Jedynactwo
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(5)
Forma i typ
Książki
(4)
E-booki
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Autor
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Olczak Agnieszka
(1)
Plopa Mieczysław (1948- )
(1)
Rembowski Józef
(1)
Tarapata Ewa
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
1980 - 1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Psycholodzy
(1)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4695)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Jedynactwo
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3718)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3292)
Wychowanie przedszkolne
(3239)
Wychowanie
(2692)
Język angielski
(2349)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2341)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1833)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1746)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1683)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1681)
Wychowanie w rodzinie
(1673)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1633)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1429)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1310)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1265)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1077)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1050)
Nauka
(1047)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(943)
Żydzi
(929)
Uczenie się
(909)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(858)
Dzieci
(850)
Osobowość
(844)
Zarządzanie
(834)
Psychoterapia
(812)
Powieść angielska
(811)
Powieść amerykańska
(795)
Czytelnictwo
(792)
Gry i zabawy
(790)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(780)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(740)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(722)
Teatr polski
(718)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(715)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(702)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(668)
Relacje międzyludzkie
(666)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Rośliny
(658)
Etyka
(655)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Sport
(632)
Kształcenie
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(610)
Powieść rosyjska
(604)
Postawy
(601)
Temat: dzieło
Pamiętniki
(1)
Temat: miejsce
Alkoholizm rodziców a dzieci
(1)
Aspiracje życiowe a rodzina
(1)
Rodzice a dzieci
(1)
Rodzice a socjalizacja dziecka
(1)
Gatunek
Bibliografia
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(1)
5 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 386-399, netogr. s. 399-400, wykaz aktów prawnych s. 400-401.
Zawiera: S. 13-25 : Dziecko jako niepożądany obiekt autokratycznych przemian w edukacji / Bogusław Śliwerski.
Zawiera: S. 26-38 : Dzieciństwo w świetle pamiętników Józefa Chałasińskiego / Mirosława Furmanowska.
Zawiera: S. 39-53 : W labiryncie dziecięcych potrzeb i nauczycielskich oczekiwań - krótka historia jednego dnia w przedszkolu / Agnieszka Olczak.
Zawiera: S. 54-75 : Wczesne wychowanie i kształcenie dzieci - stan i perspektywy / Elżbieta Wieczór.
Zawiera: S. 76-85 : Formy spędzania czasu wolnego przez dzieci w przedszkolu. Analiza uzyskana na podstawie obserwacji z praktyk / Joanna Kaczmarek, Izabela Lewicka.
Zawiera: S. 86-98 : Uprasza się o wrażliwość. O wadze wczesnych kontaktów dziecko-dorosły/dorosły-dziecko / Małgorzata Bednarska.
Zawiera: S. 99-111 : Myślenie o dziecku w kontekście wartości dzieciństwa / Ewelina Piecuch.
Zawiera: S. 112-127 : Prawa dziecka w aktach prawnych a realia życia w kontekstach edukacji / Zofia Remiszewska.
Zawiera: S. 128-143 : Wychowanie "bezstresowe" w teorii i opinii studentów kierunków nauczycielskich / Irena Przybylska.
Zawiera: S. 144-152 : Bycie jedynakiem - los na loterii czy społeczne kalectwo? / Emilia Kokowicz, Angelika Niekraszewicz.
Zawiera: S. 155-165 : Dojrzałość dziecka 3-letniego do rozpoczęcia edukacji przedszkolnej / Krystyna Żuchelkowska.
Zawiera: S. 166-177 : Konstruktywistyczna perspektywa w pracy z dzieckiem w przedszkolu / Małgorzata Falkiewicz-Szult.
Zawiera: S. 178-191 : Kompetencja komunikacyjna jako element dojrzałości szkolnej dzieci sześcioletnich / Edyta Ćwikła, Barbara Stasieło.
Zawiera: S. 192-205 : Społeczny wymiar doświadczeń dziecka w osobistej przestrzeni życia - konteksty edukacyjne / Iwona Samborska.
Zawiera: S. 206-217 : Miejsce i znaczenie zabaw muzyczno-ruchowych w edukacji przedszkolnej / Lidia Kataryńczuk-Mania.
Zawiera: S. 218-233 : Drama in Education / Jan Karaffa.
Zawiera: S. 234-243 : Zabawy twórcze w przedszkolu / Katarzyna Miłek.
Zawiera: S. 244-251 : Znaczenie teatru dziecięcego dla twórczości dzieci / Maria Jamruszka-Grzeluszka.
Zawiera: S. 252-264 : Twórcze myślenie dzieci w wieku przedszkolnym / Alicja Ostrowska.
Zawiera: S. 265-284 : Pre-chool Childern's Plastic Works / Marzenna Magda-Adamowicz.
Zawiera: S. 287-302 : Podstawy projektowania pracy pedagogicznej nauczyciela przedszkola / Radmila Burkovičová.
Zawiera: S. 303-312 : Metody aktywizujące w pracy nauczyciela przedszkola / Katarzyna Wojciechowska.
Zawiera: S. 313-320 : Nauczyciel z pasją / Monika Trubiłowicz, Ewa Butyńska.
Zawiera: S. 321-343 : Predyspozycje do wykonywania zawodu nauczyciela-terapeuty w ocenie własnej studentów / Małgorzata Ganczarska.
Zawiera: S. 344-356 : Myślenie twórcze na materiale obrazowym u studentów edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej / Urszula Gembara.
Zawiera: S. 357-365 : Creativity in Art of Students and Future Teachers.
Zawiera: S. 366-385 : Job Satisfaction as a Prerequisite Career Success in the Teaching Profession / Alena Seberová.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 431-452.
Zawiera: Rozdział I. Jakość życia w rodzinie: perspektywa teorii systemowej i teorii przywiązania. 1.1. Strukturalne własności rodzin. 1.2. Strategie i reguły. 1.3. Zadania i strategie rodziny. 1.3.1. Zadania i strategie dotyczące tożsamości. 1.3.2. Zadania i strategie dotyczące granic. 1.3.3. Zadania i strategie dotyczące utrzymania statusu. 1.3.4. Zadania i strategie kierowania spójnością rodziny. 1.4. Stres w systemie rodzinnym. 1.4.1. Strategie kierowania stresem w rodzinie. 1.4.2. Radzenie sobie ze stresem w systemach rodzinnych. 1.5. Modele funkcjonowania rodziny. 1.5.1. Modele strukturalne. 1.5.2. Model Kolowy Olsona. 1.5.3. Model Systemowy Beaversa. 1.5.4. Model McMastera. 1.5.5. Modele międzypokoleniowe. 1.5.6. Modele kulturowe. 1.6. Rozwój kompetencji małżeńskich i rodzinnych z perspektywy teorii przywiązania. 1.6.1. Założenia i inspiracje teorii przywiązania. 1.6.2. Rozwój bliskich więzi w okresie wczesnego dzieciństwa. 1.6.3. Przywiązanie a podstawy rozwoju emocjonalno-społecznego. 1.6.4. Rozwój bliskich więzi w okresie dorosłości. 1.6.5. Romantyczna miłość a przywiązanie i płeć. 1.6.6. Struktura więzi w okresie dorosłości. 1.6.7. Romantyczne więzi a przywiązanie z perspektywy badań empirycznych.
Zawiera: Rozdział II. Z psychologicznych badań nad małżeństwami o różnym poziomie integracji. 2.1. Satysfakcja z małżeństwa - psychospołeczne uwarunkowania. 2.1.1. Płeć a satysfakcja w związku. 2.1.2. Intymność a satysfakcja ze związku. 2.1.3.Role społeczne (praca, dom) a satysfakcja z małżeństwa. 2.1.4. Równość w związku: realność czy fikcja. 2.2. Jakość związku małżeńskiego w świetle badań empirycznych. 2.2.1. Ryzyko dezintegracji związku małżeńskiego - perspektywa systemowa. 2.2.2. Motywy zawierania związku małżeńskiego przez partnerów z małżeństw trwałych i rozwodzących się. 2.2.3. Warunki udanego życia małżeńskiego w ocenie partnerów z małżeństwa trwałych i rozwodzących się. 2.2.4. Ocena jakości swojego życia małżeńskiego przez małżonków ze związków trwałych i małżonków rozwodzących się. 2.2.5. Poczucie winy za rozpad związku w ocenie partnerów rozwodzących się. 2.2.6. Małżonkowie rozwodzący się w świetle badań projekcyjnych. 2.2.7. Poczucie koherecji partnerów w związkach małżeńskich o różnej jakości. 2.2.8. Poczucie sensu życia partnerów ze związków małżeńskich o różnej jakości. 2.2.9. Hierarchia wartości partnerów ze związków małżeńskich o różnej jakości. 2.2.10. Style radzenia sobie ze stresem partnerów ze związków małżeńskich o różnej jakości. 2.2.11. Osobowość partnerów ze związków małżeńskich o różnej jakości w świetle badań kwestionariuszem NEO-FFI. 2.2.12. Satysfakcja ze związku małżeńskiego w świetle badań kwestionariuszem SNAP. 2.2.13. Osobowościowe uwarunkowania jakości związku małżeńskiego w świetle badań kwestionariuszem MMPI-2. 2.2.14. Satysfakcja ze związku małżeńskiego w świetle badań kwestionariuszem R. B. Cattella. (16 PF Fifth Ed.). 2.2.15. Religijność personalna małżonków a ich satysfakcja ze związku.
Zawiera: Rozdział III. Rodzice a rozwój dziecka. 3.1. Relacje rodzic - dziecko w ujęciu systemowym. 3.2. Pojęcie postawy rodzicielskiej. 3.3. Źródła postaw rodzicielskich. 3.3.1. Dziedzictwo z rodziny generacyjnej. 3.3.2. Zasoby małżonków a relacje z dziećmi. 3.3.3. Cechy podmiotowe dziecka. 3.3.4. Czynniki kulturowe a zaangażowanie rodziców w relacje z dziećmi. 3.4. Typologie postaw rodzicielskich. 3.4.1. "Opisowe" typologie postaw rodzicielskich. 3.4.2. Czynnikowe typologie postaw rodzicielskich. 3.5. Postawy rodziców a rozwój dzieci w świetle badań empirycznych. 3.5.1. Rodzice w percepcji dzieci w świetle badań projekcyjnych. 3.5.2. Poziom więzi z rodzicami a przystosowanie społeczne dzieci. 3.5.3. Postawy ojców a cechy osobowości ich dzieci. 3.5.4. Konstelacje postaw rodzicielskich a percepcji młodzieży. 3.5.5. Funkcjonowanie systemu rodzinnego a rozwój osobowości jedynaków. 3.6. Metody badania relacji Rodzic - Dziecko. 3.6.1. Skala Postaw Rodzicielskich w opracowaniu M. Plopy (wersja dla młodzieży). 3.6.2. Skala Postaw Rodzicielskich w opracowaniu M. Plopy (wersja dla rodziców).
Rozdział IV. Poglądy młodzieży akademickiej na małżeństwo i niektóre ich uwarunkowania. 4.1. Związek małżeński w percepcji młodych ludzi. 4.2. Problem i metody badań. 4.3. Charakterystyka badanej grupy. 4.4. Związek małżeński w percepcji badanej młodziezy akademickiej. 4.4.1. Ogólne poglądy na temat instytucji małżeństwa. 4.4.2. Plany prokreacyjne studentów. 4.4.3. Preferowany model przyszłego związku małżeńskiego. 4.4.4. Podsumowanie. 4.5. Płeć psychologiczna jako moderator poglądów na małżeństwo. 4.5.1. Pojęcie płci psychologicznej. 4.5.2. Płeć psychologiczna w kontekście zachowań interpersonalnych. 4.5.3. Rozkład typów płci psychologicznej w badanej grupie studentów. 4.5.4. Płeć psychologiczna a ogólne poglądy na temat małżeństwa. 4.5.5. Płeć psychologiczna a plany prokreacyjne studentów. 4.5.6. Płec psychologiczna a preferowany model przyszłego związku małżeńskiego. 4.5.7. Podsumowanie.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
[Rodzina jako system związków społecznych. Społeczne interakcje w rodzinie. Stosunki wewnątrzrodzinne a socjalizacja dziecka. Empatia - czynnik sprzyjający integracji małżeństwa i rodziny. Rodzice w percepcji dziecka i jego postawa wobec nich. Rodzice jako wzorzec osobowy. Postawy matek i ojców wobec dziecka. Postać ojca w rysunku dziecka. Jedynak w domu i w szkole. Dziecko autystyczne]
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
[Badania nad uspołecznieniem i osobowością dzieci jedynych i mających rodzeństwo. Rola rodziny w kształtowaniu się wyobrażeń o własbnej przyszłości i aspiracji życiowych dzieci i młodzieży. Rodzinne uwarunkowania społecznej lękliwości dzieci i młódzieży. Niektóre aspekty rozwoju psychicznego i wychowania młodzieży w rodzinach obciążonych alkoholizmem. Doświadczenia społeczne, rozwój osobowości, plany na przyszłość, role rodzicielskie wychowanków domów dziecka. Zagadnienia oparto na badaniach naukowych]
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej