Zielińska Ewa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(38)
Forma i typ
Książki
(26)
Artykuły
(12)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(40)
tylko na miejscu
(17)
wypożyczone
(6)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(8)
Kielce - Czytelnia
(10)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(2)
Busko zdrój - czytelnia
(1)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(5)
Jędrzejów - czytelnia
(2)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(1)
Końskie - wypożyczalnia
(4)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(2)
Ostrowiec - czytelnia
(4)
Pińczów - wypożyczalnia
(1)
Sandomierz - wypożyczalnia
(5)
Sandomierz - czytelnia
(2)
Starachowice - wypożyczalnia
(4)
Starachowice - czytelnia
(1)
Staszów - wypożyczalnia
(7)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(2)
Włoszczowa - czytelnia
(2)
Autor
Boszczyk Marta
(722)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(556)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(488)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(484)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(441)
Zielińska Ewa
(-)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(440)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(430)
Lewicka Ewa
(417)
Puszczewicz Barbara
(398)
Prus Bolesław (1847-1912)
(375)
Kosiń Janina
(373)
Lewandowska Bożena
(370)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(346)
Goetz Magdalena
(344)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(334)
Shakespeare William (1564-1616)
(288)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(262)
Lenin Vladimir Il'ič (1870-1924)
(257)
Knajder-Sowa Anna
(253)
Cyrański Czesław
(247)
Pigoń Stanisław (1885-1968)
(240)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(221)
Faliszewska Jolanta
(218)
Łoskot Małgorzata
(209)
Trojan Elżbieta
(208)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(199)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(194)
Tuwim Julian (1894-1953)
(190)
Jakubowski Jan Zygmunt (1909-1975)
(184)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(184)
Tarapata Ewa
(180)
Pronobis Małgorzata
(166)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(166)
Markiewicz Henryk (1922- )
(162)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(161)
Uniechowski Antoni (1903-1976)
(159)
Parandowski Jan (1895-1978)
(157)
Reymont Władysław Stanisław (1867-1925)
(157)
Jodełka-Burzecki Tomasz (1919-1989)
(156)
Broniewski Władysław (1897-1962)
(154)
Praca zbiorowa
(153)
Staff Leopold (1878-1957)
(152)
Tolstoj Lev Nikolaevič (1828-1910)
(152)
Conrad Joseph (1857-1924)
(142)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(137)
Elsner Danuta
(136)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(136)
Rychlicki Zbigniew (1922-1989)
(136)
Engels Friedrich (1820-1895)
(135)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(135)
Łuba Małgorzata
(134)
Stróżyński Klemens
(133)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(132)
Kobyliński Szymon (1927-2002)
(130)
Marx Karl (1818-1883)
(130)
Rechnio-Kołodziej Beata
(128)
Wańkowicz Melchior (1892-1974)
(128)
Włodno Danuta
(127)
Żukrowski Wojciech (1916-2000)
(127)
Bratny Roman (1921- )
(125)
Jastrzębska Lidia
(125)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(124)
Krzeczkowska Eugenia
(123)
Smólska Janina (?-2002)
(123)
Hertz Paweł (1918-2001)
(122)
Jakubowska Alina
(122)
Lewik Włodzimierz (1905-1962)
(120)
Laere Karolina Van
(118)
Malczewski Artur
(118)
Myjak Józef
(118)
Putrament Jerzy (1910-1986)
(115)
Dobraczyński Jan (1910-1994)
(113)
Doroszewski Witold (1899-1976)
(113)
Kieniewicz Stefan (1907-1992)
(112)
Misiorowska Ewa
(112)
Jaworowski Jerzy (1919-1975)
(111)
Szelburg-Zarembina Ewa (1899-1986)
(111)
Szweykowski Zygmunt (1894-1978)
(111)
Włodno-Furman Elżbieta
(111)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(110)
Rogoziński Julian (1912-1980)
(110)
Rusiecki Antoni Marian (1892-1956)
(109)
Garstka Tomasz
(108)
Lem Stanisław (1921-2006)
(108)
Krasiński Zygmunt (1812-1859)
(107)
Norwid Cyprian Kamil (1821-1883)
(107)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(106)
Radzicki Józef
(106)
Kierszys Zofia (1921-2000)
(105)
Stawar Andrzej (1900-1961)
(105)
Wyka Kazimierz (1910-1975)
(105)
Krasicki Ignacy (1735-1801)
(104)
Klemensiewicz Zenon (1891-1969)
(103)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(102)
Puškin Aleksandr Sergeevič (1799-1837)
(102)
Bunsch Karol (1898-1987)
(101)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(101)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(101)
Gomulicki Juliusz Wiktor (1909-2006)
(100)
Jaworowski Mieczysław
(100)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(30)
nieznany (pol)
(8)
Język
polski
(38)
Odbiorca
Przedszkola
(2)
Dzieci
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
Wychowanie przedszkolne
(19)
Dziecko
(15)
Matematyka
(10)
Nauczanie początkowe
(10)
Gry i zabawy edukacyjne
(5)
Gry edukacyjne
(4)
Kształcenie integracyjne
(4)
Nauczanie przedszkolne
(4)
Uczenie się
(4)
Dojrzałość szkolna
(2)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Język polski
(2)
Wychowanie
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Metody nauczania
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Pamięć
(1)
Prawa dziecka
(1)
Rodzice
(1)
Szkolnictwo
(1)
Uwaga (psychol.)
(1)
Wspomaganie rozwoju
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zabawki
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Temat: miejsce
Dziecko zdolne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Gatunek
Poradnik
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Psychologia
(1)
38 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Edukacja Matematyczna Dzieci : w domu, w przedszkolu i w szkole)
Bibliogr. s. 180-184.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 237379 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8735 B/P/czyt.Met.Wych.Przedszk., 223282/czyt.Met.Wych. Przedszk. (2 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37788 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45887 (1 egz.)
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46029 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39395 (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35094 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21332 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Matematyczna Dzieci : w domu, w przedszkolu i w szkole)
Bibliogr. s. 180-184.
Zawiera: Co konkretnie trzeba kształtować w dziecięcym umyśle, aby dziecko było mądrzejsze, więcej wiedziało i lepiej liczyło? ; Orientacja przestrzenna ; Rytmy ; Liczenie ; O kształtowaniu pojęcia liczby i wspomaganiu rozwoju operacyjnego rozumowania ; Mierzenie długości ; Klasyfikacja ; Układanie i rozwiązywanie zadań arytmetycznych ; Waga ; Mierzenie płynów ; Intuicje geometryczne ; Konstruowanie gier przez dzieci i dla dzieci ; Zapisywanie czynności matematycznych.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 230290, 230291 (2 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 228908/czyt.Met.Wych.Przed. (1 egz.)
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46903 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40578 (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35977 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Matematyczna Dzieci)
Bibliogr.
Zawiera: Orientacja przestrzenna ; Rytmy ; Liczenie ; O kształtowaniu pojęcia liczby i wspomaganiu rozwoju operacyjnego rozymowania ; Mierzenie długości ; Klasyfikacja ; Układanie i rozwiązywanie zadań arytmetycznych ; Waga ; Mierzenie płynów ; Intuicje geometryczne ; Konstruowanie gier przez dzieci i dla dzieci ; Zapisywanie czynności matematycznych.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 230288, 230289 (2 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 229878/czyt.Met.Wych.Przedsz. (1 egz.)
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 38565 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39788 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22565 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Orientacja przestrzenna ; Kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej i zdolności do wysiłku intelektualnego ; Rytm i rytmiczna organizacja czasu ; Przyczyna i skutek. Przewidywanie następstw ; Kształtowanie umiejętności liczenia obiektów ; Dodawanie i odejmowanie, rozdawanie i rozdzielanie po kilka ; Klasyfikacja ; Pomaganie dzieciom w uświadamianiu sobie stałości liczby elementów w zbiorze, chociaż obserwują zmiany sugerujące, że podmiotów jest więcej lub mniej. Równoliczność. Przybliżanie dzieciom aspektu kardynalnego liczby ; Ustawianie po kolei, numerowanie. Przybliżanie dzieciom aspektu porządkowego liczby ; Długość: kształtowanie umiejętności mierzenia i pomaganie dzieciom w uświadomieniu sobie stałości długości ; Intuicje geometryczne ; Pomaganie dzieciom w uświadamianiu sobie stałej ilości płynu, chociaż po przelaniu wydaje się, że jest go więcej albo mniej. Mierzenie ilości płynu ; Waga i ważenie ; Układanie i rozwiązywanie zadań z treścią oraz zapisywanie czynności matematycznych w sposób dostępny dla sześcolatków ; Nauczycielskie sposoby uruchamiania działań naprawczych dla dzieci, które rozwijają się wolniej i mogą nie osiągnąć dojrzałości szkolnej w odpowiednim czasie.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Orientacja przestrzenna ; Kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej i zdolności do wysiłku intelektualnego ; Rytm i rytmiczna organizacja czasu ; Przyczyna i skutek. Przewidywanie następstw ; Kształtowanie umiejętności liczenia obiektów ; Dodawanie i odejmowanie, rozdawanie i rozdzielanie po kilka ; Klasyfikacja ; Pomaganie dzieciom w uświadamianiu sobie stałości liczby elementów w zbiorze, chociaż obserwują zmiany sugerujace, że przedmiotów jest więcej lub mniej. Równoliczność. Przybliżanie dzieciom aspektu kardynalnego liczby ; Ustawianie po kolei, numerowanie. Przybliżanie dzieciom aspektu porządkowego liczby ; Długość: kształtowanie umiejętności mierzenia i pomaganie dzieciom w uświadamianiu sobie stałej długości ; Intuicje geometryczne ; Pomaganie dzieciom w uświadamianiu sobie stałej ilości płynu, chociaż po przelaniu wydaje się, że jest go więcej albo mniej. Mierzenie ilości płynu ; Waga i ważenie ; Układanie i rozwiązywanie zadań z treścią oraz zapisywanie czynności matematycznych w sposób dostępny dla sześciolatków ; Nauczycielskie sposoby uruchamiania działań naprawczych dla dzieci, które rozwijają się wolniej i mogą nie osiągnąć dojrzałości szkolnej w odpowiednim czasie.
Książka
W koszyku
Treść: Dziecięca matematyka: metodyka i scenariusze zajęć w przedszkolu, w szkole i w placówkach integracyjnych (publikacja dostępna wyłącznie na stanowisku komputerowym w Czytelni PBW)
PDF
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 226312/czyt.Prog (1 egz.)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 714 b (1 egz.)
Brak okładki
Brak okładki
Brak okładki
Brak okładki
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25472 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Matematyczna Dzieci)
"Pakiet pomocy" jest dopełnieniem książki: Wspomaganie...
Bibliogr. s. 279-287.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 239957/czyt.Met.Wych.Przedsz. (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42661 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27167 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
"Pakiet pomocy" jest dopełnieniem książki: Wspomaganie...
Bibliogr. s. 279-287.
Zawiera: O wspomaganiu rozwoju umysłowego dzieci przedszkolnych w czwartym i piątym roku życia ; Jak przebiega proces uczenia się dzieci w różnych obszarach działalności przedszkola? (Zabawy spontaniczne jako intensywny proces uczenia się, Zabawy tematyczne jako intensywny proces uczenia się) ; Jakie zabawki powinny mieć dzieci w przedszkolu i jakie przedmioty mogą być stosowane jako pomoce dydaktyczne? Jak korzystać ze scenariuszy znajdujących się w drugiej części tej książki? (O zwyczajnych klockach i zabawkach mechanicznych, O lalkach, misiach i innych postaciach ze świata bajek, O gotowych zestawach do zabaw tematycznych) ; Kształtowanie świadomości własnego "Ja" oraz orientacji przestrzennej. Scenariusze zajęć: Wiem, jak wyglądam i jak się nazywam, a także gdzie mieszkam. Chcę wiedzieć dużo o swoich bliskich - znam ich imiona i wiem czym się zajmują, Poznaję i nazywam części swojego ciała. Lalka lub miś jest trochę podobna/y do mnie. Rozpoznaję miny. Rysuję człowieka, Zaczynam się orientować, która ręka jest lewa, a która prawa, co jest przede mną, co za mną, co w górze, co na dole, Słucham i wiem, w którą stronę mam iść. Idę i znajduję to, co chcę, Potrafię pomóc misiowi w pokonywaniu toru przeszkód, Staram się poznać drugą osobę. Próbuję nazwać części jej ciała i powiedzieć, w czym jest do mnie podobna, czym się różni. Staram się pokazać, co znajduje się przed nią, za nią, po jej lewej stronie i prawej ; Kształtowanie u dzieci zdolności do rozumnego zachowania w sytuacjach pełnych napięć. Zarys metodyki uczenia dzieci sztuki konstruowania gier i scenariusze zajęć (O odporności emocjonalnej u dzieci, W jaki sposób można kształtować odporność emocjonalną dziecka? Jak nauczyć dzieci konstruowania gier?, Scenariusze zajęć - Potrafię brać udział w grze: "Ścigamy się od startu do mety" i chcę,żeby mój zespół zwyciężył, Układam i rozgrywam gry planszowe, Gra-opowiadanie: "Dwa kotki biegną do miski z mlekiem". Układanie gry-opowiadania nie sprawia nikomu kłopotu, Gra "Slalom-gigant". Uczę się układać trudniejsze gry-opowiadania i rozgrywać je ; Rytmy: wychwytywanie regularności i korzystanie z nich w różnych sytuacjach. Scenariusze : Słucham, patrzę i uważnie układam rytmy ; Układamy kalendarze ; Przyczyna i skutek. Przewidywanie następstw. Scenariusze: Planujemy i urządzamy przyjęcie dla lalek i misiów, Chcę wiedzieć, które zmiany są odwracalne, Chcę wiedzieć, które zmiany są nieodwracalne, Co trzeba zrobić, żeby było lepiej, czyli rady dla zmartwionej pacynki, Potrafię ułożyć historyjkę obrazkową i opwiedzieć ją, Coraz lepiej składam pocięte obrazki w sensowną całość ; Klasyfikacja - wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci. Scenariusze: Dobieramy karty tak, żeby pasowało, Sprawnie układam kartoniki domina w łańcuszek, Kto za kim. Inscenizowanie oraz ilustrowanie wiersza J. Tuwima Rzepka, Dostrzegam sens w kolejności wydarzeń, Zaczynam tworzyć sensowne koleje ; Liczenie w zakresie możliwości umysłowych czterolatków i pięciolatków. Scenariusze: Ilu jest chłopców? Ile jest dziewczynek? Ile jest krzesełek?, Wiem, ile mam palców u rąk i nóg, Wiem już, że wynik liczenia nie zmienia się, jeżeli liczy się od początku do końca i odwrotnie, Mogę policzyć nawet to, czego nie widzę, Sprawnie liczę i wiem, co to znaczy ; Liczenie i ustalenie: tu i tu jest tyle samo, tu jest więcej. Scenariusze: Potrafię wymienić: jeden do jednego w sytuacji kupna i sprzedaży. Zabawa "Święto lalek i pajacyków", Uczę się wymieniać: jeden do jednego, jeden do dwóch, jeden do pięciu. Zabawa: "Kupujemy i budujemy", Potrafię sortować kolorowe kartoniki i ustalać, ile ich jest, i których jest więcej, Czego jest więcej, czego jest mniej, czego jest tyle samo?, Czy nadal jest tyle samo? ; Dodawanie i odejmowanie, rozdawanie i rozdzielanie po kilka. Scenariusze: Dokładam przedmioty i wiem, ile ich jest razem, Coraz sprawniej dodaję i odejmuję. Potrafię radzić sobie w różnych sytuacjach, Potrafię rozdawać przedmioty, tak aby każdy miał tyle samo ; Długość - przybliżanie dzieciom sensu mierzenia długości. Scenariusze: Co jest ode mnie wyższe (dłuższe), a co niższe (któtsze)? Jakiego jestem wzrostu?, Porównuję wielkości przedmiotów i układam je w serie rosnące i malejące, Uczę się mierzyć długość krokami i stopą za stopą ; Intuicje geometryczne u przedszkolaków. Scenariusze: Koło, prostokąt, trójkąt, Nazywam kształty i układam z nich szlaczki oraz inne kompozycje ; O Potrzebie zachowania logiki i honorowania prawidłowości rozwojowych, a także stopniowania trudności w edukacji matematycznej przedszkolaków.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41717 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 230292, 230293 (2 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 229914/czyt.Met.Wych.Przedszkol. (1 egz.)
Jędrzejów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. czyt.37 (39198) (1 egz.)
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47152 (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36217 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22566 (1 egz.)
Włoszczowa - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 27187 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej