Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(473)
Forma i typ
Książki
(252)
Artykuły
(209)
Publikacje fachowe
(21)
Czasopisma
(7)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje informacyjne
(4)
Muzyka
(1)
Programy komputerowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
dostępne
(364)
tylko na miejscu
(209)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(1)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(84)
Kielce - Czytelnia
(88)
Kielce - Multimedialny
(2)
Kielce - Informatorium
(12)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(20)
Busko zdrój - czytelnia
(21)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(25)
Jędrzejów - czytelnia
(9)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(21)
Końskie - wypożyczalnia
(16)
Końskie - czytelnia
(15)
Opatów - wypożyczalnia
(20)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(24)
Ostrowiec - czytelnia
(29)
Pińczów - wypożyczalnia
(15)
Pińczów - czytelnia
(14)
Pińczów - Multimedialny
(4)
Sandomierz - wypożyczalnia
(18)
Sandomierz - czytelnia
(19)
Starachowice - wypożyczalnia
(29)
Starachowice - czytelnia
(8)
Starachowice - Multimedialny
(6)
Staszów - wypożyczalnia
(37)
Staszów - użytek wewnętrzny
(1)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(20)
Włoszczowa - czytelnia
(23)
Autor
Dzierzgowska Irena (1946-2009)
(23)
Dzierzgowska Irena
(15)
Elsner Danuta
(15)
Choryński Piotr
(14)
Gruszka Jerzy
(11)
Pielachowski Józef (1940- )
(11)
Łyszczarz Michał
(8)
Rękawek Anna
(7)
Stróżyński Klemens
(7)
Kropiwnicki Jan (1936- )
(6)
Makaruk Paweł
(6)
Pielachowski Józef
(6)
Sielatycki Mirosław
(6)
Wlazło Stefan
(6)
Woynarowska Barbara (1940- )
(6)
Fronckiewicz Bożena
(5)
Komorowski Tadeusz (1937- )
(5)
Kordziński Jarosław
(5)
Kotowska Maria
(5)
Siuda Tadeusz
(5)
Celuch Małgorzata
(4)
Grajkowski Wojciech
(4)
Jeżowski Antoni
(4)
Jeżowski Antoni (1950- )
(4)
Kobyliński Władysław
(4)
Kołodziejska Jolanta
(4)
Marciniak Lidia
(4)
Mazurkiewicz Grzegorz
(4)
1
(3)
Dzierzgowska Irena (1946- )
(3)
Gawrecki Lechosław (1942- )
(3)
Kazimierowicz Marek
(3)
Komorowski Tadeusz
(3)
Król Ireneusz
(3)
Madalińska-Michalak Joanna
(3)
Pery Andrzej
(3)
Sawiński Julian Piotr
(3)
Szubański Ryszard
(3)
Witek Stefan
(3)
Bednarek Krzysztof
(2)
Borzęcki Kazimierz
(2)
Chojnacki Jan
(2)
Domerecka Beata
(2)
Gałecki Włodzimierz
(2)
Grodecka Ewa
(2)
Gumowska Paulina
(2)
Górnikiewicz Marcin Adrian
(2)
Janicka-Panek Teresa
(2)
Jucha Ferdynand
(2)
Knafel Krystyna
(2)
Kobus Iwona
(2)
Konarska Teresa (nauki prawne)
(2)
Kosińska Ewa
(2)
Kotula Oskar (1900-1967)
(2)
Kropiwnicki Jan
(2)
Kuchta Jan (1900- )
(2)
Lachtara Małgorzata
(2)
Lorens Roman
(2)
Maksymowska Ewa
(2)
Malinowski Mariusz
(2)
Mosiądz Juliusz
(2)
Nogieć-Karwot Edyta
(2)
Obidniak Dorota
(2)
Pawelski Leszek
(2)
Pielachowski Józef (1940-)
(2)
Piotrowska-Albin Elżbieta
(2)
Rodziewicz Danuta
(2)
Rusiecki Józef
(2)
Rękawek Anna (pedagogika)
(2)
Serafin Teresa
(2)
Smołalski Antoni
(2)
Starzyński Wojciech
(2)
Sędziwy Henryk (1903-1999)
(2)
Tołwińska Bożena
(2)
Walkiewicz Elżbieta
(2)
Weinert Wiktor
(2)
Werwicka Monika
(2)
Winczewska Bożena
(2)
Zaleśny Leszek
(2)
Adamczyk Ewa Teresa
(1)
Andrzejewska Jadwiga
(1)
Antczak Barbara
(1)
Atamańczuk Kazimiera
(1)
Babski Zbigniew
(1)
Barankiewicz Halina
(1)
Barański Andrzej (prawnik)
(1)
Barański Czesław
(1)
Barszczewski Janusz
(1)
Bednarek Zdzisław
(1)
Bell Douglas. Nauka poza murami szkoły (Expeditionary Learning) - autentyczna edukacja w XXI wieku
(1)
Betka Alicja
(1)
Biegańska Arleta
(1)
Bieniaszewska Aleksandra
(1)
Bieńko Mariola
(1)
Bieńkowski Stanisław (1882-1958)
(1)
Bieś Bronisław
(1)
Biłos Renata
(1)
Bobula Stanisław
(1)
Bojarska Lucyna
(1)
Boni Michał
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(65)
2000 - 2009
(98)
1990 - 1999
(49)
1980 - 1989
(29)
1970 - 1979
(13)
1960 - 1969
(2)
1950 - 1959
(4)
1940 - 1949
(3)
1930 - 1939
(2)
1920 - 1929
(2)
1910 - 1919
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(34)
1901-2000
(5)
1945-1989
(4)
1989-2000
(2)
1801-1900
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(447)
nieznany (pol)
(26)
Język
polski
(471)
brak kontekstu językowego (dokument nietekstowy)
(1)
Odbiorca
Dyrektorzy szkół
(26)
Nauczyciele
(11)
Dyrektorzy przedszkoli
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Edukatorzy
(1)
Klasa 2.
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Temat
Szkolnictwo
(162)
Dyrektor
(158)
Nauczyciele
(70)
Dyrektorzy szkół
(35)
Oświata
(35)
Nauczanie
(30)
Nadzór pedagogiczny
(26)
Zarządzanie
(20)
Dyrektor szkoły
(15)
Uczniowie
(12)
Prawo oświatowe
(11)
Dyrektorzy
(10)
Pedagogika
(10)
Prawo pracy
(10)
Nauczanie początkowe
(8)
Szkolnictwo podstawowe
(8)
Szkoła
(8)
Zarządzanie oświatą
(8)
Dziecko
(7)
Motywacja pracy
(7)
Młodzież szkolna
(7)
Nauczanie zintegrowane
(6)
Stosunki interpersonalne
(6)
Awans
(5)
Edukacja zdrowotna
(5)
Konflikt
(5)
Oceny szkolne
(5)
Pracodawcy
(5)
Szkolnictwo zawodowe
(5)
Uczenie się
(5)
Czasopisma pedagogiczne
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Innowacje
(4)
Młodzież
(4)
Ocena pracowników
(4)
Organizacja ucząca się
(4)
Podstawa programowa
(4)
Ratownictwo medyczne
(4)
Rodzice
(4)
Szkolnictwo niepubliczne
(4)
Szkolnictwo specjalne
(4)
Szkoły
(4)
Awans zawodowy
(3)
Blok matematyczno-przyrodniczy
(3)
Decyzje
(3)
Kobieta
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Kształcenie
(3)
Nauczanie na odległość
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Organizacja
(3)
Praca
(3)
Praca zespołowa
(3)
Przerwa międzylekcyjna
(3)
Przyroda
(3)
Przysposobienie wojskowe
(3)
Przywództwo edukacyjne
(3)
Rada rodziców
(3)
Szkolenie zawodowe
(3)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(3)
Szkoła - dyrekcja
(3)
Turystyka
(3)
Wychowanie
(3)
Wychowanie fizyczne
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Wycieczki szkolne
(3)
Wypalenie zawodowe
(3)
Agresywność
(2)
Archiwum - zasoby
(2)
Asertywność
(2)
Bibliotekarstwo szkolne
(2)
Czas pracy
(2)
Czas wolny od pracy
(2)
Czasopisma - bibliografia zawartości
(2)
Doskonalenie zawodowe
(2)
Dydaktyka
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Edukacja
(2)
Edukacyjna wartość dodana
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Formularze i druki
(2)
Historia
(2)
Jakość
(2)
Kancelaria
(2)
Klasa szkolna
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Konkursy na stanowiska kierownicze
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Kultura organizacyjna
(2)
Metoda projektów
(2)
Metody nauczania
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Nauczyciel
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Obowiązek szkolny
(2)
Ocenianie kształtujące
(2)
Oceny pracowników
(2)
Odpoczynek
(2)
Osobowość
(2)
Temat: dzieło
Duch klasy
(1)
Inteligencja moralna dzieci
(1)
Jak nauczyć dzieci odpowiedzialności
(1)
Jak nie tracić głowy w szkole
(1)
Jak powieść
(1)
Każdy uczeń może osiągnąć sukces
(1)
Kobieta w roli dyrektora szkoły
(1)
Kuratorium Oświaty (Łódź)
(1)
Mobbing
(1)
Niezwykłe umysły
(1)
Pozwólmy dzieciom myśleć!
(1)
Przekształcenie przedszkola publicznego w niepubliczne
(1)
Psychologia szczęścia
(1)
Pływaj z rekinami i nie daj się pożreć
(1)
Rola i zadania psychologa we współczesnej szkole
(1)
Szkoła Współpracy (projekt)
(1)
Sztuka możliwości
(1)
Ustawa Karta Nauczyciela
(1)
Ustawa o systemie oświaty
(1)
Świętokrzyski program wspierania rozwoju szkół podnoszących efektywność kształcenia - Razem Łatwiej
(1)
Świętokrzyski program wspierania rozwoju szkół podnoszących efektywność kształcenia - Razem łatwiej
(1)
Temat: czas
2001-
(24)
2001-0
(18)
1989-
(11)
1901-
(6)
1918-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(15)
Busko-Zdrój (woj. świętokrzyskie)
(3)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(3)
Świętokrzyskie, województwo
(3)
Białystok (woj. podlaskie ; okręg)
(2)
Stany Zjednoczone
(2)
.4. Daleszyce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Australia
(1)
Belno (woj. świętokrzyskie)
(1)
Czechy
(1)
Daleszyce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Dyrektor szkoły a nauczyciele
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Hawaje (Stanu Zjednoczone)
(1)
Izrael
(1)
Kazimierza Wielka (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Kielce (województwo świętokrzyskie)
(1)
Lublin (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Luneburg (Niemcy)
(1)
Mazowieckie, województwo
(1)
Niemcy
(1)
Ostrowiec Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Parszów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Pawłów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Ponań (woj.wielkopolskie)
(1)
Skarżysko-Kamienna (woj. świętokrzyskie)
(1)
Sucha Beskidzka (województwo małopolskie)
(1)
Tajlandia
(1)
Walia (Wielka Brytania)
(1)
Warszawa
(1)
Wielka Brytania
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
ZSRR
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Łódź (woj.łódzkie ; okręg)
(1)
Łódź (woj.łódzkie)
(1)
Śląskie, województwo
(1)
Gatunek
Poradniki
(16)
Poradnik
(12)
Artykuł z czasopisma
(10)
Artykuł z czasopisma fachowego
(10)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(9)
Bibliografia
(7)
Czasopismo pedagogiczne
(5)
Poradniki dla nauczycieli
(5)
Podręczniki
(4)
Czasopismo polskie
(3)
Komentarz
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Raport z badań
(2)
Aranżacja
(1)
Czasopisma pedagogiczne polskie
(1)
Czasopismo fachowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne polskie
(1)
Komentarz prawny
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Muzyka na fortepian
(1)
Muzyka na skrzypce
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Program nauczania
(1)
Programy nauczania
(1)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(1)
Recenzje
(1)
Recenzje literackie
(1)
Tablice i wzory
(1)
Wywiady
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(40)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(9)
Zarządzanie i marketing
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Medycyna i zdrowie
(1)
473 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr.s.172-177
Zawiera: Swoisty charakter udziału rodziców w procesie edukacyjnym dziecka ; Zależność efektów aktywności edukacyjnej dziecka od współpracy rodziców ze szkołą - koncepcje edukacyjne w nurcie postmodernistycznym (wychowanie otwarte, Gestalt, koncepcja edukacji Carla Rogera, edukacja elastyczna) ; Współuczestnictwo rodziców w procesie edukacji dzieci, jego istota i formy.
Zawiera: Uwarunkowania prawno-organizacyjne współuczestnictwa rodziców w procesie edukacji szkolnej dzieci ; Udział rodziców w przemianach oświatowych 1989-1992 ; Relacja rodzice - szkoła w świetle obowiązujących aktów prawnych i założeń polityki oświatowej ; Możliwości współpracy rodziców ze szkołą w zróżnicowanych typach szkół podstawowych (publicznych, niepublicznych) ; Karta Praw i Obowiązków Rodziców.
Zawiera: Orientacja pedagogiczna rodziców ; Stosunek rodziców do szkolnej edukacji dzieci w świetle teorii orientacji ; Elementy orientacji pedagogicznej rodziców ; Działania rodziców jako wyraz ich orientacji.
Zawiera: Problematyka i podstawy metodologiczne badań.
Zawiera: Przejawy orientacji pedagogicznej rodziców: zasady wyboru i ogólna opinia rodziców o szkole dziecka, wiedza rodziców o szkolnej rzeczywistości i oczekiwania z nią związane, wartości i postawy rodzicielskie, dyspozycje rodziców do określonych zachowań w zakresie współuczestnictwa w edukacji dzieci.
Zawiera: Stan współuczestnictwa rodziców w procesie edukacji szkolnej dzieci: orientacja pedagogiczna rodziców w świetle badań, formy i zakres współuczestnictwa rodziców w procesie edukacji szkolnej dzieci, udział rodziców w edukacji dzieci w opinii nauczycieli, zależność współuczestnictwa rodziców w procesie edukacji dzieci od typu aktywności nauczyciela, szkoły.
Zawiera: Doskonalenie współuczestnictwa rodziców w procesie edukacji dzieci: cechy orientacji pedagogicznej rodziców towarzyszące aktywnemu współuczestnictwu w procesie edukacji dzieci, zadania nauczyciela, szkoły w rozwijaniu współuczestnictwa rodziców w procesie edukacji dzieci.
Zawiera: Wykaz tabel i diagramów: zasady wyboru szkoły dla dziecka, najwyższa wartość ogólnej opinii rodziców o szkole, "Tak, jest to dobra szkoła", niewystępowanie zapisów dotyczących zalet, wad szkół i propozycji zmian na lepsze, opinia nauczycieli i dyrektorów szkół o wpływie rodziców na sprawy szkoły, ogólna opinia rodziców o szkole, wiedza rodziców o koncepcji edukacyjnej dotyczącej dziecka oraz ich wpływ na zarządzanie szkołą, oczekiwania rodziców dotyczące ich wpływu na rzeczywistość szkolną uczącego się dziecka (koncepcja edukacyjna), oczekiwania rodziców dotyczące ich wpływu na rzeczywistość szkolną uczącego się dziecka (zarządzanie szkołą), cele życiowe rodziców, postawy rodzicielskie w ujęciu rodziców i nauczycieli, stosunek nauczycieli do postaw rodzicielskich, gotowość rodziców do współpracy z nauczycielami i wspieranie szkoły, ogólne tendencje w orientacjach pedagogicznych rodziców, formy współuczestnictwa w procesie edukacji szkolnej dzieci, wskazane przez rodziców, popularność określonych form współuczestnictwa rodziców w procesie edukacyjnym dzieci, w opinii nauczycieli, utrzymywanie kontaktu z nauczycielem (w opinii nauczycieli), zainteresowanie rodziców zagadnieniami edukacyjnymi, w rozmowach z nauczycielem, opinia dyrektorów szkół o preferencjach dla określonych podmiotów decyzyjnych, usiłowanie zmiany postaw rodzicielskich ze strony nauczcyieli na tle wykresu najwyższych opinii rodziców o szkole.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Zespół Szkół Przemysłu Spożywczego (Kielce) Gimnazjum im. Jana Pawła II (Daleszyce) Dziecięco-Młodzieżowy Klub siatkarski "Plas" (Kielce) Szkoła Podstawowa (Parszów) Zespół Szkół Samochodowo-Usługowych (Skarżysko-Kamienna) Szkolnictwo Szkolnictwo podstawowe Szkolnictwo zawodowe Bhp Nauczyciele a Bhp Dyrektor szkoły a Bhp Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych a Bhp Uczniowie a Bhp Wypadki przy pracy Medycyna pracy Nauczyciele Motywacja Motywacja pracy Kara Nagroda Instalacje elektryczne Pożarnictwo Hałas Sportowcy a hałas Piłkarze siatkowi a hałas Choroby zawodowe Nauczyciele a głos Głos Porażenie prądem elektrycznym Komputery Praca przy komputerze Stres Uzależnienie od komputera Uzależnienie od Internetu Niepełnosprawni ruchowo Niepełnosprawni intelektualnie Niepełnosprawność intelektualna Dziecko niepełnosprawne Niepełnosprawni Ergonomia Produktywność pracy Kobieta Kobieta a praca Sklepik szkolny Wychowanie fizyczne Ratownictwo medyczne Pierwsza pomoc przedmedyczna Czas wolny od pracy Czas pracy Pracoholizm Mózg Kleszczowe zapalenie mózgu Kobieta ciężarna Ewakuacja Stres zawodowy Stres zawodowy a efektywność Wypalenie zawodowe Wypalenie zawodowe nauczycieli Mobbing zob. Prześladowanie w miejscu pracy Prześladowanie w miejscu pracy Osobowość Nauczyciele-wychowawcy Wycieczki szkolne Lęk a zagrożenia Strach a zagrożenia Stres a zagrożenia Nauczyciele przedmiotów zawodowych Konflikt pokoleń Konflikt Nauczyciele a uczniowie Szkolnictwo i oświata Negocjacje Wychowanie Agresja Nauczyciele przedszkoli a Bhp Nauczyciele przedszkoli Monotonia a praca zawodowa Monotonia Dziecko agresywne Ryzyko zawodowe Komunikacja drogowa Instruktorzy nauki jazdy Fryzjerzy Fryzjerstwo Pracownicy biurowi a ryzyko zawodowe Kielce (woj. świętokrzyskie) Daleszyce (woj. świętokrzyskie) .4. Daleszyce (woj. świętokrzyskie) Parszów (woj. świętokrzyskie) Skarżysko-Kamienna (woj. świętokrzyskie)
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: S. 13-19 : Zadania służb bezpieczeństwa i higieny pracy / Aldona Kaliszewska.
Zawiera: S. 21-31 : Wpływ znajomości zasad BHP na bezpieczeństwo uczniów i pracowników szkoły / Jolanta Szostak.
Zawiera: S. 33-43 : Postawy pracowników szkół wobec szkoleń BHP / Stanisław Stańczyk.
Zawiera: S. 45-53 : Ogólne wymagania BHP w pomieszczeniach pracy / Jarosław Malinowski.
Zawiera: S. 55-64 : Przestrzeganie przepisów BHP przez uczniów w szkolnej pracowni gastronomicznej i na praktycznej nauce zawodu w zakładach żywienia zbiorowego / Renata Frąckiewicz.
Zawiera: S. 65-72 : Bezpieczeństwo w szkole i identyfikacja występujących w niej zagrożeń / Aleksandra Pytel.
Zawiera: S. 73-85 : Dyrektor szkoły - podstawowe obowiązki w zakresie BHO / Agnieszka Pawlik-Osuch.
Zawiera: S. 87-92 : Profilaktyczna opieka zdrowotna nad pracownikami / Martyna Mochocka.
Zawiera: S. 93-98 : Szkoła w kontekście bezpieczeństwa uczniów / Dariusz Doniecki.
Zawiera: S. 99-108 : Motywowanie karami i naganami w środowisku nauczycielskim a higiena pracy / Małgorzata Sternak.
Zawiera: S. 109-120 : Prawa i obowiązki pracodawcy oraz pracownika w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy / Agata Szymańska.
Zawiera: S. 121-133 : Stan BHP na przykładzie Zespołu Szkół Przemysłu Spożywczego w Kielcach / Jan Brela.
Zawiera: S. 137-143 : Bezpieczeństwo w korzystaniu z instalacji elektrycznej / Piotr Śledź.
Zawiera: S. 145-151 : Wpływ hałasu na koncentrację zawodników DMKS "Plas" Kielce / Ewa Ścibisz.
Zawiera: S. 153-163 : Głos w pracy nauczyciela - czynniki szkodliwe i choroby zawodowe / Anna Szproch.
Zawiera: S. 165-176 : Zagrożenie prądem elektrycznym i sposoby zapobiegania / Jarosław Suchojad.
Zawiera: S. 177-185 : Wymagania BHP w pracy przy komputerze w świetle przepisów prawnych / Beata Sławińska-Kopyś.
Zawiera: S. 187-194 : Zagrożenia przy pracy z komputerem / Wojciech Mierosławski.
Zawiera: S. 195-207 : Z czego nie zdajemy sobie sprawy, pracując przy komputerze? / Elżbieta Gajewska.
Zawiera: S. 209-217 : Postawa wobec własnej niepełnosprawności a plany życiowe młodzieży z dysfunkcją narządu ruchu / Łucja Niewadzi.
Zawiera: S. 219-226 : Miejsce sportu w życiu osób z niepełnosprawnością intelektualną / Jerzy Putowski.
Zawiera: S. 227-236 : Ergonomia miejsca pracy a wydajność pracownika / Iwona Mitręga.
Zawiera: S. 237-244 : Ergonomiczne stanowisko pracy pracownika administracyjno-biurowego / Anita Chojna.
Zawiera: S. 245-252 : Ergonomia stanowisk komputerowych w aspekcie oceny pracowników szkoły / Aneta Błaszkiewicz.
Zawiera: S. 253-261 : Ochrona pracy kobiet / Gertruda Majewska-Kapusta.
Zawiera: S. 263-271 : Bezpieczeństwo i reguły w funkcjonowaniu sklepiku szkolnego / Magdalena Łyczek.
Zawiera: S. 273-282 : Pierwsza pomoc przedmedyczna na lekcji wychowania fizycznego / Marek Lachowski.
Zawiera: S. 283-293 : Wpływ czasu wolnego na jakość i bezpieczeństwo pracy / Agnieszka Jachym.
Zawiera: S. 295-301 : Przyczyny chorób zawodowych nauczycieli / Bożena Wilczyńska.
Zawiera: S. 303-313 : Kleszczowe zapalenie mózgu chorobą zawodową / Anna Tomaszewska.
Zawiera: S. 315-321 : Aspekty socjologiczne ewakuacji osób z placówek oświatowych / Nina Urszula Chmiel.
Zawiera: S. 325-332 : Stres w pracy / Dominik Ziętkowski.
Zawiera: S. 333-340 : Analiza stresu w pracy nauczyciela praktycznej nauki zawodu jako czynnika najbardziej uciążliwego / Aleksander Borkowski.
Zawiera: S. 341-349 : Stres w miejscu pracy / Agata Brodnicka.
Zawiera: S. 351-358 : Wpływ stresu na efektywność pracy / Joanna Zebrzowska.
Zawiera: S. 359-367 : Wypalenie zawodowe nauczycieli / Ewa Jakubczyk.
Zawiera: S. 369-379 : Mobbing w miejscu pracy / Magdalena Ambroż.
Zawiera: S. 381-387 : Przyczyny i skutki mobbingu w miejscu pracy / Katarzyna Stańko.
Zawiera: S. 389-398 : Nowoczesna osobowość nauczyciela / Zofia Majchrzyk.
Zawiera: S. 399-404 : Wycieczka szkolna - przyjemność czy udręka ?/ Beata Łapka.
Zawiera: S. 405-412 : Zjawisko paniki i reakcja tłumu - praktyczne aspekty zachowań pracowników w sytuacji zagrożenia / Anna Michalecka.
Zawiera: S. 413-420 : Rozwiązywanie konfliktów między dorosłymi a dziećmi / Grażyna Pawlik.
Zawiera: S. 421-429 : Sterowanie konfliktem w szkole / Ewa Skarubowicz.
Zawiera: S. 431-439 : Wpływ aktywności fizycznej na rozładowanie agresji u dzieci / Antoni Suchojad.
Zawiera: S. 443-453 : Potencjalne zagrożenia bezpieczeństwa w placówce szkolnej / Ewa Połeć.
Zawiera: S. 455-464 : Ryzyko zawodowe w pracy nauczyciela przedszkola w świetle przepisów BHP / Małgorzata Rapta.
Zawiera: S. 465-477 : Monotonia jako czynnik obciążenia podczas pracy - ocena ryzyka zawodowego / Agnieszka Świderska.
Zawiera: S. 479-491 : Ocena ryzyka zawodowego na przykładzie pracownika biurowego / Agnieszka Rejnowicz.
Zawiera: S. 493-502 : Zagrożenia w ruchu drogowym w Polsce - refleksje instruktora nauki jazdy / Włodzimierz Bugajski.
Zawiera: S. 503-512 : Ocena ryzyka zawodowego na stanowisku fryzjera / Halina Sieczka.
Brak okładki
Muzyka
Winyl
W koszyku
Wychowanie muzyczne : płytoteka dla 8-klasowej szkoły podstawowej : klasa V. - Warszawa : Polskie Nagrania, [b.r.]. - 1 płyta : analog., 33 o/min, mono. ; 25 cm.
Zawiera: Mazurek F-dur op. 68 nr 3 ; Mazurek g-moll op. 24 nr 1 / F. Chopin (Maciej Łukaszczyk, fort.). Oberek / K. Serocki (Regina Smendzianka, fort.). Marsz D-dur ; Menuet g-moll ; Musette D-dur / J. S. Bach (Regina Smendzianka, fort.). Mały murzynek / C. Debussy (Teresa Rutkowska, fort.). Polka z baletu "Złoty wiek" / D. Szostakowicz (Teresa Rutkowska, fort.). Kujawiak / H. Wieniawski (Bronisław Gimpel, skrz. ; Orkiestra Filharmonii Narodowej ; A. Rezler, dyr.). Mazur G-dur / E. Młynarski (Igor Iwanow, skrz. ; S. Nadgryzowski, fort.). Oberek nr 1 / G. Bacewicz (Wanda Wiłkomirska, skrz. ; J. Szamotulska, fort.). Menuet G-dur / L. van Beethoven (Igor Iwanow, skrz. ; S. Nadgryzowski, fort.). Humoreska / A. Dworzak (Igor Iwanow, skrz. ; S. Nadgryzowski, fort.).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Pł 201 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja powstała w ramach projektu "Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół, ze szczególnym uwzględnieniem II i IV etapu edukacyjnego".
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera m.in.: S. 9-10 : Związki między zdrowiem a edukacją / Barbara Woynarowska.
Zawiera m.in.: S. 11-13 : Edukacja zdrowotna dzieci i młodzieży i jej cele / Barbara Woynarowska.
Zawiera m.in.: S. 14-18 : Cechy współczesnej edukacji zdrowotnej / Barbara Woynarowska.
Zawiera m.in.: S. 19-23 : Status i miejsce edukacji zdrowotnej w podstawie programowej kształcenia / Barbara Woynarowska.
Zawiera m.in.: S. 24-40 : Wybrane zagadnienia metodyki edukacji zdrowotnej (Metody aktywizujące; Diagnozowanie potrzeb uczniów; Cykl uczenia się przez doświadczenie; Zasady zapisywania scenariusza zajęć; Warunki, organizacja i atmosfera w czasie zajęć) / Magdalena Woynarowska-Sołdan, Barbara Woynarowska.
Zawiera m.in.: S. 41-50 : Czynniki w środowisku szkoły wspierające realizację edukacji zdrowotnej / Barbara Woynarowska, Maria Sokołowska.
Zawiera m.in.: S. 53-60 : Związki między edukacją zdrowotną a szkolnym programem profilaktyki / Krzysztof Ostaszewski.
Zawiera m.in.: S. 65-69 : Rozwój, zdrowie i zachowanie uczniów gimnazjum / Agnieszka Małkowska-Szkutnik, Barbara Woynarowska.
Zawiera m.in.: S. 70-93 : Edukacja zdrowotna w podstawie programowej różnych przedmiotów.
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 179-184
Zawiera: Pojęcie i sposoby kierowania szkołą ; Pojęcie kierowania ; Przygotowanie pedagogiczne nauczycieli: wiedza o czynnościach pedagogicznych (wychowanie w systemie skrajnie obiektywnym, w pedagogice subiektywnej, w systemie obiektywnym umiarkowanym.
Zawiera: Motywacja nauczycieli i wychowawców do działalności pedagogicznej: stosunek nauczycieli i wychowawców: do zagadnienia wychowalności, do celów wychowania, do czynności pedagogicznych.
Zawiera: Umiejętności pedagogiczne nauczycieli i wychowawców - style i procesy kierowania (style kierowania, cele kierowania, sposoby formułowania wymagań, podejmowanie decyzji, warunki umozliwiające skuteczność kierowania (autorytet dyrektora, postawa dyrektora, wykonalność, jednolitość i konskwencja wymagań, stosunki interpersonalne). Odpowiedzialność dyrektora.
Zawiera: Szkoła, jej istota i organizacja.
Zawiera: Szkoła jako środowisko wychowawcze ; Pojęcie środowiska wychowawczego ; Typy środowisk wychowawczych ; Środowisko wychowawcze a style kierowania.
Zawiera: Szkoła jako układ cybernetyczny ; Pojęcie układu względnie odosobnionego ; Relacje w szkole jako systemie prakseologicznym ; Szkoła jako struktura relacji (relacje: zamiaru, obserwacji, predykcji, nakazu, asercji).
Zawiera: Planowanie pedagogiczne ; Pojęcie "działanie planowe" ; Modele relacji komunikowania i informowania (analiza pojęcia modelu, model komunikowania i informowania, struktura warunków komunikowania i informowania a wyniki nauczania, nieprawidłowości w zakresie komunikowania i informowania i i ch skutki.
Zawiera: Modele relacji określające merytoryczną stronę planu: cele działania, zadania planu ; Sposoby formułowania zadań i ujmowania celów działania ; Baza teoretyczna planu ; Część imperatywna planu (prawidłowości pedagogiczne i środowisko materialne szkoły, uczeń i nauczyciel w procesie kształcenia i wychowania, określenie działania w czasie.
Zawiera: Część predykcyjna planu: zbieranie informacji, organizacja przetwarzania informacji, przekazywanie informacji uzupełniającej, formy przekazywania informacji uzupełniającej.
Zawiera: Nieprawidłowości w zakresie planowania.
Zawiera: Podstawy prawne funkcjonowania szkoły ; Żródła informacji prawnej (wykaz aktów prawnych): Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty, Ustawa z dnia 8 stycznia 1999 roku. Przepisy wprowadzające reformę ustroju szkolnego, Karta Nauczyciela. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r., Ustawa z dnia 22 stycznia 2000 r. o zmianie ustawy - Karta Nauczyciela, Ustawa o zmianie ustawy karta Nauczyciela oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. nr 19 z dn. 22 marca 2000 r., poz. 239 z dn. 18 lutego 2000 r.), Rozporządzenia MEN: z dnia 15 lutego 1999 r., (Dz.U. nr 14 z dn. 23 lutego 1999 r., nr 2 z dn. 17 stycznia 2000 r., nr 6 z dn. 31 stycznia 2000 r., nr 12 z dn. 23 lutego 2000 r.
Zawiera: Deklaracje i konwencje międzynarodowe (wymieniono nazwy i źródła).
Zawiera: Konwencje i zalecenia międzynarodowej organizacji pracy (wymieniono nazwy i źródła).
Zawiera: Problemy wychowania w poszanowaniu dla prawa.
Książka
W koszyku
Symbol UKD: 37.016:355.58:614.88
Zawiera: Edukacja dla bezpieczeństwa ; Bezpieczna szkoła czyli jaka? ; Czynniki warunkujące bezpieczeństwo uczniów w praktyce życia szkoły ; Psychologiczne, pedagogiczne i formalne ujęcie rozumienia bezpiecznej szkoły ; Bezpieczeństwo personalne i strukturalne ; Pedagogika dialogu w tworzeniu bezpiecznej szkoły ; Edukacja dla bezpieczeństwa w sytemie oświaty ; Wnioski teoretyczne i wskazania praktyczne ; Wybrane akty prawne mające związek z edukacją dla bezpieczeństwa.
Zawiera: Wyciąg z Uchwały Rady Ministrów Nr 218/2006"Bezpieczeństwo w szkole".
Zawiera: Bezpieczeństwo powszechne, ratownictwo i pierwsza pomoc w programach szkolnych - bezpieczna szkoła w praktyce - wszystkie etapy edukacyjne ; Powszechne nauczanie pierwszej pomocy w szkołach - nowe wyzwania: aktualny stan nauczania pierwszej pomocy, propozycje dotyczące zwiększenia efektywności i skuteczności nauczania pierwszej pomocy.
Zawiera: Podstawowe zasady ratownictwa i przywracania życia ; Zasady i psychologiczne aspekty udzielania pierwszej pomocy: resuscytacja krążeniowo-oddechowa u osób dorosłych, podstawowe zabiegi resuscytacyjne u dzieci, omdlenie, zadławienie, zawał serca, krwotoki, zranienia, złamania, zwichnięcia, skręcenia i zmiażdżenia, uszkodzenia kręgosłupa, urazy głowy, wypadek drogowy, oparzenia, odmrozenia, zatrucia, ukąszenia i użądlenia.
Zawiera: I ty możesz żyć bezpiecznie ; Bezpieczeństwo w ruchu drogowym ; Dojazd do szkoły rowerem i motorowerem ; Bezpieczeństwo podczas przewozu dzieci i młodzieży do i ze szkół ; Bezpiecznie i higieniczne warunki w szkole. Materialne środowisko dydaktyczne ; Bezpieczeństwo podczas obowiązkowych i nieobowiązkowych zajęć wychowania fizycznego ; Bezpieczeństwo podczas ferii zimowych ; Bezpieczeństwo w miejscu zamieszkania ; Bezpieczeństwo i higiena pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe ; Stanowisko pracy ucznia ; Bezpieczeństwo w placówce letniego wypoczynku.
Zawiera: Współpraca i współudział szkoły z instytucjami, organizacjami społecznymi i stowarzyszeniami w zakresie upowszechniania wśród dzieci i młodzieży wiedzy o bezpieczeństwie ; Współpraca z jednostką policji, straży pożarnej, gminnej 9miejskiej), ze strukturami Polskiego Czerwonego Krzyża.
Zawiera: Środowisko szkolne i jego bezpieczeństwo ; Stan bezpieczeństwa w środowisku szkolnym ; Zarys ogólny koncepcji poprawy bezpieczeństwa i higieny pracy w szkołąch i placówkach oświatowych ; Program EURO-BHP poprawy bezpieczeństwa i higieny pracy w szkołąch (Etap I i Etap II - główne wytyczne) ; Zestawienie najczęściej występujących nieprawidłowości i usterek z zakresu bezpieczeństwa i higieny nauki w szkole ; Prawa i obowiązki dyrektora szkoły jako pracodawcy (uprawnienia, troska o bezpieczeństwo i odpowienie warunki pracy i nauki, identyfikacja zagrożeń oraz podejmowanie działań zapewniających bezpieczeństwo i higienę pracy w placówce oświatowej, zapewnienie podczas zajęć odpowiedniej opieki uczniom, opieka nad uczniami podczas przerw między zajęciami, szkolenia w zakresie bhp, zapoznawanie uczniów z zasadami bhp w szkole i placówce - profilaktyka, przestrzeganie przepisów dotyczących bhp).
Zawiera: Nadzór i kontrola BHP w szkole: system oświaty a organ prowadzący, organy nadzoru nad warunkami pracy w szkołąch i plcówkach oświatowych, Państwowa Inspekcja pracy, Państwowa Inspekcja Sanitarna, Państwowa Sraż Pożarna, Społeczna Inspekcja Pracy, związki zawodowe, prokurator.
Zawiera: Wykaz proponowanych narzędzi wspomagających zarządzanie bhp w szkołach i placówkach oświatowych: zakres obowiązków pracownika służby BHP - szkolnego inspektora BHP, scheamt oceny ryzyka zawodowego oraz wynikające z niego działania, lista kontrolna pytań, wykaz zagrożeń na stanowsiku nauczyciela zidentyfikowanych na podstawie listy kontrolnej zagrożeń, przykładowy plan poprawy warunków BHP sporządzonych na podstawie stwierdzonych nieprawidłowości zidentyfikowanych za pomocą listy kontrolnej zagrożeń, regulamin przebywania i korzystania z auli szkolnej i innych sal lub pracowni, okresowy przegląd i konserwacja obiektu szkolnego rejestrowane w książe obiektu, protokół z przeprowadzonego przeglądu obiektu szkolnego pod względem BHP, obsada nauczycieli na dyżurach (zalecenia) - przykład, polecenie powypadkowe, wzór - przykład rzeczywisty, raport o stanie bezpieczeństwa, wzór - przykład rzeczywisty.
Zawiera: Podstawy prawne - BHP w szkole, podział tematyczny.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Symbol UKD: 37.018.2:159.923](438)"1980/..."
Bibliogr. s. 188.
Zawiera: Wychowanie jako zadanie.
Zawiera: Wychowanie jako kierowanie się ku rzeczywistości pożądanej.
Zawiera: Problemy edukacyjne cywilizacji współczesnej: jak wychowywać młode pokolenia? (wychowanie - koniecznością społeczną, ekonomia u podstaw reform oświatowych) ; Trudności w formułowaniu celów i zadań wychowawczych (wychowanie w edukacji humanistycznej i personalistycznej).
Zawiera: Działania wychowawczo-dydaktyczne w klasach gimnazjalnych ; Wychowanie w okresie przyspieszonego rozwoju psychofizycznegio: chwiejność emocjonalna - cecha charakterystyczna okresu dorastania, nadmierny krytycyzm - cecha poznawcza okresu dorastania, przechodzenie od okresu dorastania do okresu młodości, wychowanie - jako zadanie.
Zawiera: Wychowawcy i samowychowanie - jako kształtowanie osobowości: trójczynnikowa teoria rozwoju u podstaw procesu wychowawczo-dydaktycznego, wpływ obrazu własnego "JA" na formowanie osobowości, działania wychowawcze - ale jakie?, swoboda i przymus w wychowaniu.
Zawiera: Dobrze zorganizowany zespół klasowy - przyjaznym środowiskiem wychowawcy: wychowanie jako dialog, wychowanie to ład, porządek i świętowanie, wychowanie to aktywizowanie i usamodzielnianie, wychowanie to wprowadzanie w świat prawa moralnego i wartości.
Zawiera: Samorealizacja i uczestnictwo u podstaw procesu dydaktycno-wychowawczego: miejsce nauczyciela i ucznia w procesie dydaktyczno-wychowawczym, doskonalenie zawodowe nauczycieli i badania wyników nauczania - podstawą osiągnięć szkolnych, lekcje wychowawcze - istniejące i pożądane, statuty i umowy społęczne - regulatorami procesu wychowawczo-dydaktycznego.
Zawiera: Organizacja, działalność statutowa i wyniki edukacyjne Federacji Stowarzyszeń: TST, SSA, SNO osiągnięte w okresie 20-letniej pracy Towarzystwa Szkół Twó130411czych, 10-lecia Stowarzyszenia Szkół Aktywnych, 3-lecia Stowarzyszenia Nauczycieli Olimpijskich.
Zawiera: Praktyka innowacyjna jako źródagogicznego.
Zawiera: Szkoły stowarzyszone w TST i SSA, ich dyrektorzy i władze statutowe.
Zawiera: Nauczyciele stowarzyszeni w SNO, przewodniczący sekcji przedmiotowych.
Zawiera: Wybrane osiągnięcia stowarzyszonych szkół, uczniów, nauczycieli.
Zawiera: Członkowie Honorowi Federacji Stowarzyszeń TST, SSA, SNO.
Zawiera: Uczniowie ze szkół TST i SSA, którzy w latach 1983-2003 zostali laureatami międzynarodowych olimpiad przedmiotowych i konkursów.
Zawiera: Książki ukazujace działalność innowacyjną stowarzyszonych szkół.
Książka
W koszyku
(Edukacja)
Symbol UKD: 37.064.2:159.922.7/.8
Zawiera: Konspekty: Czy umiesz odmawiać - ćwiczenia w klasie?W jaki sposób mówić "nie" - dyskusja w klasie. Kwestionariusz asertywności ; Jak tworzyć klimat rozmowy? ; Naucz się słuchać aktywnie! ; Diagnoza klimatu bezpieczeństwa w klasie.
Zawiera: Pierwsze spotkanie, pierwsza rozmowa - scenariusze: Pierwsza rozmowa z dyrektorem szkoły ; Pierwsza godzina wychowawcza ; Integracja klasy jako grupy ; Ustalanie wspólnych norm grupowych ; Wybór rady klasowej ; Pierwsza wywiadówka.
Zawiera: Normy, wartości, zasady - to "towar przeterminowany, czy wciąż zdatny do spożycia?"
Zawiera: Savoir-vivre dla młodych - konspekty: Kobiety, ludzie starsi, mój dyrektor - jak się zachować?
Zawiera: Tolerancja - konspekty: Czym jest tolerancja - dyskusja w klasie ; Czy jestem tolerancyjny - ćwiczenia w klasie.
Zawiera: Patriotyzm - konspekty: Kto ty jesteś? - Polak mały ; Patriota - kto to taki? ; Czy jestem prawdziwym Polakiem? Dyskusja w klasie.
Zawiera: Personalizm - konspekty: Moje Westerplatte ; Obrona swoich wartości ; Uczciwość jako wartość zapomniana.
Zawiera: Głowa do góry - rzecz o postawach życiowych.
Zawiera: Samoocena - konspekty: Jaki jestem? - moja samoocena ; Samoocena jako ważna umiejętność życiowa ; Ja jako uczeń - moja samoocena.
Zawiera: Presja otoczenia - konspekty: W jaki sposób reagować na presję otoczenia - ćwiczenia ; Jak radzić sobie z presją rówieśników - ćwiczenia.
Zawiera: Życie z... - konspekty: Jakim jesteś bratem, siostrą? ; Życie z dziadkami.
Zawiera: Pozytywny egoizm - któż z nas nie jest egoistą? - konspekty: Czy jestem pozytywnym egoistą ; Czy, gdy rozumiem innych, to zapominam o sobie?
Zawiera: Teksty do wykorzystania przez wychowawców: Czym jest kształtowanie umiejętności (skillstreaming)? Kwestionariusz asertywności, Diagnoza klimatu bezpieczeństwa w klasie, Mity i nieporozumienia na temat rozmów i porozumiewania się, Naucz się dobierać strój do okazji, Czy jestem osobą tolerancyjną, Cena za inność, Kształtowanie osobowości tolerancyjnejCo decyduje o tym, że uznają nas za Polaka? Obcy i swoi, Bardziej Niemcy, niż Polacy, Szkiełko socjologa i narodowe tożsamości rodaków, Miłość z szeroko otwartymi oczami, czyli jak kochamy Polskę, Proces samooceny - ankieta dla ucznia, Test klasyfikacji zachowań.
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 281-296. Spis aktów prawnych s. 297-299.
Zawiera: Edukacja dzieci z niepełnosprawnością w Polsce. 1. Współczesna orientacja kształcenia osób z niepełnosprawnością (szkolnictwo specjalne, szkoły integracyjne). 2. Czynniki determinujące wybór formy kształcenia ucznia niepełnosprawnego. 3. Przepisy prawne w kształceniu integracyjnym.
Zawiera: Sytuacja dziecka z niepełnosprawnością w społeczności szkolnej. 1. Pojęcie sytuacji szkolnej. 2. Rozpoznawanie sytuacji szkolnych i ich wskaźników. 3. Sytuacja szkolna uczniów z niepenosprawnoscią w szkolnictwie specjalnym i integracyjnym - podobieństwa i różnice.
Zawiera: Niepowodzenia szkolne uczniów z niepełnosprawnością. 1. Etiologia niepowodzeń szkolnych uczniów niepełnosprawnych (dydaktyczne trudności uczniów niepełnosprawnych, społeczne i wychowawcze problemy uczniów z niepenosprawnością w placówkach szkolnych). 2. Niepowodzenia szkolne a zmiana placówki kształcenia uczniów z niepełnosprawnością w szkolnictwie integracyjnym.
Zawiera: Metodologiczne podstawy badań.
Zawiera: Rzeczywisty obraz personalistycznych ograniczeń rozwojowych uczniów z niepełnosprawnością kształconych w integracji w opinii nauczycieli szkół specjalnych - badania własne. 1. Problemy wychowawcze i dydaktyczne uczniów niepełnosprawnych przeniesionych ze szkół integracyjnych do specjalnych. 2. Dysfunkcje rozwojowe uczniów niepełnosprawnych i ich znaczenie w procesie edukacji (czynniki indywidualne a zmiana placówki kształcenia, psychofizyczne wyznaczniki funkcjonowania uczniów rekwalifikowanych). 3. Analiza rzeczywistych przyczyn zmaiany placówki kształcenia uczniów niepełnosprawnych.
Zawiera: Uwarunkowania zmiany profilu kształcenia uczniów z niepełnosprawnością w opinii dyrektorów placówek integracyjnych - analiza wyników badań. 1. Rodzaje i formy zmiany profilu kształcenia. 2. Procedury przeniesienia ucznia z kształcenia integracyjnego do specjalnego. 3. Struktura zmiany profilu szkoły a etapy kształcenia uczniów niepełnosprawnych.
Zawiera: Rodzina ucznia niepełnosprawnego wobec problemu zmiany placówki kształcenia. 1. Struktura rodzin uczniów badanych. 2. Status społeczny i ekonomiczny rodzin uczniów badanych. 3. Wybór placówki kształcenia dziecka niepełnosprawnego. 4. Determinanty procesu przeniesienia dziecka z kształcenia integracyjnego w opinii rodziców.
Poglądy rodziców i uczniów niepełnosprawnych ujawniające mechanizmy i strukturę funkcjonowania dziecka w szkole/klasie integracyjnej. 1. Realizacja obowiązków szkolnych. 2. Psychologiczne sytuacje dzieci niepełnosprawnych w klasie i szkole integracyjnej. 3. OCena współpracy między uczniem a nauczycielem w edukacji integracyjnej według badanych uczniów. 4. Interpersonalistyczna jakość kontaktów szkolnych między pełnosprawnymi rówiesnikami w ocenie uczniów przeniesionych ze szkół integracyjnych do specjalnych.
Zawiera: Geneza i mechanizmy zmiany profilu kształcenia a niepełnosprawność dziecka. 1. Niepełnosprawność dziecka a etapy jego rekwalifikacji. 2. Niepowodzenia szkolne i ich wpływ na opinie rodziców uczniów niepełnosprawnych o edukacji integracyjnej. 3. Obiektywne i subiektywne czynniki determinujące funkcjonowanie uczniów niepełnosprawnych w społeczności szkół integracyjnych. 4. Postawy nauczycieli wobec integracji i ich znaczenie w procesie zmiany profilu kształcenia ucznia niepełnosprawnego. 5. Zmiana placówki kształcenia jako konflikt rodziny i szkoły integracyjnej. 6. Przyczyny przeniesienia ucznia z niepełnosprawnością z kształcenia integracyjnego do specjalnego.
Zawiera: Analiza indywidualnych przypadków uczniów niepełnosprawnych przeniesionych w toku nauki z klas integracyjnych do specjalnych. 1. Przypadki: uczeń i uczennica rekwalifikowani w szkole podstawowej, uczeń wielokrotnie rekwalifikowany, uczennica rekwalifikowana w gimnazjum, zmiana formy kształcenia ucznia niepełnosprawnego a poziom adaptacji do grupy i wymagań szkoły, przystosowanie uczniów badanych do nowej sytuacji szkolnej.
Zawiera: Spis aktów prawnych.
Zawiera: Spis schematów, tabel i wykresów.
Materiał oparty na badaniach.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Szkolenia dla Nauczycieli i Dyrektorów Szkół)
Symbol UKD: 371.26(438)"2001/..."
Zawiera: Cele szkolenia ; Ramowy program szkolenia ; Harmonogram szkolenia.
Zawiera: Materiały wykorzystywane w czasie warsztatów: zasady pracy grupowej, komunikacja w grupie ; Materiały do modułu I - Modele oceniania ; Podstawowe definicje ; Pojęcie oceny szkolnej i oceniania ; Ocenianie w szkole - diagnoza stanu obecnego. Podstawowy słownik: cel, wymagania, wymagania ogólne, wymagania przedmiotowe, wymagania poziome i pionowe, osiągnięcia, ocena, kryteria ocen.
Zawiera: Ocenianie a koncepcja pedagogiczna szkoły ; Podstawowe nurty w pedagogice (wg B. Niemierki) ; Jednozpoziomowe i wielopoziomowe standardy wymagań programowych ; Ocenianie szkolne a ocenianie zewnętrzne: cechy oceniania wewnętrznego, czynniki wpływu ; Mocne i słabe strony oceniania opartego na normach ; Ocenianie analityczne, intuicyjne i holistyczne ; Pomiar dydaktyczny ; Główne rodzaje testów osiągnięć szkolnych ; Główne formy zadań testów pisemnych ; Tabelaryczny plan testu ; Demokratyczny model budowy programu oceniania.
Zawiera: Przykład planu pracy konkretnej szkoły ; Szersze konteksty oceniania szkolnego ; Uczymy się żyć - program OECD/PISA.
Zawiera: Ocenianie różnych rodzajów aktywności ucznia ; Ocenianie jako gromadzenie i przekazywanie infromacji o poziomie osiągnięć edukacyjnych ucznia ; Uczestnicy obiegu informacji ; Kryteria ocen bieżących i klasyfikacyjnych ; Projektowanie narzędzi sprawdzania aktywności ucznia opisanych w podstawie programowej.
Zawiera: Pięć zasad operacjonalizacji celów ; Karta oceny pracy pisemnej ; Karta oceny pracy zespołowej - przykład ; Ocenianie projektów i prac długoterminowych ; Hierarchizacja zachowań ; System oddziaływań wychowawczych - katalog pomysłów (zachowania pozytywne i negatywne - jak wzmacniać, jak osłabiać.
Zawiera: Psychologiczne i etyczne aspekty oceniania szkolnego.
Zawiera: System oceniania na poziomie szkoły i przedmiotu ; Procedura badawcza WSO ; Projekt ewaluacji WSO ; Przykładowa struktura raportu ewaluacji WSO ; Przedmiotowy system oceniania ; Przykładowa struktura dokumentu ; Projektowanie programów naprawczych.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 12-24 : Innowacje wyzwaniem współczesności / Adam A. Zych.
Zawiera: S. 27-31 : Ocena z zachowania na szczeblu nauczania początkowego / Alicja Chmielewska.
Zawiera: S. 32-47 : Zajęcia szkolne inaczej / Maria Kocerba.
Zawiera: S. 48-51 : Poradnictwo zawodowo-wychowawcze inaczej / Kinga Kozłowska.
Zawiera: S. 52-55 : Praca z uczniem zdolnym w kl. I-III w Szkole Podstawowej Nr 30 / Barbara Zapała.
Zawiera: S. 56-58 : Orientacja i poradnictwo zawodowe na sposób szpitalny / Maria Połeć.
Zawiera: S. 59-62 : Zajęcia przysposobienia do życia w rodzinie jako forma pomocy młodzieży / Jadwiga Kellner.
Zawiera: S. 63-68 : Rozwijanie twórczej aktywności uczniów w klasach początkowych / Zofia Terech.
Zawiera: S. 69-73 : Elementy wychowania patriotycznego i świeckiej obrzędowości w działalności dydaktycznej i wychowawczej Przedszkolna Nr 16 w Kielcach / Irena Stępak.
Zawiera: S. 74-79 : Stosunki interpersonalne w zespole klasowym. Wnioski do pracy wychowawcy klasowego / Andrzej Drogosz.
Zawiera: S. 60-66 : Rola i zadania dyrektora szkoły w pobudzaniu i rozwijaniu ruchu nowatorstwa pedagogicznego wśród nauczycieli / Bronisław Bury.
Zawiera: S. 87-92 : Wychowawcze znaczenie działalności społecznej w drużynach młodszkoharcerskich / Janina Kuligowska.
Zawiera: S. 93-97 : O kształtowaniu myślenia twórczego uczniów w klasie III / Barbara Czerwiec.
Zawiera: S. 98-101 : Obraz samego siebie młodzieży uczącej się w Studium Nauczycielskim w Ostrowcu Świętokrzyskim / Marianna Kulig.
Zawiera: S. 102-103 : Postulat do pilnej realizacji / Krystyna Zepp.
Zawiera: S. 104-107 : Imprezy szkolne jako jedna z form wychowania dzieci i młodzieży / Władysława Surowiecka.
Zawiera: S. 108-112 : W poszukiwaniu nowych rozwiązań, form i metod pracy z dziećmi z wadą postawy w Szkole Podstawowej Nr 30 w Kielcach / Halina Massalska.
Zawiera: S. 117-124 : Znaczenie zajęć pozalekcyjnych w procesie edukacji kulturalnej - na podstawie dwudziestoletniej działalności Młodzieżowego Klubu "Hades" przy LO w Kazimierzy Wielkiej / Emilia Molska.
Zawiera: S. 125-128 : Wychowawczy charakter zajęć pozalekcyjnych typu rozrywkowego / Jadwiga Madetko.
Zawiera: S. 129-135 : "Tak rodzi się przyjaźń" - z doświadczeń Szkolnego Koła TPRR w Szkole Podstawowej Nr 8 w Kielcach / Halina Uler.
Zawiera: S. 136-141 : Kształtowanie pozytywnej motywacji do nauki języka rosyjskiego - na podstawie doświadczeń Szkoły Podstawowej Nr 15 im. Tadeusza Kościuszki w Kielcach / Stanisława Uba.
Zawiera: S. 142-151 : Znaczenie wychowawcze wiadomości regionalnych i lokalnych w procesie nauczania historii na podstawie doświadczeń Szkoły Podstawowej w Pawłowie / Kazimierz Wzorek.
Zawiera: S. 152-157 : Wycieczki szkolne - istotny element edukacji polonistycznej / Teresa Celska.
Zawiera: S. 158-161 : Środki graficzne w nauczaniu propedeutyki nauki o społeczeństwie / Adam Lasota.
Zawiera: S. 162-165 : Stosowanie audiowizualnych środków dydaktycznych w procesie nauczania języka rosyjskiego na podstawie doświadczenia Szkoły Podstawowej w Belnie / Maria Łukomska.
Zawiera: S. 166-169 : Jak rozwijamy zainteresowania czytelnicze uczniów / Aleksandra Żak.
Zawiera: S. 175-180 : Próba planowania, kontroli i obiektywizowania oceny w praktyce nauczyciela matematyki w technikum / Sławomir Kopański.
Zawiera: S. 181-187 : Z doświadczeń w pracy z uczniami uzdolnionymi matematycznie / Alina Kopańska.
Zawiera: S. 187-194 : Mikrokomputer w procesie nauczania matematyki - założenia ogólne oraz próba ustalenia aktualnej sytuacji w szkołach podstawowych i średnich województwa kieleckiego / Hieronim Przesłański.
Zawiera: S. 195-200 : O pewnych błędach i brakach w kształtowaniu postaw światopoglądowych w nauczaniu matematyki / Gustaw Treliński.
Zawiera: S. 201-209 : Wychowanie przez nauczanie geografii / Józef Kowalski.
Zawiera: S. 210-219 : Znaczenie i wykorzystanie ogródka geograficznego w nauczaniu geografii / Daniel Szymański.
Zawiera: S. 220-223 : Problem doboru treści nauczania w realizacji programu geografii regionalnej / Bożena Wójtowicz.
Zawiera: S. 226-234 : Możliwości w zakresie wdrażania innowacji pedagogicznych na lekcjach przedmiotów zawodowych / Wiesław Głasek.
Zawiera: S. 235-238 : Bariery postępu pedagogicznego / Henryk Łebek.
Zawiera: S. 239-242 : Rozwijanie uzdolnień i zainteresowań technicznych młodzieży w warunkach szkoły średniej / Witold Cholewinski.
Zawiera: S. 242-246 : Środki dydaktyczne warunkiem prawidłowej realizacji celów wychowawczych w procesie lekcyjnym / Tadeusz Stradowski.
Zawiera: S. 247-249 : Jak zostałem nowatorem ? / Andrzej Bednarz.
Zawiera: S. 250-253 : Postęp pedagogiczny w nauczaniu przedmiotów ekonomicznych / Józef Jóźwicki.
Zawiera: S. 254-257 : Główne kierunki pracy zespołu nauczycieli nowatorów przedmiotów elektrotechnicznych / Stanisław Głowacki.
Zawiera: S. 258-262 : Wytwarzanie materiałów dydaktycznych do przedmiotów elektronicznych w warunkach szkolnych / Ryszard Prześlak.
Zawiera: S. 263-269 : Wykorzystanie mikrokomputera w nauczaniu przedmiotów zawodowych / Dorota Biela.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 144-146.
Jakość w poradni publicznej?
Zawiera: Jakość pomocy psychologiczno-pedagogicznej jako usługi profesjonalnej: jakość usług, jakość w normach, czyli standardy, jakość w relacjach, jakość w percepcji klienta.
Zawiera: Systemy jakości - różne rozwiązania, standardowy system jakości ISO 9001, kompleksowe zarządzanie jakością (TQM), Model Doskonałości EFQM, jakość pracy placówki oświatowej według rozporządzenia o nadzorze.
Zawiera: Budowanie w poradni systemu zapewniania jakości: przywództwo dyrektora, uczestnictwo wszystkich pracowników w działaniach projakościowych, ciągłość doskonalenia jakości, orientacja na klienta zewnętrzengo i wewnętrznego, misja i wizja poradni, polityka jakości, mierzenie jakości - skale pomiaru satysfakcji klienta, typu SERVQUAL, analiza dokumentów, hospitacja, ewaluacja, ankiety, badanie (mierzenie) jakości realcji w kontakcie pomocowym.
Zawiera: Zarządzanie jakością pracy poradni: strategie poprawy jakości, plannowanie poprawy jakości, - pięcioletni program rozwoju poradni, roczny program rozwoju poradni, dokumentacja.
Zawiera: Opinie klientów poradni psychologiczno-pedagogicznych - metoda badań ; Charakterystyki badanych prób klientów: pedagodzy szkolni, dyrektorzy szkół bez pedagoga szkolnego, nauczyciele, uczniowie, rodzice, organy samorządowe prowadzące poradnie psychologiczno-pedagogiczne, uwagi dotyczące reprezentatywności badanych prób.
Zawiera: Wyniki badań - uogólniony obraz funkcjonowania poradni psychologiczno-pedagogicznych: dostępność poradni, realizacja przez poradnie ich zadań statutowych i nie tylko statutowych, ocena pomocy świadczonej przez poradnie, inne opinie istotne z punktu widzenia jakości pracy poradni ; Porównanie opinii różnych grup klientów poradni ; Wnioski.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 388-390.
Zawiera: System oświaty i wychowania w PRL ; Zasady prawnoustrojowe systemu oświatowo-wychowawczego ; Założenia programowo-organizacyjne głównych ogniw systemu edukacji ; Perspektywy rozwoju i doskonalenia systemu oswiatowo-wychowawczego.
Zawiera: Administracja oswiatowa i jej zadania ; Miejsce administracji oswiatowej w systemie administracji państwowej ; Ministerstwo Edukacji Narodowej ; Kuratorium oświaty i wychowania ; Administracja oświatowa szczebla podstawowego ; Zasady i formy sprawowania nadzoru pedagogicznego.
Zawiera: Szkoła, jej zadania i organizacja pracy ; Prawne podstawy funkcjonowania szkół ; Zadania, organizacja i formy pracy szkół ; Rola i zadania dyrektora szkoły ; Rola i usprawnienia rady pedagogicznej ; Polityczne i społeczne organizacje nauczycieli i uczniów ; Komitety rodzicielskie i opiekuńcze.
Zawiera: Nauczyciel, jego rola i warsztat pracy ; Oczekiwania społeczne wobec nauczycieli ; Wybrane problemy pracy pedagogicznej nauczycieli.
Zawiera: Status prawnosłużbowy nauczycielskiego zawodu ; Zadania nauczyciela ; Kwalifikacje nauczycieli ; Stopnie specjalizacji zawodowej ; Warunki pracy i wynagrodzenia nauczycieli ; Nagrody i odznaczenia ; Stosunek pracy i odpowiedzialnośś służbowa nauczyciela ; Ocena pracy nauczyciela ; Uprawnienia specjalne, urlopy i ochrona zdrowia nauczycieli.
Zawiera: Rozwój nauczyciela w zawodzie ; Praca nad własnym rozwojem - warunkiem powodzenia w zawodzie nauczycielskim ; Samokształcenie nauczycieli ; Kształcenie i doskonlenie zawodowe naucyzcieli ; Zasady współżycia i współpracy w zespołach nauczycielskich ; Struktura zatrudnienia i kwalifikacji nauczycieli w roku szkolnym 1984/85.
Zawiera: Instytucje wspomagające pracę nauczyciela ; Instytuty naukowe ; Centralny Ośrodek Metodyczny Poradnictwa Wychowawczo-Zawodowego MEN ; Społeczno-zawodowy ruch postępu pedagogicznego ; Biblioteki pedagogiczne ; Wydawnictwa MEN.
Zawiera: Związek Nauczycielstwa Polskiego - zawodową organizacją nauczycieli ; Zawodowy ruch nauczycielski na ziemiach polskich do 1918 r. ; Zawodowy ruch nauczycieli polskich w latach 1918-1939 ; Związek Nauczycielstwa Polskiego w konspiracji. Tajna Organizacja Nauczycielska (1939-1945) ; Związeek Nauczycielstwa Polskiego w Polsce Ludowej ; Charakter, cele, środki i formy działalnosci oraz struktura organizacyjna ZNP ; Członkowie ZNP i ich uprawnienia.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 181-191.
Zawiera: Część I. Teoretyczne podstawy pedagogicznej diagnozy i profilaktyki zaburzeń odżywiania się u młodzieży szkolnej. Rozdział I Zaburzenia odżywiania się w ujęciu literatury psychologicznej i medycznej: Zaburzenia odżywiania się - wyjaśnienia terminologiczne, Anoreksja - charakterystyka zaburzenia (Kryteria rozpoznawania, Symptomatologia i przebieg, Uwarunkowania, Główne strategie w terapii); Bulimia - charakterystyka zaburzenia (Kryteria rozpoznawania, Symptomatologia i przebieg, Uwarunkowania, Główne strategie w terapii).
Zawiera: Rozdział II Diagnoza zaburzeń odżywiania się u młodzieży szkolnej w działalności pedagogicznej nauczycieli: Edukacyjny kontekst zaburzeń odżywania się, Pedagogiczna (nauczycielska) diagnoza zaburzeń odżywiania się u młodzieży szkolnej (Podstawowe zasady metodyczne dotyczące diagnozowania zaburzeń odżywiania się u młodzieży w środowisku szkolnym, Metody nauczycielskiej diagnozy zaburzeń odżywiania się, Etapy stawiania diagnozy).
Zawiera: Rozdział III Profilaktyka zaburzeń odżywania się młodzieży w środowisku szkolnym: Cele i zadania działalności profilaktycznej w szkole w zakresie zaburzeń odżywiania się, Role i zadania dyrektorów, pedagogów szkolnych, nauczycieli, wychowawców i rodziców w profilaktyce zaburzeń odżywiania się.
Zawiera: Część II Program profilaktyczny "Powstrzymać anoreksję i bulimię": Rozdział IV "Powstrzymać anoreksję i bulimię" - charakterystyka programu i jego realizacja (Cele i zadania programu, Treści programu, Zasady realizacji programu, Scenariusze zajęć szkoleniowych dla nauczycieli, wychowawców, pedagogów, dyrektorów i rodziców dotyczących problematyki zaburzeń odżywania się u młodzieży), Scenariusze zajęć psychoeduakcyjnych dla młodzieży dotyczących problematyki zaburzeń odżywiania się.
Zawiera: Rozdział V Przebieg i rezulaty realizacji programu "Powstrzymać anoreksję i bulimię" w świetle wyników badań empirycznych (Metodologia badań własnych, Analiza wyników badań - Przebieg realizacji programu i jego rezultaty w Szkole Podstawowej nr 29 im. Synów Pułku w Białymstoku, Przebieg realizacji programu i jego rezultaty w Publicznym Gimnazjum nr 20 w Białymstoku, Przebieg realizacji programu i jego rezultaty w IV Liceum Ogólnokształcącym im. Cypriana Kamila Norwida w Białymstoku).
Zawiera scenariusze zajęć: "Anoreksja psychiczna i bulimia psychiczna - charakterystyka zaburzeń", "Pedagogiczna diagnoza i profilaktyka zaburzeń odżywiania się", "Anoreksja psychiczna i bulimia psychiczna - choroby XXI wieku" - scenariusz dla rodziców, "Diagnozowanie zaburzeń odżywiania się u młodzieży" - scenariusz dla rodziców, "Jak osiągnąć w życiu sukces i nie zachorować?", "Wygląd własnego ciała na tle kanonów mody i urody XXI wieku", "Jedzenie - wróg czy przyjaciel?", "Anoreksja psychiczna - charakterystyka zaburzenia", "Bulimia psychiczna - charakterystyka zaburzenia".
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 183-190.
Zawiera: Problemy etyki zawodowej nauczyciela w świetle dotychczasowych badań ; Etyka zawodowa i etyka nauczycielska ; Wartości i normy moralne ; Obraz moralny nauczyciela na tle kształtowania się tego zawodu ; Uzasadnienie koncepcji etyki zawodu nauczyciela wynikajace ze specyfiki pracy pedagogicznej ; Praca nad sobą - moralnym obowiązkiem nauczyciela.
Zawiera: Metodologia badań ; Przedmiot, cele i problemy badawcze ; Zastosowane metody i techniki ; Dobór i interpretacja wskaźników ; Zakres i organizacja badań ; Charakterystyka terenu badań.
Zawiera: Aprobowane przez nauczycieli wartości i normy moralne ; Miejsce wartości moralnych w ogólnej hierarchii wartości nauczycieli ; Stopień aprobaty poszczególnych wartości i norm moralnych ; Sposób uzasadniania niektórych norm moralnych przez nauczycieli.
Zawiera: Postrzeganie nirm moralnych przez nauczycieli na podstawie przeprowadzonych badań ; Stopień przestrzegania norm moralnych w opinii samych nauczycieli ; Samoocena nauczycieli (ocena przestrzegania norm we własnym postępowaniu) ; Ocena postrzegania norm moralnych na podstawie zaobserwowanych zachowań innych nauczycieli w swoim środowisku ; Wypełnianie powinności moralnych przez nauczycieli w opinii osób majacych kontakt ze szkołą i możliwość obserwowania pracy nauczycielskiej ; przestrzeganie norm moralnych przez nauczycieli w ocenie bezpośredniego zwierzchnika - dyrektora szkoły ; Wypełnianie powinności moralnych przez nauczycieli w opinii rodziców uczniów ; Ocena przestrzegania przez nauczycieli niektórych norm moralnych w świetle obserwacji dokonanych przez studentów odbywających praktykę pedagogiczną w szkołach ; Zachowania nauczycieli wobec uczniów jako przejaw stosowania norm moralnych w praktyce wychowawczej na podstawie opinii uczniów.
Zawiera: Przyczyny naruszania przez nauczycieli norm moralnych wobec uczniów ; Przyczyny wewnętrzne tkwiące w samej osobowości nauczyciela ; Przyczyny związane z poziomem kwalifikacji zawodowych nauczycieli ; Przyczyny związane z czynnikami i uwarunkowaniami zewnętrznymi.
Zawiera: Uogólnienia i wnioski wynikajace z analizy literatury oraz przeprowadzonych badań.
Zawiera: 0.
Brak okładki
Książka
Kaseta
W koszyku
Wiersze recytuje: Anna Seniuk
Opracowanie kasety i opieka artystyczna: Krystyna Wasilewska; współpraca realizacyjna: Anna Osikowicz; realizator dźwięku Marcin Ejsmund
Kaseta tworzy komplet z podręcznikiem o tym samym tytule "Wesoła Szkoła. Kształcenie zintegrowane do klasy 2 część 1"
Montaż i mastering: I.M.I. Studio s.c
Piosenka powitanka / muz. J. Papaj, sł. A. Markowa; wyk. Chór dziecięcy "Ziarenko" p/k s. S. Żejmo : Dzien dobry, szkoło!/ T. Kubiak; rec. A. Seniuk : Nasze polskie ABC/ muz. M. Sawa, sł. Z. Stawecki; wyk. Dziecięcy chórze Szk. Podst. nr 37 w Bydgoszczy : Nasza szkoła jest wesoła/ muz. R. Twardowski, sł. S. Karaszewski; wyk. Chór dziecięcy "Ziarenko" p/k s. S. Żejmo : Piosenka o ruchu drogowym/ muz. S. Matecki, sł. W. Anielewska; wyk. Chór dziecięcy "Ziarenko" p/k s. S. Żejmo : Piosenka o ruchu drogowym/ akompaniament, aranżacja P. Grinholc : Jadą rowery/ muz. F. Rybicki, sł. Z. Holska-Albekier; wyk. Chór dziecięcy "Ziarenko" p/k s. S. Żejmo : Jadą rowery/ akompaniament, aranżacja P. Grinholc : Dyżurny Ptyś/ K. Szpalski, M. Załuski; rec. A. Seniuk : Zabawa muzyczno-ruchowa/ muzyka, która zmienia charakter; oprac. i wykonanie P. Grinholc : Walc kwiatów z baletu Dziadek do orzechów/ P. Czajkowski; wyk. Philadelphia Orchestra p/d E. Ormandy; licencja Sony Music Polska : Rynek w Limoges z cyklu Obrazki z wystawy/ M. Musorgski; wyk. P. Paleczny (fortepian); licencja PR S.A : Na straganie/ J. Brzechwa; rec. A. Senniuk : Jesień/ muz. I Pffeifer, sł. H. Bechlerowa; wyk. Chór dziecięcy "Ziarenko" p/k s. S. Żejmo : Jesień u fryzjera/ D. Gellnerowa; rec. A. Senniuk : Pies na medal/ muz. A. Markiewicz, sł. W. Chotomska; wokalny zespół dziecięcy p/k U. Smoczyńskiej-Nachtman i zespół instrumentalny : Taniec kurcząt z cyklu Obrazki z wystawy/ M. Musorgski; wyk. P. Paleczny (fortepian); licencja PR S.A : Bydło z cyklu Obrazki z wystawy/ M. Musorgski; licencja DUX : Leń/ J. Brzechwa; rec. A Seniuk : Malarz/ muz. M. Niziurski, sł. B. Kossuth; wyk. Dziecięcy chór Szkoły Podstawowej nr 37 w Bydgoszczy : Każdy miesiąc kolor ma/ muz. E. Pałłasz, sł. A. Woj-Wojciechowska; wyk. Chór dziecięcy "Ziarenko" p/k s. S. Żejmo : Preludium Des-dur/ op.28 nr 15 Deszczowe (fragment)/ F. Chopin; wyk. E. Wolanin (fortepian) : Jesień z cyklu Cztery pory roku cz. I Allegro (fragment)/ A. Vivaldi; wyk. K.A. Kula (skrzypce), Orkiestra PR w Poznaniu p/d A. Duczmal; licencja PR S.A. : Jesień/ J. Czechowicz; rec. A. Senniuk : Pieśni żołnierskie : Serce w pałacu/ muz. i sł. M. Zieliński; wyk. B. Ładysz (bas), A. Płonczyński (fortepian) : Marsz Mokotowa/ muz. J. Markowski, sł. M. Jezierski; wyk CZAWP p/d B. Szulii; licencja PR S.A. : Deszcz jesienny deszcz/ muz. i sł. M. Matuszkiewicz; wyk. Zespół wokalno-instrumentalno "Czerwone Gitary"; licencja RP S.A : Ptaszarnia z cyklu Karnawał zwierząt/ K. Saint-Saens; wyk. Orkiestra Polskiego Radia w Krakowie, dyr. J. Katlewicz; licencja RP S.A : Odlot szpaków/ S. Pagaczewski; rec. A. Senniuk : Polonez warszawski/ muz. T. Sygietyński, sł. J. Ficowski; wyk. Państwowy Zespół Pieśni i Tańca "Mazowsze"; Licencja Polskie Nagrania : Na warszawskim moście/ muz. T. Sygietyński, sł. J. Ficowski; wyk. Chór dziecięcy "Ziarenko" p/k s. S. Żejmo : Na warszawskim moście/ akompaniament, aranżacja P. Grinholc : Pieśni legionowe : My, Pierwsza Brygada/ muz. autor nieznany, sł. T. Biernacki; A.T. Hałaciński; licencja TEDART : Piechota/ muz. L. Łusinko, sł. B. Lubicz-Zahorski; licencja TEDART : Przybyli ułani/ muz. autor nieznany, sł. F. Gwiżdż; wyk. Chór Warszawask Vars Cantabile p/d A. Janaszka, orkiestra p/d J. Tylmana; licencja TEDART : Słowa ojczyste/ H. Łochocka; rec. A. Seniuk : Piękna jest nasza ziemia/ C. Janczewski; rec. A. Seniuk : Mazurek Dąbrowskiego/ muz. autor nieznany, sł. J. Wybicki; wyk. RZA WP p/d B. Szulii; licencja RP S.A : Leć, rakieto!/ muz. A. Bloch, sł. M. Terlikowska; wyk. Chór dziecięcy "Ziarenko" p/k s. S. Żejmo : Leć,rakieto!/ akompaniament, aranżacja P. Grinholc : Pieśń jesienna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. T 2825 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 6-33 : Zabawa / Stanisława Lipina.
Zawiera: S. 34-62 : Zajęcia / Irena Dudzińska.
Zawiera: S. 63-92 : Praca dzieci / Stanisława Lipina.
Zawiera: S. 93-129 : Uroczystości w przedszkolu / Irena Dudzińska.
Zawiera: S. 132-160 : Wychowanie zdrowotne / Kazimiera Wlaźnik.
Zawiera: S. 162-168 : Znajomość zespołu dziecięcego podstawą wychowania społeczno-moralnego / Irena Dudzińska.
Zawiera: S. 169-192 : Kształtowanie postawy dziecka jako członka zbiorowości przedszkolnej / Irena Dudzińska.
Zawiera: S. 193-210 : Kształtowanie postawy dziecka jako członka środowiska pozaprzedszkolnego / Irena Dudzińska.
Zawiera: S. 211-219 : Kary i nagrody w wychowaniu przedszkolnym / Irena Dudzińska.
Zawiera: S. 220-226 : Przykłady realizacji wybranych zagadnień z wychowania społeczno-moralnego / Irena Dudzińska.
Zawiera: S. 228-242 : Zaznajamianie dzieci z otoczeniem społecznym i techniką / Irena Dudzińska.
Zawiera: S. 243-266 : Zaznajamianie dzieci z otoczeniem przyrodniczym / Roch Roszczak.
Zawiera: S. 267-287 : Aktywizowanie myślenia dzieci / Stanisława Lipina.
Zawiera: S. 288-314 : Kształtowanie pojęć matematycznych / Maria Fiedler.
Zawiera: S. 315-330 : Kształcenie komunikatywnej mowy dziecka / Halina Mystkowska.
Zawiera: S. 331-339 : Rozmowa jako sposób uściślania i wzbogacania wiadomości dzieci / Halina Mystkowska.
Zawiera: S. 342-357 : Metody wychowania estetycznego w przedszkolu / Stanisława Lipina.
Zawiera: S. 358-369 : Twórczość plastyczna w wychowaniu estetycznym / J. Cybulska.
Zawiera: S. 370-394 : Rola umuzykalniania w wychowaniu estetycznym / D. Malko.
Zawiera: S. 396-409 : Charakterystyczne tendencje w literaturze dziecięcej XIX i XX wieku / Halina Mystkowska.
Zawiera: S. 410-422 : Sposoby oceniania książek dla dzieci / Halina Mystkowska.
Zawiera: S. 422-435 : Rozwój zainteresowań książką u dzieci 3-7-letnich / Halina Mystkowska.
Zawiera: S. 436-455 : Korzystanie z książek w pracy przedszkolnej / Irena Dudzińska.
Zawiera: S. 458-469 : Przygotowanie dzieci do nauki w szkole / Irena Dudzińska.
Zawiera: S. 470-496 : Kierowanie procesem wychowawczo-dydaktycznym przez dyrektora placówki / Irena Dudzińska.
Zawiera: S. 517-526 : Organizacja pracy nauczyciela przedszkola / Irena Dudzińska.
Zawiera: S. 527-532 : Współpraca nauczyciela z rodzicami / Irena Dudzińska.
Zawiera: S. 533-554 : Wprowadzenie do zagadnień nauczania początkowego / Ryszard Więckowski.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 265-277.
Zawiera: Rozdz. 1. Edukacja i nauczyciel wobec wyzwań rozwoju i emancypacji środowisk wiejskich ; Edukacja jako czynnik rozwoju społecznego i emancypacji ; Wybrane stanowiska teoretyczne wobec nierówności społeczno-edukacyjnych oraz wyrównywania szans edukacyjnych ; Wieś jako środowisko życia i rozwoju mieszkańców oraz kierunki jej przemian ; Sytuacja oświaty w środowisku wiejskim oraz jej oddziaływanie na dzieci i młodzież ; Ewolucja roli nauczyciela w działalności edukacyjnej na rzecz środowisk wiejskich - ujęcia teoretyczmne i wyniki badań.
Zawiera: Rozdz. 2. Procedury badań ; Problematyka badawcza i hipotezy ; Zmienne i wskaźniki ; Metody, techniki i narzędzia badawcze ; Zakres, organizacja i przebieg badań. Dobór próby badawczej ; Charakterystyka próby na tle populacji.
Zawiera: Rozdz. 3. Stan i uwarunkowania poziomów edukacyjnych gmin wiejskich w powiecie kieleckim ; Charakterystyka czynników wpływających na wysoki poziom edukacyjny środowisk wiejskich ; Zaangażowanie całej społeczności jako czynnik decydujący o jakości edukacji środowiska A ; Aktywność "oddolna" motorem rozwoju edukacji gminy B ; Charakterystyka czynników warunkujących przeciętny poziom edukacyjny środowisk ; Rozbudzanie świadomości mieszkańców jako czynnik podnoszenia poziomu edukacyjnego środowiska C ; Działalność kulturalna kształtująca środowisko D ; Projekty edukacyjne jako bodziec zwiększający szanse rozwojowe gminy E ; Charakterystyka czynników wpływających na obniżony poziom edukacyjny środowisk ; Wewnętrzne spory jako przyczyna degradująca jako przyczyna degradująca jakość edukacji w środowiskach F i G.
Zawiera: Rozdz. 4. Analiza potencjalnego i realnego uczestnictwa nauczycieli w pokonywaniu barier edukacyjnych ; Wiedza nauczycieli o przeszkodach edukacyjnych ; Motywacja emancypacyjna nauczycieli ; Działalność kompensacyjna nauczycieli ; Analiza zależności pomiędzy poziomem edukacyjnym środowiska a udziałem nauczycieli w wyrównywaniu szans edukacyjnych.
Zawiera: Aneks: Wzory narzędzi badawczych (Test Znajomości Wyrównywania Szans, Skala Motywacji, Kwestionariusz Ankiety - Działalność Kompensacyjna, Przewodnik do analizy dokumentów szkolnych i gminnych, Kwestionariusz wywiadu z dyrektorem szkoły, Kwestionariusz wywiadu z urzędnikiem gminy.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 10-11 : Test dotyczący dzieci osób z problemami alkoholowymi.
Zawiera: S. 12-17 : Przedmowa / Migs Woodside.
Zawiera: S. 18-21 : Wstęp : mali zakładnicy.
Zawiera: S. 23-50 : Rodział I. Życie i przetrwanie w rodzinie alkoholowej (Przypadek 1-1 : wszystko o mnie : wyznanie dyrektora cyrku ; Jak żyć i przetrwać w rodzinie alkoholowej ; Alkoholizm jako choroba rodzinna ; Role pozwalające przetrwać w rodzinie alkoholowej ; Wskazówki dla osób pracujących z dziećmi i młodzieżą ; Nadzieja dla dzieci alkoholików).
Zawiera: S. 51-78 : Rodział II. Przystosowanie psychiczne dzieci alkoholików (Przypadek 2-1 ; Przystosowanie psychiczne dzieci alkoholików ; Psychiczne pole bitwy ; Rozwój systemu zaprzeczeń ; Profil psychologiczny rodzin alkoholowych ; Urazy emocjonalne ; Funkcjonowanie psychiczne ; Wskazówki dla osób pracujących z dziećmi i młodzieżą).
Zawiera: S. 79-105 : Rozdział III. Zdrowie i bezpieczeństwo (Przypadek 3-1 ; Zdrowie i bezpieczeństwo ; Alkoholowy Zespół Płodowy ; Zaburzenia psychosomatyczne ; Zachowania kompulsywne ; Przemoc fizyczna i wykorzystywanie seksualne ; Dziecko alkoholika z kluczem na szyi ; Rady dla osób pracujących z dziećmi i młodzieżą).
Zawiera: S. 106-126 : Rozdział IV. Kłopoty z nauką i zachowaniem (Przypadek 4-1 ; Kłopoty z nauką i zachowaniem ; Ojcowie alkoholicy i postępy w nauce ; Matki alkoholiczki i postępy dzieci w szkole ; Płeć dziecka a wyniki w nauce ; Ubóstwo a wyniki w nauce ; Przyczyny słabych wyników ; Samobójstwo ; Zaburzenia rozwoju i zachowania odbiegające od normy ; Wskazówki dla osób pracujących z dziećmi i młodzieżą).
Zawiera: S. 127-148 : Rozdział V. Rozpoznawanie dzieci alkoholików w wieku przedszkolnym (Przypadek 5-1 ; Rozpoznawanie dzieci alkoholików w wieku przedszkolnym ; Potrzeba wczesnej identyfikacji ; Przeszkody utrudniające wczesne wykrywanie ; Monitorowanie codziennych rutynowych czynności ; Obserwacja zabawy ; Ocena przystosowania emocjonalnego ; Obserwowanie rodziców ; Rady dla osób zajmujących się małymi dziećmi).
Zawiera: S. 149-179 : Rozdział VI. Rozpoznawanie dzieci alkoholików wśród uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych (Przpadek 6-1 ; Rozpoznawanie dzieci alkoholików wśród uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych ; Przeszkody w rozpoznawaniu starszych dzieci ; Waga rozpoznania ; Rozpoznanie na podstawie obserwacji ; Rozpoznawanie za pomocą standardowych procedur ; Autoidentyfikacja ; Identyfikacja dorosłych dzieci alkoholików, które pracują z dziećmi i młodzieżą ; Dodatek 6A : Cechy charakterystyczne dorosłych dzieci alkoholików ; Dodatek 6B : Oznaki choroby alkoholowej).
Zawiera: S. 180-202 : Rozdział VII. Programy skuteczne w pracy z dziećmi alkoholików (Przypadek 7-1 ; Programy skuteczne w pracy z dziećmi alkoholików ; Programy psychoedukacyjne ; Cele programu ; Ewaluacja programu ; Wskazówki dla osób pracujących z dziećmi i młodzieżą).
Zawiera: S. 203-229 : Rozdział VIII. Strategie terapeutyczne dla dzieci alkoholików (Przypadek 8-1 ; Strategie terapeutyczne dla dzieci alkoholików ; Terapeutyczne wartość zabawy ; Twórcze sposoby rozładowania napięcia ; Biblioterapia ; Scenki filmowe ; Praca w grupie ; Terapia dostosowania do potrzeb dzieci ; Rady dla osób prowadzących zajęcia z dziećmi i młodzieżą).
Zawiera: S. 230-257 : Rozdział IX : Międzypokoleniowe przenoszenie alkoholizmu (Przypadek 9-1 ; Międzypokoleniowe przenoszenie alkoholizmu ; Dynamika rodzinna ; Drogi rozwojowe dzieci alkoholików ; Predyspozycje genetyczne ; Genogramy ; Nowy początek).
Zawiera: S. 258-261 : Dodatek : odpowiedzi na pytania stawiane przez dzieci alkoholików.
Życie i przetrwanie w rodzinie alkoholowej. Dzieci alkoholików: zdrowie i bezpieczeństwo, kłopoty z nauką i zachowaniem, terapia. Rozpoznawanie dzieci alkoholików w wieku przedszkolnym, wśród uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Programy do pracy z dziećmi alkoholików. Międzypokoleniowe przenoszenie alkoholizmu.
Książka
W koszyku
(Biblioteka Wychowawcy)
Temat
Symbol UKD: 37.064.2
Tyt. oryg.: "Setting limits in the classroom : how to move beyond the dance of discipline in today's classroom" 2003.
Zawiera: Tworzenie sprawnie działającej struktury ; Jak nauczyciele uczą swoich zasad: podejście przyzwalające, restrykcyjne, mieszane, demokratyczne ; W jaki sposób dzieci uczą się Twoich zasad: dlaczego nauczanie i uczenie się zawodzą, dlaczego granice są ważne, testowanie granic - jak dzieci prowadzą eksperymenty, to co robimy jest tym, czego się uczymy, nauka w domu wpływa na naukę w szkole, skuteczne nauczanie zasad.
Zawiera: Klasowy taniec nieskutecznej dyscypliny: taniec przyzwolenia, retrykcyjny, mieszany ; Budowanie czytelnych komunikatów ; Powstrzymywanie prób sił przed ich rozpoczęciem: gdy uczniowie nie słuchają, upewnij się, gdy spierają się z Tobą, zastosuj technikę przecięcia, gdy są zdenerwowani, pomóż im ochłonąć, gdy rzucają wyzwania, zaoferuj im ograniczony wybór.
Zawiera: Jak wspierać zasady za pomocą konsekwencji? Dlaczego konsekwencje są ważne ; Sposób stosowania konsekwencji decyduje o ich skuteczności ; Konsekwencje naturalne: nauka poprzez naturalne doświadczenie ; Konsekwencje logiczne: nauka poprzez doświadczenie zorganizowane.
Zawiera: Dwuetapowa procedura przerwy- wskazówki dotyczące skutecznego stosowania ; Jak radzić sobie z zachowaniem ekstremalnym? - względy prawne i bezpieczeństwa, zachowanie skrajnie wyzywające, niebezpieczne i destrukcyjne, rękoczyny lub zachowanie agresywne.
Zawiera: Korzystanie z dodatkowego wsparcia: błędy wzmocnienia w gabinecie dyrektora, rola dyrekcji w procesie wychowawczym, wyzwania, jakim musi sprostać dyrekcja ; Zachęcanie do współpracy - rola pozytywnej motywacji: motywacja a wytyczanie granic, negatywne komunikaty wywołują opór, pozytywne - zachęcają do współpracy, angażowanie rodziców.
Zawiera: Czas preferowanych zajęć: niekończący się prezent motywacyjny: jak działa metoda CPZ, rola nauczyciela, rola uczniów.
Zawiera: Kształcenie umiejętności: dawanie przykładu jest najskutecniejsze ; Czasami dostarczenie informacji nie wystarczy ; Poznanie możliwości działania ; Rozbicie umiejętności na możliwe do nauczenia kroki ; Zachowanie korygujące, dostarczające wzoru do naśladowania ; Dostrzeganie sukcesów dzieci.
Zawiera: Rozwiązywanie problemów z odrabianiem lekcji.
Zawiera: Opracowywanie szkolnego planu wychowawczego: pomoc wychowawcza z perspektywy organizacyjnej, jak skuteczny jest Twój szkolny program wychowawczy, praktyki wychowawcze poza klasą (poziom ogólnoszkolny), elementy skutecznego programu wychowawczego, zasady kierujące Twoją pracą naprawczą, satysfakcja z korzyści.
Zawiera: Aneks: Od czego zacząć sugesti? Przewodnik dla nauczycielskiej grupy szkoleniowej.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej