Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(11)
Forma i typ
Książki
(11)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(1)
Kielce - Czytelnia
(1)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(1)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(1)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(1)
Końskie - wypożyczalnia
(1)
Opatów - wypożyczalnia
(1)
Staszów - wypożyczalnia
(1)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(1)
Autor
Bargoń Jadwiga
(1)
Bogacka-Osińska Bogumiła
(1)
Bojkowski Łukasz. Przegląd badań na temat związków aktywności fizycznej i kreatywności w kontekście szkolnego wychowania fizycznego
(1)
Bronikowska Małgorzata. Znaczenie rozumienia zasady fair play dla rozwoju kompetencji społecznych młodzieży
(1)
Bronikowski Michał. Przegląd badań na temat związków aktywności fizycznej i kreatywności w kontekście szkolnego wychowania fizycznego
(1)
Bronikowski Michał. Zdalne nauczanie wychowania fizycznego w czasie pandemii COVID-19 w Polsce
(1)
DeCatanzaro Denys
(1)
Femiak Joanna. Podmiot poznania w pedagogice kultury fizycznej
(1)
Grochowska-Piróg Anna
(1)
Habura Miłosz
(1)
Holton Elwood F. (1957- )
(1)
Jakubowski Maciej
(1)
Jastrzębska Joanna (wychowanie fizyczne). Nauczanie zdalne w opinii młodzieży akademickiej
(1)
Kaźmierczak Arkadiusz
(1)
Khorkova Maryna. Przegląd badań na temat związków aktywności fizycznej i kreatywności w kontekście szkolnego wychowania fizycznego
(1)
Knowles Malcolm Shepherd (1913-1997)
(1)
Korcz Agata. Zdalne nauczanie wychowania fizycznego w czasie pandemii COVID-19 w Polsce
(1)
Kosiewicz Jerzy (1949- ). Faul, faulowanie i gra faul w sporcie jako zjawisko niezgodne z przepisami, ale tolerowane i pożądane. Przyczynek do rozważań pedagogicznych
(1)
Kowalewski Michał. Twórcze metody wychowania fizycznego i zdrowotnego w pracy nauczyciela z dziećmi w wieku przedszkolnym
(1)
Kowalska Jolanta E
(1)
Kowalska Jolanta E. Sport i sztuka - ku wszechstronnemu kształceniu pięknego człowieka
(1)
Krzysztoszek Jana. Zdalne nauczanie wychowania fizycznego w czasie pandemii COVID-19 w Polsce
(1)
Kędzia Piotr. Etyczne aspekty pracy trenera personalnego
(1)
Lassek Bartłomiej. Rola pływania i ćwiczeń w wodzie w korekcji wad postawy
(1)
Ligus Rozalia
(1)
Lipiec Józef (1942- ). O tożsamości sztuki sportu
(1)
Lipiec Józef (1942- ). Świat bez Coubertina? Symulacje, hipotezy, projekcje
(1)
Ludwiczak Mateusz. Znaczenie rozumienia zasady fair play dla rozwoju kompetencji społecznych młodzieży
(1)
Makarczuk Anna. Rodzice wobec problemu wad postawy ciała i aktywności fizycznej dzieci z klas I-III szkoły podstawowej
(1)
Nizińska Adrianna
(1)
Ostrowska Małgorzata. Problematyczne zachowania uczniów szkoły podstawowej na zajęciach wychowania fizycznego
(1)
Parlak Mirosława
(1)
Pokropek Artur
(1)
Pędraszewska-Sołtys Barbara. Sport i sztuka - ku wszechstronnemu kształceniu pięknego człowieka
(1)
Pędraszewska-Sołtys Barbara. Sport kobiecy a emancypacja - rzecz o pierwszych polskich olimpijkach
(1)
Ratajek Zdzisław
(1)
Semadeni Zbigniew
(1)
Sinko Tadeusz (1877-1966)
(1)
Swanson Richard A. (1942- )
(1)
TkaczykGrażyna
(1)
Wojciechowski Aleksander
(1)
Ławniczak Paweł. Oczekiwania, kompetencje zawodowe i praca nauczyciela wychowania fizycznego w perspektywie historycznej
(1)
Łopatka Marlena. Zdalne nauczanie wychowania fizycznego w czasie pandemii COVID-19 w Polsce
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(1)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(2)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(10)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(11)
Odbiorca
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Temat
Nauczanie początkowe
(4)
Nauczanie
(3)
Matematyka
(2)
Osiągnięcia szkolne
(2)
Pedagogika
(2)
Przyroda
(2)
Rodzina
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Agresja
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Aktywność ruchowa
(1)
Aktywność twórcza
(1)
Alkoholizm
(1)
Anoreksja
(1)
Ból
(1)
COVID-19
(1)
Czasopisma dziecięce
(1)
Czytanie
(1)
Czytelnictwo dziecięce
(1)
Dobro
(1)
Dziecko
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Ekologia
(1)
Emancypacja kobiet
(1)
Emocje
(1)
Fair play
(1)
Foul play
(1)
Genetyka
(1)
Integracja nauczania
(1)
Internet
(1)
Języki obce
(1)
Klimat klasy
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Konflikty
(1)
Krwiodawstwo
(1)
Książka edukacyjna
(1)
Kultura klasyczna
(1)
Lęk
(1)
Miłość (psychol.)
(1)
Motywacja
(1)
Muzyka
(1)
Narkomania
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczyciele
(1)
Nałóg
(1)
Obraz siebie
(1)
Ocenianie szkolne
(1)
Odżywianie
(1)
Ortografia
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Palenie tytoniu
(1)
Podręczniki
(1)
Podstawa programowa
(1)
Praca domowa
(1)
Profilaktyka
(1)
Programy nauczania
(1)
Programy szkolne
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Pływanie
(1)
Rodzeństwo
(1)
Rodzic
(1)
Rozmnażanie
(1)
Ruch olimpijski
(1)
Rówieśnicy
(1)
Smutek (psychol.)
(1)
Sport
(1)
Statystyka matematyczna
(1)
Stres
(1)
Szczęście
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Szkoła wiejska
(1)
Telologia
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie niepełnosprawni umysłowo
(1)
Uczucia
(1)
Układ nerwowy
(1)
Umiejętności życiowe
(1)
Uzależnienia
(1)
Uzależnienie od komputera
(1)
Wady postawy
(1)
Wieś
(1)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(1)
Wychowanie komunikacyjne
(1)
Wykształcenie rodziców
(1)
Zabawa
(1)
Zainteresowania czytelnicze
(1)
Zajęcia pozalekcyjne
(1)
Temat: dzieło
Abecadło (czasop.)
(1)
DD Reporter (czasop.)
(1)
Kaczor Donald (czasop.)
(1)
Księżniczka (czasop.)
(1)
Kubuś Puchatek (czasop.)
(1)
Zabawy i Marzenia z Barbie
(1)
Temat: czas
1801-
(1)
1901-
(1)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Kielce (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Gatunek
Literatura polska
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusze imprez szkolnych
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. S 599/czyt. 8 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 105-114.
Zawiera: EDUKACJA PRZYRODNICZA W ZINTEGROWANYM KSZTAŁCENIU WCZESNOSZKOLNYM: Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna w założeniach i realizacji reformy szkolnej z roku 1999/2000; Miejsce edukacji przyrodniczej w procesie kształcenia i wychowania wczesnoszkolnego; Rola edukacji przyrodniczej w rozwoju dziecka; Cele, zadania i treści edukacji przyrodniczej uczniów w młodszym , Metody edukacji przyrodniczej; Przegląd literatury prezentującej dotychczasowe badania nad stanem wiedzy przyrodniczej uczniów.
Zawiera: METODOLOGICZNE PODSTAWY BADAŃ WŁASNYCH: Cele badań, Problemy i hipotezy badawcze, Zmienne i ich wskaźniki (Zmienne niezależne i ich wskaźniki, Zmienna zależna i jej wskaźniki), Metody, techniki, narzędzia badawcze, Organizacja i przebieg badań, próba badawcza.
Zawiera: WIEDZA PRZYRODNICZA UCZNIÓW KLAS I-III SZKOŁY PODSTAWOWEJ W ŚWIETLE WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH: Wiedza przyrodnicza uczniów klas I-III w zakresie treści programowych pierwszego, drugiego i trzeciego roku nauki(Osiągnięcia uczniów klas pierwszych, Osiągnięcia uczniów klas drugich, Osiągnięcia uczniów klas trzecich); Zmiana w zasobie wiedzy przyrodniczej uczniów klas I-III w ciągu kolejnych lat nauki (Analiza wyników globalnych, Rozwój pojęć programowych z pierwszego roku nauki, Rozwój pojęć programowych z drugiego roku nauki, Rozwój pojęć przewidzianych w programach nauczania dla trzeciego roku nauki); Związek osiągnięć przyrodniczych uczniów z usytuowaniem szkoły; Związek osiągnięć przyrodniczych uczniów z wybranymi czynnikami środowiska rodzinnego (Wykształcenie rodziców a osiągnięcia uczniów, Struktura rodziny a poziom wiedzy przyrodniczej dziecka, Sytuacja socjalna rodziny a poziom osiągnięć przyrodniczych dziecka, Wpływ rodziców na zainteresowania przyrodnicze oraz na poziom osiągnięć dzieci).
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zabawmy Się w Teatr.)
Na okł. podtyt.: scenariusze profilaktyczne szkoła podst. (kl. IV-VI ) i gimnazjum.
Zawiera: S. 11-12 : Młodzieżowy Ogólnopolski Przegląd Spektakli Profilaktycznych.
Zawiera: S. 13-23 : Zawsze masz wybór : scenariusz przedstawienia na temat uzależnień alkoholowych i narkotycznych / Aneta Kaźmierczak.
Zawiera: S. 24-28 : Z sumieniem na ty : scenariusz przedstawienia z zakresu profilaktyki uzależnień i przyczyn sięgania po narkotyki przez dzieci i młodzież, dla klas IV-VI szkoły podstawowe / Joanna Bakaluk.
Zawiera: S. 29-36 : Anioł i diabeł : scenariusz przedstawienia z zakresu profilaktyki uzależnień dla uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej / Joanna Bakaluk.
Zawiera: S. 37-43 : Pij bracie, pij! : pacynkowy teatr - scenariusz przedstawienia o tematyce antyalkoholowej / Ewa Bembenista.
Zawiera: S. 44-47 : Sąd nad alkoholem : scenariusz przedstawienia z zakresu profilaktyki uzależnień / Renata Kraska, Agnieszka Łopata.
Zawiera: S. 48-54 : Krąg : scenariusz przedstawienia z zakresu profilaktyki antyalkoholowej dla uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej / Joanna Bakaluk.
Zawiera: S. 55-62 : Po drugiej stronie : spektakl o tematyce antyalkoholowej, na podstawie opowiadania Joanny Gabryś "Mój najlepszy przyjaciel" oraz wierszy Ewy Fordońskiej "Wśród ludzi", "Ten z naprzeciwka", "Oni", "Tamten brzeg"/ Krzysztof Panfil.
Zawiera: S. 63-70 : "Jedno piwko" : inscenizacja poświęcona problematyce profilaktyki uzależnień / Renata Chrzanowska.
Zawiera: S. 71-77 : Spętani : scenariusz spektaklu profilaktycznego dla klas gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych / Magdalena Wódczak.
Zawiera: S. 78-84 : On : scenariusz spektaklu profilaktycznego o tematyce antyalkoholowej / Gabriela Grabka-Grzechynia.
Zawiera: S. 85-93 : Nienormalni : scenariusz spektaklu profilaktycznego / Ewa Bembenista.
Zawiera: S. 94-105 : Pij, pal, rzuć i ... się chwal! : scenariusz spektaklu profilaktycznego / Małgorzata Herchel.
Zawiera: S. 106-115 : "Ratunku!... Moja róża umiera" : scenariusz przedstawienia propagującego akcję honorowego krwiodawstwa / Krystyna Chrapkiewicz, Otylia Jończyk.
Zawiera: S. 116-123 : Zdrowie kontra używki : scenariusz spektaklu profilaktycznego / Katarzyna Nowińska-Furdyna, Wiesław Dziewit.
Zawiera: S. 124-132 : Ktoś mnie ocalił : scenariusz przedstawienia poruszającego problemy nikotynizmu, alkoholizmu i narkomanii / Władysława Anna Jamróz.
Zawiera: S. 133-143 : Mur : scenariusz przedstawienie poświęconego profilaktyce uzależnień i zagadnieniu przemocy w rodzinie / Irena Kołodziej.
Zawiera: S. 144-150 : Obóz kondycyjny : scenariusz spektaklu profilaktycznego / Ewa Bembenista.
Zawiera: S. 151-165 : W świecie komputera : scenariusz przedstawienia o uzależnieniach od komputera / Ewa Bembenista.
Zawiera: S. 166-175 : Cukiereczki : scenariusz przedstawienia o uzależnieniu od komputera / Ewa Bembenista.
Zawiera: S. 176-186 : Taniec z białą damą : scenariusz przedstawienia na temat narkomanii / Ewa Bembenista.
Zawiera: S. 187-198 : Michalina : scenariusz spektaklu na temat anoreksji / Ewa Bembenista.
Zawiera: S. 199-207 : Zmienić życie : scenariusz spektaklu profilaktycznego / Marianna Zgierska.
Zawiera: S. 208-218 : Uwierzyć : scenariusz profilaktyczny opracowany na motywach filmu "Ekspres polarny" (ang. "The Polar Express", 2004) / Ewa Bembenista.
Zawiera: S. 219-233 : Zdrowo żyć = pięknie żyć : scenariusz przedstawienia profilaktycznego / Katarzyna Nowińska-Furdyna, Wiesław Dziewit.
Zawiera: S. 234-242 : Życiu tak : scenariusz przedstawienia poruszającego problem narkomanii / Ewa Bembenista.
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Zawiera: WPROWADZENIE DO PROBLEMATYKI WYCHOWANIA KOMUNIKACYJNEGO: wychowanie jako zjawisko społeczne, Moralność w wychowaniu, Istota wychowania komunikacyjnego, Kierunek rozwoju wychowania komunikacyjnego.
Zawiera: BEZPIECZEŃSTWO RUCHU DROGOWEGO: Wypadki drogowe w Polsce i za granicą, Analiza zdarzeń drogowych z udziałem dzieci, Wpływ cech rozwojowych na zachowanie dziecka w ruchu drogowym, Przegląd badań nad zachowaniem dzieci na drodze, Działania edukacyjne skierowane do młodych uczestników ruchu drogowego w Polsce.
Zawiera: WYBRANE PROBLEMY WYCHOWANIA KOMUNIKACYJNEGO W EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ: Wychowanie komunikacyjne na tle polityki oświatowej, Cele i treści edukacji komunikacyjnej, Charakterystyka wybranych programów z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego w kształceniu zintegrowanym, Rola rodziny, szkoły i nauczycieli w wychowaniu komunikacyjnym.
Zawiera: REFLEKSJE Z BADAŃ WŁASNYCH: Stosunek dzieci do przestrzegania reguł szkolnych i drogowych, Znaczenie edukacji komunikacyjnej w systemie oświatowym.
Zawiera: WYBRANE PROPOZYCJE WSPIERANIA WARSZTATU PRACY NAUCZYCIELA: Podejście do bezpieczeństwa w nowej podstawie programowej, Pozycja problematyki bezpieczeństwa w ruchu drogowym w podstawowych dokumentach szkolnych, Pomysł na aranżację kącika ruchu drogowego, Propozycja tematów seminaryjnych, Przykładowy scenariusz zajęć, Przygotowywanie diagnozy zagrożenia dzieci klas młodszych w ruchu drogowym, Przykładowe arkusze obserwacji zachowań dzieci w ruchu drogowym.
Książka
W koszyku
(Edukacja : pedagogika sportu)
Autor
Kowalska Jolanta E. Redakcja Kaźmierczak Arkadiusz Redakcja Lipiec Józef (1942- ). Świat bez Coubertina? Symulacje, hipotezy, projekcje Kosiewicz Jerzy (1949- ). Faul, faulowanie i gra faul w sporcie jako zjawisko niezgodne z przepisami, ale tolerowane i pożądane. Przyczynek do rozważań pedagogicznych Femiak Joanna. Podmiot poznania w pedagogice kultury fizycznej Ławniczak Paweł. Oczekiwania, kompetencje zawodowe i praca nauczyciela wychowania fizycznego w perspektywie historycznej Khorkova Maryna. Przegląd badań na temat związków aktywności fizycznej i kreatywności w kontekście szkolnego wychowania fizycznego Bojkowski Łukasz. Przegląd badań na temat związków aktywności fizycznej i kreatywności w kontekście szkolnego wychowania fizycznego Bronikowski Michał. Przegląd badań na temat związków aktywności fizycznej i kreatywności w kontekście szkolnego wychowania fizycznego Kowalewski Michał. Twórcze metody wychowania fizycznego i zdrowotnego w pracy nauczyciela z dziećmi w wieku przedszkolnym Ostrowska Małgorzata. Problematyczne zachowania uczniów szkoły podstawowej na zajęciach wychowania fizycznego Korcz Agata. Zdalne nauczanie wychowania fizycznego w czasie pandemii COVID-19 w Polsce Krzysztoszek Jana. Zdalne nauczanie wychowania fizycznego w czasie pandemii COVID-19 w Polsce Łopatka Marlena. Zdalne nauczanie wychowania fizycznego w czasie pandemii COVID-19 w Polsce Bronikowski Michał. Zdalne nauczanie wychowania fizycznego w czasie pandemii COVID-19 w Polsce Jastrzębska Joanna (wychowanie fizyczne). Nauczanie zdalne w opinii młodzieży akademickiej Makarczuk Anna. Rodzice wobec problemu wad postawy ciała i aktywności fizycznej dzieci z klas I-III szkoły podstawowej Lassek Bartłomiej. Rola pływania i ćwiczeń w wodzie w korekcji wad postawy Bronikowska Małgorzata. Znaczenie rozumienia zasady fair play dla rozwoju kompetencji społecznych młodzieży Ludwiczak Mateusz. Znaczenie rozumienia zasady fair play dla rozwoju kompetencji społecznych młodzieży Kędzia Piotr. Etyczne aspekty pracy trenera personalnego Pędraszewska-Sołtys Barbara. Sport kobiecy a emancypacja - rzecz o pierwszych polskich olimpijkach Kowalska Jolanta E. Sport i sztuka - ku wszechstronnemu kształceniu pięknego człowieka Pędraszewska-Sołtys Barbara. Sport i sztuka - ku wszechstronnemu kształceniu pięknego człowieka Lipiec Józef (1942- ). O tożsamości sztuki sportu
Gatunek
Symbol UKD
37.016:796/799 374:796/799 796/799
Bibliografie, netografie przy pracach.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Publikacja zawiera wiele ciekawych zagadnień, które mogą być pomocne w kształceniu przyszłych nauczycieli wychowania fizycznego, trenerów, instruktorów. Dużą jej wartość stanowi przyjęte podłoże pedagogiczne i psychologiczne, które pokazuje mechanizmy działające podczas uprawiania sportu zarówno u zawodników, uczniów, jak i trenerów, instruktorów czy nauczycieli. Wyjątkowo interesujące treści umieszczono w ostatnim rozdziale, przybliżającym aspekty historyczne. Książka ukierunkowana jest na wymiar praktyczny oraz prezentację edukacyjnych walorów wychowania fizycznego, sportu i olimpizmu. Z recenzji dr hab. Danuty Umiastowskiej prof. Uniwersytetu Szczecińskiego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 264864 (1 egz.)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45201 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47989 (1 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33830 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50345 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29199 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29638 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32577 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera: Zagadnienia pomiaru ; Problemy związane z pomiarem: trafność, reprezentatywność, rzetelność, zagadnienie skali, podsumowanie - problemy pomiaru.
Zawiera: Klasyczna teoria testu ; Wynik prawdziwy i błąd pomiaru ; Błędy systematyczne i niesystematyczne (losowe) ; Rzetelność ; Klasyczna teoria testu jako pomoc w analizie testów o zadań ; Alfa Cronbacha - dolna granica rzetelności ; Łatwość ; Moc różnicująca ; Analiza graficzna.
Zawiera: Teoria odpowiedzi na zadania testowe (item response theory, IRT) ; Podstawowe definicje ; Poziom umiejętności uczniów 1 PL (model Rasha) ; Model dwuparametryczny ; Dopasowanie krzywej charakterystycznej do modelu ; Krzywa informacyjna zadania ; Dopasowanie nieparametryczne ; Analiza testu jako całości ; Krzywa charakterystyczna testu ; Krzywa informacyjna testu ; Strategia budowania testów ; Pułapki teorii odpowiedzi na zadanie testowe.
Zawiera: Cele a metody pomiaru: od egzaminów zewnętrznych po badania międzynarodowe ; Zależność między celami a metodami pomiaru umiejętności i wiedzy ucznia ; Pomiar umiejętności i wiedzy uczniów w badaniach międzynarodowych.
Zawiera: Wnioskowanie o populacji ; Próby losowe - kiedy badanie można nazwać reprezentatywnym? ; Błąd ekologiczny i atomistyczny ; Paradoks Simpsona ; Losowość doboru próby i reprezentatywność danych ; Próby nielosowe: dobór celowy i dane zastane ; Badania reprezentatywne a okreslanie związków przyczynowo-skutkowych ; Eksperymenty ; Naturalne eksperymenty ; Badania z uzyciem danych z całej populacji ; Badania na małych grupach.
Zawiera: Ewaluacja metodami edukacyjnej wartości dodanej ; Modele EWD - wprowadzenie ; Przykłady wewnątrzszkolnych lub wewnątrzgminnych analiz EWD.
Zawiera: Przegląd wyników badań w Polsce ; Badania wyników egzaminów całej populacji uczniów ; System edukacyjny "z lotu ptaka" ; Badania efektywności szkół ; Badania wyników egzaminów zewnąteznych na próbach reprezentatywnych ; Badania na mniejszych populacjach ; Porównawcze badania międzynarodowe ; Badania PISA ; Badanie nad edukacją obywatelską (Civic Education Study) ; Studium przypadku - eksperyment kwidzyński ; Badania jakościowe na małych, nielosowych próbach.
Zawiera: Bazy danych ; Bazy międzynarodowe ; Badanie PISA ; Badanie CivEd ; Badania PIRLS i TIMSS ; Polskie bazy danych ; Baza Pentor-CKE ; Baza EWD ; Baza "Trzecioklasiści".
Przewodnik po stosowanych w badaniach edukacyjnych analizach statystycznych. Przegląd badań opartych na egzaminach zewnętrznych i na rezultatach badań międzynarodowych zrealizowanych z udziałem Polski. Publikacja przeznaczona dla korzystających z badań w sposób świadomy i krytyczny oraz dla nadzorujących realizację badań.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Zawiera: S. 17-25 : O reformie wczesnoszkolnej po pięciu latach / Zdzisław Ratajek.
Zawiera: S. 27-33 : Reforma systemu edukacji w świetle dokumentów edukacyjnych Unii Europejskiej / Marzena Pękowska.
Zawiera: S. 35-45 : Programy jako jeden z czynników powodzenia reformy edukacji wczesnoszkolnej / Maria Jakowicka.
Zawiera: S. 47-59 : Stymulowanie aktywności - przeciwdziałanie bezradności matematycznej ucznia / Gustaw Treliński.
Zawiera: S. 61-71 : Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna - retrospektywny przegląd różnych koncepcji / Lidia Pawelec.
Zawiera: S. 73-78 : Nauczyciele o programach do kształcenia zintegrowanego i ich obudowie / Anna Struzik.
Zawiera: S. 79-83 : Podręczniki w zreformowanej edukacji wczesnoszkolnej / Małgorzata Drost.
Zawiera: S. 85-93 : Wybrane założenia Podstawy programowej a praktyka szkolna / Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 95-102 : Poziom wiedzy ekologicznej uczniów kończących etap edukacji wczesnoszkolnej / Mirosława Parlak.
Zawiera: S. 103-109 : Trudności wychowawcze : ciągłość i zmiana od nauczania początkowego do gimnazjum / Beata Komorowska.
Zawiera: S. 111-115 : Problemy oceniania uczniów w edukacji wczesnoszkolnej - założenia i rzeczywistość / Katarzyna Pluta.
Zawiera: S. 117-123 : Edukacja medialna w kształceniu wczesnoszkolnym / Tatiana Kłosińska.
Zawiera: S.125-130 : Efektywność edukacji środowiskowej w zintegrowanym systemie kształcenia wczesnoszkolnego / Mirosława Parlak, Lidia Pawelec.
Zawiera: S. 131-135 : Funkcjonowanie dziecka w roli ucznia - wnioski z doświadczeń reformy edukacji wczesnoszkolnej / Irena Stańczak.
Zawiera: S. 137-141 : Rola i miejsce pracy domowej w kształceniu zintegrowanym / Renata Reclik.
Zawiera: S. 143-147 : Praca domowa uczniów klas początkowych w opinii nauczycieli, rodziców i uczniów / Anna Winiarczyk.
Zawiera: S. 149-152 : Rola pozalekcyjnych i pozaszkolnych zajęć ruchowych w edukacji motorycznej dzieci w młodszym wieku szkolnym / Magdalena Lelonek, Małgorzata Markowska.
Zawiera: S. 153-158 : Środowiskowe uwarunkowania efektów pracy szkolnej uczniów na szczeblu edukacji wczesnoszkolnej / Mariola Wojciechowska.
Zawiera: S. 159-163 : Kształtowanie umiejętności życiowych w zintegrowanym nauczaniu początkowym / Agnieszka Linca.
Zawiera: S. 165-170 : Wyznaczniki przyjaznego klimatu szkolnego w edukacji zintegrowanej / Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 171-173 : Priorytety reformy kształcenia i ich odbicie w praktyce w edukacji wczesnoszkolnej (zarys problematyki) / Irena Oksińska.
Zawiera: S. 177-193 : Dobro jako podstawowa kategoria wychowania dzieci w młodszym wieku szkolnym / Mieczysław Rusiecki.
Zawiera: S. 195-198 : Niektóre problemy diagnozy auksologicznej uczniów klas niższych / Andrzej Jopkiewicz.
Zawiera: S. 199-205 : Założenia teleologii pedagogicznej wobec zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej / Joanna Karczewska.
Zawiera: S. 207-214 : Komunikacja w szkole jako czynnik rozwoju i twórczej aktywizacji działalności dziecka z perspektywy psychologicznej / Irena Pufal-Struzik.
Zawiera: S. 215-224 : Książeczka edukacyjna i jej wykorzystanie w pracy z dziećmi w młodszym wieku szkolnym / Marek Kątny.
Zawiera: S. 225-229 : Poliestetyczne tendencje w edukacji wczesnoszkolnej - właściwy kierunek wzbogacania humanistycznych treści wychowania / Irena Chyła-Szypułowa.
Zawiera: S. 231-234 : Integracyjne tendencje we wczesnoszkolnym nauczaniu języków obcych / Izabela Jaros.
Zawiera: S. 235-239 : Czasopisma uczniowskie szansą na inspirowanie twórczej aktywności dziecka / Iwona Konopnicka.
Zawiera: S. 241-250 : Możliwości wykorzystania współczesnych czasopism dziecięcych w realizacji treści nauczania zintegrowanego (raport z badań) / Beata Korus.
Zawiera: S. 250-257 : Czynniki selekcyjne dzieci na progu zreformowanej szkoły podstawowej / Małgorzata Kwaśniewska, Elżbieta Zyzik.
Zawiera: S. 259-263 : Funkcjonowanie społeczne dzieci rozpoczynających naukę szkolną / Aldona Kopik.
Zawiera: S. 265-270 : Edukacja regionalna w opiniach nauczycieli / Lidia Pawelec, Mirosława Parlak.
Zawiera: S. 271-276 : Specyfika procesu czytania i jego poziom u uczniów kończących pierwszy etap nauki szkolnej (komunikat z badań wstępnych) / Elżbieta Zyzik, Małgorzata Kwaśniewska.
Zawiera: S. 277-280 : Budzenie zainteresowań czytelniczych dzieci w wieku wczesnoszkolnym / Aleksandra Chrzan.
Zawiera: S. 281-287 : Przeciążenie nauką szkolną, poziom rozwoju i stan zdrowia dzieci w młodszym wieku szkolnym (fakty i problemy) / Grażyna Nowak-Starz.
Zawiera: S. 289-298 : Uczeń z niepełnosprawnością umysłową w klasie ogólnodostępnej szkoły podstawowej / Mirosław Rutkowski.
Zawiera: S. 299-304 : O lepszą szkołę wiejską. W kręgu rozważań po reformie systemu oświaty / Mirosław Babiarz.
Zawiera: S. 305-310 : Poprawność ortograficzna pisma uczniów kończących edukację wczesnoszkolną (wnioski z doświadczeń reformy) / Agnieszka Kaczmarczyk.
Zawiera: S. 311-314 : Edukacyjna, wychowawcza i korekcyjna funkcja edukacji muzycznej w pracy z dziećmi młodszymi / Anna Śliwińska.
Zawiera: S. 315-319 : Efekty zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej w świetle wybranych stanowisk i opinii (refleksja krytyczna) / Anna Szkolak.
Zawiera: S. 321-323 : Internet - zagrożenie czy szansa dla współczesnego dziecka (uwagi i opinie) / Kinga Chwastek.
Zawiera: S. 325-328 : Stan wiedzy dzieci na temat Unii Europejskiej jako element wiedzy społecznej dziecka (raport z badań) / Renata Fert.
Zawiera: S. 329-340 : Nauczyciel we współczesnej szkole / Małgorzata Wolska-Długosz.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: ROZWÓJ METODYKI NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO: Istota metod nauczania całościowego, Historyczne przesłanki rozwoju nauczania początkowgo, Analiza metody ośrodków zainteresowań Ovide Decroly'ego, Ewolucja metody ośrodków zainteresowań (Metoda ośrodków zainteresowań w Polsce w latach 1922-1939, Metoda ośrodków zainteresowań w nauczaniu początkowym dzieci upośledzonych umysłowo w latach 1945-1956), Wprowadzenie metody ośrodków pracy do szkół dla lekko upośledzonych umysłowo w latach 1956-1978, Funkcjonowanie metody ośrodków pracy w szkolnictwie specjalnycm w latach 1978-1989.
Zawiera: METODA OŚRODKÓW PRACY NA WSPÓŁCZESNYM ETAPIE ROZWOJU: Podstawowe założenia metody ośrodków pracy oraz struktura dziennego ośrodka pracy, Analiza ogniw dydaktycznych występujących w dziennym ośrodku pracy, Przegląd badań empirycznych dotyczących realizacji metody ośrodków pracy w klasach I-III szkoły specjalnej, Technika planowania i organizacji zajęć metodą ośrodków pracy.
Zawiera: ŚRODOWISKO SPOŁECZNO-PRZYRODNICZE JAKO WIODACY PRZEDMIOT W DZIENNYM OŚRODKU PRACY: Koncentryczny układ działów oraz treści programowych przedmiotu "Środowisko społeczno-przyrodnicze", Środki dydaktyczne wykorzystywane w realizacji treści środowiska społeczno-przyrodniczego, Korekcyjny charakter treści społecznych oraz przyrodniczych realizowanych w klasach I-III.
Zawiera: ELEMENTY MATEMATYKI WYSTĘPUJĄCE W NAUCZANIU POCZĄTKOWYM W SZKOLE SPECJALNEJ: Analiza treści matematycznych realizowanych w klasach I-III, Psychologiczna analiza niepowodzeń uczniów klas początkowych w uczeniu się matematyki, Rozwój pojęć matematycznych u dziecka, Teoria mnogości, Kształtowanie pojęcia zbioru u dzieci, Wybrane zagadnienia z teorii liczb naturalnych, Stopień dojrzałości uczniów szkoły specjalnej do opanowania pojęcia liczby naturalnej, Wykorzystanie metod czynnościowych w kształtowaniu pojęcia liczby naturalnej w szkole specjalnej, Monograficzne opracowanie liczb w zakresie pierwszej dziesiątki w klasie I szkoły specjalnej, Metodyka rozwiązywania zadań tekstowych oraz sposoby realizacji tego zagadnienia w szkole specjalnej, Treści geometryczne realizowane w klasach I-III szkoły specjalnej, Wykorzystanie treści matematycznych w dziennym ośrodku pracy.
Zawiera: NAUKA CZYTANIA I PISANIA W NAUCZANIU POCZĄTKOWYM SZKOŁY SPECJALNEJ: Istota czytania i pisania, Pojęcie i terminologia trudności w nauce czytania i pisania, Trudności w czytaniu i pisaniu występujące u uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim, Metody stymulacyjno-korekcyjne stosowane wobec uczniów z zaburzeniami w rozwoju psychoruchowym, Nauka czytania na etapie nauczania początkowego, Początkowa nauka pisania, Kształtowanie umiejętności czytania i pisania w klasie I szkoły specjalnej.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 329-334.
Zawiera: S. 21-57 : Założenia reformy (Cele nauczania matematyki w klasach początkowych, Nauczanie matematyki a przygotowanie ucznia do życia, Przyczyny reformy z 1975 r., Ogólnodydaktyczne założenia programu matematyki dla klas I-III, Przykłady różnic treściowych między dawnym a obecnym programem, Treści podstawowe i treści uzupełniające w obecnym programie, Przykłady różnic metodycznych między nauczaniem tradycyjnym a nauczaniem postulowanym obecnie, Nowe spojrzenie na zadania tekstowe, Kontrowersje wokół techniki rachunkowej, Podręczniki i zeszyty ćwiczeń) / Ewa Puchalska, Zbigniew Semadeni.
Zawiera: S. 57-77 : Nauczanie początkowe matematyki w świetle ogólnych zasad nauczania (Wstęp, Zasada naukowości, Zasada poglądowości, Zasada świadomego i aktywnego uczenia się, Zasada trwałości wiedzy, Zasada wiązania teorii z praktyką) / Ewa Puchalska, Zbigniew Semadeni.
Zawiera: S. 77-86 : Rola reprezentacji graficznych (Schemat graficzny jako środek racjonalizacji pracy umysłowej, Schemat graficzny jako etap pośredni między konkretem a abstrakcją, Strzałki, Tabele, Drzewa, Stosowanie schematów graficznych w nauczaniu) / Anna Olecka, Zbigniew Semadeni.
Zawiera: S. 86-101 : Przegląd pomocy naukowych (Znaczenie pomocy naukowych, Zestawy logiczne, Pomoce arytmetyczne wykorzystujące związek liczby z długością, Liczydła planszowe, Pomoce związane z przesunięciem na osi liczbowej, Pomoce do systemów pozycyjnych, Pomoce do nauczania geometrii, Pomoce do realizacji tematu "Wiadomości praktyczne", Wyposażenie klasy) / Ewa Puchalska, Zbigniew Semadeni.
Zawiera: S. 101-112 : Łączenie nauczania matematyki z nauczaniem innych przedmiotów (Wstęp, Interdyscyplinarne treści nauczania, Integracja celów kształcenia, Wspólne treści programu nauczania matematyki i programów innych przedmiotów, Łączenie nauczania różnych przedmiotów w trakcie realizacji programu) / Zbigniew Semadeni.
Zawiera: S. 112-119 : Trudności i niepowodzenia w uczeniu się matematyki (Wstęp, Przyczyny nadmiernych trudności w uczeniu się matematyki w klasach początkowych, Prawo ucznia do błędu, Przyczyny niepowodzeń z matematyki w klasach I - III, Przeciwdziałanie niepowodzeniom w uczeniu się matematyki) / Zbigniew Semadeni.
Zawiera: S. 120-139 : Rozwój pojęć matematycznych dziecka (Ogólne uwagi o myśleniu matematycznym dziecka, Charakterystyczne cechy procesów myślowych, Pojęcie operacji oraz etapy jej rozwoju, Przewidywanie wyników przekształceń, Rozwiązywanie zadań dotyczących przekształceń u dzieci na różnych poziomach rozwoju operacji, Znaczenie czynności dziecka dla rozwoju operacji, Doświadczenie typu logiczno-matematycznego, Wnioskowanie na podstawie doświadczeń w zależności od poziomu rozwoju, Uczenie sposobów rozwiązywania zadań a kształtowanie operacji myślowych) / Alina Szemińska.
Zawiera: S. 139-159 : Rozwój procesu klasyfikacji (Wstęp, Początki klasyfikacji u dziecka, Rozumienie zmiany liczebności zbiorów zależnie od kryterium klasyfikacji, Zbiory i podzbiory, Przykłady zadań kształcących rozumienie stosunków między zbiorami, Kształtowanie rozumienia części wspólnej zbiorów) / Alina Szemińska.
Zawiera: S. 159-188 : Czynności kształtujące pojęcie liczby (Początki kształtowania liczby, Porównywanie bezpośrednie wielkości ciągłych, Mierzenie długości za pomocą wspólnej miary, Pojęcie długości i odległości, Porządkowanie elementów według wielkości, Porównywanie liczebności zbiorów, Przygotowanie do ukształtowania pojęcia osi liczbowej, Wprowadzanie liczebników, Związek między liczbą główną i liczbą porządkową) / Alina Szemińska.
Zawiera: S. 188-217 : Rozumienie związków między liczbami i działań na liczbach (Przygotowanie do używania znaków matematycznych, Najprostsze wnioskowanie rekurencyjne, Łączenie i rozkładanie zbiorów, Przygotowanie do rozumienia wielokrotności) / Alina Szemińska.
Zawiera: S. 218-254 : Rozwój pojęć geometrycznych (Pojęcia geometryczne a pojęcia arytmetyczne, Niezmienność stosunków między przedmiotami w przestrzeni, Porównywanie porządku liniowego i cyklicznego, Pojęcie prostej, Pojęcie perspektywy, Pojęcie linii poziomej i pionowej jako współzależnych, Określenie miejsca na płaszczyźnie, Odtwarzanie kątów i trójkątów, Pojęcie pola, Przygotowanie do mierzenia brył, Podział figury jako przygotowanie do ułamków) / Alina Szemińska.
Zawiera: S. 255-264 : Omówienie programu matematyki w kl. I (Struktura programu klasy I, Przegląd treści programu klasy I (Tematy geometryczne, Zbiory, Kształtowanie pojęcia liczby, Dodawanie i odejmowanie, Mnożenie i dzielenie, Wiadomości praktyczne) / Zbigniew Semadeni, Ewa Puchalska.
Zawiera: S. 265-272 : Porównanie programu matematyki dla sześciolatków z programem klasy I (Wstęp, Treści matematyczne w programie pracy z sześciolatkami, Kształtowanie pojęć matematycznych u dzieci sześcioletnich na tle programu klasy I, Dojrzałość dziecka do uczenia się matematyki w warunkach szkolnych, Związki matematyki z językiem polskim w pracy z sześciolatkami) / Zbigniew Semadeni.
Zawiera: S. 272-281 : Przykłady związków matematyki z innymi przedmiotami w klasie I (Wstęp, Ćwiczenia ruchowe na lekcjach matematyki, Elementy matematyki w nauczaniu języka polskiego) / Ewa Puchalska, Zbigniew Semadeni.
Zawiera: S. 281-289 : Propozycja rozkładu materiału w klasie I (Planowanie rocznej pracy dydaktyczno-wychowawczej, Propozycja rozkładu materiału) / Halina Zalewska.
Zawiera: S. 290-305 : Inna propozycja rozkładu materiału nauczania w klasie I / Bogusława Lankiewicz.
Zawiera: S. 306-328 : Program nauczania początkowego matematyki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "The adult learner : the definitive classic in adult education and human resource development" 2005.
Bibliogr. s. 290-312.
Zawiera: Korzenie adragogiki. Historia i główne założenia klasycznej anragogicznej teorii uczenia się dorosłych ; Badania świata teorii uczenia się ; Po co badać teorię uczenia się ; Czym jest teoria? ; Czym jest uczenie się?
Zawiera: Teorie uczenia się ; Twórcy i interpretatorzy ; Typy teorii.
Zawiera: Teoria uczenia się dorosłych: andragogika ; Dwa nurty badań ; Wkład ze strony nauk społecznych ; Wkład ze strony edukacji dorosłych ; Korzenie andragogiki: koncepcja integratywna ; Andragogiczna teoria uczenia się dorosłych ; Najpierw była pedagogika.
Zawiera: Teorie nauczania ; Zasady nauczania zawarte w teoriach uczenia się ; Wybrane pojęcia dotyczące nauczania zawarte w teoriach uczenia się zwierząt i dzieci ; Koncepcje nauczania zawarte w teoriach uczenia się dorosłych ; Koncepcje nauczania zawarte w teoriach nauczania ; Perspektywa transformatywna / refleksyjność krytyczna ; Teoria zmiany.
Zawiera: Andragogiczny model procesu uczenia się ; Przygotowanie ucznia ; Stworzenie klimatu sprzyjającego uczeniu się ; Stworzenie mechanizmów umozliwiajacych wspólne planowanie ; Diagnozowanie potrzeb edukacyjnych: tworzenie modelu ; Szacowanie rozbieżności ; Formułowanie celów programu ; Projektowanie wzorów doświadczeń edukacyjnych ; Wdrażanie programu (realizowanie czynności uczenia się) ; Ewaluacja programu ; Kontrakt edukacyjny jako narzędzie syntezy ; Zmiany w rozumieniu rozwoju kadr ; Zagadnienia do namysłu.
Zawiera: Postępy w uczeniu się dorosłych. Współczesne perspektywy efektywnego uczenia się dorosłych ; Andragogika w praktyce. Rozszerzenie użyteczności andragogicznego modelu ; Historia założeń andragogiki ; Indywidualne-transakcyjne ramy teoretyczne ; Andragogika w ujęciu dynamicznym ; Zintegrowany system czy elastyczne założenia? ; Andragogika w praktyce ; Praktyczne przykłady wykorzystania andragogiki. 0. Uczenie się dorosłych w kontekście rozwoju kadr pracowniczych ; Cele kształcenia kadr pracowniczych ; Doskonalenie kadr a wzrost wyników ; Doskonalenie kadr a uczenie się dorosłych ; Koncepcja kontroli procesu uczenia się przez jednostkę ; Fazy planowania procesu uczenia się dorosłych.
Zawiera: Nowe perspektywy w andragogice ; "Uczeń musi wiedzieć" ; Samokształcenie (self-directed learning) ; Uprzednie doświadczenia ucznia ; Gotowość do uczenia się ; Orientacja na uczenie się i rozwiązywanie problemów ; Motywacja do uczenia się.
Zawiera: Poza andragogiką ; Różnice indywidualne wśród dorosłych ; Uczenie sztuki uczenia się ; Uczenie się dorosłych w perspektywie rozwojoowej.
Zawiera: Przyszłość andraggoiki ; Koncepcja i filozofia andragogiki ; Badania nad andragogiką ; Andragogika w praktyce.
Zawiera: Uczenie się dorosłych w praktyce. Zakres, narzędzia i badania wspierające andragogikę w praktyce ; Całość-część-całość (whole-part-whole) w andragogicznym modelu uczeniu się ; Ogólna charakterystyka modelu ; "Pierwsza całość" w uczeniu się według modelu całość-część-całość ; Etap pośredni, czyli "część" w modelu całość-część-całość.
Zawiera: Od nauczyciela do facylitatora ; Jeszcze nigdy nie pracowałem tak ciężko ; Obszary i zespoły badawcze.
Zawiera: Uwalnianie energii drzemiącej w ludziach.
Zawiera: Kontrakty. Kilka wskazówek na temat ich wykorzystania w uczeniu się dorosłych ; Czemu służą kontrakty? ; Jak modyfikować i rozwijać kontrakt?
Zawiera: Przewodnik do diagnozowania i planowania rozwoju kluczowych kompetencji ; Autodiagnostyczna skala mierzenia poziomu kompetencji przeznaczona dla edukatora dorosłych/trenera.
Zawiera: Kwestionariusz Stylu Uczenia się Osoby Dorosłej (opracowany przez Malcolma S. Knowlesa) ; Przewodnik interpretacyjny ; Współczesny model uczenia się: model andragogiczny ; Konsekwencje stosowania obu modeli dla nauczycieli/trenerów.
Zawiera: Szkolenia pracownicze i związane z nimi problemy ; Cel badań ; Przegląd literatury ; Metodologia ; Sondaż wśród trenerów-nowicjuszy ; Wybór ekspertów ; Badanie ekspertów ;Analiza materiału badawczego.
Zawiera: Model rozwoju pracowników ; Skuteczne działanie w nowych rolach i w środowisku ; Klasyfikacja modelu uczenia się przez nowego pracownika ; System rozwoju nowego pracownika ; Wyzwania dla instytucji edukacyjnych.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s .429-472
Zawiera: Rozdział 1. Historia i przegląd: Zakres niniejszej pracy; Zanim zrodziły się poglądy naukowe; Pierwsze poglądy naukowe; Fizjologia; Ewolucja; Psychologia eksperymentalna, psychiatria i etiologia; Genetyka zachowań, socjobiologia i psychologia ewolucji; Neurologia i endokrynologia; Perspektywa kulturowa; Metody naukowe.
Zawiera: Rozdział 2. Ewolucja motywacji i emocji: Ewolucję łatwo dostrzec w powszechnych obserwacjach; Ewolucja motywacji (Imperatywy przetrwania i reprodukcji, Współzawodnictwo; Egoizm i altruizm, Maksymalizacja ogólnej sprawności - Ostateczny czynnik motywujący; Ewolucja kulturowa); Ewolucja stanów emocjonalnych.
Zawiera: Rozdział 3. Genetyka, uczenie się i rozwój: Zachowania wrodzone a zachowania wyuczone (Zachowania stereotypiczne wynikające z charakterystyki gatunki, Proste mechanizmy uczenia się, Złożone procesy uczenia się, poznanie i kultura); Perspektywa genetyki zachowań (Badania nad zwierzętami, Badania nad ludźmi); Interakcje zachodzące w trakcie rozwoju.
Zawiera: Rozdział 4. Zarys perspektywy fizjologicznej: Ogólny opis struktur i osiągnięć ewolucyjnych (Budowa układu nerwowego, Osiągnięcia ewolucyjne widoczne w strukturze układu nerwowego, Komórki układu nerwowego); Struktury o największym znaczeniu dla motywacji i emocji (Autonomiczny układ nerwowy, Układ siatkowy aktywujący, Obwodowy układ wydzielania dokrewnego, Podwzgórze i przysadka mózgowa, Układ komorowy, Układ limbiczny, Przekaźniki synaptyczne, Szyszynka, Wzajemne oddziaływanie substancji chemicznych).
Zawiera: Rozdział 5. Pragnienie, głód i wydalanie: Pragnienie (Pragnienie pozakomórkowe i komórkowe, Przyswajanie płynów do posiłku, Zaprzestanie przyswajania płynów); Głód i sytość (Motywacja, od głodówki do sytości, Biesiadowanie, post i ogólny metabolizm, Mechanizmy mózgowe, Mechanizmy glukostatyczne, Czynniki lipostatyczne, Obwodowe czynniki sytości, Inne czynniki fizjologiczne, Woń, Czynniki psychologiczne); Określone apetyty (Smak słodkości, Apetyt na sód, Inne wrodzone apetyty, Unikanie substancji toksycznych, Apetyty nabyte, Uzależnienie jako apetyt nabyty, Dzisiejsze skutki upodobań żywieniowych); Wydalanie i obrzydzenie (Oddawanie moczu i defekacja, Wymioty, Obrzydzenie).
Zawiera: Rozdział 6. Ból, lęk i ukojenie : Ból (Motywowanie za pomocą bólu, Psychiczne zróżnicowanie bólu, Struktury nerwowe a ból, Modulacja odczuwania bólu za pomocą substancji chemicznych); Termoregulacja (Reakcje autonomiczne, Reakcje behawioralne); Lęk (Lęki bezwarunkowe, Wrodzone reakcje na niebezpieczeństwo, Leki warunkowe, Fizjologia leku, Język gestów a lęk, Przekaz społeczny i fermony, Pierwszy rzut oka na zjawisko niepokoju, Odwaga).
Zawiera: Rozdział 7. Rozmnażanie : Strategie rozrodcze a ewolucja (Ogólne różnice płciowe u ssaków, Osiągnięcia adaptacyjne właściwe danemu gatunkowi oraz tworzenie związków, Strategie rozrodcze u człowieka); Neuroendokrynologiczne podstawy zachowań seksualnych (Osobniki męskie, Osobniki żeńskie, Zróżnicowanie płciowe mózgu); Orientacja seksualna (Czynniki psychogenne, Czynniki neuroendokrynologiczne, Genetyka a ewolucja); Menstruacja, ciąża, karmienie (Cykl menstruacyjny a zmiany emocjonalne, Ciąża, Poród, Karmienie).
Zawiera: Pobudzenie i stres : Stres i GAS, Adaptacja krótkoterminowa (Pobudzenie, Fizjologia układu obwodowego w stanach pobudzenia i silnego stresu, Czy mechanizmu autonomiczne różnią się od siebie w zależności od rodzaju emocji, Mechanizmy odprężenia, spoczynek i sen, Znudzenie, zaskoczenie, Poszukiwanie silnych wrażeń, Nieprzystosowawcze nadmierne pobudzenie); Przystosowania długoterminowe (Układ przysadkowo-korowonadnerczowy, Ograniczenie rozrodu, Wpływ emocji i chronicznego stresu na kondycję zdrowotną, Posunięcie w latach, starzenie się i ograniczenie działań samozachowawczych); Zespół stresu pourazowego.
Zawiera: Rozdział 9 : Gniew, nienawiść i agresja : Formy grożenia i agresji, Dominacja i podporządkowanie, Gniew ludzki i jego oznaki, Różnice płciowe i podstawy neuroendokrynologiczne, Zmiany endokrynologiczne wynikające ze statusu społecznego, Neurologiczne podstawy agresji, Frustracja a rozdrażnienie, Rola procesów uczenia się w okazywaniu agresji, Zabójstwo, Dzieciobójstwo i nadużycia względem dzieci, Wojna, ewolucja człowieka i motywacja żołnierzy.
Zawiera: Rozdział 10 : Szczęście, smutek i strategie radzenia sobie : Prezentacja stanów afektywnych (Wyrazy twarzy, Głos, Śmiech, Płacz, Postawy ciała i aktywacja behawioralna); Stany afektywne (Strategie pewności siebie i sukcesu, Żałoba, Depresja, ból psychiczny, zahamowanie i przegrupowanie, Uczenie się i działania poznawcze w depresji, Fizjologia w depresji, SAD); Zachowania zagrażające życiu (Samobójstwo, Próby samobójcze, Samookaleczenie, Ewolucyjne ograniczenia działań samozachowawczych).
Zawiera: Rozdział 11 : Miłość i przywiązanie; Relacje rodzic-dziecko (Przywiązanie niemowlęcia do matki, Więź matki z niemowlęciem, Więź ojca z dziećmi, Jakość przywiązania a rozwój emocjonalny, Więzy i konflikty rodzinne); Relacje między rodzeństwem i rówieśnikami (Relacje między rodzeństwem, Przyjaźń i tworzenie grup, Rozmaitości); Więzi partnerskie (Korzenie ewolucyjne, Miłość romantyczna a miłość towarzyska, Zaradność seksualna).
Zawiera: Rozdział 12 : Motywacja do nauki : Zajęcia badawcze i ciekawość; zabawa; Przyzwyczajanie, wyczulanie i klasyczne warunkowanie emocji; Wzmocnienie i kara; Neurologiczne podstawy wzmocnienia i zahamowania; Wzmocnienie warunkowe i cele nabyte; Kontrola wewnętrzna i zewnętrzna; Zarażenie, naśladownictwo, uczenie się pośrednie i kultura; Zachęta a wzmocnienie u zwierząt inteligentnych; Edukacja, rozwój poznawczy i osiągnięcia.
Zawiera: Rozdział 13 : Konflikty motywacyjne : Dążenie ku-unikanie; Wielokrotne dążenie ku-unikanie, zmartwienie i niepokój; Zahamowania korowe i uwydatnianie emocji; Zwłoka w gratyfikacji; Mechanizmy obronne i rozwiązanie irracjonalne; Dysonans poznawczy; Racjonalne podejmowanie decyzji; Hierarcha popędów; Podejmowanie ryzyka.
Zawiera: Rozdział 14 : Ja, rodzina i społeczność : Źródła emocji społecznych wyższego rzędu (Ewolucja egoizmu i altruizmu, Pradawne i nowoczesne środowisko emocjonalne, Cywilizacja, prawo, religia i kultura); Wyrażanie emocji społecznych wyższego rzędu (Udzielanie emocji i emocje doznawane pośrednio, Empatia, Aprobata i pogarda, Zażenowanie, Duma, wina i wstyd, Psychopatia); Osobowość i okoliczności.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej