Terapia logopedyczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(66)
Forma i typ
Książki
(63)
Publikacje naukowe
(29)
Publikacje fachowe
(27)
Publikacje dydaktyczne
(17)
Poradniki i przewodniki
(6)
Artykuły
(3)
Publikacje informacyjne
(3)
Poezja
(2)
Dostępność
dostępne
(115)
tylko na miejscu
(59)
wypożyczone
(23)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(21)
Kielce - Czytelnia
(20)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(2)
Busko zdrój - czytelnia
(1)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(14)
Jędrzejów - czytelnia
(2)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(6)
Końskie - wypożyczalnia
(18)
Opatów - wypożyczalnia
(16)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(4)
Pińczów - wypożyczalnia
(5)
Pińczów - czytelnia
(14)
Sandomierz - wypożyczalnia
(8)
Sandomierz - czytelnia
(5)
Starachowice - wypożyczalnia
(2)
Starachowice - czytelnia
(11)
Staszów - wypożyczalnia
(26)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(14)
Włoszczowa - czytelnia
(8)
Autor
Radwańska Anna
(4)
Sobolewska-Kędzior Aleksandra
(4)
Domagała Aneta
(3)
Fudali Jolanta
(3)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(3)
Milewski Stanisław (1956- )
(3)
Węsierska Katarzyna
(3)
Boszczyk Marta
(2)
Bury Magdalena
(2)
Błeszyński Jacek (1963- )
(2)
Filipczak Sylwia
(2)
Glej Sandra
(2)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(2)
Klonowska-Senderska Iwona
(2)
Manicki Krystian
(2)
Małachowska Ewa
(2)
Milczanowska Katarzyna
(2)
Mirecka Urszula
(2)
Orłowska-Popek Zdzisława
(2)
Pluta-Wojciechowska Danuta
(2)
Stachowicz Edyta
(2)
Szafrańska Karina (1963- )
(2)
Szwajkowska Elżbieta
(2)
Szwajkowski Witold
(2)
Baczała Ditta
(1)
Balejko Antoni (1935- )
(1)
Banasiak Maciej
(1)
Banaszkiewicz Agnieszka. Studium przypadku (case study) jako metoda badań logopedycznych
(1)
Bijak Elżbieta (logopeda)
(1)
Binkuńska Ewa
(1)
Boksa Ewa
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Błasiak-Tytuła Marzena
(1)
Błeszyński Jacek (1963- ). Postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w logopedii
(1)
Chorębała Ewelina
(1)
Chęciek Mieczysław
(1)
Cieszyńska Joanna. Terapia głosu u chorych z dysfonią porażenną krtani
(1)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(1)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- ). Metody badania systemu językowego dzieci dwu- i wielojęzycznych
(1)
Czaplewska Ewa. Badanie kompetencji pragmatycznej dzieci - problemy metodologiczne
(1)
Drewniak-Wołosz Elżbieta
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Falkowski Dawid. Ocena przydatności metody szybkiego filmu High Speed Imaging (HSI) w diagnostce zaburzeń jakości głosu
(1)
Ferlin Joachim
(1)
Galewska-Kustra Marta
(1)
Gałecki Piotr (fizjolog)
(1)
Gozdek Katarzyna
(1)
Gozdek-Szumilak Katarzyna
(1)
Grabias Stanisław (1942- )
(1)
Grzelak Ewa
(1)
Holte Doreen Lenz
(1)
Jankowska Małgorzata (pedagog)
(1)
Jaros Małgorzata
(1)
Jatkowska Joanna
(1)
Kaczorowska-Bray Katarzyna. Późna dorosłość jako przedmiot zainteresowania współczesnej logopedii - perspektywy badawcze
(1)
Kaczorowska-Bray Katarzyna. Uwagi o logopedycznym badaniu budowy i funkcjonowania układu stomatognatycznego
(1)
Kamińska Barbara (logopeda)
(1)
Kamińska Barbara. Uwagi o logopedycznym badaniu budowy i funkcjonowania układu stomatognatycznego
(1)
Kamińska Dorota (logopedia)
(1)
Kamińska Dorota (tłumaczka)
(1)
Kelman Elaine
(1)
Kielar-Turska Maria (1942- ). Testy sprawności językowych i komunikacyjnych w diagnozie logopedycznej
(1)
Kiepiela-Koperek Aneta
(1)
Korendo Marta
(1)
Korendo Marta. Rozwój języka dzieci z zespołem Aspergera - konsekwencje diagnostyczne
(1)
Kosztyła-Hojna Bożena. Ocena przydatności metody szybkiego filmu High Speed Imaging (HSI) w diagnostce zaburzeń jakości głosu
(1)
Kowalewska Ewa. Metodyka diagnozy i terapii głosu
(1)
Kuczkowski Jerzy
(1)
Kuczkowski Jerzy. Terapia głosu u chorych z dysfonią porażenną krtani
(1)
Kurkowski Marek
(1)
Kułaga Karolina
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Kłos Joanna
(1)
Lorenc Anita. Transkrypcja mowy zaburzonej
(1)
Maciejewska Alina (filolog)
(1)
Maciejewska Alina (filolożka). Analogia w metodologii badań logopedycznych
(1)
Maj Ewa
(1)
Michalik Mirosław
(1)
Michalik Mirosław (1973- ). Transdyscyplinarność logopedii - między metodologiczną koniecznością a teoretyczną utopią
(1)
Milewski Stanisław. Późna dorosłość jako przedmiot zainteresowania współczesnej logopedii - perspektywy badawcze
(1)
Mirecka Urszula. Z zagadnień oceny zrozumiałości wypowiedzi osób z zaburzeniami mowy
(1)
Moskal-Jasińska Diana. Ocena przydatności metody szybkiego filmu High Speed Imaging (HSI) w diagnostce zaburzeń jakości głosu
(1)
Mróz Małgorzata
(1)
Muzyka-Furtak Ewa. Metoda eksperymentalna w badaniach logopedycznych. Implikacje praktyczne
(1)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(1)
Okrasińska Agnieszka
(1)
Olszewski Henryk (1958- ). Praktyczna ocena mowy osób w wieku senioralnym : aspekty metodologiczne
(1)
Palin Michael
(1)
Paluch Anna
(1)
Panasiuk Jolanta
(1)
Panasiuk Jolanta. Metodologia badania afazji a praktyka logopedyczna
(1)
Pietras Tadeusz Bogdan
(1)
Pilarska Ewa. Znaczenie badań elektroencefalograficznych w zaburzeniach mowy u dzieci
(1)
Pluta-Wojciechowska Danuta. O badaniach logopedycznych. Refleksje naukowca i praktyka
(1)
Podstolec Alicja (1983- )
(1)
Przebinda Ewa
(1)
Przybyla Olga. Motoryczne zdolności koordynacyjne w świetle badań nad mową
(1)
Przybysz-Piwko Maria (1950-2016). Dobór prób badawczych - podstawa opisu i interpretacji stanu języka (kompetencji językowej) u osób z afazją
(1)
Pszczółka Jolanta
(1)
Robak Andrzej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(27)
2010 - 2019
(36)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(56)
Kraj wydania
Polska
(66)
Język
polski
(66)
Odbiorca
Logopedzi
(32)
Nauczyciele
(9)
Pedagodzy
(7)
Psycholodzy
(7)
Szkoły wyższe
(7)
Przedszkola
(6)
Rodzice
(5)
Szkoły podstawowe
(5)
Klasa 1.
(3)
Klasa 2.
(3)
Klasa 3.
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Chorzy z afazją
(2)
Lekarze
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Studenci
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Neurologopedzi
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Język polski
(8116)
Dziecko
(5128)
Nauczanie
(4695)
Matematyka
(4655)
Literatura polska
(4106)
Terapia logopedyczna
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3722)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3319)
Historia
(3302)
Wychowanie przedszkolne
(3240)
Wychowanie
(2695)
Język angielski
(2349)
Rodzina
(2342)
Młodzież
(2340)
Pedagogika
(2234)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1834)
Sztuka
(1754)
Język rosyjski
(1746)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1685)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1680)
Wychowanie w rodzinie
(1680)
Wojsko
(1658)
Literatura
(1652)
Uczniowie
(1635)
Chemia
(1535)
Kultura
(1435)
Język niemiecki
(1429)
Muzyka
(1408)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1310)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1272)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1077)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Nauka
(1052)
Internet
(1050)
Technika
(1021)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(943)
Żydzi
(930)
Uczenie się
(914)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(862)
Dzieci
(858)
Osobowość
(846)
Zarządzanie
(836)
Psychoterapia
(822)
Powieść angielska
(811)
Powieść amerykańska
(795)
Czytelnictwo
(792)
Gry i zabawy
(791)
Polityka międzynarodowa
(785)
Praca
(781)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(761)
Pińczów
(748)
Polityka
(741)
Uczucia
(735)
Polacy za granicą
(729)
Teatr polski
(718)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(716)
Turystyka
(716)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(707)
Szkolnictwo wyższe
(703)
Opieka społeczna
(688)
Marksizm
(687)
Relacje międzyludzkie
(685)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(672)
Rodzice
(669)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Rośliny
(658)
Etyka
(656)
Język francuski
(635)
Astronomia
(634)
Sport
(633)
Kształcenie
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(610)
Powieść rosyjska
(604)
Postawy
(602)
Temat: dzieło
Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Europa
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Liban
(1)
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(16)
Poradnik
(13)
Ćwiczenia i zadania
(10)
Opracowanie
(9)
Monografia
(8)
Podręcznik
(8)
Ćwiczenia logopedyczne
(7)
Bibliografia
(3)
Karty pracy ucznia
(3)
Raport z badań
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Broszura
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Rymowanki
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wiersze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(49)
Medycyna i zdrowie
(30)
Językoznawstwo
(22)
Psychologia
(16)
Nauka i badania
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
66 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na karcie [45].
Publikacja jest skierowana do specjalistów pracujących w szkole z dziećmi, które mają trudności w nauce. Skupiono się w niej na wszystkich najczęściej występujących zaburzeniach wśród dzieci w szkole podstawowej oraz opisano, jakie ćwiczenia są skuteczne przy niwelowaniu tych trudności. Zestaw ćwiczeń zawarty w części 1 dotyczy: - umiejętności analizy i syntezy słuchowej, - funkcji językowych u dzieci przedszkolnych oraz w młodszym wieku szkolnym. Karty zostały opracowane w oparciu o materiał obrazkowo-wyrazowy i teksty. Ćwiczenia mają na celu rozwijanie funkcji językowych i analizatora słuchowego, który ma istotne znaczenie przy ćwiczeniach artykulacyjnych, stymulowaniu rozwoju słownictwa oraz kompetencji językowych. Karty pracy są dla uczniów z: - trudnościami w nauce, - dysleksją, - zespołem Aspergera i autyzmem, - afazją, - alalią, - opóźnionym rozwojem mowy, - niezakończonym rozwojem mowy, - różnymi wadami wymowy. W serii ukazały się: 1. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 2. Karty pracy 2. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 3. Karty pracy 3. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Porady i ćwiczenia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 263955 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47403 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28894 (1 egz.)
Sandomierz - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 52536 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 42768 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29261 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32262 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na karcie [50].
Publikacja jest skierowana do specjalistów pracujących w szkole z dziećmi, które mają trudności w nauce. Skupiono się w niej na wszystkich najczęściej występujących zaburzeniach wśród dzieci w szkole podstawowej oraz opisano, jakie ćwiczenia są skuteczne przy niwelowaniu tych trudności. Zestaw ćwiczeń zawarty w części 1 dotyczy: - umiejętności analizy i syntezy słuchowej, - funkcji językowych u dzieci przedszkolnych oraz w młodszym wieku szkolnym. Karty zostały opracowane w oparciu o materiał obrazkowo-wyrazowy i teksty. Ćwiczenia mają na celu rozwijanie funkcji językowych i analizatora słuchowego, który ma istotne znaczenie przy ćwiczeniach artykulacyjnych, stymulowaniu rozwoju słownictwa oraz kompetencji językowych. Karty pracy są dla uczniów z: - trudnościami w nauce, - dysleksją, - zespołem Aspergera i autyzmem, - afazją, - alalią, - opóźnionym rozwojem mowy, - niezakończonym rozwojem mowy, - różnymi wadami wymowy. W serii ukazały się: 1. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 2. Karty pracy 2. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 3. Karty pracy 3. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Porady i ćwiczenia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 263956 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47404 (1 egz.)
Sandomierz - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 52537 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 42769 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29262 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32263 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na karcie [50].
Publikacja jest skierowana do specjalistów pracujących w szkole z dziećmi, które mają trudności w nauce. Skupiono się w niej na wszystkich najczęściej występujących zaburzeniach wśród dzieci w szkole podstawowej oraz opisano, jakie ćwiczenia są skuteczne przy niwelowaniu tych trudności. Zestaw ćwiczeń zawarty w części 3 dotyczy: - sekwencji, - włączania i wyłączania z kategorii. Zdolność wykonywania sekwencji ruchów, zapamiętywania kolejności dźwięków i znaków oraz odtwarzania ich warunkuje skuteczne funkcjonowanie człowieka w świecie, a w tym sprawne posługiwanie się językiem. Zdolność kategoryzacji jest podstawową umiejętnością, która pozwala porządkować otaczającą nas rzeczywistość, co przekłada się na zdolność do uczenia się języka zarówno na poziomie zapamiętywania nowych słów, jak i przyswajania reguł nim rządzących, a to z kolei pozwala przyswajać zasady obowiązujące w społeczeństwie. Ćwiczenia zawarte w tej części pozwolą stymulować wszystkie te funkcje. W serii ukazały się: 1. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 1. Karty pracy 2. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 2. Karty pracy 3. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Porady i ćwiczenia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 263957 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47405 (1 egz.)
Sandomierz - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 52538 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 42770 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29263 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32264 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 155-156.
Książka jest przeznaczona dla osób, które podchodzą do zawodu terapeuty w sposób plastyczny i kreatywny. Zawiera ćwiczenia do wykorzystania podczas zajęć, będące inspiracją do wzajemnej współpracy podczas prowadzenia terapii, do wymieniania spostrzeżeń i doświadczeń, a w efekcie do tworzenia zindywidualizowanych i skorelowanych ze sobą programów terapii pełnych ćwiczeń, które zapewnią podopiecznym aktywne i ciekawe zajęcia oraz optymalny rozwój. Porady i ćwiczenia są dla uczniów z: - trudnościami w nauce, - dysleksją, - zespołem Aspergera i autyzmem, - afazją, - alalią, - opóźnionym rozwojem mowy, - niezakończonym rozwojem mowy, - różnymi wadami wymowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 263958 (1 egz.)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45094 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47406 (1 egz.)
Sandomierz - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 52539 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 42771 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29264 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32265 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: S. 19-34 : Kulturowe i społeczne aspekty mediów na przykładzie telewizji i Internetu (refleksje dotyczące aktualnych problemów szans i zagrożeń) / Janusz Gajda.
Zawiera: S. 35-48 : Od konsumentów do twórców informacji / Dorota Siemieniecka.
Zawiera: S. 49-67 : Czy pokolenia cyfrowe potrzebują edukacji informacyjnej ? / Małgorzata Skibińska.
Zawiera: S. 69-81 : Pedagogiczne refleksje na temat postmediów i kultury wizualnej / Stanisław Juszczyk.
Zawiera: S. 83-95 : Medialny wizerunek kobiecego ciała w percepcji dzieci w wieku przedszkolnym / Anna Brosch.
Zawiera: S. 97-129 : Cyberprzemoc wśród dzieci i młodzieąy w środowisku szkolnym / Bassam Aouil, Maria Kajdasz0Aouil.
Zawiera: S. 131-141 : Wykorzystanie mediów w promowaniu zachowań prospołecznych na przykładzie wybranych organizacji pozarządowych / Marlena Pieniążek.
Zawiera: S. 143-150 : Rola mediów w aktywizacji społeczności lokalnych / Andrzej Wołodźko.
Zawiera: S. 153-165 : Czy nowe technologie w szkole zastąpią metody tradycyjne ? / Anna Kamińska.
Zawiera: S. 167-178 : Wpływ Internetu na aktywność mózgu i procesy poznawcze człowieka / Maria Kozielska.
Zawiera: S. 179-191 : Alfabetyzacja medialna w świadomości kandydatów na nauczycieli w edukacji wczesnoszkolnej / Marcin Musioł.
Zawiera: S. 193-205 : Problemy oraz oczekiwania pedagogów związane z wprowadzeniem tablicy interaktywnej do procesu kształcenia / Kamila Majewska.
Zawiera: S. 207-238 : Osiągnięcia i niepowodzenia w obszarze wykorzystywania ICT (raport z badań) / Eunika Baron-Polańczyk.
Zawiera: S. 239-272 : Trendy w badaniach nad edukacją na odległość. Przegląd wybranej literatury / Wioletta Kwiatkowska.
Zawiera: S. 273-286 : Zastosowanie badań eye-trackingowych w neurodydaktyce / Magdalena Andrzejewska, Anna Stolińska (et al.).
Zawiera: S. 289-305 : Rola mobilnych technologii w nauczaniu chemii / Małgorzata Bartoszewicz, Hanna Gulińska.
Zawiera: S. 307-318 : 140 znaków narzędziem do wszystkiego - "Twitter" jako idealne medium cyfrowej współczesności ? / Jakub Czopek.
Zawiera: S. 319-327 : E-learning w terapii pedagogicznej / Elżbieta Szala.
Zawiera: S. 329-341 : Edukacyjne programy komputerowe w kształtowaniu prawidłowej wymowy u dzieci przedszkolnych / Krystyna Żuchelkowska.
Zawiera: S. 343-354 : Programy multimedialne jako narzędzia wykorzystywane przez nauczycieli w terapii logopedycznej / Anna Waligóra-Huk.
Zawiera: S. 355-373 : Multimedia online w dydaktyce fizyki / Krzysztof Służewski, Grzegorz Karwasz.
Zawiera: S. 375-388 : Kompetencje informatyczno-komunikacyjne w rozwoju zainteresowań matematycznych uczniów (część 1) / Joanna Kandzia.
Zawiera: s. 389-398 : Komputerowe wspomaganie matematyki w szkole ponadgimnazjalnej - minimalizowanie niepowodzeń szkolnych uczniów / Kamila Wasilewska.
Zawiera: S. 399-418 : Przykład scenariusza lekcji chemii metodą wyprzedzającą z perspektywy ucznia szkoły ponadgimnazjalnej / Hanna Gulińska, Małgorzata Bartoszewicz.
Zawiera: S. 419-434 : Walidacja nakładu pracy studenta z wykorzystaniem systemu informatycznego / Zbigniew Kruszewski.
Zawiera: S. 437-460 : Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej, czyli jak nowocześnie uczyć filmu / Marek Sokołowski.
Zawiera: S. 461-474 : PR LAB - przykład działalności Związku Harcerstwa Polskiego w zakresie realizacji treści edukacji medialnej / Tomasz Huk.
Zawiera: S. 475-486 : Edukacja medialna w kształceniu wczesnoszkolnym / Ewa Nowicka.
Zawiera: S. 487-498 : Eye-tracking w badaniach nad edukacją medialną / Marek Hallada.
Zawiera: S. 501-513 : Związek diety z nastrojem człowieka w wybranych aspektach uczenia się / Kinga Szymańska.
Zawiera: S. 515-522 : Innowacyjna jakość edukacji w środowisku rolnym / Monika Delmanowicz.
Książka
W koszyku
Terapia interdyscyplinarna : wybrane problemy / pod redakcją naukową Joanny Skibskiej. - Wydanie pierwsze. - Kraków : Impuls, 2020. - 273 strony : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Bibliografie, netografie przy pracach.
Terapia interdyscyplinarna to profesjonalne, wielospecjalistyczne, zamierzone i ustrukturyzowane czynności służące wsparciu i stymulowaniu dziecka – ma ona poprawić jakość jego funkcjonowania w przestrzeni edukacyjnej i społecznej. Oznacza szereg działań pomocowych, których zamiarem jest holistyczne wspomaganie dziecka, by przekształceniom uległ obraz jego własnej osoby i w autonomiczny sposób mogło ono funkcjonować w przestrzeni życiowej. By ważniejsze stały się […] cechy i umiejętności, dzięki którym jednostka zacznie odnosić sukcesy i zostanie zaakceptowana przez społeczeństwo […], by miała ona szansę modyfikacji wartości, tak by były one dostosowane do ograniczeń i predyspozycji, umożliwiały realizowanie się, opanowywanie zastępczych i nowych schematów funkcjonowania oraz rozwijanie umiejętności na miarę swoich możliwości. By podejmowane działania umacniały wewnętrzny potencjał dziecka, z uwzględnieniem wszystkich jego składowych – metazasobów (poczucia bycia zrozumianym, zaradności i sensowności) oraz zasobów szczegółowych (poznawczych, instrumentalnych, neotycznych), co w aspekcie społecznym ma największe znaczenie, prowadzi bowiem do kształtowania relacji opartych na wzajemności i poszanowaniu indywidualności jednostki. To kompleksowe „interdyscyplinarne zaopatrzenie” dziecka powinno także oznaczać ukierunkowanie działań terapeutycznych na jego rozwój oraz korzystanie z takich strategii i w taki sposób, aby priorytetowe stały się dobro i perspektywiczność jego zamierzeń. W monografii wyodrębniono trzy części poświęcone wybranym zagadnieniom terapii interdyscyplinarnej, które odnoszą się do holistycznego i wielokierunkowego wsparcia dziecka. Pierwsza, zatytułowana Podstawy terapii interdyscyplinarnej, opisuje fundamenty tego rodzaju terapii, na którą składają się terapie: pedagogiczna, psychopedagogiczna oraz medyczna – neurologiczna i psychiatryczna. Część druga, Terapia funkcji podstawowych. Wybrane problemy, porusza kwestie dotyczące wieloaspektowego wsparcia i stymulacji funkcji podstawowych. Część trzecia, Terapia zaburzeń rozwojowych. Wybrane zagadnienia, przedstawia działania terapeutyczne zorientowane na pomoc dziecku o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach rozwojowo-poznawczych.
Książka jest skierowana do szerokiego grona czytelników związanych ze środowiskiem naukowym oraz z praktyką pedagogiczną – nauczycieli i specjalistów zajmujących się terapią dziecka, studentów kierunków pedagogicznych, którzy są zainteresowani problematyką interdyscyplinarnej terapii, oraz rodziców dzieci wymagających kompleksowego wsparcia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33222 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28954 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Reranie : profilaktyka, diagnoza, korekcja / Ewa Małgorzata Skorek. - Wydanie VI. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2022. - 320, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(Logopedia, Logopedia)
Bibliografia na stronach 241-243.
Praca adresowana jest do szerokiego grona czytelników - logopedów, studentów pedagogiki, psychologii i logopedii oraz rodziców i nauczycieli, a także do wszystkich tych, których łączy chęć poznania zjawiska znanego prawie wszystkim "ze słyszenia", czyli rerania, nazwanego też rotacyzmem. Książka zawiera informacje o tym, dlaczego r jest głoską trudną do wymówienia, kiedy dźwięk ten powinien pojawić się w wymowie dziecka i jakie czynniki mogą ten proces zakłócić, czym charakteryzuje się wadliwa artykulacja r oraz na czym polega korekcja rerania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50130 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 245190 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 245189/czyt.37 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41703 (1 egz.)
Jędrzejów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. czyt.376 (41346) (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46854 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45743 (1 egz.)
Sandomierz - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 47581 (1 egz.)
Włoszczowa - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 29329 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 193-199.
Istnieje dość powszechne przekonanie, że nieprawidłowa wymowa głosek jest zaburzeniem mowy najprostszym do opisania i terapii. Jednak okazuje się, że zaburzenia artykulacji, najczęściej nazywane dyslalią, nie zawsze łatwo jest scharakteryzować, a ich leczenie może trwać bardzo długo. Należy się więc głębiej zastanowić nad ich istotą, postawić diagnozę, zastosować właściwą terapię i wreszcie umieć posłużyć się odpowiednią terminologią. Obecnie używa się bowiem wielu różnych określeń, najczęściej mało precyzyjnych, nieoddających istoty zagadnienia.Czy wady wymowy są takim problemem, że trzeba im poświęcać aż tyle uwagi? Nie ulega wątpliwości, że tak, choć, obiektywnie rzecz biorąc, istnieją znacznie poważniejsze kłopoty w porozumiewaniu się językowym słownym. Niemniej jednak nieprawidłowości artykulacyjne bywają przyczyną wielu niepowodzeń szkolnych, a w późniejszym okresie trudności z wyborem drogi życiowej. Innym argumentem przemawiającym za ważkością tego problemu jest to, że foniatria już blisko 200 lat temu stworzyła terminologię nazywającą wady wymowy. Zatem kłopoty z wymową były postrzegane od wieków i już od dawna starano się pomagać ludziom mającym trudności artykulacyjne.Ambicją autorki niniejszego opracowania jest pokazanie szczegółowej metodyki wywoływania głosek i wprowadzania ich do większych struktur językowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 264193 / 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 129-137.
Giełkot to zaburzenie mowy, któremu przez długi czas logopedzi nie poświęcali należytej uwagi. Na szczęście w ostatnich latach wzrosło ich zainteresowanie tym rodzajem trudności w komunikacji. Zidentyfikowano, które objawy giełkotu przyczyniają się do tego, że otoczenie często nie rozumie mowy osób zmagających się z tym zaburzeniem. Rozpoznano także symptomy mające znaczenie podczas stawiania diagnozy różnicowej. Treści zawarte w tej książce dotyczą zarówno zagadnień teoretycznych, jak i charakterystyki giełkotu. Są zgodne z aktualnym stanem wiedzy w tej dziedzinie. Wyczerpująco opisano w niej postępowanie diagnostyczne i istotne na tym etapie rozpoznanie różnicowe. Przedstawiono też metody planowania i prowadzenia skutecznej terapii. Dzięki temu książka może służyć jako podręcznik diagnostyki i terapii giełkotu dla studentów i praktykujących logopedów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 259258/ czyt. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 30272 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 42115 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31493 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 30271 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 42116 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31494 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Odbiorca
Gatunek
Symbol UKD: 159.922.7 376-056.264 612.78-056.264
Bibliografia na stronie [41].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48586 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27651 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 253567/czyt.80 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 269-280.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49954 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28748 (1 egz.)
Pińczów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31160 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29102 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 275-307, wykaz aktów prawnych s. 304-305.
Zawiera: Logopedia wśród innych nauk społecznych: Logopedia jako interdyscyplinarna dziedzina wiedzy, Proces komunikacji językowej w kręgu zainteresowań różnych dyscyplin naukowych, Środowisko a jakość komunikacji.
Zawiera: Zakres działań logopedów w środowisku życia dziecka w wieku przedszkolnym: Logopeda w przedszkolu, Postępowanie diagnostyczne logopedów w środowisku życia dzieci w wieku przedszkolnym, Znaczenie środowiska w kształtowaniu umiejętności komunikacyjnych dziecka, Rozpoznawanie zaburzeń mowy występujących u dzieci w wieku przedszkolnym - diagnoza logopedyczna, Zaburzenia mowy najczęściej występujące u dzieci w wieku przedszkolnym, Profilaktyka logopedyczna w środowisku życia dziecka w wieku przedszkolnym, Profilaktyka logopedyczna w praktyce, Znaczenie współpracy środowiskowej w profilaktyce logopedycznej, Cele i zasady terapii logopedycznej.
Zawiera: Metodologiczne podstawy badań własnych: Cel, przedmiot, zakres badań i problemy badawcze. Metody, techniki i narzędzia badawcze. Teren badań i próba badawcza.
Zawiera: Stan potrzeb w zakresie opieki logopedycznej w środowisku życia dziecka w wieku przedszkolnym: Rozpowszechnienie zaburzeń mowy wśród dzieci przedszkolnych, Dominujące zaburzenia mowy i czynniki zakłócające rozwój językowy w grupie badanych dzieci. Potrzeby w zakresie konsultacji specjalistycznych.
Zawiera: Opieka logopedyczna w środowisku życia dziecka w wieku przedszkolnym: Organizacja opieki logopedycznej nad dziećmi w opinii dyrektorów przedszkoli i poradni psychologiczno-pedagogicznej, Podejmowanie oddziaływań profilaktyczno-terapeutycznych w środowisku życia dzieci - w opinii logopedów. Stan opieki logopedycznej w ocenie nauczycieli przedszkola, rodziaców dzieci objętych badaniem przesiewowym i lekarzy.
Zawiera: Efektywność profilaktyczno-terapeutyczna działań logopedów w środowisku życia dziecka w wieku przedszkolnym i jej uwarunkowania: Efektywność działań logopedów w świetle przeprowadzonych badań, Postulowany kierunek zmian - propozycja modyfikacji systemu opieki logopedycznej w środowisku życia dzieci w wieku przedszkolnym.
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliografia na stronach 323-358. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach. Spis treści także w języku angielskim.
LOGOPEDIA XXI WIEKU to jeden z najważniejszych projektów wydawnictwa naukowego Harmonia Universalis. Obejmuje on stworzenie serii monografii naukowych z zakresu najistotniejszych problemów współczesnej logopedii pod redakcją prof. UG, dra hab. Stanisława Milewskiego oraz prof. UG, dr hab. Ewy Czaplewskiej z Instytutu Logopedii Uniwersytetu Gdańskiego, pod oficjalnym patronatem Polskiego Towarzystwa Logopedycznego. [nota wydawcy]
Tom Zaburzenia płynności mowy jest prawdziwie interdyscyplinarny w swym charakterze, gdyż łączy elementy takich dziedzin, jak nauka o komunikacji i jej zaburzeniach, psychologia, psychoterapia, neuronauka oraz nauki społeczne. […] W wielu tekstach można znaleźć nawiązanie do praktyki logopedycznej opartej na faktach. W takim ujęciu wyniki badań naukowych są jednym z ważniejszych kryteriów programowania postępowania logopedycznego. Pozwala to patrzeć z optymizmem na kierunek obecnego rozwoju logopedii, w którym ważne jest łączenie teorii z praktyką. [z recenzji prof. Henriette W. Langdon]
W książce widoczna jest zmiana podejść terapeutycznych wśród polskich logopedów za sprawą odważnych i wciąż niezaspokojonych terapeutów, którzy swój wysiłek twórczy skierowali na nieustające poszukiwania nowych rozwiązań. To cenny przekrój wiedzy, w którym nie tylko logopedzi, lecz także badacze i inni specjaliści, a nawet osoby z zaburzeniami płynności mowy odnajdą wątki ważne dla siebie. [z recenzji dr hab. Ireny Polewczyk]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 264175 / 61 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28213 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 30282 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28488 (1 egz.)
Włoszczowa - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 31500 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia)
Artykuły w monografii są rozwinięciem wystąpień wygłoszonych podczas konferencji: Interdyscyplinarne aspekty diagnozy i terapii logopedycznej, 19 października 2019 r.
Bibliografia przy pracach.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach. Tytuły prac również w języku angielskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 31127 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania na podstawie serwisu e-ISBN. Na stronie tytułowej i okładce tytuł czasopisma: Strefa logopedy : nowoczesny poradnik skutecznej terapii logopedycznej.
Materiały opublikowane pierwotnie w magazynie "Strefa Logopedy".
Jest to materiał dotyczący zarówno samych zajęć, obserwacji, terapii, jak i kwalifikacji wymaganych do zajmowania stanowiska, wymiaru urlopu, obowiązków spoczywających na logopedzie czy zasad zatrudnienia. Materiał podzielony jest na dwie części. Pierwsza zawiera 5 rozwiniętych tematów związanych z prowadzeniem terapii. Druga część to 20 konkretnych odpowiedzi ekspertów na pytania i problemy logopedów-praktyków. [ze wstępu]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 264802/ czyt.37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej