Dziecko z trudnościami w uczeniu się
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(54)
Forma i typ
Książki
(38)
Publikacje dydaktyczne
(22)
Artykuły
(15)
Publikacje fachowe
(15)
Publikacje naukowe
(7)
Poradniki i przewodniki
(5)
Audiobooki
(1)
E-booki
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(84)
tylko na miejscu
(41)
wypożyczone
(14)
nieokreślona
(5)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(18)
Kielce - Czytelnia
(12)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(2)
Busko zdrój - czytelnia
(4)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(12)
Jędrzejów - czytelnia
(2)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(6)
Końskie - wypożyczalnia
(12)
Końskie - czytelnia
(1)
Opatów - wypożyczalnia
(8)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(10)
Ostrowiec - czytelnia
(1)
Pińczów - wypożyczalnia
(1)
Pińczów - czytelnia
(8)
Sandomierz - wypożyczalnia
(5)
Sandomierz - czytelnia
(3)
Starachowice - wypożyczalnia
(4)
Starachowice - czytelnia
(9)
Staszów - wypożyczalnia
(19)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(5)
Włoszczowa - czytelnia
(2)
Autor
Niemierko Bolesław
(3)
Pawlik Olga
(3)
Radwańska Anna (1987- )
(3)
Głodkowska Joanna
(2)
Hinz Magdalena
(2)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(2)
Paszkiewicz Aneta
(2)
Skałbania Barbara
(2)
Skura Małgorzata
(2)
Appelt Karolina (1976- )
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Barańska Małgorzata (pedagog)
(1)
Bogdanowicz Marta
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Czajkowska Irena (?-2008)
(1)
Czechowska Zyta
(1)
Daszykowska-Tobiasz Jadwiga. Działania patostreamów związane z pandemią COVID-19 - analiza w kontekście oddziaływania na dzieci i młodzież
(1)
Deman Isabelle
(1)
Domagała Aneta
(1)
Dymalska Agnieszka
(1)
Gapińska Aneta
(1)
Green Shannon
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Grzywniak Celestyna
(1)
Hajnicz Wanda
(1)
Herda Kazimierz (1938-2008)
(1)
Jadczak-Szumiło Teresa
(1)
Jankowska Anna M
(1)
Jankowska-Robak Ewelina
(1)
Jarosińska Małgorzata
(1)
Jas Małgorzata
(1)
Johnsson Ewa. (Nie)znane otoczenie współczesnego nauczyciela
(1)
Kabat-Szymaś Małgorzata
(1)
Kabat-Szymaś Małgorzata. (Nie)znane otoczenie współczesnego nauczyciela
(1)
Kałamajska-Liszcz Katarzyna
(1)
Kierzkowska Natalia
(1)
Kisiel Mirosław. Nabywanie kompetencji wokalnych przez studentów pedagogiki w przestrzeni nauczania zdalnego (optyka kształcenia przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji w czasie Pandemii SARS-CoV-2)
(1)
Kolasa Dagmara. Niedyrektywne wspieranie podopiecznego w samorozwoju - zastosowanie tutoringu szkolnego w pracy dydaktyczno-wychowawczej
(1)
Konieczna Agnieszka
(1)
Korzeniowska Regina. Rola otoczenia szkoly podstawowej we wdrażaniu edukacji włączającej uczniów z niepełnosprawnościami
(1)
Kozera-Mikuła Patrycja
(1)
Kołodziejczak Karolina. Kształcenie integracyjne w przestrzeni illusio : propozycja badań pola szkolnego
(1)
Kożuchowska Maria
(1)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(1)
Kurian-Harkowiec Hanna. Edukacyjna rola Centrum Nauki Keplera w środowisku lokalnym
(1)
Lejzerowicz Magda. Studenci z niepełnosprawnościami w czasie pandemii - inkluzja czy wykluczenie
(1)
Lipińska-Lokś Jolanta. Nauczyciel ucznia z niepełnosprawnością w czasach COVID-19 - wybrane aspekty funkcjonowania
(1)
Liszcz Krzysztof
(1)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(1)
Marcela Mikołaj (1985- )
(1)
Małasiewicz Alicja
(1)
Mierzejewska Beata
(1)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(1)
Milner Aleksandra
(1)
Mirecka Urszula
(1)
Nowak Janusz. Egzamin maturalny w dobie pandemii z perspektywy ucznia
(1)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(1)
Paluch Magdalena. Funkcjonowanie uczniów z trudnościami w nauce w zdalnym kształceniu
(1)
Panfil Katarzyna (1986- )
(1)
Pasterniak-Kobyłecka Ewa
(1)
Pasterniak-Kobyłecka Ewa. Nauczyciel w roli arteterapeuty we współczesnej szkole : stare i nowe wyzwania
(1)
Pawlak Piotr
(1)
Pelc Maria (ilustratorka)
(1)
Poniatowska Alina
(1)
Połotniuk Marta
(1)
Radwańska Anna
(1)
Radwańska Anna (pedagogika)
(1)
Ratyńska Joanna
(1)
Reid Gavin (1950- )
(1)
Sajdak-Burska Anna. Edukacja zdalna w potrzasku archaizmu i nowoczesności kształcenia
(1)
Skibska Joanna
(1)
Skowroński Bartłomiej
(1)
Sobolewska-Kędzior Aleksandra
(1)
Solecka Bożena. Czynniki warunkujące dobrostan nauczycieli w czasie pandemii wirusa COVID-19
(1)
Sprzęczka Aneta
(1)
Szczecińska Anna bibliotekarz
(1)
Wanio Katarzyna
(1)
Wojnarowicz Anna
(1)
Zakrzewska Barbara (pedagogika)
(1)
Zakrzewska Izabela
(1)
Zdrojewska Justyna
(1)
Łockiewicz Marta
(1)
Łoskot Małgorzata
(1)
Śliż Katarzyna. Znaczenie wsparcia społecznego oraz rezyliencji wśród nauczycieli w czasie pandemii COVID-19
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(26)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(30)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(54)
Język
polski
(53)
Odbiorca
Nauczyciele
(14)
Rodzice
(9)
Szkoły podstawowe
(8)
Pedagodzy
(5)
Przedszkola
(4)
Terapeuci zajęciowi
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Psycholodzy
(3)
Terapeuci
(3)
Logopedzi
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Terapeuci pedagogiczni
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Dorośli
(1)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dzieci
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nauczyciele wspomagający
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Wychowawcy świetlic
(1)
Żłobki
(1)
Temat
Język polski
(8116)
Dziecko
(5128)
Nauczanie
(4694)
Matematyka
(4655)
Literatura polska
(4107)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3720)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3319)
Historia
(3298)
Wychowanie przedszkolne
(3239)
Wychowanie
(2695)
Język angielski
(2349)
Rodzina
(2343)
Młodzież
(2341)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1833)
Sztuka
(1751)
Język rosyjski
(1746)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1685)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1681)
Wychowanie w rodzinie
(1680)
Wojsko
(1658)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1634)
Chemia
(1535)
Kultura
(1432)
Język niemiecki
(1429)
Muzyka
(1408)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1310)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1267)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1077)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Nauka
(1053)
Internet
(1050)
Technika
(1021)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(943)
Żydzi
(929)
Uczenie się
(914)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(861)
Dzieci
(857)
Osobowość
(846)
Zarządzanie
(836)
Psychoterapia
(822)
Powieść angielska
(811)
Powieść amerykańska
(795)
Czytelnictwo
(792)
Gry i zabawy
(790)
Polityka międzynarodowa
(785)
Praca
(781)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(761)
Pińczów
(748)
Polityka
(741)
Uczucia
(735)
Polacy za granicą
(729)
Teatr polski
(718)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(716)
Turystyka
(716)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(707)
Szkolnictwo wyższe
(703)
Opieka społeczna
(688)
Marksizm
(687)
Czytanie
(683)
Relacje międzyludzkie
(681)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Rodzice
(669)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Rośliny
(658)
Etyka
(656)
Język francuski
(635)
Astronomia
(634)
Sport
(632)
Kształcenie
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(610)
Powieść rosyjska
(604)
Postawy
(602)
Temat: czas
2001-
(3)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Gatunek
Poradnik
(13)
Ćwiczenia i zadania
(11)
Praca zbiorowa
(5)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(4)
Artykuł z czasopisma
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Monografia
(3)
Opracowanie
(3)
Poradniki dla nauczycieli
(3)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(2)
Case study (studium przypadku)
(2)
Kompendia i repetytoria
(2)
Podręcznik
(2)
Podręczniki
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Bibliografia
(1)
Program wychowawczo-profilaktyczny
(1)
Programy autorskie (pedagog.)
(1)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(34)
Psychologia
(11)
Medycyna i zdrowie
(7)
Językoznawstwo
(5)
Matematyka
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
54 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 135-139.
Program składa się z dwóch części. Pierwsza część obejmuje istotne zagadnienia dotyczące coraz częściej rozpoznawanego w wieku dziecięcym zaburzenia ADHD. Porządkuje podstawową wiedzę z tego zakresu, odwołując się do najnowszych koncepcji. Ponadto opisano tutaj szereg metod i technik stosowanych w terapii nadpobudliwości. Część druga to propozycja zajęć grupowych i indywidualnych. Program ten, odwołując się do najnowszych nurtów wskazujących na znaczenie kompleksowej terapii, obejmuje oddziaływania na sferę emocjonalną, poznawczą i społeczną. Zaproponowane zabawy i ćwiczenia wychodzą naprzeciw potrzebom dzieci z ADHD. Pozwalają rozładować napięcie psychoruchowe, usprawniają koncentrację uwagi, percepcję oraz koordynację. Dziecko w scenkach pantomimicznych, dramie czy w rysunkach ma szansę na wyrażenie swojej ekspresji, a dzięki bajce terapeutycznej ma wgląd na swoją sytuację i zachowanie. Program daje możliwość przeżywania licznych sytuacji, w których dziecko osiąga sukces, co korekcyjnie wpływa na postrzeganie własnej osoby.
Celem książki jest dostarczenie nauczycielom, terapeutom, a także rodzicom narzędzia do efektywnej pracy z dzieckiem nadpobudliwym. Program składa się z dwóch części. Pierwsza część obejmuje istotne zagadnienia dotyczące coraz częściej rozpoznawanego w wieku dziecięcym zaburzenia ADHD. Porządkuje podstawową wiedzę z tego zakresu, odwołując się do najnowszych koncepcji. Ponadto opisano tutaj szereg metod i technik stosowanych w terapii nadpobudliwości. Część druga to propozycja zajęć grupowych i indywidualnych. Program ten, odwołując się do najnowszych nurtów wskazujących na znaczenie kompleksowej terapii, obejmuje oddziaływania na sferę emocjonalną, poznawczą i społeczną. Zaproponowane zabawy i ćwiczenia wychodzą naprzeciw potrzebom dzieci z ADHD. Pozwalają rozładować napięcie psychoruchowe, usprawniają koncentrację uwagi, percepcję oraz koordynację. Dziecko w scenkach pantomimicznych, dramie czy w rysunkach ma szansę na wyrażenie swojej ekspresji, a dzięki bajce terapeutycznej ma wgląd na swoją sytuację i zachowanie. Program daje możliwość przeżywania licznych sytuacji, w których dziecko osiąga sukces, co korekcyjnie wpływa na postrzeganie własnej osoby. Książka jest doskonałą pomocą dla nauczycieli i wychowawców klas terapeutycznych oraz nauczania indywidualnego, terapeutów pracujących w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, świetlicach, a także oddziałach dziennego pobytu dzieci. Książka powinna zainteresować również rodziców dzieci z ADHD oraz studentów psychologii i pedagogiki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 254952/czyt.15 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45557 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 29961 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53077 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ostrowiec - wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 53078 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Bibliografia na stronie [129].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ostrowiec - wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 53076 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 155-156.
Książka jest przeznaczona dla osób, które podchodzą do zawodu terapeuty w sposób plastyczny i kreatywny. Zawiera ćwiczenia do wykorzystania podczas zajęć, będące inspiracją do wzajemnej współpracy podczas prowadzenia terapii, do wymieniania spostrzeżeń i doświadczeń, a w efekcie do tworzenia zindywidualizowanych i skorelowanych ze sobą programów terapii pełnych ćwiczeń, które zapewnią podopiecznym aktywne i ciekawe zajęcia oraz optymalny rozwój. Porady i ćwiczenia są dla uczniów z: - trudnościami w nauce, - dysleksją, - zespołem Aspergera i autyzmem, - afazją, - alalią, - opóźnionym rozwojem mowy, - niezakończonym rozwojem mowy, - różnymi wadami wymowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 263958 (1 egz.)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45094 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47406 (1 egz.)
Sandomierz - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 52539 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 42771 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29264 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32265 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46886 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49839 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28887 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak pomóc dziecku z dysleksją : poradnik dla rodziców i nauczycieli / Anna Radwańska. - Warszawa : Difin, copyright 2017. - 202 strony : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 200-202.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46887, 45502 (2 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 48900 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 27964 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53824 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 29941 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 41703 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28237 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49934 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28888 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 257-258.
Książkę napisana została z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w nauce. Można w niej znaleźć programy rewalidacji, które pomogą w codziennych obowiązkach oraz scenariusze zajęć z opracowanymi kartami pracy gotowymi do wykorzystania podczas terapii z podziałem na zaburzone funkcje: wzrokową, słuchowo-językową, koordynację wzrokowo-ruchową oraz dla uczniów z innymi zaburzeniami m.in. zespół Aspergera, zespół Downa, afazja, autyzm, upośledzenie w stopniu lekkim, z niedosłuchem. W poradniku zamieszczone są wzory opinii wydawanej dla rodziców, zespołu orzekającego oraz wzór karty zajęć rewalidacyjnych oraz korekcyjno-kompensacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 15 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 259988 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 259987/ czyt. 37 (1 egz.)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 44083 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 46191 (1 egz.)
Jędrzejów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. czyt. 37 (46192) (1 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32599 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49293 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28337 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53110 (1 egz.)
Pińczów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30260 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 30259 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51022 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 42289 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 28498, 28471 (2 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32376 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Europejski Fundusz Socjalny.
Projekt zrealizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Zawiera: I. O projekcie: Realizator Projektu; Partner Projektu. II. Historia metody Tomatisa. III. Wprowadzenie do metody: Założenia metody; Słuchanie a słyszenie - zaburzenia słuchu u dzieci; Narząd słuchu w kontekście metody Tomatisa. IV. Anatomia i fizjologia w odniesieniu do metody Tomatisa: Budowa narządu słuchu; Ucho zewnętrzne; Ucho środkowe; Ucho wewnętrzne; Ośrodki słuchowe w mózgu; Sprzężenie audio-wokalne; Drogi przewodnictwa dźwięku; Zaburzenia słuchu. V. Diagnostyka w metodzie Tomatisa: Interpretacja testu uwagi słuchowej. VI. Terapia w metodzie Tomatisa: Cykl terapii; Sytuacje szczególne. VII. Zastosowanie metody Tomatisa: Dysleksja i trudności w nauce; ADD/ADHD; Centralne zaburzenia słuchu; Autyzm; Zaburzenia mowy - opóźniony rozwój mowy, zaburzenia artykulacji, jąkanie; Zaburzenia głosu; Rozwój osobisty, kreatywność; Nauka języków obcych. VIII. Wybrane opisy przypadków dzieci poddanych terapii Tomatisa w ramach projektu „Uwaga! Sposób na sukces”. IX. Metoda Tomatisa w praktyce. Z doświadczenia terapeuty: Moje doświadczenia z terapią Tomatisa; Pacjenci; Wybrane przypadki; Analiza wybranych profili uwagi słuchowej dzieci w przedziale wiekowym 6-8 lat. X. Skuteczność terapii Tomatisa u dzieci ze specjalnymi potrzebami nauczania na podstawie wyników badań własnych: Wprowadzenie; Przedmiot i cel; Uczestnicy; Metoda; Techniki i narzędzia badawcze; Analiza ilościowa i jakościowa testu uwagi i lateralizacja słuchowej; Analiza wyników odległych; Wnioski; Podsumowanie. XI. Literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 258660 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 255575 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 255574/czyt.37 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48836 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 29464 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 42851 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27797 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 262223 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46881 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28773 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie przy rozdziałach i bibliografia, netografia na stronach 271-288.
Niniejsza publikacja wpisuje się w obszar poszukiwań i uzupełnia rynek wydawniczy o pozycję pedagogiczną, która adresowana jest do wielu różnych podmiotów: nauczycieli, studentów i kandydatów na nauczycieli, wychowawców, opiekunów, pedagogów oraz wszystkich osób, które przygotowują się do zawodu terapeuty pedagogicznego lub chcą podjąć działania pomocowe wobec uczniów w ramach codziennej praktyki edukacyjno-wychowawczej. Szeroki zakres teoretyczny i praktyczny terapii pedagogicznej został świadomie ograniczony do wybranych zagadnień i połączony z kształtowaniem u Czytelnika postawy krytycznego myślenia i refleksyjności. Niniejsza książka powstała we współpracy dwóch autorek, których zainteresowania naukowe i długoletnia praktyka pedagogiczna koncentrują się wokół zagadnień związanych z pomocą psychopedagogiczną i wspomaganiem rozwoju dziecka – ucznia ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu w szkole i poradni psychologiczno-pedagogicznej. Autorki mają nadzieję, że Terapia pedagogiczna w teorii i działaniu. Wybrane zagadnienia stanowić będzie źródło informacji i kształtowania umiejętności i postaw terapeutycznych, jak też namysłu nad codziennością terapeutyczną. Szczególnie pomocna może być krótka refleksja nad proponowanymi zagadnieniami po każdym rozdziale i zamieszczony tam wykaz literatury tematycznej. Niniejsza publikacja jest poszerzoną i zmienioną wersją pozycji autorek z roku 2015 Terapia pedagogiczna w zarysie. Teoria, praktyka, refleksja.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 42772 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32266 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia interdyscyplinarna : wybrane problemy / pod redakcją naukową Joanny Skibskiej. - Wydanie pierwsze. - Kraków : Impuls, 2020. - 273 strony : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Bibliografie, netografie przy pracach.
Terapia interdyscyplinarna to profesjonalne, wielospecjalistyczne, zamierzone i ustrukturyzowane czynności służące wsparciu i stymulowaniu dziecka – ma ona poprawić jakość jego funkcjonowania w przestrzeni edukacyjnej i społecznej. Oznacza szereg działań pomocowych, których zamiarem jest holistyczne wspomaganie dziecka, by przekształceniom uległ obraz jego własnej osoby i w autonomiczny sposób mogło ono funkcjonować w przestrzeni życiowej. By ważniejsze stały się […] cechy i umiejętności, dzięki którym jednostka zacznie odnosić sukcesy i zostanie zaakceptowana przez społeczeństwo […], by miała ona szansę modyfikacji wartości, tak by były one dostosowane do ograniczeń i predyspozycji, umożliwiały realizowanie się, opanowywanie zastępczych i nowych schematów funkcjonowania oraz rozwijanie umiejętności na miarę swoich możliwości. By podejmowane działania umacniały wewnętrzny potencjał dziecka, z uwzględnieniem wszystkich jego składowych – metazasobów (poczucia bycia zrozumianym, zaradności i sensowności) oraz zasobów szczegółowych (poznawczych, instrumentalnych, neotycznych), co w aspekcie społecznym ma największe znaczenie, prowadzi bowiem do kształtowania relacji opartych na wzajemności i poszanowaniu indywidualności jednostki. To kompleksowe „interdyscyplinarne zaopatrzenie” dziecka powinno także oznaczać ukierunkowanie działań terapeutycznych na jego rozwój oraz korzystanie z takich strategii i w taki sposób, aby priorytetowe stały się dobro i perspektywiczność jego zamierzeń. W monografii wyodrębniono trzy części poświęcone wybranym zagadnieniom terapii interdyscyplinarnej, które odnoszą się do holistycznego i wielokierunkowego wsparcia dziecka. Pierwsza, zatytułowana Podstawy terapii interdyscyplinarnej, opisuje fundamenty tego rodzaju terapii, na którą składają się terapie: pedagogiczna, psychopedagogiczna oraz medyczna – neurologiczna i psychiatryczna. Część druga, Terapia funkcji podstawowych. Wybrane problemy, porusza kwestie dotyczące wieloaspektowego wsparcia i stymulacji funkcji podstawowych. Część trzecia, Terapia zaburzeń rozwojowych. Wybrane zagadnienia, przedstawia działania terapeutyczne zorientowane na pomoc dziecku o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach rozwojowo-poznawczych.
Książka jest skierowana do szerokiego grona czytelników związanych ze środowiskiem naukowym oraz z praktyką pedagogiczną – nauczycieli i specjalistów zajmujących się terapią dziecka, studentów kierunków pedagogicznych, którzy są zainteresowani problematyką interdyscyplinarnej terapii, oraz rodziców dzieci wymagających kompleksowego wsparcia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33222 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28954 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 28881 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50747 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 251795/czyt.Met.Naucz.Pocz. (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Dlaczego warto poznać dziecięce sposoby rozwiązania zadań z treścią? Co to są szkolne i życiowe zadania z treścią? Struktura zadań: Życiowe zadania do rozwiązania, Szkolne zadania do rozwiązania, Zadania z treścią - trudne zadania pamięciowe. Jakie umiejętności rozwija u dzieci rozwiązanie zadań z treścią? Miejsce rozwiązywania tego typu zadań w edukacji matematycznej dzieci. Rodzaje zadań z treścią. Sposoby rozwiązywania zadań z treścią. Metody zalecane przez szkolną metodykę: Rozwiązywanie zadań według schematu algorytmicznego, konatywnego, heurystycznego, Zadania tekstowe jako sytuacje problemowe - sposoby radzenia sobie z problemem. Dlaczego dzieci nie radzą sobie z rozwiązaniem zadań z treścią? Zwyczajne i nadmierne trudności małych uczniów: Trudności tkwiące w konstrukcji tekstu historyjki z zadania, Trudności wynikające ze specyfiki dziecięcego rozumowania, Trudności wynikające z niskiej odporności dziecka na trudne sytuacje, Trudności wynikające z nieharmonijnego rozwoju psychomotorycznego dziecka, Trudności związane z niewłaściwym uczeniem dziecka radzenia sobie z zadaniem matematycznym.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 14 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 226087, 222315, 222314, 226086 (4 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 222251 (1 egz.)
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 36392 (1 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28237 (1 egz.)
Końskie - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 43384[372.4] (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22943 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46024, 45670 (2 egz.)
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45671 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 23569 (1 egz.)
Sandomierz - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 38597 (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38847, 34812 (2 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 34846 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21093, 22229, 21094, 21284 (4 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25573 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej