Kompetencje komunikacyjne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(44)
Forma i typ
Książki
(41)
Publikacje dydaktyczne
(20)
Publikacje fachowe
(15)
Publikacje naukowe
(12)
Poradniki i przewodniki
(5)
Artykuły
(2)
Publikacje informacyjne
(2)
Druki ulotne
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(46)
wypożyczone
(13)
tylko na miejscu
(10)
nieokreślona
(3)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(13)
Kielce - Czytelnia
(6)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(8)
Jędrzejów - czytelnia
(1)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(4)
Końskie - wypożyczalnia
(6)
Opatów - wypożyczalnia
(3)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(5)
Ostrowiec - czytelnia
(1)
Pińczów - czytelnia
(2)
Sandomierz - wypożyczalnia
(2)
Sandomierz - czytelnia
(1)
Starachowice - wypożyczalnia
(3)
Starachowice - czytelnia
(3)
Staszów - wypożyczalnia
(9)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(5)
Autor
Wegner-Jezierska Magdalena (1974- )
(6)
Żabiński Dawid
(6)
Stojanowski Jacek
(3)
Boksa Ewa
(2)
Bury Magdalena
(2)
Filipczak Sylwia
(2)
Griffin Simone
(2)
Kominek Andrzej
(2)
Krajewska Anna
(2)
Milczanowska Katarzyna
(2)
Sandler Dianne
(2)
Stachowicz Edyta
(2)
Zajączkowski Ryszard (1961- )
(2)
Baker Jed‏
(1)
Boszczyk Marta
(1)
Błasiak-Tytuła Marzena
(1)
Błaż Agata
(1)
Cuprych Renata
(1)
Davis Martha (1947- )
(1)
Duda Dorota (ilustratorka)
(1)
Dutka-Mucha Małgorzata
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Fanning Patrick
(1)
Field Elizabeth Ives
(1)
Gawroński Krzysztof
(1)
Gozdek Katarzyna
(1)
Gozdek-Szumilak Katarzyna
(1)
Gut-Orłowska Magdalena
(1)
Habrajska Grażyna (1953- )
(1)
Jarosz-Bilińska Anna
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Kielar-Turska Maria (1942- )
(1)
Kolanko Agnieszka
(1)
Konieczna Iwona
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Lewicka Ewa
(1)
McKay Matthew
(1)
McKay Matthew (1948- )
(1)
Milewski Stanisław (1956- )
(1)
Młynarczyk-Karabin Ewelina
(1)
Młynarska Małgorzata
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Orłowska-Popek Zdzisława
(1)
Panasiuk Jolanta
(1)
Przyklęk Sławomir
(1)
Radwańska Anna (1987- )
(1)
Sadowska Elżbieta (językoznawstwo)
(1)
Senderska Joanna
(1)
Siemieniecka Dorota
(1)
Siudak Anna
(1)
Smereka Tomasz
(1)
Smolińska Katarzyna (pedagog)
(1)
Sołtys Anna (psycholog)
(1)
Szabelska Elżbieta
(1)
Wawrzyńczak-Jędryka Beata
(1)
Wileczek Anna
(1)
Włodarczyk Katarzyna
(1)
Zając Anna (logopeda)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(24)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(38)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(43)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(44)
Odbiorca
Nauczyciele
(11)
Rodzice
(6)
Szkoły podstawowe
(5)
Szkoły ponadpodstawowe
(5)
Logopedzi
(4)
6-8 lat
(3)
9-13 lat
(3)
Dzieci
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Młodzież
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
14-17 lat
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Pedagodzy
(2)
Szkoły branżowe I stopnia
(2)
Szkoły policealne
(2)
Szkoły specjalne
(2)
Szkoły zawodowe
(2)
Dyrektorzy szkół
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychologowie
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Język polski
(8116)
Dziecko
(5128)
Nauczanie
(4695)
Matematyka
(4655)
Literatura polska
(4106)
Kompetencje komunikacyjne
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3722)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3319)
Historia
(3302)
Wychowanie przedszkolne
(3240)
Wychowanie
(2695)
Język angielski
(2349)
Rodzina
(2342)
Młodzież
(2340)
Pedagogika
(2234)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1834)
Sztuka
(1754)
Język rosyjski
(1746)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1685)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1680)
Wychowanie w rodzinie
(1680)
Wojsko
(1658)
Literatura
(1652)
Uczniowie
(1635)
Chemia
(1535)
Kultura
(1435)
Język niemiecki
(1429)
Muzyka
(1408)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1310)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1272)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1077)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Nauka
(1052)
Internet
(1050)
Technika
(1021)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(943)
Żydzi
(930)
Uczenie się
(914)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(862)
Dzieci
(858)
Osobowość
(846)
Zarządzanie
(836)
Psychoterapia
(822)
Powieść angielska
(811)
Powieść amerykańska
(795)
Czytelnictwo
(792)
Gry i zabawy
(791)
Polityka międzynarodowa
(785)
Praca
(781)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(761)
Pińczów
(748)
Polityka
(741)
Uczucia
(735)
Polacy za granicą
(729)
Teatr polski
(718)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(716)
Turystyka
(716)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(707)
Szkolnictwo wyższe
(703)
Opieka społeczna
(688)
Marksizm
(687)
Relacje międzyludzkie
(685)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(672)
Rodzice
(669)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Rośliny
(658)
Etyka
(656)
Język francuski
(635)
Astronomia
(634)
Sport
(633)
Kształcenie
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(610)
Powieść rosyjska
(604)
Postawy
(602)
Temat: dzieło
Kiedy znów będę mały
(1)
Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(12)
Karty pracy ucznia
(9)
Scenariusz zajęć
(7)
Opracowanie
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Monografia
(3)
Bibliografia
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Podręcznik
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(31)
Psychologia
(22)
Językoznawstwo
(12)
Medycyna i zdrowie
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Literaturoznawstwo
(1)
Nauka i badania
(1)
Rozwój osobisty
(1)
44 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 263124 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46878 (1 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33134 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49945 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 51606 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 28873 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. czyt.31 (43050) (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47543 (1 egz.)
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50648 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Mowa i Myślenie 1)
Materiały z Międzynarodowej Konferencji Logopedycznej, która odbyła się we Wrocławiu w dniach 24-27 kwietnia 2003 r.
Bibliogr. przy ref.
Zawiera: S. 15-22 : Teoretyczne podstawy lingwistyczne praktycznego postępowania logopedycznego (z historii badań własnych, zarys) / Halina Mierzejewska.
Zawiera: S. 23-29 : Perspektywy badań nad afazją: osobowość i język, wewnętrzny obraz afazji / Lubow Siemionowna Cwietkowa.
Zawiera: S. 30-36 : Łuriowski neuropoznawczy model liczenia a neuroobrazowanie / Lena Moskovich, Lena Bogdanova.
Zawiera: S. 37-43 : Czy lokalizacja funkcjonalna rozwija się wraz z dojrzewaniem mózgu? / Lena Moskovich, Marcel Kinsbourne.
Zawiera: S. 44-68 : Diagnoza różnicowa zaburzeń językowych u chorych z uszkodzeniami mózgu / Jolanta Panasiuk.
Zawiera: S. 69-91 : Struktury języka a struktury poznania w afazji / Jolanta Panasiuk.
Zawiera: S. 92-101 : Interdyscyplinarne postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w przypadku dzieci i dorosłych z trudnościami w werbalnym porozumiewaniu się z trudnościami w werbalnym porozumiewaniu się z otoczeniem / Joanna Przesmycka-Kamińska, Agnieszka Olszewska.
Zawiera: S. 102-119 : Cele i sposoby postępowania diagnostycznego i terapeutycznego w ostrym stadium afazji / Wiesława Troszczyńska-Nakonieczna, Marlena Puchowska-Florek.
Zawiera: S. 120-130 : Celowość terapii mowy i rzeczywiste potrzeby pacjentów z afazją - w śwetle refleksji po wizycie u amerykańskich terapeutów mowy / Magdalena Bugielska.
Zawiera: S. 131-156 : Psychostymulacyjna metoda kształtowania i rozwoju mowy oraz myślenia (nowa nazwa: Metoda "Dyna-Lingua M.S.") / Małgorzata Młynarska, Tomasz Smereka.
Zawiera: S. 157-166 : Terapia dziecka z zaburzeniami sfery emocjonalnej metodą psychostymulacyjną. Studium przypadku / Anna Majewska-Tworek.
Zawiera: S. 167-172 : Techniki psychostymulacyjne w terapii z niesamoistnym opóźnionym rozwojem mowy na tle autyzmu. Studium przypadku / Renata Smaler.
Zawiera: S. 173-180 : Inscenizacje bajek "O misiu Mokrej Łapce" jako element terapii metodą psychostymulacyjną / Urszula Ratajczak.
Zawiera: S. 181-189 : Wybrane techniki metody psychostymulacyjnej w logorytmice / Amelia Golema.
Zawiera: S. 190-195 : Wykorzystanie technik metody psychostymulacyjnej do rozwoju mowy u dziecka z dysfazją motoryczną. Studium przypadku / Ewa Idczak.
Zawiera: S. 196-201 : Praca nad rozumieniem mowy u dziecka upośledzonego umysłowo, prowadzona metodą psychostymulacyjną. Studium przypadku / Beata Brzezińska.
Zawiera: S. 202-211 : Mój sposób postępowania z dzieckiem autystycznym / Małgorzata Lewandowska.
Zawiera: S. 212-218 : Moje piętnaście lat z Piotrkiem / Elżbieta Jeruzel.
Zawiera: S. 223-230 : Zaplecze lingwistyczne w kształceniu logopedów / Anna Dąbrowska.
Zawiera: S. 231-241 : Logopedia wobec różnych interpretacji zjawisk fonetycznych we współczesnej polszczyźnie / Irena Kamińska-Szmaj.
Zawiera: S. 242-253 : Logopedyczne aspekty mowy dorosłych skierowanej do małych dzieci / Stanisław Milewski.
Zawiera: S. 254-257 : Znaczenie rozwoju słowotwórstwa u dzieci w wieku późnoprzedszkolnym i wczesnoszkolnym z ogólnym niedorozwojem mowy dla efektywnego kształtowania mowy i pisania / Tatiana Tumanowa.
Zawiera: S. 258-269 : Trudności w pisaniu u dzieci z nieukończonym i zaburzonym rozwojem mowy w świetle analizy lingwistycznej. Wnioski dla praktyki logopedycznej i pedagogicznej / Maria Przybysz-Piwko.
Zawiera: S. 270-282 : Terapia sygmatyzmu. W krainie głosek szumiących / Ewa Moskin.
Zawiera: S. 283-298 : Częstość występowania dyslokacji przy realizacji fonemów spółgłoskowych u dzieci i młodzieży z rozszczepem podniebienia pierwotnego i/lub wtórnego i u osób bez rozszczepu / Danuta Pluta-Wojciechowska.
Zawiera: S. 299-306 : Logopedyczna ocena rachunkowości języka / Barbara Ostapiuk.
Zawiera: S. 307-315 : Dyslalia desonoryzacyjno-fonacyjna, czyli o tzw. mowie bezdźwięcznej - inaczej / Liliana Konopska, Czesława Tarnowska.
Zawiera: S. 316-326 : Jakość wymowy i wydolność połykania po częściowym lub całkowitym wycięciu języka z powodu nowotworu / Małgorzata Stecewicz i in.
Zawiera: S. 327-334 : Ocena zaburzeń mowy, głosu i języka o etiologii chorobowej pomocna przy stawianiu diagnozy logopedycznej / Michał Bitniok.
Zawiera: S. 335-343 : Rak krtani. Rehabilitacja pacjentów laryngektomowanych / Urszula Wierzchaczewska.
Zawiera: S. 344-348 : Logopedia wczoraj, dziś i jutro / Bronisław Rocławski.
Zawiera: S. 349-351 : Każdy logopeda glottodydaktykiem / Izabela Rocławska.
Zawiera: S. 352-354 : Kształtowanie się fonematycznego komponentu sprawności językowej u dzieci z dysleksją / Raisa Łałajewa.
Zawiera: S. 355-367 : Od logatomu do zestroju akcentowego / Bogumiła Toczyska.
Zawiera: S. 368-370 : Zastosowanie biologicznego sprzężenia zwrotnego w procesie rehabilitacyjno chorych z zaburzeniami mowy / Olga Swiatosławna Orłowa, Polina Aleksandrowna Estrowa.
Zawiera: S. 371-377 : Prawidłowa emisja głosu warunkiem higieny aparatu głosowego / Iwona Kowalkowska.
Zawiera: S. 378-382 : Higiena głosowa nauczycieli / Izabela Winiarska.
Zawiera: S. 383-387 : Piosenka jako forma pracy w logopedii i logorytmice / Anna Walencik-Topiłko.
Zawiera: S. 388-394 : Piosenka w usprawnianiu wymowy / Lidia Kataryńczuk-Mania.
Zawiera: S. 395-405 : Wizerunek zawodowy i społeczny logopedy / Zbigniew Tarkowski.
Zawiera: S. 406-418 : O potrzebie włączenia do praktyki logopedycznej podejścia komunikacyjno-pragmatycznego / Zofia Dysarz.
Zawiera: S. 422-435 : Teoria umysłu w różnych zaburzeniach mowy / Małgorzata Młynarska.
Zawiera: S. 436-447 : Rola języka w czynności rozwiązywania problemów / Tomasz Smereka.
Zawiera: S. 448-454 : Kompetencja komunikacyjna i jej zaburzenia u dzieci / Ewa Czaplewska, Katarzyna Kaczorowska-Bray.
Zawiera: S. 455-465 : Komputerowa diagnoza i terapia jąkania / Elżbieta Smołka i in.
Zawiera: S. 466-469 : Jąkanie - wciąż fascynująca zagadka / Bogdan Adamczyk.
Zawiera: S. 470-487 : Realizacja głosek polskich w wymowie osób jąkajacych się oraz ich terapia / Mieczysław Chęciek.
Zawiera: S. 488-498 : Lęk i jąkanie - przegląd koncepcji i propozycja własna / Krzysztof Szamburski.
Zawiera: S. 499-519 : Wymowa bezdźwięczna w świetle analizy akustycznej / Anita Trochymiuk.
Zawiera: S. 520-523 : Rola ćwiczeń słuchowych w kształtowaniu języka dzieci niesłyszących - prezentacja programu wychowania słuchowego / Marzena Klaczak, Renata Dubiel.
Zawiera: S. 524-530 : Zarys interdyscyplinarnych podstaw nowoczesnej interwencji logopedycznej na obszarach pedagogiki specjalnej / Krystyna Błachnio.
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 833-890. Indeksy.
Obszerna rozprawa nosi znamiona solidnej (w wielu fragmentach wręcz erudycyjnej) monografii, która podejmuje problematykę tekstologiczną (tekstu zaburzonego, kontekstu i metatekstu) z perspektywy afazjologicznej i neurologopedycznej w sposób holistyczny, łącząc umiejętnie dane dotyczące teorii i praktyki logopedycznej. Tym samym nawiązuje do wcześniejszych znakomitych artykułów, rozpraw i opracowań Autorki[...]. Wiele wątków i aspektów Jolanta Panasiuk rozwija w sposób nowatorski, kreatywny, wskazujący na najnowsze europejskie i światowe tendencje w interpretacji faktów i zjawisk afazjologicznych (w duchu socjologii i psychologii humanistycznej) [...].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 264184 / 80 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Po)rozum się, czyli O co im wszystkim chodzi / Sławomir Przyklęk. - Brzezia Łąka : Wydawnictwo Poligraf, copyright 2021. - 171, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ostrowiec - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 53768 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Godziny wychowawcze z nastolatkami : scenariusze zajęć / Anna Radwańska, Anita Sołtys. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2022. - 140 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 139-140.
Książka została napisana z myślą o wychowawcach i pedagogach szkół ponadpodstawowych. Młodzież coraz częściej zmaga się z wieloma trudnościami, które powodują niepokój i stres. Sytuacje trudne zdarzają się w klasie, grupie społecznej, rówieśniczej bądź indywidualnie. Tematy godzin wychowawczych opracowane przez Autorki odnoszą się do sfer: zdrowia psychicznego, zdrowego odżywiania, konfliktów, komunikacji, motywacji, samoświadomości, samorealizacji, szacunku i godności. Każdy scenariusz został opracowany tak, aby angażował uczniów w pracę podczas lekcji. Młodzież zdobywać będzie wiedzę i umiejętności poprzez działanie. Książka zawiera 30 scenariuszy, a każdy z nich - ćwiczenia dla uczniów i krótką charakterystykę omawianego tematu [opis wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 264223 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47685 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50191 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29075 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53814 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52519 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 42993 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29453 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 271-284.
Książka zawiera opisy i analizę zachowań komunikacyjnych dzieci z autyzmem dziecięcym, ukazuje wpływ zaburzeń w obrębie kompetencji komunikacyjnej na realizację funkcji komunikacyjnej wypowiedzi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28977 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Czym jest komunikacja językowa / Joanna Senderska. W: Język Polski w Gimnazjum.- 2004/2005, nr 1, s.7-19.
Dokument nadrzędny: Język Polski w Gimnazjum.
[Wyjaśnienie czym jest komunikacja językowa i pojęcia z nią związane]
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: S. 19-34 : Kulturowe i społeczne aspekty mediów na przykładzie telewizji i Internetu (refleksje dotyczące aktualnych problemów szans i zagrożeń) / Janusz Gajda.
Zawiera: S. 35-48 : Od konsumentów do twórców informacji / Dorota Siemieniecka.
Zawiera: S. 49-67 : Czy pokolenia cyfrowe potrzebują edukacji informacyjnej ? / Małgorzata Skibińska.
Zawiera: S. 69-81 : Pedagogiczne refleksje na temat postmediów i kultury wizualnej / Stanisław Juszczyk.
Zawiera: S. 83-95 : Medialny wizerunek kobiecego ciała w percepcji dzieci w wieku przedszkolnym / Anna Brosch.
Zawiera: S. 97-129 : Cyberprzemoc wśród dzieci i młodzieąy w środowisku szkolnym / Bassam Aouil, Maria Kajdasz0Aouil.
Zawiera: S. 131-141 : Wykorzystanie mediów w promowaniu zachowań prospołecznych na przykładzie wybranych organizacji pozarządowych / Marlena Pieniążek.
Zawiera: S. 143-150 : Rola mediów w aktywizacji społeczności lokalnych / Andrzej Wołodźko.
Zawiera: S. 153-165 : Czy nowe technologie w szkole zastąpią metody tradycyjne ? / Anna Kamińska.
Zawiera: S. 167-178 : Wpływ Internetu na aktywność mózgu i procesy poznawcze człowieka / Maria Kozielska.
Zawiera: S. 179-191 : Alfabetyzacja medialna w świadomości kandydatów na nauczycieli w edukacji wczesnoszkolnej / Marcin Musioł.
Zawiera: S. 193-205 : Problemy oraz oczekiwania pedagogów związane z wprowadzeniem tablicy interaktywnej do procesu kształcenia / Kamila Majewska.
Zawiera: S. 207-238 : Osiągnięcia i niepowodzenia w obszarze wykorzystywania ICT (raport z badań) / Eunika Baron-Polańczyk.
Zawiera: S. 239-272 : Trendy w badaniach nad edukacją na odległość. Przegląd wybranej literatury / Wioletta Kwiatkowska.
Zawiera: S. 273-286 : Zastosowanie badań eye-trackingowych w neurodydaktyce / Magdalena Andrzejewska, Anna Stolińska (et al.).
Zawiera: S. 289-305 : Rola mobilnych technologii w nauczaniu chemii / Małgorzata Bartoszewicz, Hanna Gulińska.
Zawiera: S. 307-318 : 140 znaków narzędziem do wszystkiego - "Twitter" jako idealne medium cyfrowej współczesności ? / Jakub Czopek.
Zawiera: S. 319-327 : E-learning w terapii pedagogicznej / Elżbieta Szala.
Zawiera: S. 329-341 : Edukacyjne programy komputerowe w kształtowaniu prawidłowej wymowy u dzieci przedszkolnych / Krystyna Żuchelkowska.
Zawiera: S. 343-354 : Programy multimedialne jako narzędzia wykorzystywane przez nauczycieli w terapii logopedycznej / Anna Waligóra-Huk.
Zawiera: S. 355-373 : Multimedia online w dydaktyce fizyki / Krzysztof Służewski, Grzegorz Karwasz.
Zawiera: S. 375-388 : Kompetencje informatyczno-komunikacyjne w rozwoju zainteresowań matematycznych uczniów (część 1) / Joanna Kandzia.
Zawiera: s. 389-398 : Komputerowe wspomaganie matematyki w szkole ponadgimnazjalnej - minimalizowanie niepowodzeń szkolnych uczniów / Kamila Wasilewska.
Zawiera: S. 399-418 : Przykład scenariusza lekcji chemii metodą wyprzedzającą z perspektywy ucznia szkoły ponadgimnazjalnej / Hanna Gulińska, Małgorzata Bartoszewicz.
Zawiera: S. 419-434 : Walidacja nakładu pracy studenta z wykorzystaniem systemu informatycznego / Zbigniew Kruszewski.
Zawiera: S. 437-460 : Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej, czyli jak nowocześnie uczyć filmu / Marek Sokołowski.
Zawiera: S. 461-474 : PR LAB - przykład działalności Związku Harcerstwa Polskiego w zakresie realizacji treści edukacji medialnej / Tomasz Huk.
Zawiera: S. 475-486 : Edukacja medialna w kształceniu wczesnoszkolnym / Ewa Nowicka.
Zawiera: S. 487-498 : Eye-tracking w badaniach nad edukacją medialną / Marek Hallada.
Zawiera: S. 501-513 : Związek diety z nastrojem człowieka w wybranych aspektach uczenia się / Kinga Szymańska.
Zawiera: S. 515-522 : Innowacyjna jakość edukacji w środowisku rolnym / Monika Delmanowicz.
Druk ulotny
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47503 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47527 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47570 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Językowa i Jej Zaburzenia ; 30)
Bibliografia na stronach 149-151.
Przedłożona do recenzji monografia Elżbiety Szabelskiej pt. Kompetencja językowa dzieci z ADHD dotyczy jednego z istotniejszych w przekonaniu logopedów i językoznawców tematu, a mianowicie funkcjonowania komunikacyjnego dzieci z zaburzeniami z deficytem uwagi i nadaktywnością. Bezsprzecznie ten typ za-burzeń towarzyszy ludzkości od dawna. Zdaniem Russella A. Barkleya literackie odniesienia do ADHD można znaleźć już u Szekspira, który poważne problemy z nieuwagą, nadpobudliwością oraz słabą kontrolę impulsów „zdiagnozował" u króla Henryka VIII, przypisując mu „chorobę uwagi". Jednakże pierwsze medyczne opisy tego deficytu pochodzą sprzed ponad 240 lat. […] Biorąc pod uwagę długą historię badań i wysoką frekwencję tego zjawiska, należy się dziwić, że sposób porozumiewania się tej grupy nie został jeszcze w pełni opisany. Dotychczasowe badania potwierdzają konieczność podjęcia takich działań. […] Brakuje jednak pogłębionej charakterystyki możliwości komunikacyjnych tej grupy oraz opisu ewentualnych problemów. […] W polskiej literaturze logopedycznej publikacji na ten temat ciągle mamy niewiele. Trudno nie zgodzić się z Autorką, iż: „pod względem logopedycznym i językoznawczym obserwacje oraz wnioski są dość ogólnikowe i wynikają raczej z badań pedagogicznych i psychologicznych". Należy więc dobitnie podkreślić, że temat monografii wybrany został wyjątkowo trafnie, jego opracowanie zaś zainteresuje wiele grup zawodowych. (z recenzji dr hab. Katarzyny Kaczorowskiej-Bray)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 264887 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 264886 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50203 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Scenariusze zajęć wspierających rozwój kompetencji emocjonalnych i społecznych młodzieży w szkole ponadpodstawowej to 50 ćwiczeń zebranych w 9 obszarach tematycznych: INTEGRACJA MIĘDZYOSOBOWA – propozycje ćwiczeń integrujących klasę szkolną EMOCJONALNOŚĆ CZŁOWIEKA – pośród ćwiczeń do wykonania uczniowie znajdą zarówno trening relaksacji, jak i zadania ułatwiające walkę ze stresem KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA – pośród narzędzi komunikacyjnych uczniowie nauczą się korzystać z komunikatów JA, poznają podstawy aktywnego słuchania oraz dokonają analizy komunikatów pozawerbalnych służących budowaniu relacji ASERTYWNOŚĆ – stanowcze, ale łagodne i bezpośrednie wyrażanie swoich opinii, obrona własnych praw w relacjach z innymi oraz umiejętność stawiania granic i reagowania na krytykę to tylko niektóre fragmenty mapy asertywności, z którą będą pracować uczniowie KONFLIKT I METODY JEGO ROZWIĄZYWANIA – w tej części scenariuszy uczniowie zapoznają się z podstawowymi metodami rozwiązywania konfliktów oraz stosowaniem różnych typów argumentacji MENTALIZACJA – to z kolei zbiór przeznaczony do ćwiczenia umiejętności rozumienia perspektywy innych osób ORGANIZACJA CZASU – scenariusze pokazujące, jak nauczyć młodzież przejmować odpowiedzialność za swoje wybory, dystrybucję czasu, planowanie i osiąganie zamierzonych celów ZDROWIE PSYCHICZNE – scenariusze powstałe z przekonania, że podstawowa wiedza o życiu psychicznym, symptomach zaburzeń, drogach poszukiwania pomocy w kryzysie jest niezbędna każdemu nastolatkowi ROZWÓJ OSOBISTY – zadania zaproponowane w scenariuszach mają na celu uświadomić, że osobowość młodego człowieka będąca w procesie kształtowania się może i powinna ulegać świadomym, celowym zmianom, aby osiągać kształt pożądany przez nich samych Scenariusze zostały przygotowane są z myślą o pracy z młodzieżą zarówno podczas lekcji wychowawczych, jak i specjalnie planowanych warsztatów lub treningów umiejętności społecznych. Zajęcia z proponowanymi materiałami może przeprowadzać wychowawca, ale też pedagog lub psycholog szkolny bądź trener treningu umiejętności społecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29127 (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43045 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32514 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Scenariusze zajęć wspierających rozwój kompetencji emocjonalnych i społecznych młodzieży w szkole ponadpodstawowej to 50 ćwiczeń zebranych w 9 obszarach tematycznych: Integracja międzyosobowa – propozycje ćwiczeń integrujących klasę szkolną. Emocjonalność człowieka – pośród ćwiczeń do wykonania uczniowie znajdą zarówno trening relaksacji, jak i zadania ułatwiające walkę ze stresem. Komunikacja interpersonalna – pośród narzędzi komunikacyjnych uczniowie nauczą się korzystać z komunikatów JA, poznają podstawy aktywnego słuchania oraz dokonają analizy komunikatów pozawerbalnych służących budowaniu relacji. Asertywność – stanowcze, ale łagodne i bezpośrednie wyrażanie swoich opinii, obrona własnych praw w relacjach z innymi oraz umiejętność stawiania granic i reagowania na krytykę to tylko niektóre fragmenty mapy asertywności, z którą będą pracować uczniowie. Konflikt i metody jego rozwiązywania – w tej części scenariuszy uczniowie zapoznają się z podstawowymi metodami rozwiązywania konfliktów oraz stosowaniem różnych typów argumentacji. Mentalizacja – to z kolei zbiór przeznaczony do ćwiczenia umiejętności rozumienia perspektywy innych osób. Organizacja czasu – scenariusze pokazujące, jak nauczyć młodzież przejmować odpowiedzialność za swoje wybory, dystrybucję czasu, planowanie i osiąganie zamierzonych celów. Zdrowie psychiczne – scenariusze powstałe z przekonania, że podstawowa wiedza o życiu psychicznym, symptomach zaburzeń, drogach poszukiwania pomocy w kryzysie jest niezbędna każdemu nastolatkowi. Rozwój osobisty – zadania zaproponowane w scenariuszach mają na celu uświadomić, że osobowość młodego człowieka będąca w procesie kształtowania się może i powinna ulegać świadomym, celowym zmianom, aby osiągać kształt pożądany przez nich samych. Scenariusze zostały przygotowane są z myślą o pracy z młodzieżą zarówno podczas lekcji wychowawczych, jak i specjalnie planowanych warsztatów lub treningów. [opis wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 264693 /czyt.37 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50247 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53879 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29522 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28992 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera program lekcji wychowawczych dla uczniów szkoły podstawowej na wszystkich poziomach klas. Celem proponowanych zajęć jest poszerzenie kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych dzieci oraz młodzieży. Umiejętności te mają bezpośredni wpływ na relacje pomiędzy uczniami, wzajemną tolerancję i akceptację. Każdy scenariusz zawiera informacje, jakie przybory i narzędzia potrzebne są do skutecznego przeprowadzenia lekcji. Nauczyciel otrzymuje gotowy opis treści do przekazania oraz tabele z podpowiedziami prawidłowych odpowiedzi. Załączone są także potrzebne karty pracy dla uczniów. Skrypty przygotowane są w taki sposób, aby przeprowadzenie lekcji z zakresu rozwoju kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych dzieci i młodzieży mógł przeprowadzić każdy nauczyciel, niezależnie od profilu swojego wykształcenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29128 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53926 (1 egz.)
Sandomierz - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 52502 (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43046 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47562, 47563, 47721 (3 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 31616 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej