Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(499)
IBUK Libra
(16)
Forma i typ
Książki
(333)
Artykuły
(125)
Proza
(28)
Publikacje dydaktyczne
(26)
Publikacje fachowe
(25)
Filmy i seriale
(24)
Poradniki i przewodniki
(23)
Publikacje naukowe
(22)
Dramat (rodzaj)
(18)
E-booki
(17)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(17)
Publikacje informacyjne
(10)
Audiobooki
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Rejestracje audio i wideo
(5)
Artykuł fachowy
(2)
Czasopisma
(2)
Muzyka
(1)
Poezja
(1)
Dostępność
dostępne
(530)
tylko na miejscu
(100)
wypożyczone
(32)
nieokreślona
(4)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(130)
Kielce - Czytelnia
(45)
Kielce - Multimedialny
(28)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(35)
Busko zdrój - czytelnia
(16)
Busko Zdrój - Multimedialny
(2)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(23)
Jędrzejów - czytelnia
(2)
Jędrzejów - Multimedialny
(1)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(23)
Kazimierza Wielka - Multimedialny
(2)
Końskie - wypożyczalnia
(34)
Końskie - czytelnia
(2)
Końskie - Multimedialny
(1)
Opatów - wypożyczalnia
(34)
Opatów - Multimedialny
(1)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(33)
Ostrowiec - czytelnia
(12)
Ostrowiec - Multimedialny
(2)
Pińczów - wypożyczalnia
(23)
Pińczów - czytelnia
(13)
Pińczów - Multimedialny
(4)
Sandomierz - wypożyczalnia
(50)
Sandomierz - czytelnia
(5)
Sandomierz - Multimedialny
(2)
Starachowice - wypożyczalnia
(34)
Starachowice - czytelnia
(9)
Starachowice - Multimedialny
(6)
Staszów - wypożyczalnia
(40)
Staszów - Multimedialny
(3)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(38)
Włoszczowa - Multimedialny
(3)
Włoszczowa - czytelnia
(10)
Autor
Goetz Magdalena
(7)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(7)
Cywińska Małgorzata
(6)
Borecka-Biernat Danuta
(5)
Sofokles (ok. 496-406 p.n.e.)
(5)
Bartlett Murray (1971- )
(4)
Britton Connie (1967- )
(4)
Coolidge Jennifer (1963- )
(4)
Glass Lillian
(4)
Gordon Thomas (1918-2002)
(4)
Kutchins Ben
(4)
Paszkowski Józef (1817-1861)
(4)
Radomska Beata
(4)
Shakespeare William (1564-1616)
(4)
White Mike (1970- )
(4)
Borecka-Biernat Danuta (1959- )
(3)
Eisler Jerzy
(3)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(3)
Jax Joanna (1969- )
(3)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(3)
Laere Karolina Van
(3)
Maksymowska Ewa
(3)
Morawski Kazimierz (1852-1925)
(3)
Muniak Mirosława
(3)
Palomares Susanna
(3)
Popławska Anna (filolog)
(3)
Porywczy Jonasz
(3)
Regucki Dariusz
(3)
Rzehak Wojciech (1967- )
(3)
Siudak Jacek
(3)
Sujak Elżbieta
(3)
Sztumski Janusz
(3)
Werwicka Monika
(3)
Witkowski Tomasz (1963- )
(3)
Włodarczyk Barbara
(3)
Zioła-Zemczak Katarzyna
(3)
Ławnicki Lucjan
(3)
Łoskot Małgorzata
(3)
Śledzik Anna
(3)
Banasiewicz-Tenerowicz Aleksandra
(2)
Barbaro Bogdan (1949- )
(2)
Bałutowski Dawid
(2)
Bombicki Maciej Roman (1948- )
(2)
Boszczyk Marta
(2)
Budyta-Budzyńska Małgorzata
(2)
Budzińska Nadia
(2)
Chełpa Stanisław
(2)
Chełpa Stanisław (1962- )
(2)
Dana Daniel
(2)
Dryll Elżbieta
(2)
Duda Anna K
(2)
Duda Anna Karolina
(2)
Dzierzgowski Jan
(2)
Dzięcielska-Machnikowska Stefania
(2)
Eco Umberto (1932-2016)
(2)
Follett Ken (1949- )
(2)
Fredro Aleksander
(2)
Fudała Tadeusz
(2)
Gajda Janusz (1933- )
(2)
Gajdzińska Monika
(2)
Godlewska Aleksandra
(2)
Han-Ilgiewicz Natalia (1895-1978)
(2)
Hauk Diemut (1956- )
(2)
Jagieła Jarosław (1954- )
(2)
Jałowiec Magdalena
(2)
Jedlińska Joanna
(2)
Kaczmarzyk Marek (1968- )
(2)
Kashtan Miki (1956- )
(2)
Kasińska-Metryka Agnieszka (1971- )
(2)
Koll Lea Regine
(2)
Korombel Paweł (1952- )
(2)
Krajewska Anna
(2)
Lieberman David J
(2)
Lipiński Andrzej
(2)
Makowska Alicja
(2)
Malikowski Marian
(2)
Marczak Monika
(2)
Markocka-Pepol Marta
(2)
Miernik Rafał
(2)
Miller Madeline
(2)
Mills Anna
(2)
Nocuń Aleksander W
(2)
Olubiński Andrzej
(2)
Olubiński Andrzej (1950- )
(2)
Oryl Małgorzata
(2)
Pietrzyk Agnieszka (1975- )
(2)
Plzák Miroslav (1925-2010)
(2)
Popławska Anna
(2)
Prusakowski Sławomir
(2)
Rusin Kinga
(2)
Schilling Dianne
(2)
Schmidt Nicola (1977- )
(2)
Seręga Zygmunt
(2)
Siemek Tadeusz
(2)
Skrzypek Wioletta
(2)
Smoleński Paweł (1959- )
(2)
Stankiewicz Dariusz
(2)
Stojanowska Wanda
(2)
Suchan Gabriela
(2)
Szmagalski Jerzy
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(86)
2010 - 2019
(138)
2000 - 2009
(86)
1990 - 1999
(65)
1980 - 1989
(24)
1970 - 1979
(14)
1960 - 1969
(6)
1940 - 1949
(2)
1920 - 1929
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(138)
1901-2000
(17)
1945-1989
(12)
1501-1600
(7)
1801-1900
(5)
500-401 p.n.e.
(5)
1989-2000
(4)
1601-1700
(3)
2001-2001-
(1)
2020
(1)
2021
(1)
Kraj wydania
Polska
(506)
nieznany (pol)
(8)
Luksemburg
(1)
Język
polski
(497)
angielski
(15)
francuski
(1)
wiele języków
(1)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Pedagodzy
(11)
Rodzice
(10)
Szkoły średnie
(10)
Dorośli
(9)
Nauczyciele
(7)
Psycholodzy
(7)
Wychowawcy klas
(5)
9-13 lat
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
Szkoły ponadpodstawowe
(4)
Młodzież
(3)
Psychoterapeuci
(3)
Szkoły ponadgimnazjalne
(3)
14-17 lat
(2)
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
Mediatorzy
(2)
Studenci
(2)
Szkoły branżowe I stopnia
(2)
Szkoły policealne
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Szkoły zawodowe
(2)
0-5 lat
(1)
Biblioterapeuci
(1)
Coachowie
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Gimnazja
(1)
Historycy
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Kobiety
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Politolodzy
(1)
Pracodawcy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Prawnicy
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Socjolodzy
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Uczniowie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(24)
Film amerykański
(12)
Literatura angielska
(10)
Literatura amerykańska
(8)
Literatura grecka
(5)
Literatura włoska
(3)
Film polski
(2)
Film angielski
(1)
Film australijski
(1)
Film duński
(1)
Film francuski
(1)
Film islandzki
(1)
Film libański
(1)
Literatura duńska
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura izraelska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Literatura turecka
(1)
Literatura ukraińska
(1)
Temat
Konflikt
(166)
Konflikt społeczny
(99)
Stosunki interpersonalne
(51)
Konflikt rodzinny
(49)
Konflikt pokoleń
(40)
Relacje międzyludzkie
(34)
Rozwiązywanie konfliktów
(34)
Wychowanie w rodzinie
(34)
Dziecko
(31)
Rodzina
(31)
Małżeństwo
(27)
Komunikacja interpersonalna
(20)
Negocjacje
(19)
Komunikacja społeczna
(18)
Konflikty
(18)
Młodzież
(18)
Rodzice
(18)
Nauczyciele
(15)
Postawy
(15)
Konflikt etniczny
(14)
Konflikt psychiczny
(14)
Asertywność
(13)
Miłość
(13)
Polityka
(13)
Uczniowie
(13)
Godzina wychowawcza
(12)
Konflikt palestyńsko-izraelski
(12)
Wychowanie
(11)
Żydzi
(11)
Nastolatki
(10)
Praca
(10)
Stres
(10)
Uczucia
(10)
Władcy
(10)
Agresja
(9)
Przemoc
(9)
Konflikt szkolny
(8)
Osobowość
(8)
Polacy
(8)
Relacje międzypokoleniowe
(8)
Rozwód
(8)
Bliskie związki międzyludzkie
(7)
Dojrzewanie
(7)
Dzieci
(7)
Kobieta
(7)
Komunikacja niewerbalna
(7)
Konflikt religijny
(7)
Mediacje
(7)
Porozumienie bez przemocy
(7)
Przemoc w szkole
(7)
Przyjaźń
(7)
Psychoterapia
(7)
Ruchy społeczne
(7)
Szkolnictwo
(7)
Autorytet
(6)
Mediacja (socjol.)
(6)
Mediacja szkolna
(6)
Mniejszości narodowe
(6)
Motywacja
(6)
Mężczyzna
(6)
NSZZ "Solidarność"
(6)
Prawo
(6)
Przemoc w rodzinie
(6)
Psychologia społeczna
(6)
Relacja romantyczna
(6)
Socjologia
(6)
Szlachta
(6)
Więź rodzinna
(6)
Zmiana społeczna
(6)
Agresywność
(5)
Antygona (postać mitologiczna)
(5)
Empatia
(5)
Grupy społeczne
(5)
Kompetencje społeczne
(5)
Konflikt interpersonalny
(5)
Konflikt międzynarodowy
(5)
Kreatywność
(5)
Kłótnia
(5)
Młodzież szkolna
(5)
Pogrzeb
(5)
Poznański Czerwiec 1956 r.
(5)
Publicystyka polska
(5)
Radzenie sobie ze stresem
(5)
Rodzeństwo
(5)
Tolerancja
(5)
Tragedia
(5)
Uczenie się
(5)
Wojna
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Antysemityzm
(4)
Autoprezentacja
(4)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(4)
Dyrektor
(4)
Elita władzy
(4)
Hotelarze
(4)
Judaizm
(4)
Klasa szkolna (socjol.)
(4)
Konflikty w rodzinie
(4)
Konflikty zbrojne
(4)
Literatura polska
(4)
Temat: dzieło
Antigónī
(3)
Odprawa posłów greckich
(3)
Zemsta
(3)
Hamlet
(2)
Spotkania, konflikty, dialogi
(2)
Drewniana miska
(1)
Fire and blood
(1)
Irak 1 (film)
(1)
Irak 2 (film)
(1)
Jak rozwiązywać konflikty w rodzinie
(1)
Jak zachować porządek w klasie
(1)
Konflikt nauczyciel - uczeń
(1)
Kotka na gorącym blaszanym dachu
(1)
Kuba Wojewódzki (program telewizyjny)
(1)
List pasterski Episkopatu Polski na Niedzielę Świętej Rodziny
(1)
Mendel Gdański
(1)
Nieznośne dzieci i zdesperowani rodzice
(1)
Romeo and Juliet
(1)
Rozwiązywanie konfliktów
(1)
Sobór Watykański II
(1)
Sytuacje konfliktu w środowisku rodzinnym, szkolnym i rówieśniczym : jak sobie radzą z nimi dzieci i młodzież?
(1)
Tramwaj zwany pożądaniem
(1)
Trudności z koncentracją uwagi
(1)
Wychowanie bez porażek
(1)
Zaradzić konfliktom
(1)
Zaradzić konfliktom. Zamień konflikt na współpracę
(1)
Temat: czas
1901-2000
(29)
1901-
(25)
2001-
(21)
1945-1989
(19)
2001-0
(9)
1801-1900
(8)
1989-
(7)
1989-2000
(6)
1701-1800
(4)
1101-1200
(3)
1601-1700
(3)
1501-1600
(2)
1801-
(2)
1918-1939
(2)
500-401 p.n.e.
(2)
1001-1100
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1939-1945
(1)
1945-
(1)
301-400
(1)
401-500
(1)
Temat: miejsce
Polska
(52)
Stany Zjednoczone (USA)
(6)
Izrael
(5)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(5)
Teby (Grecja)
(5)
Dania
(4)
Europa
(4)
Hawaje (Stany Zjednoczone ; archipelag)
(4)
Starożytna Grecja
(4)
Ukraina
(4)
Włochy
(4)
ZSRR
(4)
Anglia (Wielka Brytania)
(3)
Brodnica (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(3)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(3)
Katowice (woj. śląskie)
(3)
Londyn (Wielka Brytania)
(3)
Niemcy
(3)
Troja (Turcja ; miasto dawne)
(3)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(3)
Białystok (woj. podlaskie ; okręg)
(2)
Bliski Wschód
(2)
Braniewo (woj. warmińsko-mazurskie)
(2)
Czechosłowacja
(2)
Francja
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Kraje dawnej Jugosławii
(2)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(2)
Palestyna
(2)
Podole (kraina historyczna)
(2)
Poznań
(2)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(2)
Werona (Włochy)
(2)
Wielka Brytania
(2)
Węgry
(2)
Łódź (woj. łódzkie)
(2)
.4. Daleszyce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Afganistan
(1)
Afryka
(1)
Agresja a opinia dzieci
(1)
Agresja a opinia młodzieży
(1)
Agresja a opinia nauczycieli
(1)
Agresja a opinia rodziców
(1)
Albania
(1)
Alkoholizm a rodzina
(1)
Austria
(1)
Belfast (Wielka Brytania)
(1)
Bolonia (Włochy)
(1)
Bułgaria
(1)
Błąd a prawo
(1)
Chile
(1)
Chiny
(1)
Czechy
(1)
Czeczenia
(1)
Daleszyce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Dzieci a sytuacje trudne
(1)
Dąbrowskie, Zagłębie
(1)
Galicja (kraina historyczna)
(1)
Gaza (Izrael ; okręg)
(1)
Gdańsk
(1)
Gdańsk (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Gdynia
(1)
Gdynia (woj. gdańskie)
(1)
Irlandia
(1)
Irlandia Północna (Wielka Brytania)
(1)
Kenia
(1)
Komunikacja w pracy socjalnej
(1)
Konflikt a komunikowanie się
(1)
Konstantynopol
(1)
Kosowo (Serbia i Czarnogóra)
(1)
Kołobrzeg (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Kresy wschodnie Rzeczypospolitej
(1)
Kłamstwo a prawo
(1)
Liban
(1)
Literatura a przemoc
(1)
Litwa
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Lubumbashi (Demokratyczna Republika Konga ; okolice)
(1)
Media a przemoc
(1)
Metoda warsztatowa a komunikacja interpersonalna
(1)
Monachium (Niemcy)
(1)
Montfermeil (Francja)
(1)
Młodzież a sytuacje trudne
(1)
Newark (Stany Zjednoczone, stan New Jersey)
(1)
Niemcy (Republika Demokratyczna)
(1)
Niepełnosprawni a przemoc
(1)
Nieśmiałość a odporność psychiczna
(1)
Nowy Orlean (Stany Zjednoczone)
(1)
Odporność psychiczna a osiągnięcia w nauce
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Osobowość a odporność psychiczna
(1)
Parszów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Państwo Kościelne
(1)
Pensylwania (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Persja (państwo dawne)
(1)
Polacy a Niemcy
(1)
Polacy a Romowie
(1)
Polacy a Rosjanie
(1)
Polacy a Żydzi
(1)
Przemoc a "inni"
(1)
Gatunek
Poradnik
(25)
Artykuł z czasopisma fachowego
(23)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(23)
Opracowanie
(21)
Powieść
(18)
Artykuł problemowy
(17)
Film fabularny
(14)
Tragedia
(12)
Lektura z opracowaniem
(11)
Materiały pomocnicze
(11)
Podręczniki akademickie
(7)
Dramat filmowy
(6)
Film edukacyjny
(6)
Powieść historyczna
(6)
Reportaż
(6)
Serial filmowy
(6)
Bibliografia
(5)
Komedia
(5)
Komediodramat
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Saga rodzinna
(5)
Thriller
(5)
Wydawnictwa popularne
(5)
Wywiad dziennikarski
(5)
Adaptacja filmowa
(4)
Esej
(4)
Kryminał
(4)
Monografia
(4)
Dramat (gatunek literacki)
(3)
Fantasy
(3)
Film obyczajowy
(3)
Materiały konferencyjne
(3)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Film dokumentalny
(2)
Film familijny
(2)
Film polski
(2)
Literatura polska
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół
(2)
Podręcznik
(2)
Powieść obyczajowa
(2)
Publicystyka
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Wydawnictwo źródłowe
(2)
Wykład
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Antologia
(1)
Artykuł z czasopisma
(1)
Artykuł z czasopisma medycznego
(1)
Autobiografia
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Debata
(1)
Dramat Filmowy
(1)
Dramat amerykański
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Film amerykański
(1)
Film duński
(1)
Film gangsterski
(1)
Film islandzki
(1)
Film kostiumowy
(1)
Film psychologiczny
(1)
Geografia
(1)
Historia
(1)
Informator
(1)
Język polski
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Literatura
(1)
Melodramat
(1)
Mowy parlamentarne
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opowiadanie polskie
(1)
Piosenka polska
(1)
Plastyka
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Powieść psychologiczna
(1)
Raport z badań
(1)
Reportaż angielski
(1)
Reportaż polski
(1)
Rock
(1)
Romans
(1)
Scenariusz
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Sprawozdania z konferencji
(1)
Stan badań
(1)
Tragikomedia
(1)
Wiersze
(1)
Wywiady
(1)
psychologia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(52)
Edukacja i pedagogika
(32)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(28)
Historia
(23)
Socjologia i społeczeństwo
(23)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(14)
Literaturoznawstwo
(12)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(10)
Etnologia i antropologia kulturowa
(4)
Filozofia i etyka
(3)
Rozwój osobisty
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Nauka i badania
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Religia i duchowość
(2)
Biologia
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
515 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 261012 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: dla uczniów szkół ponadpodstawowych, szkolnictwo branżowe, reforma 2019.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych s. 141-143.
Książka zawiera 183 ćwiczenia, różnorodne pod względem formy i stopnia trudności. Jest dokładnie dostosowana do treści i układu podręcznika Kompetencje personalne i społeczne. Książka może być wykorzystywana zarówno w trakcie zajęć lekcyjnych, stanowiąc ciekawe ich urozmaicenie, jak i jako gotowe źródło prac domowych dla uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32333 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Prace opublikowane w tym zbiorze są pokłosiem międzynarodowej konferencji naukowej Islam i muzułmanie w kulturze, literaturze i językach Słowian Południowych zorganizowanej w Uniwersytecie Łódzkim przez Katedrę Filologii Słowiańskiej, Katedrę Bliskiego Wschodu i Północnej Afryki oraz Centrum Badań nad Historią i Kulturą Basenu Morza śródziemnego i Europy Południowo-Wschodniej im. prof. Waldemara Cerana, Ceraneum w dniach 18-19.02.2016 r. Autorzy zajęli się kwestiami wzajemnych wpływów kultury islamu i kultur krajów południowo-słowiańskich, udokumentowanych w literaturze ludowej i artystycznej, źródłach historycznych oraz językoznawczych obejmujących okres od czasów starożytnych do współczesnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Znaczenie siły powietrznej dla prowadzenia operacji wojskowych jest współcześnie niepodważalne. Lotnictwo było jednym z kluczowych elementów sukcesu polityczno-militarnego w niemal wszystkich konfliktach XX wieku. Niestety, pomimo wielkiego znaczenia tego rodzaju sił zbrojnych, niewspółmiernie skąpe są rozważania na temat aspektów prawnych operacji lotniczych, zwłaszcza w świetle międzynarodowego prawa humanitarnego. Okoliczność ta była często wykorzystywana przez walczących, którzy, operując w „szarej strefie” prawa wojny, dokonywali co najmniej kontrowersyjnych ataków na ośrodki miejskie, gdzie ginęli niewalczący. Książka ta nie jest ograniczona wyłącznie do najbardziej dyskutowanego aspektu bombardowania, lecz dotyczy także innych zagadnień związanych z wojną powietrzną, nieopisywanych szerzej w literaturze przedmiotu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Opracowania zawarte w niniejszym numerze czasopisma zostały poświęcone problematyce tworzenia koncepcji i modeli biznesowych w kontekście złożonych uwarunkowań występujących na współczesnym rynku. Autorzy prezentowanych tekstów przedstawiają w nich proces tworzenia wartości w modelu biznesowym z perspektywy ujęcia zasobowego, podkreślając efekty synergiczne wynikające z integrowania materialnych i niematerialnych elementów modelu biznesowego (J. Bagrij). Koncepcja modelu biznesu rozpatrywana jest także nie tylko w odniesieniu do zarządzania przedsiębiorstwem, ale także projektowania organizacji, w szczególności w fazie planowania i opisu projektu (J. Drzewiecki, A. Równicka). Przedsiębiorstwa i inne organizacje działające na współczesnym rynku podejmują próbę stosowania coraz bardziej efektywnych koncepcji zarządzania, wśród których na uwagę zasługuje m.in. lean management – japońska koncepcja zorientowana na osiąganie większej sprawności dzięki zwiększaniu elastyczności i szybkiemu reagowaniu na zmiany. Decyzja o wdrażaniu jej wymaga analizy czynników ograniczających uzyskanie zamierzonych efektów, na co wskazują wyniki badań empirycznych (M. Podobiński). Warto podkreślić, iż stosowane koncepcje zarządzania muszą być dostosowane do specyfiki i profilu organizacji rynkowych. Wpływa to także na proces tworzenia strategii rozwojowych, co można zilustrować przykładem organizacji pozarządowych. W jednym z artykułów przedstawiono rezultaty badań w tym zakresie oraz rekomendacje dotyczące funkcjonowania organizacji pozarządowych w najbliższych latach (A. Raszkowski). Zważywszy na rolę zasobów ludzkich w zarządzaniu organizacją, wskazuje się na koncepcję zarządzania zaangażowaniem w pracę, która to koncepcja postuluje zintegrowanie planowania, pomiaru i aktywnego kształtowania wymagań i zasobów pracy (K. Kulikowski). Uzyskanie w ten sposób większego zaangażowania pracowników stanowi istotną przesłankę podejmowania skutecznych działań. Wymaga także wdrażania kultury ciągłego doskonalenia, co pozwala na pobudzanie zaangażowania pracowników w usprawnianie procesów zachodzących w przedsiębiorstwie. Wskazują na to wyniki przeprowadzonych w wybranych przedsiębiorstwach badań autorów (M. Trenkner, B. Truszkiewicz). Poszukując skutecznych metod zarządzania zasobami ludzkimi, podejmuje się udane próby wykorzystania mechaniki gier do zwiększania zaangażowania pracowników w wykonywanie określonych zadań w przedsiębiorstwie. W jednym z artykułów autorka (A. Misztal) przedstawia istotę i aspekty praktyczne grywalizacji jako nowoczesnego narzędzia ukierunkowanego na motywowanie pracowników na wszystkich etapach ich rozwoju w przedsiębiorstwie. Wśród rozwiązań usprawniających funkcjonowanie przedsiębiorstwa duży potencjał tkwi w systemie zarządzania jakością – jego wdrażanie pozwala na wypracowanie wyższych standardów i pogłębienie relacji z odbiorcami, a także − w zależności od profilu firmy − z dostawcami. Autorzy artykułów prezentują różne przykłady dotyczące roli zarządzania jakością: od firm szkoleniowych (P. Rogala, S. Wawak), skoncentrowanych na poprawie jakości usług szkoleniowych, po przedsiębiorstwa produkcyjne, w których problemem jest doskonalenie procesów logistycznych (D. Zimon, A. Kawalec). Wypracowywanie skutecznych rozwiązań w zarządzaniu przedsiębiorstwami i innymi podmiotami wymaga stosowania adekwatnych metod badań, tj. dostosowanych do natury tych podmiotów i problemów, z którymi się borykają. Przeprowadzone przez autorów (M. Berger i M. Mitręgę) badania, omówione w jednym z prezentowanych artykułów, mają dużą przydatność w zarządzaniu konfliktem w organizacji (w omawianym przypadku − banku) w relacjach z klientami. Inni autorzy (M. Ćwiklicki i M. Walczak) publikujący swój tekst w niniejszym numerze czasopisma wskazali na możliwości modelowania procesów w standaryzacji kosztów, co pozwala na wypracowanie jednoznacznych podstaw w procesie ustalania dotacji celowych dla jednostek samorządu terytorialnego. W niniejszym numerze poświęcono również uwagę problemom metodycznym. Główną przesłanką do ich podjęcia było dążenie do uzyskania wyższej jakości informacji rynkowych. W jednym z artykułów autor (D. Dąbrowski) przedstawił model pomiarowy jakości informacji jako model czynnikowy drugiego stopnia, a w innym autorka (A. Myrda) wskazała na właściwości formatów kwestionariuszy wykorzystywanych w twardych wywiadach drabinkowych. Rodzaj zastosowanego formatu wpływa na poziom motywacji respondentów, a co szczególnie ważne − na jakość uzyskiwanych informacji rynkowych. Metody ilościowe (k-średnich oraz metoda Warda) posłużyły także w zastosowanej procedurze segmentacji rynku użytkowników Facebooka, a wyniki badań autorki (I. Czerskiej) mogą być wykorzystywane w zarządzaniu tym portalem i osiąganiu coraz lepszych efektów komunikacyjnych. Sądzimy, iż tak wielowymiarowa problematyka prezentowanych opracowań będzie inspirowała do analiz różnych aspektów poruszanych problemów, a także do podejmowania nowych kierunków badań służących wypracowywaniu coraz lepszych koncepcji i rozwiązań w zarządzaniu organizacją. Krystyna Mazurek-Łopacińska '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Літературний образ дитинства в часи кризи XX–XXI ст. Наукова редакція Катажини Якубовської-Кравчик У монографії проаналізовано літературні образи складного дитинства, починаючи від літератури зламу XIX–XX століть і закінчуючи творами останніх років. Автори звернулися до проблематики і представили її з різних точок зору й аспектів. До найважливіших питань належать: формування ідентичності в умовах iсторичних загострень чи індивідуальних криз, вплив суспільно-політичних подій на образ дитинства, а також відображення дитинства у воєнній літературі (Другої світової війни та пізніших конфліктів, у тому числі в сьогоднішній Україні). Такий набір тем, як і достойна їхня інтерпретація в уміщених у збірнику статтях, свідчить про підняття на поверхню літературознавчих студій нового пласту буття на прикладі відображення в дитячій свідомості трагічних подій найдра-матичнішого століття людської історії. (Віктор Давидюк, професор кафедри української літератури Волинського національного університету імені Лесі Українки) Дослідження теми образу дитини і дитинства у літературі ХХ–ХХІ ст. для цього збірника здійснили відомі в Україні та світі науковці, які запропонували програ-мові праці, що можуть стати основою для подальших досліджень літератури про дітей і для дітей. Літературні тексти для аналізу обиралися як класичні, так і найновіші, наживо вихоплені з літературного процесу, а це зацікавить читача цього видання, популяризуватиме українську літературу. (Мар’яна Шаповал, професор кафедри історії української літератури, теорії літератури та літературної творчості Інституту філології Київського національного університету імені Тараса Шевченка) ********* Literacki obraz dzieciństwa w czasach kryzysów XX–XXI wieku. Wydanie naukowe Katarzyny Jakubowskiej-Krawczyk W monografii przeanalizowano literackie obrazy trudnego dzieciństwa od końca XIX wieku po czasy współczesne. Autorzy przyjęli różne perspektywy badawcze i zakresy tematyczne. Do najważniejszych zagadnień należą: kwestia kształtowania tożsamości w warunkach burz dziejowych czy kryzysów indywidualnych, wpływ wydarzeń społecznych i politycznych na obraz dzieciństwa, a także dzieciństwo w literaturze wojennej (dotyczącej zarówno II wojny światowej, jak i późniejszych konfliktów, w tym toczącego się obecnie na Ukrainie). Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* The Literary Image of Childhood in the Times of Crises in the 20th and 21st Centuries. Scientific edition of Katarzyna Jakubowska-Krawczyk The monograph analyses literary images of difficult childhood from the end of the 19th century to modern times. The authors look at different subject matters from various perspectives. The most important of them are: the problem of establishing identity in times of turmoil or individual crises, the influence of social and political events on the image of childhood and childhood in war literature (which concerns World War II and subsequent conflicts, including the current one in Ukraine). The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Poland license (CC BY 3.0 PL) (full license available at: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Dr Katarzyna Jakubowska-Krawczyk (ORCID 0000-0002-6281-7011) – doktor nauk humanistycznych, od 2019 roku p.o. Kierownika Katedry Ukrainistyki, od 2016 roku Kierownik Pracowni Badań nad Ukraińską Tożsamością, adiunkt Katedry Ukrainistyki Uniwersytetu Warszawskiego, kulturoznawca i literaturoznawca. Zajmuje się badaniami polsko-ukraińskiego pogranicza kulturowego, wzajemnymi stereotypami Polaków i Ukraińców, literaturą XIX-XXI wieku, a także współczesną kulturą i sztuką ukraińską.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Editorial This English-language issue of The Sociological Review contains a selection of texts originally written in Polish and published in our journal in 2009. The selection has not been made at random. Two texts refer to Jan Lutyński’s concept of apparent actions (cf. The Sociological Review 1/2009). M. Czyżewski develops the concept further, indicating its applicability in the contemporary social life. The analyzed field is the university and public debates. A. Golczyńska-Grondas and A. Kretek-Kamińska apply the idea of apparent actions to the functioning of social services. Another matter of interest is the status of higher education in Poland. The problem is interesting to researchers as well as to the entire milieu of scientists and politicians. Articles by M. Czyżewski, K. Karczmarczuk and A. Boczkowski represent the trend of self-analysis of the situation of universities in the period when decisions are made as to the future of higher education. The article on the relations between the state and ethnic groups of Chile has a different and exceptional character, as it discusses the methods of dealing with a multicultural society.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents] Mikołaj Lewicki, Mirosław Filiciak: Wynalezienie poszerzonego pola kultury [The Invention of the Enlarged Field of Culture], doi 10.7366/KIR.2017.1.2.01, s. 7–32; Bartłomiej Biga: Alternatywy dla patentu [Alternatives to Patent], doi 10.7366/KIR.2017.1.2.02, s. 33–44; Joanna Sanetra-Szeliga: Kultura jako element składowy jakości życia w mieście [Culture: Quality of Life Component], doi 10.7366/KIR.2017.1.2.03, s. 45–60; Anna Świętochowska: Wartość kultury w perspektywie polityki publicznej [Cultural Value in Public Policy Perspective], doi 10.7366/KIR.2017.1.2.04, s. 61–72; Juliusz Gardawski: Klasy społeczno-ekonomiczne a normatywne wizje gospodarki [Socio-Economic Classes and Normative Visions of the Economy], doi 10.7366/KIR.2017.1.2.05, s. 73–119. Omówienia Krzysztof Dudek: Ekonomiczne wątki polskiej awangardy w stulecie jej powstania. Wybrane zagadnienia, doi 10.7366/KIR.2017.1.2.06, s. 123–128.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Półrocznik o profilu kulturoznawczym poświęcony Europie Środkowo-Wschodniej. Redaktorem naczelnym jest prof. Jan Koźbiał, kierownik Katedry Studiów Interkulturowych Europy Środkowo-Wschodniej Uniwersytetu Warszawskiego. W działach: Historia i społeczeństwo, Język i literatura, Kultura i sztuka oraz Varia publikowane są artykuły przedstawicieli różnych środowisk uniwersyteckich z Polski i innych państw Europy Środkowo-Wschodniej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera: Część I Wczesne lata. Rozdział 1. Wczesny rozwój społeczny: Dziecko w domu, Style rodzicielskie, Wpływ przywiązania na późniejszy rozwój, Natura wczesnego, społecznego uczenia się, Różnice pomiędzy płciami, Grupy etniczne, Klasa społeczna, Rodzina, Zmieniający się charakter rodziny, Terapia rodzinna, Konflikt w rodzinie, Konflikt szkoła-dom, Szczególne zagadnienia klasy szkolnej, Język a rozwój społeczny, Szkoła i dom, Pytania do tekstu. Rozdział 2. Zabawa: Cel zabawy, Natura zabawy, Kategorie zabawy, Zabawa a uczenie się, Zabawa a program szkolny, Strukturalizowanie zabawy małych dzieci, Zabawa starszych dzieci, Sport, Gry komputerowe, Pytania do tekstu.
Zawiera: Część II. Czynniki kognitywne a uczenie się. Rozdział 3. Formowanie się pojęć a rozwój poznawczy: Myślenie a edukacja, Praca Piageta, Faza 1. Sensomotoryczna (od urodzenia do 2 roku życia), Faza 2. Myślenie przedoperacyjne (od 2 do 7 roku życia), Faza 3. Operacje konkretne (mniej więcej od 7 do 11 roku życia), Faza 4. Operacje formalne (mniej więcej od 12 roku życia), Kryteria Piageta, Inne podejścia do rozwoju poznawczego, Przetwarzanie informacji, Podejścia nabywania wiedzy, Rozwój poznawczy a klasa szkolna, Zadanie nauczyciela, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 4. Mowa: Początki mowy, Wzbogacanie wczesnej mowy, Język a szkoła, Rola nauczyciela, Zasady języka, Znaczenie nauczania języka, Rodzaje kompetencji językowej, Język techniczny, Pytania nauczyciela, Język nauczyciela, Dialekty i akcenty, Wzbogacanie umiejętności językowych, Nauczyciel jako słuchacz, Zabawy językowe, Pisanie i czytanie, Język i inteligencja, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 5. Inteligencja: Co to jest inteligencja, Pomiar inteligencji, Badanie inteligencji, Modele inteligencji, Pomiar inteligencji ogólnej ("g"), Czy można poprawić I.I.?, Trening przygotowujący do testów inteligencji, Testy inteligencji a nauczyciel, Doskonalenie inteligencji, Inteligencja i myślenie, Czy inteligencja jest wrodzona?, Badania nad bliźniętami, Podejścia Hebba i Cattella, Inteligencja a grupy etniczne, Inteligencja a czynniki społeczno-ekonomiczne, Płeć a różnice w inteligencji, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 6. Kreatywność: Co to jest kreatywność?, Myślenie dywergencyjne, Kreatywność a inteligencja, Testy myślenia dywergencyjnego, Akt kreatywności, Kreatywność a szkoła, Zachęcanie do myślenia dywergencyjnego, Organizacja klasy a kreatywność, Techniki kreatywnego uczenia, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 7. Uczenie się: Co konstytuuje uczenie się?, Teorie uczenia się, Warunkowanie sprawcze, Konceptualizm instrumentalny, Natura uczącego się, Czynniki afektywne, Motywacja, Wiek, płeć oraz czynniki społeczne, Pamięć, Techniki uczenia się, Natura materiału do uczenia się, Strefa poznawcza, Strefa psychomotoryczna, Ocenianie, Natura procesu uczenia się, Zarządzanie procesem uczenia się, Nauczanie precyzyjne, Dziecko z problemami w uczeniu się, Dziecko z niskimi wynikami I.I., Uczenie dzieci z niskimi wynikami I.I., Dzieci opóźnione w osiągnięciach, Pomaganie dzieciom opóźnionym w osiągnięciach, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 8. Osobowość: Początki osobowości, Rola rodziców, Stała natura temperamentu, Podejścia do osobowości, Linijka czy termometr?, Cechy osobowości, Praca H.J. Eysencka, Praca R.B. Cattella, Zalety i wady podejścia opartego na cechach, Cechy osobowości a uczenie się, Wymiar ekstrawersja-introwersja, Wymiar neurotyzm-stabilność, Podejscie oparte na cechach a różnice indywidualne, Modyfikacja cech osobowości, Osobowość a sukcesy w nauce, Styl poznawczy, Teorie stylu poznawczego, Styl poznawczy a uczenie się, Stany osobowości, Argumenty przeciwko stałości w osobowości, Zachowanie celowe i paracelowe, Podejście oparte na stanach a doradztwo, Podejście psychodynamiczne, Zygmunt Freud, Osobowość a motywacja, Motywacja i wzmocnienie, Teoria motywacji Maslova, Styl atrybucyjny, Reakcja nauczyciela na sukces i niepowodzenie u dzieci, Nastrój, Nauczyciele też mają nastroje, Zainteresowania, Postawy, Postawy a obrona ego, Postawy a zachowanie, Dysonans poznawczy, Zmiana postaw, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 9. Wartości a rozwój moralny: Czym są moralność i wartości?, Początki systemów wartości, Sześć faz rozwoju moralnego według Kohlberga, Pomiar rozwoju moralnego, Krytyka Kohlberga, Rola nauczyciela, Niektóre szczególne problemy moralne, Uczenie moralnego zachowania, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 10. SELF: Definiowanie self, Co determinuje self?, Znaczenie uczenia się w pojęciach samego siebie, Czy możemy poznać nasze prawdziwe self, Teoria self Carla Rogersa, Konflikt organizmów pomiędzy dzieckiem i innymi ludźmi, Pomiar self, George Kelly i self, Konstrukty można zmieniać, Samoocena, Rozwój samooceny, Uwarunkowania samooceny, Wartość dla nauczyciela, Inne czynniki wpływające na samoocenę, Wzbogacanie samooceny, Samoocena to nie to samo co próżność, Ocenienie samooceny, Samoocena a nadmierna pewność siebie / zbyt mała pewność siebie, Dojrzałość self, Osiem stadiów Eriksona a dojrzałość, Wiek dzieci a stadia Eriksona, Dojrzałość self a szkoła, Definiowanie dojrzałej osobowości, Tożsamość self, Uczenie się bycia dorosłym, Rozumienie młodzieży, Pomieszanie ról, Wiedza i bycie, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 11. Zachowanie społeczne a umiejętności społeczne: Interakcje diadowe, Społeczna interakcja pomiędzy nauczycielem a dzieckiem, Status społeczny, Status społeczny a szkoła, Zbędne podkreślanie pozycji nauczyciela, Konformizm społeczny, Neokonformizm, Grupa rówieśnicza, Szkoła a konformizm, Lekcja jako spotkanie społeczne, Świadomość społecznej interakcji, Pięciostopniowa sekwencja zdarzeń, Natura komunikacji, Analiza interakcji, Role społeczne, Konflikt ról, Społeczne uczenie się i modele ról, Kopiowanie modeli ról, Wzorce przyjaźni w klasie szkolnej, Podgrupy w klasie, Niewłaściwe przyjaźnie i nietowarzyskie dziecko, Znęcanie się, Dziecko lubiane, Socjometria, Umiejętności społeczne, Reagowanie na sytuacje społeczne i ich ocena, Właściwa atmosfera w treningu umiejętności społecznych, Nauczanie poprzez odgrywanie ról, Znaczenie społecznego ciepła, Umiejętność odsłaniania się, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 12. Doradztwo i poradnictwo edukacyjne: Doradztwo w szkole, Kwestia poufności, Znaczenie współczucia, Proces doradczy, Kategoryzacja problemu dziecka, Rola doradcy, Problemy stojące przed doradcą, Siły społeczne a konflikty, Doradztwo zawodowe, Fazy rozwojowe w wyborze zawodu, Rola doradcy w poradnictwie zawodowym, Wychowanie seksualne, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 13. Kierowanie klasą i jej kontrola: Zachowania sprawiające problemy, Definiowanie zachowania sprawującego problemy, Techniki modyfikacji zachowania, Pochodzenie niepożądanych zachowań celowych, Określenie dwóch stron problemu, Podejście ekobehawioralne, Zastrzeżenia co do technik modyfikacji zachowania, Kontrakty wykonania, Ogólne uwagi dotyczące modyfikacji zachowania, Inne aspekty kierowania klasą i jej kontroli, Stosowanie kar, Efektywne sankcje, Prawo naturalnych konsekwencji, Problemy wynikające z zachowania grupy, Fizyczna konfrontacja, Wagarowanie, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 14. Osobowość nauczyciela, cechy nauczyciela i stres nauczyciela: Efektywność nauczyciela, Ocena cech nauczyciela, Bezpieczeństwo emocjonalne nauczyciela, Postawy nauczyciela, Style nauczyciela, Wartość nauczycielskiego mówienia, Różnorodność metod nauczania, Stres nauczyciela, Jak uporać się ze stresem, Pytania do tekstu.
Książka
W koszyku
(Psychologia Wobec Współczesności.)
Zawiera: WPROWADZENIE DO ZAGADNIEŃ REKREACJI I CZASU WOLNEGO: Terminologia, definicje, klasyfikacje, Zarys teorii rekreacji, zabawy i czasu wolnego, Rekreacja we współczesnym świecie, Perspektywy rozwoju rekreacji w społeczeństwie ponowoczesnym / Ryszard Winiarski.
Zawiera: HISTORIA REKREACJI: Kontrowersje wokół pojęcia, Stan źródeł historycznych, Dzieje rekreacji (Świat prehistoryczny, Antyk grecki, Cywilizacja rzymska, Świat średniowieczny, Czasy nowożytne), Polskie dziedzictwo / Bogdan J. Kunicki.
Zawiera: FILOZOFIA REKREACJI: Rekreacja w ogólnej perspektywie filozoficznej (Czas, Wypoczynek i rozrywka, Wolność, Autentyzm, Szczęście, Kondycja człowieka), Filozofia rekreacji i czasu wolnego - elementy doksografii (W stronę greckich archetypów, Ewolucja idei schole w tradycyjnych systemach filozoficznych, Kierunki we współczesnej filozofii rekreacji) / Maria Zowisło.
Zawiera: ANTROPOLOGIA REKREACJI: Rozrywka jako przedmiot badań antropologii, Czas wolny jako kulturowy stan rzeczy, Zabawa i rozrywka - kulturowe cechy konstytutywne, Pierwotne rytuały świąteczne jako kulturowe źródło nowożytnych zabaw, Rozrywka i rekreacja / Jan Grad.
Zawiera: SOCJOLOGIA CZASU WOLNEGO: Definiowanie czasu wolnego w socjologii, Czas wolny a rekreacja, Przyjemność, dobrowolność, bezinteresowność, Czas wolny jako kategoria społecznie i kulturowo zmienna, Ilość czasu wolnego, Odczuwanie deficytu czasu, Nierówna dystrybucja czasu wolnego, Teoretyczne ujęcia czasu wolnego (Funkcjonalizm, Teorie konfliktu, Podejście marksistowskie i neomarksistowskie, Podejście feministyczne, Symboliczny interakcjonizm, Postmodernizm), Formy spędzania czasu wolnego / Katarzyna Myśliwska.
Zawiera: W KIERUNKU NOWEJ EKONOMII CZASU WOLNEGO: Wybory czas-dochód, Ekonomia ery braku wolnego czasu, stresu i pośpiechu, Czas i rytm pracy pokolenia X, Dostosowanie do nowej czasowej struktury popytu, Kompresja czasu a fragmentacja czasu wolnego, Gospodarowanie czasem w skali cyklu życia, Uelastycznienie gospodarowania czasem konsumenta) / Bohdan Jung.
Zawiera: PSYCHOLOGIA REKREACJI: Psychospołeczne aspekty aktywności rekreacyjnej (Czas wolny i aktywność rekreacyjna w psychologicznej perspektywie, Przedmiot oraz cele i zadania psychologii w aktywności rekreacyjnej, Psychologiczne koncepcje działania a aktywność rekreacyjna), Psychologiczny model rekreacji w ujęciu teorii czynności - sytuacji, Psychospołeczne wymiary rekreacji - teoria i badania, Wzrost poczucia jakości życia jako efekt rekreacyjny (Możliwość pomiaru poczucia jakości życia), Podsumowanie / Jacek Gracz.
Zawiera: PEDAGOGIKA CZASU WOLNEGO: SCHOLE W SZKOLE I POZA SZKOŁĄ: Wprowadzenie, Pojmowanie czasu wolnego w naukach o wychowaniu, Pedagogika czasu wolnego w systemie nauk o wychowaniu, Prawo do czasu wolnego - perspektywa pedagogiczna, Funkcje czasu wolnego; ich potencjał wychowawczy, Wychow(yw)aniedo czasu wolnego / Maria Czerepaniak-Walczak.
Zawiera: TEOLOGIA REKREACJI: Stworzenie, grzech, nowe stworzenie, Rekreacja a wolny czas, Odpoczynek, Rekreacja i radość, Rekreacja a ludzkie życie i zdrowie, Kilka palących praktycznych problemów (Kreacja duchowych sił, Kreacja i rekreacja międzyludzkich odniesień, Zdrowie społeczeństwa, Szacunek dla sakralnego wymiaru dnia świątecznego, Umiejętność rekreacji) / Maciej Ostrowski.
Zawiera: CZAS WOLNY I REAKCJA A PŁEĆ KULTUROWA: wPROWADZENIE, u ŹRÓDEŁ REFLEKSJI NAD PŁCIĄ KULTUROWĄ - MYŚL FEMINISTYCZNA I JEJ EWOLUCJA, POCZĄTKI RUCHU KOBIECEGO, dRUGA FALA FEMINIZMU, pONOWOCZESNOŚĆ I ZMIANA PARADYGMATU W BADANIACH NAD PŁCIĄ, PŁEĆ W PERSPEKTYWIE GENDER STUDIES / Sabina Owsianowska.
Zawiera: CZAS WOLNY, REKREACJA I TURYSTYKA A PROBLEMATYKA PŁCI KULTUROWEJ: Problemy epistemologiczne studiów nad płcią kulturową, czasem wolnym i rekreacją, Androcentryzm klasycznych teorii czasu wolnego i rekreacji, Znaczenie czasu wolnego i rekreacji w życiu kobiet - szanse i ograniczenia, Mężczyźni i (re)konstrukcje męskości w czasie wolnym i rekreacji, Perspektywy dalszych badań nad płcią kulturową, czasem wolnym i rekreacją / Sabina Owsianowska.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents] S t u d i a [S t u d i e s] Edward Haliżak: Stosunki USA–Chiny: falsyfikacja hipotezy „pułapki Tukidydesa” [US–China Relations: Falsification of the ‘Thucydides Trap’ Hypothesis], doi 10.7366/020909614201601, s. 9–32; Magdalena Kozub-Karkut: Teorie stosunków międzynarodowych a badanie polityki zagranicznej [International Relations Theories vis-à-vis Foreign Policy Studies], doi 10.7366/020909614201602, s. 33–50; Krzysztof Miszczak: Raisons d’État. EU Security and Defence Policy Framework in the Context of Polish and German Interests. An Analysis, doi 10.7366/020909614201603, s. 51–66; Olga Barburska: Podstawy normatywne funkcjonowania Unii Europejskiej w stosunkach międzynarodowych – ujęcie teoretyczne [The Normative Basis of the Functioning of the European Union in International Relations – A Theoretical Approach], doi 10.7366/020909614201604, s. 67–90; Joanna Starzyk-Sulejewska: Stosunki Unii Europejskiej z Organizacją Narodów Zjednoczonych do spraw Wyżywienia i Rolnictwa (FAO) [The Relations between the European Union and the Food and Agriculture Organization of the United Nations (FAO)], doi 10.7366/020909614201605, s. 91–110; Paula Marcinkowska: The Scope of Influence of the Central and Eastern European Member States of the EU on Shaping the EU’s Policy towards Russia – The Case of the Visegrad Countries, doi 10.7366/020909614201606, s. 111–122; Rafał Ulatowski: Międzynarodowy wymiar bezpieczeństwa energetycznego Chin [The International Dimension of China’s Energy Security], doi 10.7366/020909614201607, s. 123–138; Anna Wróbel: Sektor usług w negocjacjach Transatlantyckiego Partnerstwa na rzecz Handlu i Inwestycji [The Services Sector in Negotiations of the Transatlantic Trade and Investment Partnership], doi 10.7366/020909614201608, s. 139–156; Marcin Florian Gawrycki: Analiza polityki zagranicznej państw Ameryki Łacińskiej i Karaibów (II) [An Analysis of the Foreign Policy of Latin American and Caribbean Countries (Part 2)], doi 10.7366/020909614201609, s. 157–200; Alicja Curanović: Symboliczna potęga Rosji w XXI wieku [Russia’s Symbolic Power in the 21st Century], doi 10.7366/020909614201610, s. 201–220; Irena Popiuk-Rysińska: Rada Bezpieczeństwa Narodów Zjednoczonych po zimnej wojnie [The UN Security Council after the Cold War], doi 10.7366/020909614201611, s. 221–242; Karina Paulina Marczuk: Public Diplomacy in the Service of the National Interest – Australia’s “Stopping the Boats” Campaign, doi 10.7366/020909614201612, s. 243–252; Katarzyna Kołodziejczyk: Przyszłość grupy krajów Afryki, Karaibów i Pacyfiku [The Future of the African, Caribbean and Pacific Group of States], doi 10.7366/020909614201613, s. 253–264; Ashik KC: Different Strokes for Different Folks: Azerbaijan’s Geopolitical Orientation between the EU and Russia, doi 10.7366/020909614201614, s. 265–276; Deepen Bista: Post-Maidan European Union’s Support to the Economic Transformation of Ukraine, doi 10.7366/020909614201615, s. 277–292; Maria Pasztor, Dariusz Jarosz: Władze komunistyczne w Polsce a ruch miast bliźniaczych w Europie [Communist Authorities in Poland and the Twin Towns Movement in Europe], doi 10.7366/020909614201616, s. 293–314. S p r a w o z d a n i a [R e p o r t s] Alicja Curanović, Szymon Kardaś: Sprawozdanie z konferencji jubileuszowej „Stosunki międzynarodowe w czasach globalnego kryzysu” z okazji 40-lecia Instytutu Stosunków Międzynarodowych, Wydział Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych, Uniwersytet Warszawski, 5 grudnia 2016 roku [Report on the jubilee conference “Stosunki międzynarodowe w czasach globalnego kryzysu” on the occasion of the 40th anniversary of the Institute of International Relations, Faculty of Political Science and International Studies, University of Warsaw, 5 December 2016], s. 315–323; Andrzej Szeptycki: Sprawozdanie z międzynarodowej konferencji naukowej „Polska nauka o stosunkach międzynarodowych: doświadczenia dla Ukrainy”, Warszawa, 16 grudnia 2016 roku [Report on the international academic conference “Polska nauka o stosunkach międzynarodowych: doświadczenia dla Ukrainy” , Warsaw, 16 December 2016], s. 324–326. R e c e n z j e [R e v i e w s] Józef M. Fiszer: Karina P. Marczuk (red.), Reconciliation – Partnership – Security. Cooperation between Poland and Germany 1991–2016, s. 327–332.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Niniejszy tom „Przeglądu Socjologicznego” prezentuje rozważania i wyniki analiz dotyczące zastosowań różnych, zarówno ilościowych jak i jakościowych technik w badaniach społecznych. Przedstawiamy teksty zgrupowane w trzech modułach tematycznych. Pierwszy omawia zagadnienia statusu metodologicznego różnego rodzaju technik badawczych, poczynając od propozycji klasyfikacji sondażowych technik otrzymywania materiałów, poprzez refleksje nad badaniami na małych próbach celowych, do analiz dotyczących badań ewaluacyjnych, panelu badawczego, sondażu perswazyjnego, wywiadów eksperckich i delfickich oraz wywiadu grupowego. W drugiej części przedstawiono teksty omawiające metodologiczne aspekty badania zjawisk społecznych na przykładzie postaw wobec bezrobocia oraz środowiska osób świadczących usługi seksualne. Trzeci moduł prezentuje artykuły poświęcone nowym technologiom w badaniach społecznych – głównie programom komputerowym do analizy danych jakościowych i badaniom internetowym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
„Studia Prawno-Ekonomiczne” są jednym z nielicznych w kraju wydawnictw ciągłych, koncentrujących uwagę na problematyce wspólnej dla środowisk ekonomicznych i prawniczych. Na ich łamach wypowiadają się wybitni krajowi przedstawiciele nauk ekonomicznych i prawniczych (blisko 80 profesorów i doktorów habilitowanych), a ponadto debiutujący, utalentowani młodzi pracownicy nauki z terenu całego kraju, są więc wydawnictwem par excellence naukowym. Zasięg oddziaływania czasopisma jest zdecydowanie ponadregionalny. Docierają one nie tylko do środowisk naukowych w całym kraju, ale i do przedstawicieli praktyki, zarówno gospodarczej, jak i obejmującej radców prawnych oraz sądownictwo. Świadczy o tym ogólne zainteresowanie wydawnictwem oraz pozyskiwanie przez Redakcję coraz to nowych autorów, chętnych do publikacji swoich artykułów. W ostatnich latach „Studia Prawno-Ekonomiczne” goszczą na swoich łamach osoby rozpoczynające swoją karierę zawodową w innych ośrodkach akademickich. Są także jedną z ważniejszych pozycji wymiany międzybibliotecznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
„Studia Prawno-Ekonomiczne” są jednym z nielicznych w kraju wydawnictw ciągłych, koncentrujących uwagę na problematyce wspólnej dla środowisk ekonomicznych i prawniczych. Na ich łamach wypowiadają się wybitni krajowi przedstawiciele nauk ekonomicznych i prawniczych (blisko 80 profesorów i doktorów habilitowanych), a ponadto debiutujący, utalentowani młodzi pracownicy nauki z terenu całego kraju, są więc wydawnictwem par excellence naukowym. Zasięg oddziaływania czasopisma jest zdecydowanie ponadregionalny. Docierają one nie tylko do środowisk naukowych w całym kraju, ale i do przedstawicieli praktyki, zarówno gospodarczej, jak i obejmującej radców prawnych oraz sądownictwo. Świadczy o tym ogólne zainteresowanie wydawnictwem oraz pozyskiwanie przez Redakcję coraz to nowych autorów, chętnych do publikacji swoich artykułów. W ostatnich latach „Studia Prawno-Ekonomiczne” goszczą na swoich łamach osoby rozpoczynające swoją karierę zawodową w innych ośrodkach akademickich. Są także jedną z ważniejszych pozycji wymiany międzybibliotecznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Spis treści [Contents] Anna Kwiatkowska: Problemy metodologiczne w badaniach międzykulturowych i kulturowych [Methodological issues in cultural and cross-cultural research], doi 10.7366/189618002014280101, s. 8–27; Piotr Szarota: Przyjaźń pod mikroskopem. Problemy metodologiczne w badaniach nad funkcjonowaniem relacji przyjacielskich [Scrutinizing friendship. Methodological problems in investigation of friendship relationships], doi 10.7366/189618002014280102,s. 28–37; Karolina Mazurowska, Paweł Boski: Czynniki istotne w procesie rozwiązywania konfliktu w międzykulturowym środowisku pracy. Triangulacja w interpretacji danych [Significant factors in the processs of conflict solution in the multicultural work setting.Triangulation in data interpretation], doi 10.7366/189618002014280103, s. 38–53; Natasza Kosakowska-Berezecka, Karol Karasiewicz: Jestem unikalny, więc cenię Twoją unikalność? Wpływ aktywizacji tożsamości osobistej i społecznej na postrzeganie innych – porównanie międzykulturowe Polska–Indie [I am unique therefore I appreciate your uniqueness? Effects of personal and social identity priming on judgments of others: A cross-cultural comparison of Poland and India], doi 10.7366/189618002014280104, s. 54–67; Anna Kwiatkowska, Joanna Roszak, Renata Sikora, Ben C. H. Kuo, Konstantin Karpinskij, Tatiana Gushchina, Greta Gober: Kultura a strategie radzenia sobie ze stresem. Badania międzykulturowe [Culture, stress and coping strategies. Cross-cultural study], doi 10.7366/189618002014280105, s. 68–91; Joanna Różycka-Tran, Paweł Boski, Bogdan Wojciszke: Wiara w grę o sumie zerowej jako aksjomat społeczny: badanie w 37 krajach [Zero-sum game belief as a social axiom: A 37-nation study], doi 10.7366/189618002014280106, s. 92–109.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Numer tematyczny poświęcony "konfliktowym rocznicom" oraz zjawiskom kulturowym i społecznym, które wiążą się z rocznicowymi obchodami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Zmiana społeczna Przemoc wśród dzieci i młodzieży Patologia społeczna Przemoc strukturalna Przemoc strukturalna w szkole Rytuały inicjacyjne Sprawcy przemocy. Stres Przestępczość nieletnich Agresja Zespół ocalenia Aborcja Ocaleńcy z aborcji. Zabójstwa Przemoc wobec dziecka Prawa dziecka Przemoc wśród upośledzonych umysłowo. Przemoc w szkole Nauczyciel wychowania fizycznego Przemoc w internacie Agresja w szkole Rysunek dziecka a diagnoza agresji Fala w szkole Szkoła społeczna a szkoła publiczna Szkoła publiczna Agresja nauczycieli Agresja młodzieży Agresja nauczycieli wychowania fizycznego Przemoc w rodzinie Przemoc Przemoc wobec dziecka. Przemoc seksualna wobec dziecka. Przemoc wobec dziecka w wieku wczesnoszkolnym Agresja młodzieży wobec rodziców Agresja więźniów młodocianych Więźniowie młodociani Personel więzienny Fala w wojsku Wychowankowie placówek resocjalizacyjnych Agresja wychowanków placówek resocjalizacyjnych Tolerancja Transformacja ustrojowa a patologia społeczna Transformacja ustrojowa a przemoc wśród dzieci i młodzieży Rytuały inicjacyjne a fala w szkole. Rytuały inicjacyjne a fala w wojsku. Rytuały inicjacyjne a podkultura więzienna. Stres a agresja. Stres a przemoc. Media a przemoc. Literatura a przemoc. Samotność uczniów a zachowania antyspołeczne Zabójstwa a opinia młodzieży Przemoc a opinia młodzieży Przemoc a "inni". Agresja a opinia dzieci Agresja a opinia młodzieży Agresja a opinia rodziców Agresja a opinia nauczycieli Przemoc a instytucje opiekuńczo-wychowawcze. Niepełnosprawni a przemoc. Przemoc a niepełnosprawność. Upośledzenie umysłowe a przemoc. Twórcze rozwiązywanie konfliktów a zapobieganie przemocy. Rodzeństwo a konflikty Rodzina a przestępczość nieletnich Rodzina dysfunkcyjna a przemoc Przemoc wśród dzieci i młodzieży a rodzice Przemoc wśród dzieci i młodzieży a szkoła
Bibliogr. w przypisach.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej