Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(78)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Artykuły
(38)
Książki
(36)
Filmy i seriale
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Audiobooki
(1)
Czasopisma
(1)
E-booki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(38)
tylko na miejscu
(8)
wypożyczone
(1)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(4)
Kielce - Czytelnia
(4)
Kielce - Multimedialny
(3)
Busko zdrój - czytelnia
(1)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(5)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(2)
Końskie - wypożyczalnia
(3)
Opatów - wypożyczalnia
(4)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(6)
Ostrowiec - czytelnia
(2)
Pińczów - czytelnia
(2)
Sandomierz - wypożyczalnia
(3)
Sandomierz - czytelnia
(1)
Starachowice - wypożyczalnia
(2)
Staszów - wypożyczalnia
(2)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(3)
Autor
Barański Czesław
(2)
Denst-Sadura Aleksandra
(2)
Kalbarczyk Adam
(2)
Misiarek Stefania
(2)
Trzeciak Sergiusz (1976- )
(2)
Urbanek Bogdan
(2)
(k)
(1)
1
(1)
Badziukiewicz Beata
(1)
Baranowski Marian
(1)
Belcar Bożena
(1)
Bogusławski Antoni
(1)
Bohdziewicz Piotr
(1)
Borettini Paweł
(1)
Brocławik Krzysztof
(1)
Burda Piotr
(1)
Czardybon Agnieszka (1975- )
(1)
Czarnecki Leszek (1962- )
(1)
Czekański Marek
(1)
Denek Kazimierz (1932- )
(1)
Drabikowska Agnieszka
(1)
Dzierzgowska Irena (1946-2009)
(1)
Dzięgiel Anna
(1)
Eales-White Rupert
(1)
Elsner Danuta
(1)
Fazlagic Jan
(1)
Ferguson Alex
(1)
Gańko Teresa
(1)
Gontarczyk Artur
(1)
Gordon Thomas (1918- )
(1)
Gordon Thomas (1918-2002)
(1)
Guzikowski Krzysztof
(1)
Halbersztat Jan
(1)
Hryniewicz Anna
(1)
Jaworski Zygmunt (1925- )
(1)
Joy-Matthews Jennifer (1949- )
(1)
Kalabarczyk Adam
(1)
Kaleta Włodzimierz
(1)
Kamińska Aleksandra
(1)
Kapler Leszek
(1)
Kapler Leszek A
(1)
Kasianiuk Krzysztof
(1)
Kocór Maria
(1)
Kojkoł Jerzy
(1)
Kopeczek Jerzy
(1)
Kosiniak Jakub
(1)
Koterski Marek
(1)
Kowalski Wojciech Rafał
(1)
Kozak Agnieszka (psycholog)
(1)
Krukowska Joanna
(1)
Kubiczek Bożena
(1)
Kurczewska Joanna
(1)
Lackowska-Madurowicz Marta
(1)
Leedham Melville
(1)
Leigh Andrew
(1)
Madalińska-Michalak Joanna
(1)
Majewska-Opiełka Iwona
(1)
Makowska Alicja
(1)
Makowska Alicja (1924-2014)
(1)
Maxwell John C
(1)
Maxwell John C. (1947- )
(1)
Maynard Michael
(1)
Mazurkiewicz Grzegorz
(1)
Megginson David (1943- )
(1)
Messinger Joseph
(1)
Moritz Michael
(1)
Newell Diane
(1)
Oleśniewicz Piotr
(1)
Olszewska Walentyna
(1)
Parsloe Eric
(1)
Pawłowska Izabela
(1)
Pikor-Półtorak Anna
(1)
Plata Konrad
(1)
Polak Lechosław
(1)
Polaszewski Ryszard
(1)
Pomianowska Małgorzata
(1)
Przybysz Piotr Jan
(1)
Ratajek Zdzisław
(1)
Rojek Marcin
(1)
Ruppel Johannes (1964- )
(1)
Santorski Jacek
(1)
Sałasiński Mirosław
(1)
Schulz von Thun Friedemann (1944- )
(1)
Skotnicka Małgorzata
(1)
Sochocki Marcin Jacek
(1)
Sofulak-Skibińska Magdalena
(1)
Sowińska-Wróbel Agnieszka
(1)
Stratmann Roswitha (1963- )
(1)
Strzelecka Magdalena
(1)
Suchoń Stanisław
(1)
Surtees Mark (1966- )
(1)
Swianiewicz Paweł (1961- )
(1)
Szczepkowska Katarzyna
(1)
Szulc Wita
(1)
Szurkowski Ryszard (1946- )
(1)
Urbanek Bogdan (1946- )
(1)
Urbaniak Bogusława
(1)
Wyrzykowski Krzysztof (1944- )
(1)
Włodyga Piotr
(1)
Zawada Anna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(20)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(77)
nieznany (pol)
(2)
Język
polski
(79)
Odbiorca
Menedżerowie
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Temat
Zarządzanie
(12)
Nauczyciele
(8)
Dyrektor
(5)
Nauczanie
(5)
Szkolnictwo
(5)
Dyrektorzy szkół
(4)
Innowacje
(4)
Kadry
(4)
Przywództwo
(4)
Kariera
(3)
Menedżerowie
(3)
Oświata
(3)
Praca
(3)
Rodzina
(3)
Samorealizacja
(3)
Wychowanie
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Alkoholizm
(2)
Arteterapia
(2)
Dyrektor szkoły
(2)
Edukacja
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Lider
(2)
Narkomania
(2)
Oceny szkolne
(2)
Polityka
(2)
Przedszkola
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Rada pedagogiczna
(2)
Wychowawstwo
(2)
Zmiana społeczna
(2)
.4
(1)
Absolwenci gimnazjów
(1)
Aktywność uczniów
(1)
Ankieta
(1)
Antropologia wizualna
(1)
Bezdomność
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Biblioteki pedagogiczne
(1)
Caritas Archidiecezji Katowickiej
(1)
Caritas Diecezji Kieleckiej
(1)
Centrum Integracji Społecznej (Kielce)
(1)
Dwuczynnikowy model motywowania nauczycieli
(1)
Dwujęzyczna Szkoła Podstawowa nr 61 Pro Futuro (Warszawa)
(1)
Dydaktyka ogólna
(1)
Dyskryminacja
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
E-learning
(1)
Edukacja europejska
(1)
Elita władzy
(1)
Ewaluacja
(1)
Ewaluacja wewnętrzna
(1)
Ewaluacja zewnętrzna
(1)
Ezoteryka
(1)
Fydrych, Waldemar (1953-)
(1)
Gimnazjum
(1)
Gimnazjum nr 20 im. Himalaistów Polskich (Zabrze)
(1)
Harcerstwo
(1)
Hipnoza
(1)
Hlond, August ks. (1881-1948)
(1)
III Liceum Ogólnokształcące im. Unii Lubelskiej (Lublin)
(1)
Inhibitory
(1)
Inkubatory
(1)
Integracja grupy
(1)
Kierownik
(1)
Kings School
(1)
Klasa szkolna
(1)
Klub Integracji Społecznej (Kielce)
(1)
Kolarstwo
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie rodziców
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Kultura wizualna
(1)
Lider działań trzeźwościowych
(1)
Lider edukacji
(1)
Liderzy lokalni
(1)
Logopedia
(1)
Ludzie starzy
(1)
Ludzie starzy a środowisko lokalne
(1)
MONAR
(1)
MP3
(1)
Manipulacja (psychol.)
(1)
Marjoon School
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mentoring
(1)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(1)
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej (Wrocław)
(1)
Mobbing
(1)
Mowa
(1)
Multimedia
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Młodzież
(1)
Nadzór pedagogiczny
(1)
Nauczyciel
(1)
Nauczyciel-wychowawca
(1)
Temat: dzieło
Kuratorium Oświaty (Łódź)
(1)
Szkoła Współpracy (projekt)
(1)
Świętokrzyski program wspierania rozwoju szkół podnoszących efektywność kształcenia - Razem łatwiej
(1)
Temat: czas
2001-0
(5)
1945-
(1)
1989-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Busko-Zdrój (woj. świętokrzyskie)
(3)
Śląskie, województwo
(2)
Świętokrzyskie, województwo
(2)
Australia
(1)
Dwikozy (woj. świętokrzyskie)
(1)
Hawaje (Stanu Zjednoczone)
(1)
Izrael
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Klimontów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Koprzywnica (woj. świętokrzyskie)
(1)
Mazowieckie, województwo
(1)
Media a politycy
(1)
Menadżerowie
(1)
Niemcy
(1)
Obrazów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Politycy a media
(1)
Polska
(1)
Samborzec (woj. świętokrzyskie)
(1)
Sandomierz (woj. świętokrzyskie; okręg)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Tajlandia
(1)
Wilczyce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Wola (woj. śląskie)
(1)
Zarządzanie
(1)
Zawichost (woj. świętokrzyskie)
(1)
Łoniów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Łódź (woj.łódzkie ; okręg)
(1)
Żywiec (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Gatunek
Poradniki
(2)
Czasopisma sportowe
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Film edukacyjny
(1)
Książki mówione
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opracowanie
(1)
Sprawozdania z konferencji
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
79 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48139 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Sandomierz - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 42965 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Symbol UKD: 316.343.653(083.1)
Tyt. oryg.: "Developing the leaders around you" 1995. - Tyt. grzbiet. i ze s. przedtyt.: Tworzyć liderów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 24217 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26351 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39367 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44567 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 963/b (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zeszyty Metodyczne / Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej ; 3.)
U dołu s. tyt i okł. nazwa programu: Szkoła dla Rodziców i Wychowawców.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 247285 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 247284/czyt.37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
27 lat, jeden klub. Manchester United pod moimi rządami. Inspirujący przewodnik jednego z najlepszych piłkarskich menedżerów w historii! Jak prowadzić zespół do wielkich sukcesów i utrzymać go na szczycie przez lata? Sir Alex Ferguson jest jednym z niewielu liderów, którzy naprawdę wiedzą, jak tego dokonać. W ciągu 38 lat kariery menedżerskiej sięgnął po zdumiewającą liczbę 49 trofeów i pomógł Manchesterowi United stać się jedną z największych światowych marek. W tej inspirującej książce zdradza sekrety swojego warsztatu i opowiada o umiejętnościach, które cenił i ceni najwyżej: jako piłkarz, trener, człowiek, LIDER. Skupia się na wartościach nieodłącznie kojarzonych z jego stylem zarządzania: dyscyplinie, kontroli, pracy zespołowej i motywacji. Porusza także tematy mniej oczywiste, choć równie istotne w drodze do sukcesu: wyznaczanie zadań, analizę informacji i radzenie sobie z porażką. Być liderem powstała we współpracy z inwestorem sir Michaelem Moritzem, długoletnim przyjacielem sir Alexa. To książka napisana szczerze, mądrze i z humorem, pełna ciekawych spostrzeżeń poczynionych dzięki pracy z najlepszymi piłkarzami: Cristiano Ronaldo, Davidem Beckhamem czy Erikiem Cantoną. Przedstawiane w niej osobiste historie koncentrują się wprawdzie na futbolu, ale adresatem publikacji może być każdy – niezależnie od tego, czy rozwijasz własny biznes, jesteś nauczycielem, czy pracujesz w małym zespole. To pozycja, która pomoże ci STAĆ SIĘ LEPSZYM LIDEREM. *** Ferguson na niemal 400 stronach przedstawia niesamowite historie i obserwacje. Fani futbolu mogą jedynie narzekać, że książka kończy się zbyt szybko. „Daily Express” Podwaliny sukcesu Manchesteru United położył Ferguson. Jego niemal patologiczna obsesja futbolu i wygrywania stała się studium przypadku w zakresie przywództwa. Lionel Barber, „Financial Times” Być liderem jest o przywództwie, zarządzaniu i dążeniu do sukcesu. To fantastyczna książka, jedna z najlepszych pozycji tego rodzaju. Marcus Berkmann, „Daily Mail” BIOGRAM Sir Michael Moritz urodził się w Cardiff, studiował na Oxfordzie i pod koniec lat 70. został dziennikarzem „Time’a”. Poznał wówczas młodego Steve’a Jobsa i napisał pierwszą książkę o Apple, jaka powstała: Małe królestwo. Prywatna historia komputera Apple (The Little Kingdom: The Private Story of Apple Computer). Był także współautorem książki biznesowej W drodze do upadku. Historia Chryslera (Going for Broke: The Chrysler Story), a w 1986 roku dołączył do firmy Sequoia Capital z Doliny Krzemowej. Bliskie związki Seqoui z młodymi założycielami firm technologicznych zaowocowały udziałami w spółkach wartymi niemal 1,5 biliona dolarów – najwięcej ze wszystkich prywatnych firm inwestycyjnych na świecie. Zawarte są w tym inicjacyjne inwestycje w przedsiębiorstwa takie jak Apple i Cisco, a także w ostatnich latach w YouTube’a, Airbnb, Dropboxa i WhatsApp. Michael Moritz był członkiem zarządu Google’a, Yahoo!, PayPala i LinkedIn. W 2012 roku został prezesem Sequoia Capital, a rok później doczekał się tytułu szlacheckiego. Filantropijna działalność jego rodziny obejmuje największy w Europie program stypendiów dla studentów z rodzin z małym dochodem. Jest synem uchodźców z nazistowskich Niemiec, mieszka w San Francisco z żoną Harriet Heyman. — Sir Alex Ferguson urodził się w 1941 roku w Govan w Szkocji. Jako bramkostrzelny środkowy napastnik pobił krajowy rekord transferowy, gdy przechodził do Glasgow Rangers. W 1974 roku rozpoczął karierę menedżerską w East Stirlingshire i St. Mirren, następnie zaś trafił do Aberdeen, z którym regularnie odnosił sukcesy na krajowym podwórku, przypieczętowując je zwycięstwem w finale Pucharu Zdobywców Pucharów nad Realem Madryt w 1983 roku, co przykuło uwagę szerszej publiczności. W 1986 roku rozpoczął pracę w Manchesterze United. Z Czerwonymi Diabłami sięgnął po 38 trofeów, w tym pięć Pucharów Anglii, 13 tytułów mistrza Anglii i dwa zwycięstwa w Lidze Mistrzów. W 1999 roku sięgnął z Manchesterem po potrójną koronę i otrzymał tytuł szlachecki. Łącznie zdobył 49 trofeów, co czyni go najbardziej utytułowanym brytyjskim menedżerem w historii. W 2013 roku sir Alex ogłosił przejście na emeryturę, ale nadal pełni w United rolę dyrektora, wykłada także na Harvard Business School na kursach dla kadr zarządzających.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Oświaty Samorządowej ; t. 4.)
Zawiera: SIEĆ PRZEDSZKOLI: Powszechność edukacji przedszkolnej, Ewidencja stanu edukacji przedszkolnej - wyzwania i problemy, Oferta edukacji przedszkolnej - specyfika regionalna i uwarunkowania lokalne, Godziny otwarcia przedszkoli, Plany dotyczące rozwoju sieci.
Zawiera: SAMORZĄDY LOKALNE WOBEC EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ: Miejsce edukacji przedszkolnej w polityce gminnej, Współpraca z przedszkolami niepublicznymi, Inne formy wychowania przedszkolnego.
Zawiera: FINANSOWANIE EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ: Wydatki na przedszkola w budżetach samorządowych, Opłaty za przedszkola, Finasowanie z funduszy europejskich, Rola państwa w organizacji edukacji przedszkolnej.
Zawiera: BARIERY ROZWOJU EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ.
Zawiera: POLITYKA GMIN W ZAKRESIE EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ: Aneks metodologiczny (metodologia badań, typologia gmin).
Zawiera: ZAŁĄCZNIK 1. EDUKACJA PRZEDSZKOLNA W WYBRANYCH KRAJACH EUROPEJSKICH (Francja, Włochy, Szwecja): System edukacji przedszkolnej, Jakość edukacji przedszkolnej / Aneta Sobotka.
Zawiera: ZAŁĄCZNIK 2. EDUKACJA PRZEDSZKOLNA NA TERENACH WIEJSKICH - STUDIA PRZYPADKU: Charakterystyka obszarów wiejskich w Polsce, Specyfika przedszkoli wiejskich, Długosiodło - przedszkole dla każdego, Prabuty - przedszkola niepubliczne, Lubawa - edukacja przedszkolna poza systemem oświaty / Wojciech Marchlewski.
Zawiera: ZAŁĄCZNIK 3. INNE FORMY WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO - STUDIA PRZYPADKU: Suchu Dąb - przedsiębiorcze nauczycielki, Sokółka - silny lider, Głuchów - stowarzyszenie rodziców / Joanna Kielan.
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra.)
XIX na grzb. oznacza numer sympozjum, 24-26 czerwca 2013 r., Zakopane.
Bibliogr. przy ref.
Zawiera: O nauczycielu, czyli w dialogu "jak nauczyciel z nauczycielem" / Jan Grzesiak.
Zawiera: Część I. Kompetencje współczesnego nauczyciela.
Zawiera: Niepewność-zwątpienie - jako składnik nauczycielskiej kompetencji? / Danuta Waloszek.
Zawiera: Kompetencje interpersonalne w zawodzie nauczycielskim / Ryszard Parzęcki.
Zawiera: Kompetencje zawodowe nauczyciela wychowania fizycznego (doniesienia z badań) / Wanda Kulesza.
Zawiera: Część II. Nauczyciel jako lider szkolnej edukacji.
Zawiera: Czy innowacje w szkole są możliwe bez lidera? / Zofia Remiszewska
Zawiera: Żywe słowo jako istotny element kształtowania autorytetu nauczyciela. O celach i metodach kształcenia studentów oraz pedagogów w zakresie emisji głosu i kultury języka / Rafał Majzer.
Zawiera: Postawa twórcza nauczyciela - znaczenie w edukacji / Beata Gawłowska.
Zawiera: Motywowanie nauczycieli jako wyzwanie dla współczesnego szkolnictwa / Ewa Łupińska-Toroń.
Zawiera: Część III. Znaczenie dydaktyki w pracy nauczyciela.
Zawiera: Multimedialne wsparcie dla edukacji w naukach humanistycznych i społecznych / Irena Pulak, Małgorzata Wieczorek-Tomaszewska.
Zawiera: Zastosowanie korpusów tekstowych w edukacji aksjolingwistycznej / Mateusz Warchał.
Zawiera: Teoria fraktali dla dydaktyki jako innowacja naukowo-badawcza / Kazimierz Wenta.
Zawiera: Media społecznościowe - narzędzie ucznia cyfrowej szkoły / Emilia Musiał.
Zawiera: Część V. E-learning jako innowacja w kształceniu.
Zawiera: Skuteczność i jej ewaluacja w kształceniu na odległość / Krzysztof Krakowski.
Zawiera: Web Quest jako nowoczesne narzędzie dydaktyczne w zintegrowanym obszarze edukacyjnym / Joanna Juszczyk-Rygałło.
Zawiera: Część VI. Problemy kształcenia przyszłych nauczycieli.
Zawiera: Prace dyplomowe w uczelni wyższej. Szanse i zagrożenia / Kameduła Eugeniusz.
Zawiera: Miejsce nauk biologicznych w kształceniu nauczycieli / Krystyna Zatoń.
Zawiera: Edukacja aksjologiczna w kształceniu akademickim studentów kierunków pedagogiczno-artystycznych / Jadwiga Uchyła-Zroski.
Zawiera: Edukacja nauczyciela: przyszłość - teraźniejszość - jutro. Wybrane zagadnienia / Małgorzata Kabat.
Zawiera: Komponenty zainteresowań wyrażanych przez studentów pedagogiki / Barbara Klasińska.
Zawiera: Część VII. Praca nauczyciela a ewaluacja postępów uczniów w nauce.
Zawiera: Specyfika zawodu nauczyciela oraz jego rola w zaspokajaniu potrzeb uczniów zdolnych / Kamila Magdalena Kosiak.
Zawiera: "Szkoła jaka jest każdy widzi" - obraz współczesnej szkoły w opiniach studentów pedagogiki - przyszłych nauczycieli dzieci wczesnej edukacji / Tatiana Grabowska.
Zawiera: Uczeń zdolny w polskiej szkole - możliwości i zagrożenia / Kamila Magdalena Kosiak.
Zawiera: Rozwój i wychowanie ucznia czy realizacja programu - poszukiwanie nowych rozwiązań w edukacji jutra / Stanisław Włoch.
Streszcz. ang. przy ref. Spis treści także ang., niem., ros.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 11-12 i przy pracach.
Zawiera: Słowo wstępne / Anna Zawada.
Zawiera: Część I. DZIAŁANIA POMOCOWE W OBLICZU WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW SPOŁECZNYCH.
Zawiera: Uwarunkowania aktywności społecznej liderów lokalnych - na podstawie badań fokusowych / Andrzej Kościołek.
Zawiera: Rola środowiska lokalnego w kompensowaniu potrzeb osób w podeszłym wieku / Anna Zawada.
Zawiera: Placówka Caritas miejscem wspomagania osób niepełnosprawnych intelektualnie. Na przykładzie Środowiskowego Domu Samopomocy w Woli / Danuta Kocurek.
Zawiera: Różne programy pomocy osobom niepełnosprawnym w nauce, pracy zawodowej i prawidłowym funkcjonowaniu społecznym / Halina Natora.
Zawiera: Programy korekcyjno-edukacyjne dla sprawców przemocy domowej. Kolejny krok w kierunku systemowych rozwiązań problemu przemocy w rodzinie / Katarzyna Piątek.
Zawiera: Programy unijne i organizacje pozarządowe w procesie readaptacji społecznej skazanych w Polsce / Marta Wilk, Łukasz Kołomański.
Zawiera: Część II. DZIECKO I JEGO RODZINA. OPIEKA I POMOC - ODNIESIENIA PRAKTYCZNE.
Zawiera: Program pomocy dziecku i rodzinie jako kierunek działalności współczesnego przedszkola / Anna Watoła.
Zawiera: Rodziny zastępcze jako wyzwanie dla dzisiejszej opieki nad dzieckiem z rodziny zagrożonej / Anna Zawada.
Zawiera: Opieka nad dzieckiem - ofiarą przemocy domowej / Ewa Kochanowska.
Zawiera: Zaburzenia w nabywaniu języka a możliwości wielospecjalistycznej i wielopłaszczyznowej pomocy / Danuta Pluta-Wojciechowska.
Postępowanie wspierająco-rehabilitacyjne niepełnosprawnych w Środowiskowym Domu Samopomocy w Woli, gm. Miedźna. Placówka prowadzona jest przez Caritas Archidiecezji Katowickiej. Rola instytucji pomocowych w przeciwdziałaniu przemocy domowej. Idea programów korekcyjno-edukacyjnych dla osób stosujących przemoc w rodzinie. Skuteczność programu korekcyjno-edukacyjnego na przykładzie powiatu żywieckiego. Programy, działania i projekty organizacyjne pomagające w odnalezieniu się byłych skazanych na rynku pracy. Działalność organizacji pozarządowych na rzecz readaptacji byłych więźniów w województwie świętokrzyskim. Placówki świadczące usługi na rzecz bezdomnych w województwie świętokrzyskim w latach 2008-2009. Cele, zadania oraz uwarunkowania prawne placówek wychowania przedszkolnego. Badania dotyczące pomocy dziecku i jego rodzinie zrealizowane w placówkach przedszkolnych na terenie woj. śląskiego. Zadania przedszkoli w zakresie pomocy dziecku i jego rodzinie. Pomoc materialna. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna. Instytucje świadczące pomoc dziecku i jego rodzinie. Diagnoza sytuacji rodzinnej dziecka. Specyfika form przemocy rodzinnej wobec dziecka. Zadania polskich instytucji i służb społecznych w dziedzinie przeciwdziałania przemocy w rodzinie - ujęcie systemowe. Opieka pedagogiczna nad dzieckiem jako ofiarą przemocy domowej - kierunki poszukiwań. Nabywanie języka a zaburzenia w rozwoju. Czas rozpoczynania pomocy dziecku i jego rodzinie. Dziecko z zaburzeniami w nabywaniu języka a jego rodzina. Kategorie pomocy dziecku z zaburzeniami w nabywaniu języka. Kontekst pomocy logopedycznej i społecznej.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Engram.)
Autor
Temat
Zawiera: Pojęcie i definicja Kulturoterapii.
Zawiera: Klasyfikacja i nazewnictwo form terapii przez sztukę zawarte w pojęciu kulturoterapii.
Zawiera: Kulturoterapia w koncepcji Krzysztofa Sameli.
Zawiera: Funkcjonowanie terminów: "kulturoterapia", "kulterapia", "arsterapia", "artterapia" w piśmiennictwie polskim i zagranicznym.
Zawiera: Kultura terapii.
Zawiera: Kulturoterapia jako zorganizowana aktywność kulturalna prowadzona w instytucjach lecznictwa zamkniętego oraz domach opieki.
Zawiera: "Sztuka w szpitalu" - koncepcja polska i amerykańska.
Zawiera: Podstawy teoretyczne kulturoterapii. Itinerarium rozwoju koncepcji.
Zawiera: Sztuka w medycynie.
Zawiera: Prowadzący kulturoterapię, czyli kulturoterapeuta.
Zawiera: Kulturoterapia w obszarze pedagogiki czasu wolnego.
Zawiera: Rekreacja: antyczne korzenie - współczesne formy.
Zawiera: Kulturotechnika, kulturoterapia i arteterapia.
Zawiera: Kulturoterapia jako forma zaspokajania potrzeb ludzkich.
Zawiera: Formy zorganizowanej aktywności kulturalnej i tworzenie sytuacji kulturoterapeutycznych.
Zawiera: Milieu jako element kulturoterapii.
Zawiera: Holistyczne podejście do człowieka jako podstawa sformułowania celów kulturoterapii. Pojęcie holizmu.
Zawiera: Pojęcie jakości życia w koncepcji kulturoterapii.
Zawiera: Pojęcie zdrowia w koncepcji kulturoterapii.
Zawiera: Psychosomatyka w perspektywie kulturowej.
Zawiera: Kulturoterapia jako arteterapia. Dlaczego i do czego w terapii wykorzystuje się sztukę? Czym jest sztuka?
Zawiera: Typologia odbiorców sztuki i przeżyć estetycznych uwzględniona przy planowaniu kulturoterapii.
Zawiera: Kulturoterapia a pielęgniarstwo.
Zawiera: Teorie przeżycia estetycznego w koncepcji kulturoterapii.
Zawiera: Model kulturoterapii uwzględniający terapię przez sztukę. Podstawy teoretyczne przyjętych założeń realizacyjnych.
Zawiera: 0. Czas, miejsce i formy realizacji projektu.
Zawiera: Weryfikacja modelu kulturoterapii. Kulturoterapia a jakość życia.
Zawiera: Badania jakościowe prowadzone w oparciu o teorię ugruntowaną.
Zawiera: Wzory uczestnictwa w kulturze reprezentowane przez pacjentów a uczestnictwo w zajęciach kulturoterapeutycznych.
Zawiera: Refleksje na temat "oświatoterapii", czyli zajęć kulturoterapeutycznych o charakterze edukacyjnym.
Zawiera: 0.Wykorzystanie w kulturoterapii przyciągającej siły sztuki - sztuka jako przynęta.
Zawiera: Możliwa zmiana opcji teoretycznej. Kulturoterapia jako forma animacji społeczno-kulturalnej.
Zawiera: FENOMEN ARTETERAPII. TERAPIA SZTUKĄ CZY SZTUKA W TERAPII: Zakres pojęcia i definicje arteterapii przyjęte w Polce, Funkcje i formy arteterapii, Pierwsza polska definicja arteterapii i kulturoterapii w ocenie prof. dr Diane Waller, Arteterapia jako forma terapii zajęciowej, Arteterapia w ujęciu aksjologiczno-psychologicznym, Koncepcja Tomasza Rudowskiego, Arteterapia jako proces twórczy, Arteterapia jako terapia przez kreację artystyczną. Koncepcja Eugeniusza Józefowskiego, Strategia intersemiotycznego i polisensorycznego wsparcia dzieci o obniżonej sprawności intelektualnej, Koncepcja Katarzyny Krasoń i Beaty Mazepy-Domagały, Definicje, teorie i kierunki arteterapii według autorów amerykańskich i zachodnioeuropejskich, kierunki arteterapii, terapie ekspresyjne, kreatywne i Arteterapia Skoncentrowana na Osobie, Psychologia indywidualna Adlera i arteterapia, Psychologia Gestalt i fenomenologia w arteterapii, Podejście humanistyczne - filozofia C.R. Rogera, Uzdrawiające właściwości sztuki jako podstawa skutecznej arteterapii, Logoterapia, inaczej analiza egzystencjalna w ramach arteterapii, Definicja i rozumienie pojęcia arteterapia w publikacjach ECArTE, Arteterapia a idea wychowania przez sztukę, Różnica między edukacją artystyczną a arteterapią, Arteterapia jako nauka, Metodologia badań naukowych w arteterapii, Paradygmat arteterapii, Arteterapia i pozytywistyczny model badań naukowych, Rola badacza w badaniach ilościowych i jakościowych, Przedmiot badań w arteterapii, Arteterapia i badania jakościowe, Różne odmiany arteterapii, Medycyna paliatywna i sztuka, Terapeutyczna moc słowa, Terapia reminiscencyjna i oglądanie zdjęć w opiece paliatywnej, Oglądanie obrazów ze szpitalnej Arteteki, Opieka duszpasterska, Edukacja opiekunów w zakresie arteterapii paliatywnej, Poznawanie i kontemplowanie dzieł sztuki jako kształcenie wrażliwości zawodowej i zdolności do empatii, Muzyka w opiece paliatywnej, Problem efektywności terapii paliatywnej.
Zawiera: MUZYKOTERAPIA - NAJDOSKONALSZA FORMA TERAPII PRZEZ SZTUKĘ: Filozoficzne spojrzenie na muzykoterapię, Wkład polskich badaczy do rozwoju nauki o muzykoterpaii, Terapia dzieci jako drugi po psychiatrii główny obszar zainteresowań polskiej muzykoterapii, Muzykoterapia w krajach Europy Zachodniej z uwzględnieniem wpływów amerykańskich i jej recepcja w Polsce, Teorie konstytuujące różne koncepcje muzykoterapii, Definiowanie i definicje muzykoterapii, Defininicja muzykoterapii Kennetha Bruschia, Badania naukowe w muzykoterapii - ilościowe czy jakościowe, Muzykoterapia a pozytywistyczny model badań naukowych, Muzykoterapia oparta na dowodzie (EBMT), Popularność metodologii pozytywistycznej, Zjawisko doświadczania muzykoterapii, Model badań jakościowych w muzykoterapii, Opis i wyniki badań jakościowych nad procesem muzykoterapii, Koncepcje muzykoterapii odwołujące się do pojęć zdrowia i jakości życia, Muzykoterapia jako wysiłki zmierząjące do wzrostu możliwości działania, Muzykoterapia a zdrowie, kultura i styl zycia, Muzyka a jakość życia, Muzykoterapia holistyczna, Źródła zdrowia, tożsamość i jakość w teoriach Antonowskiego i Ruuda, Rola muzyki w budzeniu świadomości uczuć, Aktywizacja za pomocą muzyki, Jakość życia a tożsamość człowieka, Poczucie przynależności, Znaczenie i koherencja, Wiodące modele i współczesne kierunki muzykoterapii, Kierowanie wyobraźnią za pomocą muzyki - Guided Imagery and Music (DIM), Muzykoterapia analityczna, Muzykoterapia kreatywna, inaczej Nordoff-Robbins Music Therapy (1973), Muzykoterapia humanistyczna, Muzykoterapia skoncentrowana na kulturze, Muzykoterapia jako Empowerment, Filozofia empowerment w działalności instytucji kultury, Meloterapia, Choreoterapia.
Zawiera: BIBLIOTERAPIA. ODMIANA ARTETERAPII CZY FORMA DORADZTWA: Definicja biblioterapii, Informacje historyczne, Powrót do źródeł, Biblioterapia jako szcególna forma pracy bibliotekarza z czytelnikiem, Modele biblioterapii, Materiały biblioteczne przeznaczone do biblioterapii, Lider (przewodnik) procesu biblioterapii, Bibliotekarz w zespole interdyscyplinarnym, Zasady obowiązujące w biblioterapii, Książki wykorzystywane w biblioterapii, Biblioterapia jako nauka, Biblioterapia jako forma pracy bibliotekarskiej w perspektywie historycznej, Zastosowanie biblioterapii, Hipotetyczny mechanizm oddziaływania biblioterapii, Skuteczność biblioterapii, Społeczna użyteczność biblioterapii, Biblioterapia w szkołach, Umiejętność doboru lektur dla celów biblioterapeutycznych, Problem efektywności biblioterapii, Narzędzia do badania efektów kształcenia w zakresie biblioterapii, Tradycje i pionierzy biblioterapii w Polsce, "Polska szkoła biblioterapii", Dwa obszary zainteresowań biblioterapią, Bajkoterapia, Trzeci nurt biblioterapii: pisanie narracyjne, Jednak arteterapia.
Zawiera: POEZJOTERAPIA. SŁOWA MIĘDZY MUZYKĄ A OBRAZEM: Własna (autorska) metodyka poezjoterapii, Metafory w poezjoterapii, Lider w poezjoterapii, czyli wierszowany dialog, Poezjoterapia w postaci recencji.
Zawiera: FOTO(GRAFO)TERAPIA. ZDJĘCIA Z RODZINNEGO ALBUMU: Zasady fotografoterapii, Czym jest zdjęcie?, Karta z rodzinnego albumu, wątek autobiograficzny, Zdjęcia wyjątkowe, mające szczególne znaczenie dla ich posiadaczy, Pokazywanie zdjęć i opowiadanie o nich jako terapia, Fotografoterapia osób z fizycznymi deformacjami, Pamięć chwil szczęśliwych i dzielenie się dobrymi wspomnieniami jako terapia.
Zawiera: HORTIKULOTERAPIA, CZYLI TERAPIA OGRODOWA, INACZEJ ROŚLINNA, W KONTEKŚCIE SILWOTERAPII, TALASOTERAPII I PEJZAŻOTERAPII: Terapeutyczny wpływ piękna natury, "Pamiętajmy o ogrodach", Ogród jako miejsce terapii, Praca w ogrodzie a przeżycia psychiczne, Wykonywanie prac ogrodniczych jako narzędzie diagnostyczne, Terapeutyczne elementy ogrodu, "Ogrody zmysłów" jako miejsca "doświadczania świata", Wykorzystanie elementów hortikuloterapii w pracy z młodzieżą niepełnosprawną - przykład z Polski, Hortikuloterapia jako forma pomocy uchodźcom i ofiarom wojen, Hortikuloterapia jako nauka i dziedzina arteterapii.
Zawiera: ARTETERAPIA W ŚWIECIE POSTMODERNISTYCZNYM: Wpływ postmodernizmu na myślenie o nauce, zdrowiu, opiece i wychowaniu, a także o arteterapii, Paradygmaty stare i nowe, Zmiany w nauce i sztuce oraz innych dyscyplinach, Przejście od pozytywizmu do postmodernizmu, Praktyka oparta na dowodzie (WBP), Metodologia interpretacyjna w teorii pielęgnowania, Analogie do arteterapii, Postmodernizm a terapie z udziałem sztuki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Symbol UKD: 37.07 37.091.113 316.46
Bibliogr. s. 291-303.
Zawiera: Metodologiczne aspekty zarządzania i przywództwa edukacyjnego ; Związek teorii naukowych z praktyką zarządzania w oświacie ; Spory o paradygmat zarządzania ; Wartości zarządzania w sferze publicznej a zasady zarządzania edukacyjnego ; Zadania współczesnego zarządzania (i przywództwa) edukacyjnego ; Przywództwo edukacyjne - nowa jakość w oświacie.
Zawiera: Współczesne konteksty zatrządzania oświatą ; Zewnętrzne warunki funkcjonowania instytucji edukacyjnych ; Rozwojowy charakter zmiany ; Społeczeństwo wiedzy (zarządzanie w czasach niepewności, społeczeństwo wiedzy i rozwoju) ; Globalizacja jako wyzwanie dla zarządzania (globalna rewolucja technologiczna, róznorodność i wielokulturowość globalnej mozaiki, kryzys demokracji, deficyt obywateli).
Zawiera: Deficyty systemów edukacyjnych wyzwaniem dla zarządzania: uwarunkowania systemów oświatowych, uwarunkowania polskiej oświaty, zarządzanie edukacyjne wobec zdiagnozowanych problemów, idea szkoły odpowiedzialnej).
Zawiera: Zarządzanie procesem nauczania i uczenia się: zapewnianie warunków i skuteczności procesu, współpraca i dialog, nauczyciele jako przywódcy w procesie nauczania (definiowanie roli nauczyciela, warsztat profesjonalisty).
Zawiera: Przywództwo w szkole, która się uczy: szkoła ucząca się koniecznością społeczeństwa wiedzy, szkoła uczy się wraz z otoczeniem, szkoła uczy się, gdy jest autonomiczna i we współpracy.
Zawiera: Przywództwo - uwarunkowania i perspektywy: teoria i praktyka przywództwa w edukacji, przywództwo jako kreowanie rzeczywistości.
Zawiera: Model przywództwa edukacyjnego: kontekst, czyli rozpoznawanie i definiowanie kierunków działania, refleksyjność, służebność i uprawianie, partycypacja i współpraca (budowanie gotowości do współpracy, współpraca strategią działania, organizowanie współpracy) ; Autonomia i różnorodność ; Uczenie się i rozwój (pielęgnowanie kultury organizacyjnej wspierającej uczenie się, uczenie się przez badanie).
Zawiera: Postawy i umiejętności a zadania i efekty ; Dojrzewanie do roli lidera edukacyjnego.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na okł.: Poradnik nauczyciela
Bibliogr. s.153-154
Zawiera m.in.: Prawidłowości procesu uczenia się ; Tradycyjny i nowoczensy model uczenia się ; Efektywność procesu uczenia się ; Stadia w procesie uczenia się ; Style uczenia się ; Systemy reprezentacji poznawczej ; Style myslenia ; Typy inteligencji ; Typy temperamentu.
Zawiera m.in.: Przyspieszone uczenie się: czynniki sprzyjajace przyspieszonemu uczeniu się, pozytywne myslenie a sukces w uczeniu się, budowanie WSWS - wysokiej samooceny i wiary w siebie, zasady i cykl przyspieszonego uczenia się, środowisko dla procesu uczenia się.
Zawiera m.in.: Uczenie się w klasie jako grupie społecznej: wybrane cechy grup, komunikacja społęczna w grupie, etapy rozwoju grupy, role społęczne w grupie, rola lidera grupy.
Zawiera m.in.: Autorytet w procesie uczenia się: refleksje o autorytecie, rodzaje autorytetu, autorytet a władza, autorytet w oczach dzieci - aspekt rozwojowy (młodszy, średni i starszy wiek szkolny). budowanie autorytetu: procedura konstruktywnego utrzymywania autorytetu, arkusz samooceny.
Zawiera m.in.: Przegląd metod aktywizujących.
Zawiera m.in.: Metody i techniki aktywizujące: metoda aktywna czy aktywizująca? Dlaczego metoda aktywizujaca a nie tradycyjna? Istota metody aktywizującej.
Zawiera m.in.: Techniki wspierające rozwój grupy: metafory, "niedokończone zdania", wywiad - rzeka z samym sobą, "poszukaj kogoś, kto...", "pory roku", "projekt Alfa".
Zawiera m.in.: Technik asertywne: technika "pięciu etapów", "zdartej płyty", "czas do namysłu", "zmniejszanie napięcia".
Zawiera m.in.: Metody i techniki uczenia się: mapa pamięci (mind mapping), projekt edukacyjny, metoda tekstu przewodniego (MTP), "karuzela", "kawałki tortu", checklist - lista kontrolna, planowanie z przyszłości, technika twórczego myślenia 635, JIGSAW, czyli puzzle, mapa klanu Szkotów, "Running dictation" - dyktando w biegu, "wąż".
Zawiera m.in.: Metody i techniki rozwiązywania problemów: "burza mózgów, myślowe kapelusze, analiza pola sił Kurta Lewina (APS), metoda kreatywnego rozwiązywania problemów (KRP), metoda rozwiązywania konfliktów bez porażek albo "dwóch zwycięzców", akwarium, technika kuli śniegowej, dyskusja puste krzesło.
Zawiera m.in.: Metody i techniki aktywizujące w praktyce ; Planowanie procesu uczenia się w klasie: przez ucznia, przez nauczyciela ; Przykładowe scenariusze.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wielość dyskursów w kulturze europejskiej a dekonstrukcja w edukacji. Obrona przed dominacją czy tworzenie pogranicza / Ewa Bilińska-Suchanek.
Zawiera: O dialogicznej tożsamości Europy. Polski współudział w procesie kształtowania się tożsamości europejskiej / Jerzy Kojkoł.
Zawiera: Fundamentalne róznice metaetyczne. Współczesny dyskurs etyczny wobec pluralizmu tradycji / Jacek Jaśtal.
Zawiera: Aksjologiczno-kulturowe aspekty przemian globalizacyjnych / Marian Marcinkowski.
Zawiera: Rola komunikacji międzykulturowej w kształceniu studentów w grupach międzynarodowych / Romana Paszkowska.
Zawiera: Uniwersalny wymiar filozofii społęcznego otwarcia Jana XXIII (w czterdziestolecie Pacem in terris) / Radosław S. Czarnecki.
Zawiera: Czy "ład poczdamski" na początku XXI wieku w Europie może być tym samym co "porządek wersalski" przed II wojną światową? / Grzegorz Piwnicki.
Zawiera: Integracja europejska na przestrzeni wieków / Donata Rossa-Kilian.
Zawiera: Aksjologiczne aspekty i edukacyjne konteksty relacji homo - animal/ Kazimierz Wojnowski.
Zawiera: Aspekty edukacji w warunkach globalizacji społecznej (zarys punktu widzenia) / Robert Woźniak, Katarzyna Niedbalska.
Zawiera: Integracja europejska a zadania systemowe edukacji / Bogdan Zalewski.
Zawiera: Reforma systemu edukacji w Polsce wobec perspektywy przystąpienia do Unii Europejskiej / Elzbieta Gaweł-Luty.
Zawiera: Edukacja w kontekście metod systemowych stosowanych w odniesieniu do człowieka / Jolanta Wilsz.
Zawiera: Kapitał edukacyjny jako szansa i bariera integracji z UE - konteksty społęczne / Andrzej Łapa.
Zawiera: Niektóre konsekwencje standaryzacji w edukacji / Wincenty Karawajczyk.
Zawiera: Wizerunek Unii Europejskiej w procesie kształtowania stosunku do integracji / Renata Maćkowska.
Zawiera: Stan świadomości europejskiej uczniów szkół średnich i dorosłego społęczeństwa w konfrontacji z opiniami o nas "Europejczyków" / Wiesław Kubielski, Anna Agnieszka Suchocka.
Zawiera: Młodzioeż białoruska w dobie przemian ustrojowych / Tamara Ivanowna Jakovuk.
Zawiera: Edukacja via Internet w integrującej się Europie: dystans, który zbliża ludzi i kraje / Jacek Zbigniew Górnikiewicz.
Zawiera: Edukacja jutra i edukacja europejska podstawą przebudowy systemu edukacyjnego polskiej szkoły / Wiesław Kubielski, Anna Agnieszka Suchocka, Agnieszka Suchocka-Mieszkuniec.
Zawiera: Indywidualne sposoby walki z depresją / Aleksander Smoliński, Janina Smolińska-Mlak.
Zawiera: Badania nad rozwojem zdolności twórczych / Józefa Sołowiej.
Zawiera: Twórcze rozumienie w przestrzeni pogranicza. recepcja bachtinowskiej antropologii filozoficznej w dyskursie europejskiej integracji / Agata Cudowska.
Zawiera: Aktualne osiągnięcia w zakresie zapobiegania oraz kontroli urazów i zgonów wypadkowych / Paweł Boesler.
Zawiera: Kompetencje emocjonalne nauczycieli-wychowawców i liderów grup w jednoczącej się Europie / Bazyli Panasiuk.
Zawiera: Efekty treningu asertywności / Anna Rożnowska.
Zawiera: Z przeszłości dla przyszłości / Edyta Wolter.
Zawiera: Obraz polskiego nauczyciela w przededniu wstąpienia Polski do Unii Europejskiej.
Zawiera: Rodzinne tradycje kulturalne w wychowaniu dzieci i młodziezy (komunikat z badań) / Ada Rusiecka.
Zawiera: Przesłanki restrukturyzacji edukacji menedżerskiej w perspektywie wyzwań XXI wieku / Lidia Włodarska-Zola.
Zawiera: Rola wychowawcy resocjalizującego w kształtowaniu świadomości "młodych Europejsczyków" wykolejonych społęcznie / Tadeusz Sakowicz.
Zawiera: Finansowe problemy w rozwoju nauki i oświaty dla integracji europejskiej / Tadeusz Pliszka.
Zawiera: Finansowanie rozwoju zasobów ludzkiech w dobie integracji europejskiej / Iwona Kowalska.
Zawiera: Znaczenie edukacji dla wzrostu gospodarczego Polski wobec procesu integracji z Unią Europejską / Magdalena Łuszczki, Elzbieta Mikuła.
Zawiera: Bezpieczeństwo jako wartość w procesie edukacji europejskiej / Leszek Korzeniowski.
Zawiera: Finansowe i prawne aspekty strategii polityki społęcznej 2002-2005 / Janusz TOmaszewski.
Zawiera: Nowy sytem przeszkolenia wojskowego młodziezy akademickiej przykładem rozwiązań europejskich / Mirosław Kaliński.
Zawiera: Elementy public relations w procesie kreowania wizerunku młodego oficera / Małgorzata Chojnowska.
Filozoficzno-kulturowe i edukacyjno-społeczne dylematy jednoczącej się Europy. Psychologia i pedagogika wobec integracji europejskiej. Ekonomiczny i wojskowy wymiar integracji europejskiej.
Brak okładki
Książka
W koszyku
W aneksie spis aktów prawnych regulujących pracę nauczyciela-wychowawcy.
Zawiera: 1. Wychowawca - kto to taki? 2. Praca wychowawcy w świetle prawa. Przepisy dotyczące systemu oświaty, szkoły, pracy nauczyciela, praw dziecka, i ucznia oraz spraw związanych z kształceniem i wychowaniem dzieci i młodzieży, przepisy dotyczące organizacji pomocy materialnej i rzeczowej oraz pomocypsychologiczno-pedagogicznej.
Zawiera: 3. Wychowanie w szkole: wychowanie a nauczanie. Jednostka - klasa. 4. Wychowawca w liceum - wychowanie u progu dorosłości. 5. Jak wiele zależy od wychowawcy? Bieżąca korekta czy wpływ na życie? 6. Odpowiedzialność wychowawcy za ucznia. 7. Emocje pedagoga czyli wychowawca też człowiek. Między rolą społeczną a prywatnością. 8. Miejsce szkoły we współczesnym środowisku wychowawczym: koncepcja Floriana Znanieckiego. Środowisko wychowawcze XXI wieku. 9. Szkoła jako srodowisko wychowawcze: szkoła - muzeum, szkoła - przechowalnia, szkoła - przedsionek życia.
Zawiera: 10. Rola wychowawcy i jej funkcje: strażnik, opiekun, obrońca, doradca, pomagacz. 11. Modele wychowania: urzędnik, nadzorca, tyran, mistrz, guru, kolejny belfer, markierant, kumpel, fałszywy przyjaciel, rodzic, cioteczka, "nasza pani", stary wyga, "ja tu dla was flaki wypruwam", przewodnik (przewodnik muzealny, szalony taternik, przewodnik stada.
Zawiera: 12. Program wychowawczy i profilaktyczny szkoły - teoria a praktyka. 13. Wychowawca i inni nauczyciele. 14. Wychowawca a rodzice. 15. Wychowawca a pedagog szkolny i psycholog szkolny. 16. Narzędzia pracy wychowawcy: reguły gry, kary i nagrody, przykłady, autorytety, godzina wychowawcza.
Zawiera: 17. Wychowawca jako nauczyciel stawiający stopnie. 18. Wystawianie ocen ze sprawowania. Podstawowe wartości i główne kryteria. Modele procedur. Rola wychowawcy w kształtowaniu oceny. Czy oceniamy zachowanie ucznia poza terenem szkoły? 19. Sytuacje trudne i problemy wychowawcze w klasie: trudna klasa, konflikt wychowawcy z klasą, klasa w konflikcie z nauczycielem, wagary, moda na nieuczenie się, obłęd naukowy, czyli wyścig szczurów, klasa jako ośrodek życia towarzyskiego czy naukowego? Alkohol i narkotyki, przemoc jako źródło prawa grupowego, problemy osobiste nastolatków.
Zawiera: 20. Uczniowie wymagający wysiłku: uczeń trudny, klasowy bandzior, klasowy błazen, klasowa ofiara, liderzy i outsiderzy, klasowe elitki, klasowa para, uczeń niepełnosprawny.
Zawiera m.in.: 21. Zajcia nie-lekcyjne: wycieczki, wyjazdy integracyjne, wyjścia (konkursy, wystawy, akcje, przedstawienia), dyskoteka szkolna, zajęcia pozalekcyjne, przerwy. 22. Wychowawstwo w nowej klasie: "wejście , czyli pierwszy kontakt, jak zyskać zaufanie i nie stracic go? Wypracowanie klasowych zasad postępowania. Co to znaczy mieć autorytet? 23. Samorząd uczniowski - fikcja czy nauka demokracji? 24. Wychowanie, czyli przewidywanie. Jak przygotować ucznia do przyszłości? 25. Wypalenie zawodowe. 26. Wychowuję czy staram się przetrwać?
Zawiera: 27. Kiedy wychowawca wychowuje? 28. Samodoskonalenie zawodowe wychowawcy. Aneks: Spis aktów prawnych regulujących pracę nauczyciela-wychowawcy.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Autor
1.
Na okładce: Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym.
Bibliogr. przy art.
Zawiera: S. 13-20 : Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym / Anna Gocłowska.
Zawiera: S. 23-38 : Ewaluacja jako nadzieja. Gdy edukacji potrzeba kulturowej zmiany / Grzegorz Mazurkiewicz.
Zawiera: S. 39-53 : Dyskretny urok ewaluacji - czy on jeszcze działa? / Henryk Mizerek.
Zawiera: S. 55-71 : Transformacja kultury organizacyjnej szkół polskich - rola reformy systemu nadzoru pedagogicznego / Roman Dorczak.
Zawiera: S. 73-91 : Cztery generacje ewaluacji a koncepcja metodologiczna ewaluacji w nadzorze pedagogicznym / Beata Ciężka.
Zawiera: S. 93-110 : Ewaluacja zewnętrzna - założenia i wyzwania / Agnieszka Borek, Tomasz Kasprzak, Bartłomiej Walczak.
Zawiera: S. 111-115 : Czy ewaluacja zewnętrzna jest impulsem do zmian w szkołach? / Łukasz Kluz, Stefan Wlazło.
Zawiera: S. 117-131 : Zastosowanie i planowanie ewaluacji wewnętrznej w szkole (placówce) - czyli po co nam ewaluacja wewnętrzna i jak ją przygotować? / Grzegorz Mazurkiewicz, Beata Ciężka.
Zawiera: S. 133-142 : Rola i zadania wizytatora w ewaluacji zewnętrznej / Ewa Drozd.
Zawiera: S. 143-168 : Wizytatorzy o swojej pracy w kontekście ich nowej roli zawodowej / Joanna Kołodziejczyk, Jakub Kołodziejczyk.
Zawiera: S. 169-187 : Ewaluacja oczami szkoły / Bartłomiej Walczak.
Zawiera: S. 191-210 : Elementarz twórczego życia - o koncepcji pracy szkoły / Dorota Kulesza.
Zawiera: S. 211-214 : Jak budować koncepcję pracy szkoły? / Stefan Wlazło.
Zawiera: S. 215-224 : Budowanie koncepcji pracy szkoły a zarządzanie szkołą przez współdziałanie / Barbara Bandoła.
Zawiera: S. 225-233 : Kolizja czy symbioza? O konsekwencjach różnic w strategiach rozwiązywania problemów u nastolatków i ich nauczycieli / Marek Kaczmarzyk.
Zawiera: S. 235-249 : Szkoła sprzyjająca uczeniu się / Marta Chrabąszcz.
Zawiera: S. 251-266 : Dlaczego warto przeciwdziałać dyskryminacji w szkole? / Joanna Grzymała-Moszczyńska, Ewa Stoecker.
Zawiera: S. 267-282 : Jak sprawić, by uczniowie się uczyli? Model "Ocenianie w Dialogu" / Joanna Piasta-Siechowicz.
Zawiera: S. 283-296 : Uczenie się jest działaniem podejmowanym przez ucznia. Doświadczenia nauczycieli Szkoły Podstawowej nr 64 im. Władysława Broniewskiego we Wrocławiu / Krystyna Gęsiak-Piątkowska.
Zawiera: S. 297-309 : Aktywność uczniów: świadoma nauka i budowanie postaw obywatelskich / Łukasz Srokowski.
Zawiera: S. 311-323 : Kultura wizualna szkoły jako zwierciadło respektowania norm społecznych w szkole / Justyna Nowotniak.
Zawiera: S. 325-339 : Prewencja i profilaktyka społeczna a wychowanie / Jan Łuczyński.
Zawiera: S. 341-353 : "Każdy wie, że w teatrze trzeba się przyzwoicie zachować" - praca nauczycieli gimnazjum nad zmianą zachowania uczniów / Bożena Kula.
Zawiera: S. 355-364 : Szkoły programów indywidualnych - taka dziwna nazwa / Piotr Bogdanowicz.
Zawiera: S. 365-377 : Funkcjonowanie zespołów nauczycieli sprzyja rozwojowi szkoły / Joanna Urbańska.
Zawiera: S. 379-394 : Istota promowania wartości edukacji / Joanna Kołodziejczyk.
Zawiera: S. 395-416 : Rola poradnictwa edukacyjno-zawodowego w promowaniu wartości edukacji i uczenia się przez całe życie / Zbigniew Kozański.
Zawiera: S. 417-432 : Promowanie wartości edukacji czy promowanie oferty szkoły? Pomiędzy rynkiem edukacyjnym, "rozliczalnością" szkół a rozwojem edukacji / Zbigniew Kozański.
Zawiera: S. 433-442 : Promowanie wartości edukacji w kontekście zbierania danych o losach absolwentów szkół gimnazjalnych / Rafał Otręba.
Zawiera: S. 443-450 : Rodzice partnerami szkoły - raport po ewaluacji w praktyce szkolnej / Jolanta Szcześniak.
Zawiera: S. 451-464 : Rodzice niedocenianymi partnerami szkoły / Elżbieta Piotrowska-Gromniak, Zofia Grudzińska.
Zawiera: S. 465-471 : Rodzice są partnerami naszej szkoły / Ewa Szczerba.
Zawiera: S. 473-479 : Inhibitory i inkubatory we współpracy współczesnej szkoły z rodzicami / Leokadia Urbaniak.
Zawiera: S. 481-488 : Zarządzanie jakością w ramach systemu zarządzania wiedzą na przykładzie III Liceum Ogólnokształcącego im. Unii Lubelskiej / Grzegorz Lech.
Zawiera: S. 489-499 : Czy ewaluacja w edukacji jest odpowiedzią na pytanie, jak ulepszać pracę placówki w zmieniającym się świecie? Z perspektywy uczącej się szkoły / Sławomir Osiński.
Zawiera: S. 501-510 : Program wspierający ewaluację wewnętrzną w szkole. Od problemu/pomysłu do realizacji / Iwona Sobieraj, Anna Kaczmarska.
Zawiera: S. 511-520 : Wykorzystanie dwuczynnikowego modelu motywowania nauczycieli do innowacyjności jako narzędzia wspomagającego zarządzanie szkołą i służącego jej rozwojowi / Sławomira Czarnecka.
Zawiera: S. 523-539 : Ekologiczne i społeczne usytuowanie dobrych szkół / Jay Shuttleworth, Willaim Gaudelli.
Zawiera: S. 541-555 : Praca nauczyciela: współpraca, obserwacja i samokształcenie jako kluczowe pojęcia dla uczących się szkół / John M. Fischer.
Zawiera: S. 557-584 : Spostrzeżenia nauczycieli dotyczące zaangażowania rodziców w szkołach podstawowych: praktyki i bariery / Bruria Schaedel, Yovan Eshet.
Zawiera: S. 585-630 : Dyrektorzy szkół jako liderzy nauki czytania i pisania: studia przypadków dotyczące przywództwa z wyznaczonym celem / Tony Townsend, Neil Dempster, Greer Johnson, Jane Wilkonson, Anne Bayetto.
Zawiera: S. 631-644 : Powikłania systemowe na granicy szkoły i nadzoru szkolnego / Ulrich Hammerschmidt.
Zawiera: S. 645-654 : Bardzo wysoki poziom spełniania wymagań przez szkoły i placówki - droga rozwoju edukacji czy trudny dylemat wizytatora? (analiza przykładów dobrej praktyki) / Ewa Sobór.
Zawiera: S. 655-662 : Dobre praktyki jako fundament budowania systemu jakości pracy polskich placówek to działania standardowe czy idealne? / Elżbieta Pełka-Pryszcz.
Zawiera: S. 663-678 : Badania własne nauczycieli - możliwość rozwoju i element profesjonalizacji / Magdalena Tędziagolska, Tomasz Kasprzak.
Zawiera: S. 679-690 : Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli szansą na rozwój polskiej szkoły / Krystyna Adaśko.
Zawiera: S. 691-702 : Badanie w działaniu i jego miejsce w wymaganiach państwa / Beata Domerecka.
Zawiera: S. 703-722 : "Wyjdź za drzwi, Korczak!". Analiza danych zebranych w procesie ewaluacji zewnętrznej w kontekście procesu kształtowania się podmiotowości ucznia w polskiej szkole / Magdalena Swat-Pawlicka.
Zawiera: S. 723-741 : O autorach.
Niniejsza publikacja jest podsumowaniem trzyetapowego projektu trwającego od 2008 do 2015 roku - Program Wzmocnienia Efektywności Nadzoru Pedagogicznego i Oceny Jakości Pracy Szkoły - skoncentrowanego na zmianie nadzoru pedagogicznego, tak aby dzięki ewaluacji szkół i placówek wesprzeć ich jakościowy rozwój.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Sensus.)
Bibliogr. s. 341-342.
Zawiera: CZĘŚĆ I. WYWIERANIE WPŁYWU I MANIPULACJA W ŻYCIU CODZIENNYM.
Zawiera: Rozdział 1. Manipulowanie marzeniem. Anonimowość pozwala na wiele, pod warunkiem, że się z niej wyjdzie. Oddziaływanie zbiorowej nieświadomości. Niewdzięczność publiczności. Gesty gwiazd. Profil gestykulacyjny Audrey Pulvar.
Zawiera: Rozdział 2. Ezoteryka a manipulacja. Krzyżuję palce. Magia słowa. A sekty, jak one się mają do wszystkiego?
Zawiera: Rozdział 3. Hipnoza i manipulacja. Jeśli coś jest za darmo, jest nic niewarte. Efekt placebo. Sugestia. Ideomotoryczność myśli. Manipulacja medyczna. Hipnotyczna manipulacja. Instynkt "pod-życia". Powrót do przeszłości. Wyroki hipnotyczne. Wtajemniczenie w życie.
Zawiera: Rozdział 4. Manipulacja w rodzinie. "Marchewka", czyli nagroda albo... ..."kijek", czyli kara. Tu zaczyna się manipulacja. Toksyczne przekazy. zakazy. Król mówi: "Chcemy". Kiedy rodzic akceptuje samego siebie. Przekleństwo. Introjekcja (lub wymuszona identyfikacja). Szantaż w rodzinie. Depersonalizacja. Portrety dzieci.
Zawiera: Rozdział 5. Wywieranie wpływu i manipulacja w miejscu pracy. Plotki. Nogi w grze. Gra spojrzeń. Objaśniające gesty. Intencje uchwycone w postaci gestów. Tak, tak, nie, nie! Ideomotoryczność. Odruchowe kody gestykulacyjne. Manipulacja a rekrutacja.
Zawiera: CZĘŚĆ II. MANIPULATORSKIE GESTY I SŁOWA, KTÓRE POZWALAJĄ NAM WPŁYWAĆ NA INNYCH.
Zawiera: Rozdział 6. Gesty, które mają na nas wpływ. "B" jak..."C" jak..."D" jak... "G" jak... "K" jak...
Zawiera: Rozdział 7. Słowa, które na Was oddziałują. "Zwiedzanie z przewodnikiem". Zgodność czasów i czasu, który ucieka...Modne przymiotniki. Kilka przysłówków o zmiennych znaczeniach. "Trzech nieoczekiwanych gości". Zaimki i formy bezosobowe. Prawdziwe-nieprawdziwe zaproszenia. Fałszywi świadkowie. Plotki. Słowny wirus.
Zawiera: Rozdział 8. Wywieranie wpływu i manipulacja w kręgach naszych polityków: od gestu do słowa. Kilka typowych postaw naszych mężów stanu. Słowa polityków. Na zakończenie...
Zawiera: CZĘŚĆ III. TYPY MANIPULATORÓW.
Zawiera: Rozdział 9. "Molestator". "Molestator" miło Was pozdrawia. "Rycerze palca wskazującego".
Zawiera: Rozdział 10. Guru. Niekończący się uścisk dłoni. "Ręka-więzień". Wirtualny horyzont. Zapomina o podaniu Wam ręki. Bezpiecznik. Przy telefonie. Zawsze podążajcie za jego wzrokiem! Brwi guru. Manipulatorzy, ale także oszuści. Przesądy, czyli kapitał manipulatora. Drapanie się po wewnętrznej stronie dłoni.
Zawiera: Rozdział 11. Deprywator. Deprywujący wpływ alkoholu. Mit Sodomy. "Palec wskazujący "wąsik"". Kiedy usta się chowają... Śpij, bo ja tak chcę! Powrót do Ameryki. Trzy perwersyjne uściski dłoni. Na zakończenie.
Zawiera: Rozdział 12. Oszust. Kłamstwa i gesty. "Ślina ropuchy". Pokaż język! Kłamcie! Kłamcie! Prawda się Wam za to odwdzięczy! Kozioł ofiarny. Splatanie palców. Prawdziwe-fałszywe podania ręki. Plotkarze. Blefowanie jako sposób komunikacji. Ręce chowają się, żeby umrzeć. Hipokryci. Śmiech to podśmiewanie się. Nos Pinokia. Kilka wyrażeń bez słów.
Zawiera: "Killer". Herb tyranii. "Pocałunek śmierci". "Zęby szczęścia". Ulubiona broń "killera". Uśmiech! Jesteś w ukrytej kamerze! Palec zazdrości. Karuzela kciuków. Gest Machiavellego. Wycięte słowo. Brak emocji.
Zawiera: Rozdział 14. Uwodziciel. Liderzy opinii publicznej. Kolejny typowy gest. Demon zwycięstwa. Palce władzy. Przywódca polityczny. Kiedy dopada nas demagogia. Gratuluję sobie. Przywódca bulimiczny.
Zawiera: Rozdział 15. Karierowicz. Prawdziwy-fałszywy pisarz. Sprzedany! Ambicja czy motywacja? Rejestr gestów. Na zakończenie.
Zawiera: CZĘŚĆ IV. STRATEGIA LUSTRA.
Zawiera: Rozdział 16. Obraz króla. Spojrzenie drugiej osoby. Cel strategii lustra. Podwójna świadomość. "Przemyślana charytatywność..." Samotny rejs przez Atlantyk. Aktor i widz. Fuzja przez wchłonięcie w stosunkach międzyludzkich. Autoskopia. Sposób programowania. Klucze do sympatii. Identyfikacja przez projekcję. Znaczenie węchu. Powrót do metody. Kilka codziennych ćwiczeń.
Zawiera: Rozdział 17. Jak słuchać i pytać? Odkodujcie wiadomość! Prześwietlenie "molestatora". Rozszyfrowywanie wypowiedzi przez telefon. Zasady zadawania pytań. Do czego służy kłamstwo? Tryb pytająco-negująco-warunkowy. "Prompter w umyśle". Tryb pytająco-przeczący. Tryb pytająco-dyskwalifikujący. Pytania zamknięte, pytania otwarte!
Zawiera: Rozdział 18. Cała sztuka polega na utrzymywaniu odpowiedniego dystansu. Przestrzeń życiowa i bezpieczna odległość. Proksemia. Na którym skrzydle gracie? Praktyczna rada. Neutralizujcie Waszą świadomość. Panowanie czy kontrola? Pozbądźcie się stresu. Success story.
Zawiera: Rozdział 19. Narzędzia kontrmanipulacji. Oczy. Uszy.
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy cześciach.
Zawiera: Przedmowa. Część pierwsza. Cele, istota i praktyka coachingu i mentoringu. 1. W głównym nurcie?: Źródło: zarządzanie i badania naukowe; Źródło: trening sportowy; Źródło: zarządzanie zasobami ludzkimi; Źródło: doradztwo psychologiczne, psychoterapia, psychologia i filozofia; Źródło: organizacje zawodowe; Gdzie zatem jesteśmy?; Literatura. 2. Modele coachingu i mentoringu: W kierunku modelu idealnego; Ogólny kształt procesu coach-mentoringu; Lista korzyści płynących z coachingu; Mentoring; Model procesu związany z „kontraktem”; Menedżer lub przełożony jako coach-mentor; Coach-mentoring: model oparty na kompetencjach; Podsumowanie; Literatura. 3. Mentorzy społecznościowi, life coaching: Czym jest life coaching?; Mentoring społecznościowy; Mentor ds. edukacyjnych; Narodziny coach-mentora; Literatura. 4. Pomagać ludziom uczyć się, jak się uczyć: Czym jest organizacja ucząca się?; Uczenie się transformacyjne; W kierunku modelu organizacji uczącej się; Wybór najlepszej metody uczenia się; Uczenie się czy rozwój? Zarządzanie własnym procesem uczenia się; Zasady uczenia się osób dorosłych; Literatura. 5. Świadomość różnic indywidualnych: Przekonania i wartości; Kultura i różnorodność; Płeć; Filozofia życiowa; Wpływy psychologii; Jak w praktyce wykorzystać świadomość różnic indywidualnych?; Literatura. 6. Informacja zwrotna: budowanie pewności siebie i sukcesu: Obserwowanie wyników; Potencjalne przeszkody w uzyskaniu efektywnej informacji zwrotnej; Informacja zwrotna, która buduje pewność siebie; Obserwowanie zespołu; Prowadzenie sesji przekazywania informacji zwrotnej; Wizualizacja skutecznego wykonywania zadań; Wykorzystywanie podstawowych cech osobowości; Wychowywanie zwycięzców; Literatura. 7. Uważne słuchanie: Obserwowanie nie jest proste; Znaczenie obserwacji mowy ciała; Świadomość przestrzeni osobistej; Zaufanie lub jego brak; Mity i uprzedzenia; Aktywne słuchanie; Coaching telefoniczny; Literatura. 8. Stawianie pytań: Zrozumienie podstawowych typów pytań; Różnorodne, przydatne typy pytań; Rodzaje pytań, których należy unikać; Techniki zadawania pytań; Literatura. 9. Superwizja sytuacyjna?: Superwizja sytuacyjna; Czym jest superwizja coachingowa?; Formalnie czy nieformalnie?; Jaka jest wartość dodana superwizji?; Literatura. 10. Podejście rynkowe czy kształtujący się zawód?: Co składa się na „zawód”?; A zatem – zawód czy tylko usługa dostępna na rynku?. Część druga. Jak efektywnie wprowadzać coaching i mentoring do organizacji? 11. Dlaczego inwestować w coaching i mentoring? Jakie potrzeby można w ten sposób zaspokoić?: Czym jest coaching i mentoring na wysokim poziomie?; Na czym skupia się program coachingu i mentoringu? Na co może mieć największy wpływ?; Jak zbudować uzasadnienie biznesowe i zdobyć poparcie?; Co chcemy oceniać i jak to mierzyć?; Literatura. 12. Coaching i mentoring: co to jest i jak wykorzystuje się to w organizacjach: Czym jest coaching i mentoring?; Narodziny coach-mentora; W jaki sposób organizacje wykorzystują coaching i mentoring?; W jakich obszarach organizacje korzystają z coachingu i mentoringu?; Kultura coachingowa – czym jest i jak ją tworzyć?; Literatura. 13. Wprowadzanie w życie coachingu i mentoringu: Punkt wyjścia; Komunikacja z interesariuszami i poparcie z ich strony; Znaczenie sponsoringu wewnątrz organizacji; Projektowanie/tworzenie; Stworzenie zespołu do realizacji projektu; Skuteczne procesy; Ewaluacja/analiza wyników i uczenie się; Jakie poważne przeszkody można napotkać? Jak sobie z nimi radzić?; Lista kontrolna jako pomoc w realizacji planu; Literatura. 14. Role i odpowiedzialność w coachingu i mentoringu: Kto odpowiada za coaching i mentoring w organizacjach?; Wnioski; Literatura. 15. Superwizja w praktyce: Rola superwizji w rozwijaniu kompetencji coachingowych w organizacjach; Podstawy wprowadzania superwizji; Efekty „zintegrowanego” podejścia do superwizji; Podsumowanie; Lista kontrolna; Literatura. 16. Coaching zespołowy: Wprowadzenie do coachingu zespołowego; Dlaczego coaching zespołowy?; Co rozumiemy przez pojęcie „coaching zespołowy”?; Uczące się zespoły: co łączy zespoły osiągające dobre wyniki z zespołami, które potrafią analizować własne działania; Rola lidera w coachingu zespołowym; Rola i relacje coach-mentora zespołowego; Umowa regulująca warunki coach-mentoringu zespołowego; Cel coachingu zespołowego; Podsumowanie; Literatura. 17. Coach-mentoring w ramach systemu i wpływy kultury: Praca i życie w systemach; Wszyscy mamy wpływ na systemy wokół nas – i one wpływają na nas; Jednostka jako system kulturowy; Organizacja jako system kulturowy; Coaching w procesie wdrażania pracownika do wymagań nowego stanowiska; Wprowadzenie i umacnianie kultury coachingowej; Podsumowanie; Literatura. 18. Co dalej?: Ludzie się zmieniają; Technologia się zmienia; Organizacja się zmienia; Literatura. Aneks. Podstawy modeli OCM ELECTRIC Coaching™ i ELECTRIC Mentoring™. Przypisy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42956 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej