Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(46)
Forma i typ
Książki
(42)
Publikacje naukowe
(13)
Publikacje dydaktyczne
(11)
Publikacje popularnonaukowe
(9)
Publikacje fachowe
(7)
Poradniki i przewodniki
(6)
Audiobooki
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(101)
tylko na miejscu
(27)
wypożyczone
(9)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(11)
Kielce - Czytelnia
(8)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(2)
Busko zdrój - czytelnia
(4)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(12)
Jędrzejów - czytelnia
(4)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(18)
Końskie - wypożyczalnia
(14)
Końskie - Multimedialny
(1)
Opatów - wypożyczalnia
(9)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(10)
Ostrowiec - czytelnia
(3)
Pińczów - wypożyczalnia
(4)
Pińczów - czytelnia
(4)
Sandomierz - wypożyczalnia
(7)
Sandomierz - Multimedialny
(1)
Starachowice - czytelnia
(4)
Staszów - wypożyczalnia
(13)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(2)
Włoszczowa - Multimedialny
(1)
Włoszczowa - czytelnia
(5)
Autor
Boszczyk Marta
(723)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(556)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(488)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(484)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(441)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(-)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(440)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(430)
Lewicka Ewa
(417)
Puszczewicz Barbara
(398)
Prus Bolesław (1847-1912)
(375)
Kosiń Janina
(373)
Lewandowska Bożena
(370)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(346)
Goetz Magdalena
(344)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(334)
Shakespeare William (1564-1616)
(288)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(262)
Lenin Vladimir Il'ič (1870-1924)
(257)
Knajder-Sowa Anna
(253)
Cyrański Czesław
(247)
Pigoń Stanisław (1885-1968)
(240)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(221)
Faliszewska Jolanta
(218)
Trojan Elżbieta
(210)
Łoskot Małgorzata
(209)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(199)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(194)
Tuwim Julian (1894-1953)
(190)
Jakubowski Jan Zygmunt (1909-1975)
(184)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(184)
Tarapata Ewa
(180)
Pronobis Małgorzata
(166)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(166)
Markiewicz Henryk (1922- )
(162)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(161)
Uniechowski Antoni (1903-1976)
(159)
Parandowski Jan (1895-1978)
(157)
Reymont Władysław Stanisław (1867-1925)
(157)
Jodełka-Burzecki Tomasz (1919-1989)
(156)
Broniewski Władysław (1897-1962)
(154)
Praca zbiorowa
(153)
Staff Leopold (1878-1957)
(152)
Tolstoj Lev Nikolaevič (1828-1910)
(152)
Conrad Joseph (1857-1924)
(142)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(137)
Elsner Danuta
(136)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(136)
Rychlicki Zbigniew (1922-1989)
(136)
Engels Friedrich (1820-1895)
(135)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(135)
Łuba Małgorzata
(134)
Stróżyński Klemens
(133)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(132)
Kobyliński Szymon (1927-2002)
(130)
Marx Karl (1818-1883)
(130)
Rechnio-Kołodziej Beata
(128)
Wańkowicz Melchior (1892-1974)
(128)
Włodno Danuta
(127)
Żukrowski Wojciech (1916-2000)
(127)
Bratny Roman (1921- )
(125)
Jastrzębska Lidia
(125)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(124)
Smólska Janina (?-2002)
(123)
Hertz Paweł (1918-2001)
(122)
Jakubowska Alina
(122)
Krzeczkowska Eugenia
(120)
Lewik Włodzimierz (1905-1962)
(120)
Laere Karolina Van
(118)
Malczewski Artur
(118)
Myjak Józef
(118)
Putrament Jerzy (1910-1986)
(115)
Dobraczyński Jan (1910-1994)
(113)
Doroszewski Witold (1899-1976)
(113)
Kieniewicz Stefan (1907-1992)
(112)
Misiorowska Ewa
(112)
Jaworowski Jerzy (1919-1975)
(111)
Szelburg-Zarembina Ewa (1899-1986)
(111)
Szweykowski Zygmunt (1894-1978)
(111)
Włodno-Furman Elżbieta
(111)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(110)
Rogoziński Julian (1912-1980)
(110)
Garstka Tomasz
(109)
Rusiecki Antoni Marian (1892-1956)
(109)
Lem Stanisław (1921-2006)
(108)
Krasiński Zygmunt (1812-1859)
(107)
Norwid Cyprian Kamil (1821-1883)
(107)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(106)
Radzicki Józef
(106)
Kierszys Zofia (1921-2000)
(105)
Stawar Andrzej (1900-1961)
(105)
Wyka Kazimierz (1910-1975)
(105)
Krasicki Ignacy (1735-1801)
(104)
Klemensiewicz Zenon (1891-1969)
(103)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(102)
Puškin Aleksandr Sergeevič (1799-1837)
(102)
Bunsch Karol (1898-1987)
(101)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(101)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(101)
Gomulicki Juliusz Wiktor (1909-2006)
(100)
Jaworowski Mieczysław
(100)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(31)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(30)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(42)
nieznany (pol)
(4)
Język
polski
(45)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(12)
Nauczyciele
(2)
Dietetycy i żywieniowcy
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Rodzice
(1)
Specjaliści zdrowia publicznego
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura niemiecka
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Uczenie się
(9)
Motywacja
(6)
Mózg
(6)
Stres
(6)
Uczucia
(6)
Pamięć
(5)
Inteligencja (psychologia)
(4)
Myślenie
(4)
Sen
(4)
Świadomość
(4)
Młodzież
(3)
Neuropsychologia
(3)
Pojęcia
(3)
Psychologia
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Spostrzeganie
(3)
Uzależnienie (nałóg)
(3)
Więź społeczna
(3)
Dzieci
(2)
Empatia
(2)
Fonoholizm
(2)
Interakcje społeczne
(2)
Internet
(2)
Intuicja
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Media społecznościowe
(2)
Nauczanie
(2)
Neuronauka poznawcza
(2)
Neurony
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Psychofizjologia
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Smartfon
(2)
Umysł
(2)
Uzależnienia medialne
(2)
Wpływ społeczny
(2)
Wrażenia
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zdrowie psychiczne
(2)
Zmysły
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Asertywność
(1)
Choroby cywilizacyjne
(1)
Chłopcy
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Depresja
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dyfuzja kulturowa
(1)
Edukacja żywieniowa
(1)
Emocje
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Funkcje poznawcze
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Impulsywność
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Ja (psychologia)
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kompetencje wychowawcze
(1)
Komputery
(1)
Kreatywność
(1)
Krytycyzm
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie rodziców
(1)
Kłamstwo
(1)
Kłamstwo u dzieci
(1)
Marketing elektroniczny
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Mobbing
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Mężczyzna
(1)
Młodzież z depresją
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauki o układzie nerwowym
(1)
Neurofizjologia
(1)
Obraz siebie
(1)
Odwaga
(1)
Odżywianie
(1)
Perswazja
(1)
Pokolenie Alfa
(1)
Pomaganie
(1)
Poznanie
(1)
Praca
(1)
Prawda i kłamstwo
(1)
Procesy psychiczne
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Przemoc
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Psychologia pracy
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Późna adolescencja
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Reaktywność emocjonalna
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
Temat: miejsce
Niemcy
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(12)
Podręcznik
(10)
Poradnik
(7)
Podręczniki akademickie
(3)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik multimedialny
(1)
Poradniki
(1)
Prace popularne [Typ publikacji]
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(28)
Medycyna i zdrowie
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Biologia
(2)
Edukacja i pedagogika
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
46 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51850 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Temat
Symbol UKD: 159.944.4 159.91
Indeksy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44326 (1 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31877 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27091, 28731 (2 egz.)
Starachowice - czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 41673 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: [The trouble with testosterone and other essays on the biology of the human predicament] 1997. Tyt. okł. i grzb.: Kłopot z testosteronem.
Bibliogr. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Pińczów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29547 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Indeksy.
Kompendium wiedzy na temat psychofizjologii stresu, z perspektywy czterech dyscyplin: psychologii, neurologii, immunologii i endokrynologii. Autor wnikliwie opisał, co dzieje się z człowiekiem, gdy doświadcza stresu. Dzięki lekturze zrozumiemy, w jaki sposób oddziaływanie stresu na organizm ludzki wpływa na nasze życie, czyniąc ludzi podatnymi na choroby cywilizacyjne, wywołując m.in. zaburzenia pamięci i funkcjonowania mózgu, otyłość czy cukrzycę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52459 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Indeksy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 247652 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 247651/czyt.15 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43487 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47267 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50682 (1 egz.)
Pińczów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29504 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 27231 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26594 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kontrasty i Kontrowersje)
Przynależność kulturowa
Dziedzina i ujęcie
Symbol UKD: 159.922.7 159.944.4 37.018.1
Dzieci również mogą się wypalić. Presja, której podlegają, jest nie do wytrzymania. Muszą mieć perfekcyjną stylizację na występ w klasie, idealne oceny, a po zakończeniu lekcji i dodatkowej godzinie języka obcego już czekają na nie trener i nauczycielka gry na pianinie. Dzieci niemal całkowicie poddają się dyktatowi społeczeństwa, w którym liczy się tylko sukces - i ponoszą tego bolesne konsekwencje. Doświadczony psychiatra, profesor Michael Schulte-Markwort, codziennie diagnozuje u dzieci i młodzieży wypalenie. Swoją książką chciałby nami wstrząsnąć i wywołać dyskusję na temat stresu, który towarzyszy najmłodszym. Nauka i chodzenie do szkoły powinny być dla nich przyjemnością. Tymczasem żyją w świecie, który gna je bez tchu od jednej przeszkody do następnej i zmusza do walki o wątpliwe wartości. To ważne, by dzieci we właściwym czasie sygnalizowały, kiedy żąda się od nich zbyt wiele. Te, które bez szemrania wykonują wszystko, czego się od nich wymaga, nie wyrosną na ludzi krytycznych, mających możliwość kształtowania świata.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 43903 (1 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32330 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
(Kontrasty i Kontrowersje)
Dzieci również mogą się wypalić. Dzieci niemal całkowicie poddają się dyktatowi społeczeństwa, w którym liczy się tylko sukces i ponoszą tego bolesne konsekwencje. Presja wywierana na nie jest nie do wytrzymania. Muszą mieć perfekcyjną stylizację na występ w klasie, idealne oceny, a po lekcjach i dodatkowej godzinie języka obcego biegną na trening i naukę gry na pianinie. Doświadczony psychiatra, profesor Michael Schulte-Markwort, codziennie diagnozuje u dzieci i młodzieży wypalenie. Swoją książką chciałby nami wstrząsnąć i wywołać dyskusję na temat stresu, który towarzyszy najmłodszym. Nauka i chodzenie do szkoły powinny być dla nich przyjemnością. Tymczasem żyją w świecie, który gna je bez tchu od jednej przeszkody do następnej i zmusza do walki o wątpliwe wartości. To ważne, by dzieci we właściwym czasie sygnalizowały, kiedy żąda się od nich zbyt wiele. Te, które bez szemrania wykonują wszystko, czego się od nich wymaga, nie wyrosną na ludzi krytycznych, mających możliwość kształtowania świata. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy.]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Włoszczowa - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD 531 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The ABCs of how we learn : 26 scientifically proven approaches, how they work, and when to use them.
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
Ludzie mają podstawową potrzebę, by się nawzajem nauczać. Robią to nauczyciele, rodzice, przyjaciele, rodzeństwo, plotkarze i pracodawcy. Uczymy innych najróżniejszych rzeczy: pokazujemy gościowi z innego miasta drogę do muzeum, zapoznajemy go z rozkładem podmiejskiej kolejki, uczymy dziecko jeść widelcem, kolejny raz pokazujemy szczeniakowi, jak zrobić siad. Ludzie uczą nawet samych siebie. Biorąc pod uwagę, że nauczałeś, przypomnisz sobie zapewne sytuacje, w których nauczanie nie działało tak, jak powinno. Spróbowałeś innego podejścia i rezultaty były lepsze. Oto częsty przykład: ktoś prosi cię o wskazówki dotarcia do budynku czy sklepu, ty odpowiadasz „Jasne!”, bo dokładnie wiesz, gdzie to jest. Za chwilę jednak sam łapiesz się na tym, że całkowicie nieskutecznie wymachujesz rękami, a na obliczu pytającego maluje się coraz większy znak zapytania. Ostatecznie rysujesz mapę.
Istnieje wiele sposobów, po które sięgamy, ucząc się nawzajem. Co więcej, różne sposoby nauczania pasują do różnych rodzajów uczenia się. W książce „Jak się uczymy?” przedstawiono 26 naukowo potwierdzonych mechanizmów, za pomocą których uczymy się nowych rzeczy, wśród nich m.in: stosowanie analogii, uczenie się w grupie, stawianie pytań, wizualizacja, uczenie się przez obserwację. Każdy z nich scharakteryzowano według następującego schematu: Co to jest? Podstawowy opis mechanizmu uczenia i wskazanie, dlaczego jest ważny. Jak działa? Nauka i teoria, w tym przystępny opis nowatorskich badań. Jak z tego korzystać? Przykłady aktywności wykorzystujących dany mechanizm. Do czego się nadaje? Rezultaty, w osiągnięciu których ten mechanizm jest szczególnie dobry. Ryzyka. Częste błędy prowadzące do niepożądanych skutków. Przykłady dobrych i złych zastosowań. Literatura. Klasyczne i współczesne opracowania. Ściągawka. Opracowanie podsumowujące główne idee przedstawiane w rozdziale wraz z krótkimi przykładami.
Książka będzie zrozumiała dla każdego, kto jest zainteresowany uczeniem się i możliwością jego usprawniania. Rzetelne podstawy naukowe i bogaty materiał źródłowy czynią z niej także znakomity podręcznik.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32517 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49470 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28439 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52696 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 9 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 260216 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 256865/czyt. 61 (1 egz.)
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 43261 (1 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 31871 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51805, 51939 (2 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 29680 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51135 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 41548 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28051 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kontrasty i Kontrowersje)
Tytuł oryginału: Die Smartphone-Epidemie : Gefahren für Gesundheit, Bildung und Gesellschaft. Przyjęta nazwa tłumacza: Małgorzata Guzowska-Dąbrowska.
Bibliografia, netografia na stronach 285-333.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33255 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50051 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 53672 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 42580 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29293 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
(Kontrasty i Kontrowersje)
Ten egzemplarz dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu, w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025
Bibliografia, netografia na stronach 285-[333].
W ciągu minionej dekady smartfon podbijał świat w oszałamiającym tempie, zmieniając codzienność użytkowników w stopniu, w jakim nie udało się to dotąd żadnej technicznej nowince. Towarzyszy nam od rana do wieczora, w pracy i w życiu prywatnym – wygląda na to, że nie możemy się bez niego obyć. Wielu dostrzega pozytywne strony korzystania z tego urządzenia, nieliczni zastanawiają się nad jego negatywnym wpływem na nasze myślenie, odczuwanie i działanie, a także na zdrowie. Czy mamy powody do obaw? Najwyższy czas przyjrzeć się faktom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Końskie - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 560/A (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak uczy się mózg / Manfred Spitzer ; przeł. Małgorzata Guzowska-Dąbrowska. - Wydanie 1 - 1 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008. - 350, [1] s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 335-342. Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30747 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47532 (1 egz.)
Włoszczowa - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 28855 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony [335]-342. Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 259843 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 259842/ czyt. 61 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45186 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53038 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27865 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 243456 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 349-350.
Philip Zimbardo i Nikita Coulombe biją na alarm: męskość jest w kryzysie! Młodzi mężczyźni rezygnują z gruntownego wykształcenia, nie radzą sobie na rynku pracy, nie potrafią stworzyć dojrzałej relacji z kobietą. Opóźniają wyprowadzkę z rodzinnego domu, pozwalając rodzicom łożyć na swoje utrzymanie, nie dbają o zdrowie i kondycję. W zamian za to spędzają czas na "męskich" rozrywkach, sukcesy odnoszą w grach komputerowych, "zarządzając wszechświatem" z zacisza własnej sypialni, a wiedzę o intymności czerpią z filmów pornograficznych. Dlaczego tak się dzieje? Philip Zimbardo analizuje przyczyny upadku facetów na trzech poziomach: przygląda się cechom samych mężczyzn, sytuacji, w jakiej się znaleźli, oraz układowi sił, który tę sytuację stworzył. Nieskuteczny system edukacji, rodziny z nieobecnym (psychicznie lub fizycznie) ojcem i nadopiekuńcze matki, uzależnienie od pobudzenia, które przynosi wirtualna rzeczywistość, zmiany w środowisku naturalnym wywołane zanieczyszczeniami, recesja oraz rosnąca pozycja kobiet nie sprzyjają rozwojowi facetów. Czy jesteśmy bezradni wobec upadku męskości? Czy możliwe są działania na poziomie systemu edukacji, mediów, polityki społecznej, które mogą zaradzić kryzysowi? W jaki sposób matki i partnerki młodych mężczyzn mogą im pomóc nadążać za wymaganiami życia? Co wreszcie sami faceci mogą zrobić dla siebie, by przestać się zmagać z własnym życiem, a zacząć żyć? Autorzy nie pozostawiają nas bez odpowiedzi na te pytania - proponują szereg działań, które mogą powstrzymać postępujący kryzys męskości i uchronić kolejne pokolenia młodych chłopców przed życiową nieporadnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46100 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na grzbiecie wyłącznie tytuł tomu. Na książce także ISBN oryginału.
Bibliografia, netografia na stronach 231-260. Indeks.
"Psychologia. Kluczowe koncepcje" to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Podręcznik ten może służyć zarówno studentom, jak i entuzjastom psychologii. Philip Zimbardo, zwany "twarzą i głosem psychologii", wraz z Robertem Johnsonem i Vivian McCann przybliżają czytelnikom podstawowe teorie i pojęcia psychologii. Strukturę podręcznika autorzy zaplanowali tak, by ułatwiała uczenie się i zapamiętywanie materiału, a także zachęcała do krytycznego myślenia. Liczne przykłady, ćwiczenia i zadania pozwalają odnieść wiedzę psychologiczną do własnego doświadczenia i dostrzec jej zastosowania w codziennym życiu. W tomie II, "Motywacja i uczenie się", czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania: Co nas motywuje? Jakie procesy sterują naszymi emocjami? Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się? W jaki sposób powstają wspomnienia? Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić? Autorzy porządkują najważniejsze teorie emocji i motywacji, objaśniają mechanizmy warunkowania klasycznego i instrumentalnego oraz opisują, w jaki sposób psychologia poznawcza wyjaśnia proces uczenia się. Ostatni rozdział autorzy poświęcili naturze pamięci i możliwościom jej usprawniania. Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, rozstrzygać kontrowersyjne zagadnienia: czy "wykrywacze kłamstw" naprawdę wykrywają kłamstwa? Czy każdy z nas prezentuje odrębny "styl uczenia się"? Czy możliwe jest odzyskanie utraconych wspomnień? [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47753 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na grzbiecie wyłącznie tytuł tomu. Na książce także ISBN oryginału.
Bibliografia, netografia na stronach 257-289. Indeks.
"Psychologia. Kluczowe koncepcje" to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Podręcznik ten może służyć zarówno studentom, jak i entuzjastom psychologii. Philip Zimbardo, zwany "twarzą i głosem psychologii", wraz z Robertem Johnsonem i Vivian McCann przybliżają czytelnikom podstawowe teorie i pojęcia psychologii. Strukturę podręcznika autorzy zaplanowali tak, by ułatwiała uczenie się i zapamiętywanie materiału, a także zachęcała do krytycznego myślenia. Liczne przykłady, ćwiczenia i zadania pozwalają odnieść wiedzę psychologiczną do własnego doświadczenia i dostrzec jej zastosowania w codziennym życiu. W tomie III, "Struktura i funkcje świadomości", czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania: Jak stymulacja staje się wrażeniem? Jakie umiejętności posiadają osoby, które potrafią skutecznie myśleć? Czy inteligencja jest jedną zdolnością, czy też składa się z wielu zdolności? Jaki jest związek świadomości z procesami umysłowymi? Jakie cykle występują w świadomości na co dzień? Autorzy objaśniają mechanizm powstawania wrażeń i spostrzeżeń, porządkują wiedzę dotyczącą natury inteligencji i kontrowersji związanych z jej pomiarem. Ostatni rozdział dotyczy świadomości – występujących na co dzień rytmów snu i czuwania, marzenia na jawie oraz odmiennych stanów świadomości, jak hipnoza czy stany spowodowane używaniem substancji psychoaktywnych. Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, rozstrzygać kontrowersyjne zagadnienia: perswazja podprogowa naprawdę działa? Czy w zakresie uzdolnień występują różnice między płciami? [opis wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47754 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 10 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42705 (1 egz.)
Jędrzejów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. czyt.15 (42704) (1 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. psych. 30750 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47589 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50715 (1 egz.)
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50714 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 27539 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46354 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26617 (1 egz.)
Włoszczowa - czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 29103 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W tomie II, Motywacja i uczenie się, Czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania: Co nas motywuje? Jakie procesy sterują naszymi emocjami? Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się? W jaki sposób powstają wspomnienia? Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić? Autorzy porządkują najważniejsze teorie emocji i motywacji, objaśniają mechanizmy warunkowania klasycznego i instrumentalnego oraz opisują, w jaki sposób psychologia poznawcza wyjaśnia proces uczenia się. Ostatni rozdział Autorzy poświęcili naturze pamięci i możliwościom jej usprawniania. Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, rozstrzygać kontrowersyjne zagadnienia: czy „wykrywacze kłamstw” naprawdę wykrywają kłamstwa? Czy każdy z nas prezentuje odrębny „styl uczenia się”? Czy możliwe jest odzyskanie utraconych wspomnień?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32310 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 259-276. Indeks.
Zawiera: Emocje i motywacja: po co nam emocje? (ewolucja emocji, liczenie emocji, uniwersalia w ekspresji emocji).
Zawiera: Zagadnienie psychologiczne - różnice między mężczyznami a kobietami zależą zarówno od biologii, jak i od kultury.
Zawiera: Skąd się biorą nasze emocje? ; Mózgowe podłoże emocji ; Psychologiczne teorie emocji: wyjasnienie kilku dotąd nierozstrzygniętych zagadnień.
Zawiera: Zagadnienie psychologiczne - pobudzenie, poziom wykonania zadania i odwrócone U.
Zawiera: Ile kontroli mamy nad własnymi emocjami? Rozwój inteligencji emocjonalnej, wykrywanie kłamstw.
Zawiera: Zagadnienie psychologiczne - kontrolowanie gniewu.
Zawiera: Motywacja: co sprawia, że zachowujemy się tak, jak się zachowujemy? ; Jak psycholodzy używają pojęcia "motywacja"? ; Rodzaje motywacji ; Teorie motywacji ; Motywacja - niespodziewane skutki nagrody.
Zawiera: Zagadnienie psychologiczne - zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii.
Zawiera: Co łączy motywację osiągnięć, łaknienie i seks? Co je różni? (motywacja osiągnięć, zaspokajania głodu, seksualna).
Zawiera: Zagadnienie psychologiczne - siła woli, śmiech i ciastka czekoladowe).
Zawiera: Włącz myślenie krytyczne - czy "wykrywacze kłamstw" rzeczywiście wykrywają kłamstwa?
Zawiera: Uczenie się i wychowanie ; Jakiego rodzaju uczenie się wyjasnia warunkowanie klasyczne? ; Podstawy warunkowania klasycznego ; Zastosowania warunkowania klasycznego.
Zawiera: Jak uczymy się nowych zachowań za pomocą warunkowania sprawczego? ; Radykalny behawioryzm Skinnera ; Siła wzmocnienia ; Problem kary ; Lista sposobów modyfikowania zachowania sprawczego i klasycznego.
Zawiera: Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się? ; Uczenie się przez wgląd: Köhler z szympansami na Wyspach Kanaryjskich ; Mapy poznawcze: Tolman odkrywa, co jest w umyśle szczura ; Uczenie się przez obserwację: wyzwanie rzucone przez Bandurę behawioryzmowi ; Reinterpreatacja behawioralnego uczenia sie ; "Wyższe" uczenie się poznawcze ; Czy różni ludzie mają różne "style uczenia się"?
Zawiera: Pamięć ; Czym jest pamięć? ; Metafory pamięci ; Trzy ppodstawowe zadania pamięci ; Czy chciałbyś mieć pamięć "fotograficzną"?
Zawiera: W jaki sposób powstają wspomnienia? ; Pamięć utajona i pamięć jawna ; Wskazówki dotyczące wydobycia ; Inne czynniki wpływające na wydobywanie ; Na końcu języka.
Zawiera: Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi? ; Nietrwałość: zacieranie wspomnień jako przyczyna zapominania ; Roztargnienie: lapsusy uwagi jako przyczyna zapominania ; Blokowanie: problem z dostępem ; Błędna atrybucja: wspomnienia w błędnym kontekście ; Podatność na sugestię: zewnętrzne wskazówki zniekształcają wspomnienia lub je tworzą ; Tendencyjność: przekonania, postawy i opinie zniekształcają wspomnienia ; Uporczywość: dlaczego nie możemy zapomnieć ; Zalety "siedmiu grzechów" pamięci ; Usprawnianie pamięci za pomocą mnemotechnik.
Zawiera: Kontrowersja dotycząca odzyskanych wspomnień.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej