Baśnie
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(5)
Forma i typ
Książki
(3)
Artykuły
(2)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(1)
Autor
Boszczyk Marta
(1)
Garbuzik Katarzyna
(1)
Grimm Jacob (1785-1863)
(1)
Grimm Wilhelm (1786-1859)
(1)
Jabłońska Patrycja
(1)
Kołodziejski Paweł (1971- )
(1)
Krauze-Sikorska Hanna
(1)
Kuszak Kinga
(1)
Lewandowska Bożena
(1)
Niewiadomska Cecylia (1855-1925)
(1)
Pabian Monika
(1)
Tuczyńska Anna
(1)
Włodarczyk Barbara
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Nauczanie początkowe
(1)
Temat
Andersen, Hans Christian (1805-1875)
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Język polski
(2)
Aktywność twórcza
(1)
Andersen Hans Christian
(1)
Baśń
(1)
Brzechwa, Jan (1900-1966)
(1)
Centkiewicz, Czesław Jacek (1904-1996)
(1)
Centkiewiczowa, Alina (1907-1993)
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Drama
(1)
Dziecko
(1)
Freinet, Celestyn (1896-1966)
(1)
Grimm, Jacob (1785-1863)
(1)
Gry dramatyczne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Joga
(1)
Klasa szkolna
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Krüger, Maria (1911-1999)
(1)
Lektura szkolna
(1)
Lindgren, Astrid (1907-2002)
(1)
Literatura dziecięca niemiecka
(1)
Matematyka
(1)
Mnemotechniki
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Muzyka
(1)
Nauczyciele
(1)
Pisarski, Roman (1912-1969)
(1)
Podstawa programowa
(1)
Postrzeganie
(1)
Rodzina
(1)
Rówieśnicy
(1)
Steiner, Rudolf (1861-1925)
(1)
Synektyka
(1)
Taniec
(1)
Tuwim, Julian (1894-1953)
(1)
Uczenie się
(1)
Wawiłow, Danuta (1942-1999)
(1)
Wizualizacja
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wyobraźnia
(1)
Zainteresowania
(1)
Temat: dzieło
Biblia
(319)
Pan Tadeusz
(82)
Dziady
(64)
Lalka
(61)
Wesele
(56)
Baśnie
(-)
Kordian
(38)
"Pan Tadeusz"
(34)
.4
(34)
Przedwiośnie
(32)
Nie-Boska komedia
(30)
Ludzie bezdomni
(28)
Potop
(27)
Chłopi
(26)
Zemsta
(26)
Granica
(25)
Nad Niemnem
(25)
"Dziady"
(24)
"Przedwiośnie"
(24)
"Lalka"
(23)
Balladyna
(23)
Hamlet
(23)
Krzyżacy
(23)
PASCAL
(23)
Zohar
(23)
Trylogia
(22)
Ferdydurke
(21)
Syzyfowe prace
(21)
"Wesele"
(20)
Treny
(20)
"Chłopi"
(19)
Inny świat
(19)
Noce i dnie
(19)
Quo vadis
(19)
W pustyni i w puszczy
(19)
Konrad Wallenrod
(18)
Kroniki tygodniowe
(18)
Tango
(17)
Śluby panieńskie
(17)
"Granica"
(16)
Ballady i romanse
(16)
Faust
(16)
Ogniem i mieczem
(16)
Tartuffe
(16)
Faraon
(15)
Macbeth
(15)
Medaliony
(15)
Odprawa posłów greckich
(15)
Pieśni
(15)
Akademia Pana Kleksa
(14)
Jeżycjada
(14)
Kwartalnik Pedagogiczny
(14)
Sklepy cynamonowe
(14)
Zbrodnia i kara
(14)
"Inny świat"
(13)
"Konrad Wallenrod"
(13)
"Kordian"
(13)
"Treny"
(13)
"Zbrodnia i kara"
(13)
Filharmonia Świętokrzyska
(13)
Iliás
(13)
Mały Książę
(13)
Moralność pani Dulskiej
(13)
Świętoszek
(13)
"Ferdydurke"
(12)
"Potop"
(12)
Beniowski
(12)
Bitwa pod Grunwaldem
(12)
Bogurodzica
(12)
Kamienie na szaniec
(12)
Muzeum Narodowe w Kielcach
(12)
Pamiętniki
(12)
Popiół i diament
(12)
Zdążyć przed Panem Bogiem
(12)
Cierpienia młodego Wertera
(11)
Latarnik
(11)
Pinokio
(11)
Prestuplenie i nakazanie
(11)
"Ludzie bezdomni"
(10)
"Nad Niemnem"
(10)
Annales seu cronicae incliti Regni Poloniae
(10)
Avare
(10)
C (język programowania)
(10)
De revolutionibus orbium caelestium
(10)
Konstytucja Polski (1791)
(10)
Król Maciuś Pierwszy
(10)
Lokomotywa
(10)
Lord Jim
(10)
Mendel Gdański
(10)
Noc listopadowa
(10)
Placówka
(10)
Skąpiec
(10)
Szewcy
(10)
"Antygona"
(9)
"Mistrz i Małgorzata"
(9)
"Trylogia"
(9)
Ania z Zielonego Wzgórza
(9)
DOS
(9)
Fraszki
(9)
Harry Potter
(9)
Jądro ciemności
(9)
Temat: czas
1901-2000
(1)
2001 -
(1)
Gatunek
Bibliografia
(1)
Scenariusz
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Literaturoznawstwo
(1)
5 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 247035 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 331-343 i przy pracach.
Zawiera: S. 11-14 : Wstęp / Hanna Krauze-Sikorska, Konga Kuszak.
Zawiera: S. 17-18 : Wprowadzenie / Hanna Krauze-Sikorska, Kinga Kuszak.
Zawiera: S.19-31 : Dziecko jako homo creator. Podmiotowe i sytuacyjne determinanty aktywności twórczej dziecka w okresie średniego i późnego dzieciństwa / Hanna Krauze-Sikorska.
Zawiera: S. 33-44 : Aktywny rodzic - aktywne dziecko. W jaki sposób komunikacja w rodzinie sprzyja aktywnosci dziecka? / Kinga Kuszak.
Zawiera: S. 45-69 : Twórczy nauczyciel - twórczy uczeń / Grażyna Rura.
Zawiera: S. 71-79 : Środowisko lokalne w procesie edukacji dzieci i młodzieży / Anna Basińska.
Zawiera: S. 81-94 : Dziecko w środowisku rówieśników / Halina Sowińska.
Zawiera: S. 99-113 : Znaczenie zmysłowego postrzegania świata w procesie uczenia się w okresie średniego późnego dzieciństwa / Hanna Krauze-Sikorska.
Zawiera: S. 115-135 : Znane techniki - nowe rozwiązania / Grażyna Rura.
Zawiera: S. 137-150 : Rodzic i dziecko - wspólna przestrzeń edukacyjna / Kinga Kuszak.
Zawiera: S. 151-159 : Edukacja aktywnych zainteresowań - wielkie wyzwanie, jeszcze większe dylematy / Michał Klichowski.
Zawiera: S. 165-178 : Twórcza wizualizacja w procesie tworzenia nowej jakości uczenia się dziecka w okresie średniego i późnego dzieciństwa / Hanna Krauze-Sikorska.
Zawiera: S. 179-198 : Mnemotechniki - jak nauczyć dziecko w wieku wczesnoszkolnym uczyć się efektywnie / Anna Basińska, Klaudia Mikołajczyk.
Zawiera: S. 199-210 : Uczenie się i nauczanie matematyki - od dziecięcej ciekawości do rozwijania zainteresowań matematycznych / Olga Kopienka.
Zawiera: S. 211-220 : Nowoczesne media w edukacji dziecka / Michał Klichowski.
Zawiera: S. 221-243 : Bajka i baśń jako źródło nowych doznań edukacyjnych / Grażyna Rura.
Zawiera: S. 245-255 : Gry dramatyczne - uczymy dziecko poznawać samego siebie / Kinga Kuszak.
Zawiera: S. 259-266 : Synektyka w pracy z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym / Agata Gajos.
Zawiera: S. 267-280 : Aktywne działanie przez ruch, czyli jak wykorzystać taniec i jogę w pracy edukacyjnej z dzieckiem / Joanna Jakubik-Hajdukiewicz.
Zawiera: S. 281-292 : Aktywna percepcja elementów dzieła muzycznego w propedeutycznej edukacji muzycznej / Katarzyna Wojciechowska.
Zawiera: S. 293-309 : Muzyczne inspiracje w pracy z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym / Ewa Woźniczka.
Zawiera: S. 311-312 : Zakończenie / Hanna Krauze-Sikorska, Kinga Kuszak.
Zawiera: S. 313-329 : Słownik najważniejszych pojęć.
Aktywność jako przejaw i determinant rozwoju jednostki. Stymulatory i inhibitory rozwoju twórczej aktywności dziecka - znaczenie kontekstu jednostkowego i społecznego.
Komunikacja między małżonkami a funkcjonowanie dzieci. Typy komunikowanie się małżonków wg. M. A. Fitzpatricka. Komunikowanie się z dzieckiem sprzyjające stymulowaniu jego rozwoju (nastawienie dialogowe, nastawienie konformistyczne). Style komunikowania się z dzieckiem: Styl podmiotowy, styl przedmiotowo-bierny, styl przedmiotowo-aktywny. Modele komunikacja między rodzicem a dzieckiem wg J. Stewarta. Wyzwalanie aktywności dziecka poprzez sposób komunikowania się z nim.
Jakiego nauczyciela poszukują pracodawcy-dyrektorzy? Jakiego nauczyciela poszukują rodzice uczniów ? Jakiego nauczyciela poszukują uczniowie? Świadomość własnych kompetencji. Aktywny nauczycel - co to oznacza w praktyce? Aktywny uczeń - tylko w deklaracjach nauczycieli czy w codziennej praktyce szkolnej?
Czym jest środowisko lokalne? W jaki sposób nauczyciel może wykorzystać środowisko lokalne w procesie edukacji? Edukacja o środowisku lokalnym. Edukacja dla środowiska lokalnego. Edukacja poprzez środowisko lokalne.
Rozwój interakcji rówieśniczych. Motywy włączania się do grupy. Klasa jako teren interakcji rówieśniczych. Miejsce dziecka w grupie. Problemy przystosowawcze dziecka.
Istota percepcyjnego doświadczania świata. Stymulowanie i rozwijanie spostrzeżeń w procesie edukacji dziecka w okresie średniego i późnego dzieciństwa.
Pedagogika Rudolfa Steinera, Marii Montessori, Celestyna Freineta. Uczenie się przez aktywne działanie w przyjazanym otoczeniu montessoriańskiego przedszkola. Techniki Freineta na zajęciach szkolnych (Technika 1 - Planowanie pracy, Technika 2 - Materiały źródłowe (fiszki problemowe i autokreatywne), Technika 3 - Ekspresja słowna (korespondencja międzyszkolna, swobodny tekst, gazeta wychowawcza).
Co stanowi istotę wspólnej przestrzeni edukacyjnej?, Zaspokojenie potrzeb dziecka, Rozmowa z dzieckiem, Wspólna zabawa, Wspólne czytanie, Dzielenie się obowiązkami domowymi.
Zainteresowanie zainteresowaniami. Ekscentryzm zainteresowań. Dramatyzacja zainteresowań.
O istocie wizualizacji. Sterowana wizualizacja w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Co powinny uwzględniać warsztaty z wykorzystaniem sterowanej wizualizacji?
Wyobraźnia - największa potęga ludzkiego umysłu.Mnemotechniki naszej pamięci. Technika 1: Metoda Loci czyli Rzymski (nie tylko) Pokój, Technika 2: Zakładkowa metoda zapamiętywania - Cyfry-Haki, Technika 3: Metoda historyjek mnemotechnicznych, Technika 4: Technika obrazkowa, Technika 5: Tworzenie Map Skojarzeń.
Koncepcja nauczania realistycznego Hansa Freudenthala. Metoda czynnościowa Z. Krygowskiej. Czynności konkretne. Czynności wyobrażeniowe. Matematyka w przedszkolu i szkole. Dojrzałość do uczenia się matematyki.
Lektury w klasach młodszych. Co się stało z bajkami dla dzieci? Bajki i baśnie ze szkolnego kanonu. Baśnie H. Ch. Andersena. Calineczka. Asertywne prawa człowieka wg Herberta Fensterheima. Brzydkie kaczątko. Dziewczynka z zapałkami. Baśnie Charlesa Perrault. Kopciuszek (w wersji Hanny Januszewskiej). Czerwony Kapturek. Bajka współczesna. Bajka o swawolnym królewiczu. Bajka o swawolnym królewiczu (A.P. Urbański). Pilny list do św. Mikołaja (ks. M. Maliński). Terapeutyczne bajki Marii Molickiej. Bajka o mróweczce.
Zasady prowadzenie gry dramatycznej w pracy z dziećmi : Faza I - Przygotowanie, Faza II - Właściwa gra dramatyczna, Faza III - Omówienie działań. Techniki dramy i gry dydaktycznej (rozmowa, wywiad, etiuda pantomimiczna, rzeźba, improwizacja, stop-klatka, płaszcz eksperta, teatr forum, telefon zaufania, rola na podłodze, antycypacja i retrospekcja). Cele, które można osiągnąć wykorzystując grę dramatyczną w pracy z dziećmi.
Synektyka jako jedna z metod twórczego rozwiązywania problemów. Analogia personalna, analogia prosta, analogia symboliczna, analogia fantastyczna. Jak stosować synektykę w pracy z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym? Propozycje zajęć dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym w oparciu o metodę synektyczną.
Taniec w pracy z dziećmi. Zastosowanie jogi w pracy z dziećmi. Bajki wprowadzające dzieci w świat jogi. Przykładowe ćwiczenia jogi. Zabawy i masaże urozmaicające zajęcia. Wykorzystanie piłek.
Możliwości ekspresyjne i percepcyjne małego dziecka w kontekście aktywnego odbioru dzieła muzycznego. Dziecięca recepcja dzieła muzycznego. Audycje muzyczne dla dzieci. Utrwalanie przeżycia muzycznego. Integralność działań twórczych i percepcyjnych: Interpretacja werbalna, Interpretacja ruchowa, Interpretacja plastyczna. Propozycje metodyczne rozwiązań (percepcyjne zabawy różnorodne).
Aktywność o charakterze muzycznym w przebiegu zajęć przedszkolnych na etapie wczesnoszkolnym. Muzyka w procesie dydaktyczno-wychowawczym. Obszar rozwijania kompetencji poznawczych oraz sprawności manualnej (doskonalenie orientacji w schemacie ciała, doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, doskonalenie percepcji słuchowej, doskonalenie umiejętności naśladownictwa - koordynacja wzrokowo-ruchowo-słuchowa, doskonalenie umiejętności skupiania uwagi na zadaniu. Obszar emocji oraz nabywania doświadczeń interpersonalnych: doskonalenie umiejętności określania stanów emocjonalnych, rozwijanie kompetencji komunikacyjnych. Obszar rozwijania kompetencji twórczych: rozwijanie umiejętności improwizacji przy muzyce, z rekwizytami lub instrumentami muzycznymi, rozwijanie umiejętności niekonwencjonalnego sposobu muzykowania, rozwijanie ekspresji plastycznej inspirowanej muzyką.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
W świecie baśni : scenariusz zajęć w kl. IV / Monika Pabian. W: Inspiracje. - 2005, nr 4, dod. s. III-IV.
Dokument nadrzędny: Inspiracje.
[Scenariusz zajęć w kl. IV: "W cudownym świecie Baśni H. Ch. Andersena".]
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Aktywizacja uczniów w ramach wczesnoszkolnej edukacji polonistycznej / Anna Tuczyńska. W: Wychowanie na co Dzień. - 2006, nr 12, dod. Wkładka Metodyczna nr 12, s. III-IV.
Dokument nadrzędny: Wychowanie na co Dzień.
Scenariusz zajęć pt. Baśnie Andersena dla ucz. kl. III SP.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej