Sorting
Source
Katalog zbiorów
(21)
Form of Work
Książki
(20)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje fachowe
(5)
Poradniki i przewodniki
(2)
Czasopisma
(1)
Status
available
(14)
only on-site
(8)
unavailable
(1)
Branch
Kielce - Wypożyczalnia
(3)
Kielce - Czytelnia
(3)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(3)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(2)
Jędrzejów - czytelnia
(1)
Pińczów - czytelnia
(3)
Sandomierz - wypożyczalnia
(2)
Starachowice - wypożyczalnia
(1)
Starachowice - czytelnia
(1)
Staszów - wypożyczalnia
(4)
Author
Dąbek Krystyna
(3)
Dąbek Krystyna. Z Jackiem w świat
(3)
Kubiczek Bożena
(3)
Dąbrowski Mirosław (matematyk)
(2)
Bednarek Witold
(1)
Gałęska Ewa
(1)
Kapica-Curzytek Joanna
(1)
Krejčová Eva
(1)
Nowik Jerzy
(1)
Nowik Jerzy (1944- )
(1)
Płońska Anna (matematyk)
(1)
Reclik Renata
(1)
Rybak Anna
(1)
Rygał Grażyna
(1)
Sawicki Tadeusz
(1)
Stryczniewicz Barbara
(1)
Ujma Bożena
(1)
Wojciechowska Krystyna
(1)
Świercz Joanna
(1)
Świć Anna
(1)
Year
2020 - 2025
(3)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(3)
Time Period of Creation
2001-
(11)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(21)
Language
Polish
(21)
Audience Group
Nauczyciele
(6)
Szkoły podstawowe
(4)
Rodzice
(3)
Nauczanie początkowe
(2)
Przedszkola
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dzieci
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Terapeuci
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Subject
Matematyka (przedmiot szkolny)
(8)
Matematyka
(7)
Nauczanie początkowe
(4)
Metody nauczania
(3)
Gry edukacyjne
(2)
Child development
(1)
Child rearing
(1)
Czytanie
(1)
Diagnozowanie
(1)
Dzieci
(1)
Gry dydaktyczne
(1)
Gry i zabawy ludowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Karty dydaktyczne
(1)
Kształcenie
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Oświata
(1)
Pisanie
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Programowanie (informatyka)
(1)
Programy edukacyjne (informatyka)
(1)
Rozumienie
(1)
Szkoła podstawowa
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zarządzanie przez wartości
(1)
Zastosowania komputerów w edukacji
(1)
Zastosowania multimediów w edukacji
(1)
Ćwiczenia
(1)
Subject: time
2001-
(1)
Subject: place
Polska
(2)
Genre/Form
Poradnik
(7)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Czasopismo pedagogiczne polskie
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Opracowanie
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(14)
Matematyka
(9)
Hobby i czas wolny
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Psychologia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
21 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Kielce - Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 254037/czyt.Podr. (1 egz.)
Book
In basket
(Z Jackiem w świat liter, sylab, wyrazów, zdań / Krystyna Dąbek ; 2.)
Bibliografia na stronach 69-71.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Jędrzejów - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45468 (1 egz.)
Book
In basket
(Z Jackiem w świat / Krystyna Dąbek.)
Bibliografia strony 70-71.
Chcesz odejść od monotonii na zajęciach edukacji matematycznej, dbasz o rozwój aktywności dziecka? Zajrzyj do tej książki. Znajdziesz tu ciekawe sposoby realizacji treści matematycznych w klasach młodszych. To matematyka, ruch i zabawa! [Autorka]
„Książka jest propozycją dydaktyczną dla nauczycieli przedszkoli i pierwszego poziomu edukacyjnego.[…]. Każde zadanie – zabawa jest opatrzone informacją, jakie obszary aktywności są w nim realizowane, np. odporność emocjonalna na trudne sytuacje, orientacja w przestrzeni, myślenie przez analogię, liczenie oraz jakie strefy rozwija. […] Bardzo pomocny dla nauczyciela jest przygotowany przez Autorkę do każdego zadania zestaw pytań i poleceń kierowanych do ucznia. To właśnie dzięki tym pytaniom uczeń zdobywa umiejętności wypowiadania swojej myśli, przygotowanie własnej strategii rozwiązania i myślenia. Pozwala też zobaczyć inne koncepcje i być kreatywnym.. Dzieci poprzez zabawę poznają świat matematyki i doskonalą umiejętności logicznego myślenia.. Książka jest bardzo dobrą pozycją dydaktyczną. Obecnie istnieje duże zapotrzebowanie na takie książki przeznaczone dla nauczycieli przedszkoli i edukacji wczesnoszkolnej, a nawet nauczycieli klas IV szkoły podstawowej.” [Z recenzji dr hab. Grażyny Rygał, prof. AJD]
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Kielce - Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 254989/czyt.Met.Wych.Przedszk. (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 46358 (1 egz.)
Book
In basket
(Z Jackiem w świat / Krystyna Dąbek ; 1)
Bibliogr. s. 70-71.
W książce zaproponowano zadania, które pozwalają w niekonwencjonalny sposób uczyć matematyki, konstruować wiedzę oraz rozwijać umiejętności. Praca z wykorzystaniem zadań umożliwia również kształtowanie postaw uczniów takich jak: respektowanie zasad, współpraca w grupie, wiara we własne możliwości oraz wzrost motywacji do uczenia się matematyki. Publikacja adresowana jest do nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszko;nego, szukających innowacyjnych pomysłów na prowadzenie zajęć z edukacji matematycznej.
Zadania w matematyce - trochę teorii.
Propozycje zadań: 1. Kolorowa szachownica - Realizowane obszary: odporność emocjonalna na trudne sytuacje, orientacja w przestrzeni, , klasyfikacja, wnioskowanie o zmianach, myślenie przez analogie. 2. Kartka - Realizowane obszary: wnioskowanie o zmianach, klasyfikacja, szeregowanie, myślenie przez analoogie, myślenie przyczynowo-skutkowe, długość. 3. Kolor i rych - Realizowane obszary: Klasyfikacja, wnioskowanie o zmianach, myślenie przez analogie, liczby naturalne, orientacja w przestrzeni, odporność emocjonalna na trudne sytuacje. 4. Wieża - Realizowane obszary: orientacja w przestrzeni, myślenie przyczynowo-skutkowe, wnioskowanie o zmianach, czas, liczenie, bryły, długość. 5. Kostka - Realizowane obszary: odporność emocjobalna na trudne sytuacje, orientacja w przestrzeni, klasyfikacja, wnioskowanie o zmianach, myślenie przyczynowo-skutkowe, równoliczność, liczenie, figury. 6. Koła, trójkąty, prostokaty, kwadraty - Realizowane obszary: figury, myślenie przez analaogie, klasyfikacja, liczenie, odporność emocjonalna na trudne sytuacje. 7. Moja tablica rejestracyjna - Realizowane obszary: figury, klasyfikacja, regularność, szeregowanie, myślenie przyczynowo-skutkowe, liczny naturalne, liczenie. 8. Patrz uważnie - Realizowane obszary: figury, orientacja w przestrzeni, wnioskowanie o zmianach, szeregowanie, myślenie przez analogie, myślenie przyczynowo-skutkowe, czas, liczenie, liczby naturalne, klasyfikacja, szeregowanie. 0. Koła, trójkaty, kwadraty - Realizowane obszar: figury, orientacja w przestrzeni, klasyfikacja, wnioskowanie o zmianach, szeregowanie, myślenie przez analogie, myślenie przyczynowo-skutkowe, regularności, równoliczność, liczenie. 10. Kadr filmowy - Realizowane obszary: odporność emocjonalna na trudne sytuacje, orientacja w przestrzeni, wnioskowanie o zmianach, myślenie przez analogie, regularność, symetria, równoliczność. 11. Raz to, raz tamto - Realizowane obszary: odporność emocjonalna na trudne sytuacje, orientacja na płaszczyźnie, wnioskowanie o zmianach, myślenie przyczynowo-skutkowe, liczenie. 12. Na linii łuku - Realizowane obszary: orientacja na płaszczyźnie, symetria, myślenie przyczynowo-skutkowe, wnioskowanie o zmianach. 13. Krzyżówka - Realizowane obszary: Odporność emocjonalna na trudne sytuacje, orientacja na płaszczyźnie, klasyfikacja, szeregowanie, figury, wnioskowanie o zmianach, myślenie przyczynowo-skutkowe, liczby naturalne, rachowanie.14 Czy tak potrafisz - Realizowane obszary: Orientacja w przestrzeni i na płaszczyźnie, myślenie przyczyniowo-skutkowe. 15. Kostka i biegający łącznik - Realizowane obszary: odporność emocjonalna na trudne sytuacje, orientacja w przestrzeni, wnioskowanie o zmianach, myślenie przez analogie, równoliczność, liczby naturalne, liczenie, rachowanie. 16. Piłeczka do piłeczki - Realizowane obszary: orientacja w przestrzeni, wnioskowanie o zmianach, myślenie przyczynowo-skutkowe, równoliczność, liczby naturalne, liczenie. 17. Opowieść też matematyczna - Realizowane obszary: wnioskowanie o zmianch, myślenie przez analogię, myślenie przyczynowo-skutkowe, regularności, liczby naturalne, liczenie. 18. Tu, tam, gdzie, ile... - Realizowane obszary: orientacja w przestrzeni i na płaszczyyźnie, wnioskowanie o zmianach, myślenie przez analogie, myślenie przyczynowo-skutkowe, regularności, równoliczność, liczby naturalne,, liczenie, rachowanie. 19. Puzzle i nie-puzzle - Realizowane obszary: wnioskowanie o zmianach, myślenie przyczynowo-skutkowe, liczenie, rachowanie, symetria. 20. Moja matematyczna książeczka - Realizowane obszary: orientacja na płaszczyźnie, klasyfikacja, szeregowanie, wnioskowanie o zmianach, zadania z treścią.
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Staszów - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 27854 (1 egz.)
Book
In basket
Gry matematyczne dla uczniów klas 1-3 i starszych. Cz. 2 / Mirosław Dąbrowski. - Opole : Wydawnictwo Nowik, 2016. - 167 stron : ilustracje (głównie kolorowe) ; 29 cm.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Staszów - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 28380 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Staszów - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 28495 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Kielce - Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 257274 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 257273/czyt. Met. Naucz. Pocz. (1 egz.)
Book
In basket
Sztuka oceniania : motywowanie uczniów do rozwoju / Bożena Kubiczek. - Wydanie pierwsze. - Opole : Wydawnictwo Nowik, 2018. - 136 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 116-120.
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Jędrzejów - czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. czyt. 37 (46187) (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 30254 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 51796 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 28465 (1 egz.)
Book
In basket
Na okładce: Dla rodziców, dziadków, nauczycieli i wszystkich kochających swoje dzieci.
Bibliografia na stronach 105-106.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Sandomierz - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 50587 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 217-222.
Zarządzanie placówką oświatową z uwzględnieniem ustawicznie zachodzących zmian społecznych i legislacyjnych to dla jej dyrektora nie lada wyzwanie. Wymaga umiejętności: • planowania strategicznego, • umiejętności budowania zespołu i kierowania nim, • budowania kultury organizacyjnej opartej na współpracy, • zarządzania zmianami, • twórczego rozwiązywania konfliktów, • kształtowanie wizerunku placówki w środowisku, • budowania partnerstwa z rodzicami i uczniami,czyli profesjonalnego przywództwa opartego na rzetelnej wiedzy o zarządzaniu. Zawarte w książce zagadnienia teoretyczne wzbogacone licznymi propozycjami ich zastosowania w praktyce oświatowej umożliwiają rozwój kompetencji kierowniczych oraz stanowią inspirację do twórczego działania zarówno dla praktykujących dyrektorów, jaki tych, którzy dopiero aspirują do funkcji dyrektora i są na etapie formułowania wizji siebie w roli szefa.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Starachowice - czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 41605 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Kielce - Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 257283 (1 egz.)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 43137 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Pińczów - czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 31716 (1 egz.)
Book
In basket
Gdzie się ukrył kod? Jak go znaleźć? Jak go stworzyć? Co on właściwie oznacza? Od września 2017 nauką programowania objęci zostaną wszyscy uczniowie szkół podstawowych. Jak mogą wyglądać takie zajęcia? Czy zawsze do ich przeprowadzenia niezbędny jest sprzęt komputerowy? Absolutnie nie, podstawowe zagadnienia programistyczne można wdrażać podczas zabaw bazujących na aktywności uczniów - bez użycia tabletów, smartfonów czy komputerów. Zabawy wprowadzające dzieci w świat kodowania sprawdzą się zarówno w przedszkolu, szkole jak i w domu, trzeba je tylko starannie dobrać do potrzeb i możliwości rozwojowych dzieci. Każdy rozdział to propozycja zabaw z wykorzystaniem innego materiału dydaktycznego. Zabawy pogrupowane są i oznaczone symbolami, podzielone na odpowiednie dla dzieci w wieku przedszkolnym, uczniów klas 1-3 i zabawy do wykorzystania w domu, z rodzicami. Podział jest umowny, przygotowany na bazie uśrednionych możliwości dzieci w danym wieku, nie uwzględnia specyfiki danej grupy, potrzeb i możliwości rozwojowych konkretnego dziecka, warto więc przejrzeć wszystkie propozycje aktywności i wybrać te, które będą najlepiej odpowiadać naszym potrzebom. Ostatni rozdział to zabawy wprowadzające dzieci do pracy z wykorzystaniem komputerów, to łącznik między "kodowaniem na dywanie", a pracą w aplikacjach tabletowych lub na komputerze.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Busko Zdrój - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 44307 f (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Busko Zdrój - wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 459 b f (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Starachowice - wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 39894 (1 egz.)
No cover
Journal
In basket
Nieregularnie
1992, nr 1(2)-1993, nr 2(4).
Tyt. wg okł.
Zawartość zasobu Kielce - czytelnia
1992 (vol.1), nr próbny + nr 1(2)
1993 (vol.2), nr 1(3)-2(4)
No cover
Book
In basket
Zawiera: Dlaczego dzieci uczą się matematyki.
Zawiera: Początki myślenia matematycznego u dziecka.
Zawiera: Matematyka w przedszkolu.
Zawiera: Rozwijanie aktywności matematycznej dziecka.
Zawiera: Cele kształcenia matematycznego w edukacji wczesnoszkolnej.
Zawiera: Planowanie procesu nauczania-uczenia się matematyki w klasach początkowych (scenariusz - konspekt).
Zawiera: Kształtowanie wybranych zagadnień matematycznych: Orientacja w przestrzeni, Ksztaltowanie pojęc zbioru, Liczby naturalne, Działania na liczbach naturalnych, Rozwiązywanie równań i nierówności, Zadania tekstowe i sposoby ich rozwiązywania, Kształtowanie pojęć i umiejętności geometrycznych, Umiejętności praktyczne w kształceniu matematycznym.
Zawiera: Praca domowa z matematyki ucznia klas początkowych.
Zawiera: Sprawozdanie i ocenianie osiągnięć szkolnych. Ocena opisowa osiągnięć matematycznych.
Zawiera: Przyczyny niepowodzeń w uczeniu się matematyki, czyli dlaczego dzieci nie lubią matematyki.
Zawiera: Repetytorium z podstaw matematyki: Pojęcie zbioru, Klasyfikacja zbiorów, Działania na zbiorach, Pojęcie relacji i odwzorowywania zbiorów, Podstawy arytmetyki, Podstawowe pojęcia geometryczne.
Zawiera: Środki dydaktyczne do elementarnej edukacji matematycznej.
Zawiera: Zagadnienia do samokontroli.
Zawiera: Konspekty do zajęć w klasie I: "Monografia liczby 6", "Monografia liczby 7", Konspekty do zajęć w klasie II: "Porównanie różnicowe i ilorazowe", Konspekt do zajęć w klasie III: "Obliczamy obwody"; Podstawę programową wychowania przedszkolnego, Podstawę programową kształcenia ogólnego w klasach I-III (fragmenty).
No cover
Book
In basket
Zawiera: ELEMENTY LOGIKI: Rachunek zdań (ćwiczenia), Forma zdaniowa, kwantyfikatory (ćwiczenia).
Zawiera: ELEMENTY TEORII MNOGOŚCI: Zbiory (ćwiczenia), Działania na zbiorach (ćwiczenia), Iloczyn kartezjański (ćwiczenia), Relacje (ćwiczenia), Odwzorowania zbiorów (ćwiczenia), Równoliczność zbiorów (ćwiczenia).
Zawiera: LICZBY NATURALNE, UŁAMKI: Pojęcie liczby naturalnej i działania na liczbach naturalnych (ćwiczenia), Klocki Cuisenaire'a i ich zastosowanie (ćwiczenia), Rozwinięcie liczby naturalnej przy danej podstawie. Systemy liczbowe (ćwiczenia), Minikomputer Papy'ego (ćwiczenia), Kształtowanie pojęcia liczby naturalnej (ćwiczenia), Dzielenie liczb naturalnych (ćwiczenia), Konstrukcja liczb wymiernych, ułamki (ćwiczenia).
Zawiera: FUNKCJE: Równania (ćwiczenia), Nierówności (ćwiczenia), Zadania tekstowe (ćwiczenia).
Zawiera: ELEMENTY KOMBINATORYKI: Podstawowe pojęcia, Dwumian Newtona (ćwiczenia).
Zawiera: ELEMENTY GEOMETRII: Ćwiczenia orientacyjne oraz porównywanie cech wielkościowych (ćwiczenia), Kształtowanie pojęć geometrycznych (ćwiczenia), Elementy logiki stosowanej w nauczaniu geometrii (ćwiczenia), Podstawowe figury geometryczne (ćwiczenia), Wielokąty (ćwiczenia), Okrąg i koło (ćwiczenia), Pole figury (ćwiczenia), Przekształcenia geometryczne (ćwiczenia), Konstrukcje geometryczne (ćwiczenia), Własności brył prostych (ćwiczenia).
Book
In basket
Jak pokonać trudności z matematyką w szkole ponadpodstawowej : karty pracy dla uczniów / Anna Płońska. - Wydanie drugie poprawione. - Opole : Wydawnictwo Nowik Sp. j., 2021. - 286 stron : ilustracje, wykresy ; 29 cm.
(Matematyka - to Proste)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Pińczów - czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 31650 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again