Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(38)
Forma i typ
Książki
(31)
Czasopisma
(7)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(63)
tylko na miejscu
(31)
nieokreślona
(1)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(12)
Kielce - Czytelnia
(16)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(4)
Busko zdrój - czytelnia
(3)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(6)
Jędrzejów - użytek wewnętrzny
(2)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(4)
Końskie - wypożyczalnia
(5)
Końskie - czytelnia
(2)
Opatów - wypożyczalnia
(3)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(3)
Ostrowiec - czytelnia
(2)
Pińczów - wypożyczalnia
(1)
Pińczów - czytelnia
(2)
Sandomierz - wypożyczalnia
(7)
Sandomierz - czytelnia
(3)
Starachowice - wypożyczalnia
(7)
Starachowice - czytelnia
(1)
Staszów - wypożyczalnia
(6)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(4)
Włoszczowa - czytelnia
(2)
Autor
Brogowski Leszek
(2)
Bukowski Jacek (1948- )
(2)
Dąbrowski Zygmunt
(2)
Pełzowski Andrzej
(2)
Serwińska-Guttfeld Maria
(2)
Spudowska Alina
(2)
Bobrowska Ładysława
(1)
Bogdanowicz Piotr
(1)
Chmielewska Lidia
(1)
Daraszkiewicz Erna
(1)
Denek Kazimierz (1932- )
(1)
Dyakiewicz Anna
(1)
Dymara Bronisław
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Dzikiewicz Irena
(1)
Goriszowski Włodzimierz
(1)
Jakóbik Barbara
(1)
Jaworski Michał
(1)
Jaworski Michał (1921- )
(1)
Karipidis Krystyna
(1)
Karp Czesław
(1)
Karp Czesław Jan (1898- )
(1)
Kolbiarz Leopold
(1)
Korzeniowska Wiesława
(1)
Kowalska Krystyna
(1)
Kowolik Piotr
(1)
Kozak Wioletta
(1)
Kołodziej Marek (nauczyciel)
(1)
Krzywiec Rudolf
(1)
Lewińska Beata
(1)
Marciniak Zbigniew
(1)
Mierzwiak Jerzy
(1)
Opacka Anna
(1)
Pawlus Marta
(1)
Pełzowska Elżbieta
(1)
Podolska Beata
(1)
Polkowska Irena
(1)
Popek Stanisław (1936- )
(1)
Radziejowska Magdalena
(1)
Rudowski Tomasz
(1)
Rutkowski Mirosław (nauki pedagogiczne)
(1)
Stojak Grażyna (1959- )
(1)
Stopczyk Stanisław Krzysztof (?-2013)
(1)
Szefler Elżbieta
(1)
Tomaszewska Maria
(1)
Turowska-Zakrzewicz Katarzyna
(1)
Zarzecka Barbara
(1)
Zwolińska Ewa A
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(13)
1980 - 1989
(7)
1970 - 1979
(3)
Okres powstania dzieła
1945-1989
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(33)
nieznany (pol)
(4)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(37)
nieznany (ol)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Temat
Sztuka
(14)
Wychowanie plastyczne
(7)
Dziecko
(3)
Język polski
(3)
Muzyka
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Sztuka (przedmiot szkolny)
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Czasopisma pedagogiczne polskie
(2)
Edukacja artystyczna
(2)
Edukacja techniczna
(2)
Młodzież
(2)
Rodzina
(2)
Szkolnictwo podstawowe
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Technika
(2)
.4 Twórczość
(1)
Adaptacja
(1)
Adolescencja
(1)
Afazja
(1)
Affolter, Felicie
(1)
Agresja
(1)
Akceptacja
(1)
Architektura
(1)
Autyzm
(1)
Biblioterapia
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko autystyczne w rodzinie
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko upośledzone umysłowo
(1)
Edukacja regionalia
(1)
Fizyka
(1)
Gminny Zespół Szkół w Łagowie (woj. świętokrzyskie)
(1)
Grafika komputerowa
(1)
Gunzburg, H. C.
(1)
Głusi w rodzinie
(1)
Hess, Peter
(1)
Informatyka
(1)
Integracja
(1)
Język łaciński
(1)
Knill, Christopher
(1)
Knill, Marian
(1)
Kościół katolicki
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Matematyka
(1)
Metoda Knillów
(1)
Metoda Petera Hessa
(1)
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
(1)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(1)
Metody nauczania
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Mowa
(1)
Muzykoterapia
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele plastyki
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Niepełnosprawność umysłowa
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Niepubliczna Wielofunkcyjna Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza "Nasz Dom" (Ostrowiec Świętokrzyski)
(1)
Ojczyzna
(1)
Orzecznictwo
(1)
Ośrodek Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy Polskiego Stowarzyszenia Na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym (Kielce)
(1)
Plastyka
(1)
Podstawa programowa
(1)
Polskie Stowarzyszenie Na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Kielcach
(1)
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna (Pińczów)
(1)
Postawy
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Potrzeby
(1)
Praca pozalekcyjna
(1)
Przysposobienie biblioteczne
(1)
Regionalizm
(1)
Rodzice
(1)
Rytmika
(1)
Sherborne, Weronika
(1)
Skala PAC H. C. Gunzburga
(1)
Skala PAS H. C. Gunzburga
(1)
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy (Cudzynowice)
(1)
Społeczna adekwatność osobowa (personal social adequacy)
(1)
Studium przypadku
(1)
Szkola Podstawowa im. Stefana Żeromskiego (Chmielnik)
(1)
Szkolnictwo średnie
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Uczniowie szkół ponadgimnzajalnych
(1)
Wiedza o kulturze
(1)
Wolontariat
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Temat: czas
1901-
(2)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Chmielnik (woj. świętokrzyskie)
(1)
Cudzynowice (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Ostrowiec, Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Pińczów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Polska
(1)
Łagów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Czasopisma pedagogiczne polskie
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Czasopismo polskie
(2)
Poradnik
(2)
Encyklopedie
(1)
Literatura
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Kultura i sztuka
(4)
38 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 13 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 243465 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 243464/czyt.37 (1 egz.)
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 39924 czyt. (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41368 (1 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30218 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46732 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25920 (1 egz.)
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50037 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 26388 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44959 (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38971 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25664 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28447 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 208538 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temat
Symbol UKD: 73/76.036/.038+77.04](091)
Bibliogr. s. 311-312.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 206500, 206499, 206501, 206498 (4 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 206497/czyt.Podr. (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42006 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21821 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35996, 35997 (2 egz.)
Sandomierz - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 34260 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16822, 18729 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 207730/czyt.37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43047 f. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 206615 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 206611/czyt.Met.Wych.Plast. (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36820, 36819 (2 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32131, 32129, 32130, 32128 (4 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17130, 17131 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 10 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 206591, 206589, 206590, 208575 (4 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 206588/czyt.Podr. (1 egz.)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33844 (1 egz.)
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 33843 (1 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27074 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41825 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36795 (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31981, 31982 (2 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16835 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23960 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - użytek wewnętrzny
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 793 bp (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.291-[292]
Zawiera: Poznanie dziecka i jego środowiska.
Zawiera: Sposoby realizacji programu szkoły życia w początkowym okresie edukacji: Funkcjonowanie w środowisku, Kształtowanie mowy, Plastyka, Zajęcia ruchowe, Rewalidacja indywidualna (zajęcia logopedyczne, usprawnienie manualne i w zakresie samoobsługi).
Zawiera: Środki pedagogiczne w szkole życia: Pomoce naturalne i ich zastępniki, Zabawki dydaktyczne, Materiały ilustracyjne i "Obrazy konturowe", "Rysowane wierszyki", "Wybór wierszy i zagadek", Pomoce specjalne, Listy obecności i kalendarze pogody, Urządzenie i wyposażenie izby lekcyjnej.
Zawiera: Planowanie pracy dydaktyczno-wychowawczej: Szczegółowy rozkład materiału nauczania - przykład dla I etapu, Ramowe rozkłady materiału nauczania w kolejnych etapach edukacji, Przykłady konspektów zajęć z dziećmi uwzględniające realizację zbliżonej tematyki w I, II i III etapie nauczania, Przykłady konspektów rewalidacji indywidulanej.
Konspekty zajęć dla I, II i III etapu nauczania (uczniowie z upośledzeniem umiarkowanym i znacznym): "Nasze pożywienie - makaron", "Nasze pożywienie - przetrwory zbożowe - mąka i kasze", "Potrawy z mąki - makaron, zacierki". Przykłady konspektów rewalidacji indywidualnej. Ćwiczenia logopedyczne dla dzieci znacznie upośledzonych, kontynuujących naukę III lub IV rok. Temat: "Wymowa głosek b i k w nagłosie, z wykorzystaniem tematu okolicznościowego: Rozbieramy choinkę.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 183003/czyt.Progr. (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Rola przedszkola i szkoły w rozwijaniu plastycznej twórczości dziecięcej ; Znajomość rozwoju twórczości plastycznej dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym warunkiem skutecznej pracy nauczyciela ; Kształtowanie wrażliwości kolorystycznej dzieci i możliwości nauczyciela w tym zakresie ; Zagadnienia związane z rozwojem wrażliwości kolorystycznej dziecka zawarte w programie pracy przedszkola i szkoły podstawowej w klasach I-III ; Sposoby wyrażania przestrzeni w pracach plastycznych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym ; Człowiek jako temat prac plastycznych dziecka - analiza rozwoju schematu rysunkowego postaci ludzkiej ; Sposoby uzyskiwania ruchu postaci ludzkiej w pracach plastycznych dzieci ; Możliwości wyrażania muzyki środkami plstycznymi ; Sprawność manualna dziecka w wieku przedszkolnym ; Pomoce dydaktyczne oraz możliwości ich wykorzystania w pracy z dziećmi w przedszkolu i w szkole ; Zajęcia plastyczne jako wstęp do nauki pisania ; Przykładowy rozkład materiału nauczania plastyki dla kl. I szkoły podstawowej ; Przykładowy rozkład materiału nauczania plastyki dla kl. II szkoły podstawowej ; Przykładowy rozkład materiału nauczania plastyki dla kl. III szkoły podstawowej.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 233986 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 233536/czyt.Met.Jęz.Pol. (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36393 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Materiały do Wykładów i Seminariów dla Młodszych Sił Pomocniczych Naukowo-Dydaktycznych Państwowej Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych we Wrocławiu ; z. 10.)
Temat
Symbol UKD: 37.091.2-057.16:378.016:72/.76
Na prawach rpsu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 136881 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 20)
Zawiera: Część pierwsza: Poszukiwanie drogi / Kazimierz Denek.
Zawiera: Rozdział I - Pojęcie Ojczyzny, jej rodzaje, funkcje i odniesienia ; Rozuumienie Ojczyzny ; Profile Ojczyzny ; Co zawiera pojęcie Ojczyzny ; Powinności wobec Ojczyzny.
Zawiera: Rozdział II - Moja mała Ojczyzna: Krzemieniec, Tczew, Wielkopolska ; Kształtowanie miłości do małej Ojczyzny.
Zawiera: Rozdział III - Desygnat Ojczyzny ; Język w społeczeństwie wiedzy ; Funkcje języka w procesie edukacji ; Najstarszy czynnik kształtujacy tożsamość narodową ; Opiewany w poezji i prozie ; Czy nieuleczalne okaleczenie? ; Inwazja nowomowy na edukację ; Co przeszkadza szkole w byciu źródłem poprawnej polszczyzny? ; Sprzężenie zwrotnne między językiem teorii a praktyką edukacji ; Kultura języka.
Zawiera: Rozdział IV - Najwyższa wartość ; Istota wartości, ich geneza i funkcje ; Wartości poznawcze i uniwersalne ; Wartości w edukacji ; Spory o wartości ; Ojczyzna wśród innych wartości w opinii 1872 respondentów.
Zawiera: Część druga: Kulturowe przemiany w obrębie wielkich i małych Ojczyzn / Wiesława Korzeniowska.
Zawiera: Rozdział I - Mała i wielka Ojczyzna wobec współczesnych trendów unifikacyjnych ; Rozważania o wielkiej i małej Ojczyźnie ; Mała Ojczyzna - kształtowanie się i rozwój pojęcia ; Mikrospołeczności z tradycyjną hierarachią wartości w realiach UE.
Zawiera: Rozdział II - Mała Ojczyzna i jej wybrane "obszary szczególne" (na przykładzie Górnego Śląska) ; Górny Śląsk w rozważaniach o małej Ojczyźnie ; Górny Śląsk - "szczególny przypadek kulturowy" ; Współczesne "obszary szczególne" górnosląskiej małej Ojczyzny.
Rozdział III - "By czas nie zaćmił i niepamięć" ; Świat dziecka - światem wielkiej i małej Ojczyzny ; Wiedza o ojczyźnie lokalnej - hobby czy konieczność? ; Edukacja o małej Ojczyźnie - stan dzisiejszy i potrzeby.
Zawiera: Część trzecia: Mała i wielka Ojczyzna w humanistycznej edukacji / Bronisława Dymara.
Zawiera: Rozdział I - Wielka Ojczyzna i małe ojczyzny - śladami różnych znaczeń i kontekstów ; Stany rzeczy a sytuacje ; Polskość jako sytuacja ; Rózne barwy i odmiany polskości ; Dom rodzinny jako podstawa współbycia w małych ojczyznach ; Wartości jako obiekty, czyny i idee.
Zawiera: Rozdział II - Ojczyzna i ojczyźniane klimaty w tekstach szkolnych podręczników ; Podręczniki do języka polskiego źródłem wiedzy o polskości i Ojczyźnie ; Polskość jako sytuacja historyczna ; Bohaterstwo i bohaterowie ; Ojczyźniane klimaty w podręcznikach i zyciu arodzaje wrażliwosci dziecka ; Polska z oddali. Bohaterowie wygnańcy.
Zawiera: Rozdział III - Różne barwy polskości w kompleksowej edukacji ; Współnota uczniów i nauczycieli ; Uczenie sie kompleksowe w pigułce ; Dom niejedno ma imię i z tego właśnie słynie... - realizacja kompleksu w klasie VI ; Tradycje, obyczaje i obrzędy - dynamika zajęć w klasie II gimnazjum ; Literatura i plastyka jako opowieść o człowieku - inspiracje do zajęć w liceum ; Pedagogika współbycia jako odmiana personalizmu, źródło humanistycznej edukacji oraz patriotycznego wychowania.
Zawiera: Seria "Nauczyciele - Nauczycielom" - wykaz publikacji.
Streszcz. ang. przy częściach. Wstęp także ang.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy niektórych pracach.
Zawiera: Kreatywność w międzynarodowej perspektywie porównawczej / Wojciech Jankowski.
Zawiera: Kreatywność jako wartość i cel edukacji / Aleksandra Minczankowska.
Zawiera: Kreatywność artystyczna jako wartość edukacyjna / Hanna Krauze-Sikorska.
Zawiera: Samotność siłą kreacji osobowej wychowanka / Krystyna Chałas.
Zawiera: Przemiany w polskiej edukacji - kreatywność nauczyciela / Małgorzata Zalewska-Bujak.
Zawiera: Oczekiwania uczniów wobec spsosbów prowadzenia lekcji przez nauczycieli w zreformowanej szkole na różnych poziomach edukacji (szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła średnia) / Andrzej Browarny.
Zawiera: Twórcza edukacja językowa w świetle opinii nauczycieli klas początkowych / Edyta Skoczylas-Krotla.
Zawiera: Możliwości realizacji formy "słuchanie muzyki" w edukacji wczesnoszkolnej / Lidia Kataryńczuk-Mania.
Zawiera: Aktywne słuchanie muzyki w edukacji wczesnoszkolnej / Grażyna Darłak.
Zawiera: Zajęcia umuzykalniające dzieci w wieku niemowlęcym, przedszkolnym i wczesnoszkolnym / Magdalena Bereda.
Zawiera: Teatr dziecięcy - jego rola i wpływ na rozwój kreatywności przyszłych pokoleń / Maria Grzelczak.
Zawiera: "Pomorze górom się kłania" - kształcenie postawy twórczej uczniów poprzez rozwój zdolności teatralnych, muzycznych i plastycznych na zajęciach pozalekcyjnych / Marzanna Matyasik, Magdalena Łubkowska-Stanisławska.
Zawiera: Metody kreatywne w edukacji fizycznej dzieci nauczania zintegrowanego / Teresa Banaszkiewicz.
Zawiera: Styl komunikowania się nauczyciela z uczniami a skuteczność porozumiewania się i współdziałania w klasie / Beata Sufa.
Zawiera: Kształtowanie kompetencji komunikacyjnej uczniów siedmio- i dziewięcioletnich w małej grupie zadaniowej / Dorota Sobierańska.
Zawiera: Nauczanie zintegrowane, uniformizacja, nowa edukacja / Danuta Łada.
Zawiera: Rozwijanie wyobraźni dziecka na zajęciach plastycznych o charakterze integracyjnym / Renata Kozieł.
Zawiera: Zdanie warunkowe jako narzędzie kształtowania kreatywności nauczycieli i uczniów / Agata Cabała.
Zawiera: Aktywność twórcza a poziom kompetencji polonistycznych uczniów gimnazjum / Jadwiga Lis.
Zawiera: Udział nauczycieli w kształtowaniu twórczych postaw uczniów (na przykładzie pracy z tekstem podręcznika) / Jadwiga Oleksy.
Zawiera: Przełamywanie schematów w edukacji polonistycznej dziecka / Maria Guspiel.
Zawiera: Kształcące i wychowawcze aspekty naauczania geografii regionalnej / Andrzej Browarny.
Zawiera: Interpretacja utworów muzycznych w aspekcie procesu twórczego / Mirosław Dymon.
Zawiera: Środowisko rodzinne w procesie rozwoju muzycznego dzieci / Beata Bonna.
Zawiera: Uczenie muzyki w szkole a wychowanie / Anna Waluga.
Zawiera: Muzyczna aktywność twórcza młodzieży / Elżbieta Szubertowska.
Zawiera: Informacja o muzycznych warsztatach "Metody efektywnego relaksu" / Ewa Klimas-Kuchtowa.
Zawiera: Zdolności twórcze dziecka - modele i warunki ich rozwijania / Małgorzata Suświłło.
Zawiera: Kreatywność w edukacji wybitnych muzyków - z analiz materiałów biograficznych / Bogumiła Mika.
Zawiera: Przełamywanie schematów w edukacji muzycznej dziecka / Jerzy Dyląg.
Zawiera: Kształcenie twórczej postawy dziecka poprzez zajęcia umuzykalniające w klasach I-III szkoły muzycznej I stopnia / Agnieszka Soroka.
Zawiera: Edukacja wyobraźni dziecka z wykorzystaniem elementów muzyki, plastyki, słowa i ruchu w kształceniu zintegrowanym / Mirosław Kisiel.
Zawiera: Formy aktywności muzycznej z elementami muzykoterapii w rozwijaniu twórczej postawy studentów edukacji wczesnoszkolnej / Elżbieta Soja, Aldona Wojciechowska.
Zawiera: Kształtowanie twórczej aktywności dziecka w nauczaniu gry na fortepianie / Gabriela Karin Konkol.
Zawiera: Aktywność plastyczna jako stymulator rozwoju kreatywnej postawy dziecka / Ewa Piwowarska.
Zawiera: Terapeutyczna rola zajęć plastycznych w pracy pozalekcyjnej z dziecmi przewlekle chorymi w warunkach szpitalnych / Bernadeta Szczupał.
Zawiera: Znaczenie improwizacji fortepianowej w kształtowaniu funkcji manualnych oraz zdolności twórczych dzieci 6-7 letnich z mózgowym porażeniem dziecięcym / Izabela Dębicka.
Zawiera: Program autorski klasy integracyjnej animatorów twórczości artystycznej / Izabela Plieth-Kalinowska.
Zawiera: Edukacja artystyczna a zainteresowania muzyczne dzieci niepełnosprawnych / Ewelina Jutrzyna.
Podstawowe założenia kreatywnego wychowania i kształcenia. Kreatywność w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Kreatywność w edukacji polonistycznej i geograficznej. Kreatywność w edukacji artystycznej. Rozwijanie twórczości plastycznej i muzycznej u dzieci chorych i niepełnosprawnych.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gunzburg, H. C. Sherborne, Weronika Affolter, Felicie Hess, Peter Knill, Christopher Knill, Marian Montessori, Maria (1870-1952) Szkola Podstawowa im. Stefana Żeromskiego (Chmielnik) Ośrodek Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy Polskiego Stowarzyszenia Na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym (Kielce) Niepubliczna Wielofunkcyjna Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza "Nasz Dom" (Ostrowiec Świętokrzyski) Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy (Cudzynowice) Gminny Zespół Szkół w Łagowie (woj. świętokrzyskie) Polskie Stowarzyszenie Na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Kielcach Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna (Pińczów) Dziecko niepełnosprawne umysłowo Studium przypadku Niepełnosprawność umysłowa Szkolnictwo specjalne Dziecko niepełnosprawne Kształcenie integracyjne Adaptacja Akceptacja Potrzeby Skala PAC H. C. Gunzburga Skala PAS H. C. Gunzburga Społeczna adekwatność osobowa (personal social adequacy) Autyzm Dziecko autystyczne Matematyka Fizyka Mowa Ćwiczenia ortofoniczne Ćwiczenia oddechowe Ćwiczenia fonacyjne Ćwiczenia logorytmiczne Ćwiczenia kształtujące słuch Fonematyczny Ćwiczenia artykulacyjne Zespół Retta Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne Muzykoterapia Metoda Knillów Metoda Petera Hessa Biblioterapia Praca pozalekcyjna Niepełnosprawni umysłowo Agresja Rodzina Postawy rodzicielskie Wsparcie społeczne Rodzice Integracja Niepełnosprawni Uczniowie gimnazjów Uczniowie Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych Uczniowie szkół ponadgimnzajalnych Adolescencja Młodzież Postawy Wolontariat Orzecznictwo Kościół katolicki Dziecko autystyczne w rodzinie Afazja Dziecko Dojrzałość szkolna Niepowodzenia szkolne Uczniowie klas początkowych Zespół Turnera Wychowanie fizyczne Głusi w rodzinie Chmielnik (woj. świętokrzyskie) Kielce (woj. świętokrzyskie) Cudzynowice (woj. świętokrzyskie) Ostrowiec, Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie) Świętokrzyskie, województwo Łagów (woj. świętokrzyskie) Pińczów (woj. świętokrzyskie)
Zawiera: S. 17-29 : Realizacja obowiązku szkolnego przez uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w szkole podstawowej / Justyna Molisak.
Zawiera: S. 31-39 : Funkcjonowanie dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną w środowisku szkolnym / Ewa Sikora.
Zawiera: S. 41-51 : Akceptacja i adaptacja dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w szkole ogólnodostępnej / Barbara Kłosowicz.
Zawiera: S. 53-63 : Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w klasie integracyjnej w opinii nauczycieli i rodziców - studium przypadku / Wioletta Kalina.
Zawiera: S. 65-75 : Sytuacja społeczna ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej w opinii pełnosprawnych rówieśników / Katarzyna Dudek.
Zawiera: S. 77-86 : Akceptacja społeczna ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym w klasie integracyjnej szkoły podstawowej - studium przypadku / Magdalena Pedyńska.
Zawiera: S. 87-96 : Funkcjonowanie społeczne dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną / Grażyna Stąporek.
Zawiera: 00 S. 97-107 : Umiejętności kategoryzacyjne chłopca z lekkim stopniem niepełnosprawności intelektualnej z cechami autyzmu / Aleksandra Kmiecik.
Zawiera: S. 111-120 : Problemy diagnozy i wspomagania rozwoju dziecka z całościowymi zaburzeniami rozwoju / Anna Baran.
Zawiera: S. 121-129 : Diagnoza i terapia kompetencji komunikacyjnej dziecka 7-letniego z lekką niepełnosprawnością intelektualną - studium przypadku / Ewa Cierlik.
Zawiera: S. 131-140 : Umiejętności matematyczne u dziecka autystycznego z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Kinga Rubak.
Zawiera: S. 141-155 : Badanie sprawności językowej dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim - studium przypadku / Renata Janeczko.
Zawiera: S. 157-167 : Kształtowanie pojęć fizycznych u uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Martyna Różalska.
Zawiera: S. 169-181 : Znaczenie ćwiczeń ortograficznych w stymulacji rozwoju językowego dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Krina Kanclerz.
Zawiera: S. 183-193 : Możliwości rozwoju komunikacji u dziewczynki z zespołem Retta / Agnieszka Szawracka.
Zawiera: S. 195-204 : Wyrażanie emocji w plastyce - rysunek dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Barbara Mrugała.
Zawiera: S. 205-215 : Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne w rewalidacji dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Joanna Hińcza.
Zawiera: S. 217-224 : Metoda Felicie Affolter formą pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną . Beata Adamiec.
Zawiera: S. 225-235 : Muzyka i ruch w rewalidacji dziecka z głębokim stopniem niepełnosprawności intelektualnej / Dorota Banaszek.
Zawiera: S. 237-247 : Terapeutyczne działanie gongu i mis dźwiękowych według metody Petera Hessa na osoby z niepełnosprawnością intelektualną / Beata Buczkowska.
Zawiera: S. 249-258 : Wykorzystanie elementów biblioterapii w procesie rewalidacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej / Magdalena Pobocha.
Zawiera: S. 259-267 : Muzykoterapia jako forma oddziaływania terapeutycznego w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością sprzężoną - na przykładzie Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego w Kielcach / Jolanta Górska.
Zawiera: S. 269-284 : Skondensowane oddziaływania wychowawcze sukcesem wychowanków Niepublicznej Wielofunkcyjnej Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej "Nasz Dom" w Ostrowcu Świętokrzyskim / Renata Abramczyk.
Zawiera: S. 285-291 : Realizacja metody Marii Montessori w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Cudzynowicach / Magdalena Chabros.
Zawiera: S. 293-303 : Zajęcia pozalekcyjne uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w gimnazjum / Monika Bolewska.
Zawiera: S. 305-314 : Rola katechezy w rozwoju duchowym dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym / Anna Lewczuk.
Zawiera: S. 315-324 : Problem seksualności u osób z niepełnosprawnością intelektualną / Monika Ojrzyńska.
Zawiera: S. 327-335 : Aspiracje życiowe ucznia gimnazjum z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Ewa Cedro.
Zawiera: S. 337-346 : Problem agresji u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Ewa Borecka.
Zawiera: S. 347-354 : Sytuacja rodzinna uczniów z niepełnosprawnością intelektualną z Gminnego Zespół Szkół w Łagowie / Aneta Kaczmarczyk.
Zawiera: S. 355-361 : Wsparcie społeczne rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym / Angelika Cichopek.
Zawiera: S. 363-373 : Współpraca ze środowiskiem szkolnym w ocenie rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Marta Borek.
Zawiera: S. 375-385 : Kształcenie integracyjne w opinii rodziców dzieci pełnosprawnych na przykładzie przedszkola / Beata Suchogórska.
Zawiera: S. 387-396 : Postawy rodziców dzieci w wieku przedszkolnym wobec integracji szkolnej / Iwona Biłko-Stachura.
Zawiera: S. 397-404 : Stosunek gimnazjalistów do integracji społecznej poprzez kształcenie osób niepełnosprawnych w szkołach ogólnodostępnych / Agnieszka Dziewięcka.
Zawiera: S. 405-415 : Postawy uczniów pełnosprawnych wobec niepełnosprawnych w gimnazjum integracyjnym / Beata Zegadło.
Zawiera: S. 417-426 : Gotowość młodzieży gimnazjalnej do integracji społecznej z niepełnosprawnymi rówieśnikami / Monika Saternus.
Zawiera: S. 427-438 : Postawy społeczne uczniów szkoły gimnazjalnej wobec dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Alicja Urban.
Zawiera: S. 439-451 : Postawy młodzieży gimnazjalnej wobec niepełnosprawności / Katarzyna Sikora.
Zawiera: S. 453-462 : Stosunek dzieci ze szkoły ogólnodostępnej wobec osób niepełnosprawnych / Anna Wójcik.
Zawiera: S. 463-473 : Rozumienie istoty społecznej integracji osób z niepełnosprawnością intelektualną wśród młodzieży szkół ponadgimnazjalnych / Anna Piątek.
Zawiera: S. 475-488 : Badanie postawy młodzieży pełnosprawnej wobec młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie / Katarzyna Mamla.
Zawiera: S. 489-500 : Opinie młodzieży licealnej na temat seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną / Marzena Gała.
Zawiera: S. 501-509 : Wpływ programu "Razem milej" na modyfikację postaw deklarowanych przez młodzież licealną wobec osób niepełnosprawnych / Magdalena Bucka.
Zawiera: S. 511-521 : Znaczenie wolontariatu w realizacji idei integracji społecznej na przykładzie projektu "Nie jestem sam - rehabilitacja i wsparcie dzieci i młodzieży niepełnosprawnej" PSOUU Koło w Kielcach / Joanna Bączek.
Zawiera: S. 523-531 : System orzecznictwa edukacyjnego dla osób niepełnosprawnych intelektualnie na przykładzie badań przeprowadzonych w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Pińczowie / Izabela Janiszewska.
Zawiera: S. 533-545 : Stosunek duchowieństwa katolickiego do życia seksualnego osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym / Grażyna Zbroja.
Zawiera: S. 549-559 : Problemy wychowawcze rodzeństwa dziecka autystycznego / Urszula Nawrocka.
Zawiera: S. 561-569 : Realizacja roli ucznia przez dziecko z autyzmem w szkole ogólnodostępnej / Ewa Pabian.
Zawiera: S. 571-580 : Wspomaganie rozwoju mowy u dziecka 6-letniego z afazją / Małgorzata Pytko.
Zawiera: S. 581-590 : Ocena Wrażliwości edukacyjnej dziecka ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w młodszym wieku szkolnym / Iwona Pióro.
Zawiera: S. 591-600 : Aktywność fizyczna dziecka z zespołem Turnera / Katarzyna Kwintal.
Zawiera: S. 601-607 : Postawy rodziców wobec dziecka z niepełnosprawnością słuchową / Katarzyna Suszyna.
Pojęcie niepełnosprawności intelektualnej, kryteria i klasyfikacja. Charakterystyka osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim i umiarkowanym. Edukacja dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w szkole ogólnodostępnej. Edukacja matematyczna dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i autyzmem. Trudności jakie mogą wystąpić w nauczaniu fizyki dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Przykładowe scenariusze lekcji fizyki w klasie I i II gimnazjum z uwzględnieniem doświadczeń oraz kart pracy.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Muzyka w przedszkolu : metodyka / Beatrix Podolska. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2008. - 121, [1] s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm.
Bibliogr. s. 120-[122].
Zawiera: O sztuce wychowanie przez muzykę ; Korzyści z uprawiania muzyki ; O uzdolnieniach muzycznych ; Niezwykła rola rytmu w rozwoju dziecka ; Szukać muzyki w otaczającej nas przyrodzie ; Dziecko jako istota naśladująca ; Fazy rozwoju dziecka ; Uprawianie muzyki zgodnie z fazami rozwojowymi ; Dojrzałość do szkoły ; Dziecko i otoczenie ; Słuch, ruch i mowa ; Rozwijanie fantazji dziecięcej w zabawach i twórczości artystycznej ; Pierwsze kontakty z muzyką w domu i w przedszkolu ; Atmosfera, odprężanie, odpoczynek ; Przygotowanie nauczycielki do zajęć ; Dzieci najmłodsze - żłobek ; Pierwsze dni w przedszkolu ; Pozornie błahe reakcje ; Marsz ; Początek i zakończenie zajęć ; Pierwsze reakcje na rytm ; Zastosowanie pianina w czasie zajęć ; Świat nowych przeżyć - tematyka zajęć ; Rozwijanie umiejętności nauczycielki ; Zadania umuzykalnienia w przedszkolu ; Czego należy unikać podczas zajęć umuzykalniających ; Formy ekspresji muzycznej w przedszkolu (Ruch z muzyką. Zabawy ze śpiewem. Zabawy ilustracyjne. Zabawy inscenizowane. Zabawy rytmiczne ze śpiewem. Zabawy taneczne. Opowieści ruchowe. Zabawy i ćwiczenia rytmicznie przy akompaniamencie instrumentów. Ćwiczenia i zabawy rytmiczne. Tańce ; . Śpiew dzieci ; Gra na instrumentach ; Słuchanie muzyki ; Tworzenie muzyki ; Z zagadnień integracji (Integracja w Programie wychowania w przedszkolu. Łączenie muzyki z innymi dziedzinami sztuki - malarstwem, poezją, literaturą ; Łączenie muzyki z plastyką ; Przykłady i omówienia prac plastycznych Łączenie muzyki z poezją i literaturą.
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera: Część pierwsza: Świat sztuki a twórcze działania dziecka.
Zawiera: O człowieku trójskrzydłym: magia liczb, metaforyka lotu, czyli o potrzebie rozwijania wyobraźni, świat zewnętrzny a świat przeżyć dziecka, dynamika wyobraźni, czyli jak latać bez skrzydeł? / Bronisława Dymara.
Zawiera: Wzory kulturowe a postawa twórcza: człowiek wytworem, nosicielem i twórcą kultury, rozważania antropologów o wzorach kulturowych, wzory kulturowe w świetle socjologii, w stronę sztuki przyszłości - pomiędzy wioską elektroniczną a kosmosem / ALojzy Krzempek.
Zawiera: Potencjał twórczy dziecka: dziecko jako twórca spontaniczny, kryzys twórczy, rozwój osobowości twórczej, atmosfera twórczego wychowania / Ryszard Cibor.
Zawiera: Odwaga twórcza jako podstawa wychowania i komunikacji językowej: orientacja podmiotowa w psychologii rozwojowej a "paradoks odwagi", służebna rola kultury, werbalizacja świata i ekspresyjny charakter działania ludzkiego, odwaga twórczas a komunikacja językowa, przydatność odwagi twórczej w działalności dziecka / Andrzej Murzyn.
Zawiera: Sztuka jako inspiracja twórcza w toku spotkań i dialogów edukacyjnych: rola sztuki w spotkaniach i dialogach edukacyjnych, inspiracyjna i kreacyjna rola sztuki, spotkanie i dialog jako potrzeba współczesnego człowieka, metoda dzienników dialogowych w systemie edukacyjnym, piękno świata a dziecko jako twórca / Stanisław Michałowski.
Zawiera: Część druga: Na tropach innowacyjnego uczenia się.
Zawiera: W stronę osobowości twórczej: pojęcia - twórczość, postawa twórcza, człowiek twórczy ; twórczość pierwotna i wtórna ; czynniki wpływające na działania twórcze uczniów / Ewa Urban-Kojs.
Zawiera: Dziecko jako twórca w koncepcji Celestyna Freineta: żywotność koncepcji Celestyna Freineta we współczesnej szkole, świat przyrody a dziecko jako twórca, świat sztuki a kreacyjne działania uczniów i nauczyciela, kilka osobliwości proponowanej koncepcji / Beata Oelszlaeger.
Zawiera: Aneks 1: Mój plan na miesiąc [tabela z wykazem przedmiotów i sprawności - plan do zrealizowania przez ucznia].
Zawiera: Aneks 2: Moje osiągnięcia w tygodniu [karta samoceny; uczeń kolekcjonuje wykresy swoich osiągnięć i analizuje je].
Zawiera: Muzyka i muzykowanie: o wybranych koncepcjach wychowania muzycznego, nowy program a cele wychowania muzycznego, kreatywność działań w muzyce, zintegrowana pedagogika muzyczna / Jadwiga Uchyła-Zroski.
Zawiera: Spotkania dzieci ze sztuką: wyzwalanie twórczych dyspozycji dziecka poprzez łączenie plastyki z muzyką, tekst literacki jako inspiracja do działań twórczych / Urszula Szuścik.
Zawiera: Świat pełen poezji: skąd przychodzi poezja? Skad biorą się tematy dziecięcych wierszy i rymowanek? Dlaczego piękno niejedno ma imię? Dlaczego niektóre słowa mają skrzydła? Czy wiemy co jest istotą dziecięcości i paidialnego święta?
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: PREZENTACJA WŁASNYCH POGLĄDÓW PEDAGOGICZNYCH DOTYCZĄCYCH KSIĄŻKI LITERACKIEJ DLA DZIECKA W EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ ORAZ ZAŁOŻEŃ DYDAKTYCZNYCH W ZAKRESIE JEJ WYKORZYSTANIA W PRACY Z UCZNIAMI KLAS POCZĄTKOWYCH.
Zawiera: ZAŁOŻENIA PROGRAMU NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO W ZAKRESIE PRACY Z TEKSTEM LITERACKIM: Charakterystyka programu języka polskiego w klasach niższych w działach: czytanie i opracowywanie tekstu, tematyka, Związek programu języka polskiego w klasach niższych z programem plastyki, Założenia programu przysposobienia bibliotecznego w nauczaniu początkowym a program języka polskiego, Wnioski dotyczące koncepcji programowych pracy z tekstem literackim w klasach niższych szkoły podstawowej.
Zawiera: LEKTURY SZKOLNE KLAS NIŻSZYCH; ICH ASPEKTY TREŚCIOWE I EDYTORSKIE: Funkcje zestawu lektur i zasady jego konstruowania. Charakterystyka aktualnie obowiązującego zestawu lektur szkolnych klas I-III, Analiza i ocena nowych książek w aktualnym kanonie lektur szkolnych klas I-III, Utwór oraz zbiór poetycki jako formy książek poszerzających kanon lekturowy pierwszoklasistów ("Szaraczek" - Mieczysławy Buczkówny, "Wierszykarnia" Danuty Wawiłow), Wierszowana bajka o zwierzetach "Szaraczek" - Mieczysławy Buczkówny nową książką w zestawie lektur pierwszoklasisty, Zbiór humorystycznych wierszy dla dzieci współczesnej polskiej poetki Danuty Wawiłow, czyli "Wierszykarnia", Nowa lektura dla uczniów klas II - nową formą opracowania książki i inną propozycją obcowania z nią (o książce Krystyny Kowaliszyn "Magda, Paweł i Ty"), Wartości rozmaitych wizji ilustratorskich wybranych lektur szkolnych klas I-III, Lektura pierwszoklasistów "Cudaczek Wyśmiewaczek" - Julii Duszyńskiej w koncepcji ilustratorskiej Jarosława Żukowskiego, Różne "wcielenia" "Laczki dziwaczki" jako inspiracja do pracy z utworem Jana Brzechwy i ilustracjami rozmaitych twórców.
Zawiera: ODKRYWANIE WARTOŚCI WIERSZA JULIANA TUWIAMA "OKULARY" POPRZEZ ANALIZĘ RÓŻNYCH KONCEPCJI ILUSTRACJI TOWARZYSZĄCYCH TEKSTOWI LITERACKIEMU.
Zawiera: WARTOŚCI ODKRYWANEGO NA "NOWO" "SŁONIA TRĄBALSKIEGO" - LEKTURY KLASY II.
Zawiera: LEKTURA DRUGOKLASISTÓW "SZEWCZYK DRATEWKA" - JANINY PORAZIŃSKIEJ MA WIELE ILUSTRACJI.
Zawiera: LEKTURA TRZECIOKLASISTÓW "BAŚNI" J. CH. ANDERSENA W NOWYCH OPRACOWANIACH ILUSTRATORSKICH.
Zawiera: WALORY JĘZYKOWE RÓŻNYCH PRZEKŁADÓW TREŚCI LEKTURY ORAZ SPECYFIKA OPRACOWAŃ GRAFICZNYCH - NA PRZYKŁADZIE LEKTURY DRUGOKLASISTÓW "NIE PŁACZ, KOZIOŁKU" - SERGIUSZA MICHAŁKOWA.
Zawiera: CYKLE ZBIORÓW LEKTUR PRZEZNACZONYCH DLA UCZNIÓW KLAS I, II, III W NAUCZANIU LITERATURY W KLASACH NIŻSZYCH SZKOŁY PODSTAWOWEJ.
Zawiera: NOWE KSIĄŻKI ZNANYCH AUTORÓW. INNE FORMY OPRACOWANIA TREŚCI. POSZUKIWANIA ROZWIĄZAŃ GRAFICZNYCH - JAKO PROPOZYCJE WZBOGACENIA KANONU LEKTUR SZKOLNYCH UCZNIÓW KLAS NIŻSZYCH.
Zawiera: NOWE PRZYGODY "DZIECI Z BULLERBYN".
Zawiera: "POWRÓT PIPPI".
Zawiera: "APSELUTNIE"... WSPANIAŁA!
Zawiera: TRUDNE PROBLEMY DZIECIĘCE W LITERATURZE DLA DZIECI I MŁODZIEŻY.
Zawiera: ASTRID LINDGREN, ILON WIKLAND "ZOBACZ, MADIKEN, ŚNIG PADA!".
Zawiera: "KSIĄŻĘ KOPCIUCH" - BABETTE COLE TRAWESTACJĄ LITERACKĄ "KOPCIUSZKA".
Zawiera: WYPOŻYCZALNIA SKRZYDEŁ CZYLI ZACHĘTA DO CZYTANIA POEZJI.
Zawiera: FILOZOFIA ŻYCIA I ŚMIERCI W BAJCE O BAJKACH, W KTÓRYCH NIC SIĘ NIE DZIAŁO.
Zawiera: POSZUKIWANIA NOWYCH, WSPÓŁCZESNYCH, POLSKICH UTWORÓW DLA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW I ICH EFEKTY.
Zawiera: WYBRANE PROPOZYCJE METODYCZNE DO PRACY NAUCZYCIELA NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO Z KSIĄŻKĄ LITERACKĄ DLA DZIECKA.
Zawiera: WARTOŚCI PEDAGOGICZNE ANALIZ TYTUŁÓW UTWORÓW LITERACKICH.
Zawiera: MALOWANKI LITERACKIE - METODA PRACY Z KSIĄŻKĄ PROPONOWANA DZIECIOM PRZEZ OFICYNY WYDAWNICZE.
Zawiera: KONCEPCJA ZESZYTU LEKTUR SZKOLNYCH DLA KLAS I-III W AUTORSKIM PROJEKCIE WYDAWNICZYM.
Zawiera: RÓŻNE WERSJE LEGENDY O SMOKU WAWELSKIM NA LEKCJACH JĘZYKA POLSKIEGO.
Zawiera: SPOSOBY ZACHĘCANIA DZIECI DO CZYTANIA I ZABAW Z KSIĄŻKĄ.
Zawiera: "BIGOS LITERACKI" I ... "SAŁATKA BAJEK" JAKO PRZYKŁADY ZABAW LITERACKICH UCZNIÓW MŁODSZYCH.
Zawiera: NIEKTÓRE METODY STYMULOWANIA AKTYWNOŚCI LITERACKIEJ DZIECI MŁODSZYCH.
ĆWICZENIA W UKŁADANIU PRZEZ DZIECI MŁODSZE BAŚNI "GARNUSZKU, GOTUJ!" JAKO ŹRÓDŁO INFORMACJI O ICH PRAGNIENIACH I DĄŻENIACH.
Zawiera: INTERPRETACJA WYPOWIEDZI UCZNIÓW KLAS II I III NA PODSTAWIE SKOMPONOWANYCH PRZEZ NICH OPOWIADAŃ TWÓRCZYCH DO FRAGMENTU BAŚNI "TRZY PRZĄDKI".
Zawiera Bibliografię adnotowaną literatury fachowej dla nauczycieli klas początkowych za lata 1993-1995.
Książka
W koszyku
Zawiera: ROZWÓJ FIZYCZNY I PSYCHICZNY DZIECKA: Rytm rozwoju (Etapy rozwoju psychicznego, Przebieg rozwoju psychicznego), Norma rozwojowa (Etapy rozwoju fizycznego, Akceleracja rozwoju i trend sekularny, Ocena rozwoju fizycznego), Dojrzewanie (Zmiany fizyczne i zmiany psychiczne, Rozwój uczuciowy i dojrzewanie społeczne, Wzrost krytycyzmu), Powody niepokoju rodziców (Dziecięce porażenie mózgowe, Jąkanie się, Tiki nerwowe, Dziecięca agresja, Nadpobudliwość psychoruchowa, Zmęczenie, Zaburzenia widzenia, Zaburzenia słuchu).
Zawiera: CHARAKTERYSTYKA DZIECI W KOLEJNYCH LATACH ŻYCIA (Rok piewszy, Rok drugi, Rok trzeci, Rok czwarty, Rok piąty, Rok szósty, Rok siódmy, Rok ósmy, Rok dziewiąty, Rok dziesiąty, Rok jedenasty, Rok dwunasty, Rok trzynasty, Rok czternasty, Rok piętnasty, Rok szesnasty, Rok siedemnsty).
Zawiera: PIERWSZY ROK ŻYCIA (Problemy rodziców niemowląt (Rozpieszczanie niemowlęcia, Płacz, Kłopoty ze snem, Miejsce do spania, Ssanie smoczka, Ssanie palca, Karmienie piersią, Brak apetytu niemowlęcia, Rozmowy z niemowlęciem, Zabawy rozwijające z maluchem, Umiejętności niemowlęcia), Pomoc przy małym dziecku (Opieka nad dzieckiem czy powrót do pracy?, Urlop wychowawczy, Powrót do pracy, Opiekunka, Żłobek, Dziadkowie w roli opiekunów).
Zawiera: DRUGI ROK ŻYCIA: Możliwości dwulatka, Rozwój mowy dwulatka, Odchodzenie od mamy, Złość, Rola taty w wychowaniu, Zabawki dla dwulatka (przytulanki, zabawka bezpieczna dla dziecka), Odkrywanie płci, Trening czystości (nauka kontrolowania potrzeb własnego ciała, cierpliwość rodziców, początek nauki czystości, pochwały i pozytywne nastawienie), Zaburzenia snu).
Zawiera: PRZEDSZKOLAK: Wysłanie dziecka do przedszkola, Przedszkole czy dom?, Rozwój psychoruchowy przedszkolaka (rozwój fizyczny, słownik przedszkolaka, rozwój społeczny, zainteresowanie własnym wyglądem), Zalety przedszkolaka, Wybór przedszkola, Niechęć do przedszkola, Rodzaje przedszkoli.
Zawiera: DZIECKO W SZKOLE: Obowiązek szkolny, Dojrzałość szkolna (dojrzałość fizyczna, dojrzałość manualno-motoryczna, dojrzałość emocjonalno-społeczna, dojrzałość intelektualna), Rodzaje szkół (Zbieranie informacji o szkołach, Opłaty za naukę, Warunki nauczania, Zainteresowania przyszłego ucznia), Szkoła po reformie, Szkoły integracyjne, Nauczanie zindywidualizowane, Uczeń nadmiernie nieśmiały, Uczeń nadpobudliwy, Uczeń niezdyscyplinowany, Dziecko dojrzałe społecznie, Uczeń zapominalski (uboczny skutek nadopiekuńczości, przyczyny zapominania), Prymus klasowy (spełnienie marzeń rodziców, rodzicielskie wymagania, prymus w klasie, zmiana szkoły, narcystyczne zadowolenie rodziców i dziecięca depresja), Rywalizacja o miejsce w klasowym rankingu ocen (pierwszoklasiści, sposoby oceniania a rywalizacja, rywalizacja i "dzieci bez sukcesów", dzieci słabe, dzieci wybitnie zdolne). Kłopoty z mówieniem (mowa dziecka rocznego, mowa dziecka dwuletniego, mowa dziecka trzyletniego, mowa dziecka czteroletniego, mowa dziecka pięcioletniego), Dysleksja, dysgrafia, dysortografia (dzieci ryzyka dysleksji, rozpoznanie specyficznych trudności w uczeniu się, diagnoza, badania i postawiona diagnoza a rodzaj zaburzeń), Uczeń leworęczny, Pomoc w nauce, Dziecko zdolne, ale leniwe, Syndrom nieadekwatnych osiągnięć szkolnych (portret dziecka bez osiągnięć, przyczyny syndromu nieadekwatnych osiągnięć szkolnych, obserwowanie dziecka), Uczeń spóźnialski, Wywiadówka, Uwagi w dzienniczku, Konflikt z nauczycielem (wsparcie dla dziecka, przyczyny konfliktu z nauczycielem, Zachęcanie dziecka do zmian, Trudna sztuka negocjacji z nauczycielem, W obronie dziecka), Wagary (Lęk, Brak przyjaciół, Brak zrozumienia u nauczycieli, Trudności niezależne od ucznia, Wzorowanie się na kolegach, Zmiana szkoły, Nuda, Namowy kolegów), Poprawka (zmiana planów wakacyjnych, odpoczynek, korepetycje a sukces, wiara w sukces), Powtarzanie klasy (rozmowy z nauczycielami, podtrzymywanie drugoroczniaka na duchu, pomoc specjalistów), Usunięcie ze szkoły, Dziecko opóźnione, Dziecko bardzo zdolne, Nauczanie indywidualne, Młodociane ciężarne i młodociane matki (prawa ciężarnych uczennic, nowe programy edukacyjne dla bardzo młodych matek, wsparcie dla młodych matek), Stres (objawy stresu, dobry stres, tłumione emocje i błędne koło, pomoc rodziców, wysiłek fizyczny), Lęk przed klasówką i egzaminem (odpoczynek, najlepsze godziny na naukę, nauka a cisza, pozytywne myślenie, atmosfera w domu, dieta, doświadczenie rodziców, próba generalna egzaminu, przygotowania a termin egzaminu, magiczne przedmioty, tuż przed egzaminem), Uczeń przemęczony (bóle głowy, bóle brzucha, apatia i zmęczenie, dzieci wrażliwe, dzieci niewyspane), Niechęć do szkoły, Nerwica szkolna (środowisko szkolne, dom rodzinny, jak pomóc dziecku znerwicowanemu), Przemoc w szkole (portret ofiary, portret prześladowcy, jak zaradzić przemocy), Pomoc psychologiczno-pedagogiczna, Poradnie psychologiczno-pedagogiczne.
Zawiera: U PROGU DOROSŁEGO ŻYCIA: Wybór szkoły (szkoła publiczna państwowa, szkoła społeczna, szkoła prywatna, "Wyścig szczurów", Najlepsze uczelnie, Nowe kierunki studiów, Nowe zawody, Jak i gdzie szukać pracy? (absolwent daje ogłoszenie, poszukiwanie pracy, miejsce zamieszkania, wykształcenie, doświadczenie, oferty pracy, internet, prasa, agencje pośrednictwa pracy, organizacje studenckie, organizacje społeczne, list motywacyjne i curriculum vitae, list motywacyjny, curriculum vitae, zdjęcie, rozmowa kwalifikacyjna, bezrobocie absolwentów).
Zawiera: POZA DOMEM I SZKOŁĄ: Zainteresowania (chwilowe "pasje", prawdziwe zainteresowania, zainteresowania a wiek dziecka, zmienność zainteresowań), Nauczanie maluchów języka obcego (Metoda Helen Doron, Nauka języka w kontekście sytuacyjnym oraz TPR), Zajęcia dodatkowe (zajęcia sportowe, zajęcia komputerowe, muzyka, języki obce, plastyka, malarstwo, ceramika, harcerstwo), Sport (znaczenie sportu dla dzieci, wybór dyscypliny sportowej, sport i dziecko chore, sport wyczynowy), Obóz, kolonia, wycieczka (przygotowanie do rozłąki, wybór oferty wyjazdu, ekwipunek wyjeżdżającego dziecka, zalety wyjazdów zorganizowanych), Wakacje pod namiotem (skrajne emocje, szczera rozmowa, niepokoje, wątpliwości i obawy rodziców, pytania rodziców, podjęcie decyzji, zaufanie), Samodzielne wyjazdy na weekend, Nieodpowiednie towarzystwo (młodzież sięgająca po papierosy i alkohol, młodzież sięgająca po narkotyki, młodzież zrzeszona w sektach, młodzież nielegalnie zarabiajaca na swoje potrzeby, młodzież nie ucząca się i niepracująca), Dyskoteki, koncerty rokowe i inne imprezy młodzieżowe (koncert, głośna muzyka, muzyczny idol, dyskoteka, impreza prywatna), Znajomi z Internetu, Telefon komórkowy (zalety telefonu komórkowego, telefon komórkowy a zdrowie).
Zawiera: RELACJE W RODZINIE: Rodzice i dzieci (pomiędzy rodzicami, matka - dziecko, ojciec - dziecko), Style wychowania (rodzic nadopiekuńczy, rodzic niedojrzały emocjonalnie, rodzic perfekcjonalista, rodzic uszczęśliwiający, rodzic autokrata, rodzic podporządkowany, rodzic chłodny uczuciowo, rodzic nieobliczalny), Wystarczająco dobry rodzic, Autorytet - co to jest i jak go budować, Konflikty miedzy mamą a tatą, Sytuacja rodzinna po rozwodzie (matka po rozwodzie, ojciec po rozwodzie), Rodzeństwo (dobre i złe strony rywalizacji, problemy ze sprawiedliwością), Jedynak, Bliźnięta (rodzaje bliźniąt, co to znaczy być bliźniakiem, rodzice bliźniąt, presja zgodności), Kolejność urodzeń (dziecko najstarsze, dziecko najmłodsze, dziecko średnie, rola płci).
Zawiera: RÓŻNE MODELE RODZINY: Rola dziadków w wychowaniu, Problemy samotnej matki i jej dziecka (odczucia kobiety, wdowa, samotna z wyboru, rozwiedziona, odczucia dziecka, jak pomóc sobie samej, jak pomóc dziecku), Problemy rodziny adopcyjnej (dziecko do adopcji, problemy po adopcji, zasada jawności), Rodzina zastępcza, rodzina terapeutyczna, rodzinne domy dziecka (rodzina biologiczna a rodzina zastępcza, rodzina zastępcza, rodzina terapeutyczna, rodzinne domy dziecka.
Zawiera: PROBLEMY W RODZINIE: Choroby mamy lub taty (Wpływ ciężkiej choroby rodzica na dziecko, Niedobory w sferze emocjonalnej), Alkoholizm w rodzinie (Sytuacja bliskich alkoholika, Współuzależnienie, Reakcje dzieci alkoholików, Skutki krzywdzenia najmłodszych w rodzinach alkoholowych, Postępowanie współmałżonka alkoholika), Oblicza przemocy w rodzinie, Bezrobocie, Zapracowani rodzice, Ucieczki z domu, Pomoc rodzicom, którym zamordowano dziecko.
Zawiera: PROBLEMY Z DZIEĆMI: Problemy z apetytem (Niejadek, Dziecko z nadmiernym apetytem), Konflikty między dziećmi, Nieposłuszeństwo (Trudna nauka posłuszeństwa, Napady złości), Arogancja, Wandalizm i dewastacja mienia, Krytykowanie rodziców, Wdrażanie do obowiązków domowych, Utrzymywanie porządku (Porządki mnie i bardziej ważne, Własne "królestwo" dziecka, Ustalenie zasad, Trudna nauka porządku), Konflikt pokoleń, Bunt i młodzieńczy gniew, Pokolenie X cz @?, Roszczenia finansowe (Kieszonkowe, Praca nastolatka, Uczestnictwo nastolatka w planowaniu rodzinnych wydatków, Urodziny i gwiazdka, Rozmowy nie tylko o pieniądzach), Pieniądze jako nagroda (Stanowisko przeciwników, Stanowisko zwolenników), Modne stroje, makijaż, kolczyki, tatuaże, Późne powroty do domu, Rola grupy rówieśniczej (Okres przedszkolny i wczesnoszkolny, Wiek dojrzewania, Tworzenie grup koedukacyjnych).
Zawiera: DYSCYPLINA: Stawianie wymagań, Propozycje, prośby, polecenia, Reakcje rodzica na nieposłuszeństwo, Kary i nagrody w wychowaniu, Rodzaje kar, Czy karanie jest skuteczne?, Czy wolno bić?, Doświadczanie przez dziecko konsekwencji własnych czynów, "Miękka" przemoc w wychowaniu, Nakłanianie i manipulacja, Umowy i negocjacje, Dyscyplina pełna miłości.
Zawiera: PRAKTYCZNA ŚCIĄGAWKA DLA RODZICÓW: Potrzeby i prawa rodziców, Błędy wychowawcze, Okazywanie dziecku miłości, Poznawanie własnego dziecka, Rozmowa z dzieckiem (Słuchanie, Słuchanie odzwierciedlające, Pułapka uzasadnień), Zachęcanie do współpracy, Pochwała (Zła pochwała, Dobra pochwała), Krytyka, Uczenie samodzielności, Poczucie własnej wartości (Atrakcyjność fizyczna, Inteligencja i zdolności, Sytuacja materialna), Dziecko nadmiernie wrażliwe, Dziecko zbyt grzeczne.
Zawiera: PSYCHIKA: Zabawa (Zabawa w różnym wieku, Zabawa tematyczna, Obecność innych dzieci i rywalizacja, Czynności "na niby", Wybieranie nowej zabawki), Fantazjowanie, Lęk (Lęk czy strach?, Kalendarz lęków, Etapy przeżywania lęku, Postawa rodziców), "Złe" nawyki (ssanie palca, ssanie kciuka z dodatkowym przedmiotem, Obgryzanie paznokci, Dłubanie w nosie, Kiwanie się, Mruganie oczami, Kręcenie włosami na palcu, Dotykanie narządów płciowych, Zjadanie mydła i papieu, lizanie ściany), Kłamstwo. Gdy dziecko kradnie, Kompulsje i fobie, Agresja, Nadpobudliwość psychoruchowa (Nadpobudliwość psychoruchowa a wiek dziecka, Przyczyny nadpobudliwości, Leczenie farmakologiczne), Nerwica i zaburzenia emocjonalne (Objawy nerwicowe, Najczęściej spotykane zespoły nerwicowe), Pomoc psychologa, Frustracja (Subiektywna wielkość frustracji, Dwie nieprawidłowe postawy rodzicielskie), Śmierć bliskiej osoby, Anoreksja i bulimia (Anoreksja, Portret anorektyczki, Symptomy anoreksji, Powikłania medyczne, Bulimia, Portret bulimika, Symptomy bulimii, Powikłania medyczne), Psychika dziecka chorego na alergię i astmę.
Zawiera: DZIECIĘCA SEKSUALNOŚĆ: Od ciekawości do seksualności, Uświadamianie, Kłopotliwe pytania, Miłość romantyczna do rodzica przeciwnej płci, Pierwsze miłości, Masturbacja wczesnodziecięca, Problemy okresu dojrzewania, Inicjacja seksualna (Najważniejsze sygnały dojrzałości płciowej, Odmienne oczekiwania dziewcząt i chłopców, Lęk a rozpoczęcie życia seksualnego, Rozmowy o antykoncepcji), Zaburzenia tożsamości płciowej i skłonności homoseksualne.
Zawiera: DZIECKO A KULTURA: Młody odbiorca kultury, Oddziaływanie mediów (telewizja, Programy dla dzieci, Reklama, Reklama a promocja, Reklama społeczna), Prasa dla dzieci i młodzieży (Prasa dla najmłodszych, Prasa dla uczniów szkół podstawowych, Prasa dla młodzieży, Prasa tworzona przez młodych, Prasa katolicka), Książki (Zachęcanie małego dziecka do obcowania z książką, Zalety głośnego czytania, Biblioteczka małego ucznia), Film i teatr, Wystawy i muzea, Własna twórczość dzieci (Sztuki plastyczne, Muzyka, Twórczość literacka).
Zawiera: DZIECKO CHORE I DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE: Prawa małego pacjenta (Prawo do bezpłatnej opieki zdrowotnej, Opieka profilaktyczna, Testy przesiewowe, Szczepienia ochronne, Prawo do leczenia szpitalnego, Prawo do hospitalizowania dziecka, Prawa rodziców hospitalizowanego dziecka, Naruszenie praw dziecka, Karta Praw Pacjenta), Lekarz rodzinny (Wybór lekarza rodzinnego, Obowiązki i kompetencje lekarza rodzinnego, Wizyta domowa, Świadczenia lekarskie w nocy i w święta), Lekarz specjalista (Wybór lekarza specjalisty, Rodzaje skierowań do specjalisty, Leczenie bez skierowania, Obowiązki i kompetencje lekarza specjalisty), Specjaliści w dziedzinie rozwoju psychiki dziecięcej (Psycholog, Pedagog, Logopeda), Dziecko w szpitalu (Strach, ból, stres, Prawa dziecka w szpitalu, Matka z dzieckiem w szpitalu), Ból, Śmierć dziecka, Dziecko niepełnosprawne umysłowo (Autyzm, Problemy rodziny, Terapia, Zespół Downa, Dziecko z Zespołem Downa, Rodzice dziecka z Zespołem Downa), Dziecko z uszkodzeniem słuchu i niesłyszące (Rodzaje uszkodzeń słuchu, Przyczyny uszkodzeń słuchu, Postępowanie rodziców, Aparat słuchowy, Język migowy, Dziecko niedowidzące i niewidome (Ocena widzenia u małego dziecka, Choroby oczu wcześniaków, Nowotwoty oczu u dzieci, Cele rodziców i wychowawców, Pokonywanie stereotypów, Aktywność ruchowa i poznawcza), Dziecko przewlekle chore (Reakcje rodziców, Reakcje dzieci, Przygotowanie dziecka do pobytu w szpitalu), Astma i alergia (Alergia, Czynniki dziedziczne, Czynniki środowiskowe, Objawy alergii, Infekcje wirusowe, Marsz alergiczny, Astma, Obturacyjne zapalenie oskrzeli, Leczenie astmy), AIDS (Zakażenia HIV u dzieci, AIDS w rodzinie).
Zawiera: UZALEŻNIENIA: Papierosy, Alkohol, Narkotyki (Rodzaje narkotyków, Opiaty, Środki psychostymulujące, Substancje halucynogenne, Leki nasenne i uspokajające, Środki wziewne, Etapy wchodzenia w nałóg, Leczenie, Postępowanie rodziców), Telewizja, Komputer (Gry komputerowe, Internet).
Zawiera: ZAGROŻENIA Z ZEWNĄTRZ: Środowiska patogenne (Przemoc, Dziecko wobec przemocy, Prawdy i mity na temat przemocy w rodzinie, Pomoc ofiarom przemocy, Subkultury młodzieżowe, Sekty, Pornografia a psychika dziecięca, Nadużycia seksualne - wpływ na psychikę dziecka.
Zawiera: RODZINA A PRAWO: Prawo rodzinne (Pochodzenie dzicka, Domniemanie ojcostwa, Zaprzeczenie ojcostwa, Uznanie dziecka, Sądowe ustalenie ojcostwa, Imię i nazwisko dziecka, Rejestracja noworodka, Władza rodzicielska (Obowiązki i prawa rodziców, Rodzice - przedstawiciele ustawowi, Majątek dziecka, Władza rodzicielska ograniczona), Przysposobienie (Rodzaje adopcji, Formalności, Adopcja zagraniczna), Alimenty (Alimenty od krewnych, Rodzice dzieciom, Dzieci rodzicom, Powinowaci, Małżonkowie), Opieka (Opieka nad małoletnim, Obowiązki opiekuna, Ustanie opieki, Opieka nad całkowicie ubezwłasnowolnionym), Wspólność majątkowa (Majątek wspólny, Majątek odrębny, Zarząd majątkiem wspólnym, Umowy majątkowe małżonków, Ustanie wspólności majątkowej, Podział majątku, Odpowiedzialność za długi), Rozwód (Rozkład pożycia małżeńskiego, Orzekanie z wina lub bez winy, Pozew, W sądzie, Wyrok), Separacja, Samotny rodzic (Podatki, Zasiłki i pomoc społeczna), Konkubinat (Dzieci w konkubinacie, Majątek konkubentów, W procesie karnym), Prawo cywilne (Spadek, Dziedziczenie ustawowe, Dziedziczenie testamentowe, Treść testamentu, Przyjęcie i odrzucenie spadku), Prawo pracy (Urlop macierzyński, Urlop wychowawczy, Pracownik i pracodawca - prawa i obowiązki, Zasiłek wychowawczy), Praca dzieci (Zatrudnianie młodocianych, Ochrona młodocianych pracownika, Urlop wychowawczy).
Zawiera: KONFLIKTY Z PRAWEM: Zabójstwo, Bójka i pobicie, Dzieciobójstwo, Porzucenie lub uprowadzenie dziecka, Wykorzystanie seksualne nieletnich, Kazirodztwo, Szerzenie pornografii, Przemoc w rodzinie, Rozpijanie małoletniego, Przestępstwa komputerowe (Przestępstwa komputerowe przeciwko ochronie informacji, Przestępstwa komputerowe przeciwko mieniu, Przestępstwa komputerowe przeciwko Rzeczpospolitej Polskiej i bezpieczeństwu powszechnemu, Kradzież, Paserstwo, Przestępstwa narkotykowe (Posiadanie narkotyków, Częstowanie narkotykami i namawianie do ich użycia, Handel narkotykami, Uprawa maku i konopi), Zgwałcenie, Bigamia.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej