Metodologia badań
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(5)
Forma i typ
Książki
(3)
Artykuły
(2)
Autor
Borowska-Beszta Beata (1966- )
(1)
Erenc-Grygoruk Grażyna
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Paluchowski Władysław Jacek
(1)
Sak-Dankosky Natalia
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4692)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Metodologia badań
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3717)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3290)
Wychowanie przedszkolne
(3236)
Wychowanie
(2691)
Język angielski
(2346)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2340)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1832)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1744)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1682)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1682)
Wychowanie w rodzinie
(1672)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1633)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1427)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1310)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1265)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1074)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1050)
Nauka
(1047)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(942)
Żydzi
(927)
Uczenie się
(909)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(856)
Dzieci
(849)
Osobowość
(842)
Zarządzanie
(834)
Psychoterapia
(812)
Powieść angielska
(811)
Powieść amerykańska
(795)
Czytelnictwo
(790)
Gry i zabawy
(790)
Polityka międzynarodowa
(787)
Praca
(780)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(740)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(721)
Teatr polski
(717)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(715)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(701)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(667)
Relacje międzyludzkie
(664)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Rośliny
(658)
Etyka
(655)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Kształcenie
(631)
Sport
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(606)
Powieść rosyjska
(604)
Statystyka
(599)
Temat: dzieło
Czerwona mara czy O miliony
(1)
Hinda
(1)
Na mogile
(1)
O cześć ojcowską
(1)
Za grzechy krwi
(1)
Życie za marzenie
(1)
Temat: miejsce
Kielce (woj. świętokrzyskie; okręg)
(1)
Gatunek
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma medycznego
(1)
Czasopisma pedagogiczne polskie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
5 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 237-255.
Zawiera: Rozdział pierwszy Elementy teorii: 1. Badania kulturowe w pedagogice specjalnej, 2. Teoretyczna perspektywa badań jakościowych, 2.1. Nurty badawcze i cechy badań jakościowych, 2.2. Typy badań jakościowych w socjologii, 2.4. Relacje paradygmatu i metody, 2.4.1. E. Guba i Y. Lincoln jako badacze jakościowi, 2.4.2. M. Miles i M. Huberman jako logiczni pozytywiści, 2.4.3. E. Eisner i etnografia krytyczna.
Zawiera: Rozdział drugi Etnografia: 1. Etnografia jako produkt pisemny badań jakościowych, 2. Etnografia J. Spradleya jako socjolingwistyczna strategia badawcza, 3. Relatywistyczna teoria znaczenia w etnografii J. Spradleya.
Zawiera: Rozdział trzeci Uczestnicy badań etnograficznych: 1. Osoba niepełnosprawna intelektualnie - portrety, 1.1. Osoba z zaburzeniami rozwoju, 2. Terapeuta - uczestnik terenu - fragment etnografii, 3. Pedagog jako badacz.
Zawiera: Rozdział czwarty: Kontekst kulturowy: 1. Biograficzny kontekst życia osoby z niepełnosprawnością intelektualną.
Zawiera: Rozdział piąty Projektowanie etnografii: 1. Kwestie wstępne realizacji badań jakościowych - strategia i przyjęcie pozycji badawczej, 2. Problemy gromadzenia danych, 2.1. Techniki etnografii, 2.1.1. Obserwacja uczestnicząca, 2.1.2. Wywiad etnograficzny, 3. Kwestie etyczne gromadzenia danych, 4. Problemy analizy danych, 4.1. Kwestie wiarygodności w badaniu jakościowym, 4.2. Rola badacza i informatora w badaniu jakościowym, 4.3. Oprogramowanie komputerowe Ethnograph (wersja 5.0).
Zawiera: Rozdział szósty Kroki badawcze: 1. Lokalizacja informatora, 2. Wywiad z informatorem, 3. Typy zapisu etnograficznego, 4. Pytania opisowe, 5. Wstępna analiza wywiadów - poszukiwanie dziedzin, 6. Analiza dziedzin, 7. Pytania strukturalne, 8. Analiza taksonomiczna, 9. Pytania kontrastowe, 10. Analiza składowa, 11. Odkrywanie tematów kulturowych, 12. Pisanie eseju etnograficznego.
Zawiera: Rozdział siódmy Fragment etnografii środowiska terapeutycznego: 1. Tło terapii.
Przedstawiono m.in. klasyfikację uszkodzeń utrudniających funkcjonowanie w wieku rozwojowym, wykaz schorzeń i zespołów włączonych w zakres definicji zaburzenia rozwoju, charakterystykę cech rozwojowych osób niepełnosprawnych intelektualnie, najczęstsze choroby psychiczne u osób z upośledzeniem umysłowym, różnice miedzy upośledzeniem umysłowym a chorobą psychiczną.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 299-315.
Zawiera: SPOŁECZNE, PRZYRODNICZE, LINGWISTYCZNE UWARUNKOWANIA EDUKACJI JĘZYKOWEJ DZIECI: Filozoficzne podstawy edukacji językowej, Lingwistyczne podstawy nauczania języków obcych, Fizjologiczno-neurologiczne podstawy nauczania języków obcych (Wytwarzanie dźwięków mowy, Przetwarzanie informacji językowych, Przetwarzanie informacji wzrokowych, Odbiór informacji językowych), Psychologiczne podstawy nauczanie języków obcych, Socjologiczne aspekty nauczania języków obcych.
Zawiera: PERSPEKTYWY NAUKI JĘZYKÓW OBCYCH W EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ: Psychofizyczne uwarunkowania, potrzeby i możliwości dziecka w kontekście nauki języków obcych, Nauczyciel jako animator nauki języków obcych, Rodzina w kreowaniu współczesnej przestrzeni edukacyjnej języków obcych, Szkoła jako warsztat pracy nauczyciela i ucznia.
Zawiera: MIEJSCE JĘZYKÓW OBCYCH W EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ: Argumenty za i przeciw wczesnemu rozpoczynaniu nauki języków obcych, Legislacyjne uwarunkowania europejskiej edukacji językowej, Język obcy w edukacji wczesnoszkolnej, Podstawowe składniki procesu glottodydaktycznego.
Zawiera: METODOLOGICZNE PODSTAWY BADAŃ: Problemy i hipotezy badawcze, Zmienne, wskaźniki badawcze, Model badań, Metody, techniki i narzędzia badawcze, Opis środowiska badawczego i dobór próby badawczej.
Zawiera: PRZYGOTOWANIE SZKOŁY DO NAUKI JĘZYKÓW OBCYCH W EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ: Gotowość uczniów do nauki języków obcych, Umiejętności edukacyjne nauczycieli języków obcych, Nastawienie rodziców do nauki dzieci języków obcych, Warunki materiałowo-sprzętowe szkoły do nauki języków obcych.
Zawiera: WYKORZYSTANIE PRZEZ NAUCZYCIELI KOMPONENTÓW PROCESU GLOTTODYDAKTYCZNEGO: Cele, treści, zasady, Metody, formy i środki dydaktyczne, Kontrola i ocena postępów dydaktycznych.
Zawiera: WYNIKI NAUCZANIA JĘZYKA ANGIELSKIEGO UCZNIÓW KLAS TRZECICH: Osiągnięcia dydaktyczne w zakresie rozumienia, Osiągnięcia dydaktyczne w zakresie mówienia, Osiągnięcia dydaktyczne w zakresie czytania, Osiągnięcia dydaktyczne w zakresie pisania.
Zawiera: ZALEŻNOŚCI POMIĘDZY WARUNKAMI SZKOŁY DETERMINUJĄCYMI PROCES GLOTTODYDAKTYCZNY A OSIĄGNIĘCIAMI DYDAKTYCZNYMI: Umiejętności edukacyjne nauczycieli lingwistów a poziom realizacji komponentów procesu glottodydaktycznego, Baza materiałowo-sprzętowa a poziom realizacji komponentów procesu glottodydaktycznego, Realizacja przez nauczyciela komponentów procesu glottodydaktycznego a poziom osiągnięć dydaktycznych uczniów, Umiejętności edukacyjne nauczycieli lingwistów a poziom osiągnięć dydaktycznych uczniów, Baza materiałowo-sprzętowa a poziom osiągnięć dydaktycznych uczniów.
Intencją niniejszej rozprawy było określenie warunków polskiej szkoły do prowadzenia obowiązkowej nauki języka obcego w ramach edukacji wczesnoszkolnej oraz ustalenie związków pomiędzy tymi uwarunkowaniami. Aneks zawiera m.in.: Arkusz obserwacyjny "Gotowość uczniów do nauki języka obcego w ramach edukacji wczesnoszkolnej", Kwestionariusz obserwacji bazy materiałowo-sprzętowej do nauczania dzieci języka obcego w klasach I-III, Kwestionariusz obserwacyjny realizacji komponentów procesu dydaktycznego przez nauczyciela języka obcego w klasach I-III, Ankietę dla nauczycieli języka obcego, Ankietę dla uczniów klas I-III, Ankietę dla rodziców, Kwestionariusz wywiadu z nauczycielem języka obcego w klasach I-III, Kwestionariusz obserwacyjny - klucz, Poziom realizowanych przez nauczyciela celów, treści i zasad a wyniki testu semstralnego i końcoworocznego trzecioklasistów.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Pedagogiczne / Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, ISSN 2083-179X ; T. 23)
Zawiera: S. 11-24 : Społeczna podmiotowość dziecka - rozwój koncepcji obywatelstwa dzieci / Ewa Jarosz.
Zawiera: S. 25-33 : Aspekty metodologiczne dynamicznych metod ilościowych w badaniach społecznych : budowa modeli / Darya Filatova.
Zawiera: S. 35-51 : Obraz świata i własnego życia młodego pokolenia - reprezentantów subkultury hip-hopowej i młodzieży niezrzeszonej w subkulturach - analiza porównawcza / Agata Junger.
Zawiera: S. 53-71 : Tożsamość społeczna singli w ponowoczesności. Singlizm jako alternatywna droga życia w stosunku do rodziny / Wioletta Szumilas-Praszek.
Zawiera: S. 73-94 : Solidarność jako cnota moralna - postawą i zasadą życia ludzkiego według myśli Jana Pawła II w percepcji wychowawczej / Natalia Maria Ruman.
Zawiera: S. 95-116 : Problematyka prozy społeczno-obyczajowej Walerego Z. L. Przyborowskiego / Marek Kątny.
Zawiera: S. 127-145 : Nauczyciel w sytuacji zagrożenia / Tomasz Staniszewski.
Zawiera: S. 149-173 : Motywacja nauczycieli szkół wiejskich do wyrównywania szans edukacyjnych / Justyna Miko-Giedyk.
Zawiera: S. 175-202 : Zainteresowania dzieci w młodszym wieku szkolnym na przykładzie wybranych szkół gminnych / Danuta Nikitenko.
Zawiera: S. 205-207 : Małgorzata Kaliszewska, Esej pedagogiczny w kształceniu akademickim: teoria, praktyka i ocenianie. Wyd. Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego Jana Kochanowskiego, Kielce 2009, ss. 210 / Justyna Sikora.
Zawiera: S. 209-220 : Projekt "Kompetencje kluczowe drogą twórczego rozwoju" - realizacja i efekty / Agnieszka Roguska.
Zawiera: S. 221-226 : V Zjazd pedagogów Społecznych: Pedagogika społeczna w służbie człowiekowi i wartościom w XXI wieku. W poszukiwaniu nowych metod integracji i rozwoju społecznego. Jachranka, 26-28 listopada 2013 r. / Tomasz Sosnowski.
Pierwszy artykuł prezentuje koncepcję obywatelstwa dzieci jako aktualnie rozwijany temat w dyskursie nad dzieciństwem oraz ochroną dzieci i wspieraniem ich rozwoju. Ukazuje zarówno korzenie ujęcia dziecka jako obywatela tkwiącego w poglądach i działaniach Janusza Korczaka, jak i współczesne kierunki w dyskursie nad obywatelstwem dzieci.
Artykuł "Obraz świata..." przedstawia badania porównawcze CBOS prowadzone na młodzieży będącej reprezentantami subkultury hip-hopu i młodzieży niezrzeszonej w subkulturach. Celem było ukazanie poglądów, systemu wartości, planów i dążeń młodego pokolenia.
Celem artykułu "Tożsamość społeczna singli w ponowoczesności" jest próba zdiagnozowania i analizy zjawiska społecznego pozostawania osobą samotną z wyboru lub przyczyn obiektywnych, nieuświadomionych, niezaleąnych od jednostki. Autorka zastanawia się także nad definicją i operacjonalizacją terminu singiel z wyboru. Artykuł pokazuje także singlizm jako stosunkowo nową, alternatywną do życia w związku małżeńskim, drogę życiową.
Artykuł "Nauczyciel w sytuacji zagrożenia" porusza aktualną problematykę zawodu nauczycielskiego. Celem jest pokazanie zagrożeń dotykających nauczycieli.
Artykuł "Motywacja nauczycieli szkół wiejskich..." poświęcony jest pracy nauczycieli w środowisku wiejskim i motywacji do wyrównywania szans edukacyjnych. W tekście zostały przedstawione rozważania nad rolą nauczyciela w środowisku wiejskim oraz wyniki badań empirycznych, przeprowadzonych w szkołach powiatu kieleckiego, dotyczace motywacji nauczycieli do wyrównywania szans edukacyjnych uczniów ze środowisk wiejskich.
Artykuł "Zainteresowania dzieci w młodszym wieku szkolnym" stanowi zarys teoretycznych podstaw badań nad zainteresowaniami dzieci w młodszym wieku szkolnym oraz prezentację wyników badań empirycznych, przeprowadzonych w kilku szkołach z gmin w Wielkopolsce w roku 2010/2011. Całość opracowania skupia się na wokół problematyki związanej z czynnikami wewnętrznego i zewnętrznego rozwoju, wpływającymi na zainteresowania dzieci w ramach zajęć szkolnych i w czasie wolnym od zajęć szkolnych. Badano rodzaje zainteresowań podejmowanych przez dzieci w czasie wolnym, rolę zainteresowań w życiu dziecka, zainteresowania artystyczne, zainteresowania wychowaniem fizycznym, zainteresowania matematyczne, zainteresowania językowe, zainteresowania komunikacją interpersonalną, rolę rodziców we wspieraniu zainteresowań dziecka, zainteresowania dziecięce a plany na dorosłe życie.
Zawiera recenzję książki Małgorzaty Kaliszewskiej "Esej pedagogiczny w kształceniu akademickim: teoria, praktyka, ocenianie".
Artykuł "Projekt Kompetencje kluczowe drogą twórczego rozwoju" jest opisem realizacji czteroletniego projektu badawczego (2008-2012). Celem projektu było rozwijanie kompetencji: matematyczno-przyrodniczo-techniczne w połączeniu z porozumiewaniem się w języku ojczystym obcym oraz świadomości i ekspresji kulturalnej.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej