Cele kształcenia
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
dostępne
(6)
tylko na miejscu
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(1)
Kielce - Czytelnia
(1)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(1)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(1)
Końskie - wypożyczalnia
(1)
Opatów - wypożyczalnia
(1)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(1)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(1)
Autor
Bąkowska Marta
(1)
Caplan Bryan Douglas (1971- )
(1)
Jopek Katarzyna
(1)
Konarzewski Krzysztof (1948- )
(1)
Marciniak Renata (organizacja i zarządzanie)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4695)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Cele kształcenia
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3717)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3291)
Wychowanie przedszkolne
(3236)
Wychowanie
(2691)
Język angielski
(2349)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2340)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1832)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1745)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1682)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1681)
Wychowanie w rodzinie
(1672)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1633)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1428)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1310)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1265)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1074)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1050)
Nauka
(1047)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(942)
Żydzi
(928)
Uczenie się
(909)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(856)
Dzieci
(849)
Osobowość
(842)
Zarządzanie
(834)
Psychoterapia
(812)
Powieść angielska
(811)
Powieść amerykańska
(795)
Czytelnictwo
(790)
Gry i zabawy
(790)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(780)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(740)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(721)
Teatr polski
(717)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(715)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(702)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(667)
Relacje międzyludzkie
(664)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Rośliny
(658)
Etyka
(655)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Kształcenie
(631)
Sport
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(606)
Powieść rosyjska
(604)
Statystyka
(599)
Temat: czas
1901-2000
(2)
2001-
(2)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Poradnik
(2)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Historia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(MAC Inspiracje)
Ocenianie kształtujące to pojęcie, które od wielu lat gości w polskich szkołach. Obecnie wiele się mówi nie tylko o jego wartości w kształtowaniu postaw dzieci, ale też o jego realnym wpływie na proces uczenia się. Ocenianie kształtujące to system działania, który służy podnoszeniu jakości nauczania. Wdraża uczniów do samodzielnego uczenia się poprzez rozwijanie samoświadomości i podnoszenie wiedzy o sobie. Jednocześnie wspomaga pracę nauczycieli poprzez systematyczne dostarczanie im informacji o poziomie wiedzy i umiejętności ich uczniów. Dzięki temu mogą oni na bieżąco, w oparciu o możliwości i potrzeby uczniów, realizować potrzebne im treści. Ocenianie kształtujące rozumiane jest jako system działań, metod, technik i środków dydaktycznych służących rozwojowi ucznia, pomagających mu w uczeniu się. Ocenianie kształtujące ma służyć osiąganiu wysokich wyników w nauce przez wszystkich uczniów, a także, co jest niezwykle istotne, ma prowadzić do kształcenia umiejętności uczenia się przez całe życie. Ocenianie kształtujące nie skupia się jednak na samych efektach, a na procesie nauczania - uczenia się, który, jeśli przebiega we właściwy sposób, samoistnie prowadzić powinien do jak najlepszych dla danej osoby efektów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 263936 / Czyt.37 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 47865 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32355, 32411 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Case againts education: why the education system is a waste of time and money.
Indeks.
„A niby do czego mi się to przyda?” – to pytanie zadawane przez wielu poirytowanych uczniów i studentów. Niestety niewielu rodziców, nauczycieli i wykładowców potrafi udzielić na nie konstruktywnej odpowiedzi. Zakłopotanie opiekunów podpowiada nam, że uczniowie i studenci mają powody, by marudzić. Z drugiej strony wymagającym rodzicom, którzy do znudzenia powtarzają dzieciom: „Ucz się pilnie i skończ porządne studia, a znajdziesz dobrą pracę”, też trzeba przyznać rację. Dane mówią bowiem jasno – statystycznie rzecz biorąc im lepsze wykształcenie tym wyższe zarobki. Jak rozwikłać tę zagadkę? Skoro większość materiału nauczanego w szkołach jest kompletnie nieprzydatna, dlaczego pracodawcy płacą więcej tym, którzy pilnie się go uczyli? A może wartość dyplomów nie leży w nauczanym w szkołach materiale, lecz gdzie indziej? Czy w takim razie jako społeczeństwo nie dopuszczamy się gigantycznego marnotrawstwa czasu i zasobów? Z odpowiedzią spieszy ekonomista i polimat, Bryan Caplan. W Edukacji pod lupą, książce równie ważnej, co prowokacyjnej, dokonał on kompleksowej analizy współczesnego systemu szkolnictwa oraz opłacalności edukacji formalnej zarówno dla jednostki, jak i dla ogółu. Wnioski Caplana mogą budzić kontrowersje; jego uczciwość naukowa, rzetelność badawcza i sposób argumentacji – żadnych. Wydawca
Przekonanie, że edukacja jest gwarantem sukcesu społeczeństw, to jeden z najważniejszych świeckich dogmatów współczesnych czasów. Edukacja pod lupą uderza w ten dogmat z wielką siłą. Jeśli ustalenia Caplana przetrzymają ogień krytyki i pokonają uprzedzenia poznawcze badaczy, książka ta ma szansę istotnie przyczynić się do dogłębnej zmiany naszego myślenia o szkolnictwie. Rozwój technologii stworzył grunt pod rewolucję w edukacji, a teoria Caplana wyjaśnia, dlaczego nie powinniśmy się tej rewolucji bać. dr Stanisław Wójtowicz
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33141 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej nazwa projektu: Agenda Polska Reformy.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 78-81.
AGENDA POLSKA (www.zpp.net.pl/projekty/agenda-polska/) jest projektem realizowanym przez środowisko ZPP/WEI, którego celem jest przygotowanie strategii rozwoju Polski oraz rozwiązań ustrojowych i prawnych w najważniejszych dla Polski obszarach.
Uczymy się nie dla życia, lecz dla szkoły – ubolewał przed dwoma tysiącami lat Seneka. Dziś powiedziałby to samo. Polska szkoła jest dobrze urządzoną wyspą. Rządzi się własnymi prawami. Żąda pilności i posłuszeństwa. Nagradza dyplomem ukończenia. Temu, kto go dostanie, będzie wolno zapomnieć większość rzeczy, których się uczył. Po latach nie najlepszych doświadczeń pora wrócić do myśli Seneki. Polską szkołę trzeba silniej sprząc z życiem kraju, tak by trud uczniów wypłacił się im lepszą przyszłością na rynku pracy i pomógł mądrzej, bardziej odpowiedzialnie układać sprawy osobiste. [nota wydawcy]
Niniejszy projekt zakłada takie zmiany we wszystkich warstwach systemu oświaty: • programie kształcenia, • ustroju szkolnym, • nauczycielskiej pragmatyce zawodowej, • zarządzaniu i finansowaniu. [Fragment - Punkt wyjścia].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 264294 (1 egz.)
Książka
W koszyku
E-learning : projektowanie, realizowanie i ocena / Renata Marciniak. - Stan prawny na 1 grudnia 2021 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2022. - 364, [1] strona : ilustracje, wykres ; 21 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 331-341.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50121 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28978 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53719, 53670 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej