Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(47)
Forma i typ
Książki
(35)
Publikacje fachowe
(18)
Publikacje naukowe
(15)
Publikacje dydaktyczne
(11)
Artykuły
(10)
Publikacje informacyjne
(4)
E-booki
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
dostępne
(56)
tylko na miejscu
(30)
wypożyczone
(11)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(14)
Kielce - Czytelnia
(12)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(3)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(6)
Jędrzejów - czytelnia
(2)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(3)
Końskie - wypożyczalnia
(8)
Końskie - czytelnia
(1)
Końskie - Multimedialny
(1)
Opatów - wypożyczalnia
(3)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(3)
Ostrowiec - czytelnia
(1)
Pińczów - wypożyczalnia
(1)
Pińczów - czytelnia
(7)
Sandomierz - wypożyczalnia
(4)
Sandomierz - czytelnia
(4)
Starachowice - wypożyczalnia
(3)
Starachowice - czytelnia
(3)
Staszów - wypożyczalnia
(10)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(7)
Włoszczowa - czytelnia
(1)
Autor
Bidziński Karol
(4)
Skałbania Barbara
(4)
Czarnocka Marzenna
(3)
Słupek Kazimierz
(3)
Balsam Sylwia
(2)
Jarosińska Małgorzata
(2)
Jas Małgorzata
(2)
Kalinowska-Witek Barbara
(2)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(2)
Ozga Anna
(2)
Babiarz Mirosław (pedagog)
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Cygan Barbara
(1)
Czarnuch Zbigniew (1930- )
(1)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(1)
Filipiak Maja
(1)
Franków Łukasz
(1)
Giermakowska Alicja
(1)
Gruszczyńska Katarzyna (psycholog)
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Jankowiak Barbara (pedagog)
(1)
Jastrzębska Lidia
(1)
Jezierska Joanna
(1)
Jezierska Joanna (pedagog)
(1)
Kalka Dorota
(1)
Krajewska Beata
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Krzykowski Grzegorz
(1)
Kurowska Barbara (pedagog)
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Leśniewska Katarzyna
(1)
Majewicz Piotr
(1)
Nowakowska Agnieszka
(1)
Nowakowska Marta
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Ostrowska Krystyna (1940-2023)
(1)
Pawlak Piotr
(1)
Polak-Janik Ewelina
(1)
Pruś Małgorzata
(1)
Radwańska Anna
(1)
Rutkowski Mirosław (nauki pedagogiczne)
(1)
Rutkowski Mirosław (pedagog)
(1)
Siemionow Justyna
(1)
Sikorski Jacek (pedagog)
(1)
Skibska Joanna
(1)
Smyła Joanna
(1)
Sobolewska-Kędzior Aleksandra
(1)
Soroko Emilia (1979- )
(1)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(1)
Szczecińska Anna bibliotekarz
(1)
Szumilas Ewa M
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Trela Marta
(1)
Wejner-Jaworska Teresa (1947- )
(1)
Wiejak Katarzyna
(1)
Zakrzewska Zofia
(1)
Łoskot Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(26)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(36)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(47)
Język
polski
(46)
Odbiorca
Nauczyciele
(11)
Pedagodzy
(6)
Psycholodzy
(6)
Dyrektorzy szkół
(4)
Pedagodzy szkolni
(4)
Rodzice
(3)
Dyrektorzy przedszkoli
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Terapeuci
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Wychowawcy klas
(2)
Coachowie
(1)
Dzieci
(1)
Logopedzi
(1)
Młodzież
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Wizytatorzy
(1)
Wychowawcy świetlic
(1)
Wydawcy
(1)
Temat
Język polski
(8116)
Dziecko
(5128)
Nauczanie
(4695)
Matematyka
(4655)
Literatura polska
(4106)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3722)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3319)
Historia
(3302)
Wychowanie przedszkolne
(3240)
Wychowanie
(2695)
Język angielski
(2349)
Rodzina
(2342)
Młodzież
(2340)
Pedagogika
(2234)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1834)
Sztuka
(1754)
Język rosyjski
(1746)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1685)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1680)
Wychowanie w rodzinie
(1680)
Wojsko
(1658)
Literatura
(1652)
Uczniowie
(1635)
Chemia
(1535)
Kultura
(1435)
Język niemiecki
(1429)
Muzyka
(1408)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1310)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1272)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1077)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Nauka
(1052)
Internet
(1050)
Technika
(1021)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(943)
Żydzi
(930)
Uczenie się
(914)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(862)
Dzieci
(858)
Osobowość
(846)
Zarządzanie
(836)
Psychoterapia
(822)
Powieść angielska
(811)
Powieść amerykańska
(795)
Czytelnictwo
(792)
Gry i zabawy
(791)
Polityka międzynarodowa
(785)
Praca
(781)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(761)
Pińczów
(748)
Polityka
(741)
Uczucia
(735)
Polacy za granicą
(729)
Teatr polski
(718)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(716)
Turystyka
(716)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(707)
Szkolnictwo wyższe
(703)
Opieka społeczna
(688)
Marksizm
(687)
Relacje międzyludzkie
(685)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(672)
Rodzice
(669)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Rośliny
(658)
Etyka
(656)
Język francuski
(635)
Astronomia
(634)
Sport
(633)
Kształcenie
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(610)
Powieść rosyjska
(604)
Postawy
(602)
Temat: czas
2001-
(17)
2001-0
(3)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(12)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(3)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Monografia
(9)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(6)
Opracowanie
(6)
Poradnik
(5)
Bibliografia
(4)
Raport z badań
(4)
Podręcznik
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Program wychowawczo-profilaktyczny
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(37)
Psychologia
(23)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
47 wyników Filtruj
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Dwie prace w języku słowackim. Streszczenia w języku angielskim i polskim przy pracach. Spis treści także w języku angielskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 31641 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 232183, 232182, 232184 (3 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 231846/czyt.37 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45499 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 135-139.
Program składa się z dwóch części. Pierwsza część obejmuje istotne zagadnienia dotyczące coraz częściej rozpoznawanego w wieku dziecięcym zaburzenia ADHD. Porządkuje podstawową wiedzę z tego zakresu, odwołując się do najnowszych koncepcji. Ponadto opisano tutaj szereg metod i technik stosowanych w terapii nadpobudliwości. Część druga to propozycja zajęć grupowych i indywidualnych. Program ten, odwołując się do najnowszych nurtów wskazujących na znaczenie kompleksowej terapii, obejmuje oddziaływania na sferę emocjonalną, poznawczą i społeczną. Zaproponowane zabawy i ćwiczenia wychodzą naprzeciw potrzebom dzieci z ADHD. Pozwalają rozładować napięcie psychoruchowe, usprawniają koncentrację uwagi, percepcję oraz koordynację. Dziecko w scenkach pantomimicznych, dramie czy w rysunkach ma szansę na wyrażenie swojej ekspresji, a dzięki bajce terapeutycznej ma wgląd na swoją sytuację i zachowanie. Program daje możliwość przeżywania licznych sytuacji, w których dziecko osiąga sukces, co korekcyjnie wpływa na postrzeganie własnej osoby.
Celem książki jest dostarczenie nauczycielom, terapeutom, a także rodzicom narzędzia do efektywnej pracy z dzieckiem nadpobudliwym. Program składa się z dwóch części. Pierwsza część obejmuje istotne zagadnienia dotyczące coraz częściej rozpoznawanego w wieku dziecięcym zaburzenia ADHD. Porządkuje podstawową wiedzę z tego zakresu, odwołując się do najnowszych koncepcji. Ponadto opisano tutaj szereg metod i technik stosowanych w terapii nadpobudliwości. Część druga to propozycja zajęć grupowych i indywidualnych. Program ten, odwołując się do najnowszych nurtów wskazujących na znaczenie kompleksowej terapii, obejmuje oddziaływania na sferę emocjonalną, poznawczą i społeczną. Zaproponowane zabawy i ćwiczenia wychodzą naprzeciw potrzebom dzieci z ADHD. Pozwalają rozładować napięcie psychoruchowe, usprawniają koncentrację uwagi, percepcję oraz koordynację. Dziecko w scenkach pantomimicznych, dramie czy w rysunkach ma szansę na wyrażenie swojej ekspresji, a dzięki bajce terapeutycznej ma wgląd na swoją sytuację i zachowanie. Program daje możliwość przeżywania licznych sytuacji, w których dziecko osiąga sukces, co korekcyjnie wpływa na postrzeganie własnej osoby. Książka jest doskonałą pomocą dla nauczycieli i wychowawców klas terapeutycznych oraz nauczania indywidualnego, terapeutów pracujących w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, świetlicach, a także oddziałach dziennego pobytu dzieci. Książka powinna zainteresować również rodziców dzieci z ADHD oraz studentów psychologii i pedagogiki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 254952/czyt.15 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45557 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 29961 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Tylko spokojnie. Jak wyciszyć dziecko, nie uciszając go? / Małgorzata Pruś. W: Monitor Dyrektora Przedszkola. - 2024, nr 1, s. 35-42. - 2024.
Dokument nadrzędny: Monitor Dyrektora Przedszkola.
Bibliografia na stronie 42.
Radzenie sobie z trudnymi doświadczeniami oraz wywołanymi napięciami emocjonalnymi przez dzieci w wieku przedszkolnym. Najważniejsze zasady higieny cyfrowej dla dzieci i ich rodziców/opiekunów rekomendowane przez Fundację Dajmy Dzieciom Siłę. Strategie wpływające pozytywnie na wyciszenie dziecka.
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 155-156.
Książka jest przeznaczona dla osób, które podchodzą do zawodu terapeuty w sposób plastyczny i kreatywny. Zawiera ćwiczenia do wykorzystania podczas zajęć, będące inspiracją do wzajemnej współpracy podczas prowadzenia terapii, do wymieniania spostrzeżeń i doświadczeń, a w efekcie do tworzenia zindywidualizowanych i skorelowanych ze sobą programów terapii pełnych ćwiczeń, które zapewnią podopiecznym aktywne i ciekawe zajęcia oraz optymalny rozwój. Porady i ćwiczenia są dla uczniów z: - trudnościami w nauce, - dysleksją, - zespołem Aspergera i autyzmem, - afazją, - alalią, - opóźnionym rozwojem mowy, - niezakończonym rozwojem mowy, - różnymi wadami wymowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 263958 (1 egz.)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45094 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47406 (1 egz.)
Sandomierz - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 52539 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 42771 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29264 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32265 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 262582/ czyt. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 10 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 259605, 259606 (2 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 259604/ czyt. 37 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47260 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26462, 26539 (2 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50434, 50905, 50503, 50505 (4 egz.)
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50435 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 29957 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47607 (1 egz.)
Sandomierz - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 46536 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26386 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 263767 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 263879 / Czyt. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne - z perspektywy indywidualnej teorii nauczyciela / Barbara Skałbania, Ewa M. Szumilas. W: Nauczanie Początkowe : kształcenie zintegrowane. - R. XXXIX (LXI) 2015/2016, nr 4, s. 7-17.
Specyfika zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. Indywidualna teoria nauczyciela - definiowanie pojęcia. Struktura teorii indywidualnej. Praktyczne aspekty realizacji zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 201-212.
Zawiera: WIELOASPEKTOWOŚĆ PROBLEMATYKI DOTYCZĄCEJ PROCESU CZYTANIA: Teoretyczne podstawy czytania, pamięci i mnemotechnik - analiza literatury (Czytanie, Pamięć, Mnemotechniki), Fizjologiczno-psychologiczne podstawy czytania, Semiotyczne aspekty czytania, Metody nauki czytania, Wybrane koncepcje nauki czytania (Koncepcja Mariana Falskiego, Koncepcja Jana Zborowskiego, Koncepcja Ewy i Feliksa Przyłubskich, Koncepcja Heleny Metery, Koncepcja Bronisława Rocławskiego, Koncepcja Jadwigi Cieszyńskiej, Koncepcja Glenna Domana).
TRUDNOŚCI W NABYWANIU UMIEJĘTNOŚCI CZYTANIA - WYBRANE ZAGADNIENIA: Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu, Wybrane koncepcje etiologiczne trudności w czytaniu (koncepcja genetyczna, koncepcja hormonalna, koncepcja fragmentarycznych deficytów rozwojowych, koncepcja mikrouszkodzeń ośrodkowego układu nerwowego, koncepcja konfliktu dominacji półkulowej, koncepcja neuropsychologiczna, koncepcja zmian strukturalnych i zakłóceń czynnościowych ośrodkowego układu nerwowego, koncepcja pedagogiczna, koncepcja psychodysleksji, koncepcja psycholingwistyczna), Ryzyko dysleksji i jego symptomy, Spostrzeganie wzrokowe a trudności w czytaniu.
Zawiera: PRACA TERAPEUTYCZNA Z UCZNIEM Z TRUDNOŚCIAMI W NABYWANIU UMIEJĘTNOŚCI CZYTANIA I PISANIA: Praca terapeutyczna - ujęcie terminologiczne w literaturze pedagogiczno-psychologicznej, Wybrane metody terapii (Metoda Dobrego Startu, Metoda symboli dźwiękowych, Program rozwijający percepcję wzrokową Marianne Frostig, Metoda oparta na systemie percepcyjno-motorycznym Newella C. Kepharta, Metoda 18 struktur wyrazowych, Terapia trudności w uczeniu się czytania i pisania oparta na wyćwiczeniu zaburzonych funkcji, Terapia neuropsychologiczna według Dirka Bakkera), Pomoc psychologiczno-pedagogiczna uczniom ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się - zmiany systemowe.
Zawiera: METODOLOGICZNE PODSATWY BADAŃ WŁASNYCH: Problematyka badań, Hipoteza robocza, zmienne i wskaźniki, Metody, techniki i narzędzia badawcze, Charakterystyka zmiennej niezależnej - czynnika eksperymentalnego, Organizacja i przebieg badania eksperymentalnego oraz dobór badanych grup.
Zawiera: POZIOM FUNKCJI PODSTAWOWYCH - WYNIKI BADAŃ: Percepcja badanych uczniów, Percepcja słuchowa badanych uczniów, Motoryka mała badanych uczniów.
Zawiera: MNEMOTECHNIKI JAKO CZYNNIK EKSPERYMENTALNY WSPIERAJĄCY NABYWANIE UMIEJĘTNOŚCI CZYTANIA I PISANIA - WYNIKI BADAŃ WŁASNYCH: Kierunkowe zaburzenia percepcji wzrokowej a trudności w nabywaniu przez dzieci umiejętności czytania - wyniki badań początkowych, Wpływ mnemotechnicznych środków i metod na nabywanie umiejętności czytania - wyniki badań eksperymentalnych, Mnemotechniki a nabywanie umiejętności pisania, Efektywność programu niwelowania trudności w nabywaniu umiejętności czytania i pisania - analiza porównawcza uzyskanych wyników.
PODSUMOWANIE WYNIKÓW BADAŃ I WNIOSKI. POSTULATY METODYCZNE DOTYCZĄCE PRACY Z UCZNIEM Z TRUDNOŚCIAMI W CZYTANIU I PISANIU.
Zawiera: 0.
Pojęciowe ujęcie czytania według H. Baczyńskiej, D. Czelakowskiej, A. Brzezińskiej. Fazy rozwoju czytania u dzieci. Mnemotechniki: Łańcuchowa metoda skojarzeń, Zakładki obrazkowe, Rymowanki liczbowe, Zakładki mieszkaniowe, zakładki alfabetyczne. Fizjologiczno-psychologiczne podstawy czytania. Semiotyczne aspekty czytania. Metody nauki czytania: metody syntetyczne (metoda alfabetyczna, metoda fonetyczna, metoda sylabowa), metody analityczne (metoda wyrazowa, metoda zdaniowa), Metody analityczno-syntetyczne (metoda analityczno-syntetyczna o charakterze wzrokowym, metoda analityczno-syntetyczna o charakterze fonetycznym, metoda analityczno-syntetyczną o charakterze funkcjonalnym), metoda globalna. Wybrane koncepcje nauki czytania: Koncepcja Mariana Falskiego, Koncepcja Jana Zborowskiego, Koncepcja Ewy i Feliksa Przyłubskich, Koncepcja Heleny Metery, Koncepcja Bronisława Rocławskiego, Koncepcja Jadwigi Cieszyńskiej, Koncepcja Glenna Domana. Rodzaje dysleksji według Bakkera. Skale gotowości do czytania i pisania. Symptomy ryzyka dysleksji przejawiane przez ucznia klasy I. Zachowania świadczące o obniżonej percepcji wzrokowej. Formy wsparcia ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
Przedmiotem podjętych badań były występujące u uczniów klas I zaburzenia funkcji podstawowych - percepcji wzrokowej, percepcji słuchowej oraz motoryki małej, warunkujących nabywanie umiejętności nauki czytania i pisania, a także efektywność opracowanego i wdrożonego programu niwelowania tychże trudności poprzez wykorzystanie mnemotechnicznych środków i metod. Do badania percepcji wzrokowej wykorzystano próbę odwzorowywania figur geometrycznych Haliny Spionek oraz wybrane zadania testu "Szkolna przygoda". Do badania zdolności analizy słuchowej wykorzystano test odtwarzania struktur rytmicznych Miry Stambak. Do badania motoryki zastosowano próbę kreskowania Miry Stambak oraz próbę odwzorowywania figur geometrycznych Haliny Spionek.
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 163-169.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 260986 A (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 260985/ czyt. 37 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49499 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 28538 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, akty prawne na stronach 163-169.
Ta książka pomaga nauczycielom i specjalistom w opiece nad uczniami z problemami rozwojowymi, utrudniającymi dobre radzenie sobie w szkole. Umożliwia praktyczne uporządkowanie wiedzy na temat specjalnych potrzeb edukacyjnych, a także zawiera sposoby pracy, które uwzględniają wymagania terapeutyczne. W tej książce znajdują się również procedury udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Autor omawia możliwości, jakie daje system oświatowy, żeby wyrównywać szanse dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Do książki dołączono również arkusze, które pomagają w opracowaniu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, a także indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego IPET, skierowanego do dzieci z orzeczeniem o potrzebie specjalnego podejścia do edukacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47731 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52371 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32377 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 163-169.
Książka ta adresowana jest do nauczycieli i specjalistów chcących uporządkować swoją wiedzę na temat specyfiki funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, form i metod pracy pozwalających zindywidualizować wobec nich wymagania, a także procedur udzielania im pomocy psychologiczno-pedagogicznej i możliwości formalnych, jakie stwarza system oświatowy dla wyrównywania szans edukacyjnych. Dodatkowo książka zawiera propozycję arkuszy służących opracowaniu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia i indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET) dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. źródło opisu: www.taniaksiazka.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45100 f (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 263886 / Czyt. 15 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkoła na miarę ucznia z dysleksją / Teresa Wejner-Jaworska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 226 stron : faksymilia, fotografie, wykresy ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 218-226.
Monografia zawiera duży zasób wiedzy na temat dysleksji oraz praktyczne propozycje dotyczące dostosowania wymagań edukacyjnych do uczniów z dysleksją rozwojową na poziomach wszystkich etapów edukacyjnych. Publikacja przedstawia działania podejmowane i wypracowane przez szkoły, które są propozycjami praktycznych rozwiązań w kwestii dostosowania wymagań edukacyjnych do uczniów z dysleksją. Ukazuje pracę nauczycieli oraz ich skutki przynoszące realne korzyści dla ucznia w obszarze samooceny oraz relacjach nauczyciel–uczeń. Książka przedstawia ocenę oraz oczekiwania rodziców wobec szkół oraz przybliża obraz uczniów z dysleksją rozwojową, ukazując ich samoocenę, relacje z rówieśnikami i marzenia. Publikacja jest kierowana do wizytatorów, dyrektorów szkół, nauczycieli, terapeutów, rodziców dzieci z dysleksją oraz osób z dysleksją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 31118 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Problemy wychowawcze : Przemoc i agresja : klasy 1-8. - Multimedia interakcyjne. - Poznań : EiSystem, 2018. - Pudło (1 dysk optyczny (CD-ROM) z elektronicznymi dokumentami: poradniki, scenariusze, prezentacje multimedialne, ulotki, formularze z możliwością użycia ich na ekranie i wydruku, poradnik metodyczny ; gry na zajęcia wychowawcze w formie kartonowych elementów: 6 większych kół z „emotikonami” symbolizującymi główne kategorie uzewnętrznianych emocji (szczęście, radość, smutek, strach, złość, inne), 24 mniejsze koła z symbolami twarzy reprezentujących warianty powyższych emocji) : dźwięk, kolor ; 12 cm + Poradnik : 19 s. ; 30 cm.
Całość w kartonie.
Pakiet „Problemy wychowawcze: przemoc i agresja” pomoże: komunikować się z uczniem, tak by w sposób naturalny, w trakcie rozwiązywania bieżących problemów, wspierać i rozwijać u niego kompetencje niezbędne do budowania prawidłowych relacji z rówieśnikami i dorosłymi, budować w szkole klimat sprzyjający rozwojowi postaw prospołecznych, stawiać granice w sposób zdecydowany i konsekwentny, a za razem łagodny, doprowadzić do tego, aby wszyscy znali i stosowali te same reguły i normy, zrezygnować z zachowań agresywnych, dając uczniowi w zamian nowe strategie niezbędne do budowania satysfakcjonujących związków. Scenariusze zajęć uzupełnione są materiałami szkoleniowymi i informacyjnymi dla nauczycieli i rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Końskie - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 461/A (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej