Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(44)
Forma i typ
Książki
(36)
Publikacje fachowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Artykuły
(5)
Poradniki i przewodniki
(5)
Filmy i seriale
(3)
Dostępność
dostępne
(103)
tylko na miejscu
(23)
wypożyczone
(5)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(16)
Kielce - Czytelnia
(11)
Kielce - Multimedialny
(3)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(3)
Busko zdrój - czytelnia
(3)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(10)
Jędrzejów - czytelnia
(2)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(8)
Końskie - wypożyczalnia
(15)
Końskie - czytelnia
(1)
Opatów - wypożyczalnia
(7)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(2)
Ostrowiec - czytelnia
(5)
Pińczów - wypożyczalnia
(1)
Sandomierz - wypożyczalnia
(9)
Sandomierz - czytelnia
(4)
Starachowice - wypożyczalnia
(8)
Starachowice - czytelnia
(1)
Staszów - wypożyczalnia
(11)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(10)
Włoszczowa - czytelnia
(1)
Autor
Boszczyk Marta
(723)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(556)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(488)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(484)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(441)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(-)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(440)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(430)
Lewicka Ewa
(417)
Puszczewicz Barbara
(398)
Prus Bolesław (1847-1912)
(375)
Kosiń Janina
(373)
Lewandowska Bożena
(370)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(346)
Goetz Magdalena
(344)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(334)
Shakespeare William (1564-1616)
(288)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(262)
Lenin Vladimir Il'ič (1870-1924)
(257)
Knajder-Sowa Anna
(253)
Cyrański Czesław
(247)
Pigoń Stanisław (1885-1968)
(240)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(221)
Faliszewska Jolanta
(218)
Trojan Elżbieta
(210)
Łoskot Małgorzata
(209)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(199)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(194)
Tuwim Julian (1894-1953)
(190)
Jakubowski Jan Zygmunt (1909-1975)
(184)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(184)
Tarapata Ewa
(180)
Pronobis Małgorzata
(166)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(166)
Markiewicz Henryk (1922- )
(162)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(161)
Uniechowski Antoni (1903-1976)
(159)
Parandowski Jan (1895-1978)
(157)
Reymont Władysław Stanisław (1867-1925)
(157)
Jodełka-Burzecki Tomasz (1919-1989)
(156)
Broniewski Władysław (1897-1962)
(154)
Praca zbiorowa
(153)
Staff Leopold (1878-1957)
(152)
Tolstoj Lev Nikolaevič (1828-1910)
(152)
Conrad Joseph (1857-1924)
(142)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(137)
Elsner Danuta
(136)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(136)
Rychlicki Zbigniew (1922-1989)
(136)
Engels Friedrich (1820-1895)
(135)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(135)
Łuba Małgorzata
(134)
Stróżyński Klemens
(133)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(132)
Kobyliński Szymon (1927-2002)
(130)
Marx Karl (1818-1883)
(130)
Rechnio-Kołodziej Beata
(128)
Wańkowicz Melchior (1892-1974)
(128)
Włodno Danuta
(127)
Żukrowski Wojciech (1916-2000)
(127)
Bratny Roman (1921- )
(125)
Jastrzębska Lidia
(125)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(124)
Smólska Janina (?-2002)
(123)
Hertz Paweł (1918-2001)
(122)
Jakubowska Alina
(122)
Krzeczkowska Eugenia
(120)
Lewik Włodzimierz (1905-1962)
(120)
Laere Karolina Van
(118)
Malczewski Artur
(118)
Myjak Józef
(118)
Putrament Jerzy (1910-1986)
(115)
Dobraczyński Jan (1910-1994)
(113)
Doroszewski Witold (1899-1976)
(113)
Kieniewicz Stefan (1907-1992)
(112)
Misiorowska Ewa
(112)
Jaworowski Jerzy (1919-1975)
(111)
Szelburg-Zarembina Ewa (1899-1986)
(111)
Szweykowski Zygmunt (1894-1978)
(111)
Włodno-Furman Elżbieta
(111)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(110)
Rogoziński Julian (1912-1980)
(110)
Garstka Tomasz
(109)
Rusiecki Antoni Marian (1892-1956)
(109)
Lem Stanisław (1921-2006)
(108)
Krasiński Zygmunt (1812-1859)
(107)
Norwid Cyprian Kamil (1821-1883)
(107)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(106)
Radzicki Józef
(106)
Kierszys Zofia (1921-2000)
(105)
Stawar Andrzej (1900-1961)
(105)
Wyka Kazimierz (1910-1975)
(105)
Krasicki Ignacy (1735-1801)
(104)
Klemensiewicz Zenon (1891-1969)
(103)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(102)
Puškin Aleksandr Sergeevič (1799-1837)
(102)
Bunsch Karol (1898-1987)
(101)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(101)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(101)
Gomulicki Juliusz Wiktor (1909-2006)
(100)
Jaworowski Mieczysław
(100)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(43)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(44)
Odbiorca
Rodzice
(5)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Nauczyciele
(2)
Przedszkola
(2)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Temat
Matematyka
(17)
Wychowanie przedszkolne
(13)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(12)
Nauczanie początkowe
(11)
Diagnoza pedagogiczna
(8)
Dojrzałość szkolna
(6)
Dziecko
(5)
Dziecko zdolne
(4)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(4)
Niepowodzenia szkolne
(4)
Pamięć
(4)
Dyskalkulia
(3)
Film edukacyjny
(3)
Uwaga (psychol.)
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Zdolności
(3)
Gry edukacyjne
(2)
Psychologia
(2)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(2)
.w
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Aktywność ruchowa dziecka
(1)
Arkusz diagnostyczny
(1)
Ciekwaość dziecięca
(1)
Diagnoza w trakcie wykonywania zadań
(1)
Diagnoza w trakcie zabawy
(1)
Dojrzałość emocjonalna dziecka
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym a muzyka
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym a rówieśnicy
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Gimnastyka
(1)
Gotowość szkolna
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy edukacyjne
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Kupisiewicz, Czesław (1924-2015)
(1)
Kupisiewicz, Małgorzata
(1)
Liczenie
(1)
Metoda Ruchu Rozwijającego zob. Metoda Sherborne
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Metody nauczania
(1)
Nagroda i kara w wychowaniu
(1)
Ogród przedszkolny
(1)
Opowiadania dla dzieci
(1)
Oświata
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Piaget, Jean (1896-1980)
(1)
Programy nauczania
(1)
Przedszkola
(1)
Publicystyka polska
(1)
Rozwój motoryczny dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój społeczny dziecka
(1)
Sala zabaw
(1)
Samodzielność dziecka
(1)
Sprawność ruchowa
(1)
Szuman, Stefan (1889-1972)
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Umysł
(1)
Uzdolnienia matematyczne
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wspomaganie rozwoju
(1)
Wspomaganie rozwoju umysłowego
(1)
Zabawy a rozwój umysłowy dziecka
(1)
Zabawy dziecięce
(1)
Zabawy ruchowe
(1)
Zabawy tematyczne
(1)
Temat: dzieło
Polskie dylematy oświatowe w latach 1970-2006 :: próba retrospektywnego spojrzenia na podstawie wywiadów prasowych prof. Czesława Kupisiewicza
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradniki dla nauczycieli
(10)
Poradnik
(8)
Poradniki dla rodziców
(4)
Film polski
(3)
Podręczniki akademickie
(3)
Podręcznik
(2)
Artykuł z czasopisma
(1)
Wywiad
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Matematyka
(2)
Psychologia
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
44 wyniki Filtruj
Książka
CD
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45531, 45532 (2 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28007 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 100-103.
Zawiera: Wstęp: Dlaczego w ramach diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej trzeba fachowo prowadzić obserwację i analizować dziecięce kompetencje. Jak należy korzystać z kolejnych rozdziałów książki.
Zawiera: 1. Najważniejsze ustalenia dotyczące gotowości dzieci do podjęcia nauki w szkole.
Zawiera: 2. O pułapkach, w jakie wpadają nauczyciele podczas obserwowania dzieci w ramach diagnozy gotowości do nauki szkolnej.
Zawiera: 3. Jak organizować obserwację i analizę funkcjonowania dzieci, aby nie mylić się w interpretacjach i formułowania wniosków diagnostycznych.
Zawiera: 4. Nauczycielska diagnoza dziecięcych czynności samoobsługowych: podstawy merytoryczne, uzasadnienie i cele nauczycielskiej diagnozy czynności samoobsugowych. Eksperyment diagnostyczny "W szatni", "W łazience", "W sali". Organizacja i przebieg zajęć, obserwacja i ocena dziecięcych umiejętności samoobsługowych. Notowanie wyników obserwacji w zbiorczych arkuszach diagnostycznych, interpretacje i formułowanie działań naprawczych w zakresie kształtowania czynności samoobsługowych.
Zawiera: 5. Nauczycielska diagnoza sprawności ruchowych dzieci. 5.1. Podstawy merytoryczne, uzasadnienie i cele nauczycielskiej diagnozy sprawności ruchowch dzieci. 5.2. Eksperyment diagnostyczny "Tor przeszkód" - badanie sprawności. Cele edukacyjne i diagnostyczne oraz organizacja i przebieg zajęć. 5.4. Notowanie wyników obserwacji w zbiorczych arkuszach diagnostycznych, interpretacje i formułowanie działań naprawczych w zakresie wspomagania rozwoju sprawności ruchowej u dzieci.
Zawiera: 6. Nauczycielska diagnoza funkcjonowania dzieci w trakcie zabawy. 6.1. Podstawy merytoryczne, uzasadnienie i cele nauczycielskiej diagnozy funkcjonowania dzieci w trakcie zabaw. 6.2. Eksperyment diagnostyczny "Słodkie przyjęcie dla laek i misiów". Organizacja i przebieg zabawy oraz badane kompetencje. 6.3. Notowanie wyników obserwacji w zbiorczych arkuszach diagnostycznych, interpretacje i formułowanie działań skłaniających dzieci do dłuższych i bardziej złożonych zbaw.
Zawiera: 7. Nauczycielska diagnoza podejmowania i realizowania zadań przez dzieci. 7.1. Podstawy merytoryczne oraz uzasadnienie nauczycielskiej diagnozy podejmowania i realizowania zadań przez dzieci. 7.2. Cele nauczycielskie diagnozy realizowanej w eksperymentach diagnostycznych wykonywanych przez dzieci indywidualnie i zespołowo. 7.3. Eksperyment diagnostyczny "Rozety". Organizacja i przebieg zajęć, obserwacja i ocena aktywności dzieci w trakcie indywidualnego wykonywania zadania. 7.4. Eksperyment diagnostyczny "Łańcuszki na choinkę". Organizacja i przebieg zajęć, obserwacja i ocena aktywności dziecki w trakcie zespołowego wykonania zadania. 7.5. Notowania wyników obserwacji w zbiorczych arkuszach diagnostycznych, interpretacje i formułowanie działań w zakresie skuteczniejszego realizowania zadań przez dzieci.
Zawiera: Aneksy: Arkusze diagnostyczne i rysunki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 553.)
Na książce błędny ISSN.
Bibliogr. s. 203-211.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 10 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 179823, 179824 (2 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 178763/czyt.Met.Naucz.Pocz. (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32824, 41543 (2 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23862 (1 egz.)
Końskie - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 36373[372.8] (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18430 (1 egz.)
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37075 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29755, 29754, 30316, 29753, 29756 (5 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26796, 26651 (2 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21372, 21373 (2 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Edukacja.
Zawiera recenzję książki: Polskie dylematy oświatowe w latach 1970-2006 : próba retrospektywnego spojrzenia na podstawie wywiadów prasowych prof. Czesława Kupisiewicza / Małgorzata Kupisiewicz. - Warszawa, 2007.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 156565 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 156564/czyt.Met.Naucz.Pocz. (1 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19573 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31621 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24586 (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22182 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18649 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 256989 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 256988/czyt. Met. Wych. Przedszk. (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46584 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28211 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Końskie - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 48461 (1 egz.)
Włoszczowa - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 30191 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 408-419.`
Zawiera m.in.: S. 27-46 : O procesie uczenia się dzieci. Relacje pomiędzy edukacją domową, przedszkolną i szkolną / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska.
Zawiera m.in.: S. 47-76 : Nowe sposoby kierowania procesem uczenia się dzieci w przedszkolu i w domu / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska.
Zawiera m.in.: S. 77-93 : Organizacja procesu uczenia się starszych przedszkolaków w różnych formach działalności przedszkola / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska.
Zawiera m.in.: S. 103-113 : Kształtowanie u dzieci zdolności odróżniania dobra od zła, żeby wybierały dobro i kierowały się nim w codziennych sytuacjach / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska.
Zawiera m.in.: S. 114-135 : Wychowanie społeczne dzieci. Kształtowanie empatii, życzliwego nastawienia do innych i ważnych umiejętności społecznych / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska.
Zawiera m.in.: S. 136-151 : Dbałość o rozwój mowy. Wspomaganie dzieci w dłuższych i logicznych wypowiedziach oraz korygowanie ewentualnych zaburzeń mowy / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska.
Zawiera m.in.: S. 152-183 : Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności umysłowych, przydatnych do poznawania siebie, otoczenia i sprostowania oczekiwaniom szkolnym / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska.
Zawiera m.in.: S. 184-206 : Kształtowanie u dzieci umiejętności samoobsługowych, wdrażanie do dbania o higienę i ład w otoczeniu / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska.
Zawiera m.in.: S. 207-228 : Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznych dzieci, w tym sprawności manualnej i zdolności panowania nad własną aktywnością ruchową / Ewa Zielińska.
Zawiera m.in.: S. 229-239 : Wdrażanie starszych przedszkolaków do dbałości o bezpieczeństwo swoje i innych / Ewa Zielińska.
Zawiera m.in.: S. 240-256 : Wychowanie starszych przedszkolaków przez sztukę w domu i w przedszkolu / Ewa Zielińska.
Zawiera m.in.: S. 257-275 : Edukacja techniczna starszych przedszkolaków w domu i w przedszkolu / Jan Amos Jelinek.
Zawiera m.in.: S. 276-305 : Edukacja przyrodnicza starszych przedszkolaków w domu i w przedszkolu / Jan Amos Jelinek.
Zawiera m.in.: S. 306-343 : Wielostronne kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania starszych przedszkolaków / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska.
Zawiera m.in.: S. 344-390 : Wspomaganie rozwoju umysłowego starszych przedszkolaków wraz z ich edukacją matematyczną / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska.
Zawiera m.in.: S. 403-407 : Rozsądnie i merytorycznie o obniżeniu obowiązku rozpoczynania nauki szkolnej oraz odroczeniu obowiązku szkolnego niektórych dzieci / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26494 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 242176/czyt.15 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41718 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43578 (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38012 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25494 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 342-352.
Podręcznik dla rodziców, opiekunów w żłobkach i nauczycieli w przedszkolach Praca zbiorowa napisana pod kierunkiem i przy współudziale prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej. Do czasu ukazania się tej pozycji brakowało na rynku książki w całości poświęconej wspomaganiu rozwoju psychoruchowego i wychowywaniu małych dzieci w żłobkach i klubach dziecięcych. Kompendium wiedzy z wieloma praktycznymi przykładami!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49739 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29289, 28968 (2 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31997 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. tyt. i okł.: "Cele i treści kształcenia, podstawy psychologiczne i pedagogiczne oraz wskazówki do prowadzenia zajęć z dziećmi w domu, w przedszkolu i w szkole".
Bibliogr. s. [466]-478.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43526 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44831 (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37997 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27166 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie do zajęć dydaktyczno-wychowawczych ; Czego wymaga się od dzieci rozpoczynających naukę w szkole? - jakim oczekiwaniom muszą one sprostać, jeśli mają być dobrymi uczniami? ; Także o potrzebie kształtowania w umysłach dzieci pozytywnego wizerunku szkoły.
Zawiera: Podstawy psychologiczne i pedagogiczne spomagania rozwoju umysłowego dzieci, które niebawem rozpoczną naukę w szkole ; Róznice indywidualne w rozwoju umysłowym dzieci a wymagania stawiane im w szkole, czyli o powstawaniu i narastaniu nadmiernych trudności i niepowodzeń szkolnych ; Co stanowi istotę wspomagania rozwoju umysłowego? O potrzebie korzystnego dopasowania procesu uczenia się do rzeczywistych możliwości umysłowych dzieci ; Także o relacjach między emocjami a rozumowaniem.
Zawiera: Organizowanie wspomagania rozwoju umysłowego dzieci w przedszkolu i w oddziałach przedszkolnych organizowanych w szkole (w klasach zerowych).
Zawiera: Ważniejsze koncepcje i metody badania dojrzałości szkolnej ; Organizowanie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych dla dzieci, które nie reprezentują pełnej gotowości do podjęcia nauki szkolnej.
Zawiera: Logika konstruowania programów wspomagania rozwoju umysłowego dostosowanego do potrzeb i możliwości edukacyjnych dzieci ; Czym róznią się programy zajęć dydaktyczn-wyrównawczych od szkolnych programów edukacyjnych? ; O pułapkach wiary w uniwersalność metod i gotowych programów wspierania dzieci w rozwoju ; Zakresy wspomagania rozwoju umysłowego, które trzeba umieścić w programach zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, jeżeli dziecko ma sprostać szkolnym wymaganiom ; Konstruowanie programów indywidualnych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych oraz zajęć prowadzonych z kilkorgiem dzieci.
Zawiera: Pakiety przydatne do konstruowania programów i prowadzenia zajęć dydaktycznyczno-wyrównawczych z dziećmi.
Zawiera: Kształtowanie dziecięcej podatności na proces uczenia się organizowany przez dorosłego ; Rozwijanie u dzieci umiejętności społecznych i podatności na uczenie organizowane przez dorosłego.
Zawiera: Zabawy i sytuacje zadaniowe skłaniające dzieci do korzystania z procesu uczenia się organizowanego przez dorosłego ; Także o wspomaganiu dzieci w kształtowaniu zdolności do skupienia się oraz odporności emocjonalnej.
Zawiera: Wspomaganie dzieci w rozwoju czynności intelektualnych, które będą im potrzebne do rozumienia siebie i otoczenia, a także w nauce szkolnej ; Jak organizować zajęcia wspomagające dzieci w kształtowaniu ważnych czynności intelektualnych? ; O respektowaniu pedagogiki pytań w prowadzeniu zajęć z dziećmi ; Wspieranie dzieci w dostrzeganiu i rozpatrywaniu zmian w otoczeniu, a także w przewidywaniu, co się zdarzyć może - krótkie wprowadzenie oraz propozycje zabaw i sytuacji zadaniowych.
Zawiera: Wspomaganie dzieci w przechodzeniu na wyższe poziomy klasyfikacji ; Krótkie wprowadzenie oraz propozycje zabaw i sytuacji zadaniowych.
Zawiera: Pomaganie dzieciom w orientowaniu się w przestrzeni i rozmawianiu o niej - krótkie wprowadzenie oraz propozycje zabaw i sytuacji zadaniowych.
Zawiera: Wspomaganie dzieci w rozwoju mowy i w kształtowaniu umiejętności porozumiewania się z innymi ; Rozwój mowy - krótko o prawidłowościach i zaburzeniach ; Czym powinien zajmować się logopeda, a o co trzeba zadbać w przedszkolu w ramach zajęć dydaktyczno-wyrównawczych? ; Także o konieczności współpracy z rodzicami.
Zawiera: Zabawy i ćwiczenia pomagające dzieciom dbać o poprawną wymowę, lepiej regulować oddech podczas wypowiedzi oraz panować nad tonem głosu i intonacją.
Zawiera: Wdrażanie dzieci do uważnego słuchania i słownego formułowania przemyśleń, do rozmawiania z innymi tak, aby rozumieli, o co chodzi - zabawy i sytuacje zadaniowe.
Zawiera: Wspomaganie dzieci w kształtowaniu spostrzegawczości i pamięci wzrokowej ; Dlaczego warto rozwijać u dzieci zdolność uważnego patrzenia i organizowania pola spostrzeżeniowego? ; Programy i metody rozwijające dziecięcą spostrzegawczość oraz pamięć wzrokową ; O babcinych sposobach rozwijających pamięć wzrokową u dzieci.
Zawiera: Wspomaganie dzieci w uważnym słuczhaniu i rozwijaniu słuchu fonematycznego w zakresie potrzebnym do nauki czytania i pisania - serie zabaw i ćwiczeń.
Zawiera: Dbałość o zdrowie i rozwój fizyczny dzieci, ze szczególnym uwzględnienim sprawności rąk i koordynacji wzrokowo-ruchowej ; Jak współpracować z rodzicami w zakresie dbałości o rozwój fizyczny dzieci? ; Zabawy i ćwiczenia rozwijające koordynację i sprawność manualną dzieci ; Ćwiczenia grafomotoryczne bezpośrednio przygotowujące do nauki pisania.
Zawiera: Wspieranie dzieci z niekorzystną dominacją stronną ze względu na naukę czytania i pisania ; Dlaczego dominacja stronna dziecka ma znaczenie w nabywaniu umiejetności czytania i pisania? ; Jak ustalić dominację stronną u dzieci? ; Zabawy i sytuacje zadaniowe wspomagające rozwój dzieci z niekorzystną dominacją stronną ze względu na naukę czytania i pisania.
Zawiera: Kształtowanie u dzieci gotowości do nauki czytania i pisania ; Wprowadzanie dzieci w świat kodowanych informacji ; Zabawy i sytuacje zadaniowe sprzyjające rozwojowi zainteresowań nauką czytania i pisania ; Jak współpracować z rodzicami.
Zawiera: Wspomaganie dzieci w kształtowaniu umiejetności matematycznych potrzebnych w sytuacjach życiowych i w szkolnej edukacji ; Krótko o koncepcji "Dziecięca matematyka" oraz o kształtowaniu umiejętności matematycznych dzieci, które niebawem rozpoczną naukę w szkole ; Jak rozwijać u dzieci umiejetność liczenia obiektów, numerowania ich oraz ustalania miejsca wybranego obiektu w uporządkowanym szeregu? ; Jak pomagać dzieciom w ustalaniu równoliczności zbiorów? ; Jak kształtować umiejetności dodawania, odejmowania i rozdzielania obiektów? Zastosowanie liczenia, dodawania i odejmowania w układaniu i rozwiązywaniou zadań z treścią ; Także o współpracy z rodzicami w zakresie przygotowywania dzieci do edukacji matematycznej w szkole.
Zawiera: Jak rozszerzać wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci o zakresy, które nie są opisane w tej publikacji? ; Kilka innych znaczących ustaleń dotyczących wspomagania rozwoju umysłowego dzieci.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 245905 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 245588/czyt.37 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44862, 44863, 43529 (3 egz.)
Jędrzejów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. czyt.37 (42638) (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48116 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45927 (1 egz.)
Sandomierz - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 46453 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 39276 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Zawiera: S. 9-170 : Matematyka w edukacji wczesnoszkolnej - podejście konstruktywistyczne / Zbigniew Semadeni.
Zawiera: S. 171-195 : Dzieci matematycznie uzdolnione: wyniki badań, interpretacje, wnioski / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska.
Zawiera: S. 197-223 : Integracja nauczania - uwarunkowania, praktyka / Gustaw Treliński.
Zawiera: S. 225-243 : Nabywanie i doskonalenie matematycznych umiejętności złożonych / Beata Bugajska-Jaszczołt, Monika Czajkowska.
Zawiera: S. 245-269 : Zadania niestandardowe w teorii i praktyce nauczania / Beata Bugajska-Jaszczołt, Monika Czajkowska.
Zawiera: Rozdz. I Matematyka w edukacji początkowej - podejście konstruktywistyczne: 1.1. Cele edukacji matematycznej w klasach początkowych; 1.2. Konstruktywizm; 1.3. Behawioryzm; 1.4. Zasada właściwego ukierunkowania; 1.5. Sytuacje problemowe przy wprowadzeniu nowego zagadnienia; 1.6. Strefa najbliższego rozwoju; 1.7. Reprezentacje enaktywne, ikoniczne i symboliczne; 1.8. Środki manipulacyjne i inne środki dydaktyczne; 1.9. Czy matematykę mogą opanować tylko specjalnie uzdolnieni uczniowie?; 1.10. Równoliczność zbiorów, liczenie przedmiotów i stałość liczby kardynalnej; 1.11. Operacyjne ujęcie liczb porządkowych; 1.12. Aspekty liczby naturalnej; 1.13. Kwestie terminologiczne - liczenie, obliczenia, wielkości, liczby i cyfry; 1.14. Rachowanie na palcach; 1.15. Pojęciowe i rachunkowe opanowywanie dodawania; 1.16. Pojęciowe i rachunkowe opanowywanie odejmowania; 1.17. Różne sposoby rozwiązywania zadań i wykonywania obliczeń; 1.18. Pojęciowe i rachunkowe opanowywanie mnożenia; 1.19. Pojęciowe i rachunkowe opanowywanie dzielenia; 1.20. Własności działań. Kolejność wykonywania działań w wyrażeniach złożonych; 1.21. Algorytmy; 1.22. Matematyzacja i zadania tekstowe; 1.23. Addytywne jednodziałaniowe dynamiczne zadania tekstowe i równania; 1.24. Zadania na porównywanie różnicowe i na porównywanie ilorazowe; 1.25. Zadania tekstowe złożone; 1.26. Początki klasyfikowania; 1.27. Kształty i figury geometryczne; 1.28. Symetrie, ornamenty i rytmy; 1.29. Pomiary długości, ilości płynu, masy i czasu; 1.30. Egocentryzm dziecka przedszkolnego; 1.31. Sytuacje typu góra-dół w orientacji przestrzennej; 1.32. Sytuacje typu lewa-prawa w orientacji przestrzennej; 1.33. Integrowanie matematyki z innymi dziedzinami; 1.34. Uwagi końcowe.
Zawiera: Dzieci matematycznie uzdolnione - wyniki badań, interpretacje, wnioski: 2.1. Wstęp; 2.2. O badaniach, które spowodowały zmianę poglądów odnośnie występowania uzdolnień matematycznych u dzieci; 2.3. Cechy umysłu dzieci matematycznie uzdolnionych; 2.4. O konstruowaniu narzędzi do rozpoznawania uzdolnień matematycznych u dzieci; 2.5. Dzieci, które wiedzą i potrafią znacząco mniej od rówieśników; 2.6. Dzieci o zróżnicowanych kompetencjach i dzieci matematycznie uzdolnione; 2.7. Dzieci wybitnie uzdolnione matematycznie; 2.8. Dlaczego już po kilku miesiącach nauki w klasie I znacząco mniej dzieci manifestuje swoje uzdolnienia matematyczne; 2.9. Co nauczyciele sądzą o uzdolnionych matematycznie dzieciach i dlaczego mylą się w ocenie ich możliwości umysłowych; 2.10. Okresy krytyczne w rozwijaniu uzdolnień matematycznych; 2.11. Czy dorosły nieposiadający matematycznego wykształcenia może skutecznie rozwijać uzdolnienia matematyczne dzieci?; 2,12, Argumenty przemawiające za tym, aby rozpoznawać uzdolnienia matematyczne już u starszych przedszkolaków; 2.13. Krótka charakterystyka nauczycielskiej diagnozy rozpoznawania uzdolnień matematycznych u starszych przedszkolaków; 2.14. Krótko o pierwszym segmencie nauczycielskiej diagnozy; 2.15. Kilka uwag interpretacyjnych; 2.16. Krótko o drugim segmencie diagnozy nauczycielskiej; 2,17. Interpretacje, wnioskowanie o uzdolnieniach matematycznych; 2.18. Działania zmierzające do zmiany na lepsze losów dzieci uzdolnionych matematycznie.
Zawiera: Integracja nauczania - uwarunkowania, praktyka: 3.1. Wstęp; 3.2. Teoria a praktyka integrowania nauczania; 3.3. Sytuacje dydaktyczne jako podstawowa forma organizacji pracy dzieci; 3.4. Refleksja nad zadaniem i jego rozwiązaniem; 3.5. Zakończenie.
Zawiera: Nabywanie i doskonalenie matematycznych umiejętności złożonych w klasach I-III: 4.1. Umiejętności złożone jako kluczowe umiejętności matematyczne; 4.2. Kształtowanie umiejętności złożonych na etapie przedszkolnym; 4.3. Kształtowanie umiejętności złożonych na etapie wczesnoszkolnym; 4.4. Styl nauczania a rozwiązywanie umiejętności złożonych; 4.5. Przykłady zadań matematycznych sprzyjających rozwijaniu umiejętności złożonych; 4.6. Zakończenie.
Zakończenie: Zadania niestandardowe w teorii i praktyce nauczania w klasach I-III: 5.1. Zadanie matematyczne; 5.2. Charakterystyka zadań nietypowych; 5.3. Znaczenie zadań nietypowych w edukacji matematycznej; 5.4. Zadania nietypowe w podręcznikach szkolnych; 5.5. Zadania nietypowe w badaniach ogólnopolskich; 5.6. Badania własne w zakresie diagnozowania poziomu umiejętności rozwiązywania zadań o nietypowej strukturze informacji; 5.7. Podsumowanie.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 144356, 144354 (2 egz.)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22760 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24099 (1 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17273 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29209 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21047 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11538 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 144357, 144355 (2 egz.)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22761 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24100 (1 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17274 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29210 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21048 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11539 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16378 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej