Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(72)
Forma i typ
Książki
(71)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(116)
tylko na miejscu
(52)
wypożyczone
(6)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(26)
Kielce - Czytelnia
(20)
Busko zdrój - czytelnia
(11)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(1)
Jędrzejów - czytelnia
(5)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(9)
Końskie - wypożyczalnia
(6)
Końskie - czytelnia
(3)
Opatów - wypożyczalnia
(11)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(3)
Ostrowiec - czytelnia
(11)
Pińczów - wypożyczalnia
(2)
Pińczów - czytelnia
(4)
Sandomierz - wypożyczalnia
(15)
Sandomierz - czytelnia
(2)
Starachowice - wypożyczalnia
(15)
Starachowice - czytelnia
(4)
Staszów - wypożyczalnia
(16)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(6)
Włoszczowa - czytelnia
(4)
Autor
Stucki Edmund
(9)
Budniak Alina
(5)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(5)
Orzech Emilia
(5)
Mikrut Adam
(4)
Adamek Irena
(3)
Długosz Janina
(3)
Grabowska Gustawa
(3)
Konarzewski Krzysztof
(3)
Meissner Andrzej
(3)
Wyczesany Janina
(3)
Zioło Irmina (1940- )
(3)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Długosz Janina (1930- )
(2)
Długowiejska Jadwiga
(2)
Kaja Barbara
(2)
Klus-Stańska Dorota
(2)
Kołodziej Maria
(2)
Mrożkiewicz Józef
(2)
Nowakowska Krystyna
(2)
Pawlak Bożena
(2)
Stawiński Wiesław (1928- )
(2)
Szczepańska Mariola
(2)
Szczepska-Pustkowska Maria
(2)
Bielski Janusz
(1)
Bronk Dorota
(1)
Bugajska-Jaszczołt Beata
(1)
Burzyńska Halina
(1)
Cackowska Małgorzata
(1)
Czajkowska Monika
(1)
Danel-Bobrzyk Helena
(1)
Dyrda Jolanta
(1)
Jakubowicz-Bryx Anna
(1)
Jaworska Bolesława (1945- )
(1)
Kaja Barbara (1944- )
(1)
Kopciewicz Lucyna
(1)
Kołodziej Danuta
(1)
Kołodziej Jerzy
(1)
Kołodziej Jerzy (wychowanie fizyczne)
(1)
Kruk Jolanta
(1)
Kucharczyk Stanisław
(1)
Kujawiński Jerzy (1928- )
(1)
Laska Eugenia Iwona
(1)
Lenartowska Krystyna
(1)
Lewartowska-Zychowicz Małgorzata
(1)
Magda Marzenna
(1)
Malko Dorota
(1)
Meissner Andrzej (1937- )
(1)
Mendel Maria
(1)
Nowicka Marzenna
(1)
Piątek Teresa
(1)
Plenkiewicz Maria
(1)
Przeniosło Małgorzata
(1)
Radek Teresa
(1)
Semadeni Zbigniew (1934- )
(1)
Szyling Grażyna
(1)
Szypułowa Irena
(1)
Treliński Gustaw
(1)
Treliński Gustaw (1939- )
(1)
Waloszek Danuta
(1)
Wyczesany Janina (1937- )
(1)
Zachwatowicz-Jasieńska Katarzyna
(1)
Zalewska Ewa
(1)
Zioło Irmina
(1)
Zwiernik Jolanta
(1)
Ławrowska Romualda
(1)
Żytko Małgorzata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(27)
1990 - 1999
(33)
1980 - 1989
(8)
1970 - 1979
(1)
Kraj wydania
Polska
(62)
nieznany (pol)
(10)
Język
polski
(72)
Temat
Nauczanie początkowe
(59)
Matematyka
(14)
Język polski
(10)
Edukacja ekologiczna
(7)
Nauczanie zintegrowane
(7)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Przyroda
(5)
Geografia
(4)
Muzyka
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Wychowanie fizyczne i kultura fizyczna
(4)
Dziecko
(3)
Szkolnictwo
(3)
Dyskalkulia
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko upośledzone
(2)
Edukacja zdrowotna
(2)
Ochrona przyrody
(2)
Oligofrenopedagogika
(2)
Pedagogika wczesnoszkolna
(2)
Praca zespołowa
(2)
Współdziałanie
(2)
Wycieczki
(2)
Bezpieczeństwo
(1)
Czytanie
(1)
Doświadczenia
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko upośledzone umysłowo
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Ekologia
(1)
Eksperyment
(1)
Eksperymenty
(1)
Geometria
(1)
Higiena
(1)
Komunikacja dorogowe
(1)
Krajoznawstwo
(1)
Książki obrazkowe
(1)
Kształcenie
(1)
Lektura szkolna
(1)
Nuty
(1)
Podręczniki do matematyki
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Pogoda
(1)
Powietrze
(1)
Płeć kulturowa
(1)
Socjalizacja
(1)
Słuch muzyczny
(1)
Turystyka
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Umuzykalnianie
(1)
Wiosna
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Wychowanie komunikacyjne
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Wynalazki
(1)
Zadania matematyczne
(1)
Środowisko
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(12)
Bibliografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Matematyka
(1)
72 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40860 (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36433 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 36724 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24669, 24414 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 221590/czyt.37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29186 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 232323/czyt.Met.Środ.Społ.Przyr. (1 egz.)
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. S/202 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24704, 27305 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Matematyczna Dzieci.)
Forma i typ
Symbol UKD: 372.851:371.322:159.922.7](07)
Bibliogr. s. 304-312.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25048 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Skryptowe / Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Powstańców Śląskich w Opolu)
Forma i typ
Dziedzina i ujęcie
Symbol UKD: 373.3.016:51:373.3.046-021.64](075.8)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 194515, 194516 (2 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 192064/czyt.Met.Naucz.Pocz. (1 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26097 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39505, 39506 (2 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20159 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32722 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15927, 15928 (2 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22809 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23567 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40568 (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36183 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. czyt.376 (38809) (1 egz.)
Włoszczowa - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 26562 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 9 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 222735 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 222420/czyt.Met.Naucz.Pocz. (1 egz.)
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. S/515 (1 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28164 (1 egz.)
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45699 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43171 (1 egz.)
Sandomierz - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 38341 (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 34632 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21012 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Zawiera: S. 9-170 : Matematyka w edukacji wczesnoszkolnej - podejście konstruktywistyczne / Zbigniew Semadeni.
Zawiera: S. 171-195 : Dzieci matematycznie uzdolnione: wyniki badań, interpretacje, wnioski / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska.
Zawiera: S. 197-223 : Integracja nauczania - uwarunkowania, praktyka / Gustaw Treliński.
Zawiera: S. 225-243 : Nabywanie i doskonalenie matematycznych umiejętności złożonych / Beata Bugajska-Jaszczołt, Monika Czajkowska.
Zawiera: S. 245-269 : Zadania niestandardowe w teorii i praktyce nauczania / Beata Bugajska-Jaszczołt, Monika Czajkowska.
Zawiera: Rozdz. I Matematyka w edukacji początkowej - podejście konstruktywistyczne: 1.1. Cele edukacji matematycznej w klasach początkowych; 1.2. Konstruktywizm; 1.3. Behawioryzm; 1.4. Zasada właściwego ukierunkowania; 1.5. Sytuacje problemowe przy wprowadzeniu nowego zagadnienia; 1.6. Strefa najbliższego rozwoju; 1.7. Reprezentacje enaktywne, ikoniczne i symboliczne; 1.8. Środki manipulacyjne i inne środki dydaktyczne; 1.9. Czy matematykę mogą opanować tylko specjalnie uzdolnieni uczniowie?; 1.10. Równoliczność zbiorów, liczenie przedmiotów i stałość liczby kardynalnej; 1.11. Operacyjne ujęcie liczb porządkowych; 1.12. Aspekty liczby naturalnej; 1.13. Kwestie terminologiczne - liczenie, obliczenia, wielkości, liczby i cyfry; 1.14. Rachowanie na palcach; 1.15. Pojęciowe i rachunkowe opanowywanie dodawania; 1.16. Pojęciowe i rachunkowe opanowywanie odejmowania; 1.17. Różne sposoby rozwiązywania zadań i wykonywania obliczeń; 1.18. Pojęciowe i rachunkowe opanowywanie mnożenia; 1.19. Pojęciowe i rachunkowe opanowywanie dzielenia; 1.20. Własności działań. Kolejność wykonywania działań w wyrażeniach złożonych; 1.21. Algorytmy; 1.22. Matematyzacja i zadania tekstowe; 1.23. Addytywne jednodziałaniowe dynamiczne zadania tekstowe i równania; 1.24. Zadania na porównywanie różnicowe i na porównywanie ilorazowe; 1.25. Zadania tekstowe złożone; 1.26. Początki klasyfikowania; 1.27. Kształty i figury geometryczne; 1.28. Symetrie, ornamenty i rytmy; 1.29. Pomiary długości, ilości płynu, masy i czasu; 1.30. Egocentryzm dziecka przedszkolnego; 1.31. Sytuacje typu góra-dół w orientacji przestrzennej; 1.32. Sytuacje typu lewa-prawa w orientacji przestrzennej; 1.33. Integrowanie matematyki z innymi dziedzinami; 1.34. Uwagi końcowe.
Zawiera: Dzieci matematycznie uzdolnione - wyniki badań, interpretacje, wnioski: 2.1. Wstęp; 2.2. O badaniach, które spowodowały zmianę poglądów odnośnie występowania uzdolnień matematycznych u dzieci; 2.3. Cechy umysłu dzieci matematycznie uzdolnionych; 2.4. O konstruowaniu narzędzi do rozpoznawania uzdolnień matematycznych u dzieci; 2.5. Dzieci, które wiedzą i potrafią znacząco mniej od rówieśników; 2.6. Dzieci o zróżnicowanych kompetencjach i dzieci matematycznie uzdolnione; 2.7. Dzieci wybitnie uzdolnione matematycznie; 2.8. Dlaczego już po kilku miesiącach nauki w klasie I znacząco mniej dzieci manifestuje swoje uzdolnienia matematyczne; 2.9. Co nauczyciele sądzą o uzdolnionych matematycznie dzieciach i dlaczego mylą się w ocenie ich możliwości umysłowych; 2.10. Okresy krytyczne w rozwijaniu uzdolnień matematycznych; 2.11. Czy dorosły nieposiadający matematycznego wykształcenia może skutecznie rozwijać uzdolnienia matematyczne dzieci?; 2,12, Argumenty przemawiające za tym, aby rozpoznawać uzdolnienia matematyczne już u starszych przedszkolaków; 2.13. Krótka charakterystyka nauczycielskiej diagnozy rozpoznawania uzdolnień matematycznych u starszych przedszkolaków; 2.14. Krótko o pierwszym segmencie nauczycielskiej diagnozy; 2.15. Kilka uwag interpretacyjnych; 2.16. Krótko o drugim segmencie diagnozy nauczycielskiej; 2,17. Interpretacje, wnioskowanie o uzdolnieniach matematycznych; 2.18. Działania zmierzające do zmiany na lepsze losów dzieci uzdolnionych matematycznie.
Zawiera: Integracja nauczania - uwarunkowania, praktyka: 3.1. Wstęp; 3.2. Teoria a praktyka integrowania nauczania; 3.3. Sytuacje dydaktyczne jako podstawowa forma organizacji pracy dzieci; 3.4. Refleksja nad zadaniem i jego rozwiązaniem; 3.5. Zakończenie.
Zawiera: Nabywanie i doskonalenie matematycznych umiejętności złożonych w klasach I-III: 4.1. Umiejętności złożone jako kluczowe umiejętności matematyczne; 4.2. Kształtowanie umiejętności złożonych na etapie przedszkolnym; 4.3. Kształtowanie umiejętności złożonych na etapie wczesnoszkolnym; 4.4. Styl nauczania a rozwiązywanie umiejętności złożonych; 4.5. Przykłady zadań matematycznych sprzyjających rozwijaniu umiejętności złożonych; 4.6. Zakończenie.
Zakończenie: Zadania niestandardowe w teorii i praktyce nauczania w klasach I-III: 5.1. Zadanie matematyczne; 5.2. Charakterystyka zadań nietypowych; 5.3. Znaczenie zadań nietypowych w edukacji matematycznej; 5.4. Zadania nietypowe w podręcznikach szkolnych; 5.5. Zadania nietypowe w badaniach ogólnopolskich; 5.6. Badania własne w zakresie diagnozowania poziomu umiejętności rozwiązywania zadań o nietypowej strukturze informacji; 5.7. Podsumowanie.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. S/176 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Matematyczna Dzieci.)
Forma i typ
Symbol UKD: 159.922.7:373.016.046-021.64:51
Bibliogr. s. 304-312.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 251794 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45886 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Symbol UKD: 373.2 373.3.046-021.64 (075.8)
Bibliogr. s. 291-306.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 254192, 256439, 254193, 256440 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 280-306.
Zawiera: Rozdział 1. Środowisko i człowiek. 1.1. Środowisko - wyjaśnienie pojęć. 1.2. Składniki środowiska i ich charakterystyka. 1.3. Środowisko a zdrowie. Zadania.
Zawiera: Rozdział 2 Poznawanie przyrody - edukacja o środowisku, w środowisku i dla środowiska. 2.1. Poznawanie przyrody przez dzieci. 2.2. Fazy poznawanie przyrody. 2.3. Zasady nauczania o środowisku. Zadania
Zawiera: Rozdział 3 Cele, zadania i treści edukacji środowiskowej. Planowanie zajęć zintegrowanych. 3.1. Cele edukacji społeczno-przyrodniczej w przedszkolu i klasach początkowych. 3.2. Zadania edukacji środowiskowej. 3.3. Porównanie tradycyjnej i holistycznej edukacji środowiskowej. 3.4. Przygotowanie nauczyciela do zajęć. 3.5. Planowanie zajęć edukacji środowiskowej. 3.6. Sytuacje edukacyjne i ich elementy składowe. 3.7. Treści edukacji przyrodniczej jako czynnik integrujący w edukacji początkowej. Zadania.
Zawiera: Rozdział 4 Metody edukacji i ich charakterystyka. Forma aktywności dzieci w kontaktach ze środowiskiem. Pomoce dydaktyczne w edukacji społeczno-przyrodniczej. 4.1. Metody edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. 4.2. Wybrane klasyfikacje metod. 4.3. Strategia wielostronnego kształcenia. 4.4. Cechy charakterystyczne wybranych metod edukacji społeczno-przyrodniczej. 4.5. Formy zajęć edukacji środowiskowej wykorzystywane w przedszkolu i klasach I-III. 4.6. Wycieczka i spacer w edukacji przyrodniczej i społecznej. 4.7. Prace domowe o tematyce społeczno-przyrodniczej. 4.8. Rola pomocy dydaktycznych w edukacji społeczno-przyrodniczej. Zadania.
Zawiera: Rozdział 5 Poznawanie otoczenia społecznego. 5.1. Dziecko wśród ludzi. 5.2. Przygotowanie dziecka do życia w społeczeństwie. 5.3. Praca ludzi w różnych zawodach - produkcja i wytwarzanie. 5.4. Poznawanie przeszłości - treści historyczne w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. 5.5. Przedmioty w otoczeniu dziecka i ich poznawanie. 5.6. Tradycje, zwyczaje i obrzedy jako przykład wrastania w kulturę. Zadania.
Zawiera: Rozdział 6 Higiena osobista i otoczenia dziecka. Odzywianie. 6.1. Zdrowie, higiena - podstawowe pojęcia. 6.2. Czynniki warunkujace zdrowie. 6.3. Wychowanie zdrowotne i edukacja zdrowotna. 6.4. Zasady edukacji zdrowotnej. 6.5. Edukacja zdrowotna dzieci. 6.6. Treści edukacji zdrowotnej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Zadania.
Zawiera: Rozdział 7 Bezpieczeństwo dziecka w ruchu drogowym, w przedszkolu, szkole, w czasie zabaw. 7.1. Przygotowanie dziecka do przestrzegania norm i zasad bezpieczeństwa. 7.2. Problematyka bezpiecznego uczestnictwa w ruchu drogowym. 7.3. Cele i zadania edukacji komunikacyjno-drogowej dzieci w wieku 3-10 lat. 7.4. Bezpieczeństwo dzieci w domu, przedszkolu, szkole i w czasie zabaw. Zadania.
Zawiera: Rozdział 8 Poznawanie roslin i zwierząt przez dzieci. 8.1. Poznawanie roślin i zwierząt w ujeciu programu. 8.2. Znaczenie poznawania świata roślin i zwierząt przez dzieci. 8.3. Znaczenie hodowli roślin i zwierząt w edukacji. Zadania.
Zawiera: Rozdział 9 Ochrona przyrody i krajobrazu. 9.1. Zasoby przyrody a człowiek. 9.2. Ochrona środowiska - ustalenia terminologiczne. 9.3. Tradycje ochrony przyrody na świecie i w Polsce. 9.4. Formy ochrony przyrody w Polsce. 9.5. Tematy związane z ochroną przyrody i krajobrazu realizowane w przedszkolu i klasach początkowych. zadania.
Zawiera: Rozdział 10 Edukacja ekologiczna dzieci młodszych a zagrożenia środowiska naturalnego. 10.1. Pojęcie ekologii i jej cechy charakterystyczne jako nauki. 10.2. Zagrożenia środowiska a człowiek. 10.3. Cele i zadania edukacji ekologicznej. 10.4. Treści, metody i formy edukacji ekologicznej w przedszkolu i klasach początkowych. 10.5. Kształtowanie postaw proekologicznych. Zadania.
Zawiera: Rozdział 11 Pogoda i klimat. Obserwacja pogody. 11.1. Pogoda, klimat, mikroklimat - meteorologia i klimatologia. 11.2. Elementy pogody i sposoby ich pomiaru. 11.3. Obserwowanie pogody z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolny,. 11.4. Fenologiczne, klimatyczne i astronomiczne pory roku. 11.5. Specyfika klimatu Polski. Zadania.
Zawiera: Rozdział 12 Doświadczenia, eksperymenty i obserwacje zjawisk fizycznych, chemicznych i przyrodniczych. 12.1. Konieczność stosowania doświadczeń i eksperymentów przyrodniczych w pracy z dziećmi w wieku 3-10 lat. 12.2. Kształtowanie umiejetności obserwacji. 12.3. Badanie otaczajacego świata - rola doświadczeń i eksperymentów przyrodniczych w poznawaniu praw rządzących przyrodą. 12.4. Podstawowe wskazówki metodyczne dotyczące organizazji działań eksperymentalnych dzieci młodszych. Zadania.
Zawiera: Rozdział 13 Turystyka i krajoznawstwo w edukacji dzieci młodszych. 13.1. Znaczenie turystyki i krajoznawstwa. 13.2. Wyznaczanie kierunków w terenie i na mapie. 13.3. Mapa i plan - znaki umowne na planie i mapie. 13.4. Rodzaje map i ich wykorzystanie w edukacji. 13.5. Krajobrazy i ich charakterystyka. 13.6. Treści gospodarcze i administracyjne w programch edukacji wczesnoszkolnej. Zadania.
Aneks : Załącznik 1. Pytania dzieci; Załącznik 2. Wynalzaki; Załącznik 3. Rośliny; Załącznik 4. Zwierzeta; Załącznik 5. Zjawiska pogodowe; Załącznik 6. Przykładowy konspekt (scenariusz) zajęć zintegrowanych dla klasy I; Załącznik 7. Wykaz literatury na temat doświadczeń i eksperymentów dla dzieci młodszych; Załącznik 8. Wykaz literatury na temat wynalazków; Załącznik 9. Wykaz literatury zawierającej odpowiedzi na dziecięce pyrtania; Załącznik 10. Wykaz literatury na temat bezpieczeństwa dzieci.
Zawiera konspekt zajęć zintegrowanych do klasy I : Blok tematyczny: Nadeszła wiosna. Temat: "Jakie kwiaty rosną już w naszych ogrodach?".
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pedagogika Wobec Współczesności.)
Bibliogr. s. 636-662. Indeksy.
Zawiera m.in.: S. 25-78 : Dyskursy pedagogiki wczesnoszkolnej (Odmiany dyskursów wczesnej edukacji) / Dorota Klus-Stańska.
Zawiera m.in.: S. 79-122 : Kategoria dziecka i dzieciństwa w nowożytnej myśli pedagogicznej (Dziecko i dzieciństwo - badania, zmina znaczeń) / Maria Szczepska-Pustkowska.
Zawiera m.in.: S. 123-157 : Prawa dziecka (Początki inicjatyw na rzecz praw dziecka; Krótkie kalendarium praw dziecka; Konwencja o Prawach Dziecka) / Maria Szczepska-Pustkowska.
Zawiera m.in.: S. 158-184 : Nauczyciel (wczesnej edukacji) w relacjach wolności i przymusu (Współczesne modele bycia nauczycielem) / Małgorzta Lewartowska-Zychowicz.
Zawiera m.in.: S. 185-223 : Nauczyciel z uczniem, rodzicami i lokalną społecznością. Koncepcje partnerstwa edukacyjnego / Maria Mendel.
Zawiera m.in.: S. 224-257 : (P)rogi szkoły / Maria Mendel, Aleksandra Cieślak.
Zawiera m.in.: S. 261-290 : Oblicza szkolnej socjalizacji / Marzenna Nowicka.
Zawiera m.in.: S. 291-311 : Wczesna edukacja i płeć kulturowa / Lucyna Kopciewicz.
Zawiera m.in.: S. 312-330 : Książka obrazkowa dla dzieci / Małgorzata Cackowska.
Zawiera m.in.: S. 331-365 : Socjopedagogiczny wymiar zabawy w edukacji wczesnoszkolnej / Danuta Waloszek.
Zawiera m.in.: S. 366-400 : Dziecko i rówieśnicy w społecznym świecie wczesnej edukacji (Umiejętności społeczne dzieci w wieku wczesnoszkolnym; Przyjaźnie dziecięce; Zachowania altruistyczne; Konflikty - ich natura i sposoby rozwiązywania; Zaburzenia zachowania źródłem odrzucenia społecznego; Sytuacja rodzinna jako ukryty kontekst kontaktów rówieśniczych; Relacje dorosły-dziecko jako wyznacznik powodzenia w kontaktach rówieśniczych) / Małgorzata Karwowska-Struczyk.
Zawiera m.in.: S. 401-420 : Dziecięca codzienność w przestrzeni podwórka / Jolanta Zwiernik.
Zawiera m.in.: S. 421-453 : Dzieci z obszarów biedy i zaniedbań kulturowych (Ubóstwo dzieci w perspektywie globalnej i lokalnej; Zjawisko biedy w karach Unii Europejskiej) / Maria Szczepska-Pustkowska, Małgorzata Żytko.
Zawiera m.in.: S. 457-504 : Tworzenie warunków dla rozwojowej zmiany poznawczej i konstruowania wiedzy przez dziecko / Dorota Klus-Stańska, Jolanta Kruk.
Zawiera m.in.: S. 505-529 : Programy kształcenia i podręczniki szkolne jako,,wybór z kultury" / Ewa Zalewska.
Zawiera m.in.: S. 530-547 : Kształcenie zintegrowane jako koncepcja zmiany w polskiej edukacji początkowej / Ewa Zalewska.
Zawiera m.in.: S. 548-586 : Dociekania filozoficzne z dziećmi / Maria Szczepska-Pustkowska.
Zawiera m.in.: S. 587-635 : Poznawanie ucznia / Grażyna Szylin [i in.].
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 158089 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 280-306.
Zawiera m.in.: S. 17-32 : Środowisko i człowiek (Środowisko - wyjaśnienie pojęć; Składniki środowiska i ich charakterystyka).
Zawiera m.in.: S. 33-44 : Poznawanie przyrody -edukacja o środowisku, w środowisku i dla środowiska (Poznawanie przyrody przez dzieci; Zasady nauczania o środowisku).
Zawiera m.in.: S. 45-74 : Cele, zadania i tresci edukacji środowiskowej. Planowanie zajęć zintegrowanych.
Zawiera m.in.: S. 75-106 : Metody edukacji środowiskowej i ich charakterystyka. Formy aktywności dzieci w kontaktach ze środowiskiem. Pomoce dydaktyczne w edukacji społeczno-przyrodniczej (Wycieczka i spacer w edukacji przyrodniczej i społecznej; Prace dodmowe o tematyce społeczno-przyrodniczej).
Zawiera m.in.: S. 107-126 : Poznawanie otoczenia społecznego (Przygotowanie dziecka do życia w społeczeństwie; Praca ludzi w różnych zawodach - produkcja i wytwarzanie; Poznawanie przeszłości - treści historyczne w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej; Tradycje, zwyczaje i obrzędy jako przykład wrastania w kulturę).
Zawiera m.in.: S. 127-142 : Higiena osobista i otoczenie dziecka. Odżywianie (Wychowanie zdrowotne i edukacja zdrowotna; Treści edukacji zdrowowtnej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym).
Zawiera m.in.: S. 143-158 : Bezpieczeństwo dziecka w ruchu drogowym, w przedszkolu, szkole, w czasie zabaw.
Zawiera m.in.: S. 159-174 : POznawanie roślin i zwierząt przez dzieci.
Zawiera m.in.: S. 175-192 : Ochrona przyrody i krajobrazu.
Zawiera m.in.: S. 193-218 : Edukacja ekologiczna dzieci młodszych a zagrożenia środowiska naturalnego.
Zawiera m.in.: S. 219-232 : Pogoda i klimat. Obserwacja pogody.
Zawiera m.in.: S. 233-246 : Doświadczenia, eksperymenty i obserwacje zjawisk fizycznych, chemicznych i przyrodniczych.
Zawiera m.in.: S. 247-258 : Turystyka i krajoznawstwo w edukacji dzieci młodszych.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Matematyczne ; 10)
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera: S. 9-20: Matematyka w szkole. Do czego zmierzamy? / Ryszard Jerzy Pawlak, Agnieszka Pfeiffer.
Zawiera: S. 21-36 : O metodach badawczych stosowanych w dydaktyce matematyki (/ Anna Żeromska.
Zawiera: S. 37-54 : Wpływ typu intelektu na przyswajanie i stosowanie pojęć matematycznych / Małgorzata Przeniosło.
Zawiera: S. 55-87 : Wiązki środków motywacji charakterystyczne dla różnych typów zachowań uczniów wobec zadań matematycznych / Monika Czajkowska.
Zawiera: S. 89-106 : Dyscyplina i krytycyzm myślenia jako specyficzny rodzaj aktywności matematycznej / Maciej Klakla.
Zawiera: S. 107-128 : Wybrane aspekty języka szkolnych podręczników do matematyki do klas 4-6 szkoły podstawowej / Ludmiła Macedońska.
Zawiera: S. 129-134 : Trudności związane z transformacją słów na symboliczny kod matematyczny / Michaela Kaslová.
Zawiera: S. 135-138 : Problem niejednoznacznej interpretacji kodu matematycznego w języku mówionym / Jitka Šobrová.
Zawiera: S. 139-161 : Studium płaszczyzny - dydaktyczne i psychologiczne aspekty rozwoju pojęcia w kontekście uczniowskiej percepcji rysunku geometrycznego w planimetrii / Jan Konior.
Zawiera: S. 163-176 : Przygotowanie do uczenia geometrii na poziomie wczesnoszkolnym / Jerzy Tocki, Ewa Swoboda.
Zawiera: S. 177-182 : Piramidy liczb nieparzystych jako reprezentacja par goldbacha / Danuta M. Napierała, Mariusz S. Popenda.
Zawiera: S. 183-194 : Kształcenie nauczycieli oparte na doskonaleniu ich własnego warsztatu pracy. Z doświadczeń studiów podyplomowych "Matematyka w Nowej Szkole" prowadzonych w Akademii Podlaskiej w Siedlach / Celina Kadej.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej