Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(222)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(203)
Artykuły
(5)
Fotografie
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje informacyjne
(3)
Audiobooki
(2)
Czasopisma
(1)
E-booki
(1)
Filmy i seriale
(1)
Gry komputerowe
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poezja
(1)
Programy komputerowe
(1)
Dostępność
dostępne
(180)
tylko na miejscu
(55)
nieokreślona
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(56)
Kielce - Czytelnia
(40)
Kielce - Multimedialny
(9)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(11)
Busko zdrój - czytelnia
(2)
Busko Zdrój - Multimedialny
(1)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(8)
Jędrzejów - Multimedialny
(1)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(16)
Kazimierza Wielka - czytelnia
(2)
Końskie - wypożyczalnia
(12)
Końskie - Multimedialny
(1)
Opatów - wypożyczalnia
(5)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(8)
Ostrowiec - czytelnia
(4)
Ostrowiec - Multimedialny
(1)
Pińczów - wypożyczalnia
(4)
Pińczów - czytelnia
(3)
Pińczów - Multimedialny
(1)
Sandomierz - wypożyczalnia
(22)
Sandomierz - czytelnia
(7)
Sandomierz - Multimedialny
(1)
Starachowice - wypożyczalnia
(8)
Starachowice - czytelnia
(1)
Starachowice - Multimedialny
(1)
Staszów - wypożyczalnia
(9)
Staszów - Multimedialny
(1)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(2)
Włoszczowa - Multimedialny
(1)
Autor
Saloni Zygmunt (1938- )
(8)
Dembowska Janina (1896-1979)
(6)
Wierzbicki Piotr (1935- )
(6)
Działoszyński Bartosz
(5)
Banacka Marianna
(3)
Dembowska Janina
(3)
Kaczorowski Bartłomiej (1960- )
(3)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(3)
Sopoćko Konstanty (1903-1992)
(3)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(3)
Wierzbicki Piotr
(3)
Denek Kazimierz (1932- )
(2)
Głażewski Michał
(2)
Harwas-Napierała Barbara
(2)
Janicka Iwona
(2)
Jaskiernia Jerzy (1950- )
(2)
Judycka Agata
(2)
Judycki Zbigniew Andrzej
(2)
Kaczorowski Bartłomiej. (1960- )
(2)
Kaferski Tadeusz
(2)
Kaźmierczak Maria
(2)
Kubicki Radosław (1978- )
(2)
Lewandowska-Walter Aleksandra
(2)
Marody Mirosława (1947- )
(2)
Mazurkiewicz Grzegorz
(2)
Nowakowska Aleksandra
(2)
Papuzińska Joanna (1939- )
(2)
Plopa Mieczysław (1948- )
(2)
Poraj Grażyna
(2)
Strykowski Wacław
(2)
Woźniak-Głowacz Grażyna
(2)
Wrona Jerzy
(2)
Wójcik Teresa
(2)
1
(1)
Adamczyk Jolanta
(1)
Adamczyk Mieczysław Jerzy (1933-2017)
(1)
Adamek Irena
(1)
Akert Robin M
(1)
Aleksander Tadeusz (1938- )
(1)
Amsterdamski Stefan (1929- )
(1)
Andrzejewska Anna
(1)
Aronson Elliot (1932- )
(1)
Babbie Earl R
(1)
Baggott J. E. (1957- )
(1)
Bagińska Aneta
(1)
Bajcar Beata
(1)
Balicki Juliusz
(1)
Ball Philip (1962- )
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Barbag Józef (1903-1982)
(1)
Bartkowska Irena
(1)
Bartosz Bogna
(1)
Batorski Dominik
(1)
Batóg Jadwiga
(1)
Bauman Zygmunt (1925- )
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Bednarczuk Beata
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bell Douglas. Nauka poza murami szkoły (Expeditionary Learning) - autentyczna edukacja w XXI wieku
(1)
Berdzik Karolina
(1)
Berger Stanisław
(1)
Bernat Agata
(1)
Bertrandt Jerzy
(1)
Biała Alina
(1)
Biała Alina (1961- )
(1)
Białas Anna
(1)
Biel Krzysztof
(1)
Bieliński Piotr
(1)
Biskup Krystyna
(1)
Bińczycka Jadwiga (1930- )
(1)
Bobrowska-Nowak Wanda (1925- )
(1)
Bogaj Andrzej (1942- )
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bogusz Renata
(1)
Borkowska Aneta R
(1)
Borkowska Anna
(1)
Borkowski Igor
(1)
Borowska-Mostafa Danuta
(1)
Borysławski Krzysztof
(1)
Boski Paweł
(1)
Bragg William Henry (1862-1942)
(1)
Braudel Fernand
(1)
Budniak Alina
(1)
Budzik Stanisław (1952- )
(1)
Budzyński Mariusz (1951- ). Tutoring wychowawczo-rozwojowy jako metoda pracy wykorzystująca relacje wzajemnie uczące w środowisku. Nauczyciele - uczniowie - rodzice
(1)
Bugaj-Brauze Edyta. Prawdy i mity o nauczaniu ucznia zdolnego, czyli co ułatwia, a co utrudnia pracę nauczyciela
(1)
Bukowski Tadeusz
(1)
Buliński Leszek
(1)
Cackowski Zdzisław (1930- )
(1)
Carlgren Frans
(1)
Castells Manuel (1942- )
(1)
Castells Manuel (1942- ). Wiek informacji
(1)
Chabasińska A
(1)
Chałas Krystyna
(1)
Chrabąszcz Marta. Sukces szkoły, czyli jak tworzyć skuteczną szkołę na podstawie logodydaktyki
(1)
Chustecka Magdalena. Szkoła ucząca się a wyzwania przeciwdziałania dyskryminacji
(1)
Cibor Ryszard
(1)
Ciechaniewicz Wiesława
(1)
Ciepielewski Jerzy (1927-1994)
(1)
Cohen William A. (1937- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(48)
2000 - 2009
(82)
1990 - 1999
(32)
1980 - 1989
(20)
1970 - 1979
(16)
1960 - 1969
(9)
1950 - 1959
(4)
1940 - 1949
(2)
1930 - 1939
(3)
1850 - 1859
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
1945-1989
(10)
1901-2000
(8)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(215)
nieznany (pol)
(8)
Język
polski
(222)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(6)
Dzieci
(2)
Klasa 6.
(2)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 7.
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Przedszkola
(1)
Rodzice
(1)
Przynależność kulturowa
Fotografia polska
(5)
Literatura polska
(2)
Literatura włoska
(1)
Temat
Dziecko
(21)
Pedagogika
(18)
Język polski
(15)
Nauka
(15)
Rodzina
(13)
Młodzież
(9)
Nauczanie
(9)
Wychowanie
(9)
Wychowanie przedszkolne
(9)
Nauczanie początkowe
(8)
Historia
(7)
Szkolnictwo
(7)
Czytanie
(6)
Kobieta
(6)
Kultura
(6)
Oświata
(6)
Socjologia
(6)
Technika
(6)
Wychowanie obywatelskie
(6)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
Komunikacja społeczna
(5)
Kształcenie
(5)
Nauczyciele
(5)
Agresja
(4)
Agresywność
(4)
Dojrzałość szkolna
(4)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
Edukacja zdrowotna
(4)
Gry edukacyjne
(4)
Internet
(4)
Język
(4)
Mowa
(4)
Nauki przyrodnicze
(4)
Pedagogika społeczna
(4)
Psychologia społeczna
(4)
Rodzice
(4)
Socjalizacja
(4)
Społeczeństwo
(4)
Społeczeństwo informacyjne
(4)
Uczenie się
(4)
Środki masowego przekazu
(4)
.w
(3)
Aktywność fizyczna
(3)
Edukacja medialna
(3)
Edukacja techniczna
(3)
Encyklopedie
(3)
Feminizm
(3)
Filozofia
(3)
Globalizacja
(3)
Medycyna
(3)
Muzyka
(3)
Nadzór pedagogiczny
(3)
Nałogi
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Pisanie
(3)
Pismo
(3)
Polityka międzynarodowa
(3)
Postawy
(3)
Praca
(3)
Samobójstwo
(3)
Szkoła
(3)
Uzależnienia
(3)
Wartość
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Zdrowie
(3)
.4
(2)
Agresja w szkole
(2)
Alkohol
(2)
Alkoholizm
(2)
Andragogika
(2)
Anoreksja
(2)
Antropologia społeczna
(2)
Autorytet
(2)
Bauman, Zygmunt (1925- )
(2)
Bezpieczeństwo
(2)
Bibliologia
(2)
Bibliotekoznawstwo
(2)
Bulimia
(2)
Cyberprzestrzeń
(2)
Czas wolny od pracy
(2)
Czytelnictwo dziecięce
(2)
Dwujęzyczność
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Edukacja artystyczna
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Ewolucja
(2)
Fenomenologia
(2)
Fizjologia zwierząt
(2)
Genetyka
(2)
Gospodarka
(2)
Grupy społeczne
(2)
Hermeneutyka
(2)
Humanizm (postawa)
(2)
Husserl, Edmund (1859-1938)
(2)
Informacja naukowa
(2)
Jakość życia
(2)
Język angielski
(2)
Języki
(2)
Kapitalizm
(2)
Komputery
(2)
Temat: dzieło
Alegoria
(1)
Autoportret
(1)
Chleb
(1)
Czarna róża
(1)
Czarne sezony
(1)
Dziewczynka w czerwonym płaszczyku
(1)
Hipnoza
(1)
Jakżeż ja się uspokoję
(1)
Kamień graniczny
(1)
Koń Pana Boga
(1)
Kuratorium Oświaty (Łódź)
(1)
Martwa natura z budzikiem
(1)
Niektórzy lubią poezję
(1)
Nowoczesność i zagłada
(1)
Początek
(1)
Podzwonne dla dzwonnika
(1)
Postscriptum
(1)
Powrót Dawida
(1)
Prządka
(1)
Sybilla
(1)
Szkoła Współpracy (projekt)
(1)
Sąsiedzi: historia zagłady żydowskiego miasteczka
(1)
Tematy niebezpieczne
(1)
Tortury
(1)
Treny
(1)
Tworki
(1)
Umschlagplatz
(1)
Wojna i okupacja
(1)
Z Auszwicu do Belsen
(1)
Z dziejów wielkiej katastrofy narodu żydowskiego
(1)
Zagłada
(1)
dzisiaj Verdun
(1)
natka odchodzi
(1)
Świt kwietniowy
(1)
Świętokrzyski program wspierania rozwoju szkół podnoszących efektywność kształcenia - Razem Łatwiej
(1)
Świętokrzyski program wspierania rozwoju szkół podnoszących efektywność kształcenia - Razem łatwiej
(1)
Żydzi płoccy: dzieje i martyrologia 1939-1945
(1)
Temat: czas
1901-
(14)
1901-2000
(8)
1989-
(8)
2001-0
(8)
1801-
(7)
1945-1989
(7)
2001-
(6)
1801-1900
(4)
1501-
(3)
1601-1700
(3)
1701-
(3)
1701-1800
(3)
1914-1918
(3)
1918-1939
(3)
1939-1945
(3)
1501-1600
(2)
1601-
(2)
1901-1914
(2)
301-400
(2)
401-500
(2)
1001-1100
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-
(1)
1401-1500
(1)
1989-2000
(1)
401-
(1)
501-600
(1)
601-700
(1)
701-800
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(10)
Świętokrzyskie, województwo
(4)
Europa
(3)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(3)
Stany Zjednoczone
(2)
ZSRR
(2)
Australia
(1)
Chęciny (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Francja
(1)
Grecja
(1)
Hawaje (Stanu Zjednoczone)
(1)
Izrael
(1)
Jaźwica (kamieniołom)
(1)
Jędrzejów (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Mazowieckie, województwo
(1)
Mongolia
(1)
Niemcy
(1)
Pińczów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Podzamcze Chęcińskie (woj. świętokrzyskie)
(1)
Polityka międzynarodowa
(1)
Rosja
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Starachowice (woj. świętokrzyskie)
(1)
Tajlandia
(1)
Tybet (Chiny)
(1)
Unia Europejska
(1)
Warszawa
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Łgawa, Góra (woj. świętokrzyskie)
(1)
Łowicz (woj. łódzkie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Śląskie, województwo
(1)
Świat
(1)
Świętokrzyskie, Góry
(1)
Żelazowa Wola (woj. mazowieckie, pow. sochaczewski, gm. Sochaczew ; okolice)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(5)
Podręczniki dla szkół podstawowych
(5)
Księgi pamiątkowe
(4)
Materiały konferencyjne
(4)
Podręcznik
(3)
Podręczniki akademickie
(3)
Bibliografia
(2)
Biografia
(2)
Dokumenty ikonograficzne
(2)
Fotografia
(2)
Fotografie
(2)
Literatura
(2)
Podręczniki
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Antologia
(1)
Audiobooki
(1)
Biografie
(1)
Czasopismo popularnonaukowe
(1)
Dokumenty audiowizualne
(1)
Elementarze rosyjskie
(1)
Film edukacyjny
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Muzyka polska
(1)
Muzyka poważna
(1)
Opowiadanie dziecięce niemieckie
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Poezja grecka
(1)
Poezja konkretna
(1)
Poradnik
(1)
Programy nauczania dla szkół średnich
(1)
Proza polska
(1)
Publicystyka amerykańska
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół wyższych
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(12)
Historia
(5)
Kultura i sztuka
(3)
Nauka i badania
(3)
Biologia
(2)
Podróże i turystyka
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
Religia i duchowość
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
223 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Pedagogika Wobec Współczesności)
Temat
Symbol UKD: 37.018(075.8)
Bibliogr. s. 474-498. Indeks.
Zawiera: "Teoria/-e wychowania" - geneza, okoliczności i uwarunkowania ich powstawania ; Od umiejętności praktycznych i sztuki wychowania do teorii i nauki o wychowaniu ; Etapy formowania się teorii o wychowaniu oraz jej poziomy ; Od teorii potocznych do teorii naukowej ; Teoria i wiedza naukowa w pedagogice jako suma różnych poziomów refleksji ; Teoria wychowania jako teoria naukowa i metateoria ; Modele i koncepcje a teorie wychowania.
Zawiera: Zadania i funkcje teorii wychowania ; Celowość i zadania teorii wychowania w kontekście jej teoretyczności i praktyczności ; Rola i funkcje teorii wychowania ; Relacja między teorią a praktyką w myśleniu i działalności wychowawczej.
Zawiera: "Dobra teoria" i jej charakterystyka ; Wychowanie jako teoria i praktyka a problem ważności i wiarygodności badań naukowych ; Antropologiczny charakter poznawczy wysiłku człowieka w zakresie badań teorii wychowania ; O potrzebie humanistycznego zorientowania teorii wychowania.
Zawiera: Teoria wychowania a inne dyscypliny pedagogiczne ; Teoria wychowania w kontekście współczesnych ujęć nauki i poznania naukowego ; Trudności z rozumieniem pojęcia nauka ; Problem statusu teorii wychowania jako dyscypliny wiedzy (i ogólnie pedagogiki jako nauki) w kontekście ogólnego status questionis w naukach ; Miejsce teorii wychowania wśród innych dyscyplin pedagogicznych ; Teoria wychowania a światopogląd, retoryka i ideologia ; Teoria wychowania jako dyscyplina antropologiczna.
Zawiera: Teoria wychowania a dyscypliny podstawowe i dyscypliny pedagogiczne ; Teoria wychowania a dyscypliny podstawowe jako jej naukowe źródła ; Teoria wychowania a biologia (biologia wychowania) ; Teoria wychowania a psychologia (psychologia rozwoju człowieka i psychologia wychowawcza) ; Teoria wychowania a socjologia (socjologia wychowania) ; Filozoficzne oblicze teorii wychowania (filozofia stosowana i filozofia wychowania) ; Teoria wychowania w dialogu z teologią (teologią wychowania) ; Teoria wychowania a inne dyscypliny pedagogiczne.
Zawiera: Pedagogika i jej subdyscypliny ; Teoria wychowania a pedagogika ogólna, a dydaktyka, a pedagogika społeczna, a pedagogika kultury, wielokulturowości i religii.
Zawiera: Charakterystyka teorii wychowania, jej odmian i specyfiki ; Okoliczności powstawania i rozwoju teorii wychowania ; Rodzaje teorii naukowych i teorii wychowania ; Praktyczny wymiar teorii wychowania a jej utylitaryzm i pragmatyzm ; Charakterystyka teorii wychowania jako dyscypliny praktycznej ; Epistemologia praktyki a współczesne tendencje.
Zawiera: Metodologiczne problemy teorii wychowania ; Wyznaczenie obszaru i zdefiniowanie przedmiotu badań teorii wychowania ; Obszary badań i analizowane problemy u wybranych teoretyków wychowania ; Zakres, specyfika i wyodrębnianie przedmiotu badań w głównych okresach rozwoju teorii wychowania ; Przedmiot badań a specyfika rzeczywistości wychowania ; Wzajemne relacje i zależności między przedmiotem i metodą badań.
Zawiera: Metodologia badań teorii wychowania ; Podstawowe zarzuty dotyczące metodologii badań w teorii wychowania ; Główne orientacje badawcze w teorii wychowania: tradycyjna, fenomenologiczna, scjentystyczna, antymetodologiczna.
Zawiera: Kryzys metodologicznej tożsamości teorii wychowania a postępujący rozwój jej metodologicznej świadomości ; Propozycja "radykalnej, krytycznej zmiany statusu poznawczego" teorii wychowania ; Propozycje nowych kryteriów i metod oraz zasad badań ; Ku zorientowanej na człowieka metodologii badań teorii wychowania.
Zawiera: O nowe podejście w metodologii badań teorii wychowania: odzyskiwanie wychowania, badania teorii wychowania a współpraca z zespołem nauk o wychowaniu, nowe propozycje i modele podejść badaczy rzeczywistości wychowania.
Zawiera: Teoretyczne i koncepcyjne ujęcia wychowania ; Fenomen wychowania ; Ujęcia wychowania podkreslające jego związek z życiem ; Podstawow problemy związane z definiowaniem wychowania ; Terminologiczne i etymologiczne problemy dotyczące rozumienia wychowania ; Rozwój języka teorii wychowania na przykładzie historii pojęć formacja i wychowania ; Wychowanie jako działalność na rzecz formacji.
Zawiera: Rozumienie wychowania i jego definicje ; Zakresy znaczeniowe pojęcia wychowanie: szerokie, wąskie i najwęższe rozumienie wychowania ; Definicje wychowania ze względu na jego charakter, znaczenie i funkcje w życiu człowieka ; Interakcyjne, relacyjne i antropologiczne definicje wychowania ; O bytowy wymiar teorii rzeczywistości wychowania ; O integralne ujęcie wychowania.
Zawiera: Wychowanie a inne pojęcia pedagogiczne i pokrewne rodzaje działalności ; Wychowanie o profilu intelektualno-indywidualnym w nauczaniu, kształceniu, samokształcenii i edukacji ; Rodzaje procesów uczenia się i nauczania ; Różnice i wzajemne relacje między nauczaniem a wychowaniem ; Kształcenie i wykształcenie jako czynniki wywołujące zmianę w osobowości człowieka ; Wychowanie a procesy wprowadzenia człowieka w życie społeczne i świat kultury (socjalizacja, inkulturacja, edukacja) ; Edukacja jako ogół wpływów na jednostki i grupy społeczne w kontekście życia społecznego a wychowanie.
Zawiera: Wychowanie a inne oddziaływania zabezpieczajace i chroniące wychowanka: opieka, profilaktyka, prewnecja ; Alternatywne ujęcia i interpretacje wychowania ; Cechy i właściwości alternatywnego myślenia o wychowaniu ; Odmiany myślenia alternatywnego o wychowaniu ; Wychowanie alternatywne a wychowanie jako pomoc w emancypacji.
Zawiera: Współczesne teorie i koncepcje wychowania ; Typologia konecpcyjnych podejść do wychowania ; Wybrane teorie i koncepcje wychowania ; Rozumiec rzeczywistość wychowania: humanistyczne (hermeneutyczne) koncepcje wychowania ; Wyjaśniać rzeczywistość wychowania: empiryczne koncepcje wychowania ; Normatywność w rzeczywistości wychowania: normatywne koncepcje wychowania ; Krytyczne koncepcje wychowania ; Strukturalistyczne i poststrukturalistyczne koncepcje wychowania ; Konstruować rzeczywistość wychowania: systemowe i konstruktywistyczne koncepcje wychowania ; Propozycja refleksyjnej teorii wychowania (Dietera Lenzena).
Zawiera: Ku interakcyjnej i otwartej koncepcji wychowania - próba charakterystyki ; Geneza i główne etapy rozwoju realistycznej koncepcji i teorii wychowania ; Podwójna dialektyka istnienia żywego - źródłęm procesu włąsnego stawania się i wychowania ; Oddziaływania zewnętrzne ; Realistyczne ujęcia wychowania i wychowalności człowieka ; Personalistyczne ujęcia wychowania i wychowalności ; Podstawowe cechy teoretycznych ujęć wychowania personalistycznego i otwartego ; Wychowanie i przekaz wartości w otwartej teorii (koncepcji) wychowania ; Uniwersalizm i uniwersalność wychowania ; Uwarunkowania skuteczności wychowania.
Zawiera: Struktura procesu wychowawczego ; Próby nakreślenia struktury procesu wychowawczego: podstawowe pojęcia, ramy i elementy konstytutywne wychowania ; Podstawowe podmiotowe akty wychowawczego działania ; Wychowanek - podmiot - osoba jako podstawowa przyczyna wychowania w ujęciu personalistycznym ; Podmiotowość faktu "być wychowankiem" ; Wychowanek jako aktywny protagonista własnego wychowania ; Wychowawca - podmiotowa przyczyna wychowania ; Sytuacja wychowawcza - jako założona, obiektywna i przedmiotowa rzeczywistość oraz podłoże wychowania.
Zawiera: Zewnętrzne i wewnętrzne oraz osobowe uwarunkowania odpowiedzialności i skuteczności wychowania ; Moment decydowania i wychowawczego działania ; Moment pedagogiczny oddziaływania wychowawczego ; Aktywność wychowanka i wychowawcy na rzecz wyzwalania, nabywania autonomii i tożsamości.
Zawiera: Aksjologiczne i teleologiczne problemy teorii wychowania ; Aksjologia i teleologia w teorii wychowania ; Problemy z okreslaniem celów i zadań wychowania w teoriach wychowania ; Podstawowe zagrożenia dla problematyki wartości i celów w teorii wychowania ; Metodologiczne przyczyny kryzysu aksjologii w teorii wychowania ; Zagrożenie ze strony pozytywistycznej koncepcji nauki i naukowości (z pozycji nauk przyrodniczych, humanistycznych) ; Zagrożenie indyferentyzmu (pochodna kryzysu samego człowieka) ; Kryzys współczesnej filozofii wartości ; Zwrot ku interdyscyplinarnej normatywności w badaniach teoretyków wychowania: analizowanie i formułowanie celów wychowania, krytyka celów wychowania.
Zawiera: Cele i ideały wychowania: ich rodzaje, źródła i funkcje ; Wyjaśnienia terminologiczne ; Zasady i normy wychowania ; Klasyfikacje oraz zasady ustanawiania i wyprowadzania celów wychowania - taksonomie i operacjonalizacja celów wychowania ; Źródła celów wychowania ; Funkcje celów wychowania, ideałów oraz wzorów osobowych w wychowaniu i nauczaniu.
Zawiera: Wartości i cele w pracy wychowawczej - pedagogia wartości ; Antropologiczne, społeczne, kulturowe i religijne podstawy wartości i celów wychowania ; Aktualne wartości i cele wychowania - ich zmienność i stałość oraz wywoływane przez nie postawy ; Propozycja wartości aktualnych i ważnych w wychowaniu według Wolfganga Brezinki ; Orędzie Jana Pawła II o wartościach społęcznych, aktualnych i waznych w wychowaniu ; Strategie wychowania do wartości - pedagogia wartości i celów ; Ścisła zalezność między wartościami a wychowaniem ; Doświadczenie wartości i wartosciowania w konkretnej pracy z innymi i dla drugich wramach wychowania wyobraźni miłosierdzia.
Zawiera: Dziedziny wychowania ; Wychowanie fizyczne i zdrowotne ; Wychowanie umysłowe jako wychowanie intelektualnego aspektu osoby ; Wychowanie moralne jako kształcenie charakteru ; Kształcenie moralnej postawy człowieka.
Zawiera: Wychowanie estetyczne ; Sztuka w procesie nauczania i wychowania ("wychowanie przez sztukę") ; Cele i wartości "wychowania przez sztukę" ; Znaczenie sztuki sakralnej dla pracy wychowawczej i dla integralnego rozwoju osoby ludzkiej ; "Wychowanie przez sztukę" drogąrealizacji integralnego i integracyjnego wychowania człowieka ; Wychowawcze znaczenie i kształtujący wymiar sztuk teatralnych.
Zawiera: Wychowanie społeczne, państwowe i polityczne a kierunek wychowania społecznego, państwowego i narodowego ; Wychowanie do działalności politycznej (w ujęciu Guardiniego): istota polityki i działalności politycznej, wartości życia i wychowania państwowego ; Wychowanie i samowychowanie do życia w państwie - Państwo w nas ; Kształtowanie postay politycznej ; Wychowanie polityczne a szkoła.
Zawiera: Wychowanie religijne i chrześcijańskie ; Cele i ich namiastki w wychowaniu religijnym ; Wychowanie religijne a proces osiągania dojrzałości.
Zawiera: Metodyczne aspekty wychowania: metody, formy, techniki i środki wychowania ; Metoda i metodyka wychowania: pojęcie, grupy metod wychowania - typologia, zasady klasyfikowania metod wychowania ; Strategie i technologia pracy pracy wychowawczej ; Formy i techniki pracy wychowawczej ; Środki wychowawcze: wyjaśnienie pojęcia środek wychowawczy, uwarunkowania stosowania środków wychowawczych i kryteria ich doboru ; Najczęściej stosowane środki wychowawcze.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: Internet z perspektywy nauk społecznych / Andrzej Nowak, Krzysztof Krejtz.
Zawiera: CZĘŚĆ I. INTERNET JAKO NOWE MEDIUM. Internet jako technologia i wyobrażenie. Co robimy z technologią, co technologia robi z nami? / Alek Tarkowski.
Zawiera: Definiowanie internetu w kategoriach dóbr wspólnych / Justyna Hofmokl.
Zawiera: Wyszukiwarki jako "gatekeeperzy" internetu / Alek Tarkowski, Justyna Hofmokl.
Zawiera: CZĘŚĆ II. ŻYCIE W INTERNECIE. Anatomia internetowej anonimowości / Paweł Mazurek.
Zawiera: Ja w sieci - sieć we mnie. Zależności pomiędzy doświadczeniami relacji w internecie a reprezentacją obrazu siebie / Krzysztof Krejtz, Izabela Krejtz.
Zawiera: Internet i tożsamość / Paweł Mazurek.
Zawiera: Na ile sieciowe są serwisy networkingu społecznego? "Małe światy" i "luki strukturalne" w serwisach Grono.net i LinkedIn.com / Łukasz Jonak.
Zawiera: Blogi jako przejaw współczesnego trybalizmu / Marta Olcoń-Kubicka.
Zawiera: Pomocna dłoń w cyberprzestrzeni. Poszukiwanie pomocy i formy jej udzielania w internecie / Anna Królikowska.
Zawiera: CZĘŚĆ III. INTERNET W ŻYCIU. Czy internet odbiera nam szczęście? Wpływ korzystania z internetu na dobrostan psychiczny użytkowników / Joanna Leszczyńska.
Zawiera: Cyberszóstki piłkarskie / Jan M. Zając, Maciej Zbyszewski.
Zawiera: Nadużywanie internetu w pracy / Jan M. Zając.
Zawiera: Alternatywne wyszukiwarki jako odmiana software art / Łukasz Ronduda.
Zawiera: Lokalne społeczności w sieci - doświadczenia fińskie / Anna Przybylska.
Zawiera: Uspołecznienie macierzyństwa przez dyskurs w przestrzeni internetowej / Marta Olcoń-Kubicka.
Zawiera: Internet - szanse i zagrożenia dla demokracji / Dominika Kotowicz.
Zawiera: Internet jako narzędzie komunikowania się terrorystów / Paweł Kubicki, Marek Kubicki.
Zawiera: Cyfrowy podział w Polsce: nowe technologie a szanse życiowe i wykluczenie społeczne / Dominik Batorski.
Zawiera: Społeczne konsekwencje rozwoju internetu - rewolucja czy reprodukcja struktur społecznych? / Tomasz Zarycki.
Audiobook
CD
W koszyku
Baśnie / Bracia Grimm : Jakub Grimm, Wilhelm Grimm ; [tł. z niem.]; czyta Marek Konopczak. - Warszawa : Agencja Artystyczna MTJ, cop. 2010. - 1 dysk optyczny (CD-MP3)(8 godz. 57 min) : digital, stereo. ; 12 cm.
(Klub Czytanej Książki)
Zawiera: Zawiera: Żabi król; Spółka kota z myszą; Dziecko Matki Boskiej; Bajka o jednym takim co wyruszył w świat, żeby strach poznać; O wilku i siedmiu koźlątkach; Wierny Jan; Dobry interes; O dziwnym grajku; Bajka o 12 braciach; Spółka hultajska; Braciszek i siostrzyczka; Roszpunka; O trzech krasnoludkach w lesie; O trzech prządkach; Jaś i Małgosia; Trzy węzowe listki; Biały wąż; Słomka, węgielek i groch; O rybaku i jego żonie; O dzielnym krawczyku; Kopciuszek; Zagadka; O myszce, ptaszku i kiełbasce; Pani zima; O siedmiu krukach; Czerwony kapturek; O czterech muzykantach z Bremy; Śpiewająca kość; Bajka o diable z trzema złotymi włosami; Weszka i pchełka; Bezręka dziewczyna; Roztropny Jaś; O chłopcu, który u trzech mistrzów pobierał naukę; Mądra Elżunia; Stoliczku nakryj się; Paluszek; Wesele Pani Liszki; Bajki o krasnoludkach; Zbójecki narzeczony; Pan Korbes; Imć Pan Kum; Baba Jaga; Kuma śmierć Przygody Paluszka; Ptak straszydło; Krzak jałowca; Stary Sułtan; O sześciu łabędziach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD 360 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 145-149.
Zawiera: Kim jest uczeń? ; Uczeń jako rzecz ; Ciemna strona idei wychowania ; "Ja" ucznia ; Człowiek samorealizujący się i "człowiek dąb" ; Uczeń jako osoba - bycie mistrzem siebie samego ; Pułapka króla Maciusia I.
Zawiera: Dorosły jako ciemiężca ; Uwolnienie wychowawcy od roszczenia wychowawczego ; Czym jest szacunek dla dziecka? ; Role w teatrze szkoły ; Bunt czy wierność.
Zawiera: Miejsce na etyczną rozmowę w szkole ; Poszerzenie perspektywy ; Skrawek własnej pustyni ; Odnaleźć osobę w trybach instytu cji edukacyjnej ; Spotkanie podczas dyskusji etycznej ; Przykład lekcji - rozmowy ; Otwarcie na świat wartości.
Zawiera: Budowanie drogi ku marzeniu ; Bunt praktyków ; Odwaga przeformułowania celu szkoły ; Echo Deweyowskiej krytyki szkoły i społeczeństwa ; Inspracje psychologii humanistycznej i nauka płynąca z totalitaryzmu ; Czy szkoła może być miejscem spotkań osób ; Spotkania osów w ASSA.
Zawiera: Dzień powszedni nauczyciela ; Po stronie nauczyciela ; Wartości i przemoc ; Nauczyciel jako rzecz ; Nauczyciel w trybach reformy.
Zawiera: Etyczny problem szkoły ; Cel szkoły ; Między reifikacją a partnerstwem ; Nauczycielskie myślenie etyczne ; Problem "guru" - rola autorytetu ; Autorytet w maieutyce ; Nauczycielskie myślenie etyczne i problem identyfikacji ; Zapracowany belfer.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Materiały ogólnopolskiej konferencji zorganizowanej w maju 2006 r. w Elblągu.
Zawiera: Wprowadzenie / Mieczysław Plopa.
Zawiera: Część I. Zagrożenia i wyzwania w życiu współczesnego człowieka z perspektywy interdyscyplinarnej.
Zawiera: Działania militarne na rzecz wsparcia pokoju / Ryszard Sorokosz.
Zawiera: Człowiek w pierwszym stuleciu trzeciego tysiąclecia w perspektywie nauk cybernetycznych, informatycznych i systemowych / Andrzej Straszak.
Zawiera: Perspektywy i zagrożenia najnowszych odkryć medycznych z zakresie modelowania genetycznego na progu trzeciego tysiąclecia / Jacek Perliński.
Zawiera: "Ubi bene, ibi patria", czyli o współczesnym człowieku poszukującym dobrego miejsca do życia / Cezary Obracht-Prondzyński.
Zawiera: Socjalizacja prawna w społeczeństwie szybkich zmian / Monika Torczyńska-Jarecka.
Zawiera: Współczesne psychologiczne podejście ujmowania przywództwa / Jan Rostowski.
Zawiera: Mroczne oblicza sportu. problemy agresji, dopingu i komercjalizacji sportu w XXI wieku / Piotr Sorokowski.
Zawiera: Część II. Problemy współczesnej edukacji: zagrożenia i wyzwania.
Zawiera: Nauki społeczne: standardy kształcenia uniwersyteckiego a wymagania praktyki społecznej / Jerzy Brzeziński.
Zawiera: Ile technologii w kształceniu? / Bolesław Niemierko.
Zawiera: Wychowanie do wartości współczesnego świata / Józefa Anna Pielkowa.
Zawiera: Przykład niezwykłego etosu pedagogicznego (ks. Luigi Giussanni, 1922-2005) / Alina Rynio.
Zawiera: Znaczenie czynnika ludzkiego w świadczeniu usług edukacyjnych przez szkoły wyższe w kontekście wyzwań XXI wieku / Izabela Seredocha.
Zawiera: Koncepcja edukacji emocjonalnej - utopia czy pilna konieczność współczesnej szkoły? / Kamila Gandecka.
Zawiera: Część III. Zdrowie i rozwój człowieka: prewencja, wspomaganie, zagrożenia.
Zawiera: Zwlekanie z badaniem diagnostycznym jako mechanizm ucieczki przed zagrożeniem / Gabriela Chojnacka-Szawłowska.
Zawiera: Komunikacja w rodzinie jako uwarunkowanie jakości życia / Teresa Rostowska.
Zawiera: Podejście systemowe w rozwiązywaniu problemów psychologicznych / Bogdan Pietrulewicz.
Zawiera: Współczesne problemy diagnostyczne w praktyce neuropsychologicznej na przykładzie uszkodzeń móżdżku / Krzysztof Jodzio, Daria Biechowska, Dariusz Gąsecki, Michał Harciarek.
Zawiera: Narkotyki w kulturze dawnej i dziś / Beata Hoffmann.
Zawiera: Mobbing w miejscu pracy: zagrożenie dla jednostki i wyzwanie dla społeczności / Anna Skuzińska, Mieczysław Plopa.
Zawiera: Bezrobocie w kontekście zmian na rynku pracy u progu XXI wieku / Elżbieta Szutowicz-Rozwadowska.
Zawiera: Umiejętności proaktywnego radzenia sobie ze stresem a stopień zaangażowania w używanie alkoholu / Ryszard Poprawa.
Zawiera: Wizje starości czterdziestoletnich kobiet / Joanna Kobrzeniecka.
Zawiera: Style radzenia sobie ze stresem u sportowców i osób nieuprawiających sportu / Dagmara Budnik.
Zawiera: Część IV. Młodzież w świecie zagrożeń i wyzwań.
Zawiera: Oczekiwania młodzieży uczącej się wobec możliwości rozwiązania problemów globalnych Emilia Martynowicz.
Zawiera: Człowiek sprawiedliwy / Ryszard Makarowski.
Zawiera: Poczucie umiejscowienia kontroli a preferowane przez młodzież strategie radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych / Danuta Borecka-Biernat.
Zawiera: Gimnazjaliści wobec zmian na rynku pracy / Urszula Sokal.
Zawiera: Odrzucić, odebrać, odpisać..., czyli magia telefonu komórkowego - cz. I / Irena Sorokosz.
Zawiera: Odrzucić, odebrać, odpisać..., czyli magia telefonu komórkowego - część II / Iwona Kijowska.
Zawiera: Słuchanie muzyki we współczesnej edukacji muzycznej - zagrożenia i wyzwania / Elżbieta Frołowicz.
Zawiera: Przejawy demoralizacji i niedostosowania społecznego nieletnich dziewcząt / Joanna Nowak.
Zawiera: Przyczyny przestępczości nieletnich w percepcji młodzieży szkół ponadpodstawowych / Anna Orzeł-Skoczylas.
Streszcz. ang. przy ref. Spis treści także ang.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera: Naturalna nauka języka - zarys problematyki (Edukacja poprzez język. Nabywanie umiejętności czytania i pisania. Czytanie. Pisanie. Integracja treści programowych. Pedagogiczne podejście sytuacyjne. Warunki sprzyjające indywidualizaci oddziaływań edukacyjnych - formy pracy, organizacja sali, kącik książki, kącik poezji, miejsce do słuchania kaset magnetofonowych, kącik przyrodniczo-badawczy, kącik alfabetyczny, kącik obejmujący grafoskop, kącik matematyczny, kącik wyposażony w komputer, drukarkę. Prowadzenie działalności diagnostycznej ; Część praktyczna: Rozkłady materiałów z wykorzystaniem książeczek ze "Słonecznej Biblioteki". Tematy: Domek na drzewie, Kto mieszka w domku na drzewie?, Konstruujemy "drzewo dla zwierząt", Gdzie mieszkają zwierzeta?, Nieproszeni mieszkańcy, Po co instnieje zoo?, Nasza grupa, Poznajmy się, Tort urodzinowy, Jesteśmy kucharzami, Nasze urodziny, Pieczemy tort, Piraci są wśród nas, Szukamy skarbu, Skarb pirata Piotra, Na bezludnej wyspie, Jesteśmy piratami, Na pirackim statku, Marcowa pogoda, Co to jest pogoda?, W marcu jak w garncu, Wiatr, Skąd się bierze deszcz?, Kalendarz pogody, Wspomnienia z wakacji, Jesień w sadzie, Kwiaty w ogrodzie, Poznajemy zasady ruchu drogowego, Kolorowy świat wokół nas, Kosmos, Karnawał, Umiemy czytać, Dzień i noc, czyli doba, Czary-mary.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach. Indeks.
Zawiera: S. 13-36 : Zdrowie i jego uwarunkowania / Henryk Kirschner.
Zawiera: S. 37-55 : Żywność i żywienie a zdrowie / Jan Gawęcki.
Zawiera: S. 56-67 : Epidemiologia żywieniowa / Wojciech Roszkowski, Hanna Roszkowska.
Zawiera: S. 68-80 : Mierniki zdrowotne stosowane w epidemiologii żywieniowej / Hanna Roszkowska.
Zawiera: S. 81-89 : Przyczyny zaburzeń zdrowia o podłożu żywieniowym na świecie / Lidia Wądołowska.
Zawiera: S. 90-102 : Rola żywienia i aktywności fizycznej w profilaktyce otyłości i przewlekłych chorób zakaźnych / Mirosław Jarosz, Wioleta Respondek.
Zawiera: S. 103-115 : Genetyka i genomika w ocenie ryzyka chorób dietozależnych i ich prewencji / Grażyna Nowicka, Agata Chmurzyńska.
Zawiera: S. 119-132 : Czynniki ekonomiczne warunkujące sposób żywienia populacji / Krystyna Gutkowska, Irena Ozimek.
Zawiera: S. 133-149 : Czynniki klimatyczne a sposób żywienia / Jerzy Bertrandt.
Zawiera: S. 150-165 : Postęp naukowo-techniczny a sposób żywienia / Janusz Czapski, Józef Korczak.
Zawiera: S. 166-180 : Czynniki kulturowe wpływające na sposób żywienia społeczeństwa / Jan Gawęcki, Ewa Flaczyk.
Zawiera: S. 181-194 : Czynności społeczne a żywność i żywienie / Marzena Jeżewska-Zychowicz.
Zawiera: S. 195-218 : Czynniki psychologiczne jako determinanty sposobu żywienia / Magdalena Weber, Beata Ziółkowska.
Zawiera: S. 219-238 : Grupy ludności podwyższonego ryzyka zaburzeń zdrowia i ich problemy żywieniowe / Lidia Wądołowska.
Zawiera: S. 241-253 : Polityka wyżywienia ludności - cele i instrumenty wdrażania / Ewa Halicka, Barbara Kowrygo.
Zawiera: S. 254-269 : Upowszechnianie wiedzy o żywieniu / Anna Kołłajtis-Dołowy, Małgorzata Schlegel-Zawadzka.
Zawiera: S. 270-296 : Diety alternatywne w świetle nauki o żywieniu / Jan Jeszka, Małgorzata Woźniewicz, Jan Gawęcki.
Zawiera: S. 297-312 : Wzbogacanie żywności jako instrument optymalizacji sposobu żywienia społeczeństwa / Hanna Kunachowicz, Barbara Ratkovska.
Zawiera: S. 313-328 : Suplementacja diety jako droga do poprawy stanu odżywania i stanu zdrowia ludności / Anna Brzozowska, Regina Olędzka.
Zawiera: S. 331-344 : Zatrucia i zakażenia pokarmowe jako problem społeczny / Lucjan Szponar, Halina Turlejska.
Zawiera: S. 345-349 : Bioterroryzm żywnościowy / Jerzy Bertrandt.
Zawiera: S. 350-356 : Bezpieczeństwo żywności i zywienia w aspekcie międzynarodowym / Lucjan Szponar.
Zawiera: S. 357-375 : Regulacje prawne zapewniające bezpieczeństwo żywności / Henryk Gertig.
Zawiera: S. 376-388 : Systemowe zarządzanie bezpieczeństwem zdrowotnym żywności / Jacek Kijowski.
Zawiera: S. 389-398 : Żywienie a zdrowie społeczne w perspektywie XXI wieku / Anna Gronowska-Senger.
Określenie zdrowia. Kryteria zdrowia. Ocena zdrowia populacji. Uwarunkowania zdrowia. Ekologiczne czynniki materialne. Zachowania zdrowotne. Żywność wczoraj i dziś oraz jej wykorzystanie w żywieniu. Wpływ żywności i żywienia na zdrowie. Żywność jako lek. Definicje i zakres epidemiologii żywieniowej. Ocena wielkości spożycia żywności. Klasyfikacja badań epidemiologicznych. Dobór próby i obliczanie niezbędnej jej liczebności. Ocena powiązań między narażeniem a efektem zdrowotnym. Wskaźniki biologiczne. Pozytywne mierniki zdrowotne. Negatywne mierniki zdrowotne. Zintegrowany miernik zdrowia. Źródła danych o zdrowiu. Niedobory cynku, witaminy A, żelaza. Niedowaga. Nadwaga i otyłość. Wysokie ciśnienie tętnicze krwi. Wysokie stężenie cholesterolu we krwi. Niskie spożycie warzyw i owoców. Mała aktywność fizyczna. Możliwość poprawy zdrowia poprzez modyfikację odżywiania i stylu życia. Epidemiologia nadwagi i otyłości oraz ich konsekwencje. Żywieniowe czynniki ryzyka przewlekłych chorób niezakaźnych. Aktywność fizyczna a profilaktyka przewlekłych chorób niezakaźnych. Gen, ekspresja genu, zmienność genetyczna. Składniki diety a ekspresja genów. Polimorfizm genów a odpowiedź metaboliczna na składniki diety. Składniki diety a stabilność genomu. Czynniki ekonomiczne warunkujące sposób żywienia populacji (uwarunkowania makroekonomiczne i mikroekonomiczne). Klimat i jego zróżnicowanie. Wpływ klimatu na zaopatrzenie ludności w żywność. Wpływ zachodzących zmian klimatycznych na przyszłą produkcję żywności. Klimat a model żywienia. Żywieniowe skutki rozwoju nauki i techniki w ujęciu historycznym. Perspektywy produkcji żywności i żywienia a rozwój bio- i nanotechnologii. Wpływ religii i innych czynników kulturowych na zachowania żywieniowe. Kuchnie narodowe i regionalne. Cechy społeczne jednostki a sposób żywienia. Środowisko społeczne a sposób żywienia. Społeczne funkcje żywności i żywianie. Psychologiczne uwarunkowania zachowań żywieniowych. Bariery na drodze zmiany zachowań żywieniowych. Klasyfikacja zaburzeń odżywiania i karmienia. Problemy żywieniowe niemowląt, małych dzieci, dzieci i młodzieży szkolnej, kobiet w wieku rozrodczym, osób starszych, osób o niskim statusie społeczno-ekonomicznym. Zagrożenia zdrowia jako skutek typowych błędów żywieniowych. Główne obszary działań polityki wyżywienia na przełomie XX i XXI wieku. Wspólnotowe instrumenty wdrażania polityki wyżywienia. Polityka wyżywienia w aspekcie przyszłych wyzwań. Planowanie upowszechniania wiedzy o żywieniu. Systemy upowszechniania wiedzy żywieniowej w Polsce. Zalecenia żywieniowe i formy ich popularyzacji. Wiarygodność i efektywność upowszechniania wiedzy żywieniowej. Wegetarianizm. Charakterystyka innych popularnych diet alternatywnych. Ogólna ocena racjonalności odchudzających diet alternatywnych. Wzbogacanie żywności (wzbogacanie obligatoryjne, dobrowolne, rynek żywności wzbogacanej, Efektywność i bezpieczeństwo wzbogacania żywności, Rola wzbogacania żywności w poprawie sytuacji zdrowotnej społeczeństwa). Suplementy diety jako środki spożywcze. Programy suplementacji dla zwalczania niedoborów witamin i składników mineralnych na świecie. Stosowanie suplementów diety zawierających substancje aktywne i inne niż składniki odżywcze. Zagrożenia dla zdrowia związane ze stosowaniem suplementów. Przyczyny i objawy zatruć pokarmowych. Działania prewencyjne mające na celu zmniejszanie ryzyka zatruć pokarmowych i wdrażanie systemów zarządzania bezpieczeństwem zdrowotnym żywności. Sytuacja epidemiologiczna w zakresie zatruć i zakażeń pokarmowych. Bioterroryzm żywnościowy. Komisja Kodeksu Żywnościowego. Europejski Urząd Bezpieczeństwa Żywności (EFSA). System wczesnego ostrzegania o żywności i środkach żywienia zdrowia (RASFF). Podstawowe elementy ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia. Przepisy dotyczące znakowania żywności. Podstawy prawne nadzoru nad bezpieczeństwem żywności. Ewolucja systemów zapewnienia i zarządzania bezpieczeństwem żywności. Charakterystyka ogólna normy ISO 22000. Kluczowe elementy składowe systemu zarządzania bezpieczeństwem żywności. Planowanie i wytwarzanie bezpiecznych wyrobów. Realizacja systemowego zapewnienia bezpieczeństwa żywności w Polsce. Cechy charakterystyczne żywienia w XX w. Przewidywane problemy żywieniowo-zdrowotne w XXI wieku.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej, ISSN 1234-7604 ; nr 142.)
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: S. 9-12 : Wstęp / Irena Pufal-Struzik.
Zawiera: S. 15-20 : Zaniedbane obszary wychowania i ich konsekwencje społeczne (Wprowadzenie, Społeczeństwo obywatelskie - priorytet polityki społecznej, Edukacja obywatelska - zaniedbany obszar wychowania, Skutki społeczne zaniedbań - zagrożenia dla młodzieży) / Andrzej Bogaj.
Zawiera: S. 21-30 : Zmiany kulturowe jako czynniki ryzyka zaburzeń w zachowaniu (Wprowadzenie, Zmiany w poglądach na zaburzenia w zachowaniu, Socjokulturowa charakterystyka młodzieży, Zmiany kulturowe a nowe technologie, Konsumpcjonizm i zasada przyjemności, Między indywidualizmem a trybalizmem) / Teresa Giza.
Zawiera: S. 31-36 : Zagrożenia współczesnej rodziny a marginalizacja i wykluczenie społeczne młodzieży (Zagrożenia współczesnej rodziny, Marginalizacja i wykluczenie społeczne) / Małgorzata Bogaj.
Zawiera: S. 39-54 : Agresja i przemoc w szkole w świetle wypowiedzi nauczycieli / Wanda Dróżka.
Zawiera: S. 55-71 : Struktura świata w percepcji agresywnej młodzieży / Irena Pufal-Struzik.
Zawiera: S. 73-81 : "Cyberprzemoc" jako zagrożenie dla współczesnej młodzieży w kontekście adolescencji i degradacji norm społecznych / Andrzej Zieja.
Zawiera: S. 83-90 : Późne skutki tolerancji agresywnych zachowań u dzieci - z perspektywy pedagoga praktyka / Dorota Szostak.
Zawiera: S. 93-100 : Aspekty diagnozy problemów uzależnieniowych młodzieży / Elżbieta Lisowska.
Zawiera: S. 101-111 : Zagrożenie alkoholizmem wśród dorastających dziewcząt / Krzysztof Gąsior.
Zawiera: S. 113-125 : Wadliwa socjalizacja młodzieży a eksperymentowanie z alkoholem / Łukasz Maj, Bogdan Kalwat.
Zawiera: S. 129-139 : Młodzież z blokowiska z perspektywy zagrożeń / Paweł Bartnik, Barbara Walasek-Jarosz.
Zawiera: S. 141-151 : Exodus migracyjny polskich rodzin do Holandii - szanse i zagrożenia dla dzieci i młodzieży / Barbara Sordyl.
Zawiera: S. 153-164 : Poziom dojrzałości szkolnej dzieci rozpoczynających naukę szkolną z rodzin patologicznych / Kazimiera Dutkiewicz.
Zawiera: S. 167-177 : Rola sportu w zapobieganiu patologiom wśród dzieci i młodzieży / Iwona Dutkiwicz, Robert Dutkiewicz.
Zawiera: S. 179-194 : Resocjalizacja w zakładach poprawczych czy demoralizacja? / Anna Kieszkowska.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rola ZSRR świecie. [Zdjęcia]. - Warszawa : Centralna Agencja Fotograficzna, [b.r.]. - Teczka : 20 fotografii czarno-białych ; 25x30 cm.
20 fotografii czarno-białych
Zawiera: Informacja o treści przedstawionych na fotografiach, 1. Przemówienie Lenina do rewolucjonistów : chłopów, żołnierzy, robotników, 2. Radziecki sztandar łopoczący nad zdobytym przez Armię Czerwoną Berlinem (2 V 1945 r.), 3. Widok wielkich pieców na Uralu, 4. Zmechanizowanie rolnictwa w ZSRR, 5. Nowoczesne budownictwo w miastach ZSRR, 6. Teleskop krymskiego obserwatorium, 7. Radzieccy kosmonauci, 8. Współczesna Armia Radziecka, 9. Obrady XV Sesji ONZ, 10. Polityka zagraniczna ZSRR, 11. Podpisanie w Moskwie w 1963 r. układu pomiędzy ZSRR a USA o częściowym zakazie doświadczeń jądrowych, 12. Spotkanie radzieckich pedagogów z ich amerykańskimi kolegami na uniwersytecie w stanie Maryland, 13. Koprodukcja filmowa radziecko-włoska, 14. Władysław Gomułka ogląda nowości radzieckiego przemysłu na Targach Poznańskich, 15. Pomoc ZSRR przy budowie wielkiej tamy w Assuanie (Egipt), 16. Uniwersytet im. Lumumby w Moskwie przeznaczony dla studentów z Afryki, Azji i Ameryki Łacińskiej, 17. Żołnierze radzieccy witani w wyzwolonym Krakowie, 18. Płockie Zakłady Petrochemiczne zbudowane przy pomocy ZSRR, 19. Współpraca polsko-radziecka w zakresie nauki, kultury, sportu, turystyki oraz wymiany doświadczeń produkcyjnych i naukowo-technicznych, 20. Spotkanie najwyższych władz Polski i ZSRR
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF 50 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Media)
Tyt. oryg.: "Children and media in times of conflict and war" 2007. Właściwa nazwa aut.: Dafnah Lamish.
Bibliogr. s. 218-237.
Zawiera: Przedmowa.
Zawiera: Wprowadzenie.
Zawiera: Dlaczego ujęcie globalne (i czy takie faktycznie jest)?
Zawiera: Dlaczego telewizja (nadal)?
Zawiera: Dlaczego dzieci (wyłącznie)?
Zawiera: "Przewodnik" telewizyjny.
Zawiera: 1. Dom jako przestrzeń oglądania telewizji. Telewizja w domu. Rola telewizji w życiu rodzinnym. Społeczne sposoby wykorzystania telewizji. Oglądanie telewizji i wzory komunikowania się w rodzinie. Style wychowania dzieci i mediacja rodziców. Rozmowy na tematy "telewizyjne". Typy rozmów. Telewizja jako mówiąca książka. Rozmowy i strach. Rozmowy z rodzeństwem i rodzicami. Podsumowanie.
Zawiera: 2. Telewizja i rozwój jednostki. Teorie rozwojowe. Uwaga a zrozumienie przekazu telewizyjnego. Rozwój zainteresowania telewizją. Związek między koncentracją uwagi na telewizji a rozumieniem. Rozwój upodobań telewizyjnych. Umiejętność odróżnienia fantazji od rzeczywistości. Umiejętność rozróżniania gatunków. Znaczenie rozróżnienia między fantazją a rzeczywistością w przekazie telewizyjnym. Rozwój rozumienia przekazu telewizyjnego. Rozwój rozumienia postaci telewizyjnych. Rozwój ocen moralnych. Utożsamienie z postaciami z telewizji. Reakcje strachu na przekaz telewizyjny. Telewizja, wyobraźnia i kreatywność. Refleksja pojęciowa i metodologiczna.
Zawiera: 3. Telewizja i zachowanie dzieci. Telewizja i agresywne zachowanie. Uczenie się agresywnych zachowań. Skumulowany efekt przemocy w telewizji. Zmienne interweniujące. Telewizja i zachowanie prospołeczne. Telewizja i zachowanie prospołeczne. Telewizja i reklama. Reklama dla dzieci. Reklama, odżywianie i alkohol. Reklama a samopoczucie społeczne i emocjonalne. Czy reklama działa? Telewizja i zachowania seksualne. Pornografia i seksualność dziecięca. Telewizja i wypoczynek. Podsumowanie.
Zawiera: 4. Telewizja i społeczne konstruowanie rzeczywistości. Telewizja i społeczne konstruowanie rzeczywistości. Konstruowanie płci kulturowej i ról płciowych. Konstruowanie ról płciowych. Konstruowanie tożsamości płciowej. Tożsamości homoseksualne. Seks i seksualność. Obraz ciała i zaburzenia odżywiania. Społeczne konstruowanie rzeczywistości. Hipoteza "spodlonego świata". Postrzeganie "siebie" a postrzeganie "innych". Bogactwo i brutalność Stanów Zjednoczonych. Kulturowa integracja dzieci imigrantów. Konstruowanie rzeczywistości politycznej. Przedstawienie konfliktów. Telewizja jako narzędzie kształtowania postaw pokojowych. Gatunki edukacyjno-rozrywkowe i konstruowanie rzeczywistości społecznej. Podsumowanie.
Zawiera: 5. Telewizja i uczenie się - nauczanie. Telewizja i szkoła - dwa systemy edukacyjne. Oglądanie telewizji a wyniki w szkole. Telewizja i nabywanie kompetencji językowych. Nauka języka ojczystego. Nauka drugiego języka. Język audiowizualny i zdolności poznawcze. Rozwój szczególnych umiejętności oglądania telewizji. Nauka z telewizji edukacyjnej. Rozwój telewizji edukacyjnej. Teoretyczne modele oceny uczenia się z programów edukacyjnych. Children's Television Workshop (CTW) / Sesame Workshop (SW). Teletubisie. Podsumowanie.
Zawiera: 6. Wnioski dla edukacji i polityki. Kompetencja medialna. Główne nurty debaty nad kompetencją medialną. Kompetencja medialna w innych krajach świata. Praktyczne aspekty kompetencji medialnej. Programy nauczania. Proces dydaktyczny. Ocenianie. Ocena programów nauczania kompetencji medialnych. Polityka tworzenia programów dla dzieci. Treść programów dla dzieci. Polityka wobec przemocy w przekazie telewizyjnym. Polityka emisji reklam telewizyjnych. Polityka sponsorowania programów dla dzieci. Konwencja o programach telewizyjnych dla dzieci i młodzieży.
Zawiera: 7. Konkluzje : dorastanie w globalnej kulturze ekranu. Globalna kultura ekranu. Zmiany dzieciństwa. Plany badawcze.
Książka
W koszyku
(Psychologia Wobec Współczesności.)
Zawiera: WPROWADZENIE DO ZAGADNIEŃ REKREACJI I CZASU WOLNEGO: Terminologia, definicje, klasyfikacje, Zarys teorii rekreacji, zabawy i czasu wolnego, Rekreacja we współczesnym świecie, Perspektywy rozwoju rekreacji w społeczeństwie ponowoczesnym / Ryszard Winiarski.
Zawiera: HISTORIA REKREACJI: Kontrowersje wokół pojęcia, Stan źródeł historycznych, Dzieje rekreacji (Świat prehistoryczny, Antyk grecki, Cywilizacja rzymska, Świat średniowieczny, Czasy nowożytne), Polskie dziedzictwo / Bogdan J. Kunicki.
Zawiera: FILOZOFIA REKREACJI: Rekreacja w ogólnej perspektywie filozoficznej (Czas, Wypoczynek i rozrywka, Wolność, Autentyzm, Szczęście, Kondycja człowieka), Filozofia rekreacji i czasu wolnego - elementy doksografii (W stronę greckich archetypów, Ewolucja idei schole w tradycyjnych systemach filozoficznych, Kierunki we współczesnej filozofii rekreacji) / Maria Zowisło.
Zawiera: ANTROPOLOGIA REKREACJI: Rozrywka jako przedmiot badań antropologii, Czas wolny jako kulturowy stan rzeczy, Zabawa i rozrywka - kulturowe cechy konstytutywne, Pierwotne rytuały świąteczne jako kulturowe źródło nowożytnych zabaw, Rozrywka i rekreacja / Jan Grad.
Zawiera: SOCJOLOGIA CZASU WOLNEGO: Definiowanie czasu wolnego w socjologii, Czas wolny a rekreacja, Przyjemność, dobrowolność, bezinteresowność, Czas wolny jako kategoria społecznie i kulturowo zmienna, Ilość czasu wolnego, Odczuwanie deficytu czasu, Nierówna dystrybucja czasu wolnego, Teoretyczne ujęcia czasu wolnego (Funkcjonalizm, Teorie konfliktu, Podejście marksistowskie i neomarksistowskie, Podejście feministyczne, Symboliczny interakcjonizm, Postmodernizm), Formy spędzania czasu wolnego / Katarzyna Myśliwska.
Zawiera: W KIERUNKU NOWEJ EKONOMII CZASU WOLNEGO: Wybory czas-dochód, Ekonomia ery braku wolnego czasu, stresu i pośpiechu, Czas i rytm pracy pokolenia X, Dostosowanie do nowej czasowej struktury popytu, Kompresja czasu a fragmentacja czasu wolnego, Gospodarowanie czasem w skali cyklu życia, Uelastycznienie gospodarowania czasem konsumenta) / Bohdan Jung.
Zawiera: PSYCHOLOGIA REKREACJI: Psychospołeczne aspekty aktywności rekreacyjnej (Czas wolny i aktywność rekreacyjna w psychologicznej perspektywie, Przedmiot oraz cele i zadania psychologii w aktywności rekreacyjnej, Psychologiczne koncepcje działania a aktywność rekreacyjna), Psychologiczny model rekreacji w ujęciu teorii czynności - sytuacji, Psychospołeczne wymiary rekreacji - teoria i badania, Wzrost poczucia jakości życia jako efekt rekreacyjny (Możliwość pomiaru poczucia jakości życia), Podsumowanie / Jacek Gracz.
Zawiera: PEDAGOGIKA CZASU WOLNEGO: SCHOLE W SZKOLE I POZA SZKOŁĄ: Wprowadzenie, Pojmowanie czasu wolnego w naukach o wychowaniu, Pedagogika czasu wolnego w systemie nauk o wychowaniu, Prawo do czasu wolnego - perspektywa pedagogiczna, Funkcje czasu wolnego; ich potencjał wychowawczy, Wychow(yw)aniedo czasu wolnego / Maria Czerepaniak-Walczak.
Zawiera: TEOLOGIA REKREACJI: Stworzenie, grzech, nowe stworzenie, Rekreacja a wolny czas, Odpoczynek, Rekreacja i radość, Rekreacja a ludzkie życie i zdrowie, Kilka palących praktycznych problemów (Kreacja duchowych sił, Kreacja i rekreacja międzyludzkich odniesień, Zdrowie społeczeństwa, Szacunek dla sakralnego wymiaru dnia świątecznego, Umiejętność rekreacji) / Maciej Ostrowski.
Zawiera: CZAS WOLNY I REAKCJA A PŁEĆ KULTUROWA: wPROWADZENIE, u ŹRÓDEŁ REFLEKSJI NAD PŁCIĄ KULTUROWĄ - MYŚL FEMINISTYCZNA I JEJ EWOLUCJA, POCZĄTKI RUCHU KOBIECEGO, dRUGA FALA FEMINIZMU, pONOWOCZESNOŚĆ I ZMIANA PARADYGMATU W BADANIACH NAD PŁCIĄ, PŁEĆ W PERSPEKTYWIE GENDER STUDIES / Sabina Owsianowska.
Zawiera: CZAS WOLNY, REKREACJA I TURYSTYKA A PROBLEMATYKA PŁCI KULTUROWEJ: Problemy epistemologiczne studiów nad płcią kulturową, czasem wolnym i rekreacją, Androcentryzm klasycznych teorii czasu wolnego i rekreacji, Znaczenie czasu wolnego i rekreacji w życiu kobiet - szanse i ograniczenia, Mężczyźni i (re)konstrukcje męskości w czasie wolnym i rekreacji, Perspektywy dalszych badań nad płcią kulturową, czasem wolnym i rekreacją / Sabina Owsianowska.
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie / Józef Bednarek, Anna Andrzejewska.
Zawiera: Część I. MOŻLIWOŚCI CYBERŚWIATA.
Zawiera: Teoretyczne i metodologiczne podstawy badań nad człowiekiem w cyberprzestrzeni; Aktualność i ważność problematyki człowieka w cyberprzestrzeni; Istota i charkterystyka cyberprzestrzeni; Nowy wymiar terroryzmu w cyberprzestrzeni; Podstawy teoretyczne edukacji medialnej i cyberprzestrzeni; Założenia metodologiczne badań nad człowiekiem w cyberprzestrzeni / Józef Bednarek.
Zawiera: Edukacja medialna a cyberprzestrzeń; Założenia edukacji czytelniczo-medialnej; Edukacja czytelniczo-medialna jako program nauczania; Szkolne centrum informacji; Biblioteka szkolna jako centrum informacji / Dorota Choroś.
Zawiera: Nauka języków obcych w cyberprzestrzeni; Założenia europejskie; Przydatność edukacji językowej w cyberprzestrzeni; Metody nauczania języków obcych; Internetowe kursy języków obcych w Polsce / Beata Buksińska.
Zawiera: Usługi bibliotek naukowych w dostarczaniu informacji elektronicznej w edukacji na odległość; Polskie biblioteki cyfrowe (w wyborze); Systemy elektronicznego dostarczania dokumentów / Bogumiła Konieczny-Rozenfeld.
Zawiera: Reklama internetowa, jej odbiorcy oraz kierunki rozwoju; Charakterystyka reklamy internetowej; Nowe strategie rozwoju reklamy; Reklama internetowa a jej odbiorcy; Oczekiwania odbiorców reklamy internetowej / Dominika Orłowska.
Zawiera: Możliwości robotyki we współczesnym świecie i edukacji; Nowe technologie a społeczeństwo z perspektywy edukacji; Znaczenie sztucznej inteligencji w procesie edukacji; Roboty a futurystyczna wizja człowieka w przyszłości / Sebastian Koczy.
Zawiera: Część II. ZAGROŻENIA CYBERŚWIATA.
Zawiera: Komunikatory internetowe zagrożeniem dla dzieci; Istota komunikacji internetowej; Kultura języka w sieci; Komunikacja międzyludzka w dobie internetu; Wpływ komunikatorów internetowych na dzieci; Komunikatory internetowe - niebezpieczeństwem dla dzieci / Małgorzata Puchała.
Zawiera: Świat wirtualny - kreatorem rzeczywistości dziecka; Teoretyczny kontekst cyberprzestrzeni - wirtualnej rzeczywistości; Komputer łącznikiem ze światem wirtualnym; Internet wirtualną otchłanią; Świat wirtualny - sposobem na życie / Anna Andrzejewska.
Zawiera: Media a problem uzależnień; Istota i mechanizmy uzależnienia; Media jako czynnik kształtowania osobowości uzależnionej; Media jako obiekt uzależnień; Kształtowanie uzależnionej osobowości we współczesnym systemie edukacyjnym; Wychodzenie z uzależnień od mediów elektronicznych / Jadwiga Kwiek.
Zawiera: Zagrożenia dla osób niepełnosprawnych związane z korzystaniem z mediów elektronicznych; Zagrożenia dla zdrowia somatycznego i sprawności motorycznej osób niepełnosprawnych / Andrzej Hankała.
Zawiera: Ryzyko uzależnień dzieci i młodzieży od mediów cyfrowych; Istota i specyfika uzależnienia; Rodzaje i charakterystyka uzależnień; Przyczyny uzależnień; Objawy i przebieg uzależnień / Anna Andrzejewska.
Zawiera: Problem agresji i przemocy w multimediach elektronicznych - aspekty psychologiczne i etyczne; Agresja i przemoc - wyjaśnienie terminologiczne; Multimedia elektroniczne jako źródło agresji i przemocy; Argumenty wskazujące na korzyści psychologiczno-społeczne związane z agresją i przemocą zawartą w przekazach multimedialnych; Argumenty wskazujące na konsekwencje psychologiczno-społeczne związane ze zjawiskiem agresji i przemocy multimedialnej; Pedagogiczny kontekst problemu agresji i przemocy zawartej w przekazach multimedialnych / Dariusz Sarzała.
Zawiera: Agresja w filmach rysunkowych dla dzieci - aspekty psychologiczne i pedagogiczne; Psychologiczno-pedagogiczne ujęcie agresji w programach telewizyjnych; Filmy animowane źródłem agresji; Prezentowanie agresji w spotach reklamowych / Anna Andrzejewska.
Zawiera: Cyberpornografia i cyberseks; Istota i specyfika cyberprzestępczości; Pojęcie i charakterystyka przestępstw seksualnych; Pornografia w internecie; Cyberseks naturalnym elementem ciągle zmieniającej się rzeczywistości / Anna Wrona.
Zawiera: Gry i gierki w komunikacji społecznej; Informacyjne uwikłania i zależności; Źródła; Kręgi na powierzchni; Pływanie w oceanie.
Zawiera: Cyberterrorystyczna internetyzacja; Klasyfikacja terroryzmu i miejsce zajmowane przez cyberterroryzm; Cyberterroryzm i infoterroryzm; Symulacje cyberterrorystyczne i próby ataku; Rodzaje ataków cybernetycznych / Kamil Dzięgielewski.
Zawiera: Prawne aspekty przestępczości teleinformatycznej; Przestępstwa przeciwko ochronie informacji; Przestępstwa przeciwko mieniu prywatnemu i publicznemu; Przestępstwa przeciwko wiarygodności dokumentów; Przestępstwa przeciwko bezpieczeństwu powszechnemu w tym Rzeczpospolitej Polskiej; Łamanie praw autorskich / Justyna Szwarc.
Streszcz. ang. przy pracach.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. po rozdz.
Zawiera: Część I: Idee - założenia - strategie. Język - myślenie - uczenie się, co z tej triady wynika dla edukacji? ; O Lwie Wygotskim i znaczeniu jego odkryć dla edukacji ; Od transmisji wiedzy do kominikacyjnego modelu nauczania ; Refleksyjność - centrum edukacyjnego działania w warunkach zmiany.
Zawiera: Część II: Doświadczenia, rozwiązania, propozycje ; Język czynnikiem integrującym treści programowe w nauczaniu początkowym, projekt "sąsiedzi" ; Kontekst "Krótka historia" projektu ; Podstawy projektu ; Planowanie holistycznych zajęć międzyprogramowych ; "Sąsiedzi" w Poznaniu. Refleksje nad zajęciem studentów w szkole : Szkic modułu "Każdy nauczyciel nauczycielem języka" ; Konfiguracje komunikacyjnego modelu nauczania ; czynności przygotowawcze i decyzje wstępne ; "Co dwie głowy to nie jedna..." Zadania warsztatowe ; "Razem możemy to zrobić!" Uczenie się w małych grupach - ćwiczenia doskonalące warsztat nauczyciela ; W tajemniczym ogrodzie" poezji (propozycja warsztatowa) : W świecie dramy ; Istota dramy ; Cele dramy, czyli o tym, co można osiągnąć ; Techniki dramy, czyli o tym jak działać ; Obszary dramy, czyli na co zwrócić uwagę ; Scenariusze dramowe.
Zawiera: Część III. Studiowanie praktyki. Całościowe i międzyprzedmiotowe projekty edukacyjne ; Koncepcja hoslistycznej edukacji w pedagogicznym obszarze studiów nauczycielskich w UAM ; Europejskie tendencje w kształceniu nauczycieli ; Kogo i jak edukujemy ; Holistyczne uczenie się w pedagogice Gestalt ; Drama - dramat metoda uniwersalna ; Od znanego ku nieznanemu, czyli nauka w małych grupach.
Książka
W koszyku
(Kontrasty i Kontrowersje.)
Bibliogr. s. 301-333.
Zawiera: Spis treści: Wstęp - Czy Google nas ogłupia? W czym tkwi problem? Kto pozwala innym myśleć za siebie, nigdy nie zostanie ekspertem. Zacofany, romantyczny, wrogi wobec techniki? Tu chodzi o dobro naszych dzieci.
Zawiera: 1. Londyńskie taksówki: nawigacja - w głowie i poza nią, proces uczenia się zachodzący w mózgu. 2. Gdzie jestem? Demencja. Orientacja przestrzenna. Trenowanie neuronów jak mięśni.Ślad pamięciowy. Umysłowa degradacja. Nowe komórki w starych mózgach.
Zawiera: 3. Szkoła - kopiowanie i wklejanie zamiast czytania i pisania? Głebokość przetwarzania informacji. Powierzchowność - cyfrowe media zmniejszają głębokość przetwarzania. Dla każdego ucznia po laptopie? Laptopy i tablice interaktywne w klasach szkolnych - jak wygląda rzeczywistość. Komputery i internet w szkole - aktualne dane. Historia maszyn "udaremniających" uczenie się. Nauka kontra gospodarka.
Zawiera: 4. Co jest lepsze - odkładanie informacji do pamięci w mózgu czy w chmurze? Kto czegoś nie wie, chwyta się Google'a. Zapominamy to, co już załątwione. W świecie internetu zapominamy więcej niż w realu.
Zawiera: 5. Serwisy społecznościowe: Facebook zamiast Face to Face. Duże na Facebooku, małe w mózgu?
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Komisji Filologicznej / Poznańskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk. Wydział Filologiczno-Filozoficzny, ISSN 0137-642X ; t. 74.)
Zawiera: Kulturowe uwarunkowania wpisywania telewizji w edukację polonistyczną: Telewizja w PRL, Telewizja po transformacji ustrojowej, Wnioski.
Zawiera: Programy telewizyjne w nauczaniu języka polskiego: Audycje telewizyjne w programach nauczania i podstawach programowych języka polskiego, Programy telewizyjne na egzaminach maturalnych z języka polskiego, Telewizja jako środek dydaktyczny w kształceniu kulturowo-literackim, Telewizja jako element wzbogacający proces kształcenia polonistycznego, Telewizja jako środek współdziałający z kształceniem polonistycznym, Programy telewizyjne jako narzędzie kształcenia polonistycznego. Telewizja jako autonomiczny temat kształcenia polonistycznego, Wnioski.
Zawiera: Programy telewizyjne w licealnych książkach szkolnych do języka polskiego: Założenia metodologiczne, Edukacja telewizyjna w założeniach koncepcji programowych podręczników licealnych, Programy telewizyjne w licealnych podręcznikach do kształcenia językowego, Programy telewizyjne w licealnych podręcznikach do kształcenia kulturowo-literackiego, Wnioski.
Zawiera: Przygotowanie polonistów do kształcenia kompetencji medialnych uczniów: Miejsce mediów w kształceniu kompetencji zawodowych nauczycieli polonistów, Przygotowanie nauczycieli polonistów do realizacji zadań z zakresu edukacji medialnej w perspektywie badań własnych, Kwalifikacje nauczycieli do wykonywania zadań z zakresu edukacji medialnej, Integrowanie edukacji medialnej z kształceniem polonistycznym, Metody i środki dydaktyczne wykorzystywane w realizacji zadań edukacji medialnej.
Zawiera: Kompetencje audiowizualne licealistów w perspektywie badań własnych: Licealista jako odbiorca programów telewizyjnych (Rozumienie i interpretacja programu telewizyjnego, Typy odbiorców programu telewizyjnego, Kompetencja medialna), Uczeń odbiorcą talk show (Warsztat realizatorski, Stosunek świata przedstawionego do świata realnego, Ideologia, Wnioski z badań), Uczeń odbiorcą programu informacyjnego (Inscenizacje prawdy, Obiektywizm i bezstronność informacji, Struktura programu - Infotainment, Dobre dziennikarstwo jest formą kultury popularnej), Uczeń odbiorcą magazynu kulturalnego (Warsztat realizatorski, Iseologia programu, Konotacja programu, Telewizja psuje się od widza, Wyniki z badań ilościowych).
Zawiera: Budowanie kompetencji medialnych licealistów na lekcjach języka polskiego : Wprowadzenie i uzasadnienie, Projekt integrowania edukacji telewizyjnej z kształceniem polonistycznym, Model analizy programu telewizyjnego na lekcji języka polskiego, Obszary integracji.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: ZJAWISKO CZASU WOLNEGO: Ustalenia terminologiczne w definiowaniu czasu wolnego, Budżet czasu, Podstawowe kryterium wydzielania czasu wolnego z budżetu czasu, Kwestia bezinteresowności działań, Praca zawodowa jako kryterium podziału budżetu czasu, Badanie budżetu czasu.
Zawiera: ZNACZENIE ZDROWOTNE ODPOCZYNKU: Istota odpoczynku, Przyczyny przewlekłego znużenia i zmęczenia, Odpoczynek nocny i dzienny, Warunki dobrego odpoczynku.
Zawiera: ZNACZENIE WYCHOWAWCZE, ZDROWOTNE I KULTUROTWÓRCZE ZABAWY: Istota zabawy i jej funkcja wypoczynkowa, Rola zabawy w życiu człowieka, Kompensacyjna funkcja zabawy.
Zawiera: ZNACZENIE WYCHOWAWCZE, ZDROWOTNE I KULTUROTWÓRCZE PRACY NAS SOBĄ JAKO FUNKCJI CZASU WOLNEGO: Istota pracy nad sobą, Znaczenie wychowawcze pracy nad sobą w czasie wolnym, Znaczenie zdrowotne pracy nad sobą w czasie wolnym, Znaczenie kulturotwórcze pracy nad sobą w czasie wolnym.
Zawiera: HISTORIA PROBLEMATYKI CZASU WOLNEGO: Czas wolny w okresie prehistorycznym, Spędzanie czasu wolnego w starożytności, Formy wczasowania w wiekach średnich, Czas wolny a problemy społeczne epoki nowożytnej.
Zawiera: WSPÓŁCZESNE FORMY SPEDZANIA WOLNEGO CZASU NAJCZĘŚCIEJ PRAKTYKOWANE: Turystyka, Sport, Środki masowego przekazu.
Zawiera: KORZYSTANIE Z INSTYTUCJI KULTURALNYCH JAKO WSPÓŁCZESNA FORMA POŻYTECZNEGO ZAGOSPODAROWANIA WOLNEGO CZASU: Kultura, Instytucje kulturalne o ograniczonym zasięgu społecznym, Teatr, Filharmonia, Wystawa, Muzeum.
Zawiera: FORMY SPĘDZANIA WPLNEGO CZASU O OGRANICZONEJ POPULARNOŚCI: Samokształcenie, Amatorstwo artystyczne, Majsterkowanie i amatorstwo techniczne, Hodowla amatorska, Zabawy i kontakty towarzyskie, Kolekcjonerstwo, Aktywność społeczna.
Zawiera: PRZEJAWY NIEWŁAŚCIWEGO SPĘDZANIA CZASU WOLNEGO: Przemoc i agresja wśród młodzieży, Subkultury młodzieżowe, New Age - Nowa Era w dziejach świata a wychowanie, Sekty, Problemy egzystencjalne dzieci ulicy, Próby wyjaśnienia przyczyn przemocy i agresji, Profilaktyka i rewalidacja zachowań dewiacyjnych i patologicznych, Wychowanie do wczasów jako czynnik zmniejszenia agresji.
Zawiera: PEDAGOGIKA I JEJ METODY BADAWCZE: Pedagogika jako nauka, Budowa pedagogiki i jej miejsce w systemie nauk, Źródła i metody badań pedagogicznych, Współzależność pedagogiki i innych nauk, Pedagogika czasu wolnego.
Zawiera: WYCHOWANIE DO WCZASÓW: Wychowanie jako kształtowanie osobowości, Charakterystyka osobowości, Składniki osobowości wewnętrznej, Wychowanie do wczasów jako kształtowanie osobowości, Metody wychowania do wczasów, Wychowawca czasu wolnego.
Zawiera: ROLA ŚRODOWISK WYCHOWAWCZYCH W PROCESIE WYCHOWANIA I SOCJALIZACJI W CZASIE WOLNYM: Środowisko wychowawcze, Rola intencjonalnych środowisk wychowawczych w procesie wychowania i socjalizacji w czasie wolnym, Rola naturalnych środowisk wychowawczych w procesie wychowania i socjalizacji w czasie wolnym, Środowisko lokalne i jego znaczenie wychowawcze.
Zawiera: HARCERSKIE WZORY SPĘDZANIA WOLNEGO CZASU: Organizacje młodzieżowe jako szczególne instytucje wychowania do wczasów, Historia powstania i rozwoju harcerstwa jako systemu wychowania młodzieży, Harcerstwo podczas drugiej wojny światowej i w okresie powojennym, Harcerski styl spędzania czasu wolnego, Sylwetki wychowawców i organizatorów harcerstwa.
Zawiera: EDUKACJA PERMANENTNA I ELEMENTY ANDRAGOGIKI: Edukacja permanentna, Podstawowe pojęcia i zagadnienia andragogiki, Przedmiot i struktura andragogiki, Zadania poznawcze andragogiki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Bibliogr. po rozdz.
Zawiera m.in.: S. 17-36 : Zdrowe i niezdrowe oblicza bierności / Bianka Lewandowska.
Zawiera m.in.: S. 37-54 : Poczucie skuteczności alternatywą dla bierności / Alicja Keplinger.
Zawiera m.in.: S. 55-66 : Orientacja temporalna w kontekście aktywności i bierności podmiotu / Beata Bajcar.
Zawiera m.in.: S. 67-88 : Alienacja i wartości / Jolanta Miluska.
Zawiera m.in.: S. 89-104 : Duchowy rozwój człowieka - między biernością i aktywnością / Magdalena Kapała, Tomasz Frąckowiak.
Zawiera m.in.: S. 105-120 : Kody etyczne jako podstawa ocen moralnych zachowań ludzi w stosunku do świata przyrody / Kamilla A. Konieczek.
Zawiera m.in.: S. 123-136 : Bierność w kontekście niepełnosprawności / Urszula Dębska.
Zawiera m.in.: S. 137-154 : Optymizm - pesymizm a zaburzenia psychiczne / Karolina Gerhard.
Zawiera m.in.: S. 155-166 : Przyczyny bierności osób z dysfunkcjami mózgu i sposoby jej przezwyciężania / Joanna Przesmycka-Kamińska.
Zawiera m.in.: S. 167-176 : Przeciw bierności, czyli o rozwojowym walorze teatroterapii / Anita Stefańska.
Zawiera m.in.: S. 177-198 : Wsparcie społeczne w fazie leczenia chemioterapią choroby nowotworowej / Małgorzata Włodek, Alicja Kuczyńska.
Zawiera m.in.: S. 199-214 : Religijne sposoby radzenia sobie ze stresem a poczucie jakości życia Anonimowych Alkoholików / Marcin Wnuk.
Zawiera m.in.: S. 215-225 : Media relations w przełamywaniu zawodowej bierności osób chorych psychicznie / Igor Borkowski.
Zawiera m.in.: S. 229-238 : Aktywność społeczna w oczach antropologa / Krzysztof Borysławski, Monika Krzyżanowska.
Zawiera m.in.: S. 253-268 : Tu nic się nie da zrobić, czyli bierność obywatelska / Jacek Malikowski.
Zawiera m.in.: S. 269-282 : Bierny obywatel / Aleksander Kobylarek.
Zawiera m.in.: S. 283-296 : Bierność - samotność. Wzajemne odniesienia / Justyna Szymańska.
Zawiera m.in.: S. 297-314 : Bezrobocie jako przejaw bierności zawodowej / Beata Bajcar, Agata Gąsiorowska.
Zawiera m.in.: S. 315-330 : Bierność jako strategia radzenia sobie z mobbingiem w miejscu pracy / Małgorzata Gamian-Wilk, Barbara Zimoń-Dubowik.
Zawiera m.in.: S. 331-346 : Emerytura - nowe możliwości czy nowe ograniczenia? / Agnieszka Czerw, Anna Borkowska.
Zawiera m.in.: S. 347-364 : Korepetycje - bierna czy aktywna forma radzenia sobie z problemami w nauce? / Bogna Bartosz.
Zawiera m.in.: S. 365-380 : Psychospołeczne konsekwencje biernego oglądania telewizji / Jarosław Klebaniuk.
Zawiera m.in.: S. 381-394 : Bezdomność kobiet jako syndrom wyuczonej bezradności / Anna Białas.
Zawiera m.in.: S. 395-406 : Bierność w związkach miłosnych / Katarzyna Halikowska i in.
Zawiera m.in.: S. 407-432 : Monitorowanie rynku pracy a kompetencje zatrudnionych / Jolanta Kowal i in.
Zawiera m.in.: S. 433-448 : Instytucjonalne uwarunkowania bierności społecznej / Bartosz Scheuer.
Zawiera m.in.: S. 449-464 : Postawy społeczności lokalnych wobec inwestowania w parki wiatrowe w województwie pomorskim i zachodniopomorskim / Alicja Pultowicz.
Zawiera m.in.: S. 465-481 :: Bierność a edukacja i sukces zawodowy w gospodarce opartej na wiedzy / Teresa Kupczyk.
Streszcz. ang. Spis treści również w jęz. ang.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 241-248.
Zawiera: Wprowadzenie.
Zawiera: 1. Zagadnienia ogólne ; Pojęcie ubezpieczenia społecznego ; Powstanie idei zabezpieczenia społecznego ; Techniki administracyjno-finansowe zabezpieczenia społecznego ; Ubezpieczenie a inne formy i techniki zabezpieczenia społecznego ; Ubezpieczenie społeczne jako dziedzina wiedzy i jej miejsce w systemie nauk ; Prawo ubezpieczenia społecznego ; Ubezpieczenie społeczne a postęp społeczny.
Zawiera: 2. Powstanie ubezpieczenia społecznego i jego podstawowy model. System zaopatrzenia społecznego ; Formy początkowe ; Powstanie ubezpieczenia społecznego w Niemczech ; Rozwój ubezpieczeń społecznych w innych krajach Europy ; Powstanie systemu zaopatrzenia społecznego.
Zawiera: 3. Rozbudowa form i zakresu ubezpieczenia społecznego w okresie międzywojennym ; Rozwój ubezpieczenia społecznego w świecie ; Ubezpieczenie społeczne w Polsce.
Zawiera: 4. Ekspansja ubezpieczenia społecznego po drugiej wojnie światowej ; Rozwój ubezpieczenia społecznego i kierunki zmian w świecie ; Ubezpieczenie społeczne w Polsce Ludowej ; Odbudowa ubezpieczenia społecznego i rozszerzenie jego zakresu (1944-1948) ; Przebudowa systemu i rozbudowa świadczeń długookresowych (1949-1970) ; Przyspieszone zmiany w systemie świadczeń (1971-1982) ; Rozszerzenie ubezpieczenia społecznego na grupy pozapracownicze.
Zawiera: 5. Fazy powojennego wzrostu i finansowania ubezpieczenia społecznego ; Stan i zakres ubezpieczenia ; Finansowanie świadczeń i wielkość obciążeń.
Zawiera: 6. Zmiany w gospodarce światowej i dalsze kształtowanie ubezpieczenia społecznego ; Zmiana sytuacji gospodarczej i związane z nią zmiany ubezpieczenia społecznego ; Środki zaradcze podjęte w krajach anglosaskich ; Reformy w ostatniej dekadzie Polski Ludowej.
Zawiera: 7. Nowe rozwiązania i nowe koncepcje ; Systemy zakładowe ; Repartycja i kapitalizacja ; Waloryzacja ; Prywatyzacja ; Koncepcja Banku Światowego.
Zawiera: 8. Współczesne światowe uwarunkowania kształtowania zabezpieczenia społecznego.
Zawiera: 9. Reformy promujące nowy model systemów emerytalnych ; Nowe koncepcje ; Realizacja nowych koncepcji emerytalnych w Ameryce Łacińskiej ; Kraje Azji i Afryki ; Kraje Europy Środkowo-Wschodniej ; Rosja i kraje poradzieckie ; Kraje Unii Europejskiej.
Zawiera: 10. Ubezpieczenie na wypadek bezrobocia ; Wysoko rozwinięte kraje gospodarki rynkowej ; Kraje postsocjalistyczne.
Zawiera: 11. System ochrony zdrowia ; Ogólna systematyka organizacji ochrony zdrowia ; Poszukiwanie nowych metod działania organizacji społecznej służby zdrowia.
Zawiera: 12. Zasiłki rodzinne i inne świadczenia - zmiany i koncepcje w świecie ; Zasiłki rodzinne ; Zasiłki chorobowe ; Ubezpieczenie pielęgnacyjne ; Ubezpieczenie inwalidzkie i na wypadek śmierci żywiciela.
Zawiera: 13. Zmiany w Polsce w okresie transformacji ustrojowej ; Świadczenia ; Finansowanie.
Zawiera: 14. Zmiana systemowa w Polsce ; Organizacja ; Finanse.
Zawiera: Reforma emerytalna w Polsce ; Pojęcie emerytury ; Warunki przystąpienia do reformy ; Założenia i realizacja reformy emerytalnej.
Zawiera: 16. Ubezpieczenie społeczne rolników w Polsce ; Zmiany w okresie transformacji ustrojowej ; Uwarunkowania modelu ; Środki zmian polityki rolnej.
Zawiera: 17. Zabezpieczenie na wypadek bezrobocia w Polsce.
Zawiera: 18. Ochrona zdrowia w Polsce ; Struktura organizacyjna ochrony zdrowia ; Reforma systemu ubezpieczenia zdrowotnego.
Zawiera: 19. Ubezpieczenie społeczne w skali międzynarodowej ; Międzynarodowa Organizacja Pracy ; Międzynarodowe Stowarzyszenie Zabezpieczenia Społecznego ; Rada Europy ; Unia Europejska ; Umowy międzynarodowe.
Zawiera: 10. Funkcje ubezpieczenia społecznego ; Funkcja ochrony ubezpieczeniowej ; Funkcja rozdzielcza ; Funkcja zatrudnienia ; Funkcja polityki ludnościowej ; Funkcja fiskalno-ekonomiczna.
Zawiera: Zestawienie chronologiczne rozwoju ubezpieczeń społecznych.
Książka
W koszyku
Materiały z konf., maj 2006 r., Elbląg. Na książce błędny ISBN pierwszego wydawcy.
Zawiera: Wprowadzenie / Mieczysław Plopa.
Zawiera: Część I. Zagrożenia i wyzwania w życiu współczesnego człowieka z perspektywy interdyscyplinarnej.
Zawiera: Neuropsychologiczne podstawy wyodrębnienia emocjonalnej inteligencji / Jan Rostowski.
Zawiera: O potrzebie głębszych analiz statystycznych w naukach społecznych / Ryszard Makarowski, Karol Karasiewicz, Katarzyna Guzińska, Izabela Wigebom.
Zawiera: Koncepcja "społeczeństwa twórców kultury" Andrzeja Nowickiego / Adriana Barska.
Zawiera: Kultura, cywilizacja - zawinione błędy człowieka? / Paweł Nierodka.
Zawiera: Zrównoważony rozwój - filozofia, która stała się prawem / Tomasz Bojar-Fijałkowski, Wojciech Plopa.
Zawiera: Dynamika i świat wartości / Agnieszka Lenartowicz-Podbielska.
Zawiera: Zmiana moralności młodych polskich emigrantów zarobkowych / Elżbieta Anna Czapska.
Zawiera: Stosunek polskich migrantów zarobkowych do ojczyzny / Marek Butrym.
Zawiera: Część II. Problemy współczesnej edukacji i pracy w życiu człowieka: zagrożenia i wyzwania.
Zawiera: Dydaktyka jako wspomaganie rozwoju ucznia / Bolesław Niemierko.
Zawiera: Koncepcja edukacji emocjonalnej - utopia czy pilna konieczność współczesnej szkoły? / Kamila Kasińska.
Zawiera: Kompleksowe zarządzanie jakością w szkole - na przykładzie miasta Elbląg / Izabela Seredocha.
Zawiera: Jakość społecznego środowiska pracy w instytucjach administracji publicznej / Anna Skuzińska.
Zawiera: Rynek pracy a motywacja do działania ludzi młodych / Zofia Szymanek.
Zawiera: Mobbing - charakterystyka zjawiska na podstawie badań własnych / Monika Miedzik.
Zawiera: Kompetencje pracowników instytucji rynku pracy w świetle przeciwdziałania zjawisku bezrobocia / Elżbieta Szutowicz-Rozwadowska.
Zawiera: Wypalenie zawodowe w percepcji studentów kierunków pedagogicznych / Iwona Kijowska.
Zawiera: Część III. Współczesna rodzina w świetle zagrożeń i wyzwań.
Zawiera: Rodzina u progu trzeciego tysiąclecia: perspektywa badań / Mieczysław Plopa.
Zawiera: Zagrożenia socjalizacji i wychowania we współczesnej rodzinie polskiej. Aspekt socjopedagogiczny / Andrzej W. Janke.
Zawiera: Adopcyjny system rodzinny a postawy rodzicielskie / Alicja Kalus.
Zawiera: Z badań nad percepcją swojego małżeństwa przez partnerki rozwodzące się / Teresa Zajdlic-Plopa.
Zawiera: Pełnienie roli rodzica we współczesnej rodzinie / Urszula Sokal.
Zawiera: Problemy współczesnego ojcostwa / Anna Więcławska.
Zawiera: Relacje rodzinne a empatia młodzieży / Magdalena Kaczorowska-Kraj.
Zawiera: Przyczyny wczesnego rodzicielstwa niepełnoletnich dziewcząt i chłopców / Alicja Skowrońska-Zbierzchowska.
Zawiera: Część IV. Zdrowie i rozwój człowieka: prewencja, wspomaganie, zagrożenia.
Zawiera: Różne wzory modeli zdrowia i chorób na przykładzie zaburzeń depresyjnych / Bernhard Brugger.
Skłonność do zachowań depresyjnych u osób dorosłych z mózgowym porażeniem dziecięcym o różnym zakresie niepełnosprawności / Dominika Kurpiel.
Zawiera: Kynoterapia jako metoda wspomagająca rewalidację dzieci niepełnosprawnych intelektualnie na przykładzie pracy z dzieckiem autystycznym / Joanna Kijowska-Lasek.
Zawiera: Apraksja konstrukcyjna u osób po udarze prawej półkuli mózgu / Marta Agata Witkowska.
Zawiera: Poziom kompetencji społecznych osób bezdomnych / Aleksandra Nowakowska.
Zawiera: Problem bezdomności z perspektywy polityki społecznej na przykładzie województwa pomorskiego / Michał Kubiak.
Zawiera: Zmiany obyczajowości młodzieży a problem uzależnienia od narkotyków / Beata Hoffmann.
Zawiera: Cechy osobowościowo-temperamentalne a aktywność społeczna młodzieży / Maria Kaźmierczak, Dagmara Budnik.
Zawiera: Ocena ryzyka i podejmowanie zachowań ryzykownych a podmiotowe cechy młodzieży licealnej / Irena Sorokosz.
Zawiera: Poziom asertywności studentów Wydziału Nauk o Zdrowiu Elbląskiej Uczelni Humanistyczno-Ekonomicznej. Doniesienie z badań / Marzena Sobczak.
Streszcz. ang. przy ref. Spis treści także ang.
Brak okładki
Książka
W koszyku
5 lat człowieka w Kosmosie 12 IV 1961 r.-12 IV 1966 r. [Zdjęcia]. - Warszawa : Centralna Agencja Fotograficzna, [b.r.]. - Teczka : 20 fotografii czarno-białych ; 25x30 cm.
20 fotografii czarno-białych
Zawiera: 0. Streona tytułowa, 1. Marzenia człowieka o zdobyciu Kosmosu, 2. 12 IV 1961 r .w ZSRR wprowadzono na orbitę okołoziemską po raz pierwszy w historii świata pojazd kosmiczny "Wostok" z człowiekiem- lotnikem Jurijem Gagarinem, 3. Amerykańskie próby zdobycia Kosmosu, 4. Radziecki kosmonauta-Herman Titow podczas badań psychicznych, 5. Amerykański kosmonauta John Glenn i jego lot w Kosmos-22 I 1962 r., 6. 11 VIII-12 VIII 1962 r. wysłanie w przestrzeń kosmiczną 2 statków : "Wostok-3 " i "Wostok-4 ", 7. 15V 1963 r. Amerykanin L. G. Cooper wystartował w Kosmos na pokładzie statku "Faith-7", 14 VI 1963 r. na pokładzie statku "Wostok-5" wystartował na orbitę okołoziemską Walery Bykowski a 16 VI 1963 r.wystartowała ("Wostok-6") pierwsza kobieta na świecie Walentyna Tierieszkowa. Był to 2 lot grupowy, 9. 12 X 1964 r. wszedł na orbitę okołoziemską pierwszy 3-osobowy "Woschod". Załogę jego stanowili : pilot Włodzimierz Komarow, naukowiec Konstanty Fiedoktistow i lekarz Borys Jegorow, lecieli oni bez skafandrów kosmicznych, 10. 18.III 1965 r. start statku "Woschod-2" z Pawłem Bielajewem i Aleksiejem Leonowem na pokładzie. Podczas lotu Leonow opuścił kabinę i orbitował w przestrzeni międzyplanetarnej, 11. Amerykańscy kosmonauci Wirgil Grissom i John Young po locie szkoleniowym (23 III 1966 r.) przed wyprawą na Księżyc, 12. Kłopoty podczas lotu załogi amerykańskiego statku "Gemini-5" L. G. Coopera, i Ch. Conrada, 13. Załoga "Gemini-4" J. Mc Divitt i E .White, który orbitował na wysokości 200 kilometrów nad Ziemią, 14. Pobity przez F. Bormana i J . Lovella na statku "Gemini-7" rekord długości lotu, 15. Spotkanie się w Kosmosie 2 amerykańskich statków : "Gemini -6 i "Gemini -7", 16. Zdjęcie wszystkich kosmonautów radzieckich, 17. Wyrzutnia rakiety kosmicznej, 18. Schemat lotu "Łuny-9", z której po raz pierwszy uczeni uzyskali zdjęcia z powierzchni Księżyca, 19. Lądowanie na Księżycu pojazdu kosmicznego "Łuna-9", 20. Jeszcze jeden sukces radzieckiej nauki. Wystrzelona w dniu 31 III 1966 roku "Łuna -10" stała się pierwszym sztucznym satelitą Księżyca
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF 46 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej