Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(192)
Forma i typ
Książki
(174)
Artykuły
(12)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje informacyjne
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Czasopisma
(1)
Druki ulotne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(349)
tylko na miejscu
(67)
wypożyczone
(4)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(48)
Kielce - Czytelnia
(30)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(27)
Busko zdrój - czytelnia
(2)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(32)
Jędrzejów - czytelnia
(1)
Jędrzejów - użytek wewnętrzny
(1)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(28)
Kazimierza Wielka - czytelnia
(1)
Końskie - wypożyczalnia
(25)
Końskie - czytelnia
(18)
Opatów - wypożyczalnia
(20)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(26)
Ostrowiec - czytelnia
(13)
Pińczów - wypożyczalnia
(23)
Pińczów - czytelnia
(1)
Sandomierz - wypożyczalnia
(28)
Sandomierz - czytelnia
(4)
Starachowice - wypożyczalnia
(34)
Starachowice - czytelnia
(8)
Staszów - wypożyczalnia
(23)
Staszów - czytelnia
(1)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(25)
Włoszczowa - czytelnia
(1)
Autor
Wlaźnik Kazimiera
(17)
Dudzińska Irena (1922- )
(15)
Lipina Stanisława (1907-1994)
(7)
Stankiewicz Zygmunt
(6)
Suzin Adam (1898-1982)
(6)
Dunin-Wąsowicz Maria
(5)
Sawicka Antonina
(4)
Stankiewicz Bronisława
(4)
Białołęcka Helena
(3)
Borodzicz Wirginia
(3)
Malko Dorota
(3)
Moliere Stanisława
(3)
Przybylska Krystyna
(3)
Ratajek Zdzisław
(3)
Al-Khamisy Danuta
(2)
Albinowska Anetta
(2)
Barczyk Piotr Paweł
(2)
Bartkowiak Zbigniew
(2)
Bełczewska Ewa
(2)
Brzezińska Anna
(2)
Budniak Alina
(2)
Bulera Maria
(2)
Dmochowska Maria (1926- )
(2)
Dudzińska Irena
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Dymara Bronisława
(2)
Frątczak Emilia
(2)
Frątczak Jan
(2)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(2)
Guz Sabina
(2)
Kulesza Ewa Maria
(2)
Kwaśniewska Małgorzata (pedagog)
(2)
Kwiatowska Maria
(2)
Muchacka Bożena
(2)
Mystkowska Halina
(2)
Natorff Anna
(2)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Olczak Agnieszka
(2)
Parczewska Teresa
(2)
Podolska Beata
(2)
Ratyńska Hanna
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Walczyna Jadwiga
(2)
Waloszek Danuta
(2)
Wasiluk Krystyna
(2)
Woźnicka Zofia
(2)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(2)
Zbróg Zuzanna
(2)
Zyzik Elżbieta
(2)
Łada-Grodzicka Anna
(2)
Żuchelkowska Krystyna
(2)
Adamczyk Jolanta
(1)
Adamowicz Cecylia
(1)
Babiaková Simoneta
(1)
Badora Sylwia
(1)
Bajor Izabela
(1)
Bartkowska Irena
(1)
Barwińska Maria
(1)
Batóg Jadwiga
(1)
Bieńkowska Izabela
(1)
Bobrowska-Nowak Wanda (1925- )
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Borzęcka Anna
(1)
Bronk Dorota
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Bugajska-Jaszczołt Beata
(1)
Burtowy Maria
(1)
Błaszczyk Klaudia
(1)
Chauvel Denise
(1)
Chauvel Pascal
(1)
Chałupnik Agata (1972- )
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chrobot Danuta
(1)
Cierzniewska Ryszarda
(1)
Cudak Henryk
(1)
Cybulska-Piskorek Jadwiga
(1)
Czajkowska Monika
(1)
Czekalska Renata
(1)
Czekalska Renata (1966- )
(1)
Czerwińska Ewa. Rodzina, szkoła i grupa rówieśnicza a poczucie alienacji u młodzieży przestępczej
(1)
Daraszkiewicz Erna
(1)
Daraszkiewicz Stanisława
(1)
Dasiewicz-Tobiasz Anna
(1)
Dramska Danuta. Współpraca logopedy, rodziców, nauczycieli i lekarzy w terapii zaburzeń mowy u dzieci
(1)
Drost-Rudnicka Małgorzata
(1)
Drygasiewicz Karolina
(1)
Dróżka Wanda
(1)
Dziatełowska Danuta
(1)
Dąbrowska Marzena
(1)
Elbanowska Stefania
(1)
Ferenz Krystyna (1946- )
(1)
Fert Renata
(1)
Fiedler Maria
(1)
Fiutowska Teresa
(1)
Foltys Anna
(1)
Foltys Maria (?-1989)
(1)
Frycie Stanisław (1933- )
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Gajewska Grażyna
(1)
Gallen Brigitte
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(34)
1990 - 1999
(29)
1980 - 1989
(40)
1970 - 1979
(44)
1960 - 1969
(8)
1950 - 1959
(1)
1940 - 1949
(2)
Okres powstania dzieła
1945-1989
(4)
1901-2000
(3)
2001-
(3)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(185)
nieznany (pol)
(7)
Język
polski
(192)
Odbiorca
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Przedszkola
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Temat
Wychowanie przedszkolne
(128)
Dziecko
(25)
Przedszkola
(17)
Muzyka
(16)
Wychowanie fizyczne
(15)
Nauczanie początkowe
(12)
Wychowanie
(12)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(11)
Edukacja ekologiczna
(6)
Gry i zabawy
(6)
Metoda Montessori
(6)
Nauczyciele
(6)
Przyroda
(6)
Szkolnictwo
(6)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
Wychowanie estetyczne
(5)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Nauczanie
(4)
Pedagogika przedszkolna
(4)
Programy wychowania przedszkolnego
(4)
Rodzina
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Agresja
(3)
Czasopisma pedagogiczne polskie
(3)
Czytanie
(3)
Osobowość
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Pomoce dydaktyczne
(3)
Steiner, Rudolf (1861-1925)
(3)
Sztuka
(3)
Technika
(3)
Wieś
(3)
Zabawa
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Autorytet
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Dysleksja
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Edukacja medialna
(2)
Edukacja zdrowotna
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Komputery
(2)
Muzykoterapia
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele wychowania przedszkolnego
(2)
Ochrona przyrody
(2)
Patriotyzm
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Pedagogika waldorfska
(2)
Pisanie
(2)
Rodzice
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Stres
(2)
Szkolnictwo i oświata
(2)
Teatr lalek
(2)
Teatr lalek polski
(2)
Twórczość
(2)
Umuzykalnianie
(2)
Wychowanie fizyczne i kultura fizyczna
(2)
Wychowanie komunikacyjne
(2)
Wychowanie patriotyczne
(2)
Wychowanie plastyczne
(2)
Wycieczki
(2)
Zabawy ruchowe
(2)
Zabawy tematyczne
(2)
"WWW - wszyscy wspaniali wychowankowie" (projekt edukacyjny)
(1)
.w
(1)
Aborcja
(1)
Adaptacja do przedszkola
(1)
Agresja w szkole
(1)
Agresywność
(1)
Aktywność ruchowa
(1)
Aktywność ruchowa dziecka
(1)
Alienacja młodzieży
(1)
Anoreksja
(1)
Antykoncepcja
(1)
Antykoncepcja awaryjna
(1)
Arciszewska, Ewa
(1)
Areobik
(1)
Arteterapia
(1)
Autyzm
(1)
Ayres, Jean
(1)
Bajka i baśń
(1)
Bajkoterapia
(1)
Benedykt XVI (papież)
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Bezrobotni
(1)
Bhp
(1)
Białoszewski, Miron (1922-1983)
(1)
Biblioterapia
(1)
Bogdanowicz, Marta (1943 - )
(1)
Chałasiński, Józef (1904-1979)
(1)
Choroby zawodowe
(1)
Ciekwaość dziecięca
(1)
Czas pracy
(1)
Czas wolny
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Temat: dzieło
Wychowanie w Przedszkolu (czasop.)
(2)
Menon
(1)
Ojczyzna chochołów
(1)
Pamiętniki
(1)
Pielgrzym
(1)
Sobór Watykański II
(1)
Tryptyk pionowy
(1)
twórczość
(1)
Temat: czas
2001-0
(5)
1989-
(3)
1901-
(2)
1801-
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(2)
.4. Daleszyce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Daleszyce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Parszów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Pińczów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Polska
(1)
Skarżysko-Kamienna (woj. świętokrzyskie)
(1)
Warszawa
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(5)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Poradniki dla nauczycieli
(4)
Materiały konferencyjne
(3)
Opracowanie
(3)
Poradniki dla rodziców
(3)
Bibliografia
(2)
Podręcznik
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Encyklopedie
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręczniki
(1)
Program nauczania
(1)
Programy nauczania
(1)
Programy wychowania przedszkolnego
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
192 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół ; Podstawa programowa wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego ; Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych ; Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym w szkołach podstawowych i gimnazjach ; Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych, których ukończenie umożliwia uzyskanie świadectwa dojrzałości po zdaniu egzaminu maturalnego ; Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla Zasadniczych Szkół Zawodowych ; Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół policealnych ; Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół specjalnych przysposabiających do pracy dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. czyt.37 (41976) (1 egz.)
Pińczów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26891 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Program wychowania fizycznego - edukacja wczesnoszkolna: "Zdrowie sport rekreacja: koncepcja wychowania fizycznego dla I etapu edukacyjnego. Klasy I-III szkoła podstawowa". Cele realizacji zajęć wychowania fizycznego w programie "Zddrowie sport rekreacja. Edukacja wczesnoszkolna". Podstawowe osiągnięcia uczniów z zakresu edukacji fizycznej określone w podstawie programowej dla klasy I i III (dla klasy II ustalone według treści programu). Zalecane warunki i sposób realizacji, procedury osiagania celów. Ocenianie.
Zawiera: Zakres treści wychowania fizycznego określony w podstawie programowej przedszkoli.
Zawiera: Diagnoza i prognoza: Diagnoza stanu zdrowia i rozwoju fizycznego, Diagnoza sprawności fizycznej, Diagnoza sprawności manualnej i procesów poznawczych, Diagnoza rozwoju emocjonalno-społecznego.
Zawiera: Szczegółowe roczne plany pracy nauczyciela nauczania zintegrowanego w zakresie wychowania fizycznego w klasach I-III szkoły podstawowej na podstawie programu wychowania fizycznego "Zdrowie sport rekreacja. Edukacja wczesnoszkolna".
Zawiera: Metody realizacji zadań w wychowaniu fizycznym: Charakterystyka wybranych metod realizacji zadań ruchowych (Zabawy naśladowcze, Metoda zabawowo-naśladowcza, Metoda (zadaniowa) bezpośredniej celowości ruchu, Metoda ścisła, Metoda programowego nauczania, Metoda małych dowodów, Metoda opowieści ruchowej, Gimnastyka twórcza Rudolfa Labana, Metoda Karola Orffa, Gimnastyka rytmiczna Alfreda i Marii Kniessów, Metoda problemowa, Metoda stacyjna (obwodowa), Metoda zadań dodatkowych, Tor przeszkód i ścieżka zdrowia, Metody nauczania ruchu.
Zawiera: Przykładowe konspekty zajęć - klasa I: "Poznajmy się", "Na boisku i w sali gimnastycznej", "Jak w wojsku", "Szybko i zwinnie", "Na boisku", "Gimnastyka poranna", "W lesie", "Na basenie", "Raz, dwa, trzy...", "Na podwórku", "Silny jak słoń", "Pada, pada snieg", "Zimą w lesie, zimowe kryjówki zwierząt", "W zimowy wieczór", "Spryt - zaleta czy wada?", "Współpraca z partnerem", "Najlepszy komputer nie zastąpi kolegi", "Strach ma wielkie oczy", "W przyjaźni", "Tropiciele wiosny", "Mój rozkład dnia", "Na olimpiadzie", "Wakacyjne przestrogi".
Zawiera: Przykładowe konspekty zajęć - klasa II : "Rozwijam i kształtuję swoją sprawność", "Niebezpieczeństwa", "Wycieczka do lasu", "Przyjaciele w potrzebie", "W drogę", "Chochliki", "Światło i cień", "W sali gimnastycznej", "Ulubione zabawy zimowe", "Zwierzęta i ich potomstwo", "Paszport do krainy radości", "Wycieczka do lasu", "Ty do mnie, ja do ciebie".
Zawiera: Ocenianie: Zasady oceniania, Standardy wymagań z zakresu wychowania fizycznego - klasa I, II, III. Ewaluacja zajęć wychowania fizycznego, Karty ewaluacji - propozycje.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. po rozdz.
Zawiera: Gotowość szkoły do podjęcia zadań edukacyjnych na poziomie kształcenia elementarnego / Zdzisław Ratajek.
Zawiera: Pedagogika przedszkolna - doświadczenia i aktualne tendencje rozwoju / Małgorzata Kwaśniewska, Elżbieta Zyzik.
Zawiera: Koncepcje integrowania edukacji elementarnej : geneza, specyfika a perspektywy nowszych zastosowań / Krystyna Duraj-Nowakowa.
Zawiera: Etap rozwoju sumienia dziecka sześcioletniego / Mieczysław Rusiecki.
Zawiera: Poczucie własnej wartości i godności u dziecka w procesie wychowania i kształcenia / Irena Pufal-Struzik.
Zawiera: Edukacja dzieci w wieku od 3 do 6 lat w województwie świętokrzyskim / Grażyna Kozioł.
Zawiera: Przedszkole i nauczyciel w środowisku wiejskim / Justyna Miko-Giedyk.
Zawiera: Dziecko jako osoba i podmiot wychowania / Dariusz Adamczyk.
Zawiera: Znaczenie więzi dla sześciolatka / Dariusz Adamczyk.
Zawiera: Sztuka w wychowaniu sześciolatków / Irena Szypułowa.
Zawiera: Muzykoterapia w nauczaniu dzieci sześcioletnich / Sebastian Szczyrba.
Zawiera: Holistyczna koncepcja zdrowia przedmiotem zintegrowanej edukacji elementarnej dzieci sześcioletnich / Joanna Karczewska.
Zawiera: Przedszkole jako środowisko wychowawcze dla zdrowia dzieci sześcioletnich / Bozena Zawadzka.
Zawiera: Zmiany w rozwoju umysłowym dzieci rozpoczynających naukę szkolną na tle warunków środowiska rodzinnego / Aldona Kopik.
Zawiera: Rozwijanie świadomości fonologicznej dzieci sześcioletnich jako forma zapobiegania niepowodzeniom w nauce czytania / Zofia Okraj.
Zawiera: Poziom ryzyka dysleksji u dzieci sześcioletnich w środowisku miejskim / Irena Stańczak.
Zawiera: Wykorzystanie zabawy we wspomaganiu rozwoju społecznego dzieci z autyzmem w wieku 6 lat / Małgorzata Pietrzkiewicz.
Zawiera: Pro domo sua. Technologie informacyjne w edukacji elementarnej / Barbara Walasek.
Zawiera: Przygotowanie filozoficzne studentów do pracy z dziećmi na elementarnym etapie kształcenia / Anna Przygoda.
Zawiera: Optymalny wiek rozpoczęcia nauki języka obcego a językowa polityka edukacyjna w Polsce / Izabela Jaros.
Zawiera: Tradycja przedszkolnej tradycji regionalnej / Lidia Pawelec.
Książka
W koszyku
Matematyka już w przedszkolu / Maria Fiedler. - Wyd. 3 popr. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1991. - 170, [2] s. : rys. ; 20 cm.
Bibliogr. s. 170-[171].
Zawiera: Treści matematyczne w programie wychowania w przedszkolu. Realizacja programu. Pomoce dydaktyczne ; Przykłady pracy z dziećmi: Dzieci młodsze - 3- i 4-letnie - klasyfikowanie przedmiotów według róznych cech, porównywanie wielkości, stosunki ilościowe, porównywanie liczebności zbiorów, tworzenie zbiorów równolicznych, wprowadzanie liczebników głównych i porządkowych. Dzieci starsze - 5- i 6-letnie - klasyfikowanie przedmiotów według cech jakościowych, Tworzenie zbiorów na podstawie pojęć ogólniejszych, porównywanie liczebności zbiorów, poznawanie liczebników głównych i porządkowych w zakresie 10, podział zbioru na podzbiory rozłączne i ponowne ich łączenie jako przygotowanie do dodawania liczb.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Środowisko naturalne. Przebieg zajęć. Metody nauczania. "Środowisko" a inne przedmioty nauczania. Zajęcia przygotowawcze: różnice między zwierzętami a roślinami ; Konspekty: Bliskie otoczenie - przedszkole, osiedle, miasto. W lesie. Nad stawem. Uprawy. Ptaki naszych okolic. Co jedzą zwierzęta? Woda. Mszyca, mrówka i biedronka. Odpadki. Żywopłot tętniacy zyciem. Skały i ludzie.
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 4)
Forma i typ
Gatunek
Symbol UKD: 37.018.1 37.017:17 159.922.7
Zawiera: Część pierwsza: Język jako wartość w kształceniu dziecka w domu i szkole.
Zawiera: Nauczyciel w dialogu: nauczyciel wobec Ordo Naturalis dziecka, cechy nauczyciela a rozwój dziecka, istota dialogu - język i dialog w działaniu nauczyciela, dialog a bogactwo sytuacji edukacyjnych, o ważnych funkcjach dialogu / Genowefa Koc-Seniuch.
Zawiera: Rzeczywistość szkolna w języku środowiskowym uczniów: wspólnota a język, żargon uczniowski jako socjolekt, odzwierciedlenie rzeczywistości szkolnej w żargonie uczniów, żargonowa funkcjonalność tworów przezwiskowych / Robert Mrózek.
Zawiera: Rola rodziny i szkoły w edukacji językowej dzieci w środowisku śląskim: o rozwoju językowym dzieci śląskich we wczesnym dzieciństwie - język dziecka w rodzinie, edukacja językowa w przedszkolu, stan sprawności językowej dzieci w zakresie posługiwania się polszczyzną ogólną, swoistość edukacji językowej - trudności językowe uczniów klas niższych wynikające z interferencji gwary, możliwości współpracy szkoły z rodziną w kształceniu sprawności językowej dzieci śląskich / Helena Synowiec.
Zawiera: Uczenie się jako forma działalności ucznia: istota i znaczenie wdrażania do uczenia się, ogólne prawidłowości procesu uczenia się, nauczyciel jako organizator uczenia się innych / Łucja Dawid.
Zawiera: Dziecko jako pytający i pytany: kilka uwag o pytaniach w ogóle, o pytaniach zadawanych przez dzieci, dziecko jako osoba pytana, co sprzyja postawie pytającej dziecka? / Ewa Kochanowska.
Zawiera: Część druga: Dziecko w szkole.
Zawiera: Przestrzenie szkoły i przestrzenie życia, czyli trzy światy dziecka: fascynujące słowo: świat, o miejscu, przestrzeni i przestronności, czasoprzestrzenne aspekty życia i działania, przestrzenie szkoły, o niektórych rodzajach przestrzeni międzyludzkich, czyli o światach dziecka / Bronisława Dymara.
Zawiera: Aneks 1: Związek miejsca i przestrzeni - ujęcie holistyczne.
Zawiera: Aneks 2: Potoczne, naukowe i literackie znaczenie miejsca.
Zawiera: Aneks 3: Wielość znaczeń pojęcia przestrzeni - ujęcie interdyscyplinarne.
Zawiera: Wartość rodziny w procesie wychowania współczesnego pokolenia: przyszłość dziecka zależy od rodziny, pojęcie, istota i treść oddziaływań wychowawczych w rodzinie, dziecko jako pełnowartościowa osoba a proces komunikacji w rodzinie, zaspokajanie podstawowych potrzeb w rodzinie warunkiem prawidłowych relacji interpersonalnych dzieci, wychowanie do mądrej miłości / Stanisław Michałowski.
Zawiera: Nauczyciel w wielu rolach: spojrzenie w krzywe zwierciadło, nauczyciel w roli służebnej, style kierowania, nauczyciel jako kierownik, jako partner, jako decydent i innowator, jako organizator / Bogumiła Hiszpańska.
Zawiera: Dziecko i jego wpływ na życie w szkole: kilka uwag o samorządności ucznia, uczniowie i nauczyciele, szkoła jako instytucja i..., szkoła miejscem wychowania do demokracji, dobre rady nie tylko dla uczniów / Beata Oelszlaenger.
Zawiera: Samorządność w pedagogice i współczesnej szkole: rozważania terminologiczne, samorządność w koncepcji pedagogicznej Janusza Korczaka, koncepcja pedagogiczna Aleksandra Kamińskiego jako wyraz samorządnego działania dzieci i młodzieży, modelowe propozycje kształcenia idei samorządności w środowisku szkolnym / Antoni Gwizdak.
Zawiera: Projekt "Mniszek lekarski" nowym pomysłem edukacji ekologicznej najmłodszych: założenia projektu, potrzeba edukacji ekologicznej, związek dziecka z przyroda, czyli... Jestem wiatrem, krótko o metodzie, czyli jak to zrobić, żeby się udało, spotkania z przyrodą i ich rezultaty / Lidia Wollman-Mazurkiewicz.
Zawiera: Aneks 1 i 2: Arkusz dziennika - z radami (przykład).
Książka
W koszyku
(Nauczyciele, Nauczycielom)
Forma i typ
Temat
Gatunek
Zawiera: Nauczyciel w dialogu: Nauczyciel wobec Ordo Naturalis dziecka, cechy nauczyciela a rozwój dziecka, istota dialogu - język i dialog w działaniu nauczyciela, dialog a bogactwo sytuacji edukacyjnych, o ważnych funkcjach dialogu / Genowefa Koć-Seniuch.
Zawiera: Rzeczywistość szkolna w języku środowiskowym uczniów: wspólnota a język, żargon uczniowski jako socjolekt, odzwierciedlenie rzeczywistości szkolnej w żargonie uczniów, żargonowa funkcjonalność tworów przezwiskowych / Robert Mrózek.
Zawiera: Rola rodziny i szkoły w edukacji językowej dzieci w środowisku śląskim: o rozwoju językowym dzieci śląskich we wczesnym dzieciństwie - język dziecka w rodzinie, edukacja językowa w przedszkolu, stan sprawności językowej dzieci w zakresie posługiwania się polszczyzną ogólną, swoistość edukacji językowej - trudności językowe uczniów klas niższych wynikające z interferencji gwary, możliwości współpracy szkoły z rodziną w kształceniu sprawności językowej dzieci śląskich / Helena Synowiec.
Zawiera: Uczenie się jako forma działalności ucznia: istota i znaczenie wdrażania do uczenia się, ogólne prawidłowości procesu uczenia się, nauczyciel jako organizator uczenia się innych / Łucja Dawid.
Zawiera: Dziecko jako pytający i pytany: kilka uwag o pytaniach w ogóle, o pytaniach zadawanych przez dzieci, dziecko jako osoba pytana, co sprzyja postawie pytającej dziecka? / Ewa Kochanowska.
Zawiera: Blok samokształceniowy Nr 1 na temat: Język jako wartość w kształceniu dziecka w domu i szkole: Wariant I - bez odpowiedzi, wariant II - z odpowiedziami.
Zawiera: Przestrzenie szkoły i przestrzenie życia, czyli trzy światy dziecka: fascynujące słowo: świat, o miejscu, przestrzeni i przestrzenności, czasoprzestrzenne aspekty życia i działania, przestrzenie szkoły, o niektórych rodzajach przestrzeni międzyludzkich, czyli o światach dziecka ; Aneks 1: Związek miejsca i przestrzeni - ujęcie holistyczne ; Aneks 2: Potoczne, naukowe i literackie znaczenie miejsca ; Aneks 3: Wielość znaczeń pojęcia przestrzeni - ujęcie interdyscyplinarne./ Bronisława Dymara.
Zawiera: Wartość rodziny w procesie wychowania współczesnego pokolenia: przyszłość dziecka zależy od rodziny, pojęcie, istota i treść oddziaływań wychowawczych w rodzinie, zaspokajanie podstawowych potrzeb w rodzinie warunkiem prawidłowych relacji interpersonalnych dzieci, wychowanie do mądrej miłości / Stanisław Michałowski.
Zawiera: Nauczyciel w wielu rolach: spojrzenie w krzywe zwierciadło, nauczyciel w roli służebnej, style kierowania, nauczyciel jako kierownik, partner, decydent i innowator, jako organizator / Bogumiła Hiszpańska.
Zawiera: Dziecko i jego wpływ na życie w szkole: kilka uwag o samorządności ucznia, uczniowie i nauczyciele, szkoła jako instytucja i..., szkoła miejscem wychowania do demokracji, dobre rady nie tylko dla uczniów / Beata Oelszlaeger.
Zawiera: Rozwijanie umiejętności interpersonalnych dziecka w domu i szkole: nawiązywanie kontaktów, komunikowanie się z otoczeniem społecznym, rozwiązywanie konfliktów, spostrzeganie i rozumienie innych ludzi / Bogusława Cholewa-Gałuszka.
Zawiera: Samorządność w pedagogice i współczesnej szkole: rozważania terminologiczne, samorządność w koncepcji pedagogicznej Janusza Korczaka, koncepcja pedagogiczna Aleksandra Kamińskiego jako wyraz samorządnego działania dzieci i młodzieży, modelowe propozycje kształcenia idei samorządności w środowisku szkolnym / Antoni Gwizdak.
Zawiera: Projekt "Mniszek lekarski" nowym pomysłem edukacji ekologicznej najmłodszych: założenia projektu, potrzeba edukacji ekologicznej, związek dziecka z przyroda, czyli... Jestem wiatrem..., krótko o metodzie, czyli jak to zrobić, żeby się udało, spotkania z przyrodą i ich rezultaty. Aneks 1: Arkusz dziennika - z radami, Aneks 2: Arkusz dziennika - z radami (przykład)/ Lidia Wollman-Mazurkiewicz.
Zawiera: Blok samokształceniowy nr 2 na temat: Dziecko w szkole. Wariant I - bez odpowiedzi, Wariant II - z odpowiedziami.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 381-[398].
Zawiera: Socjalizacja dziecka ; Struktura warunków socjalizacji ; Przedszkole jako instytucja socjalizacji dziecka ; Społeczność dziecięca w procesie interakcji ; Proces komunikacji w zachodzących interakcjach ; Wychowanie interpersonalne ; Doświadczenia interpersonalne a wrażliwość na drugiego człowieka ; Kontekst społeczny a uczenie się społecznego zachowania ; Kontekst społeczny a wiedza dziecka ; Rozwój a uczenie się ; Poznawanie innych w interakcjach z rówieśnikami ; Zamierzony wpływ dorosłych ; Kompetencje społeczne regulujace zachowanie człowieka ; Empatia jako kompetencja społeczna ; Zachowania prospołeczne ; Tolerancja ; Istota integracji ; Integracja jako proces wielowymiarowy ; Edukacja integracyjna a integracja społeczna ; Dziecko niepełnosprawne w wieku przedszkolnym w wybranych krajach świata ; System wsparcia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w USA ; Model edukacji integracyjnej w Wielkiej Brytanii ; Edukacja włączająca dzieci specjalnej troski w USA, Anglii i Szwecji ; Edukacja integracyjna we Włoszech ; Nauczanie specjalne czy edukacja integracyjna w systemie oświaty na Litwie ; Dziecko niepełnosprawne w ukraińskim systemie edukacji ; Edukacja dzieci niepełnosprawnych w wybranych krajach Afryki oraz Bliskiego Wschodu ; Podobieństwa i różnice między modelami integracji w różnych krajacj ; Integracja społeczna w edukacji przedszkolnej w Polsce ; Prawa integracji społecznej ; Modele podejścia do edukacji dzieci niepełnosprawnych ; Formy integracji ; Znaczenie grupy integracyjnej ; Dziecko niepełnosprawne w kontekście sytuacyjnym ; Edukacja przedszkolna w wymiarze instytucjonalnym ; Architektura i wyposażenie ; Regulacje prawne ; Instytucje wspomagające edukację przedszkolną w procesie integracji społecznej ; Wybrane programy edukacji przedszkolnej a problemy integracji społecznej ; Prointegracyjne działania nauczycieli przedszkoli ; Kształcenie nauczycieli w procesie integracji społecznej ; Gotowość nauczycieli do pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych ; Kontakt nauczycieli z osobą niepełnosprawną ; Postawy, które wyzwala kontakt z osobą niepełnosprawną ; Miejsce zamieszkania a uzasadnienie postawy wobec osób niepełnosprawnych ; Deklarowana postawa wobec osoby niepełnosprawnej a deklarowana chęć pracy w placówce integracyjnej ; Wiedza nauczycieli o niepełnosprawnościach ; Stosunek nauczycieli do różnych form integracji ; Wiedza dotycząca form integracji a preferowany wybór jednej z nich ; Miejsce zamieszkania a chęć podjęcia pracy w przedszkolu integracyjnym ; Wiek a wybór pracy w wybranej formie integracyjnej ; Staż pracy a znajomość form integracji ; Motyw powstania przedszkoli integracyjnych a zmiana kompetencji nauczycieli ; Cechy, jakie powinien posiadać nauczyciel pracujący w grupie integracyjnej ; Stosunek nauczycieli do tworzenia placówek integracyjnych ; Bariery społecznej edukacji integracyjnej ; Kompetencje interpersonalne ; Kompetencje poznawcze ; Kompetencje terapeutyczne ; Kompetencje organizacyjne ; Rodzina, jako kontekst społeczny ; Świadomość pedagogiczna rodziców dzieci w przedszkolach masowych i integracyjnych ; Kontekst społeczny grupy a wiedza dziecka o osobie niepełnosprawnej ; Reprezentacja osoby niepełnosprawnej ; Empatia wśród nauczycieli przedszkoli integracyjnych i masowych ; Rozumienie uczuć osób nieznanych i dalekich ; Tendencja do wzruszania się ; Tendencja do wzruszania się doświadczeniami przeżywanymi przez innych ; Tendencja do współczucia i symaptycznego odnoszenia się do innych ; Gotowość do kontaktu z osobami potrzebującymi pomocy ; Wrażliwość emocjonalna ; Chęć pomocy innym ; Podatność na wpływ innych ; Poziom emaptii a liczba dzieci w rodzinie ; Staż pracy a poziom empatii ; Poziom emaptii u dzieci pełnosprawnych w przedszkolach masowych i integracyjnych ; Rozpoznawanie emocji z punktu widzenia drugiej osoby ; Rozpoznawanie emocji z punktu widzenia samego siebie ; Deklarowane zachowania prospołeczne u dzieci w przedszkolach masowych i integracyjnych ; Dostrzeganie problemu innej osoby ; Współdziałanie ; Udzielanie pomocy ; Zachowania prospołeczne rzeczywiste wśród dzieci przedszkoli masowych oraz integracyjnych ; Zachowania prospołeczne w sytuacjach samoobsługi ; Udzielanie pomocy i współdziałanie w trakcie zabaw i zajęć swobodnych w przedszkolach I oraz M ; Zachowania prospołeczne w przedszkolach M oraz I w trakcie zajęć zorganizowanych ; Zachowania negatywne w relacjach między dziećmi w przedszkolach masowych i integracyjnych ; Tolerancja wśród dzieci w przedszkolach masowych i integracyjnych wobec kolegi ; Edukacja przedszkolna na płaszczyźnie interpersonalnej ; Edukacja przedszkolna na płaszczyźnie intrapsychicznej ; Działanie przedszkola jako placówki wdrażającej integrację społeczną ; Od integracyjnej edukacji przedszkolnej do edukacji włączającej.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera m.in.: S. 165-174 : Pedagogika dzieciństwa - wątki zaniechane i konieczne (w refleksji nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej) / Małgorzata Kwiatkowska-Góralczyk.
Zawiera m.in.: S. 230-247 : Matematyka a problem gender / Lucyna Kopciewicz.
Zawiera m.in.: S. 270-284 : Różowe koty, spanie na prawym boku i piła w przedszkolu. Dyskursywne konstrukcje dziecka i dzieciństwa a polskie i skandynawskie praktyki pedagogiczne / Katarzyna Gawlicz.
Zawiera m.in.: S. 339-347 : Etnografia w naukach pedagogicznych - od opisu do zaangażowania krytycznego / Maria Marcińczuk.
Zawiera m.in.: S. 359-371 : Fenomenografia jako metoda postępowania badawczego w badaniach nad tożsamością nauczycieli wczesnej edukacji / Ewa Mroczek.
Zawiera m.in.: S. 425-439 : Poziom twórczości dzieci w młodszym wieku szkolnym (w świetle wyników badań psychometrycznych) / Jolanta Bonar.
Zawiera m.in.: S. 440-457 : Zaułki oceniania wczesnoszkolnego / Grażyna Szyling.
Zawiera m.in.: S. 458-476 : Rozwój słownikowy dzieci u progu nauki szkolnej na przykładzie projektu Logopedicus / Jolanta Góral-Półrola, Marta Mosiołek.
Zawiera m.in.: S. 585-600 : Szanse i bariery organizowania współpracy grupowej w praktyce szkolnej i przedszkolnej z odniesieniem do projektu Molteno realizowanego w RPA / Agnieszka Szplit, Zuzanna Zbróg.
Zawiera m.in.: S. 601-612 : Między uprawą a wychowaniem do wartości ciała. Ewolucja poglądów na cele wychowania fizycznego / Anna Nitecka-Walerych.
Zawiera m.in.: S. 613-623 : Dziecko w wirtualnej galerii. Analiza wybranych stron internetowych wielkich muzeów / Natalia Pater-Ejgierd, Małgorzata Karczmarzyk.
Zawiera m.in.: S. 635-640 : Teren przyszkolny jako miejsce oswajania przyrody / Iwona Majcher.
Tekst częśc. tł. ze słowac.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera: Rola dorosłych w wychowaniu i edukacji dziecka.
Zawiera: Rola domu rodzinnego w kształtowaniu prawidłowych postaw wobec norm społecznych u dzieci - antidotum na zaniedbane obszary w życiu rodziny / Beata Zięba. Mężczyzna w opiece nad dzieckiem w przedszkolu / Marianna Styczyńska. Co rozumie się przez stereotyp, co rozumie się przez stereotyp płci? Struktura i treść stereotypu płci / Agnieszka Szewczyk-Zakrzewska. Współpraca logopedy, rodziców nauczycieli i lekarzy w terapii zaburzeń mowy u dzieci / Danuta Dramska. Rodzina, szkoła i grupa rówieśnicza a poczucie alienacji u młodzieży przestępczej / Ewa Czerwińska. Dialog w procesie wychowawczym / Renata Królikiewicz. Czynniki środowiska szkolnego wpływające na agresywne zachowania dzieci / Agnieszka Grzywa-Bilkiewicz. Dziecko w społeczeństwie informacyjnym - zagrożenia i perspektywy jego rozwoju / Anna Stolińska.
Rola dorosłych w wychowaniu i edukacji dziecka - przegląd badań.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Między tradycją a nowymi dążeniami w metodyce wychowania fizycznego w przedszkolu : Ochronki i ich metody pracy wychowawczej. Zabawa jako dominujaca metoda wychowawcza w zakładach freblowskich. Instytucje opiekuńcze i wychowawcze na naszych zmiemiach. Nowe prądy w wychowaniu przedszkolnym. Dzisiejsze kierunki zmian i dażenia ; Problematyka rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym. Właściwości rozwoju fizycznego (morfologicznego) : Ogólna linia rozwoju. Budowa ciała. Układ ruchowy. Układ krążenia i oddychania. Układ nerwowy. Wady w budowie i postawie ciała. Uwarunkowania rozwoju fizycznego. Uwagi ogólne o rozwoju motorycznym i sprawności fizycznej. Rozwój psychiczny. Znaczenie ruchu dla rozwoju dziecka. Ruch jako czynnik pobudzajacy. Ruch jako czynnik wyrównawczy i korektywny. Ruch jako czynnik adaptacyjny ; Problemy organizacyjno-metodyczne : Warunki pracy w zakresie wychowania fizycznego. Teren przedszkolny (ogród i plac zabaw). Sala do ćwiczeń ruchowych. Przybory i pomoce do ćwiczeń. Higiena i bezpieczeństwo zajęć ; Organizacyjne formy pracy w zakresie wychowania fizycznego : zabawy i ćwiczenia poranne. 10-30-minutowe zajęcia ruchowe. 10-15-minutowe zabawy i ćwiczenia z dziećmi 3- i 4-letnimi. 15-30-minutowe zajęcia z dziećmi starszymi (5-6 letnimi). Codzienne zabawy ruchowe i ćwiczenia wprowadzane w toku dnia. Spacery, wycieczki oraz zabawy i ćwiczenia w terenie. Zajęcia na powietrzu.. Własne, swobodne i dowolne zabawy ruchowe dzieci. Zajęcia i zabawy na śniegu i lodzie. Zabawy i ćwiczenia z wodą i w wodzie. Wskazówki organizacyjno-metodyczne. Tematyka zabaw i ćwiczeń. Przygotowanie do zajęć i zabaw. Przeprowadzenia zajęć i zabaw ; Rozwój motoryczny dzieci 3-6-letnich. Ćwiczenia z zastosowaniem chodu.Ćwiczenia i zabawy orientacyjno-porządkowe. Ćwiczenia i zabawy bieżne. Ćwiczenia i zabawy z elementami równowagi. Ćwiczenia i zabawy z zastosowaniem podskoku i skoku. Ćwiczenia i zabawy z zastosowaniem rzutu, celowania i toczenia. Ćwiczenia i zabawy w pokonywaniu przeszkód. Ćwiczenia kształtujące. Ćwiczenia szyi. Ćwiczenia kształtujące tułowia. Ćwiczenia kształtujące stóp.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Zawiera: Specyficzny charakter twórczości plastycznej dziecka: Otaczający świat a rozwój ekspresji dziecięcej. Znaczenie estetyki najbliższego otoczenia. Świat przyrody i zjawiska społeczne w twórczości dziecka. Wpływ techniki a twórczość dziecka. Sztuka dorosłych a sztuka dziecka. Charakterystyczne cechy twórczości dziecięcej. Wizja świata uzewnętrzniona w malarstwie dzieci. Indywidualny charakter wytworów plastycznych dzieci ; Rola przedszkola w rozwijaniu twórczości plastycznej dziecka: Warunki dla rozwoju twórczości plastycznej. Postawa wychowawczyni. Organizacja zajęć. Formy i metody pracy. Uwagi ogólne. Indywidualizacja oddziaływań wychowawczych. Integracja różnych zajęć i zabaw a wychowanie plastyczne. Techniki stosowane w zajęciach plastycznych. Rysunek patykiem na ziemi lub piasku. Rysunek kredą w drewnianej oprawie. Rysunek węglem. Rysowanie patykiem na podkładzie farby klejowej. Rysowanie świecą. Malowanie farbą plakatową. Wydzieranki. Wycinanki z papieru. Wycinanki ze szmatek. Stemplowanie. Inne techniki.
Książka
W koszyku
Gatunek
Symbol UKD: 376.4:159.922.762:316.346.3-053.4-056.36/.37](438)"1989/..."(07)
Bibliogr. s. 219-232.
Zawiera: Poznawcze funkcjonowanie dzieci z lekkim i umiarkowanym stopniem upośledzenia umysłowego - uwarunkowania psychologiczne i pedagogiczne ; Rozwój poznawczy jednostki z upośledzeniem umysłowym ; Rozwój prawidłowy i zaburzony w świetle wybranych teorii poznawczo-rozwojowych ; Poznawanie świata przez dziecko z upośledzeniem umysłowym - sukcesy i niepowodzenia ; Diagnoza w rehabilitacji dzieci z upośledzeniem umysłowym ; Rozwiązania modelowe w psychologicznej i pedagogicznej diagnozie osób z upośledzeniem umysłowym ; Rozwiązania modelowe w psychologicznej i pedagogicznej diagnozie osób z upośledzeniem ; W poszukiwaniu diagnozy przyjaznej dziecku. Wspomaganie rozwoju poznawczego dzieci z upośledzeniem w wieku szkolnym - teoria i empiria ; Wspomaganie rozwoju dziecka - próba definicji ; Możliwości wpływu na rozwój jednostki z upośledzeniem w kontekście teorii poznawczo-rozwojowych ; Rehabilitacja dzieci z lekkim i umiarkowanym stopniem upośledzenia w wieku przedszkolnym.
Zawiera: Podstawy teoretyczne i metodologia badań włąsnych ; Teoretyczny Model Oceny Interakcyjnej - propozycja własna ; Cele badań, założena koncepcyjne, hipotezy ; Etapy badań, zmienne i ich wskaźniki ; Metody i techniki badawcze: eksperyment pedagogiczny i studium indywidualnych przypadków, obserwacja, wywiad, analiza dokumentów, technika testowa w badaniu zdolności poznawczych, prezentacja grupy badawczej: kryteria doboru i liczebności.
Zawiera: Charakterystyka dzieci z lekkim i umiarkowanym stopniem upośledzenia - badania diagnostyczne ; Informacje o badanych dzieciach: przyczyny upośledzenia, liczebność grupy ze względu na płeć, wiek chronologiczny i poziom rozwoju umysłowego, dotychczasowe formy opieki nad badanymi dziecmi z upośledzeniem.
Zawiera: Środowisko rodzinne dzieci o prawidłowym rozwoju i dzieci z upośledzeniem umysłowym.
Zawiera: Środowisko rodzinne dzieci o prawidłowym rozwoju i dzieci z upośledzeniem umysłowym: struktura rodziny, warunki socjalno-bytowe, wiek życia i wykształcenie rodziców (opiekunów) ; Zaangażowanie rodziców (opiekunów) w wychowanie, edukację i rehabilitację dziecka z upośledzeniem umysłowym.
Zawiera: Upośledzenie umysłowe a najbliższy poznawczy potencjał dziecka ; Zachowanie badanych z lekkim i umiarkowanym stopniem upośledzenia podczas diagnozy (komunikacja wrażliwości dzieci, zdolność dostrzegania sytuacji problemowej). Zdolności poznawcze dzieci z umiarkowanym stopniem upośledzenia w wieku umysłowym 3-6 lat (osiągnięcia i możliwości poznawcze w Strefie Aktualnego i Strefie Najbliższego Rozwoju, skuteczność nauczania podczas diagnozy)
Zawiera: Zdolności poznawcze dzieci z umiarkowanym stopniem upośledzenia w wieku umysłowym 2-5 lat ; Dynamika rozwoju poznawczego dzieci z umiarkowanym stopniem upośledzenia umysłowego objętych specjalnym wychowaniem przedszkolnym ;
Zawiera: Wpływ zintegrowanych oddziaływań środowiska przedszkolnego i domowego na rozwój poznawczy dzieci z upośledzeniem umysłowym - eksperyment pedagogiczny ; Teoretyczne i metodyczne podstawy zintegrowanego systemu oddziaływań: założenia teoretyczne eksperymentalnego modelu pracy, zasady postępowania wspomagającego proces gromadzenia doświadczeń poznawczych.
Zawiera: Wspomaganie rozwoju poznawczego dzieci z upośledzeniem w domu lub w przedszkolu - zintegrowany system oddziaływań ; Ogólna charakterystyka dotychczasowych form rehabilitacji dzieci z grup kontrolnej i eksperymentalnej w przedszkolu specjalnym ; Skuteczność eksperymentalnego modelu pracy - analiza porównawcza wyników pre- i posttestu.
Zawiera: Wnioski z badań i postulaty dla praktyki.
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Nauczyciela)
Zawiera: CAŁOŚCIOWOŚĆ PROCESU EDUKACJI: Całościowość w naukach pedagogicznych (Całość i część w poznaniu naukowym, Całościowość systemowa w pedagogice, Rodzaje całości w pedagogice), Całościowość w dydaktyce i teorii wychowania (Całości treściowe w nauczaniu, Nauczanie problemowo-kompleksowe, Całościowość systemowa w teorii wychowania), Całościowość kompleksowa a systemowa w pedagogice przedszkolnej (Istota kompleskowości a systemowości w wychowaniu przedszkolnym, Cele i zasady planowania zajęć na tematy systemowe w przedszkolu, Treści i metody, formy i warunki zajęć w przedszkolu na tematy systemowe).
Zawiera: CAŁOŚCIOWOŚĆ SYSTEMOWA EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ: Treści i cele całościowości edukacji początkowej (Programy nauczania początkowego, Całościowość doboru i układu treści edukacji wczesnoszkolnej, Cele całościowej edukacji uczniów w kl. I-III), Istota i odmiany całościowej edukacji w kl. I-III (Specyfika całościowej edukacji wczesnoszkolnej, Rodzaje i składniki całościowej edukacji wczesnoszkolnej, Funkcje nauczycieli w całościowej edukacji wczesnoszkolnej), Metodyka całościowej edukacji wczesnoszkolnej (Zasady całościowej edukacji wczesnoszkolnej, Formy organizacji całościowej edukacji wczesnoszkolnej, Metody i środki edukacji całościowej w kl. I-III).
Zawiera: SCENARIUSZE LEKCJI CAŁOŚCIOWYCH W KLASACH I-III: Kształtowanie umiejętności czytania uczniów klasy I na tematy całościowe lekcji "Moja rodzina i moje w niej miejsce" (Konspekty lekcji pt. "Nasz dom", Pracujemy wspólnie", "Spotkania rodzinne"), Zastosowanie znaku graficznego w nauczaniu matematyki uczniów klasy II na tematy całościowe lekcji "Jesteśmy organizatorami uroczystości szkolnych" (Scenariusze lekcji całościowych pt. "Przygotowujemy apele", "Bawimy się razem", "Święta naszych bliskich"), Metodyka pracy z uczniami zdolnymi klasy III na tematy całościowe lekcji pt. "Jestem dobrym uczniem i kolegą" (Tematyka zintegrowanych lekcji pt. "Jestem dobrym uczniem", "Jestem dobrym kolegą", "Nasze zainteresowania").
Brak okładki
Książka
W koszyku
([Zeszyty Metodyczne dla Pedagogów] ; 6)
Bibliogr. s. 147-149.
Zawiera: Specyfika procesu opieki i wychowania małych dzieci - udział opiekuna-wychowawcy ; Młodsze dzieci w placówkach opiekuńczo-wychowawczych i edukacyjnych ; Dobra współpraca z rodzicami instytucji dzielących z nimi opiekę jako niezbędny warunek rozwoju małego dziecka.
Zawiera: Wykorzystanie niewerbalnych sygnałów w opiece i wychowaniu małych dzieci ; Metody aktywizujące w wychowaniu i opiece małych dzieci ; Znaczenie grupy w rozwoju młodszych dzieci.
Zawiera: Storyline: narracja, ekologia, skuteczność ; Translacja storyline - neuroprogramowanie lingwistyczne.
Zawiera: Metodyczne propozycje zajęć wychowawczych: z opowieścią wychowawczą w przedszkolu i szkole (Adaptacja metody story line w pracy wychowawczej) ; Poznajemy oznaki wiosny ; Odwiedziny pani Zimy ; Spotkanie na lesnej polanie ; Wyspa przygód ; Wycieczka do Literolandii ; Podstawowe zasady życia grupowego (Tosiek z Krainy Usmiechu) ; Lato ; Nasi nowi przyjaciele z zoo ; Skrzaty w tajemniczym ogrodzie ; W świecie Eko-Ludków ; Bajkowe krainy ; Indiańskie święto ; Poznajemy oznaki jesieni ; Jak boćki i gęsi wybierały się do ciepłych krajów ; Fotograficzne polowanie małych Murzynków ; Uwolnienie misiów z wieży ; Wycieczka w góry ; Słonik Pętelek odwiedza zajączka ; Urodziny niedźwiadka Julka ; Nadeszła wiosna ; Na pustyni.
Zawiera: Zastosowanie "opowieści wychowawczej" a męski punkt widzenia ; Automobilek w warsztacie ; Najwspanialsza pizza świata ; Lecimy na Marsa.
Zawiera: 0.
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 9-16 : Wyobraźnia i wychowanie / Józef Górniewicz.
Zawiera: S. 17-27 : Ekspresja i komunikacja międzyludzka / Wiesława Pielasińska.
Zawiera: S. 28-44 : Twórczość jako kategoria pedagogiczna / Małgorzata Malicka.
Zawiera: S. 47-55 : Sens życia i sens sztuki / Andrzej Sztylka.
Zawiera: S. 56-61 : Nic, co ludzkie... / Krystyna Czerniewska.
Zawiera: S. 62-71 : Dzieło sztuki to żywa cząstka życia / Jacek Bukowski.
Zawiera: S. 72-77 : Sztuka jako spotkanie / Adam Malinowski.
Zawiera: S. 78-86 : Edukacyjna funkcja sztuki w dobie przemian / Elżbieta Kukuła.
Zawiera: S. 87-95 : Malarz i jego krytyk / Maria Pietkiewicz.
Zawiera: S. 96-104 : Wychowawcze wartości dzieł plastycznych / Tadeusz Marciniak.
Zawiera: S. 105-111 : Muzyczne inspiracje malarstwa na szkle Krzysztofa Okonia / Franciszek Midura.
Zawiera: S. 112-122 : "Rzecz ludzka" tu się rozgrywa - antropologiczna interpretacja teatru / Henryka Witalewska.
Zawiera: S. 123-131 : Współczesna awangarda teatralna, czyli o próbach zbliżenia sztuki do życia / Krystyna Pankowska.
Zawiera: S. 132-138 : Kino moralnego niepokoju / Janusz Plisiecki.
Zawiera: S. 139-146 : Upowszechnianie sztuki w warunkach jej urynkowienia. Szanse i zagrożenia / Janusz Gajda.
Zawiera: S. 147-159 : Humanizacja kultury - ale jaka ? / Szczepan Kutrowski.
Zawiera: S. 163-171 : Przedszkole jako środowisko aktywności twórczej dziecka / Mariusz Samoraj.
Zawiera: S. 172-180 : Miejsce i rola sztuki w szkołach waldorfskich / Henryk Depta.
Zawiera: S. 181-185 : Rabindranath Tagore - twórca eksperymentu pedagogicznego w Szkole Poety / Zofia Krawczyk.
Zawiera: S. 186-197 : Poezja w interpretacji czytelniczej / Małgorzata Kowalczyk.
Zawiera: S. 198-203 : Współczesne problemy wychowania muzycznego dzieci i młodzieży / Maria Przychodzińska.
Zawiera: S. 204-208 : Rola pedagoga w rozwoju osobowości uczestników zajęć teatralnych / Marek Świeca.
Zawiera: S. 209-216 : Sztuka w rozwiązywaniu trudnych problemów współczesnej młodzieży / Stanisław Tokarczyk.
Zawiera: S. 217-227 : Irena Wojnar: nota biograficzno-bibliograficzna.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Umiejętności manualne dzieci w wieku 5-7 lat / Beata Grabowska. - Kraków : Petrus, 2009. - 153, [3] s., [8] s. tabl. : il. (w tym kolor.) ; 20 cm.
Zawiera: KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI TECHNOLOGICZNYCH W ŚWIETLE LITERATURY PRZEDMIOTU: Umiejętności ogólnotechniczne i ich klasyfikacja, Miejsce umiejętności technologicznych dzieci sześcioletnich w programach wychowania przedszkolnego, Proces kształtowania umiejętności technologicznych, Zadania wytwórcze dzieci w wieku przedszkolnym w edukacji ogólnotechnicznej.
Zawiera: UMIEJĘTNOŚCI TECHNOLOGICZNE DZIECI SZEŚCIOLETNICH W ŚWIETLE BADAŃ WŁASNYCH: Opinie nauczycieli na temat kształtowania wybranych umiejętności technologicznych dzieci sześcioletnich, Możliwości kształtowania umiejętności technologicznych dzieci sześcioletnich w środowisku rodzinnym, Trudności dzieci sześcioletnich w opanowaniu wybranych umiejętności technologicznych.
Zawiera: Wzór kwestionariusza ankiety dla nauczycieli przedszkoli (Badanie dotyczace określenia struktury zajęć z dziećmi 6-letnimi, podporządkowanej kształtowaniu wybranych umiejętności technologicznych).
Zawiera: Wzór kwestionariusza wywiadu dla rodziców (Badanie dotyczące możliwości kształtowania umiejętności technologicznych dzieci w wieku przedszkolnym).
Zawiera: Wzór arkusza obserwacji (uczestniczącej jawnej) trudności dzieci w procesie opanowywania określonych umiejętności technologicznych.
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [167].
Zawiera: Rozwijanie pojęć w świetle zadań kształcenia ogólnego ; Pojęcia - ich specyfika u dzieci w wieku przedszkolnym. Myślenie a pojęcia. Czynności lub operacje myślowe. Rodzaje myślenia a kształtowanie pojęć. Etapy kształtowania pojęć. Sposoby rozwijania pojęć. POznawanie sensoryczne, motoryczne i manipulacyjne. Zadawanie pytań. Tworzenie i przyswajanie pojęć w toku różnego typu działalności organizowanej i kierowanej przez nauczycielkę. Wzbogacanie zakresu i treści pojęć poprzez działania spontaniczne, jak zabawy i czynności życia codziennego. Przyczyny błędnych pojęć ; Analiza programu wychowania w przedszkolu. Zadania dotyczące kształtowania pojęć. Zakres i rodzaje pojęć w programie wychowania przedszkolnego ; Sposoby kształtowania pojęć dzieci. Jak pracować z dziećmi. Sprawdzenie stopnia przyswojenia wybranych pojęć w celu ustalenia planu pracy. Praca z dziećmi młodszymi 3-4 letnimi. Wprowadzanie nowej nazwy. Sprawdzanie stopnia zrozumienia niektórych pojęć. Rozwijanie spostrzegania. Stopniowanie trudności w porównywaniu przedmiotów ; Praca z dziećmi starszymi 5-6 letnimi. Doskonalenie metod oglądowych. Porządkowanie i klasyfikowanie przedmiotów z otoczenia społecznego, przyrodniczego i technicznego. Przykłady pracy nad kształtowaniem pojęć.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na s. red. także ISBN t. 1.
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera m.in.: S. 13-15 : Poziom dojrzałości szkolnej dzieci sześcioletnich / Jadwiga Batóg [i in.].
Zawiera m.in.: S. 46-53 : Szanse edukacyjne dziecka wiejskiego / Ewa Jamińska, Edyta Jędo.
Zawiera m.in.: S. 64-70 : Rola nauczyciela we współpracy z rodzicami dzieci przygotowujących się do rozpoczęcia nauki szkolnej / Iwona Majewska [i in.].
Zawiera m.in.: S. 79-83 : Kształtująco-wychowawcze znaczenie form muzyki dla ogólnego rozwoju dziecka sześcioletniego / Ewa Mazalewska, Elżbieta Nikołajewa.
Zawiera m.in.: S. 97-101 : Julian Tuwim i jego twórczość poetycka dla dzieci / Justyna Hamera [i in].
Zawiera m.in.: S. 102-106 : Strofy Czesława Janczarskiego adresowane do dzieci / Irena Bartkowska [i in.].
Zawiera m.in.: S. 111-117 : Baśń jako źródło kreatywności dzieci na etapie edukacji elementarnej / Alicja Lubczyńska, Beata Papierz.
Zawiera m.in.: S. 118-121 : Rola ilustarcji książkowej w wychowaniu estetycznym dziecka / Wiesława Węgrzyn.
Zawiera m.in.: S. 131-140 : Inspirowanie wypowiedzi twórczych dziecka. Próba wykorzystania koncepcji Celestyna Freineta / Beata Wojas.
Zawiera m.in.: S. 147-151 : Obraz rodziny w percepcji dziecka sześcioletniego / Marzena Dąbrowska.
Zawiera m.in.: S. 163-172 : Wzajemne relacje między dziećmi w przedszkolu integracyjnym drogą wspierania ich indywidualnego rozwoju / Bożena Podsiadła-Król, Małgorzata Stańczyk.
Zawiera m.in.: S. 180-183 : Agresja wśród dzieci sześcioletnich - formy, rozmiary, przyczyny / Jolanta Adamczyk, Anna Ryszka.
Zawiera m.in.: S. 215-218 : Czas wolny dzieci sześcioletnich a potrzeba ruchu / Beata Kurczych [i in.].
Zawiera m.in.: S. 219-228 : Wpływ telewizji na rozwój dziecka w wieku przedszkolnym / Marta Maj, Maria Sikorska.
Zawiera m.in.: S. 229-234 : Współpraca przedszkola z rodzicami - formy, efektywność / Grażyna jakubowska, Irena Orzechowska.
Zawiera m.in.: S. 235-242 : Dziecko zaniedbane środowiskowo. Analiza indywidualnego przypadku / Małgorzata Kot.
Zawiera m.in.: S. 286-290 : Książka w świecie dziecka XXI wieku / Renata Fert.
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 193-205.
Zawiera: Cele bliskie i dalekie edukacji szkolnej / Krystyna Ferenz.
Zawiera: Szkoła wobec nowych potrzeb edukacyjnych.
Zawiera: Międzykulturowość i wielokulturowość jako model edukacji otwartej na odmienność kulturową i interakcje / Jolanta Karboniczek.
Zawiera: Stan umiejetności społecznych dzieci w polskich przedszkolach i szkołach podstawowych / Marzanna Farnicka.
Zawiera: Edukacja przez sztukę drogą do piękna doskonalącego człowieczeństwo / Małgorzata Siwińska.
Zawiera: Przygotowanie współczesnej szkoły do kształcenia na odległość / Klaudia Błaszczyk.
Zawiera: Kształcenie na odległość wspomagane komputerowo jako element procesu edukacji przyszłych pedagogów / Jarosław Wagner.
Zawiera: Technologie informacyjne w pracy pedagoga-terapety / Ewa Nowicka.
Zawiera: Rola szkoły w środowisku lokalnym.
Zawiera: Szkoła a zmiany społeczności lokalnych / Janusz Gęsicki.
Zawiera: Szkoła w społeczności lokalnej. Studium przypadku / Zofia Remiszewska.
Zawiera: Podmiejska szkoła przyszłości widziana oczami społeczności szkolnej i lokalnej / Bożena Olszak-Krzyżanowska.
Zawiera: Wychowanie ku zaangażowaniu społecznemu czy bierności społecznej? / Ewa Tłuczek-Tadla.
Zawiera: Oczekiwania pracodawcy wobec szkoły wyższej jako podmiotu kształtującego przyszłego pracownika / Małgorzata Krawczyk-Blicharska.
Zawiera: Wybrane problemy edukacyjne we współczesnej szkole.
Zawiera: Bariery edukacyjne dzieci i młodzieży z obszarów edukacyjnego ryzyka / Telimena Ryta.
Zawiera: Funkcjonowanie w szkole dzieci z poczuciem osamotnienia w rodzinie / Marzena Sendyk.
Zawiera: Szkolne warunki integracji dzieci pełnosprawnych z niepełnosprawnymi / Iwona Rudek, Anetta Soroka-Fedorczuk.
Zawiera: Znaczenie samorządu szkolnego w procesie kształtowania się postaw prospołecznych uczniów / Irean Bartusiak.
Zawiera: Wychowanie do życia w rodzinie w opinii uczniów / Justyna Ratkowska-Pasikowska.
Zawiera: Edukacja seksualna w polskiej i szwedzkiej szkole / Emilia Olejnik-Krupa.
Streszcz. ang. przy pracach.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej