Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(26)
Katalog zbiorów
(5)
Forma i typ
E-booki
(26)
Czasopisma
(2)
Książki
(2)
Artykuły
(1)
Autor
Chymkowski Roman
(6)
Nijakowski Lech M
(4)
Wójcik Tomasz
(4)
Molisak Alina
(3)
Szelągowska Grażyna
(3)
Wierzejska Jagoda
(3)
Bucholc Marta
(1)
Forajter Wacław
(1)
Giza Teresa
(1)
Grębecka Zuzanna
(1)
Hendrykowski Marek
(1)
Karpowicz Agnieszka
(1)
Kołakowski Andrzej
(1)
Książyk Łukasz
(1)
Kuziak Michał
(1)
Kącka Eliza
(1)
Mazurkiewicz Filip
(1)
Paczoska Ewa
(1)
Pessel Włodzimierz
(1)
Piekara Magdalena
(1)
Ratajek Zdzisław
(1)
Rohoziński Janusz (1932- )
(1)
Szczęsna Ewa
(1)
Urbańska Paulina
(1)
Wachowiak Aleksandra
(1)
Wandzel Anna
(1)
Wąsik Wktor
(1)
Łaziński Marek
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(30)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(31)
Temat
Aktywność ruchowa
(1)
Aktywność twórcza
(1)
Czasopisma dziecięce
(1)
Czytanie
(1)
Czytelnictwo dziecięce
(1)
Dobro
(1)
Dziecko
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Egzaminy gimnazjalne
(1)
Ekologia
(1)
Filologia
(1)
Humanistyka
(1)
Integracja nauczania
(1)
Internet
(1)
Języki obce
(1)
Klimat klasy
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Książka edukacyjna
(1)
Matematyka
(1)
Muzyka
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauki humanistyczne
(1)
Obraz siebie
(1)
Ocenianie szkolne
(1)
Ortografia
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Pedagogika
(1)
Podręczniki
(1)
Podstawa programowa
(1)
Praca domowa
(1)
Programy nauczania
(1)
Programy szkolne
(1)
Przyroda
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkoła wiejska
(1)
Telologia
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczniowie niepełnosprawni umysłowo
(1)
Umiejętności życiowe
(1)
Wieś
(1)
Zainteresowania czytelnicze
(1)
Zajęcia pozalekcyjne
(1)
Temat: dzieło
Abecadło (czasop.)
(1)
DD Reporter (czasop.)
(1)
Kaczor Donald (czasop.)
(1)
Księżniczka (czasop.)
(1)
Kubuś Puchatek (czasop.)
(1)
Zabawy i Marzenia z Barbie
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Kielce (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Gatunek
Czasopisma literackie polskie
(1)
Czasopismo filologiczne
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Literaturoznawstwo
(1)
31 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Interdyscyplinarne czasopismo humanistyczne, istniejące od 1957 roku. Do 2014 roku ukazywało się jako dwumiesięcznik, od 2015 roku jest kwartalnikiem. Publikowane są w nim artykuły problemowe (krajowe i zagraniczne) z zakresu różnych dyscyplin: literaturoznawstwa, historii, kulturoznawstwa, socjologii, filozofii, psychologii i językoznawstwa. Zamieszczane są również przekłady oraz materiały i przyczynki, dyskusje i polemiki, recenzje i przeglądy. Adresowane przede wszystkim do środowiska naukowego, nie pomija jednak czytelnika mniej profesjonalnego, zwłaszcza nauczycieli, studentów oraz inteligencji zainteresowanej problematyką humanistyczną.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Autor
Temat
Bibliogr.
Zawiera: Analiza teoretycznych aspektów twórczości ; Twórczość - znaczenie pojęcia ; Filozoficzne interpretacje twórczości ; Problematyka twórczości w koncepcjach psychologicznych ; Społeczne konteksty analiz twórczości ; Twórczość - opis zjawiska, ujęcie modelowe ; Dziedziny twórczości ; Wymiary twórczości.
Zawiera: Problematyka twórczosci w koncepcjach pedagogicznych ; Sposoby interpretowania zjawiska ; Zarys pedagogiki twórczości ; Główne zagadnienia pedagogiki twórczości rozwijanej przez badaczy z Kręgu Warszawskiego ; Zarys innowatyki pedagogicznej ; Rozwój nowatorstwa pedagogicznego ; Idea edukacji dla twórczości ; Zmiana i rozwój systemu oświatowego ; Szkoła twórcza - szkołą przyszłości ; Twórczy nauczyciel i twórczy uczeń ; Autokreacja ; Twórczość pedagogiczna - charakterystyka zjawiska.
Zawiera: Stymulowanie aktywności twórczej człowieka ; Przegląd wybranych technik ; Metody heurystyczne ; Trening twórczości.
Zawiera: Wybrane problemy pedeutologiczne ; Kierunki badań nad nauczycielem i zawodoem nauczycielskim ; Współczesne problemy zawodu nauczycielskiego ; Kształcenie nauczycieli w wyższych szkołach pedagogicznych ; Teoria i praktyka edukacji nauczycielskiej ; Analiza możliwości twórczej edukacji nauczycieli na podstawie wybranych orientacji w kształceniu: orientacja funkcjonalna, technologiczna, humanistyczna ; Analiza wybranych propozycji teoretycznych i praktycznych w zakresie rozwijania aktywności twórczej nauczycieli.
Zawiera: Od teorii do praktyki działań twórczych.
Zawiera: Badania własne diagnostyczne ; Metodologia badań diagnostycznych: uwagi wstępne, problematyka badań, zmienne i wskaźniki, metoda, techniki i narzędzia badawcze, dobór próby, teren i czas badań.
Zawiera: Analiza wyników badań diagnostycznych ; charakterystyka próby badawczej ; motywy podjęcia studiów ; ocena studiów w uczelni pedagogicznej - na podstawie wypowiedzi akietowych studentów: aspekty studiów najbardziej cenione, ocena dotychczasowych zajęć na uczelni, niedostatki i braki w systemie studiów.
Zawiera: Ocena działań uczelni w zakresie przygotowania studentów do twórczości zawodowej ; Ocena stopnia przygotowania do działań twórczych z uwzględnieniem roli różnych przedmiotów i zajęć ; Ocena realizacji problematyki twórczości i innowacji w trakcie studiów ; Propozycje studentów dotyczące pełniejszego przygotowania do twórczości zawodowej podczas studiów.
Zawiera: Wiedza o twórczości pedagogicznej ; Sposoby rozumienia pojęcia "twórcza (innowacyjna) praca pedagogiczna" ; Znajomość konkretnych innowacji pedagogicznych.
Zawiera: Nastawienia wobec przyszłej pracy zawodowej ; Ocena umiejętności rozwiązywania problemów ; Analiza projektów innowacji proponowanych przez studentów.
Zawiera: Podobbieństwa i różnice w ocenie studiów w trzech uczelniach pedagogicznych - na podstawie wypowiedzi studentów matematyki.
Zawiera: Problematyka kształcenia studentów w WSP w opinii nauczycieli akademickich.
Zawiera: Stan przygotowania studentów uczelni pedagogicznych do twórczej pracy zawodowej (podsumowanie).
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Zawiera: S. 17-25 : O reformie wczesnoszkolnej po pięciu latach / Zdzisław Ratajek.
Zawiera: S. 27-33 : Reforma systemu edukacji w świetle dokumentów edukacyjnych Unii Europejskiej / Marzena Pękowska.
Zawiera: S. 35-45 : Programy jako jeden z czynników powodzenia reformy edukacji wczesnoszkolnej / Maria Jakowicka.
Zawiera: S. 47-59 : Stymulowanie aktywności - przeciwdziałanie bezradności matematycznej ucznia / Gustaw Treliński.
Zawiera: S. 61-71 : Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna - retrospektywny przegląd różnych koncepcji / Lidia Pawelec.
Zawiera: S. 73-78 : Nauczyciele o programach do kształcenia zintegrowanego i ich obudowie / Anna Struzik.
Zawiera: S. 79-83 : Podręczniki w zreformowanej edukacji wczesnoszkolnej / Małgorzata Drost.
Zawiera: S. 85-93 : Wybrane założenia Podstawy programowej a praktyka szkolna / Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 95-102 : Poziom wiedzy ekologicznej uczniów kończących etap edukacji wczesnoszkolnej / Mirosława Parlak.
Zawiera: S. 103-109 : Trudności wychowawcze : ciągłość i zmiana od nauczania początkowego do gimnazjum / Beata Komorowska.
Zawiera: S. 111-115 : Problemy oceniania uczniów w edukacji wczesnoszkolnej - założenia i rzeczywistość / Katarzyna Pluta.
Zawiera: S. 117-123 : Edukacja medialna w kształceniu wczesnoszkolnym / Tatiana Kłosińska.
Zawiera: S.125-130 : Efektywność edukacji środowiskowej w zintegrowanym systemie kształcenia wczesnoszkolnego / Mirosława Parlak, Lidia Pawelec.
Zawiera: S. 131-135 : Funkcjonowanie dziecka w roli ucznia - wnioski z doświadczeń reformy edukacji wczesnoszkolnej / Irena Stańczak.
Zawiera: S. 137-141 : Rola i miejsce pracy domowej w kształceniu zintegrowanym / Renata Reclik.
Zawiera: S. 143-147 : Praca domowa uczniów klas początkowych w opinii nauczycieli, rodziców i uczniów / Anna Winiarczyk.
Zawiera: S. 149-152 : Rola pozalekcyjnych i pozaszkolnych zajęć ruchowych w edukacji motorycznej dzieci w młodszym wieku szkolnym / Magdalena Lelonek, Małgorzata Markowska.
Zawiera: S. 153-158 : Środowiskowe uwarunkowania efektów pracy szkolnej uczniów na szczeblu edukacji wczesnoszkolnej / Mariola Wojciechowska.
Zawiera: S. 159-163 : Kształtowanie umiejętności życiowych w zintegrowanym nauczaniu początkowym / Agnieszka Linca.
Zawiera: S. 165-170 : Wyznaczniki przyjaznego klimatu szkolnego w edukacji zintegrowanej / Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 171-173 : Priorytety reformy kształcenia i ich odbicie w praktyce w edukacji wczesnoszkolnej (zarys problematyki) / Irena Oksińska.
Zawiera: S. 177-193 : Dobro jako podstawowa kategoria wychowania dzieci w młodszym wieku szkolnym / Mieczysław Rusiecki.
Zawiera: S. 195-198 : Niektóre problemy diagnozy auksologicznej uczniów klas niższych / Andrzej Jopkiewicz.
Zawiera: S. 199-205 : Założenia teleologii pedagogicznej wobec zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej / Joanna Karczewska.
Zawiera: S. 207-214 : Komunikacja w szkole jako czynnik rozwoju i twórczej aktywizacji działalności dziecka z perspektywy psychologicznej / Irena Pufal-Struzik.
Zawiera: S. 215-224 : Książeczka edukacyjna i jej wykorzystanie w pracy z dziećmi w młodszym wieku szkolnym / Marek Kątny.
Zawiera: S. 225-229 : Poliestetyczne tendencje w edukacji wczesnoszkolnej - właściwy kierunek wzbogacania humanistycznych treści wychowania / Irena Chyła-Szypułowa.
Zawiera: S. 231-234 : Integracyjne tendencje we wczesnoszkolnym nauczaniu języków obcych / Izabela Jaros.
Zawiera: S. 235-239 : Czasopisma uczniowskie szansą na inspirowanie twórczej aktywności dziecka / Iwona Konopnicka.
Zawiera: S. 241-250 : Możliwości wykorzystania współczesnych czasopism dziecięcych w realizacji treści nauczania zintegrowanego (raport z badań) / Beata Korus.
Zawiera: S. 250-257 : Czynniki selekcyjne dzieci na progu zreformowanej szkoły podstawowej / Małgorzata Kwaśniewska, Elżbieta Zyzik.
Zawiera: S. 259-263 : Funkcjonowanie społeczne dzieci rozpoczynających naukę szkolną / Aldona Kopik.
Zawiera: S. 265-270 : Edukacja regionalna w opiniach nauczycieli / Lidia Pawelec, Mirosława Parlak.
Zawiera: S. 271-276 : Specyfika procesu czytania i jego poziom u uczniów kończących pierwszy etap nauki szkolnej (komunikat z badań wstępnych) / Elżbieta Zyzik, Małgorzata Kwaśniewska.
Zawiera: S. 277-280 : Budzenie zainteresowań czytelniczych dzieci w wieku wczesnoszkolnym / Aleksandra Chrzan.
Zawiera: S. 281-287 : Przeciążenie nauką szkolną, poziom rozwoju i stan zdrowia dzieci w młodszym wieku szkolnym (fakty i problemy) / Grażyna Nowak-Starz.
Zawiera: S. 289-298 : Uczeń z niepełnosprawnością umysłową w klasie ogólnodostępnej szkoły podstawowej / Mirosław Rutkowski.
Zawiera: S. 299-304 : O lepszą szkołę wiejską. W kręgu rozważań po reformie systemu oświaty / Mirosław Babiarz.
Zawiera: S. 305-310 : Poprawność ortograficzna pisma uczniów kończących edukację wczesnoszkolną (wnioski z doświadczeń reformy) / Agnieszka Kaczmarczyk.
Zawiera: S. 311-314 : Edukacyjna, wychowawcza i korekcyjna funkcja edukacji muzycznej w pracy z dziećmi młodszymi / Anna Śliwińska.
Zawiera: S. 315-319 : Efekty zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej w świetle wybranych stanowisk i opinii (refleksja krytyczna) / Anna Szkolak.
Zawiera: S. 321-323 : Internet - zagrożenie czy szansa dla współczesnego dziecka (uwagi i opinie) / Kinga Chwastek.
Zawiera: S. 325-328 : Stan wiedzy dzieci na temat Unii Europejskiej jako element wiedzy społecznej dziecka (raport z badań) / Renata Fert.
Zawiera: S. 329-340 : Nauczyciel we współczesnej szkole / Małgorzata Wolska-Długosz.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej