska-Surma Aleksandra
(1)
Joseph Stephen
(1)
Karney Janina Elżbieta
(1)
Kiersch Johannes (1935- )
(1)
Kochan Krzysztof
(1)
Kostyło Piotr (1963- )
(1)
Kowalewska Barbara
(1)
Kowalski Wiesław (nauki humanistyczne)
(1)
Krasiejko Izabela
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Kuźma Józef (1935- )
(1)
Lachowicz-Tabaczek Kinga
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Leedham Melville
(1)
Liberska Hanna (1955- )
(1)
Linley P. Alex
(1)
Lubrańska Anna
(1)
Mietzel Gerd (1936- )
(1)
Migdał Kazimierz
(1)
Newell Diane
(1)
Nowak Marian (1955- )
(1)
Ossowski Roman
(1)
Owczarska Beata
(1)
Parsloe Eric
(1)
Parzelski Dariusz
(1)
Przywóski Łukasz
(1)
Ratajczak Zofia (1937- )
(1)
Reid Gavin (1950- )
(1)
Sikorski Wiesław
(1)
Solarczyk-Ambrozik Ewa
(1)
Stanik Jan Maria (1943- )
(1)
Szacka Barbara (1930- )
(1)
Szacki Jerzy (1929- )
(1)
Szelenberger Waldemar
(1)
Szulc Wita
(1)
Trempała Janusz
(1)
Ubertowska Aleksandra
(1)
Urban Bronisław
(1)
Waszyńska Katarzyna (1972- )
(1)
Wearmouth Janice
(1)
Wiejak Katarzyna
(1)
Witkowski Lech
(1)
Wojnarska Anna
(1)
Wolska-Długosz Małgorzata
(1)
Włodarczyk Ewa (nauki pedagogiczne)
(1)
Włoszczak-Szubzda Anna
(1)
Zielińska-Kostyło Hanna (1963- )
(1)
Łaszczyca Piotr
(1)
Żmuda Edyta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(23)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(50)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(51)
Odbiorca
Inwestorzy indywidualni
(1)
Inwestorzy instytucjonalni
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Psychologia społeczna
(6)
Wychowanie
(5)
Dziecko chore
(3)
Pedagogika
(3)
Praca
(3)
Psychologia kliniczna
(3)
Psychologia lekarska
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Rodzina
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko upośledzone
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Medytacja
(2)
Nauczanie
(2)
Opieka społeczna
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Psychologia
(2)
Psychologia poznawcza
(2)
Psychoterapia
(2)
Socjologia
(2)
Sport
(2)
Stres
(2)
Szkolnictwo
(2)
Testy
(2)
Uczenie się
(2)
Agresja dzieci
(1)
Analiza techniczna (metoda ekonomiczna)
(1)
Analiza transakcyjna
(1)
Anatomia
(1)
Antyspołeczne zachowania
(1)
Arteterapia
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Aspiracje zawodowe
(1)
Atrakcyjność interpersonalna
(1)
Bezdomni
(1)
Bezrobocie
(1)
Biologia
(1)
Bowen Murray
(1)
Choroba przewlekła w rodzinie
(1)
Choroby
(1)
Chory w rodzinie
(1)
Ciąża
(1)
Człowiek
(1)
Degeneracja życia społecznego
(1)
Duchowość
(1)
Duvall Evelyn
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko niepełnosprawne w rodzinie
(1)
Emocje
(1)
Geny
(1)
Grupy społeczne
(1)
Gwara uczniowska
(1)
Higiena szkolna
(1)
Homeostaza
(1)
Informowanie rodziny o niepełnosprawności dziecka
(1)
Inteligencja
(1)
Inwestorzy indywidualni
(1)
Inwestycje
(1)
Jakość życia
(1)
Joga
(1)
Kadry
(1)
Kara (psychol.)
(1)
Kara cielesna
(1)
Klasy szkolne
(1)
Kody komunikacji językowej wg Bożydara Kaczmarka
(1)
Kohabitacja
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja w rodzinie
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Koncepcja sił rodziny
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Ludzie starzy
(1)
Martwe urodzenia
(1)
Małżeństwo
(1)
Medycyna
(1)
Mentoring
(1)
Motoryczność
(1)
Motywacja
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nagrody
(1)
Narkomania
(1)
Narracje rodzinne
(1)
Nauki społeczne
(1)
Niepełnosprawność
(1)
Niepełnosprawność dziecka jako sytuacja kryzysowa
(1)
Nieprzystosowanie społeczne
(1)
Niepłodność
(1)
Odżywianie
(1)
Otyłość
(1)
Pamięć
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Polityka
(1)
Poronienia
(1)
Postawy społeczne
(1)
Poznanie
(1)
Pozytywna interwencja w rodznię
(1)
Temat: czas
2001-0
(5)
2001-
(2)
1801-
(1)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Człowiek a środowisko społeczne
(1)
Lubelskie, województwo (od 1999)
(1)
Media a ľycie społeczne
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(3)
Podręcznik
(2)
Poradnik
(2)
Czasopismo fachowe
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Czasopismo psychologiczne
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół wyższych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(5)
Edukacja i pedagogika
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
52 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Symbol UKD: 796:159.9
Bibliogr. przy rozdz.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30043 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44350 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42108, 42109 (2 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24650 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Symbol UKD: 316.6(075.8)
Bibliogr. przy pracach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 231777, 231778, 230761 (3 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44530 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24379 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 204741/czyt.15 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Exclusive)
Publikacja poświęcona zakresowi pracy i warsztatowi inwestora online. Autor uznaje analizę techniczną za metodę pasującą do rzeczywistości XXI w., przydatną każdemu inwestorowi. Obok omówienia teorii przedstawiony zostaje szereg wskazówek praktycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31865 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ; nr 101. Prace Psychologiczne ; 7)
Zawiera: materiały z konferencji, która odbyła się w 1974 w Katowicach.
Bibliogr. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 125959 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Krótkie Wykłady Psychologii)
Bibliogr. s.219-228
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. czyt.159 (40969) (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26915 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 209)
Symbol UKD: 37.013.83
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 28845 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50686 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 227)
Bibliografia przy pracach.
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27976 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43486 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47921 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. S/2749 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska)
Tyt. oryg.: "Die Waldorfpädagogik" 2007.
Literatura z zakresu pedagogiki waldorfskiej s. 96-113.
Zawiera: Pedagogika waldorfska w pluralistycznym świecie.
Zawiera: Wychowanie jako sztuka ; Teoria i praktyka w pedagogice waldorfskiej ; Człowiek jako istota czteroczłonowa ; Trzy stopnie wychowania ; Psychologia i fizjologia myślenia, uczuć i woli ; Nauka o zmysłach ; Antropologia pedagogiczna jako nauka stosowana w praktyce.
Zawiera: Kształcenie w szkole waldorfskiej ; Wolność nauczania ; Temperamenty ; Wolność nauczania dzieki "żywym pojęciom" ; Późniejsze życie jako sprawdzian pedagogiki ; Pedagogiczna funkcja sztuki.
Zawiera: O organizacji szkoły ; Szkoła waldorfska jako szkoła powszechna ; Plan lekcji ; Świadectwa ; Kolegialny samorząd ; Współpraca z rodzicami ; Stymulowanie zamiast selekcji ; Wolność w życiu duchowym i jej finansowanie.
Zawiera: Kształcenie nauczycieli ; Ośrodki kształcące nauczycieli waldorfskich ; Idee Steinera dotyczące kształcenia nauczycieli ; Zadania na przyszłość.
Zawiera: Pedagogika waldorfska w debacie akademickiej ; Udział pedagogiki waldorfskiej w debatach publicznych na temat problemów pedagogicznych ; Pedagogika waldorfska a badania naukowe.
Zawiera: Pedagogika waldorfska a szkoła państwowa ; Czy pedagogikę waldorfską można stosować w szkołach innego typu? ; Pedagogika waldorfska a system oceniania ; Walka o prawa wolnych szkół waldorfskich i jej znaczenie dla całego szkolnictwa.
Zawiera: Adresy waldorfskich seminariów pedagogicznych.
Zawiera: Literatura z zakresu pedagogiki waldorfskiej.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 438-449.
Zawiera: Współczesna pedagogika pracy - problemy interdyscyplinarne (Główne dziedziny psychologii. Psychologia a wiedza o pracy. Tradycje psychologii pracy i organizacji. Współczesne kierunki rozwoju psychologii pracy. Pedagogika pracy) ; Pracownik w organizacji (Pojęcie organizacji. Praca jako wartość. Zarządzanie organizacją a kierowanie zasobami ludzkimi) ; Badanie pracy i zawodów (Pojęcia i definicje. Rodzaje analizy i pomiaru pracy. Analiza zawodu) ; Organizacja czasu pracy (Trudności z właściwą organizacją czasu. Zasady prawidłowego wykorzystania czasu pracy. Badania nad wykorzystaniem czasu pracy. Prestiż zawodów i stanowisk pracy w opinii młodego pokolenia polskiej inteligencji. Wartościowanie pracy. Ocena efektywności pracy ludzkiej) ; Przedsiębiorczość ; Psychologiczne mechanizmy zachowania człowieka w organizacji (Adaptacja i transgresja w pracy zawodowej. Model przystosowania zawodowego. Niektóre mechanizmy psychologiczne zachowania człowieka w organizacji) ; Przystosowanie do pracy i dobór zawodowy (Rynek pracy a dobór zawodowy w Polsce. Kategorie pracowników w organizacji. Dobór zawodowy - definicja i formy) ; Motywacja do pracy (Problemy definicyjne i wybrane koncepcje teoretyczne motywacji. Motywacja do pracy. Motywacja osiągnięć. Sposoby motywowania do pracy) ; Edukacja dorosłych w organizacji (Strategia organizacji a polityka edukacyjna. Standardy kwalifikacyjne w kształceniu i doskonaleniu zawodowym. Organizacja ucząca się i kształcenie po 2000 roku. Funkcje edukacji zawodowej. Błędy w edukacji profesjonalnej. Niekonwencjonalne metody edukacji profesjonalnej) ; Sztuka bycia pracownikiem (Rola zawodowa. Organizacja pracy własnej. Obciążenie pracą. Błędy w działaniu człowieka w organizacji) ; Style zachowania dorosłych (Style poznawcze i emocjonalne. Style uczenia się) ; Autorytet przełożonego (Autorytet formalny i nieformalny. Osobowość charyzmatyczna. Autorytet a władza. Kulturowe przesłanki autorytetu) ; Zjawiska patologiczne we współczesnym przedsiębiorstwie (Pracoholizm. Wypalenie zawodowe. Mobbing) ; Pedagogika pracy XXI wieku - koncepcje, badania i zastosowanie w praktyce (Zarządzanie jakością. Zarządzanie wiedzą. Agencje doradztwa personalnego. Praca w warunkach delokalizacji).
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 566-649
Zawiera: Część I. Człowiek w systemie rodziny.
Zawiera: Rozdział 1. Rodzina w ujęciu systemowym / Waldemar Świętochowski.
Zawiera: Podstawowe zasady teorii sytemów. Struktura systemu rodziny (granice w systemie rodziny, podsystemy, role i pozycje w rodzinie). Procesy sytemowe w rodzinie (indywiduacja, komunikacja, "logika" systemu rodziny: homeostaza funkcjonalna. Zadania rodziny w kolejnych fazach rozwojowych. Wspólnota i ciągłość. W kierunku rodziny funkcjonalnej. Wskazówki praktyczne.
Zawiera: Rozdział 2. Specyfika komunikacji interpersonalnej w rodzinie ujmowanej jako system / Barbara Harwas-Napierała.
Zawiera: Modele komunikacji interpersonalnej (jednostronny i dwustronny model komunikacji, relacyjny model komunikacji). Podstawowe uwarunkowania komunikacji w rodzinie (podmiotowe i pozapodmiotowe). Rozwojowe zmiany komunikacji w systemie rodziny (komunikacja w podsystemie małżeńskim, zmiany rozwojowe komunikacji w podsystemie rodzicielskim, komunikacja w podsystemie rodzeństwa). Warunki kształtowania prawidłowej komunikacji (kształtowanie umiejetności usprawniających komunikację rodzinną).
Zawiera: Rozdział 3. Narracje rodzinne / Elżbieta Dryll.
Zawiera: Rodzina jako nisza semantyczna. Geneza treści rodzinnych narracji (tradycja, przekaz międzypokoleniwoy, historia życia rodziny nuklearnej, dlaczego ważne jest badanie narracji rodzinnych).
Zawiera: Rozdział 4. Role i funkcje rodziny / Katarzyna Walęcka-Matyja.
Zawiera: Współczesne ujęcie roli rodziny. Kierunki przemian współczesnej rodziny a role i funkcje rodzinne. Role w systemie rodziny. Funkcje rodziny. Psychospołeczne uwarunkowania funkcji rodziny.
Zawiera: Rozdział 5. Modele funkcjonowania rodziny. Style wychowania / Hanna Liberska, Mirosława Matuszewska.
Zawiera: Modele rodziny - klasyfikacja modeli funkcjonowania rodziny. Styl wychowania - pojęcia podstawowe: wychowanie, styl wychowania; rodzaje stylów wychowania. Modele funkcjonowania rodziny a style wychowania.
Zawiera: Rozdział 6. Więzi małżeńskie i rodzinne w perspektywie teorii przywiązania / Mieczysław Plopa.
Zawiera: Założenia i inspiracje teorii przywiązania (aspekt ewolucyjny i neuropsychologiczny). Przywiązanie w okresie dzieciństwa, dorosłości, przywiązanie a relacje w bliskich związkach.
Zawiera: Rozdział 7. Seksualność w związkach małżeńskich / Magdalena Grabowska.
Zawiera: Pojęcie seksualności. Aktywność seksualna małżonków i ich uwarunkowania (wiek, staż, relacje). Problemy seksualne małżonków.
Zawiera: Rozdział 8. Transmisja międzypokoleniowa - procesy zachodzące na styku pokoleń / Marzanna Farnicka, Hanna Liberska.
Zawiera: Istota i mechanizmy transmisji międzypokoleniowej w rodzinie: naśladownictwo, modelowanie, identyfikacja. Obszary transmisji międzypokoleniowej w rodzinie. Transmisja międzypokoleniowa w różnych podejściach psychologicznych. Transmisja międzypokoleniowa jako proces formowania rodziny - model Murraya Bowena. Kierunki badań nad transmisją w rodzinie - wyzwania dla badań nad transmisją w rodzinie.
Zawiera: Rozdział 9. Psychologia religijności/duchowości rodziny / Elżbieta Rydz.
Zawiera: Religijność i duchowość - definicje. Współczesne podejścia badawcze w psychologii religijności/duchowości rodziny: rozwój struktury i funkcji religijności, rozwój struktury i funkcji rodziny. Rozwój religijności człowieka w kontekście cyklu życia rodzinnego w ujęciu Evelyn Duvall: religijność i duchowość w małżeństwie bez dzieci, rodziny wychowujace małe dzieci, rodziny z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym, rodziny z nastolatkami, rodziny jako instytucje wypuszczające dzieci w świat, starzejący się członkowie rodziny. Perspektywy badań dotyczących religijności w rodzinie.
Zawiera: Rozdział 10. Rozwój rodziny i rozwój w rodzinie / Hanna Liberska.
Zawiera: Wyznaczniki rozwoju w systemie rodziny: miejsce rodziny wśród innych systemów, wymiary zmian w systemach społeczno-kulturowych. Zmiany w strukturze systemu rodziny. Rodzina jako kontekst rozwoju indywidualnego.
Zawiera: Część II. Zróznicowanie formy życia rodzinnego.
Zawiera: Rozdział 1. Samotne rodzicielstwo / Sylwia Rydz.
Zawiera: Specyfika roli kobiecej - matka i samotna matka. Specyfika roli męskiej - ojciec i samotny ojciec. Funkcjonowanie rodziny niepełnej. Konsekwencje samotnego rodzicielstwa. Migracja zarobkowa jako czasowe samotne rodzicielstwo. Pomoc samotnym rodzicom.
Zawiera: Rozdział 2. Związki kohabitacyjne / Iwona Janicka.
Zawiera: Kohabitacja jako nowa forma życia pary. Przyczyny kohabitacji. Charakterystyka osób kohabitujących. Przedślubna kohabitacja a małżeństwo. Kohabitacja a rokowania odnosnie do trwałości związku (efekt selekcji i kohabitacji). Zaangażowanie w relację a trwałość związków intymnych: wybrane teorie zaangażowania, rola zaangażowania, zaangażowanie partnerów kohabitujących i poślubionych.
Zawiera: Rozdział 3. Partnerzy kohabitujący jako rodzice / Iwona Janicka. Dzieci urodzone poza małżeństwem. Rodziny kohabitacyjne (fazy rozwoju rodziny kohabitującej, johabitacja a zaangażowane rodzicielstwo). Problem stabilności rodzin kohabitacyjnych (niestabilność kohabitacji a rodzicielstwo, a dzieci). Warunki życia rodzin kohabitacyjnych.
Zawiera: Rozdział 4. Rodzina zrekonstruowana / Aleksandra Lewandowska-Walter.
Zawiera: Definicje i statystyki. Rodzina zrekonstruowana jako system. Małżeństwo powtórne jako podstawa rekonstrukcji rodziny. Rodzicielstwo w rodzinie zrekonstruowanej. Dziecko w rodzinie zrekonstruowanej - typy rodzin zrekonstruowanych. Wskazówki do pracy psychoedukacyjnej i terapeutycznej.
Zawiera: Rozdział 6. Rodzina zastępcza / Alicja Kalus.
Zawiera: Rodzina zastępcza z perspektywy prawnej. Specyfika rodziny zastępczej. Rodzinny dom dziecka jako rodzinna forma opieki zastępczej - perspektywa prawna.
Zawiera: Rozdział 7. Kulturowa różnorodność rodziny / Alicja Kalus.
Zawiera: Status współczesnej rodziny. Wartości kulturowe a interakcje w rodzinie. Rodziny wielokulturowe. Przyszłość rodziny w kontekście procesu zmiany społecznej.
Zawiera: Część III. Zdrowotne i społeczne problemy w rodzinie.
Zawiera: Rozdział 1. Choroba przewlekła w systemie rodziny / Waldemar Świętochowski.
Zawiera: Trzy ujęcia choroby. Choroba jako nienormatywny kryzys w rodzinie. Rodzina wobec przewlekłej choroby: reakcje na poziomie zachowań i na poziomie procesów (ujęcie systemowe). Adaptacja do kryzysu: jak problemy pomagają w adaptacji. Dlaczego przewlekła choroba jest przewlekła.
Zawiera: Rozdział 2. Trudności w realizacji planów prokreacyjnych i ich skutki dla rodziny / Eleonora Bielawska-Batorowicz.
Zawiera: Trudności w realizacji planów prokreacyjnych i ich medyczne uwarunkowania: niepłodność - rodzaje, przyczyny, rozpowszechnienie, poronienia, martwe urodzenia i śmierć dziecka w okresie okołoporodowym - rozpowszechnienie, przyczyny. Następstwa trudności w realizacji planów prokreacyjnych: diagnoza niepłodności i jej następstwa psychologiczne, straty ciąży i ich następstwa psychologiczne. Przezwyciężanie trudności prokreacyjnych - na przykładzie niepłodności: techniki wspomaganego rozrodu w leczeniu niepłodności, rozwój dzieci urodzonych w wyniku zastosowania technik rozrodu wspomaganego, relacje w rodzinie powstałej w wyniku zastosowania technik rozrodu wspomaganego.
Zawiera: Rozdział 3. Rodzina z dzieckiem niepełnosprawnym / Ewa Marat.
Zawiera: Informowanie rodziców o zaburzeniach w rozwoju dziecka: w jaki sposób należy przekazywać rodzicom diagnozę, modelowa procedura informowania o zaburzeniach dziecka. Niepełnosprawność dziecka a zmiany w systemie rodzinnym: model żałoby i chronicznego smutku, stres rodzicielski, niepełnosprawność dziecka jako sytuacja kryzysowa. Adaptacja rodziców do niepełnosprawności dziecka - zespół wypalania sił u rodziców dzieci niepełnosprawnych. Rola wsparcia społecznego w procesie radzenia sobie przez rodziców dzieci niepełnosprawnych. Społeczne, emocjonalne i adaptacyjne problemy doświadczane przez rodzeństwo dzieci z zaburzeniami rozwoju. Pomoc dla rodzin z dziećmi niepełnosprawnymi.
Zawiera: Rozdział 4. Rozwód jako sytuacja kryzysowa w rodzinie / Magdalena Błażek.
Zawiera: Kryzys rozwodowy - charakterystyka. Przyczyny rozwodów. Predyktory powodzenia i niepowodzenia związku. Fazy procesu rozwodowego. Funkcjonowanie psychologiczne dorosłych w sytuacji rozwodu z uwzględnieniem różnic płciowych. Funkcjonowanie psychologiczne dzieci w sytuacji rozwodu rodziców: płeć dziecka a proces radzenia sobie z rozwodem rodziców, cechy indywidualne dziecka i wsparcie społeczne a radzenie sobie z rozwodem rodziców.
Zawiera: Rozdział 6. Rodzina a zachowanie antyspołeczne / Mieczysław Radochoński, Lidia Perenc, Anna Radochońska.
Zawiera: Zachowania antyspołeczne i ich przyczyny. Rodzina jako miejsce rozwoju zachowań antyspołecznych: rola czynników genetycznych, struktura rodziny, charakterystyczne cechy matki i dzieci, relacje w rodzinie, osadzenie rodzica w zakładzie karnym.
Zawiera: Mechanizm transmisji międzypokoleniowej a zachowania antyspołeczne.
Zawiera: Część IV. Terapia rodzin i terapeutyczna rola rodziny.
Zawiera: Rozdział 1. Współczesne nurty w terapii rodzin / Tadeusz Pietras.
Zawiera: Historia i zasady terapii rodzin. Wskazania i przeciwwskazania do terapii rodzin.
Zawiera: Rozdział 2. Pozytywna psychologia rodziny - w teorii i praktyce / Bogusława Lachowska.
Zawiera: Obszary psychologii rodziny. Obszary psychologii pozytywnej: najważniejsze koncepcje i pojęcia psychologii pozytywnej, siły i cnoty charakteru. Zainteresowanie pozytywnością na gruncie psychologii rodziny: koncepcja sił rodziny, pozytywna interwencja w rodzinę - interwencje skoncentrowane na siłach rodziny, prężność rodziny.
Książka
W koszyku
Forma i typ
Symbol UKD: 37.015.3 159.953 (075.8)
Bibliogr. s. 389-421. Indeksy.
Zawiera: U źródeł nauczania - psychologiczne prawidłowości uczenia się ; Uczenie się - różnorodność ujęć teoretycznych ; Pojęcie uczenia się - rozumienie potoczne i naukowe ; Poglądy asocjacjonistyczne i behawiorystyczne ; Podejście psychodynamiczne ; Psychologia humanistyczna ; Nurt poznawczy ; Podejście społeczno-kulturowe ; Podejście eklektyczne.
Zawiera: Specyfika podejścia poznawczego ; Pamięć - podstawa uczenia się ; Związki między pamięciąi uczeniem sie ; Uczenie się jako zmiana pojęciowa ; Informacja, wiedza, mądrość ; Procesy myślenia.
Zawiera: Kontrola jako szczególny rodzaj kompetencji: rodzaje kontroli, kontrola umysłu, wybiórczość jako przejaw kontroli umysłu, przyszłość psychologicznych badań nad kontrolą.
Zawiera: Uczenie się - podstawowe prawidłowości, implikacje dla praktyki: wnioski z nurtu behawiorystycznego i poznawczego.
Zawiera: Nauczanie: od teorii do praktyki ; koncepcja nauczania przygotowawczego a idea edukacji całożyciowej: kontekst analiz, dwie tradycje nauczania, mity, czyli fałszywa wiedza, edukacyjna przestrzeń mityczna.
Zawiera: Istota nauczania w ujęciu kognitywistycznym: ogólne zasady, etapy działania.
Zawiera: Od kierowania uczeniem się do kształtowania samoregulacji: organizowanie uczenia się, samoregulacja uczenia się - determinanty i rozwój, podstawowe stwierdzenia.
Zawiera: Wiedza o rozwoju psychicznym jako fundament (podstawa) nauczania ; Rozwój w ujęciu Jeana Piageta ; Charakterystyka poszczególnych okresów rozwoju ; Rozwój uwagi jako egzemplifikacja ogólnych prawidłowości rozwojowych ; Gotowość szkolna.
Wiedza o różnicach indywidualnych w praktyce nauczania ; Inteligencja i zdolności ; Styl poznawczy i style myślenia ; Osobowość i temperament ; Indywidualizacja nauczania.
Zawiera: Nauczanie uczenia się, rozwijanie samoregulacji ; Jak szkoła naucza uczenia się ; Programy nauczania uczenia się - propozycje psychologów ; Program pomocy w rozwijaniu umiejętności uczenia się Jeana Berbauma ; Rozwijanie umiejetności uczenia się u studentów - propozycja Claire Weinstein.
Zawiera: Uczeń jako podmiot w procesie poznawania ; Podstawowe narzędzia poznawcze: strategie poznawcze ; Definicje i typologie strategii uczenia się ; Kryteria opisu strategii poznawczych ; Efektywność strategii poznawczych ; Zasady ćwiczenia strategii poznawczych.
Zawiera: Zaawansowane narzędzia poznawcze: strategie metapoznawcze: istota i formy metapoznania w uczeniu się ; Metapoznanie a inteligencja ; Strategie zarządzania zasobami.
Zawiera: Indywidualne style uczenia się ; Definicje i typologie ; Metody badania ; Style uczenia się a inne różnice indywidualne istotne dla procesów uczenia się ; Style uczenia się a osiągnięcia ; Implikacje praktyczne.
Zawiera: Pozapoznawcze uwarunkowania funkcjonowania ucznia ; O motywacji ludzkich działań ; O utrzymywaniu motywacji - znaczenie siły woli ; O związkach między umysłem, emocjami i wolą.
Zawiera: Nauczyciel jako uczący się dorosły ; O skuteczności oddziaływań dydaktycznych ; Czynniki efektywności nauczania ; Próby wyjścia poza ujęcie czynnikowe ; Poczucie skuteczności zawodowej nauczycieli.
Zawiera: Trud stawania się nauczycielem : Samoświadomość ucznia i nauczyciela ; Nie tylko samoświadomość - trudny problem nabywania kompetencji ; Nauczyciel jako badacz.
Zawiera: Nauczyciel - człowiek i profesjonalista ; Zmieniająca się wiedza, rozwijający się nauczyciel ; Nauczyciele w obliczu "wielkiej zmiany" w myśleniu o osobach zdolnych ; Wyróżniki ujęć potocznych ; Nowe koncepcje, stare sposoby myślenia i działania.
Zawiera: Pomiar efektów uczenia się ; Rodzaje oceniania ; Pomiar efektów a uczenie się i nauczanie ; Co powinno być podstawą i przedmiotem pomiaru? ; Wybrane problemy związane z pomiarem efektów nauczania ; Przygotowywanie uczniów do sprawdzianów ; Nowe sposoby pomiaru efektów nauczania.
Zawiera: Wybrane problemy edukacji XXI wieku ; Czasy globalne przemian: próba analizy psychologicznej ; Czym jest globalizacja? ; Globalizacja jako zjawisko historyczne ; Specyfika i zakres globalnych przemian na przełomie XX i XXI wieku ; Charakterystyka informacyjnej i kulturowej ścieżki globalizacji : Przemiany ogólnoświatowe jako przyczyna modyfikacji w środowisku życia.
Zawiera: Informacja, wiedza, doświadczenie indywidualne w dobie przemian ogólnoświatowych ; Rozwój technologiczny jako przedmiot badań naukowych ; Nowoczesna technika i zjawisko nadprodukcji informacji ; Bogactwo informacji nie wystarczy, czyli o niezbędności i niezbywalności wiedzy ; Doświadczenie indywidualne w nowym tysiącleciu.
Zawiera: Poznawać siebie, rozumieć innych: uniwersalne cele kształcenia ; Psychologia jako kontekst analiz ; Między teorią i praktyką ; Poznawanie i rozumienie siebie oraz innych.
Zawiera: Z zagadnień dialogu edukacyjnego ; Dialog w tradycji europejskiej ; Specyfika dialogu ; Płaszczyzny dialogu ; Dialog a rozwój: perspektywa ucznia i nauczyciela ; Trudny dialog w dobie rozwoju technologicznego.
Zawiera: Problemy edukacji w zapisach wielkich dokumentów oświatowych ; Rózne konteksty analiz zagadnień edukacyjnych ; Nauczanie w pracach instytucji i organizacji międzynarodowych ; Efekty prac wielkich gremiów ; Złozoność świata jako wyzwanie dla edukacji.
Zawiera: O niektórych zadaniach psychologa u początku XXI wieku ; Specyfika czasu ; Specyfika powinności psychologa.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Bibliogr. s. 91-101.
Zawiera: Praca i różne jej aspekty (Znaczenie pracy w życiu człowieka. Człowiek wobec zmienności świata pracy. Sytuacje trudne i stres w pracy. Wypalenie zawodowe. Bezrobocie. Pracoholizm. Mobbing) ; Człowiek w pracy (Psychologiczne koncepecje człowieka. Człowiek w sytuacji pracy - podmiotowe wyznaczniki funkcjonowania) ; Pracując z innymi (Jednostka w zespole. Kierownik, czyli kto? Style kierowania - definicja, charakterystyka, zróżnicowanie. Style kierowania - wybrane propozycje teoretyczne) ; Motywacja do pracy (Motywacja - perspektywa psychologiczna. Motywacja do pracy - perspektywa historyczna. Motywacja do pracy - przegląd teorii. Teorie treści. Teorie procesu. Teorie wzmocnienia) ; Między teorią a praktyką (Przykładowe ćwiczenia).
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy cześciach.
Zawiera: Przedmowa. Część pierwsza. Cele, istota i praktyka coachingu i mentoringu. 1. W głównym nurcie?: Źródło: zarządzanie i badania naukowe; Źródło: trening sportowy; Źródło: zarządzanie zasobami ludzkimi; Źródło: doradztwo psychologiczne, psychoterapia, psychologia i filozofia; Źródło: organizacje zawodowe; Gdzie zatem jesteśmy?; Literatura. 2. Modele coachingu i mentoringu: W kierunku modelu idealnego; Ogólny kształt procesu coach-mentoringu; Lista korzyści płynących z coachingu; Mentoring; Model procesu związany z „kontraktem”; Menedżer lub przełożony jako coach-mentor; Coach-mentoring: model oparty na kompetencjach; Podsumowanie; Literatura. 3. Mentorzy społecznościowi, life coaching: Czym jest life coaching?; Mentoring społecznościowy; Mentor ds. edukacyjnych; Narodziny coach-mentora; Literatura. 4. Pomagać ludziom uczyć się, jak się uczyć: Czym jest organizacja ucząca się?; Uczenie się transformacyjne; W kierunku modelu organizacji uczącej się; Wybór najlepszej metody uczenia się; Uczenie się czy rozwój? Zarządzanie własnym procesem uczenia się; Zasady uczenia się osób dorosłych; Literatura. 5. Świadomość różnic indywidualnych: Przekonania i wartości; Kultura i różnorodność; Płeć; Filozofia życiowa; Wpływy psychologii; Jak w praktyce wykorzystać świadomość różnic indywidualnych?; Literatura. 6. Informacja zwrotna: budowanie pewności siebie i sukcesu: Obserwowanie wyników; Potencjalne przeszkody w uzyskaniu efektywnej informacji zwrotnej; Informacja zwrotna, która buduje pewność siebie; Obserwowanie zespołu; Prowadzenie sesji przekazywania informacji zwrotnej; Wizualizacja skutecznego wykonywania zadań; Wykorzystywanie podstawowych cech osobowości; Wychowywanie zwycięzców; Literatura. 7. Uważne słuchanie: Obserwowanie nie jest proste; Znaczenie obserwacji mowy ciała; Świadomość przestrzeni osobistej; Zaufanie lub jego brak; Mity i uprzedzenia; Aktywne słuchanie; Coaching telefoniczny; Literatura. 8. Stawianie pytań: Zrozumienie podstawowych typów pytań; Różnorodne, przydatne typy pytań; Rodzaje pytań, których należy unikać; Techniki zadawania pytań; Literatura. 9. Superwizja sytuacyjna?: Superwizja sytuacyjna; Czym jest superwizja coachingowa?; Formalnie czy nieformalnie?; Jaka jest wartość dodana superwizji?; Literatura. 10. Podejście rynkowe czy kształtujący się zawód?: Co składa się na „zawód”?; A zatem – zawód czy tylko usługa dostępna na rynku?. Część druga. Jak efektywnie wprowadzać coaching i mentoring do organizacji? 11. Dlaczego inwestować w coaching i mentoring? Jakie potrzeby można w ten sposób zaspokoić?: Czym jest coaching i mentoring na wysokim poziomie?; Na czym skupia się program coachingu i mentoringu? Na co może mieć największy wpływ?; Jak zbudować uzasadnienie biznesowe i zdobyć poparcie?; Co chcemy oceniać i jak to mierzyć?; Literatura. 12. Coaching i mentoring: co to jest i jak wykorzystuje się to w organizacjach: Czym jest coaching i mentoring?; Narodziny coach-mentora; W jaki sposób organizacje wykorzystują coaching i mentoring?; W jakich obszarach organizacje korzystają z coachingu i mentoringu?; Kultura coachingowa – czym jest i jak ją tworzyć?; Literatura. 13. Wprowadzanie w życie coachingu i mentoringu: Punkt wyjścia; Komunikacja z interesariuszami i poparcie z ich strony; Znaczenie sponsoringu wewnątrz organizacji; Projektowanie/tworzenie; Stworzenie zespołu do realizacji projektu; Skuteczne procesy; Ewaluacja/analiza wyników i uczenie się; Jakie poważne przeszkody można napotkać? Jak sobie z nimi radzić?; Lista kontrolna jako pomoc w realizacji planu; Literatura. 14. Role i odpowiedzialność w coachingu i mentoringu: Kto odpowiada za coaching i mentoring w organizacjach?; Wnioski; Literatura. 15. Superwizja w praktyce: Rola superwizji w rozwijaniu kompetencji coachingowych w organizacjach; Podstawy wprowadzania superwizji; Efekty „zintegrowanego” podejścia do superwizji; Podsumowanie; Lista kontrolna; Literatura. 16. Coaching zespołowy: Wprowadzenie do coachingu zespołowego; Dlaczego coaching zespołowy?; Co rozumiemy przez pojęcie „coaching zespołowy”?; Uczące się zespoły: co łączy zespoły osiągające dobre wyniki z zespołami, które potrafią analizować własne działania; Rola lidera w coachingu zespołowym; Rola i relacje coach-mentora zespołowego; Umowa regulująca warunki coach-mentoringu zespołowego; Cel coachingu zespołowego; Podsumowanie; Literatura. 17. Coach-mentoring w ramach systemu i wpływy kultury: Praca i życie w systemach; Wszyscy mamy wpływ na systemy wokół nas – i one wpływają na nas; Jednostka jako system kulturowy; Organizacja jako system kulturowy; Coaching w procesie wdrażania pracownika do wymagań nowego stanowiska; Wprowadzenie i umacnianie kultury coachingowej; Podsumowanie; Literatura. 18. Co dalej?: Ludzie się zmieniają; Technologia się zmienia; Organizacja się zmienia; Literatura. Aneks. Podstawy modeli OCM ELECTRIC Coaching™ i ELECTRIC Mentoring™. Przypisy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42956 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Prawne aspekty karcenia małoletnich / red. Filip Ciepły ; aut. Tadeusz Bojarski [et al.]. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2011. - 167, [1] s., [1] k. tabl. : il. (w tym kolor.) ; 21 cm.
(Monografie Lex.)
Bibliogr. przy ref.
Zawiera: S. 19-28 : Zakres kontratypu karcenia małoletnich w polskim prawie karnym / Tadeusz Bojarski.
Zawiera: S. 29-40 : Karcenie małoletnich w świetle Konstytucji RP / Przemysław Czarnek.
Zawiera: S. 41-71 : Karcenie małoletnich w perspektywie prawnomiędzynarodowej i prawnoporównawczej / Radosław G. Hałas, Sławomir Hypś.
Zawiera: S. 72-84 : Przyczynek do dyskusji o zakazie karcenia dzieci w świetle kodeksu rodzinnego i opiekuńczego / Piotr Telusiewicz.
Zawiera: S. 85-96 : Problem legalności kryminalnej karcenia cielesnego małoletnich z perspektywy zasad wykładni historycznoprawnej / Filip Ciepły.
Zawiera: S. 97-108 : Zwyczaj jako podstawa wyłączenia bezprawności karcenia małoletnich / Mirosław Kopeć.
Zawiera: S. 109-123 : Rola organów procesowych w przypadku przekroczenia granic dozwolonego karcenia małoletnich / Damian Gil.
Zawiera: S. 124-144 : Przypadki przekroczenia granic dozwolonego karcenia małoletnich wynikające z praktyki kuratorów sądowych / Anna Witkowska-Paleń.
Zawiera: S. 145-152 : Zasadność i dopuszczalne formy karcenia małoletnich według wskazań psychologii wychowawczej / Marian Wolicki.
Zawiera: S. 153-160 : Zwyczajowe formy karcenia wychowawczego dzieci w społeczeństwie polskim / Magdalena Ewa Ruszel.
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Symbol UKD: 378.016:37
Tyt. grzb.: Materiały metodyczne.
Bibliogr. s. 557-562 i przy rozdz.
Zawiera: Opis metod wykorzystanych w scenariuszach / Beata Owczarska. Ewaluacja dydaktyczna / Beata Owczarska.
Zawiera: Podstawy nauk o wychowaniu.
Zawiera: Antyczne ideały wychowania (grecka agora) / Agnieszka Ciszewska, Sebastian Ciszewski.
Zawiera: Polska myśl pedagogiczna epoki odrodzenia / Agnieszka Ciszewska, Sebastian Ciszewski.
Zawiera: O trudnościach, konieczności i możliwości istnienia pedagogiki ogólnej / Hanna Kołodziejczyk.
Zawiera: O pozycji praktyki pedagogicznej w całościowej praktyce życiowej człowieka / Hanna Kołodziejczyk.
Zawiera: Współczesne kierunki pedagogiczne - konferencja naukowa / Mikołaj Janic.
Zawiera: Główne postulaty kształcenia dorosłych / Mikołaj Janic.
Zawiera: Wychowanie jako pomoc w emancypacji / Agnieszka Ciszewska, Sebastian Ciszewski.
Zawiera: Wychowanie a wielowymiarowość w systemowej teorii społeczeństwa / Agnieszka Ciszewska, Sebastian Ciszewski.
Zawiera: W poszukiwaniu systemu wartości / Agnieszka Ciszewska, Sebastian Ciszewski.
Zawiera: Rodzina kolebka wartości / Agnieszka Ciszewska, Sebastian Ciszewski.
Zawiera: Pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych.
Zawiera: Metody badań pedagogicznych. Cz. 1-2 / Agnieszka Ciszewska, Sebastian Ciszewski.
Zawiera: Historyczny rozwój pedagogiki porównawczej / Hanna Kołodziejczyk.
Zawiera: Metody i teorie w pedagogice porównawczej. Międzynarodowe badania osiągnięć szkolnych. Porównywalność zjawisk pedagogicznych. Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Edukacji. Systemy szkolne i ich typologia / Hanna Kołodziejczyk.
Zawiera: Dydaktyka szkolna (cz. 1-3) / Mikołaj Janic.
Zawiera: Skuteczny nauczycieli - skuteczny uczeń (efektywna praca dydaktyczna). Wsparcie pedagogiczne w perspektywie psychologii rozwojowej / Agnieszka Ciszewska, Sebastian Ciszewski.
Zawiera: Zawód nauczyciel (Cz. 1-2) / Hanna Kołodziejczyk.
Zawiera: Socjologia edukacji (cz. 1-2) / Mikołaj Janic.
Zawiera: Podstawy prawa oświatowego (cz. 1-2)/ Beata Owczarska
Zawiera: Subdyscypliny pedagogiki. Sabat czarownic - negatywne zjawiska społeczne (patologie) w Polsce. Współczesna problematyka społeczna w Polsce w ujęciu medialnym / Agnieszka Ciszewska, Sebastian Ciszewski.
Zawiera: Rozróżnianie pojęć w zakresie edukacji dorosłych. Rozwój człowieka w badaniach empirycznych. Teoria Eriksona i Levinstona. Tematy i problemy współczesnej edukacji dorosłych / Hanna Kołodziejczyk.
Zawiera: Geneza i rozwój pedagogiki pracy. Perspektywy zawodowe absolwentów kierunków humanistycznych w Polsce i Europie. Pedagogika resocjalizacyjna / Beata Owczarska.
Zawiera: Zaspokajanie potrzeb ponadpodmiotowych w placówkach opiekuńczo-wychowawczych. Postawy opiekuńcze. Wymiary opieki / Agnieszka Ciszewska, Sebastian Ciszewski.
Zawiera: Pedagogika mediów i edukacja medialna. Szkoła w mediach / Mikołaj Janic.
Zawiera: Uczeń wybitnie zdolny. Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej. W świecie osób niepełnosprawnych - zrozumieć innych, zrozumieć siebie. Rola i zadania szkoły w zakresie promocji zdrowia./ Agnieszka Ciszewska, Sebastian Ciszewski,
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [397]-417
Zawiera: Wprowadzenie / Bronisław Urban, Jan M. Stanik.
Zawiera: Rozdział 1. Resocjalizacja jako przedmiot badań interdyscyplinarnych; Teoria resocjalizacji w strukturze nauk społecznych; Filozofia a pedagogika resocjalizacyjna; Psychologia a pedagogika resocjalizacyjna; Socjologia a teoria resocjalizacyjna; Wizja ponowoczesności a perspektywa resocjalizacji; Metodologiczna niejednolitość i interdyscyplinarny charakter pedagogiki resocjalizacyjnej / Bronisław Urban.
Zawiera: Historia rozwoju praktyki resocjalizacyjnej w Polsce i na świecie; Ewolucja stosowania kar; Rozwój placówek resocjalizacyjnych w Europie; Charakterystyczne systemy resocjalizacji; Rozwój resocjalizacji w Polsce / Ewald Jacek Dukaczewski.
Zawiera: Różne ujęcia definicji resocjalizacji; Współczesne prądy w naukach społecznych a teoria i praktyka resocjalizacyjna / Lesław Pytka.
Zawiera: Psychologiczne podstawy resocjalizacji / Kazimierz Pospiszyl.
Zawiera: Resocjalizacja i praktyka resocjalizacyjna w ujęciu Czesława Czapówa / Lesław Pytka.
Zawiera: Zachowania dewiacyjne w założeniach symbolicznego interakcjonizmu. Implikacje dla praktyki resocjalizacyjnej / Bronisław Urban.
Zawiera: Wybrane koncepcje i wyniki badań kryminologicznych a perspektywy resocjalizacji / Jan M. Stanik.
Zawiera: Rozdział 2. Zaburzenia w zachowaniu i niedostosowanie społeczne w świetle współczesnych wyników badań; Zaburzenia w zachowaniu - koncepcje teoretyczne, typologia i ewolucja; Zaburzenia w zachowaniu i niedostosowanie społeczne we współczesnych naukach o zachowaniu człowieka i resocjalizacji; Zaburzenia w zachowaniu i niedostosowanie społeczne we współczesnych teoriach (perspektywach) psychologicznych i socjologicznych; Typologia zaburzeń w zachowaniu i niedostosowania społecznego; Rozwój zaburzeń w zachowaniu w kierunku przestępczości; Zaburzenia w zachowaniu a status społeczny w grupie rówieśniczej / Bronisław Urban.
Zawiera: Rozdział 3. Diagnozowanie niedostosowania społecznego i asocjalności; Pojęcie niedostosowania społecznego (NS), asocjalności (A) i demoralizacji; Pojęcie asocjalności; Pojęcie demoralizacji; Ogólny model diagnozowania niedostosowania społecznego (NS) i asocjalności (A); Styl życia jako nadrzędny konstrukt opisowy w diagnozowaniu (NS) i (A); Czynniki ryzyka (NS) i (A) w instytucjonalnych i pozainstytucjonalnych strukturach społecznych; Warunki opiekuńczo-wychowawcze w rodzinie nieletniego (WOWRN) jako parcjalny przedmiot diagnozowania (NS) i (A); Efekty edukacyjno-wychowawcze (EEWN) jako parcjalny przedmiot diagnozowania niedostosowania społecznego nieletnich; Funkcjonowanie w asocjalnych grupach podkulturowych jako parcjalny przedmiot diagnozowania (NS) i (A); Realizacja osobistych zadań rozwojowych (OZR) jako przedmiot diagnozowania (NS) i (A) nieletnich; Pojęcie zadań rozwojowych; Diagnoza (NS) i (A) nieletnich w ujęciu psychologicznym / Jan M. Stanik.
Zawiera: Rozdział 4. Współczesne systemy resocjalizacyjne. Współczesne nurty w resocjalizacji; Cztery koncepcje resocjalizacji; Teoria "rozwoju dojrzałości interpersonalnej" Sullivana i Granta; "Teatr życia codziennego" Goffmana; Koncepcja resilience (oporu-elastyczności) / Marek Konopczyński.
Zawiera: Przykłady praktycznych modeli resocjalizacyjnych w różnych krajach; Systemy resocjalizacji nieletnich w Wielkiej Brytanii; Francuski model resocjalizacji nieletnich; Model resocjalizacji nieletnich w Niemczech; Systemy postępowania z nieletnimi w krajach skandynawskich / Marian Kalinowski.
Zawiera: Rozdział 5. Resocjalizacja w ujęciu pedagogicznym; Cele resocjalizacji; Postawa aksjologiczna; Postawa antropologiczna; Teleologia wychowania resocjalizacyjnego / Sławomir Sobczak.
Zawiera: Struktura procesu resocjalizacji; Zasady wychowania resocjalizującego; Formy, metody i środki wychowania resocjalizującego / Marian Kalinowski.
Zawiera: Kształcenie resocjalizujące; Rola wykształcenia w readaptacji społecznej; Psychofizyczne i pedagogiczne uwarunkowania uczniów niedostosowanych społecznie; Desocjalizujące czynniki w środowisku szkoły masowej; Szkoła w placówce resocjalizacyjnej; Istota kształcenia resocjalizującego; Kierunki optymalizacji nauczania resocjalizującego / Adam Szecówka.
Zawiera: Twórcza resocjalizacja. Kształtowanie nowych tożsamości; Zarys koncepcji twórczej resocjalizacji; Zalecenia metodyczne w procesie twórczej resocjalizacji; Strategie metodyczne w procesie twórczej resocjalizacji; Procedury metodyczne w procesie twórczej resocjalizacji; Twórcza resocjalizacja. Kreowanie alternatywnej tożsamości nieletnich / Marek Konopczyński.
Zawiera: Ocena rezultatów resocjalizacji / Bronisław Urban.
Zawiera: Rozdział 6. Resocjalizacja w zakładach karnych; Kara kryminalna i kara pozbawienia wolności; Przestępstwo i kara kryminalna; Koncepcje kary kryminalnej; Funkcje kary pozbawienia wolności / Mieczysław Ciosek.
Zawiera: Zakład karny jako instytucja resocjalizacyjna; Zakład karny jako organizacja totalna; Personel więzienny i jego funkcje; Zasady funkcjonowania całej społeczności więziennej; Resocjalizacja jako nadrzędne zadanie całej społeczności więziennej / Mieczysław Ciosek.
Zawiera: Podkultura więzienna jako bariera resocjalizacji penitencjarnej; Pojęcie i geneza więziennej podkultury; Nieformalny kodeks postępowania więźniów; System komunikacji więźniów; Negatywne przejawy podkultury więziennej / Mieczysław Ciosek.
Zawiera: Kategorie klasyfikacyjne i zróżnicowanie osobowościowe skazanych jako wyznaczniki celów i programów resocjalizacji penitencjarnej; Klasyfikacje formalne (kodeksowe); Kategoryzacje nieformalne (pozakodeksowe); Zróżnicowanie populacji więziennej wyznacznikiem podatności na resocjalizację; Cele resocjalizacji penitencjarnej; Przedmiot diagnozy penitencjarnej tradycyjnej i zmodernizowanej; Resocjalizacja penitencjarna jako korektura zachowania oraz jako przemiana moralna skazanego i jej apogeum; Perspektywy komplementarnej readaptacji psychospołecznej więźniów "doczłowieczających się"; Zadania zmodernizowanej psychokorektury / Jan Szałański.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej