Dysleksja
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(72)
Forma i typ
Artykuły
(45)
Książki
(16)
Publikacje informacyjne
(11)
Filmy i seriale
(1)
Programy komputerowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Kielce - Multimedialny
(1)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(1)
Opatów - wypożyczalnia
(1)
Autor
Bogdanowicz Marta
(4)
Łoskot Małgorzata
(3)
Barańska Jolanta
(2)
Bogdanowicz Katarzyna
(2)
Boszczyk Marta
(2)
Czaja Natalia
(2)
Pomirska Zofia
(2)
Ratajek Zdzisław
(2)
A.R
(1)
Augustyniak Ewelina
(1)
Balejko Antoni
(1)
Bentkowski Piotr
(1)
Bieleń Barbara
(1)
Bogdanowicz Katarzyna Maria
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Borecka Ewa
(1)
Boryca Teodora
(1)
Bragdon Allen D
(1)
Cieszyńska Jadwiga
(1)
Czapla Jadwiga
(1)
Czeszak-Godula Maria
(1)
Duczmal-Szymik Danuta
(1)
Dutkiewicz Sławomir
(1)
Dyrda Tadeusz
(1)
Elliott Julian
(1)
Falana-Kozłowska Jolanta
(1)
Frączak Irena
(1)
Gamon David
(1)
Garbuzik Katarzyna
(1)
Gruszczyńska Małgorzata
(1)
Gręźlikowska Agnieszka
(1)
Gumuła Teresa
(1)
Horecka-Lewitowicz Agata
(1)
Jaczyńska-Markiewicz Maria
(1)
Jamro Alicja
(1)
Janeczko Roman
(1)
Janus-Sitarz Anna
(1)
Kalka Dorota
(1)
Kamińska-Holc Katarzyna
(1)
Kapela Agata
(1)
Knajder-Sowa Anna
(1)
Kowalska Renata
(1)
Krzykowski Grzegorz
(1)
Kubala Dorota
(1)
Kujawa Barbara
(1)
Kusiak Beata
(1)
Lewandowska Bożena
(1)
Lewitowicz Piotr
(1)
Malentowicz Beata
(1)
Mickiewicz Janina
(1)
Mroczek Dorota
(1)
Mularczyk Magdalena
(1)
Okupniak Liliana
(1)
Opalińska Mirosława
(1)
Parkita Dorota
(1)
Piekarska Anna
(1)
Place Maurice
(1)
Poczęsna Kamila
(1)
Podsiadło Ewa
(1)
Pronobis Małgorzata
(1)
Radwańska Jadwiga
(1)
Ratajek Aneta
(1)
Sekułowicz Kamila
(1)
Siemieniecka Dorota
(1)
Skawiński Dariusz
(1)
Skibska Joanna
(1)
Skowron Elżbieta
(1)
Smolińska Edyta
(1)
Stec Jacek
(1)
Sudykowska-Lazaj Bogumiła
(1)
Szpringer Monika
(1)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(1)
Wejner Teresa
(1)
Wiertel-Kitlińska Anna
(1)
Zabłocki Kazimierz Jacek
(1)
Zakrzewska Agnieszka
(1)
Zaworska-Winiarska Agnieszka
(1)
Zbróg Zuzanna
(1)
Zych Anna
(1)
Zębalsla Cecylia
(1)
Łapińska Elżbieta
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(31)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(72)
Język
polski
(72)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5129)
Nauczanie
(4695)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4106)
Dysleksja
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3718)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3296)
Wychowanie przedszkolne
(3239)
Wychowanie
(2692)
Język angielski
(2349)
Młodzież
(2341)
Rodzina
(2341)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1833)
Sztuka
(1748)
Język rosyjski
(1746)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1683)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1681)
Wychowanie w rodzinie
(1674)
Wojsko
(1656)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1633)
Chemia
(1535)
Kultura
(1431)
Język niemiecki
(1429)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1310)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1265)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1077)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1050)
Nauka
(1047)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(943)
Żydzi
(929)
Uczenie się
(909)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(859)
Dzieci
(851)
Osobowość
(845)
Zarządzanie
(835)
Psychoterapia
(813)
Powieść angielska
(811)
Powieść amerykańska
(795)
Czytelnictwo
(792)
Gry i zabawy
(790)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(780)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(741)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(726)
Teatr polski
(718)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(715)
Turystyka
(712)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(702)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(671)
Relacje międzyludzkie
(669)
Rodzice
(668)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Rośliny
(658)
Etyka
(656)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Sport
(632)
Kształcenie
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(610)
Powieść rosyjska
(604)
Postawy
(601)
Temat: dzieło
Diagnoza dysleksji : najważniejsze problemy
(1)
Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej
(1)
Sobór Watykański II
(1)
Temat: czas
2001-0
(3)
1901-
(2)
Temat: miejsce
Busko-Zdrój (woj. świętokrzyskie)
(2)
Dysleksja a rozwój psychoruchowy
(2)
Świętokrzyskie, województwo
(2)
Czerwonak (woj. wielkopolskie)
(1)
Dysleksja a nauczanie języków obcych
(1)
Hiszpania
(1)
Ostrowiec Świętokrzyskie (woj. świętokrzyskie)
(1)
Percepcja i motoryka a czytanie i pisanie
(1)
Sąd a nieletni
(1)
Gatunek
Bibliografia
(11)
Artykuł z czasopisma
(3)
Katalogi wystaw
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Prezentacja multimedialna
(1)
Programy nauczania
(1)
Raport
(1)
Recenzja
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
72 wyniki Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Język Polski w Szkole IV-VI.
Bibliogr.
[Historia badań nad dysleksją,oraz raport z badań przeprowadzonych przez OECD na grupie uczniów polskich]
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dysleksja a sprawność czytania uczniów klas szóstych / Zofia Pomirska. W: Język Polski w Szkole IV-VI.- 2004/2005, nr 2, s. 7-18.
Dokument nadrzędny: Język Polski w Szkole IV-VI.
Bibliogr.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Taki Einstein, a nie umie czytać! / Jadwiga Radwańska. W: Głos Pedagogiczny . - 2011, nr 26, s. 14-17.
Dokument nadrzędny: Głos Pedagogiczny .
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dobry uczeń z dysleksją / Aneta Ratajek W: Nauczanie Początkowe. - 2014/2015, nr 2, s. 47-56.
Dokument nadrzędny: Nauczanie Początkowe.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Pedagogiczne. Problemy społeczne, edukacyjne i artystyczne. ISSN 2083-179X ; t. 20)
Zawiera: S. 19-33 : Pedagogika wczesnoszkolna wobec realnych problemów edukacyjnych w czasach przełomów / Zdzisław Ratajek.
Zawiera: S. 35-49 : O sposobach kształcenia sprawności językowych w edukacji wczesnoszkolnej / Krystyna Gąsiorek.
Zawiera: S. 51-60 : Czy dzieci mogą sprostać wyzwaniom współczesnej szkoły? / Jagoda Cieszyńska.
Zawiera: S. 61-70 : Strategie terapeutyczne w dysleksji paradygmatycznej i syntagmatycznej / Marta Korendo.
Zawiera: S. 71-89 : TRIZ - pedagogika w procesie aktywizacji poznawczej uczniów klas początkowych / Irena Stańczyk.
Zawiera: S. 91-99 : Środowisko wiejskie specyficznym miejscem kształtowania kultury języka / Anna Szkolak.
Zawiera: S. 101-112 : Rozwijanie kompetencji komunikacyjnej dzieci w ćwiczeniach z luką informacyjną / Agnieszka Szplit.
Zawiera: S. 113-135 : Mowa dzieci w wieku przedszkolnym i sposoby jej wspomagania / Elżbieta Zyzik.
Zawiera: S. 137-156 : Stymulowanie rozwoju umiejętności komunikacyjnych dzieci posługujących się ograniczonym kodem językowym / Zuzanna Zbróg, Piotr Zbróg.
Zawiera: S. 159-172 : Poznawcze i społeczne uwarunkowania osiągnięć w czytaniu sześciolatków / Grażyna Krasowicz-Kupis.
Zawiera: S. 173-198 : Zagadnienie periodyzacji rozwoju mowy dziecka / Józef Porayski-Pomsta.
Zawiera: S. 199-208 : Historyjka obrazkowa jako środek aktywizujący rozwój leksykalny i rozumienie treści u dzieci siedmioletnich / Anna Jakubowicz-Bryx.
Zawiera: S. 209-231 : Uwarunkowania poprawności pisma uczniów klas początkowych / Małgorzata Kwaśniewska.
Zawiera: S. 233-258 : Aktywność pisarska dzieci w szkole - o rozwoju umiejętności językowych we wczesnej edukacji / Małgorzata Żytko.
Zawiera: S. 259-276 : Język pisany jako obszar inwersji w przedszkolnej i wczesnoszkolnej edukacji polonistycznej / Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 277-285 : Niska sprawność grafomotoryczna problemem całego życia / Aneta Ratajek.
Zawiera: S. 287-305 : Nauka pisania. Zestawienie bibliograficzne w wyborze / Małgorzata Kwaśniewska.
Zawiera recenzje następujacych książek: Wypych Agnieszka "Wspieranie werbalnego rozwoju dziecka w oparciu o eksperymenty językowe, tropy stylistyczne i dobrą litearturę. Ćwiczenia terapeutyczne", Jaszczyszyn Elżbieta "Oczekiwania sześciolatków i ich rodzin w stosunku do szkoły a realia realizacji obowiązku szkolnego".
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy art.
Zawiera: S. 17-23 : Szkoła współczesna - mapa problemów w perspektywie XXI wieku / Zdzisław Ratajek.
Zawiera: S. 25-39 : Pytania o dobrą szkołę w perspektywie XXI wieku / Waldemar Furmanek.
Zawiera: S. 41-46 : Edukacja i szkoła - dziś i w perspektywie / Czesław Banach.
Zawiera: S. 47-54 : Tożsamość człowieka a edukacja jutra / Anna Agnieszka Suchocka.
Zawiera: S. 55-59 : Globalizacja i wychowanie / Tomas Jablonsky.
Zawiera: S. 61-68 : Wizerunek szkoły przyszłości jako organizacji uczącej się / Iwona Samborska.
Zawiera: S. 69-77 : Program rozwoju szkoły w kontekście celów i zadań systemu edukacji / Jolanta Szempruch.
Zawiera: S. 79-84 : Szkoła w perspektywie nauczania Kościoła (40 lat od deklaracji o wychowaniu chrześcijańskim Soboru Watykańskiego II) / Sławomir Chrost.
Zawiera: S. 85-93 : Współczesne wyzwania stojące przed systemem szkolnym w zakresie praw i wolności człowieka, a w szczególności prawa do nauki / Danuta Kurzyna-Chmiel.
Zawiera: S. 95-101 : Nowe wyzwania edukacji i szkoły w perspektywie XXI wieku / Anna Hajdukiewicz.
Zawiera: S. 111-117 : Współczesna edukacja elementarna wobec założeń naturalizmu pedagogicznego / Joanna Karczewska.
Zawiera: S. 119-124 : Nowe oblicze szkoły w oddziaływaniach wychowawczych dzieci i młodzieży (zagrożenia i nadzieje) / Sławomir Cudak.
Zawiera: S. 125-130 : Współczesne dylematy pedagogiki. W kręgu rozważań o szkole wiejskiej / Mirosław Babiarz.
Zawiera: S. 131-140 : Współczesna szkoła wiejska - jej stan i perspektywy / Katarzyna Palka.
Zawiera: S. 153-160 : Dyskusja nad "europejską" ideą wspólnego podręcznika do historii / Jirî Prokop.
Zawiera: S. 161-16 : Opinie nauczycieli na temat gimnazjum wprowadzonego do szkół wraz z reformą oświaty w 1999 roku / Justyna Miko-Giedyk.
Zawiera: S. 169-174 : Reforma oświaty w regionie świętokrzyskim w świetle badań ankieterów / Janusz Jarosiński.
Zawiera: S. 201-208 : Myśliciele o powinnościach nauczyciela na przestrzeni dziejów / Ewa Kula.
Zawiera: S. 209-218 : Nauczyciel kształcenia początkowego we współczesnej Europie. Kształcenie - status prawny i zawodowy - doskonalenie. Ujęcie porównawcze.
Zawiera: S. 219-226 : Nauczyciel XXI stulecia / Krzysztof Kazimierz Przybycień.
Zawiera: S. 227-232 : Rola nauczyciela w kształtowaniu nowego wizerunku szkoły / Henryk Cudak.
Zawiera: S. 239-246 : Nauczyciel w systemie edukacji w perspektywie XXI wieku : "Nauczyciel potrzebny inaczej" (Irena Wojnar) / Teresa Gumuła.
Zawiera: S. 247-254 : Nauczyciel edytorem i mediatorem przemian zachodzących we współczesnej szkole / Paweł Plaskura, Iwona Bucharska.
Zawiera: S. 255-261 : Kompetencje zawodowe nauczyciela XXI wieku / Anna Winiarczyk.
Zawiera: S. 263-269 : Prestiż zawodu nauczyciela a jego autorytet / Agata Jopkiewicz.
Zawiera: S. 271-277 : Potrzeba mediacji w szkole. Znaczenie i rola nauczyciela-mediatora w rozwiązywaniu konfliktów / Katarzyna Potaczała.
Zawiera: S. 279-284 : Młody nauczyciel we współczesnej szkole - blaski i cienie / Iwona Ratajek-Kolasa.
Zawiera: S. 285-290 : Motywy wyboru zawodu przez poczatkujacych nauczycieli / Renata Miszczuk.
Zawiera: S. 291-297 : Zaangażowanie nauczycieli wiejskich w pokonywanie nierówności edukacyjnych swoich uczniów / Justyna Miko-Giedyk.
Zawiera: S. 299-304 : Stres w zawodzie nauczyciela / Agnieszka Kaczmarczyk.
Zawiera: S. 305-311 : Nauczyciel a stymulacja dzieci w młodszym wieku szkolnym do aktywności ruchowej w czasie wolnym / Miriam Uhrinová.
Zawiera: S. 313-319 : Wiedza językowa nauczycieli przedszkola i edukacji zintegrowanej z perspektywy diagnozowania ryzyka dysleksji / Alicja Giermakowska.
Zawiera: S. 321-328 : Czytanie i pisanie jako wartość ponadczasowa i uniwersalna / Ewa M. Szumilas.
Zawiera: S. 329-336 : Zadania nauczyciela w zmieniającej się polskiej szkole - na podstawie badań przeprowadzonych w krakowskich gimnazjach / Józefa Matejek.
Przyjęcie reformy szkolnictwa w warunkach regionu świętokrzyskiego - wyniki badań.
Przegląd oczekiwań wobec zawodu nauczyciela od starożytności do czasów współczesnych.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: S. 19-34 : Kulturowe i społeczne aspekty mediów na przykładzie telewizji i Internetu (refleksje dotyczące aktualnych problemów szans i zagrożeń) / Janusz Gajda.
Zawiera: S. 35-48 : Od konsumentów do twórców informacji / Dorota Siemieniecka.
Zawiera: S. 49-67 : Czy pokolenia cyfrowe potrzebują edukacji informacyjnej ? / Małgorzata Skibińska.
Zawiera: S. 69-81 : Pedagogiczne refleksje na temat postmediów i kultury wizualnej / Stanisław Juszczyk.
Zawiera: S. 83-95 : Medialny wizerunek kobiecego ciała w percepcji dzieci w wieku przedszkolnym / Anna Brosch.
Zawiera: S. 97-129 : Cyberprzemoc wśród dzieci i młodzieąy w środowisku szkolnym / Bassam Aouil, Maria Kajdasz0Aouil.
Zawiera: S. 131-141 : Wykorzystanie mediów w promowaniu zachowań prospołecznych na przykładzie wybranych organizacji pozarządowych / Marlena Pieniążek.
Zawiera: S. 143-150 : Rola mediów w aktywizacji społeczności lokalnych / Andrzej Wołodźko.
Zawiera: S. 153-165 : Czy nowe technologie w szkole zastąpią metody tradycyjne ? / Anna Kamińska.
Zawiera: S. 167-178 : Wpływ Internetu na aktywność mózgu i procesy poznawcze człowieka / Maria Kozielska.
Zawiera: S. 179-191 : Alfabetyzacja medialna w świadomości kandydatów na nauczycieli w edukacji wczesnoszkolnej / Marcin Musioł.
Zawiera: S. 193-205 : Problemy oraz oczekiwania pedagogów związane z wprowadzeniem tablicy interaktywnej do procesu kształcenia / Kamila Majewska.
Zawiera: S. 207-238 : Osiągnięcia i niepowodzenia w obszarze wykorzystywania ICT (raport z badań) / Eunika Baron-Polańczyk.
Zawiera: S. 239-272 : Trendy w badaniach nad edukacją na odległość. Przegląd wybranej literatury / Wioletta Kwiatkowska.
Zawiera: S. 273-286 : Zastosowanie badań eye-trackingowych w neurodydaktyce / Magdalena Andrzejewska, Anna Stolińska (et al.).
Zawiera: S. 289-305 : Rola mobilnych technologii w nauczaniu chemii / Małgorzata Bartoszewicz, Hanna Gulińska.
Zawiera: S. 307-318 : 140 znaków narzędziem do wszystkiego - "Twitter" jako idealne medium cyfrowej współczesności ? / Jakub Czopek.
Zawiera: S. 319-327 : E-learning w terapii pedagogicznej / Elżbieta Szala.
Zawiera: S. 329-341 : Edukacyjne programy komputerowe w kształtowaniu prawidłowej wymowy u dzieci przedszkolnych / Krystyna Żuchelkowska.
Zawiera: S. 343-354 : Programy multimedialne jako narzędzia wykorzystywane przez nauczycieli w terapii logopedycznej / Anna Waligóra-Huk.
Zawiera: S. 355-373 : Multimedia online w dydaktyce fizyki / Krzysztof Służewski, Grzegorz Karwasz.
Zawiera: S. 375-388 : Kompetencje informatyczno-komunikacyjne w rozwoju zainteresowań matematycznych uczniów (część 1) / Joanna Kandzia.
Zawiera: s. 389-398 : Komputerowe wspomaganie matematyki w szkole ponadgimnazjalnej - minimalizowanie niepowodzeń szkolnych uczniów / Kamila Wasilewska.
Zawiera: S. 399-418 : Przykład scenariusza lekcji chemii metodą wyprzedzającą z perspektywy ucznia szkoły ponadgimnazjalnej / Hanna Gulińska, Małgorzata Bartoszewicz.
Zawiera: S. 419-434 : Walidacja nakładu pracy studenta z wykorzystaniem systemu informatycznego / Zbigniew Kruszewski.
Zawiera: S. 437-460 : Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej, czyli jak nowocześnie uczyć filmu / Marek Sokołowski.
Zawiera: S. 461-474 : PR LAB - przykład działalności Związku Harcerstwa Polskiego w zakresie realizacji treści edukacji medialnej / Tomasz Huk.
Zawiera: S. 475-486 : Edukacja medialna w kształceniu wczesnoszkolnym / Ewa Nowicka.
Zawiera: S. 487-498 : Eye-tracking w badaniach nad edukacją medialną / Marek Hallada.
Zawiera: S. 501-513 : Związek diety z nastrojem człowieka w wybranych aspektach uczenia się / Kinga Szymańska.
Zawiera: S. 515-522 : Innowacyjna jakość edukacji w środowisku rolnym / Monika Delmanowicz.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Studia Medyczne.
Celem pracy było określenie ryzyka wystąpienia dysleksji u dzieci ze środowiska wiejskiego oraz dysfunkcji rozwojowych najczęściej występujących u badanych uczniów klasy pierwszej i tego, jaki wpływ mają na naukę czytania i pisania.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 201-212.
Zawiera: WIELOASPEKTOWOŚĆ PROBLEMATYKI DOTYCZĄCEJ PROCESU CZYTANIA: Teoretyczne podstawy czytania, pamięci i mnemotechnik - analiza literatury (Czytanie, Pamięć, Mnemotechniki), Fizjologiczno-psychologiczne podstawy czytania, Semiotyczne aspekty czytania, Metody nauki czytania, Wybrane koncepcje nauki czytania (Koncepcja Mariana Falskiego, Koncepcja Jana Zborowskiego, Koncepcja Ewy i Feliksa Przyłubskich, Koncepcja Heleny Metery, Koncepcja Bronisława Rocławskiego, Koncepcja Jadwigi Cieszyńskiej, Koncepcja Glenna Domana).
TRUDNOŚCI W NABYWANIU UMIEJĘTNOŚCI CZYTANIA - WYBRANE ZAGADNIENIA: Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu, Wybrane koncepcje etiologiczne trudności w czytaniu (koncepcja genetyczna, koncepcja hormonalna, koncepcja fragmentarycznych deficytów rozwojowych, koncepcja mikrouszkodzeń ośrodkowego układu nerwowego, koncepcja konfliktu dominacji półkulowej, koncepcja neuropsychologiczna, koncepcja zmian strukturalnych i zakłóceń czynnościowych ośrodkowego układu nerwowego, koncepcja pedagogiczna, koncepcja psychodysleksji, koncepcja psycholingwistyczna), Ryzyko dysleksji i jego symptomy, Spostrzeganie wzrokowe a trudności w czytaniu.
Zawiera: PRACA TERAPEUTYCZNA Z UCZNIEM Z TRUDNOŚCIAMI W NABYWANIU UMIEJĘTNOŚCI CZYTANIA I PISANIA: Praca terapeutyczna - ujęcie terminologiczne w literaturze pedagogiczno-psychologicznej, Wybrane metody terapii (Metoda Dobrego Startu, Metoda symboli dźwiękowych, Program rozwijający percepcję wzrokową Marianne Frostig, Metoda oparta na systemie percepcyjno-motorycznym Newella C. Kepharta, Metoda 18 struktur wyrazowych, Terapia trudności w uczeniu się czytania i pisania oparta na wyćwiczeniu zaburzonych funkcji, Terapia neuropsychologiczna według Dirka Bakkera), Pomoc psychologiczno-pedagogiczna uczniom ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się - zmiany systemowe.
Zawiera: METODOLOGICZNE PODSATWY BADAŃ WŁASNYCH: Problematyka badań, Hipoteza robocza, zmienne i wskaźniki, Metody, techniki i narzędzia badawcze, Charakterystyka zmiennej niezależnej - czynnika eksperymentalnego, Organizacja i przebieg badania eksperymentalnego oraz dobór badanych grup.
Zawiera: POZIOM FUNKCJI PODSTAWOWYCH - WYNIKI BADAŃ: Percepcja badanych uczniów, Percepcja słuchowa badanych uczniów, Motoryka mała badanych uczniów.
Zawiera: MNEMOTECHNIKI JAKO CZYNNIK EKSPERYMENTALNY WSPIERAJĄCY NABYWANIE UMIEJĘTNOŚCI CZYTANIA I PISANIA - WYNIKI BADAŃ WŁASNYCH: Kierunkowe zaburzenia percepcji wzrokowej a trudności w nabywaniu przez dzieci umiejętności czytania - wyniki badań początkowych, Wpływ mnemotechnicznych środków i metod na nabywanie umiejętności czytania - wyniki badań eksperymentalnych, Mnemotechniki a nabywanie umiejętności pisania, Efektywność programu niwelowania trudności w nabywaniu umiejętności czytania i pisania - analiza porównawcza uzyskanych wyników.
PODSUMOWANIE WYNIKÓW BADAŃ I WNIOSKI. POSTULATY METODYCZNE DOTYCZĄCE PRACY Z UCZNIEM Z TRUDNOŚCIAMI W CZYTANIU I PISANIU.
Zawiera: 0.
Pojęciowe ujęcie czytania według H. Baczyńskiej, D. Czelakowskiej, A. Brzezińskiej. Fazy rozwoju czytania u dzieci. Mnemotechniki: Łańcuchowa metoda skojarzeń, Zakładki obrazkowe, Rymowanki liczbowe, Zakładki mieszkaniowe, zakładki alfabetyczne. Fizjologiczno-psychologiczne podstawy czytania. Semiotyczne aspekty czytania. Metody nauki czytania: metody syntetyczne (metoda alfabetyczna, metoda fonetyczna, metoda sylabowa), metody analityczne (metoda wyrazowa, metoda zdaniowa), Metody analityczno-syntetyczne (metoda analityczno-syntetyczna o charakterze wzrokowym, metoda analityczno-syntetyczna o charakterze fonetycznym, metoda analityczno-syntetyczną o charakterze funkcjonalnym), metoda globalna. Wybrane koncepcje nauki czytania: Koncepcja Mariana Falskiego, Koncepcja Jana Zborowskiego, Koncepcja Ewy i Feliksa Przyłubskich, Koncepcja Heleny Metery, Koncepcja Bronisława Rocławskiego, Koncepcja Jadwigi Cieszyńskiej, Koncepcja Glenna Domana. Rodzaje dysleksji według Bakkera. Skale gotowości do czytania i pisania. Symptomy ryzyka dysleksji przejawiane przez ucznia klasy I. Zachowania świadczące o obniżonej percepcji wzrokowej. Formy wsparcia ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
Przedmiotem podjętych badań były występujące u uczniów klas I zaburzenia funkcji podstawowych - percepcji wzrokowej, percepcji słuchowej oraz motoryki małej, warunkujących nabywanie umiejętności nauki czytania i pisania, a także efektywność opracowanego i wdrożonego programu niwelowania tychże trudności poprzez wykorzystanie mnemotechnicznych środków i metod. Do badania percepcji wzrokowej wykorzystano próbę odwzorowywania figur geometrycznych Haliny Spionek oraz wybrane zadania testu "Szkolna przygoda". Do badania zdolności analizy słuchowej wykorzystano test odtwarzania struktur rytmicznych Miry Stambak. Do badania motoryki zastosowano próbę kreskowania Miry Stambak oraz próbę odwzorowywania figur geometrycznych Haliny Spionek.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Gazeta Szkolna.
[Omówienie zagadnienia. Dane statystyczne w poszczególnych województwach za 2005 r.]
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
[Kształcenie specjalne w polskiej myśli pedagogicznej. Dziecko niewidome w rodzinie oraz instytucji wychowawczej. Dziecko niepełnosprawne na wsi. Dziecko i jego problemy przed sądem. Środowisko rodzinne dzieci i młodzieży pogotowia opiekuńczego i zakładu poprawczego. Psychologiczne problemy jąkających się. Dziecko z implantem w szkole masowej. Pomoc terapeutyczna w wybranych krajach europejskich. Rola aktywności niepełnosprawnych. Komputery w rewalidacji dziecka niewidomego]
Brak okładki
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dziecko z dysleksją w szkole / Anna Zych. W: Dyrektor szkoły. - 2013, nr 7, s. 56-59.
Dokument nadrzędny: Dyrektor szkoły.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Co nowego w terapii dysleksji. W: Głos Pedagogiczny . - 2011, nr 30, s. 55.
Temat
Dokument nadrzędny: Głos Pedagogiczny .
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Terapia pedagogiczna. W: Innowacje w Ostrowieckiej Oświacie. - 1997, s. 20-21.
Innowacja w zakresie nauczania początkowego. Realizacja: Szkoła Podstawowa nr 7 w Ostrowcu Świętokrzyskim. Temat: Klasa terapeutyczna dla dzieci dyslektycznych.
Pozostałe zbiory
CD
W koszyku
Uzależnienia zagrożenia XXI w. cz.2, płyta 2, Zagrożenia i choroby XXI w. - Sosnowiec : 4 You Hope for Future, [2017]. - 1 płyta (CD-ROM) : zapis cyfrowy ; 12 cm.
Opis na podstawie okładki płyty.
Płyta zwiera : prezentacje, filmy , testy sprawdzające wiedzę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. DE 347 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej