Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(88)
Forma i typ
Książki
(56)
Artykuły
(27)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(5)
E-booki
(4)
Publikacje informacyjne
(4)
Czasopisma
(1)
Dostępność
dostępne
(82)
tylko na miejscu
(28)
wypożyczone
(7)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(21)
Kielce - Czytelnia
(9)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(2)
Busko zdrój - czytelnia
(5)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(5)
Jędrzejów - czytelnia
(2)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(5)
Końskie - wypożyczalnia
(7)
Końskie - czytelnia
(2)
Opatów - wypożyczalnia
(4)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(4)
Ostrowiec - czytelnia
(3)
Pińczów - wypożyczalnia
(3)
Pińczów - czytelnia
(4)
Sandomierz - wypożyczalnia
(7)
Sandomierz - czytelnia
(2)
Starachowice - wypożyczalnia
(7)
Starachowice - czytelnia
(5)
Staszów - wypożyczalnia
(15)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(5)
Autor
Grochmal-Bach Bożena
(4)
Tarapata Ewa
(4)
Dziedzic Stefan
(3)
Hoffmann Bogdan
(3)
Hulek Aleksander
(3)
Kołodziej Agnieszka
(3)
Brzeziński Włodzimierz (1929-2004)
(2)
Korzon Aniela
(2)
Mościcka Lidia (1923- )
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Pilecki Jan
(2)
Zabłocki Kazimierz Jacek
(2)
Żarow-Nitoń Anna
(2)
Adamek Irena
(1)
Berling Zdzisław
(1)
Białobrzeska Katarzyna
(1)
Bidziński Karol
(1)
Bobik Bogumiła
(1)
Buczyńska Joanna (1972- )
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Cichocka Małgorzata
(1)
Cieszyńska Jadwiga
(1)
Doniec Jerzy
(1)
Doroszewska Janina
(1)
Doroszewska Janina (1900-1979)
(1)
Duda Dorota (ilustratorka)
(1)
Dziedzic Stefan (-2004)
(1)
Eckert Urszula
(1)
Gałkowski Tadeusz
(1)
Giryński Andrzej
(1)
Gorzula Małgorzata
(1)
Grabowski Mariusz
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(1)
Grzyb Barbara
(1)
Górnicka Beata
(1)
Hejmowska Agata
(1)
Jędruch Edward
(1)
KamińskaUrszula
(1)
Kilian Marlena
(1)
Klaczak Marzena
(1)
Klimiuk Emilia
(1)
Kolanko Agnieszka
(1)
Kosmowska Barbara
(1)
Kosmowska Barbara (1958- )
(1)
Kowalczyk Marcin
(1)
Kościelak Ryszard
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Kriger Jolanta
(1)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga
(1)
Kulczycka Ewa
(1)
Kuryłek Jowita
(1)
Maciarz Aleksandra
(1)
Maj Ewa
(1)
Majewicz Piotr
(1)
Makowski Aleksander
(1)
Malinowski Ludwik (1935- )
(1)
Marek-Ruka Marianna
(1)
Masłowska Lucyna
(1)
Migdał Izabela
(1)
Miller Hanna
(1)
Minczakiewicz Elżbieta
(1)
Miękus Małgorzata
(1)
Mroczkowska Aniela
(1)
Orłowska Małgorzata
(1)
Paszkiewicz Angelika
(1)
Piekut-Brodzka Danuta M
(1)
Pilch Tadeusz
(1)
Pilecka Władysława (1948- )
(1)
Pięta Jan
(1)
Plopa Mieczysław (1948- )
(1)
Plutecka Katarzyna
(1)
Polkowska Irena
(1)
Putowska Agnieszka
(1)
Raczkiewicz Dorota
(1)
Ratajek Zdzisław
(1)
Rutkowski Mirosław (nauki pedagogiczne)
(1)
Rutkowski Mirosław (pedagog)
(1)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(1)
Smarzyńska Anna
(1)
Sobik Józefa
(1)
Sowa Józef
(1)
Stochmiałek Jerzy
(1)
Szczerba Ewa
(1)
Szocki Józef
(1)
Sękowska Anna
(1)
Słowikowska-Pniok Maria
(1)
Teterycz Marzena
(1)
Urbańska Elżbieta
(1)
Wasyluk Irena
(1)
Wawrzkiewicz Anna. Miś Bazyli i przyjaciele
(1)
Wyczesany Janina
(1)
Zaborowska Judyta
(1)
Zabłocki Jacek
(1)
Zabłocki Kazimierz Jacek (1946- )
(1)
Zalewski Mirosław
(1)
Ćwiek Marek
(1)
Łaszczyk Jan
(1)
Łaś Helena
(1)
Łoskot Małgorzata
(1)
Łukasik Stefania
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(15)
1990 - 1999
(16)
1980 - 1989
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(84)
nieznany (pol)
(4)
Język
polski
(88)
Odbiorca
Nauczyciele
(6)
Nauczyciele wspomagający
(3)
Szkoły średnie
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Dziecko upośledzone umysłowo
(16)
Rehabilitacja (med.)
(11)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(10)
Pedagogika specjalna
(10)
Szkolnictwo specjalne
(10)
Rewalidacja
(8)
Niepełnosprawni
(7)
Dziecko niepełnosprawne
(6)
Dziecko głuche
(5)
Dziecko chore
(4)
Dziecko upośledzone
(4)
Nauczanie
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Chorzy w rodzinie
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko upośledzone fizycznie
(3)
Głusi
(3)
Komputery
(3)
Muzykoterapia
(3)
Młodzież
(3)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(3)
Niewidomi
(3)
Pedagogika
(3)
Prawa człowieka
(3)
Rodzina
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Upośledzenie umysłowe
(3)
Wsparcie edukacyjne
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(3)
Agresja
(2)
Alkoholizm
(2)
Autyzm
(2)
Biblioterapia
(2)
Mowa
(2)
Młodzież z niepełnosprawnością
(2)
Szkoła specjalna
(2)
Słuch
(2)
Terapia zabawą
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Adaptacja
(1)
Adolescencja
(1)
Afazja
(1)
Affolter, Felicie
(1)
Akceptacja
(1)
Andragogika
(1)
Aparaty słuchowe
(1)
Autyzm dziecięcy
(1)
Bezdomność
(1)
Chorzy przewlekle
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czytelnictwo dziecięce
(1)
Deklaracja Praw Osób Niepełnosprawnych
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dysertacje i prace magisterskie
(1)
Dzieci
(1)
Dzieci niepełnosprawne
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne w rodzinie
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(1)
Dziecko niepełnosprawne umyłowo
(1)
Dziecko niepełnosprawne w rodzinie
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Fizyka
(1)
Gminny Zespół Szkół w Łagowie (woj. świętokrzyskie)
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry planszowe
(1)
Gunzburg, H. C.
(1)
Głusi w rodzinie
(1)
Harcerstwo
(1)
Hess, Peter
(1)
Integracja
(1)
Integracja społeczna
(1)
Inwalidzi
(1)
Język francuski
(1)
Knill, Christopher
(1)
Knill, Marian
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komputer
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kościół katolicki
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Matematyka
(1)
Metoda Dobrego Startu
(1)
Metoda Dobrego Startu(metoda nauczania)
(1)
Metoda Knillów
(1)
Metoda Petera Hessa
(1)
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
(1)
Montessori, Maria
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Młodzież niepełnosprawna ruchowo
(1)
Narząd ruchu
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Temat: dzieło
Diagnoza i rewalidacja indywidualna dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Temat: czas
1989-
(4)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Chmielnik (woj. świętokrzyskie)
(1)
Cudzynowice (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Laski (woj. mazowieckie)
(1)
Ostrowiec, Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Pińczów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Upośledzeni umysłowo a rodzina
(1)
Łagów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Łódź
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Bibliografia
(4)
Scenariusz zajęć
(3)
Karty pracy ucznia
(2)
Poradnik
(2)
Artykuł z czasopisma
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(11)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
88 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 236940 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 236939/czyt.61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Nauczycielskiego Kolegium Rewalidacji i Resocjalizacji.)
Symbol UKD: 316.346.3:159.922]-053.6-056.36/.37:376.4(438)
Bibliogr. s. 185-197.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 224260 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 224259/czyt.15 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47745 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 209653/czyt.37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Nauczycielskiego Kolegium Rewalidacji i Resocjalizacji)
Bibliogr. s. 52-55.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 223295 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 223294/czyt.37 (1 egz.)
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. S/520 (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34592 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Staszów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 29530 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 247029 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42989 (1 egz.)
Jędrzejów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. czyt.37 (42643) (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47454 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26310, 26480 (2 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 39570 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.291-[292]
Zawiera: Poznanie dziecka i jego środowiska.
Zawiera: Sposoby realizacji programu szkoły życia w początkowym okresie edukacji: Funkcjonowanie w środowisku, Kształtowanie mowy, Plastyka, Zajęcia ruchowe, Rewalidacja indywidualna (zajęcia logopedyczne, usprawnienie manualne i w zakresie samoobsługi).
Zawiera: Środki pedagogiczne w szkole życia: Pomoce naturalne i ich zastępniki, Zabawki dydaktyczne, Materiały ilustracyjne i "Obrazy konturowe", "Rysowane wierszyki", "Wybór wierszy i zagadek", Pomoce specjalne, Listy obecności i kalendarze pogody, Urządzenie i wyposażenie izby lekcyjnej.
Zawiera: Planowanie pracy dydaktyczno-wychowawczej: Szczegółowy rozkład materiału nauczania - przykład dla I etapu, Ramowe rozkłady materiału nauczania w kolejnych etapach edukacji, Przykłady konspektów zajęć z dziećmi uwzględniające realizację zbliżonej tematyki w I, II i III etapie nauczania, Przykłady konspektów rewalidacji indywidulanej.
Konspekty zajęć dla I, II i III etapu nauczania (uczniowie z upośledzeniem umiarkowanym i znacznym): "Nasze pożywienie - makaron", "Nasze pożywienie - przetrwory zbożowe - mąka i kasze", "Potrawy z mąki - makaron, zacierki". Przykłady konspektów rewalidacji indywidualnej. Ćwiczenia logopedyczne dla dzieci znacznie upośledzonych, kontynuujących naukę III lub IV rok. Temat: "Wymowa głosek b i k w nagłosie, z wykorzystaniem tematu okolicznościowego: Rozbieramy choinkę.
Książka
W koszyku
Symbol UKD: 376.5:37.013.82](07)
Bibliogr. s. 318-328.
Zawiera: Nieletni sprawni inaczej jako innowacja terminologiczna w ortopedagogice.
Zawiera: Zaburzenia rozwojowe a upośledzenia i niedostosowanie społeczne: wpływ zaburzeń rozwojowych na upośledzenia, niedostosowanie społeczne i trudności w nauce ; Upośledzenia jednostek z punktu widzenia ich wychowalności ; Analogia porównawcza między upośledzeniem a niedostosowaniem społecznym ; Pojęcie, aspekt i kierunki rewalidacji upośledzonych ; Specyfika ortopedagogiki w resocjalizacji niedostosowanych społecznie ; Upośledzenia a inne określenia stosowane w rewalidacji ; Niedostosowanie społęczne na tle postępowej terminologii w resocjalizacji: jednostki nieobyte w środowisku, osobnicy z zaburzeniami w socjalizacji, nieletni sprawni inaczej oraz normatywy ich przestepczej działalności.
Zawiera: Nieletni sprawni inaczej w znowelizowanej ortopedagogice szczegółowej ; Specyfika i przedmiot zainteresowań ortopedagogiki ; Nowelizacja ortopedagogiki szczegółowej (oligofrenopedagogika w rewalidacji uposledzonych umysłowo, tyflopedagogika w rewalidacji niewidomych, surdopedagogika w rewalidacji głuchych, logopedia w rewalidacji osób z wadami mowy, pedagogika lecznicza w rewalidacji przewlekle chorych i kalekich, pedagogika resocjalizacyjna w rewalidacji nieletnich sprawnych inaczej) ; Nieletni sprawni inaczej w znowelizowanej ortopedagogice szczegółowej - problemy.
Zawiera: Socjalizacja reedukacyjna w znowelizowanej ortopedagogice szczegółowej ; Specyfika i zakres oddziaływań ortopedagogicznych w socjalizacji reedukacyjnej ; Wychowanie resocjalizujące jako przedmiot socjalizacji reedukacyjnej ; Ergoterapia i jej zastosowanie ; Działalność ortopedagogiczna wspomagająca wychowanie resocjalizujące ; Współczesny zakład ortopedagogiczny jako znowelizowane środowisko społeczno-wychowawcze.
Zawiera: Metodologia badań: problem badawczy i hipotezy, teren, metody i organizacja badań, wyniki badań oraz sposób opracowania zebranego materiału, zarys historyczny i przeobrażenia strukturalno-organizacyjne placówek badawczych.
Zawiera: Charakterystyka nieletnich sprawnych inaczej, objętych badaniami (nieletni z przejawami zaburzeń osobowościowych, deficytów charakteru, sprawiający trudności wychowawcze.
Zawiera: Zastosowanie nowych koncepcji ortopedagogicznych w socjalizacji reedukacyjnej ; Poszukiwanie nowych koncepcji w przezwyciążaniu izolacji zakładowej i trudności wychowawczych ; Pogląd na innowacje ortopedagogiczne i zasady ich wdrażania ; Innowacje ułatwiające nieletnim realizację obowiązku szkolnego i nauki zawodu ; Profil kształcenia zawodowego i znowelizowane przepisy w sprawie szkolenia rzemieślniczego ; Praktyka wychowania resocjalizującego w relacji z wychowaniem ortopedagogicznym.
Zawiera: Strategia działań ortopedagogicznych w socjalizacji reedukacyjnej nieletnich ; Pogląd na strategię celowościowego postępowania w socjalizacji reedukacyjnej ; Aktywizowanie zainteresowań nieletnich ; Reformowanie negatywnych reakcji i postaw ; Integracja nieletnich z zakłądem ortopedagogicznym i środowiskiem ; Współdziałanie wychowanka z grupą i nauczycielem-wychowawcą ; Samoregulacja zachowania ; Projektowanie perspektyw zyciowych ; Podstawowe techniki socjalizacji reedukacyjnej.
Zawiera: Procedura działań ortopedagogicznych w socjalizacji reedukacyjnej nieletnich ; Pogląd na procedurę działań socjalizująco-reedukacyjnych ; Podstawowe zasady działań proceduralnych ; Specyficzne procesy uczenia się w socjalizacji reedukacyjnej (uczenie się reedukacyjne, redukujace, edukacyjne) ; Metody socjalizacji reedukacyjnej ; Ergoterapia i jej odmiany (ergoterapia terapeutyczno-poznawcza, kształcąca w zawodzie, o charakterze pracy samoobsługowej, kreatywna, profilaktyczna).
Zawiera: Skuteczność metod i technik socjalizacji reedukacyjnej.
Zawiera: Tendencje i kierunki rozwoju działalności socjalizujaco-reedukacyjnej ; Propozycje nazewnictwa placówek o ograniczonej wolnosci ; Podstawowe założenia dotyczące zasadności funkcjonowania zakładów ortopedagogicznych ; Postępowe poglądy na wymogi pracy szkoły w domu wychowania ortopedagogicznego ; Propozycje dotyczące profilizacji kształcenia zawodowego ; Wytyczne do pracy socjalizująco-reedukacyjnej nauczyciela i wychowawcy internatu.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 9-47 : Funkcjonowanie społeczne osób niepełnosprawnych intelektualnie w dobie transformacji ustrojowej / Anna Żarow-Nitoń.
Zawiera: S. 49-61 : Pełnienie ról w rodzinach u chorych alkoholików / Bożena Grochmal-Bach.
Zawiera: S. 63-91 : Postawy uczniów pełnosprawnych i ich rodziców wobec zagadnień integracji / Anna Malina.
Zawiera: S. 93-123 : "Pluszowa terapia" jako skuteczna próba wsparcia i pomocy rodzinie wychowującej dziecko z zespołem Downa.
Zawiera: S. 125-140 : Zachowania dzieci dotkniętych chorobą sierocą / Katarzyna Szewczuk.
Książka
W koszyku
(Prace Naukowo-Dydaktyczne Kolegium Nauczycielskiego w Gliwicach)
Symbol UKD: 376-056.263:373.3.046-021.64
Bibliogr. s. 139-144.
Zawiera m.in.: Przegląd historyczny metod nauczania uczniów niesłyszących: narodziny i rozwój metody, współczesne metody nauczania (totalna komunikacja, metoda macierzyńska, fonogesty jako metoda nauczania języka, metoda audytywno-werbalna, metoda ośrodków pracy.
Zawiera m.in.: Specyfika kształcenia zintegrowanego uczniów niesłyszących: cele, zasady i metody kształcenia, kształtowanie pojęć jako podstawowy problem nauczania języka dzieci niesłyszących, środki dydaktyczne. ; Zasady i metody wychowania uczniów niesłyszących.
Zawiera m.in.: Metoda ośrodków pracy jako model dla kształcenia zintegrowanego uczniów głuchchych: zajęcia wstępne (sprawdzanie obecności, praca z kalendarzem, obserwacja i opis pogody, przypomnienie obowiązków dyzurnego), zajęcia przygotowujące do nauki mowy (ćwiczenia oddechowe, usprawniające narządy artykulacyjne, ćwiczenia fonacyjne i słuchowe), zajęcia właściwe - poznawcze (wprowadzenie do tematu, opracowanie nowej litery, ćwiczenia w mówieniu i pisaniu, ćwiczenia kształtujące wstępne pojęcia matematyczne, ćwiczenia w czytaniu), zajęcia ekspresyjne, zajęcia końcowe (ocena pracy ucznia, zadanie pracy domowej, zajęcia porządkowe).
Zawiera m.in.: Rewalidacja indywidualna ; Realizacja założeń wychowania słuchowego w kształceniu zintegrowanym ; Ocena opisowa w kształceniu zintegrowanym ; Planowanie i konstruowanie programów nauczania oraz wychowania na pierwszym etapie edukacyjnym dla uczniów niesłyszących.
Zawiera m.in.: Załączniki: Lista popularnych czasowników określających operacyjne cele kształcenia ; Karta samooceny zachowania ucznia niesłyszącego.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy ref.
Zawiera m.in.: S. 191-199 : O potrzebie kształcenia rodzców dzieci ciężko poszkodowanych przez los / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska.
Zawiera m.in.: S. 200-222 : Rodzina w opiece nad niepełnosprawnym i przewlekle chorym człowiekiem / Tadeusz Pilch, Izabela Migdał.
Zawiera m.in.: S. 223-226 : Specyfika pracy socjalnej z ludźmi niewidomymi / Jadwiga Kuczyńska-Kwapisz.
Zawiera m.in.: S. 243-253 : Rodziny niewydolne wychowawczo i ich dzieci - nowy paradygmat pracy socjalnej / Urszula Kamińska.
Zawiera m.in.: S. 254-259 : Sposoby rozwiązywania problemu bezdomności - odwołanie historyczne / Danuta M. Piekut-Brodzka.
Zawiera m.in.: S. 279-290 : Wpływ ubóstwa na funkcjonowanie dziecka w środowisku szkolnym / Katarzyna Białobrzeska.
Zawiera m.in.: S. 291-297 : Sekty - drogi wyjścia / Jowita Kuryłek.
Zawiera m.in.: S. 298-309 : Środowisko mieszkalne dorosłych osób upośledzonych jako forma rewalidacji / Amadeusz Krause.
Streszcz. ang.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dziecko z wadą słuchu w szkole podstawowej / wybór i oprac. Janina Wyczesany. - Kraków : "Sponsor", 1992. - 111, [1] s., [13] k. fot. kolor. : 2 wykr. ; 21 cm.
Bibliogr. s. 22.
Zawiera: Metody badania słuchu u dzieci i rola aparatów słuchowych / Anna Smorzyńska.
Zawiera: Podstawy integracji szkolnej dzieci z wadą słuchu / Tadeusz Gałkowski.
Zawiera: Czynniki warunkujące powodzenie dziecka niedosłyszącego w szkole masowej / Małgorzata Gorzula.
Zawiera: Społeczna integracja dzieci niepełnosprawnych w zespole pełnosprawnych rówieśników w szkole masowej / Małgorzata Gorzula.
Zawiera: Wpływ uszkodzenia słuchu na rozwój mowy / Jadwiga Cieszyńska.
Zawiera: Problem oceniania ucznia z wadą słuchu w szkole masowej / Aniela Korzon.
Zawiera: Moje doświadczenia z nauczaniem dziecka niedosłyszącego w szkole masowej / Anna Mroczkowska.
Zawiera: Terapia mowy uczniów z wadą słuchu klas I-III na zajęciach rewalidacji indywidualnej / Małgorzata Miękus.
Zawiera: Kształtowanie poprawnej wymowy / Stefania Łukasik.
Zawiera: Wychowanie słuchowe dzieci z wadą słuchu / Jerzy Doniec.
Zawiera: Uczeń z wadą słuchu w szkole masowej / Jerzy Doniec.
Podstawy integracji szkolnej dzieci z wadą słuchu. Organizacja pracy dydaktyczno-terapeutycznej z dziecmi z wadą słuchu. Doświadczenia nauczycieli. Noty o autorach artykułów.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: ZJAWISKO CZASU WOLNEGO: Ustalenia terminologiczne w definiowaniu czasu wolnego, Budżet czasu, Podstawowe kryterium wydzielania czasu wolnego z budżetu czasu, Kwestia bezinteresowności działań, Praca zawodowa jako kryterium podziału budżetu czasu, Badanie budżetu czasu.
Zawiera: ZNACZENIE ZDROWOTNE ODPOCZYNKU: Istota odpoczynku, Przyczyny przewlekłego znużenia i zmęczenia, Odpoczynek nocny i dzienny, Warunki dobrego odpoczynku.
Zawiera: ZNACZENIE WYCHOWAWCZE, ZDROWOTNE I KULTUROTWÓRCZE ZABAWY: Istota zabawy i jej funkcja wypoczynkowa, Rola zabawy w życiu człowieka, Kompensacyjna funkcja zabawy.
Zawiera: ZNACZENIE WYCHOWAWCZE, ZDROWOTNE I KULTUROTWÓRCZE PRACY NAS SOBĄ JAKO FUNKCJI CZASU WOLNEGO: Istota pracy nad sobą, Znaczenie wychowawcze pracy nad sobą w czasie wolnym, Znaczenie zdrowotne pracy nad sobą w czasie wolnym, Znaczenie kulturotwórcze pracy nad sobą w czasie wolnym.
Zawiera: HISTORIA PROBLEMATYKI CZASU WOLNEGO: Czas wolny w okresie prehistorycznym, Spędzanie czasu wolnego w starożytności, Formy wczasowania w wiekach średnich, Czas wolny a problemy społeczne epoki nowożytnej.
Zawiera: WSPÓŁCZESNE FORMY SPEDZANIA WOLNEGO CZASU NAJCZĘŚCIEJ PRAKTYKOWANE: Turystyka, Sport, Środki masowego przekazu.
Zawiera: KORZYSTANIE Z INSTYTUCJI KULTURALNYCH JAKO WSPÓŁCZESNA FORMA POŻYTECZNEGO ZAGOSPODAROWANIA WOLNEGO CZASU: Kultura, Instytucje kulturalne o ograniczonym zasięgu społecznym, Teatr, Filharmonia, Wystawa, Muzeum.
Zawiera: FORMY SPĘDZANIA WPLNEGO CZASU O OGRANICZONEJ POPULARNOŚCI: Samokształcenie, Amatorstwo artystyczne, Majsterkowanie i amatorstwo techniczne, Hodowla amatorska, Zabawy i kontakty towarzyskie, Kolekcjonerstwo, Aktywność społeczna.
Zawiera: PRZEJAWY NIEWŁAŚCIWEGO SPĘDZANIA CZASU WOLNEGO: Przemoc i agresja wśród młodzieży, Subkultury młodzieżowe, New Age - Nowa Era w dziejach świata a wychowanie, Sekty, Problemy egzystencjalne dzieci ulicy, Próby wyjaśnienia przyczyn przemocy i agresji, Profilaktyka i rewalidacja zachowań dewiacyjnych i patologicznych, Wychowanie do wczasów jako czynnik zmniejszenia agresji.
Zawiera: PEDAGOGIKA I JEJ METODY BADAWCZE: Pedagogika jako nauka, Budowa pedagogiki i jej miejsce w systemie nauk, Źródła i metody badań pedagogicznych, Współzależność pedagogiki i innych nauk, Pedagogika czasu wolnego.
Zawiera: WYCHOWANIE DO WCZASÓW: Wychowanie jako kształtowanie osobowości, Charakterystyka osobowości, Składniki osobowości wewnętrznej, Wychowanie do wczasów jako kształtowanie osobowości, Metody wychowania do wczasów, Wychowawca czasu wolnego.
Zawiera: ROLA ŚRODOWISK WYCHOWAWCZYCH W PROCESIE WYCHOWANIA I SOCJALIZACJI W CZASIE WOLNYM: Środowisko wychowawcze, Rola intencjonalnych środowisk wychowawczych w procesie wychowania i socjalizacji w czasie wolnym, Rola naturalnych środowisk wychowawczych w procesie wychowania i socjalizacji w czasie wolnym, Środowisko lokalne i jego znaczenie wychowawcze.
Zawiera: HARCERSKIE WZORY SPĘDZANIA WOLNEGO CZASU: Organizacje młodzieżowe jako szczególne instytucje wychowania do wczasów, Historia powstania i rozwoju harcerstwa jako systemu wychowania młodzieży, Harcerstwo podczas drugiej wojny światowej i w okresie powojennym, Harcerski styl spędzania czasu wolnego, Sylwetki wychowawców i organizatorów harcerstwa.
Zawiera: EDUKACJA PERMANENTNA I ELEMENTY ANDRAGOGIKI: Edukacja permanentna, Podstawowe pojęcia i zagadnienia andragogiki, Przedmiot i struktura andragogiki, Zadania poznawcze andragogiki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera: Teoretyczne problemy pedagogiki opiekuńczej i specjalnej.
Zawiera: W sprawie programu działań na rzecz osób niepełnosprawnych / Grażyna Andrzejewska-Sroczyńska.
Zawiera: Teoretyczne problemy działalności profilaktycznej i resocjalizacyjnej / Marek Konopczyński.
Zawiera: Opieka nad dzieckiem w działalności resortu edukacji narodowej / Barbara Głowacka.
Zawiera: Potrzeby reform w dziedzinie opieki nad dzieckiem / Sylwia Badora.
Zawiera: Rozwój metodologii pedagogiki opiekuńczej / Jerzy Stochmiałek.
Zawiera: Wspomaganie pracy opiekuńczo-wychowawczej rodziny.
Zawiera: Problemy rodzin adopcyjnych / Ewa Repelewicz.
Zawiera: Centrum Rodziny i Matki w Konigswiesen - nową formą samopomocy rodziców / Ludovika Aschenbrenner.
Zawiera: Poziom leku u rodziców dzieci niepełnosprawnych - niektóre uwarunkowania sytuacyjne / Ewa Pisula.
Zawiera: Prawne i pedagogiczne problemy wychowanków domów małego dziecka / Jarosława Lach.
Zawiera: Uczestnictwo w kulturze jako forma pracy opiekuńczo-wychowawczej i rewalidacyjnej w domach dziecka / Bożena Matyjas.
Zawiera: Zachowania przystosowawcze dzieci hospitalizowanych / Bernadeta Szczupał.
Zawiera: Problematyka opieki i wychowania w ustawie o postępowaniu w sprawach nieletnich / Beata Zajęcka.
Zawiera: Opieka i pomoc społeczna na rzecz ludzi starszych / Helena Kościelak.
Zawiera: Problemy opieki i wychowania we współczesnej szkole.
Zawiera: Kierunki doskonalenia pracy opiekuńczo-wychowawczej we współczesnej szkole / Krystyna Socha-Kołodziej.
Zawiera: Rola świetlicy szkolnej w pracy dydaktyczno-wyrównawczej / Danuta Marzec.
Zawiera: Integracyjna opieka nad dziećmi niepełnosprawnymi w procesie rewalidacji / Wanda Zych.
Zawiera: Przystosowanie dzieci ze schyłkową niewydolnością nerek do środowiska szkolnego / Elżbieta Wojtasiak.
Zawiera: Zaburzenia w zachowaniu uczniów - wyniki badań niemieckich / Irmgard Schroll-Decker.
Zawiera: Zadania opiekuńczo-wychowawcze współczesnej szkoły w środowisku lokalnym / Aleksandra Siedlaczek.
Zawiera: Współpraca szkoły ze środowiskiem rodzinnym i lokalnym / Longina Krzętowska.
Zawiera: Kompetencje kadry pedagogicznej.
Zawiera: Akademickie kształcenie w zakresie pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej / Jerzy Stochmiałek.
Zawiera: Uwagi o wychowaniu jako rozmowie wolnych partnerów / Wanda Woronowicz.
Zawiera: 00
Brak okładki
Książka
W koszyku
Symbol UKD: 37.013.82
Bibliogr. s. 217-222.
Zawiera m.in.: Wprowadzenie 1. Pedagogika specjalna w procesie zmiany - od Historii szaleństwa Michela Foucaulta do Końca człowieka Francisa Fukuyamy ; Pytanie o potencjał transformacyjny pedagogiki specjalnej ; Zmiany w europejskiej i polskiej pedagogice specjalnej ; Od niechcianych szaleńców po eugenikę luksusu i postępu - ważne pytania na bliższą i dalszą przyszłość.
Zawiera m.in.: Wprowadzenie 2. Ku paradygmatyczności dyscyplin naukowych ; Wokół teorii Thomasa S. Kuhna - kłopot z paradygmatami w naukach społecznych ; Konsensus paradygmatyczny ; Paradygmaty w pedagogice ; Uspołecznienie paradygmatu ; Ryzyko fundamentalizmu paradygnmatycznego ; Po co pedagogice wielość paradygmatów?
Zawiera m.in.: Tło przeobrażeń paradygmatycznych związanych z niepełnosprawnością ; Rehabilitacja człowieka niepełnosprawnego ; Rewalidacja - rehabilitacja ; Ewolucja filozofii rewalidacyjnej ; Polskie zmiany "od góry" i "od dołu" ; Opieka w dorosłości jako "odkrycie rewalidacyjne" XXI wieku ; Pomiędzy teorią a praktyką rewalidacyjną ; Rehabilitacja kontra nauka ; Od instrumentalizmu rewalidacyjnego ku rehabilitacji funkcjonalnej.
Zawiera m.in.: Szkołą w dynamicznej fazie przejścia - zaniechania i absurdy ; W cieniu transformacji ustrojoweej ; Problemy zmian w środowisku nauczycielskim ; Nauczyciel - ofiara patologii akademickiej? ; O oświacie z urzędu ; Niefortunność reform ; Dydaktyka "na usługach" ; Profesjonalizacja niekompetencji.
Zawiera m.in.: Dziecko niepełnosprawne w integracji szkolnej ; Aktualizacja pojęcia integracjii szkolnej ; Postawy zmiany koncepcji edukacyjnej dzieci niepełnosprawnych ; Rekonstrukcja koncepcji ochronnych ; Zarys reformy szkolnictwa specjalnego w Polsce ; Powrót do nierozwiązanych dylematów ; Instrumentalizm dydaktyczny w pedagogice specjalnej ; Infantylizacja jako silne uzgodnienie paradygmatyczne ; Niepełnosprawność i specjaliści ; Koniec dyskryminacji podpartej naukową argumentacją? Paradygmatyczne konsekwencje uzgodnień.
Zawiera m.in.: Wychowanie - pedagogika specjalna w odwrocie? ; Czy mamy kryzys wychowania? Media - niebezpieczny sprzymierzeniec w wychowaniu ; Specyfika wychowania po wielkiej zmianie ; Szkoła a kryzys wychowania ; Wychowanie a nauczanie ; Wychowanie w pedagogice specjalnej - specefika i pochodne kryzysu ; Dziecko niepełnosprawne w procesie wychowania - błędy zaniechania.
Zawiera m.in.: Pedagogika specjalna i ryzyko paradygmatycznych uzgodnień ; Terminologiczna reprezentacja paradygmatów pedagogiki specjalnej ; Pojęcia a paradygmaty ; Obieg pojęć naznaczających ; Dziecko specjalnej troski ; Upośledzenie umysłowe ; Umysł kontra intelekt.
Zawiera m.in.: Zdiagnozowna odmienność jako podłoże konstrukcyjne paradygmatu ; Diagnoza jako reprezentacja paradygmatu ; Diagnostyczne dylematy ; Diagnoza niepełnosprawności w pedagogice specjalnej.
Zawiera m.in.: Paradygmaty a uzgodnienia społęczne na temat niepełnosprawności ; Paradygmaty a obiektywizacja wiedzy potocznej ; Stereotypy niepełnosprawności ; Inny w środowisku - hipoteza "złotego podziału" ; Tło i figura - społeczna lokalizacja niepełnosprawności ; Przeciwdziałanie stygmatyzacji.
Zawiera m.in.: Ryzyko konstruowania wiedzy o osobach niepełnosprawnych w pedagogice specjalnej ; Upośledzona dorosłość - wątki zaniedbane ; Instytucjonalne ujednolicenie dorosłości ; Infantylizacja jako silne uzgodnienie paradygmatyczne ; Niepełnosprawność i specjaliści ; Koniec dyskryminacji podpartej naukową argumentacją? Paradygmatyczne konsekwencje uzgodnień.
Zawiera m.in.: Paradygmaty pedagogiki specjalnej ; Paradygmatyczne poszukiwania w pedagogice specjalnej ; Od praktyki do nauki ; W poszukiwaniu pierwszego paradygmatu ; Trudności identyfikacji paradygmatycznej ; Uwagi do koncepcji paradygmatów Ireny Obuchowskiej.
Zawiera m.in.: Paradygmatyczne dezaktualizacje - biologizm i rehabilitacja : Dlaczego dezaktualizacja? Medyczny rodowód pedagogiki specjalnej ; Biologizm a społęczne postrzeganie niepełnosprawności ; Ukryta doktryna PRL Nowoczesny powrót do medykalizacji ; Dlaczego paradygmat biologiczny był szkodliwy ; Od biologizmu ku paradygmatowi rehabilitacyjnemu ; Następstwa dominacji filozofii rewalidacyjnej.
Zawiera m.in.: Paradygmatyczny kłopot z integracją ; Od postulatu do paradygmatu integracyjnego ; Specyfika zmiany paradygmatycznej a integracja ; Konsekwencje przyjętego paradygmatu - modele integracji ; Słuszna koncepcja - niesłuszne interpretacje? Integracja jako źródło dominacji i selekcji społecznej ; Jeśli nie paradygmat, to co z tą integracją?
Zawiera m.in.: Paradygmatyczne aktualizacje w pedagogice specjalnej ; Paradygmat humanistyczny i jego pochodne ; Istota paradygmatu humanistycznego ; Źródła oporu wobec paradygmatu humanistycznego w pedagogice specjalnej ; Przesłanki zmiany humanistycznej w pedagogice specjalnej ; Paradygmat humanistyczny w pedagogice specjalnej i jego konsekwencje.
Zawiera m.in.: Paradygman społeczny niepełnosprawności ; Istota społecznego paradygmatu niepełnosprawności ; Humanistyczny rodowód modelu niepełnosprawności ; Pomiędzy paradygmatem a modelem ; Następstwa społęcznegoparadygmatu niepełnosprawności.
Zawiera m.in.: Paradygmat normalizacji środowiska ; Wątpliwości pojęciowe normy i normalności ; Niepełnosprawność - ryzyko zakwalifikowania do grupy "nienormalnych" ; Norma w działaniach pedagogiki specjalnej ; Trudne poczatki procesu normalizacyjnego w Polsce ; Istota paradygmatu normalizacyjnego i jego konsekwencje.
Zawiera m.in.: Paradygmat emancypacyjny (podmiotowości i autonomii) ; Od przedmiotowości do podmiotowosci osoby niepełnosprawnej ; Autonomia i jej ponowne odkrycie ; Od autonomii i podmiotowości do specjalnej pedagogiki emancypacyjnej ; Ku paradygmatowi emancypacyjnemu.
Zawiera m.in.: Pedagogika specjalna w zmianie paradygmatycznej ; Zmiana zmianie nierówna ; Pomiędzy tradycjonalizmem a humanizmem ; Co zmieniają paradygmaty w pedagogice specjalnej?
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gunzburg, H. C. Sherborne, Weronika Affolter, Felicie Hess, Peter Knill, Christopher Knill, Marian Montessori, Maria (1870-1952) Szkola Podstawowa im. Stefana Żeromskiego (Chmielnik) Ośrodek Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy Polskiego Stowarzyszenia Na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym (Kielce) Niepubliczna Wielofunkcyjna Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza "Nasz Dom" (Ostrowiec Świętokrzyski) Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy (Cudzynowice) Gminny Zespół Szkół w Łagowie (woj. świętokrzyskie) Polskie Stowarzyszenie Na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Kielcach Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna (Pińczów) Dziecko niepełnosprawne umysłowo Studium przypadku Niepełnosprawność umysłowa Szkolnictwo specjalne Dziecko niepełnosprawne Kształcenie integracyjne Adaptacja Akceptacja Potrzeby Skala PAC H. C. Gunzburga Skala PAS H. C. Gunzburga Społeczna adekwatność osobowa (personal social adequacy) Autyzm Dziecko autystyczne Matematyka Fizyka Mowa Ćwiczenia ortofoniczne Ćwiczenia oddechowe Ćwiczenia fonacyjne Ćwiczenia logorytmiczne Ćwiczenia kształtujące słuch Fonematyczny Ćwiczenia artykulacyjne Zespół Retta Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne Muzykoterapia Metoda Knillów Metoda Petera Hessa Biblioterapia Praca pozalekcyjna Niepełnosprawni umysłowo Agresja Rodzina Postawy rodzicielskie Wsparcie społeczne Rodzice Integracja Niepełnosprawni Uczniowie gimnazjów Uczniowie Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych Uczniowie szkół ponadgimnzajalnych Adolescencja Młodzież Postawy Wolontariat Orzecznictwo Kościół katolicki Dziecko autystyczne w rodzinie Afazja Dziecko Dojrzałość szkolna Niepowodzenia szkolne Uczniowie klas początkowych Zespół Turnera Wychowanie fizyczne Głusi w rodzinie Chmielnik (woj. świętokrzyskie) Kielce (woj. świętokrzyskie) Cudzynowice (woj. świętokrzyskie) Ostrowiec, Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie) Świętokrzyskie, województwo Łagów (woj. świętokrzyskie) Pińczów (woj. świętokrzyskie)
Zawiera: S. 17-29 : Realizacja obowiązku szkolnego przez uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w szkole podstawowej / Justyna Molisak.
Zawiera: S. 31-39 : Funkcjonowanie dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną w środowisku szkolnym / Ewa Sikora.
Zawiera: S. 41-51 : Akceptacja i adaptacja dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w szkole ogólnodostępnej / Barbara Kłosowicz.
Zawiera: S. 53-63 : Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w klasie integracyjnej w opinii nauczycieli i rodziców - studium przypadku / Wioletta Kalina.
Zawiera: S. 65-75 : Sytuacja społeczna ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej w opinii pełnosprawnych rówieśników / Katarzyna Dudek.
Zawiera: S. 77-86 : Akceptacja społeczna ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym w klasie integracyjnej szkoły podstawowej - studium przypadku / Magdalena Pedyńska.
Zawiera: S. 87-96 : Funkcjonowanie społeczne dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną / Grażyna Stąporek.
Zawiera: 00 S. 97-107 : Umiejętności kategoryzacyjne chłopca z lekkim stopniem niepełnosprawności intelektualnej z cechami autyzmu / Aleksandra Kmiecik.
Zawiera: S. 111-120 : Problemy diagnozy i wspomagania rozwoju dziecka z całościowymi zaburzeniami rozwoju / Anna Baran.
Zawiera: S. 121-129 : Diagnoza i terapia kompetencji komunikacyjnej dziecka 7-letniego z lekką niepełnosprawnością intelektualną - studium przypadku / Ewa Cierlik.
Zawiera: S. 131-140 : Umiejętności matematyczne u dziecka autystycznego z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Kinga Rubak.
Zawiera: S. 141-155 : Badanie sprawności językowej dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim - studium przypadku / Renata Janeczko.
Zawiera: S. 157-167 : Kształtowanie pojęć fizycznych u uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Martyna Różalska.
Zawiera: S. 169-181 : Znaczenie ćwiczeń ortograficznych w stymulacji rozwoju językowego dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Krina Kanclerz.
Zawiera: S. 183-193 : Możliwości rozwoju komunikacji u dziewczynki z zespołem Retta / Agnieszka Szawracka.
Zawiera: S. 195-204 : Wyrażanie emocji w plastyce - rysunek dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Barbara Mrugała.
Zawiera: S. 205-215 : Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne w rewalidacji dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Joanna Hińcza.
Zawiera: S. 217-224 : Metoda Felicie Affolter formą pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną . Beata Adamiec.
Zawiera: S. 225-235 : Muzyka i ruch w rewalidacji dziecka z głębokim stopniem niepełnosprawności intelektualnej / Dorota Banaszek.
Zawiera: S. 237-247 : Terapeutyczne działanie gongu i mis dźwiękowych według metody Petera Hessa na osoby z niepełnosprawnością intelektualną / Beata Buczkowska.
Zawiera: S. 249-258 : Wykorzystanie elementów biblioterapii w procesie rewalidacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej / Magdalena Pobocha.
Zawiera: S. 259-267 : Muzykoterapia jako forma oddziaływania terapeutycznego w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością sprzężoną - na przykładzie Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego w Kielcach / Jolanta Górska.
Zawiera: S. 269-284 : Skondensowane oddziaływania wychowawcze sukcesem wychowanków Niepublicznej Wielofunkcyjnej Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej "Nasz Dom" w Ostrowcu Świętokrzyskim / Renata Abramczyk.
Zawiera: S. 285-291 : Realizacja metody Marii Montessori w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Cudzynowicach / Magdalena Chabros.
Zawiera: S. 293-303 : Zajęcia pozalekcyjne uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w gimnazjum / Monika Bolewska.
Zawiera: S. 305-314 : Rola katechezy w rozwoju duchowym dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym / Anna Lewczuk.
Zawiera: S. 315-324 : Problem seksualności u osób z niepełnosprawnością intelektualną / Monika Ojrzyńska.
Zawiera: S. 327-335 : Aspiracje życiowe ucznia gimnazjum z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Ewa Cedro.
Zawiera: S. 337-346 : Problem agresji u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Ewa Borecka.
Zawiera: S. 347-354 : Sytuacja rodzinna uczniów z niepełnosprawnością intelektualną z Gminnego Zespół Szkół w Łagowie / Aneta Kaczmarczyk.
Zawiera: S. 355-361 : Wsparcie społeczne rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym / Angelika Cichopek.
Zawiera: S. 363-373 : Współpraca ze środowiskiem szkolnym w ocenie rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Marta Borek.
Zawiera: S. 375-385 : Kształcenie integracyjne w opinii rodziców dzieci pełnosprawnych na przykładzie przedszkola / Beata Suchogórska.
Zawiera: S. 387-396 : Postawy rodziców dzieci w wieku przedszkolnym wobec integracji szkolnej / Iwona Biłko-Stachura.
Zawiera: S. 397-404 : Stosunek gimnazjalistów do integracji społecznej poprzez kształcenie osób niepełnosprawnych w szkołach ogólnodostępnych / Agnieszka Dziewięcka.
Zawiera: S. 405-415 : Postawy uczniów pełnosprawnych wobec niepełnosprawnych w gimnazjum integracyjnym / Beata Zegadło.
Zawiera: S. 417-426 : Gotowość młodzieży gimnazjalnej do integracji społecznej z niepełnosprawnymi rówieśnikami / Monika Saternus.
Zawiera: S. 427-438 : Postawy społeczne uczniów szkoły gimnazjalnej wobec dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Alicja Urban.
Zawiera: S. 439-451 : Postawy młodzieży gimnazjalnej wobec niepełnosprawności / Katarzyna Sikora.
Zawiera: S. 453-462 : Stosunek dzieci ze szkoły ogólnodostępnej wobec osób niepełnosprawnych / Anna Wójcik.
Zawiera: S. 463-473 : Rozumienie istoty społecznej integracji osób z niepełnosprawnością intelektualną wśród młodzieży szkół ponadgimnazjalnych / Anna Piątek.
Zawiera: S. 475-488 : Badanie postawy młodzieży pełnosprawnej wobec młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie / Katarzyna Mamla.
Zawiera: S. 489-500 : Opinie młodzieży licealnej na temat seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną / Marzena Gała.
Zawiera: S. 501-509 : Wpływ programu "Razem milej" na modyfikację postaw deklarowanych przez młodzież licealną wobec osób niepełnosprawnych / Magdalena Bucka.
Zawiera: S. 511-521 : Znaczenie wolontariatu w realizacji idei integracji społecznej na przykładzie projektu "Nie jestem sam - rehabilitacja i wsparcie dzieci i młodzieży niepełnosprawnej" PSOUU Koło w Kielcach / Joanna Bączek.
Zawiera: S. 523-531 : System orzecznictwa edukacyjnego dla osób niepełnosprawnych intelektualnie na przykładzie badań przeprowadzonych w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Pińczowie / Izabela Janiszewska.
Zawiera: S. 533-545 : Stosunek duchowieństwa katolickiego do życia seksualnego osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym / Grażyna Zbroja.
Zawiera: S. 549-559 : Problemy wychowawcze rodzeństwa dziecka autystycznego / Urszula Nawrocka.
Zawiera: S. 561-569 : Realizacja roli ucznia przez dziecko z autyzmem w szkole ogólnodostępnej / Ewa Pabian.
Zawiera: S. 571-580 : Wspomaganie rozwoju mowy u dziecka 6-letniego z afazją / Małgorzata Pytko.
Zawiera: S. 581-590 : Ocena Wrażliwości edukacyjnej dziecka ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w młodszym wieku szkolnym / Iwona Pióro.
Zawiera: S. 591-600 : Aktywność fizyczna dziecka z zespołem Turnera / Katarzyna Kwintal.
Zawiera: S. 601-607 : Postawy rodziców wobec dziecka z niepełnosprawnością słuchową / Katarzyna Suszyna.
Pojęcie niepełnosprawności intelektualnej, kryteria i klasyfikacja. Charakterystyka osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim i umiarkowanym. Edukacja dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w szkole ogólnodostępnej. Edukacja matematyczna dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i autyzmem. Trudności jakie mogą wystąpić w nauczaniu fizyki dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Przykładowe scenariusze lekcji fizyki w klasie I i II gimnazjum z uwzględnieniem doświadczeń oraz kart pracy.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 13-21 : Alternatywy we współczesnej edukacji wczesnoszkolnej / Ryszard Więckowski.
Zawiera: S. 22-38 : Niedostatki obecnego systemu nauczania początkowego i pożądane kierunki jego modernizacji / Maria Cackowska.
Zawiera: S. 39-53 : Edukacja poprzedzająca wstąpienie dziecka do szkoły - stan aktualny, możliwości i potrzeba modernizacji / Wanda Krawczyk.
Zawiera: S. 54-75 : Osobliwości esencjalnej budowy dydaktycznych czynności, kulturowych konstytuujących wczesną edukację dziecka. Teoretyczne, metodologiczne i praktyczne aspekty rekonstrukcji / Andrzej Pluta.
Zawiera: S. 79-93 : Tendencje zmian w systemach kształcenia nauczycieli dla potrzeb edukacji wczesnoszkolnej w II połowie XX wieku / Teresa Gumuła, Stanisław Majewski.
Zawiera: S. 94-102 : Propozycje zmian w systemie kształcenia nauczycieli / Janina Parafiniuk-Soińska.
Zawiera: S. 103-109 : Profesja - nauczyciel edukacji początkowej / Zdzisław Ratajek.
Zawiera: S. 110-119 : Podmiotowość nauczyciela w aspekcie zadań związanych z rozwojem dzieci w okresie wczesnoszkolnym / Wanda Dróżka.
Zawiera: S. 120-125 : Nowy nurt kształcenia pedagogów wczesnoszkolnych w Instytucie Pedagogiki UMK w Toruniu / Jadwiga Jastrząb.
Zawiera: S. 126-132 : Ocena przygotowania studentów kierunków pedagogicznych do twórczej pracy zawodowej (w świetle badań diagnostycznych) / Teresa Giza.
Zawiera: S. 133-139 : Nowa koncepcja programowo-metodyczna w zakresie kształcenia muzycznego nauczycieli klas młodszych / Andrzej Wilk.
Zawiera: S. 140-145 : O potrzebie kształcenia studentów wyższych szkół pedagogicznych w zakresie wychowania zdrowotnego / Bożena Zawadzka.
Zawiera: S. 146-149 : Zarys projektu kształcenia studentów pedagogiki wczesnoszkolnej (wariant modułowy) / Małgorzata Muszyńska.
Zawiera: S. 153-160 : O nową pozycję dziecka zdolnego na poziomie kształcenia wczesnoszkolnego / Wanda Grelowska.
Zawiera: S. 161-170 : Praktyczne możliwości bieżącego diagnozowania stanu rozwoju uczniów klas I-III w toku pracy dydaktycznej / Teresa Zabrodzka.
Zawiera: S. 171-173 : Adaptacja powszechnego programu edukacji wczesnoszkolnej do rewalidacji uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się / Maria Żywiczyńska.
Zawiera: S.174-176 : Funkcje rewalidacyjne i kształcące zajęć techniki w nauczaniu wczesnoszkolnym dzieci z trudnościami w uczeniu się / Agnieszka Marcinkiewicz.
Zawiera: S. 177-183 : Założenia organizacyjno-programowe kształcenia wczesnoszkolnego w Społecznej Szkole Podstawowej w Białymstoku / Irena Boreczko-Aksiucik.
Zawiera: S. 184-191 : Szkoła elementarna według koncepcji Marii Montessori w Starnbergu k. Monachium / Bożena Matyjas, Agata Gołąbek.
Zawiera: S. 192-197 : Możliwości edukacyjne dramy / Marek Świeca.
Zawiera: S. 198-202 : Wczesna edukacja muzyczna w programach nauczania wczoraj, dziś, jutro / Beata A. Przybyłowicz.
Zawiera: S. 203-217 : Współczesny kanon utworów wokalnych dla uczniów klas wczesnoszkolnych / Irena Szypułowa.
Zawiera: S. 218-228 : Zmiany poziomu wiadomości w zakresie wychowania fizycznego dzieci klas III / Elżbieta Cieśla, Małgorzata Markowska.
Zawiera: S. 229-234 : Kształcenie kompetencji ortograficzno-graficznych pisma uczniów na szczeblu nauczania początkowego / Małgorzata Kwaśniewska.
Książka
W koszyku
Materiały z konf., maj 2006 r., Elbląg. Na książce błędny ISBN pierwszego wydawcy.
Zawiera: Wprowadzenie / Mieczysław Plopa.
Zawiera: Część I. Zagrożenia i wyzwania w życiu współczesnego człowieka z perspektywy interdyscyplinarnej.
Zawiera: Neuropsychologiczne podstawy wyodrębnienia emocjonalnej inteligencji / Jan Rostowski.
Zawiera: O potrzebie głębszych analiz statystycznych w naukach społecznych / Ryszard Makarowski, Karol Karasiewicz, Katarzyna Guzińska, Izabela Wigebom.
Zawiera: Koncepcja "społeczeństwa twórców kultury" Andrzeja Nowickiego / Adriana Barska.
Zawiera: Kultura, cywilizacja - zawinione błędy człowieka? / Paweł Nierodka.
Zawiera: Zrównoważony rozwój - filozofia, która stała się prawem / Tomasz Bojar-Fijałkowski, Wojciech Plopa.
Zawiera: Dynamika i świat wartości / Agnieszka Lenartowicz-Podbielska.
Zawiera: Zmiana moralności młodych polskich emigrantów zarobkowych / Elżbieta Anna Czapska.
Zawiera: Stosunek polskich migrantów zarobkowych do ojczyzny / Marek Butrym.
Zawiera: Część II. Problemy współczesnej edukacji i pracy w życiu człowieka: zagrożenia i wyzwania.
Zawiera: Dydaktyka jako wspomaganie rozwoju ucznia / Bolesław Niemierko.
Zawiera: Koncepcja edukacji emocjonalnej - utopia czy pilna konieczność współczesnej szkoły? / Kamila Kasińska.
Zawiera: Kompleksowe zarządzanie jakością w szkole - na przykładzie miasta Elbląg / Izabela Seredocha.
Zawiera: Jakość społecznego środowiska pracy w instytucjach administracji publicznej / Anna Skuzińska.
Zawiera: Rynek pracy a motywacja do działania ludzi młodych / Zofia Szymanek.
Zawiera: Mobbing - charakterystyka zjawiska na podstawie badań własnych / Monika Miedzik.
Zawiera: Kompetencje pracowników instytucji rynku pracy w świetle przeciwdziałania zjawisku bezrobocia / Elżbieta Szutowicz-Rozwadowska.
Zawiera: Wypalenie zawodowe w percepcji studentów kierunków pedagogicznych / Iwona Kijowska.
Zawiera: Część III. Współczesna rodzina w świetle zagrożeń i wyzwań.
Zawiera: Rodzina u progu trzeciego tysiąclecia: perspektywa badań / Mieczysław Plopa.
Zawiera: Zagrożenia socjalizacji i wychowania we współczesnej rodzinie polskiej. Aspekt socjopedagogiczny / Andrzej W. Janke.
Zawiera: Adopcyjny system rodzinny a postawy rodzicielskie / Alicja Kalus.
Zawiera: Z badań nad percepcją swojego małżeństwa przez partnerki rozwodzące się / Teresa Zajdlic-Plopa.
Zawiera: Pełnienie roli rodzica we współczesnej rodzinie / Urszula Sokal.
Zawiera: Problemy współczesnego ojcostwa / Anna Więcławska.
Zawiera: Relacje rodzinne a empatia młodzieży / Magdalena Kaczorowska-Kraj.
Zawiera: Przyczyny wczesnego rodzicielstwa niepełnoletnich dziewcząt i chłopców / Alicja Skowrońska-Zbierzchowska.
Zawiera: Część IV. Zdrowie i rozwój człowieka: prewencja, wspomaganie, zagrożenia.
Zawiera: Różne wzory modeli zdrowia i chorób na przykładzie zaburzeń depresyjnych / Bernhard Brugger.
Skłonność do zachowań depresyjnych u osób dorosłych z mózgowym porażeniem dziecięcym o różnym zakresie niepełnosprawności / Dominika Kurpiel.
Zawiera: Kynoterapia jako metoda wspomagająca rewalidację dzieci niepełnosprawnych intelektualnie na przykładzie pracy z dzieckiem autystycznym / Joanna Kijowska-Lasek.
Zawiera: Apraksja konstrukcyjna u osób po udarze prawej półkuli mózgu / Marta Agata Witkowska.
Zawiera: Poziom kompetencji społecznych osób bezdomnych / Aleksandra Nowakowska.
Zawiera: Problem bezdomności z perspektywy polityki społecznej na przykładzie województwa pomorskiego / Michał Kubiak.
Zawiera: Zmiany obyczajowości młodzieży a problem uzależnienia od narkotyków / Beata Hoffmann.
Zawiera: Cechy osobowościowo-temperamentalne a aktywność społeczna młodzieży / Maria Kaźmierczak, Dagmara Budnik.
Zawiera: Ocena ryzyka i podejmowanie zachowań ryzykownych a podmiotowe cechy młodzieży licealnej / Irena Sorokosz.
Zawiera: Poziom asertywności studentów Wydziału Nauk o Zdrowiu Elbląskiej Uczelni Humanistyczno-Ekonomicznej. Doniesienie z badań / Marzena Sobczak.
Streszcz. ang. przy ref. Spis treści także ang.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej