Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(58)
Forma i typ
Książki
(53)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Artykuły
(3)
Czasopisma
(1)
Druki ulotne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(100)
tylko na miejscu
(33)
nieokreślona
(1)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(22)
Kielce - Czytelnia
(25)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(10)
Busko zdrój - czytelnia
(1)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(5)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(8)
Końskie - wypożyczalnia
(5)
Opatów - wypożyczalnia
(8)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(7)
Ostrowiec - czytelnia
(4)
Pińczów - wypożyczalnia
(4)
Pińczów - czytelnia
(2)
Sandomierz - wypożyczalnia
(8)
Sandomierz - czytelnia
(2)
Starachowice - wypożyczalnia
(9)
Starachowice - czytelnia
(1)
Staszów - wypożyczalnia
(5)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(6)
Włoszczowa - czytelnia
(2)
Autor
Frejlak Sylwester
(3)
Jaczewska Halina
(3)
Lewiński Waldemar
(3)
Michajłow Włodzimierz (1905-1994)
(3)
Prokop Jan
(3)
Bobrzyńska Eleonora
(2)
Cichy Danuta
(2)
Palka Ludwina
(2)
Podgórska Aniela
(2)
Pyłka Ewa
(2)
Skirmuntt Grażyna
(2)
Zdebska Janina
(2)
Banasiak Łukasz
(1)
Bartecka Barbara
(1)
Becmer Krystyna
(1)
Bluszcz Grzegorz
(1)
Bogaj Andrzej (1942- )
(1)
Carlgren Frans
(1)
Chruszczewska Bożena
(1)
Curran Daniel J
(1)
Danek Wincenty (1907-1976)
(1)
Doboszyńska Jadwiga
(1)
Dziurzyński Adam
(1)
Filipska Jadwiga
(1)
Franken Robert E. (1939- )
(1)
Graff Jacek Henryk
(1)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(1)
Grygon Barbara
(1)
Górski Wojciech (biolog)
(1)
Głażewski Michał
(1)
Hydzik Aleksandra
(1)
Izydorek Ireneusz
(1)
Jaworski Michał
(1)
Klimuszko Barbara
(1)
Klingborg Arne
(1)
Kofta Wawrzyniec
(1)
Koszewska Barbara
(1)
Kot Wacław
(1)
Kozak Wioletta
(1)
Kulik Teresa Bernadetta
(1)
Majewska Danuta
(1)
Malinowski Tadeusz (edukacja)
(1)
Melosik Zbyszko (1956- )
(1)
Miracki Bartek
(1)
Misiewicz Mirosława
(1)
Mościcka Dorota
(1)
Nowak Marian (1955- )
(1)
Orzechowski Bogumił
(1)
Pacian Anna
(1)
Pedryc-Wrona Maria
(1)
Piotrowicz Maria
(1)
Przylipiak Mirosław
(1)
Pukocz Adam
(1)
Renzetti Claire M. (1957- )
(1)
Sikorska Helena
(1)
Sikorska Helena (1899-1960)
(1)
Stawiński Wiesław
(1)
Stawiński Wiesław (1928- )
(1)
Stępczak Kazimierz
(1)
Szacka Barbara (1930- )
(1)
Szczuka Stanisław. O kompozycji plastycznej
(1)
Szczuka Stanisław. O kompozycji plastycznej - wybrane uwagi
(1)
Tillmann Klaus-Jürgen (1944- )
(1)
Tyralska-Wojtycza Elżbieta
(1)
Zielińska Marlena
(1)
Zioło Irmina
(1)
Ziętara Izabela
(1)
Zębalska Elżbieta
(1)
Łapiczak Anna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(11)
1980 - 1989
(12)
1970 - 1979
(9)
1960 - 1969
(4)
1950 - 1959
(7)
1940 - 1949
(1)
Okres powstania dzieła
1945-1989
(5)
1901-2000
(3)
2001-
(2)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(54)
nieznany (pol)
(4)
Język
polski
(58)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(2)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Nauczyciele biologii
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Temat
Biologia
(40)
Nauczanie
(5)
Biologia (przedmiot szkolny)
(4)
Higiena
(4)
Edukacja zdrowotna
(3)
Uczenie się
(3)
Edukacja ekologiczna
(2)
Geografia
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele biologii
(2)
Nałogi
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Otyłość
(2)
Przyroda
(2)
Seksualność
(2)
.4
(1)
.4. Uzależnienie od gier komputerowych
(1)
AIDS
(1)
Agresja
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Alkohol
(1)
Alkoholizm
(1)
Anatomia
(1)
Antropozofia
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Biologia molekularna
(1)
Chemia
(1)
Ciekawość
(1)
Cukrzyca
(1)
Cyberprzestrzeń
(1)
Depresja
(1)
Domy opieki społecznej
(1)
Doskonalenie się (psychol.)
(1)
Edukacja artystyczna
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja obywatelska
(1)
Edukacja przedszkolna
(1)
Egzaminy zewnętrzne
(1)
Ekologia
(1)
Emocje
(1)
Fizjologia
(1)
Fizyka
(1)
Gimnazjum
(1)
Gruźlica
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Ja (psychol.)
(1)
Kobieta
(1)
Kreatywny uczeń
(1)
Kształcenie
(1)
Ludzie starzy
(1)
Lęki
(1)
Medycyna pracy
(1)
Medycyna społeczna
(1)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(1)
Metody nauczania
(1)
Miłość
(1)
Molestowanie seksualne
(1)
Motywacja
(1)
Mężczyzna
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Narkomania
(1)
Narkotyki
(1)
Nikotyna
(1)
Nikotynizm
(1)
Nowotwory
(1)
Oddychanie
(1)
Odżywianie
(1)
Odżywianie się
(1)
Opieka paliatywna
(1)
Oświata
(1)
Pedagogika
(1)
Pobudzenie
(1)
Podstawa programowa
(1)
Polityka oświatowa a środowisko lokalne
(1)
Poradnictwo zawodowe a rynek pracy
(1)
Pornografia
(1)
Pożywienie
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Przemoc
(1)
Przemoc w gimnazjum
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przestępczość
(1)
Płeć kulturowa
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina
(1)
Rola społeczna
(1)
Rynek pracy
(1)
Różnice indywidualne
(1)
Samobójstwa
(1)
Samoocena (psych.)
(1)
Seksizm
(1)
Sen
(1)
Serce
(1)
Socjalizacja
(1)
Socjologia
(1)
Steiner, Rudolf 1861-1925
(1)
Stres
(1)
Szczęście
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
1901-
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Programy nauczania dla szkół średnich
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Poradnik
(1)
Program nauczania
(1)
Programy nauczania
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Biologia
(5)
58 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 143976, 143975 (2 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16531 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10171 B/P (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9403 B/P/czyt.Progr. (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 192729/czyt.Met.Nauk.Przyrod. (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10260 B/P/czyt.Progr. (1 egz.)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 775 b (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 125603/czyt.37 EWIKAN (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 211513/czyt.Progr. (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Kształcenie Politechniczne i Problematyka Planu Sześcioletniego w Pracy Dydaktyczno-Wychowawczej Szkoły Ogólnokształcącej)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11902 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka IPS / Instytut Programów Szkolnych Ministerstwa Edukacji Narodowej)
Symbol UKD: 371.64/.69+371.2:372.856/.859:56/59(03)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 204003/czyt.Met.Nauk Przyr. (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37982 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 76676/czyt. Met.Nauk Przyr. (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7188 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150733/czyt.Met.Nauk Przyrodn. (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 182998/czyt.Progr. (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 281-297.
Zawiera: I. WPROWADZENIE. Socjalizacja; Osobowość a środowisko. O charakterze procesu socjalizacji; Płaszczyzny i fazy. O strukturze procesu socjalizacji; Teoria socjalizacji; O dyskusji teoretycznej w naukach społecznych; Wymagania stawiane teorii socjalizacji; O dyskusji metodologicznej w badaniach nad socjalizacją; O historii teorii socjalizacji; Cel i układ książki.
Zawiera: 2. SOCJALIZACJA A PŁEĆ - A ZARAZEM WPROWADZENIE DO PODSTAWOWYCH TEORII PSYCHOLOGICZNYCH. Biologia jako przeznaczenie? O granicach socjalizacji specyficznej ze względu na płeć; Wyniki badań kulturowo-porównawczych; Wyniki badań psychologicznych; Wyniki badań biologicznych; Wnioski i perspektywy badawcze; Nabywanie tożsamości płciowej z psychoanalitycznego punktu widzenia; Podstawowe założenia i główne pojęcia; Sytuacja edypalna a tożsamość płciowa; Uporządkowanie, krytyka i kontynuacja; Nabywanie tożsamości płciowej z psychoanalitycznego punktu widzenia teorii uczenia się; Podstawowe założenia i główne pojęcia; Role płciowe a społeczne uczenie się; Uporządkowanie, krytyka i kontynuacja; Nabywanie tożsamości płciowej z punktu widzenia psychologii poznawczej; Podstawowe założenia i główne pojęcia; Poznawczy sąd o rzeczywistości a tożsamość płciowa; Uporządkowanie, krytyka i kontynuacja; Dyskusja porównawcza nad przedstawionymi podejściami teoretycznymi.
Zawiera: 3. SOCJALIZACJA PRZEZ SZKOŁĘ - A ZARAZEM WPROWADZENIE DO PODSTAWOWYCH TEORII SOCJOLOGICZNYCH. Instytucje jako ramy warunków. O strukturze socjalizacji przez szkołę; Instytucja a socjalizacja; Szkoła jako instytucja; Podsumowanie i perspektywa dalszych badań; Socjalizacja szkolna ze strukturalno-funkcjonalnego punktu widzenia; Podstawowe założenia i główne pojęcia; Uczeń jako odtwórca roli; Uporządkowanie, krytyka i kontynuacja; Socjalizacja szkolna z interakcjonistycznego punktu widzenia; Podstawowe założenia i główne pojęcia; Uczeń jako aktor między normalnością a dewiacją; Uporządkowanie, krytyka i kontynuacja; Dyskusja porównawcza nad przedstawionymi podejściami teoretycznymi.
Zawiera: 4. SOCJALIZACJA W WIEKU MŁODZIEŃCZYM - A ZARAZEM WPROWADZENIE DO PODEJŚĆ ŁĄCZĄCYCH RÓŻNE TEORIE. Młodość jako faza życia. O powiązaniu rozwoju indywidualnego i społecznego; Pokwitanie, młodość, dojrzewanie; Młodość w przemianach historycznych; Podsumowanie i perspektywa dalszych badań; Młodzież w nowoczesnym społeczeństwie przemysłowym. O konieczności społecznej integracji; Socjologiczna koncepcja Eisenstadta; Psychologiczna koncepcja Eriksona; Połączenie koncepcji Eisenstadta i Eriksona; Młodzież w późnym kapitalizmie. Zainteresowanie potencjałem krytyczno-społecznym; Podstawowe założenia i główne pojęcia teorii Habermasa; Kryzys okresu dojrzewania a kształtowanie się tożsamości; Uporządkowanie, krytyka i kontynuacja; Młodzież w społeczeństwie ryzyka. Indywidualizacja jako koncepcja teorii socjalizacji?; Podstawowe założenia i pojęcia analizy społecznej Becka; Zmieniona faza życiowa młodości a rozwój podmiotu; Uporządkowanie, krytyka i kontynuacja; Perspektywy dalszego rozwoju teorii; Posłowie do wydania pierwszego; Posłowie do wydania czwartego.
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.263-264.
Zawiera: Rudolf Steiner i jego pedagogika.
Zawiera: Dziecko przed osiągnięciem dojrzałości szkolnej: dziecko jako narząd zmysłu, pierwsze trzy lata, mało przedmiotów - wiele fantazji.
Zawiera: Podstawy pedagogiki: rytm dnia, nauczanie w cyklach, działania artystyczne, żywe słowo, praca z książką i zeszytem, rola działań artystycznych, o rysowaniu form, obcowanie z barwami, o pracach ręcznych i rzemiośle artystycznym, gimnastyka, eurytmia, uroczystości comiesięczne, ze świata języków, temperamenty, zróżnicowane nauczanie religii, o motywie wolności.
Zawiera: Pierwsze osiem lat w szkole ; Problem dojrzałości szkolnej ; Nauczyciel wychowawca klasy ; Autorytet czy wolność? ; Potrzeba obrazów ; Od obrazu do litery ; Klasa pierwsza: baśnie ; O nauce rachunków ; Klasa druga: bajki i legendy ; Klasa trzecia: Stary Testament ; Opowiadania z kluczem ; Kryzys dziewiątego roku życia ; Wiedza o środowisku, zwierzętach, roślinach ; Geografia ; Historia ; Sztuki dramatyczne ; Geometria ; Dwunasty rok życia ; Prawa, które można zobaczyć i usłyszeć ; Zjawiska na niebie - jak je postrzegamy.
Zawiera: Ostatnie cztery lata ; Pokwitanie w naszych czasach ; Kontrasty w klasach VII i VIII ; Klasy IX-XII (klasy starsze) ; Matematyka i geometria ; Fizyka ; Chemia ; Aspekty technologiczne ; Geografia ; Nauka o człowieku i biologia ; Historia i nauka o społeczeństwie ; Zajęcia artystyczne ; Historia literatury ; Języki obce ; Sztuka dramatyczna ; Muzyka ; Malowanie ; Inne dziedziny artystyczno-rzemieślnicze.
Zawiera: Współczesne problemy szkoły ; Szkoła uprzemysłowiona i szkoła pedagogiczna ; Wolna szkoła ; Ogólnoswiatowy ruch szkolny ; Wychowanie do wolnosci ; Współpraca autorska.
Zawiera: Pedagogika steinerowska w literaturze ; Szkoły steinerowskie w świecie.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach. Indeks.
Zawiera: Spis treści: I. Podstawy procesu reformowania systemu oświaty.
Zawiera: Współczesne kierunki pedagogiczne i ich implikacje dla edukacji szkolnej / Marian Nowak.
Zawiera: Antropologiczne podstawy systemu oświaty / Janusz Sytnik-Czetwertyński.
Zawiera: Kierunki modernizacji i wzmacniania systemu oświaty w świetle programu operacyjnego "kapitał ludzki" (Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013, Wysoka jakość systemu oświaty - Priorytet 3, Szkolnictwo wyższe i nauka - Priorytet 4, Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach - Priorytet 9) / Elżbieta Trafiałek.
Zawiera: Współczesne koncepcje zaburzeń w zachowaniu młodzieży - geneza, typologia i zasady profilaktyki (odrzucenie rówieśnicze, problemy diagnozy zaburzeń w zachowaniu, arkusz zachowań agresywnych, zasady profilaktyki i terapii - resocjalizacji/ Bronisław Urban.
Zawiera: Idee reform oświatowych w Polsce w XX wieku (reformy oświatowe w II Rzeczypospolitej 1918-1939, pierwsza reforma szkolna po II wojnie światowej 1944-1948, idee drugiej reformy szkolnej 1948-1961, trzecia reforma szkolna 1961-1973, reformy oświaty na pierwszym etapie transformacji ustrojowej) / Stanisław Majewski.
Zawiera: II. Zadania i priorytety polityki oświatowej.
Zawiera: Współczesne wyzwania edukacyjne a polityka oświatowa (reformowanie systemu edukacji po 1999 - różne strategie i nieoczekiwane wyniki, kryzys wychowania - uwarunkowania i skutki społeczne, marginalizacja i wykluczenie społeczne dzieci i młodzieży, współczesna szkoła - zmniejsza czy pogłębia nierówności społeczne/ Andrzej Bogaj.
Zawiera: Edukacja obywatelska z perspektywy Rady Europy i Unii Europejskiej / Wiktor Rabczuk.
Zawiera: Szanse i bariery polityki oświatowej w środowisku lokalnym / Mirosław J. Szymański.
Zawiera: III. O wyższą jakość pracy szkoły ogólnokształcącej.
Zawiera: Nie zatrzymujmy się, idźmy dalej - jeszcze o edukacji przedszkolnej (czym jest instytucja edukacji przedszkolnej?) / Małgorzata Karwowska-Struczyk.
Zawiera: Społeczny obraz współczesnej szkoły w Polsce (osiągnięcia współczesnej szkoły, społeczny wizerunek polskiej szkoły, szkoła jako obszar ryzyka wykluczenia społecznego, / Małgorzata Bogaj.
Zawiera: Efektywność edukacji matematyczno-przyrodniczej w kontekście egzaminów zewnętrznych (osiągnięcia z zakresu: biologii, chemii, fizyki, astronomii, matematyki/ Dorota Mościcka, Hanna Marek.
Zawiera: Efektywność edukacji polonistycznej w kontekście egzaminu zewnętrznego (polonistyka szkolna lat 90.,progrma Nowa Matura i nowa formuła egzaminowania zewnętrznego, efektywność nauczania w nowym systemie egzaminów zewnętrznych, egzamin zewnętrzny a treści programowe, perspektywy efektywnego nauczania i egzaminowania) / Agata Reszewicz.
Zawiera: Edukacja artystyczna - problemy i dylematy przemian (przemiany w sztuce a kształcenie artysty, związki nauki i sztuki, dylematy kształcenia artystycznego, co zmieniło się w praktyce kształcenia? Nowa ortodoksja) / Małgorzata Bielecka.
Zawiera: Edukacja dla bezpieczeństwa - wymagania współczesności (kształcenie i wymagania współczesne, uwarunkowania tradycyjne, powstanie Edukacji dla bezpieczeństwa) / Jerzy Kunikowski.
Zawiera: O potrzebie funkcjonowania obrony cywilnej w Polsce / Romuald Kalinowski.
Zawiera: Przemoc w gimnazjum i możliwości jej zapobiegania (przyczyny i uwarunkowania przemocy, nasilenie i cechy zjawiska przemocy, możliwości zapobiegania przemocy w szkole/ Waldemar Cisowski.
Zawiera: Ukryty program szkoły jako wyzwanie edukacyjne (definicje, ukryty program w badaniach i opracowaniach naukowych, skutki oddziaływania programu, ukryty program nauczyciela, z badań nad ukrytym programem nauczyciela) / Aneta Pańtak-Klimkiewicz.
Zawiera: IV. Rynek pracy a kierunki przemian edukacji zawodowej.
Zawiera: Przyszłość kształcenia zawodowego w Polsce / Stefan M. Kwiatkowski.
Zawiera: Wybrane problemy standaryzacji ustawicznej edukacji zawodowej (rynek pracy i uczenie się w ciągu całego życia, dokumenty regulujące /standaryzujące/ ustawiczną edukację zawodową, między procedurą, standaryzującą a jakością i kreatywnością kształcenia)/ Henryk Bednarczyk.
Zawiera: Kształcenie zawodowe w socjoekonomicznym modelu rozwoju człowieka / Franciszek Szlosek.
Zawiera: Poradnictwo i doradztwo zawodowe w świetle potrzeb rynku pracy (poradnictwo zawodowe a plany edukacyjne młodzieży ponadgimnazjalnej województwa świętokrzyskiego, jakość kształcenia a oczekiwania świętokrzyskiego rynku pracy) / Małgorzata Krawczyk-Blicharska.
Zawiera: Sukces życiowy w świadomości młodzieży województwa świętokrzyskiego (wartość - wartości - wartościowanie - system wartości, powodzenie w życiu - sukces - sukces życiowy, młodzież a sukces życiowy)/ Tomasz Łączek.
Zawiera: Kształcenie dorosłych - ciągłość i zmiana / Sylwester Scisłowicz.
Zawiera: V. Stan i perspektywy edukacji nauczycielskiej.
Zawiera: Jacy są i jak uczą nauczyciele - perspektywa międzynarodowa (charakterystyka badanych nauczycieli i szkół, rozwój zawodowy nauczycieli, praktyki, przekonania i postawy nauczycieli, zarządzanie i przywództwo w szkołach) / Rafał Piwowarski.
Zawiera: Kierunki zmian w kształceniu nauczycieli wobec potrzeb edukacyjnych Unii Europejskiej (główne założenia i cele polityki edukacyjnej Unii Europejskiej, tendencje w kształceniu i rozwoju zawodowym nauczycieli wobec nowych wyzwań) / Wanda Dróżka.
Zawiera: Nauczyciel i kreatywny uczeń w szkole - dialog czy monolog (edukacja "ku twórczości" w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości, kreatywny uczeń w klasie problemem dla nauczyciela, edukacja zorientowana na twórcze wyrażanie i zrozumienie siebie, stymulacja czy blokowanie twórczego rozwoju ucznia) / Irena Pufal-Struzik.
Zawiera: Sens wychowania do wartości w świadomości studentów uczelni wyższych i kierunków nauczycielskich (wartości jako czynnik implikujący poznanie samego siebie, wartości dorosłych, wartości młodzieży, wyniki badań (pojęcie rodziny, jej należne prawa i cele, podmiotowość przysługująca rodzinie jako główne źródło jej samorealizacji, podmiotowość rodziny w procesie edukacyjnym, istota i cele edukacji integralnej w rodzinie) / Iwona Maciejewska.
Zawiera: VI. Rodzina a szkoła.
Zawiera: Rodzina jako podmiot współczesnej edukacji / Mieczysław Rusiecki.
Zawiera: Problemy wychowawcze a możliwości ich rozwiązywania (trudności wychowawcze czy bezradność szkolnego wychowania? W kręgu bezradności wychowawczych) / Adam Solak.
Zawiera: Rola edukacji szkolnej w kształtowaniu świadomości rodzinnej uczniów jako przyszłych rodziców (treści programu "Wychowanie do życia w rodzinie" jako paradygmat kształtowania świadomości rodzinnej młodzieży) / Henryk Cudak.
Zawiera: VII. Cyberprzestrzeń a zagrożenia współczesnej młodzieży.
Zawiera: Niebezpieczeństwa świata wirtualnego / Józef Bednarek.
Zawiera: Uzależnienie młodzieży od gier komputerowych / Anna Andrzejewska.
Zawiera: Patologie społeczne w sieci. Zagrożenia narkotyków i dopalaczy / Andrzej Adamczyk.
Zawiera: Człowiek wobec robotów przyszłości / Sebastian Koczy.
Zawiera: 0.
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 587-666 i przy rozdz. Indeksy.
Zawiera m.in.: S. 7-46 : Studia nad płcią kulturową: przegląd stanu wiedzy.
Zawiera m.in.: S. 47-78 : Biologia, płeć biologiczna i płeć kulturowa. Wzajemne wpływy natury i środowiska (Chromosomy płciowe i róznicowanie płciowe ; Moje hormony są odpowiedzialne za moje zachowanie).
Zawiera m.in.: S. 79-99 : Przodkowie i sąsiedzi. Społeczne konstrukcje płci kulturowej w innych epokach i społeczeństwach.
Zawiera m.in.: S. 103-137 : Socjalizacja płciowa we wczesnym dzieciństwie (Zabawki i socjalizacja płciowa ; Wizerunki płci w literaturze dla dzieci ; Wczesna socjalizacja ze strony grupy rówieśniczej).
Zawiera m.in.: S. 138-192 : Szkoła i płeć kulturowa (Molestowanie seksualne ; Płeć kulturowa, edukacja i upodmiotowienie).
Zawiera m.in.: S. 193-233 : Język i mass media: znaczące płaszczyzny komunikacji (Seksizm i język ; Wizerunki kobiecości i męskości w mediach).
Zawiera m.in.: S. 237-296 : Płeć kulturowa i związki intymne (Seksualność, orientacja seksualna ; Różnorodność związków intymnych ; Przemoc w rodzinach i związkach intymnych).
Zawiera m.in.: S. 297-356 : Płeć, zatrudnienie i sektor ekonomiczny (Segregacja płciowa w strukturze zawodowej ; Molestowanie seksualne w miejscu pracy ; Nierówne zarobki kobiet i mężczyzn).
Zawiera m.in.: S. 357-415 : Płeć, przestępczość i system sprawiedliwości (Kobiety i mężczyźni jako przestępcy ; Gwałt, Pornografia ; Zinstytucjonalizowana przemoc wobec kobiet).
Zawiera m.in.: S. 416-459 : Płeć kulturowa, polityka, rząd i armia (Płeć kulturowa a obejmowanie stanowisk publicznych ; Kobiety i mężczyźni w wojsku).
Zawiera m.in.: S. 460-505 : Płeć kulturowa i życie duchowe (Tradycyjne nauczanie religijne w kwestii płci kulturowej: Judaizm, Chrześcijaństwo, Islam).
Zawiera m.in.: S. 506-579 : Płeć kulturowa i zdrowie (Płeć a umieralność ; Seksizm w opiece zdrowotnej ; Seksizm a placówki leczące choroby psychiczne).
Książka
W koszyku
Zdrowie publiczne / red. nauk. Teresa Bernadetta Kulik, Anna Pacian. - Wyd. 1 -1 dodr. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2015. - XVIII, 395 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Zawiera: S. 3-17 : Koncepcja zdrowia w medycynie (Historyczno-ewolucyjna koncepcja zdrwia, Koncepcja mechanistyczno-redukcjonistyczna, Paradygmat socjomedyczny zdrowia, Paradygmat socjoekologiczny zdrowia, Promocja zdrowia, Wychowanie zdrowotne, Edukacja zdrowotna, Profilaktyka i jej znaczenie dla współczesnej koncepcji zdrowia) / Kulik Teresa Bernadetta.
Zawiera: S. 18-30 : Zdrowie publiczne a medycyna spoleczna (Zakres i zadania medycyny społecznej, Zakres i zadania zdrowia publicznego, Podstawowe funkcje zdrowia publicznego, Znaczenie problematyki zdrowia publicznego i medycyny zapobiegawczej, Podstawowa opieka zdrowotna w realizacji treści zdrowia publicznego, Perspektywy medycyny rodzinnej w Polsce) / Maciej Latalski, Anna Pacian.
Zawiera: S. 31-50 : Zdrowie publiczne jako dyscyplina naukowa (Podstawy teoretyczne dyscypliny, Określenie nauka w definicjach zdrowia publicznego, Podstawy formalno-prawne zdrowia publicznego jako dyscypliny naukowej, Kryteria naukowości danej dyscypliny według Augusta Comte'a. Podział obszarów wiedzy, dziedzin nauki oraz dyscyplin naukowych, Udział innych dziedzin i dyscyplin naukowych w realizacji zdrowia publicznego, Unia Europejska w upowszechnianiu badań naukowych z dziedziny zdrowia publicznego, Kształcenie przeddyplomowe i podyplomowe w zdrowiu publicznym, Kształcenie w zakresie zdrowia publicznego w Stanach Zjednoczonych i w Europie, Proces boloński, Kształcenie kadr zdrowia publicznego w Polsce - kształcenie przeddyplomowe, Kształcenie podyplomowe) / Leszek Wdowiak, Irena Woźnica.
Zawiera: S. 51-63 : Czynniki kształtujące stan zdrowia (Stan zdrowia społeczeństwa i jego uwarunkowania, Stan zdrowia ludności Polski na tle innych krajów, Zagrożenia środowiska naturalnego w Polsce, Źródła i zdrowotne konsekwencje zanieczyszczeń powietrza, Konsekwencje zanieczyszczeń powietrza dla zdrowia człowieka, Zdrowotne konsekwencje zanieczyszczeń wód, Degradacja gleb, Oddziaływanie wybranych materii metali na organizm człowieka, Oddziaływanie ołowiu na organizm człowieka, Oddziaływanie kadmu na organizm człowieka, Czynniki społeczne a zdrowie) / Ewa Rudnicka-Drożak.
Zawiera: S. 64-87 : Zachowania zdrowotne i ich związek ze zdrowiem (Zachowania zdrowotne, Sposoby odżywiania się a zdrowie, Palenie tytoniu a zdrowie, Palenie bierne, Ustawa antynikotynowa, Picie alkoholu a zdrowie, Alkohol a ciąża, Aktywność fizyczna a zdrowie, Wymagany biologiczny poziom sprawności fizycznej) / Dorota Żołnierczuk-Kieliszek.
Zawiera: S. 88-122 : Zagrożenia zdrowia psychicznego (Definicje zdrowia psychicznego, Skala zaburzeń psychicznych rejestrowanych w placówkach psychicznej opieki zdrowotnej, Stan psychiatrycznej opieki zdrowotnej w Polsce, Polska na tle Europy, Higiena zdrowia psychicznego, Samobójstwa jako problem społeczny - Samobójstwa - definicja zjawiska, Etyczny aspekt samobójstw, Dynamika samobójstw, Samobójstwa w statystykach, Pomoc osobom zagrożonym samobójstwami, Narodowy Program Ochrony Zdrowia Psychicznego - główne założenia) / red. Marta Makara-Studzińska.
Zawiera: S. 123-140 : Profilaktyka chorób cywilizacyjnych i społecznych (Charakterystyka chorób cywilizacyjnych i społecznych, Profilaktyka chorób cywilizacyjnych - zasady ogólne, Epidemiologia, czynniki ryzyka i zasady profilaktyki wybranych chorób cywilizacyjnych - Choroby układu krążenia - epidemiologia i czynniki ryzyka ChUK, Profilaktyka ChUK, Nowotwory złośliwe - Epidemiologia i czynniki ryzyka chorób nowotworowych, Profilaktyka chorób nowotworowych, Otyłość, Cukrzyca, Gruźlica, Przewlekła obturacyjna choroba płuc, Programy profilaktyki chorób cywilizacyjnych w Polsce - Narodowy Program Zdrowia, Narodowy program profilaktyki i leczenia chorób układu sercowo-naczyniwoego POLKARD, Program profilaktyki chorób układu krążenia w POZ, Narodowy program zwalczania chorób nowotworowych na lata 2006-2015, Program profilaktyki gruźlicy w POZ, Program profilaktyki chorób odtytoniowych - Palenie jest uleczalne, Narodowy program przeciwdziałania chorobom cywilizacyjnym, Narodowy program profilaktyki i edukacji diabetologicznej na 2012 rok) / Agata Stefanowicz.
Zawiera: S. 141-154 : Opieka medyczna w szkole w ramach zdrowia publicznego (Profilaktyka wypadków i urazów w szkole i otoczeniu - Strategie zapobiegania urazom, Uraz jako problem zdrowia publicznego, Częstość występowania urazów i wypadków, Wypadki w szkołach i placówkach oświatowych, Promocja zdrowia w zwalczaniu urazów, Zapobieganie urazom w szkołach i placówkach oświatowych, Aktywność i uprawianie sportu - Aktywność fizyczna a zdrowie, Cele aktywności fizycznej i wynikające z niej korzyści, Wymagany biologicznie poziom aktywności fizycznej, Wypoczynek czynny i bierny) / Anna Pacian.
Zawiera: S. 155-176 : Profilaktyka zakażeń wirusem HIV i uzależnień wśród dzieci i młodzieży (Sytuacja epidemiologiczna w Polsce i na świecie, Drogi i mechanizm zakażenia HIV, Zakażenie HIV u dzieci, Zapobieganie zakażeniom HIV, Profilaktyka uzależnień - Ogólna koncepcja profilaktyki uzależnień, Programy profilaktyczne, Poziomy profilaktyki, Ryzykowne zachowania zdrowotne, Substancje uzależniające i typy uzależnień, Zależność typu morfiny, Zależność typu alkoholu i barbituranów, Uzależnienie od amfetaminy, Uzależnienie od kofeiny, Uzależnienie od przetworów konopi, Uzależnienie od halucynogenów, Uzależnienie typu khat, Uzależnienie od lotnych rozpuszczalników (tzw. zamienników), Rola szkoły w zapobieganiu narkomanii, Udział pielęgniarki szkolnej w zapobieganiu narkomanii - profilaktyka pierwotna, Profilaktyka wtórna, Służba zdrowia w profilaktyce narkomanii) / Anna Pacian.
Zawiera: S. 177-196 : Elementy prawa w zdrowiu publicznym (Odpowiedzialność pracowników ochrony zdrowia, Odpowiedzialność cywilna deliktowa i kontraktowa, Odpowiedzialność karna, Odpowiedzialność zawodowa - Odpowiedzialność zawodowa pielęgniarek i położnych, Odpowiedzialność zawodowa lekarzy, Katalog kar, Mechanizmy w zakresie odpowiedzialności zawodowej, Instrumenty w zakresie odpowiedzialności zawodowej, Prawne podstawy leczenia osób chorych psychicznie oraz uzależnionych - Regulacje prawne dotyczące leczenia osób chorych psychicznie, Ubezwłasnowolnienie całkowite i częściowe, Orzekanie o ubezwłasnowolnieniu, Leczenie osób chorych psychicznie, Leczenie osób uzależnionych, Regulacje prawne dotyczące sytuacji osób przebywających w domach opieki społecznej- Uwagi ogólne, Zakres i poziom usług świadczonych przez domy pomocy społecznej, Odpowiedzialność za nieudzielanie pomocy w stanie terminalnym - Uwagi ogólne, Francuski Kodeks Zdrowia Publicznego, Testamenty życia) / Jolanta Pacian.
Zawiera: S. 197-224 : Systemy informacyjne w zdrowiu publicznym (Wprowadzenie, Systemy informacyjne w biologii, medycynie i ochronie zdrowia, Informatyka kliniczna - Bazy wiedzy medycznej, Podejmowanie decyzji medycznych, Przetwarzanie sygnałów i obrazów biomedycznych, Dokumentacja zdrowotna, e-Zdrowie i telemedycyna, Projektowanie i wdrażanie zdrowotnych systemów informatycznych, Przetwarzanie i transmitowanie informacji zdrowotnej - Pojęcia podstawowe, Formalizacja języka informacji zdrowotnej, Podmioty sektora zdrowia i ich wzajemne relacje informacyjne, Miejsce (środowisko) przetwarzania informacji i transmisji danych - przetwarzanie i transmitowanie danych w środowisku szpitalnym i jego otoczeniu, Przetwarzanie i transmitowanie danych w środowisku ambulatoryjnym i jego otoczeniu, Przetwarzanie i transmitowanie danych w środowisku domowym i w warunkach terenowych, Sieci komunikacyjne w sektorze zdrowia - Typy sieci komunikacyjnych w sektorze zdrowia, Typy aktywności w sektorze zdrowia wymagające przetwarzania informacji i transmitowania danych - Bezpośrednie świadczenie usług, Aktywności z zakresu zdrowia publicznego, Aktywności wspomagające, Aktywności administracyjne, System informacji zdrowotnej w Polsce) / Mirosław Jarosz, Anna Włoszczak-Szubzda, Andrzej Horoch.
Zawiera: S. 227-232 : Założenia Narodowego Programu Zdrowia (Realizacja polityki zdrowotnej Polski a Narodowy Program Zdrowia, Cele Narodowego Programu Zdrowia na lata 2007-2015) / Ewa Joć.
Zawiera: S. 233-245 : Ubezpieczenia zdrowotne i społeczne (Świadczenia z ubezpieczenia zdrowotnego - Zasiłek chorobowy, Świadczenie rehabilitacyjne, Zasiłek wyrównawczy, Zasiłek macierzyński, Zasiłek opiekuńczy, Świadczenia z ubezpieczenia emerytalnego, Świadczenia z ubezpieczenia rentowego - Rodzaje rent, Renta szkoleniowa, Renta rodzinna, Zasiłek pogrzebowy) / Jolanta Pacian.
Zawiera: S. 246-269 : Polityka zdrowotna (Definicja polityki zdrowotnej, Odpowiedzialność za politykę zdrowotną - Konstytucja, Odpowiedzialność władz publicznych za prowadzenie polityki zdrowotnej, Podstawowe zadania jednostek samorządu terytorialnego, Programy zdrowotne, Problemy wprowadzania polityki zdrowotnej przez jednostki samorządu terytorialnego, Zadania wojewody i ministra właściwego ds. zdrowia, Narodowy Fundusz Zdrowia, Równy dostęp do świadczeń zdrowotnych na gruncie ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, Projektowanie polityki zdrowotnej, Kryteria kształtowania dobrej polityki zdrowotnej, Narzędzia tworzenia polityki zdrowotnej, Skutki prowadzenia nieefektywnej polityki zdrowotnej) / Zbigniew Orzeł.
Zawiera: S. 270-284 : Zagadnienia polityki zdrowotnej w skali międzynarodowej (Polityka zdrowotna - aktualne aspekty krajowe i międzynarodowe, Polityka zdrowotna w krajach Unii Europejskiej i jej społeczno-kulturowe uwarunkowania, Globalne zagrożenia zdrowia populacji w skali międzynarodowej w ujęciu socjomedycznym, Strategia zapobiegania zagrożeniom zdrowia populacji, Priorytety w obszarze zdrowia publicznego w Unii Europejskiej) / Kinga Zdunek.
Zawiera: S. 285-302 : Podstawy nadzoru sanitarno-epidemiologicznego (System organizacyjny nadzoru sanitarno-epidemiologicznego w Polsce, Zadania, zakres działania i kompetencje Państwowej Inspekcji Sanitarnej, Problemy bioterroryzmu a działalność Państwowej Inspekcji Sanitarnej, Nadzór sanitarno-epidemiologiczny w jednostce organizacyjnej ochrony zdrowia, Obowiązki kierowników placówek leczniczych, Zespół i komitet kontroli zakażeń szpitalnych, Obowiązki innych osób, Współpraca z Unią Europejską w ramach nadzoru epidemiologicznego i kontroli chorób zakaźnych, Obowiązki lekarza, kierownika laboratorium i inspektorów sanitarnych, Obowiązkowa hospitalizacja, Rola administracji publicznej i przepisy końcowe ważne dla pracowników ochrony zdrowia) / Anna Jabłońska-Chmielewska.
Zawiera: S. 303-323 : Koncepcja medycyny pracy (Struktura i zadania medycyny pracy, Zapobieganie chorobom zawodowym i parazawodowym, Ocena ryzyka zawodowego, Profilaktyczne badania lekarskie pracowników, Bezpieczne i higieniczne warunki pracy, Wdrażanie programów profilaktycznych i promocyjnych w zakładach pracy, Zarządzanie zdrowiem w miejscu pracy, Organy sprawujące nadzór nad zakładami pracy, Państwowa Inspekcja Pracy, Państwowa Inspekcja Sanitarna) / Katarzyna Kocka.
Zawiera: S. 324-331 : Marketing i jakość w promocji zdrowia (Podstawowe zasady prowadzenia marketingu społecznego dla potrzeb promocji zdrowia, Zastosowanie marketingu społecznego w promocji zdrowia) / Mariola Janiszewska.
Zawiera: S. 332-358 : Opieka medyczna nad rodziną w zdrowiu i chorobie (Rodzina jako system społeczny, tożsamość rodziny, Rodzina miejscem edukacji zdrowotnej, Patologia życia w rodzinie - Rodzina z problemem uzależnienia, Zespół uzależnienia od alkoholu - ZUA, Nikotynizm, Rozbicie struktury rodziny, Choroba przewlekła członka rodziny, Przemoc w rodzinie, Rodzina w kryzysie - diagnoza i interwencja kryzysowa, Formy pomocy rodzinie z problemami zdrowotnymi, Polityka prorodzinna państwa) / Hanna Skórzyńska.
Zawiera: S. 359-372 : Opieka nad zdrowiem osób starszych (Starzenie się populacji wyzwaniem dla zdrowia publicznego, Norma społeczna jako społeczny wyznacznik opieki nad osobą starszą, Indywidualizacja procesu starzenia się człowieka, Znaczenie rodziny w opiece, Priorytetowe kierunki działań związane ze starzeniem się jednostek i społeczeństw) / Hanna Kachaniuk.
Zawiera: S. 373-389 : Opieka paliatywna (hospicyjna) (Początki opieki paliatywnej, Podstawowe pojęcia i definicje, Leczenie objawowe w opiece paliatywnej, Leczenie bólu nowotworowego, Stosowane podziały bólu, Ocena i pomiar natężenia bólu, Standardy leczenia bólu, Podstawowe zasady i cele opieki paliatywnej (hospicyjnej), Miejsca sprawowania opieki paliatywnej, Faza terminalna - umieranie i śmierć, Komunikowanie się z pacjentem w terminalnej fazie choroby, Problemy pacjenta umierającego - rola pracownika socjalnego, Wsparcie rodziny w okresie osierocenia) / Bożena Zboina.
Książka
W koszyku
(Pedagogika Wobec Współczesności)
Temat
Symbol UKD: 37.018(075.8)
Bibliogr. s. 474-498. Indeks.
Zawiera: "Teoria/-e wychowania" - geneza, okoliczności i uwarunkowania ich powstawania ; Od umiejętności praktycznych i sztuki wychowania do teorii i nauki o wychowaniu ; Etapy formowania się teorii o wychowaniu oraz jej poziomy ; Od teorii potocznych do teorii naukowej ; Teoria i wiedza naukowa w pedagogice jako suma różnych poziomów refleksji ; Teoria wychowania jako teoria naukowa i metateoria ; Modele i koncepcje a teorie wychowania.
Zawiera: Zadania i funkcje teorii wychowania ; Celowość i zadania teorii wychowania w kontekście jej teoretyczności i praktyczności ; Rola i funkcje teorii wychowania ; Relacja między teorią a praktyką w myśleniu i działalności wychowawczej.
Zawiera: "Dobra teoria" i jej charakterystyka ; Wychowanie jako teoria i praktyka a problem ważności i wiarygodności badań naukowych ; Antropologiczny charakter poznawczy wysiłku człowieka w zakresie badań teorii wychowania ; O potrzebie humanistycznego zorientowania teorii wychowania.
Zawiera: Teoria wychowania a inne dyscypliny pedagogiczne ; Teoria wychowania w kontekście współczesnych ujęć nauki i poznania naukowego ; Trudności z rozumieniem pojęcia nauka ; Problem statusu teorii wychowania jako dyscypliny wiedzy (i ogólnie pedagogiki jako nauki) w kontekście ogólnego status questionis w naukach ; Miejsce teorii wychowania wśród innych dyscyplin pedagogicznych ; Teoria wychowania a światopogląd, retoryka i ideologia ; Teoria wychowania jako dyscyplina antropologiczna.
Zawiera: Teoria wychowania a dyscypliny podstawowe i dyscypliny pedagogiczne ; Teoria wychowania a dyscypliny podstawowe jako jej naukowe źródła ; Teoria wychowania a biologia (biologia wychowania) ; Teoria wychowania a psychologia (psychologia rozwoju człowieka i psychologia wychowawcza) ; Teoria wychowania a socjologia (socjologia wychowania) ; Filozoficzne oblicze teorii wychowania (filozofia stosowana i filozofia wychowania) ; Teoria wychowania w dialogu z teologią (teologią wychowania) ; Teoria wychowania a inne dyscypliny pedagogiczne.
Zawiera: Pedagogika i jej subdyscypliny ; Teoria wychowania a pedagogika ogólna, a dydaktyka, a pedagogika społeczna, a pedagogika kultury, wielokulturowości i religii.
Zawiera: Charakterystyka teorii wychowania, jej odmian i specyfiki ; Okoliczności powstawania i rozwoju teorii wychowania ; Rodzaje teorii naukowych i teorii wychowania ; Praktyczny wymiar teorii wychowania a jej utylitaryzm i pragmatyzm ; Charakterystyka teorii wychowania jako dyscypliny praktycznej ; Epistemologia praktyki a współczesne tendencje.
Zawiera: Metodologiczne problemy teorii wychowania ; Wyznaczenie obszaru i zdefiniowanie przedmiotu badań teorii wychowania ; Obszary badań i analizowane problemy u wybranych teoretyków wychowania ; Zakres, specyfika i wyodrębnianie przedmiotu badań w głównych okresach rozwoju teorii wychowania ; Przedmiot badań a specyfika rzeczywistości wychowania ; Wzajemne relacje i zależności między przedmiotem i metodą badań.
Zawiera: Metodologia badań teorii wychowania ; Podstawowe zarzuty dotyczące metodologii badań w teorii wychowania ; Główne orientacje badawcze w teorii wychowania: tradycyjna, fenomenologiczna, scjentystyczna, antymetodologiczna.
Zawiera: Kryzys metodologicznej tożsamości teorii wychowania a postępujący rozwój jej metodologicznej świadomości ; Propozycja "radykalnej, krytycznej zmiany statusu poznawczego" teorii wychowania ; Propozycje nowych kryteriów i metod oraz zasad badań ; Ku zorientowanej na człowieka metodologii badań teorii wychowania.
Zawiera: O nowe podejście w metodologii badań teorii wychowania: odzyskiwanie wychowania, badania teorii wychowania a współpraca z zespołem nauk o wychowaniu, nowe propozycje i modele podejść badaczy rzeczywistości wychowania.
Zawiera: Teoretyczne i koncepcyjne ujęcia wychowania ; Fenomen wychowania ; Ujęcia wychowania podkreslające jego związek z życiem ; Podstawow problemy związane z definiowaniem wychowania ; Terminologiczne i etymologiczne problemy dotyczące rozumienia wychowania ; Rozwój języka teorii wychowania na przykładzie historii pojęć formacja i wychowania ; Wychowanie jako działalność na rzecz formacji.
Zawiera: Rozumienie wychowania i jego definicje ; Zakresy znaczeniowe pojęcia wychowanie: szerokie, wąskie i najwęższe rozumienie wychowania ; Definicje wychowania ze względu na jego charakter, znaczenie i funkcje w życiu człowieka ; Interakcyjne, relacyjne i antropologiczne definicje wychowania ; O bytowy wymiar teorii rzeczywistości wychowania ; O integralne ujęcie wychowania.
Zawiera: Wychowanie a inne pojęcia pedagogiczne i pokrewne rodzaje działalności ; Wychowanie o profilu intelektualno-indywidualnym w nauczaniu, kształceniu, samokształcenii i edukacji ; Rodzaje procesów uczenia się i nauczania ; Różnice i wzajemne relacje między nauczaniem a wychowaniem ; Kształcenie i wykształcenie jako czynniki wywołujące zmianę w osobowości człowieka ; Wychowanie a procesy wprowadzenia człowieka w życie społeczne i świat kultury (socjalizacja, inkulturacja, edukacja) ; Edukacja jako ogół wpływów na jednostki i grupy społeczne w kontekście życia społecznego a wychowanie.
Zawiera: Wychowanie a inne oddziaływania zabezpieczajace i chroniące wychowanka: opieka, profilaktyka, prewnecja ; Alternatywne ujęcia i interpretacje wychowania ; Cechy i właściwości alternatywnego myślenia o wychowaniu ; Odmiany myślenia alternatywnego o wychowaniu ; Wychowanie alternatywne a wychowanie jako pomoc w emancypacji.
Zawiera: Współczesne teorie i koncepcje wychowania ; Typologia konecpcyjnych podejść do wychowania ; Wybrane teorie i koncepcje wychowania ; Rozumiec rzeczywistość wychowania: humanistyczne (hermeneutyczne) koncepcje wychowania ; Wyjaśniać rzeczywistość wychowania: empiryczne koncepcje wychowania ; Normatywność w rzeczywistości wychowania: normatywne koncepcje wychowania ; Krytyczne koncepcje wychowania ; Strukturalistyczne i poststrukturalistyczne koncepcje wychowania ; Konstruować rzeczywistość wychowania: systemowe i konstruktywistyczne koncepcje wychowania ; Propozycja refleksyjnej teorii wychowania (Dietera Lenzena).
Zawiera: Ku interakcyjnej i otwartej koncepcji wychowania - próba charakterystyki ; Geneza i główne etapy rozwoju realistycznej koncepcji i teorii wychowania ; Podwójna dialektyka istnienia żywego - źródłęm procesu włąsnego stawania się i wychowania ; Oddziaływania zewnętrzne ; Realistyczne ujęcia wychowania i wychowalności człowieka ; Personalistyczne ujęcia wychowania i wychowalności ; Podstawowe cechy teoretycznych ujęć wychowania personalistycznego i otwartego ; Wychowanie i przekaz wartości w otwartej teorii (koncepcji) wychowania ; Uniwersalizm i uniwersalność wychowania ; Uwarunkowania skuteczności wychowania.
Zawiera: Struktura procesu wychowawczego ; Próby nakreślenia struktury procesu wychowawczego: podstawowe pojęcia, ramy i elementy konstytutywne wychowania ; Podstawowe podmiotowe akty wychowawczego działania ; Wychowanek - podmiot - osoba jako podstawowa przyczyna wychowania w ujęciu personalistycznym ; Podmiotowość faktu "być wychowankiem" ; Wychowanek jako aktywny protagonista własnego wychowania ; Wychowawca - podmiotowa przyczyna wychowania ; Sytuacja wychowawcza - jako założona, obiektywna i przedmiotowa rzeczywistość oraz podłoże wychowania.
Zawiera: Zewnętrzne i wewnętrzne oraz osobowe uwarunkowania odpowiedzialności i skuteczności wychowania ; Moment decydowania i wychowawczego działania ; Moment pedagogiczny oddziaływania wychowawczego ; Aktywność wychowanka i wychowawcy na rzecz wyzwalania, nabywania autonomii i tożsamości.
Zawiera: Aksjologiczne i teleologiczne problemy teorii wychowania ; Aksjologia i teleologia w teorii wychowania ; Problemy z okreslaniem celów i zadań wychowania w teoriach wychowania ; Podstawowe zagrożenia dla problematyki wartości i celów w teorii wychowania ; Metodologiczne przyczyny kryzysu aksjologii w teorii wychowania ; Zagrożenie ze strony pozytywistycznej koncepcji nauki i naukowości (z pozycji nauk przyrodniczych, humanistycznych) ; Zagrożenie indyferentyzmu (pochodna kryzysu samego człowieka) ; Kryzys współczesnej filozofii wartości ; Zwrot ku interdyscyplinarnej normatywności w badaniach teoretyków wychowania: analizowanie i formułowanie celów wychowania, krytyka celów wychowania.
Zawiera: Cele i ideały wychowania: ich rodzaje, źródła i funkcje ; Wyjaśnienia terminologiczne ; Zasady i normy wychowania ; Klasyfikacje oraz zasady ustanawiania i wyprowadzania celów wychowania - taksonomie i operacjonalizacja celów wychowania ; Źródła celów wychowania ; Funkcje celów wychowania, ideałów oraz wzorów osobowych w wychowaniu i nauczaniu.
Zawiera: Wartości i cele w pracy wychowawczej - pedagogia wartości ; Antropologiczne, społeczne, kulturowe i religijne podstawy wartości i celów wychowania ; Aktualne wartości i cele wychowania - ich zmienność i stałość oraz wywoływane przez nie postawy ; Propozycja wartości aktualnych i ważnych w wychowaniu według Wolfganga Brezinki ; Orędzie Jana Pawła II o wartościach społęcznych, aktualnych i waznych w wychowaniu ; Strategie wychowania do wartości - pedagogia wartości i celów ; Ścisła zalezność między wartościami a wychowaniem ; Doświadczenie wartości i wartosciowania w konkretnej pracy z innymi i dla drugich wramach wychowania wyobraźni miłosierdzia.
Zawiera: Dziedziny wychowania ; Wychowanie fizyczne i zdrowotne ; Wychowanie umysłowe jako wychowanie intelektualnego aspektu osoby ; Wychowanie moralne jako kształcenie charakteru ; Kształcenie moralnej postawy człowieka.
Zawiera: Wychowanie estetyczne ; Sztuka w procesie nauczania i wychowania ("wychowanie przez sztukę") ; Cele i wartości "wychowania przez sztukę" ; Znaczenie sztuki sakralnej dla pracy wychowawczej i dla integralnego rozwoju osoby ludzkiej ; "Wychowanie przez sztukę" drogąrealizacji integralnego i integracyjnego wychowania człowieka ; Wychowawcze znaczenie i kształtujący wymiar sztuk teatralnych.
Zawiera: Wychowanie społeczne, państwowe i polityczne a kierunek wychowania społecznego, państwowego i narodowego ; Wychowanie do działalności politycznej (w ujęciu Guardiniego): istota polityki i działalności politycznej, wartości życia i wychowania państwowego ; Wychowanie i samowychowanie do życia w państwie - Państwo w nas ; Kształtowanie postay politycznej ; Wychowanie polityczne a szkoła.
Zawiera: Wychowanie religijne i chrześcijańskie ; Cele i ich namiastki w wychowaniu religijnym ; Wychowanie religijne a proces osiągania dojrzałości.
Zawiera: Metodyczne aspekty wychowania: metody, formy, techniki i środki wychowania ; Metoda i metodyka wychowania: pojęcie, grupy metod wychowania - typologia, zasady klasyfikowania metod wychowania ; Strategie i technologia pracy pracy wychowawczej ; Formy i techniki pracy wychowawczej ; Środki wychowawcze: wyjaśnienie pojęcia środek wychowawczy, uwarunkowania stosowania środków wychowawczych i kryteria ich doboru ; Najczęściej stosowane środki wychowawcze.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do socjologii / Barbara Szacka. - Wyd. 2 popr. i uzup. - Warszawa : Oficyna Naukowa, 2008. - 530 s. : il. ; 25 cm.
Bibliogr. s. 485-509.
Zawiera: Przedmowa do wydania drugiego; Przedmowa.
Zawiera: CZĘŚĆ PIERWSZA. PROLEGOMENA.
Zawiera: Rozdział I. CHARAKTER SOCJOLOGII I HISTORYCZNE WARUNKI JEJ POWSTANIA; Przedsocjologiczna wiedza o społeczeństwie; Przedsocjologiczna refleksja teoretyczna; Wiedza potoczna i wiedza naukowa; Historyczne warunki narodzin socjologii jako dyscypliny naukowej; Socjologia jako dyscyplina naukowa; Kształtowanie się socjologii jako dyscypliny naukowej; Socjologia jako jedna z nauk społecznych; Wewnętrzne zróżnicowanie socjologii; Socjologia współczesna; Socjologia współczesna a powojenna socjologia polska; Metody i narzędzia badawcze socjologii; Empiryczne poznawanie społeczeństwa; Narzędzia badawcze socjologa; Socjologia jako dyscyplina użyteczna praktycznie.
Zawiera: Rozdział II. BIOLOGICZNE PODSTAWY ŻYCIA SPOŁECZNEGO Z PERSPEKTYWY BIOLOGII EWOLUCYJNEJ; Ekologia, etologia i socjobiologia; Podstawowe problemy życia społecznego istot żywych; Sposoby rozwiązywania problemów życia społecznego wśród kręgowców; Mechanizmy ograniczania agresji; Współpraca i współdziałanie; Życie społeczne człowieka z perspektywy biologii ewolucyjnej.
Zawiera: Rozdział III. KULTURA; Kultura jako wyróżnik człowieka; Charakterystyka kultury jako atrybutu człowieka; Treść kultury; Wielość kultur i relatywizm kulturowy; Wielość kultur; Relatywizm kulturowy; Dziedziny kultury i kultura symboliczna; Kultura symboliczna; Kultura jako przedmiot zainteresowania socjologii.
Zawiera: Rozdział IV. ZMIANA SPOŁECZNO-KULTUROWA; Klasyczne teorie rozwoju społecznego: marksizm i ewolucjonizm; Marksizm; Ewolucjonizm; Typy społeczeństw; Społeczeństwo tradycyjne; Społeczeństwo przemysłowe; Społeczeństwo poprzemysłowe, ponowoczesne i informacyjne; Teorie modernizacji, konwergencji i zależności; Modernizacja; Koncepcja zależności i systemu światowego; Działania ludzi oraz ruchy jako czynniki zmiany; Ruchy społeczne.
Zawiera: CZĘŚĆ DRUGA. CZŁOWIEK W SPOŁECZEŃSTWIE.
Zawiera: Rozdział V. INTERAKCJE SPOŁECZNE; Pojęcie interakcji społecznej; Interakcje jako przedmiot zainteresowania psychologii; Interakcje jako przedmiot zainteresowania socjologii; Interakcja jako wymiana; Interakcja jako gra; Interakcja jako komunikacja; Społeczeństwo z perspektywy interakcji; Instytucje.
Zawiera: Rozdział VI. SOCJALIZACJA; Pojęcie socjalizacji; Osobowość; Osobowość jako przedmiot zainteresowania antropologii społecznej i socjologii; Rola społeczna; Dwa kierunki zainteresowań rolą społeczną; Rola społeczna a osobowość; Tożsamość; Rodzaje socjalizacji; Socjalizacja pierwotna; Socjalizacja wtórna; Resocjalizacja.
Zawiera: Rozdział VII. KONTROLA SPOŁECZNA; Kontrola społeczna i porządek społeczny; Konformizm; Dewiacja; Co to jest dewiacja; Dewiacja jako przedmiot zainteresowania socjologii; Rola dewiacji w zbiorowości; Kontrola społeczna jako reakcja na dewiację.
Zawiera: CZĘŚĆ TRZECIA. ZBIOROWOŚCI SPOŁECZNE.
Zawiera: Rozdział VIII. GRUPA SPOŁECZNA; Grupa społeczna jako przedmiot zainteresowania socjologii; Małe grupy jako mikrostruktury społeczne; Struktury wewnątrzgrupowe; Struktura socjometryczna; Struktura przywództwa; Struktura komunikowania; Spójność grupy; Wybrane rodzaje grup; Grupa pierwotna; Grupy własna i obca; Grupa odniesienia.
Zawiera: Rozdział IX. ORGANIZACJA FORMALNA; Celowe grupy formalne, czyli organizacje; Historyczne źródła socjologii organizacji; Max Weber i typ idealny biurokracji; Teorie zarządzania; "Patologie" organizacji formalnych; Organizacje jako przedmiot zainteresowania socjologii; Trzy poziomy analizy problematyki organizacji.
Zawiera: Rozdział X. SPOŁECZNOŚĆ LOKALNA; Historyczne źródła socjologii społeczności lokalnych; Ferdinand Tönnies i dwa typy zbiorowości; Socjologia amerykańska okresu międzywojennego; Franciszek Bujak; Społeczność lokalna i zbiorowość terytorialna; Społeczność lokalna; Zbiorowość terytorialna; Społeczności lokalne i zbiorowości terytorialne jako struktury średniego poziomu; Lokalizm; Społeczności lokalne w epoce globalizacji społeczeństwa informacyjnego.
Zawiera: Rozdział XI. NARÓD; Naród jako przedmiot zainteresowania socjologii; Zbiorowość etniczna; Charakter zbiorowości etnicznej; Rodzaje grup etnicznych; Grupa etniczna a naród; Dwie drogi kształtowania się narodów w Europie; Naród a nowoczesność; Trzy fale ruchów narodowych i kształtowania się państw narodowych w epoce nowoczesnej; Państwa wielonarodowe i narody wieloetniczne; Konflikty etniczne; Zawiłe drogi kształtowania się nowoczesnych narodów: przykład Polski; Od państwa do narodu; Od narodu do państwa; Mniejszości narodowe i etniczne we współczesnej Polsce.
Zawiera: CZĘŚĆ CZWARTA. PODZIAŁY SPOŁECZNE.
Zawiera: Rozdział XII. ZRÓŻNICOWANIE SPOŁECZNE I RUCHLIWOŚĆ SPOŁECZNA; Różnice i nierówności jako przedmiot zainteresowania socjologii; Trzy klasyczne spojrzenia na podziały społeczne; Karol Marks i pojecie historyczne klasy; Max Weber i trzy płaszczyzny podziałów społecznych; Koncepcje stratyfikacji (uwarstwienia); Klasy i warstwy - rozmaitość znaczeń; Klasa; Warstwa; Zróżnicowanie społeczno-zawodowe; Klasyfikacje i skale zawodów; Prestiż zawodu; Ruchliwość społeczna.
Zawiera: Rozdział XIII. ZRÓŻNICOWANIE SPOŁECZNE SPOŁECZEŃSTW PONOWOCZESNYCH; "Śmierć klas"; Klasa średnia; Underclass i marginalizacja społeczna; Bezrobocie; Bieda.
Zawiera: Rozdział XIV. ZRÓŻNICOWANIE SPOŁECZNE, NIERÓWNOŚCI I RUCHLIWOŚĆ SPOŁECZNA W POLSCE; Zróżnicowanie społeczno-zawodowe; Zróżnicowanie społeczno-zawodowe w okresie PRL; Zróżnicowanie społeczno-zawodowe po zmianie ustrojowej 1989 roku; Ruchliwość społeczna; Charakter ruchliwości społecznej; Mężczyźni i kobiety w procesie ruchliwości społecznej; Polska klasa średnia; Nierówności społeczne w świetle antropologicznych badań poborowych; Wieś w układzie nierówności społecznych; Wieś-miasto jako wymiar zróżnicowania społecznego; Zróżnicowanie ludności wiejskiej; Zróżnicowanie rolników; Oblicze polskiej biedy; Miary ubóstwa i ich ograniczenia; Zasięg i głębokość polskiego ubóstwa; Stara i nowa bieda; Długotrwała bieda jako zalążek underclass.
Zawiera: Rozdział XV. RÓŻNICE PŁCI JAKO RÓŻNICE SPOŁECZNE; Kobiety jako przedmiot zainteresowania nauk społecznych; Społeczne różnice płci; Różnice płci w sferze pracy; Różnice płci w sferze władzy i polityki; Różnice płci w sferze obyczaju; Feminizm i ruchy kobiece; Dylematy feminizmu; Ideologie feministyczne; Współczesne ruchy kobiece; Wpływ feminizmu i ruchów kobiecych na prawo europejskie.
Zawiera: CZĘŚĆ PIĄTA. INSTYTUCJE.
Zawiera: Rozdział XVI. SFERA REPRODUKCJI; Rodzina jako instytucja; Biologiczne podłoże reprodukcji ludzkiej; Pojęcie rodziny; Rozmaitość form rodziny; Europejska rodzina w epoce przedprzemysłowej; Gospodarstwo domowe, czyli domostwo; Małżonkowie, rodzice, dzieci; Rodzina w społeczeństwie przemysłowym; Rodzina współczesna; Współczesna rodzina jako rzeczywistość empiryczna i jako wartość; Współczesna rodzina polska.
Zawiera: Rozdział XVII. SFERA POLITYKI; Polityka i władza; Prawomocność władzy; Państwo; Kształtowanie się nowoczesnych państw europejskich; Państwa narodowe we współczesnym świecie; Demokracja; Demokracja i liberalizm; Demokracja i biurokracja; Elity i demokracja.
Zawiera: Rozdział XVIII. SFERA EKSPRESYJNO-INTEGRACYJNA; Edukacja; Zadania szkoły; Oświata w układzie nierówności społecznych; Kultura symboliczna społeczeństwa masowego; Kultura masowa; Kultura popularna; Kultura popularna w epoce społeczeństw ponowoczesnych; Religia; Różnorodność religii; Religia w społeczeństwach przemysłowych kręgu kultury europejskiej; Religia jako przedmiot zainteresowania socjologii.
Zawiera: Aneks.
Zawiera: Rozdział XIX. OPINIA PUBLICZNA I JEJ BADANIE; Problemy z definicją pojęcia opinii publicznej; Początki badań opinii publicznej; Kto prowadzi badania opinii publicznej w Polsce współczesnej; Akademickie badania opinii: Polski Generalny Sondaż Społeczny; Badania w służbie praktyki politycznej: Eurobarometr; Rynek badań komercyjnych; Organizacje badaczy opinii publicznej i reguły profesjonalnego zachowania; Sondaże prywatne i publiczne; Metody zbierania danych i definicja badanej populacji; Tematyka badań opinii publicznej; Ustalanie listy ważnych spraw publicznych; Doraźne badania opinii publicznej; Badania systematyczne; Badania przedwyborcze; Uwagi końcowe.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 526-563.
Zawiera: S. 15-46 : Rozdział 1 Podstawowe zagadnienia w badaniach nad motywacją : Przyczyny zachowań; Dążenie i unikanie; Główne problemy współczesnej teorii motywacji (Adaptacyjne uwarunkowania ludzkich zachowań, Źródła zachowania, Mechanizmy odpowiadające za kierunek zachowania, Wytrwałość, Rola uczuć, Różnice indywidualne, Samoregulacja zachowań, Czy ludzie mają wolę?); Teorie motywacji : rys historyczny (Teorie instynktów, Instynkty a motywacja, Freudowska teoria popędów); Teorie uczenia się (Watsonowska Szkoła Behawioryzmu, Teoria popędów Hulla, Skinnerowska teoria wzmocnienia, Teorie społecznego uczenia się, Teorie rozwoju oraz panowania nad sobą i środowiskiem, Teorie humanistyczne, Teorie poznawcze,); Biologia, uczenie się, poznanie. Najważniejsze zagadnienia.
Zawiera: S. 46-82 : Rozdział 2 Składniki motywacji : Biologia (Budowa mózgu ludzkiego, Przykład temperamentu, Bliźnięta jedno- i dwujajowe, Budowa mózgu a motywacja, Systemu mózgu, Skłonność do doznawania przyjemności, System nagród, Skłonność do przetwarzania informacji. Siatkowy układ aktywujące, Rodzaje neuroprzekaźników w przetwarzaniu informacji); Uczenie się (Uwaga a uczenie się, Warunkowanie klasyczne, Instrumentalne uczenie się, Teorie zachęty społecznej, Uczenie się a pamięć, Wiele systemów pamięci, System hipokampa (uczenie się na zasadzie bodziec-bodziec), System prążkowania (uczenie się na zasadzie bodziec - reakcja), System ciała migdałatowatego (uczenie się na zasadzie bodziec - wzmocnienie), Pamięć i poznanie); Poznanie (Teorie poznawcze, Natura czynników poznawczych, Przekonania, postawy i wartości, Teoria dysonansu poznawczego, Teorie ukryte, Nawyki i zachowania automatyczne a czynniki poznawcze, Przykład : Jakie są przyczyny szczęścia?, Różnice między ludźmi, Przykład podejścia składnikowego); Najważniejsze zagadnienia.
Zawiera: S. 83-117 : Rozdział 3 Głód i jedzenie : Jak ludziom udaje się unikać toksyn? (Biologia, Uczenie się, Poznanie), Wybór pożywienia (Jedzenie a energia : tłuszcze, węglowodany, białka, Pożywienie i składniki odżywcze, Ewolucja mięsożerności człowieka, Biologia, Uczenie się, Poznanie); Głód a jedzenie; Problem nadwagi i otyłości (Schachtera teoria głodu i jedzenia, Progowa teoria głodu, jedzenia i otyłości); Trudności, na które napotykają osoby odchudzające się; Zdrowotne konsekwencje otyłości i zrzucania wagi; Wspólne biesiadowanie oraz jedzenie jako czynność społeczna.
Zawiera: S. 118-155 : Rozdział 4 Namiętność, miłość, seks : Podniecenie seksualne u człowieka; Przyciąganie, namiętność i miłość a reprodukcja; Biologiczne różnice między mężczyznami a kobietami (Hormony płciowe, Dymorfizm płciowy, Polityka różnic biologicznych); Orientacja seksualna.
Zawiera: S. 156-196 : Rozdział 5 Pobudzenie i kierowanie uwagą a maksymalna efektywność działania : Definicja pobudzenia; Pobudzenie korowe (Siatkowy układ aktywujący, Pomiar aktywności kory mózgowej); Autonomiczny układ nerwowy; Pobudzenie i afekt a skuteczność działania; Pobudzenia a uwaga; Wątpliwości wzbudzane przez teorię optymalnego funkcjonowania; Pobudzenie osobowościowe (lęk); Pobudzenie sytuacyjne (przeciążenie sensoryczne); Pobudzenie sytuacyjne (dysonans poznawczy); Pobudzenie sytuacyjne (bycie ocenianym); Z perspektywy ewolucyjnej.
Zawiera: S. 197-231 : Rozdział 6 Czuwanie, spanie i marzenia senne : Geneza snu - stanowisko ewolucyjne; Czuwanie i sen a aktywność EEG (Wskaźniki sanów snu i czuwania, Model snu Jouveta, Model snu i marzeń sennych Hobsona, Dlaczego zasypiamy i dlaczego się budzimy?, Indywidualne różnice w rytmie snu, Inne rytmy snu, Skutki braku snu, Paradoksalne efekty braku snu); Funkcja snu REM (Paraliż towarzyszący fazie REM, Pozbawienie ludzi snu REM, REM - efekt odbicia, Pozbawianie zwierząt snu - REM, Motywacyjne teorie snu REM, Teorie organizacji neuronowej REM, Różnice indywidualne w zapotrzebowaniu na sen REM); Marzenia senne (Teoria aktywizacji/syntezy Hobsona, Znaczenie marzeń sennych, Status teorii, Hartmanna teoria snu); Zaburzenia snu (Bezsenność, Bezdech periodyczny we śnie).
Zawiera: S. 232-272 : Rozdział 7 Używanie i nadużywanie substancji psychoaktywnych : Perspektywa ewolucyjna, Podstawowe pojęcia i koncepcje (Nałogi - definicja Światowej Organizacji Zdrowia, Nadużywanie substancji psychoaktywnych, Substancje psychoaktywne, , Uzależnienie, Tolerancja, Solomona model tolerancji jako procesu opozycyjnego, Odstawienie substancji, Głód); Dlaczego ludzie się uzależniają? ; Powody pierwszego sięgnięcia po substancje psychoaktywne ; Dlaczego substancje psychoaktywne uzależniają; Heroina i morfina; Środki pobudzające : kokaina i amfetamina ; Środki halucynogenne (Konopie indyjskie i LSD); Nikotyna; Alkohol.
Zawiera: S. 272-310 : Rozdział 8 Agresja, przymus, złość : Tradycyjna definicja agresji; Badania nad agresją; Nowe koncepcje dotyczące agresji; Pomiar ludzkiej agresywności. Biologiczny składnik agresji; Agresja - uczenie się; Poznawczy składnik agresji; Przemoc wśród młodzieży; Agresja a działania przestępcze.
Zawiera: S. 311-352 : Rozdział 9 Emocje i stres a zdrowie : Emocje a motywacje (Definicja emocji, Uniwersalna natura emocji, Emocje a ocena sytuacji); Czym jest stres? ; Biologiczny składnik stresu ; Uczenie się jako składnik stresu; Poznawcze składniki stresu; Moderatory stresu.
Zawiera: S. 353-392 : Rozdział 10 Emocje niespójne z celem (negatywne) : Strach a lęk; Pesymizm a depresja ; Poczucie winy i wstydu.
Zawiera: S. 393-427 : Rozdział 11 Emocje spójne z celem (pozytywne) : Szczęście ; Szczęście a radzenie sobie ze stresem ; Niepewność a radzenie sobie ; Dlaczego lubimy dreszczyk emocji, czyli motywacja do podejmowania ryzyka ; Optymizm i nadzieja ; Rola wczesnych doświadczeń. Pojęcie przywiązania (więzi).
Zawiera: S. 429-460 : Rozdział 12 Od ciekawości do twórczości : Ciekawość a eksploracja ; Poszukiwanie doznań ; Twórczość.
Zawiera: S. 461-489 : Rozdział 13 Potrzeba sprawowania kontroli, doskonalenia się oraz poczucia własnej wartości : Potrzeba przewidywalności oraz sprawowania kontroli ; Motywacja do doskonalenia się oraz do odnoszenia sukcesów ; Samoocena.
Zawiera: S. 490-525 : Rozdział 14 Samoregulacja motywacji : Samoregulacja zachowań ; Wyznaczanie celów ; Samoregulacja i wizerunek sibie ; Nastawienie na proces.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej