Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(26)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(18)
Artykuły
(5)
Programy komputerowe
(2)
Publikacje informacyjne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
E-booki
(1)
Filmy i seriale
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(20)
tylko na miejscu
(4)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(4)
Kielce - Czytelnia
(4)
Kielce - Multimedialny
(3)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(1)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(1)
Końskie - wypożyczalnia
(3)
Opatów - wypożyczalnia
(1)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(1)
Pińczów - wypożyczalnia
(1)
Sandomierz - wypożyczalnia
(1)
Starachowice - wypożyczalnia
(1)
Staszów - wypożyczalnia
(1)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(2)
Autor
Arora Alka
(2)
Baturo Wojciech (redaktor)
(2)
Castle Courtney E
(2)
Drążek Wojciech
(2)
Frątczak Emilia
(2)
Frątczak Jan
(2)
Kmieć Aleksandra
(2)
Martin Michael O
(2)
Minnich Chad A
(2)
Mullis Ina V.S
(2)
Stanco Gabrielle M
(2)
Adamczyk Mieczysław
(1)
Adamkiewicz Dorota
(1)
Awramiuk Alina
(1)
Babicz Józef
(1)
Baluch Alicja
(1)
Bartnik Ewa
(1)
Bendick Jeanne (1919- )
(1)
Bzdęga Marian
(1)
Centurino Victoria A. S
(1)
Centurino Victoria A.S
(1)
Czaja Stanisław
(1)
Dutkiewicz Waldemar (1939-2007)
(1)
Dąmbska Izydora (1904-1983)
(1)
Ferens Bronisław (1912- )
(1)
Gajda Kazimierz
(1)
Grębecka Wanda
(1)
Homańczyk Andrzej
(1)
Jeśko-Doręgowska Małgorzata
(1)
Kartezjusz (1596-1650)
(1)
Kątny Marek
(1)
Lewandowska Cecylia (1902-1989)
(1)
Maślankiewicz Kazimierz (1902-1981)
(1)
Michałowski Tomasz (1964- )
(1)
Pacławski Jan
(1)
Parlak Mirosława
(1)
Pyne Lydia
(1)
Pęczak Mirosław
(1)
Ratajek Zdzisław
(1)
Sander Aleksandra
(1)
Schwartz Julius
(1)
Skórska Paulina
(1)
Szaleniec Henryk
(1)
Wertenstein-Żuławski
(1)
Łęska Joanna
(1)
Świst Karolina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
1601-1700
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(24)
nieznany (pol)
(3)
Język
polski
(27)
Odbiorca
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Młodzież
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Przyroda
(22)
Nauczanie początkowe
(7)
Nauczanie
(5)
Osiągnięcia szkolne
(4)
Środowisko człowieka
(4)
Edukacja ekologiczna
(3)
Ekologia
(3)
Eksperyment
(3)
Nauka
(3)
Uczniowie klas początkowych
(3)
Ziemia
(3)
Zwierzęta
(3)
Chemia (przedmiot szkolny)
(2)
Czytelnictwo dziecięce
(2)
Dziecko
(2)
Edukacja regionalna
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Fizyka (przedmiot szkolny)
(2)
Folklor
(2)
Geografia
(2)
Ilustracje dla dzieci
(2)
Januszewska, Hanna (1905-1980)
(2)
Języki obce
(2)
Literatura dziecięca
(2)
Literatura dziecięca polska
(2)
Literatura młodzieżowa
(2)
Literatura młodzieżowa polska
(2)
Matematyka
(2)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
Muzyka
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Programy nauczania
(2)
Przyroda (przedmiot szkolny)
(2)
Szkolnictwo
(2)
TIMSS (badanie)
(2)
Woda
(2)
Adaptacje filmowe
(1)
Aids
(1)
Aktywność ruchowa
(1)
Aktywność twórcza
(1)
Akustyka
(1)
Alternatywny styl życia
(1)
Animizacja
(1)
Antropomorfizacja
(1)
Antropomorfizm
(1)
Astronomia
(1)
Bajka i baśń polska
(1)
Baśń
(1)
Baśń literacka
(1)
Bełza, Władysław (1847-1913)
(1)
Białek, Józef Zbigniew
(1)
Białek, Józef Zbigniew (1930 - )
(1)
Biologia
(1)
Biologia doświadczalna
(1)
Boguszewska, Helena (1886-1978)
(1)
Broniewski, Władysław (1897-1962)
(1)
Brzechwa, Jan (1900-1966)
(1)
Bóg
(1)
Ciała niebieskie
(1)
Ciekawość (postawa)
(1)
Czasopisma
(1)
Czasopisma dla dzieci i młodzieży
(1)
Czasopisma dziecięce
(1)
Czasopisma dziecięce polskie
(1)
Czasopisma katolickie
(1)
Czasopisma młodzieżowe polskie
(1)
Czasopisma nielegalne polskie
(1)
Cztery żywioły
(1)
Czytanie
(1)
Człowiek
(1)
Dahl, Roald (1916-1990)
(1)
Dobro
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dom
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Edukacja filozoficzna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Efekt cieplarniany
(1)
Eksperymenty
(1)
Etos przedsiębiorczości
(1)
Fantastyka
(1)
Fałszerstwo
(1)
Filozofia
(1)
Filozofia biologii
(1)
Filozofia fizyki
(1)
Filozofia nauki
(1)
Filozofia przyrody
(1)
Filozofia umysłu
(1)
Filozofowie
(1)
Fizyka doświadczalna
(1)
Folklor dziecięcy
(1)
Geografia fizyczna
(1)
Geologia
(1)
Gimnazja
(1)
Gotowość szkolna
(1)
Harcerstwo
(1)
Historia
(1)
Historia nauki
(1)
Hoffamnowa, Klementyna (1798-1845)
(1)
Temat: dzieło
Abecadło (czasop.)
(1)
Beskidzkie obrazki
(1)
Co słonko widziało
(1)
DD Reporter (czasop.)
(1)
Kaczor Donald (czasop.)
(1)
Krzyżacy
(1)
Księżniczka (czasop.)
(1)
Kubuś Puchatek (czasop.)
(1)
Muminki
(1)
Opowieści o pilocie Pirxie
(1)
Wakacje
(1)
Wiązanie Helenki
(1)
Zabawy i Marzenia z Barbie
(1)
Temat: czas
2001-0
(3)
1801-
(2)
1901-
(2)
1989-
(2)
101-
(1)
1601-1700
(1)
1701-
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Jarocin
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Młodzież a etyka
(1)
Ostrowiec Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Podlaskie, województwo
(1)
Religijność a moralność
(1)
Studenci a tożsamość społeczna
(1)
Wilno
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma
(2)
Encyklopedia
(2)
Encyklopedie multimedialne
(2)
Film edukacyjny
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Opracowanie
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Sprawdziany i testy dla gimnazjów
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Fizyka i astronomia
(4)
Chemia
(3)
Nauka i badania
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Matematyka
(2)
Biologia
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Historia
(1)
27 wyników Filtruj
Film
DVD
W koszyku
Badacze natury [Film] / scen. i reż. Dorota Adamkiewicz, Joanna Łęska. - Podkowa Leśna : MD Melania Dzieduszycka, cop. 2010. - 2 dyski optyczne (DVD) (15 min) : dźw., kolor. ; 12 cm.
Pomoc dydaktyczna Filmowe Lekcje Przyrody.
Zawiera: Płyta 1 zawiera: Wyjąc z wilkami ; Smok z Lisowic ; Taniec z niedźwiedziem ; Bursztynowy mikrokosmos ; U Pana Boga na poddaszu ; Pogląd na pustułki ; Żabia miłość.
Zawiera: Płyta 2 zawiera: Na plaży z foką ; Podwodne królestwo ; I stał się człowiek ; Ludzka twarz bobra ; Prawdziwa natura ptaków ; Mądrość kruka ; Ptasie sprawy ; Drzewo pełne życia.
Wersja językowa: polska.
Na płytach znajduje się 15 filmów z obudową dydaktyczną - propozycjami rozwiązań metodycznych do zastosowania podczas zajęć lekcyjnych lub pozalekcyjnych, przykładowymi scenariuszami zajęć, kartami pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. DVD 577, DVD 576, DVD 575, DVD 574 (4 egz.)
Pozostałe zbiory
CD
W koszyku
Atlas przyrodniczy - część pierwsza / red. i oprac. Wojciech Baturo [et al.]. - Wrocław ; Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, cop. 2001. - 1 dysk optyczny (CD-ROM) : dźw., kolor. ; 12 cm.
(Encyklopedia pwn.pl. Natura)
Podczas instalacji programu na dysku zostaje umieszczona aktualna encyklopedia uniwersalna, zawierająca 90 tys. haseł, z której można korzystać również bez płyty.
Ilustrowane wędrówki multimedialne w czasie i przestrzeni. Atlas geograficzny, mapa nieba, galerie.
Tyt. z etykiety na dysku optycznym.
Numeracja ser. gł.: 17
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD 78 (1 egz.)
Pozostałe zbiory
CD
W koszyku
Świat przyrody / red. i oprac. Wojciech Baturo [et al.]. - Wrocław ; Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, cop. 2001. - 1 dysk optyczny (CD-ROM) : dźw., kolor. ; 12 cm.
(Encyklopedia pwn.pl. Natura)
Podczas instalacji programu na dysku zostaje umieszczona aktualna encyklopedia uniwersalna, zawierająca 90 tys. haseł, z której można korzystać również bez płyty.
Organizacja świata przyrody oraz jego dynamika; wzajemne oddziaływania między człowiekiem a przyrodą. Galeria ilustracji przyrodniczych. Interakcje. Dzieła z historii poznawania przyrody.
Tyt. z etykiety na dysku optycznym.
Numeracja ser. gł.: 15
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD 76 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Symbol UKD: 37.016:5 37.016:94 37.091.3:005.336.1
Bibliogr. s. 102-103.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 10 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41121, 38005, 38002, 38004, 41521, 38006, 38003 (7 egz.)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13060 (1 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 03790 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10514 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5472 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5150, 5118 (2 egz.)
Pińczów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4413, 4412 (2 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3710, 4354 (2 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2801 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3995, 4152 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7306 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Wędrówka kropli wody w przyrodzie / Małgorzata Jeśko-Doręgowska. W: Życie Szkoły. - R. 69, nr 3 (2014), s. 28-29.
Dokument nadrzędny: Życie Szkoły.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Symbol UKD: 37.016(045/046) 51(045/046) 502/504(045/046)
Dokument nadrzędny: Edukacja.
Bibliogr., netogr.
Streszcz. ang.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
PISA in Polen - braucht man die Vergleichsuntersuchungen? / Aleksandra Sander. W: Kwartalnik Pedagogiczny. - R. 54, nr 3 (2009), s. 83-97.
Dokument nadrzędny: Kwartalnik Pedagogiczny.
Bibliogr.
Streszcz. ang., pol.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie z Dziejów Nauki i Techniki, ISSN 0077-054X ; 141)
Symbol UKD: 57/59+55/56+548/549](438)"17/18"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 197408 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 218895/czyt.Met.Naucz.Pocz. (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 218896/czyt.Met.Naucz.Pocz. (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43918 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawdziwe fałszerstwa : kilka niesamowitych historii o podrabianiu / Lydia Pyne ; tłumaczenie Andrzej Homańczyk. - Wydanie I. - Kraków : Bo.wiem, 2021. - 301, [2] strony, [8] stron tablic : faksymile, fotografie ; 23 cm.
(Seria #Nauka)
Bibliografia na stronach 265-287. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50233 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Polscy uczniowie to..., czyli PISA 2006 - nauki przyrodnicze / Ewa Bartnik. W: Biologia w Szkole. - [R.] 61, nr 2 (2008), s. 61-64.
Dokument nadrzędny: Biologia w Szkole.
Wyniki PISA - Programu Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów z zakresu nauk przyrodniczych w 2006 r.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49713 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 189-195.
Zawiera: Wstęp: Wyjaśnienie najważniejszych terminów, Cel i przedmiot badań oraz hipotezy badawcze, Metody badawcze (Badania sondażowe wśród uczniów, Analiza dokumentów), Literatura przedmiotu.
Zawiera: Koncepcja regionu w naukach geograficznych: Definicje regionu oraz najważniejsze podejścia badawcze, Ewolucja koncepcji regionu w geografii, Pojęcie regionu w dydaktyce geografii, Region naturalny a region sztuczny, Koncepcja "własnego regionu" w edukacji regionalnej.
Zawiera: Percepcja środowiska w badaniach geograficznych: Geneza badań nad percepcją środowiska, Kluczowe pojęcia - percepcja środowiska, wyobrażenia środowiskowe, mapy wyobrażeniowe, Wyobrażenia środowiskowe - ich postacie i źródła, Mapy wyobrażeniowe - charakterystyka i metody badań, Kierunki badań i główne problemy badawcze, Badania percepcji środowiska przez dzieci.
Zawiera: Charakterystyka obszaru badań oraz badanej grupy uczniów: Podlasie - pogranicze religijno-narodowościowe, specyfika obszaru badań, Szkolnictwo dla mniejszości białoruskiej na Podlasiu (Szkoły, w których prowadzono badania sondażowe), Charakterystyka statystyczna badanej grupy uczniów (Udział uczniów szkół miejskich i wiejskich, Udział dziewcząt, Miejsce zamieszkania uczniów).
Zawiera: Percepcja "własnego regionu" przez uczniów województwa podlaskiego: Percepcja najbliższej okolicy przez uczniów (Najbliższa okolica w wyobrażeniach uczniów - analiza map wyobrażeniowych, Miejsca lubiane i nielubiane oraz miejsca "znaczące"), Obszar poznania wychodzący poza miejscowość zamieszkania ("Obszar poznania" uczniów szkół wiejskich, "Obszar poznania" uczniów z miasta średniej wielkości (Bielsk Podlaski), "Obszar poznania" uczniów z dużego miasta - Białystok), Pojęcie "własnego regionu" w rozumieniu uczniów (Własny region" w rozumieniu uczniów szkół podstawowych, gimnazjów i liceów, Analiza odpowiedzi uczniów według poziomów kształcenia, "Własny region" w rozumieniu uczniów z miejscowości różnej wielkości, Plany uczniów na przyszłość względem "własnego regionu").
Zawiera: "Własny region" w programach nauczania i podręcznikach szkolnych: "Własny region" w podstawie programowej kształcenia ogólnego według etapów edukacji (Podstawa programowa nauczania przyrody w szkole podstawowej, Podstawa programowa nauczania geografii w gimnazjum, Podstawa programowa nauczania geografii w szkołach ponadgimnazjalnych, Podstawa programowa ścieżki edukacyjnej "Edukacja regionalna - dziedzictwo kulturowe w regionie"), W "Własny region" w wybranych programach nauczania i podręcznikach szkolnych ("Własny region" w programach nauczania i podręcznikach do przyrody - szkoła podstawowa, "Własny region" w programach nauczania i podręcznikach do geografii - gimnazjum, "Własny region" w programach nauczania i podręcznikach do geografii - liceum ogólnokształcące).
Zawiera: "Własny region" w wyobrażeniach uczniów oraz w rozumieniu autorów podręczników szkolnych do przyrody i geografii: Okolica zamieszkania w wyobrażeniach uczniów oraz w rozumieniu autorów podręczników (Okolica w wyobrażeniach uczniów, Okolica w rozumieniu autorów podręczników), Okolica miejscowości w wyobrażeniach uczniów oraz autorów podręczników (Okolica miejscowości w wyobrażeniach uczniów, Okolica miejscowości i miejsca zamieszkania w rozumieniu autorów podręczników), Własny region w rozumieniu uczniów, Region w rozumieniu autorów podręczników.
Niniejsza książka jest skróconą i nieco zmodyfikowaną wersją rozprawy doktorskiej pod tytułem "Percepcja własnego regionu przez uczniów a edukacja regionalna", analizującą realizaję edukacji regionalnej w szkole na lekcjach przyrody i geografii z punktu widzenia jej odbiorców - uczniów oraz jej twórców - autorów programów nauczania i podręczników.
Książka
W koszyku
"Encyklopedia TIMSS 2011" opisuje planowany program nauczania w krajach i jurysdykcjach niższego szczebla, które uczestniczyły w ocenie TIMSS 2011, zapewniając szczegółowy opis krajowych kontekstów nauczania i uczenia się matematyki i nauk ścisłych. Każdy uczestnik TIMSS 2011 wniósł do tego tomu rozdział podsumowujący ogólną strukturę systemu edukacji, programy nauczania matematyki i nauk ścisłych oraz podejścia instruktażowe na poziomie podstawowym i średnim I stopnia, wymagania dotyczące przygotowania nauczycieli oraz rodzaje ocen i egzaminów, które są stosowane do monitorowania wyników edukacyjnych na poziomie krajowym. Informacje związane z polityką zawarte w "Encyklopedii TIMSS 2011" mają na celu uzupełnienie danych dotyczących efektów edukacyjnych zawartych w raportach towarzyszących "TIMSS 2011 International Results in Mathematics" i "TIMSS 2011 International Results in Science".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 264438 / 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Encyklopedia TIMSS 2011" opisuje planowany program nauczania w krajach i jurysdykcjach niższego szczebla, które uczestniczyły w ocenie TIMSS 2011, zapewniając szczegółowy opis krajowych kontekstów nauczania i uczenia się matematyki i nauk ścisłych. Każdy uczestnik TIMSS 2011 wniósł do tego tomu rozdział podsumowujący ogólną strukturę systemu edukacji, programy nauczania matematyki i nauk ścisłych oraz podejścia instruktażowe na poziomie podstawowym i średnim I stopnia, wymagania dotyczące przygotowania nauczycieli oraz rodzaje ocen i egzaminów, które są stosowane do monitorowania wyników edukacyjnych na poziomie krajowym. Informacje związane z polityką zawarte w "Encyklopedii TIMSS 2011" mają na celu uzupełnienie danych dotyczących efektów edukacyjnych zawartych w raportach towarzyszących "TIMSS 2011 International Results in Mathematics" i "TIMSS 2011 International Results in Science".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 264439 / 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 105-114.
Zawiera: EDUKACJA PRZYRODNICZA W ZINTEGROWANYM KSZTAŁCENIU WCZESNOSZKOLNYM: Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna w założeniach i realizacji reformy szkolnej z roku 1999/2000; Miejsce edukacji przyrodniczej w procesie kształcenia i wychowania wczesnoszkolnego; Rola edukacji przyrodniczej w rozwoju dziecka; Cele, zadania i treści edukacji przyrodniczej uczniów w młodszym , Metody edukacji przyrodniczej; Przegląd literatury prezentującej dotychczasowe badania nad stanem wiedzy przyrodniczej uczniów.
Zawiera: METODOLOGICZNE PODSTAWY BADAŃ WŁASNYCH: Cele badań, Problemy i hipotezy badawcze, Zmienne i ich wskaźniki (Zmienne niezależne i ich wskaźniki, Zmienna zależna i jej wskaźniki), Metody, techniki, narzędzia badawcze, Organizacja i przebieg badań, próba badawcza.
Zawiera: WIEDZA PRZYRODNICZA UCZNIÓW KLAS I-III SZKOŁY PODSTAWOWEJ W ŚWIETLE WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH: Wiedza przyrodnicza uczniów klas I-III w zakresie treści programowych pierwszego, drugiego i trzeciego roku nauki(Osiągnięcia uczniów klas pierwszych, Osiągnięcia uczniów klas drugich, Osiągnięcia uczniów klas trzecich); Zmiana w zasobie wiedzy przyrodniczej uczniów klas I-III w ciągu kolejnych lat nauki (Analiza wyników globalnych, Rozwój pojęć programowych z pierwszego roku nauki, Rozwój pojęć programowych z drugiego roku nauki, Rozwój pojęć przewidzianych w programach nauczania dla trzeciego roku nauki); Związek osiągnięć przyrodniczych uczniów z usytuowaniem szkoły; Związek osiągnięć przyrodniczych uczniów z wybranymi czynnikami środowiska rodzinnego (Wykształcenie rodziców a osiągnięcia uczniów, Struktura rodziny a poziom wiedzy przyrodniczej dziecka, Sytuacja socjalna rodziny a poziom osiągnięć przyrodniczych dziecka, Wpływ rodziców na zainteresowania przyrodnicze oraz na poziom osiągnięć dzieci).
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Zawiera: S. 17-25 : O reformie wczesnoszkolnej po pięciu latach / Zdzisław Ratajek.
Zawiera: S. 27-33 : Reforma systemu edukacji w świetle dokumentów edukacyjnych Unii Europejskiej / Marzena Pękowska.
Zawiera: S. 35-45 : Programy jako jeden z czynników powodzenia reformy edukacji wczesnoszkolnej / Maria Jakowicka.
Zawiera: S. 47-59 : Stymulowanie aktywności - przeciwdziałanie bezradności matematycznej ucznia / Gustaw Treliński.
Zawiera: S. 61-71 : Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna - retrospektywny przegląd różnych koncepcji / Lidia Pawelec.
Zawiera: S. 73-78 : Nauczyciele o programach do kształcenia zintegrowanego i ich obudowie / Anna Struzik.
Zawiera: S. 79-83 : Podręczniki w zreformowanej edukacji wczesnoszkolnej / Małgorzata Drost.
Zawiera: S. 85-93 : Wybrane założenia Podstawy programowej a praktyka szkolna / Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 95-102 : Poziom wiedzy ekologicznej uczniów kończących etap edukacji wczesnoszkolnej / Mirosława Parlak.
Zawiera: S. 103-109 : Trudności wychowawcze : ciągłość i zmiana od nauczania początkowego do gimnazjum / Beata Komorowska.
Zawiera: S. 111-115 : Problemy oceniania uczniów w edukacji wczesnoszkolnej - założenia i rzeczywistość / Katarzyna Pluta.
Zawiera: S. 117-123 : Edukacja medialna w kształceniu wczesnoszkolnym / Tatiana Kłosińska.
Zawiera: S.125-130 : Efektywność edukacji środowiskowej w zintegrowanym systemie kształcenia wczesnoszkolnego / Mirosława Parlak, Lidia Pawelec.
Zawiera: S. 131-135 : Funkcjonowanie dziecka w roli ucznia - wnioski z doświadczeń reformy edukacji wczesnoszkolnej / Irena Stańczak.
Zawiera: S. 137-141 : Rola i miejsce pracy domowej w kształceniu zintegrowanym / Renata Reclik.
Zawiera: S. 143-147 : Praca domowa uczniów klas początkowych w opinii nauczycieli, rodziców i uczniów / Anna Winiarczyk.
Zawiera: S. 149-152 : Rola pozalekcyjnych i pozaszkolnych zajęć ruchowych w edukacji motorycznej dzieci w młodszym wieku szkolnym / Magdalena Lelonek, Małgorzata Markowska.
Zawiera: S. 153-158 : Środowiskowe uwarunkowania efektów pracy szkolnej uczniów na szczeblu edukacji wczesnoszkolnej / Mariola Wojciechowska.
Zawiera: S. 159-163 : Kształtowanie umiejętności życiowych w zintegrowanym nauczaniu początkowym / Agnieszka Linca.
Zawiera: S. 165-170 : Wyznaczniki przyjaznego klimatu szkolnego w edukacji zintegrowanej / Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 171-173 : Priorytety reformy kształcenia i ich odbicie w praktyce w edukacji wczesnoszkolnej (zarys problematyki) / Irena Oksińska.
Zawiera: S. 177-193 : Dobro jako podstawowa kategoria wychowania dzieci w młodszym wieku szkolnym / Mieczysław Rusiecki.
Zawiera: S. 195-198 : Niektóre problemy diagnozy auksologicznej uczniów klas niższych / Andrzej Jopkiewicz.
Zawiera: S. 199-205 : Założenia teleologii pedagogicznej wobec zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej / Joanna Karczewska.
Zawiera: S. 207-214 : Komunikacja w szkole jako czynnik rozwoju i twórczej aktywizacji działalności dziecka z perspektywy psychologicznej / Irena Pufal-Struzik.
Zawiera: S. 215-224 : Książeczka edukacyjna i jej wykorzystanie w pracy z dziećmi w młodszym wieku szkolnym / Marek Kątny.
Zawiera: S. 225-229 : Poliestetyczne tendencje w edukacji wczesnoszkolnej - właściwy kierunek wzbogacania humanistycznych treści wychowania / Irena Chyła-Szypułowa.
Zawiera: S. 231-234 : Integracyjne tendencje we wczesnoszkolnym nauczaniu języków obcych / Izabela Jaros.
Zawiera: S. 235-239 : Czasopisma uczniowskie szansą na inspirowanie twórczej aktywności dziecka / Iwona Konopnicka.
Zawiera: S. 241-250 : Możliwości wykorzystania współczesnych czasopism dziecięcych w realizacji treści nauczania zintegrowanego (raport z badań) / Beata Korus.
Zawiera: S. 250-257 : Czynniki selekcyjne dzieci na progu zreformowanej szkoły podstawowej / Małgorzata Kwaśniewska, Elżbieta Zyzik.
Zawiera: S. 259-263 : Funkcjonowanie społeczne dzieci rozpoczynających naukę szkolną / Aldona Kopik.
Zawiera: S. 265-270 : Edukacja regionalna w opiniach nauczycieli / Lidia Pawelec, Mirosława Parlak.
Zawiera: S. 271-276 : Specyfika procesu czytania i jego poziom u uczniów kończących pierwszy etap nauki szkolnej (komunikat z badań wstępnych) / Elżbieta Zyzik, Małgorzata Kwaśniewska.
Zawiera: S. 277-280 : Budzenie zainteresowań czytelniczych dzieci w wieku wczesnoszkolnym / Aleksandra Chrzan.
Zawiera: S. 281-287 : Przeciążenie nauką szkolną, poziom rozwoju i stan zdrowia dzieci w młodszym wieku szkolnym (fakty i problemy) / Grażyna Nowak-Starz.
Zawiera: S. 289-298 : Uczeń z niepełnosprawnością umysłową w klasie ogólnodostępnej szkoły podstawowej / Mirosław Rutkowski.
Zawiera: S. 299-304 : O lepszą szkołę wiejską. W kręgu rozważań po reformie systemu oświaty / Mirosław Babiarz.
Zawiera: S. 305-310 : Poprawność ortograficzna pisma uczniów kończących edukację wczesnoszkolną (wnioski z doświadczeń reformy) / Agnieszka Kaczmarczyk.
Zawiera: S. 311-314 : Edukacyjna, wychowawcza i korekcyjna funkcja edukacji muzycznej w pracy z dziećmi młodszymi / Anna Śliwińska.
Zawiera: S. 315-319 : Efekty zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej w świetle wybranych stanowisk i opinii (refleksja krytyczna) / Anna Szkolak.
Zawiera: S. 321-323 : Internet - zagrożenie czy szansa dla współczesnego dziecka (uwagi i opinie) / Kinga Chwastek.
Zawiera: S. 325-328 : Stan wiedzy dzieci na temat Unii Europejskiej jako element wiedzy społecznej dziecka (raport z badań) / Renata Fert.
Zawiera: S. 329-340 : Nauczyciel we współczesnej szkole / Małgorzata Wolska-Długosz.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej