Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(26)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(18)
Artykuły
(5)
Programy komputerowe
(2)
Publikacje informacyjne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
E-booki
(1)
Filmy i seriale
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(20)
tylko na miejscu
(4)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(4)
Kielce - Czytelnia
(4)
Kielce - Multimedialny
(3)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(1)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(1)
Końskie - wypożyczalnia
(3)
Opatów - wypożyczalnia
(1)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(1)
Pińczów - wypożyczalnia
(1)
Sandomierz - wypożyczalnia
(1)
Starachowice - wypożyczalnia
(1)
Staszów - wypożyczalnia
(1)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(2)
Autor
Arora Alka
(2)
Baturo Wojciech (redaktor)
(2)
Castle Courtney E
(2)
Drążek Wojciech
(2)
Frątczak Emilia
(2)
Frątczak Jan
(2)
Kmieć Aleksandra
(2)
Martin Michael O
(2)
Minnich Chad A
(2)
Mullis Ina V.S
(2)
Stanco Gabrielle M
(2)
Adamczyk Mieczysław
(1)
Adamkiewicz Dorota
(1)
Awramiuk Alina
(1)
Babicz Józef
(1)
Baluch Alicja
(1)
Bartnik Ewa
(1)
Bendick Jeanne (1919- )
(1)
Bzdęga Marian
(1)
Centurino Victoria A. S
(1)
Centurino Victoria A.S
(1)
Czaja Stanisław
(1)
Dutkiewicz Waldemar (1939-2007)
(1)
Dąmbska Izydora (1904-1983)
(1)
Ferens Bronisław (1912- )
(1)
Gajda Kazimierz
(1)
Grębecka Wanda
(1)
Homańczyk Andrzej
(1)
Jeśko-Doręgowska Małgorzata
(1)
Kartezjusz (1596-1650)
(1)
Kątny Marek
(1)
Lewandowska Cecylia (1902-1989)
(1)
Maślankiewicz Kazimierz (1902-1981)
(1)
Michałowski Tomasz (1964- )
(1)
Pacławski Jan
(1)
Parlak Mirosława
(1)
Pyne Lydia
(1)
Pęczak Mirosław
(1)
Ratajek Zdzisław
(1)
Sander Aleksandra
(1)
Schwartz Julius
(1)
Skórska Paulina
(1)
Szaleniec Henryk
(1)
Wertenstein-Żuławski
(1)
Łęska Joanna
(1)
Świst Karolina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
1601-1700
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(24)
nieznany (pol)
(3)
Język
polski
(27)
Odbiorca
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Młodzież
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Przyroda
(22)
Nauczanie początkowe
(7)
Nauczanie
(5)
Osiągnięcia szkolne
(4)
Środowisko człowieka
(4)
Edukacja ekologiczna
(3)
Ekologia
(3)
Eksperyment
(3)
Nauka
(3)
Uczniowie klas początkowych
(3)
Ziemia
(3)
Zwierzęta
(3)
Chemia (przedmiot szkolny)
(2)
Czytelnictwo dziecięce
(2)
Dziecko
(2)
Edukacja regionalna
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Fizyka (przedmiot szkolny)
(2)
Folklor
(2)
Geografia
(2)
Ilustracje dla dzieci
(2)
Januszewska, Hanna (1905-1980)
(2)
Języki obce
(2)
Literatura dziecięca
(2)
Literatura dziecięca polska
(2)
Literatura młodzieżowa
(2)
Literatura młodzieżowa polska
(2)
Matematyka
(2)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
Muzyka
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Programy nauczania
(2)
Przyroda (przedmiot szkolny)
(2)
Szkolnictwo
(2)
TIMSS (badanie)
(2)
Woda
(2)
Adaptacje filmowe
(1)
Aids
(1)
Aktywność ruchowa
(1)
Aktywność twórcza
(1)
Akustyka
(1)
Alternatywny styl życia
(1)
Animizacja
(1)
Antropomorfizacja
(1)
Antropomorfizm
(1)
Astronomia
(1)
Bajka i baśń polska
(1)
Baśń
(1)
Baśń literacka
(1)
Bełza, Władysław (1847-1913)
(1)
Białek, Józef Zbigniew
(1)
Białek, Józef Zbigniew (1930 - )
(1)
Biologia
(1)
Biologia doświadczalna
(1)
Boguszewska, Helena (1886-1978)
(1)
Broniewski, Władysław (1897-1962)
(1)
Brzechwa, Jan (1900-1966)
(1)
Bóg
(1)
Ciała niebieskie
(1)
Ciekawość (postawa)
(1)
Czasopisma
(1)
Czasopisma dla dzieci i młodzieży
(1)
Czasopisma dziecięce
(1)
Czasopisma dziecięce polskie
(1)
Czasopisma katolickie
(1)
Czasopisma młodzieżowe polskie
(1)
Czasopisma nielegalne polskie
(1)
Cztery żywioły
(1)
Czytanie
(1)
Człowiek
(1)
Dahl, Roald (1916-1990)
(1)
Dobro
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dom
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Edukacja filozoficzna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Efekt cieplarniany
(1)
Eksperymenty
(1)
Etos przedsiębiorczości
(1)
Fantastyka
(1)
Fałszerstwo
(1)
Filozofia
(1)
Filozofia biologii
(1)
Filozofia fizyki
(1)
Filozofia nauki
(1)
Filozofia przyrody
(1)
Filozofia umysłu
(1)
Filozofowie
(1)
Fizyka doświadczalna
(1)
Folklor dziecięcy
(1)
Geografia fizyczna
(1)
Geologia
(1)
Gimnazja
(1)
Gotowość szkolna
(1)
Harcerstwo
(1)
Historia
(1)
Historia nauki
(1)
Hoffamnowa, Klementyna (1798-1845)
(1)
Temat: dzieło
Abecadło (czasop.)
(1)
Beskidzkie obrazki
(1)
Co słonko widziało
(1)
DD Reporter (czasop.)
(1)
Kaczor Donald (czasop.)
(1)
Krzyżacy
(1)
Księżniczka (czasop.)
(1)
Kubuś Puchatek (czasop.)
(1)
Muminki
(1)
Opowieści o pilocie Pirxie
(1)
Wakacje
(1)
Wiązanie Helenki
(1)
Zabawy i Marzenia z Barbie
(1)
Temat: czas
2001-0
(3)
1801-
(2)
1901-
(2)
1989-
(2)
101-
(1)
1601-1700
(1)
1701-
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Jarocin
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Młodzież a etyka
(1)
Ostrowiec Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Podlaskie, województwo
(1)
Religijność a moralność
(1)
Studenci a tożsamość społeczna
(1)
Wilno
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma
(2)
Encyklopedia
(2)
Encyklopedie multimedialne
(2)
Film edukacyjny
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Opracowanie
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Sprawdziany i testy dla gimnazjów
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Fizyka i astronomia
(4)
Chemia
(3)
Nauka i badania
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Matematyka
(2)
Biologia
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Historia
(1)
27 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
PISA in Polen - braucht man die Vergleichsuntersuchungen? / Aleksandra Sander. W: Kwartalnik Pedagogiczny. - R. 54, nr 3 (2009), s. 83-97.
Dokument nadrzędny: Kwartalnik Pedagogiczny.
Bibliogr.
Streszcz. ang., pol.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie z Dziejów Nauki i Techniki, ISSN 0077-054X ; 141)
Symbol UKD: 57/59+55/56+548/549](438)"17/18"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 197408 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 218895/czyt.Met.Naucz.Pocz. (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 218896/czyt.Met.Naucz.Pocz. (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43918 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawdziwe fałszerstwa : kilka niesamowitych historii o podrabianiu / Lydia Pyne ; tłumaczenie Andrzej Homańczyk. - Wydanie I. - Kraków : Bo.wiem, 2021. - 301, [2] strony, [8] stron tablic : faksymile, fotografie ; 23 cm.
(Seria #Nauka)
Bibliografia na stronach 265-287. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50233 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Polscy uczniowie to..., czyli PISA 2006 - nauki przyrodnicze / Ewa Bartnik. W: Biologia w Szkole. - [R.] 61, nr 2 (2008), s. 61-64.
Dokument nadrzędny: Biologia w Szkole.
Wyniki PISA - Programu Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów z zakresu nauk przyrodniczych w 2006 r.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49713 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 189-195.
Zawiera: Wstęp: Wyjaśnienie najważniejszych terminów, Cel i przedmiot badań oraz hipotezy badawcze, Metody badawcze (Badania sondażowe wśród uczniów, Analiza dokumentów), Literatura przedmiotu.
Zawiera: Koncepcja regionu w naukach geograficznych: Definicje regionu oraz najważniejsze podejścia badawcze, Ewolucja koncepcji regionu w geografii, Pojęcie regionu w dydaktyce geografii, Region naturalny a region sztuczny, Koncepcja "własnego regionu" w edukacji regionalnej.
Zawiera: Percepcja środowiska w badaniach geograficznych: Geneza badań nad percepcją środowiska, Kluczowe pojęcia - percepcja środowiska, wyobrażenia środowiskowe, mapy wyobrażeniowe, Wyobrażenia środowiskowe - ich postacie i źródła, Mapy wyobrażeniowe - charakterystyka i metody badań, Kierunki badań i główne problemy badawcze, Badania percepcji środowiska przez dzieci.
Zawiera: Charakterystyka obszaru badań oraz badanej grupy uczniów: Podlasie - pogranicze religijno-narodowościowe, specyfika obszaru badań, Szkolnictwo dla mniejszości białoruskiej na Podlasiu (Szkoły, w których prowadzono badania sondażowe), Charakterystyka statystyczna badanej grupy uczniów (Udział uczniów szkół miejskich i wiejskich, Udział dziewcząt, Miejsce zamieszkania uczniów).
Zawiera: Percepcja "własnego regionu" przez uczniów województwa podlaskiego: Percepcja najbliższej okolicy przez uczniów (Najbliższa okolica w wyobrażeniach uczniów - analiza map wyobrażeniowych, Miejsca lubiane i nielubiane oraz miejsca "znaczące"), Obszar poznania wychodzący poza miejscowość zamieszkania ("Obszar poznania" uczniów szkół wiejskich, "Obszar poznania" uczniów z miasta średniej wielkości (Bielsk Podlaski), "Obszar poznania" uczniów z dużego miasta - Białystok), Pojęcie "własnego regionu" w rozumieniu uczniów (Własny region" w rozumieniu uczniów szkół podstawowych, gimnazjów i liceów, Analiza odpowiedzi uczniów według poziomów kształcenia, "Własny region" w rozumieniu uczniów z miejscowości różnej wielkości, Plany uczniów na przyszłość względem "własnego regionu").
Zawiera: "Własny region" w programach nauczania i podręcznikach szkolnych: "Własny region" w podstawie programowej kształcenia ogólnego według etapów edukacji (Podstawa programowa nauczania przyrody w szkole podstawowej, Podstawa programowa nauczania geografii w gimnazjum, Podstawa programowa nauczania geografii w szkołach ponadgimnazjalnych, Podstawa programowa ścieżki edukacyjnej "Edukacja regionalna - dziedzictwo kulturowe w regionie"), W "Własny region" w wybranych programach nauczania i podręcznikach szkolnych ("Własny region" w programach nauczania i podręcznikach do przyrody - szkoła podstawowa, "Własny region" w programach nauczania i podręcznikach do geografii - gimnazjum, "Własny region" w programach nauczania i podręcznikach do geografii - liceum ogólnokształcące).
Zawiera: "Własny region" w wyobrażeniach uczniów oraz w rozumieniu autorów podręczników szkolnych do przyrody i geografii: Okolica zamieszkania w wyobrażeniach uczniów oraz w rozumieniu autorów podręczników (Okolica w wyobrażeniach uczniów, Okolica w rozumieniu autorów podręczników), Okolica miejscowości w wyobrażeniach uczniów oraz autorów podręczników (Okolica miejscowości w wyobrażeniach uczniów, Okolica miejscowości i miejsca zamieszkania w rozumieniu autorów podręczników), Własny region w rozumieniu uczniów, Region w rozumieniu autorów podręczników.
Niniejsza książka jest skróconą i nieco zmodyfikowaną wersją rozprawy doktorskiej pod tytułem "Percepcja własnego regionu przez uczniów a edukacja regionalna", analizującą realizaję edukacji regionalnej w szkole na lekcjach przyrody i geografii z punktu widzenia jej odbiorców - uczniów oraz jej twórców - autorów programów nauczania i podręczników.
Książka
W koszyku
"Encyklopedia TIMSS 2011" opisuje planowany program nauczania w krajach i jurysdykcjach niższego szczebla, które uczestniczyły w ocenie TIMSS 2011, zapewniając szczegółowy opis krajowych kontekstów nauczania i uczenia się matematyki i nauk ścisłych. Każdy uczestnik TIMSS 2011 wniósł do tego tomu rozdział podsumowujący ogólną strukturę systemu edukacji, programy nauczania matematyki i nauk ścisłych oraz podejścia instruktażowe na poziomie podstawowym i średnim I stopnia, wymagania dotyczące przygotowania nauczycieli oraz rodzaje ocen i egzaminów, które są stosowane do monitorowania wyników edukacyjnych na poziomie krajowym. Informacje związane z polityką zawarte w "Encyklopedii TIMSS 2011" mają na celu uzupełnienie danych dotyczących efektów edukacyjnych zawartych w raportach towarzyszących "TIMSS 2011 International Results in Mathematics" i "TIMSS 2011 International Results in Science".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 264438 / 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Encyklopedia TIMSS 2011" opisuje planowany program nauczania w krajach i jurysdykcjach niższego szczebla, które uczestniczyły w ocenie TIMSS 2011, zapewniając szczegółowy opis krajowych kontekstów nauczania i uczenia się matematyki i nauk ścisłych. Każdy uczestnik TIMSS 2011 wniósł do tego tomu rozdział podsumowujący ogólną strukturę systemu edukacji, programy nauczania matematyki i nauk ścisłych oraz podejścia instruktażowe na poziomie podstawowym i średnim I stopnia, wymagania dotyczące przygotowania nauczycieli oraz rodzaje ocen i egzaminów, które są stosowane do monitorowania wyników edukacyjnych na poziomie krajowym. Informacje związane z polityką zawarte w "Encyklopedii TIMSS 2011" mają na celu uzupełnienie danych dotyczących efektów edukacyjnych zawartych w raportach towarzyszących "TIMSS 2011 International Results in Mathematics" i "TIMSS 2011 International Results in Science".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 264439 / 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 105-114.
Zawiera: EDUKACJA PRZYRODNICZA W ZINTEGROWANYM KSZTAŁCENIU WCZESNOSZKOLNYM: Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna w założeniach i realizacji reformy szkolnej z roku 1999/2000; Miejsce edukacji przyrodniczej w procesie kształcenia i wychowania wczesnoszkolnego; Rola edukacji przyrodniczej w rozwoju dziecka; Cele, zadania i treści edukacji przyrodniczej uczniów w młodszym , Metody edukacji przyrodniczej; Przegląd literatury prezentującej dotychczasowe badania nad stanem wiedzy przyrodniczej uczniów.
Zawiera: METODOLOGICZNE PODSTAWY BADAŃ WŁASNYCH: Cele badań, Problemy i hipotezy badawcze, Zmienne i ich wskaźniki (Zmienne niezależne i ich wskaźniki, Zmienna zależna i jej wskaźniki), Metody, techniki, narzędzia badawcze, Organizacja i przebieg badań, próba badawcza.
Zawiera: WIEDZA PRZYRODNICZA UCZNIÓW KLAS I-III SZKOŁY PODSTAWOWEJ W ŚWIETLE WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH: Wiedza przyrodnicza uczniów klas I-III w zakresie treści programowych pierwszego, drugiego i trzeciego roku nauki(Osiągnięcia uczniów klas pierwszych, Osiągnięcia uczniów klas drugich, Osiągnięcia uczniów klas trzecich); Zmiana w zasobie wiedzy przyrodniczej uczniów klas I-III w ciągu kolejnych lat nauki (Analiza wyników globalnych, Rozwój pojęć programowych z pierwszego roku nauki, Rozwój pojęć programowych z drugiego roku nauki, Rozwój pojęć przewidzianych w programach nauczania dla trzeciego roku nauki); Związek osiągnięć przyrodniczych uczniów z usytuowaniem szkoły; Związek osiągnięć przyrodniczych uczniów z wybranymi czynnikami środowiska rodzinnego (Wykształcenie rodziców a osiągnięcia uczniów, Struktura rodziny a poziom wiedzy przyrodniczej dziecka, Sytuacja socjalna rodziny a poziom osiągnięć przyrodniczych dziecka, Wpływ rodziców na zainteresowania przyrodnicze oraz na poziom osiągnięć dzieci).
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Zawiera: S. 17-25 : O reformie wczesnoszkolnej po pięciu latach / Zdzisław Ratajek.
Zawiera: S. 27-33 : Reforma systemu edukacji w świetle dokumentów edukacyjnych Unii Europejskiej / Marzena Pękowska.
Zawiera: S. 35-45 : Programy jako jeden z czynników powodzenia reformy edukacji wczesnoszkolnej / Maria Jakowicka.
Zawiera: S. 47-59 : Stymulowanie aktywności - przeciwdziałanie bezradności matematycznej ucznia / Gustaw Treliński.
Zawiera: S. 61-71 : Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna - retrospektywny przegląd różnych koncepcji / Lidia Pawelec.
Zawiera: S. 73-78 : Nauczyciele o programach do kształcenia zintegrowanego i ich obudowie / Anna Struzik.
Zawiera: S. 79-83 : Podręczniki w zreformowanej edukacji wczesnoszkolnej / Małgorzata Drost.
Zawiera: S. 85-93 : Wybrane założenia Podstawy programowej a praktyka szkolna / Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 95-102 : Poziom wiedzy ekologicznej uczniów kończących etap edukacji wczesnoszkolnej / Mirosława Parlak.
Zawiera: S. 103-109 : Trudności wychowawcze : ciągłość i zmiana od nauczania początkowego do gimnazjum / Beata Komorowska.
Zawiera: S. 111-115 : Problemy oceniania uczniów w edukacji wczesnoszkolnej - założenia i rzeczywistość / Katarzyna Pluta.
Zawiera: S. 117-123 : Edukacja medialna w kształceniu wczesnoszkolnym / Tatiana Kłosińska.
Zawiera: S.125-130 : Efektywność edukacji środowiskowej w zintegrowanym systemie kształcenia wczesnoszkolnego / Mirosława Parlak, Lidia Pawelec.
Zawiera: S. 131-135 : Funkcjonowanie dziecka w roli ucznia - wnioski z doświadczeń reformy edukacji wczesnoszkolnej / Irena Stańczak.
Zawiera: S. 137-141 : Rola i miejsce pracy domowej w kształceniu zintegrowanym / Renata Reclik.
Zawiera: S. 143-147 : Praca domowa uczniów klas początkowych w opinii nauczycieli, rodziców i uczniów / Anna Winiarczyk.
Zawiera: S. 149-152 : Rola pozalekcyjnych i pozaszkolnych zajęć ruchowych w edukacji motorycznej dzieci w młodszym wieku szkolnym / Magdalena Lelonek, Małgorzata Markowska.
Zawiera: S. 153-158 : Środowiskowe uwarunkowania efektów pracy szkolnej uczniów na szczeblu edukacji wczesnoszkolnej / Mariola Wojciechowska.
Zawiera: S. 159-163 : Kształtowanie umiejętności życiowych w zintegrowanym nauczaniu początkowym / Agnieszka Linca.
Zawiera: S. 165-170 : Wyznaczniki przyjaznego klimatu szkolnego w edukacji zintegrowanej / Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 171-173 : Priorytety reformy kształcenia i ich odbicie w praktyce w edukacji wczesnoszkolnej (zarys problematyki) / Irena Oksińska.
Zawiera: S. 177-193 : Dobro jako podstawowa kategoria wychowania dzieci w młodszym wieku szkolnym / Mieczysław Rusiecki.
Zawiera: S. 195-198 : Niektóre problemy diagnozy auksologicznej uczniów klas niższych / Andrzej Jopkiewicz.
Zawiera: S. 199-205 : Założenia teleologii pedagogicznej wobec zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej / Joanna Karczewska.
Zawiera: S. 207-214 : Komunikacja w szkole jako czynnik rozwoju i twórczej aktywizacji działalności dziecka z perspektywy psychologicznej / Irena Pufal-Struzik.
Zawiera: S. 215-224 : Książeczka edukacyjna i jej wykorzystanie w pracy z dziećmi w młodszym wieku szkolnym / Marek Kątny.
Zawiera: S. 225-229 : Poliestetyczne tendencje w edukacji wczesnoszkolnej - właściwy kierunek wzbogacania humanistycznych treści wychowania / Irena Chyła-Szypułowa.
Zawiera: S. 231-234 : Integracyjne tendencje we wczesnoszkolnym nauczaniu języków obcych / Izabela Jaros.
Zawiera: S. 235-239 : Czasopisma uczniowskie szansą na inspirowanie twórczej aktywności dziecka / Iwona Konopnicka.
Zawiera: S. 241-250 : Możliwości wykorzystania współczesnych czasopism dziecięcych w realizacji treści nauczania zintegrowanego (raport z badań) / Beata Korus.
Zawiera: S. 250-257 : Czynniki selekcyjne dzieci na progu zreformowanej szkoły podstawowej / Małgorzata Kwaśniewska, Elżbieta Zyzik.
Zawiera: S. 259-263 : Funkcjonowanie społeczne dzieci rozpoczynających naukę szkolną / Aldona Kopik.
Zawiera: S. 265-270 : Edukacja regionalna w opiniach nauczycieli / Lidia Pawelec, Mirosława Parlak.
Zawiera: S. 271-276 : Specyfika procesu czytania i jego poziom u uczniów kończących pierwszy etap nauki szkolnej (komunikat z badań wstępnych) / Elżbieta Zyzik, Małgorzata Kwaśniewska.
Zawiera: S. 277-280 : Budzenie zainteresowań czytelniczych dzieci w wieku wczesnoszkolnym / Aleksandra Chrzan.
Zawiera: S. 281-287 : Przeciążenie nauką szkolną, poziom rozwoju i stan zdrowia dzieci w młodszym wieku szkolnym (fakty i problemy) / Grażyna Nowak-Starz.
Zawiera: S. 289-298 : Uczeń z niepełnosprawnością umysłową w klasie ogólnodostępnej szkoły podstawowej / Mirosław Rutkowski.
Zawiera: S. 299-304 : O lepszą szkołę wiejską. W kręgu rozważań po reformie systemu oświaty / Mirosław Babiarz.
Zawiera: S. 305-310 : Poprawność ortograficzna pisma uczniów kończących edukację wczesnoszkolną (wnioski z doświadczeń reformy) / Agnieszka Kaczmarczyk.
Zawiera: S. 311-314 : Edukacyjna, wychowawcza i korekcyjna funkcja edukacji muzycznej w pracy z dziećmi młodszymi / Anna Śliwińska.
Zawiera: S. 315-319 : Efekty zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej w świetle wybranych stanowisk i opinii (refleksja krytyczna) / Anna Szkolak.
Zawiera: S. 321-323 : Internet - zagrożenie czy szansa dla współczesnego dziecka (uwagi i opinie) / Kinga Chwastek.
Zawiera: S. 325-328 : Stan wiedzy dzieci na temat Unii Europejskiej jako element wiedzy społecznej dziecka (raport z badań) / Renata Fert.
Zawiera: S. 329-340 : Nauczyciel we współczesnej szkole / Małgorzata Wolska-Długosz.
Książka
W koszyku
Po drugiej stronie lupy czeka na odkrycie nowy, nieznany świat rzeczy małych, niewidocznych gołym okiem. (...). Będziesz chciał się dowiedzieć, jak rośnie kryształ przybierając swą piękną postać i dlaczego kurz może sprzyjać powstawaniu życia. Będziesz chciał się dowiedzieć, dlaczego z pierścieni na łusce rybiej można określić wiek ryb i warunki, w jakich pędziły swe podwodne życie. Ta książka dopomoże ci znaleźć odpowiedź na te wszystkie pytania, a także na wiele innych. A może rozbudzi w tobie zainteresowanie, które powiedzie cię dalej, ku innym nowym światom, o których nie mówi się ani w tej książce, ani żadnej innej? [Fragment wstępu od autora].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26968 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26934 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej ; Nr 40)
Bibliogr.przy rozdz.
Zawiera: S. 21-35 : Priorytety współczesnych reform oświatowych w krajach Unii Europejskiej - implikacje dla Polski / Andrzej Bogaj.
Zawiera: S. 37-62 : Integrowanie edukacji wczesnoszkolnej : wyzwania, szanse, zagrożenia / Krystyna Duraj-Nowakowa.
Zawiera: S. 63-75 : Problemy reformowania edukacji na Ukrainie / Piotr Sikorski.
Zawiera: S. 77-91 : Ścieżki edukacyjne / Małgorzata Suchańska.
Zawiera: S. 93-109 : Główne problemy wynikające z reformy strukturalnej na różnych poziomach kształcenia / Mirosław Szymański.
Zawiera: S. 113-115 : Tradycyjne myślenie o nauczaniu i szkole jako zagrożenie reformy edukacji / Gustaw Treliński.
Zawiera: S. 116-118 : Diagnostyczność oceny opisowej w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej / Kazimiera Dutkiewicz.
Zawiera: S. 119-121 : Problemy społecznego funkcjonowania dziecka w edukacji zintegrowanej / Aldona Kopik.
Zawiera: S. 122-123 : Przyroda trzonem dla integracji przedmiotów (refleksje ze startu reformy) / Irena Oksińska.
Zawiera: S. 124-127 : Edukacja środowiskowa w nauczaniu zintegrowanym / Mirosława Parlak.
Zawiera: S. 128-132 : Teoretyczne podstawy nauczania integracyjnego w edukacji wczesnoszkolnej / Irena Stańczak.
Zawiera: S. 133-135 : Miejsce i rola muzyki w nauczaniu zintegrowanym / Wiesława Barcicka.
Zawiera: S. 136-139 : Myślenie twórcze w kształceniu zintegrowanym / Ewa Faliszewska.
Zawiera: S. 140-145 : Muzyka i jej znaczenie w rozwoju dzieci i młodzieży w świetle obecnej reformy edukacji - wyzwania, szanse, zagrożenia / Ewa Kot.
Zawiera: S. 146-148 : Zadania nauczyciela-wychowawcy w pedagogice Marii Montessori a ich walory w nauczaniu języków obcych / Mieczysława Materniak.
Zawiera: S. 149-151 : Rozwijanie podmiotowości ucznia w procesie edukacji zintegrowanej / Katarzyna Palka.
Zawiera: S. 152-156 : Wspomaganie nauczycieli w przygotowaniu do nowych zadań w kształceniu zintegrowanym - doświadczenia, rozwiązania, trudności / Zofia Szybalska.
Zawiera: S. 157-159 : Gotowość dzieci siedmioletnich z ujemnym wynikiem bilansu zdrowia do nauki czytania, pisania i matematyki w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej - komunikat z badań / Ewa Małgorzata Szumilas.
Zawiera: S. 163-164 : Ścieżki dydaktyczne jedną z form zajęć terenowych w nauczaniu przyrody / Lesława Nowak [et al.].
Zawiera: S. 165-168 : Nauczanie blokowe / Anna Turkowska.
Zawiera: S. 169-170 : Projekt - forma pracy na lekcji języka obcego a nauczanie dwujęzyczne / Małgorzata Niemiec-Knaś.
Zawiera: S. 171-172 : Zajęcia zintegrowane w ramach warsztatów merytoryczno-dydaktycznych na studiach podyplomowych "przyroda" przygotowujących nauczycieli do pracy w zreformowanej szkole / Bożena Wójtowicz [et al.]
Zawiera: S. 175-176 : Ścieżki dydaktyczne szansą rozwoju edukacji regionalnej / Bożena Wójtowicz.
Zawiera: S. 177-179 : Dokształcanie nauczycieli w zakresie nauczania blokowego przyrody w świetle reformy systemu edukacji / Bożena Wójtowicz.
Zawiera: S. 180-182 : Reforma szansą czy zagrożeniem dla edukacji / Bożena Zawadzka.
Zawiera: S. 183-184 : Integracja treści przyrodniczych podczas zajęć w zielonych szkołach / Elżbieta Buchcic.
Zawiera: S. 185-193 : Interdyscyplinarne ścieżki - szansą nowej edukacji w szkole / Barbara Juśkiewicz, Grzegorz Wójcik.
Zawiera: S. 194-195 : Wychowanie do życia w rodzinie jako ścieżka edukacyjna / Marzanna Kostecka.
Zawiera: S. 196-204 : Szkoła promująca zdrowie szkołą XXI wieku / Elżbieta Walkowicz.
Zawiera: S. 205-209 : Przykład realizacji ścieżki międzyprzedmiotowej w centrum Kielc / Elżbieta Wołoszyn.
Zawiera: S. 210-217 : Ścieżki edukacyjne w nauczaniu geografii / Ignacy Janowski.
Zawiera: S. 221-223 : Diagnozy edukacyjne w kontekście reform oświatowych / Waldemar Dutkiewicz.
Zawiera: S. 224-231 : Przemiany w polskiej szkole z perspektywy pedagogiki twórczości / Teresa Giza.
Zawiera: S. 232-235 : Liceum techniczne jako pierwowzór liceum profilowanego zawodowo (opinie pierwszych absolwentów) / Sławomir Koziej.
Zawiera: S. 236-239 : Przemiany strukturalne szkolnictwa polskiego po II wojnie światowej i ich konsekwencje dla współczesnej reformy / Stanisław Majewski.
Zawiera: S. 240-242 : Czy nauczyciel współczesny może się wybić na intelektualną samodzielność - dylemat teoretyczny czy realna perspektywa / Zdzisław Ratajek.
Zawiera: S. 243-246 : Problemy związane z funkcjonowaniem gimnazjum w nowej rzeczywistości szkolnej / Andrzej Drogosz.
Zawiera: S. 247-252 : Problemy wdrażania reformy w świetle dotychczasowych doświadczeń / Małgorzata Muzoł.
Zawiera: S. 253-254 : Główne problemy wynikające z reformy strukturalnej na różnych poziomach kształcenia - szkoła podstawowa, gimnazjum i liceum / Barbara Mogielska.
Zawiera: S. 255-256 : Program badawczy "Niebo na dłoni" / Elżbieta Zając.
Zawiera: S. 257-260 : Edukacja filozoficzna w gimnazjum / Elżbieta Zając, Ewa Błażkow.
Filozofia zmian edukacyjnych: Nowe rozumienie edukacji. Przemiany miejsca i roli edukacji w makrosystemie społecznym. Przemiany racjonalności edukacyjnej. Przemiany taksonomii celów edukacji. Priorytety reform w krajach Unii Europejskiej. Współczesne rynki pracy a edukacja. Determinanty reform współczesnej edukacji. System wartości, który ma wpajać współczesna szkoła. Konstruktywne cechy nowocześnie pojmowanego kształcenia ogólnego. Nowe zadania i funkcje szkoły ogólnokształcącej. Efekty edukacji szkolnej - kompetencje ucznia. Problem startu szkolnego. Nierówny poziom kształcenia podstawowego. Strategiczna rola gimnazjum. Ocena opisowa.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 9-12 : Józef Zbigniew Białek - badacz-nauczyciel akademicki-humanista / Bożena Pietrzyk.
Zawiera: S. 13-23 : Bibliografia publikacji prof. zw. dra hab. Józefa Zbigniewa Białka / Bożena Pietrzyk
Zawiera: S. 24-30 : Krytyka archetypowo-mitograficzna i tematyczna w badaniach nad literaturą dla dzieci i młodzieży / Alicja Baluch.
Zawiera: S. 31-40 : Teoretyczne założenia krytyki literatury dla młodzieży, czyli współczesne progi normatywizmu / Svatava Urbanowá.
Zawiera: S. 41-51 : Książka czy zabawka, czyli o nowym rozdziale literatury dla dzieci / Małgorzata Chrobak.
Zawiera: S. 52-65 : Kompleks mentora. Powieść dla młodzieży u schyłku tysiąclecia / Grzegorz Leszczyński.
Zawiera: S. 66-93 : Polskie baśnie, bajki i opowieści fantastyczne dla dzieci z lat 1970-1989 / Stanisław Frycie.
Zawiera: S. 94-109 : Polska literatura dziecięca i młodzieżowa w Szwecji / Ewa Teodorowicz-Hellman.
Zawiera: S. 110-122 : Antropomorfizowany obraz interakcji jako literacka propedeutyka więzi / Katarzyna Krasoń.
Zawiera: S. 123-136 : U źródeł poetyckiej antropologii dziecka (motyw kołyski) / Zofia Ożóg.
Zawiera: S. 137-144 : Kształcenie literackie dziecka w wieku wczesnoszkolnym / Maria Guśpiel.
Zawiera: S. 145-149 : Otwarty dydaktyzm czytanek Klementyny z Tańskich Hoffmanowej / Alicja Ungeheuer-Gołąb.
Zawiera: S. 150-161 : Co słonko widziało Marii Konopnickiej - scenariusz zabawy w oswajanie przestrzeni wiejskiej / Maria Ostasz.
Zawiera: S. 162-171 : Spotkanie z rzeczywistością - Wokół pisarstwa Heleny Boguszewskiej dla dzieci i młodzieży / Zofia Brzuchowska.
Zawiera: S. 172-184 : "Inni" i "obcy" w powieściach dla młodzieży Ireny Jurgielewiczowej / Jolanta Ługowska.
Zawiera: S. 185-197 : Droga Hanny Januszewskiej do "Dziecięcego Nobla" / Ryszard Waksmund.
Zawiera: S. 198-206 : Powieść o uczniowskich wakacjach / Jan Pacławski.
Zawiera: S. 207-228 : Polski Indianin i jego twórczość. Studium wybranych problemów / Gertruda Skotnicka.
Zawiera: S. 229-242 : Poczciwy sceptyk w świecie automatów (Opowieści o pilocie Pirxie Stanisława Lema) / Antoni Smuszkiewicz.
Zawiera: S. 243-252 : Czytając Beskidzkie obrazki Emilii Waśniowskiej / Zbigniew Baran.
Zawiera: S. 253-279 : Świat przyrody w indoeuropejskich opowieściach ludowych / Marek Kątny.
Zawiera: S. 280-289 : Krzyżacy Henryka Sienkiewicza na scenie i na ekranie / Halina Kosętka.
Zawiera: S. 290-298 : Pisarze dla dzieci we wspomnieniach własnych / Joanna Papuzińska.
Zawiera: S. 299-308 : Elementy folkloru w ilustracji książki dziecięcej na przykładzie sztuki ilustratorskiej Zofii Stryjeńskiej.
Zawiera: S. 309-319 : Czasopisma katolickie dla dzieci i młodzieży i ich wydawcy / Jerzy Jarowiecki.
Zawiera: S. 320-331 : Konkursy literackie w prasie konspiracyjnej w latach 1939-1945 / Bożena Pietrzyk.
Zawiera: S. 332-334 : Rok smoka / Kazuko Tamura.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej, ISSN 1234-7604 ; nr 4)
Zawiera: KSIĄŻKA I CZSOPISMO W SZKOLE: Książka i czasopismo we współczesnej cywilizacji, Zasady doboru książek dla młodego czytelnika, Formy pracy z książką i czasopismem w przedszkolu, Teatr szkolny a czytelnictwo, Literatura dla w wieku przedszkolnym, Współczesne czasopisma dla dzieci i młodzieży, Piśmiennictwo służące poznaniu i wiedzy, Czytelnictwo dzieci i młodzieży w szkole i poza szkołą, Uwagi o konieczności badań nad czytelnictwem dzieci i młodzieży.
Zawiera: WYBRANE ZAGADNIENIA Z POETYKI LITERATURY DLA DZIECI I MŁODZIEŻY : Właściwości literatury pięknej dla dzieci i młodzieży, Tematyka książek dla dzieci i młodzieży, Bohater w lekturach dla młodego czytelnika, Zjawisko animizacji i antropomorfizacji w literaturze dla dzieci, Komizm i humor w literaturze dla dzieci, Folklor w literaturze dla dzieci, Poezja dla dzieci, Fantastyka i przygoda w książkach dla dzieci i młodzieży, Ilustracja w książkach dla dzieci i młodzieży.
Zawiera: ZARYS DZIEJÓW LITERATURY DLA DZIECI I MŁODZIEŻY : Literatura dla dzieci i młodzieży w Polsce i innych krajach Europy do końca XVIII wieku, Literatura dla dzieci i młodzieży w latach 1800-1864, Literatura dla dzieci i młodzieży w okresie pozytywizmu, Literatura dla dzieci i młodzieży w okresie Młodej Polski, Literatura dla dzieci i młodzieży w okresie międzywojennym, Literatura dla dzieci i młodzieży w latach 1944-1980, Literatura dla dzieci i młodzieży w latach 1980-1994.
Poziomy czytelnicze. Formy pracy z książką w przedszkolu: analityczne, interpretacyjne, adaptacyjne, oceniające. Komizm językowy, sytuacyjny, postaciowy, prosty i satyryczny. Fantastyka baśniowa, fantastyka oparta na deformacji rzeczywistości realnej, fantastyka modelowa.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej