Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(117)
Forma i typ
Książki
(92)
Artykuły
(24)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(112)
tylko na miejscu
(58)
nieokreślona
(1)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(26)
Kielce - Czytelnia
(41)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(5)
Busko zdrój - czytelnia
(3)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(9)
Jędrzejów - czytelnia
(2)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(2)
Końskie - wypożyczalnia
(3)
Opatów - wypożyczalnia
(3)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(7)
Ostrowiec - czytelnia
(12)
Pińczów - wypożyczalnia
(9)
Pińczów - czytelnia
(7)
Sandomierz - wypożyczalnia
(14)
Starachowice - wypożyczalnia
(10)
Starachowice - czytelnia
(2)
Staszów - wypożyczalnia
(7)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(6)
Włoszczowa - czytelnia
(3)
Autor
Adamczyk Mieczysław (1938- )
(15)
Marek Elżbieta
(4)
Denek Kazimierz
(3)
Krawczyk Krystyna
(3)
Kuźma Józef (1935- )
(3)
Giza Teresa
(2)
Kosik Eugeniusz
(2)
Kwiatkowska Henryka
(2)
Lewowicki Tadeusz
(2)
Maciejewski Jan
(2)
Mikołajewicz Wojciech
(2)
Morbitzer Janusz
(2)
Parzęcki Ryszard (1935- )
(2)
Sałata Elżbieta
(2)
Wróblewska Walentyna
(2)
Włoch Stanisława
(2)
Łoś-Nowak Teresa
(2)
Badyna Elżbieta
(1)
Banaszak Sławomir (1973- )
(1)
Bednarczuk Beata
(1)
Borowska Alina
(1)
Bryl Stanisław Roman
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Buchcic Elżbieta
(1)
Chałas Krystyna
(1)
Cichy Danuta
(1)
Cierzniewska Ryszarda
(1)
Cudowska Agata
(1)
Czaja Iwona
(1)
Dagiel Małgorzata
(1)
Dejna Dagna
(1)
Denek Kazimierz (1932- )
(1)
Deryńska Karolina
(1)
Dobrołowicz Jarosław
(1)
Drozdowicz Zbigniew (1948- )
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna
(1)
Dyduch Ewa
(1)
Eckert Urszula
(1)
Eliasz Andrzej (1941- )
(1)
Gaweł Anna
(1)
Gazda Zbigniew
(1)
Giza-Poleszczuk Anna (1955- )
(1)
Gumuła Teresa
(1)
Gurnik Grażyna
(1)
Hejnicka-Bezwińska Teresa (1941- )
(1)
Hildebrandt-Wypych Dobrochna
(1)
Hopfer Andrzej
(1)
Janik Stanisław
(1)
Jarmużek Joanna
(1)
Jastrząb Jadwiga (1946- )
(1)
Jastrzębski Cezary
(1)
Kacperczyk Nina
(1)
Kamińska Kamila
(1)
Karońska Ewa
(1)
Kirejczyk Zofia
(1)
Kochan-Wójcik Marta
(1)
Kosętka Halina
(1)
Kowolik Piotr
(1)
Kozłowski Waldemar (1948- )
(1)
Krajna Andrzej
(1)
Kruk-Lasocka Joanna
(1)
Kula Ewa
(1)
Lepiecha Jerzy
(1)
Lisowska-Gierczak Elżbieta
(1)
Maliszewski Tomasz
(1)
Mastalski Janusz
(1)
Maszczak Tadeusz
(1)
Michalewska Maria Teresa
(1)
Minkiewicz Barbara
(1)
Miłkowska Grażyna
(1)
Moroz Henryk (1924- )
(1)
Nalaskowski Filip
(1)
Niemierko Bolesław (1935- )
(1)
Nowicki Janusz
(1)
Nowosad Inetta
(1)
Ochonczenko Helena
(1)
Olubiński Andrzej
(1)
Olubiński Andrzej (1950- )
(1)
Pająk Jerzy Z
(1)
Palak Zofia
(1)
Pedryc-Wrona Maria
(1)
Pietrzyk Bożena (1955- )
(1)
Piotrowski E. P
(1)
Piątkowska Małgorzata
(1)
Przybycień Krzysztof K
(1)
Pękowska Marzena
(1)
Rulska Magda
(1)
Sikorska Małgorzata
(1)
Skawińska Mirosława
(1)
Skibniewski Stanisław
(1)
Sobocińska Marta
(1)
Sowińska Halina
(1)
Stankiewicz Ryszard
(1)
Stinia Maria
(1)
Szlosek Franciszek
(1)
Szwaja Janusz (1934- )
(1)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(1)
Szymański Mirosław Stanisław
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(53)
1990 - 1999
(29)
1980 - 1989
(4)
Kraj wydania
Polska
(94)
nieznany (pol)
(23)
Szwecja
(1)
Język
polski
(117)
Temat
Pedagogika
(54)
Szkolnictwo wyższe
(49)
Nauczyciele
(23)
Studenci
(19)
Szkolnictwo
(9)
Oświata
(5)
Aspiracje
(4)
Kształcenie
(4)
Kształcenie podyplomowe
(4)
Wszechnica Świętokrzyska (Kielce)
(4)
Egzaminy do szkół wyższych
(3)
Globalizacja
(3)
Kształcenie ustawiczne
(3)
Nauczanie
(3)
Nauczyciele akademiccy
(3)
Nauki społeczne
(3)
Oceny szkolne
(3)
Polityka
(3)
Selekcja szkolna
(3)
Absolwenci szkół wyższych
(2)
Biologia
(2)
Deklaracja bolońska (1999)
(2)
Edukacja zdrowotna
(2)
Gospodarka
(2)
Gurnik, Grażyna
(2)
Macierzyństwo
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Nauki ekonomiczne
(2)
Nauki polityczne
(2)
Pamiętniki polskie
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Politechnika Świętokrzyska (Kielce)
(2)
Praktyki studenckie
(2)
Rodzina
(2)
SMART (program UE)
(2)
Samokształcenie
(2)
Szkolnictwo niepubliczne
(2)
Unia Europejska
(2)
Wartość
(2)
Wszechnica Świętokrzyska
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Agresja
(1)
Agroturystyka
(1)
Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej (Kraków)
(1)
Akademia Świętokrzyska im. Jana Kochanowskiego (Kielce)
(1)
Alergia
(1)
Alternatywne formy życia małżeńsko-rodzinnego
(1)
Autorytet nauczyciela
(1)
Bezrobocie
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Bibliotekarze
(1)
Biblioteki szkolne
(1)
Bogactwo
(1)
Bourdieu, Pierre (1930-2002)
(1)
Cenzura
(1)
Choroby
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czytelnictwo prasy
(1)
DINKS (Double Income, No Kids)
(1)
Demografia
(1)
Demokracja
(1)
Dobro wspólne
(1)
Dolnośląska Wyższa Szkoła Edukacji Towarzystwa Wiedzy Powszechnej (Wrocław)
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko pozamałżeńskie
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Dzietność zob. Rozród
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Eurobarometr
(1)
Fordyzm (ekonom.)
(1)
Frekwencja wyborcza
(1)
Fukuyama Francis (1952 - )
(1)
Fundusz sołecki
(1)
Fundusze strukturalne UE
(1)
Generacja M
(1)
Generacja X
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Gospodarka zob. Rozwój gospodarczy
(1)
Grono przyjacielskie
(1)
Głusi
(1)
Hipisi
(1)
Historia
(1)
Historiografia
(1)
Huntington Samuel P. (1927-2008)
(1)
Indeks wolności mediów
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Instytucje europejskie
(1)
Internet
(1)
Iwanowska-Maćkowiak, Mariola
(1)
Język polski
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Kara cielesna
(1)
Klasa średnia
(1)
Klasyfikacja ISCED
(1)
Temat: dzieło
Szkoła szans
(2)
Nauczyciele - Nauczycielom (seria)
(1)
Programy edukacyjne i zawodowe w Unii Europejskiej
(1)
Temat: czas
1989-
(94)
1901-
(7)
2001-0
(7)
2001-
(5)
1701-
(2)
1001-
(1)
1101-
(1)
1201-
(1)
1301-
(1)
1401-
(1)
1501-
(1)
1601-
(1)
1801-
(1)
1945-
(1)
901-
(1)
Temat: miejsce
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(12)
Kielce (woj.świętokrzyskie)
(6)
Białystok (woj. podlaskie)
(2)
Opole (woj. opolskie)
(2)
Polska
(2)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(2)
Dęblin (woj. lubelskie)
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Józefów (woj. mazowieckie)
(1)
Kielce
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie
(1)
Kielce Woj. świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Kielce(woj.świętokrzyskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Linkoping (Szwecja)
(1)
Nauczyciele a reforma oświaty
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Unia Europejska
(1)
Warszawa
(1)
Zielona Góra (woj. lubuskie)
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Informatory
(3)
Spis
(2)
Księgi pamiątkowe
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Raport z badań
(1)
117 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Mater. z konferencji naukowej zorg. w Krakowie w dn. 5-7 grudnia 2000 r.
Bibliogr. przy ref.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42850 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Symbol UKD: 32.001(061):[372.832:378](438)"1989/..."(061)
Mater. z ogólnopolskiej konferencji naukowej, kwiecień 1997 r., Wrocław.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41457 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. S/852 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Symbol UKD: 330.8:378.633](438)"1944/...":338.22"1989/..."
Bibliogr. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 235090, 233329 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48705 (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37801 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24326 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 218364/czyt.R 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 238213 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 238212/czyt. (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 235764/czyt.R 37 (1 egz.)
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1147/b (1 egz.)
Książka
W koszyku
Samokształcenie w procesie nauczania / Jan Maciejewski. - Warszawa : Bellona, 1998. - 132, [4] s. : tab.,wykr. ; 23 cm.
Bibliogr. s.115-126
Zawiera: Samokształcenie studentów ; Samokształcenie a kariera zawodowa.
Publikacja oparta na badaniach naukowych oraz materiałach zebranych w czasie pracy ze studentami. Rozdział I zawiera metodologiczne podłoże badań, II - charaktersytykę wybranej literatury przedmiotu oraz badania mające związek z samokształceniem. Rozdz. III zawiera analizę dokumentów stanowiących podstawę kształcenia i przebiegu procesu edukacji w szkole wyższej. Ostatni rozdział omawia wpływ samokształcenia na karierę zawodową absolwentów szkół wyższych.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48354 (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37623 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24102 (1 egz.)
Włoszczowa - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 27061 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temat
Bourdieu, Pierre (1930-2002) Cenzura Simmel, George (1858-1918) Veblen, Thorstein B. (1857-1929) Agroturystyka Alternatywne formy życia małżeńsko-rodzinnego Bezrobocie Bogactwo Choroby Czas wolny od pracy Czytelnictwo prasy Demografia DINKS (Double Income, No Kids) Dobro wspólne Dziecko pozamałżeńskie Dzietność zob. Rozród Edukacja Eurobarometr Fordyzm (ekonom.) Frekwencja wyborcza Fundusz sołecki Fundusze strukturalne UE Globalizacja Gospodarka Gospodarka zob. Rozwój gospodarczy Grono przyjacielskie Indeks wolności mediów Instytucje europejskie Internet Kapitał społeczny Kara cielesna Klasa średnia Klasyfikacja ISCED Konkubinat Kościoły (wyznania) Kościół katolicki Kultura masowa Kultura Lobbing Macierzyństwo Makdonaldyzacja Małżeństwo Miasta Migracje Mniejszości narodowe Mniejszość Monoparentność Obszary podmiejskie zob. Strefa podmiejska Ojcostwo Oświata Parlamentaryzm Pary homoseksualne Piramida wieku ludności PISA (program) Płace Płeć Polacy za granicą Polityka Metody Polityka rodzinna Polska Postfordyzm (ekonom.) Potrzeby Praca Prestiż Prezydencjalizm Prokreacja zob. Rozród Przedsiębiorczość (postawa) Przedszkola Reprodukcja ludności Religia Religijność Rodzina Rodzina patchworkowa Rolnictwo Rozród Rozwód Rozwój gospodarczy Rynek Rynek pracy Sekularyzacja społeczna Single Społeczeństwo Społeczeństwo informacyjne Stereotyp (psychol., socjol.) Środki masowego przekazu Strefa podmiejska Styl życia System oświaty Systemy wyborcze Szkolnictwo Szkolnictwo wyższe Tayloryzm (ekonom.) Telemetria Telewizja Tożsamość narodowa Ubóstwo Układy sieciowe seniorów Unia Europejska Urodzenia pozamałżeńskie zob. Dziecko pozamałżeńskie Wieś Wychowanie przedszkolne Wykształcenie Zachowania zdrowotne Zatrudnienie Zdrowie Zdrowie publiczne Związki zawodowe Życie seksualne Żywność ekologiczna Polska
Bibliogr. s. 659-684.
Zawiera: Wstęp / Małgorzata Sikorska.
Zawiera: Część pierwsza. Populacja i kapitał ludzki.
Zawiera: Pytanie wprowadzające: dlaczego polityków tak bardzo interesują nasze dzieci?; Kapitał ludzki; Mieszkańcy Polski; Mieszkańcy Polski - główne pojęcia i teorie; Populacja; Statystyki witalne, czyli ruch ludności; Teoria przejścia demograficznego; Migracje; Sytuacja demograficzna w krajach o różnym stopniu rozwoju; Co oznacza transnarodowość; Mieszkańcy Polski - wskaźniki i sposób badania; Piramidy wieku ludności: społeczeństwo "młode" (Meksyk) i "stare" (Szwecja); Polska piramida wieku: prognoza na rok 2035; Mieszkańcy polskie w perspektywie historycznej; Procesy demograficzne w Polsce; Strumienie migracyjne Polaków; Mieszkańcy współczesnej Polski; Sytuacja demograficzna Polski; Zróżnicowanie narodowo-etniczne społeczeństwa polskiego; Definiowanie pojęcia "mniejszość"; Zagraniczni Polacy; Mieszkańcy Polski na tle innych krajów Unii Europejskiej / Anna Giza, Małgorzata Głowacka-Grajper, Sylwia Urbańska.
Zawiera: Edukacja; Pytanie wprowadzające: po co nam szkoła?; Edukacja - główne pojęcia i teorie; Definicja i zakres edukacji; Główni "aktorzy" systemu edukacji i ich rola; Klasyfikacja ISCED; Nauczyciel - zawód i powołanie?; Społeczne funkcje edukacji; Nowe tendencje w edukacji; Edukacja - wskaźniki i sposób badania; Edukacja w Polsce w perspektywie historycznej; Edukacja we współczesnej Polsce; Organizacja systemu edukacji w Polsce; Schemat systemu oświaty w Polsce; Poziom edukacji w Polsce; Nierówności edukacyjne; Debata publiczna na temat edukacji; Edukacja małych dzieci; Edukacja w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej / Anna Baczko-Dombi, Tomasz Żółtak.
Zawiera: Stan zdrowia; Pytanie wprowadzające: dlaczego czekamy w kolejkach do lekarza?; Stan zdrowia - główne pojęcia i teorie; Skąd się biorą choroby?; Rola chorego - podejście funkcjonalne; Choroba jako piętno - podejście interakcyjne; Choroba jako doświadczenie; Stan zdrowia a struktura społeczna; Czy biedni chorują częściej; Stan zdrowia a płeć; Przejście od modelu biomedycznego do modelu środowiskowego; Medykalizacja; Stan zdrowia - wskaźniki i sposób badania; Miary i wskaźniki epidemiologiczne; Wskaźniki ekonomiczne i systemowe; Miejsce dla badań socjologicznych; Stan zdrowia w Polsce w perspektywie historycznej; Powojenne wyzwania; Lecznictwo niemedyczne; Przemiany stanu zdrowia Polaków; Przemiany prawno-instytucjonalne po 1989 roku; Stan zdrowia we współczesnej Polsce; Instytucje i grupy społeczne; Style życia i zachowania prozdrowotne; Stan zdrowia w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej / Łukasz Raciborski.
Zawiera: Miasto i wieś; Pytanie wprowadzające: czy nazwanie kogoś "wieśniakiem" jest jeszcze obraźliwe?; Czy współczesnego chłopa dawniej opisano by za pomocą określenia "wieśniak"; Czy Polacy wolą mieszkać na wsi, czy w mieście?; Miasto i wieś - główne pojęcia i teorie; Czym jest miasto?; Czy wieś jeszcze istnieje?; Czy Polska jest krajem rolniczym; Jaką misję ma do spełnienia współczesne rolnictwo; Oscypek z truskawką, czyli produkty tradycyjne i regionalne w Polsce; Miasto i wieś - wskaźniki i sposób badania; NYS w Polsce; Miasto i wieś w Polsce w perspektywie historycznej; Polski Manchester i Alternatywy 4, czyli od przeszłości do teraźniejszości polskich miast; Zarys historii wsi polskiej; Miasto i wieś we współczesnej Polsce; Polskie metropolie; Akcja lokatorska - Wrocław. Ruch społeczny w odpowiedzi na działania rewitalizacyjne władz miasta; Obszary podmiejskie; Fundusz sołecki - pieniądze dla wsi, by brała sprawy w swoje ręce; Współczesna polska wieś; Agroturystyka, czyli wieś nie tylko rolnicza; Żywność z metką eko; Co ma wspólnego wioska hobbitów z programem LEADER?; Miasto i wieś w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej; Polskie miasta - między urodą północy a problemami południa; Polska wieś i rolnictwo - wiele słabych ekonomicznie gospodarstw / Katarzyna Kajdanek.
Zawiera: Część druga. Przemiany obyczajowości.
Zawiera: Życie rodzinne; Pytanie wprowadzające: po co ludziom dzieci?; Życie rodzinne - główne pojęcia i teorie; Problem z definiowaniem rodziny; Współczesna definicja rodziny; Co rodzina ma wspólnego z reprodukcją struktury społecznej?; "Czysta relacja" i "miłość współbieżna", czyli jak socjologowie opisują współczesne związki; Życie rodzinne - wskaźniki i sposób badania; Wskaźniki demograficzne wykorzystywane przy opisie życia rodzinnego; Typy rodzin; Gospodarstwo domowe a rodzina; Życie rodzinne w Polsce w perspektywie historycznej; Początki współczesnego modelu rodziny; Skąd się wzięły zmiany?; Przykłady nowych form życia rodzinnego; Rodziny w PRL; Życie rodzinne we współczesnej Polsce; Partnerstwo - deklaracje czy praktyka?; Macierzyństwo - między matką Polką a "supermatką" i "nową matką"; "Niedokończony proces indywidualizacji", "kobieca pułapka", "pułapka familijna"; Rynek pracy i przedszkola; Nowy model ojcostwa; Zmiana w podejściu do wychowywania dzieci; Życie intymne; Jak badać zachowania seksualne?; Życie rodzinne w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej; W jaki sposób państwo może wpływać na prokreację?; Zasady współczesnej efektywnej polityki rodzinnej / Małgorzata Sikorska.
Zawiera: Życie religijne; Pytanie wprowadzające: czy Polacy są wierzący?; Życie religijne - główne pojęcia i teorie; Spór o definicję religii; Czy jediizm jest religią?; Religia a proces sekularyzacji; Życie religijne - wskaźniki i sposób badania; Jak socjolog może badać religię?; Wskaźniki mierzące religijność; Życie religijne w Polsce w perspektywie historycznej; Życie religijne na ziemiach polskich do II wojny światowej; Kościół katolicki i religia w okresie PRL; Rodzinność polskiej religijności; Kościół katolicki w III Rzeczypospolitej; "Pokolenie JP2"?; Życie religijne we współczesnej Polsce; Religia w państwie - regulacje prawne i dane statystyczne; Rozwój instytucjonalny Kościoła katolickiego i jego stan posiadania; Finanse Kościoła katolickiego w krajach europejskich; Religijność w doświadczeniu jednostek; Życie religijne w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej / Sławomir Mandes.
Zawiera: Style życia; Pytanie wprowadzające: dlaczego Polacy nie zawsze chcą się przyznawać do robienia zakupów w supermarkecie?; Makdonaldyzacja; Style życia - główne pojęcia i teorie; Styl życia i refleksyjność; Społeczeństwa klasy średniej; Konsumpcja masowa i uniformizacja; Nierówności i fragmentacja; Najważniejsze teorie: Veblen, Simmel, Bourdieu; Style życia - wskaźniki i sposób badania; Najczęściej stosowane wskaźniki; Jak badać style życia?; Style życia w Polsce w perspektywie historycznej; Style życia i praktyki kulturowe w PRL; Lata 90. XX wieku; McDonald's w Polsce; Style życia we współczesnej Polsce; Tendencje w różnicowaniu się stylów życia we współczesnej Polsce; Czy ludzie biedni mają jakiś styl życia?; Styl życia klasy średniej czy style życia klas średnich?; Co Polacy robią w czasie wolnym?; Style życia w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej; Badania nad stylami życia w krajach europejskich / Małgorzata Jacyno.
Zawiera: Korzystanie z mediów; Pytanie wprowadzające: czy media zastąpią nam spotkania z rodziną i znajomymi?; Oferta medialna jest coraz bogatsza i bardziej różnorodna; Korzystanie z mediów - główne pojęcia i teorie; Funkcje mediów; Typologia dziennikarstwa; Media, sfera publiczna i świat wielkiej polityki; Media i kontrola społeczna; Indeks wolności mediów; Pierwsze strony gazet i efekt porządku dnia; Cenzura; Odbiorca: masowy, racjonalny, refleksyjny; Korzystanie z mediów - wskaźniki i sposób badania; Czytelnictwo prasy a poziom obywatelskości; Telemetria a oferta programowa; Badania atrakcyjności treści w internecie; Korzystanie z mediów w Polsce w perspektywie historycznej; Zmiany na rynku mediów w Polsce po 1989 roku; Korzystanie z mediów we współczesnej Polsce; Czytelnicy poszukiwani; Czytając kobiece magazyny. Interpretacja praktyki z perspektywy kulturowej; Kultura dźwięku i obrazu; Nowe horyzonty komunikacji; Korzystanie z mediów w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej / Anna Przybylska.
Zawiera: Część trzecia. Przemiany w sferze publicznej.
Zawiera: Kapitał społeczny i dobro wspólne; Pytanie wprowadzające: dlaczego na polskich chodnikach jest tak dużo psich kup?; Kapitał społeczny i dobro wspólne - główne pojęcia i teorie; Dobro wspólne; Dlaczego kapitał społeczny jest tak ważny dla dóbr wspólnych?; Kapitał społeczny; "Brudny" kapitał społeczny; Kapitał społeczny i dobro wspólne - wskaźniki i sposób badania; Jak mierzyć kapitał społeczny?; Krótka historia badań kapitału społecznego; "Być w sieci", czyli narzędzia pomiaru kapitału społecznego w perspektywie sieciowej; Jak badać dobra wspólne?; Kapitał społeczny i dobro wspólne w Polsce w perspektywie historycznej; "Tysiąc szkół na tysiąclecie"; Kapitał społeczny i dobro wspólne we współczesnej Polsce; Dobro wspólne; Dobro wspólne - gorące tematy; Kapitał społeczny; Nie tracić zdrowego rozsądku, czyli krytycznie wobec miar, statystyk i sondaży; Wpływ kapitału społecznego na rozwój; Rzeczpospolita szkolna, czyli szkoła kapitału społecznego; Internet a kapitał społeczny; Kapitał społeczny i dobro wspólne w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej / Jagoda Gandziarowska-Ziołecka, Joanna Średnicka, Karol Zyskowski.
Zawiera: Polityka i władza; Pytanie wprowadzające: czy w Polsce podział na lewicę i prawicę ma sens?; Polityka i władza - główne pojęcia i teorie; Władza i elity władzy; Ustroje polityczne; Rewolucje i ruchy społeczne; Najważniejsze nurty badawcze w ramach socjologii polityki i politologii; Polityka i władza - wskaźniki i sposób badania; Wpadka pracowni sondażowych w 2010 roku; Międzynarodowe badania porównawcze w socjologii polityki; Polityka i władza w Polsce w perspektywie historycznej; Trumny w polityce; Kluczowe pojęcia dotyczące zmiany ustrojowej; Polityka i władza we współczesnej Polsce; Instytucje polityczne; Dyskusja na temat likwidacji senatu; Parlamentaryzm i prezydencjalizm; Wpływ systemu wyborczego na liczbę mandatów przydzielanych partiom na przykładzie wyborów parlamentarnych w 1993 roku; Problemy polityczne: postawy obywateli wobec instytucji; Problemy polityczne: zaangażowanie obywateli w życie publiczne; Polityka i władza w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej; Systemy wyborcze / Wojciech Rafałowski, Przemysław Sadura.
Zawiera: Polska w Unii Europejskiej; Pytanie wprowadzające: dlaczego w Unii Europejskiej mierzy się wielkość truskawek?; Lobbing w Unii Europejskiej; Polska w Unii Europejskiej - główne pojęcia i teorie; Unia Europejska - zasady i instytucje; Instytucje Unii Europejskiej; Unia Europejska - spór wokół charakterystyki; Porządek prawny (acquis communautaire); Kalendarium rozszerzania Unii Europejskiej; Polska w Unii Europejskiej - wskaźniki i sposób badania; Wskaźniki; Eurobarometr; Polskie badania zmian związanych z akcesją; Rolnicy i integracja europejska; Badanie zmian zachodzących w związku z procesem integracji europejskiej; Polska w Unii Europejskiej w perspektywie historycznej; Polska droga do Unii Europejskiej; Kalendarium - Polska w Unii Europejskiej; Chłodne powitanie, czyli Unia Europejska w okresie rozszerzenia; Deficyt demokracji; Konsekwencje traktatu lizbońskiego; Współczesna Polska w Unii Europejskiej; Fundusze europejskie; Fundusze strukturalne; Prawa obywateli Unii; Migracje; Prezydencja Polski w UE; Polska na tle innych krajów Unii Europejskiej; Wykorzystanie funduszy strukturalnych w krajach Europy Środkowo-Wschodniej; Autostereotypy; Kim jest Polak, a kim Europejczyk?; Na zakończenie: kryzys, czyli co dalej z Europą? / Magdalena Tomasik, Marianna Zieleńska.
Zawiera: Część czwarta. W stronę rynku.
Zawiera: Rozwój gospodarczy i zachowania ekonomiczne; Pytanie wprowadzające: kiedy będziemy zarabiać tyle, ile na Zachodzie?; Rozwój gospodarczy i zachowania ekonomiczne - główne pojęcia i teorie; Definicje relacji gospodarczych - spojrzenie socjologiczne; Czym jest rynek?; Trzy typy wizji rynku; Rozwój gospodarczy i zachowania ekonomiczne - wskaźniki i sposób badania; Rozwój gospodarczy i zachowania ekonomiczne w Polsce w perspektywie historycznej; Polska: trwanie feudalizmu; Modernizacja w okresie PRL; Transformacja po 1989 roku; Rozwój współczesnej przedsiębiorczości; Rozwój gospodarczy i zachowania ekonomiczne we współczesnej Polsce; Przedsiębiorstwa w Polsce; Przedsiębiorczość Polaków jako postawa; Klasa średnia i prekariat; Rozwój gospodarczy i zachowania ekonomiczne w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej / Mikołaj Lewicki.
Zawiera: Rynek pracy; Pytanie wprowadzające: po co ludzie pracują?; Rynek pracy - główne pojęcia i teorie; Społeczne determinanty i społeczne konsekwencje pracy; Tayloryzm; fordyzm i postfordyzm; Motywacje do pracy; Społeczne postrzeganie pracy; Współczesny rynek pracy; Szwecja jako przykład gospodarki opartej na wiedzy; Rynek pracy - wskaźniki i sposób badania; Wskaźniki ekonomiczne; Wskaźniki socjologiczne; Rynek pracy w Polsce w perspektywie historycznej; Praca w PRL: "Czy się stoi, czy się leży..."; Związki zawodowe; Rynek pracy: zmiany po transformacji ustrojowej; Rynek pracy we współczesnej Polsce; Główne tendencje na rynku pracy; Czy rosnąca liczba osób prowadzących działalność gospodarczą powinna cieszyć?; Czy praca jest ważna dla Polaków?; Demografia a rynek pracy; Płeć a rynek pracy; Wolontariat i nieodpłatna praca kobiet; Rynek pracy w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej; Na zakończenie / Łucja Krzyżanowska, Magdalena Stec.
Zawiera: Ubóstwo i zamożność; Pytanie wprowadzające: czy ludziom biednym należy pomagać i czy powinno robić to państwo?; Ubóstwo i zamożność - główne pojęcia i teorie; Definicje ubóstwa i zamożności; Czy biedni głosują rzadziej niż zamożni?; Koncepcja ubóstwa jako niedostatku możliwości działania; Ubóstwo a ludzkie potrzeby; Teoria potrzeb Abrahama Maslowa; Koncepcja potrzeb Lena Doyala i Iana Gougha; Kim są ludzie zamożni? Podstawowe problemy definicyjne; Ubóstwo i zamożność - wskaźniki i sposób badania; Linie ubóstwa; Ustawowe kryteria przyznawania świadczenia socjalnego z pomocy społecznej; Miary ubóstwa; Skale ekwiwalentności; Granice dostatku i zamożności; Jak zmienia się stopa ubóstwa w zależności od przyjętych wskaźników?; Ubóstwo i zamożność w Polsce w perspektywie historycznej; Zmiany w postrzeganiu ubóstwa i zamożności; Koncepcja cyklów biedy według Benjamina S. Rowntree; Ubóstwo i zamożność w II RP; Herbert Clark Hoover i Polsko-Amerykański Komitet Pomocy Dzieciom; Ubóstwo i zamożność w PRL; Badylarze, spekulanci i cinkciarze; Zmiany po transformacji ustrojowej; Ubóstwo i zamożność we współczesnej Polsce; Ubóstwo i zamożność - zmiany w liczbach; Wykształcenie a ubóstwo i zamożność; Społeczne postrzeganie ubóstwa i zamożności; Juwenalizacja i feminizacja ubóstwa; Enklawy biedy i zamożności; Współczesna debata o przeciwdziałaniu ubóstwu, czyli jak pomagać ludziom biednym?; Negatywny podatek dochodowy oraz powszechny dochód gwarantowany; Ubóstwo i zamożność w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej / Dariusz Zalewski.
Zawiera: Zakończenie. Współczesne społeczeństwo polskie: ludzie i instytucje w procesie zmian; Pytanie wprowadzające: dlaczego hoplici odrzucali używanie łuku?; Współczesne społeczeństwo polskie - główne pojęcia i teorie; Społeczeństwo jako ład indywidualnych działań; Reguły; Trwanie i zmiana; Kultura materialna i kultura symboliczna; Postawy; Proces cywilizacyjny: obiektywizacja reguł; Instytucje i praktyki społeczne; Społeczeństwo, naród a globalizujący się świat; Współczesne społeczeństwo polskie w perspektywie historycznej; Współczesne społeczeństwo polskie - instytucje i postawy / Anna Giza.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 38668 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27211 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Idee, Metody, Inspiracje)
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera: S. 13-23 : O potrzebie kształcenia i doskonalenia nauczycieli w zakresie alternatywnych koncepcji edukacyjnych / Zofia Żukowska.
Zawiera: S. 25-34 : Prymat problemu dziecka nad metodologią i organizacją. Wokół serii pedagogicznej : Nauczyciele - Nauczycielom / Andrzej Murzyn
Zawiera: S. 35-44 : Poczucie odpowiedzialności zawodowej nauczycieli. Systematyzacja pojęcia / Joanna M. Michalak.
Zawiera: S. 45-68 : Negatywne następstwa instrumentalnego oceniania nauczycieli / Bogusław Śliwerski.
Zawiera: S. 69-84 : Propozycje zmian strukturalnych w systemie kształcenia nauczycieli wychowania przedszkolnego kompatybilnym do struktur edukacyjnych Unii Europejskiej / Wiesława Leżańska.
Zawiera: S. 85-97 : Nauczyciel najmłodszych uczniów wobec oczekiwań reformy edukacji / Renata Michalak, Elżbieta Misiorna.
Zawiera: S. 99-107 : Nauczyciel-wychowawca w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej. Założenia a oczekiwania dzieci / Mirosława Kowalczyk-Szymańska.
Zawiera: S. 109-121 : Innowacyjne działania nauczycieli na początku XXI wieku w Polsce na podstawie badań i działalności SNEP / Lidia Wollman-Mazurkiewicz.
Zawiera: S. 123-126 : Inspirująca rola edukacji alternatywnej w tworzeniu innowacji pedagogicznych przez nauczycieli kształcenia zintegrowanego (doświadczenia, rozwiązania) / Zofia Szybalska.
Zawiera: S. 127-135 : Nowe kompetencje osobowościowe nauczyciela przewodnika młodzieży / Halina Laskowska, Mirosława Rokitańska.
Zawiera: S. 137-151 : Cechy osobowości kandydatów na nauczycieli / Ewa Lewik-Tsirigotis, Konstantinos Tsirigotis.
Zawiera: S. 153-163 : Preferencje pedagogiczne studentów kończących studia dla nauczycieli wychowania fizycznego / Tomasz Friłowicz.
Zawiera: S. 165-174 : Ewaluacja procesu kształcenia przez studentów pedagogiki wczesnoszkolnej w Ostrawie (Czeska Republika) i Jönköping (Szwecja) / Hana Lukášová (Kantorková), Milda Malinová.
Zawiera: S. 175-180 : Pedagogika ochrony ucznia i szkoły w kształceniu nauczycieli wychowania fizycznego / Irena Bartusiak.
Zawiera: S. 181-189 : Czy nauczyciele wychowania fizycznego staną się kreatorami zdrowia w reformującej się szkole / Paweł Ławniczak.
Zawiera: S. 191-206 : O nauczycielu wewnętrznym. Zintegrowane kształcenie estetyczne jako droga pedagogicznej odnowy / Klaus-Ove Kahrmann.
Zawiera: S. 207-220 : Gdy alternatywa staje się normą. Edukacja przez współtworzenie w kształceniu dorosłych / Horst Stukenberg.
Zawiera: S. 221-238 : Wewnątrzszkolne doskonalenie nauczycieli, czyli dlaczego warto pokochać WDN / Beata Owczarska.
Zawiera: S. 239-245 : Problemy pomiaru zmian osobowoiści pod wpływem oddziaływań edukacyjnych / Mariola Łaguna.
Zawiera: S. 247-252 : Między chałturą a profesjonalizmem - o etyczny wymiar pracy edukatora / Krzysztof Bednarek.
Zawiera: S. 253-259 : O potrzebie organizowania warsztatów pedagogicznych dla nauczycieli w zakresie edukacji zdrowotnej / Jolanta Derbich, Jerzy Nowocień.
Zawiera: S. 261-267 : "Ludzie i procesy" - badanie przez działanie jako nowa forma kształcenia nauczycieli pomiędzy planowaniem państwa i inicjatywą własną / Heinrich Dauber.
Zawiera: S. 269-278 : Funkcje i założone i rzeczywiste wideokonferencji w projektach edukacyjnych / Zbigniew Mikurenda.
Zawiera: S. 279-292 : Strategia nauczania w kursie internetowym / Sławomir Gurdała.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 10 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39187 (1 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29154 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24715 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 52903 (1 egz.)
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47406 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 25393 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41074 (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36616 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23275 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26294 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera m.in.: S. 103-110 : Dziecko w grupie Montessori / Beata Bednarczuk.
Zawiera m.in.: S. 111-120 : Samotność dziecka i jej aspekty pedagogiczne / Krystyna Chałas.
Zawiera m.in.: S. 131-139 : Diagnoza zdolności twórczych uczniów klas I-III szkoły podstawowej - wyniki badań rysunkowym testem twórczego myślenia TCT-DP K.K. Urbana i H.G. Jellena / Iwona Czaja.
Zawiera m.in.: S. 155-162 : Świat wiejskich wartości szansą rozwoju dziecka wiejskiego / Stanisław Janik.
Zawiera m.in.: S. 247-252 : Percepcja świata przez dzieci niepełnosprawne intelektualnie / Ewa Dyduch.
Zawiera m.in.: S. 253-259 : Związki osób niesłyszących ze sztuką / Urszula Eckert.
Zawiera m.in.: S. 268-273 : O miejsce dla dzieci z alergią układu nerwowego w systemie edukacji / Joanna Kruk-Lasocka.
Zawiera m.in.: S. 343-351 : Technologie informatyczne w edukacji szkolnej niewidomej młodzieży / Danuta Szymko.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 428-444.
Zawiera: Spis treści: Wstęp. Rozdział 1. Ramy teoretyczno-metodologiczne narracji o praktyce edukacyjnej XX wieku: wprowadzenie, badanie kultury, model badań społecznej praktyki edukacyjnej w przestrzeni kulturowej, transgresja historyczna jako teoretyczny kontekst badań nad społeczną praktyką edukacyjną, narracja jako forma wypowiedzi (kontekst filozoficzno-teoretyczny zainteresowania się narracjami w naukach humanistycznych, "narratologia" jako dziedzina współczesnych badań kultury, wykorzystanie wiedzy o narracjach w badaniach nad edukacją, narracje historyczne w naukach humanistycznych), założenia konstytuujące formę, strukturę i treść narracji. Podsumowanie - Czym jest prezentowany tekst kulturowy.
Zawiera: Rozdział 2. Druga Rzeczypospolita (1918-1939): wprowadzenie, uwarunkowania polityczne, społeczne i ekonomiczne związane z powstawaniem państwa oraz budowanie struktur administracyjnych II RP, problemy związane z budowaniem i funkcjonowaniem systemu oświatowego (lata 1921-1932, kształcenie nauczycieli, sieć szkolna), reforma oświatowa 1932 roku - ustawa Jędrzejewiczowska. Problem kształcenia na poziomie wyższym. Włączanie kształcenia nauczycieli w struktury akademickie. Najważniejsze problemy rozwiązywane przez II RP za pomocą instytucji edukacyjnych (likwidacja analfabetyzmu, zmiana struktury społęcznej, budowanie tożsamości narodowej, państwowej i społecznej).
Zawiera: Kontekst kulturowy zmian w praktyce edukacyjnej: najważniejsze idee epoki nowoczesnej w Europie Zachodniej i reformy oświatowe z nimi związane, kształtowanie się Europy jako współnoty kulturowej.
Zawiera: Najważniejsze idee Europy Zachodniej w epoce nowoczesnej: praktyka oświatowa niektórych krajów Europy od XVIII wieku (praktyka oświatowa Francji, praktyka oswiatowa w państwach, do których zostały włączone ziemie polskie w wyniku zaborów). Wzorce osobowe możliwe do zaakceptowania w II RP ("człowiek zabawy" jako wzór kultury szlacheckiej i chłopskiej, "człowiek dobrze wychowany" jako wzór kultury inteligenckiej).
Zawiera: Odpowiedź pedagogika polskiej na wyzwania przełomu XIX i XX wieku: Uniwersytet Lwowski - inicjatywy profesora Kazimierza Twardowskiego, Uniwersytet Jagielloński - inicjatywy profesora Władysława Heinricha, nurt pedologiczny w Polsce. Popularyzacja wiedzy o edukacji. Kongresy pedagogiczne i czasopisma. Podsumowanie - Logika zmian w społecznej praktyce edukacyjnej w II RP.
Zawiera: Rozdział 3. Między Drugą Rzeczypospolitą a Polską Rzeczypospolitą Ludową (1939-1952). Polska w warunkach utraty niepodległości i zagrożenia dwoma totalitaryzmami. Polityka oświatowa na ziemiach polskich po ich włączeniu do III Rzeszy i ZSRR (polityka oswiatowa na ziemiach włączonych bezposrednio do Rzesz, w Generalnym Gubernatorstwie, na ziemiach włączonych bezpośrednio do ZSRR).
Zawiera: Polska w konspiracji: tajne szkolnictwo ogólnokształcące, szkolnictwo wyższe).
Zawiera: Tryumf Wielkiego Przymierza a sprawa Polski na arenie międzynarodowej: Polska w strefie wpływów ZSRR, program przejęcia władzy w Polsce (likwidacja struktur Polskiego Państwa Podziemnego, likwidacja własności prywatnej środków produkcji, stworzenie rozbudowanego aparatu przymusu /kontroli, inwigilacji, represji i terroru/, legitymizacja nowej władzy).
Zawiera: Tworzenie warunków do przeprowadzenia "wielkiej zmiany kulturowej": totalitaryzm komunistyczny, program i proces sowietyzacji, fenomen sowietyzacji, cele i zadania związane z uruchomieniem "ofensywy ideologicznej".
Zawiera: Ofensywa ideologiczna w Polsce: kierunek zmian w dziedzinie języka, w nauce, w literaturze i innych sztukach - socrealizm, kierunek zmian w relacjach między państwem a Kościołem.
Zawiera: Posumowanie - logika zmian w praktyce edukacyjnej w latach wielkiej zmiany polityczno-kulturowej.
Zawiera: Rozdział 4. Polska Rzeczypospolita Ludowa (1952-1989). Bilans strat - diagnoza stanu.
Zawiera: Lata 1944-1956: zmiany w systemie oświatowym (ogólnokształcącym): tworzenie administracji oświatowej, przygotowanie do reformy oświatowej, najważniejsze dekrety dotyczące organizacji szkolnictwa w latach 1944-1948, przygotowanie do przeprowadzenia ofensywy ideologicznej w systemie oświaty, akcja likwidacji analfabetyzmu, zmiany w obszarze ideałów i celów edukacyjnch, reforma programowa - zmiany w treściach i celach kształcenia (nauczania i wychowania).
Zawiera: Realizacja zmian w segmencie kształcenia zawodowego.
Zawiera: Polityka kadrowa i kształcenie nauczycieli dla szkół podstawowych.
Zawiera: Zmiany w nauce i szkolnictwie wyższym: Pierwszy Kongres Nauki Polskiej, nowa organizacja nauki, zmiany w strukturze i funkcjonowaniu uczelni.
Zawiera: Konstytucyjne zmiany w obszarze edukacji.
Zawiera: Lata 1957-1989.
Zawiera: Transgresyjne ujęcie zmian dokonanych w latach 1944-1956.
Zawiera: Proces destalinizacji po roku 1956.
Zawiera: Kontynuacja i zmiana w systemie oświatowym lat 1957-1989 (proces zmian oświatowych w l. 1952-1961 oraz 1961-1973, reforma oświaty w roku 1973, dryfowanie oświaty po roku 1973.
Zawiera: Kontynuacja i zmiana w polityce wobec nauki i szkolnictwa wyższego: kierunek zmian w nauce i szkolnictwie wyższym po 1956 roku, zmiany w kształceniu nauczycieli i pedagogów po 1956 roku.
Zawiera: Pedagogika w procesie wielkiej zmiany kulturowej
Zawiera: Ruch oporu wobec zmiany kulturowej i jej skutków w oświacie i nauce: opozycja antysystemowa w PRL-u, problem reformy oświatowej w działaniach opozycji demokratycznej.
Zawiera: Podumowanie - logika zmian w praktyce edukacyjnej PRL-u.
Zawiera: Rozdział 5. Trzecia Rzeczypospolita (po 1989 r.)
Zawiera: Uwikłanie zmiany kulturowej w proces transformacji systemowej.
Zawiera: Problem zmian oświatowych w Europie i Stanach Zjednoczonych.
Zawiera: Reformy oświatowe po 1989 roku - ustawy o sytemie oświaty z 1991 i 1999 roku.
Zawiera: Monitorowanie zmian w systemie oświaty: Raporty OECD, Społeczeństwo w drodze do wiedzy. Raport o stanie edukacji 2010, badania nad młodzieżą.
Zawiera: Kontynuacja i zmiana w szkolnictwie wyższym.
Zawiera: Pedagogika w warunkach zmiany kulturowej.
Zawiera: Kształcenie naucycieli i pedagogów.
Zawiera: Podsumowanie - logika zmian w praktyce edukacyjnej III RP (w praktyce oświatowej i szkolnictwie wyższym).
Zawiera: Zakończenie. Imponderabilia wielkiej zmiany.
Zawiera: Kalendarium (wydarzenia i fakty XX wieku, które miały znaczenie dla polskiej praktyki edukacyjnej).
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 177-190, netografia s. 190-191.
Zawiera: Część I. Polska rodzina na przełomie wieków; Funkcja wychowawcza rodziny i jej zagrożenia w nauce społecznej Kościoła katolickiego; Środowisko wychowawcze rodziny w nauczaniu społecznym Kościoła katolickiego; Ruchy młodzieżowe w Polsce i na świecie; Prawo międzynarodowe i polskie a ochrona praw dziecka; Różne formy zachowań autodestruktywnych młodzieży; Edukacja medialna młodzieży w świecie globalnym; Polityka społeczna państwa wobec rodziny w okresie PRL i po 1989 roku; Polityczne i społeczne konsekwencje decentralizacji polityki rodzinnej w Polsce; Animacja społeczno-kulturalna w Skandynawii i w Polsce; Powstrzymać przemoc w rodzinie - procedura "Niebieskie Karty"; Przestępczość nieletnich w województwie świętokrzyskim w świetle statystyk policyjnych w latach 2000-2006; Część 2. Współczesny świat. Zagrożenia. problemy. Rozwiązania.; Funkcjonowanie sprawiedliwości globalnej we współczesnym świecie; Polityka socjalna w zintegrowanej Europie; Perspektywy rozwoju polityki socjalnej w Unii Europejskiej; Szkolnictwo wyższe w Polsce na tle zasad szkolnictwa w zjednoczonej Europie; Działanie III filaru Unii Europejskiej - rola i zadania; Koncepcja terroryzmu w ujęciu Francisa Fukuyamy i Samuela P. Huntingtona; Wizerunek współczesnego terroryzmu w mediach; Zjawiska patologiczne w Polsce okresu transformacji (na przykładzie uzależnień młodzieży); Model ochrony zdrowia w Polsce okresu tranformacji; Lewica Polska w latach 1989-2004; Demokracja w Polsce w latach 1989-2003; Świętokrzyskie Stowarzyszenie Pomocy Ofiarom Przestępstw i jego rola w profilaktyce przemocy w rodzinie.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Nowa Szkoła.
Zawiera rec. książki: Programy edukacyjne i zawodowe w Unii Europejskiej / Mariola Iwanowska-Maćkowiak. - Warszawa, 2006.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej