Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(76)
Forma i typ
Książki
(58)
Artykuły
(8)
Fotografie
(4)
Muzyka
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Audiobooki
(1)
Filmy i seriale
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(35)
tylko na miejscu
(15)
nieokreślona
(1)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(1)
Kielce - Czytelnia
(12)
Kielce - Multimedialny
(9)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(2)
Busko Zdrój - Multimedialny
(1)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(1)
Jędrzejów - Multimedialny
(1)
Jędrzejów - użytek wewnętrzny
(1)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(1)
Końskie - Multimedialny
(1)
Opatów - wypożyczalnia
(3)
Opatów - Multimedialny
(1)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(5)
Ostrowiec - czytelnia
(1)
Ostrowiec - Multimedialny
(1)
Pińczów - czytelnia
(1)
Pińczów - Multimedialny
(1)
Sandomierz - wypożyczalnia
(2)
Sandomierz - Multimedialny
(1)
Starachowice - Multimedialny
(1)
Staszów - wypożyczalnia
(1)
Staszów - Multimedialny
(1)
Włoszczowa - Multimedialny
(1)
Włoszczowa - czytelnia
(1)
Autor
Dubiecka Anna
(5)
Góralewicz Zbigniew
(5)
Klimczyk Grażyna
(5)
Kołodziejska Dorota
(4)
Naprawa Renata
(4)
Tanajewska Alicja
(4)
Głażewski Michał
(2)
Koczerska Maria
(2)
Myjak Józef
(2)
Wipszycka Ewa (1933- )
(2)
Babiaková Simoneta
(1)
Baeyer Hans von (1875-1941)
(1)
Binnebesel Józef
(1)
Bińczycka Jadwiga (1930- )
(1)
Bochenek Dorota
(1)
Brejnak Wojciech (1944- )
(1)
Brucka Irena
(1)
Budny P
(1)
Bukowska Iwona (bibliotekarz)
(1)
Carlgren Frans
(1)
Chortyńska Renata
(1)
Ciborski Piotr
(1)
Daraszkiewicz Erna
(1)
Dedio Stanisław
(1)
Eller Helmut (1935- )
(1)
Ellison Sheila
(1)
Figiel Monika
(1)
Fontana David
(1)
Frejlich Józef (1884-1976)
(1)
Friedmann Dawid
(1)
Fronckiewicz Bożena
(1)
Gawrecki Lechosław
(1)
Gaś Zbigniew Bronisław (1952- )
(1)
Germanówna Maria
(1)
Gray Judith
(1)
Górny Zbigniew (1948- )
(1)
Hołyst Brunon (1930- )
(1)
Janowicz Anna
(1)
Jaślar Krzysztof
(1)
Kaczmarek Jolanta
(1)
Kalinowski Marian
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kałka Izabela
(1)
Kaźmierczak Paweł
(1)
Ketterman Grace
(1)
Klaus Witold
(1)
Klingborg Arne
(1)
Kojkoł Jerzy
(1)
Komorowski Tadeusz (1937- )
(1)
Kotlicka Elżbieta
(1)
Kołodziejska Jolanta
(1)
Krakowiak Piotr
(1)
Krzyżanowska Natalia (socjolog)
(1)
Kwietniewska Wanda (1957- )
(1)
Lang Gunda
(1)
Laskowik Zenon (1945- )
(1)
Lisicki Michał (1969- )
(1)
Mac Kenzie Robert J
(1)
Marchwiński Jerzy (1935- )
(1)
Mencel Marek
(1)
Michałowska Jadwiga (1884-1966)
(1)
Niemczyńska Małgorzata
(1)
Nowakowska-Siuta Renata (1970- )
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Opiat Jan Marian
(1)
Osiński Zbigniew (1960- )
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Pawlus Marta
(1)
Pełka Jerzy
(1)
Pielachowski Józef (1940- )
(1)
Plopa Mieczysław (1948- )
(1)
Podleś Ewa (1952- )
(1)
Przybysz Piotr Jan
(1)
Pytel B
(1)
Ratajek Zdzisław
(1)
Rewiński Janusz (1949- )
(1)
Rudzka Katarzyna
(1)
Rylska-Juruś Aneta
(1)
Salcher Andreas
(1)
Sałajczyk Katarzyna
(1)
Sienkiewicz Piotr
(1)
Sitkiewicz Paweł (film)
(1)
Skoracki Klaudiusz
(1)
Skura Małgorzata
(1)
Smolińska-Theiss Barbara (1949- )
(1)
Stachówna Grażyna
(1)
Stojanowska Wanda
(1)
Stępień Marian
(1)
Sumińska Dorota (1957- )
(1)
Szacki Jerzy (1929- )
(1)
Szcześniak Mieczysław
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Szyszko Krystyna
(1)
Walecki Wacław
(1)
Winter Friedrich
(1)
Witwicka Daria
(1)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(1)
Woynarowska Barbara
(1)
Woźniak Marlena
(1)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(29)
1990 - 1999
(11)
1980 - 1989
(8)
1970 - 1979
(1)
1930 - 1939
(2)
1920 - 1929
(1)
1910 - 1919
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(6)
1945-1989
(4)
1801-1900
(1)
Kraj wydania
Polska
(69)
nieznany (pol)
(7)
Język
polski
(76)
Odbiorca
Przedszkola
(1)
Przynależność kulturowa
Fotografia polska
(3)
Muzyka polska
(2)
Fotografia rosyjska
(1)
Temat
Nauczyciele
(8)
Szkolnictwo
(8)
Dojrzałość szkolna
(6)
Dziecko
(6)
Rodzina
(6)
Historia
(5)
Młodzież
(5)
Sprawdzian dla szóstoklasistów
(5)
Uczniowie
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(4)
Język polski
(4)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Dyrektor
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Przemoc w szkole
(3)
Wychowanie
(3)
Agresja
(2)
Dobro
(2)
Drugoroczność
(2)
Dziecko maltretowane
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Gimnazjum
(2)
Klasa szkolna
(2)
Kobieta
(2)
Kochanowski, Jan (1530-1584)
(2)
Krasiński, Zygmunt (1812-1859)
(2)
Kształcenie
(2)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(2)
Miłość
(2)
Mobbing
(2)
Moralność
(2)
Nauczanie
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Oświata
(2)
Pedagogika
(2)
Postawy
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Samoocena
(2)
Scenariusz
(2)
Szkoła podstawowa
(2)
Uczenie się
(2)
Unia Europejska
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Wychowawstwo
(2)
.4 Uzależnienia
(1)
.4 Uzależnienie od hazardu
(1)
04 Marsjasz (mit.)
(1)
Achilles
(1)
Agamemnon
(1)
Aktorzy
(1)
Aktywność ruchowa
(1)
Alkoholizm
(1)
Antropozofia
(1)
Asertywność
(1)
Atrakcyjność interpersonalna
(1)
Autorytet
(1)
Baczyński, Krzysztof Kamil (1921-1944)
(1)
Barańczak, Stanisław (1946 - )
(1)
Barok
(1)
Baudelaire, Charles (1821-1867)
(1)
Benedykt XVI (papież)
(1)
Bezdomność
(1)
Bezrobocie
(1)
Białoszewski, Miron (1922-1983)
(1)
Biblia
(1)
Biblioterapia
(1)
Bohaterstwo
(1)
Borowski, Tadeusz (1922-1951)
(1)
Boże Narodzenie
(1)
Broniewski, Władysław (1897-1962)
(1)
Buũel, Luis (1900-1983)
(1)
Bóg
(1)
Camus, Albert (1913-1960)
(1)
Conrad, Joseph (1857-1924)
(1)
Czytanie
(1)
Dante, Alighieri (1265-1321)
(1)
Demeter (mit.)
(1)
Diabeł
(1)
Dobra szkoła
(1)
Dysleksja
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko upośledzone umysłowo
(1)
Edukacja europejska
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Eksperyment
(1)
Emerytura
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Etyka
(1)
Eurosieroctwo
(1)
Feminizm
(1)
Film
(1)
Fobia szkolna
(1)
Gallus Anonymus
(1)
Gałczyński, Konstanty Ildefons (1905-1953)
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Temat: dzieło
"Legenda o świętym Aleksym"
(1)
"Sonety"
(1)
"Treny"
(1)
***Anka! to już trzy i pół roku
(1)
Ach, gdyby, gdyby nawet piec zabrali
(1)
Apollo i Marsjasz
(1)
Ballady i romanse
(1)
Beniowski
(1)
Boska-Komedia
(1)
Campo di Fiori
(1)
Cudzoziemka
(1)
Czysta formalność
(1)
Czysta formalność (film)
(1)
Człowiek na torze
(1)
Człowiek zbuntowany
(1)
Dies irae
(1)
Do obywatela Johna Brown
(1)
Don Kiszot
(1)
Dzień na Harmenzach
(1)
Dżuma
(1)
Faust
(1)
Ferdydurke
(1)
Fortepian Szopena
(1)
Grób Agamemnona
(1)
Głos w sprawie pornografii
(1)
Hymn (Bogarodzico, Dziewico!)
(1)
Introdukcja
(1)
Jak być kochaną
(1)
Jak być kochaną (film)
(1)
Konkurs piękności męskiej
(1)
Kot w pustym mieszkaniu
(1)
Kto mocniejszy, ten lepszy
(1)
Który skrzywdziłeś
(1)
Lilije
(1)
Lord Jim
(1)
Lucifer
(1)
Ludzie bezdomni
(1)
Mendel Gdański
(1)
Miłosierdzie gminy
(1)
Moja wierna mowo
(1)
Nie-Boska komedia
(1)
O miłości wroga
(1)
O odpowiedzialności i jej postawach ontycznych
(1)
O wojnie naszej, którą wiedziemy z sztanem, światem i ciałem
(1)
Oda do młodości
(1)
Padlina
(1)
Państwo
(1)
Pieśń V. Pieśni księgi wtóre
(1)
Piosenka o porcelanie
(1)
Potęga smaku
(1)
Proces
(1)
Promethidion
(1)
Proszę państwa do gazu
(1)
Przedwiośnie
(1)
Psalm 4
(1)
Quo vadis
(1)
Ran
(1)
Ran (film)
(1)
Rozmyślania
(1)
Sobór Watykański II
(1)
Sonet szalony
(1)
Tango
(1)
Traktat moralny
(1)
Traktat o tolerancji
(1)
Trans-Atlantyk
(1)
Tren I
(1)
Uzasadnienie metafizyki moralności
(1)
Widmo wolności
(1)
Widmo wolności (film)
(1)
Widokówka z tego świata
(1)
bez
(1)
Śmierć prezydenta
(1)
Śmierć prezydenta (film)
(1)
Śmierć w Wenecji
(1)
Śmierć w Wenecji (film)
(1)
Świat jako wola i przedstawienie
(1)
Świętoszek
(1)
Żarłoczna Ewa
(1)
Temat: czas
1901-
(4)
1989-
(4)
1701-
(3)
1801-
(3)
1801-1900
(2)
1901-1914
(2)
1901-2000
(2)
1914-1918
(2)
1918-1939
(2)
1945-1989
(2)
2001-0
(2)
1101-
(1)
1601-
(1)
1939-1945
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Galicja
(1)
Holandia
(1)
Lipnik ( pow. opatowski)
(1)
Niemcy
(1)
Opatów ( pow. opatowski)
(1)
Prusy
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Szwecja
(1)
Walia (Wielka Brytania)
(1)
Wielka Brytania
(1)
ZSRR
(1)
Zabór pruski
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Dokumenty ikonograficzne
(3)
Fotografie
(3)
Podręczniki akademickie
(3)
Poradniki dla nauczycieli
(3)
Muzyka dla dzieci
(2)
Pieśń i piosenka
(2)
Aria
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Encyklopedie
(1)
Film animowany polski
(1)
Film edukacyjny
(1)
Fotografia
(1)
Kabaret polski
(1)
Literatura polska
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Muzyka rozrywkowa
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Płyty gramofonowe
(1)
Scenariusze imprez okolicznościowych
(1)
Scenariusze zajęć dla szkoły podstawowej
(1)
Źródła historyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
76 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 121-[123].
W książce znajdują się: arkusze monitoringu rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole (zawierające obszary i treści nauczania realizowane w ramach zajęć edukacji przedszkolnej w odniesieniu do obowiązującej podstawy programowej oraz oczekiwane umiejętności i wiadomości dziecka kończącego edukację przedszkolną); analizy ilościowe i jakościowe wyników przeprowadzonej diagnozy z wykorzystaniem narzędzi procedur badawczych, czyli arkuszy monitoringu rozwoju dziecka przedszkolnego (opracowanych w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego); diagnoza skali gotowości rozwoju dziecka oraz określenie stopnia opanowania danej umiejętności ; podsumowanie wyników jakościowych i ilościowych arkuszy monitoringu rozwoju dziecka przedszkolnego; informacja o stopniu opanowania przez dziecko wiadomości i umiejętności wynikających z realizacji podstawy programowej. Niniejsza publikacja umożliwi nauczycielom dokonanie diagnozy skali gotowości rozwoju dziecka oraz określenie stopnia opanowania danej umiejętności z zakresu: samodzielności, rozwoju społecznego, rozwoju umysłowego, umiejętności szkolnych oraz sprawności motorycznej. Publikacja została przygotowana zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 maja 2014 roku (Dz.U. z 2014 r. poz. 803).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43104 f. (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27757 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51411 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Bibljoteka Szkoły Powszechnej ; nr 40.)
Symbol UKD: 796.032(091):821.162.1-93:094/096"19"
Z cyklu: Obrazki Obyczajowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. S 123271/czyt.Bibl.Szk.Powsz. (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Teksty Źródłowe do Nauki Historji w Szkole Średniej ; z. 50)
Symbol UKD: 94(438).071.2/.3 94(430)"17/18" 94(436)"17/18"
Opis wg okł.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 93634/czyt.mag. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 255808 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 255807/czyt.Met.Wych. Przedszk. (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27758 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51413 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rada szkoły / Marek Mencel. - Kraków : "Impuls", cop. 2009. - 214, [2] s. : il. ; 24 cm.
Temat
Symbol UKD: 37.014.6(438)
Na s. tyt. r. wyd.: 2008.
Bibliogr. s. 207-214.
Zawiera: Demokracja a koncepcja demokratyzacji szkoły ; Współczesne koncepcje demokracji ; Normatywne i empiryczne definiowanie demokracji ; Niektóre bariery demokratyzacji państwa i szkoły ; Demokratyzacja szkoły - uwarunkowania historyczne i prawne ; demokratyzacja a uspołęcznienie szkoły ; Demokracja i demokratyzacja szkoły - własne ujęcia terminów badawczych.
Zawiera: Demokratyzacja szkoły publicznej w kontekście przemian ustrojowychw Polsce ; Transformacja ustrojowa w Polsce a pojęcie demokracji ; Szkoła publiczna a idea demokratyzacji szkoły ; Argumenty za demokratyzacją szkoły według Bogusława Śliwerskiego (oraz autorów amerykańskich).
Zawiera: Założenia a rzeczywistość istnienia i funkcjonowania rady szkoły (stan prawny przed 1 wrzesnia 1999 r.) ; Moc sprawcza rady szkoły ; Aspekty demokratyzacji życia szkoły w założeniach dotyczących funkcjonowania rady szkoły ; Skład rady szkoły ; Funkcjonowanie rad szkół przed 1 września 1999 r. ; Rózne ujęcia rady szkoły.
Zawiera: Podstawy metodologiczne badań: cele, problemy, metody i techniki, organizacja, charakterystyka terenu badań.
Zawiera: Dyrektorzy szkół a rada szkoły ; Charakterystyka dyrektorów, szkół i środowiska ; Geneza rady szkoły (inicjatorzy, motywy, bariery) ; Skład rady szkoły oraz zadania (rola) jej członków ; Działalność rady szkoły, współpraca z dyrektorem, zmiany w szkole wprowadzone przez radę (finanse w radzie szkoły,polityka kadrowa w szkole, zmiana warunków do rozwoju uczniów, przestrzeganie prawa w szkole) ; Osiągnięcia rady szkoły i ocena jej działalności - współpraca szkoły z rodzicami ; Funkcjonowanie rad szkół - argumenty za i przeciw, perspektywy przed radami: zmiany (udoskonalenia) w działalności rad szkół, zainteresowanie władz radami szkoły, rady szkoły w kontekście reformy oświaty.
Zawiera: Nauczyciele a rada szkoły ; Charakterystyka nauczycieli, szkół i środowiska ; Geneza rady szkoły, inicjatorzy, motywy, bariery ; Struktura rady szkoły, wybory, role, zadania, informacja ; Współpraca rady szkoły z dyrektorem ; Charakterystyka działalności rady szkoły, zmiany w szkole wprowadzone przez radę ; Ocena działalności rady przez nauczycieli - jej członków.
Zawiera: Uczniowie a rada szkoły ; Rodzice a rada szkoły ; Co z tą radą? ; Funkcjonowanie rad szkół w kontekście procesów demokratyzacji ; Motywy powstania rady szkoły: struktura, działalność, ocena i perspektywy, rada szkoły - zarodek czy porażka demokracji w szkole? ; Typy rad szkół - cechy charakterystyczne - konkluzje ; Kierunki pracy róznych agend, czyli w którą stronę?
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 247757/czyt.793/795 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46248 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 129132/czyt. mag. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Symbol UKD: 376-056.45:37.091.3::005.336.1
Tyt. oryg.: "Der talentierte Schüler und seine Feinde" 2008.
Zawiera: Dziesięć wielkich tematów tabu związanych ze szkołą... ; Masowe niszczenie talentów albo dlaczego już nie stać nas na systematyczne unicestwianie talentów naszych dzieci ; Indywidualne uzdolnienia jako przeszkoda albo dlaczego szkoła próbuje z utalentowanych sprinterów zrobić słabych maratończyków ; Szczera prawda albo dlaczego najlepsze szkoły na świecie nie kosztują więcej niż najgorsze.
Zawiera: Dyktatura średniaków albo dlaczego najlepsi nauczyciele w szkole są szykanowani, a nie są wspierani ; Ciemna strona bezsilności albo ile odrzucenia i błędnych wyroków zniesie młody człowiek.
Zawiera: Niewychowane pokolenie albo dlaczego coraz więcej rodziców obwinia szkołę za własne porażki ; Czarna dziura albo dlaczego znikają talenty wielu młodych ludzi w drodze do dorosłości.
Zawiera: Zasada odpowiedzialności albo jak rodzice mogą prawidłowo wspierać rozwój talentów swoich dzieci ; Szkoła jako dobry trening przed walką albo trudna droga do wychowania samego siebie ; Wróg czai się w nas samych albo czego mogą nauczyć się przyjaciele utalentowanego ucznia od Harry'ego Pottera.
Dużo krzyku o nic : Dlaczego pytaniu, czy droga do raju prowadzi przez szkołę łączoną (Gesamtschule), nadano wymiar religijny ; Dlaczego debata na temat Programu Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów - PISA poruszyła lawinę pytań, które zmierzają w złym kierunku.
Zawiera: Szkoła przyszłości albo dlaczego już dawno temu wynaleziono koło ; Przyjaciel utalentowanego ucznia.
Zawiera: Gdzie talenty waszych dzieci będą odkryte i wspierane. Przykłady szkół w Austrii i w Niemczach, które starają się uczyć lepiej.
Wnioski z dyskusji na temat ucznia zdolnego we współczesnej szkole. Konieczność zmian w systemie szkolnym w związku z rozwojem technologii informacyjnych. Konieczność rozpoznania, opisania i rozwijania talentów ucznia zdolnego.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.[223]-224
Zawiera: Wolny rynek w oświacie, czyli dlaczego dyrektor szkoły musi być menedżerem ; Swoboda programowa oraz wyboru oceniania ; Różnorodność oferty edukacyjnej ; Różnorodność źródeł finansowania szkoły ; Wewnętrzny rynek oświatowy, czyli konkurencja między placówkami edukacyjnymi ; Wzrastający wpływ rodziców i środowiska lokalnego na szkołę ; Rozwój mechanizmów mierzenia jakości pracy szkoły i nauczyciela ; Co z czego wynika dla dyrektora?
Zawiera: Menedżer oświaty, czyli kto? ; Dlaczego menedżer? ; Menedżer oświaty, czyli dyrektor profesjonalny ; Umiejętności menedżerskie ; Mistrzostwo w zarządzaniu szkołą.
Zawiera: Czy masz predyspozycje? ; Czy warto być dyrektorem? ; Kieruj własną karierą ; Kto może być dyrektorem?
Zawiera: Startujesz w konkursie ; Przygotowanie formalne, merytoryczne, koncepcyjne, psychologiczne ; O czym jeszcze warto pamiętać? Trochę prawa, czyli dyrektor z kwalifikacjami ; Czy można kwestionować wyniki konkursu?
Zawiera: Zostałeś dyrektorem i co dalej? ; Szkoła to nie fabryka ; Tyle trzeba umieć! ; Nie stań się pracoholikiem! ; Stres menedżera.
Zawiera: Jesteś osobą publiczną, czyli wizerunek szefa ; Nie wystarczy być dobrym ; Jak tworzyć pozytywny wizerunek szefa? ; Co dobrze, a co źle się "sprzedaje"?
Zawiera: Kierujesz ludźmi ; Zasady ogólne ; Rozmawiaj z ludźmi! ; Inteligentne kontakty społeczne ; Inteligencja emocjonalna w kierowaniu szkołą ; Nauczyciel lojalny ; Jak motywować pracowników, czyli o nagrodach i karach.
Zawiera: Socjotechniki trzeba znać ; Mowa ciała ; Publiczne przekonywanie ; Zakłócanie wystapień publicznych ; Przed tłumem ; Walczymy z tremą.
Zawiera: Lobbing, outsourcing, coaching w szkole ; Lobbing w oświacie ; Outsourcing, czyli zlecaj innym ; Bądź mentorem, organizuj coaching.
Zawiera: Kierowanie zmianą : Działać skutecznie ; Kto pomaga, kto utrudnia? ; Kształtuj postawy innowacyjne.
Zawiera: Efektywna narada ; Przygotowanie zebrania ; Prowadzenie narady.
Zawiera: Zatrudniasz nauczyciela ; Ustalenie kryteriów : Jak ogłosić ofertę? ; Selekcja kandydatów ; Rozmowa kwalifikacyjna ; Podjęcie i ogłoszenie decyzji ; Niebezpieczeństwa.
Zawiera: Współpraca z rodzicami ; Włączanie rodziców do procesu decyzyjnego ; Szkoła otwarta dla rodziców ; Informować na bieżąco ; Kontakty osobiste ; Pedagogizacja rodziców ; Wyróżnianie rodziców.
Zawiera: Menedżer oświaty a media ; Media to potęga! ; Gdy przydzie dziennikarz ; Proszę o sprostowanie! ; Organizujesz konferencję prasową ; Przed kamerą.
Zawiera: Public relations, czyli jak promować placówkę edukacyjną ; Magiczny trójkąt public relations ; Jakość usług dydaktyczno-wychowawczych ; Zasady promocji szkoły ; Opinia o dyrektorze.
Zawiera: Przestałeś być dyrektorem - i co dalej?
Zawiera: Zakończenie - wciąż się ucz...
Zawiera: Psychotesty, czyli sprawdź się dyrektorze...
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy art.
Zawiera: S. 17-23 : Szkoła współczesna - mapa problemów w perspektywie XXI wieku / Zdzisław Ratajek.
Zawiera: S. 25-39 : Pytania o dobrą szkołę w perspektywie XXI wieku / Waldemar Furmanek.
Zawiera: S. 41-46 : Edukacja i szkoła - dziś i w perspektywie / Czesław Banach.
Zawiera: S. 47-54 : Tożsamość człowieka a edukacja jutra / Anna Agnieszka Suchocka.
Zawiera: S. 55-59 : Globalizacja i wychowanie / Tomas Jablonsky.
Zawiera: S. 61-68 : Wizerunek szkoły przyszłości jako organizacji uczącej się / Iwona Samborska.
Zawiera: S. 69-77 : Program rozwoju szkoły w kontekście celów i zadań systemu edukacji / Jolanta Szempruch.
Zawiera: S. 79-84 : Szkoła w perspektywie nauczania Kościoła (40 lat od deklaracji o wychowaniu chrześcijańskim Soboru Watykańskiego II) / Sławomir Chrost.
Zawiera: S. 85-93 : Współczesne wyzwania stojące przed systemem szkolnym w zakresie praw i wolności człowieka, a w szczególności prawa do nauki / Danuta Kurzyna-Chmiel.
Zawiera: S. 95-101 : Nowe wyzwania edukacji i szkoły w perspektywie XXI wieku / Anna Hajdukiewicz.
Zawiera: S. 111-117 : Współczesna edukacja elementarna wobec założeń naturalizmu pedagogicznego / Joanna Karczewska.
Zawiera: S. 119-124 : Nowe oblicze szkoły w oddziaływaniach wychowawczych dzieci i młodzieży (zagrożenia i nadzieje) / Sławomir Cudak.
Zawiera: S. 125-130 : Współczesne dylematy pedagogiki. W kręgu rozważań o szkole wiejskiej / Mirosław Babiarz.
Zawiera: S. 131-140 : Współczesna szkoła wiejska - jej stan i perspektywy / Katarzyna Palka.
Zawiera: S. 153-160 : Dyskusja nad "europejską" ideą wspólnego podręcznika do historii / Jirî Prokop.
Zawiera: S. 161-16 : Opinie nauczycieli na temat gimnazjum wprowadzonego do szkół wraz z reformą oświaty w 1999 roku / Justyna Miko-Giedyk.
Zawiera: S. 169-174 : Reforma oświaty w regionie świętokrzyskim w świetle badań ankieterów / Janusz Jarosiński.
Zawiera: S. 201-208 : Myśliciele o powinnościach nauczyciela na przestrzeni dziejów / Ewa Kula.
Zawiera: S. 209-218 : Nauczyciel kształcenia początkowego we współczesnej Europie. Kształcenie - status prawny i zawodowy - doskonalenie. Ujęcie porównawcze.
Zawiera: S. 219-226 : Nauczyciel XXI stulecia / Krzysztof Kazimierz Przybycień.
Zawiera: S. 227-232 : Rola nauczyciela w kształtowaniu nowego wizerunku szkoły / Henryk Cudak.
Zawiera: S. 239-246 : Nauczyciel w systemie edukacji w perspektywie XXI wieku : "Nauczyciel potrzebny inaczej" (Irena Wojnar) / Teresa Gumuła.
Zawiera: S. 247-254 : Nauczyciel edytorem i mediatorem przemian zachodzących we współczesnej szkole / Paweł Plaskura, Iwona Bucharska.
Zawiera: S. 255-261 : Kompetencje zawodowe nauczyciela XXI wieku / Anna Winiarczyk.
Zawiera: S. 263-269 : Prestiż zawodu nauczyciela a jego autorytet / Agata Jopkiewicz.
Zawiera: S. 271-277 : Potrzeba mediacji w szkole. Znaczenie i rola nauczyciela-mediatora w rozwiązywaniu konfliktów / Katarzyna Potaczała.
Zawiera: S. 279-284 : Młody nauczyciel we współczesnej szkole - blaski i cienie / Iwona Ratajek-Kolasa.
Zawiera: S. 285-290 : Motywy wyboru zawodu przez poczatkujacych nauczycieli / Renata Miszczuk.
Zawiera: S. 291-297 : Zaangażowanie nauczycieli wiejskich w pokonywanie nierówności edukacyjnych swoich uczniów / Justyna Miko-Giedyk.
Zawiera: S. 299-304 : Stres w zawodzie nauczyciela / Agnieszka Kaczmarczyk.
Zawiera: S. 305-311 : Nauczyciel a stymulacja dzieci w młodszym wieku szkolnym do aktywności ruchowej w czasie wolnym / Miriam Uhrinová.
Zawiera: S. 313-319 : Wiedza językowa nauczycieli przedszkola i edukacji zintegrowanej z perspektywy diagnozowania ryzyka dysleksji / Alicja Giermakowska.
Zawiera: S. 321-328 : Czytanie i pisanie jako wartość ponadczasowa i uniwersalna / Ewa M. Szumilas.
Zawiera: S. 329-336 : Zadania nauczyciela w zmieniającej się polskiej szkole - na podstawie badań przeprowadzonych w krakowskich gimnazjach / Józefa Matejek.
Przyjęcie reformy szkolnictwa w warunkach regionu świętokrzyskiego - wyniki badań.
Przegląd oczekiwań wobec zawodu nauczyciela od starożytności do czasów współczesnych.
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.263-264.
Zawiera: Rudolf Steiner i jego pedagogika.
Zawiera: Dziecko przed osiągnięciem dojrzałości szkolnej: dziecko jako narząd zmysłu, pierwsze trzy lata, mało przedmiotów - wiele fantazji.
Zawiera: Podstawy pedagogiki: rytm dnia, nauczanie w cyklach, działania artystyczne, żywe słowo, praca z książką i zeszytem, rola działań artystycznych, o rysowaniu form, obcowanie z barwami, o pracach ręcznych i rzemiośle artystycznym, gimnastyka, eurytmia, uroczystości comiesięczne, ze świata języków, temperamenty, zróżnicowane nauczanie religii, o motywie wolności.
Zawiera: Pierwsze osiem lat w szkole ; Problem dojrzałości szkolnej ; Nauczyciel wychowawca klasy ; Autorytet czy wolność? ; Potrzeba obrazów ; Od obrazu do litery ; Klasa pierwsza: baśnie ; O nauce rachunków ; Klasa druga: bajki i legendy ; Klasa trzecia: Stary Testament ; Opowiadania z kluczem ; Kryzys dziewiątego roku życia ; Wiedza o środowisku, zwierzętach, roślinach ; Geografia ; Historia ; Sztuki dramatyczne ; Geometria ; Dwunasty rok życia ; Prawa, które można zobaczyć i usłyszeć ; Zjawiska na niebie - jak je postrzegamy.
Zawiera: Ostatnie cztery lata ; Pokwitanie w naszych czasach ; Kontrasty w klasach VII i VIII ; Klasy IX-XII (klasy starsze) ; Matematyka i geometria ; Fizyka ; Chemia ; Aspekty technologiczne ; Geografia ; Nauka o człowieku i biologia ; Historia i nauka o społeczeństwie ; Zajęcia artystyczne ; Historia literatury ; Języki obce ; Sztuka dramatyczna ; Muzyka ; Malowanie ; Inne dziedziny artystyczno-rzemieślnicze.
Zawiera: Współczesne problemy szkoły ; Szkoła uprzemysłowiona i szkoła pedagogiczna ; Wolna szkoła ; Ogólnoswiatowy ruch szkolny ; Wychowanie do wolnosci ; Współpraca autorska.
Zawiera: Pedagogika steinerowska w literaturze ; Szkoły steinerowskie w świecie.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 65.
Zawiera: Rozdział I : Ramowy program wychowania przedszkolnego realizowany w zakresie obowiązujących zajęć edukacji przedszkolnej: Ramowy program, wychowania przedszkolnego - zajęcia edukacyjne, Ramowy program wychowania przedszkolengo - procesy poznawcze i emocjonalno-motywacyjne, Czas przeprowadzenia diagnozy, Arkusz monitoringu dziecka przedszkolnego.
Zawiera: Rozdział II : Oczekiwane osiągnięcia i umiejętności dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauli w szkole : Oczekiwane osiągnięcia i umiejętności dziecka - zajęcia edukacyjne, Oczekiwane osiągnięcia i umiejętności dziecka - rozwój procesów poznawczych i emocjonalno-motywacyjnych.
Zawiera: Rozdział III : Symptomy trudności i zaburzeń rozwoju dziecka przedszkolengo przed rozpoczęciem nauki w szkole : Symptomy trudności i zaburzeń rozwoju dziecka - zajęcia edukacuyjne, Symptomy trudności i zaburzeń rozwoju dziecka - procesy poznawcze i emocjonalno-motywacyjne.
Muzyka
Winyl
W koszyku
Muzyka : płytoteka dla powszechnej szkoły średniej : klasa III. 2. - Warszawa : Polskie Nagrania , [1980]. - 1 płyta : analog., 33 o/min, stereo. ; 30 cm.
Płyta zawiera utwory wokalne: arie operowe, pieśni i piosenki.
Zawiera: Strona A: Słowik, Życzenie, Kotki dwa, Pstrąg, Polna różyczka, Przed zaśnięciem, Koraliki. Strona B: Pan Tralaliński, Taniec, Idzie Grześ, Maciuś, Sąd, Chodziła po sieni, Matulu moja, Aria Skołuby.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Pł 782 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 74-75.
Zawiera m.in.: S. 6-12 : Przed szkolnym progiem
Zawiera m.in.: S. 13-14 : Co to jest obowiązek szkolny?
Zawiera m.in.: S. 15-16: Co to jest gotowość szkolna? Diagnoza przedszkolna
Zawiera m.in.: S. 17 : Co to jest podstawa programowa, program nauczania i pdręcznik?
Zawiera m.in.: S. 18-20 : Jak się dzisiaj uczą dzieci w pierwszej klasie? Wybór szkoły (Metody pracy i organizacja zajęć; Ocenianie; Indywidualizacja).
Zawiera m.in.: S. 21-22 : Po co dzieci idą do szkoły?
Zawiera m.in.: S. 23-69 : Co to znaczy, że dziecko jest gotowe do pójścia do szkoły? Jak rozwijać u dziecka gotowość do pójścia do szkoły? (Umiejętności społeczne i samodzielność dziecka; Rozwój emocjonalny i motywacja do uczenia się; Rozwój mowy i umiejętności porozumiewania się; Rozwój intelektualny; Rozwój fizyczny; Przygotowanie do uczenia się czytania, pisania i matematyki).
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.295-[305]
Zawiera: Transformacja ustrojowa a potrzeby edukacyjne w Polsce po 1989 roku ; Oblicza kryzysu systemu edukacji w Polsce ; Poszukiwanie rozwiązań. Zmiany w systemie edukacji po 1989 roku: kierowane, spontaniczne.
Zawiera: Szkoły niepubliczne i ich rola w systemie edukacji w Polsce po 1989 roku ; Szkoły publiczne i niepubliczne. Innowacje i eksperymenty pedagoiczne ; Szkoły niepubliczne w Polsce po 1989 roku ; Szkolnictwo niepubliczne jako przedmiot badań.
Zawiera: Charakterystyka badań: problemy i metody badawcze, przebieg badań.
Zawiera: Szkoły autorskie i ich twórcy: dylematy terminologiczne, kryteria doboru szkół autorskich i ich twórców.
Zawiera: Autorska Szkoła Samorozwoju ASSA we Wrocławiu: twórcy i historia powstania, idee podstawowe ASSA, samorozwój i wolność, sytuacje dla samorozwoju.
Zawiera: Wrocławska Szkoła Przyszłości: historia placówki i jej twórca, idea szkoły, wyobraźnia i ekologia, metoda pracy, projektowane okazje edukacyjne ; Program nauczania - system treściowej organizacji edukacji szkolnej ; Organizacja procesu nauczania. Czas zadaniowy, warsztatowy, otwarty.
ISpołeczne Liceum Ogólnokształcące "Bednarska" w Warszawie: historia szkoły, jej twórca, idea, demokracja i elitarność, program i organizacja zajęć.
Zawiera: Szkoła Stowarzyszenia Kultury i Edukacji w Warszawie: historia szkoły i jej twórca, idee podstawowe, podmiotowość i kultura, metoda i program, organizacja zajęć.
Zawiera: Ogólnokształcące Liceum Programów Indywidualnych w Gdańsku: historia szkoły i jej twórca, ida szkoły - indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne uczniów, metoda, program i organizacja zajęć.
Zawiera: I SPołeczna Szkoła Podstawowoa STO na Polankach w Gdańsku: historia szkoły i jej twórca, idea szkoły - podmiotowość - samorealizacja - rozwój, program i organizacja procesu nauczania, ocenianie.
Zawiera: Społeczne Liceum Ogólnokształcące Poltech w Toruniu: program nauczania i wychowania, szkoły konserwatywna i surowa, "Statut", "Pryncypia" i regulamin społeczności szkolnej.
Zawiera: Wizja siebie, człowieka i świata w koncpcjach badanych twórców szkół ; Kim jestem; Jaki jest sens mojego życia? Analiza tożsamości indywidualnej i poczucia sensu życia badanych twórców szkół autorskich ; "Nie wiem, kim jestem". Próba uniknięcia odpowiedzi ; "Kiedy miałem 12 lat...". Biograficzno-historyczne wątki budowania tożsamości indywidualnej.
Zawiera: "Wieczne szukanie" ; Metafora drogi w odpowiedzi na pytanie "Kim jestem?" ; "Sens mojego życia to..." - próby opisu, nazywania, tworzenie konkretnych odpowiedzi ; Sokrates, Kant, Fromm, Maslow i inni - koncepcje filozoficzne, psychologiczne i społeczne a sens życia ; "Ta szkoła to sens mojego życia".
"Szkoła jak świat" - przyczyny, sens, cel powołania własnej szkoły ; "Szkoła w Polsce przed 1989 rokiem była niedobrą instytucją" - niezadowolenie z rzeczywistości i stanu oświaty jako źródło własnej koncepcji szkoły ; "To było nasze widzenie świata" - znaczenie zespołu w początkowej tworzenia szkoły ; "Stwarzam świat" - szkoła jako substytut tworzenia świata: kreacyjna, demiurgiczna rola autora koncepcji szkoły.
Zawiera: Wizja człowieka i rzeczywistości, do której ma przygotować szkoła ; Wizje człowieka - wychowawcy i wychowanka w koncepcjach twórców szkół autorskich: "Uczeń ma być taki jak ja!" ; "Nie należy tworzyć wizji człowieka" - odrzucenie, rezygnacja z wizji ucznia i nauczyciela ; Oczekiwania wobec uczniów i nauczycieli.
Wizja rzeczywistości, do której edukacja ma przygotowywać uczniów - "Zrobić to o czym da się pomysleć" - tworzenie trafnych utopii ; Jak rzeczywistość czy jaki człowiek?
Zawiera: "Wartości nadają sens" = poglądy twórców szkół autorskich na temat systemów hierarchii i konkretnych wartości ; Wartości najwazniejsze, systemy i hierarchie wartości: co to jest wartość, charakterystyka wartości; Hierarchie wartości i obawy z nimi związane.
Zawiera: "Ten kontekst nie ułatwia mówienia o transcendencji" - transcendencja, religia, Bóg i ich znaczenie w życiu respondentów ; Materia - pomiędzy rozwojem a ograniczeniami ; Znaczenie spraw materialnych w życiu osobistym autorów ; Kontrowersje wokół "szkoły ubogiej" ; "Trzeba wychowywać ludzi, którzy są twórcami" ; Twórczość, sztuka, wyobraźnia - ich znaczenie w edukacji i życiu osobistym respondentów ; "Marzę, żeby zamieszkac na wsi" - poglądy związane z przyrodą, ekologią i uprawianiem sportu ; Naród, państwo, społeczeństwo i... ; "Z pojęciem naród wiążą mi się bardzo negatywne i bardzo pozytywne emocje" ; Stosunek autorów do pojęcia narodu i patriotyzmu ; "Myśląc państwo, odczuwam także ambiwalencję ; "Społeczeństwo - pojęcie neutralne aksjologicznie?" ; O demokracji entuzjastycznie i sceptycznie ; "Polityka nie może mieć żadnego związku ze szkołą" ; Polska, Europa, świat - przynależność i obcość ; "Inspiracja tak, naśladownictwo nie". Znaczenie wzorów osobowych w zyciu respondentów i ich uczniów ; "Świat jest czymś więcej niż przedmiotem badań naukowych" - poznawalność świata, problemy epistemologiczne.
Zawiera: Szkoła autorska jako realizacja wizji edukacyjnych ; "Odpowiedź na pytanie kim jest człowiek? była podstawą koncepcji edukacyjnej szkoły" - idea podstawowa szkoły i jej źródła w opiniach respondentów i ich uczniów ; Świat jest czymś więcej niż przedmiotem badań naukowych" - poznawalność epistemologiczna.
Zawiera: Szkoła autorska jako realizacja wizji edukacyjnych ; "Odpowiedź na pytanie kim jest człowiek? była podstawą koncepcji edukacyjnej szkoły" ; Idea podstawoa szkoły i jej źródła w opiniach respondentów ; Zakładanie ogrodów i konstruowanie zegarów ; Idee podstawowe szkoły, etapy i sposoby wprowadzania ich w życie ; "Najpierw była idea, byli ludzie, a dopiero później..." - konflikty i kryzysy związane z realizacją idei szkoły ; "Ten dom stał się domem naszej szkoły" - problemy materialne a realizacja idei szkoły ; Teraźniejszość i przyszłość koncepcji szkoły.
Zawiera: 0. Proszę państwa ta koncepcja jest taka i tutaj macie wolny wybór. Udział uczniów, nauczycieli, rodziców, władz lokalnych i oswiatowych w tworzeniu i realizacji koncepcji szkoły.
Zawiera: "Mam nadzieję, że one tworzą jakąś konsekwentną całość" - metody wychowania i nauczania stosowane w badanych szkołąch autorskich - kontrola i ocena wyników nauczania, relacja uczeń - nauczyciel. Pomiędzy mistrzem a partnerem ; Programy nauczania, interpretacje, innowacje, eksperymenty ; Organizacja procesu nauczania - system klasowo-lekcyjny, czy...? ; Badanie efektywności szkoły ; Dyrektor, konsultant, straznik idei - rola twórcy szkoły obecnie i w przyszłości.
Zawiera: "To może być laboratorium zmiany oświaty". Znaczenie szkół autorskich w polskim systemie edukacji ; "To system edukacji powinien mieć wpływ na społeczeństwo i państwo" - wpływ społeczeństwa, państwa na system edukacji w Polsce.
Zawiera: Taki system jakie społeczństwo? - stosunek respondentów do publicznego systemu edukacji i dotychczasowych prób jego reformowania w Polsce.
Zawiera: 0. Szkoły biepubliczne są bardzo różne - stosunek respondentów do niepublicznego sektora edukacji.
Zawiera: Czerpiemy jak ze źródła - stosunek respondentów do tradycyjnych szkół alternatywnych.
Zawiera: Kontakty i współpraca ze środowiskiem zewnętrznym iui innymi szkołami autorskimi.
Zawiera: Dalismy wiatru w skrzydła pionierom - rola twórców szkół autorskich i ich szkół we współczesnym systemie oświaty w Polsce.
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 379-393 i przy rozdz. Indeksy.
Zawiera: S. 15-20 : Historia kształcenia pedagogów i nauczycieli w zakresie zagadnień biomedycznych w Polsce / Barbara Woynarowska.
Zawiera: S. 23-29 : Rozwój osobniczy człowieka - zagadnienia ogólne / Barbara Woynarowska.
Zawiera: S. 30-62 : Rozwój fizyczny człowieka / Barbara Woynarowska.
Zawiera: S. 62-73 : Rozwój motoryczny / Barbara Woynarowska.
Zawiera: S. 74-115 : Charakterystyka rozwoju fizycznego i motorycznego oraz sposoby zaspokajania potrzeb biologicznych w poszczególnych okresach życia / Barbara Woynarowska.
Zawiera: S. 116-148 : Rozwój seksualny / Zbigniew Izdebski.
Zawiera: S. 149-187 : Wybrane układy i funkcje organizmu człowieka ważne dla procesów uczenia się / Anna Kowalewska.
Zawiera: S. 188-201 : Żywienie / Anna Kowalewska.
Zawiera: S. 201-209 : Aktywność fizyczna / Barbara Woynarowska.
Zawiera: S. 209-221 : Zachowanie odpowiedniego rytmu pracy i odpoczynku / Krystyna Komosińska, Barbara Woynarowska.
Zawiera: S. 221-231 : Ochrona przed szkodliwymi dla rozwoju i zdrowia czynnikami środowiskowymi / Barbara Woynarowska, Anna Kowalewska.
Zawiera: S. 232-234 : Związki między zdrowiem a edukacją / Barbara Woynarowska.
Zawiera: S. 234-246 : Zdrowie i czynniki je warunkujące / Barbara Woynarowska.
Zawiera: S. 246-253 : Sytuacja zdrowotna dzieci i młodzieży / Barbara Woynarowska.
Zawiera: S. 253-257 : Wybrane problemy zdrowotne dzieci i młodzieży w wieku szkolnym i sposoby zapobiegania im / Barbara Woynarowska.
Zawiera: S. 257-266 : Zaburzenia zdrowia psychicznego / Krystyna Komosińska.
Zawiera: S. 266-277 : Używanie substancji psychoaktywnych / Anna Kowalewska.
Zawiera: S. 277-285 : Choroby przewlekłe / Barbara Woynarowska.
Zawiera: S. 285-288 : Zakażenie HIV / Krystyna Komosińska.
Zawiera: S. 288-295 : Wczesne zapobieganie wybranym chorobom przewlekłym ujawniającym się u dorosłych / Barbara Woynarowska.
Zawiera: S. 295-297 : Wczesne zapobieganie rakowi szyjki macicy / Barbara Woynarowska.
Zawiera: S. 298-306 : Profilaktyczna opieka zdrowotna nad uczniami / Babara Woynarowska.
Zawiera: S. 309-311 : Charakterystyka społeczno-demograficzna nauczycieli /
Zawiera: S. 312-316 : Czynniki wpływające na obciążenie zawodowe nauczycieli
Zawiera: S. 317-326 : Problemy zdrowotne nauczycieli i zapobieganie im / Barbara Woynarowska.
Zawiera: S. 327-334 : Działania w zakresie ochrony i promocji zdrowia nauczycieli / Barbara Woynarowska.
Zawiera: S. 337-341 : Środowisko szkoły i jego wymiary / Barbara Woynarowska.
Zawiera: S. 342-361 : Wybrane elementy środowiska fizycznego szkoły / Barbara Woynarowska.
Zawiera: S. 362-371 : Aspekty zdrowotne organizacji pracy i życia szkoły / Barbara Woynarowska.
Zawiera: S. 372-378 : Szkoła promująca zdrowie / Barbara Woynarowska.
Historia kształcenia pedagogów i nauczycieli w zakresie zagadnień biomedycznych w Polsce: Prekursorzy, Higiena szkolna, Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania, Auksologia.
Rozwój osobniczy człowieka - zagadnienia ogólne: Strefy rozwoju i ich wzajemny związek, Etapy w rozwoju osobniczym, Dymorfizm płciowy.
Rozwój fizyczny człowieka: Wzrastanie, Zmiany wysokości ciała, Zmiany masy ciała, Różnicowanie, Dojrzewanie, Czynniki wpływające na rozwój fizyczny (genetyczne, środowiskowe), Metody oceny rozwoju fizycznego (ocena wzrastania, Ocena dojrzewania), Wiek rozwojowy, Tendencje przemian w rozwoju fizycznym, Najczęstsze zaburzenia w rozwoju fizycznym dzieci i młodzieży (niedobór wysokości ciała, Otyłość, Niedobór masy ciała, Zaburzenia dojrzewania płciowego.
Rozwój motoryczny: Podstawowe pojęcia (Umiejętności, zdolności i uzdolnienia motoryczne - ruchowe, Sprawność fizyczna, Wydolność fizyczna), Przebieg rozwoju motorycznego w ontogenezie (Charakterystyka motoryczności w różnych okresach życia), Czynniki wpływające na rozwój motoryczny, Metody oceny rozwoju motorycznego (Metody pomiaru sprawności fizycznej dzieci w wieku przedszkolnym, Test sprawności fizycznej dla dzieci i młodzieży w wieku szkolnym, Testy sprawności fizycznej dorosłych, Metody pomiaru wydolności fizycznej), Tendencje przemian sprawności fizycznej.
Charakterystyka rozwoju fizycznego i motorycznego oraz sposoby zaspokajania potrzeb biologicznych w poszczególnych okresach życia: Okres prenatalny (Aktywność ruchowa płodu, Zaspokajanie potrzeb biologicznych w okresie prenatalnym), Okres noworodkowy (Aktywność ruchowa i cechy motoryki noworodka donoszonego, Sposoby zaspokajania potrzeb biologicznych noworodka), Okres niemowlęcy (Rozwój fizyczny niemowlęcia, Rozwój motoryczny niemowlęcia, Sposoby zaspokajania potrzeb biologicznych niemowlęcia), Okres poniemowlęcy (Rozwój fizyczny w okresie poniemowlęcym, Rozwój motoryczny w okresie poniemowlęcym), Okres przedszkolny (Rozwój fizyczny w okresie przedszkolnym, Rozwój motoryczny w okresie przedszkolnym), Młodszy wiek szkolny (Rozwój fizyczny w młodszym wieku szkolnym, Rozwój motoryczny w młodszym wieku szkolnym, Sposoby zaspokajania potrzeb biologicznych dziecka w młodszym wieku szkolnym), Okres dojrzewania płciowego (Zmiany hormonalne w okresie dojrzewania płciowego, Rozwój fizyczny w okresie dojrzewania płciowego, Charakterystyczne objawy dojrzewania płciowego, Sposoby zaspokajania potrzeb biologicznych nastolatków), Okres młodzieńczy (Rozwój w okresie młodzieńczym, Rozwój motoryczny w okresie młodzieńczym, Potrzeby biologiczne ludzi młodych), Etap stabilizacji, Etap rozwoju regresywnego - starzenie się i starość (Zmiany budowy i składu ciała, Przekwitanie i objawy mu towarzyszące, Proces inwolucji motorycznej, Potrzeby biologiczne ludzi w podeszłym wieku).
Rozwój seksualny: Podstawowe pojęcia (Płeć, Cechy płciowe, Dojrzałość płciowa i seksualna, Popęd seksualny), Przebieg rozwoju psychoseksualnego, Charakterystyka seksualizmu w różnych okresach życia, Biologiczne, psychiczne i społeczno-kulturowe uwarunkowania rozwoju seksualnego, Zachowania seksualne w dzieciństwie i okresie dojrzewania, Ryzykowne zachowania seksualne młodzieży i zapobieganie im, Zaburzenia i problemy seksualne w dzieciństwie i młodości.
Układ nerwowy, Układ wzrokowy, jego budowa, funkcja i rozwój, Układ słuchowy, jego budowa, funkcja i rozwój.
Biologiczne mechanizmy procesu uczenia się: Przejawy, rodzaje i sposoby uczenia się, Pamięć a uczenie się (Rodzaje pamięci, Pamięć trwała, jej rodzaje i etapy).
Fizjologiczne podłoże emocji: Rodzaje emocji, Przejawy emocji i ich komponenty, Mózgowe systemy regulacji emocji.
Fizjologiczny mechanizm reakcji stresowej: Reakcja stresowa, Wpływ stresu na zdrowie, Wpływ stresu na zdolność do uczenia się.
Biologiczne uwarunkowania dysleksji rozwojowej: Wyjaśnienie podstawowych pojęć związanych z dysleksją, Przyczyny dysleksji.
Żywienie: Regularne pobieranie pokarmu, Zasady racjonalnego żywienia, Urozmaicenie, Umiarkowanie, Uregulowanie, Umiejętność przyrządzania potraw, Uprawianie aktywności ruchowej, Unikanie, Uśmiech), Związek między żywieniem, zdrowiem a dyspozycją do nauki.
Aktywność fizyczna: Funkcje aktywności fizycznej w różnych okresach życia, Zmiany aktywności fizycznej w ontogenezie i czynniki ją warunkujące, Zalecany poziom aktywności fizycznej, Niedostatki aktywności fizycznej u dzieci i młodzieży - przyczyny i skutki.
Zachowanie odpowiedniego rytmu pracy i odpoczynku: Rytmy biologiczne i ich rodzaje), Praca, zmęczenie, odpoczynek (Praca i jej rodzaje, Zagrożenia dla rozwoju i zdrowia człowieka związane z pracą), Zmęczenie - rodzaje, objawy i skutki, Odpoczynek, Sen (Fazy snu, potrzeba snu w różnych okresach życia).
Ochrona przed szkodliwymi dla rozwoju i zdrowia czynnikami środowiskowymi: Ochrona przed zanieczyszczeniem powietrza atmosferycznego, Ochrona przed narażeniem na dym tytoniowy (Skutki narażenia na bierne palenie, Działania podejmowane w celu ograniczenia następstw narażenia na bierne palenie), Ochrona przed nadmiernym nasłonecznieniem, Ochrona przed hałasem.
Związki między zdrowiem a edukacją: Zdrowie a edukacja, Edukacja a zdrowie.
Zdrowie i czynniki je warunkujące: Definicja zdrowia, Holistyczne podejście do zdrowia, Czynniki warunkujące zdrowie, Mierniki zdrowia, Profilaktyka chorób i promocja zdrowia.
Sytuacja zdrowotna dzieci i młodzieży: Główne problemy zdrowotne dzieci i młodzieży, Zdrowie młodzieży w jej subiektywnej ocenie.
Wybrane problemy zdrowotne dzieci i młodziezy w wieku szkolnym i sposoby zapobiegania im: Wypadki i urazy.
Zaburzenia zdrowia psychicznego: Rodzaje zaburzeń zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, Charakterystyka wybranych zaburzeń zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży (Niepełnosprawność umysłowa, Autyzm dziecięcy, Specyficzne zaburzenia w rozwoju umiejętności szkolnych, Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi, Tiki, Zaburzenia zachowania, Jadłowstręt psychiczny, Bulimia, Depresja młodzieńcza, Samobójstwa i próby samobójcze).
Używanie substancji psychoaktywnych: Podstawowe pojęcia, Uzależnienia, Częstość używania substancji psychoaktywnych przez młodzież w Polsce, Przyczyny przyjmowania substancji psychoaktywnych przez młodzież, Objawy wskazujące na użycie substancji psychoaktywnych, Szkody związane z używaniem substancji psychoaktywnych przez młodzież, Zapobieganie).
Choroby przewlekłe: Wpływ choroby przewlekłej na rozwój dzieci i młodzieży, Trudności w funkcjonowaniu w szkole i ich przyczyny, Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z chorobami przewlekłymi, Warunki niezbędne do efektywnego zaspokajania specjalnych potrzeb edukacyjnych.
Zakażenie HIV: Drogi zakażenie, Przebieg zakażenia u dzieci, diagnostyka, leczenie, Profilaktyka zakażeń wertykalnych u dzieci, Dziecko z zakażeniem HIV w szkole.
Wczesne zapobieganie wybranym chorobom przewlekłym: Zapobieganie przedwczesnemu rozwojowi miażdżycy (czynniki ryzyka miażdżycy).
Wczesne zapobieganie osteoporozie: zasady zapobiegania osteoporozie.
Wczesne zapobieganie rakowi szyjki macicy: Rak szyjki macicy, jego występowanie i przyczyny, Zasady zapobiegania rakowi szyjki macicy.
Profilaktyczna opieka zdrowotna nad uczniami: Koncepcja profilaktycznej opieki zdrowotnej nad uczniami, Organizacja profilaktycznej opieki zdrowotnej nad uczniami (Zadania pielęgniarki szkolnej i lekarza).
Obciążenia zawodowe nauczycieli: Czynniki wpływające na obciążenie zawodowe nauczycieli, Wpływ obciążeń zawodowych na zdrowie i samopoczucie nauczycieli, Pomiar obciążeń psychospołecznych w zawodzie nauczyciela.
Problemy zdrowotne nauczycieli i zapobieganie im: Przewlekłe choroby narządu głosu, Zespół wypalenia zawodowego.
Działania w zakresie ochrony i promocji zdrowia nauczycieli: Ochrona zdrowia nauczycieli, Promocja zdrowia pracujących.
Środowisko społeczne szkoły, Środowisko fizyczne szkoły (Budynek i teren szkoły, Warunki sanitarno-higieniczne, Mikroklimat i oświetlenie, Zapobieganie nadmiernemu hałasowi w szkole, Meble szkolne, , Zabezpieczenie przed wypadkami i urazami oraz dostępność pierwszej pomocy.
Aspekty zdrowotne organizacji pracy szkoły i życia szkoły: Rozkład i organizacja lekcji, Przerwy międzylekcyjne, Żywienie w szkole, Warunki i organizacja aktywności fizycznej w szkole.
Szkoła promująca zdrowie: szkoły promujące zdrowie w Polsce, Szkoły promujące zdrowie w Europie.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej