Dymara Bronisława
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(60)
Forma i typ
Książki
(54)
Artykuły
(6)
Dostępność
dostępne
(71)
tylko na miejscu
(22)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(20)
Kielce - Czytelnia
(12)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(1)
Busko zdrój - czytelnia
(2)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(2)
Końskie - wypożyczalnia
(1)
Opatów - wypożyczalnia
(5)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(6)
Ostrowiec - czytelnia
(7)
Pińczów - wypożyczalnia
(1)
Pińczów - czytelnia
(4)
Sandomierz - wypożyczalnia
(5)
Starachowice - wypożyczalnia
(6)
Staszów - wypożyczalnia
(9)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(8)
Włoszczowa - czytelnia
(4)
Autor
Boszczyk Marta
(723)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(556)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(488)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(484)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(441)
Dymara Bronisława
(-)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(440)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(430)
Lewicka Ewa
(417)
Puszczewicz Barbara
(398)
Prus Bolesław (1847-1912)
(375)
Kosiń Janina
(373)
Lewandowska Bożena
(370)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(346)
Goetz Magdalena
(344)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(334)
Shakespeare William (1564-1616)
(288)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(262)
Lenin Vladimir Il'ič (1870-1924)
(257)
Knajder-Sowa Anna
(253)
Cyrański Czesław
(247)
Pigoń Stanisław (1885-1968)
(240)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(221)
Faliszewska Jolanta
(218)
Trojan Elżbieta
(210)
Łoskot Małgorzata
(209)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(199)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(194)
Tuwim Julian (1894-1953)
(190)
Jakubowski Jan Zygmunt (1909-1975)
(184)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(184)
Tarapata Ewa
(180)
Pronobis Małgorzata
(166)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(166)
Markiewicz Henryk (1922- )
(162)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(161)
Uniechowski Antoni (1903-1976)
(159)
Parandowski Jan (1895-1978)
(157)
Reymont Władysław Stanisław (1867-1925)
(157)
Jodełka-Burzecki Tomasz (1919-1989)
(156)
Broniewski Władysław (1897-1962)
(154)
Praca zbiorowa
(153)
Staff Leopold (1878-1957)
(152)
Tolstoj Lev Nikolaevič (1828-1910)
(152)
Conrad Joseph (1857-1924)
(142)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(137)
Elsner Danuta
(136)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(136)
Rychlicki Zbigniew (1922-1989)
(136)
Engels Friedrich (1820-1895)
(135)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(135)
Łuba Małgorzata
(134)
Stróżyński Klemens
(133)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(132)
Kobyliński Szymon (1927-2002)
(130)
Marx Karl (1818-1883)
(130)
Rechnio-Kołodziej Beata
(128)
Wańkowicz Melchior (1892-1974)
(128)
Włodno Danuta
(127)
Żukrowski Wojciech (1916-2000)
(127)
Bratny Roman (1921- )
(125)
Jastrzębska Lidia
(125)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(124)
Smólska Janina (?-2002)
(123)
Hertz Paweł (1918-2001)
(122)
Jakubowska Alina
(122)
Krzeczkowska Eugenia
(120)
Lewik Włodzimierz (1905-1962)
(120)
Laere Karolina Van
(118)
Malczewski Artur
(118)
Myjak Józef
(118)
Putrament Jerzy (1910-1986)
(115)
Dobraczyński Jan (1910-1994)
(113)
Doroszewski Witold (1899-1976)
(113)
Kieniewicz Stefan (1907-1992)
(112)
Misiorowska Ewa
(112)
Jaworowski Jerzy (1919-1975)
(111)
Szelburg-Zarembina Ewa (1899-1986)
(111)
Szweykowski Zygmunt (1894-1978)
(111)
Włodno-Furman Elżbieta
(111)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(110)
Rogoziński Julian (1912-1980)
(110)
Garstka Tomasz
(109)
Rusiecki Antoni Marian (1892-1956)
(109)
Lem Stanisław (1921-2006)
(108)
Krasiński Zygmunt (1812-1859)
(107)
Norwid Cyprian Kamil (1821-1883)
(107)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(106)
Radzicki Józef
(106)
Kierszys Zofia (1921-2000)
(105)
Stawar Andrzej (1900-1961)
(105)
Wyka Kazimierz (1910-1975)
(105)
Krasicki Ignacy (1735-1801)
(104)
Klemensiewicz Zenon (1891-1969)
(103)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(102)
Puškin Aleksandr Sergeevič (1799-1837)
(102)
Bunsch Karol (1898-1987)
(101)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(101)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(101)
Gomulicki Juliusz Wiktor (1909-2006)
(100)
Jaworowski Mieczysław
(100)
Rok wydania
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(32)
1990 - 1999
(8)
Kraj wydania
Polska
(55)
nieznany (pol)
(5)
Język
polski
(60)
Temat
Dziecko
(23)
Wychowanie
(20)
Współdziałanie
(12)
Integracja społeczna
(10)
Stosunki interpersonalne
(7)
Pedagogika zabawy
(6)
Wartość
(6)
Kształcenie
(5)
Nauczanie kompleksowe
(5)
Wychowanie do wartości
(5)
.9
(4)
Edukacja ekologiczna
(4)
Gry i zabawy
(4)
Umuzykalnianie
(4)
Zabawa
(4)
.w
(3)
Kultura
(3)
Muzyka
(3)
Tradycja
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Wyobraźnia
(3)
Edukacja regionalna
(2)
Literatura
(2)
Młodzież szkolna
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Nauczyciele
(2)
Ojczyzna
(2)
Pedagogika współbycia
(2)
Przyroda
(2)
Regionalizm
(2)
Rodzina
(2)
Taniec
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Uczniowie
(2)
Zabawki
(2)
Zabawy językowe
(2)
Zabawy tematyczne
(2)
Zabawy twórcze
(2)
Środowisko człowieka
(2)
Arteterapia
(1)
Bajka terapeutyczna
(1)
Baśń
(1)
Bęczkowska, Krystyna (1940- )
(1)
Chleb
(1)
Chleb a kultura polska
(1)
Chotomska, Wanda
(1)
Człowieczeństwo
(1)
Dobro wspólne
(1)
Dom
(1)
Dzieci trudne a zabawa
(1)
Dziecko niepełnosprawne a zabawa
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja regionalia
(1)
Eksperyment mikołowski
(1)
Freinet, Celestyn
(1)
Gościnność
(1)
Gry komputerowe
(1)
Hipoterapia
(1)
Innowacje
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Kamiński, Aleksander
(1)
Korczak, Janusz
(1)
Kownacka, Maria
(1)
Lektury
(1)
Lindgren, Astrid
(1)
Listy polskie
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Makuszyński, Kornel
(1)
Minczakiewicz, Elżbieta Maria
(1)
Motywy
(1)
Nadpobudliwość psychoruchowa
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie permanentne
(1)
Niepełnosprawni a zabawa
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Odpowiedzialność
(1)
Origami
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Pedagogika współbycia a personalizm
(1)
Pisarstwo dzieci polskich
(1)
Poezja
(1)
Poezja polska
(1)
Projektowanie w edukacji
(1)
Przestrzeä interpersonalna
(1)
Psychoedukacja
(1)
Recenzje
(1)
Reklama
(1)
Relacje nauczyciel-uczeń
(1)
Ruch a rozwój dziecka
(1)
Strategie uczenia się
(1)
Studenci a innowacje pedagogiczne
(1)
Studenci a nauczanie kompleksowe
(1)
Studenci jako nauczyciele
(1)
Studenci jako uczniowie
(1)
Terapia zabawą
(1)
Twórczość
(1)
Twórczość dziecka
(1)
Więzi
(1)
Temat: dzieło
Zabawa w rozwoju poznawczym i emocjonalno-społecznym dzieci o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
2001-0
(1)
Gatunek
Literatura dziecięca
(2)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
60 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 16)
Symbol UKD: 37.091.64:159.922.7:316.77
Zawiera: Rozwojowe i terapeutyczne znaczenie zabawy w życiu dziecka niepełnosprawnego ; Klasa integracyjna a pojęcie integracji ; Piękno i pożytek dobrej zabawy ; Ogólnorozwojowe i terapeutyczne funkcje zabawy ; Rola nauczyciela i rodziców w kształtowaniu związku dziecka z dobra zabawą ; Dynamika i harmonia dobrej zabawy - przykłady / Beata Wojtal.
Zawiera: "Fikołki". Zabawowe formy stymulacji rozwoju małego dziecka w Pszczyńskim Ośrodki Rehabilitacyjno-Terapeutycznym: przykładowy sceanriusz zajęć w małej grupie i z dominacją pląsów / Anna Zielińska.
Zawiera: Znaczenie zabawy w zajęciach hipoterapeutycznych ; Podstawowa wiedza o hipoterapii ; Jeździectwo jako praca, zabawa i terapia ;Ćwiczenia na koniu jako forma zabawy ; Rajdy konne i inne formy zabawy ; Wpływ kontektów dziecka z koniem na naukę i wychowanie / Karolina Kmiecik.
Zawiera: Współbycie z dzieckiem w zabawie. Refleksja z praktyki współbycia w Pszczyńskim Osrodku Rehabilitacyjno-Terapeutycznym ; Rozwój dziecka jak "górski potok" ; Poszukiwanie źródeł motywacji dla zabawowych działań dziecka ; Teoria relacji z obiektem a potrzeba więzi ; Zabawa jako romans dziecka ze światem ; Trudna sztuka współodczuwania i współbycia dorosłego z dzieckiem ; Zabawa jako forma poznawania, współbycia i rozwoju / Krystyna Dmyterko.
Streszcz. ang. przy pracach.
Część trzecia: Znaczenie zabawy i zabawek w rozwoju i społecznej integracji dziecka niepełnosprawnego.
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 16)
Zawiera: Tworzenie więzi w klasie szkolnej przez zabawę i pracę ; Związki między zabawą i pracą dziecka w kontekście wybranych teorii zabawy ; Klasa szkolna jako źródło inspiracji, poszukiwań i aktywności ; Współudział dzieci i wychowawcy w przygotowaniu przedstawień teatralnych ; Terapeutyczne i rozwojowe funkcje bawienia się w teatr ; Artystyczne, społeczne i indywidualne rezultaty współnych działań ; Przejawy radości i ich wartość istotą rozwoju osobowości dzieci / Małgorzata Znaj.
Zawiera: Zabawka mechaniczna w świecie dziecka. Szkic do dziejów bawienia się i wychowania ; Wprowadzenie: homo ludens, faber i creator ; Zabawy i zabawki w ciągu wieków ; Zabawki mechaniczne w kulturze ludowej ; Zabawki mechaniczne w kulturze industrialnej / Wacław Korzeniowski.
Zawiera: Bliżej edukacji ludycznej - zabawy i zabawki naszych dzieci ; Najpiekniejsze są zabawy z rodzicami ; W świecie pluszowego misia, czyli o potrzebie zabawek w życiu dziecka ; O wspólnej zabawie dzieci w grupach ; Problematyka zabawy w edukacji wczesnoszkolnej ; Scenariusz zajęć w klasie III pt. "Wielka zabawa", nawiązujący do uczenia się - nauczania kompleksowego / Katarzyna Moroz.
Zawiera: Zabawy i zabawki naszych matek, babek i dzieci. Ich bogactwo i znaczenie dla rozwoju ; Zabawy i zabawki w latach 1930-1949 ; Zabai i zabawki naszych matek w latach 1950-1969 ; Zabawki i zabawy w latach 1970-1989 ; Najnowsze zabawki i zabawy (1990-2004) ; Bogactwo zabaw i zabawek - ich znaczenie dla rozwoju dziecka ; Międzypokoleniowe przekazy - refleksje końcowe / Edyta Łobaziewicz-Jania.
Zawiera: Przez zabawę do esperanto. Per ludado al esperanto ; Sposoby powstawania grup wspólnotowych ; Baw się z nami (ludu kun ni), czyli główne metody i formy pracy ; Gry i zabawy z papierem - origami drogą do poznania języka ; Rezultaty uczenia się języka / Wiesław Kluz.
Zawiera: Gry komputerowe w życiu dziecka - korzyści i zagrożenia ; Współbycie dziecka z komputerm ; Kategorie i rodzaje gier komputerowych ; Wpływ gier komputerowych na rozwój fizyczny i emocjonalno-psychiczny dzieci ; Zastosowanie gier komputerowych w edukacji i wychowaniu / Wiesław Kluz.
Streszcz. ang. przy pracach.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 17)
Zawiera: Poszukiwanie nowych znaczeń, kontekstów i przestrzeni zabawy ; Zabawa, radość i szczęście jako cel sam w sobie - stan istnienia ; Zabawa a cechy dziecięcości: wyrażanie uczuć, specyficzne cechy umysłowości dziecka, kontakt z rzeczami, specyfika społecznych kontaktów dziecka, dziecięce spotkania ze światem przyrody i sztuki, kod dziecięcego języka jako istotna cecha dziecięcości ; Humor, komizm, śmiech, radość bawienia się i zabawy ; przestrzenie życia i przestrzenie zabawy ; O dwóch ważnych niedopowiedzeniach w literaturze przedmiotu / Bronisława Dymara.
Zawiera: Teksty literackie źródłem wiedzy o egzystencjalnych, społeczno-moralnych, estetycznych i poznawczych cechach zabawy ; Czytaj i baw się z nami, czyli rózne odcienie zabawy w literaturze ; Zabawa jako stan istnienia i źródło radości - śladami książek Marii Kownackiej i Wandy Chotomskiej ; Fikcja, fantazja i rzeczywistość w zabawach inspirowanych książkami Juliana Tuwima i Kornela Makuszyńskiego ; Społeczno-moralne, witalne i hedonistyczne cechy zabaw bohaterów książek Astrid Lindgren ; Żywioł zabawy / Bronisława Dymara.
Zawiera: Radość zabawy w życiu dzieci i młodzieży ; Lekcje, których za mało w naszych szkołach - uczenie się kompleksowe z bliska ; Dziecko jako osoba. Uczeń jako człowiek ; "Omne trinum perfectum" - wszystko, co potrójne, jest doskonałe - trójdzielna budowa kompleksów ; Żywioł radości i zabawy w uczeniu się - nauczaniu kompleksowym ; Przestrzenie - obszary współdziałania. Bliżej integracji rzeczywistej ; Dominanty działań kompleksowych, czyli sztuka wybierania i odrzucania / Bronisłąwa Dymara.
Zawiera: Zabawa i taniec na zajęciach kompleksowych w szkole podstawowej ; Rozmyslania nauczyciela ; Atmosfera i sztuka projektowania - lekcja projektująca ; Bierzemy udział w realizacji kompleksu (3 lekcje) ; Bawimy się w teatr ; Zakończenie zajęć - refleksja i samoocena / Bronisława Dymara.
Zawiera: Zabawa i taniec na zajęciach kompleksowych w gimnazjum ; Rozmyślania nauczyciela i jego asystentów ; Projektowanie - stwarzanie sytuacji do swobodnych wypowiedzi ; Lekcje ćwiczeniowo-badawcze ; Spójrzmy na siebie, oceńmy wyniki naszej pracy ; Rozmyslania końcowe, ewaluacja / Bronisława dymara.
Zawiera: Zabawa i taniec na zajęciach kompleksowych w liceum ; Myśl o sławie nie zawsze słuzy sprawie ; Znów o sztuce projektowania ; Reportaż z bliska, czyli bogactwo działań realizowanych ; Wyniki końcowe nie zawsze typowe ; Nagroda wierszem dla awytrwałych w poszukiwaniu radości i szczęścia ; Radość i optymiz jako dar i nadzieja / Bronisłąwa Dymara.
Streszcz. ang. przy częściach. Wstęp także ang.
Część pierwsza: Zabawa, radość i szczęście w literaturze i życiu dzieci, młodzieży, dorosłych.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 17)
Symbol UKD: 159.922.7:82(091)
Zawiera m.in.: Wokół zabawy, tańca i szczęścia ; W poszukiwaniu szczęścia i radości ; Manifestacja radości i szczęścia - zabawa i taniec w życiu człowieka ; Sposoby wyrażania szczęścia i radości w twórczości, czyli słów kilka o sztuce poetyckiej / Alina Górniok-Naglik.
Zawiera m.in.: Poezja o zabawie i tańcu ; Zabawa w poezji dla dorosłych - tytułem wprowadzenia ; Zabawa w poezji dla dzieci ; Wiersze dzieci i młodzieży o zabawie ; Taniec w poezji dla dorosłych i dzieci oraz w wierszach tworzonych przez dzieci i młodzież / Alina Górniok-Naglik.
Zawiera m.in.: Uczymy się kompleksowo : Główne założenia kompleksu ; Lekcje projektujące ; Lekcje ćwiczeniowo-badawcze ; Lekcja podsumowująca / Alina Górniok-Naglik.
Streszcz. ang. przy częściach. Wstęp także ang.
Część druga: Zabawa, taniec, radość i szczęście w poezji oraz twórczości dzieci i młodzieży.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 17)
Zawiera m.in.: Śpiewaj i baw się z nami ; Zabawa w muzycznych działaniach dziecka ; Ja, ty, my..., czyli o zabawie muzycznej więcej ; Rozwój zdolności ogólnych i muzycznych w procesie zabawy ; Czynniki wyzwalające i hamujące potrzebę zabawy ; Zabawa naturalną potrzebą i cechą dziecięcości ; Intersemiotyczny i autokreacyjny charakter zabawy / Jadwiga Uchyła-Zroski.
Zawiera: Radość muzykowania a sytuacja ucznia i nauczyciela w szkole ; Formy muzyczne i rodzaje aktywności wyrażone zabawą ; Swobodna i kierowana działalność dziecka zainspirowana zabawą, czyli o nową jakość nauczania muzyki ; Co każdy nauczyciel o zabawie wiedzieć powinien? ; Gdzie szukać inspiracji do zabawy muzycznej? ; Zainteresowania jako czynnik wzmagajacy potrzebę zabawy / Jadwiga Ucyła-Zroski.
Zawiera: Systemy nauczania muzyki uwzględniające tresci zabawowe ; Ruch i zabawa w systemie nauczania Emila Jacquesa-Dalcroze,a i Rudolfa Labana ; Zabawa wyrazona śpiewem w systemie Zoltana Kodaly,a ; gra na instrumentach ulubionym zajęciem dziecka według Shinichi Suzuki i Carla Orffa ; Zabawa w systemie Edwina Eliasa Gordona przybliżająca dziecko do muzyki ; Zintegrowana pedagogika muzyczna jako specyficzny rodzaj aktywności twórczej dzieci i młodzieży / Jadwiga Uchyła-Zroski.
Zawiera: Zabawa i zabawowe działania dziecka w rodzinie ; Więzi rodzinne i uczuciowe kształtowane przez zabawę ; Małe dziecko i dziecięce działania zabawowe (śpiewanki, przytulanki, melobajki, dobranocki, kołysanki) ; Zabawy muzyczne w rodzinie ; Zabawy przekazywane w rodzinie przez dziadków - znakiem tradycji i przyszłości ; Zabawy domowe kształtujące więzi rówieśnicze ; Katalog dobrej zabawy w domu, szkole oraz grupie rówieśniczej / Jadwiga Uchyła-Zroski.
Zawiera: Piosenki, pląsy i tańce dzieci w róznym wieku ; Bogactwo motywów i wątków ludycznych w treściach piosenek dziecięcych i pieśni ; Muzykujemy i bawimy się dźwiękami ; Ruch, pląsy i tańce za zajęciach muzycznych różnych grup wiekowych ; Zabawa czynnikiem wzmagającym potrzebę ekspresji muzyczno-ruchowej i poczucie własnej wartości ; Uspołeczniająca i wychowawcza rola zabaw muzycznych i tańców / Jadwiga Uchyła-Zroski.
Zawiera: Zabawa muzyczna w działaniach twórczych uczniów i studentów - przykładowe kompleksy zajęć ; Kompleks zajęć dla młodzieży szkolnej pt. "Fryderyk Chopin to wielki, ale jeszcze mało znany Polak i muzyk" ; Kompleks zajęć dla studentów pt. "Piesni, muzyka i tańce różnych epok" / Jadwiga Uchyła-Zroski.
Zawiera: Przykładowy repertuar pieśniowy do zabaw z piosenką ; Partytury i opisy działań twórczych uczniów ; Opisy i układy zabaw tanecznych dla dzieci, młodzieży oraz dorosłych / Jadwiga Uchyła-Zroski.
Streszcz. ang. przy częściach. Wstęp także ang.
Część trzecia: Zabawa w muzyce, pieśni i tańcu.
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 17)
Forma i typ
Symbol UKD: 159.922.7:82(091)
Streszcz. ang. przy częściach. Wstęp także ang.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 247518, 247520, 245895, 247519 (4 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 246293/czyt.37 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45692 (1 egz.)
Włoszczowa - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 29316 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Radość zabawy a cechy dziecięcości / Bronisława Dymara. W: Wychowanie na co Dzień. - 2006, nr 9, s. 22-24.
Dokument nadrzędny: Wychowanie na co Dzień.
Bibliogr.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40270 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Sztuka bycia nauczycielem i uczniem - dzieckiem / Bronisława Dymara. W: Wychowanie na co Dzień. - 2007, nr 1/2, s. 30-34.
Dokument nadrzędny: Wychowanie na co Dzień.
Bibliogr.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Tryptyk o pachnącym chlebie / Bronisława Dymara. W: Poezja i Dziecko.- 2006, nr 3, s. 25-30.
Dokument nadrzędny: Poezja i Dziecko.
[Symbolika chleba ]
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wczesnoszkolna edukacja literacka / [red.] Bronisława Dymara. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls" , [2002]. - 158, [2] s. : il., rys., tab. ; 21 cm.
(Metodycy - Nauczycielom)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37564 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Symbol UKD: 821.162.1-93(082.2)
Bibliogr. przy niektórych listach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45502 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wiersze naszych dzieci / Bronisława, Dymara. - Kraków : "IMPULS" , 1996 - 363, [1] s. ; 16 cm.
Symbol UKD: 821.162.1-6:821.162.1-1](082.2)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 220874 (1 egz.)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35918 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Zabawa w rozwoju dziecka / Bronisława Dymara. W: Wychowanie w Przedszkolu. - [R.] 60, nr 2 (2007), s. 63-64.
Dokument nadrzędny: Wychowanie w Przedszkolu.
Zawiera rec. książki: Zabawa w rozwoju poznawczym i emocjonalno-społecznym dzieci o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach / Elżbieta Maria Minczakiewicz. - Kraków, 2006.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ISSN 0208-6336 nr 1408.)
Temat
Symbol UKD: 37.01
Summ., rés. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19648 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Dialog bez Granic / Dialog bez Hranic ; t. 2)
Tyt. równol.: Rodina pro Evropu nebo Evropa pro rodinu?
Spis treści, streszcz., tekst i tyt. w jęz. ang., czes., fr., niem., pol.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29704 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49430 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. [367].
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera m.in.: S. 15-34 : Wspomaganie rozwoju dzieci w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym. Zasady, szanse i trudności / Anna Mikler-Chwastek.
Zawiera m.in.: S. 35-58 : Pięciolatki w cieniu sześciolatków czy sześciolatki w cieniu pięciolatków - zagrożenia rozwoju starszych przedszkolaków / Katarzyna Nadrowska.
Zawiera m.in.: S. 59-72 : Współcześnie stosowane metody pomocy dzieciom z trudnościami rozwojowymi. Doniesienie z ogólnopolskich badań sondażowych / Agnieszka Olechowska.
Zawiera m.in.: S. 73-72 : Dwie edukacje małego dziecka / Ziofia Remiszewska.
Zawiera m.in.: S. 93-108 : Potrzeba wyróżniania sukcesów szkolnych uczniów z trudnościami w uczeniu się / Marzena Żółcik.
Zawiera m.in.: S. 135-144 : Psychoedukacja jako forma wspierania rozwoju ucznia niedostosowanego społecznie - ujęcie systemowe / Mateusz Warchał.
Zawiera m.in.: S. 145-165 : Dziecko z nadpobudliwością psychoruchową i deficytem uwagi - najważniejsze problemy oraz sposoby postępowania / Joanna Skibska.
Zawiera m.in.: S. 169-190 : Edukacyjne bariery kreatywności młodszych uczniów / Gabriela Kapica.
Zawiera m.in.: S. 191-202 :: Sztuka i twórczość dziecka w kontekście jego rozwoju i wychowania estetycznego / Urszula Szuścik.
Zawiera m.in.: S. 203-212 : Radość dzieciństwa zagrożona - problemy wczesnej edukacji estetycznej / Mirosława Zalewska-Pawlak.
Zawiera m.in.: S. 213-228 : Współbycie interpersonalne dzieci i dorosłych jako fenomen i zadania edukacji. Bliżej pedagogiki współbycia / Bronisława Dymara.
Zawiera m.in.: S. 229-256 : Możliwości i zagrożenia dla jakości życia dzieci na etapie edukacji wczesnoszkolnej / Hana Lukasova.
Zawiera m.in.: S. 257-276 : Rodzice dzieci w młodszym wieku szkolnym w roli (nie)wymagających odbiorców informacji o uczniowskich osiagnięciach szkolnych / Barbara Chojnacka-Synaszko.
Zawiera m.in.: S. 277-294 : Językowy obraz współczesnej rodziny - na przykładzie wypowiedzi uczniów w młodszym wieku szkolnym / Kinga Kuszak.
Zawiera m.in.: S. 295-318 : Od edukacji dorosłych do kreowania potrzeb dziecka - świat potrzeb dziecka w językowym obrazie reklam / Małgorzata Bortliczek.
Zawiera m.in.: S. 341-366 : Wychowanie religijne w edukacji małego dziecka / Natalia Maria Ruman.
Tekst częśc. czes., słowac. Streszcz. ang., pol. przy pracach. Spis treści także ang.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 234530, 234528, 234529 (3 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49558 (1 egz.)
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49557 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23592 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 12)
Zawiera: Istota i ewolucja pojęcia tradycji - dzieci i młodzież w świecie tradycji / Franciszek Ziemski.
Zawiera: Rozdział I - O istocie pojęcia tradycji - studnia bez dna ; Potoczne rozumienie pojęcia tradycji ; Tradycja jako stała wartość ludzkiego życia ; Pojęcie tradycji w pedagogice i szkole ; Ewolucja znaczenia pojęcia tradycji ; Na drodze poszukiwania nowych znaczeń.
Zawiera: Rozdział II - Życie społeczne jako źródło tradycji - zakres, problematyka badawcza ; Potrzeba interdyscyplinarnego spojrzenia na pojęcie tradycji ; Niektóre odmiany tradycjonalizmu.
Zawiera: Rozdział III - Niektóre problemy tradycji międzypokoleniowej i ich uwarunkowania - dziecko a tradycje w rodzinie ; Pojęcie komunikacji międzypokoleniowej ; Komunikacja międzypokoleniowa w rodzinach chłopskich ; Ewolucja pojęcia tradycji i przekazów międzypokoleniowych ; Dziecko w świecie tradycji rodzinnych i środowiskowych.
Zawiera: Rozdział IV - Dzieci i młodzież małej i wielkiej tradycji ; Pojęcie wielkiej i małej tradycji ; Dzieci i młodzież w rodzinie ; Konteksty historyczne wielkiej i małej tradycji ; Rola nauczyciela i edukacji w rozwijaniu wiedzy o tradycji rodziny i ojczyzny ; Dziecko w świecie ważnych kategorii - u podstaw wartości.
Zawiera: Rozdział V - Bliżej praktyki i codziennego życia ; Poznajemy siebie ; Mała ojczyzna, czyli bliżej rodziny ; Dom rodzinny ; Mała i wielka ojczyzna a wartości ; My i nasz region.
Zawiera: Część II - Bogactwo i różnorodność tradycji w kulturze polskiej / Wiesława Korzeniowska.
Zawiera: Zarys problematyki, podstawowe pojęcia ; Nurty tradycji ; O niektórych formach tradycji (tradycje ludowe, relikty tradycji szlacheckich, tradycje narodowe).
Zawiera: Dziecko w świecie tradycji domu rodzinnego - wzorce zachowań oraz zwyczaje i obrzędy w rodzinnym domu dziecka, tradycje, wróżby i przekazy w życiu dziecka ; Tradycje doroczne: rok obrzędowy.
Zawiera: Dziecko i młodzież w świecie folkloru: legendy, podania, pieśni i mikroformy folkloru, folklor dziecięcy.
Zawiera: Miejsce tradycji w kulturze współczesnej i życiu dziecka.
Zawiera: Część III - Tradycje, obyczaje i obrzędy w edukacji dziecka. Poliestetyczne przestrzenie edukacji / Bronisława Dymara.
Zawiera: Tradycja jako spotkanie dziecka z miejscem, przestrzenią i czasem ; Tu mieskam, czyli dziecięce widzenie miejsca, przestrzeni i czasu ; Domy i siedliska jako miejsca pielegnowania zwyczajów, obrzędów i tradycji ; Blisko i daleko, czyli od rodzinnego domu do rodziny człowieczej ; Poszukiwanie uniwersaliów i wartości ; Globalizm jak szansa i zagorożenie dla narodowych tradycji.
Zawiera: Dźwięk, barwa, smak i zapach tradycji, czyli poliestetyczne przestrzenie edukacji ; Wokół pojęć podstawowych ; Literatura źródłem wiedzy o tradycji i inspiracją do działań twórczych ; Poliestetyczne wymiary edukacji i jej konsekwencje dla związków dziecka z tradycją ; Bliżej znaczeń ukrytych ; Smak, zapach, barwa i dźwiek tradycji, czyli w kręgu ludzi, zdarzeń i przedmiotów.
Zawiera: Tradycje, obrzędy i zwyczaje w treściach nauczania; tradycja a regionalizm i folklor ; Wokół edukacji regionalnej i interdyscyplinarności folklorystyki ; Treści nauczania a językowe aspekty tradycji, regionalizmu i... folkloru ; Tradycje, obrzędy i obyczaje w wybranych podręcznikach ; Dziecięce widzenie tradycji, zwyczajów i obrzędów.
Zawiera: "Ziemio ojczysta, ziemio jasna"... ; "Kraju mój, kraju barwny, pelargonii i malwy"..., czyli problematyka tradycji w uczeniu się - nauczaniu kompleksowym ; Uczymy się kompleksowo - piszą studenci nauczania początkowego ; Projektujemy zajęcia kompleksowe na temat kompleksu w klasie VI: "Kraju mój, kraju barwny, pelargonii i malwy..." lub "Ziemio ojczysta, ziemio jasna..." ; Współdziałamy, badamy i dzielimy się wiedzą ; Propozycje na przyszłość: Co poprawić? Co zmienić? Co kontynuować? Jak pomagać sobie i innym w zespole, klasie, domu? ; Poszukiwanie pointy czasami bywa sensowne.
Zawiera: W poszukiwaniu integracji niepozornej, czyli studenckie projekty zajęć o tradycji, obrzędach, obyczajach i... ; Bogactwo pomysłów integracyjnych w scenariuszach zajęć kompleksowych ; Moi rodzice i ja - scenariusz zajęć w klasie III ; Zwyczaje wielkanocne w naszej miejscowości - kompleks zajęć w klasie III ; Najmilsze sercu słowo "matka" - kompleks zajęć w klasie III lub II ; Zamiast podsumowania wiersz Krystyna Wydry: "Innowacje".
Zawiera: Spis aneksów - czytanek: Dziecko w kulturze ludowej / Wiesława Korzeniowska ; Zachować tradycję / Anna Branicka-Wolska ; Społeczno-kulturowe funkcje / Irena Bukowska-Floreńska ; Co zawdzięczam wychowaniu w rodzinie? / Michał Żółtowski ; Wielkanoc w kulturze i tradycji ziemiańskiej / Michał Żółtowski ; Teksty wielu autorów - Wielkanoc w tradycji ludowej według różnych źródeł i autorów ; Wybrane problemy tradycji wychowania / Franciszek Ziemski ; Wspólnota wartości - podstawowe pytania dotyczace dużej i małej ojczyzny / Kazimierz Denek ; Wartości uniwersalne / Kazimierz Denek ; Metodologiczne aspekty interdyscyplinarności folklorystyki / Karol Daniel Kadłubiec ; Tradycja domu rodzinnego / Witold Jerzy Molicki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej