Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(54)
Forma i typ
Książki
(43)
Artykuły
(8)
Publikacje naukowe
(4)
Czasopisma
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(12)
tylko na miejscu
(12)
wypożyczone
(1)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(3)
Kielce - Czytelnia
(5)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(3)
Busko zdrój - czytelnia
(5)
Końskie - wypożyczalnia
(2)
Ostrowiec - czytelnia
(1)
Pińczów - czytelnia
(1)
Sandomierz - czytelnia
(1)
Staszów - wypożyczalnia
(3)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(1)
Autor
Rottermund Jerzy
(5)
Gajdzica Zenon
(4)
Rutkowski Mirosław (nauki pedagogiczne)
(3)
Kosakowski Czesław (1940- )
(2)
Krause Amadeusz
(2)
Nowicka Agnieszka (pedagogika)
(2)
Żuraw Hanna
(2)
Abbeduto Leonard
(1)
Adamczyk Barbara
(1)
Adamczyk Grażyna. Kształcenie zawodowe osób z umiarkowanym i znacznym upośledzeniem umysłowym
(1)
Alberska Małgorzata
(1)
Anasz Marian
(1)
Antoszewska Beata
(1)
Armstrong Carol L. (1969-)
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Besz Aleksandra
(1)
Białobrzewska Paulina
(1)
Boksa Ewa
(1)
Borkowska Maria
(1)
Brachaczek Zdzisław. Wybrane działania na rzecz osób niepełnosprawnych w Ustroniu
(1)
Bręczewski Grzegorz
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Czerw-Bajer Monika
(1)
Davis Robert N
(1)
Deutsch Gayle K
(1)
Duda Wioletta
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna
(1)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gajdzica Zenon (1970- )
(1)
Garbat Marcin
(1)
Garbat Marcin. Możliwości wsparcia osób niepełnosprawnych na rynku pracy
(1)
Giza Teresa
(1)
Gogół Edyta
(1)
Grochmal-Bach Bożena
(1)
Grzebinoga Anna
(1)
Gulda Mieczysław. Socjalizacja osób niepełnosprawnych
(1)
Harciarek Michał
(1)
Hopkins Ramona O
(1)
Hulek Aleksander
(1)
Hučik Ján. Czynniki warunkujące przygotowanie do zawodu osób niepełnosprawnych umysłowo
(1)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(1)
Kielak Józefa. Problemy w edukacji, rehabilitacji i socjalizacji dzieci niepełnosprawnych na przykładzie Szkoły Podstawowej nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Raciborzu
(1)
Klinik Anna
(1)
Klinik Bartosz. Społeczeństwo multimedialne a praca osoby niepełnosprawnej
(1)
Kogut Anna (prawo)
(1)
Kowalik Stanisław (pedagogika)
(1)
Krośniak-Kiszka Beata. Drogi edukacyjne uczniów z głębszym i głębokim deficytem intelektualnym - między teorią a praktyką
(1)
Kuczkowski Jerzy
(1)
Kukla Daniel
(1)
Kulesza Ewa Maria
(1)
Kurtek Paweł
(1)
Kwaśniewska Grażyna
(1)
Kysučan Jaroslav. Działalność robocza i przygotowanie zawodowe jako czynnik rozwoju umiejętności społecznych młodzieży z upośledzeniem umysłowym
(1)
Loska Magdalena
(1)
Majewicz Piotr
(1)
Matasow Jurij T
(1)
Mańczak Małgorzata
(1)
McDuffie Andrea
(1)
Meager Michael R
(1)
Meere Jaap J. van der
(1)
Meyer John Stirling
(1)
Michalska Agata
(1)
Mikruta Adam
(1)
Milewski Stanisław (1956- )
(1)
Minniti Nancy
(1)
Morris Terri
(1)
Morrow Lisa
(1)
Mroziak Barbara
(1)
Nowak Anna
(1)
Ochonczenko Helena
(1)
Olszewski Sławomir. Rozważania na temat zdobywania kwalifikacji zawodowych przez młodzież upośledzoną umysłowo w stopniu lekkim
(1)
Ozga Anna
(1)
Palak Zofia
(1)
Parys Katarzyna. Rozważania na temat zdobywania kwalifikacji zawodowych przez młodzież upośledzoną umysłowo w stopniu lekkim
(1)
Peralta Cecilia
(1)
Pilecka Władysława (1948- )
(1)
Pirila Silja
(1)
Porąbaniec Małgorzata
(1)
Rostain Anthony L
(1)
Rottermund Jerzy. Terapia zajęciowa przyczynkiem do samodzielności
(1)
Sakowicz Tadeusz
(1)
Sanchez Bloom Juliana
(1)
Sierpowska Iwona
(1)
Smith Sabrina E
(1)
Sowa Józef
(1)
Staręga-Piasek Joanna (1939- )
(1)
Stąpór Maria Jolanta
(1)
Stępień Beata. Problemy w edukacji, rehabilitacji i socjalizacji dzieci niepełnosprawnych na przykładzie Szkoły Podstawowej nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Raciborzu
(1)
Szostak Agata
(1)
Sęk Helena (1938- )
(1)
Teodorczyk Marcin
(1)
Townsend Jeanne
(1)
Tracy Joseph I
(1)
Tylewska-Nowak Beata. Droga do dorosłości osób z głębszą niepełnosprawnością
(1)
Waldstein Shari R
(1)
Weissbrot-Koziarska Anna
(1)
Westerfield Marissa
(1)
Wojnarska Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(23)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(53)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(54)
Odbiorca
Niepełnosprawni intelektualnie
(1)
Temat
Niepełnosprawni
(28)
Wsparcie społeczne
(7)
Dziecko niepełnosprawne
(6)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(5)
Osoby z niepełnosprawnością
(5)
Rehabilitacja (med.)
(5)
Autyzm
(4)
Dziecko autystyczne
(4)
Integracja społeczna
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Dziecko
(3)
Mowa
(3)
Opieka społeczna
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Rehabilitacja społeczna
(3)
Arteterapia
(2)
Biblioterapia
(2)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(2)
Głusi
(2)
Hipoterapia
(2)
Hipotonia
(2)
Kinezyterapia
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Ludzie starzy
(2)
Muzykoterapia
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niepełnosprawni ruchowo
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Niepełnosprawność
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Niewidomi
(2)
Nowotwory
(2)
Osobowość
(2)
Postawy
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
Rodzina
(2)
Studium przypadku
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Wolontariat
(2)
Absolwenci szkół specjalnych
(1)
Adaptacja
(1)
Adolescencja
(1)
Afazja
(1)
Affolter, Felicie
(1)
Agresja
(1)
Akceptacja
(1)
Alalia
(1)
Alkoholizm
(1)
Anoksja
(1)
Bezdech senny obturacyjny
(1)
Biegły psycholog
(1)
Borderline
(1)
Ból głowy
(1)
Choroba Heinego-Medina
(1)
Choroby genetyczne
(1)
Chorzy na cukrzycę
(1)
Chorzy przewlekle zob. też Młodzież chora przewlekle
(1)
Cukrzyca zob. też Chorzy na cukrzycę
(1)
Czasopisma
(1)
Czytelnictwo
(1)
Dega, Wiktor (1896-1995)
(1)
Depresja
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dogoterapia
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Dysartria
(1)
Dysfagia
(1)
Dyskalkulia
(1)
Dyslalia
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dyzartria
(1)
Dziecko autystyczne w rodzinie
(1)
Dziecko głuchoniewidome
(1)
Dziecko niepełnosprawne intelektualnie
(1)
Dziecko upośledzone fizycznie
(1)
Dziecko z SMA zob. też Dziecko z rdzeniowym zanikiem mięśni
(1)
Dziecko z Zespołem Downa
(1)
Dziecko z Zespołem Pataua
(1)
Dziecko z chorobą Werdniga-Hoffmana
(1)
Dziecko z chorobą von Recklinghausena
(1)
Dziecko z hipotonią posturalna
(1)
Dziecko z mózgowym porażeniem dziecięcym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością sprzężoną
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
Dziecko z rdzeniowym zanikiem mięśni
(1)
Dziecko z tracheostomią
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko z zespołem chromosomowym
(1)
Echa Tygodnia (progr. telewiz.)
(1)
Film oświatowy
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Fizyka
(1)
Fizykoterapia
(1)
Gminny Zespół Szkół w Łagowie (woj. świętokrzyskie)
(1)
Gry komputerowe
(1)
Gunzburg, H. C.
(1)
Głos
(1)
Temat: czas
1989-
(5)
2001-0
(5)
2001-
(2)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(3)
Chmielnik (woj. świętokrzyskie)
(1)
Cudzynowice (woj. świętokrzyskie)
(1)
Mazury
(1)
Małogoszcz (woj. świętokrzyskie)
(1)
Ostrowiec, Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Pińczów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Polska
(1)
Stargard (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Słowenia
(1)
Warmia
(1)
Węgry
(1)
Łagów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Monografia
(3)
Podręczniki
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Bibliografia
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Raport z badań
(1)
Słowniki polskie
(1)
Słowniki terminologiczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Edukacja i pedagogika
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
54 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy hasłach.
Zawiera: S. 7-10 : Aspiracje / Beata Górnicka.
Zawiera: S. 11-16 : Aspiracje klientów pomocy społecznej / Beata Górnicka.
Zawiera: S. 16-19 : Centrum kształcenia ustawicznego / Lidia Kataryńczul-Mania.
Zawiera: S. 20-22 : Dom dziecka / Patrycja Kaszubska.
Zawiera: S. 22-24 : Domowy trening wideo / Małgorzata Ciczkowska-Giedziun.
Zawiera: S. 24-26 : Edukacja zdrowotna / Norbert Pikuła.
Zawiera: S. 26-29 : Gender w pracy socjalnej / Lidia Willan-Horla, Małgorzata Ciczkowska-Giedziun.
Zawiera: S. 29-31 : Genogram / Małgorzata Ciczkowska-Giedziun.
Zawiera: S. 31-36 : Grupa usamodzielnienia / Beata Górnicka.
Zawiera: S. 36-38 : Grupy samopomocowe / Weronika Pańków.
Zawiera: S. 38-41 : Inkluzja społeczna / Marta Czechowska-Bieluga.
Zawiera: S. 41-42 : Interwencja kryzysowa / Katarzyna Białożyt.
Zawiera: S. 43-48 : Jakość życia / Beata Górnicka.
Zawiera: S. 48-50 : Kapitał ludzki / Katarzyna Szymańska-Zybertowicz.
Zawiera: S. 50-52 : Kapitał społeczny / Anna Kanios.
Zawiera: S. 53-55 : Klasa integracyjna / Eugenia Karcz-Taranowicz.
Zawiera: S. 55-58 : Kodeks etyczny rodzin zastępczych / Iwona Dąbrowska-Jabłońska.
Zawiera: S. 58-60 : Kompetencje kierownika w organizacji / Stanisław Korczyński.
Zawiera: S. 61-64 : Komputerowe techniki w pracy socjalnej / Marek Mariusz Tytko.
Zawiera: S. 65-67 : Kształcenie dorosłych / Eugenia Karcz-Taranowicz.
Zawiera: S. 67-71 : Mediacja / Monika Noszczyk-Bernasiewicz.
Zawiera: S. 71-74 : Mentoring - Mentor / Daniel Wiśniewski.
Zawiera: S. 74-76 : Metoda grupowa / Anna Kanios.
Zawiera: S. 76-78 : Metoda organizowania środowiska / Anna Kanios.
Zawiera: S. 78-80 : Metoda pracy z indywidualnym przypadkiem / Metoda indywidualnego przypadku / Norbert Pikuła.
Zawiera: S. 80-84 : Mieszkanie chronione / Beata Górnicka.
Zawiera: S. 85-87 : Motywacja i motywowanie w organizacji / Stanisław Korczyński.
Zawiera: S. 87-90 : Niepełnosprawność / Jarosław Czepczarz.
Zawiera: S. 90-98 : Niepełnosprawność intelektualna (Upośledzenie umysłowe) / Beata Górnicka.
Zawiera: S. 98-110 : Pedagogika kultury / Krystyna Nowak-Wolna.
Zawiera: S. 110-117 : Plany życiowe / Beata Górnicka.
Zawiera: S. 118-121 : Pomoc postpenitencjarna / Sławomir Śliwa.
Zawiera: S. 121-123 : Refleksyjność w pracy socjalnej / Bożena Chrostowska, Małgorzata Ciczkowska-Giedziun.
Zawiera: S. 123-125 : Rehabilitacja / Jarosław Czepczarz.
Zawiera: S. 125-129 : Rodzinny wywiad środowiskowy / Anna Weissbrot-Koziarska.
Zawiera: S. 129-133 : Sens życia / Jarosław Czepczarz.
Zawiera: S. 133-136 : Standardy opieki zastępczej w Europie "Jakość dla dzieci" / Iwona Dąbrowska-Jabłońska.
Zawiera: S. 136-138 : Superwizja / Marta Czechowska-Bieluga.
Zawiera: S. 138-140 : Uniwersytet trzeciego wieku / Beata Zięba-Kołodziej.
Zawiera: S. 140-146 : Usamodzielnienie / Beata Górnicka.
Zawiera: S. 146-148 : Wartości / Jarosław Czepczarz.
Zawiera: S. 148-151 : Wsparcie społeczne / Małgorzata Ciczkowska-Giedziun.
Zawiera: S. 151-154 : Wykluczenie społeczne / Anna Kanios.
Zawiera: S. 154-156 : Wzmocnienie jako środek motywacyjny / Stanisław Korczyński.
Zawiera: S. 156-158 : Zachowania prozdrowotne / Katarzyna Białożyt.
Zawiera: S. 158-161 : Zasoby rodzinne / Małgorzata Ciczkowska-Giedziun.
Zawiera: S. 161-163 : Zmiana społeczna / Katarzyna Szymańska-Zybertowicz.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28612 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 252029/czyt.37 Projekt...UE (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 252028/czyt.37 Projekt...UE (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 245-[246].
Zawiera: S. 9-11 : Niepełnosprawność - definicja, podział na grupy / Maria Borkowska.
Zawiera: S. 12-18 : Rehabilitacja - definicja, cele i zadania / Maria Borkowska.
Zawiera: S. 18-21 : Kinezyterapia / Maria Borkowska.
Zawiera: S. 21-26 : Fizykoterapia / Maria Borkowska.
Zawiera: S. 26-29 : Masaż / Maria Borkowska.
Zawiera: S. 29-36 : Stymulacja dotykowa. Masaż Shantali / Irmina Derulska.
Zawiera: S. 37-39 : Inne rodzaje zabiegów stosowanych w rehabilitacji / Maria Borkowska.
Zawiera: S. 40-45 : Rozwój ruchowy dziecka w pierwszym roku życia. Podstawowe wiadomości ogólne / Maria Borkowska.
Zawiera: S. 45-54 : Zmiany zachodzące w reakcjach odruchowych w czasie rozwoju dziecka i najczęstsze ich zaburzenia / Maria Borkowska.
Zawiera: S. 54-75 : Napięcie mięśni, jego zaburzenia oraz zakresy ruchów w stawach / Maria Borkowska.
Zawiera: S. 76-82 : Rozwój integracji czynności zmysłowo-ruchowych (Sensory Integration) / Maria Borkowska.
Zawiera: S. 83-84 : Najczęściej stosowane metody usprawniania ruchowego dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi / Maria Borkowska.
Zawiera: S. 85-89 : Metoda NDT-Bobath / Maria Borkowska.
Zawiera: S. 89-94 : Metoda Petö / Irmina Derulska.
Zawiera: S. 95-98 : Model Portage - wczesna interwencja oparta na leczeniu domowym / Maria Borkowska.
Zawiera: S. 98-101 : Metoda Vaclava Vojty / Maria Borkowska.
Zawiera: S. 101-105 : Metoda Glenna Domana / Maria Borkowska.
Zawiera: S. 106-115 : Kinezyterapia psychoruchowa / Irmina Derulska.
Zawiera: S. 116-145 : Postępowanie leczniczo-usprawniające u dzieci z rozszczepem kręgosłupa, przepukliną oponową i oponowo-rdzeniową / Bogusław Skórzak.
Zawiera: S. 146-168 : Usprawnianie czynności związanych z karmieniem i samodzielnym jedzeniem dzieci niepełnosprawnych / Maria Borkowska.
Zawiera: S. 169-171 : Pielęgnacja jamy ustnej / Anna Górzyńska.
Zawiera: S. 172-190 : Usprawnianie czynności rąk / Halina Schmidt.
Zawiera: S. 191-194 : Ćwiczenia oddechowe i relaksacyjne / Halina Schmidt.
Zawiera: S. 194-208 : Ćwiczenia równoważne / Halina Schmidt.
Zawiera: S. 208-212 : Ćwiczenia wyrabiające odruch podporu na kończynach górnych / Halina Schmidt.
Zawiera: S. 213-219 : Nauka ubierania i rozbierania się dzieci niepełnosprawnych / Anna Górzyńska.
Zawiera: S. 220-229 : Ćwiczenia w wodzie / Maria Borkowska.
Zawiera: S. 230-236 : Hipoterapia / Hanna Eysymont.
Zawiera: S. 237-241 : Pomoce ortopedyczne w usprawnianiu dzieci / Anna Górzyńska.
Zawiera: S. 242-244 : Słowniczek terminów medycznych i skrótów.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 42643 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; t. 9)
Zawiera: S. 11-17 : Zastosowanie wybranych nurtów psychoanalizy w kształceniu studentów kierunków medycznych / Bogusław Stelcer.
Zawiera: S. 19-27 : Kultura jako kategoria myślenia w studiach nad niepełnosprawnością intelektualną i rehabilitacją / Sławomira Sadowska.
Zawiera: S. 29-37 : O autorewalidacji jako efekcie i drodze ku podmiotowości oraz autonomii osoby z niepełnosprawnością / Adam Mikrut.
Zawiera: S. 39-45 : Program Zdrowi sportowcy Olimpiad Specjalnych jednym z ważnych elementów profilaktyki zdrowotnej osób z niepełnosprawnością intelektualną / Wojciech Wieczorek.
Zawiera: S. 47-54 : Prozdrowotna rola programu Zdrowi sportowcy Olimpiad Specjalnych na przykładzie oceny postawy ciała - doniesienia wstępne / Andrzej Myśliwiec.
Zawiera: S. 55-65 : Poziom wiedzy zdrowotnej a samoocena zdrowia osób niepełnosprawnych w starszym wieku / Urszula Kwapisz.
Zawiera: S. 67-70 : Skojarzona rehabilitacja ruchowa i kognitywna u pacjentów po przebytym udarze mózgu / Agnieszka Bogunia.
Zawiera: S. 71-81 : Zastosowanie własnych testów jedno- i oburęcznych w ocenie wyników usprawniania ręki u chorych po udarze mózgu / Beata Reguła.
Zawiera: S. 83-96 : Diagnoza i terapia małego dziecka / Małgorzata Kowalska-Kantyka.
Zawiera: S. 97-99 : Zespoły bólowe kręgosłupa lędźwiowego u dzieci i młodzieży / Wojciech Kilijan.
Zawiera: S. 101-107 : Rehabilitacja w dystrofii mięśniowej typu Duchenne'a / Sławomir Grzeszczyk
Zawiera: S. 109-118 : Potrzeby dzieci z dysfunkcją narządu ruchu / Joanna Konarska.
Zawiera: S. 119-122 : Usprawnianie funkcji poznawczych i kompetencji językowych w rehabilitacji poudarowej / Karolina Probosz.
Zawiera: S. 123-132 : Metody oceny zapotrzebowania chorych na opiekę długoterminową / Anna Ksykiewicz-Dorota.
Zawiera: S. 133-139 : Stosowanie metody Snoezelen w Republice Czeskiej / Kateȓina Janku.
Zawiera: S. 141-148 : Wpływ metody integracji sensoryczno-motorycznej na usprawnianie dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym / Teresa Gierok.
Zawiera: S. 149-157 : Miejsce edukacji zdrowotnej w kształceniu uczniów młodszych / Anna Gajdzica.
Zawiera: S. 159-170 : Być niepełnosprawnym - doświadczenia życiowe młodego mężczyzny z mózgowym porażeniem dziecięcym / Marta Jósewicz.
Zawiera: S. 171-181 : Proces rehabilitacji zorientowanej na zasoby osobowości, czyli wykorzystanie źródeł ujemnej entropii w praktyce pedagogicznej / Piotr Majewicz.
Zawiera: S. 183-192 : Postawa etyczna fizjoterapeuty w procesie rehabilitacji i socjalizacji osób z niepełnosprawnością / Magdalena Rusin.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 15-28 : Poczucie jakości życia niepełnosprawnych jako czynnik determinujący rozwój jednostki i jej postępy w zakresie rehabilitacji społeczno-zawodowej / Elżbieta M. Minczakiewicz.
Zawiera: S. 29-36 : Pozytywne postawy społeczne warunkiem skutecznej rehabilitacji osób niepełnosprawnych / Bogumiła Witkowska.
Zawiera: S. 37-45 : Zapomniani niepełnosprawni pacjenci / Józef Binnebesel.
Zawiera: S. 47-56 : Czy dzieci mają prawo do prawdy o chorobie? / Zbigniew Bohdan.
Zawiera: S. 57-66 : Psychologiczne wyznaczniki skutecznego zmagania się z chorobą i niepełnosprawnością / Bogusław Stelcer.
Zawiera: S. 67-78 : Choroba i uzdrowianie w wybranych fragmentach Biblii / Jan Piszczan.
Zawiera: S. 79-91 : Odwaga przezwyciężenia cierpienia, rozpaczy i defetyzmu w postawie osób niepełnosprawnych / Alicja Żywczok.
Zawiera: S. 93-103 : Fenomenologiczny aspekt niepełnosprawności / Mirosława Gawęcka.
Zawiera: S. 105-114 : Poczucie własnej wartości u dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną. Rola wychowawcza środowiska integracyjnego.
Zawiera: S. 115-128 : Status osoby niepełnosprawnej / Barbara Gramlewicz.
Zawiera: S. 129-137 : Rola pediatry we wczesnym wykrywaniu zaburzeń rozwoju mowy / Izabela Antos.
Zawiera: S.139-148 : Zabawy słuchowe w rehabilitacji dzieci niesłyszących / Dorota Kornaś.
Zawiera: S. 149-155 : Zdrowie jako wartość w edukacji i socjalizacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną / Grażyna Gunia.
Zawiera: S. 157-168 : Metody terapii stosowane wobec dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce szkolnej. Propozycje programów stymulujących / Urszula Morcinek.
Zawiera: S. 169-176 : W kręgu sztuki i arteterapii. Słowa, które mają uzdrawiającą moc / Joanna Godawa.
Zawiera: S. 177-186 : Socjodrama sposobem na przekraczanie barier / Magdalena Lemańczyk.
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; nr 613.)
Na książce błędnie przypisany ISBN.
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: Uczeń z niepełnosprawnością w edukacji integracyjnej - diagnoza, organizacja i realizacja działań edukacyjno-terapeutycznych.
Zawiera: Diagnoza w procesie rehabilitacji i edukacji ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w szkole - zadania członków zespołu diagnozującego / Elżbieta Lubińska-Kościółek.
Zawiera: Współpracować aby aktywizować - jak organizować pracę w grupach i klasach integracyjnych / Teresa Olesińska-Pawlak, Anna Bombińska-Domżał.
Zawiera: Realizacja działań edukacyjnych przez pedagoga specjalnego i nauczyciela przedmiotu w klasie integracyjnej / Anna Bombińska-Domżał.
Zawiera: Aktywizacja uczniów z niepełnosprawnością w ramach różnych zajęć edukacyjnych.
Zawiera: Możliwości aktywizacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim na lekcjach języka polskiego / Janina Wyczesany.
Zawiera: Aktywizacja myślenia matematycznego uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Piotr Majewicz.
Zawiera: Aktywizacja ucznia niepełnosprawnego w procesie nabywania umiejętności z zakresu technologii informacyjnej / Agnieszka Buczek.
Zawiera: Praca nauczcyciela z uczniem z zaburzeniami psychicznymi / Anna Wójcik.
Zawiera: Uwarunkowania aktywizacji fizycznej i aktywność ruchowa uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej / Ewa Dyduch.
Zawiera: Ocenianie osiągnięć szkolnych uczniów z niepełnosprawnością / Adam Mikrut.
Zawiera: Możliwości rehabilitacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną poprzez przygotowanie do pracy / Janina Wyczesany.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Symbol UKD: 37.013.82
Bibliogr. s. 217-222.
Zawiera m.in.: Wprowadzenie 1. Pedagogika specjalna w procesie zmiany - od Historii szaleństwa Michela Foucaulta do Końca człowieka Francisa Fukuyamy ; Pytanie o potencjał transformacyjny pedagogiki specjalnej ; Zmiany w europejskiej i polskiej pedagogice specjalnej ; Od niechcianych szaleńców po eugenikę luksusu i postępu - ważne pytania na bliższą i dalszą przyszłość.
Zawiera m.in.: Wprowadzenie 2. Ku paradygmatyczności dyscyplin naukowych ; Wokół teorii Thomasa S. Kuhna - kłopot z paradygmatami w naukach społecznych ; Konsensus paradygmatyczny ; Paradygmaty w pedagogice ; Uspołecznienie paradygmatu ; Ryzyko fundamentalizmu paradygnmatycznego ; Po co pedagogice wielość paradygmatów?
Zawiera m.in.: Tło przeobrażeń paradygmatycznych związanych z niepełnosprawnością ; Rehabilitacja człowieka niepełnosprawnego ; Rewalidacja - rehabilitacja ; Ewolucja filozofii rewalidacyjnej ; Polskie zmiany "od góry" i "od dołu" ; Opieka w dorosłości jako "odkrycie rewalidacyjne" XXI wieku ; Pomiędzy teorią a praktyką rewalidacyjną ; Rehabilitacja kontra nauka ; Od instrumentalizmu rewalidacyjnego ku rehabilitacji funkcjonalnej.
Zawiera m.in.: Szkołą w dynamicznej fazie przejścia - zaniechania i absurdy ; W cieniu transformacji ustrojoweej ; Problemy zmian w środowisku nauczycielskim ; Nauczyciel - ofiara patologii akademickiej? ; O oświacie z urzędu ; Niefortunność reform ; Dydaktyka "na usługach" ; Profesjonalizacja niekompetencji.
Zawiera m.in.: Dziecko niepełnosprawne w integracji szkolnej ; Aktualizacja pojęcia integracjii szkolnej ; Postawy zmiany koncepcji edukacyjnej dzieci niepełnosprawnych ; Rekonstrukcja koncepcji ochronnych ; Zarys reformy szkolnictwa specjalnego w Polsce ; Powrót do nierozwiązanych dylematów ; Instrumentalizm dydaktyczny w pedagogice specjalnej ; Infantylizacja jako silne uzgodnienie paradygmatyczne ; Niepełnosprawność i specjaliści ; Koniec dyskryminacji podpartej naukową argumentacją? Paradygmatyczne konsekwencje uzgodnień.
Zawiera m.in.: Wychowanie - pedagogika specjalna w odwrocie? ; Czy mamy kryzys wychowania? Media - niebezpieczny sprzymierzeniec w wychowaniu ; Specyfika wychowania po wielkiej zmianie ; Szkoła a kryzys wychowania ; Wychowanie a nauczanie ; Wychowanie w pedagogice specjalnej - specefika i pochodne kryzysu ; Dziecko niepełnosprawne w procesie wychowania - błędy zaniechania.
Zawiera m.in.: Pedagogika specjalna i ryzyko paradygmatycznych uzgodnień ; Terminologiczna reprezentacja paradygmatów pedagogiki specjalnej ; Pojęcia a paradygmaty ; Obieg pojęć naznaczających ; Dziecko specjalnej troski ; Upośledzenie umysłowe ; Umysł kontra intelekt.
Zawiera m.in.: Zdiagnozowna odmienność jako podłoże konstrukcyjne paradygmatu ; Diagnoza jako reprezentacja paradygmatu ; Diagnostyczne dylematy ; Diagnoza niepełnosprawności w pedagogice specjalnej.
Zawiera m.in.: Paradygmaty a uzgodnienia społęczne na temat niepełnosprawności ; Paradygmaty a obiektywizacja wiedzy potocznej ; Stereotypy niepełnosprawności ; Inny w środowisku - hipoteza "złotego podziału" ; Tło i figura - społeczna lokalizacja niepełnosprawności ; Przeciwdziałanie stygmatyzacji.
Zawiera m.in.: Ryzyko konstruowania wiedzy o osobach niepełnosprawnych w pedagogice specjalnej ; Upośledzona dorosłość - wątki zaniedbane ; Instytucjonalne ujednolicenie dorosłości ; Infantylizacja jako silne uzgodnienie paradygmatyczne ; Niepełnosprawność i specjaliści ; Koniec dyskryminacji podpartej naukową argumentacją? Paradygmatyczne konsekwencje uzgodnień.
Zawiera m.in.: Paradygmaty pedagogiki specjalnej ; Paradygmatyczne poszukiwania w pedagogice specjalnej ; Od praktyki do nauki ; W poszukiwaniu pierwszego paradygmatu ; Trudności identyfikacji paradygmatycznej ; Uwagi do koncepcji paradygmatów Ireny Obuchowskiej.
Zawiera m.in.: Paradygmatyczne dezaktualizacje - biologizm i rehabilitacja : Dlaczego dezaktualizacja? Medyczny rodowód pedagogiki specjalnej ; Biologizm a społęczne postrzeganie niepełnosprawności ; Ukryta doktryna PRL Nowoczesny powrót do medykalizacji ; Dlaczego paradygmat biologiczny był szkodliwy ; Od biologizmu ku paradygmatowi rehabilitacyjnemu ; Następstwa dominacji filozofii rewalidacyjnej.
Zawiera m.in.: Paradygmatyczny kłopot z integracją ; Od postulatu do paradygmatu integracyjnego ; Specyfika zmiany paradygmatycznej a integracja ; Konsekwencje przyjętego paradygmatu - modele integracji ; Słuszna koncepcja - niesłuszne interpretacje? Integracja jako źródło dominacji i selekcji społecznej ; Jeśli nie paradygmat, to co z tą integracją?
Zawiera m.in.: Paradygmatyczne aktualizacje w pedagogice specjalnej ; Paradygmat humanistyczny i jego pochodne ; Istota paradygmatu humanistycznego ; Źródła oporu wobec paradygmatu humanistycznego w pedagogice specjalnej ; Przesłanki zmiany humanistycznej w pedagogice specjalnej ; Paradygmat humanistyczny w pedagogice specjalnej i jego konsekwencje.
Zawiera m.in.: Paradygman społeczny niepełnosprawności ; Istota społecznego paradygmatu niepełnosprawności ; Humanistyczny rodowód modelu niepełnosprawności ; Pomiędzy paradygmatem a modelem ; Następstwa społęcznegoparadygmatu niepełnosprawności.
Zawiera m.in.: Paradygmat normalizacji środowiska ; Wątpliwości pojęciowe normy i normalności ; Niepełnosprawność - ryzyko zakwalifikowania do grupy "nienormalnych" ; Norma w działaniach pedagogiki specjalnej ; Trudne poczatki procesu normalizacyjnego w Polsce ; Istota paradygmatu normalizacyjnego i jego konsekwencje.
Zawiera m.in.: Paradygmat emancypacyjny (podmiotowości i autonomii) ; Od przedmiotowości do podmiotowosci osoby niepełnosprawnej ; Autonomia i jej ponowne odkrycie ; Od autonomii i podmiotowości do specjalnej pedagogiki emancypacyjnej ; Ku paradygmatowi emancypacyjnemu.
Zawiera m.in.: Pedagogika specjalna w zmianie paradygmatycznej ; Zmiana zmianie nierówna ; Pomiędzy tradycjonalizmem a humanizmem ; Co zmieniają paradygmaty w pedagogice specjalnej?
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: PROBLEMATKA NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI W PRAWIE MIĘDZYNARODOWYM, EUROPEJSKIM I KRAJOWYM : Prawa osób niepełnosprawnych w międzynarodowych źródłach prawa, Prawa osób niepełnosprawnych w źródłach prawa europejskiego, Niepełnosprawność w systemie prawa krajowego, Prawa osób niepełnosprawnych w Konstytucji RP, Niepełnosprawność a ustawodawstwo.
Zawiera: POJĘCIE NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI I PROCEDURY ORZEKANIA O NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI : Niepełnosprawność a zasada równości wobec prawa, Pojęcie niepełnosprawności, Ustawowe przesłaniki niepełnosprawności, Postępowanie w sprawie orzekania o niepełnosprawności.
Zawiera: INSTYTUCJE REALIZUJĄCE ZADANIA NA RZECZ OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH : Pełnomocnik Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych, Krajowa Rada Konsultacyjna do Spraw osób Niepełnosprawnych, Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, Struktura organizacyjna PFRON, Gospodarka finansowa i zadania Funduszu, Instytucje realizujące zadania z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej na poziomie województwa, Zadania samorządu województwa i wojewody na rzecz osób niepełnosprawnych oraz ich finasowanie ze środków PFRON, Wojewódzkie zespoły do spraw orzekania o niepełnosprawności i wojewódzkie rady konsultacyjne do spraw osób niepełnosprawnych, Instytucje realizujące zadania z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej na poziomie powiatu, Zadania realizowane przez administrację powiatu na rzecz osób niepełnosprawnych, Powiatowe zespoły do spraw orzekania o niepełnosprawności i powiatowe rady konsultacyjne do spraw osób niepełnosprawnych.
Zawiera: EDUKACJA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH : Potrzeba i koncepcja kształcenia osób niepełnosprawnych, Modele kształcenia specjalnego, System kształcenia osób niepełnosprawnych, Rola publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, Organizacja kształcenia specjalnego osób niepełnosprawnych, Rozwiązania systemowe zapewniające edukację osobom najciężej niepełnosprawnym. Działania zmierzające do ograniczenia skutków niepełnosprawności, Szczególne uwarunkowania sytuacji edukacyjnej osób niepełnosprawnych, Edukacja osób z dysfunkcją wzroku, Rola edukacji i sportu w rehabilitacji osób niepełnosprawnych ruchowo, Wyrównanie szans edukacyjnych osób niepełnosprawnych, Edukacja zawodowa osób niepełnosprawnych.
Zawiera: ZATRUDNIANIE OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH. SYTUACJA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH NA OTWARTYM RYNKU PRACY : Status zakładów pracy chronionej na polskim rynku pracy, Uzyskanie statusu zakładu pracy chronionej, Przywileje pracodawców prowadzących zakłady pracy chronionej, Wskaźnik zatrudnienia. Wpłaty PFRON, Status zakładu aktywności zawodowej, Znaczenie WTZ w procesie zatrudnienia osoby niepełnopsrawnej, Organizacja WTZ, Funkcjonowanie i rola WTZ, Instrumenty wsparcia osób niepełnosprawnych podejmujących działaność gospodarczą, Szczególne uprawnienia pracowników niepełnosprawnych.
Zawiera: POZYCJA OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ W SYSTEMIE ZABEZPIECZNIA SPOŁECZNEGO : Niepełnosprawność a świadczenia z ubezpieczenia społecznego, Renta z tytułu niezdolnści do pracy i renta socjalna, Dodatek pielęgnacyjny, Świadczenie dla cywilnych niewidomych ofiar działań wojennych, Świadczenia rodzinne związane z niepełnosprawnością, Istota i rodzaje świadczeń rodzinnych, Zasiłek rodzinny oraz dodatek z tytułu kształecenia i rehabilitacji, Świadczenia opiekuńcze, Świadczenia z funduszu alimentacyjnego, Pomoc społeczna wobec osób niepełnosprawnych, NIepełnosprawność jako przesłanka przyznania świadczenia, Świadczenia pieniężne związane z niepełnosprawnością, Świadczenia niepieniężne związane z niepełnosprawnością, Opieka instytucjonalna nad osobami niepełnosprawnymi, Pozycja osób niepełnosprawnych w świetle ochrony prawa do mieszkania, Zatrudnianie socjalne osób niepełnosprawnych, Opieka zdrowotna nad osobami niepełnosprawnymi.
Zawiera: POZYCJA OSOSBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ W WYBRANYCH REGULACJACH PRAWNYCH : Sytuacja osób niepełnosprawnych w prawie cywilnym, Sytuacja osób niepełnosprawnych w prawie karnym, Ulgi przysługujące osobom niepełnosprawnym (ulgi podatkowe, na przejazdy środkami publicznego transportu, karta parkingowa, zwolnienia osób niepełnosprawnych z niektórych podatków i opłat, ulgi w korzystaniu z poczty, telekomunikacji, radia i telewizji), Prawa niepełnosprawnych wyborców, Niepełnosprawność a bariery architektoniczne, Osoba niepełnosprawna w sytuacji klęski żywiołowej.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; t. 11)
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: Wprowadzenie / Zenon Gajdzica.
Zawiera: Część I. Osoba niepełnosprawna w perspektywie przeżyć traumatycznych.
Zawiera: "Piętno" jako traumatyczny stan doznawanego upośledzenia społecznego (kontynuacja pilnej debaty nad oczekiwaną rehabilitacją społeczną osób przejawiających określoną ułomność) / Andrzej Radziewicz-Winnicki.
Zawiera: Kategorie opresyjne i nacechowane pozytywnie w deskrypcji sytuacji społecznej człowieka niepełnosprawnego / Zenon Gajdzica.
Zawiera: Niekorzystny wpływ traumatycznych wydarzeń życiowych na funkcjonowanie dzieci / Małgorzata Maria Dąbkowska.
Zawiera: Kilka obrazków z drogi życia - od piętna do akceptacji społecznej, czyli sytuacja matek dzieci niepełnosprawnych / Anna Gajdzica.
Zawiera: Macierzyństwo kobiet z niepełnosprawnością intelektualną w świetle badań własnych / Dorota Lizoń-Szłapowska.
Zawiera: Część II. Wybrane problemy postaw społecznych wobec ludzi niepełnosprawnych.
Zawiera: Postawy młodzieży gimnazjalnej wobec osób niepełnosprawnych - analiza porównawcza / Janina Wyczesany.
Zawiera: Kampanie medialne a postawy studentów pedagogiki wobec osób niepełnosprawnych / Alicja Hruzd, Ewa Ogrodzka-Mazur.
Zawiera: Młodzi niepełnosprawni - w obliczu antycypowanej przyszłości / Jolanta Suchodolska.
Zawiera: Część III. Człowiek niepełnosprawny w perspektywie wsparcia społecznego.
Zawiera: Niepełnosprawność intelektualna - problemy opieki i wyzwania społeczne... / Teresa Zbyrad.
Zawiera: Środowiskowe uwarunkowania kompetencji społecznych młodzieży upośledzonej umysłowo / Anna Wojnarowska, Renata Zubrzycka.
Zawiera: Środowiska wsparcia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Katarzyna Gabryś.
Zawiera: Współpraca szkoły kształcącej uczniów niepełnosprawnych z instytucjami zewnętrznymi / Anna Zamkowska.
Zawiera: Część IV. Edukacja i opieka osób niepełnosprawnych w perspektywie doświadczeń zagranicznych.
Zawiera: Etapy rozwoju szkolnictwa specjalnego we Francji: segregacja - adaptacja - integracja / Mariola Gańko-Karwowska.
Zawiera: W kierunku edukacji włączającej w Kanadzie / Małgorzata Gil.
Zawiera: Spojrzenie retrospektywne na studia w zakresie pedagogiki specjalnej w Ostrawie / Petr Franiok.
Zawiera: Jakość warunków życia mieszkańców Domu Opieki Społecznej w Osadnem / Ladislav Horňák, Ján Šrenkel.
Wstęp równol. pol., ang.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: Terapia, neurorehabilitacja i wsparcie społeczne osób z zespołami otępiennymi / Bożena Grochmal-Bach.
Zawiera: Formy wsparcia rehabilitacji osób z niesprawnością wzrokową / Joanna Konarska.
Zawiera: Odkrywanie ekspresji językowej dziecka niemówiącego / Aneta Kochanowicz.
Zawiera: Dwujęzyczność niesłyszących a bilingwalne konteksty procesów edukacyjnych / Alicja Rakowska.
Zawiera: Wspomaganie psychomotorycznego rozwoju dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością ruchową / Piotr Majewicz.
Zawiera: Complex-PTSD i zaburzenie osobowości z pogranicza w diagnozie osób z doświadczeniem przemocy w dzieciństwie / Anna Seredyńska.
Zawiera: Specyfika terapii logopedycznej u dzieci z SLI / Anna Skoczek.
Zawiera: Wsparcie społeczne rodzin wychowujących niesłyszące dzieci w percepcji słyszącego rodzeństwa / Anna Grzebinoga.
Poczucie jakości życia osób z uszkodzonym narządem słuchu w kontekście psychospołecznych wskaźników / Anna Czyż.
Zawiera: Udział rodziny w procesie rehabilitacji dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Małgorzata Alberska.
Zawiera: Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne ucznia zagrożonego niedostosowaniem społecznym / Anna Grzebinoga, Nina Szalas.
Streszcz. ang. przy pracach.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gunzburg, H. C. Sherborne, Weronika Affolter, Felicie Hess, Peter Knill, Christopher Knill, Marian Montessori, Maria (1870-1952) Szkola Podstawowa im. Stefana Żeromskiego (Chmielnik) Ośrodek Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy Polskiego Stowarzyszenia Na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym (Kielce) Niepubliczna Wielofunkcyjna Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza "Nasz Dom" (Ostrowiec Świętokrzyski) Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy (Cudzynowice) Gminny Zespół Szkół w Łagowie (woj. świętokrzyskie) Polskie Stowarzyszenie Na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Kielcach Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna (Pińczów) Dziecko niepełnosprawne umysłowo Studium przypadku Niepełnosprawność umysłowa Szkolnictwo specjalne Dziecko niepełnosprawne Kształcenie integracyjne Adaptacja Akceptacja Potrzeby Skala PAC H. C. Gunzburga Skala PAS H. C. Gunzburga Społeczna adekwatność osobowa (personal social adequacy) Autyzm Dziecko autystyczne Matematyka Fizyka Mowa Ćwiczenia ortofoniczne Ćwiczenia oddechowe Ćwiczenia fonacyjne Ćwiczenia logorytmiczne Ćwiczenia kształtujące słuch Fonematyczny Ćwiczenia artykulacyjne Zespół Retta Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne Muzykoterapia Metoda Knillów Metoda Petera Hessa Biblioterapia Praca pozalekcyjna Niepełnosprawni umysłowo Agresja Rodzina Postawy rodzicielskie Wsparcie społeczne Rodzice Integracja Niepełnosprawni Uczniowie gimnazjów Uczniowie Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych Uczniowie szkół ponadgimnzajalnych Adolescencja Młodzież Postawy Wolontariat Orzecznictwo Kościół katolicki Dziecko autystyczne w rodzinie Afazja Dziecko Dojrzałość szkolna Niepowodzenia szkolne Uczniowie klas początkowych Zespół Turnera Wychowanie fizyczne Głusi w rodzinie Chmielnik (woj. świętokrzyskie) Kielce (woj. świętokrzyskie) Cudzynowice (woj. świętokrzyskie) Ostrowiec, Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie) Świętokrzyskie, województwo Łagów (woj. świętokrzyskie) Pińczów (woj. świętokrzyskie)
Zawiera: S. 17-29 : Realizacja obowiązku szkolnego przez uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w szkole podstawowej / Justyna Molisak.
Zawiera: S. 31-39 : Funkcjonowanie dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną w środowisku szkolnym / Ewa Sikora.
Zawiera: S. 41-51 : Akceptacja i adaptacja dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w szkole ogólnodostępnej / Barbara Kłosowicz.
Zawiera: S. 53-63 : Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w klasie integracyjnej w opinii nauczycieli i rodziców - studium przypadku / Wioletta Kalina.
Zawiera: S. 65-75 : Sytuacja społeczna ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej w opinii pełnosprawnych rówieśników / Katarzyna Dudek.
Zawiera: S. 77-86 : Akceptacja społeczna ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym w klasie integracyjnej szkoły podstawowej - studium przypadku / Magdalena Pedyńska.
Zawiera: S. 87-96 : Funkcjonowanie społeczne dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną / Grażyna Stąporek.
Zawiera: 00 S. 97-107 : Umiejętności kategoryzacyjne chłopca z lekkim stopniem niepełnosprawności intelektualnej z cechami autyzmu / Aleksandra Kmiecik.
Zawiera: S. 111-120 : Problemy diagnozy i wspomagania rozwoju dziecka z całościowymi zaburzeniami rozwoju / Anna Baran.
Zawiera: S. 121-129 : Diagnoza i terapia kompetencji komunikacyjnej dziecka 7-letniego z lekką niepełnosprawnością intelektualną - studium przypadku / Ewa Cierlik.
Zawiera: S. 131-140 : Umiejętności matematyczne u dziecka autystycznego z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Kinga Rubak.
Zawiera: S. 141-155 : Badanie sprawności językowej dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim - studium przypadku / Renata Janeczko.
Zawiera: S. 157-167 : Kształtowanie pojęć fizycznych u uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Martyna Różalska.
Zawiera: S. 169-181 : Znaczenie ćwiczeń ortograficznych w stymulacji rozwoju językowego dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Krina Kanclerz.
Zawiera: S. 183-193 : Możliwości rozwoju komunikacji u dziewczynki z zespołem Retta / Agnieszka Szawracka.
Zawiera: S. 195-204 : Wyrażanie emocji w plastyce - rysunek dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Barbara Mrugała.
Zawiera: S. 205-215 : Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne w rewalidacji dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Joanna Hińcza.
Zawiera: S. 217-224 : Metoda Felicie Affolter formą pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną . Beata Adamiec.
Zawiera: S. 225-235 : Muzyka i ruch w rewalidacji dziecka z głębokim stopniem niepełnosprawności intelektualnej / Dorota Banaszek.
Zawiera: S. 237-247 : Terapeutyczne działanie gongu i mis dźwiękowych według metody Petera Hessa na osoby z niepełnosprawnością intelektualną / Beata Buczkowska.
Zawiera: S. 249-258 : Wykorzystanie elementów biblioterapii w procesie rewalidacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej / Magdalena Pobocha.
Zawiera: S. 259-267 : Muzykoterapia jako forma oddziaływania terapeutycznego w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością sprzężoną - na przykładzie Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego w Kielcach / Jolanta Górska.
Zawiera: S. 269-284 : Skondensowane oddziaływania wychowawcze sukcesem wychowanków Niepublicznej Wielofunkcyjnej Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej "Nasz Dom" w Ostrowcu Świętokrzyskim / Renata Abramczyk.
Zawiera: S. 285-291 : Realizacja metody Marii Montessori w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Cudzynowicach / Magdalena Chabros.
Zawiera: S. 293-303 : Zajęcia pozalekcyjne uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w gimnazjum / Monika Bolewska.
Zawiera: S. 305-314 : Rola katechezy w rozwoju duchowym dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym / Anna Lewczuk.
Zawiera: S. 315-324 : Problem seksualności u osób z niepełnosprawnością intelektualną / Monika Ojrzyńska.
Zawiera: S. 327-335 : Aspiracje życiowe ucznia gimnazjum z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Ewa Cedro.
Zawiera: S. 337-346 : Problem agresji u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Ewa Borecka.
Zawiera: S. 347-354 : Sytuacja rodzinna uczniów z niepełnosprawnością intelektualną z Gminnego Zespół Szkół w Łagowie / Aneta Kaczmarczyk.
Zawiera: S. 355-361 : Wsparcie społeczne rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym / Angelika Cichopek.
Zawiera: S. 363-373 : Współpraca ze środowiskiem szkolnym w ocenie rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Marta Borek.
Zawiera: S. 375-385 : Kształcenie integracyjne w opinii rodziców dzieci pełnosprawnych na przykładzie przedszkola / Beata Suchogórska.
Zawiera: S. 387-396 : Postawy rodziców dzieci w wieku przedszkolnym wobec integracji szkolnej / Iwona Biłko-Stachura.
Zawiera: S. 397-404 : Stosunek gimnazjalistów do integracji społecznej poprzez kształcenie osób niepełnosprawnych w szkołach ogólnodostępnych / Agnieszka Dziewięcka.
Zawiera: S. 405-415 : Postawy uczniów pełnosprawnych wobec niepełnosprawnych w gimnazjum integracyjnym / Beata Zegadło.
Zawiera: S. 417-426 : Gotowość młodzieży gimnazjalnej do integracji społecznej z niepełnosprawnymi rówieśnikami / Monika Saternus.
Zawiera: S. 427-438 : Postawy społeczne uczniów szkoły gimnazjalnej wobec dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Alicja Urban.
Zawiera: S. 439-451 : Postawy młodzieży gimnazjalnej wobec niepełnosprawności / Katarzyna Sikora.
Zawiera: S. 453-462 : Stosunek dzieci ze szkoły ogólnodostępnej wobec osób niepełnosprawnych / Anna Wójcik.
Zawiera: S. 463-473 : Rozumienie istoty społecznej integracji osób z niepełnosprawnością intelektualną wśród młodzieży szkół ponadgimnazjalnych / Anna Piątek.
Zawiera: S. 475-488 : Badanie postawy młodzieży pełnosprawnej wobec młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie / Katarzyna Mamla.
Zawiera: S. 489-500 : Opinie młodzieży licealnej na temat seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną / Marzena Gała.
Zawiera: S. 501-509 : Wpływ programu "Razem milej" na modyfikację postaw deklarowanych przez młodzież licealną wobec osób niepełnosprawnych / Magdalena Bucka.
Zawiera: S. 511-521 : Znaczenie wolontariatu w realizacji idei integracji społecznej na przykładzie projektu "Nie jestem sam - rehabilitacja i wsparcie dzieci i młodzieży niepełnosprawnej" PSOUU Koło w Kielcach / Joanna Bączek.
Zawiera: S. 523-531 : System orzecznictwa edukacyjnego dla osób niepełnosprawnych intelektualnie na przykładzie badań przeprowadzonych w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Pińczowie / Izabela Janiszewska.
Zawiera: S. 533-545 : Stosunek duchowieństwa katolickiego do życia seksualnego osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym / Grażyna Zbroja.
Zawiera: S. 549-559 : Problemy wychowawcze rodzeństwa dziecka autystycznego / Urszula Nawrocka.
Zawiera: S. 561-569 : Realizacja roli ucznia przez dziecko z autyzmem w szkole ogólnodostępnej / Ewa Pabian.
Zawiera: S. 571-580 : Wspomaganie rozwoju mowy u dziecka 6-letniego z afazją / Małgorzata Pytko.
Zawiera: S. 581-590 : Ocena Wrażliwości edukacyjnej dziecka ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w młodszym wieku szkolnym / Iwona Pióro.
Zawiera: S. 591-600 : Aktywność fizyczna dziecka z zespołem Turnera / Katarzyna Kwintal.
Zawiera: S. 601-607 : Postawy rodziców wobec dziecka z niepełnosprawnością słuchową / Katarzyna Suszyna.
Pojęcie niepełnosprawności intelektualnej, kryteria i klasyfikacja. Charakterystyka osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim i umiarkowanym. Edukacja dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w szkole ogólnodostępnej. Edukacja matematyczna dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i autyzmem. Trudności jakie mogą wystąpić w nauczaniu fizyki dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Przykładowe scenariusze lekcji fizyki w klasie I i II gimnazjum z uwzględnieniem doświadczeń oraz kart pracy.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; 1)
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: Wprowadzenie / Zenon Gajdzica.
Zawiera: Wstęp / Jerzy Rottermund.
Zawiera: Praca rehabilitacyjna osób niewidomych i słabowidzących w starszym wieku / Jadwiga Kuczyńska-Kwapisz, Marlena Kilian.
Zawiera: Profilaktyka dolegliwości bólowych kręgosłupa w zawodzie pedagoga specjalnego / Jerzy Rottermund, Anna Klinik.
Zawiera: Droga Metody Dobrego Startu do Republiki Czeskiej / Jana Svierkoszová.
Zawiera: Wybrane zagadnienia edukacji społecznej w działalności profesora Wiktora Degi / Janusz Kubacki, Marta Motow, Irena Motow.
Zawiera: Turystyka osób niepełnosprawnych / Aniela Korzon.
Zawiera: Sport i turystyka w rehabilitacji osób niepełnosprawnych / Sławomir Grzeszczyk.
Zawiera: Niepełnosprawność a bezpieczeństwo w przestrzeni publicznej miasta / Jadwiga Mazur.
Zawiera: Rola obozów terapeutycznych w rehabilitacji i socjalizacji osób przewlekle chorych (na przykładzie pacjentów diabetologicznych) / Krystyna Moczia.
Zawiera: Teoretyczne i praktyczne przesłanki optymalizacji rozwoju zawodowego młodzieży przewlekle chorej / Maria Jolanta Stąpór.
Zawiera: Warsztaty arte i muzykoterapeutyczne - działania konieczne na rzecz przygotowania zawodowego przyszłego pedagoga specjalnego / Monika Konarska, Anna Zabiegaj.
Zawiera: Hierarchia wartości młodzieży z niepełnosprawnością ruchową i jej pełnosprawnych rówieśników (lata 1995 i 2005) / Karol Bidziński.
Zawiera: Różni wychowawcy - różne spojrzenia na pracę z dziećmi przebywającymi w zakładach opiekuńczo-wychowawczych / Ondřej Sekera.
Zawiera: Teoria prototypu w badaniach wiedzy semantycznej uczniów z porażeniem mózgowym / Mirosław Michalik.
Zawiera: Zraniona tożsamość ludzi niepełnosprawnych - źródła, konsekwencje i radzenie sobie z wewnętrznym piętnem i zewnętrznym napiętnowaniem / Ewa Wysocka.
Wstęp i wprow. również ang.
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 556-592.
Zawiera: S. 23-40 : Wykorzystanie ruchu w rehabilitacji osób niepełnosprawnych: historia idei i jej praktycznych zastosowań / Stanisław Kowalik.
Zawiera: S. 41-64 : Teoria i praktyka oddziaływania na osoby niepełnosprawne / Stanisław Kowalik.
Zawiera: S. 65-91 : Biologiczne aspekty wpływu ruchu na doskonalenie sprawności życiowej / Grażyna Cywińska-Wasilewska.
Zawiera: S. 92-117 : Psychologiczne modele wpływu ruchu na doskonalenie sprawności życiowej / Stanisław Kowalik.
Zawiera: S. 118-132 : Pedagogiczne modele aktywności ruchowej / Bożena Biniakiewicz.
Zawiera: S. 133-150 : Osobowość i kompetencje specjalisty w zakresie dostosowanej aktywności ruchowej / Vlasta Karàskovà.
Zawiera: S. 151-194 : Metody diagnostyczno-ewaluacyjne / Wiesław Osiński.
Zawiera: S. 195-213 : Metody promowania kultury fizycznej wśród osób niepełnosprawnych / Stanisław KOwalik.
Zawiera: S. 214-234 : Etyczne aspekty aktywizacji ruchowej osób niepełnosprawnych / Anna Nadolska, Maciej Wilski.
Zawiera: S. 237-312 : Sport osób niepełnosprawnych / Joanna Sobiecka.
Zawiera: S. 313-333 : Aktywność ruchowa w procesie edukacji osób z niepełnosprawnością / Vlasta Karàskowà.
Zawiera: S. 334-353 : Rekreacja ruchowa osób z niepełnosprawnością / Jana Labudovà.
Zawiera: S. 354-395 : Dostosowana aktywność ruchowa dla osób z uszkodzeniem narządu ruchu / Tomasz Tasiemski, Magdalena Koper.
Zawiera: S. 396-425 : Aktywność sportowa osób z uszkodzeniami narządów wzroku i słuchu / Mirosław Górny.
Zawiera: S. 426-475 : Aktywność sportowa osób z niepełnosprawnością intelektualną / Wiesława Dłużewska-Martyniec.
Zawiera: S. 476-502 : Terapia ruchem w rzadkich zespołach zaburzeń rozwojowych / Zbigniew Szot.
Zawiera: S. 503-526 : Aktywność ruchowa osób niedostosowanych społecznie / Pavol Bartík.
Zawiera: S. 527-551 : Aktywność ruchowa osób w starszym wieku / Wiesław Osiński.
Wybrane zagadniania zaware w poszczególnych rozdziałach: Ruch - wysiłek fizyczny - wydolność organizmu. Leczenie ruchem w celu utrzymania i odbudowy lub rozwoju sprawności fizycznej. Przeciwwskazania do podejmowania aktywności ruchowej w różnych rodzajach niepełnosprawności. Aktywność fizyczna osób z chorobami krążenia. Schorzenia układu pokarmowego. Aktywność ruchowa osób ze schorzeniami neurologicznymi, narządu ruchu. Aktywność fizyczna osób z cukrzycą. Prawidłowości rozwoju ruchowego dzieci i młodzieży. Wpływ zaburzeń rozwoju ruchowego na przebieg socjalizacji. Problemy socjalizacyjne dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym. Zaburzenia w rozwoju dziecka niesłyszącego a probemy socjalizacyjne. Zawodowe kompetencje specjalisty: kompetencja obywatelska, pedagogiczna, specjalistyczna, komunikacyjna, organizacyjna. Nauczyciel w oczach uczniów niepełnosprawnych. Prawa osób niepełnosprawnych. Europejska karta sportu dla wszystkich. Kodeks etyczny International Paralympics Committee. Kodeks etyczny Special Olympics. Kodeks specjalisty nauczania dostosowanej aktywności ruchowej. Rekreacja osób niepełnosprawnych umysłowo. Charakterystyka zaburzeń rozwojowych o podłożu genetycznym: Autyzm, Zespół Retta, Zespół Aspergera, Zespół Angelmana.Podstawowe pojęcia z zakresu prewencji uzależnień. Przyczyny powstania uzależnienia i etapy jego rozwoju. Turystyka osób niedostosowanych społecznie. Osteoporoza - możliwości zapobiegania i ograniczenia skutków.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 105-108.
Zawiera: Niepełnosprawność jako kwestia społeczna (Ustalenia definicyjne pojęć "Niepełnosprawność", "Osoba niepełnosprawna", System orzecznictwa dla osób niepełnosprawnych w Polsce od 1999 roku, Stan i rozmiary zjawiska niepełnosprawności) ; Instytucjonalne formy wsparcia osób niepełnosprawnych (Wyjaśnienie pojęcia "instytucja społeczna", Pomoc społeczna realizowana przez organy administracji rządowej i samorządowej, Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, Instytucje pomocowe działające na rzecz osób niepełnosprawnych w Kielcach) ; Procedura badawcza (Potrzeby i stopień ich zaspokajania - problematyka badań, Metoda i technika badawcza, Przebieg badań i społeczna charakterystyka badanych, Operacjonalizacja wiodących pojęć) ; Analiza materiału badawczego (Warunki socjalno-bytowe osób niepełnosprawnych, Osoby niepełnosprawne a praca zawodowa, Potrzeby osób niepełnosprawnych).
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; t. 4)
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: Wstęp / Anna Klinik.
Zawiera: Introduction / Anna Klinik.
Zawiera: Usługi dla dorosłych osób z niepełnosprawnością - integracja czy segregacja / Teresa Żółkowska.
Zawiera: Zakres i wybrane formy opieki nad osobami niepełnosprawnymi / Barbara Olszewska.
Zawiera: Usprawnianie czy asymilacja? Kierunki działań podejmowanych w pedagogice specjalnej na przykładzie zaburzeń autystycznych / Jacek Błeszyński.
Zawiera: Dzieci rodziców niepełnosprawnych / Krystyna Baranowicz.
Zawiera: Integracja edukacyjna dzieci niepełnosprawnych w ocenie rodziców / Ewa Kochanowska.
Zawiera: Wczesne wsparcie rodzin wychowujących dzieci z zaburzeniami rozwoju / Ewa Dyduch, Barbara Grzyb, Julia Machowska.
Zawiera: Od izonomii w stronę alienacji - sytuacja rodzinna dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną / Irena Ramik-Mażewska.
Zawiera: Antycypacja ról społecznych pełnionych w dorosłym życiu przez młodzież z wieloraką niepełnosprawnością / Danuta Wolska.
Zawiera: Niepełnosprawność a odrzucenie w grupie rówieśniczej / Anna Fidelus.
Zawiera: Wsparcie społeczne postrzegane przez dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w warunkach reedukacji / Jarmila Žolnová.
Zawiera: Uwarunkowania procesu terapii w domach pomocy społecznej osób głęboko niepełnosprawnych intelektualnie / Dorota Prysak.
Zawiera: Społeczne konteksty integracyjnego kształcenia w szkołach wiejskich / Irena Motow, Marta Motow, Janusz Kubacki.
Zawiera: Wolontariusze - przyczynek do badań nad postawami wobec osób niepełnosprawnych / Jolanta Ostasz.
Zawiera: Genialni autyści. Prawda czy mit? / Małgorzata Sekułowicz.
Zawiera: Technologie informacyjne, Internet, Kształcenie na odległość - nowe możliwości dla osób niepełnosprawnych / Eugenia Smyrnova-Trybulska.
Zawiera: "Szkoła fotografii" jako jedna z ofert kształcenia dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną / Matylda Pachowicz.
Zawiera: Aktywizacja zawodowa osób upośledzonych umysłowo / Dorota Lizoń-Szłapowska.
Wstęp także ang.
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; t. 7.)
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: Bariery w rehabilitacji społecznej i zatrudnianiu osób niepełnosprawnych - wybrane konteksty Anna Nowak.
Zawiera: Osoby niepełnosprawne a wykluczenie społeczne - bariery dostępu do edukacji i zatrudnienia.
Zawiera: Kształtowanie agresji u osób niepełnosprawnych społecznie w kierunku zachowań prospołecznych Andrzej Bałandynowicz.
Zawiera: Godność pacjenta w przypadku braku jego zgody na przeprowadzenie zabiegu medycznego Michał Niesporek.
Zawiera: Pełnia praw obywatelskich osoby z niepełnosprawnościami w Kanadzie / Małgorzata Gil.
Zawiera: Poprawna integracja sensoryczna to większe mozliwości edukacyjne ucznia / Jerzy Rottermund.
Zawiera: "Edukacja przez ruch" - system wspierający edukację dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną / Marzena Buchnat.
Zawiera: Stymulowanie rozwoju dziecka niepełnosprawnego we współczesnej edukacji / Małgorzata Zalewska-Bujak.
Zawiera: Nie bójmy się gry komputerowej / Bolesław Kasza.
Zawiera: Psychoseksualne funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością intelektualną / Anna Dolczewska-Samela.
Zawiera: Obecne podejście do seksualności i więzi partnerskich osób w głębszym stopniu niepełnosprawnych intelektualnie na Słowacji / Stanislava Mandzakova, Ladislav Hornak.
Zawiera: Ankiety dotyczące wychowania do życia w rodzinie osób z upośledzeniem umysłowym na Słowacji / Stanislava Mandzakova.
Zawiera: Diagnoza i terapia logopedyczna dzieci autystycznych raport z badań / Irena Polewczyk
Zawiera: Metafizyczny wymiar procesu budowania kompetencji lingwistycznej - preliminaria / Mirosław Michalik.
Zawiera: Świadomość fonematyczna uczniów z uposledzeniem umysłowym / Eva Zezulkova.
Zawiera: W świecie lęków, obaw i niepewności..., czyli czego obawiają się nauczyciele w kontaktach z uczniem przewlekle chorym / Krystyna Moczia, Joanna Godawa.
Wstęp także ang.
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: Prawo i praktyka tworzenia przedszkoli specjalnych: podstawy prawne, nadzór i zarządzanie placówką, procedura przyjęcia dziecka, kwalifikacje i czas pracy nauczycieli, specjalistów / Dorota Puławska.
Zawiera: Organizacja środowiska wychowującego (dobór dzieci do grup, warunki lokalowe i wyposażenie sal) / Elżbieta Budzyńska, Edyta Łapińska.
Zawiera: Organizacja pracy wychowawczo-dydaktycznej: metoda ośrodków pracy - wiodąca forma organizacji (zajęcia wstępne, praca poznawcza - obserwacja, kojarzenie, ekspresja, zajęcia końcowe, rodzaje zajęć i ich częstotliwość / Beata Dziewięcka
Zawiera: Obowiązująca dokumentacja / Dorota Puławska.
Zawiera: Współpraca przedszkola specjalnego z rodziną: formy i metody, aspekty psychologiczne / Beata Dziewięcka, Anna Łacheta.
Zawiera: Programy rehabilitacji i planowania pracy w przedszkolu specjalnym.
Zawiera: Założenia koncepcyjne i konstrukcja programu Przedszkola Specjalnego nr 249 / Ewa Kulesza.
Zawiera: Procedura wdrożenia programów / Dorota Puławska.
Zawiera: Autorskie programy grupowe realizowane w Przedszkolu Specjalnym nr 249: program integracji środowiskowej, "Chcę byc aktywny" - program dla dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym, program dogoterapii, program promocji przedszkola, indywidualne programy rehabilitacji / ALicja Paderewska, Agnieszka Popławska, Edyta Łapińska, Ewa Kulesza.
Zawiera: Planowanie pracy w przedszkolu: perspektywiczne i krótkoterminowe plany pracy (plan trzyletni, plany roczne, grupowe plany miesięczne; scenariusz zajęć jako narzędzie planowania pracy nauczyciela / Beata Dziewięcka, Edyta Łapińska.
Zawiera: Część III: Przebieg procesu rehabilitacji w warunkach przedszkola specjalnego.
Zawiera: Zajęcia prowadzone przez nauczycieli zatrudnionych w przedszkolu - Zasady rehabilitacji dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Ewa M. Kulesza.
Zawiera: Metody i techniki wykorzystywane przez nauczycieli w pracy grupowej i indywidualnej: Metoda Porannego Kręgu, Metoda stymulacji sensorycznej, Metoda integracji sensorycznej, Programy aktywności M. i Ch. Knillów, Metoda Dobrego Startu, Metoda P. Dennisona, techniki plastyczne, forma parateatralna, korowody / Alicja Paderewska i in.
Zawiera: Zajęcia prowadzone przez terapeutów spoza przedszkola - terapia kontaktowa z udziałem zwierząt (dogoterapia, hipoterapia) / Agnieszka Popławska, Marta Wiśniewska.
Zawiera: Zajęcia prowadzone przez specjalistów zatrudnionych w przedszkolu - zajęcia logopedyczne (zadania logopedy, diagnoza, ćwiczenia, metody wspomagające porozumiewanie się, logorytmika / Agnieszka Popławska, Marta Wiśniewska.
Zawiera: Zajęcia umuzykalniające (rytmika z elementami muzykoterapii, taniec i ruch przy muzyce) / Ewa Rybarczyk.
Zawiera: Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej: diagnostyka wad postawy i dobór dzieci na zajęcia, cele i zasady postępowania korekcyjnego, terapia ruchem według założeń W. Sherborne / Edyta Łapińska.
Zawiera: Opieka psychologiczna - zadania psychologa w przedszkolu specjalnym / Marta Bogusławska-Michniak.
Zawiera: Psychologiczne wsparcie rodziny małego dziecka z niepełnosprawnością intelektualną - studium: prośba o pomoc psychologiczną, interakcje w rodzinie, współdziałanie rodziców, kompetencje komunikacyjne rodziców a ich relacje z dziećmi, wspieranie rozwoju dziecka, podsumowanie współpracy, spotkania konsultacyjne / Małgorzata Dąbrowska.
Zawiera: Reahabilitacja indywidualna dziecka z niepełnosprawnością intelektualną.
Zawiera: Diagnoza pedagogiczna podstawą indywidualnego programu pracy z dzieckiem: metody diagnostyczne stosowane przez nauczycieli, konstruowanie indywidualnych programów terapeutycznych / Beata Dziewiecka.
Zawiera: Ogólna charakterystyka procesu rehabilitacji dziecka z niepełnosprawnością intelektualną - studium przypadku: przebieg i skuteczność terapii, indywidualny program terapeutyczny opracowany przez nauczycielki / Monika Berbecka, Iwona Sabała.
Zawiera: Indywidualny program wspomagania mowy i komunikacji opracowany przez logopedę / Agnieszka Popławska.
Zawiera: Przykładowy program usprawniania opracowany przez rehabilitanta - zajęcia z hipoterapii / Alicja Paszkiewicz.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej