Gry i zabawy umysłowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(70)
Forma i typ
Gry i zabawki
(37)
Książki
(21)
Publikacje dydaktyczne
(11)
Artykuły
(9)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Gry komputerowe
(2)
Druki ulotne
(1)
Programy komputerowe
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(71)
wypożyczone
(8)
tylko na miejscu
(3)
nieokreślona
(2)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(10)
Kielce - Czytelnia
(2)
Kielce - Multimedialny
(26)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(2)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(1)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(3)
Końskie - wypożyczalnia
(4)
Końskie - Multimedialny
(8)
Opatów - wypożyczalnia
(1)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(2)
Ostrowiec - czytelnia
(1)
Pińczów - wypożyczalnia
(2)
Pińczów - czytelnia
(1)
Pińczów - Multimedialny
(4)
Sandomierz - wypożyczalnia
(2)
Starachowice - wypożyczalnia
(3)
Staszów - wypożyczalnia
(5)
Staszów - Multimedialny
(1)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(6)
Autor
Chróściel Irena
(4)
Kowaliszyn-Konar Ewa
(4)
Wójcicka Małgorzata
(4)
Adamczyk Jan Leszek
(2)
Bukowski Adam
(2)
Czerwiński Tomasz
(2)
Kortas Paulina
(2)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(2)
Tomaszewicz Jan
(2)
Barbaud Jean
(1)
Benvenuto Johan
(1)
Boguta Grzegorz (1952- )
(1)
Bourgion Nicolas
(1)
Bragdon Allen D
(1)
Buty Pierre
(1)
Caumont Cédric
(1)
Chaffer Jonathan
(1)
Chan Maisherly
(1)
Chiacchiera Martino
(1)
Cicurel David
(1)
Cioch Katarzyna
(1)
Czajkowski Ryszard (1956- )
(1)
Czechowska Justyna (1979- )
(1)
Dutrait Vincent
(1)
Dąbrowski Mirosław (matematyk)
(1)
Feliks Janusz
(1)
Felistak Aleksander
(1)
Fąk Tadeusz
(1)
Gamon David
(1)
Gołębiewska Barbara
(1)
Grajkowski Wojciech
(1)
Guzowa Helena
(1)
Heafford Philip Ernest
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Hiron Maureen
(1)
Janiszewska Bożena
(1)
Johnsen Anne Lene (1968- )
(1)
Jurek Anna
(1)
Kaik-Woźniak Anita
(1)
Kalicki Witold (1915-1983)
(1)
Kanarkiewicz Michał
(1)
Kleniewska-Kowaliszyn Krystyna (1928-1995)
(1)
Klimkiewicz Danuta
(1)
Knizia Reiner
(1)
Kofler Edward (1911-2007)
(1)
Komada Mateusz
(1)
Konatkowski Tomasz (1968- )
(1)
Kopczewski Jan Stanisław (1929- )
(1)
Kopřivová Monika
(1)
Kordemskij Boris Anastasevič (1907-1999)
(1)
Kosik Edyta
(1)
Kosowicz Piotr
(1)
Kozłowska Kamila
(1)
Król Anna
(1)
Lopez Sébastien
(1)
Mackles Gene
(1)
Majkowska Jolanta
(1)
Mameła Maria
(1)
Maublanc Ludovic
(1)
Mechło Paulina
(1)
Michalski Mateusz
(1)
Michałowska Elżbieta (nauczyciel)
(1)
Nakayama Kota
(1)
Nasamran Amy
(1)
Nowak Grzegorz A
(1)
Nowicki Andrzej (1968- )
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Percot Julien
(1)
Pijanowski Lech (1928-1974)
(1)
Piątek Artur
(1)
Poczęty Jakub
(1)
Polaszczyk Joanna
(1)
Provoost Thomas
(1)
Płaszewska Bożena
(1)
Reiner Knizia
(1)
Rejchtman Grzegorz
(1)
Renz-Ostrówka Anna
(1)
Rosołek Karolina
(1)
Rudzińska-Friedel Dorota
(1)
Rymer Przemysław
(1)
Sieczko Dorota
(1)
Skrabka Marcin (1978- )
(1)
Sobisz Hanna
(1)
Sobotka Antoni
(1)
Sorrentino Silvano
(1)
Spyra Weronika
(1)
Stafiej Leszek (1950- )
(1)
Stalka-Jarska Joanna
(1)
Sulej Aleksandra (gry planszowe)
(1)
Swędrowska Małgorzata
(1)
Szłapa Rafał
(1)
Słomińska Renata
(1)
Trzewiczek Ignacy
(1)
Tur Henryk
(1)
Waliś Robert (1979- )
(1)
Wernerowa Jadwiga (1898-1980)
(1)
Wiśniewski Wojciech
(1)
Ziemba-Michałowska Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(32)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(4)
1970 - 1979
(3)
1960 - 1969
(1)
1950 - 1959
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(40)
1989-2000
(6)
1901-2000
(4)
1945-1989
(3)
Kraj wydania
Polska
(68)
nieznany (pol)
(2)
Język
polski
(69)
brak kontekstu językowego (dokument nietekstowy)
(1)
Odbiorca
Dzieci
(32)
Młodzież
(27)
Dorośli
(21)
9-13 lat
(14)
6-8 lat
(8)
14-17 lat
(7)
Nauczyciele
(6)
Rodzice
(4)
18+
(3)
Bibliotekarze
(2)
Przedszkola
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
0-5 lat
(1)
Animatorzy
(1)
Geriatrzy
(1)
Gimnazja
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele bibliotekarze
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Oligoterapeuci
(1)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Pedagodzy
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Rewalidatorzy
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Wychowawcy placówek opiekuńczych
(1)
Wychowawcy świetlic
(1)
Przynależność kulturowa
Rysunek polski
(4)
Literatura polska
(1)
Temat
Hobby i czas wolny
(5)
Gry planszowe
(3)
Grywalizacja
(3)
Logika
(3)
Matematyka
(3)
Uczucia
(3)
Aplikacja internetowa
(2)
Gry miejskie
(2)
Metody nauczania
(2)
Pamięć
(2)
Promocja czytelnictwa
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Szachy
(2)
Trening koncentracji
(2)
Trening pamięci
(2)
Trening umysłu
(2)
Uwaga (psychologia)
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Zabawa
(2)
Animatorzy czasu wolnego
(1)
Biblioteki publiczne
(1)
Biblioteki szkolne
(1)
Chemia
(1)
Czarodzieje
(1)
Czołgi
(1)
Czytanie
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Drukarstwo
(1)
Drukowanie 3D
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dzień Czarnego Kota (17 listopada)
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Emeryci i renciści
(1)
Emocje samoświadomościowe
(1)
Escape rooms
(1)
Ewaluacja wewnętrzna
(1)
Fizyka
(1)
Funkcje poznawcze
(1)
Gamifikacja
(1)
Genial.ly (aplikacja internetowa)
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Harry Potter (postać fikcyjna)
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Integracja społeczna
(1)
Joker
(1)
Język angielski
(1)
Język rosyjski (przedmiot szkolny)
(1)
Kody
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
Kostki do gry
(1)
Krokodyle
(1)
Lekcja biblioteczna
(1)
Liczby
(1)
Lęk
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Mindfulness (Uważność)
(1)
Mnemotechnika
(1)
Mózg
(1)
Nauczanie
(1)
Nauka czytania
(1)
Odpoczynek
(1)
Opieka nad osobami starszymi
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
PRL
(1)
Popularyzacja wiedzy
(1)
Praca umysłowa
(1)
Przedmioty magiczne
(1)
Przedmioty użytku codziennego
(1)
Przysposobienie biblioteczne
(1)
Remik
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Samopoznanie
(1)
Skarby
(1)
Smoki (stworzenia fantastyczne)
(1)
Sport
(1)
Spostrzeganie
(1)
Stres
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Tajemnica
(1)
Technika
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Umysł
(1)
Uprowadzenie
(1)
Zastosowania internetu w edukacji
(1)
Zoologia
(1)
Śledztwo i dochodzenie
(1)
Gatunek
Powieść polska
(4406)
Podręczniki akademickie
(4188)
Podręcznik
(3911)
Poezja polska
(3738)
Bibliografia
(3569)
Gry i zabawy umysłowe
(-)
Wydawnictwa popularne
(2985)
Artykuł z czasopisma
(2634)
Literatura polska
(2489)
Podręczniki
(2404)
Opracowanie
(2389)
Powieść
(2216)
Biografie
(2208)
Artykuł z czasopisma fachowego
(2079)
Materiały pomocnicze
(2041)
Pamiętniki polskie
(1982)
Poradnik
(1805)
Opowiadanie polskie
(1691)
Ćwiczenia i zadania
(1685)
Praca zbiorowa
(1584)
Antologie
(1542)
Dokumenty dźwiękowe
(1536)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1462)
Artykuł problemowy
(1397)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1364)
Publicystyka polska
(1238)
Materiały konferencyjne
(1237)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(1234)
Monografia
(1211)
Biografia
(1122)
Film fabularny
(1098)
Poradniki
(1086)
Powieść rosyjska
(1077)
Opowiadania i nowele
(955)
Powieść młodzieżowa polska
(955)
Powieść obyczajowa
(864)
Literatura
(859)
Albumy
(776)
Źródła historyczne
(775)
Przewodniki turystyczne
(700)
Dramat polski
(695)
Pieśń i piosenka
(672)
Podręczniki dla szkół średnich
(653)
Film edukacyjny
(632)
Antologia
(628)
Powieść angielska
(625)
Literatura rosyjska
(611)
Powieść francuska
(598)
Czasopismo polskie
(572)
Kryminał
(560)
Powieść amerykańska
(544)
Wywiad dziennikarski
(525)
Pamiętniki i wspomnienia
(518)
Wiersze
(518)
Dokumenty audiowizualne
(512)
Opowiadanie rosyjskie
(510)
Encyklopedie
(508)
Poradniki dla nauczycieli
(500)
Muzyka rozrywkowa
(496)
Poezja rosyjska
(496)
Dramat filmowy
(476)
Podręczniki dla szkół podstawowych
(468)
Dane statystyczne
(454)
Literatura młodzieżowa polska
(429)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(424)
Film polski
(415)
Scenariusz zajęć
(411)
Powieść niemiecka
(404)
Publikacja bogato ilustrowana
(398)
Informatory
(392)
Płyty gramofonowe
(382)
Thriller
(377)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(373)
Adaptacja filmowa
(363)
Raport z badań
(354)
Recenzje
(347)
Powieść historyczna
(340)
Materiały pomocnicze dla szkół
(315)
Ćwiczenia i zadania dla szkół średnich
(304)
Muzyka poważna
(301)
Fotografia polska
(300)
Film dokumentalny
(296)
Reportaż polski
(296)
Programy nauczania dla szkół zawodowych
(285)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(280)
Publicystyka
(273)
Literatura dziecięca polska
(272)
Satyra polska
(270)
Reportaż
(267)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(265)
Słowniki polskie
(264)
Czasopismo naukowe
(261)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(258)
Listy polskie
(252)
Recenzja
(252)
Encyklopedia
(251)
Dokumenty ikonograficzne
(248)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(248)
Malarstwo polskie
(246)
Fotografie
(243)
Szkice literackie polskie
(243)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(28)
Hobby i czas wolny
(25)
Psychologia
(6)
Językoznawstwo
(4)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Matematyka
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Biologia
(1)
Chemia
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Kultura i sztuka
(1)
70 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Gra planszowa / Renata Słomińska. W: Wychowanie w Przedszkolu. - [R.] 63, nr 7 (2010), s. 22-25.
Dokument nadrzędny: Wychowanie w Przedszkolu.
Przykładowa gra planszowa towarzyska wyciszająca dzieci z nadpobudliwością w wieku przedszkolnym. Gra zapoznająca z symbolami - m.in. owocami, warzywami, kolorami, kształtami.
Gra planszowa
W koszyku
Pamięć sensoryczna / autorka gry: Hanna Sobisz. - Chwaszczyno : Alexander, [2021]. - 1 pudełko (drewniane elementy 24 szt., worek) ; 25x31x5 cm. + instrukcja.
(Terapia. Gra terapeutyczno-rehabilitacyjna)
Forma i typ
Dziedzina i ujęcie
Symbol UKD: 794
Liczba graczy: 2-4.
"Pamięć sensoryczna" to kolejna propozycja z serii "Terapia" przeznaczona w szczególności dla seniorów. Została jednak stworzona tak, aby mogły z niej korzystać dzieci wraz ze swoimi dziadkami. Pamięć sensoryczna, obok pamięci krótkotrwałej i długotrwałej, należy do trzech podstawowych systemów pamięciowych człowieka. Może zostać uszkodzona w wyniku udaru, wylewu lub mechanicznych urazów. Należy dbać o nią od wczesnych lat życia, a także pielęgnować u osób starszych. W skład zestawu "Pamięć sensoryczna" wchodzą 22 elementy o różnych kształtach i rozmiarach, woreczek-opakowanie oraz instrukcja z zasadami gry. Można wybrać w zależności od preferencji spośród czterech wariantów, grać wraz z innymi uczestnikami, a także samodzielnie. Zabawa polega na tym, aby znaleźć dwa takie same elementy, nie używając do tego zmysłu wzroku. Wszystkie części są lekkie, gładkie i mają spiłowane narożniki, co niweluje ryzyko zranień, uderzeń i skaleczeń. Wykonane są z wysokiej jakości drewna i mają duże rozmiary. Zaprojektowano je tak, aby nie sprawiały trudności w chwytaniu osobom starszym. Gra wspomaga motorykę, pozytywnie wpływa na rozwój wyobraźni i koncentracji. Z elementów można budować różnego rodzaje konstrukcje, co pobudza do działania wyobraźnię przestrzenną. Gra ta stanowi pomocną terapię poprzez zabawę dla osób po urazach, udarach lub borykających się z chorobą Parkinsona. Jest znakomitym treningiem umysłowym oraz świetnym sposobem na integrację i wspólne spędzanie czasu najmłodszych i najstarszych członków rodziny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP 80 (1 egz.)
Brak okładki
Gra planszowa
W koszyku
Kraina obrazów : gra edukacyjna autorów teleturnieju "Miliard w rozumie" [Leszka Stafieja i Grzegorza Boguta]. - [Warszawa] : Wydawnictwo Naukowe PWN, © 1996. - 1 gra (1 plansza, 4 palety, 3 rodzaje kart : 40 kart z obrazami, 40 kart z nazwiskami, 40 kart z datami) : karton, tektura, kolor ; w pudełku 6x35x25 cm + broszura (32 strony ; 21 cm).
Miejsce wydania według https://pl.wikipedia.org/wiki/Wydawnictwo_Naukowe_PWN. Informacje o twórcach na podstawie https://pl.wikipedia.org/wiki/Miliard_w_rozumie. Broszura "Kraina obrazów : regulamin gry, wiadomości o muzeach, malarzach i obrazach" / przygotowała Anna Ziemba-Michałowska.
Zawiera: Zawiera: barwna "płócienna" plansza, palety w czterech kolorach z miejscami na obrazy i "ściągawki", 120 kart trzech różnych kategorii (obraz, nazwisko malarza, data), 4 pionki i kostka, książeczka z instrukcją i dodatkowy,i informacjami o muzeach, malarzach i obrazach. Gracz jest właścicielem muzeum i musi jak najszybciej wzbogacić je o trzy podpisane obrazy. Im lepiej zna swoje muzeum, tym większe ma szanse na wygraną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF 610 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Liczba graczy: 2-8. Wiek graczy: 14-18. Czas gry: 20 minut.
Gra karciana.
Wszyscy znamy powiedzenie, które mówi, że żeby kogoś dobrze poznać, trzeba zjeść z nim beczkę soli. Uczestnicy gry spróbują zjeść przysłowiową beczkę soli, by zbudować bliższe relacje, zaprzyjaźnić się, odkryć wspólne obszary i zainteresowania. Treść kart zamieszczonych w grze jest okazją do nawiązania dialogu oraz szansą doskonalenia umiejętności interpersonalnych. Gra pozytywnie wpływa na rozwój społeczny, emocjonalny, poznawczy uczestników. Podnosi ich kompetencje komunikacyjne i umożliwia kształtowanie pozytywnej samooceny, a także integruje uczestników zajęć. Idealnie sprawdzi się podczas treningu umiejętności społecznych (TUS). Przeznaczona jest dla 2–8 graczy w wieku 14–18 lat. W skład zestawu wchodzą: instrukcja 100 kart z pytaniami 15 żetonów z zadaniami integrującymi grupę oraz uczącymi współpracy 3 karty BECZKA SOLI oznaczające konieczność losowania żetonu beczka soli, czyli woreczek, z którego uczestnicy losują żetony.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Końskie - Multimedialny
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP 3 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Pytaki / Aleksandra Sulej. - Wydanie czwarte. - [Warszawa] : Wydawnictwo Dobreto, © 2021. - 1 gra (96 Pytaków, woreczek, kostka z oczkami, kostka uczuć, 6 kart uczuć, zapamiętnik, ołówek, poradnik dobrej komunikacji ; w pudełku 19x27x6 cm + instrukcja.
Gra dla 2-22 graczy; wiek graczy: 4+; czas gry: od kilku minut do kilku godzin.
Grający powinni być członkami tej samej rodziny - bliższej lub dalszej, polecane są rozgrywki w kilka pokoleń, aby budować bliższe więzi i lepsze relacje w rodzinie, rozwijać umiejętności komunikacyjne i spędzać czas w ciepłej, przyjemnej, radosnej atmosferze. Pytania dotyczą różnych dziedzin życia a refleksja nad nimi i słuchanie odpowiedzi innych zapewniają graczom: lepsze poznanie się, rozwój świadomości emocjonalnej, ćwiczenie komunikacji, słuchania, opowiadania, kształtowanie postaw empatycznych, ćwiczenie cierpliwości, wspieranie nauki czytania i liczenia wśród najmłodszych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Końskie - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP 5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czytanie książek rozwija wyobraźnię, bogate słownictwo, wspiera równowagę emocjonalną i ułatwia naukę w szkole. Nic dziwnego, że rodzicom, bibliotekarzom i nauczycielom zależy, aby dzieci już od najmłodszych lat zakochały się w książkach, a później samodzielnie po nie sięgały. Ale jak to osiągnąć? Małgorzata Swędrowska, ekspertka z wieloletnim doświadczeniem w popularyzacji czytelnictwa i twórczyni koncepcji czytania wrażeniowego, dzieli się sposobami na: - wprowadzenie książek do codziennego życia dziecka, - odkrywanie wielowymiarowości tekstu i ilustracji, - niezliczone zabawy (również ruchowe!) z książką, - aktywności związane z literaturą, - rozwój kompetencji potrzebnych do nauki czytania, - przebrnięcie przez szkolne lektury. „777 pomysłów na zabawy z książką” pomoże rodzicom i nauczycielom w wychowaniu dzieci, które pokochają czytanie. Zapraszamy do zabawy, która uczy! Powyższy opis pochodzi od wydawcy.[nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42941 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
DIUNA sekrety rodu ; Ignacy Trzewiczek, Przemysław Rymer, Weronika Spyra, Jakub Początek - Knurów ; Portal Games 2021 - 1 gra (1 talia spotkań (72 karty), 1 talia Ilustracji (24 karty), 4 wprowadzenia rozdziałów, 1 znacznik konsekwencji, 27 żetonów zasobów, 1 arkusz naklejek umiejętności, 4 plansze postaci, sojuszników, 1 mapa Diuny, 1 mapa Tel Gezer, instrukcja) ; w pudełku 30x30x7,5
Czas gry: 2- 3h
Liczba graczy:1-4.
Arrakis, planeta piasku i przyprawy na dalekim końcu Imperium, jest pełna intryg i wojen. Na Diunie zostaniecie wrzuceni w sam środek konfliktu między dwoma Wysokimi Rodami związanymi z tą niesławną planetą. Złowrogi ród Harkonnenów spiskuje dla władzy i zysku, podczas gdy sojusznicy rodu Atrydów, wraz z od dawna uciskanymi przez Harkonnenów tubylcami, przygotowują rebelię. Diuna: Sekrety Rodu to kooperacyjna gra narracyjna, w której dołączycie do rebelii przeciwko Harkonnenom. Przeżyjecie inspirowaną hitem kinowym przygodę, wypełniając misje, w których dysponować będziecie ograniczonym czasem i zasobami. Będziecie musieli podejmować trudne, wymagające poświęceń decyzje, a spotkania, których doświadczycie, wpłyną na bieg historii. Czy jesteście gotowi odkryć tajemnice Arrakis?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP 98 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
5 sekund : bez cenzury / autor gry Henryk Tur. - Poznań : Trefl, copyright 2017. - 1 gra (163 karty zawierające pytania, 3 karty do pytań własnych, specjalny czasomierz) : karton, plastik, tektura, kolor ; w pudełku 5x11x18 cm + instrukcja (4 strony ; 14 cm).
Autor
Forma i typ
Odbiorca
18+
Symbol UKD: 794
Liczba graczy: 3-6, wiek 18+.
Czas gry: ok. 20 min.
Typ gry: imprezowa.
5 Sekund Bez Cenzury to edycja popularnej gry towarzyskiej, przeznaczona tylko dla graczy pełnoletnich. Jak nietrudno się domyślić, pojawiające się pytania będą dotyczyć spraw damsko-męskich. A jak wypada to w praktyce? [polter.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Multimedialny
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP 22 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
500 zagadek zoologicznych / Jadwiga Wernerowa. - Wyd. 3. - Warszawa : "Wiedza Powszechna", 1972. - 177, [3] s. : il. ; 18 cm.
Forma i typ
Odbiorca
Temat
Dziedzina i ujęcie
Symbol UKD: 59 793.7
Bibliogr.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 89248, 89247 (2 egz.)
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10920 (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9934 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8516 (1 egz.)
Gra komputerowa
CD
W koszyku
Angielski dla dzieci [Dokument elektroniczny] : 7 diamentów : gra edukacyjna od lat 7. - Warszawa : Edgard, 2008. - 1 płyta CD-ROM : dźw., kolor. ; 12 cm.
[Nauka 400 słówek wraz z wymową ; nagrania rodowitych Anglików ; (...) ; słownik - 1000 haseł].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. DE 342 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Cast Helix Level 5 : disassemble and assemble puzzle. - Konin : G3, [2021]. - 1 gra : metal ; w pudełku 12x8x5 cm. + instrukcja.
(Huzzle.)
Forma i typ
Dziedzina i ujęcie
Symbol UKD: 794
Na pudełku: zdejmij pierścień i załóż z powrotem na pozycji wyjściowej.
Rowki wytłoczone na dwóch obrotowych płaszczyznach to "spirale logarytmiczne". Zawsze przecinają się pod kątem prostym, a na ich przecięciu powstaje kwadratowy otwór. Rozwiązaniem jest usunięcie pierścienia, który znajduje się we wspomnianym otworze. Inspiracją do stworzenia tej łamigłówki są wilce - kwiaty z rodziny powojowatych. Łamigłówka kształtem ma przypominać pąk, który zaczyna kwitnąć i wypuszcza pnącze. Seria "Huzzle" to łamigłówki dla dorosłych, które wyróżniają się trzema wyjątkowymi elementami: innowacyjnymi pomysłami, bardzo wysoką jakością wykonania oraz unikalnym designem. Zagadki oparte są na koncepcji dwóch prostych pytań: czy możesz rozdzielić elementy? czy możesz złożyć je ponownie razem? Wszystkie wzory zmuszają do myślenia i uwolnienia twórczej wyobraźni, a każde rozwiązanie to umiejętne połączenie pracy intelektu i... obu rąk. Czasami będzie ono trudne i pokrętne, czasami łatwe i przyjemne. Seria "Huzzle" posiada sześć poziomów trudności. Zaleca się, aby zacząć od najłatwiejszego i piąć się stopniowo do góry, ale jest to tylko sugestia. W wielu przypadkach, wszystko zależy od naszych indywidualnych predyspozycji. Można oczywiście wybrać swoją łamigłówkę na podstawie projektu lub nazwy, która po prostu nam się spodobała. Często pierwsze, przypadkowe z nimi "spotkanie", staje się początkiem wielkiej pasji. W bogatej i różnorodnej ofercie łamigłówek "Huzzle", każdy znajdzie coś dla siebie!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP 83 (1 egz.)
Brak okładki
Gra planszowa
W koszyku
Harry Potter : Hogwarts Battle / pomysł Forrest - Pruzan Creative. - Gdańsk : Rebel Sp. z o.o, 2020. - 1 gra w pudełku (plansza maty treningowej, 4 karty domów, 8 znaczników domów, 2 podstawki, 24 karty początkowe (14 karty zaklęć, 4 karty przedmiotów, 6 kart sprzymierzeńców) 31 kart uroków, 129 kart Hogwartu (72 karty zaklęć, 35 kart przedmiotów, 22 karty sprzymierzeńców) 5 znaczników ogłuszenia, 30 żetonów (14 żetonów wpływu, 8 żetonów ataku, 8 żetonów zdrowia); ilustracje ; 22,5x15x6 cm + instrukcja (11 s.).
Forma i typ
Odbiorca
Symbol UKD: 794
Gra przeznaczona dla 2 graczy.
Czas gry 90 min.
Na pudełku: gra planszowa z mechaniką tworzenia talii dla 2 graczy.
Na pudełku: to samodzielna gra, choć bazuje na "Harry Potter Hogwarts Battle", nie łączy się jej z tamtą grą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP 60 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
The Original Rummikub : brings people together : standard. - Israel ; Szczecin : Lemada ; TM Toys, copyright 2016. - 1 pudełko: 106 płytek (8 zestawów od 1 do 13 w 4 kolorach oraz 2 Jokery), 4 podstawki + 2 żółte nakładki : karton, plastik, kolor ; 20x26,5x4,5 cm + instrukcja.
Liczba graczy: 2-4, wiek: 7+
Pełna zawartość gry w instrukcji.
1 pudełko: 106 płytek (8 zestawów od 1 do 13 w 4 kolorach oraz 2 Jokery), 4 podstawki + 2 żółte nakładki + instrukcja.
Gra polega na wykładaniu na stół utworzonych przez gracza układów kostek. Mogą je stanowić albo serie, albo grupy. Seria składa się z co najmniej trzech kostek o kolejnych numerach w jednym kolorze, a grupa to trzy lub cztery kostki z tym samym numerem w różnych kolorach. Celem gry jest jak najszybsze wyłożenie na stół wszystkich kostek ze swojej tabliczki. Gracz, który dokona tego jako pierwszy - wygrywa. Inni gracze liczą punkty pozostałe im na tabliczkach i zapisują je ze znakiem ujemnym. Zwycięzca zapisuje ze znakiem dodatnim sumę punktów pozostałych graczy. Rozgrywka może się toczyć z limitem czasu lub bez.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Multimedialny
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP 101 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Polska quiz : jak było kiedyś. - Warszawa : Kangur, cop. 2017. - 1 gra (50 kart) : tektura, karton, kolor ; w pudełku 18x12x4 cm + instrukcja (1 strona. : il. ; 15 cm).
Liczba graczy 2-4
GRA PLANSZOWA. Quiz sprawdzający wiedzę na temat życia codziennego w PRL.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Pińczów - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP 904, GP 905 (2 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Rozsypanka zdaniowa : łamigłówka i gra słowna. - Chwaszczyno : Aleksander, [2021]. - 1 gra (45 plastikowych tabliczek, worek) : plastik, papier, karton kolor ; 31x25x5 cz + instrukcja.
(Terapia. Gra terapeutyczno-rehabilitacyjna.)
Forma i typ
Odbiorca
Dziedzina i ujęcie
Symbol UKD: 794
Liczba graczy 1-4.
W zestawie znajduje się 45 wyrażeń umieszczonych na plastikowych tabliczkach, z których można zbudować 7 zdań. Celem gry jest ułożenie wszystkich zdań, które muszą być zrozumiałe i zbudowane zgodnie z normami językowymi. Gra ma doskonalić analityczno-syntetyczne podejście do języka. Trzy warianty gry. Doskonałe ćwiczenia językowe wspierające rehabilitację osób chorych np. na chorobę Parkinsona, chorobę Alzheimera, a także pacjentów po udarze, bądź borykających się ze schorzeniami cywilizacyjnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP 86 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Szachy drewniane rycerskie. - Filipek, [2021]. - 1 gra (szachownica, 16 białych bierek, 16 czarnych bierek) : drewno, papier ; w pudełku 41x20x5 cm + instrukcja.
Forma i typ
Symbol UKD: 794
Gra strategiczna dla 2 osób.
Średni czas gry: 30 minut.
Bardzo eleganckie, ręcznie wykonane z drzewa jaworowego szachy spodobają się nawet najbardziej wymagającym miłośnikom tej gry. Drewniane figury polakierowano na wysoki połysk. Środek został wypełniony elegancką wkładką z osobnymi przegródkami na każdą figurę. To wspaniała gra dla dwóch osób zaliczana do dyscyplin sportowych. Oprócz współzawodnictwa, szachy uczą również logicznego myślenia, cierpliwości i przewidywania. Dzięki nim wytrenujemy pamięć. Plansza stanowi pudełko na pionki. W zestawie: szachownica, komplet figur szachowych, instrukcja.[bonito.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Multimedialny
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP 85 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Tangram : zabawa i gra umysłowa. - Chwaszczyno : Aleksander, [2021]. - 1 gra (42 drewniane elementy, 60 żetonów) ; karton, drewno ; 1 pudełku 31x25x5 cm. + instrukcja.
(Terapia. Gra terapeutyczno-rehabilitacyjna)
Forma i typ
Dziedzina i ujęcie
Symbol UKD: 794
Liczba graczy 1-6.
Zestaw zawiera 42 różnorodne, drewniane figury geometryczne, w dużych poręcznych rozmiarach. W zabawie dysponujemy instrukcją z 61 wzorami, prezentującymi jedynie konkury obrazka. Zadanie polega na ułożeniu odpowiedniego wzoru przy wykorzystaniu dowolnych siedmiu figur. Drewniane elementy o sporych rozmiarach zostały zaprojektowanie tak, aby ułatwić chwyt osobom starszym oraz po przebytych urazach, po udarach, czy w trakcie choroby Parkinsona. Dzięki prostym zasadom, gra jest idealna do wspólnej zabawy młodszych dzieci ze swoimi dziadkami. Razem spędzony czas, doskonale wpłynie na relacje pomiędzy pokoleniami, a jednocześnie dostarczy potrzebnych zarówno najmłodszym jak i najstarszym ćwiczeń motoryki małej. Zabawa z Tangramem to także ogromna satysfakcja z samodzielnego rozwiązania łamigłówek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP 81 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
World of Tanks : Battlegrounds. - Szczecin : TM Toys, 2021. - 1 gra (plansza, 12 kart z czołgami, 64 obrazkowych kart lokacji, 12 żetonów czołgów, 16 żetonów niewypałów oraz 4 drewnianych pionków) : karton, tektura, plastik, drewno, kolor ;w pudełku 25x25x7 cm + instrukcja (8 stron : ilustracje kolorowe ; 24 cm).
Gra dla 1-4 osób. Czas gry 15-30 min.
Instrukcja w językach: polskim, czeskim i słowackim.
Gra oparta na licenji znanej gry komputerowej - miks gry strategicznej oraz memory. World of Tanks. Battlegrounds składa się z planszy, 12 kart z czołgami, 64 obrazkowych kart lokacji, 12 żetonów czołgów, 16 żetonów niewypałów oraz 4 drewnianych pionków. W rozgrywce może brać udział od 1 do 4 graczy, w której prowadzimy taktyczne starcia na zmieniającym się w każdej rozgrywce polu bitwy układanym z 64 żetonów lokacji! Znajdujemy pary, zbieramy usprawnienia do czołgów, uruchamiamy dodatkowe akcje, by ograniczyć przeciwnikom pole manewru lub zniszczyć ich czołgi by zdobyć przewagę w walce o punkty. Każda partia jest inna, a gra oferuje aż 4 warianty rozgrywki: Bitwa, Drużynowy, Familijny oraz Solo dla 1 gracza! Każde opakowanie zawiera kod do wykorzystania w grze komputerowej. Obrazki czołgów oraz lokacji są licencjonowane i pochodzą z oryginalnej gry World of Tanks. Wszystkie maszyny są prawdziwymi czołgami zaprojektowanymi bądź wykorzystywanymi podczas bitew w czasie II wojny światowej. Ta nowatorska wersja klasycznej gry w nowej dynamicznej i taktycznej grze planszowej. Wcielasz się w dowódcę oddziału pancernego, zdobywasz nowe umiejętności i poprowadzisz swój odział do zwycięstwa. Jest to świetna okazja do odciągnięcia dziecka od komputera i wspólnego zagrania w coś, co nie ustępuje swą atrakcyjnością digitalowemu pierwowzorowi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP 93 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Wspólne ogniwo : trening spostrzegawczości. - Chwaszczyno : Aleksander, [2021]. - 1 gra (plansza, 14 elementów wyznaczających osie (9 figur, 5 wzorów), 45 tabliczek) : karton, drewno ; w pudełku 31x25x5 cm. + instrukcja.
(Terapia. Gra terapeutyczno-rehabilitacyjna.)
Forma i typ
Dziedzina i ujęcie
Symbol UKD: 794
Liczba graczy: 1-4.
Wspólne ogniwo z serii Terapia Alexander to gra terapeutyczno-rehabilitacyjna, która wspomaga trening spostrzegawczości, analizy wzrokowej i refleksu. Stworzona została z myślą przede wszystkim o seniorach, którym zależy na ćwiczeniu sprawności intelektualnej. Gra Wspólne ogniwo Trening spostrzegawczości będzie przydatna również dla osób, które przechodzą rehabilitację po wylewie lub wypadku. Gra świetnie sprawdzi się również jako pomoc dydaktyczna do pracy z dziećmi w terapii logopedycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP 82 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej