Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(47)
Forma i typ
Książki
(35)
Publikacje fachowe
(18)
Publikacje naukowe
(15)
Publikacje dydaktyczne
(11)
Artykuły
(10)
Publikacje informacyjne
(4)
E-booki
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
dostępne
(56)
tylko na miejscu
(30)
wypożyczone
(11)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(14)
Kielce - Czytelnia
(12)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(3)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(6)
Jędrzejów - czytelnia
(2)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(3)
Końskie - wypożyczalnia
(8)
Końskie - czytelnia
(1)
Końskie - Multimedialny
(1)
Opatów - wypożyczalnia
(3)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(3)
Ostrowiec - czytelnia
(1)
Pińczów - wypożyczalnia
(1)
Pińczów - czytelnia
(7)
Sandomierz - wypożyczalnia
(4)
Sandomierz - czytelnia
(4)
Starachowice - wypożyczalnia
(3)
Starachowice - czytelnia
(3)
Staszów - wypożyczalnia
(10)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(7)
Włoszczowa - czytelnia
(1)
Autor
Bidziński Karol
(4)
Skałbania Barbara
(4)
Czarnocka Marzenna
(3)
Słupek Kazimierz
(3)
Balsam Sylwia
(2)
Jarosińska Małgorzata
(2)
Jas Małgorzata
(2)
Kalinowska-Witek Barbara
(2)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(2)
Ozga Anna
(2)
Babiarz Mirosław (pedagog)
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Cygan Barbara
(1)
Czarnuch Zbigniew (1930- )
(1)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(1)
Filipiak Maja
(1)
Franków Łukasz
(1)
Giermakowska Alicja
(1)
Gruszczyńska Katarzyna (psycholog)
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Jankowiak Barbara (pedagog)
(1)
Jastrzębska Lidia
(1)
Jezierska Joanna
(1)
Jezierska Joanna (pedagog)
(1)
Kalka Dorota
(1)
Krajewska Beata
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Krzykowski Grzegorz
(1)
Kurowska Barbara (pedagog)
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Leśniewska Katarzyna
(1)
Majewicz Piotr
(1)
Nowakowska Agnieszka
(1)
Nowakowska Marta
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Ostrowska Krystyna (1940-2023)
(1)
Pawlak Piotr
(1)
Polak-Janik Ewelina
(1)
Pruś Małgorzata
(1)
Radwańska Anna
(1)
Rutkowski Mirosław (nauki pedagogiczne)
(1)
Rutkowski Mirosław (pedagog)
(1)
Siemionow Justyna
(1)
Sikorski Jacek (pedagog)
(1)
Skibska Joanna
(1)
Smyła Joanna
(1)
Sobolewska-Kędzior Aleksandra
(1)
Soroko Emilia (1979- )
(1)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(1)
Szczecińska Anna bibliotekarz
(1)
Szumilas Ewa M
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Trela Marta
(1)
Wejner-Jaworska Teresa (1947- )
(1)
Wiejak Katarzyna
(1)
Zakrzewska Zofia
(1)
Łoskot Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(26)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(36)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(47)
Język
polski
(46)
Odbiorca
Nauczyciele
(11)
Pedagodzy
(6)
Psycholodzy
(6)
Dyrektorzy szkół
(4)
Pedagodzy szkolni
(4)
Rodzice
(3)
Dyrektorzy przedszkoli
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Terapeuci
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Wychowawcy klas
(2)
Coachowie
(1)
Dzieci
(1)
Logopedzi
(1)
Młodzież
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Wizytatorzy
(1)
Wychowawcy świetlic
(1)
Wydawcy
(1)
Temat
Język polski
(8116)
Dziecko
(5128)
Nauczanie
(4695)
Matematyka
(4655)
Literatura polska
(4106)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3722)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3319)
Historia
(3302)
Wychowanie przedszkolne
(3240)
Wychowanie
(2695)
Język angielski
(2349)
Rodzina
(2342)
Młodzież
(2340)
Pedagogika
(2234)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1834)
Sztuka
(1754)
Język rosyjski
(1746)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1685)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1680)
Wychowanie w rodzinie
(1680)
Wojsko
(1658)
Literatura
(1652)
Uczniowie
(1635)
Chemia
(1535)
Kultura
(1435)
Język niemiecki
(1429)
Muzyka
(1408)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1310)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1272)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1077)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Nauka
(1052)
Internet
(1050)
Technika
(1021)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(943)
Żydzi
(930)
Uczenie się
(914)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(862)
Dzieci
(858)
Osobowość
(846)
Zarządzanie
(836)
Psychoterapia
(822)
Powieść angielska
(811)
Powieść amerykańska
(795)
Czytelnictwo
(792)
Gry i zabawy
(791)
Polityka międzynarodowa
(785)
Praca
(781)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(761)
Pińczów
(748)
Polityka
(741)
Uczucia
(735)
Polacy za granicą
(729)
Teatr polski
(718)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(716)
Turystyka
(716)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(707)
Szkolnictwo wyższe
(703)
Opieka społeczna
(688)
Marksizm
(687)
Relacje międzyludzkie
(685)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(672)
Rodzice
(669)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Rośliny
(658)
Etyka
(656)
Język francuski
(635)
Astronomia
(634)
Sport
(633)
Kształcenie
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(610)
Powieść rosyjska
(604)
Postawy
(602)
Temat: czas
2001-
(17)
2001-0
(3)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(12)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(3)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Monografia
(9)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(6)
Opracowanie
(6)
Poradnik
(5)
Bibliografia
(4)
Raport z badań
(4)
Podręcznik
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Program wychowawczo-profilaktyczny
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(37)
Psychologia
(23)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
47 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
We współczesnym świecie młody człowiek każdego dnia staje wobec sytuacji, trudności, problemów czy wyzwań, które odciskają niejednokrotnie głębokie i bolesne na nim piętno. Słowem kluczem odzwierciedlającym taki stan jest słowo KRYZYS. Kryzys to zagrożenie, a radzenie sobie z kryzysem, to OTWARCIE SIĘ NA NOWE MOŻLIWOŚCI. Praca z kartami to wsparcie emocjonalne i instrumentalne. Daje możliwość bezpiecznego odreagowania negatywnych, trudnych emocji, pozwala na konfrontację młodego człowieka z rzeczywistością oraz na analizę dotychczasowych sposobów radzenia sobie z trudnościami. Materiały te mogą być pomocne w stworzeniu planu działania i pomocy nastolatkowi w kryzysie. Prezentowana teczka zawiera 55 kart: 11 kart kolorowych (pokazowych) o charakterze terapeutycznym, które można wykorzystać do pracy grupowej z uczniami, pobudzić młodzież do dyskusji, zastosować burzę mózgów, uświadomić młodym ludziom, jakie są odpowiednie postawy wobec depresji, żałoby czy przemocy. Pozostałe 44 karty to karty czarno-białe, służące do pracy indywidualnej każdego ucznia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 264645 / czyt. 37 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47702 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 29491 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32541 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Biblioteka Monitora Prawnego ; 2)
(Zajrzyj i Znajdź)
U góry okładki tytuł czasopisma: Monitor Prawny Dyrektora : miesięcznik dyrektora szkoły.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Końskie - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 47944[37] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 151-167.
Publikacja, będąca próba połączenia refleksji teoretycznej i doświadczenia praktycznego autorek, stanowi kompendium wiedzy, które ukazuje warsztat pracy pedagoga w szerokim aspekcie podejmowanych przez niego zadań. Koncentrują się one wokół zagadnień związanych z pomocą psychologiczno-peagogiczną i wspomaganiem rozwoju ucznia w warunkach szkolnych. Autorki maja nadzieję, że książka przyczyni się do pogłębienia wiedzy niezbędnej w pracy czynnych zawodowo pedagogów, a studentom ułatwi przygotowanie się do pełnienia tej odpowiedzialnej roli w przyszłości. Pozycja ta może być również inspiracją dla wszystkich, którzy pragną wspierać dzieci i młodzież w ich rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49138 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28116 (1 egz.)
Sandomierz - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 50740 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 151-167.
ublikacja, będąca próba połączenia refleksji teoretycznej i doświadczenia praktycznego autorek, stanowi kompendium wiedzy, które ukazuje warsztat pracy pedagoga w szerokim aspekcie podejmowanych przez niego zadań. Koncentrują się one wokół zagadnień związanych z pomocą psychologiczno-peagogiczną i wspomaganiem rozwoju ucznia w warunkach szkolnych. Autorki maja nadzieję, że książka przyczyni się do pogłębienia wiedzy niezbędnej w pracy czynnych zawodowo pedagogów, a studentom ułatwi przygotowanie się do pełnienia tej odpowiedzialnej roli w przyszłości. Pozycja ta może być również inspiracją dla wszystkich, którzy pragną wspierać dzieci i młodzież w ich rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 263505, 263506 (2 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53621 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 31431 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 29242 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32244 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 2450-7865 ; 1128)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 178-[188].
Opracowanie poświęcone jest trzem podstawowym kwestiom, jakimi są: wsparcie psychologiczno-pedagogiczne, uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i w końcu rozległy i trudny problem zaburzeń psychicznych u dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Autorzy skupiają się na szczególnie trudnym podmiocie jakim jest uczeń z zaburzeniami psychicznymi, w tym dzieci i młodzież, która bez systemowej, interdyscyplinarnej i profesjonalnej pomocy nie jest w stanie realizować z powodzeniem obowiązku szkolnego, ale i rozwijać się i funkcjonować w wielu przestrzeniach własnej aktywności. [dr hab. Krystyna Barłóg prof. Uniwersytetu Rzeszowskiego]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 264242 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Artykuł zawiera refleksje autorki na temat kształcenia dzieci z niepełnosprawnością z Ukrainy oraz trudności z jakimi borykają się nauczyciele szkół specjalnych. Proces diagnostyczny uchodźcy. Uzyskanie diagnozy o niepełnosprawności.Prowadzenie terapii z obcojęzycznym dzieckiem. Współpraca z rodzicem.
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Dwie prace w języku słowackim. Streszczenia w języku angielskim i polskim przy pracach. Spis treści także w języku angielskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 31641 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 232183, 232182, 232184 (3 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 231846/czyt.37 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45499 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 135-139.
Program składa się z dwóch części. Pierwsza część obejmuje istotne zagadnienia dotyczące coraz częściej rozpoznawanego w wieku dziecięcym zaburzenia ADHD. Porządkuje podstawową wiedzę z tego zakresu, odwołując się do najnowszych koncepcji. Ponadto opisano tutaj szereg metod i technik stosowanych w terapii nadpobudliwości. Część druga to propozycja zajęć grupowych i indywidualnych. Program ten, odwołując się do najnowszych nurtów wskazujących na znaczenie kompleksowej terapii, obejmuje oddziaływania na sferę emocjonalną, poznawczą i społeczną. Zaproponowane zabawy i ćwiczenia wychodzą naprzeciw potrzebom dzieci z ADHD. Pozwalają rozładować napięcie psychoruchowe, usprawniają koncentrację uwagi, percepcję oraz koordynację. Dziecko w scenkach pantomimicznych, dramie czy w rysunkach ma szansę na wyrażenie swojej ekspresji, a dzięki bajce terapeutycznej ma wgląd na swoją sytuację i zachowanie. Program daje możliwość przeżywania licznych sytuacji, w których dziecko osiąga sukces, co korekcyjnie wpływa na postrzeganie własnej osoby.
Celem książki jest dostarczenie nauczycielom, terapeutom, a także rodzicom narzędzia do efektywnej pracy z dzieckiem nadpobudliwym. Program składa się z dwóch części. Pierwsza część obejmuje istotne zagadnienia dotyczące coraz częściej rozpoznawanego w wieku dziecięcym zaburzenia ADHD. Porządkuje podstawową wiedzę z tego zakresu, odwołując się do najnowszych koncepcji. Ponadto opisano tutaj szereg metod i technik stosowanych w terapii nadpobudliwości. Część druga to propozycja zajęć grupowych i indywidualnych. Program ten, odwołując się do najnowszych nurtów wskazujących na znaczenie kompleksowej terapii, obejmuje oddziaływania na sferę emocjonalną, poznawczą i społeczną. Zaproponowane zabawy i ćwiczenia wychodzą naprzeciw potrzebom dzieci z ADHD. Pozwalają rozładować napięcie psychoruchowe, usprawniają koncentrację uwagi, percepcję oraz koordynację. Dziecko w scenkach pantomimicznych, dramie czy w rysunkach ma szansę na wyrażenie swojej ekspresji, a dzięki bajce terapeutycznej ma wgląd na swoją sytuację i zachowanie. Program daje możliwość przeżywania licznych sytuacji, w których dziecko osiąga sukces, co korekcyjnie wpływa na postrzeganie własnej osoby. Książka jest doskonałą pomocą dla nauczycieli i wychowawców klas terapeutycznych oraz nauczania indywidualnego, terapeutów pracujących w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, świetlicach, a także oddziałach dziennego pobytu dzieci. Książka powinna zainteresować również rodziców dzieci z ADHD oraz studentów psychologii i pedagogiki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 254952/czyt.15 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45557 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 29961 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Tylko spokojnie. Jak wyciszyć dziecko, nie uciszając go? / Małgorzata Pruś. W: Monitor Dyrektora Przedszkola. - 2024, nr 1, s. 35-42. - 2024.
Dokument nadrzędny: Monitor Dyrektora Przedszkola.
Bibliografia na stronie 42.
Radzenie sobie z trudnymi doświadczeniami oraz wywołanymi napięciami emocjonalnymi przez dzieci w wieku przedszkolnym. Najważniejsze zasady higieny cyfrowej dla dzieci i ich rodziców/opiekunów rekomendowane przez Fundację Dajmy Dzieciom Siłę. Strategie wpływające pozytywnie na wyciszenie dziecka.
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 155-156.
Książka jest przeznaczona dla osób, które podchodzą do zawodu terapeuty w sposób plastyczny i kreatywny. Zawiera ćwiczenia do wykorzystania podczas zajęć, będące inspiracją do wzajemnej współpracy podczas prowadzenia terapii, do wymieniania spostrzeżeń i doświadczeń, a w efekcie do tworzenia zindywidualizowanych i skorelowanych ze sobą programów terapii pełnych ćwiczeń, które zapewnią podopiecznym aktywne i ciekawe zajęcia oraz optymalny rozwój. Porady i ćwiczenia są dla uczniów z: - trudnościami w nauce, - dysleksją, - zespołem Aspergera i autyzmem, - afazją, - alalią, - opóźnionym rozwojem mowy, - niezakończonym rozwojem mowy, - różnymi wadami wymowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 263958 (1 egz.)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45094 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47406 (1 egz.)
Sandomierz - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 52539 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 42771 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29264 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32265 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 262582/ czyt. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 10 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 259605, 259606 (2 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 259604/ czyt. 37 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47260 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26462, 26539 (2 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50434, 50905, 50503, 50505 (4 egz.)
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50435 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 29957 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47607 (1 egz.)
Sandomierz - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 46536 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26386 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 263767 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 263879 / Czyt. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne - z perspektywy indywidualnej teorii nauczyciela / Barbara Skałbania, Ewa M. Szumilas. W: Nauczanie Początkowe : kształcenie zintegrowane. - R. XXXIX (LXI) 2015/2016, nr 4, s. 7-17.
Specyfika zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. Indywidualna teoria nauczyciela - definiowanie pojęcia. Struktura teorii indywidualnej. Praktyczne aspekty realizacji zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 201-212.
Zawiera: WIELOASPEKTOWOŚĆ PROBLEMATYKI DOTYCZĄCEJ PROCESU CZYTANIA: Teoretyczne podstawy czytania, pamięci i mnemotechnik - analiza literatury (Czytanie, Pamięć, Mnemotechniki), Fizjologiczno-psychologiczne podstawy czytania, Semiotyczne aspekty czytania, Metody nauki czytania, Wybrane koncepcje nauki czytania (Koncepcja Mariana Falskiego, Koncepcja Jana Zborowskiego, Koncepcja Ewy i Feliksa Przyłubskich, Koncepcja Heleny Metery, Koncepcja Bronisława Rocławskiego, Koncepcja Jadwigi Cieszyńskiej, Koncepcja Glenna Domana).
TRUDNOŚCI W NABYWANIU UMIEJĘTNOŚCI CZYTANIA - WYBRANE ZAGADNIENIA: Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu, Wybrane koncepcje etiologiczne trudności w czytaniu (koncepcja genetyczna, koncepcja hormonalna, koncepcja fragmentarycznych deficytów rozwojowych, koncepcja mikrouszkodzeń ośrodkowego układu nerwowego, koncepcja konfliktu dominacji półkulowej, koncepcja neuropsychologiczna, koncepcja zmian strukturalnych i zakłóceń czynnościowych ośrodkowego układu nerwowego, koncepcja pedagogiczna, koncepcja psychodysleksji, koncepcja psycholingwistyczna), Ryzyko dysleksji i jego symptomy, Spostrzeganie wzrokowe a trudności w czytaniu.
Zawiera: PRACA TERAPEUTYCZNA Z UCZNIEM Z TRUDNOŚCIAMI W NABYWANIU UMIEJĘTNOŚCI CZYTANIA I PISANIA: Praca terapeutyczna - ujęcie terminologiczne w literaturze pedagogiczno-psychologicznej, Wybrane metody terapii (Metoda Dobrego Startu, Metoda symboli dźwiękowych, Program rozwijający percepcję wzrokową Marianne Frostig, Metoda oparta na systemie percepcyjno-motorycznym Newella C. Kepharta, Metoda 18 struktur wyrazowych, Terapia trudności w uczeniu się czytania i pisania oparta na wyćwiczeniu zaburzonych funkcji, Terapia neuropsychologiczna według Dirka Bakkera), Pomoc psychologiczno-pedagogiczna uczniom ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się - zmiany systemowe.
Zawiera: METODOLOGICZNE PODSATWY BADAŃ WŁASNYCH: Problematyka badań, Hipoteza robocza, zmienne i wskaźniki, Metody, techniki i narzędzia badawcze, Charakterystyka zmiennej niezależnej - czynnika eksperymentalnego, Organizacja i przebieg badania eksperymentalnego oraz dobór badanych grup.
Zawiera: POZIOM FUNKCJI PODSTAWOWYCH - WYNIKI BADAŃ: Percepcja badanych uczniów, Percepcja słuchowa badanych uczniów, Motoryka mała badanych uczniów.
Zawiera: MNEMOTECHNIKI JAKO CZYNNIK EKSPERYMENTALNY WSPIERAJĄCY NABYWANIE UMIEJĘTNOŚCI CZYTANIA I PISANIA - WYNIKI BADAŃ WŁASNYCH: Kierunkowe zaburzenia percepcji wzrokowej a trudności w nabywaniu przez dzieci umiejętności czytania - wyniki badań początkowych, Wpływ mnemotechnicznych środków i metod na nabywanie umiejętności czytania - wyniki badań eksperymentalnych, Mnemotechniki a nabywanie umiejętności pisania, Efektywność programu niwelowania trudności w nabywaniu umiejętności czytania i pisania - analiza porównawcza uzyskanych wyników.
PODSUMOWANIE WYNIKÓW BADAŃ I WNIOSKI. POSTULATY METODYCZNE DOTYCZĄCE PRACY Z UCZNIEM Z TRUDNOŚCIAMI W CZYTANIU I PISANIU.
Zawiera: 0.
Pojęciowe ujęcie czytania według H. Baczyńskiej, D. Czelakowskiej, A. Brzezińskiej. Fazy rozwoju czytania u dzieci. Mnemotechniki: Łańcuchowa metoda skojarzeń, Zakładki obrazkowe, Rymowanki liczbowe, Zakładki mieszkaniowe, zakładki alfabetyczne. Fizjologiczno-psychologiczne podstawy czytania. Semiotyczne aspekty czytania. Metody nauki czytania: metody syntetyczne (metoda alfabetyczna, metoda fonetyczna, metoda sylabowa), metody analityczne (metoda wyrazowa, metoda zdaniowa), Metody analityczno-syntetyczne (metoda analityczno-syntetyczna o charakterze wzrokowym, metoda analityczno-syntetyczna o charakterze fonetycznym, metoda analityczno-syntetyczną o charakterze funkcjonalnym), metoda globalna. Wybrane koncepcje nauki czytania: Koncepcja Mariana Falskiego, Koncepcja Jana Zborowskiego, Koncepcja Ewy i Feliksa Przyłubskich, Koncepcja Heleny Metery, Koncepcja Bronisława Rocławskiego, Koncepcja Jadwigi Cieszyńskiej, Koncepcja Glenna Domana. Rodzaje dysleksji według Bakkera. Skale gotowości do czytania i pisania. Symptomy ryzyka dysleksji przejawiane przez ucznia klasy I. Zachowania świadczące o obniżonej percepcji wzrokowej. Formy wsparcia ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
Przedmiotem podjętych badań były występujące u uczniów klas I zaburzenia funkcji podstawowych - percepcji wzrokowej, percepcji słuchowej oraz motoryki małej, warunkujących nabywanie umiejętności nauki czytania i pisania, a także efektywność opracowanego i wdrożonego programu niwelowania tychże trudności poprzez wykorzystanie mnemotechnicznych środków i metod. Do badania percepcji wzrokowej wykorzystano próbę odwzorowywania figur geometrycznych Haliny Spionek oraz wybrane zadania testu "Szkolna przygoda". Do badania zdolności analizy słuchowej wykorzystano test odtwarzania struktur rytmicznych Miry Stambak. Do badania motoryki zastosowano próbę kreskowania Miry Stambak oraz próbę odwzorowywania figur geometrycznych Haliny Spionek.
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 163-169.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 260986 A (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 260985/ czyt. 37 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49499 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 28538 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej