Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(68)
Forma i typ
Książki
(68)
Poradniki i przewodniki
(43)
Publikacje naukowe
(14)
Publikacje fachowe
(13)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(100)
wypożyczone
(27)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(23)
Kielce - Czytelnia
(10)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(4)
Busko zdrój - czytelnia
(2)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(6)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(16)
Kazimierza Wielka - czytelnia
(1)
Końskie - wypożyczalnia
(12)
Opatów - wypożyczalnia
(11)
Opatów - czytelnia
(1)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(10)
Ostrowiec - czytelnia
(1)
Pińczów - wypożyczalnia
(2)
Pińczów - czytelnia
(6)
Sandomierz - wypożyczalnia
(9)
Sandomierz - czytelnia
(1)
Starachowice - wypożyczalnia
(3)
Starachowice - czytelnia
(10)
Staszów - wypożyczalnia
(25)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(6)
Włoszczowa - czytelnia
(2)
Autor
Kołakowski Artur
(11)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(10)
Pikiel Sylwia
(8)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(6)
Ambroziak Konrad
(5)
Barlow David H. (1942- )
(5)
Cioch Agnieszka
(5)
Ehrenreich-May Jill
(4)
Hayes Steven C
(4)
Kennedy Sarah M
(4)
Sherman Jamie A
(4)
Bennett Shannon M
(3)
Bilek Emily L
(3)
Dudek Joanna (psycholożka)
(3)
Pollak Monika
(3)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(3)
Bailey Anna
(2)
Budzińska Anna
(2)
Buzzella Brian A
(2)
Błaż Agata
(2)
Cialdini Robert B. (1945- )
(2)
Ciarrochi Joseph
(2)
Domurat Marcin
(2)
Englert-Bator Anna
(2)
Gębka Artur
(2)
Harris Russ (1962- )
(2)
Hayes Louise L
(2)
Kendall Philip C. (1950- )
(2)
Ostaszewski Paweł (1963- )
(2)
Popiel Agnieszka
(2)
Schab Lisa M
(2)
Siwek Klaudia
(2)
Sugiero Joanna
(2)
Van Dijk Sheri
(2)
Wojciechowski Aleksander (tłumacz)
(2)
Armstrong Nicky
(1)
Bartosik Jolanta
(1)
Belisle Jordan
(1)
Bentley Kate H
(1)
Bluth Karen
(1)
Boettcher Hannah T
(1)
Bullis Jacqueline R
(1)
Buss David M
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Cassiello-Robbins Clair
(1)
Choden
(1)
Cialdini Robert B
(1)
Clark David A. (1954- )
(1)
Clough Peter (1949- )
(1)
Cook Katie (1981- )
(1)
Dixon Mark R. (1970- )
(1)
DuFrene Troy (1972- )
(1)
Dudek Joanna (psycholog)
(1)
Dwulat Kaja
(1)
Ellard Kristen K
(1)
Fader Sarah
(1)
Fanning Patrick
(1)
Farchione Todd J. (1974- )
(1)
Flassilier-Popławska Joanna de
(1)
Forward Susan (1938- )
(1)
Fox Daniel J
(1)
Frazier Donna
(1)
Freedenthal Stacey
(1)
Gajda Patrycja
(1)
Germer Christopher K
(1)
Gilbert Paul (1951- )
(1)
Graaf Peter (psycholog)
(1)
Habrat Paweł
(1)
Hall Katharine
(1)
Hanson Rick
(1)
Hedtke Kristina A
(1)
Hershfield Jon
(1)
Herstowska Marta
(1)
Hill Ryan
(1)
Hofmann Stefan G
(1)
Hofmann Stefan G. (1964- )
(1)
Jurkiewicz-Buchała Ilona
(1)
Khanna Muniya S
(1)
Kiełtyka-Czech Monika
(1)
Kliszcz Joanna
(1)
Krasnopolska Zuzanna
(1)
Kuźmicz Krzysztof
(1)
Loose Christof
(1)
Lorscheid David N
(1)
Louis John Philip (1963- )
(1)
Louis Karen McDonald (1962- )
(1)
Majewska-Opiełka Iwona (1954- )
(1)
Martin Sharon C (1971- )
(1)
Maxwell Ruth
(1)
McKay Matthew (1948- )
(1)
Murray Latin Heather
(1)
Mućko Przemysław (psycholog)
(1)
Nasamran Amy
(1)
Neff Kristin (1966- )
(1)
Nowak Agnieszka
(1)
O'Connell Manuela
(1)
Owczarska Beata
(1)
Pacyniak Patrycja
(1)
Pettit Jeremy W
(1)
Pietruszewska Dagmara
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(57)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(60)
1945-1989
(2)
1901-1914
(1)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(67)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(67)
włoski
(1)
Odbiorca
Rodzice
(19)
Psychoterapeuci
(13)
Młodzież
(12)
9-13 lat
(11)
14-17 lat
(10)
Psycholodzy
(8)
Nauczyciele
(6)
Dzieci
(5)
6-8 lat
(3)
Pedagodzy
(3)
Szkoły wyższe
(2)
Terapeuci
(2)
0-5 lat
(1)
Chorzy na depresję
(1)
Coachowie
(1)
Dietetycy i żywieniowcy
(1)
Dorośli
(1)
Dyrektorzy
(1)
Dziennikarze
(1)
Ekonomiści
(1)
Kobieta
(1)
Lekarze
(1)
Matki
(1)
Młodzież z zaburzeniami obsesyjno-kompulsyjnymi
(1)
Nastolatki
(1)
Negocjatorzy
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Opiekunowie medyczni
(1)
Osoby z zaburzeniami lękowymi
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Prawnicy
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Specjaliści ds. reklamy
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Uczniowie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(18)
Techniki samopomocy
(15)
Nastolatki
(13)
Dzieci
(12)
Lęk
(10)
Młodzież
(10)
Poczucie własnej wartości
(10)
Psychoterapia
(10)
Mindfulness
(8)
Przezwyciężanie lęku
(8)
Psychologia dziecka
(8)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(8)
Relacje międzyludzkie
(7)
Samoakceptacja
(7)
Uczucia
(7)
Stres
(6)
Autopsychoterapia
(5)
Radzenie sobie ze stresem
(5)
Regulacja emocji
(5)
Terapia transdiagnostyczna
(5)
Depresja psychiczna
(4)
Dojrzewanie
(4)
Kontrola emocjonalna
(4)
Odporność psychiczna
(4)
Psychologia młodzieży
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Asertywność
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Pewność siebie
(3)
Rozwiązywanie konfliktów
(3)
Samowspółczucie
(3)
Stosowana analiza zachowania
(3)
Terapia behawioralna
(3)
Zaburzenia emocjonalne
(3)
Zaburzenia lękowe
(3)
Zaburzenia zachowania
(3)
Zachowanie
(3)
Autyzm
(2)
Bliskie związki międzyludzkie
(2)
Dziecko niedostosowane społecznie
(2)
Gniew
(2)
Konflikt interpersonalny
(2)
Kryzys psychiczny
(2)
Leczenie
(2)
Manipulacja (psychologia)
(2)
Martwienie się
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Miłość
(2)
Myśli samobójcze
(2)
Objawy afektywne
(2)
Opracowanie przypadku (psychologia)
(2)
Perswazja
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Psychopatologia
(2)
Samobójstwo
(2)
Samokontrola
(2)
Samookaleczenie
(2)
Samorealizacja
(2)
Socjotechnika
(2)
Stres zawodowy
(2)
Techniki relaksacyjne
(2)
Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT)
(2)
Terapia schematów
(2)
Wpływ społeczny
(2)
Współczucie
(2)
Wstyd
(2)
Zaburzenia psychiczne
(2)
Acceptance and Commitment Therapy
(1)
Adolescent psychotherapy
(1)
Affective disorders in children
(1)
Agresywność
(1)
Akceptacja (postawa)
(1)
Alkoholizm - poradnik
(1)
Alkoholizm a dziecko - poradnik
(1)
Anoreksja
(1)
Autodestruktywność
(1)
Behawioryzm
(1)
Buddyzm
(1)
Bulimia
(1)
Ból psychiczny
(1)
Cele życiowe
(1)
Chorzy na depresję
(1)
Chorzy przewlekle
(1)
Chorzy z pogranicznymi zaburzeniami osobowości
(1)
Cierpienie
(1)
Coaching
(1)
Coaching rodzicielski
(1)
Cyberprzestrzeń
(1)
Dobra cyfrowe
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Ewolucja
(1)
Fobia społeczna
(1)
Fobia szkolna
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Poradnik
(43)
Opracowanie
(9)
Ćwiczenia i zadania
(9)
Podręcznik
(7)
Książka do wypełniania
(4)
Opowiadania i nowele
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Protokoły
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół wyższych
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(54)
Medycyna i zdrowie
(13)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(9)
Edukacja i pedagogika
(8)
Rozwój osobisty
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Media i komunikacja społeczna
(1)
68 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34181 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronor redakcyjnej copyright 2014.
Bibliografia strony 213-219.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31359 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The self-compassion workbook for teens : mindfulness & compassion skills to overcome self-criticism & embrace who you are, 2017. Na okładce: Program z ćwiczeniami dla nastolatków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52488 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: metody i techniki stosowanej analizy zachowania.
Bibliografia na stronach 276-279.
Metody i techniki stosowanej analizy zachowania Wczesna diagnoza i jak najszybsze rozpoczęcie skutecznej terapii mogą znacząco wpłynąć na funkcjonowanie dziecka z autyzmem oraz całej jego rodziny. Dają niepowtarzalną szansę na godne i samodzielne życie. W przypadku zaburzeń ze spektrum autyzmu kluczowa jest terapia o udowodnionej naukowo skuteczności – stosowana analiza zachowania, zwana też terapią behawioralną. Autorka, specjalistka z wieloletnim doświadczeniem, szczegółowo omawia praktyczne kwestie związane z kolejnymi etapami terapii. Wyjaśnia, jak stworzyć zindywidualizowany system motywacyjny, jakie techniki terapeutyczne najlepiej stosować, jak ocenić i rozwijać sfery deficytowe oraz jakie programy wprowadzać, w miarę jak dziecko robi postępy. Wskazuje konkretne metody radzenia sobie z zachowaniami utrudniającymi naukę i codzienne funkcjonowanie. Podkreśla również wagę odpowiedniej organizacji przestrzeni terapeutycznej i zaangażowania rodziców w proces terapii, tak aby stał się stylem życia rodziny. Ta niezwykle potrzebna książka to niezbędnik osób zajmujących się dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i prowadzących terapię takich dzieci. Autorka w bardzo jasny i przystępny sposób prezentuje wiele praktycznych wskazówek i metod pracy o naukowo udowodnionej skuteczności. Korzyści z lektury odniosą zarówno terapeuci, jak i rodzice – tworzący swego rodzaju zespół terapeutyczny, pomagający dziecku skuteczniej i szybciej rozwijać pożądane umiejętności. Osoby chcące poszerzyć wiedzę zdobytą dzięki tej książce mogą skorzystać z platformy edukacyjnej „Kwadrans dla terapii”. W książce – w praktyczny i przystępny sposób – zostały omówione takie zagadnienia, jak: • charakterystyka zaburzenia ze spektrum autyzmu • wybór skutecznej terapii • budowanie relacji z dzieckiem • tworzenie efektywnego systemu motywacyjnego • angażowanie rodziców w proces terapii • określenie umiejętności, które należy rozwijać podczas terapii • tworzenie zindywidualizowanego programu terapeutycznego, dostosowanego do potrzeb i możliwości dziecka • przygotowanie miejsca do nauki i dobór materiałów edukacyjnych • pisanie programów edukacyjnych, prowadzenie rejestracji i ustalanie kolejnych kroków uczenia • monitorowanie i ocena postępów • radzenie sobie z zachowaniami niepożądanymi przez uczenie zachowań alternatywnych • rozwijanie samodzielności u dziecka • kształtowanie podstawowych kompetencji społecznych i zachowań werbalnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 44560 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49939 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53623 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 31018 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 42533 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 28943 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Metody i techniki stosowanej analizy zachowania
Autorka, specjalistka z wieloletnim doświadczeniem, szczegółowo omawia praktyczne kwestie związane z kolejnymi etapami terapii. Wyjaśnia, jak stworzyć zindywidualizowany system motywacyjny, jakie techniki terapeutyczne najlepiej stosować, jak ocenić i rozwijać sfery deficytowe oraz jakie programy wprowadzać, w miarę jak dziecko robi postępy. Wskazuje konkretne metody radzenia sobie z zachowaniami utrudniającymi naukę i codzienne funkcjonowanie. Podkreśla również wagę odpowiedniej organizacji przestrzeni terapeutycznej i zaangażowania rodziców w proces terapii, tak aby stał się stylem życia rodziny. Ta niezwykle potrzebna książka to niezbędnik osób zajmujących się dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i prowadzących terapię takich dzieci. Autorka w bardzo jasny i przystępny sposób prezentuje wiele praktycznych wskazówek i metod pracy o naukowo udowodnionej skuteczności. Korzyści z lektury odniosą zarówno terapeuci, jak i rodzice – tworzący swego rodzaju zespół terapeutyczny, pomagający dziecku skuteczniej i szybciej rozwijać pożądane umiejętności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 264920 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 266287 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54359 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: The murderer next door. Why the mind is designed to kill.
Bibliogr. Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. pat. 30161 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25417 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Ujednolicone protokoły leczenia.
Bibliografia na stronach 453-457.
Podręcznik jest poświęcony podejściu transdiagnostycznemu w terapii zaburzeń emocjonalnych – lękowych i nastroju (depresyjnych) – dzieci i młodzieży. Opisany w nim program terapeutyczny powstał z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami, które wykazują objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Modułowa struktura programu umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych. Podręcznik terapeuty uzupełniają poradniki (dzieci, młodzież) które zawierają przegląd umiejętności, jakich nabywa się w trakcie terapii, niezbędne formularze, ćwiczenia i zadania do pracy własnej.
Prezentowany program terapeutyczny ma charakter ujednolicony, ponieważ obejmuje zintegrowany zestaw procedur terapeutycznych skutecznych w przypadku całej grupy zaburzeń. Jest to także program transdiagnostyczny, ponieważ stworzono go z myślą o efektywnej pracy nad wszystkimi zaburzeniami emocjonalnymi, jakie mogą współwystępować u jednej osoby.
Podręcznik terapeuty zawiera między innymi: • omówienie opartych na dowodach naukowych strategii terapeutycznych, które pozwalają specjalistom wspomagać młodych klientów w poprawie funkcjonowania; • konkretne wytyczne co do prowadzenia terapii; • informacje na temat włączania rodziców w terapię i wprowadzania ukierunkowanych na nich strategii, które wspomogą długofalową generalizację nowo nabytych przez dziecko umiejętności.
Program terapeutyczny dotyczy takich zaburzeń, jak: • zaburzenie lękowe uogólnione; • fobia społeczna; • separacyjne zaburzenie lękowe; • fobie swoiste; • zaburzenie paniczne; • agorafobia; • zaburzenia depresyjne.
Model terapii jest tak elastyczny, że znajduje zastosowanie także w przypadkach zaburzeń: • pourazowych i związanych z czynnikiem stresowym (w tym zaburzeń adaptacyjnych); • z objawami somatycznymi; • tikowych; • obsesyjno-kompulsyjnych.
W praktyce klinicznej często obserwujemy u osób w wieku rozwojowym – dzieci i nastolatków – współwystępowanie trudności w radzeniu sobie z emocjami z objawami innych zaburzeń. Dotyczy to zarówno zaburzeń eksternalizacyjnych, jak i internalizacyjnych – między innymi nastroju, lękowych, więzi czy radzenia sobie z wyzwaniami codzienności. Objawy różnych problemów nakładają się na siebie i utrudniają dobór odpowiedniej metody pracy terapeutycznej. Podejście transdiagnostyczne umożliwia pracę terapeutyczną nad kształtowaniem umiejętności, których brak jest jedną z głównych przyczyn powstawania problemów emocjonalnych. Pozwala to nie tylko na redukowanie objawów tu i teraz, ale także na zapobieganie ich wystąpieniu na dalszych etapach życia. Proponowany przez autorów protokół terapeutyczny pomaga w usystematyzowany sposób – poprzez psychoedukację, samoobserwację, eksperymenty behawioralne i techniki terapii poznawczej – realizować z młodą osobą kolejne moduły. Uwzględnia takie zagadnienia, jak motywowanie uczestnika terapii, kształtowanie umiejętności identyfikowania, obserwowania oraz rozumienia emocji i zachowań, rozwijanie zdolności elastycznego reagowania poznawczego w sytuacjach wysyconych emocjami czy korzystanie z technik uważności. Autorzy zadbali też o zaangażowanie w proces terapeutyczny rodziców młodej osoby, których reakcje mogą podtrzymywać jej problemy i utrudniać terapię. Jasny, przejrzysty, modułowy charakter protokołu umożliwia stosowanie go w terapii indywidualnej i grupowej, jak również dopasowywanie do potrzeb dzieci, nastolatków oraz ich rodzin, a zarazem pozwala strukturyzować i porządkować pracę terapeuty. Niniejszy podręcznik stanowi cenne narzędzie każdego psychoterapeuty poznawczo-behawioralnego, który pracuje z dziećmi i młodzieżą. dr n. med. Magdalena Skotnicka-Chaberek Centrum Neurorehabilitacji im. Z. i J. Dziurkowskich, Klinika Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej Uniwersytetu SWPS, superwizor dydaktyk Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej
Okres dorastania to czas intensywnych zmian zachodzących na wielu płaszczyznach w funkcjonowaniu młodej osoby. W zastraszającym tempie przybywa dzieci i nastolatków z trudnościami klinicznymi (m.in. emocjonalnymi, poznawczymi, w kontaktach społecznych), które w istotny sposób wpływają na proces rozwoju, często uniemożliwiając kształtowanie umiejętności radzenia sobie z negatywnymi myślami, trudnymi emocjami czy destrukcyjnymi zachowaniami. Potwierdzony empirycznie ujednolicony protokół transdiagnostyczny, w formie podręcznika dla psychoterapeuty oraz poradników dla dzieci i młodzieży, pozwala na wykorzystanie tego samego zestawu umiejętności w pracy terapeutycznej nad różnymi zaburzeniami. Umożliwia bardzo elastyczną personalizację i dostosowanie interwencji do bieżących problemów młodej osoby. Poszczególne moduły pozwalają na zastosowanie takich oddziaływań, które wpływają bezpośrednio na mechanizmy podtrzymujące zaburzenia emocjonalne. Ogromną wartość protokołu stanowi włączenie rodziców w proces terapeutyczny poprzez psychoedukację, a także modyfikację ich sposobu myślenia czy reagowania, który znacząco przyczynia się do podtrzymywania problemów emocjonalnych dziecka. Marta Szydłowska psycholożka, psychoterapeutka, wykładowczyni w Szkole Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej Uniwersytetu SWPS
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34152 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wywieranie wpływu na ludzi : psychologia perswazji / Robert B. Cialdini ; przekład: Sylwia Pikiel. - Wydanie pierwsze w języku polskim. - Sopot : GWP, 2023. - 544 strony : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Na okładce: Nowa, zaktualizowana i rozszerzona wersja światowego bestsellera!.
Bibliografia na stronach 465-520. Indeksy.
Kultowy bestseller został poszerzony o mnóstwo nowych badań, spostrzeżeń i przykładów. Wybitny ekspert w dziedzinie wywierania wpływu i perswazji wyjaśnia, kiedy i dlaczego ludzie mówią „tak”. Pokazuje także, jak korzystać z tej wiedzy w sytuacjach zarówno biznesowych, jak i codziennych w uczciwy, etyczny sposób. Przedstawia pozornie zawiłe mechanizmy w niezwykle jasnej i angażującej czytelnika formie. To prawdziwy majstersztyk dla wszystkich, którzy chcą zwiększyć swoją skuteczność w biznesie oraz w relacjach. W książce opisano siedem reguł wpływu społecznego. Wszyscy w jakimś stopniu stosujemy te reguły oraz podlegamy ich oddziaływaniu w codziennych interakcjach – nie zawsze o tym wiedząc. Zmienne i wciąż przyspieszające tempo współczesnego życia nierzadko uniemożliwia nam staranną analizę i podejmowanie przemyślanych decyzji. Niesamowity postęp technologiczny pociągnął za sobą także przyrost informacji, wiedzy i możliwości wyboru. Coraz częściej zdajemy się na automatyczne działanie i drogę na skróty. Dlatego tak ważne są zrozumienie mechanizmów wywierania wpływu oraz opanowanie umiejętności korzystania z nich i reagowania na różnego rodzaju nieuczciwe praktyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29471 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 244292 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41332 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46381 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25743 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 26156 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29037 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 213-216.
Życie bywa trudne, a przyszłość – niepewna, przeszłość zaś często okazuje się bolesna. Niepokoimy się o zdrowie i bezpieczeństwo bliskich nam osób, o pracę, naukę, finanse, relacje z ludźmi. Martwimy się wydarzeniami na świecie, ale także przyziemnymi sprawami, jak przybycie na czas na spotkanie czy codzienne obowiązki. Wciąż zadajemy sobie pytanie „A co, jeśli…?”. Nadmiernie skupiamy się na możliwości pojawienia się w przyszłości jakichś problemów bądź w nieskończoność analizujemy przeszłe, bolesne dla nas wydarzenia – przeżywamy je ponownie w swoim umyśle, zastanawiając się, dlaczego do nich doszło, jaki mają na nas wpływ, czy nasze życie kiedykolwiek będzie jeszcze takie samo. Wpadamy w błędne koło, starając się przestać myśleć o przykrych doświadczeniach, szukając winnych lub obwiniając siebie.
Nawracające negatywne myśli powodują emocjonalny ból i cierpienie. Wywołują tak nieprzyjemne emocje, jak poczucie winy, żal, upokorzenie czy uraza, są także przyczyną przewlekłego lęku i depresji. Nie poddają się kontroli, a usilne próby stłumienia ich lub przezwyciężenia okazują się nieskuteczne.
Poradnik zawiera oparte na dowodach naukowych strategie radzenia sobie z dwiema formami negatywnego myślenia – zamartwianiem się i rozpamiętywaniem (ruminowaniem). Zmiana sposobu myślenia przyniesie ci spokój i równowagę, a wówczas lepiej poradzisz sobie z codziennymi trudnościami oraz przyjmiesz bardziej akceptującą postawę wobec tego, czego zmienić się nie da.
Nie musisz podporządkowywać się nawracającym negatywnym myślom. Jeśli szukasz sposobu na burzę szalejącą w twojej głowie, to sięgnij po ten poradnik. Zamieszczone w nim ćwiczenia pomogą ci przerwać błędne koło negatywnego myślenia, aby doświadczyć spokoju i ulgi oraz wieść bardziej produktywne, wypełnione sensem życie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Staszów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 29438 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42763 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29249 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 413-430. Indeksy.
Książka zawiera dogłębne omówienie zasad terapii akceptacji i zaangażowania oraz sposobów ich wykorzystania w obszarze stosowanej analizy zachowania. Autorzy podkreślają konieczność świadomego rozwijania sześciu kluczowych procesów behawioralnych – wartości, zaangażowanego działania, akceptacji, defuzji, Ja jako kontekstu i świadomości chwili obecnej – w celu zwiększenia elastyczności psychologicznej, która jest konieczna do nabywania i utrzymania zachowań adaptacyjnych, konkurujących u werbalnie rozwiniętych klientów z nieadaptacyjnymi wzorcami zachowania. Autorzy szczegółowo omawiają główne założenia terapii akceptacji i zaangażowania oraz wyjaśniają, jak jej sześć podstawowych procesów łączy się z kluczowymi koncepcjami z zakresu nauki o zachowaniu. Przedstawiają najnowsze modele, narzędzia, techniki oraz konkretne wytyczne dotyczące włączenia interwencji ACT do praktyki terapeutycznej. Pokazują również, jak dzięki teorii ram relacyjnych oraz terapii akceptacji i zaangażowania można poszerzyć zakres rozwiązywanych problemów i objąć wsparciem bardziej zróżnicowane populacje kliniczne, także w kontekście pracy ze zdarzeniami prywatnymi takimi jak myśli i emocje. Książka stanowi cenne źródło wiedzy, inspiracji i praktycznych wskazówek dla analityków zachowania oraz wszystkich, którzy interesują się behawioryzmem. To również wartościowa lektura dla osób zainteresowanych ACT, które poznają dzięki niej podstawowe prawa rządzące zachowaniem, co pozwoli im na bardziej świadome i skuteczne dostosowanie interwencji do potrzeb klientów. [Opis wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 266317 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30016 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 263756 (1 egz.)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44951 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29144 (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42776 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 43062 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Ujednolicone protokoły leczenia.
Bibliografia na stronach 453-457.
Jill Ehrenreich-May, Sarah M. Kennedy, Jamie A. Sherman, Emily L. Bilek, Brian A. Buzzella, Shannon M. Bennett, David H. Barlow Podręcznik jest poświęcony podejściu transdiagnostycznemu w terapii zaburzeń emocjonalnych - lękowych i nastroju (depresyjnych) - dzieci i młodzieży. Opisany w nim program terapeutyczny powstał z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami, które wykazują objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Modułowa struktura programu umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych. Podręcznik terapeuty uzupełniają poradniki, które zawierają przegląd umiejętności, jakich nabywa się w trakcie terapii, niezbędne formularze, ćwiczenia i zadania do pracy własnej. Prezentowany program terapeutyczny ma charakter ujednolicony, ponieważ obejmuje zintegrowany zestaw procedur terapeutycznych skutecznych w przypadku całej grupy zaburzeń. Jest to także program transdiagnostyczny, ponieważ stworzono go z myślą o efektywnej pracy nad wszystkimi zaburzeniami emocjonalnymi, jakie mogą współwystępować u jednej osoby. Podręcznik terapeuty zawiera między innymi:omówienie opartych na dowodach naukowych strategii terapeutycznych, które pozwalają specjalistom wspomagać młodych klientów w poprawie funkcjonowania;konkretne wytyczne co do prowadzenia terapii;informacje na temat włączania rodziców w terapię i wprowadzania ukierunkowanych na nich strategii, które wspomogą długofalową generalizację nowo nabytych przez dziecko umiejętności. Program terapeutyczny dotyczy takich zaburzeń, jak:zaburzenie lękowe uogólnione;fobia społeczna;separacyjne zaburzenie lękowe;fobie swoiste;zaburzenie paniczne;agorafobia;zaburzenia depresyjne. Model terapii jest tak elastyczny, że znajduje zastosowanie także w przypadkach zaburzeń: pourazowych i związanych z czynnikiem stresowym (w tym zaburzeń adaptacyjnych);z objawami somatycznymi;tikowych;obsesyjno-kompulsyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 263755 (1 egz.)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44950 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29143 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 43061 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 263757 (1 egz.)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44952 (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42777 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Autorka bestsellera Toksyczni rodzice.
Na okładce: Większość emocjonalnych szantażystów to nie potwory. Jak zobaczymy, rzadko kierują nimi złe intencje, ale raczej - ich własne demony.
Dlaczego niektórzy ludzie potrafią przetłoczyć nas emocjonalnie, sprawiając, że czujemy się jak ofiary? Dlaczego nie potrafimy się przed tym obronić? Dlaczego nigdy nie przedstawiamy swojego punktu widzenia? Dlaczego czujemy się zdezorientowani i bezsilni? Dlatego że stoi za tym sprytny szantaż emocjonalny, któremu ulegamy częściej, niż nam się wydaje. Autorka książki, Susan Forward i Donna Frazier, przedstawiają typowe zachowania szantażystów emocjonalnych, a także stosowane przez nich metody wywierania wpływu i skutki ulegania ich manipulacji. Proponują skuteczne strategie obrony przed uwikłaniem w emocjonalną zależność. Taka zależność to pułapka, w którą łatwo wpaść, ale z której dużo trudniej się uwolnić. Szantażysta doskonale wie, czego chce. Zręcznie manipuluje, aby zawsze postawić na swoim. Akceptuje nas wyłącznie wtedy, gdy na wszystko się zgadzamy, a kiedy nie chcemy ulec...odrzuca, grozi, karze, odwołuje się do poczucia obowiązku i wzbudza poczucie winy. Człowiek ulegający szantażowi zapomina o swoich potrzebach, uczuciach i pragnieniach, czuje się przegrany i sfrustrowany. Zrobi wszystko, by zadowolić bliską mu osobę. Relacja z szantażystą jest toksyczna, trudno się z niej wyzwolić. Stawienie czoła emocjonalnej manipulacji wymaga odwagi. Jest jednak możliwe. Ta książka da ci siłę, by to zrobić. [Opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54360 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Borderline : życie na krawędzi / Daniel J. Fox ; przekład: Agnieszka Cioch. - Wydanie pierwsze w języku polskim. - Sopot : GWP, 2021. - 263 strony : ilustracje ; 25 cm.
Bibliografia na stronach 259-263.
Przełomowe, integracyjne i praktyczne podejście do zaburzenia osobowości typu borderline. Jeśli zdiagnozowano u ciebie zaburzenie borderline, możesz odczuwać wiele emocji, w tym szok, wstyd, smutek, poczucie opuszczenia, pustki czy bezradności, a nawet złość. Spokojnie, odetchnij głęboko. Jesteś w stanie sobie z tym poradzić, a pomoże ci właśnie ten poradnik.
Z powodu borderline prawdopodobnie nie potrafisz regulować emocji i zachowań, które cechują duża impulsywność i chwiejność. Jesteś osobą bardzo wrażliwą, łatwo cię zranić, dotknąć. Wszystko przeżywasz niezwykle intensywnie, a twoje życie obfituje w dramaty. Wpadasz ze skrajności w skrajność: od entuzjazmu do czarnej rozpaczy. Nieustannie żyjesz na krawędzi. Masz skłonność do wchodzenia w burzliwe związki. Nie ufasz sobie i swoim uczuciom. Trudno ci dostrzec pozytywną stronę rzeczy, z łatwością przychodzą ci zaś samokrytyka, nienawiść do siebie i zwątpienie. Pielęgnujesz urazy i traumy, co potęguje poczucie przytłoczenia i przygnębienie. Często masz poczucie pustki i tkwienia w pułapce. Prawdopodobnie masz trudności z równoważeniem swoich myśli, zachowań i emocji. Jak to wszystko zrozumieć i nauczyć się funkcjonować mimo tych trudności? Zaburzenie borderline wpływa na to, jak postrzegasz swoje życie i jak je przeżywasz. Nie musi jednak definiować cię na zawsze. Z tą książką przygotujesz się do stawienia czoła trudnej diagnozie i podjęcia działań prowadzących do trwałego dobrego samopoczucia.
W tym przełomowym poradniku nie znajdziesz jednego, rzekomo uniwersalnego podejścia. Autor proponuje w zamian integracyjny program oparty na zasadach terapii: dialektyczno-behawioralnej, akceptacji i zaangażowania, poznawczo-behawioralnej oraz interpersonalnej. Dzięki temu wyjątkowemu podejściu zrozumiesz, czym jest borderline, a także: • dowiesz się, jak rozpoznać sytuacje podwyższonego ryzyka i radzić sobie z nimi, • nauczysz się panować nad gwałtownymi reakcjami, • zmienisz negatywne, dysfunkcjonalne przekonania na zdrowe i konstruktywne, • opanujesz techniki wyciszające, • zyskasz kontrolę nad sobą i swoim zachowaniem, • zbudujesz stabilne relacje i nauczysz się rozwiązywać konflikty interpersonalne, • odzyskasz swoje życie.
W Polsce osoby dotknięte zaburzeniem osobowości borderline często doświadczają cierpienia i stygmatyzacji, a dostęp do skutecznej terapii wciąż jest utrudniony. Doktor Fox uczy w tej książce nieoceniającej i uważnej postawy wobec trudności emocjonalnych. Przedstawia pogłębiony opis zaburzenia, zapewniając realne uczucie ulgi, ale równocześnie nadając właściwy kierunek zmianom. Samopomocowa formuła książki sprawia, że czytelnik z borderline odnajdzie w zbiorze wskazówek, ćwiczeń i refleksyjnych pytań tak potrzebny impuls do działania. Z kolei terapeuta znajdzie tu bogactwo interdyscyplinarnych narzędzi opartych na badaniach naukowych, inspirowanych terapiami dialektyczno-behawioralną i poznawczo-behawioralną, ale wykorzystujących też inne powszechnie znane teorie i metody w nieoczywisty i zaskakujący sposób. Przykłady z codziennego życia, rozliczne formularze i przydatne wskazówki pozwalają skupić się na zmianie przekonań, rozwijaniu nowych umiejętności i działaniach, które pomogą osobom z borderline poprawić ich życie przy regularnym wsparciu i motywacji ze strony terapeuty. - Anna Englert-Bator, Polskie Towarzystwo Terapii Dialektyczno-Behawioralnej
W książce w przystępny sposób opisano zawiłości zaburzenia osobowości z pogranicza – borderline. Autor prezentuje skuteczne metody radzenia sobie i techniki regulowania emocji. Łączy różne nurty terapeutyczne, by przybliżyć czytelnikowi jak najwięcej metod, które mogą pomóc na trudnej drodze zmiany. Zdecydowanie warto przeczytać tę książkę, a przede wszystkim wykonać opisane w niej ćwiczenia. Cieszę się, że do polskich czytelników trafia tak dobre kompendium poświęcone temu ciężkiemu zaburzeniu. - Vivian Fiszer, psycholog, terapeutka DBT, autorka bloga Emocje.pro
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33342 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 193-200.
"Gdy bliska osoba ma myśli samobójcze" – przewodnik dla bliskich. W obliczu myśli samobójczych bliskiej osoby, emocje mogą być przytłaczające. Książka „Gdy bliska osoba ma myśli samobójcze” autorstwa Stacey Freedenthal to nieocenione wsparcie w tej trudnej sytuacji. Niezależnie od tego, czy dotyczy to twojego dziecka, partnera, znajomego, czy innej bliskiej osoby, ta publikacja pomoże Ci zrozumieć i poradzić sobie z wyzwaniami, które się pojawiają. Dlaczego warto sięgnąć po tę książkę? Myśli samobójcze bliskiej osoby wywołują szereg trudnych emocji, takich jak lęk, smutek, poczucie winy czy złość. Autorka, Stacey Freedenthal, w sposób empatyczny ukazuje meandry tych emocji, oferując jednocześnie praktyczne porady. [Od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 266558 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej