Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(54)
Forma i typ
Książki
(43)
Artykuły
(8)
Publikacje naukowe
(4)
Czasopisma
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(12)
tylko na miejscu
(12)
wypożyczone
(1)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(3)
Kielce - Czytelnia
(5)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(3)
Busko zdrój - czytelnia
(5)
Końskie - wypożyczalnia
(2)
Ostrowiec - czytelnia
(1)
Pińczów - czytelnia
(1)
Sandomierz - czytelnia
(1)
Staszów - wypożyczalnia
(3)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(1)
Autor
Rottermund Jerzy
(5)
Gajdzica Zenon
(4)
Rutkowski Mirosław (nauki pedagogiczne)
(3)
Kosakowski Czesław (1940- )
(2)
Krause Amadeusz
(2)
Nowicka Agnieszka (pedagogika)
(2)
Żuraw Hanna
(2)
Abbeduto Leonard
(1)
Adamczyk Barbara
(1)
Adamczyk Grażyna. Kształcenie zawodowe osób z umiarkowanym i znacznym upośledzeniem umysłowym
(1)
Alberska Małgorzata
(1)
Anasz Marian
(1)
Antoszewska Beata
(1)
Armstrong Carol L. (1969-)
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Besz Aleksandra
(1)
Białobrzewska Paulina
(1)
Boksa Ewa
(1)
Borkowska Maria
(1)
Brachaczek Zdzisław. Wybrane działania na rzecz osób niepełnosprawnych w Ustroniu
(1)
Bręczewski Grzegorz
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Czerw-Bajer Monika
(1)
Davis Robert N
(1)
Deutsch Gayle K
(1)
Duda Wioletta
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna
(1)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gajdzica Zenon (1970- )
(1)
Garbat Marcin
(1)
Garbat Marcin. Możliwości wsparcia osób niepełnosprawnych na rynku pracy
(1)
Giza Teresa
(1)
Gogół Edyta
(1)
Grochmal-Bach Bożena
(1)
Grzebinoga Anna
(1)
Gulda Mieczysław. Socjalizacja osób niepełnosprawnych
(1)
Harciarek Michał
(1)
Hopkins Ramona O
(1)
Hulek Aleksander
(1)
Hučik Ján. Czynniki warunkujące przygotowanie do zawodu osób niepełnosprawnych umysłowo
(1)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(1)
Kielak Józefa. Problemy w edukacji, rehabilitacji i socjalizacji dzieci niepełnosprawnych na przykładzie Szkoły Podstawowej nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Raciborzu
(1)
Klinik Anna
(1)
Klinik Bartosz. Społeczeństwo multimedialne a praca osoby niepełnosprawnej
(1)
Kogut Anna (prawo)
(1)
Kowalik Stanisław (pedagogika)
(1)
Krośniak-Kiszka Beata. Drogi edukacyjne uczniów z głębszym i głębokim deficytem intelektualnym - między teorią a praktyką
(1)
Kuczkowski Jerzy
(1)
Kukla Daniel
(1)
Kulesza Ewa Maria
(1)
Kurtek Paweł
(1)
Kwaśniewska Grażyna
(1)
Kysučan Jaroslav. Działalność robocza i przygotowanie zawodowe jako czynnik rozwoju umiejętności społecznych młodzieży z upośledzeniem umysłowym
(1)
Loska Magdalena
(1)
Majewicz Piotr
(1)
Matasow Jurij T
(1)
Mańczak Małgorzata
(1)
McDuffie Andrea
(1)
Meager Michael R
(1)
Meere Jaap J. van der
(1)
Meyer John Stirling
(1)
Michalska Agata
(1)
Mikruta Adam
(1)
Milewski Stanisław (1956- )
(1)
Minniti Nancy
(1)
Morris Terri
(1)
Morrow Lisa
(1)
Mroziak Barbara
(1)
Nowak Anna
(1)
Ochonczenko Helena
(1)
Olszewski Sławomir. Rozważania na temat zdobywania kwalifikacji zawodowych przez młodzież upośledzoną umysłowo w stopniu lekkim
(1)
Ozga Anna
(1)
Palak Zofia
(1)
Parys Katarzyna. Rozważania na temat zdobywania kwalifikacji zawodowych przez młodzież upośledzoną umysłowo w stopniu lekkim
(1)
Peralta Cecilia
(1)
Pilecka Władysława (1948- )
(1)
Pirila Silja
(1)
Porąbaniec Małgorzata
(1)
Rostain Anthony L
(1)
Rottermund Jerzy. Terapia zajęciowa przyczynkiem do samodzielności
(1)
Sakowicz Tadeusz
(1)
Sanchez Bloom Juliana
(1)
Sierpowska Iwona
(1)
Smith Sabrina E
(1)
Sowa Józef
(1)
Staręga-Piasek Joanna (1939- )
(1)
Stąpór Maria Jolanta
(1)
Stępień Beata. Problemy w edukacji, rehabilitacji i socjalizacji dzieci niepełnosprawnych na przykładzie Szkoły Podstawowej nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Raciborzu
(1)
Szostak Agata
(1)
Sęk Helena (1938- )
(1)
Teodorczyk Marcin
(1)
Townsend Jeanne
(1)
Tracy Joseph I
(1)
Tylewska-Nowak Beata. Droga do dorosłości osób z głębszą niepełnosprawnością
(1)
Waldstein Shari R
(1)
Weissbrot-Koziarska Anna
(1)
Westerfield Marissa
(1)
Wojnarska Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(23)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(53)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(54)
Odbiorca
Niepełnosprawni intelektualnie
(1)
Temat
Niepełnosprawni
(28)
Wsparcie społeczne
(7)
Dziecko niepełnosprawne
(6)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(5)
Osoby z niepełnosprawnością
(5)
Rehabilitacja (med.)
(5)
Autyzm
(4)
Dziecko autystyczne
(4)
Integracja społeczna
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Dziecko
(3)
Mowa
(3)
Opieka społeczna
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Rehabilitacja społeczna
(3)
Arteterapia
(2)
Biblioterapia
(2)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(2)
Głusi
(2)
Hipoterapia
(2)
Hipotonia
(2)
Kinezyterapia
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Ludzie starzy
(2)
Muzykoterapia
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niepełnosprawni ruchowo
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Niepełnosprawność
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Niewidomi
(2)
Nowotwory
(2)
Osobowość
(2)
Postawy
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
Rodzina
(2)
Studium przypadku
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Wolontariat
(2)
Absolwenci szkół specjalnych
(1)
Adaptacja
(1)
Adolescencja
(1)
Afazja
(1)
Affolter, Felicie
(1)
Agresja
(1)
Akceptacja
(1)
Alalia
(1)
Alkoholizm
(1)
Anoksja
(1)
Bezdech senny obturacyjny
(1)
Biegły psycholog
(1)
Borderline
(1)
Ból głowy
(1)
Choroba Heinego-Medina
(1)
Choroby genetyczne
(1)
Chorzy na cukrzycę
(1)
Chorzy przewlekle zob. też Młodzież chora przewlekle
(1)
Cukrzyca zob. też Chorzy na cukrzycę
(1)
Czasopisma
(1)
Czytelnictwo
(1)
Dega, Wiktor (1896-1995)
(1)
Depresja
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dogoterapia
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Dysartria
(1)
Dysfagia
(1)
Dyskalkulia
(1)
Dyslalia
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dyzartria
(1)
Dziecko autystyczne w rodzinie
(1)
Dziecko głuchoniewidome
(1)
Dziecko niepełnosprawne intelektualnie
(1)
Dziecko upośledzone fizycznie
(1)
Dziecko z SMA zob. też Dziecko z rdzeniowym zanikiem mięśni
(1)
Dziecko z Zespołem Downa
(1)
Dziecko z Zespołem Pataua
(1)
Dziecko z chorobą Werdniga-Hoffmana
(1)
Dziecko z chorobą von Recklinghausena
(1)
Dziecko z hipotonią posturalna
(1)
Dziecko z mózgowym porażeniem dziecięcym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością sprzężoną
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
Dziecko z rdzeniowym zanikiem mięśni
(1)
Dziecko z tracheostomią
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko z zespołem chromosomowym
(1)
Echa Tygodnia (progr. telewiz.)
(1)
Film oświatowy
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Fizyka
(1)
Fizykoterapia
(1)
Gminny Zespół Szkół w Łagowie (woj. świętokrzyskie)
(1)
Gry komputerowe
(1)
Gunzburg, H. C.
(1)
Głos
(1)
Temat: czas
1989-
(5)
2001-0
(5)
2001-
(2)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(3)
Chmielnik (woj. świętokrzyskie)
(1)
Cudzynowice (woj. świętokrzyskie)
(1)
Mazury
(1)
Małogoszcz (woj. świętokrzyskie)
(1)
Ostrowiec, Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Pińczów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Polska
(1)
Stargard (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Słowenia
(1)
Warmia
(1)
Węgry
(1)
Łagów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Monografia
(3)
Podręczniki
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Bibliografia
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Raport z badań
(1)
Słowniki polskie
(1)
Słowniki terminologiczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Edukacja i pedagogika
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
54 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 556-592.
Zawiera: S. 23-40 : Wykorzystanie ruchu w rehabilitacji osób niepełnosprawnych: historia idei i jej praktycznych zastosowań / Stanisław Kowalik.
Zawiera: S. 41-64 : Teoria i praktyka oddziaływania na osoby niepełnosprawne / Stanisław Kowalik.
Zawiera: S. 65-91 : Biologiczne aspekty wpływu ruchu na doskonalenie sprawności życiowej / Grażyna Cywińska-Wasilewska.
Zawiera: S. 92-117 : Psychologiczne modele wpływu ruchu na doskonalenie sprawności życiowej / Stanisław Kowalik.
Zawiera: S. 118-132 : Pedagogiczne modele aktywności ruchowej / Bożena Biniakiewicz.
Zawiera: S. 133-150 : Osobowość i kompetencje specjalisty w zakresie dostosowanej aktywności ruchowej / Vlasta Karàskovà.
Zawiera: S. 151-194 : Metody diagnostyczno-ewaluacyjne / Wiesław Osiński.
Zawiera: S. 195-213 : Metody promowania kultury fizycznej wśród osób niepełnosprawnych / Stanisław KOwalik.
Zawiera: S. 214-234 : Etyczne aspekty aktywizacji ruchowej osób niepełnosprawnych / Anna Nadolska, Maciej Wilski.
Zawiera: S. 237-312 : Sport osób niepełnosprawnych / Joanna Sobiecka.
Zawiera: S. 313-333 : Aktywność ruchowa w procesie edukacji osób z niepełnosprawnością / Vlasta Karàskowà.
Zawiera: S. 334-353 : Rekreacja ruchowa osób z niepełnosprawnością / Jana Labudovà.
Zawiera: S. 354-395 : Dostosowana aktywność ruchowa dla osób z uszkodzeniem narządu ruchu / Tomasz Tasiemski, Magdalena Koper.
Zawiera: S. 396-425 : Aktywność sportowa osób z uszkodzeniami narządów wzroku i słuchu / Mirosław Górny.
Zawiera: S. 426-475 : Aktywność sportowa osób z niepełnosprawnością intelektualną / Wiesława Dłużewska-Martyniec.
Zawiera: S. 476-502 : Terapia ruchem w rzadkich zespołach zaburzeń rozwojowych / Zbigniew Szot.
Zawiera: S. 503-526 : Aktywność ruchowa osób niedostosowanych społecznie / Pavol Bartík.
Zawiera: S. 527-551 : Aktywność ruchowa osób w starszym wieku / Wiesław Osiński.
Wybrane zagadniania zaware w poszczególnych rozdziałach: Ruch - wysiłek fizyczny - wydolność organizmu. Leczenie ruchem w celu utrzymania i odbudowy lub rozwoju sprawności fizycznej. Przeciwwskazania do podejmowania aktywności ruchowej w różnych rodzajach niepełnosprawności. Aktywność fizyczna osób z chorobami krążenia. Schorzenia układu pokarmowego. Aktywność ruchowa osób ze schorzeniami neurologicznymi, narządu ruchu. Aktywność fizyczna osób z cukrzycą. Prawidłowości rozwoju ruchowego dzieci i młodzieży. Wpływ zaburzeń rozwoju ruchowego na przebieg socjalizacji. Problemy socjalizacyjne dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym. Zaburzenia w rozwoju dziecka niesłyszącego a probemy socjalizacyjne. Zawodowe kompetencje specjalisty: kompetencja obywatelska, pedagogiczna, specjalistyczna, komunikacyjna, organizacyjna. Nauczyciel w oczach uczniów niepełnosprawnych. Prawa osób niepełnosprawnych. Europejska karta sportu dla wszystkich. Kodeks etyczny International Paralympics Committee. Kodeks etyczny Special Olympics. Kodeks specjalisty nauczania dostosowanej aktywności ruchowej. Rekreacja osób niepełnosprawnych umysłowo. Charakterystyka zaburzeń rozwojowych o podłożu genetycznym: Autyzm, Zespół Retta, Zespół Aspergera, Zespół Angelmana.Podstawowe pojęcia z zakresu prewencji uzależnień. Przyczyny powstania uzależnienia i etapy jego rozwoju. Turystyka osób niedostosowanych społecznie. Osteoporoza - możliwości zapobiegania i ograniczenia skutków.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 105-108.
Zawiera: Niepełnosprawność jako kwestia społeczna (Ustalenia definicyjne pojęć "Niepełnosprawność", "Osoba niepełnosprawna", System orzecznictwa dla osób niepełnosprawnych w Polsce od 1999 roku, Stan i rozmiary zjawiska niepełnosprawności) ; Instytucjonalne formy wsparcia osób niepełnosprawnych (Wyjaśnienie pojęcia "instytucja społeczna", Pomoc społeczna realizowana przez organy administracji rządowej i samorządowej, Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, Instytucje pomocowe działające na rzecz osób niepełnosprawnych w Kielcach) ; Procedura badawcza (Potrzeby i stopień ich zaspokajania - problematyka badań, Metoda i technika badawcza, Przebieg badań i społeczna charakterystyka badanych, Operacjonalizacja wiodących pojęć) ; Analiza materiału badawczego (Warunki socjalno-bytowe osób niepełnosprawnych, Osoby niepełnosprawne a praca zawodowa, Potrzeby osób niepełnosprawnych).
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; t. 4)
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: Wstęp / Anna Klinik.
Zawiera: Introduction / Anna Klinik.
Zawiera: Usługi dla dorosłych osób z niepełnosprawnością - integracja czy segregacja / Teresa Żółkowska.
Zawiera: Zakres i wybrane formy opieki nad osobami niepełnosprawnymi / Barbara Olszewska.
Zawiera: Usprawnianie czy asymilacja? Kierunki działań podejmowanych w pedagogice specjalnej na przykładzie zaburzeń autystycznych / Jacek Błeszyński.
Zawiera: Dzieci rodziców niepełnosprawnych / Krystyna Baranowicz.
Zawiera: Integracja edukacyjna dzieci niepełnosprawnych w ocenie rodziców / Ewa Kochanowska.
Zawiera: Wczesne wsparcie rodzin wychowujących dzieci z zaburzeniami rozwoju / Ewa Dyduch, Barbara Grzyb, Julia Machowska.
Zawiera: Od izonomii w stronę alienacji - sytuacja rodzinna dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną / Irena Ramik-Mażewska.
Zawiera: Antycypacja ról społecznych pełnionych w dorosłym życiu przez młodzież z wieloraką niepełnosprawnością / Danuta Wolska.
Zawiera: Niepełnosprawność a odrzucenie w grupie rówieśniczej / Anna Fidelus.
Zawiera: Wsparcie społeczne postrzegane przez dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w warunkach reedukacji / Jarmila Žolnová.
Zawiera: Uwarunkowania procesu terapii w domach pomocy społecznej osób głęboko niepełnosprawnych intelektualnie / Dorota Prysak.
Zawiera: Społeczne konteksty integracyjnego kształcenia w szkołach wiejskich / Irena Motow, Marta Motow, Janusz Kubacki.
Zawiera: Wolontariusze - przyczynek do badań nad postawami wobec osób niepełnosprawnych / Jolanta Ostasz.
Zawiera: Genialni autyści. Prawda czy mit? / Małgorzata Sekułowicz.
Zawiera: Technologie informacyjne, Internet, Kształcenie na odległość - nowe możliwości dla osób niepełnosprawnych / Eugenia Smyrnova-Trybulska.
Zawiera: "Szkoła fotografii" jako jedna z ofert kształcenia dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną / Matylda Pachowicz.
Zawiera: Aktywizacja zawodowa osób upośledzonych umysłowo / Dorota Lizoń-Szłapowska.
Wstęp także ang.
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; t. 7.)
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: Bariery w rehabilitacji społecznej i zatrudnianiu osób niepełnosprawnych - wybrane konteksty Anna Nowak.
Zawiera: Osoby niepełnosprawne a wykluczenie społeczne - bariery dostępu do edukacji i zatrudnienia.
Zawiera: Kształtowanie agresji u osób niepełnosprawnych społecznie w kierunku zachowań prospołecznych Andrzej Bałandynowicz.
Zawiera: Godność pacjenta w przypadku braku jego zgody na przeprowadzenie zabiegu medycznego Michał Niesporek.
Zawiera: Pełnia praw obywatelskich osoby z niepełnosprawnościami w Kanadzie / Małgorzata Gil.
Zawiera: Poprawna integracja sensoryczna to większe mozliwości edukacyjne ucznia / Jerzy Rottermund.
Zawiera: "Edukacja przez ruch" - system wspierający edukację dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną / Marzena Buchnat.
Zawiera: Stymulowanie rozwoju dziecka niepełnosprawnego we współczesnej edukacji / Małgorzata Zalewska-Bujak.
Zawiera: Nie bójmy się gry komputerowej / Bolesław Kasza.
Zawiera: Psychoseksualne funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością intelektualną / Anna Dolczewska-Samela.
Zawiera: Obecne podejście do seksualności i więzi partnerskich osób w głębszym stopniu niepełnosprawnych intelektualnie na Słowacji / Stanislava Mandzakova, Ladislav Hornak.
Zawiera: Ankiety dotyczące wychowania do życia w rodzinie osób z upośledzeniem umysłowym na Słowacji / Stanislava Mandzakova.
Zawiera: Diagnoza i terapia logopedyczna dzieci autystycznych raport z badań / Irena Polewczyk
Zawiera: Metafizyczny wymiar procesu budowania kompetencji lingwistycznej - preliminaria / Mirosław Michalik.
Zawiera: Świadomość fonematyczna uczniów z uposledzeniem umysłowym / Eva Zezulkova.
Zawiera: W świecie lęków, obaw i niepewności..., czyli czego obawiają się nauczyciele w kontaktach z uczniem przewlekle chorym / Krystyna Moczia, Joanna Godawa.
Wstęp także ang.
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: Prawo i praktyka tworzenia przedszkoli specjalnych: podstawy prawne, nadzór i zarządzanie placówką, procedura przyjęcia dziecka, kwalifikacje i czas pracy nauczycieli, specjalistów / Dorota Puławska.
Zawiera: Organizacja środowiska wychowującego (dobór dzieci do grup, warunki lokalowe i wyposażenie sal) / Elżbieta Budzyńska, Edyta Łapińska.
Zawiera: Organizacja pracy wychowawczo-dydaktycznej: metoda ośrodków pracy - wiodąca forma organizacji (zajęcia wstępne, praca poznawcza - obserwacja, kojarzenie, ekspresja, zajęcia końcowe, rodzaje zajęć i ich częstotliwość / Beata Dziewięcka
Zawiera: Obowiązująca dokumentacja / Dorota Puławska.
Zawiera: Współpraca przedszkola specjalnego z rodziną: formy i metody, aspekty psychologiczne / Beata Dziewięcka, Anna Łacheta.
Zawiera: Programy rehabilitacji i planowania pracy w przedszkolu specjalnym.
Zawiera: Założenia koncepcyjne i konstrukcja programu Przedszkola Specjalnego nr 249 / Ewa Kulesza.
Zawiera: Procedura wdrożenia programów / Dorota Puławska.
Zawiera: Autorskie programy grupowe realizowane w Przedszkolu Specjalnym nr 249: program integracji środowiskowej, "Chcę byc aktywny" - program dla dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym, program dogoterapii, program promocji przedszkola, indywidualne programy rehabilitacji / ALicja Paderewska, Agnieszka Popławska, Edyta Łapińska, Ewa Kulesza.
Zawiera: Planowanie pracy w przedszkolu: perspektywiczne i krótkoterminowe plany pracy (plan trzyletni, plany roczne, grupowe plany miesięczne; scenariusz zajęć jako narzędzie planowania pracy nauczyciela / Beata Dziewięcka, Edyta Łapińska.
Zawiera: Część III: Przebieg procesu rehabilitacji w warunkach przedszkola specjalnego.
Zawiera: Zajęcia prowadzone przez nauczycieli zatrudnionych w przedszkolu - Zasady rehabilitacji dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Ewa M. Kulesza.
Zawiera: Metody i techniki wykorzystywane przez nauczycieli w pracy grupowej i indywidualnej: Metoda Porannego Kręgu, Metoda stymulacji sensorycznej, Metoda integracji sensorycznej, Programy aktywności M. i Ch. Knillów, Metoda Dobrego Startu, Metoda P. Dennisona, techniki plastyczne, forma parateatralna, korowody / Alicja Paderewska i in.
Zawiera: Zajęcia prowadzone przez terapeutów spoza przedszkola - terapia kontaktowa z udziałem zwierząt (dogoterapia, hipoterapia) / Agnieszka Popławska, Marta Wiśniewska.
Zawiera: Zajęcia prowadzone przez specjalistów zatrudnionych w przedszkolu - zajęcia logopedyczne (zadania logopedy, diagnoza, ćwiczenia, metody wspomagające porozumiewanie się, logorytmika / Agnieszka Popławska, Marta Wiśniewska.
Zawiera: Zajęcia umuzykalniające (rytmika z elementami muzykoterapii, taniec i ruch przy muzyce) / Ewa Rybarczyk.
Zawiera: Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej: diagnostyka wad postawy i dobór dzieci na zajęcia, cele i zasady postępowania korekcyjnego, terapia ruchem według założeń W. Sherborne / Edyta Łapińska.
Zawiera: Opieka psychologiczna - zadania psychologa w przedszkolu specjalnym / Marta Bogusławska-Michniak.
Zawiera: Psychologiczne wsparcie rodziny małego dziecka z niepełnosprawnością intelektualną - studium: prośba o pomoc psychologiczną, interakcje w rodzinie, współdziałanie rodziców, kompetencje komunikacyjne rodziców a ich relacje z dziećmi, wspieranie rozwoju dziecka, podsumowanie współpracy, spotkania konsultacyjne / Małgorzata Dąbrowska.
Zawiera: Reahabilitacja indywidualna dziecka z niepełnosprawnością intelektualną.
Zawiera: Diagnoza pedagogiczna podstawą indywidualnego programu pracy z dzieckiem: metody diagnostyczne stosowane przez nauczycieli, konstruowanie indywidualnych programów terapeutycznych / Beata Dziewiecka.
Zawiera: Ogólna charakterystyka procesu rehabilitacji dziecka z niepełnosprawnością intelektualną - studium przypadku: przebieg i skuteczność terapii, indywidualny program terapeutyczny opracowany przez nauczycielki / Monika Berbecka, Iwona Sabała.
Zawiera: Indywidualny program wspomagania mowy i komunikacji opracowany przez logopedę / Agnieszka Popławska.
Zawiera: Przykładowy program usprawniania opracowany przez rehabilitanta - zajęcia z hipoterapii / Alicja Paszkiewicz.
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 17-23 : Rola środków masowego przekazu w rehabilitacji inwalidów / Aleksander Hulek.
Zawiera: S. 24-27 : Percepcja społeczna problematyki ludzi niepełnosprawnych w środkach masowego przekazu / Jan Szczepański.
Zawiera: S. 28-32 : Funkcjonowanie środków masowego przekazu jako proces komunikacyjny / Tadeusz Tomaszewski.
Zawiera: S. 33-36 : Obraz człowieka niepełnosprawnego w środkach masowego przekazu / Andrzej Tymowski.
Zawiera: S. 36-41 : Projektowanie mediów wizualnych w celu zmiany postaw wobec osób niepełnosprawnych / Freda Bernotavicz.
Zawiera: S. 42-44 : Rola Rehabilition International w wykorzystywaniu środków masowego przekazu w celu popierania integracji osób niepełnosprawnych / Barbara Duncan.
Zawiera: S. 45-49 : Zawartość środków masowego komunikowania a ludzie niepełnosprawni / Michał Gajlewicz.
Zawiera: S. 50-54 : Środki społecznego przekazu w oczach inwalidów z dysfunkcją narządu ruchu / Janusz Kirenko.
Zawiera: S. 55-61 : Rola środków masowego przekazu w zapobieganiu urazom kręgosłupa wywołującym zaburzenia sprawności ruchowej / Jerzy Kiwerski.
Zawiera: S. 62-68 : Kształtowanie postaw wobec osób niepełnosprawnych przez środki masowego przekazu - psychologiczne uwarunkowania skuteczności / Helena Larkowa.
Zawiera: S. 69-71 : Środki masowego przekazu a osoby niepełnosprawne w Chinach / Lin Yong San.
Zawiera: S. 72-76 : Środki masowego przekazu a inwalidzi w ZSRR / Piotr Margijew.
Zawiera: S.77-81 : Środki masowego przekazu a zatrudnianie inwalidów / Robert H. Ruffner.
Zawiera: S. 82-88 : Środki masowego przekazu a profilaktyka narkomanii / Mieczysław Wojciechowski.
Zawiera: S. 89-94 : Środki masowego przekazu a alkoholizm / Janusz E. Sigismund.
Zawiera: S. 95-97 : Popularyzowanie przez miesięcznik "Żyjmy dłużej" właściwych postaw wobec osób niepełnosprawnych / Juliusz Minakowski, Jacek Putz.
Zawiera: S. 98-101 : Możliwości wykorzystania literatury w procesie rehabilitacji osób niepełnosprawnych / Barbara Momot.
Zawiera: S. 102-106 : Czytelnictwo książek i czasopism wśród osób niepełnosprawnych i pełnosprawnych / Ryszard Pichalski.
Zawiera: S. 107-109 : Rola środków masowego przekazu w rozwoju rehabilitacji na Warmii i Mazurach / Marek Pilecki, Leonard Januszko.
Zawiera: S. 110-112 : Zadania prasy w prezentowaniu problematyki inwalidów i innych osób niepełnosprawnych / Antoni Rajkiewicz.
Zawiera: S. 113-119 : Środki masowego przekazu - pomoc w rozwijaniu zrozumienia i solidarności z ludźmi niepełnosprawnymi / Sonja Calais van Stokkom.
Zawiera: S. 120-127 : Problematyka społecznie niedostosowanych i resocjalizacji w publicystyce oraz literaturze / Adam Szecówka.
Zawiera: S. 128-134 : Człowiek niepełnosprawny w literaturze / Ewa Tomasik.
Zawiera: S. 135-138 : Analiza publikacji prasowych poświęconych ludziom niepełnosprawnym / Hanna Żuraw.
Zawiera: S. 139-143 : Telewizja Polska w służbie ludzi niepełnosprawnych / Ryszard Danielewski.
Zawiera: S. 144-147 : Oczekiwania młodzieży niewidomej i słabowidzącej a środki masowego przekazu / Ewa Bendych.
Zawiera: S. 148-152 : Plakat jako środek oddziaływania na świadomość społeczną / Krystyna Błeszyńska.
Zawiera: S. 153-155 : Recepcja programów telewizyjnych dla niesłyszących przez rodziców dzieci z wadami słuchu / Grażyna Dryżałowska.
Zawiera: S. 156-159 : Program telewizyjny dla osób niepełnosprawnych na Węgrzech / János Füzes.
Zawiera: S. 160-165 : Niepełnosprawność ukazana w telewizji dla dzieci / Barbara Kolucki.
Zawiera: S. 166-171 : Odbiór programów telewizyjnych przez uczniów szkoły specjalnej / Danuta Kowalczyk.
Zawiera: S. 172-175 : Rehabilitacja w filmie oświatowym / Barbara Lorynowicz.
Zawiera: S. 176-178 : Rola telewizji we wzbogacaniu obrazu własnego ja osób niepełnosprawnych / Charles Pascoe/
Zawiera: S. 179-182 : Środki masowego przekazu a ludzie niepełnosprawni / Juraj Plenkovič, Mario Plenkowič.
Zawiera: S. 183-186 : Nauczycielski Uniwersytet Radiowo-Telewizyjny (NURT) w samokształceniu kadry szkolnictwa specjalnego / Barbara Puszczewicz, Henryk Konieczny.
Zawiera: S. 187-192 : Rozwój technologii wideo w Związku Towarzystw Osób Niepełnosprawnych w Słowenii / Aljoša Redžepocič.
Zawiera: S. 193-198 : Możliwości odbioru i wykorzystania środków masowego przekazu oraz telekomunikacji przez głuchych w Polsce / Stanisław Siła-Nowicki.
Zawiera: S. 199-206 : Wprowadzenie do międzynarodowego systemu komunikacji językowej Charlesa Blissa.
Zawiera: S. 207-211 : Podsumowanie i wnioski / Aleksander Hulek.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 170-[184].
Zawiera: Rozdział 1. REHABILITACJA SPOŁECZNA SZANSĄ PODWYŻSZENIA JAKOŚCI ŻYCIA OSÓB Z LEKKĄ POSTACIĄ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI INTELEKTUALNEJ. Pojęcie i charakterystyka osób z lekką postacią niepełnosprawności intelektualnej ; Pojęcie i zadania rehabilitacji osób z lekką postacią niepełnosprawności intelektualnej ; Stan badań nad osobami z lekką niepełnosprawnością intelektualną ; Niepełnosprawni intelektualnie w zwierciadle społecznym ; Osoby niepełnosprawne intelektualnie w życiu społecznym - wątki dominujące i marginalne.
Zawiera: Rozdział 2. PREZENTACJA PRZYJĘTEJ STRATEGII BADAWCZEJ. Słowa klucze ; Rodzina i moratorium psychospołeczne ; Jakość życia ; Perspektywa homocentryczna i metoda biograficzna - procedury badań ; Przedmiot i cele badań ; Charakterystyka badanej grupy.
Zawiera: Rozdział 3. JAKOŚĆ ŻYCIA OSÓB Z LEKKĄ POSTACIĄ NIEPELNOSPRAWNOŚCI INTELEKTUALNEJ - OPIS I ANALIZA WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH. Znormalizowani i synchroniczni - cechy wspólne ; Wydłużenie moratorium rozwojowego ; Zakorzenienie w społeczności lokalnej ; Kompetencje i zasoby ; Zadowolenie z życia ; Awans poziomy i pionowy. Pełnienie ról społecznie wartościowych ; Znormalizowanie biografii. Typowość ról i dążeń ; Edukacja formalna i pozaformalna ; Dobrzy pracownicy ; Szczęśliwe mężatki i ich pełnosprawni mężowie ; Niska dzietność ; Czas podzielony ; Mieszkańcy wsi ; Panorama postaci ; Awans pionowy i poziomy. Współwłaścicielka rodzinnej firmy ; Awans poziomy. Kariera w wymiarze normalizacyjnym ; Awans pionowy. Kierownik zmiany ; Znormalizowany i przeciętny ; Życie w cieniu porażki - cechy wspólne ; Moratorium o cechach patologicznych ; Wykorzenienie ; Brak zasobów ; Marginalizacja i frustracje ; Skrócenie biografii ; Samotność lub problemowe rodziny ; Czas wolny ; Mieszkańcy miast ; Życie w azylu ; Panorama postaci ; Zdany na los ; Odrzucona ; Przejściowy status dewiacyjny ; Szanse normalizacji w warunkach ubóstwa ; Egzystencja w azylu jako szansa ; Moratorium jako stan trwały ; Skrajne ograniczenie i przymus ; Trwały status dewiacyjny.
Zawiera: Rozdział 4. PRÓBA SYNTEZY. Cechy moratoriów, ich uwarunkowania i skutki ; Jakość codziennej egzystencji dorosłych, niepełnosprawnych intelektualnie absolwentów szkół specjalnych ; Obraz szkoły ; Kariera, prestiż "versus" porażka ; Jakość życia osób niepełnosprawnych intelektualnie a miejsce zamieszkania.
Zawiera: Rozdział 5. OFICJALNE IDEOLOGIE WOBEC EGZYSTENCJI OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH INTELEKTUALNIE. Jakość życia a normalizacyjno-włączający model rehabilitacji ; Jakość życia a aksjologia XXI wieku.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: S. 13-16 : Działalność Polskiego Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Kielcach / Iwona Godek.
Zawiera: S. 17-25 : Znaczenie wolontariuszy w realizacji projektu "Nie jestem sam" - rehabilitacja i wsparcie dzieci i młodzieży niepełnosprawnej" / Mariola Kosiór.
Zawiera: S. 27-37 : Organizacja i zadania Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego PSOUU Koło w Kielcach / Justyna Piątkowska.
Zawiera: S. 41-54 : Rodzeństwo osób niepełnosprawnych - zaniedbany profil rehabilitacji psychopedagogicznej / Joanna Konarska.
Zawiera: S. 55-66 : Inteligencja emocjonalna i umięjetności asertywne oligofrenopedagogów a jakość ich komunikacji z rodzicami dzieci niepełnosprawnych / Urszula Kot, Joanna Mgłosiek-Nowak.
Zawiera: S. 67-75 : Program "Kielce - znam swoje miasto" jako psychoedukacyjna propozycja pracy z dziećmi z niepełnosprawnością sprzeżoną / Urszula Kot, Joanna Mgłosiek-Nowak.
Zawiera: S. 79-84 : Sialidoza - doniesienia wstępne. Studium przypadku / Beata Szczepanowska-Wołowiec, Justyna Pogorzelska, Agata Michalska.
Zawiera: S. 85-101 : Diagnoza i terapia dzieci z rzadkimi zespołami chromosowymi oraz opieka nad nimi - wybrane aspekty (Przyjęcie diagnozy, Wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka z rzadkim zespołem genetycznym, Formy działań wspomagających rozwój dziecka, Specyfika opieki nad dzieckiem z rzadkim zespołem genetycznym) / Urszula Klajmon-Lech.
Zawiera: S. 103-117 : Wpływ widzialnego światła spolaryzowanego i koloroterapii na funkcjonowanie dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną / Jolanta Dudek, Agata Michalska, Alojzy Brol.
Zawiera: S. 119-128 : Kombinezon theratogs a stabilność posturalna pacjentów z centralną hipotonią. Doniesienia wstępne / Agata Michalska, Jolanta Dudek, Michał Linowski, Anna Tarasow-Zych.
Zawiera: S. 129-133 : Stymulacja bazalna (od podstaw) - koncept profesora Fröhlicha / Paweł Wiktor.
Zawiera: S. 137-146 : Metody i zasady terapii mowy osób niepełnosprawnych intelektualnie - wskazówki praktyczne / Magdalena Łabędzka-Piróg.
Zawiera: S. 147-172 : Zabawa symboliczna w rozwijaniu aktywności komunikacyjnej u dzieci ze sprzężonymi upośledzeniami / Elżbieta Maria Minczakiewicz.
Zawiera: S. 173-183 : Oddziaływanie za pośrednictwem sztuki jako forma wspomagania rozwoju dzieci z dysfunkcjami narządu ruchu w wieku wczesnoszkolnym / Anna Stawecka.
Zawiera: S. 185-198 : Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z Zespołem Downa - perspektywa logopedyczna / Ewa Boksa, Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 199-205 : Dyslalia, alalia, opóźniony rozwój mowy i dysartria - diagnoza różnicowa / Ewa Boksa, Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 209-221 : Możliwości funkcjonalne w zakresie komunikacji dziecka z rdzeniowym zanikiem mięśni typ SMA I. Spojrzenie terapeuty NDT-BOBATH / Katarzyna Padula.
Zawiera: S. 223-245 : Dziecko głuchoniewidome z niepełnosprawnością ruchową oraz intelektualną głębokiego stopnia - wybrane formy terapii wykorzystywane w pracy rewalidacyjno-wychowawczej / Małgorzata Nawrocka.
Zawiera: S. 247-253 : "Twoja kolej, Ala". O początkach pracy w zakresie AAC z dziewczynką z Zespołem Downa / Edyta Cisło.
Zawiera: S.255-262 : Analiza funkcjonowania dziecka z Zespołem Pataua (studium przypadku) / Aleksandra Baran, Aneta Szewczyk.
Zawiera: S. 263-286 : Komunikacja językowa u dziecka z chorobą von Recklinghausena (studium przypadku) / Agata Bożek.
Zawiera: S. 287-298 : Terapia Weroniki - dziewczynki z tracheostomią - zastosowanie metody glottodydaktyki (studium przypadku) / Iwona Machnik.
Zawiera: S.299-314 : Terapia Weroniki - dziewczynki po rekonstrukcji krtani - zastosowanie metody glottodydaktyki (studium przypadku) / Iwona Machnik.
Historia PSOUU Koło w Kielcach. Formy działalności PSOUU. Ośrodek Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy (OREW) jako placówka zapewniająca kompleksową edukację, rehabilitację i opiekę swoim wychowankom - cele i zadania placówki, ogólna charakterystyka ośrodka, organizacja i formy pracy w ośrodku (baza lokalowa, sale terapeutyczne, wyposażenie pomieszczeń), plan i przebieg zajęć, uczniowie i kadra pracownicza.
Ocena poziomu inteligencji emocjonalnej, asertywności oraz zdolności komunikacyjnych oligofrenopedagogów - badania z wykorzystaniem Kwestionariusza Inteligencji Emocjonalnej (INTE), "Mapy asertywności", testu oceny zdolności komunikacyjnych.
Program autorski "Kielce - znam swoje miasto", realizowany przez OREW w Kielcach. Cele programu: wspomaganie rozwoju ucznia w ujęciu holistycznym, rozwijanie umiejętności poznawczych i społecznych, poszerzanie zasobu wiadomości, kształtowanie i rozwijanie osobowości ucznia ze sprzężonymi zaburzeniami rozwojowymi.
Studium przypadku kobiety z rozpoznana SIALIDOZĄ.
Wyniki badań retrospektywnych przeprowadzonych metodą wywiadu z rodzicami lub opiekunami dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym i autyzmem. Dzieci objęte badaniami korzystały z koloroterapii w warunkach domowych. W załączniku wzór ankiety.
Celem badań przeprowadzonych przez zespół była ocena efektów terapeutycznych wynikających ze stosowania u dzieci z hipotonią posturalną kombinezonu TheraTogs.
Metody i zasady terapii mowy dziecka niepełnosprawnego intelektualnie. Schemat (metody) badania logopedycznego. Klasyfikacje metod terapii logopedycznej. Przedstawiono wnioski z badania logopedycznego przeprowadzonego wśród uczniów klas I-VI szkoły podstawowej w Małogoszczu.
Założenia teoretyczne i pragmatyczne podstawy rozwoju zabawy symbolicznej. Dialog matki z dzieckiem źródłem doznań inspirujących rozwój zabawy symbolicznej. Rozwój funkcji semiotycznej w zabawie dziecka. Obiekt przejściowy i jego funkcja w zabawie dzieci o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach rozwoju. zabawa symboliczna forma dialogu dziecka z otoczeniem. Poznawczo-komunikacyjny aspekt rozwoju zabawy symbolicznej.
Wspomaganie rozwoju dziecka z Zespołem Downa - wyjaśnienia terminologiczne, Wczesna interwencja terapeutyczna, wczesne wspomaganie rozwoju - integracja oddziaływań stymulujących rozwój dziecka, wczesna terapia logopedyczna - warunek efektywnej pomocy, specyfika diagnozy i terapii logopedycznej dziecka z Zespołem Downa, rodzice - ważne ogniwo w procesie terapeutycznym
Co to jest SMA (Spinal Muscular Atrophy)? Wprowadzenie celów terapii jako odpowiedź na zagadnienia kluczowe. Koncepcja NDT-Bobath. Charakterystyka dziewczynki - typ SMA I, choroba Werdniga-Hoffmana: funkcjonowanie dziecka w środowisku domowym, pozycjonowanie dziewczynki, komunikacja alternatywna, kolejność postępowania, wyznaczanie celów. Aktywności podejmowane przez dziecko po wprowadzeniu modyfikacji według koncepcji NDT-Bobath oraz komunikacji alternatywnej.
Przedstawiono sylwetkę 10-letniej dziewczynki głuchoniewidomej, z niepełnosprawnością umysłową w stopniu lekkim i mózgowym porażeniem dziecięcym. Metody wykorzystywane w pracy rewalidacyjno-wychowawczej: masaż, masaż Shantal, metoda stymulacji bazalnej Fröhlicha, stymulacja poprzez doświadczanie ruchu, metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, , stymulacja polisensoryczna, zabawy tworzywami bezkształtnymi, zabawy paluszkowe, Szczoteczkowanie, metody relaksacyjne, relaksacja według Wintreberta.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. [147]-156.
Zawiera: Rozdział 1. Edukacja drogą wyrównywania szans życiowych osób niepełnosprawnych: 1.1. W kręgu edukacji osób niepełnosprawnych. 1.1.1. Organizacja kształcenia niepełnosprawnych w Polsce - podstawy prawne. 1.1.2. Formy kształcenia niepełnosprawnych w Polsce. 1.1.3. Wspierająca rola rodziny w procesie edukacji. 1.1.4. Niepełnosprawni w szkolnictwie wyższym - szanse i ograniczenia. 1.2. Nauczyciel (pedagog) jako ogniwo systemu kształcenia osób niepełnosprawnych. 1.2.1. Sylwetka pedagoga specjalnego. 1.2.2. Przygotowanie zawodowe pedagoga (specjalnego) a jakość kształcenia. 1.3. Wybrane alternatywne formy wspierania procesu edukacji osób niepełnosprawnych. 1.3.1. E-learning i nowoczesne technologie w edukacji osób niepełnosprawnych. 1.3.2. Rola hipoterapii we wspomaganiu procesu edukacji osób niepełnosprawnych.
Zawiera: Rozdział 2. System poradnictwa zawodowego dla osób niepełnosprawnych: 2.1. Miejsce poradnictwa zawodowego w systemie rehabilitacji. 2.1.1. Znaczenie rehabilitacji dla osób niepełnosprawnych. 2.1.2 Podstawy prawne rehabilitacji zawodowej. 2.1.3. Współpraca doradcy zawodowego z osobą niepełnosprawną ruchowo. Opis indywidualnego przypadku. 2.2. Poradnictwo zawodowe jako element rehabilitacji zawodowej. 2.2.1. Osoba niepełnosprawna w systemie poradnictwa zawodowego. 2.2.2. Kompetencje doradcy zawodowego niezbędne w pracy z osobą niepełnosprawną. 2.4. Dokumenty międzynarodowe a kwestia niepełnosprawności.
Zawiera: Rozdział 3. Kariera i praca zawodowa osób niepełnosprawnych: 3.1. Osoby niepełnosprawne na rynku pracy - stan i potrzeby. 3.1.1. Rynek pracy a niepełnosprawność. 3.1.2. Aktywność zawodowa osób niepełnosprawnych. 3.1.3. Istota procesu adaptacji zawodowej osób niepełnosprawnych. 3.2. Czynniki warunkujące szanse na zatrudnienie osób niepełnosprawnych. 3.2.1. Gospodarka wolnorynkowa a zatrudnienie osób niepełnosprawnych. 3.2.2. Zewnętrzne i wewnętrzne bariery aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych. 3.2.3. Możliwości zatrudnienia wybranych grup osób niepełnosprawnych. 3.3. Formy i możliwości zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Polsce. 3.3.1. Otwarty rynek pracy wobec osób niepełnosprawnych. 3.3.2. Postawy pracodawców wobec niepełnosprawnych pracowników. 3.3.3. Osoby niepełnosprawne na chronionym rynku pracy.
Zawiera: 0.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. po rozdz.
Zawiera: S. 17-28 : Rehabilitacja zawodowa osób niepełnosprawnych - wyzwania współczesności / Elżbieta Wojtasiak.
Zawiera: S. 29-49 : Współczesne problemy rehabilitacji i aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych / Agata Migas.
Zawiera: S. 51-70 : Aktywizacja zawodowa i zatrudnianie osób niepełnosprawnych w nowych państwach Unii Europejskiej / Marcin Garbat.
Zawiera: S. 71-91 : Wpływ sposobu stanowienia prawa na sprawność funkcjonowania systemu aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych / Andrzej Barczyński.
Zawiera: S. 93-113 : Rola PFRON w aktywizowaniu zawodowym i wspieraniu zatrudnienia osób niepełnosprawnych / Ludwik Mizera.
Zawiera: S. 115-130 : Udział pozarządowych organizacji biznesowych w rozwiązywaniu problemów osób niepełnosprawnych w Polsce na przykładzie Krajowej Izby Gospodarczo-Rehabilitacyjnej (case study) / Włodzimierz Sobczak.
Zawiera: S. 131-140 : Rola organizacji pozarządowych w zatrudnianiu osób niepełnosprawnych / Tadeusz Majewski.
Zawiera: S. 141-149 : Zatrudnienie osób niepełnosprawnych a problem ich podmiotowości / Sławomir Kantyka.
Zawiera: S. 151-167 : Style życia wobec wariantów zatrudnienia osób niepełnosprawnych / Hanna Żuraw.
Zawiera: S. 169-184 : Perspektywy rehabilitacji zawodowej i zatrudniania osób niepełnosprawnych z zaburzeniami psychicznymi / Wojciech Kołodziej.
Zawiera: S. 185-194 : Doradztwo zawodowe na rzecz osób niepełnosprawnych / Jolanta Lipińska-Lokś.
Zawiera: S. 195-205 : Problemy edukacji zawodowej młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Anna Ziętek.
Zawiera: S. 207-216 : Nauczyciel i niepełnosprawny na rynku pracy - szanse i zagrożenia / Bernadeta Sczupał.
Zawiera: S. 217-230 : Osoby niepełnosprawne na otwartym rynku pracy (na przykładzie Radomia) / Jolanta Borek.
Zawiera: S. 231-235 : Sytuacja osób niepełnosprawnych na lubuskim rynku pracy / Aneta Klementowska.
Zawiera: S. 237-249 : Szanse i bariery zatrudniania niepełnosprawnych absolwentów szkół wyższych / Grażyna Dryżałowska, Hanna Żuraw.
Zawiera: S. 251-261 : Niepełnosprawni zarejestrowani w Powiatowym Urzędzie Pracy w Działdowie / Lucyna Szczebiot-Knoblauch, Beata Bogus-Piekarska.
Zawiera: S. 265-275 : Zaspokajanie potrzeb osób niepełnosprawnych a technika / Maria Agnieszka Paszkowicz.
Zawiera: S. 277-289 : Projektowanie ergonomiczne dla osób niepełnosprawnych a technika / Edwin Tytyk.
Zawiera: S. 291-300 : Twórcze podejście do przełamywania barier na przykładzie wybranej metody heurystycznej / Andrzej Lasota.
Zawiera: S. 301-312 : Bydgoszcz - przyjazne miasto? Dostępność przestrzenna wybranych funkcji dla osób niepełnosprawnych / Iwona Józefowicz.
Zawiera: S. 313-319 : Zagadnienia przewozu osób niepełnosprawnych w transporcie publicznym i prywatnym / Marek Kokot.
Zawiera: S. 321-329 : Analiza oferty Miejskiego Zakładu Komunikacji w Zielonej Górze pod kątem potrzeb osób niepełnosprawnych / Grzegorz Dudarski.
Zawiera: S. 333-340 : Użyteczność teorii pola K.Lewina w rozwoju dyscyplin zajmujących się teoretycznymi i praktycznymi aspektami udzielania pomocy osobom niepełnosprawnym / Sławomira Sadowska.
Zawiera: S. 341-344 : Nowe formy rehabilitacji dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w Rosji / Natalia D. Sokolova.
Zawiera: S. 345-361 : Media i komunikowanie masowe w życiu osób z uszkodzonym narządem słuchu / Bożena Bobeł, Dorota Wróbel.
Zawiera: S. 363-372 : Przeciw społecznemu wykluczeniu. Działalność organizacji pozarządowych na rzecz osób z niepełnosprawnością - przykład Dolnośląskiego Stowarzyszenia na Rzecz Autyzmu / Małgorzata Skórczyńska.
Zawiera: S. 373-387 : Potrzeby dziecka niewidomego i jego orientacja w przestrzeni / Stanisława Mihilewicz.
Zawiera: S. 389-399 : Środowiskowa oferta pomocy i wsparcia dla osób niepełnosprawnych na przykładzie Głogowa / Ernest Magda.
Zawiera: S. 401-408 : Między muzyką a terapią / Lidia Kataryńczuk-Mania.
Zawiera: S. 409-415 : Wykorzystanie wielotonu nieharmonicznego w stymulacji akustycznej dzieci autystycznych / Magdalena Koniarek, Halina Portalska, Marek Portalski.
Zawiera: S. 417-428 : Rola podkładu muzyczno-dźwiękowego w treningach wizualizacyjnych stosowanych w rehabilitacji osób niepełnosprawnych / Halina Portalska, Marek Portalski.
Zawiera: S. 431-446 : Geragogika specjalna - moralnym obowiązkiem naszych czasów / Adam A. Zych, Małgorzata Kaleta-Witusiak.
Zawiera: S. 447-461 : Aktywność osób starszych mieszkających w domu pomocy społecznej a zakres realizowanych przez nie potrzeb / Agnieszka Nowicka.
Zawiera: S. 463-475 : Poczucie jakości życia a aktywność społeczna ludzi starych - czy zawsze korelacja? / Dorota Newiedział.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; t. 6)
Autor
Gajdzica Zenon. Gulda Mieczysław. Socjalizacja osób niepełnosprawnych Tylewska-Nowak Beata. Droga do dorosłości osób z głębszą niepełnosprawnością Krośniak-Kiszka Beata. Drogi edukacyjne uczniów z głębszym i głębokim deficytem intelektualnym - między teorią a praktyką Rottermund Jerzy. Terapia zajęciowa przyczynkiem do samodzielności Stępień Beata. Problemy w edukacji, rehabilitacji i socjalizacji dzieci niepełnosprawnych na przykładzie Szkoły Podstawowej nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Raciborzu Kielak Józefa. Problemy w edukacji, rehabilitacji i socjalizacji dzieci niepełnosprawnych na przykładzie Szkoły Podstawowej nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Raciborzu Brachaczek Zdzisław. Wybrane działania na rzecz osób niepełnosprawnych w Ustroniu Garbat Marcin. Możliwości wsparcia osób niepełnosprawnych na rynku pracy Kysučan Jaroslav. Działalność robocza i przygotowanie zawodowe jako czynnik rozwoju umiejętności społecznych młodzieży z upośledzeniem umysłowym Hučik Ján. Czynniki warunkujące przygotowanie do zawodu osób niepełnosprawnych umysłowo Zarzycka Joanna. Realizacja projektów społecznych w środowisku osób niepełnosprawnych Adamczyk Grażyna. Kształcenie zawodowe osób z umiarkowanym i znacznym upośledzeniem umysłowym Parys Katarzyna. Rozważania na temat zdobywania kwalifikacji zawodowych przez młodzież upośledzoną umysłowo w stopniu lekkim Olszewski Sławomir. Rozważania na temat zdobywania kwalifikacji zawodowych przez młodzież upośledzoną umysłowo w stopniu lekkim Klinik Bartosz. Społeczeństwo multimedialne a praca osoby niepełnosprawnej
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: S. 13-23 : Socjalizacja osób niepełnosprawnych / Mieczysław Gulda.
Zawiera: S. 25-31 : Droga do dorosłości osób z głębszą niepełnosprawnością / Beata Tylewska-Nowak.
Zawiera: S. 33-43 : Drogi edukacyjne uczniów z głębszym i głębokim deficytem intelektualnym - między teorią a praktyką / Beata Krośniak-Kiszka.
Zawiera: S. 45-48 : Terapia zajęciowa przyczynkiem do samodzielności / Jerzy Rottermund.
Zawiera: S. 49-54 : Problemy w edukacji, rehabilitacji i socjalizacji dzieci niepełnosprawnych na przykładzie Szkoły Podstawowej nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Raciborzu / Beata Stępień, Józefa Kielak.
Zawiera: S. 55-59 : Wybrane działania na rzecz osób niepełnosprawnych w Ustroniu / Zdzisław Brachaczek.
Zawiera: S. 63-72 : Możliwości wsparcia osób niepełnosprawnych na rynku pracy / Marcin Garbat.
Zawiera: S. 73-76 : Działalność robocza i przygotowanie zawodowe jako czynnik rozwoju umiejętności społecznych młodzieży z upośledzeniem umysłowym / Jaroslav Kysučan.
Zawiera: S. 77-94 : Czynniki warunkujące przygotowanie do zawodu osób niepełnosprawnych umysłowo / Ján Hučik.
Zawiera: S. 95-102 : Realizacja projektów społecznych w środowisku osób niepełnosprawnych / Joanna Zarzycka.
Zawiera: S. 103-109 : Kształcenie zawodowe osób z umiarkowanym i znacznym upośledzeniem umysłowym / Grażyna Adamczyk.
Zawiera: S. 111-118 : Rozważania na temat zdobywania kwalifikacji zawodowych przez młodzież upośledzoną umysłowo w stopniu lekkim / Katarzyna Parys, Sławomir Olszewski.
Zawiera: S. 119-123 : Społeczeństwo multimedialne a praca osoby niepełnosprawnej / Bartosz Klinik.
Zawiera: S. 125-135 : Ogólny rys organizacji oraz podstawowych założeń kształcenia zawodowego osób z upośledzeniem umysłowym w Polsce / Zenon Gajdzica.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Mater. I Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej "Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w rodzinie, szkole i środowisku lokalnym", która odbyła się w 2003 r.
Bibliogr. przy ref.
Zawiera: Specjalne potrzeby edukacyjne dziecka w różnych środowiskach w ujęciu systematologicznym / Krystyna Duraj-Nowakowa.
Zawiera: Komplementarność w procesie wsparcia społecznego osób niepełnosprawnych / Józef Sowa.
Zawiera: Nowe tendencje we współczesnej rosyjskiej edukacji specjalnej / Jurij T. Matasow.
Zawiera: Edukacja dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych z perspektywy teorii Jacques,a Delorsa / Maria Jolanta Stąpór.
Zawiera: Wczesna rehabilitacja głuchoniewidomych dzieci (założena teoretyczno-praktyczne) / Marzena Zaorska.
Zawiera: Wiedza na temat niepełnosprawności i życia osób niepełnosprawnych w procesie kształcenia ogólnodostępnego / Anna Gajdzica, Zenon Gajdzica.
Zawiera: Alkoholizm wśród dzieci z województwa świętokrzyskiego - zagrożeniem rozwoju osobowego i struktury społęcznej nowego pokolenia / Jan Śledzianowski.
Zawiera: Gmina wobec osób o obniżonej sprawności umysłowej - zarys sytuacji edukacyjnej w świetle zmiany społecznej. Studium sześciu gmin / Zenon Gajdzica.
Zawiera: Wykolejenie wychowawcze dzieci i młodzieży wyzwaniem dla profesjonalnej pomocy reedukacyjnej ze strony rodziny, szkoły i środowiska lokalnego / Tadeusz Sakowicz.
Zawiera: Potrzeby dzieci zdolnych a ich zaspokajanie w rodzinie, szkole i środowisku lokalnym / Teresa Giza.
Tekst częśc. tł. z ang., ros.
Część II: Specjalne potrzeby społeczne i edukacyjne dziecka z perspektywy makrosytemu, egzosystemu i mezosystemu. Rozdział I: Założenia teoretyczne i rozwiązania praktyczne w systemie kształcenia specjalnego. Rozdział II: Rodzina, szkoła i środowisko lokalne wobec potrzeb dziecka o nietypowym przebiegu rozwoju.
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Zawiera m.in.: S. 3-26 : Padaczka i plastyczność poznawcza / Joseph I. Tracy et al.
Zawiera m.in.: S. 27-54 : Urazy mózgu / Terri Morris.
Zawiera m.in.: S. 55-94 : Problemy neuropsychologiczne w neuroonkologii / Carol L. Armstrong et al.
Zawiera m.in.: S. 95-110 : Zanik wieloukładowy, hipotonia ortostatyczna i dysfunkcja układu autonomicznego a procesy poznawcze / Cecilia Peralta.
Zawiera m.in.: S. 113-162 : Choroby sercowo-naczyniowe a funkcje poznawcze / Shari R. Waldstein et al.
Zawiera m.in.: S. 163-198 : Choroby i zaburzenia mózgowo-naczyniowe / Sabrina E. Smith, Juliana Sanchez Bloom, Nancy Minniti.
Zawiera m.in.: S. 199-208 : Deficyty poznawcze podczas migreny i klasterowych bólów głowy spowodowane przez dysfunkcję neuroprzekaźnika mózgowego 5HT / John Stirling Meyer.
Zawiera m.in.: S. 209-234 : Zaburzenia układu oddechowego: wpływ na funkcjonowanie mózgu i funkcje neuropoznawcze ( Przewlekła obturacyjna choroba płuc ; Zespół ostrej niewydolności oddechowej ; Zatrucie tlenkiem węgla ; Obturacyjny bezdech senny ; Efekty rehabilitacji po anoksji ) / Ramona O. Hopkins.
Zawiera m.in.: S. 237-260 : Mózgowe porażenie dziecięce: wpływ wczesnego uszkodzenia mózgu na rozwój / Silja Pirila, Jaap J. van der Meere.
Zawiera m.in.: S. 261-304 : Autyzm i zespół Aspergera z perspektywy neuronauki poznawczej / Jeanne Townsend, Marissa Westerfield.
Zawiera m.in.: S. 305-350 : Zespoły genetyczne związane z niepełnosprawnością intelektualną ( Zespół Downa ; Zespół łamliwego chromosomu X i schorzenia pokrewne ; Zespół Williamsa ) / Leonard Abbeduto, Andrea McDuffie. Westerfield.
Zawiera m.in.: S. 351-374 : Wprowadzenie do problematyki wodogłowia: wodogłowie wrodzone i o późnym początku zachorowania / Michael R. Meager et al.
Zawiera m.in.: S. 375-398 : Trudności w uczeniu się / Gayle K. Deutsch, Robert N. Davis.
Zawiera m.in.: S. 399-436 : Zaburzenia funkcji płatów czołowych w neuropsychologii dziecięcej: zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi / Anthony L. Rostain.
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku.)
Bibliogr. s. 444-496. Indeksy.
Zawiera: S. 23-35 : Biologiczne podstawy mowy / Andrzej Obrębowski.
Zawiera: S. 36-46 : Medyczne źródła logopedii - foniatria i podstawy audiologii / Bożena Wiskirska-Woźnica.
Zawiera: S. 47-61 : Rozwój języka i jego funkcji w życiu płodowym / Elżbieta Ronin-Walknowska.
Zawiera: S. 62-67 : Wpływ stanów chorobowych u noworodka na rozwój mowy / Iwona Domżalska-Popadiuk.
Zawiera: S. 68-82 : Neurologiczne podstawy zaburzeń mowy u dzieci / Ewa Pilarska.
Zawiera: S. 83-103 : Zaburzenia mowy u dzieci z wadami genetycznymi / Jolanta Wierzba.
Zawiera: S. 104-140 : Anatomia i fizjologia obwodowego i ośrodkowego narządu mowy. Patofizjologia narządu mowy / Jerzy Kuczkowski.
Zawiera: S. 141-166 : Wybrane zagadnienia z anatomii i fizjologii układu stomatognatycznego. Układ stomatognatyczny a artykulacja / Beata Siebert, Barbara Kamińska.
Zawiera: S. 167-175 : Logopedyczne aspekty przerostu pierścienia chłonnego gardła / Jerzy Kuczkowski.
Zawiera: S. 176-185 : Zaburzenia mowy w dysgrafii / Waldemar Narozny, Marta Szmaj.
Zawiera: S. 186-211 : Ankyloglosja jako przyczyna artykulacyjnych trudności / Barbara Ostapiuk.
Zawiera: S. 212-226 : Choroby nowotworowe głowy i szyi a zaburzenia mowy / Krystyna Serkies.
Zawiera: S. 227-239 : Rehabilitacja głosu i mowy po operacjach krtani / Anna Sinkiewicz, Hanna Mackiewicz-Nertowicz.
Zawiera: S. 240-262 : Anatomiczno-czynnościowe uwarunkowania mowy rozszczepowej / Danuta Pluta-Wojciechowska.
Zawiera: S. 263-285 : Biologiczne podłoże zaburzeń mowy u osób z niepełnosprawnością intelektualną / Katarzyna Kaczorowska-Bray.
Zawiera: S. 286-310 : Biologiczne uwarunkowania rozwoju i zaburzeń mowy w mózgowym porażeniu dziecięcym / Mirosław Michalik.
Zawiera: S. 311-330 : Biologiczne uwarunkowania rozwoju komunikacji - mowy i języka z całościowymi zaburzeniami w rozwoju: autyzmem i zespołem ze spektrum autyzmu / Jacek J. Błeszyński.
Zawiera: S. 331-358 : Rozwój mowy dziecka w świetle teratogennego wpływu alkoholu na jego rozwój pre- i postnatalny / Halina Pawłowska-Jaroń.
Zawiera: S. 359-409 : Nerobiologiczne podstawy mowy / Jolanta Panasiuk.
Zawiera: S. 410-428 : Zaburzenia mowy związane z wiekiem / Waldemar Tłokiński, Henryk Olszewski.
Zawiera: S. 429-443 : Specyficzne właściwości posługiwania się językiem przez osoby w wieku senioralnym / Maria Kielar-Turska, Karolina Byczewska-Konieczny.
Książka
W koszyku
Materiały z Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej na temat "Pedagog specjalny w procesie edukacji i rehabilitacji", która odbyła się w dniach 19-20 października 2006 r. w Lublinie.
00
Zawiera: Rozwijanie umiejętności zrozumienia rodziców jako element kształcenia studentów pedagogiki specjalnej/ Urszula Bartnikowska. Przygotowanie zawodowe pedagogów specjalnych do uczestnictwa w procesie edukacji i rehabilitacji/ Małgorzata Czajkowska. Student pedagogiki specjalnej/ Katarzyna Klimkowska. Postawa wobec życia a gotowość do pracy w kontekście pomocnym u studentów kierunku pedagogika specjalna/ Edyta M. Nieduziak. Osobowościowe predyspozycje do zawodu pedagoga specjalnego studentów pedagogiki specjalnej/ Izabella Kucharczyk, Magdalena Olempska. Kompetencje społeczne studentów resocjalizacji/ Anna Wojnarska. Współczesny pedagog specjalny - jego rozwój i potrzeby zawodowe/ Anna Skłodowska. Nauczyciel wobec medycznych i psychospołecznych problemów dzieci z chorobami alergicznymi/Renata Zubrzycka.
Zawiera: Wybrane kompetencje diagnostyczne pedagoga specjalnego - diagnoza pozytywna/ Lidia Marszałek. Psychopedagogiczne kompetencje nauczycieli szkół specjalnych - w świetle badań/ Alicja Olszak. Próba określenia cech nauczyciela szkoły specjalnej dla uczniów upośledzonych umysłowo/ Edward Pasternak. Kompetencje nauczyciela wymagane w pracy z uczniem z upośledzeniem umysłowym w procesie edukacji inkluzywnej/ Anna Zamkowska. Kompetencje komunikacyjne wolontariuszy pracujących z dziecmi niepełnosprawnymi/ Barbara Olszewska. O potrzebie badania związków między wypaleniem zawodowym a hierarchią wartości pedagogów specjalnych/ Piotr Plichta
Zawiera: Możliwości i uwarunkowania pracy nauczycieli w szkole specjalnej, ogólnodostępnej i integracyjnej.
Zawiera: Interakcje społeczne nauczyciel - uczeń na lekcji w szkole specjalnej/ Krystyna Baranowicz. Sukcesy i porażki zawodowe nauczycieli szkół specjalnych/ Ewa Drozda. Rola i miejsce surdopedagoga w edukacji uzdolnionego ucznia z wadą słuchu/ Katarzyna Plutecka. Kształcenie pedagogów specjalnych a jakość ich pracy w kontekście integracyjnej i segregacyjnej formy edukacji specjalnej/ Zenon Gajdzica. Edukacja dziecka niesłyszącego w szkole ogólnodostępnej wyzwaniem nie tylko dla surdopedagoga/ Amelia Dziurda-Multan. Postrzeganie funkcjonowania społecznego dzieci niepełnosprawnych na tle klasy integracyjnej przez ich rodziców i wychowawców/ Magdalena Głodzik. Rola rodziców i nauczycieli we współczesnej szkole/Renata Olszowiec. Nowe wyzwania dla pedagoga specjalnego w kontakcie z uczniem niesłyszącym i słabo słyszącym w procesie edukacji integracyjnej i włączającej/ Renata Kołodziejczyk.
Zawiera: Pedagogika specjalna wdziałaniu praktycznym.
Zawiera: Wspieranie społecznych kompetencji uczniów klas integracyjnych z wykorzystaniem metody Magic Circle/ Ewa Domagała-Zyśk. Znaczenie muzykoterapii i poezjoterapii w rehabilitacji osób niepełnosprawnych/ Dorota Kowalczuk-Wałęga. Terapia pedagogiczna na tle kompleksowej rehabilitacji dzieci i młodzieży w Dziennym Centrum Aktywności w Świdniku/ Magdalena Szumiata. Edukacja terapeutyczna dzieci z cukrzycą na turnusach rehabilitacyjnych/ Jadwiga Gruba. Sylwetka terapeuty w domu pomocy społęcznej/ Dorota Prysak. Pedagog wobec stresu rodzicielskiego matek wychowujących dzieci z uszkodzeniem słuchu/ Aleksander Borowicz. Uwarunkowania efektywności wczesnego wspomagania rozwoju dziecka zagrożonego niepełnosprawnością/ Bożena Sidor. Kompetencje społeczne studentów niepełnosprawnych. Możliwości wspomagania i rozwoju/Maria Czechowska-Bieluga, Anna Tychmanowicz. Poziom uspołecznienia młodzieży podsądnej w percepcji kuratorów sądowych/ Katarzyna Rusinek.
Zawiera: Informacje o autorach.
Książka
W koszyku
Psychologia kliniczna. T. 2 / red. nauk. Helena Sęk. - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2005. - 359, [4] s. : rys., wykr. ; 24 cm.
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Bibliogr. s. 313-342
Zawiera: Rozdział 1. Zakres zastosowań psychologii klinicznej. Obszary tradycyjne i współczesne. Zmiany w zakresie zastosowań psychologii klinicznej (społeczno-cywilizacyjne czynniki przemian zakresu psychologii klinicznej. Wewnętrzne czynniki przemian w psychologii i psychologii klinicznej. Utrwalanie się tradycji dziedzin a rozwój nowych subdyscyplin w psychologii klinicznej (powody utrwalnia się dziedzin tradycyjnych, powstawanie nowych subdyscyplin a rozwój psychologii klinicznej.
Zawiera: Rozdział 2. Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży - wybrane zagadnienia. Ujęcia teoretyczne. Rozumienie dziecka jako osoby. Uwarunkowania problemów klinicznych. Wybrane problemy kliniczne z uwzględnieniem okresów rozwoju (okres wczesnego dzieciństwa (okres niemowlęcy i poniemowlęcy), okres średniego dzieciństwa - wiek przedszkolny, okres późnego dzieciństwa - wiek szkolny, okres adolescencji - wiek młodzieńczy, kierunki i rodzaje pomocy psychologicznej. Zmiany w rozumieniu problemów klinicznych dzieci i młodzieży.
Zawiera: Rozdział 3. Psychologia zaburzeń osobowości i zaburzeń lękowych. Psychopatologia zabuerzeń osobowości i zaburzeń lękowych. Perspektywa psychologiczna - odrębność objawów, wspólnota patomechanizmów? Psychoanaliza a zaburzenia osobowości (psychoanaliza charakteru, dwa modele patomechanizmu zaburzeń osobowosci). Poznawcze koncepcje zaburzeń osobowosci i zaburzeń na tle lekowym (poznawczo-interpersonalny cykl zachowania a psychopatologia. Zaburzenia osobowości w teorii uczenia się (ewolucyjno-biospołeczna koncepcja zaburzeń osobowości, zaburzenia osobowości typu bordeline.
Zawiera: Rozdział 4. Psychologia schizofrenii. Schizofrenia. Obraz kliniczny (objawy i ich klasyfikacje) Perspektywa "pierwszej osoby": choroba w relacjach pacjentów. Psychologiczne mechanizmy schizofrenii (procesy poznawcze: specyfika oddolnego i odgórnego przetwarzania informacji. Dynamika emocji. Indywiduacja i tożsamość. Relacja poznanie-afekt-indywiduacja. Niektóre aspekty terapii i rehabilitacji chorych.
Zawiera: Psychologia zaburzeń afektywnych. Dane opisowe dotyczące zaburzeń nastroju (zaburzenia w świetle psychopatologii opisowej i w świetle klasyfikacji zaburzeń). Koncepcje wyjaśniające mechanizm i patogenezę zaburzeń afektywnych (biologiczne modele zaburzeń afektywnych, psychoanalityczne koncepcje zaburzeń nastroju, poznawczo-behawioralne podejście do zaburzeń nastroju, stresowe wydarzenia a depresja - modele podatność-stres, podejście interpersonalne do zaburzeń depresyjnych. Wybrane zagadnienia terapii zaburzeń afektywnych metodami psychologicznymi (leczenie depresji zorientowane psychoanalitycznie, poznawczo-behawioralna terapia depresji, podejście interpersonalne w terapii depresji.
Zawiera: Rozdział 6. Psychologiczne następstwa stresu traumatycznego. Zaburzenia po stresie traumatycznym. Historia odkrywania psychologicznych następstw skrajnego stresu. Kryteria diagnostyczne PTSD (zdarzenie traumatyczne - zmiany sposobu definiowania). Diagnozowanie PTSD (pomiar ekspozycji na zdarzenia traumatyczne, pomiar PTSD w badaniach epidemiologicznych). Rozpowszechnienie traumatycznych zdarzeń i zaburzenia po stresie traumatycznym. Czynniki ryzyka PTSD. Terapia potraumatyczna.
Zawiera: Rozdział 7. Psychologia niepełnosprawności umysłowej. Krótka historia rozwoju poglądów na niepełnosprawność umysłową (oligofrenia, niedorozwój umysłowy i upośledzenie umysłowe, niepełnosprawność umysłowa). Trzy nurty współczesnych badań nad niepełnosprawnością umysłową (psychobiologiczne, psychorozwojowe i psychospołeczne ujęcie niepełnosprawności umysłowej).
Zawiera: Rozdział 8. Psychologia uzależnień. Nadużywanie i uzależnienie od substancji psychoaktywnych. Rodzaje substancji psychoaktywnych i ich rozpoznawanie. Obraz kliniczny nadużywania i uzależnienia od środków psychoaktywnych. Neurobiologiczne działanie substancji psychoaktywnych.
Zawiera: Koncepcja i modele uzależnienia: genetyczno-behawioralne, psychologiczne, społeczne czynniki ryzyka narkomanii.
Zawiera: Programy leczenia uzależnienia: modele i programy leczenia alkoholików i narkomanów.
Zawiera: Rozdział 9. Kliniczna neuropsychologia a psychologia kliniczna Kształtowanie się przedmiotu badań w neuropsychologii klinicznej (ujęcia statyczne, neuroanatomiczne, skoncentrowane na pytaniu "gdzie", w kierunku wyjasnień dynamicznych - ujęcia strukturalno-funkcjonalne, współczesne modele wyjaśniające, mechanizmy adaptacyjne i dezadaptacyjne w uszkodzeniach i dysfunkcjach mózgu.
Zawiera: Charaktersytyka wybranych zaburzeń neuropsychologicznych: objawy globalnej reakcji mózgu na działanie czynników patogennych, specyficzne zespoły zaburzeń neuropsychologicznych i ich mózgowe podłoże, neuropsychologiczna analiza demencji (otępienia), neuronalne podłoże zaburzeń osobowości i emocji, dysocjacja wiedzy jawnej i ukrytej w zaburzeniach neuropsychologicznych.
Zawiera: Obszary zastosowań neuropsychologii klinicznej: cele i przebieg diagnozy neuropsychologicznej, terapia neuropsychologiczna - założenia, cele, przebieg.
Zawiera: Rozdział 10. Psychologia zaburzeń seksualnych. Klasyfikacja zaburzeń seksualnych. Zaburzenia tożsamości płciowej (geneza, rodzaje, interwencja). Kształtowanie sie orientacji seksualnej, definicja i geneza orientacji seksualnej. Społeczne konsekwencje orientacji seksualnej. Interwencja wobec osób zorientowanych seksualnie.
Zawiera: Zaburzenia preferencji seksualnych: pojęcie i charaktersytyka, klasyfikacje i kryteria diagnostyczne, interwencja.
Zawiera: Realizacja roli płciowej.
Zawiera: Dysfunkcje seksualne: pojęcie, przyczyny, typy, terapia.
Zawiera: Rozdział 11. Kliniczna psychologia zdrowia. Choroba w paradygmacie stresu psychologicznego: współczesne ujęcia stresu psychologicznego, wielowymiarowa analiza zjawiska stresu a podejście do problemów zdrowotnych we współczesnej psychologii zdrowia. Dwustronne zalezności między stresem a chorobą: stres jako przyczyna i jako następstwo problemów zdrowotnych. Radzenie sobie jako specyficzna forma aktywności w obliczu stresu i jej znaczenie dla następstw stresu.
Zawiera: Psychologiczne uwarunkowania choroby ze szczególnym uwzględnieniem stresu: rodzaje stresorów - podział ze względu na siłę i zakres oddziaływania, skutki zdrowotne utrapień życiowych, wydarzenia życiowe a choroby, polietiologiczny model chorób somatycznych.
Zawiera: Psychologiczne następstwa choroby jako źródła stresu: charaktersytyka psychologiczna zmian w sytuacji człowieka w nastepstwie choroby, emocjonalne ustosunkowanie się do choroby - obraz własnej choroby i jego komponenty.
Zawiera: Zachowanie wobec własnej choroby i jego organizacja: specyficzne dla sytuacji choroby formy radzenia sobie z emocjami, choroba jako zadanie i zachowania chorego ukierunkowane na cele zdrowotne, zależności między dwoma nurtami radzenia sobie z chorobą.
Zawiera: Psychologiczna problematyka relacji lakarz-pacjent: relacja lekarz-pacjent jako zagadnienie interdyscyplinarne. Znaczenie aspektów wychowawczych. Podejmowanie decyzji o udaniu się do lekarza i lęk przed wizytą. Komunikacja między lekarzem a pacjentom. Wykonywanie zaleceń lekarskich przez pacjentów. Człowiek w systemie opieki zdrowotnej (człowiek chory w przychodni i w szpitalu).
Zawiera: Rozdział 12. Interwencja kryzysowa. Kryzys emocjonalny (kryzys a wydarzenia krytyczne, klasyczne modele i charakterystyka kryzysu, kryzys emocjonalny jako szansa rozwoju, stres a kryzys, kryzys w strefie chronicznym, kryzys w paradygmacie psychosocjokulturowym.
Zawiera: Rodowód interwencji w kryzysie.
Zawiera: Założena i zróżnicowany kontekst interwencji kryzysowej (założenia interwencji kryzysowej, interwencja kryzysowa - kontekst i znaczenie terminu).
Zawiera: Indywidualna pomoc w kryzysie: cele i zadania interwencji kryzysowej, zasady, przebieg, strategie i techniki oddziaływania. Trudności i dylematy interwencji kryzysowej.
Zawiera: Rozdział 13. Osoby niepełnosprawne i psychologiczne aspekty ich rehabilitacji. Niepełnosprawność jako zjawisko wieloaspektowqe. Niepełnosprawność w świetle teorii i badań psychologicznych (relacja: "uszkodzenie organizmu - niepełnosprawność"; relacja: "niepełnosprawność - upośledzenie społeczne"; sytuacja psychologiczna osoby niepełnosprawnej. Psychologiczne aspekty procesu rehabilitacji.
Zawiera: Rozdział 14. Psychologia sądowa - wybrane zagadnienia. Prawa i obowiązki biegłego psychologa w świetle Kodeksu postepowania karnego. Rola psychologa w sprawach cywilnych. Rola psychologa w sprawach rodzinnych i opiekuńczych (sądowo-psychologiczne ocenianie małżeństwa i sytuacji dziecka po ewentualnym orzeczeniu rozwodu, stosunki między rodzicami a dziećmi - władza rodzicielska i obowiązek wzajemnego wspierania się rodziców i dzieci. Dobro dziecka.
Zawiera: Psycholog jako biegły sądowy w sprawach karnych: problem poczytalności sprawcy przestepstwa, przestepstwo zabójstwa popełnione w stanie silnego wzburzenia, ocena pobudek działania sprawcy przestępstwa i jego warunków osobistych, ocena wiarygodności zeznań - postrzeganie, zapamietywanie i odtwarzanie inkryminowanych zdarzeń.
Zawiera: Nowe zadania dla psychologa sądowego: psycholog jako mediator sądowy, prewencja psychologiczna (na przykładzie gwałtu seksualnego), przeciwwskazaniapsychologiczne do świadczenia usług detektywistycznych.
Zawiera: Zawiera indeks rzeczowy.
Zawiera: 00
Zawiera noty o autorach: Maria Beisert, Lidia Cierpiałkowska, Krystyna Drat-Ruszak, Anna Herzyk, Irena Heszen, Stanisłąw Kowalik, Dorota Kubacka-Jasiecka, Maja Lis-Turlejska, Irena Obuchowska,Wojciech Poznaniak.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 364-398.
Zawiera: Rozdział 1. Różnorodność podejść definicyjnych, metodologicznych i tematycznych w studiach nad uczestnictwem społecznym osób niepełnosprawnych.
Zawiera: Rozdział 2. Stan badań nad uczestnictwem społecznym osob z wrodzonymi dysfunkcjami fizycznymi.
Zawiera: Rozdział 3. Uwarunkowania uczestnictwa społecznego osób niepełnosprawnych; Oficjalne zalecenia, regulacje prawne i ich skutki; Działania pozaformalne - bariery uczestnictwa społecznego; Procesy spostrzegania i stygmatyzacja; Socjalizacja i momenty przełomowe; Właściwości jednostki w okresie aktywności zawodowej; Funkcjonalne skutki dysfunkcji sensorycznych i motorycznych; Przystosowanie do niepełnosprawności, właściwości i doświadczenia indywidualne; Czynniki związane z edukacją; Płeć; Poziom zamożności; Miejsce zamieszkania.
Zawiera: Rozdział 4. Precyzacja własnej strategii wobec badania uczestnictwa społecznego osób niepełnosprawnych ; Styl życia i style uczestnictwa społecznego.
Zawiera: Rozdział 5. Metodologia badań własnych; Przedmiot i cel badań; Pytania badawcze i hipotezy; Zmienne i wskaźniki; Metody, techniki i narzędzia badawcze; Kogo badano? Charakterystyka badanej grupy; Organizacja i przebieg badań; Uwagi o prezentacji wyników badań.
Zawiera: Rozdział 6. Wyniki badań własnych nad stylami uczestnictwa społecznego osób z wrodzonymi dysfunkcjami sensorycznymi i motorycznymi; Rodzice; Wymiana świadczeń; Wspomaganie rodziny; Korzystanie z pomocy rodziców; Ograniczanie kontaktów z rodziną pochodzenia; Związki intymne; Pozostawanie w stanie wolnym; Posiadanie partnera i/lub rodziny; Przyjaźnie; Posiadający przyjaciół; Niemający przyjaciół; Zatrudnienie; Wariant bezrobocia; Wariant zatrudnienia; Czas wolny; Czas wolny zdominowany słabością; Styl zachowawczy; Styl utylitarno-hedonistyczny (bycie wśród swoich); Styl poszukujący (kreatywno-towarzyski); Uczestnictwo kulturalne; Udział w wyborach do władz państwa; Uczestniczący w życiu politycznym; Niepodejmujący udziału w życiu politycznym; Przynależność do organizacji społecznych; Brak przynależności; Przynależący; Społeczność lokalna i kontakty z sąsiadami; Styl wymiany; Styl pomocowo-towarzyski; Styl uczestnictwa poszerzonego; Absencja; Praktyki religijne i sfera duchowa; Styl kościelny (instytucjonalno-prywatny); Styl prywatnych praktyk; Styl rozszerzonych praktyk.
Zawiera: Rozdział 7. Zróżnicowanie styczności społecznych w badanej grupie.
Zawiera: Rozdział 8. Uwarunkowania kontaktów społecznych osób z dysfunkcjami wrodzonymi. Wstępne podsumowanie; Rodzaj dysfunkcji i płeć; Status rodziców; Czynniki edukacyjne; Rodzaj szkoły - szkoły specjalne czy masowe; Poziom wykształcenia; Miejsce zamieszkania. Miasto i wieś; Poziom zamożności.
Zawiera: Rozdział 9. Style społecznego uczestnictwa - typy konstruowane i warianty empiryczne. Egzystencja wśród pełnosprawnych - "życie w rozproszeniu"; Wariant autonomii i szans; wariant zniewolenia; Egzystencja na skrzyżowaniu dróg (pogranicze); Wariant upodmiotowienia; Wariant braku autonomii; Znormalizowani, zwyczajni - życie wśród podobnych; Wariant upodmiotowienia; Wariant zniewolenia; Mieszkańcy azylu; Wariant upodmiotowienia; Warianty zniewolenia; Gdy alternatywa jest sztuką.
Zawiera: Rozdział 10. Zróżnicowanie stylów uczestnictwa społecznego osób niepełnosprawnych. Zakres pola komunikacyjnego; Jakość pola komunikacyjnego; Ukierunkowanie; Treści styczności; Nawyki i kompetencje uczestnictwa; Rozmiary normalizacji i synchronizacji życia; Zaangażowanie versus obojętność; Kompetencje społecznego uczestnictwa; Związek z określonym wymiarem czasu. Kryterium temporalne; Miejsce styczności; Rozmiary upodmiotowienia; Typowość lub indywidualizm. Ryzyko i święty spokój; Obraz szkoły; Jednostkowe doświadczenia i momenty przełomowe; Uogólniona typologia; Synchroniczni i znormalizowani; Nowi obcy.
Zawiera: Rozdział 11. Wnioski końcowe.
Zawiera: Rozdział 12. Zadania rehabilitacji. W perspektywie pogranicza; W perspektywie samorealizacji; Rehabilitacja przez udział w życiu społecznym; Rehabilitacja jako droga - "do" i "od" udziału w życiu społecznym; Kształtowanie środowiska życia i modelu edukacji.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: Część pierwsza. Biologiczne, psychologiczne i społeczne aspekty starzenia się i starości.
Zawiera: Starość jako faza życia / Agnieszka Nowicka.
Zawiera: Geragogika specjalna - moralnym obowiązkiem naszych czasów / Adam Z. Zych, Małgorzata Kaleta-Witusik.
Zawiera: Historyczne uwarunkowania postrzegania roli człowieka starego w społeczeństwie / Jacek Nowicki.
Zawiera: Bio-psycho-społeczne funkcjonowanie osób starszych a społeczne stereotypy i uprzedzenia dotyczące starzenia się i starości / Wojciech Kołodziej.
Zawiera: Postrzeganie starości przez młodzież z wadą słuchu / Jolanta Lipińska-Lokś.
Zawiera: Zaburzenia psychiczne i ryzyko samobójstwa u osób w starszym wieku / Wojciech Kołodziej.
Zawiera: Śmierć jako kres życia ludzkiego / Zbigniew Rudnicki.
Zawiera: Rozpaczać, aby żyć - żałoba w życiu człowieka / Adam A. Zych.
Zawiera: Część druga. Funkcjonowanie osób starszych w różnych środowiskach i rolach społecznych.
Zawiera: Macierzyństwo w okresie starości / Aleksandra Maciarz.
Zawiera: Osoby starsze w roli dziadków / Marzena Sendyk.
Zawiera: Trzy historie. Trzy oblicza starości osób z niepełnosprawnością intelektualną / Izabela Fornalik.
Zawiera: Psychospołeczne aspekty przystosowania się osób starszych do warunków życia w domu pomocy społecznej / Jarosław Bąbka.
Zawiera: Poczucie jakości życia ludzi starych mieszkających w domach pomocy społecznej / Dorota Niewiedział.
Zawiera: Część trzecia. Wybrane formy aktywności i terapii osób w starszym wieku.
Zawiera: Sprawność mechanizmów immunologicznych u osób starszych i możliwości terapeutycznego oddziaływania z wykorzystaniem masażu klasycznego / Henryk Pędziwiatr.
Zawiera: Książka w rehabilitacji niewidzących seniorów. Uwagi o biblioterapii reminiscencyjnej / Małgorzata Czerwińska.
Zawiera: Preferowane formy wykorzystywania czasu wolnego przez uczestników Klubu Seniora w Nowym Tomyślu / Agnieszka Nowicka, Kamila Błażewicz.
Zawiera: Aktywność zabawowa podopiecznych Domów Dziennego Pobytu w Zielonej Górze / Aleksandra Matusiak.
Zawiera: Aktywność seniorów - słuchaczy Żarskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku / Agnieszka Nowicka, Ewelina Majdańska.
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: Część pierwsza. Psychoedukacyjne elementy wsparcia społecznego.
Zawiera: Najlepszy uczeń też potrzebuje wsparcia - sprawozdanie z badań własnych / Dorota Turska.
Zawiera: Postrzegane wsparcie społeczne ze stron osób znaczących a wyniki w nauce młodzieży gimnazjalnej / Ewa Domagała-Zyśk.
Zawiera: Uwarunkowania społecznego wsparcia młodzieży z trudnościami w uczeniu się / Anna Bujnowska, Piotr Gindrich.
Zawiera: Wsparcie społeczne młodzieży z uszkodzonym wzrokiem a odczuwanie trudności związanych z niepełnosprawnością / Beata Mazur, Monika Parchomiuk.
Zawiera: Uwarunkowania partycypacji w kulturze osób z dysfunkcją narządu wzroku a potrzeba wsparcia społecznego / Małgorzata Czerwińska.
Zawiera: Wsparcie techniczne studentów niewidomych i słabo widzących w uczelniach wyższych.
Zawiera: Część druga. Komponenty wsparcia społecznego rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym.
Zawiera: Wieloaspektowość wsparcia społecznego rodzin wychowujących dziecko niepełnosprawne / Katarzyna Ćwirynkało, Agnieszka Żywanowska.
Zawiera: Potrzeba wsparcia psychospołecznego dzieci nadpobudliwych i ich rodzin / Anna Wojnarska.
Zawiera: Wspomaganie społeczne rodziny w zaspokajaniu potrzeb rehabilitacyjnych uczniów z wadą słuchu / Agnieszka Sakowicz-Boboryko.
Zawiera: Postawy rodziców dzieci pełnosprawnych wobec osób z niepełnosprawnością / Katarzyna Kowal.
Zawiera: Edukacja integracyjna w opinii rodziców dzieci niepełnosprawnych / Danuta Osik-Chudowska.
Zawiera: Wyrównywanie szans dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym w świetle zmian społecznych i edukacyjnych / Zenon Gajdzica.
Zawiera: Opinie rodziców młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w stopniu lekkim na temat pomocy udzielanej rodzinie / Zdzisław Kazanowski, Stanisław Byra.
Zawiera: Korelaty społecznego wsparcia młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim / Anna Bujnowska.
Zawiera: Poczucie wsparcia społecznego a poziom kompetencji społecznych u osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną / Teresa Żółkowska.
Zawiera: Wsparcie matek dzieci z upośledzeniem umysłowym przez członków rodziny / Dorota Chimicz.
Zawiera: Pomoc rodzinie dziecka niepełnosprawnego - wybrane kierunki oddziaływań / Grażyna Kwaśniewska, Anna Wojnarska.
Zawiera: Część trzecia. Medyczne i psychospołeczne aspekty wsparcia w chorobie.
Zawiera: Przekonania zdrowotne jako uwarunkowania wsparcia w chorobie / Irena Kropińska.
Zawiera: Jakość pomocy udzielanej rodzinie dziecka niepełnosprawnego w procesie informacyjno-terapeutycznym / Grażyna Kwaśniewska.
Zawiera: Działania ortopedyczno-rehabilitacyjne jako ważny element terapii w systemie wsparcia społecznego rodziny dziecka niepełnosprawnego / Tomasz Karski, Grzegorz Kandzierski, Jacek Karski, Jarosław Kałakucki, Justyna Cwalina, Katarzyna Danieluk.
Zawiera: Wsparcie społeczne rodzin pacjentów z chorobą Alzheimera ze strony organizacji alzheimerowskich / Agnieszka Nowicka.
Zawiera: Zmiany poziomu kompetencji komunikacyjnych małych dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym pod wpływem terapii Petö oraz usprawnianych tradycyjnie / Agnieszka Drzazga.
Zawiera: Zaangażowanie rodziców w procesie rehabilitacji medycznej dzieci z astmą oskrzelową / Renata Zubrzycka.
Zawiera: Formalne i nieformalne systemy wsparcia rodziny dziecka z chorobą nowotworową / Anna Tojza.
Zawiera: Społeczne aspekty umierania dzieci z chorobą nowotworową / Józef Binnebesel.
Zawiera: Wsparcie chorego i jego rodziny przez personel medyczny / Beata Antoszewska.
Zawiera: Grupa samopomocy jako źródło wsparcia społecznego (na przykładzie Klubu Kobiet po Mastektomii "Amazonki") / Małgorzata Rebiałkowska-Stankiewicz.
Zawiera: Rola książki w procesie wsparcia dziecka niepełnosprawnego w zakładzie leczniczym / Bernadeta Szczupał.
Zawiera: Wolontariat - pozainstytucjonalna forma wsparcia społecznego / Jolanta Ostasz.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera: Rozdział I - Społeczno-prawne i psychologiczne problemy pedagogiki specjalnej.
Zawiera: Społeczno-prawne uwarunkowania efektywności procesu rehabilitacji / Roman Ossowski.
Zawiera: Socjopedagogika specjalna - założenia i kierunki badań / Maria Chodkowska.
Zawiera: Kolektywne uwarunkowania tożsamości społecznej niepełnosprawnych / Irena Machaj.
Zawiera: Perspektywa antropologiczna w studiach nad ludźmi niepełnosprawnymi / Hanna Żuraw.
Zawiera: Semantyka niepełnosprawności - rola języka w kształtowaniu sytuacji osób niepełnosprawnych / Krystyna Błeszyńska.
Zawiera: Podmiotowość osób niepełnosprawnych w przezwyciężaniu problemów psychospołecznych / Tadeusz Witkowski.
Zawiera: Wsparcie społeczne osób niepełnosprawnych / Janusz Kirenko.
Zawiera: Sytuacja ekonomiczna ludzi niepełnosprawnych w Wielkiej Brytanii / Ena Elsey.
Zawiera: Inspiracje psychoterapeutyczne w pedagogice resocjalizacyjnej / Zdzisław Bartkowicz.
Zawiera: Związek tyflopedagogiki z innymi dyscyplinami naukowymi / Tadeusz Majewski.
Zawiera: Prawne podstawy kształcenia specjalnego w ustawodawstwie polskim / Anna Nowak, Maria Flanczewska.
Zawiera: Rozdział II - Założenia systemów kształcenia specjalnego i integracyjnego.
Zawiera: By zwiększyć szanse integracji społecznej osób niewidomych i słabowidzących / Zofia Palak.
Zawiera: Wychowanie ku wartościom w szkole specjalnej / Małgorzata Trojańska.
Zawiera: Wychowanie do dialogu zadaniem edukacji prointegracyjnej / Alicja Kozubska.
Zawiera: Charakterystyka systemu kształcenia specjalnego w Polsce / Grażyna Tkaczyk.
Zawiera: Edukacja prointegracyjna w Polsce i USA / Ewa Kulesza.
Zawiera: Organizacja i formy kształcenia integracyjnego stosowane w wybranych krajach / Anna Zamkowska.
Zawiera: Doświadczenia i refleksje dotyczące przygotowania studentów pedagogiki specjalnej do pracy z dzieckiem upośledzonym umysłowo w szkole specjalnej / Edward Pasternak.
Zawiera: Doskonalenie zawodowe naucycieli szkół specjalnych w świetle badań empirycznych / Alicja Olszak.
Zawiera: Kształcenie pedagogów do zadań edukacji prointegracyjnej / Tamara Zacharuk, Halina Natora, Beata Harań.
Zawiera: Rozmiary nauczania indywidualnego i integracyjnego na przykładzie Łodzi oraz jego rola we wspomaganiu dziecka z trudnościami rozwojowymi i wychowawczymi w edukacji szkolnej / Beata Jachimczak.
Zawiera: Rozdział III - Praktyczne problemy wychowania i nauczania dzieci niepełnosprawnych w szkołach integracyjnych i specjalnych.
Zawiera: Oferta socjologii dla kształcenia nauczycieli do zadań edukacji prointegracyjnej / Halina Sekuła-Kwaśniewicz.
Zawiera: Podstawowe problemy przygotowania zawodowego nauczycieli do zadań edukacji integracyjnej uczniów z wadą słuchu / Aniela Korzon.
Zawiera: Integracja dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym w szkole powszechnej / Izabela Bieńkowska.
Zawiera: Wiedza na temat upośledzenia umysłowego i stosunek do osób upośledzonych uczniów szkół masowych i integracyjnych / Maria Grądziel.
Zawiera: Wiedza rodziców dzieci uczęszczających do przedszkola integracyjnego o integracji oraz stosunek do idei wychowania integracyjnego / Paweł Lis.
Zawiera: Rozdział IV - Środowiskowe uwarunkowania etiologii i terapii zaburzeń rozwoju i zachowania dziecka.
Zawiera: System rodzinny a rozwój zaburzeń zachowania u dzieci / Mieczysław Radochoński.
Zawiera: Psychospołeczne aspekty astmy oskrzelowej u dzieci / Renata Zubrzycka.
Zawiera: Problemy wychowawcze sprawiane w rodzinie przez dzieci upośledzone umysłowo w stopniu lekkim i w normie intelektualnej - analiza porównawcza / Beata Mazur.
Zawiera: Postawy rodzicielskie a trudności wychowawcze uczniów z mózgowym porażeniem dziecięcym uczęszczających do szkół masowych / Piotr Gindrich, Janusz Kirenko.
Zawiera: Samodzielność życiowa dzieci głębiej upośledzonych umysłowo wychowujących się w domu rodzinnym i w internacie / Monika Parchomiuk.
Zawiera: Wsparcie społeczne młodzieży z rodzin patologicznych. Funkcjonowanie Ogniska Wsparcia św. Brata Alberta w Szczecinie / Grażyna Tronczyńska, Wioleta Bryniewicz-Żerebiło.
Materiał w dużej mierze oparty na badaniach naukowych.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej