Kompetencje kluczowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(47)
Forma i typ
Książki
(34)
Publikacje dydaktyczne
(13)
Publikacje naukowe
(12)
Artykuły
(10)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje informacyjne
(3)
E-booki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(69)
tylko na miejscu
(14)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(3)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(12)
Kielce - Czytelnia
(8)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(5)
Busko zdrój - czytelnia
(2)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(4)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(3)
Końskie - wypożyczalnia
(7)
Opatów - wypożyczalnia
(3)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(12)
Pińczów - wypożyczalnia
(4)
Pińczów - czytelnia
(4)
Sandomierz - wypożyczalnia
(6)
Starachowice - wypożyczalnia
(4)
Staszów - wypożyczalnia
(8)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(8)
Autor
Adamek Irena
(2)
Bałachowicz Józefa
(2)
Fazlagić Jan (1971- )
(2)
Kordziński Jarosław
(2)
Krajewska Anna
(2)
Kwiatkowski Stefan Michał (1948- )
(2)
Rachwał Tomasz (1974- )
(2)
Adasik-Danieluk Ewa
(1)
Bereźnicki Franciszek
(1)
Białek Joanna
(1)
Bilska Agnieszka
(1)
Cholewka Halina. Wspóaut
(1)
Czech-Czerniak Dorota
(1)
Czechowska Zyta
(1)
Danieluk Maciej
(1)
Denek Kazimierz
(1)
Dudel Barbara
(1)
Dworzycka Maria. Zwiększenie wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w rozwijaniu kompetencji kluczowych na przykładzie projektu "AstroSTEM is Cool" realizowanego w ramach programu Erasmus+
(1)
Florkiewicz-Borkowska Marta
(1)
Gajuś-Lankamer Ewa
(1)
Głoskowska-Sołdatow Małgorzata
(1)
Has-Tokarz Anita
(1)
Has-Tokarz Anita. Edukacja medialna w bibliotece wobec zmieniających się potrzeb i zachowań komunikacyjnych iGen(eracji) i pokolenia Alpha
(1)
Jeznach Klaudia
(1)
Jurkiewicz Ewa
(1)
Kida-Bosek Agnieszka. Znajomość TIK wśród studentów Wydziału Politologii i Dziennikarstwa UMCS w Lublinie w czasie pandemii - badanie ankietowe
(1)
Kondracka-Szala Marta
(1)
Kowalkiewicz-Kulesza Agnieszka
(1)
Kozdroń Agnieszka
(1)
Krajewska Anna (1942- )
(1)
Krzemińska Joanna
(1)
Kud Marzena
(1)
Lech-Jabłońska Bożena (1962- ). Znaczenie programów ERASMUS+ i POWER dla rozwoju edukacji medialnej, informacyjnej i cyfrowej - na przykładzie Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej im. Hieronima Łopacińskiego w Lublinie
(1)
Lenart Jolanta
(1)
Lewicka Ewa
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Majkowska Jolanta
(1)
Malesa Renata. EMIC w działaniach światowych i krajowych organizacji bibliotekarskich. Dokumenty, problemy, modele rozwiązań
(1)
Malinowska Joanna (1962- )
(1)
Malinowska-Parzydło Joanna
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Mróz Anna M
(1)
Nieściur Jakub. Użytkownicy aplikacji TikTok - charakterystyka społeczności w świetle badań ankietowych
(1)
Nowicka Anna
(1)
Okuniewska Jolanta
(1)
Olczak Agnieszka
(1)
Pachniak Ewa
(1)
Pasich Lidia
(1)
Pawłowska-Cyprysiak Karolina
(1)
Piechota Grażyna (bibliotekoznawca). Znajomość TIK wśród studentów Wydziału Politologii i Dziennikarstwa UMCS w Lublinie w czasie pandemii - badanie ankietowe
(1)
Plumińska-Mieloch Anita
(1)
Poziomek Iwona
(1)
Rogulska Agnieszka
(1)
Rybińska Agnieszka
(1)
Sikora-Banasik Dorota
(1)
Skolimowska Katarzyna
(1)
Staroń Przemysław
(1)
Stępień Kamil. Wyszukiwanie odwrotne. Wyszukiwanie obrazów cyfrowych ze względu na ich zawartość
(1)
Szempruch Jolanta
(1)
Tomczak Łukasz (bibliotekarz). Oferta dydaktyczno-edukacyjna w Centrum Informacji Naukowo-Technicznej Politechniki Lubelskiej - stan obecny oraz strategia jej rozwoju
(1)
Trela Marta
(1)
Uszyńska-Jarmoc Janina
(1)
Wolan Tadeusz
(1)
Łasiński Dawid
(1)
Śliwa Sławomir
(1)
Świercz Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(27)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(28)
Kraj wydania
Polska
(46)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(47)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(9)
Przedszkola
(8)
Nauczyciele języków
(6)
Szkoły średnie
(6)
Nauczyciele
(5)
Dyrektorzy szkół
(2)
Rodzice
(2)
Szkoły branżowe I stopnia
(2)
Szkoły policealne
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Szkoły zawodowe
(2)
Biolodzy
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele biologii
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Studenci
(1)
Temat
Język polski
(8116)
Dziecko
(5128)
Nauczanie
(4695)
Matematyka
(4655)
Literatura polska
(4106)
Kompetencje kluczowe
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3722)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3319)
Historia
(3302)
Wychowanie przedszkolne
(3240)
Wychowanie
(2695)
Język angielski
(2349)
Rodzina
(2342)
Młodzież
(2340)
Pedagogika
(2234)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1834)
Sztuka
(1754)
Język rosyjski
(1746)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1685)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1680)
Wychowanie w rodzinie
(1680)
Wojsko
(1658)
Literatura
(1652)
Uczniowie
(1635)
Chemia
(1535)
Kultura
(1435)
Język niemiecki
(1429)
Muzyka
(1408)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1310)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1272)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1077)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Nauka
(1052)
Internet
(1050)
Technika
(1021)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(943)
Żydzi
(930)
Uczenie się
(914)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(862)
Dzieci
(858)
Osobowość
(846)
Zarządzanie
(836)
Psychoterapia
(822)
Powieść angielska
(811)
Powieść amerykańska
(795)
Czytelnictwo
(792)
Gry i zabawy
(791)
Polityka międzynarodowa
(785)
Praca
(781)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(761)
Pińczów
(748)
Polityka
(741)
Uczucia
(735)
Polacy za granicą
(729)
Teatr polski
(718)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(716)
Turystyka
(716)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(707)
Szkolnictwo wyższe
(703)
Opieka społeczna
(688)
Marksizm
(687)
Relacje międzyludzkie
(685)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(672)
Rodzice
(669)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Rośliny
(658)
Etyka
(656)
Język francuski
(635)
Astronomia
(634)
Sport
(633)
Kształcenie
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(610)
Powieść rosyjska
(604)
Postawy
(602)
Temat: dzieło
Czerwona mara czy O miliony
(1)
Hinda
(1)
Mendel Gdański
(1)
Na mogile
(1)
O cześć ojcowską
(1)
Pamiętniki
(1)
Raport
(1)
Za grzechy krwi
(1)
Życie za marzenie
(1)
Temat: czas
2001-
(11)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(12)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Europa
(1)
Finlandia
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie; okręg)
(1)
Polska Wschodnia
(1)
Skorzeszyce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Starachowice (woj. świętokrzyskie)
(1)
Staszów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Poradnik
(11)
Praca zbiorowa
(11)
Monografia
(3)
Podręcznik
(3)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Bibliografia
(2)
Opracowanie
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma regionalnego i lokalnego
(1)
Czasopisma pedagogiczne polskie
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Raport z badań
(1)
Relacja z wydarzenia
(1)
Scenariusz
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(32)
Językoznawstwo
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Psychologia
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Biologia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Matematyka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rozwój osobisty
(1)
47 wyników Filtruj
Brak okładki
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 386-399, netogr. s. 399-400, wykaz aktów prawnych s. 400-401.
Zawiera: S. 13-25 : Dziecko jako niepożądany obiekt autokratycznych przemian w edukacji / Bogusław Śliwerski.
Zawiera: S. 26-38 : Dzieciństwo w świetle pamiętników Józefa Chałasińskiego / Mirosława Furmanowska.
Zawiera: S. 39-53 : W labiryncie dziecięcych potrzeb i nauczycielskich oczekiwań - krótka historia jednego dnia w przedszkolu / Agnieszka Olczak.
Zawiera: S. 54-75 : Wczesne wychowanie i kształcenie dzieci - stan i perspektywy / Elżbieta Wieczór.
Zawiera: S. 76-85 : Formy spędzania czasu wolnego przez dzieci w przedszkolu. Analiza uzyskana na podstawie obserwacji z praktyk / Joanna Kaczmarek, Izabela Lewicka.
Zawiera: S. 86-98 : Uprasza się o wrażliwość. O wadze wczesnych kontaktów dziecko-dorosły/dorosły-dziecko / Małgorzata Bednarska.
Zawiera: S. 99-111 : Myślenie o dziecku w kontekście wartości dzieciństwa / Ewelina Piecuch.
Zawiera: S. 112-127 : Prawa dziecka w aktach prawnych a realia życia w kontekstach edukacji / Zofia Remiszewska.
Zawiera: S. 128-143 : Wychowanie "bezstresowe" w teorii i opinii studentów kierunków nauczycielskich / Irena Przybylska.
Zawiera: S. 144-152 : Bycie jedynakiem - los na loterii czy społeczne kalectwo? / Emilia Kokowicz, Angelika Niekraszewicz.
Zawiera: S. 155-165 : Dojrzałość dziecka 3-letniego do rozpoczęcia edukacji przedszkolnej / Krystyna Żuchelkowska.
Zawiera: S. 166-177 : Konstruktywistyczna perspektywa w pracy z dzieckiem w przedszkolu / Małgorzata Falkiewicz-Szult.
Zawiera: S. 178-191 : Kompetencja komunikacyjna jako element dojrzałości szkolnej dzieci sześcioletnich / Edyta Ćwikła, Barbara Stasieło.
Zawiera: S. 192-205 : Społeczny wymiar doświadczeń dziecka w osobistej przestrzeni życia - konteksty edukacyjne / Iwona Samborska.
Zawiera: S. 206-217 : Miejsce i znaczenie zabaw muzyczno-ruchowych w edukacji przedszkolnej / Lidia Kataryńczuk-Mania.
Zawiera: S. 218-233 : Drama in Education / Jan Karaffa.
Zawiera: S. 234-243 : Zabawy twórcze w przedszkolu / Katarzyna Miłek.
Zawiera: S. 244-251 : Znaczenie teatru dziecięcego dla twórczości dzieci / Maria Jamruszka-Grzeluszka.
Zawiera: S. 252-264 : Twórcze myślenie dzieci w wieku przedszkolnym / Alicja Ostrowska.
Zawiera: S. 265-284 : Pre-chool Childern's Plastic Works / Marzenna Magda-Adamowicz.
Zawiera: S. 287-302 : Podstawy projektowania pracy pedagogicznej nauczyciela przedszkola / Radmila Burkovičová.
Zawiera: S. 303-312 : Metody aktywizujące w pracy nauczyciela przedszkola / Katarzyna Wojciechowska.
Zawiera: S. 313-320 : Nauczyciel z pasją / Monika Trubiłowicz, Ewa Butyńska.
Zawiera: S. 321-343 : Predyspozycje do wykonywania zawodu nauczyciela-terapeuty w ocenie własnej studentów / Małgorzata Ganczarska.
Zawiera: S. 344-356 : Myślenie twórcze na materiale obrazowym u studentów edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej / Urszula Gembara.
Zawiera: S. 357-365 : Creativity in Art of Students and Future Teachers.
Zawiera: S. 366-385 : Job Satisfaction as a Prerequisite Career Success in the Teaching Profession / Alena Seberová.
Książka
W koszyku
(Onepress Exclusive)
Bibliografia, netografia na stronach 325-328.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 261246 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Pedagogiczne / Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, ISSN 2083-179X ; T. 23)
Zawiera: S. 11-24 : Społeczna podmiotowość dziecka - rozwój koncepcji obywatelstwa dzieci / Ewa Jarosz.
Zawiera: S. 25-33 : Aspekty metodologiczne dynamicznych metod ilościowych w badaniach społecznych : budowa modeli / Darya Filatova.
Zawiera: S. 35-51 : Obraz świata i własnego życia młodego pokolenia - reprezentantów subkultury hip-hopowej i młodzieży niezrzeszonej w subkulturach - analiza porównawcza / Agata Junger.
Zawiera: S. 53-71 : Tożsamość społeczna singli w ponowoczesności. Singlizm jako alternatywna droga życia w stosunku do rodziny / Wioletta Szumilas-Praszek.
Zawiera: S. 73-94 : Solidarność jako cnota moralna - postawą i zasadą życia ludzkiego według myśli Jana Pawła II w percepcji wychowawczej / Natalia Maria Ruman.
Zawiera: S. 95-116 : Problematyka prozy społeczno-obyczajowej Walerego Z. L. Przyborowskiego / Marek Kątny.
Zawiera: S. 127-145 : Nauczyciel w sytuacji zagrożenia / Tomasz Staniszewski.
Zawiera: S. 149-173 : Motywacja nauczycieli szkół wiejskich do wyrównywania szans edukacyjnych / Justyna Miko-Giedyk.
Zawiera: S. 175-202 : Zainteresowania dzieci w młodszym wieku szkolnym na przykładzie wybranych szkół gminnych / Danuta Nikitenko.
Zawiera: S. 205-207 : Małgorzata Kaliszewska, Esej pedagogiczny w kształceniu akademickim: teoria, praktyka i ocenianie. Wyd. Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego Jana Kochanowskiego, Kielce 2009, ss. 210 / Justyna Sikora.
Zawiera: S. 209-220 : Projekt "Kompetencje kluczowe drogą twórczego rozwoju" - realizacja i efekty / Agnieszka Roguska.
Zawiera: S. 221-226 : V Zjazd pedagogów Społecznych: Pedagogika społeczna w służbie człowiekowi i wartościom w XXI wieku. W poszukiwaniu nowych metod integracji i rozwoju społecznego. Jachranka, 26-28 listopada 2013 r. / Tomasz Sosnowski.
Pierwszy artykuł prezentuje koncepcję obywatelstwa dzieci jako aktualnie rozwijany temat w dyskursie nad dzieciństwem oraz ochroną dzieci i wspieraniem ich rozwoju. Ukazuje zarówno korzenie ujęcia dziecka jako obywatela tkwiącego w poglądach i działaniach Janusza Korczaka, jak i współczesne kierunki w dyskursie nad obywatelstwem dzieci.
Artykuł "Obraz świata..." przedstawia badania porównawcze CBOS prowadzone na młodzieży będącej reprezentantami subkultury hip-hopu i młodzieży niezrzeszonej w subkulturach. Celem było ukazanie poglądów, systemu wartości, planów i dążeń młodego pokolenia.
Celem artykułu "Tożsamość społeczna singli w ponowoczesności" jest próba zdiagnozowania i analizy zjawiska społecznego pozostawania osobą samotną z wyboru lub przyczyn obiektywnych, nieuświadomionych, niezaleąnych od jednostki. Autorka zastanawia się także nad definicją i operacjonalizacją terminu singiel z wyboru. Artykuł pokazuje także singlizm jako stosunkowo nową, alternatywną do życia w związku małżeńskim, drogę życiową.
Artykuł "Nauczyciel w sytuacji zagrożenia" porusza aktualną problematykę zawodu nauczycielskiego. Celem jest pokazanie zagrożeń dotykających nauczycieli.
Artykuł "Motywacja nauczycieli szkół wiejskich..." poświęcony jest pracy nauczycieli w środowisku wiejskim i motywacji do wyrównywania szans edukacyjnych. W tekście zostały przedstawione rozważania nad rolą nauczyciela w środowisku wiejskim oraz wyniki badań empirycznych, przeprowadzonych w szkołach powiatu kieleckiego, dotyczace motywacji nauczycieli do wyrównywania szans edukacyjnych uczniów ze środowisk wiejskich.
Artykuł "Zainteresowania dzieci w młodszym wieku szkolnym" stanowi zarys teoretycznych podstaw badań nad zainteresowaniami dzieci w młodszym wieku szkolnym oraz prezentację wyników badań empirycznych, przeprowadzonych w kilku szkołach z gmin w Wielkopolsce w roku 2010/2011. Całość opracowania skupia się na wokół problematyki związanej z czynnikami wewnętrznego i zewnętrznego rozwoju, wpływającymi na zainteresowania dzieci w ramach zajęć szkolnych i w czasie wolnym od zajęć szkolnych. Badano rodzaje zainteresowań podejmowanych przez dzieci w czasie wolnym, rolę zainteresowań w życiu dziecka, zainteresowania artystyczne, zainteresowania wychowaniem fizycznym, zainteresowania matematyczne, zainteresowania językowe, zainteresowania komunikacją interpersonalną, rolę rodziców we wspieraniu zainteresowań dziecka, zainteresowania dziecięce a plany na dorosłe życie.
Zawiera recenzję książki Małgorzaty Kaliszewskiej "Esej pedagogiczny w kształceniu akademickim: teoria, praktyka, ocenianie".
Artykuł "Projekt Kompetencje kluczowe drogą twórczego rozwoju" jest opisem realizacji czteroletniego projektu badawczego (2008-2012). Celem projektu było rozwijanie kompetencji: matematyczno-przyrodniczo-techniczne w połączeniu z porozumiewaniem się w języku ojczystym obcym oraz świadomości i ekspresji kulturalnej.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 30435 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
(Seria Naukowa ; t. 5)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne p
Bibliografie, netografie przy pracach.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49781, 49780 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Naukowa ; t. 5)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie przy pracach.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 10 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 262339 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 262338/ czyt. 37 (1 egz.)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44309 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47016, 47017 (2 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52978, 52979 (2 egz.)
Pińczów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31065 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 51551, 51550 (2 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42556, 42555 (2 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28995 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31799, 31798 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: s. 9-19 : Nauczanie języków obcych dzieci w wieku wczesnoszkolnym - wyzwania i problemy / Teresa Siek-Piskozub.
Zawiera: S. 20-39 : Wczesne rozpoczynanie nauki języków / Dominika Krzemińska.
Zawiera: S. 40-50 : Psychorozwojowe uwarunkowania wczesnej edukacji językowej / Ewa Wieszczeczyńska.
Zawiera: S. 51-59 : Nauczyciel języka obcego w edukacji wczesnoszkolnej / Maria Stec.
Zawiera: S. 60-70 : Zintegrowany język obcy jako element edukacji wczesnoszkolnej / Katarzyna Sradomska.
Zawiera: S. 73-82 : Język obcy w edukacji wczesnoszkolnej : kompetencje językowe małych uczniów / Mariola Bogucka.
Zawiera: S. 83-98 : Rozwój sprawności receptywnych we wczesnoszkolnym nauczaniu języków obcych / Joanna Gładysz.
Zawiera: S. 99-109 : Sprawność mówienia produktywnego we wczesnoszkolnej edukacji językowej / Aldona Sopata.
Zawiera: S. 110-126 : Trudna sztuka czytania w języku obcym w pierwszym etapie kształcenia / Małgorzata Pamuła.
Zawiera: S. 127-145 : Twórcze i odtwórcze aspekty wczesnego nabywania sprawności pisania w języku obcym / Joanna Zawodniak.
Zawiera: S. 146-159 : Diagnoza i ocena postępów uczniów na lekcjach języka obcego w edukacji wczesnoszkolnej / Magdalena SZpotowicz.
Zawiera: S. 160-178 : Świadomość wielokulturowa dziecka w strukturze kompetencji międzykulturowej - od teorii do praktyki / Anna Jaroszewska.
Zawiera: S. 181-188 : CLIL sposobem na włączenie języka obcego w edukacji wczesnoszkolnej / Katarzyna Nicholls.
Zawiera: S. 189-199 : Nauczanie wielozmysłowe - stara metoda w nowoczesnej szkole? / Agnieszka Krajewska.
Zawiera: S. 200-213 : Gry i zabawy (z) językiem obcym, czyli kilka słów o tym, jak unikać monotonii metodycznej / Marta Kotarba-Kańczugowska.
Zawiera: S. 214-232 : Środki dydaktyczne wykorzystywane w nauczaniu dzieci / Izabela Jaros, Anna Raulinajtys.
Zawiera: S. 233-245 : Podejście storyline - kreatywna współpraca nauczyciela i ucznia / Mieczysława Materniak.
Zawiera: S. 246-259 : Dzieci sieci - technologie informacyjno-komunikacyjne - jak nie zgubić wartości i przygotować dzieci do funkcjonowania w społeczeństwie przyszłości / Agata Hofman.
Zawiera: S. 260-267 : Wybrane zasady pracy z dzieckiem nadpobudliwym i dyslektycznym na lekcji języka obcego / Wioletta Szóstak.
Cechy rozwojowe dziecka w wieku 3-7 lat. Charakterystyka procesu aktywizacji języka obcego. Język jako wrodzony narząd biologiczny - opinie współczesnych naukowców. Hipoteza okresu krytycznego. Hipoteza różnicy fundamentalnej. Czy warto zaczynać w bardzo młodym wieku? Praca z dziećmi: motywacja, inteligencja wieloraka, style uczenia się, potrzeba uwagi, koncentracja uwagi, faza ciszy. Charakterystyka edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Praktyczne aspekty nauczania dzieci w wieku wczesnoszkolnym: kary i nagrody, wykorzystanie pomocy wizualnych, dobór podręcznika, wykorzystanie piosenek i rymowanek w trakcie zajęć, prace ręczne, historyjki, uczestnictwo w programie eTwinning. Fazy wczesnego okresu szkolnego. Rozwój poznawczy. Rozwój osobowości. Zasady nauczania języka obcego. Kształcenie nauczycieli języka obcego. Współczesny nauczyciel języka obcego. Praca w edukacji wczesnoszkolnej. Raport Rady Europy na temat głównych zasad tworzących podstawy pedagogiczne do nauczania dzieci języków. Polski system kształcenia językowego. Trudności w przeniesieniu modelu zintegrowanej edukacji na edukację języka obcego. Płaszczyzny integracji. Terminologia i wielość pojęć zwiazanych z tzw. integracją. Zintegrowanie w interpretacji autorów dostępnych programów nauczania do edukacji zintegrowanej i języka angielskiego. Podnoszenie świadomości nauczycieli. System opisu kompetencji językowych. Językowa kompetencja komunikacyjna. Postawa ciekawości poznawczej. Wiedza i sprawności językowe. Umiejętności personalne. Umiejętności uczenia się. Wrażliwość interkulturowa. Optymalne warunki dla rozwoju sprawności receptywnych. Metody i techniki rozwijania sprawności rozumienia ze słuchu (podejście narracyjne, metoda reagowania całym ciałem, techniki rozwijania sprawnosci rozumienia ze słuchu). Sprawność mówienia. Czynniki stanowiące o specyfice wczesnoszkolnej edukacji językowej. Zasady rozwijania sprawności mówienia we wczesnoszkolnej edukacji językowej. Badania rozwoju sprawności mówienia. Techniki wspierające sprawność produktywnego mówienia na etapie wczesnoszkolnym. Czym jest czytanie? Czytanie w języku drugim. Opis kompetencji komunikacyjnych na poziomie A1 (leksykalna, gramatyczna, semantyczna, fonologiczna, ortograficzna, ortoepiczna). Kompetencje związane z umiejętnością czytania (dekodowanie). Rozwój umiejętności czytania (umiejętności metafonologiczne, rozwój umiejętności metaleksykalnej w procesie czytania). Strategie czytania. Metody i techniki rozwijania sprawności czytania u dzieci. Wczesna nauka pisania a stereotypy. Współzależność pisania w języku pierwszym i drugim. Dziecko jako naśladowca i odkrywca symboliki języka. Pisanie obcojęzyczne w praktyce nauczania. Egzemplifikacja heurystyczno-operacyjnego modelu nauki pisania. Ocenianie dzieci w polskim systemie edukacji. Wspomagania szczegółowe dotyczące języka obcego nowożytnego w podstawie programowej. Wymagania szczegółowe w ocenie opisowej. Sposoby oceniania poszczególnych sprawności i umiejętności. Planowanie i bieżące ocenianie efektów uczenia się. Wdrażanie do samooceny. Portfolio. Kompetencje kluczowe w perspektywie edukacji XXI wieku. Pojęcie kompetencji międzykulturowej. Kompetencja międzykulturowa a świadomość wielokulturowa dziecka. Kształtowanie świadomości wielokulturowej dziecka w praktyce szkolnej (uwarunkowania prawno-organizacyjne, znaczenie podręcznika oraz innych materiałów dydaktycznych, zastosowanie gier i zabaw językowych, pacynka jako pośrednik międzykulturowy, multimedia jako cenne źródło treści z pogradnicza kultur, aspekt edukacji muzycznej, wykorzystanie tekstów narracyjnych, wdrażanie uczniów do czytania oraz pisania w języku obcym). Czym jest CLIL? Podstawa programowa edukacji wczesnoszkolnej a CLIL. Nauczanie języka obcego przez nauczyciela nauczania zintegrowanego. Nauczanie języka obcego przez innego nauczyciela. Inteligencje wielorakie. Nauczanie wielozmysłowe - w przyjaźni z uczącym się dzieckiem. Wpływ predyspozycji percepcyjnych na preferowane przez uczniów aktywności. Przykłady gier i zabaw dla uczniów o różnych preferencjach sensorycznych. Próba zdefiniowania środków dydaktycznych oraz pełnionych przez nie funkcji. Prezentacja środków dydaktycznych stosowanych w nauczaniu dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Czym jest storyline? Storyline a kreatywne uczenie się i nauczanie. Dlaczego warto wprowadzić storyline w procesie wczesnej nauki języka obcego? Storyline w praktyce. Narzędzia służące komunikacji w nauczaniu języka angielskiego wspomaganym technologią informacyjną (blogi, wieloużytkowe domeny, poczta elektroniczna, wiki). Zadania i ćwiczenia polegające na wykorzystaniu internetu.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 30278 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 28484 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 42083 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 48078 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27208 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31106 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Zestaw materiałów : 1.Kompetencje kluczowe na lekcji języka obcego 2.Jak pomóc uczniowi lepiej słuchać, pisać, mówić i czytać 3.Dlaczego powinniśmy rozwijać kompetencje kluczowe 4.Modele rozwoju kompetencji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53245 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej