Dymara Bronisława
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(60)
Forma i typ
Książki
(54)
Artykuły
(6)
Dostępność
dostępne
(71)
tylko na miejscu
(22)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(20)
Kielce - Czytelnia
(12)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(1)
Busko zdrój - czytelnia
(2)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(2)
Końskie - wypożyczalnia
(1)
Opatów - wypożyczalnia
(5)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(6)
Ostrowiec - czytelnia
(7)
Pińczów - wypożyczalnia
(1)
Pińczów - czytelnia
(4)
Sandomierz - wypożyczalnia
(5)
Starachowice - wypożyczalnia
(6)
Staszów - wypożyczalnia
(9)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(8)
Włoszczowa - czytelnia
(4)
Autor
Boszczyk Marta
(723)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(556)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(488)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(484)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(441)
Dymara Bronisława
(-)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(440)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(430)
Lewicka Ewa
(417)
Puszczewicz Barbara
(398)
Prus Bolesław (1847-1912)
(375)
Kosiń Janina
(373)
Lewandowska Bożena
(370)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(346)
Goetz Magdalena
(344)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(334)
Shakespeare William (1564-1616)
(288)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(262)
Lenin Vladimir Il'ič (1870-1924)
(257)
Knajder-Sowa Anna
(253)
Cyrański Czesław
(247)
Pigoń Stanisław (1885-1968)
(240)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(221)
Faliszewska Jolanta
(218)
Trojan Elżbieta
(210)
Łoskot Małgorzata
(209)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(199)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(194)
Tuwim Julian (1894-1953)
(190)
Jakubowski Jan Zygmunt (1909-1975)
(184)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(184)
Tarapata Ewa
(180)
Pronobis Małgorzata
(166)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(166)
Markiewicz Henryk (1922- )
(162)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(161)
Uniechowski Antoni (1903-1976)
(159)
Parandowski Jan (1895-1978)
(157)
Reymont Władysław Stanisław (1867-1925)
(157)
Jodełka-Burzecki Tomasz (1919-1989)
(156)
Broniewski Władysław (1897-1962)
(154)
Praca zbiorowa
(153)
Staff Leopold (1878-1957)
(152)
Tolstoj Lev Nikolaevič (1828-1910)
(152)
Conrad Joseph (1857-1924)
(142)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(137)
Elsner Danuta
(136)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(136)
Rychlicki Zbigniew (1922-1989)
(136)
Engels Friedrich (1820-1895)
(135)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(135)
Łuba Małgorzata
(134)
Stróżyński Klemens
(133)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(132)
Kobyliński Szymon (1927-2002)
(130)
Marx Karl (1818-1883)
(130)
Rechnio-Kołodziej Beata
(128)
Wańkowicz Melchior (1892-1974)
(128)
Włodno Danuta
(127)
Żukrowski Wojciech (1916-2000)
(127)
Bratny Roman (1921- )
(125)
Jastrzębska Lidia
(125)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(124)
Smólska Janina (?-2002)
(123)
Hertz Paweł (1918-2001)
(122)
Jakubowska Alina
(122)
Krzeczkowska Eugenia
(120)
Lewik Włodzimierz (1905-1962)
(120)
Laere Karolina Van
(118)
Malczewski Artur
(118)
Myjak Józef
(118)
Putrament Jerzy (1910-1986)
(115)
Dobraczyński Jan (1910-1994)
(113)
Doroszewski Witold (1899-1976)
(113)
Kieniewicz Stefan (1907-1992)
(112)
Misiorowska Ewa
(112)
Jaworowski Jerzy (1919-1975)
(111)
Szelburg-Zarembina Ewa (1899-1986)
(111)
Szweykowski Zygmunt (1894-1978)
(111)
Włodno-Furman Elżbieta
(111)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(110)
Rogoziński Julian (1912-1980)
(110)
Garstka Tomasz
(109)
Rusiecki Antoni Marian (1892-1956)
(109)
Lem Stanisław (1921-2006)
(108)
Krasiński Zygmunt (1812-1859)
(107)
Norwid Cyprian Kamil (1821-1883)
(107)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(106)
Radzicki Józef
(106)
Kierszys Zofia (1921-2000)
(105)
Stawar Andrzej (1900-1961)
(105)
Wyka Kazimierz (1910-1975)
(105)
Krasicki Ignacy (1735-1801)
(104)
Klemensiewicz Zenon (1891-1969)
(103)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(102)
Puškin Aleksandr Sergeevič (1799-1837)
(102)
Bunsch Karol (1898-1987)
(101)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(101)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(101)
Gomulicki Juliusz Wiktor (1909-2006)
(100)
Jaworowski Mieczysław
(100)
Rok wydania
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(32)
1990 - 1999
(8)
Kraj wydania
Polska
(55)
nieznany (pol)
(5)
Język
polski
(60)
Temat
Dziecko
(23)
Wychowanie
(20)
Współdziałanie
(12)
Integracja społeczna
(10)
Stosunki interpersonalne
(7)
Pedagogika zabawy
(6)
Wartość
(6)
Kształcenie
(5)
Nauczanie kompleksowe
(5)
Wychowanie do wartości
(5)
.9
(4)
Edukacja ekologiczna
(4)
Gry i zabawy
(4)
Umuzykalnianie
(4)
Zabawa
(4)
.w
(3)
Kultura
(3)
Muzyka
(3)
Tradycja
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Wyobraźnia
(3)
Edukacja regionalna
(2)
Literatura
(2)
Młodzież szkolna
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Nauczyciele
(2)
Ojczyzna
(2)
Pedagogika współbycia
(2)
Przyroda
(2)
Regionalizm
(2)
Rodzina
(2)
Taniec
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Uczniowie
(2)
Zabawki
(2)
Zabawy językowe
(2)
Zabawy tematyczne
(2)
Zabawy twórcze
(2)
Środowisko człowieka
(2)
Arteterapia
(1)
Bajka terapeutyczna
(1)
Baśń
(1)
Bęczkowska, Krystyna (1940- )
(1)
Chleb
(1)
Chleb a kultura polska
(1)
Chotomska, Wanda
(1)
Człowieczeństwo
(1)
Dobro wspólne
(1)
Dom
(1)
Dzieci trudne a zabawa
(1)
Dziecko niepełnosprawne a zabawa
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja regionalia
(1)
Eksperyment mikołowski
(1)
Freinet, Celestyn
(1)
Gościnność
(1)
Gry komputerowe
(1)
Hipoterapia
(1)
Innowacje
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Kamiński, Aleksander
(1)
Korczak, Janusz
(1)
Kownacka, Maria
(1)
Lektury
(1)
Lindgren, Astrid
(1)
Listy polskie
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Makuszyński, Kornel
(1)
Minczakiewicz, Elżbieta Maria
(1)
Motywy
(1)
Nadpobudliwość psychoruchowa
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie permanentne
(1)
Niepełnosprawni a zabawa
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Odpowiedzialność
(1)
Origami
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Pedagogika współbycia a personalizm
(1)
Pisarstwo dzieci polskich
(1)
Poezja
(1)
Poezja polska
(1)
Projektowanie w edukacji
(1)
Przestrzeä interpersonalna
(1)
Psychoedukacja
(1)
Recenzje
(1)
Reklama
(1)
Relacje nauczyciel-uczeń
(1)
Ruch a rozwój dziecka
(1)
Strategie uczenia się
(1)
Studenci a innowacje pedagogiczne
(1)
Studenci a nauczanie kompleksowe
(1)
Studenci jako nauczyciele
(1)
Studenci jako uczniowie
(1)
Terapia zabawą
(1)
Twórczość
(1)
Twórczość dziecka
(1)
Więzi
(1)
Temat: dzieło
Zabawa w rozwoju poznawczym i emocjonalno-społecznym dzieci o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
2001-0
(1)
Gatunek
Literatura dziecięca
(2)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
60 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 4.)
Symbol UKD: 37.018.1 37.017:17 159.922.7
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 250460, 250461 (2 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26565 (1 egz.)
Włoszczowa - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 29240 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 4)
Forma i typ
Gatunek
Symbol UKD: 37.018.1 37.017:17 159.922.7
Zawiera: Część pierwsza: Język jako wartość w kształceniu dziecka w domu i szkole.
Zawiera: Nauczyciel w dialogu: nauczyciel wobec Ordo Naturalis dziecka, cechy nauczyciela a rozwój dziecka, istota dialogu - język i dialog w działaniu nauczyciela, dialog a bogactwo sytuacji edukacyjnych, o ważnych funkcjach dialogu / Genowefa Koc-Seniuch.
Zawiera: Rzeczywistość szkolna w języku środowiskowym uczniów: wspólnota a język, żargon uczniowski jako socjolekt, odzwierciedlenie rzeczywistości szkolnej w żargonie uczniów, żargonowa funkcjonalność tworów przezwiskowych / Robert Mrózek.
Zawiera: Rola rodziny i szkoły w edukacji językowej dzieci w środowisku śląskim: o rozwoju językowym dzieci śląskich we wczesnym dzieciństwie - język dziecka w rodzinie, edukacja językowa w przedszkolu, stan sprawności językowej dzieci w zakresie posługiwania się polszczyzną ogólną, swoistość edukacji językowej - trudności językowe uczniów klas niższych wynikające z interferencji gwary, możliwości współpracy szkoły z rodziną w kształceniu sprawności językowej dzieci śląskich / Helena Synowiec.
Zawiera: Uczenie się jako forma działalności ucznia: istota i znaczenie wdrażania do uczenia się, ogólne prawidłowości procesu uczenia się, nauczyciel jako organizator uczenia się innych / Łucja Dawid.
Zawiera: Dziecko jako pytający i pytany: kilka uwag o pytaniach w ogóle, o pytaniach zadawanych przez dzieci, dziecko jako osoba pytana, co sprzyja postawie pytającej dziecka? / Ewa Kochanowska.
Zawiera: Część druga: Dziecko w szkole.
Zawiera: Przestrzenie szkoły i przestrzenie życia, czyli trzy światy dziecka: fascynujące słowo: świat, o miejscu, przestrzeni i przestronności, czasoprzestrzenne aspekty życia i działania, przestrzenie szkoły, o niektórych rodzajach przestrzeni międzyludzkich, czyli o światach dziecka / Bronisława Dymara.
Zawiera: Aneks 1: Związek miejsca i przestrzeni - ujęcie holistyczne.
Zawiera: Aneks 2: Potoczne, naukowe i literackie znaczenie miejsca.
Zawiera: Aneks 3: Wielość znaczeń pojęcia przestrzeni - ujęcie interdyscyplinarne.
Zawiera: Wartość rodziny w procesie wychowania współczesnego pokolenia: przyszłość dziecka zależy od rodziny, pojęcie, istota i treść oddziaływań wychowawczych w rodzinie, dziecko jako pełnowartościowa osoba a proces komunikacji w rodzinie, zaspokajanie podstawowych potrzeb w rodzinie warunkiem prawidłowych relacji interpersonalnych dzieci, wychowanie do mądrej miłości / Stanisław Michałowski.
Zawiera: Nauczyciel w wielu rolach: spojrzenie w krzywe zwierciadło, nauczyciel w roli służebnej, style kierowania, nauczyciel jako kierownik, jako partner, jako decydent i innowator, jako organizator / Bogumiła Hiszpańska.
Zawiera: Dziecko i jego wpływ na życie w szkole: kilka uwag o samorządności ucznia, uczniowie i nauczyciele, szkoła jako instytucja i..., szkoła miejscem wychowania do demokracji, dobre rady nie tylko dla uczniów / Beata Oelszlaenger.
Zawiera: Samorządność w pedagogice i współczesnej szkole: rozważania terminologiczne, samorządność w koncepcji pedagogicznej Janusza Korczaka, koncepcja pedagogiczna Aleksandra Kamińskiego jako wyraz samorządnego działania dzieci i młodzieży, modelowe propozycje kształcenia idei samorządności w środowisku szkolnym / Antoni Gwizdak.
Zawiera: Projekt "Mniszek lekarski" nowym pomysłem edukacji ekologicznej najmłodszych: założenia projektu, potrzeba edukacji ekologicznej, związek dziecka z przyroda, czyli... Jestem wiatrem, krótko o metodzie, czyli jak to zrobić, żeby się udało, spotkania z przyrodą i ich rezultaty / Lidia Wollman-Mazurkiewicz.
Zawiera: Aneks 1 i 2: Arkusz dziennika - z radami (przykład).
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 9 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 233075, 224858 (2 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 224857/czyt.37 (1 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29178 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23425 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46359 (1 egz.)
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46247 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 24451 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39675 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21642 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom)
Bibliogr. w przypisach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 224856 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 224855/czyt. (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23426 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39676 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21643 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauczyciele, Nauczycielom)
Forma i typ
Temat
Gatunek
Zawiera: Nauczyciel w dialogu: Nauczyciel wobec Ordo Naturalis dziecka, cechy nauczyciela a rozwój dziecka, istota dialogu - język i dialog w działaniu nauczyciela, dialog a bogactwo sytuacji edukacyjnych, o ważnych funkcjach dialogu / Genowefa Koć-Seniuch.
Zawiera: Rzeczywistość szkolna w języku środowiskowym uczniów: wspólnota a język, żargon uczniowski jako socjolekt, odzwierciedlenie rzeczywistości szkolnej w żargonie uczniów, żargonowa funkcjonalność tworów przezwiskowych / Robert Mrózek.
Zawiera: Rola rodziny i szkoły w edukacji językowej dzieci w środowisku śląskim: o rozwoju językowym dzieci śląskich we wczesnym dzieciństwie - język dziecka w rodzinie, edukacja językowa w przedszkolu, stan sprawności językowej dzieci w zakresie posługiwania się polszczyzną ogólną, swoistość edukacji językowej - trudności językowe uczniów klas niższych wynikające z interferencji gwary, możliwości współpracy szkoły z rodziną w kształceniu sprawności językowej dzieci śląskich / Helena Synowiec.
Zawiera: Uczenie się jako forma działalności ucznia: istota i znaczenie wdrażania do uczenia się, ogólne prawidłowości procesu uczenia się, nauczyciel jako organizator uczenia się innych / Łucja Dawid.
Zawiera: Dziecko jako pytający i pytany: kilka uwag o pytaniach w ogóle, o pytaniach zadawanych przez dzieci, dziecko jako osoba pytana, co sprzyja postawie pytającej dziecka? / Ewa Kochanowska.
Zawiera: Blok samokształceniowy Nr 1 na temat: Język jako wartość w kształceniu dziecka w domu i szkole: Wariant I - bez odpowiedzi, wariant II - z odpowiedziami.
Zawiera: Przestrzenie szkoły i przestrzenie życia, czyli trzy światy dziecka: fascynujące słowo: świat, o miejscu, przestrzeni i przestrzenności, czasoprzestrzenne aspekty życia i działania, przestrzenie szkoły, o niektórych rodzajach przestrzeni międzyludzkich, czyli o światach dziecka ; Aneks 1: Związek miejsca i przestrzeni - ujęcie holistyczne ; Aneks 2: Potoczne, naukowe i literackie znaczenie miejsca ; Aneks 3: Wielość znaczeń pojęcia przestrzeni - ujęcie interdyscyplinarne./ Bronisława Dymara.
Zawiera: Wartość rodziny w procesie wychowania współczesnego pokolenia: przyszłość dziecka zależy od rodziny, pojęcie, istota i treść oddziaływań wychowawczych w rodzinie, zaspokajanie podstawowych potrzeb w rodzinie warunkiem prawidłowych relacji interpersonalnych dzieci, wychowanie do mądrej miłości / Stanisław Michałowski.
Zawiera: Nauczyciel w wielu rolach: spojrzenie w krzywe zwierciadło, nauczyciel w roli służebnej, style kierowania, nauczyciel jako kierownik, partner, decydent i innowator, jako organizator / Bogumiła Hiszpańska.
Zawiera: Dziecko i jego wpływ na życie w szkole: kilka uwag o samorządności ucznia, uczniowie i nauczyciele, szkoła jako instytucja i..., szkoła miejscem wychowania do demokracji, dobre rady nie tylko dla uczniów / Beata Oelszlaeger.
Zawiera: Rozwijanie umiejętności interpersonalnych dziecka w domu i szkole: nawiązywanie kontaktów, komunikowanie się z otoczeniem społecznym, rozwiązywanie konfliktów, spostrzeganie i rozumienie innych ludzi / Bogusława Cholewa-Gałuszka.
Zawiera: Samorządność w pedagogice i współczesnej szkole: rozważania terminologiczne, samorządność w koncepcji pedagogicznej Janusza Korczaka, koncepcja pedagogiczna Aleksandra Kamińskiego jako wyraz samorządnego działania dzieci i młodzieży, modelowe propozycje kształcenia idei samorządności w środowisku szkolnym / Antoni Gwizdak.
Zawiera: Projekt "Mniszek lekarski" nowym pomysłem edukacji ekologicznej najmłodszych: założenia projektu, potrzeba edukacji ekologicznej, związek dziecka z przyroda, czyli... Jestem wiatrem..., krótko o metodzie, czyli jak to zrobić, żeby się udało, spotkania z przyrodą i ich rezultaty. Aneks 1: Arkusz dziennika - z radami, Aneks 2: Arkusz dziennika - z radami (przykład)/ Lidia Wollman-Mazurkiewicz.
Zawiera: Blok samokształceniowy nr 2 na temat: Dziecko w szkole. Wariant I - bez odpowiedzi, Wariant II - z odpowiedziami.
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 1.)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 250448, 250447 (2 egz.)
Włoszczowa - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 29872 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 12.)
Wyd. 1. ogł. pod hasłem: Ziemski Franciszek.
Streszcz. ang. przy częściach. Wstęp także ang.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 250454 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 250453/czyt.37 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26566 (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39883 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29241 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 15.)
Symbol UKD: 37.01 37.017:17 316.346.3-053.2
Bibliogr. przy niektórych rozdz.
Streszcz. ang. przy rozdz. Wstęp równol. pol., ang.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 250452, 250451 (2 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29243 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 15)
Symbol UKD: 37.01 : 316.75
Bibliogr. przy rozdz.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 237353, 237352 (2 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 236958/czyt.37 (1 egz.)
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48261 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44519 (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37156 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23738 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 15)
Symbol UKD: 37.01 : 316.75
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera: Poszukiwanie ładu umysłu i serca, czyli życie według wartości/ Bronisława Dymara.
Zawiera: Wydobywanie wartości z informacyjnego chaosu - aksjologiczne bogactwo świata ; Wartości, antywartości a życie godziwe ; Wartości a dobra pierwotne, czyli bliżej dziecka ; Pedagogika serca (i nie tylko) jako wartość ; Ład umysłu i serca - co to takiego?/ Bronisława Dymara.
Zawiera: Pedagogika serca jako podstawa życia według wartości ; Co należy rozumieć pod pojęciem "pedagogika serca"? ; Pedagogika serca koniecznością naszych czasów ; Pedagogika serca w szkole - założenia programowo-metodyczne (wychowawca - dziecka, podsumowanie dznia: "co mnie (nas) dziś ucieszyło? Co zmartwiło?") ; Dokumentacja wychowawcy (rodzice - dziecko, usuwanie z żucia rodzinnego przemocy) ; Pomoc rodzicom i szkole w wychowaniu udzielane przez instytucje realizujące pedagogikę serca ; Przykłady stosowania pedagogiki serca ; Ochrona i ciągłość więzi uczuciowej/ Maria Łopatkowa z udziałem zespołu: Joanna Dróżdż, Anna Gryglaszewska, Agnieszka Praska.
Zawiera: Książki Marii Łopatkowej i innych autorów.
Zawiera: Załączniki, materiały pomocnicze: Wychowywać coraz trudniej, Bici biją - z życia wzięte, Akcja porządki, Bitwa o torebkę, Prawdziwa miłość istnieje, Maria Łopatkowa: "Nawet gdy byłam smutna, musiałam się śmiać".
Zawiera: Ziemia jako wartość w edukacji dziecka: dwa kierunki myślenia o ziemi - instrumentalny, całościowy, edukacja przyrodnicza a naczelne idee, zasada komplementarności - poznać, zrozumieć, zaprzyjaźnić się z Ziemią, miejsce wartości w regułach metodycznych (prostota i elementarność wiedzy, nauczanie geografii w systemie przyroda - człowiek, stwarzanie dziecku okazji do częstych, autentycznych kontaktów z przyrodą, o potrzebie porządku przestrzenno-czasowego w edukacji przyrodniczej), droga ku mądrości - czyli ład odnajdywany/ Maria Zofia Pulinowa.
Zawiera: Aneksy: Strefy przestrzenne poznawane przez ucznia, Ogniwa łączące poszczególne typy czasu, Kształtowanie pojęcia "czas" w nauczaniu geografii przez Gustawa Wuttkego.
Zawiera: Scenariusz zajęć dla klasy VI pt.: "Jestem gałązką drzewa genealogicznego/ Elżbieta Kopeć.
Zawiera: Scenariusz zajęć dla klas IV-VI pt.: "Gdzie można wypocząć w mieście?" - na przykładzie sosnowieckiego parku przy ulicy Kępa/ Henryka Ferensowicz.
Zawiera: Scenariusz zajęć dla klas IV-VI pt.: "Dlaczego człowiek tworzy parki narodowe i rezerwaty przyrody?"/ Elżbieta Agata Cybulska.
Zawiera: Media i świat informacji jako szansa i zagrożenie dla wartości dziecka/ Andrzej Murzyn.
Zawiera: Humanizacja społeczeństwa informacyjnego jednym z głównych wyzwań dla współczesnej szkoły ; Dziecko a świat informacji ; Telewizja jako nośnik wartości rzeczywistych i pozornych ; Proces zdrowego wzrostu a niebezpieczna "nadopiekuńczość" mass mediów (everyman, czyli ideologia przeciętności, wolność konsumencka i oszustwa producentów reklamy, zalegalizowany narkotyk) ; Odpowiedź na zaćmienie informacyjne (odbudowa przystani, szkoła z "ludzką twarzą")/Andrzej Murzyn.
Zawiera: Wartości w uczeniu się-nauczaniu kompleksowym - kruszenie stereotypów/ Bronisława Dymara.
Zawiera: Dążenie do szczęścia jako wartość nad wartościami.
Zawiera: Teoretyczne podstawy uczenia się - nauczania kompleksowego (istota i struktura, przestrzenie interpersonalne, dominacja człowieka, nauczyciela i ucznia, nad technologią jako droga do wartości)/ Bronisława Dymara.
Zawiera: Edukacja jako spotkanie dziecka z wartościami: w zgodzie z czasem, przestrzenią i sobą samym, blisko i daleko - wartości obiekty i wartości idee, cele, spotkanie i uczenie się jako wartość sama w sobie/ Bronisłąwa Dymara.
Zawiera: Integracja rzeczywista - poszukiwaniem ładu umysłu i serca: kulisy integracji pozornej, obszary integracji rzeczywistej, czyli drogi do uwewnętrzniania wartości, działania dziecka i nauczyciela - bogactwo możliwości współżycia w "szkole z ludzką twarzą"/ Bronisława Dymara.
Zawiera: Przykłady działania według wartości - zarys kompleksów: sposób konstruowania kompleksów, cele zajęć, zakładane rezultaty, tradycja, obrzęd, zwyczaj niejedno ma imię, "nadzieja bywa cierpliwym czekaniem na serc zbratanie", "gościnność jest inną nazwą pokory, nie ma ram... Obejmuje także to, czego nie ma, a co może być...", współbycie w szkolnej czasoprzestrzeni jako wartość i droga do wartości/ Bronisława Dymara.
Zawiera: Aneksy: Struktura kompleksu, Prymat problemu dziecka nad metodologią i organizacją. Wokół serii pedagogicznej: "Nauczyciele - Nauczycielom", Paradoksy reformy oświaty, Henryk Skolimowski o nadziei.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 10.)
Symbol UKD: 37.035 37.013 316.47
Wstęp równol. pol., ang.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 250455, 250456 (2 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29244 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 10.)
Wstęp równol. pol. ang.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 231630, 231629 (2 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 231628/czyt.37 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49568 (1 egz.)
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49567 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 24663 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23118 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; T. 10)
Zawiera: Część pierwsza: Poszukiwanie postaw współdziałania, samorządności i demokracji.
Zawiera: Współdziałanie a rywalizacja w życiu dorosłych i dzieci - poszukiwanie znaczeń i sensów: konieczność holistycznego spojrzenia na temat, poszukiwanie teoretycznych podstaw dla pogłębienia znaczeń pojęć "współdziałanie" i "rywalizacja" w wybranych koncepcjach pedagogiki ; Nowe odmiany myślenia o edukacji a demokratyzacja stosunków interpersonalnych w szkole ; Współdziałanie i rywalizacja: znaczenia, związki i konteksty, czyli próba dookreślenia pojęć / Bronisława Dymara.
Zawiera: Psychologiczne podstawy współdziałania: społeczny rodowód ludzkiej psychiki ; Rozwój zdolności do współdziałania ; Grupa jako naturalne miejsce współdziałania ; Rola komunikacji we współdziałaniu ; Organizowanie współdziałania / Ryszard Cibor.
Zawiera: Wychowanie w duchu samorządności przygotowaniem do demokracji uczestniczącej ; Potrzeba samooganizacji i samorządności - potrzeba samowychowania ; Duch samorządności ; W kierunku samopomocy ; Samopomoc, samorządność, demokracja uczestnicząca ; Od piramidy do sieci / Andrzej Murzyn.
Zawiera: Liberalizm, samorządność a demokracja ; Liberalizm a demokracja w ujęciu F.A. Hayeka ; Demokracja i instytucjonalna koncepcja postępu w ujęciu K.R. Poppera ; Indywidualistyczne uzasadnienie samorządności ; Cnoty liberalne i funkcjonowanie liberalnego państwa / Lucjan Wroński.
Zawiera: O współdziałaniu od podstaw - kilka refleksji dotyczących dzieci w wieku przedszkolnym ; Czym jest współdziałanie ; Współpraca małego dziecka z rówieśnikami i dorosłymi - jako możliwość i konieczność ; Źródła współdziałania, warunki sprzyjające jego inicjowaniu i rozwijaniu ; Formy współdziałania dziecka w wieku przedszkolnym z otaczającymi je ludźmi ; Kilka powodów, dla których warto uczyć dziecko współdziałania / Bogusława Cholewa-Gałuszka.
Zawiera: Aneks: Przykłady wypowiedzi dzieci 6-7-letnich na temat współdziałania.
Zawiera: Troska o rozwój dziecka w okresie budowy systemu demokratycznego ; Rozważania wstępne czyli konteksty rozwoju dziecka ; Refleksje nad człowiekiem jako osbą ludzką ; Troska o budowę podstaw demokracji a dziecko ; Wyzwolenie w dziecku pełni osoby ludzkiej - jako droga do demokracji ; Demokracja a człowiek - refleksja końcowa / Czesław Michałowski.
Zawiera: Część druga: Dziecko a partnerzy współdziałania.
Zawiera: Kompetencje profesjonalne nauczyciela trzeciego tysiąclecia jako podstawa współdziałania z uczniami ; Od kwalifikacji do kompetencji nauczycielskich ; Trzy główne akcenty - cechy kompetencji ; Poziomy kompetencji nauczycielskich ; Rola kontekstu w kompetentnym działaniu nauczycielskim ; Rodzaje kontekstów a współdziałanie nauczyciela z uczniami / Genowefa Koć-Seniuch.
Zawiera: Nauczyciel w drodze do demokracji ; Demokratyzacja szkoły ; Kształtowanie u dziecka podstaw dorastania do demokracji ; Zdolności komunikacyjne naucyciela ; Autoinspiracja ; Program warsztatów ; Praktyka nauczycielska ; Własne refleksje / Lucyna Skorecka.
Zawiera: Specyfika samorządnych działań małego dziecka ; W stronę samorządności dziecięcej ; O niektórych funkcjach samorządności ; "Dzieci i ryby głosu nie mają?", czyli... o samorządności w dialogu z dzieckiem uwag kilka ; Przejawy samorządności w działaniach ucznia klas początkowych / Ewa Kochanowska.
Zawiera: Dziecko w drodze do demokracji ; O istocie demokracji ; Funkcjonowanie prawa do wolności w szkole ; Dziecko a równość - niektóre przejawy niesprawiedliwości w szkole ; Dziecko a tolerancja ; Aktywność jako filar demokracji ; Demokratyzacja nauczycieli drogą do demokratyzacji życia szkoły ; Mechanizm zmiany szkoły w kierunku demokratyzacji - sen o demokratycznej szkole / Lidia Wollman-Mazurkiewicz.
Zawiera: Kształtowanie samorządnych i partnerskich zachowań w rodzinie ; Rodzina w społeczeństwie ; Partnerstwo w rodzinie ; Mała rodzinna samorządność ; Samorzadność dzieci w rodzinach niewydolnych wychowawczo - prawda czy spełnione marzenia? ; rady d;la nauczycieli i pedagogów / Joanna Weber.
Zawiera: Problemy i uwarunkowania współpracy wychowanków domu dziecka z otoczeniem ; Przestrzenie współdziałania wychowanków domu dziecka ; Współdziałanie jako element funkcjonowania dziecka w grupie wychowawczej ; Uwarunkowania i formy współpracy wychowanka domu dziecka z rodziną ; Spospoby współdziałania podopiecznych domu dziecka ze środowiskiem szkolnym ; Wychowawca domu dziecka jako koordynator współpracy dziecka z różnymi środowiskami / Małgorzata Adamczyk.
Zawiera: Obraz młodziezy w okresie wielokierunkowej transformacji - od diagnozy do samorządności i demokracji ; Międzykulturowe kształcenie ; Młodzież jako kategoria socjologiczna ; Stan i zakres podmiotowości młodziezy ; Poczucie własnego bezpieczeństwa ; Świadomość konieczności zmian ; Tolerancyjność nastolatków ; Młodzież w ocenie starszego pokolenia, jej negatywne i pozytywne cechy / Alojzy Gańczarczyk.
Zawiera: Sztuka współbycia z naturą kluczem do harmonijnego współdziałania: założenia podstawowe, w centrum głębokiej ekologii, natura w szkole? (scenariusz I), szkolna a "zielona" poprawność (scenariusz II), osobista radośćw naturze, nadzieja na nowy praktyczny początek / Jerzy Oszelda.
Zawiera: Aneksy: Mowa Wodza Indian Seattle, Lista ginących zwierząt, Zwierzę nie jest rzeczą.
Zawiera: Historyczne, kulturowe i prawne uwarunkowania idei samorządności i współdziałania.
Zawiera: Z dziejów wiejskiego samorządu (na przykładzie wsi wieku XIX i pierwszej połowy XX stulecia) ; Z historii samorządu na ziemiach polskich ; Gromada i jej funkcje ; Przedstawiciele wiejskiego samorządu ; ZMiany w organizacji samorządu ; dziecko wobec działań samorządowych / Wiesława Korzeniowska.
Zawiera: Problemy z dziejów tolerancji w Polsce: zmienna definicja tolerancji , problemy tolerancji i nietolerancji w historii powszechnej - do XVIII wieku, tolerancja w Polsce XVI wieku, odwrót od tolerancji polskiej w XVII wieku, wiek Oświecenia, wiek XIX, Polska niepodległa / Andrzej Stroynowski.
Zawiera: Dziecko w świecie prawa: dylematy i zagrożenia edukacyjne, przywileje socjalne dziecka i rodziny, ochrona praw dziecka, miedzynarodowa ochrona praw dziecka / Andrzej Ćwikliński.
Zawiera: Idea samorządności w literaturze i w życiu codziennym: kilka pojęć głównych, samorządna szkoła, dyskurs o stopniu samorządności szkoły, szkoła środowiskowa a samorządność / Antoni Gwizdak.
Zawiera: Współdziałanie jako podstawowy warunek życia gospodarczego: podział pracy a współdziałanie, współdziałanie w warunkach gospodarki rynkowej, jak rozwiązywać sytuacje konfliktowe?, wartości w życiu gospodarczym, praca i współpraca / Józef Żebrok.
Zawiera: Blok inspirujący samokształcenie na temat: Dziecko w świecie współdziałania, czyli poszukiwanie podstaw samorządności, współdziałania, demokracji.
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 11.)
Wstęp równol. pol., ang.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 231633 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 231631/czyt.37 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49570 (1 egz.)
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49569, 2 (2 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 24662 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23119 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 11)
Symbol UKD: 37.017:37.035:316.47
Wstęp równol. pol., ang.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 250458, 250457 (2 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29245 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; T. 11)
Zawiera: Rozdział pierwszy: Współdziałanie i dialog, samorządność i demokracja w wybranych koncepcjach edukacyjnych - na tropach ewolucji pojęć.
Zawiera: Krajoznawstwo i turystyka dzieci i młodzieży - okazją do współdziałania, samorządności i demokracji: edukacja na miarę XXI wieku, dbałość o kompetencje uczniów, edukacyjne możliwości krajoznawstwa i turystyki, podstawowa forma aktywności krajoznawstwa i turystyki i jej możliwości w edukacji szkolnej, poszukiwanie wzorca wycieczki szkolnej, więcej krajoznawstwa i turystyki w szkole / Kazimierz Denek.
Zawiera: Dialog i współdziałanie w rodzinach śląskich jako forma przekazu kultury regionalnej ; Znaczenie kultury regionalnej w rozwoju i wychowaniu dziecka ; Rola rodziny w przekazywaniu wartości kultury ; Formy przekazu kultury regionalnej w rodzinach śląskich - dialog i współdziałanie ; Współpraca szkoły ze środowiskiem rodzinnym w zakresie edukacji regionalnej / Helena Synowiec.
Zawiera: O formach współdziałania dzieci i młodzieży w dawnych szkołach ; Wstępne rozważania o samorządności w działaniach pedagogicznych ; Elementy samorządnego działania w Gimnazjum im. Sułkowskich w Rydzynie - warunki, metody, rezultaty ; Znaczenie współpracy w rozwoju pasji poznawczych i zainteresowań uczniów ; Idee samorządności a kształcenie nauczycieli na przykładzie działalności Seminarium Nauczycielskiego im. E. Orzeszkowej w Warszawie - warunki, formy i metody pracy, rezultaty / Antoni Gwizdak.
Zawiera: Pragmatyzm J. Deweya a samorządność i demokracja ; Istota pragmatyzmu Deweya ; Wychowanie w demokracji ; W stronę niezależności i samorządności / Andrzej Murzyn.
Zawiera: Naturalizm... a samorządność małych dzieci w koncepcji Celestyna Freineta ; Kilka refleksji o naturalizmie ; Elementy naturalizmu w koncepcji pedagogicznej Celestyna Freineta, czyli... "Wychowywać czy oswajać"? ; Naturalizm... a samorządność w klasie freinetowskiej ; Kilka uwag o metodach naturalnych w samorządności małych dzieci ; W stronę nauczycielskiej praktyki / Beata Oelszlanger.
Zawiera: System prewencyjny Jana Bosko i jego zastosowanie w tworzeniu wspólnoty ; Historia bielskiego ośrodka "Nadzieja" ; Niektóre metody i formy pracy ; Wychowanie władzy rozumu jako element postawy personalistycznej ; Religia na tle problemów wspólczesnego człowieka ; Fascynujący dar miłości ; Twórcza obecność wychowawcy / Stanisław Czesław Michałowski.
Zawiera: Rozdział drugi: Dziecko i nauczyciel, interakcje a współdziałanie we współczesnych koncepcjach i modelach kształcenia.
Zawiera: Przestrzenie-obszary integracji a formy współdziałania, czyli u podstaw uczenia się - naucznia kompleksowego ; Korelacja a integracja, czyli o niektórych konsekwencjach pomieszania pojęć ; Cztery obszary integracji ; Organizacyjne formy uczenia się - nauczania kompleksowego a współdziałanie i ntegracja ; Czasoprzestrzenie komunikacyjne w edukacji integralnej ; Waloryzacja międzyosobowej przestrzeni a strategie integrujące działania uczniów i nauczycieli (na tropach metaintegracji) / Bronisława Dymara.
Zawiera: Współczesne integracyjne systemy i modele kształcenia ; O niektórych pojęciach w procesach edukacyjnych - sprawy podstawowe ; Integracja w edukacji uczniów niepełnosprawnych ; Koncepcje integrowania wiedzy i reforma systemu edukacji ; Modele i koncepcje uczenia się we współpracy ; Systemy integracji pedagogicznej w Polsce i w innych krajach ; Podstawowe warunki integracji efektywnej - próba podsumowania / Genowefa Koć-Seniuch.
Zawiera: Kontakty interpersonalne w szkole źródłem szczęścia i frustracji ; Znaczenie kształtowania umiejętności interpersonalnych w szkole ; Rodzaje kontaktów interpersonalnych ; Kontakty dziecka w klasie i grupie rówieśniczej ; Radość, szczęście i frustracja a kontakty interpersonalne dziecka ; Szkoła jako źródło radości i frustracji ; Style porozumiewania się - niektóre refleksje i dane z badań ; Samopoczucie dziecka na różnych przedmiotach / Małgorzata Znaj.
Zawiera: Komunikacja niewerbalna w procesie edukacji ; Rozważania wstępne ; O niektórych cechach komunikacji ; Komunikacja między nauczycielem a uczniem i jej niektóre wyznaczniki ; Komunikacja niewerbalna jako element procesu komunikacji interpersonalnej ; O niektórych funkcjach komunikacji niewerbalnej ; O niektórych formach komunikacji pozawerbalnej dzieci 10-letnich ; Prace plastyczne dzieci formą komunikatu o niewerbalnych zachowaniach nauczycieli / Beata Wojtal.
Zawiera: Współdziałanie nauczyciela z dziećmi i ich rodzicami w procesie uczenia się - samokształcenia ; Zmiany w pracy współczesnego nauczyciela - niektóre inspiracje ; Sposób konstruowania własnego programu autorskiego ; Istota integracji w edukacji wczesnoszkolnej ; Nowe formy kontaktu z rodzicami ; Kształtowanie samorządności i demokracji wśród uczniów ; Współudziała nauczyciela i uczniów w działaniach kontrolnych i oceniajacych ; Trudności i perspektywy rozwoju nowych form współdziałania / Leonia Walczyk.
Zawiera: Współdziałanie nauczycieli i uczniów w tworzeniu oceny ; Kilka uwag o sytuacji oceny szkolnej dawniej i dziś ; Niektóre skutki nagłej zmiany trybu i sposobu oceniania ; Oceniać, kontrolować, opiniować - ale jak? ; Uczeń jako osoba oceniana i oceniająca ; Przykłady oceny opisowej / Teresa Zając.
Zawiera: Nabywanie przez dziecko kompetencji językowych i umiejętności posługiwania się symbolami w procesie edukacji wczesnoszkolnej ; Czym jest znaczenie słowa? ; Podstawy fizjologicznych i psychicznych procesów kształtowania się mowy dziecka ; Pojęcie języka w koncepcji lingwistycznej ; Rozwój mowy dziecka w aspekcie procesów porozumiewania się społecznego / Ewa Ogrodzka-Mazur.
Zawiera: Rozdział trzeci: Nowe przestrzenie integracji i formy współdziałania jako drogi poszukiwania wartości.
Zawiera: Współdziałanie - dialog - dyskusja w nauczaniu ; Współdziałanie w dialogu ; Praktyczne aspekty współdziałania w dialogu edukacyjnym ; Dyskusja jako metoda współdziałania ; Błędy występujące w dyskusji / Urszula Morszczyńska.
Zawiera: Działania muzyczne drogą demokratyzacji życia dzieci i dorosłych ; Demokratyczność muzyki ; Współdziałanie w muzyce a zawarte w niej filary demokracji ; Odpowiedzialność w muzyce a kształtowanie tolerancji u dzieci i młodzieży ; Utylitaryzm w muzyce - jej rola jako czynnika wychowawczego dzieci i młodzieży ; Muzyka - wielka wychowawczyni człowieka - wnioski i postulaty / Alina Górniok-Naglik.
Zawiera: Wsółdziałanie dzieci i młodzieży w toku nabywania kultury muzycznej ; Wzory i stereotypy osobowe kształtujące współdziałanie młodziezy i dorosłych ; Pojęcie kultury muzycznej i muzycznego rozwoju dziecka ; Współdziałanie - formą kształtowania dyspozycji demokratycznych ; Uwagi końcowe i dobre rady o wartości współdziałania / Jadwiga Uchyła-Zroski.
Zawiera: Współdziałanie a zajęcia plastyczne ; Współdziałanie w sztuce plastycznej ; Metoda dramy a stymulacja rozwoju dziecka w zakresie współdziałania ; Zajęcia plastyczne a współdziałanie dzieci / Urszula Szuścik.
Zawiera: Współdziałanie dzieci w toku pracy z komputerem ; Komputer jako narzędzie pracy dzieci ; warunki dobrych kontaktów dziecka z komputerem ; Współdziałanie dzieci w poznawaniu cech komputera i jego oprogramowania ; Współdziałanie ucznia z komputerem na lekcji / Wiesław Kluz.
Zawiera: Blok inspirujący samokształcenie na temat: Dziecko w świecie współdziałania - w stronę praktyki edukacyjnej.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 16)
Zawiera: O kształtowaniu kultury zabawy: zabawa jako potrzeba egzystencjalna, jako wartość, cechy dobrze zorganizowanej zabawy / Jerzy Dymara.
Zawiera: Kultura ludycznej edukacji / Jerzy Dymara
Zawiera: Bogactwo i różnorodność projektujących działań uczniów / Jerzy Dymara.
Zawiera: Przeżycie, radość i kultura współbycia - homo ludens i homo creator / Jerzy Dymara.
Zawiera: Żywioł i radość zabawy, czyli o zagubionych wartościach ludycznej edukacji: wokół wybranych znaczeń żywiołu, zabawa, gra i taniec - radość bawienia się i istnienia w zabawie. Zagubienie wartości ludycznej edukacji - "zmęczenie zabawą" / Bronisława Dymara.
Zawiera: Miejsce zabawy w serii "Nauczyciele - Nauczycielom" i pedagogice twórczego współbycia. Sztuka bycia nauczycielem, wychowawcą i inspiratorem dobrej zabawy / Bronisława Dymara.
Zawiera: Zabawa z naturą istnienia: na początku było słowo, duchowe korzenie zabawy, w stronę wychowania i edukacji integralnej / Jerzy Oszelda.
Zawiera: Zabawa jako stan istnienia dziecka: semantyka zabawy, interpersonalizm zabawy, zadaniowy i kulturowy kontekst zabawy / Danuta Waloszek.
Zawiera: Zabawy w role jako sposób uczenia się przez dzieci zachowań demokratycznych / Agnieszka Olczak.
Zawiera: Przeżycie symboliczne dziecka w zabawie tematycznej: symbol w zabawie, wyobraźnia jako forma aktywności, potrzeba badań symboliki dziecięcej / Genowefa Koć-Seniuch.
Zawiera: Zabawy ze słowem - o twórczości poetyckiej dzieci w młodszym wieku szkolnym: o istocie zabawy ze słowem, twórcze aspekty dziecięcych zabaw w poetyzowanie, zabawy w "rym dany", dziecko jako odbiorca i twórca "naopaków" - wierszyków "wywracanek", jak stymulować potrzeby i rozwój dziecka do zabaw ze słowem / Ewa Kochanowska.
Zawiera: 00
Streszcz. ang. przy częściach. Wstęp także ang.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 16)
Zawiera: Tuwimowskie inspiracje intelektualno-twórczych zabaw uczniowskich: ludyczne formy poezjowania, Tuwim - zbieracz osobliwości, Tuwima i Słonimskiego formy nonsensowe i absurdalne / Barbara Bogołębska.
Zabawy słowne dzieci na Śląsku Cieszyńskim: w co się bawią dzieci? Tradycja i nowoczesność w dziecięcych tekstach, źródła inspiracji współczesnych zabaw słownych, dziecięce poczucie piękna, specyfika zabaw słownych na Śląsku Cieszyńskim / Katarzyna Marcol.
Zawiera: Zabawy i gry językowe w szkole: rola zabaw i gier językowych w szkolnym kształceniu polonistycznym, typy zabaw językowych, krzyżówki i labirynty, szarady, rebusy, łamigłówki, zabawy wyrazami i dowcipy słowne, gry językowe, rola grafiki w zabawach i grach językowych, przykłady zastosowania zabaw i gier w kształceniu językowym / Małgorzata Iwanowicz.
Zawiera: Dziecko w świecie bajek i baśni. Baśń i bajka - źró zabawy: czym jest baśń, uwagi o historii basni, dom, który dzieciom opowiada się bajki - radość słuchania, rola basni w wychowaniu dzieci - radość tworzenia, symbolika i jej poznawanie jako droga do rozwoju wyobraźni dziecka, bajka terapeutyczna - podstawą do zabawy i smopoznania / Anna Kurzeja.
Zawiera: Zbawa jako podstawa rozwoju wyobraźni: rozważania o cechach wyobraźni, wyobraźnia i jej "typy" u dziecka, dziecko jako osoba wrażliwa, zajęcia kształtujące wyobraźnię, dziecko a twórcza moc słowa / Barbara Pierzchała.
Zawiera: Zabawa jako źródło i podstawa twórczości: człowiek w "pułapce radości", stać się twórcą, dziecko w pustym pokoju, czym właściwie jest zabawa? Żywioły - zabawa twórcza / Krzysztof Szczepański.
Zawiera: Zabawa - wyuzdanie czy sprawianie dobra: zabawa - zamówienie na pokorę i troskę, zabawa - szansa czy bariera dla wspólnego języka? Zabawa - w obliczu argumentów siły czy siły argumentów? Zabawa - plan technosfery. Jak daleko (zabawie) do przeciętniactwa, a jak blisko do sztuki? Zabawa contra subiektywizm, zabawa - inspiracje dziecięce / Szczepan Kutrowski.
Streszcz. ang. przy pracach.
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 16)
Zawiera: Janusz Korczak w zabawie - wybór tekstów: czym jest zabawa? Prawidła zabawy / Jadwiga Bińczycka.
Zawiera: Zabawa w pedagogice Aleksandra Kamińskiego: psychologiczne uwarunkowania zabawy. Eksperyment mikołowski - zarys problemu. Zabawa jako element eksperymentu mikołowskiego w ujęciu Aleksandra Kamińskiego. Zabawa w nauczaniu szkolnym w ujęciu Aleksandra Kamińskiego / Antoni Gwizdak.
Zawiera: Zabawa i praca. Kilka uwag o uczeniu się dzieci w klasie freinetowskiej: zabawa i praca w koncepcji Celestyna Freineta. Związek pracy z zabawą - swoistość poglądów. Swobodne teksty jako praca i zabawa. Wybieranie jako poczucie wolności i zabawa. Swoboda tworzenia i współbycia w interppersonalnej przestrzeni / Beata Oelszlaeger.
Zawiera: Różnorodność i znaczenie dziecięcych zabaw w kontaktach z przyrodą: zabawy tematyczne, odkrywcze (badawcze), ruchowe i sprawnościowe w świecie przyrody, terapeutyczne. Zabawy w kontakcie z dorosłymi / Lidia Wollman
Zawiera: Nabywanie przez dziecko kompetencji komunikatywnych w czasie zabaw tematycznych ; Kulturowo-społeczny kontekst zabaw tematycznych w okresie późnego dzieciństwa ; Język w komunikowaniu się dzieci w zabawach tematycznych: mimika, gesty i inne ruchy ciała, postawa ciała, dotyk, wygląd i ubiów, wokalizacja ; Wyznaczniki procesu komunikowania się w zabawach tematycznych ; Język rodzinny - językiem dziecka ; Wzór językowy nauczyciela wychowawcy ; Współczesne technologie komunikacyjne / Ewa Ogrodzka-Mazur.
Zawiera: Ruch, zabawa i muzyka jako czynniki aktywizujące osobowość dziecka: wpływ ruchu na rozwój psychofizyczny dziecka, zabawa jako główna forma aktywności i działalności dziecka, wpływ muzyki i tańca na kształtowanie osobowości dziecka, terapeutyczne funkcje zabaw muzycznych / Adam Adamski.
Zawiera: Zabawa jako źródło twórczych działań dziecka ; Twórcze zabawy ze słowem ; Zabawa jako podstawowa forma działalności dziecka - aspekt społeczny ; Zabawa jako źródło aktywności twórczej dziecka w wieku przedszkolnym ; Zabawy i gry dydaktyczne j ako szczególny rodzaj aktywności dziecka ; rola nauczyciela w swobodnych zabawach dzieci / Maria Noga.
Streszcz. ang. przy pracach.
Część druga: Społeczne, indywidualne i kulturowe wartości zabawy. Cechy, formy, funkcje.
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 16)
Zawiera: Patologia zabawy ; Dwa oblicza zabawy ; Zabawki jako źródło zagrożeń ; Zabawy ekstremalne ; Zabawy uzależniające ; Agresja - przemoc - okrucieństwo / Ryszard Cibor.
Zawiera: Zabawa symboliczna w rozwijaniu aktywności komunikacyjnej u dzieci ze sprzężonymi zaburzeniami rozwoju ; Założenia teoretyczne i pragmatyczne podstawy rozwoju zabawy symbolicznej ; Rozwój funkcji semiotycznej w zabawie dziecka ; Obiekt przejściowy i jego funkcja w zabawie dzieci o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach rozwoju ; Zabawa symboliczna formą dialogu dziecka z otoczeniem ; Poznawczo-komunikacyjny aspekt rozwoju zabawy symbolicznej / Elżbieta Maria Minczakiewicz.
Zawiera: Zabawy badawcze dzieci jako podstawa spostrzegania inności ; Zabawy badawcze w poznawaniu świata przez dzieci ; Uczenie się przez dzieci spostrzegania inności w zbawach badawczych ; Warunki sprzyjająca aktywności dzieci w zabawie badawczej / Aneta Soroka-Fedorczuk.
Zawiera: Oswoić świat. Kilka słów o zabawie dzieci "trudnych" ; Trudne dzieci? Znaczenie temperamentu w przystosowaniu do wymagań stawianych przez otoczenie ; Zabawy małych dzieci jako sposób na radzenie sobie w świecie i ze światem ; Czy w szkole można się bawić? / Aleksandra Miklewska, Agnieszka Miklewska.
Zawiera: O integrującej funkcji zabawy w kształceniu dziecka niepełnosprawnego ; W świecie ograniczeń, czyli o rozwoju dziecka niepełnosprawnego. Portret Piotrka i Kasi ; Zabawa a rytuały marginalizujące i stygmatyzujące ; Zabawa a rytuały sprzyjające integracji / Zenon Gajdzica.
Streszcz. ang. przy pracach.
Część trzecia: Znaczenie zabawy i zabawek w rozwoju i społecznej integracji dziecka niepełnosprawnego.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej