Kultura szkoły
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(12)
Forma i typ
Książki
(10)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje fachowe
(3)
Artykuły
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(17)
tylko na miejscu
(5)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(3)
Kielce - Czytelnia
(3)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(2)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(2)
Końskie - wypożyczalnia
(3)
Opatów - wypożyczalnia
(1)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(2)
Pińczów - wypożyczalnia
(1)
Pińczów - czytelnia
(1)
Sandomierz - wypożyczalnia
(1)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(2)
Włoszczowa - czytelnia
(1)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(2)
Cyganik Kamil
(1)
Czerwiec Małgorzata (pedagog)
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Dernowska Urszula
(1)
Duda Anna Karolina
(1)
Elsner Danuta
(1)
Furman Marta
(1)
Gajdzica Zenon (1970- )
(1)
Gerc Krzysztof
(1)
Guzik Agnieszka
(1)
Górecka Agnieszka
(1)
Handzel Agnieszka
(1)
Huget Patrycja
(1)
Jendza Jarosław
(1)
Kaczmarzyk Marek (1968- )
(1)
Klimczyk Piotr (psycholog)
(1)
Koperna Paulina
(1)
Kwak Karolina
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Mróz Anna (pedagog)
(1)
Nawrocki Radosław
(1)
Ostaszewski Krzysztof
(1)
Pawluczuk-Solarz Monika
(1)
Puchalski Dawid
(1)
Pyżalski Jacek
(1)
Shaw Marta
(1)
Skrzypek Wioletta
(1)
Sobieszczańska Kinga
(1)
Sojka-Choptiany Małgorzata
(1)
Szczepanik Michał
(1)
Tuohy David
(1)
Tłuściak-Deliowska Aleksandra
(1)
Woźnicka Elżbieta
(1)
Zawisza-Wilk Ewa
(1)
Żyrkowska Paulina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
Dyrektorzy szkół
(1)
Mediatorzy
(1)
Politycy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4695)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Kultura szkoły
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3717)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3291)
Wychowanie przedszkolne
(3236)
Wychowanie
(2691)
Język angielski
(2349)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2340)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1832)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1746)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1682)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1681)
Wychowanie w rodzinie
(1672)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1633)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1429)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1310)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1265)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1074)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1050)
Nauka
(1047)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(942)
Żydzi
(928)
Uczenie się
(909)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(856)
Dzieci
(849)
Osobowość
(842)
Zarządzanie
(834)
Psychoterapia
(812)
Powieść angielska
(811)
Powieść amerykańska
(795)
Czytelnictwo
(791)
Gry i zabawy
(790)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(780)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(740)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(721)
Teatr polski
(718)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(715)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(702)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(667)
Relacje międzyludzkie
(664)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Rośliny
(658)
Etyka
(655)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Kształcenie
(631)
Sport
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(606)
Powieść rosyjska
(604)
Statystyka
(599)
Temat: czas
2001-
(5)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Powiat średzki (woj. dolnośląskie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Raport z badań
(4)
Opracowanie
(3)
Monografia
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Dane statystyczne
(1)
Poradnik
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(10)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Psychologia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Szkoła jako przestrzeń uczenia się / redakcja naukowa Grażyna Cęcelek, Elżbieta Woźnicka, Piotr Klimczyk. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 296 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(Engram)
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Opracowanie stanowi wartościowy materiał naukowy i edukacyjny skierowany przede wszystkim do wykładowców i studentów kierunków pedagogicznych. Treści w nim zawarte adresowane są także do nauczycieli, wychowawców, opiekunów i pedagogów szkolnych oraz do rodziców i wszystkich, którzy zainteresowani są kreowaniem odpowiadającej potrzebom współczesnej rzeczywistości, wartościowej przestrzeni szkolnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 263878 / Czyt. 37 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 31695 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32375 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 263171 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 256088 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 256087/czyt.37 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48591 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51719 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Masz Prawo do Mediacji w Szkole)
Bibliografia na stronach 158-164 oraz przy rozdziałach.
Publikacja jest zbiorem opracowań teoretycznych i praktycznych, stanowiących bazę programu szkolenia mediatorów rówieśniczych. Jest również cennym źródłem informacji o uwarunkowaniach wprowadzania mediacji rówieśniczych do szkół. Autorki pokazują, w jaki sposób warsztaty mediacji dla uczniów mogą rozwijać ich kompetencje kluczowe, podnosząc wartość wychowania i jakość kształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Włoszczowa - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 31638 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 219-238.
Inkluzja edukacyjna nie jest nurtem wewnętrznie spójnym, jak wiele innych nurtów kształcenia i wychowania podlega przemianom i rozwarstwieniom. Można przyjąć, że istnieje jednak jej pewne kontinuum rozwojowe. Obrazuje je przejście od inkluzji naturalnej (pozbawionej teoretycznych podstaw naukowych, w praktyce więc opartej na intuicji i wiedzy potocznej) przez inkluzję rekonstrukcyjną (stanowiącą nadbudowę edukacji specjalnej, czerpiącą także wiele z założeń integracji edukacyjnej) po inkluzję dekonstrukcyjną – odrzucającą wiedzę i doświadczenia wypracowane w obszarze pedagogiki specjalnej). Chociaż pełną wartość praktyczną tej ostatniej trudno dziś ocenić, to jednak nie ulega wątpliwości, że stanowi ona kolejny etap ewolucji omawianej formy kształcenia. Podstawowym celem pracy jest ukazanie wybranych aspektów przemian sytuacji edukacyjnej ucznia z lekką niepełnosprawnością intelektualną, przede wszystkim w czasie swoistego przesilenia nurtu naturalnego i rekonstrukcyjnego. Zebrane informacje, chociaż dotyczą przede wszystkim uczniów i ich nauczycieli, ukazują szerszy kontekst przemian kultury szkoły osadzonej w tyglu zróżnicowanych oczekiwań społecznych i wewnętrznych przemian tej instytucji. W książce zaprezentowano dane podłużne dotyczące wybranych zasobów szkół ogólnodostępnych, ważne dla jakości kształcenia uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną. Kształcenie uczniów z niepełnosprawnością w warunkach włączających jest jednym z kluczowych kierunków przemian kształcenia specjalnego i systemów szkolnych we współczesnym świecie. Upowszechnianie się takich praktyk to z jednej strony ogólnoświatowy trend, z drugiej zaś trudne zadanie, do którego realizacji szkoły są z reguły słabo przygotowane. Osiągnięcie wysokiego poziomu edukacji włączającej zależy od wielu wymiarów funkcjonowania szkół, a właściwie całych systemów szkolnych. Wydaje się zatem interesujące, jaka jest dynamika tych przemian. Czy wprowadzane w różnych okresach reformy nowe rozwiązania prawne, organizacyjne, metodyczne i programowe sprawiają, że zasoby poszczególnych szkół stają się coraz bardziej adekwatne do tego, by szkoły były gotowe do prowadzenia na wysokim poziomie zarówno uczniów z niepełnosprawnościami, jak i bez nich. Mimo bardzo intensywnych badań edukacji włączającej, wykonywanych zarówno w Polsce, jak i na całym świecie, nasza wiedza o wzroście gotowości szkół do realizacji kształcenia włączającego jest niewystarczająca. Prawdopodobnie zbiór danych, którym dysponuje Zenon Gajdzica, ma unikalny charakter w skali kraju. Dane te nie są doskonałe, ale wypełniają istniejącą lukę badawcza, o czym sam Autor pisze bardzo obszernie i rzetelnie. Dr hab. Grzegorz Szumski, prof. UW. źródło opisu: od wydawcy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47730 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49929 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53477 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51865 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy rozdziałach.
Autorzy zamieszczonych w książce tekstów tworzą edukację zarówno w obszarze teoretycznym, jak i praktycznym – mają wiedzę i doświadczenie w tej dziedzinie oraz chcą je wykorzystywać do zmiany funkcjonowania polskiej szkoły... Mamy nadzieję, że książka będzie cennym głosem w dyskusji o potrzebie zmiany spojrzenia na edukację, na konieczność tworzenia jej relacyjnego charakteru, ludzkiego wymiaru. [od wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47966 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 264083 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 258493/czyt.316 (1 egz.)
Pińczów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30039 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kultura demokracji w szkole / Radosław Nawrocki. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2021. - 261, [2] strony ; 21 cm.
(Kultura Szkoły ; 6)
Bibliografia na stronach 253-261.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33410 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Symbol UKD: 37(045/046) 316(045/046) 159.9(045/046)
Dokument nadrzędny: Edukacja.
Bibliogr., netogr.
Streszcz. ang.
Książka
W koszyku
Kultura rywalizacji i współpracy w szkole / Bogusław Śliwerski. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2022. - 379, [2] strony : ilustracje ; 21 cm.
(Kultura Szkoły ; 7)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 353-379.
Czy szkolna edukacja przygotowuje uczniów do radzenia sobie w sytuacjach koniecznej czy też podejmowanej z własnego wyboru walki? Czy szkoła sprawdza się jako poligon odnoszenia sukcesów i ponoszenia porażek oraz kulturowego radzenia sobie z nimi i towarzyszącymi im skutkami? Szkolna edukacja w Polsce jest przesycona ustawicznym ocenianiem uczniów zarówno przez nauczycieli, rówieśników w klasie szkolnej, jak i ich rodziców. Niemalże każda lekcja staje się areną walki o sukces lub przeżywania niepowodzeń. Nie wszyscy potrafią wytrzymać napór emocji wyzwalanych nie tylko przez innych, lecz także przez siebie. Właśnie dlatego warto przyjrzeć się kulturze szkolnej rywalizacji. Autor przedstawia zagadnienia współzawodnictwa i współpracy w szkole, koncentrując się na ich uwarunkowaniach, przejawach oraz pozytywnych i negatywnych następstwach. Nie każdy uczeń ma sukcesy i nie każdy zawsze może wygrywać w sytuacjach rywalizacji indywidualnej. Niektórym się wydaje, że do osiągnięcia zwycięstwa wystarczą energia, spryt oraz dobre chęci i lekceważą konieczną wiedzę i umiejętności. Książka jest przeznaczona dla nauczycieli szkół, przedszkoli, wychowawców placówek opiekuńczych, organizatorów form zimowego i letniego wypoczynku dla dzieci i młodzieży. Będzie przydatna pracownikom naukowym oraz studentom kierunków pedagogicznych, prawa, psychologii, socjologii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33411 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50289 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28988 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32397 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
[Nauczyciele i uczniowie jako czynnik rozwojowy szkoły. Symbolika szkoły. Uwarunkowania wewnętrznego życia (duszy) szkoły]
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej