Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(59)
Forma i typ
Książki
(30)
Artykuły
(27)
Czasopisma
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(26)
tylko na miejscu
(16)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(1)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(4)
Kielce - Czytelnia
(3)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(2)
Busko zdrój - czytelnia
(4)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(5)
Jędrzejów - czytelnia
(1)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(1)
Końskie - wypożyczalnia
(4)
Opatów - wypożyczalnia
(1)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(2)
Pińczów - czytelnia
(3)
Sandomierz - wypożyczalnia
(3)
Sandomierz - czytelnia
(1)
Starachowice - wypożyczalnia
(1)
Starachowice - czytelnia
(2)
Staszów - wypożyczalnia
(6)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(3)
Włoszczowa - czytelnia
(2)
Autor
Jarosz Ewa
(6)
Iwaniec Dorota
(3)
Kałka Izabela
(3)
Szmagalski Jerzy
(3)
Dębski Maciej
(2)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Syska Dariusz
(2)
Bajus Anna
(1)
Barea Consuelo (1949- )
(1)
Bińczycka Jadwiga
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Bugajska-Jaszczołt Beata
(1)
Bukała Jerzy
(1)
Buła Anna
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Chojnacka-Synaszko Barbara
(1)
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(1)
Czudek-Ślęczka Sonia
(1)
Daraszkiewicz Erna
(1)
Fanning Patrick
(1)
Frieske Kazimierz Wojciech (1946- )
(1)
Grabowiec Anna
(1)
Grzeszkiewicz Bożena
(1)
Gwizdek Bożena
(1)
Joniec-Kur Aleksandra
(1)
Jopkiewicz Andrzej
(1)
Katarzyna Kulesza
(1)
Koprowicz Anna psycholog
(1)
Kozieł Beata
(1)
Krasiejko Izabela
(1)
Kukołowicz Maria
(1)
Kątna Mirosława
(1)
Kłosińska Tatiana
(1)
Landis Dana
(1)
Lewandowska Bożena
(1)
Lisowska Elżbieta
(1)
Lorenc-Steinmec Aleksandra
(1)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Maćkowicz Jolanta
(1)
Małgorzata Szewczyk
(1)
McKay Matthew
(1)
McKay Matthew (1948- )
(1)
Mellibruda Jerzy (1938- )
(1)
Mróz Maria
(1)
Paleg Kim
(1)
Palmer Sue
(1)
Pawlus Marta
(1)
Pirogowicz Iwona
(1)
Polanowski Jarosław
(1)
Poławski Paweł
(1)
Prusinowska-Marek Alina
(1)
Reclik Renata
(1)
Rozenkranc Agnieszka
(1)
Ruszkowska Marzena
(1)
Sajkowska Monika
(1)
Samborska Iwona
(1)
Schejbal Jan (1930-1997)
(1)
Sikora Piotr
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Skowrońska Aleksandra
(1)
Sokołowska Ewa
(1)
Steciwko Andrzej (1950- )
(1)
Stelmach Jacek
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Tucholska Stanisława
(1)
Walijewski Kazimierz
(1)
Wiśniewska-Kin Monika
(1)
Wojciechowska Katarzyna
(1)
Wąsiński Arkadiusz
(1)
Wątorek Krzysztof
(1)
Włodarczyk Joanna
(1)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(1)
Zaremba Alicja
(1)
Zwoliński Andrzej (1957- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(19)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(56)
nieznany (pol)
(2)
nieznany (pl+)
(1)
Język
polski
(58)
nieznany (xxx)
(1)
Temat
Przemoc w rodzinie
(23)
Dziecko maltretowane
(19)
Dziecko
(17)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(12)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(10)
Rodzina
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Dzieci
(4)
Patologia społeczna
(4)
Młodzież
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Opieka społeczna
(3)
Przemoc
(3)
Rodzice
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Alkoholizm
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dziecko chore
(2)
Dziecko krzywdzone
(2)
Dziecko trudne
(2)
Gniew
(2)
Narkomania
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Prawa dziecka
(2)
Przemoc fizyczna
(2)
Przemoc seksualna
(2)
Rodzina niepełna
(2)
Rodzina zastępcza
(2)
Szkolnictwo
(2)
Agresywność
(1)
Alkoholizm a rodzina
(1)
Alkoholizm rodziców
(1)
Ankieta
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Bezrobocie
(1)
Caritas
(1)
Caritas Diecezji Kieleckiej
(1)
Cukrzyca typu I
(1)
Czytanie
(1)
Dewiacje społeczne
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dyskalkulia
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecięcy Szpital Kompleksowej Rehabilitacji "Górka" (Busko-Zdrój)
(1)
Dziecko - psychologia
(1)
Dziecko - socjologia
(1)
Dziecko chore na cukrzycę
(1)
Dziecko chore na nowotwory
(1)
Dziecko chore na padaczkę
(1)
Dziecko miejskie
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z autyzmem
(1)
Dziecko z rodziny alkoholowej
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko zagrożone
(1)
Edukacja medialna
(1)
Fonem
(1)
Głusi
(1)
Integracja niepełnosprawnych
(1)
Interwencja kryzysowa (psychol.)
(1)
Klasa szkolna
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje wychowawcze
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konflikt rodzinny
(1)
Krzywda
(1)
Lateralizacja
(1)
Ludzie starzy
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie (Kielce)
(1)
Mowa
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele języków obcych
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Niewidomi
(1)
Odporność
(1)
Odporność psychiczna
(1)
Ofiary przestępstw
(1)
Opieka nad dzieckiem
(1)
Organizacje pozarządowe
(1)
Padaczka
(1)
Państwo dobrobytu
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pisanie
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Policyjna Izba Dziecka (Kielce)
(1)
Policyjna izba dziecka
(1)
Polski Związek Głuchych (Kielce)
(1)
Polski Związek Niewidomych (Kielce)
(1)
Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym (Kielce)
(1)
Pomoc społeczna
(1)
Poradnia Fizjologii i Zaburzeń Rozwoju (Kielce)
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Temat: czas
1989-
(8)
2001-0
(3)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(2)
Busko-Zdrój (woj. świętokrzyskie)
(1)
Małopolskie, województwo
(1)
Ostrowiec Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Rozwój dziecka a zaniedbania wychowawcze
(1)
Wroclaw (woj. dolnośląskie)
(1)
Zawiercie (woj. śląskie)
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(3)
Artykuł problemowy
(2)
Artykuł z czasopisma
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Bibliografia
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Encyklopedie
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Psychologia
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
59 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 10 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 240572/czyt.15 (1 egz.)
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 39744 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39998 (1 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29582 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45527 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24822 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48452 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42740 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24666 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27479 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 26183 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31012 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
(Metodyka pracy socjalnej)
Bibliografia strony 185-197.
Książka poświęcona została pedagogicznym aspektom pracy asystenta rodziny. Asystent rodziny znajdzie tu inspiracje dotyczące prowadzenia spotkań z rodzinami, które mają na celu poszerzyć ich wiedzę dotyczącą potrzeb i możliwości dzieci w różnym wieku, jak również wzmocnić więzi rodzic – dziecko. W tych rodzinach, w których z diagnozy przeprowadzonej przez pracownika socjalnego wynika, że rodzina ma potencjał do zmiany, warto bowiem podjąć gruntowne działania w celu poprawy funkcjonowania rodziców. Książka zawiera również treści dotyczące standardów przeciwdziałania przemocy względem dzieci oraz form terapii dzieci z traumą rozwojową.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 264909 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47975 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 50329 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29617 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32567 (1 egz.)
Pozostałe zbiory
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44043 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 175-177.
Zawiera: Rozdział 1. Charakterystyka zjawiska przemocy wobec dzieci.
Zawiera: 1. Historia krzywdzenia dzieci.
Zawiera: 2. Pojęcie "krzywdzenia dzieci".
Zawiera: 3. Rodzaje przemocy wobec dzieci ; Przemoc fizyczna ; Klapsy ; Dlaczego bicie, klapsy, a a nawet pozornie nieszkodliwe uderzenia, jak uderzenie w dłoń są groźne dla małego dziecka? Sposoby wyrażania tłumionego gniewu ; Jaką długoterminową "naukę" wynosi dziecko z doświadczenia bycia bitym? ; Przemoc psychiczna (emocjonalna) ; Przemoc seksualna (wykorzystywanie seksualne) ; Zaniedbywanie.
Zawiera: 4. Skala zjawiska przemocy wobec dzieci.
Zawiera: 5. Czynniki ryzyka krzywdzenia dzieci.
Zawiera: 6. Objawy dziecka krzywdzonego - diagnoza ; Funkcjonowanie fizyczne (zdrowie, rozwój fizyczny dziecka) ; Funkcjonowanie emocjonalne ; Funkcjonowanie w relacji z dorosłym ; Funkcjonowanie w grupie rówieśniczej ; Funkcjonowanie w szkole w roli ucznia.
Zawiera: 7. Wywiady z rodzicem wspierającym.
Zawiera: 8. Potrzeby dziecka ; Potrzeba bezpieczeństwa ; Potrzeba bliskości ; Potrzeba przynależności ; Potrzeba akceptacji.
Zawiera: 9. Następstwa przemocy wobec dzieci.
Zawiera: 10. Pojęcie urazu psychicznego.
Zawiera: 11. Dziecko w rodzinie z przemocą.
Zawiera: 12. Przyczyny przemocy wobec dzieci.
Zawiera: 13. Alkohol a przemoc.
Zawiera: Rozdział 2. Wykorzystywanie seksualne dzieci.
Zawiera: 1. Definicja.
Zawiera: 2. Skala zjawiska.
Zawiera: 3. Dziecko w roli ofiary ; Popęd seksualny dziecka ; Naturalna ciekawość dziecka ; Nawykowy szacunek wobec osoby dorosłej ; Potrzeba opieki i uwagi ; Okres przekory dziecka ; Brak wiedzy.
Zawiera: 4. Pojęcie kazirodztwa.
Zawiera: 5. charakterystyka rodziny, w której dochodzi do kazirodztwa.
Zawiera: 6. Fazy relacji kazirodczej ; I faza - utajenie, ukrywanie związku ; II faza - bezradność dziecka ; III faza - usidlenie i przystosowanie ; IV faza - odroczone, sprzeczne i nieprzekonywujące ujawnienie ; V faza - wycofywanie.
Zawiera: 7. Objawy wykorzystywania seksualnego ; Objawy somatyczne ; Objawy psychologiczne i behawioralne ; Wiek a rodzaj objawów.
Zawiera: 8. Interwencja w sytuacji wykorzystywania seksualnego dziecka.
Zawiera: 9. Wskazówki dotyczące rozmowy z rodzicem.
Zawiera: 10. Pierwszy kontakt z dzieckiem.
Zawiera: 11. Skutki emocjonalne wykorzystywania seksualnego.
Zawiera: 12. Czynniki wpływające na cierpienie dziecka wykorzystywanego seksualnie.
Zawiera: 13. Czynniki zmniejszające cierpienie dziecka.
Zawiera: 14. Sprawcy przemocy seksualnej wobec dzieci.
Zawiera: Rozdział 3. Pomoc dziecku krzywdzonemu.
Zawiera: 1. Mity i stereotypy związane z przemocą.
Zawiera: 2. System pomocy dziecku krzywdzonemu.
Zawiera: 3. Kompetencje służb ; Policja ; Prokuratura ; Pomoc społeczna ; Służba zdrowia ; Placówki oświatowe ; Organizacje pozarządowe.
Zawiera: 4. Zespoły interdyscyplinarne.
Zawiera: 5. Przepisy prawne a ochrona dziecka przed przemocą ; Prawo karne ; Przestępstwo zgwałcenia ; Czynności seksualne z osobą nieporadną ; Nadużycie stosunku zależności ; Wykorzystywanie seksualne małoletniego ; Kazirodztwo ; Rozpowszechnianie pornografii ; Zmuszanie do prostytucji ; Znęcanie się ; Rozpijanie małoletniego ; Porzucenie dziecka lub osoby bezradnej ; Uprowadzenie dziecka lub osoby bezradnej ; Prawo rodzinne i opiekuńcze ; Władza rodzicielska ; Ograniczenie władzy rodzicielskiej ; Pozbawienie władzy rodzicielskiej ; Zawieszenie władzy rodzicielskiej ; Ustawa o Przeciwdziałaniu Przemocy w Rodzinie.
Zawiera: 6. Pomoc psychologiczna dziecku krzywdzonemu i jego rodzinie ; Cele terapii dziecka krzywdzonego ; Terapia indywidualna dziecka ; Terapia grupowa ; Poruszane wątki tematyczne ; Trudności podczas pracy terapeutycznej z dziećmi krzywdzonymi ; Terapia rodzinna.
Zawiera: 7. Przeciwdziałanie przemocy w rodzinie i zjawisku krzywdzenia dzieci.
Zawiera: 8. Wskazówki dla rodziców ; Rozmowa z dzieckiem, które doświadczyło przemocy seksualnej ; Interwencja ; Prawa rodzica wspierającego ; Uczucia rodziców ; Pomoc psychologiczna dla rodzica wspierającego ; Pomoc psychologiczna dla rodzica krzywdzącego ; Zapobieganie krzywdzeniu dzieci.
Zawiera: Informacje o wybranych placówkach pomagających osobom doświadczającym przemocy w rodzinie ; Województwo Dolnośląskie ; Województwo Kujawsko-Pomorskie ; Województwo Lubelskie ; Województwo Lubuskie ; Województwo Łódzkie ; Województwo Małopolskie ; Województwo Mazowieckie ; Województwo Opolskie ; Województwo Podlaskie ; Województwo Podkarpackie ; Województwo Pomorskie ; Województwo Śląskie ; Województwo Świętokrzyskie ; Województwo Warmińsko-Mazurskie ; Województwo Wielkopolskie ; Województwo Zachodniopomorskie.
Zawiera: Ważne adresy internetowe.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera: Wstęp / Jadwiga Bińczycka.
Zawiera: Stosunek do dziecka w okresie staropolskim / Janusz Tazbir.
Zawiera: Kara cielesna w świetle Biblii / Janusz Tarnowski.
Zawiera: Kara cielesna w świetle polskiego i międzynarodowego prawa / Adam Łopatka.
Zawiera: Bici biją - z życia wzięte / Maria Łopatkowa.
Zawiera: Dzieci bite w świetle badań i doświadczeń psychiatry dziecięcego / Jadwiga Komender.
Zawiera: Zjawisko krzywdzenia dzieci w świetle badań empirycznych / Monika Sajkowska.
Zawiera: O biciu... i innych sprawach / Janusz Korczak.
Zawiera: Drama - Teatr Wymiany / Sandra Hesten.
Zawiera: List do Ojca Świętego.
Zawiera: Apel uczestników konferencji "Bici biją" do władz RP.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera m.in.: S. 15-28 : Przemiana dzieciństwa jako wyznacznik przemian edukacyjnych / Iwona Samborska.
Zawiera m.in.: S. 42-67 : Opieka wnuków nad dziadkami w przestrzeni wspólnoty rodzinnej / Sonia Czudek-Ślęczka, Arkadiusz Wąsiński.
Zawiera m.in.: S. 68-78 : Problemy wczesnej edukacji medialnej / Tatiana Kłosińska.
Zawiera m.in.: S. 79-90 : Wychowanie dla bezpieczeństwa we współczesnym społeczeństwie. Wybrane dylematy i zagrożenia / Małgorzata Zalewska-Bujak.
Zawiera m.in.: S. 91-103 : Bezpieczeństwo w życiu przedszkolaka - komunikat z badań / Katarzyna Wojciechowska.
Zawiera m.in.: S. 104-114 : Zjawisko krzywdzenia dzieci - próba analizy wybranych raportów / Beata Kozieł.
Zawiera m.in.: S. 167-177 : Wspieranie samodzielności myślowej uczniów klas początkowych w praktyce szkolnej / Anna Buła.
Zawiera m.in.: S. 179-188 : Wspieranie aktywności matematycznej dzieci w młodszym wieku szkolnym / Renata Reclik.
Zawiera m.in.: S. 189-196 : Myślenie metaforyczne dzieci w wieku wczesnoszkolnym - niewykorzystane i zaniedbane możliowości, zanikająca szansa... / Monika Wiśniewska-Kin.
Zawiera m.in.: S. 209-221 : Rozwój emocjonalno-społeczny dzieci w wieku przedszkolnym / Bożena Grzeszkiewicz.
Zawiera m.in.: S. 122-138 : Potrzeba kształtowania kompetencji społeczno-emocjonalnych małego dziecka / Aleksandra Skowrońska.
Zawiera m.in.: S. 239-251 : Dzieci w młodszym wieku szkolnym wobec oferty zagospodarowania czasu wolnego w placówkach świetlicowych / Barbara Chojnacka-Synaszko.
Zawiera m.in.: S. 252-274 : Zachowania ryzykowne małych dzieci jako przejaw socjopatologii rodziny na pograniczu polsko-czeskim / Jacek Stelmach.
Tekst częśc. ang., czes., słowac. Streszcz. ang., pol. przy pracach. Spis treści także ang.
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 217-218.
Zawiera: I. Przegląd i analiza zjawisk związanych z przemocą domową.
Zawiera: Przemoc gorąca i chłodna. Strategie powstrzymywania przemocy. Przemoc psychiczna. Fazy cyklu przemocy. Zespół zaburzeń stresu pourazowego. Proces wiktymizacji. Dzieci jako ofiary przemocy domowej wśród dorosłych. Długa historia krzywdzenia dzieci. Formy krzywdzenia dzieci. Diagnozowanie przemocy wobec dzieci. Źródła cierpienia i strachu dzieci. Remedium na cierpienie i ból dziecka. Sytuacja dziecka w rodzinie alkoholowej. Skutki przemocy i krzywdzenia dzieci. Polskie zasoby w przeciwdziałaniu przemocy. Polskie dylematy i wyzwania.
Zawiera: II. Przemoc domowa i uzależnienia jako zagrożenia zdrowia psychicznego.
Zawiera: III. Przemoc jako patologiczna forma sprawowania kontroli nad ofiarami.
Zawiera: IV. Przemoc domowa - lęk i strach.
Zawiera: Odróżnianie leku i strachu. Sposoby wyjaśniania obecności lęku. Lęk dorosłego i lęk dziecka. Rozpoznawanie zatrważających i automatycznych myśli. Strategie rozwijania zdolności do radzenia sobie z lękiem.
Zawiera: V. Umysł zniewalany przemocą.
Zawiera: VI. Polskie doświadczenia i wyzwania w przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie.
Zawiera: Trzy nurty. Wspólny problem. Krzywdzenie dzieci. Co dalej?
Zawiera: VII. Zjawisko przemocy domowej w życiu młodych Polaków.
Zawiera: VIII. Rozmiary przemocy w rodzinie wśród mieszkańców Warszawy.
Zawiera: IX. Postawy wobec zjawiska przemocy w rodzinie wśród mieszkańców Warszawy.
Zawiera: X. Interwencje wobec sprawców przemocy.
Zawiera: Różne modele programów dla sprawców. Podstawowe założenia programów dla sprawców. Podstawowe elementy modelu programów dla sprawców. Nabór i selekcja uczestników. Wstępne rozpoznanie diagnostyczne. Pogłębiona diagnoza. Reguły uczestnictwa w programie. Podstawowe treści edukacyjne.
Zawiera: XI. Utrwalone ślady przemocowego skrzywdzenia.
Zawiera: Wewnętrzna struktura doświadczenia krzywdy osobistej. Ciężar nieprzebaczonej krzywdy. Droga wyzwalania. Pogoda ducha, mądrość i odwaga. Nowy porządek.
Zawiera: XII. Utrata i poszukiwanie mocy osobistej.
Zawiera: Formy i przejawy mocy. Aspekty mocy. Moc negowania i potwierdzania. Moc posiadania. Używanie wewnętrznej mocy do wpływania na innych. Pułapki mocy. Na bakier z mocą, czyli kompleks Guliwera. Utrata mocy. Jak budować indywidualne źródła mocy.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej ; nr 58)
Zawiera: S. 13-22 : Pomoc choremu uczniowi w szkole / Bożena zawadzka.
Zawiera: S. 23-35 : Przeciwdziałanie społecznemu wykluczeniu osób niepełnosprawnych i ich rodzin - poszukiwanie nowych formuł działań wzmacniających integrację w społeczności lokalnej / Sławomira Sadowska.
Zawiera: S. 37-49 : Wspomaganie rozwoju dziecka niepełnosprawnego w organizacjach i stowarzyszeniach pozarządowych na terenie Kielc / Mirosław Rutkowski.
Zawiera: S. 51-60 : Aspekt pomocy i opieki pedagogicznej nad dzieckiem z chorobą nowotworową / Józef Binnebesel.
Zawiera: S. 61-72 : Terapia zaburzeń mowy / Stefan J. Rittel.
Zawiera: S. 73-79 : Instytucjonalne formy pomocy dzieciom i młodzieży w środowisku wielkomiejskim / Małgorzata Prokosz.
Zawiera: S. 81-90 : Opieka instytucjonalna nad dzieckiem w Polsce w nowym systemie: typy placówek, zasady działania, funkcje i formy działalności / Piotr Kowolik.
Zawiera: S. 91-96 : Instytucja rodzin zastępczych w świetle nowych regulacji prawnych / Renata Stojecka-Zuber.
Zawiera: S. 97-101 : Refleksje nad rozwojem rodzinnych domów dziecka / Albin Kelm.
Zawiera: S. 103-106 : Grupa usamodzielnienia jako kameralna forma wychowania instytucjonalnego / Urszula Kamińska.
Zawiera: S. 107-110 : Grupy psychoedukacyjne - istotne ogniwo w lokalnym systemie pomocy rodzinie (analiza na podstawie grupy psychoedukacyjnej dla dorosłych osób doświadczających przemocy w rodzinie) / Adela Kożyczkowska.
Zawiera: S. 111-115 : Caritas - kierunki i formy pomocy dziecku i rodzinie w środowisku lokalnym / Tomasz Sosnowski.
Zawiera: S. 117-126 : Instytucjonalna pomoc dziecku i rodzinie żyjącej w ubóstwie materialnym spowodowanym alkoholizmem rodziców / Helena Marzec.
Zawiera: S. 127-136 : Rodzina rozwiedziona a zachowania emocjonalne dziecka / Henryk Cudak.
Zawiera: S. 137-147 : Organizacja pomocy wobec matek rodzin samotnych matek / Małgorzata Wolska-Długosz.
Zawiera: S. 149-157 : Podstawowe zadania w pracy z dzieckiem i rodziną w grupie ryzyka / Elżbieta Bielecka.
Zawiera: S. 159-174 : Problem uwarunkowań oraz profilaktyki wobec przemocy nad dzieckiem w rodzinie / Andrzej Olubiński.
S. 175-184 : Zniewolone dzieciństwo, trajektoria jako kategorie w analizie seksualnego krzywdzenia dzieci / Elżbieta Lisowska.
Zawiera: S. 185-190 : Instytucjonalne formy pomocy dziecku krzywdzonemu w rodzinie (na przykładzie Kielc) / Jolanta Biała.
Zawiera: S. 191-204 Policyjna izba dziecka w systemie profilaktyki i resocjalizacji nieletnich niedostosowanych społecznie i przestępczych / Mirosław Jamrożek.
Zawiera: S. 205-225 : Przezwyciężanie sytuacji kryzysowych w rodzinie / Jerzy Stochmiałek.
Zawiera: S. 227-232 : Procedura "Niebieskiej Karty" jako forma profilaktyki przemocy w rodzinie / Mirosława Skawińska.
Zawiera: S. 233-242 : Czynniki środowiska rodzinnego zwiększające uzywanie alkoholu przez młodzież w świetle literatury / Jolanta Jarczyńska.
Zawiera: S. 243-252 : Z pomocą dzieciom dotkniętym patologią alkoholową (na przykładzie Diecezji Kieleckiej) / Jan Śledzianowski.
Zawiera: S. 253-266 : Profilaktyka narkomanii na przykładzie programów realizowanych w Centrum Kompetencyjnym w Głogowie.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 15-28: Przemiana dzieciństwa jako wyznacznik przemian edukacyjnych / Iwona Samborska.
Zawiera: S. 29-41: Nieobecna praktyka - o wykorzystaniu strategii rozwijających krytyczną refleksję w edukacji wczesnoszkolnej / Iwona Czaja-Chudyba.
Zawiera: S. 42-67: Opieka wnuków nad dziadkami w przestrzeni wspólnoty rodzinnej / Sonia Czudek-Ślęczka, Arkadiusz Wąsiński.
Zawiera: S. 68-78: Problemy wczesnej edukacji medialnej / Tatiana Kłosińska.
Zawiera: S. 79-90: Wychowanie dla bezpieczeństwa we współczesnym społeczeństwie. Wybrane dylematy i zagrożenia / Małgorzata Zalewska-Bujak.
Zawiera: S. 91-103: Bezpieczeństwo w życiu przedszkolaka - komunikat z badań / Katarzyna Wojciechowska.
Zawiera: S. 104-114: Zjawisko krzywdzenia dzieci - próba analizy wybranych raportów / Beata Kozieł.
Zawiera: S. 117-129: Current nature of childern's education in Czech pre-school institutions / Radmila Burkovičová.
Zawiera: S. 130-138: Školná vzdêlávacï program a plán autoevaluace materské školy / Alexandra Tomášová.
Zawiera: S. 167-178: Wspieranie samodzielności myślowej uczniów klas początkowych w praktyce szkolnej / Anna Buła.
Zawiera: S. 179-188: Wspieranie aktywności matematycznej dzieci w młodszym wieku szkolnym / Renata Reclik.
Zawiera: S. 189-196: Myślenie metaforyczne dzieci w wieku wczesnoszkolnym - niewykorzystane i zaniedbane możliowości, zanikająca szansa... / Monika Wiśniewska-Kin.
Zawiera: S. 197-208 : Zadania edukacyjne jako czynnik wspierający rozwój dzieci w młodszym wieku szkolnym / Jolanta Bonar.
Zawiera: S. 209-221 : Rozwój emocjonalno-społeczny dzieci w wieku przedszkolnym / Bożena Grzeszkiewicz.
Zawiera: S. 222-238 : Potrzeba kształtowania kompetencji społeczno-emocjonalnych małego dziecka / Aleksandra Skowrońska.
Zawiera: S. 239-251 : Dzieci w młodszym wieku szkolnym wobec oferty zagospodarowania czasu wolnego w placówkach świetlicowych / Barbara Chojnacka-Synaszko.
Zawiera: S. 252-274 : Zachowania ryzykowne małych dzieci jako przejaw socjopatologii rodziny na pograniczu polsko-czeskim / Jacek Stelmach.
Książka
W koszyku
(Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej = Works of Holy Cross University, ISSN 1234-7604 ; nr 123)
Symbol UKD: 37.012:159.922.7:316.811/.815](07)
Bibliogr. s. 270-283.
Zawiera: Wprowadzenie do diagnozowania pedagogicznego ; Metodologiczne aspekty diagnozy ; Pojęcie i rodzaje diagnozy ; Klasyfikacja cech ; Metody diagnozy rozwiniętej ; Diagnoza indywidualnego przypadku i diagnoza środowiskowa ; Kontakt diagnostyczny ; Błędy diagnostyczne.
Zawiera: Wprowadzenie do teorii potrzeb: pojęcie potrzeby, rodzaje potrzeb człowieka, potrzeby ponadpodmiotowe i potrzeby opiekuńcze.
Zawiera: Diagnostyka w doświadczeniach czołowych polskich pedagogów społęcznych ; Diagnoza kliniczno-wychowawcza Janusza Korczaka ; Diagnoza społeczna Heleny Radlińskiej ; Diagnostyka społeczna w ujęciu Aleksandra Kamińskiego - kontynuacja i rozwój.
Zawiera: Diagnozowanie zaburzeń rozwojowych dzieciństwa i okresu dojrzewania: przyczyny i rodzaje zaburzeń.
Zawiera: Pedagogiczna diagnoza rodziny: teorie funkcjonowania rodziny, czynniki opisujace funcjonowanie rodziny jako środowiska wychowawczego, pedagogiczne typologizacje rodzin - przykłady, zasady pedagogicznej diagnozy rodziny.
Zawiera: Rozpoznawanie krzywdzenia dziecka w rodzinie: rodzaje krzywdzenia dzieci, sfery zniewolonego dzieciństwa.
Zawiera: Diagnozowanie sytuacji szkolnej ucznia: diagnoza szkoły jako środowiska wychowawczego, diagnoza funkcjonowania dziecka w rolach szkolnych, wybrane aspekty diagnozowania przystosowania uczniów do szkoły, czynniki selekcji szkolnej.
Streszcz. ang. Spis treści także ang.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Materiały z konferencji naukowo-szkoleniowej, Kielce, 21-23 lutego 1997 r.
Bibliogr. przy ref., publ. J. Schejbala s. 13.
Zawiera: S. 9-14 : Lekarz medycyny Jan Schejbal (1930-1997) / Andrzej Jopkiewicz.
Zawiera: S. 21-29 : Problemy zdrowotne i psycho-społeczne dojrzewającej młodzieży / Marian Krawczyński.
Zawiera: S. 31-38 : Stan zdrowia fizycznego populacji w wieku szkolnym / Jadwiga Kopczyńska-Sikorska.
Zawiera: S. 39-43 : Działalność i zadania Poradni Fizjologii i Zaburzeń Rozwoju w Kielcach w latach 1960-1995 / Jan Schejbal.
Zawiera: S. 45-51 : Nieograniczony zespół opóźnienia rozwoju - etiologia, patogeneza, diagnozowanie i leczenie / Barbara Woynarowska.
Zawiera: S. 53-56 : Zagrożenia zdrowotne związane z wczesną aktywnością seksualną młodzieży / Hanna Cerańska-Goszczyńska.
Zawiera: S. 57-64 : Zmiany zachowań zdrowotnych młodzieży szkolnej w Polsce w latach 1990-1994 / Barbara Woynarowska, Anna Oblacińska, Ilona Burzyńska, Joanna Mazur.
Zawiera: S. 65-71 : Postrzeganie własnego zdrowia i wyglądu przez młodzież w wieku 11-15 lat w Polsce / Maria Jodkowska (i in.).
Zawiera: S. 73-77 : Problemy zdrowotne okresu pokwitania u dziewcząt / Maria Pułtorak.
Zawiera: S. 79-91 : Możliwości oceny tempa wzrastania wysokości ciała u dzieci i młodzieży na podstawie wyników badań długofalowych / Hanna Chrząstek-Spruch.
Zawiera: S. 93-100 : Różnice środowiskowe w rozwoju fizycznym dzieci i młodzieży na Kielecczyźnie / Andrzej Jopkiewicz.
Zawiera: S. 101-107 : Ocena funkcjonalna dzieci z niedoborem wysokości ciała / Andrzej Jopkiewicz, Edyta Suliga.
Zawiera: S. 109-112 : Radiologiczna ocena wieku kostnego u dzieci i młodzieży z rodzin niepełnych / Krzysztof Grzegorz Tyfa, Piotr Ignacy Tyfa.
Zawiera: S. 113-117 : Obrażenia ciała u dzieci krzywdzonych - obserwacje własne / Anna Porębska, Rafał Łuczyński.
Zawiera: S. 119-123 : Porównawcza analiza urazów u dzieci w materiale Oddziału Chirurgii Dziecięcej Wojewódzkiego Specjalistycznego Szpitala Dziecięcego w Kielcach w latach 1992 i 1995 / Anna Porębska (i in.).
Zawiera: S. 127-130 : Zdrowie młodzieży w aspekcie duchowym / Józef Tischner.
Zawiera: S. 131-142 : Zdrowie młodzieży w aspekcie psychicznym / Krystyna Ostrowska.
Zawiera: S. 143-147 : Nerwice szkolne - próba ujęcia systemowego / Irena Namysłowska.
Zawiera: S. 149-153 : Poradnictwo psycho-socjo-medyczne w Poradni Medycyny Szkolnej Wojewódzkiej Specjalistycznej Przychodni Dziecięcej w Kielcach / Jan Schejbal.
Zawiera: S. 155-167 : Nieprzystosowani znerwicowani (na przykładzie uczniów agresywnych) / Jan Tatarowicz, Irena Pufal-Struzik.
Zawiera: S. 169-174 : Kilka refleksji na temat wybranych problemów dojrzewania psychicznego współczesnej młodzieży / Elżbieta Gałecka.
Zawiera: S. 175-178 : Medyczne poradnictwo zawodowe / Zofia Byczkowska.
Zawiera: S. 179-184 : Orzekanie o formach kształcenia ponadpodstawowego uczniów klas VIII z "problemem zdrowotnym", w poradnictwie psychologiczno-pedagogicznym w województwie kieleckim / Danuta Szmalec.
Zawiera: S. 185-187 : Doświadczenie z pracy w Gabinecie Nerwic Szkolnych i Niedostosowania Społecznego Poradni Medycyny Szkolnej w Kielcach / Danuta Czerwińska-Ćwiąkała (i in.).
Zawiera: S. 189-195 : Ocena warunków sprawowania opieki zdrowotnej w Polsce w domach dziecka w Polsce / Elżbieta Polus-Szeniawska.
Zawiera: S. 197-200 : Policyjna Izba Dziecka jako instytucja wspomagająca system pomocy krzywdzonemu dziecku / Mirosław Jamrożek.
Zawiera: S. 201-208 : Współdziałanie w psychospołecznym postępowaniu z dzieckiem (psycholog, pedagog, ksiądz). Przedstawienie przypadku / Monika Domin.
Zawiera: S. 209-213 : Pomoc dziecku z wadą słuchu / Maria Górecka-Lasota.
Zawiera: S. 215-218 : Elektroniczne LSD / Izabela Chojnowska-Ćwiąkała (i in.).
Zawiera: S. 219-221 : Kilka uwag na temat edukacji seksuologicznej / Jerzy Rzepka.
Zawiera: S. 223-226 : Dzieci przeciw dzieciom / Mirosław wojciechowski.
Zawiera: S. 227-228 : Doświadczenia współpracy Dziecięcego Szpitala Kompleksowej Rehabilitacji "Górka" w Busku-Zdroju z ośrodkami dziennego pobytu / Janusz M. Dobrowolski.
Zawiera: S. 229-235 : Koncepcja szkoły promującej zdrowie i jej realizacja w Szkole Podstawowej nr 5 w Ostrowcu Świętokrzyskim / Elżbieta Walkowicz.
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp.
Zawiera: Część pierwsza : Smutek.
Zawiera: Dezorientacja. Co robi mężczyzna i dlaczego to robi ; Jak wpływa na kobietę jego postępowanie.
Zawiera: Depresja ; Co robi mężczyzna i dlaczego to robi ; Jak wpływa na kobietę jego postępowanie ; Czym jest "uciszanie siebie".
Zawiera: Co można zrobić ; Jak powinno się rozwiązywać konflikty w związku ; Jak powinna zareagować kobieta, gdy mężczyzna nadal ją krzywdzi.
Zawiera: Część druga : Strach.
Zawiera: Strach ; Cykl przemocy. Eskalacja ; Co robi mężczyzna i dlaczego to robi ; Jak wpływa na kobietę jego postępowanie ; Agresja seksualna ; Jaki jest portret typowej ofiary przemocy domowej.
0. Dzieci w rodzinie dotkniętej przemocą ; Krzywdzenie dzieci w rodzinie ; Jakie skutki wywołuje u dzieci krzywdzenie ; Wykorzystywanie seksualne dzieci w domu rodzinnym ; Przemoc wobec starców.
Zawiera: Sprawca przemocy ; Czy sprawcy przemocy są ludźmi chorymi ; Jakie są typy sprawców ; Jakie minimalne wymogi musi spełniać terapia sprawców ; Czy terapia sprawców przemocy jest skuteczna.
Zawiera: Część trzecia : Droga do wyzwolenia.
Zawiera: Bezpieczeństwo ; Zalecenia ; Plan zapewnienia bezpieczeństwa twoim dzieciom ; Ocena ryzyka ; Środki i strategia postępowania.
Zawiera: Odnowa psychiczna ; Faza pierwsza : bezpieczeństwo fizyczne kobiety i dzieci ; Faza druga : terapia w przypadku istnienia stresu pourazowego (PTSD - posttraumatic stress disorder) ; Faza trzecia : szacunek dla samej siebie i do własnej płci ; Padłam ofiarą przemocy, ale nie jestem ofiarą.
Zawiera: Odrodzenie się w roli matki ; Jak oddziałuje na dzieci przemoc domowa wobec ich matki ; Uznanie i pochwała.
Zawiera: Część czwarta : syndrom sztokholmski.
Zawiera: Syndrom sztokholmski u kobiety krzywdzonej przez najbliższego mężczyznę ; Brak możliwości ucieczki; Obowiązki prokuratorów ; Seksistowskie prawa ; Syndrom sztokholmski u krzywdzonej kobiety ; "Mnie nigdy by się to nie zdarzyło" ; Na czym polega syndrom sztokholmski u kobiety krzywdzonej ; Skutki długotrwałej opresji ; Społeczeństwo i syndrom sztokholmski ; Podstawowe powody, dla których krzywdzona kobieta nie podtrzymuje oskarżenia przeciwko sprawcy przemocy ; Ostatni etap procesu wiktymizacji kobiety.
Zawiera: Część piąta : przemoc w relacjach między płciami.
Zawiera: Czy mężczyźni zagrażają przetrwaniu kobiet ; Polityka państwowa w stosunku do relacji między płciami ; Raport o rozwoju społecznym (Human Development Index) ; Czym jest "przemoc w relacjach między płciami".
Zawiera: Społeczny syndrom sztokholmski u kobiet ; Czy na poziomie społecznym występują wszystkie czynniki ryzyka, które mogą powodować syndrom sztokholmski u kobiety krzywdzonej ; Na czym polega społeczny syndrom sztokholmski u kobiet? ; Dwa typy oporu wobec patriarchatu ; To, co zwykło się uważać za "kobiecą psychikę", jest psychiką człowieka uciemiężonego ; "Wielcy mężowie" i kobieta.
Zawiera: 0.
Książka
W koszyku
Zawiera: ROZWÓJ FIZYCZNY I PSYCHICZNY DZIECKA: Rytm rozwoju (Etapy rozwoju psychicznego, Przebieg rozwoju psychicznego), Norma rozwojowa (Etapy rozwoju fizycznego, Akceleracja rozwoju i trend sekularny, Ocena rozwoju fizycznego), Dojrzewanie (Zmiany fizyczne i zmiany psychiczne, Rozwój uczuciowy i dojrzewanie społeczne, Wzrost krytycyzmu), Powody niepokoju rodziców (Dziecięce porażenie mózgowe, Jąkanie się, Tiki nerwowe, Dziecięca agresja, Nadpobudliwość psychoruchowa, Zmęczenie, Zaburzenia widzenia, Zaburzenia słuchu).
Zawiera: CHARAKTERYSTYKA DZIECI W KOLEJNYCH LATACH ŻYCIA (Rok piewszy, Rok drugi, Rok trzeci, Rok czwarty, Rok piąty, Rok szósty, Rok siódmy, Rok ósmy, Rok dziewiąty, Rok dziesiąty, Rok jedenasty, Rok dwunasty, Rok trzynasty, Rok czternasty, Rok piętnasty, Rok szesnasty, Rok siedemnsty).
Zawiera: PIERWSZY ROK ŻYCIA (Problemy rodziców niemowląt (Rozpieszczanie niemowlęcia, Płacz, Kłopoty ze snem, Miejsce do spania, Ssanie smoczka, Ssanie palca, Karmienie piersią, Brak apetytu niemowlęcia, Rozmowy z niemowlęciem, Zabawy rozwijające z maluchem, Umiejętności niemowlęcia), Pomoc przy małym dziecku (Opieka nad dzieckiem czy powrót do pracy?, Urlop wychowawczy, Powrót do pracy, Opiekunka, Żłobek, Dziadkowie w roli opiekunów).
Zawiera: DRUGI ROK ŻYCIA: Możliwości dwulatka, Rozwój mowy dwulatka, Odchodzenie od mamy, Złość, Rola taty w wychowaniu, Zabawki dla dwulatka (przytulanki, zabawka bezpieczna dla dziecka), Odkrywanie płci, Trening czystości (nauka kontrolowania potrzeb własnego ciała, cierpliwość rodziców, początek nauki czystości, pochwały i pozytywne nastawienie), Zaburzenia snu).
Zawiera: PRZEDSZKOLAK: Wysłanie dziecka do przedszkola, Przedszkole czy dom?, Rozwój psychoruchowy przedszkolaka (rozwój fizyczny, słownik przedszkolaka, rozwój społeczny, zainteresowanie własnym wyglądem), Zalety przedszkolaka, Wybór przedszkola, Niechęć do przedszkola, Rodzaje przedszkoli.
Zawiera: DZIECKO W SZKOLE: Obowiązek szkolny, Dojrzałość szkolna (dojrzałość fizyczna, dojrzałość manualno-motoryczna, dojrzałość emocjonalno-społeczna, dojrzałość intelektualna), Rodzaje szkół (Zbieranie informacji o szkołach, Opłaty za naukę, Warunki nauczania, Zainteresowania przyszłego ucznia), Szkoła po reformie, Szkoły integracyjne, Nauczanie zindywidualizowane, Uczeń nadmiernie nieśmiały, Uczeń nadpobudliwy, Uczeń niezdyscyplinowany, Dziecko dojrzałe społecznie, Uczeń zapominalski (uboczny skutek nadopiekuńczości, przyczyny zapominania), Prymus klasowy (spełnienie marzeń rodziców, rodzicielskie wymagania, prymus w klasie, zmiana szkoły, narcystyczne zadowolenie rodziców i dziecięca depresja), Rywalizacja o miejsce w klasowym rankingu ocen (pierwszoklasiści, sposoby oceniania a rywalizacja, rywalizacja i "dzieci bez sukcesów", dzieci słabe, dzieci wybitnie zdolne). Kłopoty z mówieniem (mowa dziecka rocznego, mowa dziecka dwuletniego, mowa dziecka trzyletniego, mowa dziecka czteroletniego, mowa dziecka pięcioletniego), Dysleksja, dysgrafia, dysortografia (dzieci ryzyka dysleksji, rozpoznanie specyficznych trudności w uczeniu się, diagnoza, badania i postawiona diagnoza a rodzaj zaburzeń), Uczeń leworęczny, Pomoc w nauce, Dziecko zdolne, ale leniwe, Syndrom nieadekwatnych osiągnięć szkolnych (portret dziecka bez osiągnięć, przyczyny syndromu nieadekwatnych osiągnięć szkolnych, obserwowanie dziecka), Uczeń spóźnialski, Wywiadówka, Uwagi w dzienniczku, Konflikt z nauczycielem (wsparcie dla dziecka, przyczyny konfliktu z nauczycielem, Zachęcanie dziecka do zmian, Trudna sztuka negocjacji z nauczycielem, W obronie dziecka), Wagary (Lęk, Brak przyjaciół, Brak zrozumienia u nauczycieli, Trudności niezależne od ucznia, Wzorowanie się na kolegach, Zmiana szkoły, Nuda, Namowy kolegów), Poprawka (zmiana planów wakacyjnych, odpoczynek, korepetycje a sukces, wiara w sukces), Powtarzanie klasy (rozmowy z nauczycielami, podtrzymywanie drugoroczniaka na duchu, pomoc specjalistów), Usunięcie ze szkoły, Dziecko opóźnione, Dziecko bardzo zdolne, Nauczanie indywidualne, Młodociane ciężarne i młodociane matki (prawa ciężarnych uczennic, nowe programy edukacyjne dla bardzo młodych matek, wsparcie dla młodych matek), Stres (objawy stresu, dobry stres, tłumione emocje i błędne koło, pomoc rodziców, wysiłek fizyczny), Lęk przed klasówką i egzaminem (odpoczynek, najlepsze godziny na naukę, nauka a cisza, pozytywne myślenie, atmosfera w domu, dieta, doświadczenie rodziców, próba generalna egzaminu, przygotowania a termin egzaminu, magiczne przedmioty, tuż przed egzaminem), Uczeń przemęczony (bóle głowy, bóle brzucha, apatia i zmęczenie, dzieci wrażliwe, dzieci niewyspane), Niechęć do szkoły, Nerwica szkolna (środowisko szkolne, dom rodzinny, jak pomóc dziecku znerwicowanemu), Przemoc w szkole (portret ofiary, portret prześladowcy, jak zaradzić przemocy), Pomoc psychologiczno-pedagogiczna, Poradnie psychologiczno-pedagogiczne.
Zawiera: U PROGU DOROSŁEGO ŻYCIA: Wybór szkoły (szkoła publiczna państwowa, szkoła społeczna, szkoła prywatna, "Wyścig szczurów", Najlepsze uczelnie, Nowe kierunki studiów, Nowe zawody, Jak i gdzie szukać pracy? (absolwent daje ogłoszenie, poszukiwanie pracy, miejsce zamieszkania, wykształcenie, doświadczenie, oferty pracy, internet, prasa, agencje pośrednictwa pracy, organizacje studenckie, organizacje społeczne, list motywacyjne i curriculum vitae, list motywacyjny, curriculum vitae, zdjęcie, rozmowa kwalifikacyjna, bezrobocie absolwentów).
Zawiera: POZA DOMEM I SZKOŁĄ: Zainteresowania (chwilowe "pasje", prawdziwe zainteresowania, zainteresowania a wiek dziecka, zmienność zainteresowań), Nauczanie maluchów języka obcego (Metoda Helen Doron, Nauka języka w kontekście sytuacyjnym oraz TPR), Zajęcia dodatkowe (zajęcia sportowe, zajęcia komputerowe, muzyka, języki obce, plastyka, malarstwo, ceramika, harcerstwo), Sport (znaczenie sportu dla dzieci, wybór dyscypliny sportowej, sport i dziecko chore, sport wyczynowy), Obóz, kolonia, wycieczka (przygotowanie do rozłąki, wybór oferty wyjazdu, ekwipunek wyjeżdżającego dziecka, zalety wyjazdów zorganizowanych), Wakacje pod namiotem (skrajne emocje, szczera rozmowa, niepokoje, wątpliwości i obawy rodziców, pytania rodziców, podjęcie decyzji, zaufanie), Samodzielne wyjazdy na weekend, Nieodpowiednie towarzystwo (młodzież sięgająca po papierosy i alkohol, młodzież sięgająca po narkotyki, młodzież zrzeszona w sektach, młodzież nielegalnie zarabiajaca na swoje potrzeby, młodzież nie ucząca się i niepracująca), Dyskoteki, koncerty rokowe i inne imprezy młodzieżowe (koncert, głośna muzyka, muzyczny idol, dyskoteka, impreza prywatna), Znajomi z Internetu, Telefon komórkowy (zalety telefonu komórkowego, telefon komórkowy a zdrowie).
Zawiera: RELACJE W RODZINIE: Rodzice i dzieci (pomiędzy rodzicami, matka - dziecko, ojciec - dziecko), Style wychowania (rodzic nadopiekuńczy, rodzic niedojrzały emocjonalnie, rodzic perfekcjonalista, rodzic uszczęśliwiający, rodzic autokrata, rodzic podporządkowany, rodzic chłodny uczuciowo, rodzic nieobliczalny), Wystarczająco dobry rodzic, Autorytet - co to jest i jak go budować, Konflikty miedzy mamą a tatą, Sytuacja rodzinna po rozwodzie (matka po rozwodzie, ojciec po rozwodzie), Rodzeństwo (dobre i złe strony rywalizacji, problemy ze sprawiedliwością), Jedynak, Bliźnięta (rodzaje bliźniąt, co to znaczy być bliźniakiem, rodzice bliźniąt, presja zgodności), Kolejność urodzeń (dziecko najstarsze, dziecko najmłodsze, dziecko średnie, rola płci).
Zawiera: RÓŻNE MODELE RODZINY: Rola dziadków w wychowaniu, Problemy samotnej matki i jej dziecka (odczucia kobiety, wdowa, samotna z wyboru, rozwiedziona, odczucia dziecka, jak pomóc sobie samej, jak pomóc dziecku), Problemy rodziny adopcyjnej (dziecko do adopcji, problemy po adopcji, zasada jawności), Rodzina zastępcza, rodzina terapeutyczna, rodzinne domy dziecka (rodzina biologiczna a rodzina zastępcza, rodzina zastępcza, rodzina terapeutyczna, rodzinne domy dziecka.
Zawiera: PROBLEMY W RODZINIE: Choroby mamy lub taty (Wpływ ciężkiej choroby rodzica na dziecko, Niedobory w sferze emocjonalnej), Alkoholizm w rodzinie (Sytuacja bliskich alkoholika, Współuzależnienie, Reakcje dzieci alkoholików, Skutki krzywdzenia najmłodszych w rodzinach alkoholowych, Postępowanie współmałżonka alkoholika), Oblicza przemocy w rodzinie, Bezrobocie, Zapracowani rodzice, Ucieczki z domu, Pomoc rodzicom, którym zamordowano dziecko.
Zawiera: PROBLEMY Z DZIEĆMI: Problemy z apetytem (Niejadek, Dziecko z nadmiernym apetytem), Konflikty między dziećmi, Nieposłuszeństwo (Trudna nauka posłuszeństwa, Napady złości), Arogancja, Wandalizm i dewastacja mienia, Krytykowanie rodziców, Wdrażanie do obowiązków domowych, Utrzymywanie porządku (Porządki mnie i bardziej ważne, Własne "królestwo" dziecka, Ustalenie zasad, Trudna nauka porządku), Konflikt pokoleń, Bunt i młodzieńczy gniew, Pokolenie X cz @?, Roszczenia finansowe (Kieszonkowe, Praca nastolatka, Uczestnictwo nastolatka w planowaniu rodzinnych wydatków, Urodziny i gwiazdka, Rozmowy nie tylko o pieniądzach), Pieniądze jako nagroda (Stanowisko przeciwników, Stanowisko zwolenników), Modne stroje, makijaż, kolczyki, tatuaże, Późne powroty do domu, Rola grupy rówieśniczej (Okres przedszkolny i wczesnoszkolny, Wiek dojrzewania, Tworzenie grup koedukacyjnych).
Zawiera: DYSCYPLINA: Stawianie wymagań, Propozycje, prośby, polecenia, Reakcje rodzica na nieposłuszeństwo, Kary i nagrody w wychowaniu, Rodzaje kar, Czy karanie jest skuteczne?, Czy wolno bić?, Doświadczanie przez dziecko konsekwencji własnych czynów, "Miękka" przemoc w wychowaniu, Nakłanianie i manipulacja, Umowy i negocjacje, Dyscyplina pełna miłości.
Zawiera: PRAKTYCZNA ŚCIĄGAWKA DLA RODZICÓW: Potrzeby i prawa rodziców, Błędy wychowawcze, Okazywanie dziecku miłości, Poznawanie własnego dziecka, Rozmowa z dzieckiem (Słuchanie, Słuchanie odzwierciedlające, Pułapka uzasadnień), Zachęcanie do współpracy, Pochwała (Zła pochwała, Dobra pochwała), Krytyka, Uczenie samodzielności, Poczucie własnej wartości (Atrakcyjność fizyczna, Inteligencja i zdolności, Sytuacja materialna), Dziecko nadmiernie wrażliwe, Dziecko zbyt grzeczne.
Zawiera: PSYCHIKA: Zabawa (Zabawa w różnym wieku, Zabawa tematyczna, Obecność innych dzieci i rywalizacja, Czynności "na niby", Wybieranie nowej zabawki), Fantazjowanie, Lęk (Lęk czy strach?, Kalendarz lęków, Etapy przeżywania lęku, Postawa rodziców), "Złe" nawyki (ssanie palca, ssanie kciuka z dodatkowym przedmiotem, Obgryzanie paznokci, Dłubanie w nosie, Kiwanie się, Mruganie oczami, Kręcenie włosami na palcu, Dotykanie narządów płciowych, Zjadanie mydła i papieu, lizanie ściany), Kłamstwo. Gdy dziecko kradnie, Kompulsje i fobie, Agresja, Nadpobudliwość psychoruchowa (Nadpobudliwość psychoruchowa a wiek dziecka, Przyczyny nadpobudliwości, Leczenie farmakologiczne), Nerwica i zaburzenia emocjonalne (Objawy nerwicowe, Najczęściej spotykane zespoły nerwicowe), Pomoc psychologa, Frustracja (Subiektywna wielkość frustracji, Dwie nieprawidłowe postawy rodzicielskie), Śmierć bliskiej osoby, Anoreksja i bulimia (Anoreksja, Portret anorektyczki, Symptomy anoreksji, Powikłania medyczne, Bulimia, Portret bulimika, Symptomy bulimii, Powikłania medyczne), Psychika dziecka chorego na alergię i astmę.
Zawiera: DZIECIĘCA SEKSUALNOŚĆ: Od ciekawości do seksualności, Uświadamianie, Kłopotliwe pytania, Miłość romantyczna do rodzica przeciwnej płci, Pierwsze miłości, Masturbacja wczesnodziecięca, Problemy okresu dojrzewania, Inicjacja seksualna (Najważniejsze sygnały dojrzałości płciowej, Odmienne oczekiwania dziewcząt i chłopców, Lęk a rozpoczęcie życia seksualnego, Rozmowy o antykoncepcji), Zaburzenia tożsamości płciowej i skłonności homoseksualne.
Zawiera: DZIECKO A KULTURA: Młody odbiorca kultury, Oddziaływanie mediów (telewizja, Programy dla dzieci, Reklama, Reklama a promocja, Reklama społeczna), Prasa dla dzieci i młodzieży (Prasa dla najmłodszych, Prasa dla uczniów szkół podstawowych, Prasa dla młodzieży, Prasa tworzona przez młodych, Prasa katolicka), Książki (Zachęcanie małego dziecka do obcowania z książką, Zalety głośnego czytania, Biblioteczka małego ucznia), Film i teatr, Wystawy i muzea, Własna twórczość dzieci (Sztuki plastyczne, Muzyka, Twórczość literacka).
Zawiera: DZIECKO CHORE I DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE: Prawa małego pacjenta (Prawo do bezpłatnej opieki zdrowotnej, Opieka profilaktyczna, Testy przesiewowe, Szczepienia ochronne, Prawo do leczenia szpitalnego, Prawo do hospitalizowania dziecka, Prawa rodziców hospitalizowanego dziecka, Naruszenie praw dziecka, Karta Praw Pacjenta), Lekarz rodzinny (Wybór lekarza rodzinnego, Obowiązki i kompetencje lekarza rodzinnego, Wizyta domowa, Świadczenia lekarskie w nocy i w święta), Lekarz specjalista (Wybór lekarza specjalisty, Rodzaje skierowań do specjalisty, Leczenie bez skierowania, Obowiązki i kompetencje lekarza specjalisty), Specjaliści w dziedzinie rozwoju psychiki dziecięcej (Psycholog, Pedagog, Logopeda), Dziecko w szpitalu (Strach, ból, stres, Prawa dziecka w szpitalu, Matka z dzieckiem w szpitalu), Ból, Śmierć dziecka, Dziecko niepełnosprawne umysłowo (Autyzm, Problemy rodziny, Terapia, Zespół Downa, Dziecko z Zespołem Downa, Rodzice dziecka z Zespołem Downa), Dziecko z uszkodzeniem słuchu i niesłyszące (Rodzaje uszkodzeń słuchu, Przyczyny uszkodzeń słuchu, Postępowanie rodziców, Aparat słuchowy, Język migowy, Dziecko niedowidzące i niewidome (Ocena widzenia u małego dziecka, Choroby oczu wcześniaków, Nowotwoty oczu u dzieci, Cele rodziców i wychowawców, Pokonywanie stereotypów, Aktywność ruchowa i poznawcza), Dziecko przewlekle chore (Reakcje rodziców, Reakcje dzieci, Przygotowanie dziecka do pobytu w szpitalu), Astma i alergia (Alergia, Czynniki dziedziczne, Czynniki środowiskowe, Objawy alergii, Infekcje wirusowe, Marsz alergiczny, Astma, Obturacyjne zapalenie oskrzeli, Leczenie astmy), AIDS (Zakażenia HIV u dzieci, AIDS w rodzinie).
Zawiera: UZALEŻNIENIA: Papierosy, Alkohol, Narkotyki (Rodzaje narkotyków, Opiaty, Środki psychostymulujące, Substancje halucynogenne, Leki nasenne i uspokajające, Środki wziewne, Etapy wchodzenia w nałóg, Leczenie, Postępowanie rodziców), Telewizja, Komputer (Gry komputerowe, Internet).
Zawiera: ZAGROŻENIA Z ZEWNĄTRZ: Środowiska patogenne (Przemoc, Dziecko wobec przemocy, Prawdy i mity na temat przemocy w rodzinie, Pomoc ofiarom przemocy, Subkultury młodzieżowe, Sekty, Pornografia a psychika dziecięca, Nadużycia seksualne - wpływ na psychikę dziecka.
Zawiera: RODZINA A PRAWO: Prawo rodzinne (Pochodzenie dzicka, Domniemanie ojcostwa, Zaprzeczenie ojcostwa, Uznanie dziecka, Sądowe ustalenie ojcostwa, Imię i nazwisko dziecka, Rejestracja noworodka, Władza rodzicielska (Obowiązki i prawa rodziców, Rodzice - przedstawiciele ustawowi, Majątek dziecka, Władza rodzicielska ograniczona), Przysposobienie (Rodzaje adopcji, Formalności, Adopcja zagraniczna), Alimenty (Alimenty od krewnych, Rodzice dzieciom, Dzieci rodzicom, Powinowaci, Małżonkowie), Opieka (Opieka nad małoletnim, Obowiązki opiekuna, Ustanie opieki, Opieka nad całkowicie ubezwłasnowolnionym), Wspólność majątkowa (Majątek wspólny, Majątek odrębny, Zarząd majątkiem wspólnym, Umowy majątkowe małżonków, Ustanie wspólności majątkowej, Podział majątku, Odpowiedzialność za długi), Rozwód (Rozkład pożycia małżeńskiego, Orzekanie z wina lub bez winy, Pozew, W sądzie, Wyrok), Separacja, Samotny rodzic (Podatki, Zasiłki i pomoc społeczna), Konkubinat (Dzieci w konkubinacie, Majątek konkubentów, W procesie karnym), Prawo cywilne (Spadek, Dziedziczenie ustawowe, Dziedziczenie testamentowe, Treść testamentu, Przyjęcie i odrzucenie spadku), Prawo pracy (Urlop macierzyński, Urlop wychowawczy, Pracownik i pracodawca - prawa i obowiązki, Zasiłek wychowawczy), Praca dzieci (Zatrudnianie młodocianych, Ochrona młodocianych pracownika, Urlop wychowawczy).
Zawiera: KONFLIKTY Z PRAWEM: Zabójstwo, Bójka i pobicie, Dzieciobójstwo, Porzucenie lub uprowadzenie dziecka, Wykorzystanie seksualne nieletnich, Kazirodztwo, Szerzenie pornografii, Przemoc w rodzinie, Rozpijanie małoletniego, Przestępstwa komputerowe (Przestępstwa komputerowe przeciwko ochronie informacji, Przestępstwa komputerowe przeciwko mieniu, Przestępstwa komputerowe przeciwko Rzeczpospolitej Polskiej i bezpieczeństwu powszechnemu, Kradzież, Paserstwo, Przestępstwa narkotykowe (Posiadanie narkotyków, Częstowanie narkotykami i namawianie do ich użycia, Handel narkotykami, Uprawa maku i konopi), Zgwałcenie, Bigamia.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracownika Socjalnego)
Bibliogr. s. 203-204.
Zawiera m.in.: S. 11-41 : Strategie rozwiązywania problemów społecznych (Problem społeczny to... ; Interwencje społeczne).
Zawiera m.in.: S. 43-73 : Podział pracy: wyspecjalizowane agencje opieki i kontroli.
Zawiera m.in.: S. 75-116 : Procesy marginalizacji społecznej: korelaty biedy i społecznego nieprzystosowania.
Zawiera m.in.: S. 117-144 : Instytucje ochrony pracy. Praca i bezrobocie (Niektóre funkcie pracy ; Rodzaje i skutki bezrobocia ; Bezrobocie w Polsce ; Elementy przeciwdziałania bezrobociu ; Urzędy Pracy ; Organizacje pozarządowe).
Zawiera m.in.: S. 145-181 : Atrofia więzi społecznych. Dezorganizacja rodziny (Dysfunkcjonalność rodziny ; Rodziny niepełne i ochrona macierzyństwa ; Rodzina w sytuacji kryzysowej ; Starośc i choroba).
Zawiera m.in.: S. 183-202 : Obszary patologii społecznych (Przestępczość ; Prostytucja i jej peryferie ; Narkomania ; Przemoc w rodzinie i krzywdzenie dzieci).
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: S. 11-15 : Projekt "Kompetentny nauczyciel wczesnej edukacji inwestycją w lepszą przyszłość" - założenia i realizacja / Joanna Karczewska.
Zawiera: S. 17-30 : Efektywność realizacji projektu w zakresie kompetencji nauczycielskich studentów / Sławomir Koziej.
Zawiera: S. 31-34 : Realizacja praktyk studenckich w ramach projektu "Kompetentny nauczyciel wczesnej edukacji inwestycją w lepszą przyszłość" / Elżbieta Zyzik.
Zawiera: S. 35-45 : Synergia technologii i edukacji - nowoczesne narzędzia cyfrowe w akademickim procesie kształcenia beneficjentów projektu "Kompetentny nauczyciel wczesnej edukacji inwestycją w lepszą przyszłość" / Izabela Jaros.
Zawiera: S. 49-58 : O stawaniu się nauczycielem jutra / Anna Ozga.
Zawiera: S. 59-69 : Wsparcie nauczyciela w rozwoju kompetencji zawodowych / Jolanta Szempruch.
Zawiera: S. 71-82 : Osobowość nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej warunkiem powodzenia procesu edukacyjnego / Lidia Pawelec.
Zawiera: S. 83-97 : Wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne nauczycieli wczesnej edukacji w kontekście aktualnych standardów kształcenia nauczycieli / Elżbieta Marek.
Zawiera: S. 99-108 : Twórczy nauczyciel wczesnej edukacji - cechy i zachowania / Zofia Okraj.
Zawiera: S. 109-120 : Jakość pracy nauczyciela a umiejętność radzenia sobie z wypaleniem zawodowym / Leokadia Szymczyk.
Zawiera: S. 121-127 : Wartość samoedukacji w procesie doskonalenia kompetencji nauczyciela wczesnej edukacji / Tomasz Łączek.
Zawiera: S. 119-136 : Organizacja praktycznego kształcenia studentów edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej / Elżbieta Zyzik.
Zawiera: S. 137-150 : Znaczenie rozwijania świadomości językowej dziecka w wieku przedszkolnym i w przygotowaniu do nauki czytania i pisania / Alicja Giermakowska.
Zawiera: S. 161-170 : Nauczyciel języka obcego - wczoraj, dziś i jutro ... / Monika Nowotnik-Kozicka.
Zawiera: S. 171-190 : Kompetencje arytmetyczne studentów edukacji wczesnoszkolnej / Beata Bugajska-Jaszczołt, Danuta Drygała.
Zawiera: S. 191-200 : Walory pedagogiki muzycznej w stymulacji procesów rozwojowych dziecka / Anna Śliwińska.
Zawiera: S. 201-218 : Subiektywna ocena posiadanych przez studentów pedagogiki kompetencji przydatnych w zaspokajaniu specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów / Karol Bidziński.
Zawiera: S. 219-232 : Opinie studentów pedagogiki na temat spodziewanych trudności w zaspokajaniu specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów / Karol Bidziński.
Zawiera: S. 233-245 : Zespół dziecka krzywdzonego ze szczególnym problemem społecznym / Joanna Zemlik.
Zawiera: S. 249-259 : O sztuce budowania zespołu klasowego / Anna Ozga, Lidia Kowalczyk.
Zawiera: S. 261-268 : Uczyć myśleć skutecznie - propozycja rozwiązań metodycznych / Irena Stańczak.
Zawiera: S. 269-276 : Przykładowe zabawy dla dzieci 5-letnich służące realizacji treści edukacji matematycznej programu pt. "Nasze przedszkole" / Małgorzata Kwaśniewska, Wiesława Żaba-Żabińska.
Zawiera: S. 277-288 : Ćwiczenia kształtujące równowagę jako kluczowy element zajęć ruchowych z dziećmi w wieku młodszym szkolnym / Magdalena Lelonek, Agata Jopkiewicz.
Zawiera: S. 289-293 : Scenariusz zajęć zintegrowanych z elementami języka rosyjskiego - klasa III / Anna Kot, Bożena Nowak.
Zawiera: S. 295-298 : Scenariusz warsztatów dla dzieci w wieku 6-11 lat / Milena Chlewicka, Sylwia Nowak.
Tekst częśc. w jęz. ang., streszcz. ang., pol. przy pracach.
Zawiera definicje pojęć: kompetencje nauczycielskie, wypalenie zawodowe, świadomość fonologiczna. Omówiono m.in. kompetencje specjalistyczne, kompetencje psychologiczno-pedagogiczne, kompetencje dydaktyczne. Zawiera: scenariusze zajęć w kl. III szkoły podstawowej: "Jak skutecznie odmawiać, mówić "nie", "Ze sztuką na ty", przykłady zabaw dla dzieci 5-letnich (m.in. zabawy kształtujące orietnację przestrzenną irównowagę).
Książka
W koszyku
Gatunek
Symbol UKD: 37.012 (07)
Bibliogr. s. 295-308 i przy rozdz.
Zawiera: Diagnoza i jej znaczenie w pedagogice i naukach społecznych : definicje diagnozy - zakresy znaczeniowe i ujęcia modelowe, diagnoza i jej rodzaje - różnorodność procesu poznawania, obszary diagnozy w wybranych subdyscyplinach pedagogiki (diagnoza kliniczno-wychowawcza J. Korczaka i jej znaczenie w teorii wychowania, postępowanie diagnostyczne w pedagogice społecznej, problem diagnozy w pedagoigce resocjalizacyjnej), nauczyciel w roli diagnosty - zakres diagnozy szkolnej.
Zawiera: Założenia teoretyczno-metodyczne procesu diagnozowania w pedagogice : czynności i etapy postępowania diagnostycznego w naukach społecznych, proces diagnostyczny jako forma relacji międzyosobowej, kompetencje badacza i zasady etycznego postępowania.
Zawiera: Metodologia badawcza - warsztat diagnostyczny pedagoga : podstawowe założenia działalności diagnostycznej, charakterystyka podstawowych metod, technik i narzędzi w diagnostyce pedagogicznej (metoda sondażu diagnostycznego w badaniach pedagogicznych, metoda indywidualnych przypadków, podstawowe techniki diagnostyczne w pracy pedagoga - obserwacja, wywiad, ankieta i kwestionariusze, techniki socjometrii i ich zastosowanie w pracy pedagogicznej, techniki projekcyjne w badaniu pedagogicznym - możliwości i ograniczenia).
Zawiera: Diagnoza środowiska rodzinnego w ujęciu teoretyczno-metodologicznym : rodzina w refleksji badawczej ; przedmiot i cele badań pedagogiki rodziny (zasady postępowania diagnostycznego w poznawaniu środowiska rodzinnego), warsztat badawczy pedagoga w diagnozie rodziny (wywiad i ankieta jako sposoby zdobywania informacji o rodzinie, wybrane narzędzia diagnozy - założenia teoretyczne i praktyczne stosowanie, techniki projekcyjne w rozpoznawaniu sytuacji rodziny), przemoc domowa wobec dziecka - dylematy diagnostyczne (identyfikowanie przemocy w rodzinie badanego, działania diagnostyczne w rozpoznawaniu zjawiska krzywdzenia dziecka).
Zawiera: Znaczenie diagnozy we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka : definiowanie pojęcia, jako zakres znaczeniowy, prawny i praktyczny, wybrane narzędzia do oceny rozwoju małego dziecka, charakterystyka procesu diagnostycznego małego dziecka, zadania pedagoga we wczesnym wspomaganiu rozwoju, formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej dziecku i rodzinie.
Zawiera: Poznawanie środowiska szkolnego - wybrane zagadnienia diagnostyczne : klimat szkoły i klimat klasy w procesie rozpoznania pedagogicznego (charakterystyka wybranych sposobów oceny klimatu szkoły i klasy).
Zawiera: Uczeń w środowisku szkolnym - ocena procesu przystosowania i zachowań problemowych uczniów : znaczenie diagnozy w pracy pedagogicznej nauczyciela, ocena zaburzeń w przystosowaniu i trudności adaptacyjnych dzieci i młodzieży (kryteria oceny poziomu przystosowania - opis wybranych narzędzi), trudności wychowawcze a zaburzenia zachowania - wątpliwości definicyjne, identyfikacja zachowań agresywnych - opis narzędzi do pomiaru agresji), uczeń z ADHD - rozpoznawanie i formy pomocy pedagogicznej, diagnozowanie fobii szkolnej - dylematy pedagogiczne.
Zawiera: Proces uczenia się jako przedmiot diagnozy pedagogicznej : dojrzałość szkolna - uwarunkowania i kryteria diagnostyczne (wybrane narzędzia do oceny szkolnej dojrzałości - charakterystyka), rozpoznawanie i identyfikacja trudności w uczeniu się (specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu i ich rozpoznawanie w warunkach szkolnych, wczesna diagnoza ryzyka dysleksji - kryteria diagnostyczne i narzędzia), diagnoza trudności w czytaniu i pisaniu (opisy wybranych narzędzi do oceny czytania i pisania), czynności oceniania w działaniach praktycznych nauczyciela.
Zawiera: Rozpoznawanie zdolności uczniów w obszarze edukacyjnym : egalitaryzm społeczny a rzeczywistość edukacyjna w kształceniu uczniów zdolnych, pojęcie zdolności w rozumieniu psychologicznym, charakterystyka ucznia zdolnego, sposoby rozpoznawania zdolności dziecka - opis narzędzi badań, metody badania uzdolnień artystycznych dzieci - obszar zaniedbany.
Każdy z rozdziałów zawiera : podsumowanie rozdziału i dyskusja, propozycje ćwiczeń praktycznych, literatura do rozdziału.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp.
Zawiera: CZĘŚĆ I. RODZINA - PODMIOTEM PRACY SOCJALNEJ.
Zawiera: Rodzina obszarem pracy socjalnej / Józefa Brągiel.
Zawiera: Nowa postawa wobec osób starszych w rodzinie / Józefa Anna Pielkowa.
Zawiera: Przygotowanie pracowników socjalnych do udzielania wsparcia społecznego rodzinom zastępczym / Alicja Kurcz.
Zawiera: Interwencje wobec problemu krzywdzenia dzieci w rodzinie - niektóre uwagi i rekomendacje dla pracy socjalnej / Ewa Jarosz.
Zawiera: Rodzina zastępcza jako forma opieki nad dzieckiem / Mirosław Jamrożek.
Zawiera: Nowe wymiary pracy socjalnej z rodzina w Polsce - stan aktualny i kierunki przemian / Urszula Kozubowska.
Zawiera: Tożsamość dziecka w rodzinnej opiece zastępczej - zarys problemu / Magdalena Joachimowska.
Zawiera: Percepcja postaci ojca w rodzinie korzystającej z pomocy społecznej / Andrzej Mądry.
Zawiera: Przeobrażenia funkcji współczesnych rodzin wyzwaniem dla pracy socjalnej / Dorota Szarkowicz.
Zawiera: Pomoc instytucjonalna nieletnim matkom w kierunku ich usamodzielnienia / Ewa Sierankiewicz, Joanna Piotrowska.
Zawiera: Wieloaspektowy wymiar aspiracji edukacyjnych dzieci w rodzinach wielodzietnych / Jolanta Biała.
Zawiera: Zmiana społecznej roli kobiety we współczesnej rodzinie / Anna Krasnodębska.
Zawiera: Problemy współczesnej rodziny jako wyzwanie dla pracy socjalnej / Józefa Matejek.
Zawiera: CZĘŚĆ II. MULTUKULTUROWA PERSPEKTYWA W PRACY SOCJALNEJ.
Zawiera: Badania i działania profesjonalne w pracy socjalnej / Ewa Marynowicz-Hetka.
Zawiera: Praca socjalna : między tradycją narodową i rozwojem globalnym (szkic do zagadnienia) / Krzysztof Frysztacki.
Zawiera: "Obcy" w pomocy społecznej / Dobroniega Trawkowska.
Zawiera: Doświadczenia Instytutu Polityki Społecznej WDiNP UW w badaniach nad ksenofobią / Emilia Jaroszewska.
Zawiera: Międzygeneracyjna transmisja wartości podkultury biedy w rodzinach dotkniętych ubóstwem / Piotr Sikora.
Zawiera: Koncepcja "empowerment" jako alternatywny paradygmat pracy socjalnej / Mirosława Gawęcka.
Zawiera: Odrębność kulturowa niesłyszących i jej implikacje dla kształcenia pracowników socjalnych / Jarosław Duszak.
Zawiera: Środowiskowa działalność prywatnego sektora systemu pomocy społecznej - przykład angielski / Arkadiusz Żukiewicz.
Zawiera: Kurs dla pracowników socjalnych w zakresie multikulturowości na przykładzie Amerykańskiego Stowarzyszenia Pomocy Dzieciom Upośledzonym w hrabstwie Nassau, w stanie Nowy Jork / Przemysław Kaniok.
Zawiera: CZĘŚĆ III. EDUKACJA DO NOWYCH OBSZARÓW PRACY SOCJALNEJ.
Zawiera: Nowe role pracownika w nowych obszarach pracy socjalnej / Anna Kotlarska-Michalska.
Zawiera: Wiedza a ukryte obszary pracy socjalnej / Andrzej Olubiński.
Zawiera: Diagnoza społeczna jako podstawa pracy socjalnej w środowisku / Bożena Matyjas.
Zawiera: Profesjonalizm w pracy socjalnej jako element kultury organizacyjnej / Mariola Mirowska.
Zawiera: Predyspozycje osobowościowe oraz umiejętności zawodowe pracownika socjalnego w nowej rzeczywistości (refleksje z badań) / Krystyna Łangowska-Marcinkowska.
Zawiera: Umiejętności pracownika socjalnego w zakresie tworzenia i odczytywania komunikatów werbalnych / Wiesław Sikorski.
Zawiera: Wyzwania w kształceniu kompetencji komunikacyjnych pracowników socjalnych w kontekście procesu integracji z Unią Europejską / Sabina Pawlacz-Czyż, Daniela Dzienniak-Pulina.
Zawiera: Inspiracyjne funkcje gerontologii w kształceniu pracowników socjalnych / Olga Czerniawska.
Zawiera: Świetlica środowiskowa jako forma pracy socjalno-wychowawczej Ośrodka Pomocy Społecznej / Iwona Dąbrowska-Jabłońska.
Zawiera: Edukacja zdrowotna a praca socjalna / Beata Fedyn.
Zawiera: Wspólne obszary pracy socjalnej i profilaktyczno-resocjalizacyjnej / Irena Mudrecka.
Zawiera: Wspólne obszary pracy socjalnej i profilaktyczno-resocjalizacyjnej / Irena Mudrecka.
Zawiera: Współczesne dylematy badań w obszarze pracy socjalnej / Ewa Kantowicz.
Zawiera: Ewaluacja w opiniach pracowników socjalnych - raport z badań / Dorota Chlebio-Abed, Katarzyna Ornacka.
Zawiera: Etyka pracy socjalnej - wynikające z niej obciążenia i koszty osobiste uprawiania zawodu / Małgorzata Tomaszewska.
Zawiera: Reforma edukacji a system kształcenia w pomocy społecznej / Ewa Oleksiejczuk, Anna Oleksiejczuk.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej