Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(480)
Forma i typ
Książki
(252)
Artykuły
(216)
Publikacje fachowe
(28)
Czasopisma
(7)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje informacyjne
(4)
Muzyka
(1)
Programy komputerowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
dostępne
(366)
tylko na miejscu
(209)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(1)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(84)
Kielce - Czytelnia
(88)
Kielce - Multimedialny
(2)
Kielce - Informatorium
(12)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(20)
Busko zdrój - czytelnia
(21)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(25)
Jędrzejów - czytelnia
(9)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(21)
Końskie - wypożyczalnia
(17)
Końskie - czytelnia
(15)
Opatów - wypożyczalnia
(20)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(24)
Ostrowiec - czytelnia
(29)
Pińczów - wypożyczalnia
(15)
Pińczów - czytelnia
(14)
Pińczów - Multimedialny
(4)
Sandomierz - wypożyczalnia
(18)
Sandomierz - czytelnia
(19)
Starachowice - wypożyczalnia
(29)
Starachowice - czytelnia
(8)
Starachowice - Multimedialny
(6)
Staszów - wypożyczalnia
(37)
Staszów - użytek wewnętrzny
(1)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(20)
Włoszczowa - czytelnia
(23)
Autor
Dzierzgowska Irena (1946-2009)
(23)
Elsner Danuta
(19)
Dzierzgowska Irena
(15)
Choryński Piotr
(14)
Gruszka Jerzy
(11)
Pielachowski Józef (1940- )
(11)
Łyszczarz Michał
(8)
Rękawek Anna
(7)
Stróżyński Klemens
(7)
Kropiwnicki Jan (1936- )
(6)
Makaruk Paweł
(6)
Pielachowski Józef
(6)
Sielatycki Mirosław
(6)
Wlazło Stefan
(6)
Woynarowska Barbara (1940- )
(6)
Fronckiewicz Bożena
(5)
Komorowski Tadeusz (1937- )
(5)
Kordziński Jarosław
(5)
Kotowska Maria
(5)
Siuda Tadeusz
(5)
Celuch Małgorzata
(4)
Grajkowski Wojciech
(4)
Jeżowski Antoni
(4)
Jeżowski Antoni (1950- )
(4)
Kobyliński Władysław
(4)
Kołodziejska Jolanta
(4)
Marciniak Lidia
(4)
Mazurkiewicz Grzegorz
(4)
1
(3)
Dzierzgowska Irena (1946- )
(3)
Gawrecki Lechosław (1942- )
(3)
Kazimierowicz Marek
(3)
Komorowski Tadeusz
(3)
Król Ireneusz
(3)
Madalińska-Michalak Joanna
(3)
Pery Andrzej
(3)
Sawiński Julian Piotr
(3)
Szubański Ryszard
(3)
Witek Stefan
(3)
Bednarek Krzysztof
(2)
Borzęcki Kazimierz
(2)
Chojnacki Jan
(2)
Domerecka Beata
(2)
Gałecki Włodzimierz
(2)
Grodecka Ewa
(2)
Gumowska Paulina
(2)
Górnikiewicz Marcin Adrian
(2)
Janicka-Panek Teresa
(2)
Jucha Ferdynand
(2)
Knafel Krystyna
(2)
Kobus Iwona
(2)
Konarska Teresa (nauki prawne)
(2)
Kosińska Ewa
(2)
Kotula Oskar (1900-1967)
(2)
Kropiwnicki Jan
(2)
Kuchta Jan (1900- )
(2)
Lachtara Małgorzata
(2)
Lorens Roman
(2)
Maksymowska Ewa
(2)
Malinowski Mariusz
(2)
Mosiądz Juliusz
(2)
Nogieć-Karwot Edyta
(2)
Obidniak Dorota
(2)
Pawelski Leszek
(2)
Pielachowski Józef (1940-)
(2)
Piotrowska-Albin Elżbieta
(2)
Rodziewicz Danuta
(2)
Rusiecki Józef
(2)
Rękawek Anna (pedagogika)
(2)
Serafin Teresa
(2)
Sewastianowicz Monika
(2)
Smołalski Antoni
(2)
Starzyński Wojciech
(2)
Sędziwy Henryk (1903-1999)
(2)
Tołwińska Bożena
(2)
Walkiewicz Elżbieta
(2)
Weinert Wiktor
(2)
Werwicka Monika
(2)
Winczewska Bożena
(2)
Zaleśny Leszek
(2)
Adamczyk Ewa Teresa
(1)
Andrzejewska Jadwiga
(1)
Antczak Barbara
(1)
Atamańczuk Kazimiera
(1)
Babski Zbigniew
(1)
Barankiewicz Halina
(1)
Barański Andrzej (prawnik)
(1)
Barański Czesław
(1)
Barszczewski Janusz
(1)
Bednarek Zdzisław
(1)
Bell Douglas. Nauka poza murami szkoły (Expeditionary Learning) - autentyczna edukacja w XXI wieku
(1)
Betka Alicja
(1)
Biegańska Arleta
(1)
Bieniaszewska Aleksandra
(1)
Bieńko Mariola
(1)
Bieńkowski Stanisław (1882-1958)
(1)
Bieś Bronisław
(1)
Biłos Renata
(1)
Bobula Stanisław
(1)
Bojarska Lucyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(16)
2010 - 2019
(65)
2000 - 2009
(98)
1990 - 1999
(49)
1980 - 1989
(29)
1970 - 1979
(13)
1960 - 1969
(2)
1950 - 1959
(4)
1940 - 1949
(3)
1930 - 1939
(2)
1920 - 1929
(2)
1910 - 1919
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(41)
1901-2000
(5)
1945-1989
(4)
1989-2000
(2)
1801-1900
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(454)
nieznany (pol)
(26)
Język
polski
(478)
brak kontekstu językowego (dokument nietekstowy)
(1)
Odbiorca
Dyrektorzy szkół
(26)
Nauczyciele
(11)
Dyrektorzy przedszkoli
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Edukatorzy
(1)
Klasa 2.
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Temat
Szkolnictwo
(164)
Dyrektor
(158)
Nauczyciele
(70)
Dyrektorzy szkół
(35)
Oświata
(35)
Nauczanie
(30)
Nadzór pedagogiczny
(26)
Zarządzanie
(20)
Dyrektor szkoły
(15)
Uczniowie
(12)
Prawo oświatowe
(11)
Dyrektorzy
(10)
Pedagogika
(10)
Prawo pracy
(10)
Zarządzanie oświatą
(10)
Nauczanie początkowe
(8)
Szkolnictwo podstawowe
(8)
Szkoła
(8)
Dziecko
(7)
Motywacja pracy
(7)
Młodzież szkolna
(7)
Nauczanie zintegrowane
(6)
Stosunki interpersonalne
(6)
Awans
(5)
Edukacja zdrowotna
(5)
Konflikt
(5)
Oceny szkolne
(5)
Pracodawcy
(5)
Szkolnictwo zawodowe
(5)
Uczenie się
(5)
Czasopisma pedagogiczne
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Innowacje
(4)
Metody nauczania
(4)
Młodzież
(4)
Ocena pracowników
(4)
Organizacja ucząca się
(4)
Podstawa programowa
(4)
Ratownictwo medyczne
(4)
Rodzice
(4)
Szkolnictwo niepubliczne
(4)
Szkolnictwo specjalne
(4)
Szkoły
(4)
Awans zawodowy
(3)
Blok matematyczno-przyrodniczy
(3)
Decyzje
(3)
Kobieta
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Kształcenie
(3)
Nauczanie na odległość
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Organizacja
(3)
Praca
(3)
Praca zespołowa
(3)
Przerwa międzylekcyjna
(3)
Przyroda
(3)
Przysposobienie wojskowe
(3)
Przywództwo edukacyjne
(3)
Rada rodziców
(3)
Szkolenie zawodowe
(3)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(3)
Szkoła - dyrekcja
(3)
Turystyka
(3)
Wychowanie
(3)
Wychowanie fizyczne
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Wycieczki szkolne
(3)
Wypalenie zawodowe
(3)
Agresywność
(2)
Archiwum - zasoby
(2)
Asertywność
(2)
Bibliotekarstwo szkolne
(2)
Czas pracy
(2)
Czas wolny od pracy
(2)
Czasopisma - bibliografia zawartości
(2)
Doskonalenie zawodowe
(2)
Dydaktyka
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Edukacja
(2)
Edukacyjna wartość dodana
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Formularze i druki
(2)
Historia
(2)
Jakość
(2)
Kancelaria
(2)
Klasa szkolna
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Konkursy na stanowiska kierownicze
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Kultura organizacyjna
(2)
Metoda projektów
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Nauczyciel
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Obowiązek szkolny
(2)
Ocenianie kształtujące
(2)
Oceny pracowników
(2)
Odpoczynek
(2)
Osobowość
(2)
Temat: dzieło
Duch klasy
(1)
Inteligencja moralna dzieci
(1)
Jak nauczyć dzieci odpowiedzialności
(1)
Jak nie tracić głowy w szkole
(1)
Jak powieść
(1)
Każdy uczeń może osiągnąć sukces
(1)
Kobieta w roli dyrektora szkoły
(1)
Kuratorium Oświaty (Łódź)
(1)
Mobbing
(1)
Niezwykłe umysły
(1)
Pozwólmy dzieciom myśleć!
(1)
Przekształcenie przedszkola publicznego w niepubliczne
(1)
Psychologia szczęścia
(1)
Pływaj z rekinami i nie daj się pożreć
(1)
Rola i zadania psychologa we współczesnej szkole
(1)
Szkoła Współpracy (projekt)
(1)
Sztuka możliwości
(1)
Ustawa Karta Nauczyciela
(1)
Ustawa o systemie oświaty
(1)
Świętokrzyski program wspierania rozwoju szkół podnoszących efektywność kształcenia - Razem Łatwiej
(1)
Świętokrzyski program wspierania rozwoju szkół podnoszących efektywność kształcenia - Razem łatwiej
(1)
Temat: czas
2001-
(31)
2001-0
(18)
1989-
(11)
1901-
(6)
1918-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(16)
Busko-Zdrój (woj. świętokrzyskie)
(3)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(3)
Świętokrzyskie, województwo
(3)
Białystok (woj. podlaskie ; okręg)
(2)
Stany Zjednoczone
(2)
.4. Daleszyce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Australia
(1)
Belno (woj. świętokrzyskie)
(1)
Czechy
(1)
Daleszyce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Dyrektor szkoły a nauczyciele
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Gorzów Wielkopolski (woj. lubuskie)
(1)
Hawaje (Stanu Zjednoczone)
(1)
Izrael
(1)
Kazimierza Wielka (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Kielce (województwo świętokrzyskie)
(1)
Lublin (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Luneburg (Niemcy)
(1)
Mazowieckie, województwo
(1)
Niemcy
(1)
Ostrowiec Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Parszów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Pawłów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Ponań (woj.wielkopolskie)
(1)
Reda (woj. pomorskie, pow. wejherowski, gm. Reda)
(1)
Skarżysko-Kamienna (woj. świętokrzyskie)
(1)
Sucha Beskidzka (województwo małopolskie)
(1)
Tajlandia
(1)
Walia (Wielka Brytania)
(1)
Warszawa
(1)
Wielka Brytania
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
ZSRR
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Łódź (woj.łódzkie ; okręg)
(1)
Łódź (woj.łódzkie)
(1)
Śląskie, województwo
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma fachowego
(17)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(16)
Poradniki
(16)
Poradnik
(12)
Artykuł z czasopisma
(10)
Bibliografia
(7)
Czasopismo pedagogiczne
(5)
Poradniki dla nauczycieli
(5)
Podręczniki
(4)
Czasopismo polskie
(3)
Raport z badań
(3)
Komentarz
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Aranżacja
(1)
Czasopisma pedagogiczne polskie
(1)
Czasopismo fachowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne polskie
(1)
Komentarz prawny
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Muzyka na fortepian
(1)
Muzyka na skrzypce
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Program nauczania
(1)
Programy nauczania
(1)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(1)
Recenzje
(1)
Recenzje literackie
(1)
Tablice i wzory
(1)
Wywiady
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(44)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(9)
Zarządzanie i marketing
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Ochrona środowiska
(4)
Inżynieria i technika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
480 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7917 B/P, 7916 B/P, 7903 B/P (3 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 168688/czyt.Progr. (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 483/b (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24458 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 467/b (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23440 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dziedzina i ujęcie
Symbol UKD: 37.091.2-057.16(4) 37.091.113(4)
Na s. tyt. i okł.: "Edukacja i szkolenia".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 257848 / czyt. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 55.
Zawiera: Podstawy prawne awansu zawodowego nauczycieli.
Zawiera: Zadania oraz kompetencje dyrektora szkoły w procesie awansu zawodowego nauczycieli: staż, opiekun stażu, plan rozwoju zawodowego - konstrukcja planu, kryteria zatwierdzania planu, ocena dorobku zawodowego nauczyciela za okres stażu, przykładowe oceny dorobku zaawodowego nauczycieli, etap dokumentacyjny przed złożeniem wniosku do komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej, zestawienie ważnych terminów dotyczących stażu.
Zawiera: Dokumentowanie realizowanych przez nauczycieli zadań w okresie stażu ; Procedura gromadzenia informacji o jakości pracy nauczycieli odbywających staż ; Kryteria oceny dorobku zawodowego nauczycieli ; Propozycje zadań do realizacji przez nauczycieli odbywających staż na dany stopień awansu zawodowego.
Zawiera: Dyrektor jako przewodniczący komisji kwalifikacyjnej ; Zadania wynikające z przepisów prawa oświatowego.
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Autor
1.
Zawartość dysku: Koncepcja wspierania uzdolnień uczniów. Załączniki do koncepcji. Założenia metodologiczne i organizacyjne. Arkusze nominacji. Programy zajęć pozaszkolnych - szkoły podstawowe, gimnazja, ponadgimnazjalne. Materiały metodyczne na różnych etapach nauczania. Program rozwijania twórczego myślenia w kl. I-III sp. Materiały pomocnicze do programu rozwijania myślenia twórczego w klasach I-III sp.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 258130/czyt.Progr.37 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 29873 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Materiały i Podręczniki Mariana Pietraszewskiego)
Temat
Symbol UKD: 349.2:37.091.2-057.16](438)
W aneksie teksty aktów prawnych i wzory dokumentów.
Bibliogr. s. 72-73.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 245328, 245327 (2 egz.)
Włoszczowa - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 28791 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Tygodnik, 1950-
Wcześniejsza częstotliwość: Miesięcznik, 1917-1949
R. 1, nr 1 (wrzes. 1917)-.
Tytuł dodatku: Głos Kielecki
Tytuł dodatku: Polska Oświata Pozaszkolna
Tytuł dodatku: Praca Szkolna
Stanowi częściowo kontynuację: Głos Nauczycielstwa Ludowego
Opis na podstawie bieżącego zeszytu.
Tytuł według nagłówka.
Od R. 1, nr 1 (1917) podtytuł: organ Zrzeszenia Nauczycielstwa Polskich Szkół Początkowych.
Od R. 1, nr 1 (1917) [red. odpowiedzialny K. Klimek].
Od R. 1, nr 1 (1917) wydawca: K. Klimek
Od R. 1, nr 1 (1917) format: 24 cm.
Od R. 84, nr 1 (2001) [Wojciech Sierakowski red. nacz.].
Od R. 84, nr 1 (2001) podtytuł: tygodnik społeczno-oświatowy.
Od R. 84, nr 1 (2001) wydawca: Wydawnictwo "Głos Nauczycielski".
Od R. 84, nr 1 (2001) format: 42 cm.
Od R. 88, nr 14 (2005) częste zmiany redaktora.
Od R. 91, nr 27 (2008) [red. nacz. Jakub Rzekanowski].
Od R. 94, nr 22 (2011) format: 35 cm.
Zawiera: Dod.: 1922-1932 "Praca Szkolna" ; 1928- "Rysunki w Szkole" ; 1970- "Literacki Głos Nauczycielski" ; "Zeszyty Historyczne Głosu Nauczycielskiego".
Zawiera: Współwydawany dodatek: od 2005 "Turystyka"; od 2006 "Komputer w Szkole" i "Sport w Szkole".
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Zawartość dysku: Innowacyjna koncepcja wsierania uzdolnień uczniów w woj. małopolskim. Uczniowie zdolni - jak ich rozpoznawać i wspierać? Psychopedagogiczne podstawy rozwijania myślenia twórczego w edukacji. Założenia organizacyjne i merytoryczne systemu pracy z uczniami zdolnymi w woj. małopolskim. Arkusze nominacji. Programy zajęć pozaszkolnych - szkoła ponadgimnazjalna: język angielski, matematyka, przedsiębiorczość, TIK [Technologia Informacyjno-Komunikacyjna] dla uczniów zdolnych klas I-III/IV liceum i technikum. Materiały metodyczne - materiały pomocnicze do programów zajęć pozaszkolnych: język angielski, matematyka, przedsiębiorczość, TIK.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. S 93933/czyt. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera m.in.: S. 140-158 : Wyrównywanie szans edukacyjnych. Dlaczego należy tego oczekiwać od szkół? / Katarzyna Pluta, Leszek Trzaska.
Zawiera m.in.: S. 203-214 : Ewolucja biologiczna a procesy uczenia się i nauczania. Dydaktyka ewolucyjna / Marek Kaczmarzyk, Dorota Kopeć.
Zawiera m.in.: S. 263-272 : Proces edukacyjny i jego realizatorzy (czyli o współdziałaniu nauczycieli w zmieniającym się świecie) / Tomasz Jurczyk [i in.].
Zawiera m.in.: S. 297-310 : Rodzice partnerami szkoły. Partnerstwo, czyli co? / Stanisław Bobula.
Zawiera m.in.: S. 311-334 : Modele współpracy szkoły z organizacjami w środowisku lokalnym / Roman Dorczak.
Zawiera m.in.: S. 361-373 : Koncepcja pracy szkoły. Nowe rozwiązania starych problemów / Danuta Elsner.
Zawiera m.in.: S. 374-388 : Jak czytać raport z ewaluacji zewnętrznej szkoły lub placówki oświatowej / Aleksander Noworól.
Zawiera m.in.: S. 389-399 : Przywództwo edukacyjne: kierunki myślenia o roli dyrektora / Grzegorz Mazurkiewicz.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 277-290.
Zawiera: Część I - Teoretyczne podstawy badań.
Zawiera: Wyjaśnienia terminologiczne: współdziałanie pedagogiczne, środowisko lokalne.
Zawiera: Kształcenie i wychowanie we współczesnej szkole: tendencje w funkcjonowaniu współczesnej szkoły, główne zakresy działalności szkoły (działalność wychowawcza, dydaktyczna, opiekuńcza, profilaktyczna), rola nauczyciela we współczesnej szkole.
Reformowana szkoła podstawowa: założenia reformy systemu oświaty, realia funkcjonowania reformowanej szkoły.
Zawiera: Społeczne uwarunkowania funkcjonowania szkoły: szkoła jako centralne ogniwo systemu oświaty, rola szkoły w społeczeństwie, społeczny kontekst funkcjonowania szkoły.
Zawiera: Współdziałanie pedagogiczne szkoły ze środowiskiem lokalnym: składniki środowiska lokalnego warunkujące pracę szkoły, współdziałanie w zakresie wychowania, kształcenia, opieki, profilaktyki.
Zawiera: Część II - Metodologiczne podstawy badań - metodologia badań własnych: problematyka badań, zmienne i wskaźniki, metody i narzędzia badawcze, miejsce i czas badań, charakterystyka badanych grup, organizacja i przebieg badań, charakterystyka zgromadzonych materiałów.
Zawiera: Część III - Współdziałanie pedagogiczne szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym - analiza wyników badań.
Zawiera: Stan współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym: waga przywiązywna do współdziałania, instytucje współdziałania, dziedziny współdziałania.
Zawiera: Proces realizacji współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym: szczegółowe cele współdziałania, treści, metody i formy.
Zawiera: Efekty współdziałania pedagogicznego szkoły ze środowiskiem lokalnym: wyniki współdziałania, ocena wyników.
Zawiera: Uwarunkowania efektów współdziałania pedagogicznego szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym: czynniki ułatwiające i utrudniające współdziałanie, możliwości efektywniejszego współdziałania.
Zawiera: Uogólnienia wyników badań, wnioski dla praktyki.
Zawiera: Aneks 1: Wzór kwestionariusza wywiadu z rodzicami [nt. współdziałania ze szkołą i środowiskiem].
Zawiera: Aneks 2: Wzór kwestionariusza wywiadu z wychowawcami [nt. współdziałania szkoły ze środowiskiem lokalnym].
Zawiera: Aneks 3: Wzór kwestionariusza wywiadu z dyrektorem szkoły [nt. współdziałania ze środowiskiem lokalnym].
Zawiera: Aneks 4: Wzór kwestionariusza wywiadu z przedstawicielami środowiska lokalnego [nt. współdziałania ze szkołą].
Zawiera: Aneks 5: Wzór kwestionariusza ankiety dotyczącej współdziałania rodziców ze szkołą.
Zawiera: Aneks 6: Wzór kwestionariusza ankiety dotyczącej współdziałania nauczycieli ze środowiskiem lokalnym.
Zawiera: 0.
Streszcz. ang.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 257561/czyt.37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 289-322.
Zawiera: S. 15-28 : Nowe wyzwania edukacji wczesnoszkolnej. Zwrot ku potencjałowi samorozwoju (Na jakiej zmianie paradygmatu w pojęciu edukacji wczesnoszkolnej się opieramy? Z jakim rozumieniem dziecka można spotkać się w edukacji wczesnoszkolnej, W czym leży istota sporu o indywidualność dziecka w edukacji wczesnoszkolnej? Jak podchodzić do indywidualności ucznia w edukacji wczesnoszkolnej)/ Hana Lukášowá.
Zawiera: S. 29-45 : Edukacja w klasach niższych - dyskursy, palące problemy i potrzeba zmiany (Postrzeganie jakości edukacji początkowej w dyskursie społecznym, Kierunki zmian w teorii i praktyce edukacji początkowej, "Kształcenie dla rozwoju" jako istota edukacji początkowej, Wsparcie rozwoju podmiotowości dziecka jako podstawowy cel edukacji wczesnoszkolnej) / Józefa Bałachowicz.
Zawiera: S. 46-59 : Kontestacja pedagogiki wczesnoszkolnej / Marzenna Magda-Adamowicz.
Zawiera: S. 60-75 : Dziecko a świat zawodowy, czyli o nieobecnym polu eksploracji w pedagogice dziecka ( W poszukiwaniu teorii rozwoju zawodowego na etapie dzieciństwa, Selektywne tezy z badań empirycznych dzieciństwa w rozwoju zawodowym, Zadania edukacyjnej praktyki pracy z dzieckiem) / Magdalena Piorunek.
Zawiera: S. 76-87 : Szkoła - nowe przestrzenie edukacyjne (Uczenie się jako kategoria zmiany, Przestrzeń i środowisko edukacyjne stymulatorem zmiany, Nieodkryty potencjał środowiska edukacyjnego, Refleksje końcowe) / Jolanta Nowak.
Zawiera: S. 91-100 : Marzenia dzieci jako obraz wartości przejmowanych w socjalizacji / Krystyna Ferenz.
Zawiera: S. 101-115 : Kapitał społeczno-kulturowy i ekonomiczny rodziny z klasy średniej a kapitał edukacyjny dziecka w teorii Pierr'a Bourdieu (Wprowadzenie, Kapitał ekonomiczny, Kapitał społeczny, Kapitał kulturowy, Kapitał symboliczny a inne rodzaje kapitału, Kapitał a klasa społeczna, Kapitał edukacyjny) / Mirosława Nyczaj-Drąg.
Zawiera: S. 116-133 : Teoria nauczania rozwijającego w świetle badań szkoły Elkonin (Geneza teorii nauczania rozwijającego, Propozycje zmian w programach nauczania, Nauczanie rozwijające w świetle badań naukowych, Nauczanie rozwijające we współczesnej szkole rosyjskiej) / Anna Jurek.
Zawiera: S. 134-147 : Oblicza błędu jako kategorii pedagogicznej (Błąd błędowi nierówny, Rodzaje błędów, Między mniemaniem a wiedzą o znaczeniu błędów, Podejście do błędów z perspektywy teorii uczenia się) / Iwona Kopaczyńska.
Zawiera: S. 148-161 : Edukacja dla mądrości - perspektywa teoretyczna i praktyczna (Mądrość życiowa w koncepcjach psychopedagogicznych, Potrzeba działań w obszarze edukacji dla mądrości) / Elżbieta Płóciennik.
Zawiera: S. 162-170 : Edukacja domowa jako alternatywna do nauczania szkolnego (Edukatorzy domowi - różne rodziny, różne doświadczenia, Pozytywne i negatywne strony edukacji domowej) / Agnieszka Frankowska.
Zawiera: S. 173-189 : Dyrektorzy o edukacji początkowej w szkołach wielkomiejskich (Szkoły z wynikami poniżej średniej, Szkoły z wynikami powyżej średniej, Oczekiwania wobec trzecioklasistów, nauczycieli klas I-III oraz nauczycieli klas IV, Szkoła to my - dyrektor integrujący nauczycieli, uczniów, rodziców i lokalne środowisko - demokratyczne zarządzanie, Szkoła to ja - dyrektor zachowujący dystans i hierarchię stosunków wewnątrz szkoły) / Małgorzata Żytko.
Zawiera: S. 190-201 : The values and the concept quality of school life of pupils elementary and secondary schools / Tatiána Göbelová.
Zawiera: S. 202-214 : Fazy procesu konfliktowego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (Procesualny model konfliktu D.R. Petersona a właściwości procesu konfliktowego dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych, Faza początkowa wchodzenia w konflikt, Faza środkowa konfliktu, Faza końcowa konfliktu, Słowo zakończenia) / Małgorzata Cywińska.
Zawiera: S. 215-227 : Portret nauczyciela własnej edukacji kredka malowany(Nauczyciel wczesnej edukacji, Obraz nauczyciela kredką malowany - komunikat z badań) / Iwona Konopnicka.
Zawiera: S. 228-241 : Udział szkoły w rozwoju czytelnictwa u dzieci w wieku przedszkolnym / Ivana Gejgušová.
Zawiera: S. 242-256 : Pomiar matematycznych umiejętności twórczych dzieci (Podstawowe informacje o pomiarach OBUT 2011 i monitoringu, Monitoring a egzaminy zewnętrzne, Pomiar OBUT a inne egzaminy zewnętrzne i monitoring, Zakres badanych umiejętności oraz wiedzy w badaniach, Diagnoza zdolności twórczych dzieci w OBUT 2011 i w monitoringu) / Marek Piotrowski.
Zawiera: S. 257-272 : Postawy rodzicielskie a formy pomocy dziecku (Postawy rodziców wobec dziecka, Style życia w rodzinie, Status dziecka w rodzinie, Wyniki empirycznych badań własnych, Wnioski) / Leokadia Wiatrowska.
Zawiera: S. 273-288 : Nadopiekuńczość w rozumieniu rodziców dzieci w wieku wczesnoszkolnym (Nadopiekuńczość jako postawa wychowawcza, Rozumienie nadopiekuńczości przez rodziców dzieci w wieku wczesnoszkolnym, Symptomy i ocena nadopiekuńczości w opinii rodziców, Tendencje rodziców do stosowania postawy nadopiekuńczej wobec dzieci) / Sabina Koczoń-Żurek.
Publikacja zawiera teksty specjalistów zajmujących się pedagogiką wczesnoszkolną, badających problematykę edukacji dzieci rozpoczynających naukę w szkole. Praca składa się z sześciu części podejmujących zagadnienia teoretyczne i odnoszące się do praktyki, nawiązujące do zmieniających się kontekstów społecznych.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Autor
1.
Na okładce: Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym.
Bibliogr. przy art.
Zawiera: S. 13-20 : Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym / Anna Gocłowska.
Zawiera: S. 23-38 : Ewaluacja jako nadzieja. Gdy edukacji potrzeba kulturowej zmiany / Grzegorz Mazurkiewicz.
Zawiera: S. 39-53 : Dyskretny urok ewaluacji - czy on jeszcze działa? / Henryk Mizerek.
Zawiera: S. 55-71 : Transformacja kultury organizacyjnej szkół polskich - rola reformy systemu nadzoru pedagogicznego / Roman Dorczak.
Zawiera: S. 73-91 : Cztery generacje ewaluacji a koncepcja metodologiczna ewaluacji w nadzorze pedagogicznym / Beata Ciężka.
Zawiera: S. 93-110 : Ewaluacja zewnętrzna - założenia i wyzwania / Agnieszka Borek, Tomasz Kasprzak, Bartłomiej Walczak.
Zawiera: S. 111-115 : Czy ewaluacja zewnętrzna jest impulsem do zmian w szkołach? / Łukasz Kluz, Stefan Wlazło.
Zawiera: S. 117-131 : Zastosowanie i planowanie ewaluacji wewnętrznej w szkole (placówce) - czyli po co nam ewaluacja wewnętrzna i jak ją przygotować? / Grzegorz Mazurkiewicz, Beata Ciężka.
Zawiera: S. 133-142 : Rola i zadania wizytatora w ewaluacji zewnętrznej / Ewa Drozd.
Zawiera: S. 143-168 : Wizytatorzy o swojej pracy w kontekście ich nowej roli zawodowej / Joanna Kołodziejczyk, Jakub Kołodziejczyk.
Zawiera: S. 169-187 : Ewaluacja oczami szkoły / Bartłomiej Walczak.
Zawiera: S. 191-210 : Elementarz twórczego życia - o koncepcji pracy szkoły / Dorota Kulesza.
Zawiera: S. 211-214 : Jak budować koncepcję pracy szkoły? / Stefan Wlazło.
Zawiera: S. 215-224 : Budowanie koncepcji pracy szkoły a zarządzanie szkołą przez współdziałanie / Barbara Bandoła.
Zawiera: S. 225-233 : Kolizja czy symbioza? O konsekwencjach różnic w strategiach rozwiązywania problemów u nastolatków i ich nauczycieli / Marek Kaczmarzyk.
Zawiera: S. 235-249 : Szkoła sprzyjająca uczeniu się / Marta Chrabąszcz.
Zawiera: S. 251-266 : Dlaczego warto przeciwdziałać dyskryminacji w szkole? / Joanna Grzymała-Moszczyńska, Ewa Stoecker.
Zawiera: S. 267-282 : Jak sprawić, by uczniowie się uczyli? Model "Ocenianie w Dialogu" / Joanna Piasta-Siechowicz.
Zawiera: S. 283-296 : Uczenie się jest działaniem podejmowanym przez ucznia. Doświadczenia nauczycieli Szkoły Podstawowej nr 64 im. Władysława Broniewskiego we Wrocławiu / Krystyna Gęsiak-Piątkowska.
Zawiera: S. 297-309 : Aktywność uczniów: świadoma nauka i budowanie postaw obywatelskich / Łukasz Srokowski.
Zawiera: S. 311-323 : Kultura wizualna szkoły jako zwierciadło respektowania norm społecznych w szkole / Justyna Nowotniak.
Zawiera: S. 325-339 : Prewencja i profilaktyka społeczna a wychowanie / Jan Łuczyński.
Zawiera: S. 341-353 : "Każdy wie, że w teatrze trzeba się przyzwoicie zachować" - praca nauczycieli gimnazjum nad zmianą zachowania uczniów / Bożena Kula.
Zawiera: S. 355-364 : Szkoły programów indywidualnych - taka dziwna nazwa / Piotr Bogdanowicz.
Zawiera: S. 365-377 : Funkcjonowanie zespołów nauczycieli sprzyja rozwojowi szkoły / Joanna Urbańska.
Zawiera: S. 379-394 : Istota promowania wartości edukacji / Joanna Kołodziejczyk.
Zawiera: S. 395-416 : Rola poradnictwa edukacyjno-zawodowego w promowaniu wartości edukacji i uczenia się przez całe życie / Zbigniew Kozański.
Zawiera: S. 417-432 : Promowanie wartości edukacji czy promowanie oferty szkoły? Pomiędzy rynkiem edukacyjnym, "rozliczalnością" szkół a rozwojem edukacji / Zbigniew Kozański.
Zawiera: S. 433-442 : Promowanie wartości edukacji w kontekście zbierania danych o losach absolwentów szkół gimnazjalnych / Rafał Otręba.
Zawiera: S. 443-450 : Rodzice partnerami szkoły - raport po ewaluacji w praktyce szkolnej / Jolanta Szcześniak.
Zawiera: S. 451-464 : Rodzice niedocenianymi partnerami szkoły / Elżbieta Piotrowska-Gromniak, Zofia Grudzińska.
Zawiera: S. 465-471 : Rodzice są partnerami naszej szkoły / Ewa Szczerba.
Zawiera: S. 473-479 : Inhibitory i inkubatory we współpracy współczesnej szkoły z rodzicami / Leokadia Urbaniak.
Zawiera: S. 481-488 : Zarządzanie jakością w ramach systemu zarządzania wiedzą na przykładzie III Liceum Ogólnokształcącego im. Unii Lubelskiej / Grzegorz Lech.
Zawiera: S. 489-499 : Czy ewaluacja w edukacji jest odpowiedzią na pytanie, jak ulepszać pracę placówki w zmieniającym się świecie? Z perspektywy uczącej się szkoły / Sławomir Osiński.
Zawiera: S. 501-510 : Program wspierający ewaluację wewnętrzną w szkole. Od problemu/pomysłu do realizacji / Iwona Sobieraj, Anna Kaczmarska.
Zawiera: S. 511-520 : Wykorzystanie dwuczynnikowego modelu motywowania nauczycieli do innowacyjności jako narzędzia wspomagającego zarządzanie szkołą i służącego jej rozwojowi / Sławomira Czarnecka.
Zawiera: S. 523-539 : Ekologiczne i społeczne usytuowanie dobrych szkół / Jay Shuttleworth, Willaim Gaudelli.
Zawiera: S. 541-555 : Praca nauczyciela: współpraca, obserwacja i samokształcenie jako kluczowe pojęcia dla uczących się szkół / John M. Fischer.
Zawiera: S. 557-584 : Spostrzeżenia nauczycieli dotyczące zaangażowania rodziców w szkołach podstawowych: praktyki i bariery / Bruria Schaedel, Yovan Eshet.
Zawiera: S. 585-630 : Dyrektorzy szkół jako liderzy nauki czytania i pisania: studia przypadków dotyczące przywództwa z wyznaczonym celem / Tony Townsend, Neil Dempster, Greer Johnson, Jane Wilkonson, Anne Bayetto.
Zawiera: S. 631-644 : Powikłania systemowe na granicy szkoły i nadzoru szkolnego / Ulrich Hammerschmidt.
Zawiera: S. 645-654 : Bardzo wysoki poziom spełniania wymagań przez szkoły i placówki - droga rozwoju edukacji czy trudny dylemat wizytatora? (analiza przykładów dobrej praktyki) / Ewa Sobór.
Zawiera: S. 655-662 : Dobre praktyki jako fundament budowania systemu jakości pracy polskich placówek to działania standardowe czy idealne? / Elżbieta Pełka-Pryszcz.
Zawiera: S. 663-678 : Badania własne nauczycieli - możliwość rozwoju i element profesjonalizacji / Magdalena Tędziagolska, Tomasz Kasprzak.
Zawiera: S. 679-690 : Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli szansą na rozwój polskiej szkoły / Krystyna Adaśko.
Zawiera: S. 691-702 : Badanie w działaniu i jego miejsce w wymaganiach państwa / Beata Domerecka.
Zawiera: S. 703-722 : "Wyjdź za drzwi, Korczak!". Analiza danych zebranych w procesie ewaluacji zewnętrznej w kontekście procesu kształtowania się podmiotowości ucznia w polskiej szkole / Magdalena Swat-Pawlicka.
Zawiera: S. 723-741 : O autorach.
Niniejsza publikacja jest podsumowaniem trzyetapowego projektu trwającego od 2008 do 2015 roku - Program Wzmocnienia Efektywności Nadzoru Pedagogicznego i Oceny Jakości Pracy Szkoły - skoncentrowanego na zmianie nadzoru pedagogicznego, tak aby dzięki ewaluacji szkół i placówek wesprzeć ich jakościowy rozwój.
Książka
W koszyku
(Ewaluacja w Nadzorze Pedagogicznym)
Autor
Mazurkiewicz Grzegorz Mazurkiewicz Grzegorz. Teoria ewolucji. Od uczących się jednostwk do uczącej się wspólnoty Hammerschmidt Ulrich (1965- ). Ucząca się szkoła? Uczący się nauczyciele! Próba refleksji krytycznej i punkt wyjścia do rekonstrukcji Risku Mika. Zmieniający się świat i nowe przywództwo edukacyjne Chustecka Magdalena. Szkoła ucząca się a wyzwania przeciwdziałania dyskryminacji Wlazło Stefan. Jakość w szkole i przedszkolu Kacprowicz Beata. Demokratyczne zarządzanie szkołą Durnaś Krzysztof. Zmieniać szkołę - o zmianie edukacyjnej i roli dyrektora. Szkolny zespół do spraw jakości kształcenia Kula Bożena. Jak rozwijać zdolność szkoły do poprawy jakości kształcenia? "Świętokrzyski program wspierania rozwoju szkół podnoszących efektywność kształcenia - Razem Łatwiej" - cztery lata doświadczeń Mikulska Aleksandra (pedagog). O samowprowadzających sie zmianach - przez obserwacje koleżeńskie do zespołu uczącego się i oceniania kształtującego Kędracka Ewa. Opis poziomów wykorzystania wskaźników EWD przez szkoły Rappe Anna. Opis poziomów wykorzystania wskaźników EWD przez szkoły Stożek Ewa. Opis poziomów wykorzystania wskaźników EWD przez szkoły Kaczmarczyk Marek. W stronę dydaktyki ewolucyjnej. Praktyczny wymiar neuronauk w środowisku szkolnym Chrabąszcz Marta. Sukces szkoły, czyli jak tworzyć skuteczną szkołę na podstawie logodydaktyki Pintal Dorota. Wspieramy uczniów w uczeniu się. Podniesienie efektywności nauczania i uczenia się oraz doskonalenie organizacji procesu lekcyjnego przez zastosowanie oceniania kształtującego Bell Douglas. Nauka poza murami szkoły (Expeditionary Learning) - autentyczna edukacja w XXI wieku Gęsiak-Piątkowska Krystyna. Co zrobić, aby uczniom się chciało? Willis Chris (1960- ). Wykorzystywanie efektów uczniowskiej pracy do ewaluacji uczenia się. Czy to. co się dzieje na zajęciach artystycznych, może się zdarzyć w całej szkole? Budzyński Mariusz (1951- ). Tutoring wychowawczo-rozwojowy jako metoda pracy wykorzystująca relacje wzajemnie uczące w środowisku. Nauczyciele - uczniowie - rodzice Zabierowska Lilianna Iwona. Tutoring jako forma wsparcia ucznia w rozwoju osobistym na przykładzie dwuletnich doświadczeń w Liceum Ogólnokształcącym nr XV we Wrocławiu Bugaj-Brauze Edyta. Prawdy i mity o nauczaniu ucznia zdolnego, czyli co ułatwia, a co utrudnia pracę nauczyciela Nadolska Magdalena. Prawdy i mity o nauczaniu ucznia zdolnego, czyli co ułatwia, a co utrudnia pracę nauczyciela Sawicka Aleksandra (pedagog). Nauczyciele pracujący metodą Montessori - heroiczne przywództwo, konieczność czy przygoda? Strategia szkoły, czyli po co nam to było Sawicki Marcin (pedagog). Nauczyciele pracujący metodą Montessori - heroiczne przywództwo, konieczność czy przygoda? Strategia szkoły, czyli po co nam to było
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Symbol UKD: 37.013 37.091.3:005.336.1 005.95/.96 37.091.2-047.64
Bibliografia przy rozdziałach
"Tom, który trzymacie Państwo w rękach, ma więc na celu zachęcenie do refleksji nad praktycznymi konsekwencjami zarówno teorii, jak i działania uczących się organizacji. Autorzy dzielą się swoimi pomysłami i inspiracjami nawiązującymi do zasad uczącej się organizacji i wynikającymi z nich, pokazują, w jaki sposób wpłynęły one na ich myślenie o szkole albo co konkretnie można w szkole w związku z tym zrobić, rekomendują również rozwiązania wyłaniające się z takiego myślenia o organizacjach oświatowych lub je poszerzające". [Frament wstępu - Grzegorz Mazurkiewicz]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 254983 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 254982/czyt.37 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52165 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ewaluacja w Nadzorze Pedagogicznym)
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera: S. 13-24 : Teoria ewolucji. Od uczących się jednostek do uczącej się wspólnoty / Grzegorz Mazurkiewicz.
Zawiera: S. 25-37 : Ucząca się szkoła? Uczący się nauczyciele! Próba refleksji krytycznej i punkt wyjścia do rekonstrukcji / Ulrich Hammerschmidt.
Zawiera: S. 39-52 : Zmieniający się świat i nowe przywództwo edukacyjne / Mika Risku.
Zawiera: S. 53-69 : Szkoła ucząca się a wyzwania przeciwdziałania dyskryminacji / Magdalena Chustecka.
Zawiera: S. 73-82 : Jakość w szkole i przedszkolu / Stefan Wlazło.
Zawiera: S. 83-90 : Demokratyczne zarządzanie szkołą / Beata Kacprowicz.
Zawiera: S. 91-102 : Zmieniać szkołę - o zmianie edukacyjnej i roli dyrektora. Szkolny zespół do spraw jakości kształcenia / Krzysztof Durnaś.
Zawiera: S. 103-118 : Jak rozwijać zdolność szkoły do poprawy jakości kształcenia? "Świętokrzyski program wspierania rozwoju szkół podnoszących efektywność kształcenia - razem łatwiej" - cztery lata doświadczeń / Bożena Kula.
Zawiera: S. 119-128 : O samowprowadzających się zmianach - przez obserwacje koleżeńskie do zespołu uczącego się i oceniania kształtującego / Aleksandra Mikulska.
Zawiera: S. 129-138 : Opis poziomów wykorzystania wskaźników EWD przez szkoły / Ewa Kędracka, Anna Rappe, Ewa Stożek.
Zawiera: S. 141-157 : W stronę dydaktyki ewolucyjnej. Praktyczny wymiar neuronauk w środowisku szkolnym / Marek Kaczmarzyk.
Zawiera: S. 159-167 : Sukces szkoły, czyli jak tworzyć skuteczną szkołę na podstawie logodydaktyki / Marta Chrabąszcz.
Zawiera: S. 169-179 : Wspieramy uczniów w uczeniu się. Podniesienie efektywności nauczania i uczenia się oraz doskonalenie organizacji procesu lekcyjnego przez zastosowanie oceniania kształtującego / Dorota Pintal.
Zawiera: S. 181-196 : Nauka poza murami szkoły (expeditionary learning) - autentyczna edukacja w XXI wieku / Douglas Bell.
Zawiera: S. 197-208 : Co zrobić, aby uczniom się chciało ? / Krystyna Gęsiak-Piątkowska.
Zawiera: S. 209-223 : Wykorzystanie efektów uczniowskiej pracy do ewaluacji uczenia się. Czy to, co się dzieje na zajęciach artystycznych, może się zdarzyć w całej szkole? / Chris Willis.
Zawiera: S. 225-243 : Tutoring wychowawczo-rozwojowy jako metoda pracy wykorzystująca relacje wzajemnie uczące się w środowisku. Nauczyciele - uczniowie - rodzice / Mariusz Budzyński.
Zawiera: S. 245-251 : Tutoring jako forma wsparcia ucznia w rozwoju osobistym na przykładzie dwuletnich doświadczeń w Liceum Ogólnokształcącym Nr XV we Wrocławiu / Lilianna Iwona Zabierowska.
Zawiera: S. 255-270 : Prawdy i mity o nauczaniu ucznia zdolnego, czyli co ułatwia, a co utrudnia pracę nauczyciela / Edyta Bugaj-Brauze, Magdalena Nadolska.
Zawiera: S. 271-285 : Nauczyciele pracujący metodą Montessori - heroiczne przywództwo, konieczność czy przygoda? Strategia szkoły, czyli po co nam to było... / Aleksandra Sawicka, Marcin Sawicki.
Celem badania było odpowiedzenie na pytania: Czy i w jaki sposób system kształcenia i doskonalenia nauczycieli/nauczycielek w Polsce rozwija ich kompetencje związane z edukacją antydyskryminacyjną, w szczególności kompetencje do: budowania i wzmacniania wiedzy, umiejętności i postaw uczniów/uczennic związanych z edukacją antydyskryminacyjną oraz do prowadzenia zajęć edukacyjnych w sposób równościowy i włączający, to znaczy tak, aby każdy uczeń i każda uczennica mieli równy dostęp i mogli w równym stopniu korzystać z prowadzonych zajęć? Czy i w jaki sposób system kształcenia uczniów i uczennic w Polsce rozwija ich kompetencje związane z edukacją antydyskryminacyjną, w szczególności ich wiedzę na temat powstawania i działania mechanizmów dyskryminacji, wiedzę na temat sposobów wzmacniania grup i osób dyskryminowanych, wiedzę na temat grup dyskryminowanych i ruchów emancypacyjnych? W ramach badania przeanalizowano ofertę 18. placówek doskonalenia nauczycieli.
Opis długofalowej współpracy ośrodka doskonalenia nauczycieli ze szkołami,w celu większej efektywności kształcenia rozumianej jako satysfakcjonujące wyniki egzaminów zewnętrznych. Przedmiotem opisu są doświadczenia nauczycieli konsultantów oraz opinie nauczycieli i dyrektorów szkół zebrane w procesie ewaluacji zewnętrznej. Ważnym celem "Świętokrzyskiego programu wspierania rozwoju szkół podnoszących efektywność kształcenia - Razem Łatwiej" jest budowanie wśród nauczycieli i dyrektorów odpowiedzialności za to, jaką szkołę wspólnie tworzą.
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Bibliogr. s. 68.
Zawiera: Podstawy prawne sprawowania nadzoru pedagogicznego.
Zawiera: Organizacja nadzoru pedagogicznego w szkole/placówce oświatowej.
Zawiera: Plan nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły/placówki oświatowej ; Zakres, tematyka i organizacja badań oraz plan badań wybranych zakresów działalności dydaktyczno-wychowawczej - zał. nr 1 ; Plan i harmonogram hospitacji - zał. nr 2 ; Harmonogram szkoleń rady pedagogicznej - zał. nr 3 ; Dodatkowe zadania oraz harmonogram realizacji zadań priorytetowych - zał. nr 4a i 4b.
Zawiera: Materiały pomocnicze: arkusze hospitacji lekcji, zajęć pozalekcyjnych, spotkań z rodzicami, arkusz analizy wyników sprawdzianu/egzaminu.
Zawiera: Informacja o realizacji rocznego planu nadzoru: zakres wykonania planu nadzoru, wnioski do pracy, wynikające ze sprawowanego nadzoru, w tym - wnioski z analizy poziomu osiągnięć edukacyjnych uczniów, - ocena sytuacji wychoawczej oraz stanu opieki nad uczniami i wychowankami, podjęte działania wynikające z wniosków ze sprawowanego nadzoru oraz skutki tych działań.
Zawiera: Program i harmonogram poprawy efektywności.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej