Dziecko autystyczne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(297)
Forma i typ
Książki
(207)
Artykuły
(79)
Poradniki i przewodniki
(30)
Publikacje dydaktyczne
(30)
Publikacje fachowe
(29)
Publikacje naukowe
(23)
Publikacje informacyjne
(8)
Proza
(6)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Czasopisma
(1)
Druki ulotne
(1)
E-booki
(1)
Filmy i seriale
(1)
Muzyka
(1)
Dostępność
dostępne
(323)
tylko na miejscu
(109)
wypożyczone
(95)
nieokreślona
(7)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(61)
Kielce - Czytelnia
(37)
Kielce - Multimedialny
(2)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(16)
Busko zdrój - czytelnia
(14)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(36)
Jędrzejów - czytelnia
(2)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(17)
Końskie - wypożyczalnia
(33)
Końskie - czytelnia
(1)
Końskie - Multimedialny
(2)
Opatów - wypożyczalnia
(30)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(34)
Ostrowiec - czytelnia
(4)
Pińczów - wypożyczalnia
(8)
Pińczów - czytelnia
(18)
Sandomierz - wypożyczalnia
(43)
Sandomierz - czytelnia
(6)
Starachowice - wypożyczalnia
(26)
Starachowice - czytelnia
(39)
Starachowice - Multimedialny
(1)
Staszów - wypożyczalnia
(71)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(29)
Włoszczowa - czytelnia
(4)
Autor
Pisula Ewa
(9)
Błeszyński Jacek (1963- )
(7)
Okuniewski Juliusz
(6)
Patyk Katarzyna
(6)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(6)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(5)
Grandin Temple (1947- )
(5)
Jaroszewski Karol
(5)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(5)
Pisula Ewa (1964- )
(5)
Danielewicz Dorota
(4)
Knapp Julie
(4)
Kossewska Joanna (1963- )
(4)
Olechnowicz Hanna
(4)
Pikiel Sylwia
(4)
Prędka-Pawlun Ewelina
(4)
Radwańska Anna
(4)
Rubiniec Jolanta
(4)
Sobolewska-Kędzior Aleksandra
(4)
Bochenek Emilia
(3)
Grodzka Magdalena
(3)
Lansing Margaret
(3)
Mil Sławomir
(3)
Notbohm Ellen
(3)
Palak Zofia (1951- )
(3)
Parker Jonathan (1960- )
(3)
Prokopiak Anna
(3)
Randall Peter (1948- )
(3)
Sabik Magdalena
(3)
Schopler Eric
(3)
Szczypczyk Anna
(3)
Turnbull Carolline
(3)
Winczura Barbara (1969- )
(3)
Attwood Tony (1952- )
(2)
Baron-Cohen Simon
(2)
Biadasiewicz Małgorzata
(2)
Boksa Ewa
(2)
Budzińska Anna
(2)
Bullock Claire
(2)
Błeszyński Jacek J. (1963- )
(2)
Dawson Geraldine (1951- )
(2)
Drała Dorota
(2)
Frączak-Faure Olga
(2)
Gałka Urszula
(2)
Gelleta-Mac Izabela
(2)
Gray Carol (1952- )
(2)
Green Gina
(2)
Griffin Simone
(2)
Gut Magdalena
(2)
Haduła Aleksandra
(2)
Hadwin Julie
(2)
Howlin Patricia (1946- )
(2)
Hołub Jacek (1972- )
(2)
Jagielska Gabriela
(2)
Karwala Magdalena
(2)
Kaufman Barry Neil
(2)
Kaufman Raun K. (1973- )
(2)
Kominek Andrzej
(2)
Kuleczka-Raszewska Maria
(2)
Luce Stephen C. (1950- )
(2)
Lundine Vicki (1949- )
(2)
Maciarz Aleksandra
(2)
Maurice Catherine
(2)
Melillo Robert
(2)
Moore Debra
(2)
Moskal Maria
(2)
Niezgoda Ewa
(2)
Ordetx Kristina
(2)
Połeć Iwona
(2)
Pęczkowska Ewa
(2)
Rutkowski Mirosław (nauki pedagogiczne)
(2)
Sacher-Szafrańska Krystyna
(2)
Sandler Dianne
(2)
Seip Jo-Anne
(2)
Sher Barbara
(2)
Składanowska Kinga
(2)
Smith Catherine (1948- )
(2)
Strzałkowska Anna
(2)
Waters Leslie
(2)
Wiktorowicz Robert
(2)
Wilde Kate
(2)
Winczura Barbara
(2)
Winter Matt
(2)
Zajączkowski Ryszard (1961- )
(2)
Zawidniak Nina
(2)
Aldenrud Ulla
(1)
Aleksandrowicz Małgorzata
(1)
Aquilla Paula (1963- )
(1)
Babiarz Mirosław (pedagog)
(1)
Bagińska Aneta
(1)
Baker Jed
(1)
Baker Jed‏
(1)
Ball James (1962- )
(1)
Banasiak Maciej
(1)
Barnett Kristine
(1)
Batko Ewa
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Berman Tali Field
(1)
Beytien Alyson
(1)
Binkowska Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(49)
2010 - 2019
(105)
2000 - 2009
(55)
1990 - 1999
(12)
Okres powstania dzieła
2001-
(93)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
2001
(1)
Kraj wydania
Polska
(288)
nieznany (pol)
(9)
Język
polski
(297)
Odbiorca
Rodzice
(30)
Nauczyciele
(16)
Terapeuci
(12)
Dzieci
(9)
Pedagodzy specjalni
(8)
Psycholodzy
(8)
6-8 lat
(7)
Dziecko autystyczne
(6)
Logopedzi
(6)
Pedagodzy
(6)
Szkoły podstawowe
(6)
Terapeuci zajęciowi
(6)
0-5 lat
(5)
Przedszkola
(5)
Psychoterapeuci
(5)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(4)
9-13 lat
(3)
Klasa 1.
(3)
Klasa 2.
(3)
Klasa 3.
(3)
Studenci
(3)
Szkoły średnie
(3)
Nauczyciele szkół podstawowych
(2)
Nauczyciele szkół średnich
(2)
Nauczyciele wspomagający
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Lekarze
(1)
Lekarze specjaliści
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Neurolodzy
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Pediatrzy
(1)
Psychiatrzy
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(6)
Literatura angielska
(2)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4695)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Dziecko autystyczne
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3718)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3292)
Wychowanie przedszkolne
(3239)
Wychowanie
(2692)
Język angielski
(2349)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2341)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1833)
Język rosyjski
(1746)
Sztuka
(1746)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1683)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1681)
Wychowanie w rodzinie
(1673)
Wojsko
(1654)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1633)
Chemia
(1535)
Język niemiecki
(1429)
Kultura
(1429)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1310)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1265)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1077)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1050)
Nauka
(1047)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(943)
Żydzi
(929)
Uczenie się
(909)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(858)
Dzieci
(850)
Osobowość
(844)
Zarządzanie
(834)
Psychoterapia
(812)
Powieść angielska
(811)
Powieść amerykańska
(795)
Czytelnictwo
(792)
Gry i zabawy
(790)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(780)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(740)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(722)
Teatr polski
(718)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(715)
Turystyka
(711)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(702)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(668)
Relacje międzyludzkie
(666)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Rośliny
(658)
Etyka
(655)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Sport
(632)
Kształcenie
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(610)
Powieść rosyjska
(604)
Postawy
(601)
Temat: dzieło
(aplikacja)
(1)
Anioł poważny i niepoważne pytania
(1)
Autyzm i zespół Aspergera
(1)
Bliscy i obcy
(1)
Do moich uczniów pytania
(1)
Litery i cyfry (aplikacja)
(1)
Mózg elektroniczny (aplikacja)
(1)
Niewidoma dziewczynka pytania
(1)
Nowe patyki i patyczki
(1)
O maluchach
(1)
Stale w kratkę
(1)
Stuknąć w kamień
(1)
The Young Person's Guide to the Orchestra (aplikacja)
(1)
Uciekam
(1)
Urodzony dezerter
(1)
Zeszyt w kratkę
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
2001-0
(4)
1945-
(2)
1901-
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(2)
Bronina (woj. świętokrzyskie)
(1)
Busko-Zdrój (woj. świętokrzyskie)
(1)
Chmielnik (woj. świętokrzyskie)
(1)
Cudzynowice (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Małogoszcz (woj. świętokrzyskie)
(1)
Ostrowiec, Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Pińczów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Skarżysko-Kamienna (woj. świętokrzyskie)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Warszawa (woj.mazowieckie)
(1)
Łagów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Poradnik
(40)
Praca zbiorowa
(10)
Bibliografia
(8)
Opracowanie
(8)
Podręcznik
(8)
Monografia
(7)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Karty pracy ucznia
(5)
Poradniki dla rodziców
(5)
Scenariusz zajęć
(4)
Ćwiczenia logopedyczne
(4)
Artykuł z czasopisma
(3)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Poradniki
(3)
Powieść obyczajowa
(3)
Dokumenty elektroniczne
(2)
Gry i zabawy
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Podręczniki [Typ publikacji]
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Dzienniki
(1)
Katalogi wystaw
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradnik dla nauczycieli
(1)
Poradnik dla rodziców
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Raport z badań
(1)
Reportaż
(1)
Reportaż problemowy
(1)
Studium przypadku (case study)
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(53)
Medycyna i zdrowie
(44)
Psychologia
(44)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(14)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Językoznawstwo
(4)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Podróże i turystyka
(1)
297 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Symbol UKD: 616.89.053.2:159.964
Bibliogr. s. 223-225
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 240321 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 41215 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25450 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 39588 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 28741 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Terapia, Diagnoza, Zaburzenia)
Symbol UKD: 616.896:616-053.2:159.922.76-056.34/.36
Bibliogr. Indeksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45438 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydanie 1 pt. : Wspomaganie rozwoju osób z autyzmem. Teoria, metodyka, przykłady. Kraków, 2004.
Bibliografia po rozdziałach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 258578 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Psychologia w Szkole.
Bibliogr.
[Terminologia. Dzieci z autyzmem: postrzeganie świata, trudności w rozwoju empatii, lęk jako dominujące uczucie, terapia i edukacja]
Książka
W koszyku
Symbol UKD: 616.896 616-053.2
Bibliogr. s. 147-[156].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. czyt.61 (45074) (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27333 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Symbol UKD: 616.89-07/-08:159.922.762
Bibliogr. s.147-[156]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 230383, 230384 (2 egz.)
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. S/333 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38540 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44580 (1 egz.)
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47212 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36589 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22944 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Symbol UKD: 159.97:616.896
Na s. tyt. rok wyd.: 2005.
Bibliogr. s. 147-[156].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 28814 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39840 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 147-[156].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 258291 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49375 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27900 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 31395 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm dziecięcy : zagadnienia diagnozy i terapii / Lucyna Bobkowicz-Lewartowska. - Wyd. 2. - Kraków : "Impuls", 2005. - 155, [1] s. : rys., wykr. ; 24 cm.
Forma i typ
Symbol UKD: 616.89-07/-08:159.922.762
Bibliogr. s. 147-[156].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 239362, 239361 (2 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 247963/czyt.61 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43194 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały konferencyjne.
Bibliogr. przy ref.
Zawiera m.in.: S. 15-24 : Szanse i zagrożenia rozwoju człowieka we współczesnym świecie / Maria Straś-Romanowska.
Zawiera m.in.: S. 25-38 : Człowiek niepełnosprawny w rodzinie - dylematy rozwoju i wsparcia / Roman Ossowski.
Zawiera m.in.: S. 39-48 : Psychologiczne determinanty jakości życia rodzinnego : pojęcie jakości życia i kierunki badań / Teresa Rostowska.
Zawiera m.in.: S. 49-60 : Komunikacja wewnątrzrodzinna a jakość życia rodziny / Barbara Harwas-Napierała.
Zawiera m.in.: S. 61-70 : Empatia w związkach małżeńskich / Maria Kaźmierczak.
Zawiera m.in.: S. 71-82 : Dynamika związku a wzajemna zależność partnerów kohabitujących / Iwona Janicka.
Zawiera m.in.: S. 83-96 : Jakość życia w związkach marynarskich / Aleksandra Nowakowska.
Zawiera m.in.: S. 97-112 : Psychospołeczne uwarunkowania adaptacji dzieci do życia w rodzinie zrekonstruowanej / Aleksandra Lewandowska-Walter.
Zawiera m.in.: S. 113-128 : Lęk i depresyjność u młodzieży w świetle systemowych zasobów rodzinnych / Agnieszka Miłkowska.
Zawiera m.in.: S. 129-134 : Postawy rodziców dziecka autystycznego / Bożena Petrykowska, Monika Zielińska.
Zawiera m.in.: S. 135-141 : Rodzina jako środowisko stymulujące agresywne zachowanie dzieci na róznych etapach rozwoju / Grażyna Poraj.
Zawiera m.in.: S. 145-158 : Nieuświadomiona kontrola afektu : od pierwszeństwa afektu do kontroli działania ( czy eksperymentator powinien rozumieć osobę badaną ? ) / Alina Kolańczyk.
Zawiera m.in.: S. 159-166 : Świadomość językowa a komunikowanie się za pomocą pisma / Grażyna Krasowicz-Kupis.
Zawiera m.in.: S. 167-174 : Młodzież z dysortografią : próba typologii / Izabela Pietras.
Zawiera m.in.: S. 175-180 : Znaczenie płci w procesie nauki czytania / Krystyna Sochacka.
Zawiera m.in.: S. 181-190 : Przetrwałe odruchy a powstanie trudności szkolnych u dzieci w wieku szkolnym / Celestyna Grzywniak.
Zawiera m.in.: S. 191-198 : Radzenie sobie ze stresem szkolnym a osobowość uczniów z dysleksją / Irena Sorokosz.
Zawiera m.in.: S. 199-206 : Od agnozji liter i cyfr do dyskalkulii rozwojowej : neuropsychologia zaburzeń liczenia wczoraj, dziś, jutro / Urszula Oszwa.
Zawiera m.in.: S. 207-214 : Oblicza impulsywności w zespole ADHD / Aneta R. Borkowska.
Zawiera m.in.: S. 215-224 : Współczesne koncepcje współwystępowania dysleksji rozwojowej i zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi / Małgorzata Lipowska, Leszek Buliński.
Zawiera m.in.: S. 225-230 : Przyszłość w oczach młodzieży : jak i co planują adolescenci z nadpobudliwością psychoruchową, dysleksją oraz młodzież uzależniona ? / Dorota Kalka.
Zawiera m.in.: S. 231-236 : Efektywność Metody Dobrego Startu M. Bogdanowicz we wspomaganiu rozwoju psychomotorycznego dzieci w okresie wczesnego dzieciństwa / Marta Łockiewicz, Dorota Kalka.
Zawiera m.in.: S. 237-258 : Rozwój i edukacja dzieci z dysleksją w Europie pod ochroną prawną : dane Kwestionariusza europejskiego Towarzystwa dysleksji (EDA) / Marta Bogdanowicz.
Zawiera m.in.: S. 259-270 : Wartość różnorodności : obcojęzyczna szkoła a czytanie w języku ojczystym / Paulina Petrus et al.
Zawiera m.in.: S. 271-276 : Funkcjonowanie poznawcze wysokofunkcjonujących osób z autyzmem wczesnodziecięcym i zespołem Aspergera / Monika Zielińska, Aneta Bagińska, Beata Kubiak.
Zawiera m.in.: S. 277-283 : Psychologia wobec starzenia się i starości : o paradoksach zwiazanych z pojęciem adaptacji do wieku / Henryk Olszewski.
Streszcz. ang. przy ref.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: S. 13-16 : Działalność Polskiego Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Kielcach / Iwona Godek.
Zawiera: S. 17-25 : Znaczenie wolontariuszy w realizacji projektu "Nie jestem sam" - rehabilitacja i wsparcie dzieci i młodzieży niepełnosprawnej" / Mariola Kosiór.
Zawiera: S. 27-37 : Organizacja i zadania Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego PSOUU Koło w Kielcach / Justyna Piątkowska.
Zawiera: S. 41-54 : Rodzeństwo osób niepełnosprawnych - zaniedbany profil rehabilitacji psychopedagogicznej / Joanna Konarska.
Zawiera: S. 55-66 : Inteligencja emocjonalna i umięjetności asertywne oligofrenopedagogów a jakość ich komunikacji z rodzicami dzieci niepełnosprawnych / Urszula Kot, Joanna Mgłosiek-Nowak.
Zawiera: S. 67-75 : Program "Kielce - znam swoje miasto" jako psychoedukacyjna propozycja pracy z dziećmi z niepełnosprawnością sprzeżoną / Urszula Kot, Joanna Mgłosiek-Nowak.
Zawiera: S. 79-84 : Sialidoza - doniesienia wstępne. Studium przypadku / Beata Szczepanowska-Wołowiec, Justyna Pogorzelska, Agata Michalska.
Zawiera: S. 85-101 : Diagnoza i terapia dzieci z rzadkimi zespołami chromosowymi oraz opieka nad nimi - wybrane aspekty (Przyjęcie diagnozy, Wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka z rzadkim zespołem genetycznym, Formy działań wspomagających rozwój dziecka, Specyfika opieki nad dzieckiem z rzadkim zespołem genetycznym) / Urszula Klajmon-Lech.
Zawiera: S. 103-117 : Wpływ widzialnego światła spolaryzowanego i koloroterapii na funkcjonowanie dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną / Jolanta Dudek, Agata Michalska, Alojzy Brol.
Zawiera: S. 119-128 : Kombinezon theratogs a stabilność posturalna pacjentów z centralną hipotonią. Doniesienia wstępne / Agata Michalska, Jolanta Dudek, Michał Linowski, Anna Tarasow-Zych.
Zawiera: S. 129-133 : Stymulacja bazalna (od podstaw) - koncept profesora Fröhlicha / Paweł Wiktor.
Zawiera: S. 137-146 : Metody i zasady terapii mowy osób niepełnosprawnych intelektualnie - wskazówki praktyczne / Magdalena Łabędzka-Piróg.
Zawiera: S. 147-172 : Zabawa symboliczna w rozwijaniu aktywności komunikacyjnej u dzieci ze sprzężonymi upośledzeniami / Elżbieta Maria Minczakiewicz.
Zawiera: S. 173-183 : Oddziaływanie za pośrednictwem sztuki jako forma wspomagania rozwoju dzieci z dysfunkcjami narządu ruchu w wieku wczesnoszkolnym / Anna Stawecka.
Zawiera: S. 185-198 : Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z Zespołem Downa - perspektywa logopedyczna / Ewa Boksa, Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 199-205 : Dyslalia, alalia, opóźniony rozwój mowy i dysartria - diagnoza różnicowa / Ewa Boksa, Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 209-221 : Możliwości funkcjonalne w zakresie komunikacji dziecka z rdzeniowym zanikiem mięśni typ SMA I. Spojrzenie terapeuty NDT-BOBATH / Katarzyna Padula.
Zawiera: S. 223-245 : Dziecko głuchoniewidome z niepełnosprawnością ruchową oraz intelektualną głębokiego stopnia - wybrane formy terapii wykorzystywane w pracy rewalidacyjno-wychowawczej / Małgorzata Nawrocka.
Zawiera: S. 247-253 : "Twoja kolej, Ala". O początkach pracy w zakresie AAC z dziewczynką z Zespołem Downa / Edyta Cisło.
Zawiera: S.255-262 : Analiza funkcjonowania dziecka z Zespołem Pataua (studium przypadku) / Aleksandra Baran, Aneta Szewczyk.
Zawiera: S. 263-286 : Komunikacja językowa u dziecka z chorobą von Recklinghausena (studium przypadku) / Agata Bożek.
Zawiera: S. 287-298 : Terapia Weroniki - dziewczynki z tracheostomią - zastosowanie metody glottodydaktyki (studium przypadku) / Iwona Machnik.
Zawiera: S.299-314 : Terapia Weroniki - dziewczynki po rekonstrukcji krtani - zastosowanie metody glottodydaktyki (studium przypadku) / Iwona Machnik.
Historia PSOUU Koło w Kielcach. Formy działalności PSOUU. Ośrodek Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy (OREW) jako placówka zapewniająca kompleksową edukację, rehabilitację i opiekę swoim wychowankom - cele i zadania placówki, ogólna charakterystyka ośrodka, organizacja i formy pracy w ośrodku (baza lokalowa, sale terapeutyczne, wyposażenie pomieszczeń), plan i przebieg zajęć, uczniowie i kadra pracownicza.
Ocena poziomu inteligencji emocjonalnej, asertywności oraz zdolności komunikacyjnych oligofrenopedagogów - badania z wykorzystaniem Kwestionariusza Inteligencji Emocjonalnej (INTE), "Mapy asertywności", testu oceny zdolności komunikacyjnych.
Program autorski "Kielce - znam swoje miasto", realizowany przez OREW w Kielcach. Cele programu: wspomaganie rozwoju ucznia w ujęciu holistycznym, rozwijanie umiejętności poznawczych i społecznych, poszerzanie zasobu wiadomości, kształtowanie i rozwijanie osobowości ucznia ze sprzężonymi zaburzeniami rozwojowymi.
Studium przypadku kobiety z rozpoznana SIALIDOZĄ.
Wyniki badań retrospektywnych przeprowadzonych metodą wywiadu z rodzicami lub opiekunami dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym i autyzmem. Dzieci objęte badaniami korzystały z koloroterapii w warunkach domowych. W załączniku wzór ankiety.
Celem badań przeprowadzonych przez zespół była ocena efektów terapeutycznych wynikających ze stosowania u dzieci z hipotonią posturalną kombinezonu TheraTogs.
Metody i zasady terapii mowy dziecka niepełnosprawnego intelektualnie. Schemat (metody) badania logopedycznego. Klasyfikacje metod terapii logopedycznej. Przedstawiono wnioski z badania logopedycznego przeprowadzonego wśród uczniów klas I-VI szkoły podstawowej w Małogoszczu.
Założenia teoretyczne i pragmatyczne podstawy rozwoju zabawy symbolicznej. Dialog matki z dzieckiem źródłem doznań inspirujących rozwój zabawy symbolicznej. Rozwój funkcji semiotycznej w zabawie dziecka. Obiekt przejściowy i jego funkcja w zabawie dzieci o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach rozwoju. zabawa symboliczna forma dialogu dziecka z otoczeniem. Poznawczo-komunikacyjny aspekt rozwoju zabawy symbolicznej.
Wspomaganie rozwoju dziecka z Zespołem Downa - wyjaśnienia terminologiczne, Wczesna interwencja terapeutyczna, wczesne wspomaganie rozwoju - integracja oddziaływań stymulujących rozwój dziecka, wczesna terapia logopedyczna - warunek efektywnej pomocy, specyfika diagnozy i terapii logopedycznej dziecka z Zespołem Downa, rodzice - ważne ogniwo w procesie terapeutycznym
Co to jest SMA (Spinal Muscular Atrophy)? Wprowadzenie celów terapii jako odpowiedź na zagadnienia kluczowe. Koncepcja NDT-Bobath. Charakterystyka dziewczynki - typ SMA I, choroba Werdniga-Hoffmana: funkcjonowanie dziecka w środowisku domowym, pozycjonowanie dziewczynki, komunikacja alternatywna, kolejność postępowania, wyznaczanie celów. Aktywności podejmowane przez dziecko po wprowadzeniu modyfikacji według koncepcji NDT-Bobath oraz komunikacji alternatywnej.
Przedstawiono sylwetkę 10-letniej dziewczynki głuchoniewidomej, z niepełnosprawnością umysłową w stopniu lekkim i mózgowym porażeniem dziecięcym. Metody wykorzystywane w pracy rewalidacyjno-wychowawczej: masaż, masaż Shantal, metoda stymulacji bazalnej Fröhlicha, stymulacja poprzez doświadczanie ruchu, metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, , stymulacja polisensoryczna, zabawy tworzywami bezkształtnymi, zabawy paluszkowe, Szczoteczkowanie, metody relaksacyjne, relaksacja według Wintreberta.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 263326 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Spektrum)
Bibliografia, netografia na stronie 189. Indeks.
Autorka w przystępny sposób przedstawia zasady stosowanej analizy zachowania (SAZ) oraz wyjaśnia skuteczność jej zastosowania w terapii osób z autyzmem. Pokazuje narzędzia do stworzenia spersonalizowanego planu zmiany zachowania, służącego wzmocnieniu pozytywnych zachowań i eliminowaniu zachowań niechcianych lub trudnych. Wskazówki zawarte w książce pomogą Wam w wypracowaniu pozytywnych strategii opierających się na mocnych stronach dziecka, które pozwolą mu rozwinąć ważne dla niego umiejętności. Zastosowanie ich w codziennym życiu umożliwi mu poczynienie postępów, które będą dla wszystkich źródłem radości i zadowolenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Staszów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 28973 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42888 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29480 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Metody i techniki stosowanej analizy zachowania
Autorka, specjalistka z wieloletnim doświadczeniem, szczegółowo omawia praktyczne kwestie związane z kolejnymi etapami terapii. Wyjaśnia, jak stworzyć zindywidualizowany system motywacyjny, jakie techniki terapeutyczne najlepiej stosować, jak ocenić i rozwijać sfery deficytowe oraz jakie programy wprowadzać, w miarę jak dziecko robi postępy. Wskazuje konkretne metody radzenia sobie z zachowaniami utrudniającymi naukę i codzienne funkcjonowanie. Podkreśla również wagę odpowiedniej organizacji przestrzeni terapeutycznej i zaangażowania rodziców w proces terapii, tak aby stał się stylem życia rodziny. Ta niezwykle potrzebna książka to niezbędnik osób zajmujących się dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i prowadzących terapię takich dzieci. Autorka w bardzo jasny i przystępny sposób prezentuje wiele praktycznych wskazówek i metod pracy o naukowo udowodnionej skuteczności. Korzyści z lektury odniosą zarówno terapeuci, jak i rodzice – tworzący swego rodzaju zespół terapeutyczny, pomagający dziecku skuteczniej i szybciej rozwijać pożądane umiejętności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 264920 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: metody i techniki stosowanej analizy zachowania.
Bibliografia na stronach 276-279.
Metody i techniki stosowanej analizy zachowania Wczesna diagnoza i jak najszybsze rozpoczęcie skutecznej terapii mogą znacząco wpłynąć na funkcjonowanie dziecka z autyzmem oraz całej jego rodziny. Dają niepowtarzalną szansę na godne i samodzielne życie. W przypadku zaburzeń ze spektrum autyzmu kluczowa jest terapia o udowodnionej naukowo skuteczności – stosowana analiza zachowania, zwana też terapią behawioralną. Autorka, specjalistka z wieloletnim doświadczeniem, szczegółowo omawia praktyczne kwestie związane z kolejnymi etapami terapii. Wyjaśnia, jak stworzyć zindywidualizowany system motywacyjny, jakie techniki terapeutyczne najlepiej stosować, jak ocenić i rozwijać sfery deficytowe oraz jakie programy wprowadzać, w miarę jak dziecko robi postępy. Wskazuje konkretne metody radzenia sobie z zachowaniami utrudniającymi naukę i codzienne funkcjonowanie. Podkreśla również wagę odpowiedniej organizacji przestrzeni terapeutycznej i zaangażowania rodziców w proces terapii, tak aby stał się stylem życia rodziny. Ta niezwykle potrzebna książka to niezbędnik osób zajmujących się dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i prowadzących terapię takich dzieci. Autorka w bardzo jasny i przystępny sposób prezentuje wiele praktycznych wskazówek i metod pracy o naukowo udowodnionej skuteczności. Korzyści z lektury odniosą zarówno terapeuci, jak i rodzice – tworzący swego rodzaju zespół terapeutyczny, pomagający dziecku skuteczniej i szybciej rozwijać pożądane umiejętności. Osoby chcące poszerzyć wiedzę zdobytą dzięki tej książce mogą skorzystać z platformy edukacyjnej „Kwadrans dla terapii”. W książce – w praktyczny i przystępny sposób – zostały omówione takie zagadnienia, jak: • charakterystyka zaburzenia ze spektrum autyzmu • wybór skutecznej terapii • budowanie relacji z dzieckiem • tworzenie efektywnego systemu motywacyjnego • angażowanie rodziców w proces terapii • określenie umiejętności, które należy rozwijać podczas terapii • tworzenie zindywidualizowanego programu terapeutycznego, dostosowanego do potrzeb i możliwości dziecka • przygotowanie miejsca do nauki i dobór materiałów edukacyjnych • pisanie programów edukacyjnych, prowadzenie rejestracji i ustalanie kolejnych kroków uczenia • monitorowanie i ocena postępów • radzenie sobie z zachowaniami niepożądanymi przez uczenie zachowań alternatywnych • rozwijanie samodzielności u dziecka • kształtowanie podstawowych kompetencji społecznych i zachowań werbalnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 44560 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49939 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 53623 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 31018 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42533 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 28943 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej