Obowiązek szkolny
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(81)
Forma i typ
Artykuły
(65)
Książki
(12)
Publikacje informacyjne
(5)
Publikacje naukowe
(2)
E-booki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(12)
tylko na miejscu
(4)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(2)
Kielce - Czytelnia
(4)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(1)
Końskie - wypożyczalnia
(2)
Opatów - wypożyczalnia
(2)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(2)
Pińczów - wypożyczalnia
(1)
Sandomierz - wypożyczalnia
(1)
Starachowice - wypożyczalnia
(1)
Staszów - wypożyczalnia
(2)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(1)
Autor
Jastrzębska Lidia
(7)
Brańska Ewa
(3)
Zbróg Zuzanna
(3)
Boszczyk Marta
(2)
Janiszewska Bożena
(2)
Kamińska Krystyna
(2)
Maksymowska Ewa
(2)
Sikora Ryszard
(2)
Żytko Małgorzata
(2)
Andrzejewska Jolanta
(1)
Babiarz Mirosław Z
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Bednarczuk Beata (pedagogika)
(1)
Berdzik Joanna
(1)
Bochenek Magdalena
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Bujdens Edward
(1)
Czub Magdalena
(1)
Czuba-Wąsowska Magdalena
(1)
Dobijański Mariusz
(1)
Dziewiecki Marek
(1)
Dąbek Krystyna
(1)
Fik Aleksandra
(1)
Graczyk Agnieszka
(1)
Gumowska Paulina
(1)
Igielska Beata (1968- )
(1)
Jabłoński Sławomir
(1)
Jagła Aleksandra
(1)
Kagan Ewa
(1)
Kamińska Krystyna (pedagogika)
(1)
Karpiński Jarosław
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Kałuba-Korczak Anna
(1)
Kleka Paweł
(1)
Kopik Aldona
(1)
Kowalczewska-Grabowska Katarzyna
(1)
Kowalczyk Lidia
(1)
Kuleta Katarzyna
(1)
Kusiak Krystyna
(1)
Letkowska Danuta Oprac
(1)
Lewandowska Bożena Oprac
(1)
Liberska Hanna
(1)
Lorens Roman
(1)
Matejczuk Joanna
(1)
Matuszewska Mirosława
(1)
Mańko Katarzyna
(1)
Mielcarek Monika
(1)
Moczarska Marta
(1)
Morawska Karolina
(1)
Murawska Barbara
(1)
Mądrowska Wiesława
(1)
Nakonieczna Marta
(1)
Narożnik Małgorzata
(1)
Nowicka Dorota
(1)
Ostaszewska Ewelina
(1)
Ozga Władysław (1906-1973)
(1)
Pacholicka Danuta
(1)
Peter Tadeusz
(1)
Piotrowska Aleksandra
(1)
Piotrowski Marek
(1)
Putkiewicz Elżbieta (1948- )
(1)
Radziewicz Julian
(1)
Ratajczyk Aleksandra
(1)
Ratajek Zdzisław
(1)
Rojek Dorota
(1)
Romaniuk Anna
(1)
Rzymełka-Frąckiewicz Agata (1978- )
(1)
Sałasińska-Andruszkiewicz Joanna
(1)
Sobierańska Dorota
(1)
Soja Lidia
(1)
Sośniak Marcin
(1)
Stańczyk Małgorzata
(1)
Stefanowska Dominika
(1)
Stróżyński Klemens
(1)
Szewczyk Małgorzata Autor
(1)
Szpotowicz Magdalena
(1)
Tarapata Ewa
(1)
Trociuk Stanisław (1964- )
(1)
Walasek-Jarosz Barbara
(1)
Waloszek Danuta
(1)
Wolanin Mikołaj (2002- )
(1)
Wosk Tomasz
(1)
Zahorska Marta (1947- )
(1)
Zawadzka Paulina
(1)
Zwierzchowska Iwona
(1)
Łakoma Katarzyna
(1)
Łojek Anna
(1)
Łyczewska Ewa
(1)
Łyszczarz Michał
(1)
Śledzińska Maria
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(5)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(79)
nieznany (pol)
(2)
Język
polski
(81)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Klasa 3.
(1)
Uczniowie
(1)
Temat
Język polski
(8116)
Dziecko
(5128)
Nauczanie
(4695)
Matematyka
(4655)
Literatura polska
(4106)
Obowiązek szkolny
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3722)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3319)
Historia
(3302)
Wychowanie przedszkolne
(3240)
Wychowanie
(2695)
Język angielski
(2349)
Rodzina
(2342)
Młodzież
(2340)
Pedagogika
(2234)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1834)
Sztuka
(1754)
Język rosyjski
(1746)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1685)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1680)
Wychowanie w rodzinie
(1680)
Wojsko
(1658)
Literatura
(1652)
Uczniowie
(1635)
Chemia
(1535)
Kultura
(1435)
Język niemiecki
(1429)
Muzyka
(1408)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1310)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1272)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1077)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Nauka
(1052)
Internet
(1050)
Technika
(1021)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(943)
Żydzi
(930)
Uczenie się
(914)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(862)
Dzieci
(858)
Osobowość
(846)
Zarządzanie
(836)
Psychoterapia
(822)
Powieść angielska
(811)
Powieść amerykańska
(795)
Czytelnictwo
(792)
Gry i zabawy
(791)
Polityka międzynarodowa
(785)
Praca
(781)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(761)
Pińczów
(748)
Polityka
(741)
Uczucia
(735)
Polacy za granicą
(729)
Teatr polski
(718)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(716)
Turystyka
(716)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(707)
Szkolnictwo wyższe
(703)
Opieka społeczna
(688)
Marksizm
(687)
Relacje międzyludzkie
(685)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(672)
Rodzice
(669)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Rośliny
(658)
Etyka
(656)
Język francuski
(635)
Astronomia
(634)
Sport
(633)
Kształcenie
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(610)
Powieść rosyjska
(604)
Postawy
(602)
Temat: czas
2001-0
(30)
2001-
(3)
1989-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Warszawa
(1)
Gatunek
Bibliografia
(4)
Artykuł z czasopisma
(2)
Wywiady
(2)
Artykuł fachowy
(1)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł publicystyczny
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma związkowego
(1)
Dane statystyczne
(1)
Informator
(1)
Katalogi wystaw
(1)
Monografia
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz
(1)
Sprawozdania z konferencji
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Psychologia
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
81 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
[Porównanie progów szkolnych na świecie. Ukryty program szkoły - bariera czy szansa edukacyjna? Społeczne bariery edukacji młodzieży wiejskiej. Dziecko sześcioletnie u progu nauki szkolnej (aspekt społeczny)]
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Pedagogiczne Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego Jana Kochanowskiego = Pedagogical Studies of the Jan Kochanowski University of Humanities and Sciences, ISSN 1899-3370 ; t. 18)
Zawiera: S. 15-29 : Od niechęci wobec dziecięcej samodzielności myślenia do przekazu fikcji społecznej, czyli edukacja dla niekompetencji / Dorota Klus-Stańska.
Zawiera: S. 31-48 : O wymierności pracy nauczyciela / Bogusław Śliwierski.
Zawiera: S. 49-59 : Szczęśliwe dzieciństwo a szkoła / Zdzisław Ratajek.
Zawiera: S. 61-74 : Rozwój psychofizyczny dzieci w okresie późnego dzieciństwa / Anna Stawecka.
Zawiera: S. 79-107 : Istota procesu czytania z perspektywy psycholingwistycznej i pedagogicznej / Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 109-118 : Czytanie i pisanie w edukacji elementarnej - kontekst rozwojowy / Irena Adamek.
Zawiera: S. 119-143 : W poszukiwaniu najlepszej strategii nauki czytania / Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 145-158 : Ujęcie programowe zakresu kompetencji dzieci przedszkolnych do nauki czytania / Małgorzata Kwaśniewska.
Zawiera: S. 159-172 : Jak przygotować uczniów do czytania nowego tekstu / Piotr Zbróg.
Zawiera: S. 173-186 : Ramy tekstowe w procesie formowania aktywnego czytelnika / Piotr Zbróg.
Zawiera: S. 187-204 : Holistyczne nauczanie języka obcego dzieci poprzez wykorzystanie bajek i opowiadań po angielsku / Agnieszka Szplit.
Zawiera: S. 205-220 : Teoretyczne aspekty lektury tekstów typu matematycznego w klasach początkowych / Gustaw Treliński.
Zawiera: S. 223-230 : Przegląd definicji dysleksji w świetle najnowszych badań / Ewa Boksa.
Zawiera: S. 231-241 : Dysleksja - problem wciąż nieznany? / Marta Korendo.
Zawiera: S. 243-263 : Psycholingwistyczna analiza procesu czytania z perspektywy nowego ujęcia mechanizmów dysleksji rozwojowej / Alicja Giermakowska.
Zawiera: S. 265-278 : Symultaniczno-sekwencyjna wczesna nauka czytania - skuteczna metoda stymulacji dzieci zagrożonych dysleksją / Jagoda Cieszyńska.
Zawiera: S. 279-284 : Rozwijanie umiejętności nauki czytania u dzieci z dysleksją rozwojową - model zajęć / Ewa Boksa.
Zawiera: S. 285-295 : Specyficzne trudności w czytaniu a wybrane twórcze metody nauczania / Aneta Jałowiecka.
Zawiera recencje następujących książek: "Kocham uczyć czytać. Poradnik dla rodziców i nauczycieli" Jagody Cieszyńskiej, "Czytamy sy-la-ba-mi" Wiesławy Żaby-Żabińskiej.
Miejsce wiedzy społecznej uczniów w edukacji początkowej. Źródła uczniowskiej wiedzy społecznej. Warunki tworzenia pogłębionej wiedzy społecznej przez uczniów. Samodzielne myślenie uczniów o społeczeństwie a przekaz nauczyciela. Nauczycielskie rozumienie kategorii "samodzielne myślenie uczniów" - komentarz z badań. Oferta przekazowa znaczeń społecznych w klasach początkowych. Niepokojące skutki początkowej edukacji społecznej. Pojęcie zagadnienia kondycji polskiego nauczyciela. "Szczęście dziecka", czyli w kręgu szczególnego egoizmu i zakłóconej racjonalności rodziców. O ważnych przesłanakach gotowości szkolnej dziecka. Definicja czytania. Czytanie jako propces fizyczno-fizjologiczno-psychologiczny. Czytanie ciche a czytanie głośne. Czytanie wyrazów. Czytanie tekstu, Rozumienie czytanego tekstu. Poziomy rozumienia czytanego tekstu. Diagnostyczność tekstów cichego czytania ze zrozumieniem. Aspekt krytyczno-twórczy czytania. Czytanie krytyczne. Czytanie twórcze. Uwagi o nauce pisania. Prawa rozwojowe mózgu a początki czytania w wieku przedszkolnym. Wczesna nauka czytania a rozwój dziecka. Świadomość językowa a wczesne czytanie. Implikacje pedagogiczne. Cele czytania a praktyka edukacyjna. Przygotowanie do czytania tekstu a cele czytelnika. Istota frontloadingu. Wybrane techniki przygotowania do czytania tekstu narracyjnego. Wykorzystania frontloadingu podczas omawiania tekstów popularnonaukowych. Istota ram tekstowych podczas czytania. Rodzaje ram tekstowych. Ramy tekstowe w praktyce szkolnej. Specyfika tekstów matematycznych. Spojrzenie na tekst podręcznika do matematyki z punktu widzenia procesów jego lektury. Tekst jako środek oddziaływania na ucznia. Co to jest dysleksja? Wczesne symptomy - na co zwrócić szczególną uwagę? Mity wokół dysleksji. Jak pomóc dziecku dyslektycznemu? Systemy reprezentacji w identyfikowaniu i rozpoznawaniu słów w ortografii alfabetycznej. Kody językowe. Kody fonologiczne. Kody semantyczne. Kody syntaktyczne (gramatyczne). System wzrokowy. Systemy motoryczne. Systemy poznawcze zaangażowane w czytanie oraz uczenie się tej czynności (Uwaga, Uczenie się asocjacyjne, Transfer międzymodalny i integracja międzyzmysłowa). Analiza wzorca i uczenie się reguł. Pamięć szeregowa (sekwencyjna). Zagrożenie dysleksją. Postulat diagnozy rozwojowej. Mózgowa organizacja funkcji językowych. Jak przetwarzają informacje dzieci zagrożone dysleksją? Dlaczego nie można nauczyć się czytać metodą analityczną (przez głoskowanie)? Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania. Dlaczego warto stymulować zdolności twórcze uczniów z dysleksją? (propozycje rozwiązań praktycznych).
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Sześciolatki do szkoły - sylwetka dziecka sześcioletniego / Lidia Soja. W: Buski Kwartalnik Edukacyjny. - 2013, nr 41, s. 3-5.
Dokument nadrzędny: Buski Kwartalnik Edukacyjny.
Obniżenie wieku szkolnego zgodnie z założeniami reformy edukacji. Ustawa z dnia 27 stycznia 2012 r. zmieniająca ustawę o systemie oświaty, według której obowiązek szkolny dla sześciolatków został przesunięty na 1 września 2014 r. Zadania szkoły. Rozwój psychofizyczny dzieci sześcioletnich (rozwój ruchowy, rozwój mowy i myślenia, rozwój wyobrażeń i spostrzeżeń, rozwój uwagi, wyobraźni, pamięci).
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Sześciolatki, nos i tabakiera / Klemens Stróżyński. W: Nowa Szkoła. - R. 72, nr 1 (2016), s. 23-29.
Dokument nadrzędny: Nowa Szkoła.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Kto nie chodzi do szkoły / Maria Śledziska. W: Gazeta Szkolna.- 2003, nr 20, s.1, 4.
Dokument nadrzędny: Gazeta Szkolna.
[Realizacja obowiązku szkolnego w polskich szkołach w latach 1999-2002 - wyniki badań]
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 257968/ czyt. 34 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Co dalej sześciolatku? / Danuta Waloszek. W: Nowe Horyzonty Edukacji. - 2012, nr 1, s. 15-19.
Dokument nadrzędny: Nowe Horyzonty Edukacji.
Artykuł na temat obniżenia obowiązku szkolnego.
Książka
W koszyku
Prawa ucznia / Mikołaj Wolanin. - Wydanie III. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2022. - 110, [1] strona ; 24 cm.
Bibliografia na stronach [105]-110.
Uczniowie mają swoje prawa i obowiązki. Te gwarantuje im zresztą Prawo oświatowe. Co jednak ważne nie ma jednego ustawowego czy określonego w rozporządzeniu ministra ds. edukacji katalogu tychże praw. Dlatego też autor postanowił napisać niniejszą monografię. Ma ona bowiem na celu zebranie w jednej publikacji praw ucznia, które są (lub mają być) powszechnie respektowane w polskich szkołach. Książka opisuje, najpierw, prawne uregulowania praw ucznia, a następnie opisuje i wyjaśnia każde z nich, tłumacząc, jak uczniowie mogą z nich korzystać. Następnie przedstawiony zostaje stan dotychczasowych badań oraz badań własnych w zakresie wiedzy o prawach ucznia wśród uczniów oraz ich przestrzegania przez osoby, które są do tego zobligowane. Temat staje się coraz bardziej aktualny. Uczniowie coraz częściej chcą tego, by ich prawa były przestrzegane (przykładami są facebookowe grupy dotyczące praw ucznia, których członkami są tysiące osób). Książka jest pierwszym w Polsce opracowaniem monograficznym o prawach ucznia i jako pierwsza wymienia katalog 13 praw, które powinny być każdemu uczniowi zagwarantowane. Książka ma na celu uświadomić jeszcze więcej osób w zakresie przysługujących im praw oraz poszerzyć wiedzę osób zainteresowanych tym tematem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Staszów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 29233 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Meritum.
Próba odpowiedzi na pytania dotyczące przygotowania szkoły do przyjęcia dzieci, metod stosowanych przez nauczycieli oraz czy szkoła jest elastyczną instytucją, wykorzystując wyniki ogólnopolskich badań trzecioklasistów, uczniów kończących pierwszy etap edukacji w szkole podstawowej. Badania były prowadzone w latach 2006-2011 w Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, a finansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego. Ich celem było monitorowanie osiągnięć szkolnych dziewięciolatków w zakresie umiejętności językowych i matematycznych oraz ich szkolnych i środowiskowych uwarunkowań.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej