Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(378)
Forma i typ
Książki
(340)
Artykuły
(27)
Publikacje dydaktyczne
(18)
Publikacje informacyjne
(12)
Publikacje fachowe
(11)
Dostępność
dostępne
(981)
tylko na miejscu
(212)
wypożyczone
(7)
nieokreślona
(3)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(163)
Kielce - Czytelnia
(133)
Kielce - Informatorium
(8)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(78)
Busko zdrój - czytelnia
(5)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(54)
Jędrzejów - czytelnia
(4)
Jędrzejów - użytek wewnętrzny
(1)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(82)
Końskie - wypożyczalnia
(62)
Końskie - czytelnia
(31)
Opatów - wypożyczalnia
(59)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(70)
Ostrowiec - czytelnia
(45)
Pińczów - wypożyczalnia
(69)
Pińczów - czytelnia
(5)
Sandomierz - wypożyczalnia
(71)
Sandomierz - czytelnia
(17)
Starachowice - wypożyczalnia
(96)
Starachowice - czytelnia
(2)
Staszów - wypożyczalnia
(69)
Staszów - użytek wewnętrzny
(2)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(72)
Włoszczowa - czytelnia
(5)
Autor
Cydzik Zofia
(13)
Choryński Piotr
(8)
Hawlicki Józef
(8)
Semadeni Zbigniew
(8)
Bargoń Jadwiga
(7)
Wereszczyńska-Choryńska Danuta
(7)
Więckowski Ryszard
(7)
Więckowski Ryszard (1935-2002)
(7)
Sokołowski Stanisław
(6)
Boguszewska Anna
(5)
Górski Stanisław
(5)
Kaleta-Sawicka Maria
(5)
Kołodziej Maria
(5)
Mikrut Adam
(5)
Mrożkiewicz Józef
(5)
Radwiłowicz Maria
(5)
Skalska Irena
(5)
Wróbel Tadeusz (1910-1987)
(5)
Boszczyk Marta
(4)
Hawlicki Józef (1906-1999)
(4)
Korzeniewski Bohdan (1935- )
(4)
Kujawiński Jerzy (1928- )
(4)
Moroz Henryk (1924- )
(4)
Ratajek Zdzisław
(4)
Weiner Agnieszka
(4)
Wróbel Tadeusz (1910- )
(4)
Wyczesany Janina
(4)
Zarzecki Lucjan (1873-1925)
(4)
Brzezińska Anna
(3)
Cackowska Maria (1933-2004)
(3)
Gawrecki Lechosław (1942- )
(3)
Klus-Stańska Dorota
(3)
Kołodziej Jerzy (wychowanie fizyczne)
(3)
Landy-Tołwińska Joanna (1906-1993)
(3)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(3)
Sokołowski Stanisław (dydaktyka)
(3)
Stucki Edmund
(3)
Wróbel Tadeusz
(3)
Wróbel Tadeusz. (1910- )
(3)
Zajda Konstanty
(3)
Zborowski Jan (1904-1988)
(3)
Balińska Hanna
(2)
Barczyk Piotr Paweł
(2)
Bartosiński Józef
(2)
Bogdańska-Zaremba Anna
(2)
Borowski Wacław (1888-?)
(2)
Burtowy Maria
(2)
Chróściel Zenon
(2)
Czernichowski Edward
(2)
Dudzińska Irena (1922- )
(2)
Dziwoń Mieczysław
(2)
Grabowska Gustawa
(2)
Głębocka Anna
(2)
Hemmerling Wanda
(2)
Janeczko Roman
(2)
Kapica Gabriela
(2)
Knajder-Sowa Anna
(2)
Kozak-Czyżewska Ewa
(2)
Kołodziej Jerzy
(2)
Kucharczyk Stanisław
(2)
Kujawiński Jerzy
(2)
Kusiak Krystyna
(2)
Lewandowska Bożena
(2)
Morawska Zofia
(2)
Moroz Henryk
(2)
Przetacznik-Gierowska Maria
(2)
Skibińska Helena
(2)
Treliński Gustaw
(2)
Tułodziecka Irena
(2)
Woźniak Wacława
(2)
Wysocka Alicja
(2)
Wózek Lilla
(2)
Łukawska Anna (1932- )
(2)
Abramowicz Tomasz (matematyk)
(1)
Aleksander Tadeusz (1938- )
(1)
Andruszko Maria Alicja (1942- )
(1)
Andrychowska-Biegacz Jadwiga
(1)
Aszyk-Flisek Krystyna
(1)
Baran Danuta
(1)
Bartmiński Florian
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Berdzik-Bochenek Barbara
(1)
Bidziński Karol
(1)
Biegacz Dariusz
(1)
Bieńkowski Jacek
(1)
Borawska-Kalbarczyk Katarzyna
(1)
Borowski Józef
(1)
Borowski Wacław
(1)
Budniak Alina
(1)
Bugajska-Jaszczołt Beata. Nabywanie i doskonalenie matematycznych umiejętności złożonych w klasach I-III
(1)
Bugajska-Jaszczołt Beata. Zadania niestandardowe w teorii i praktyce nauczania w klasach I-III
(1)
Burtowa Maria
(1)
Buła Anna
(1)
Błaszczak Jacek
(1)
Cackowska Maria
(1)
Centner-Guz Małgorzata
(1)
Cheba Andrzej
(1)
Chelińska Maria
(1)
Chmielewska Alicja
(1)
Chodenko Zygmunt
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(35)
1990 - 1999
(78)
1980 - 1989
(113)
1970 - 1979
(57)
1960 - 1969
(17)
1950 - 1959
(33)
1930 - 1939
(1)
1920 - 1929
(1)
1910 - 1919
(3)
1890 - 1899
(1)
Okres powstania dzieła
1945-1989
(21)
1901-2000
(11)
2001-
(6)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(352)
nieznany (pol)
(26)
Język
polski
(377)
nieokreślony
(1)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(11)
Nauczyciele nauczania początkowego
(9)
Klasa 1.
(3)
Klasa 2.
(3)
Klasa 3.
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Dorośli
(2)
Klasa 4.
(2)
Nauczyciele
(2)
Licea Pedagogiczne
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Nauczanie początkowe
(276)
Matematyka
(60)
Język polski
(30)
Wychowanie przedszkolne
(21)
Nauczanie zintegrowane
(19)
Nauczanie
(18)
Nauczyciele
(18)
Dziecko
(17)
Nauczyciele nauczania początkowego
(14)
Pisanie
(13)
Czytanie
(11)
Szkolnictwo
(11)
Pedagogika
(8)
Wychowanie fizyczne
(8)
Arytmetyka
(7)
Technika
(7)
Edukacja ekologiczna
(6)
Geografia
(6)
Muzyka
(6)
Przyroda
(6)
Język rosyjski
(5)
Uczniowie klas początkowych
(5)
Wychowanie
(5)
Wychowanie fizyczne i kultura fizyczna
(5)
Wychowanie plastyczne
(5)
Biologia
(4)
Dziecko upośledzone umysłowo
(4)
Edukacja regionalna
(4)
Ekologia
(4)
Gry edukacyjne
(4)
Komputery
(4)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(4)
Młodzież szkolna
(4)
Nauczanie dorosłych
(4)
Pismo
(4)
Szkolnictwo specjalne
(4)
Dysleksja
(3)
Dziecko chore
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Historia
(3)
Innowacje
(3)
Język polski (przedmiot szkolny)
(3)
Kształcenie
(3)
Magnetofon
(3)
Myślenie
(3)
Nauczyciele szkół podstawowych
(3)
Pedagogika wczesnoszkolna
(3)
Podstawa programowa
(3)
Praktyki studenckie
(3)
Szkolnictwo podstawowe
(3)
Szkolnictwo zaoczne
(3)
Sztuka
(3)
Uczniowie
(3)
Wieś
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Aktywność ruchowa
(2)
Aktywność twórcza
(2)
Analfabetyzm
(2)
Bajka i baśń
(2)
Dobro
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Domy kultury
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko upośledzone
(2)
Dziecko wiejskie
(2)
Gry i zabawy
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Harcerstwo
(2)
Higiena
(2)
Internet
(2)
Język
(2)
Język angielski
(2)
Lektura szkolna
(2)
Literatura dziecięca
(2)
Metody nauczania
(2)
Mowa
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Nauczyciele wychowania przedszkolnego
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Oceny szkolne
(2)
Oligofrenopedagogika
(2)
Ortografia
(2)
Osiągnięcia szkolne
(2)
Oświata
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Podręczniki
(2)
Praca pozalekcyjna
(2)
Szkoła
(2)
Szkoła wiejska
(2)
Słownik polski
(2)
Telewizja
(2)
Twórczość
(2)
Uczenie się
(2)
Uczniowie szkół podstawowych
(2)
Temat: dzieło
Abecadło (czasop.)
(1)
Baśnie
(1)
Brzechwa dzieciom
(1)
DD Reporter (czasop.)
(1)
Dzieci z Bullerbyn
(1)
Edukacja Wczesnoszkolna (czasopismo)
(1)
Kaczor Donald (czasop.)
(1)
Karolcia
(1)
Kiedy znów będę mały
(1)
Księżniczka (czasop.)
(1)
Kubuś Puchatek (czasop.)
(1)
Nauczanie Początkowe : kształcenie zintegrowane (czasopismo)
(1)
O psie, który jeździł koleją
(1)
Sobór Watykański II
(1)
Wiersze
(1)
Wiersze dla dzieci
(1)
Zabawy i Marzenia z Barbie
(1)
Zaczarowana zagroda
(1)
Temat: czas
2001-0
(7)
1901-
(6)
1989-
(4)
1901-2000
(1)
1918-
(1)
Temat: miejsce
Świętokrzyskie, województwo
(5)
Kielce (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(3)
Belno (woj. świętokrzyskie)
(1)
Busko-Zdrój (woj. świętokrzyskie)
(1)
Bułgaria
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Ciągowice (woj. śląskie)
(1)
Czerwonak (woj. wielkopolskie)
(1)
Częstochowa (woj. śląskie)
(1)
Hiszpania
(1)
Kazimierza Wielka (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Mongolia
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciel nauczania zintegrowanego a funkcja opiekuńcza
(1)
Nowa Słupia (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Ostrowiec Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Pawłów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Przyszowice (woj. śląskie)
(1)
Wrocław (woj. śląskie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Śląskie, województwo
(1)
Gatunek
Bibliografia
(10)
Materiały pomocnicze
(9)
Podręcznik
(4)
Monografia
(3)
Program nauczania
(3)
Programy nauczania
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Programy nauczania początkowego
(2)
Artykuł z czasopisma
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Film edukacyjny
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(25)
Matematyka
(7)
Literaturoznawstwo
(2)
Biologia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Psychologia
(1)
378 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 13-21 : Alternatywy we współczesnej edukacji wczesnoszkolnej / Ryszard Więckowski.
Zawiera: S. 22-38 : Niedostatki obecnego systemu nauczania początkowego i pożądane kierunki jego modernizacji / Maria Cackowska.
Zawiera: S. 39-53 : Edukacja poprzedzająca wstąpienie dziecka do szkoły - stan aktualny, możliwości i potrzeba modernizacji / Wanda Krawczyk.
Zawiera: S. 54-75 : Osobliwości esencjalnej budowy dydaktycznych czynności, kulturowych konstytuujących wczesną edukację dziecka. Teoretyczne, metodologiczne i praktyczne aspekty rekonstrukcji / Andrzej Pluta.
Zawiera: S. 79-93 : Tendencje zmian w systemach kształcenia nauczycieli dla potrzeb edukacji wczesnoszkolnej w II połowie XX wieku / Teresa Gumuła, Stanisław Majewski.
Zawiera: S. 94-102 : Propozycje zmian w systemie kształcenia nauczycieli / Janina Parafiniuk-Soińska.
Zawiera: S. 103-109 : Profesja - nauczyciel edukacji początkowej / Zdzisław Ratajek.
Zawiera: S. 110-119 : Podmiotowość nauczyciela w aspekcie zadań związanych z rozwojem dzieci w okresie wczesnoszkolnym / Wanda Dróżka.
Zawiera: S. 120-125 : Nowy nurt kształcenia pedagogów wczesnoszkolnych w Instytucie Pedagogiki UMK w Toruniu / Jadwiga Jastrząb.
Zawiera: S. 126-132 : Ocena przygotowania studentów kierunków pedagogicznych do twórczej pracy zawodowej (w świetle badań diagnostycznych) / Teresa Giza.
Zawiera: S. 133-139 : Nowa koncepcja programowo-metodyczna w zakresie kształcenia muzycznego nauczycieli klas młodszych / Andrzej Wilk.
Zawiera: S. 140-145 : O potrzebie kształcenia studentów wyższych szkół pedagogicznych w zakresie wychowania zdrowotnego / Bożena Zawadzka.
Zawiera: S. 146-149 : Zarys projektu kształcenia studentów pedagogiki wczesnoszkolnej (wariant modułowy) / Małgorzata Muszyńska.
Zawiera: S. 153-160 : O nową pozycję dziecka zdolnego na poziomie kształcenia wczesnoszkolnego / Wanda Grelowska.
Zawiera: S. 161-170 : Praktyczne możliwości bieżącego diagnozowania stanu rozwoju uczniów klas I-III w toku pracy dydaktycznej / Teresa Zabrodzka.
Zawiera: S. 171-173 : Adaptacja powszechnego programu edukacji wczesnoszkolnej do rewalidacji uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się / Maria Żywiczyńska.
Zawiera: S.174-176 : Funkcje rewalidacyjne i kształcące zajęć techniki w nauczaniu wczesnoszkolnym dzieci z trudnościami w uczeniu się / Agnieszka Marcinkiewicz.
Zawiera: S. 177-183 : Założenia organizacyjno-programowe kształcenia wczesnoszkolnego w Społecznej Szkole Podstawowej w Białymstoku / Irena Boreczko-Aksiucik.
Zawiera: S. 184-191 : Szkoła elementarna według koncepcji Marii Montessori w Starnbergu k. Monachium / Bożena Matyjas, Agata Gołąbek.
Zawiera: S. 192-197 : Możliwości edukacyjne dramy / Marek Świeca.
Zawiera: S. 198-202 : Wczesna edukacja muzyczna w programach nauczania wczoraj, dziś, jutro / Beata A. Przybyłowicz.
Zawiera: S. 203-217 : Współczesny kanon utworów wokalnych dla uczniów klas wczesnoszkolnych / Irena Szypułowa.
Zawiera: S. 218-228 : Zmiany poziomu wiadomości w zakresie wychowania fizycznego dzieci klas III / Elżbieta Cieśla, Małgorzata Markowska.
Zawiera: S. 229-234 : Kształcenie kompetencji ortograficzno-graficznych pisma uczniów na szczeblu nauczania początkowego / Małgorzata Kwaśniewska.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Rola przedszkola i szkoły w rozwijaniu plastycznej twórczości dziecięcej ; Znajomość rozwoju twórczości plastycznej dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym warunkiem skutecznej pracy nauczyciela ; Kształtowanie wrażliwości kolorystycznej dzieci i możliwości nauczyciela w tym zakresie ; Zagadnienia związane z rozwojem wrażliwości kolorystycznej dziecka zawarte w programie pracy przedszkola i szkoły podstawowej w klasach I-III ; Sposoby wyrażania przestrzeni w pracach plastycznych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym ; Człowiek jako temat prac plastycznych dziecka - analiza rozwoju schematu rysunkowego postaci ludzkiej ; Sposoby uzyskiwania ruchu postaci ludzkiej w pracach plastycznych dzieci ; Możliwości wyrażania muzyki środkami plstycznymi ; Sprawność manualna dziecka w wieku przedszkolnym ; Pomoce dydaktyczne oraz możliwości ich wykorzystania w pracy z dziećmi w przedszkolu i w szkole ; Zajęcia plastyczne jako wstęp do nauki pisania ; Przykładowy rozkład materiału nauczania plastyki dla kl. I szkoły podstawowej ; Przykładowy rozkład materiału nauczania plastyki dla kl. II szkoły podstawowej ; Przykładowy rozkład materiału nauczania plastyki dla kl. III szkoły podstawowej.
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Zawiera: S. 3-32 : Kontakty z otoczeniem w realizacji zadań wychowania wstetycznego / Irena Dudzińska.
Zawiera: S. 33-47 : Twórczość plastyczna w wychowaniu estetycznym / J. Cybulska-Piskorek.
Zawiera: S. 48-83 : Rola umuzykalniania w wychowaniu estetycznym / D. Malko.
Zawiera: S. 84-105 : Charakterystyka i tendencje w literaturze dziecięcej XIX i XX wieku / H. Mystkowska.
Zawiera: S. 106-121 : Sposoby oceniania książek dla dzieci / H. Mystkowska.
Zawiera: S. 123-141 : Rozwój zainteresowań książką u dzieci 3-7 letnich / H. Mystkowska.
Zawiera: S. 142-172 : Korzystanie z książek w pracy przedszkola / I. Dudzińska.
Zawiera: S. 173-190 : Wybrane zagadnienia pracy z 6-latkami / I. Dudzińska.
Zawiera: S. 191-230 : Nauka czytania w przedszkolu / I. Dudzińska.
Zawiera: S. 231-244 : Organizacja pracy nauczyciela przedszkola / I. Dudzińska.
Zawiera: S. 245-254 : Współpraca nauczyciela z rodzicami / I. Dudzińska.
Zawiera: S. 255-288 : Wprowadzenie do zagadnień nauczania początkowego / R. Więckowski.
Estetyka pomieszczeń. Wyglad dzieci. Kontakty ze sztuką. Kultura współżycia. Sposoby rozwijania wrażliwości dzieci na piękno przyrody. Zbliżanie dzieci do różnych rodzajów sztuki. Sposoby rozwijania wrażliwości dzieci na estetykę wnętrza i otoczenia przedszkola. Wychowanie plastyczne - jeden z czynników wychowania estetycznego. Realizacja zadań wychowania estetycznego. Inspiracja twórczości plastycznej dziecka oraz integracja z innymi dziedzinami wychowania. Kształcące i wychowawcze funkcje muzyki. Struktura przedmiotu "muzyka". Możliwości percepcyjne i odtwórcze dzieci jako podstawa organizacji procesu umuzykalniania w poszczególnych grupach. Formy wychowania myzucznego. Słuchanie muzyki. Śpiew dzieci. Ruch przy muzyce. Muzykowanie. Twórczość dziecięca. Formy plastyczno-muzyczne. Audycje radiowe. Praca w grupach łączonych. Organizacja pracy. Twórczość pisarska w okresie 1823-1914. Wybrane problemy literatury dziecięcej w Polsce Niepodległej. Analiza wartości artystycznych. Analiza wartości wychowawczych. Analiza wartości poznawczych. Zainteresowanie ilustracją. Rola żywego słowa w rozwijaniu zaintesowań tekstem. Zainteresowanie utworami budzącymi poczucie humoru. Dobór książek do pracy z dziećmi. Sposoby korzystania z książek. Biblioteczka dziecięca. Dojrzałość szkolna. Przygotowanie do roli ucznia. Współpraca ze szkołą. Warunki efektywnego kształtowania umiejętności czytania. Proces kształtowania umiejętności czytania. Przygotowanie nauczycieli do pracy. Współpraca nauczycielek w oddziale. Kontakty indywidualne z rodzicami. Zajęcia otwarte. Naukowe podstawy nauczania początkowego. Zadania dydaktyczno-wychowawcze. Kryteria doboru i układu treści początkowego kształecnia uczniów. Integracja czy przedmiotowość nauczania początkowego. Konstrukcja programów. Metody nauczania. Formy organizacyjne pracy uczniów. Środki dydaktyczne, ich rodzaje i rola w nauczaniu początkowym.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Symbol UKD: 373.2(438)"18/19"
Bibliogr. s. 217-223.
Zawiera: Główne kierunki polityki caratu wobec szkolnictwa elementarnego w Królestwie Polskim w latach 1864-1914 ; Sytuacja społeczno-polityczna w Królestwie po upadku powstania styczniowego ; Milutinowski program reformy szkolnictwa elementarnego ; Nauczyciel szkoły elementarnej w Królestwie po upadku powstania styczniowego ; Główne kierunki polityki caratu wobec szkoły elementarnej w latach 1867-1905 ; Polityka caratu na polu szkolnictwa elementarnego w ONW w latach 1907-1914.
Zawiera: Rządowa szkoła elementarna w Królestwie Polskim. Podstawy materialne: podstawy finansowe i sytuacja materialna, strajk szkolny a fundusze rządowych szkół elementarnych, działki szkolne w Królestwie Polskim jako źródło dochodu rządowych szkół elementarnych, warunki lokalowe, wyposażenie w meble i sprzęty, podstawy materialne szkółek wyznaniowych.
Zawiera: Nauczyciele szkół elementarnych w Królestwie Polskim: rządowe zakłady kształcenia, cerkiewno-parafialne szkoły nauczycielskie (1892-1915), wakacyjne kursy dokształcające dla nauczycieli szkół elementarnych, egzaminy kwalifikacyjne jako forma uzupełniania kadr nauczycielskich, pochodzenie społęczne i wykształcenie kadr nauczycielskich, warunki bytowe naucycieli, poczynania organizacyjne caratu w zakresie kształcenia nauczycieli w lattach 1913-1914.
Zawiera: Nauczanie i wychowanie w szkołach elementarnych w Królestwie Polskim: program nauczania jedno- i dwuklasowej szkoły elementarnej oraz jego modyfikacje w latach 1864-1914, metoda nauczania początkowego w szkołach elementarnych ONW, zaopatrzenie rządowych szkół elementarnych w pomoce naukowe i podręczniki, stan nauczania i wychowania w rządowych szkołach elementarnych ONW w opinii naczelników dyrekcji i inspektorów szkół ludowych, uczniowie i uczennice rządowych szkół elementarnych, nauczanie i uczniowie w szkołach cerkiewno-parafialnych i gramoty.
Zawiera: Rozwój tajnego ruchu oświatowego w Królestwie Polskim: przesłanki rozwoju tajnego ruchu oświatowego, próby integracji tajnego ruchu oświatowego w Królestwie POlskim w latach 1875-1905, rozwój tajnego nauczania w latach 1905-1914, statystyka tajnych szkółek w Królestwie Polskim.
Zawiera: Prywatne szkoły elementarne w Królestwie Polskim: podstawy prawne działalności prywatnych szkół elementarnych w ONW w latach 1864-1914, sieć szkolnictwa prywatnego w ONW w latach 1864-1905, prywatna szkoła elementarna w Królestwie Polskim w latach 1905-1914.
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Nauczyciela)
Zawiera: CAŁOŚCIOWOŚĆ PROCESU EDUKACJI: Całościowość w naukach pedagogicznych (Całość i część w poznaniu naukowym, Całościowość systemowa w pedagogice, Rodzaje całości w pedagogice), Całościowość w dydaktyce i teorii wychowania (Całości treściowe w nauczaniu, Nauczanie problemowo-kompleksowe, Całościowość systemowa w teorii wychowania), Całościowość kompleksowa a systemowa w pedagogice przedszkolnej (Istota kompleskowości a systemowości w wychowaniu przedszkolnym, Cele i zasady planowania zajęć na tematy systemowe w przedszkolu, Treści i metody, formy i warunki zajęć w przedszkolu na tematy systemowe).
Zawiera: CAŁOŚCIOWOŚĆ SYSTEMOWA EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ: Treści i cele całościowości edukacji początkowej (Programy nauczania początkowego, Całościowość doboru i układu treści edukacji wczesnoszkolnej, Cele całościowej edukacji uczniów w kl. I-III), Istota i odmiany całościowej edukacji w kl. I-III (Specyfika całościowej edukacji wczesnoszkolnej, Rodzaje i składniki całościowej edukacji wczesnoszkolnej, Funkcje nauczycieli w całościowej edukacji wczesnoszkolnej), Metodyka całościowej edukacji wczesnoszkolnej (Zasady całościowej edukacji wczesnoszkolnej, Formy organizacji całościowej edukacji wczesnoszkolnej, Metody i środki edukacji całościowej w kl. I-III).
Zawiera: SCENARIUSZE LEKCJI CAŁOŚCIOWYCH W KLASACH I-III: Kształtowanie umiejętności czytania uczniów klasy I na tematy całościowe lekcji "Moja rodzina i moje w niej miejsce" (Konspekty lekcji pt. "Nasz dom", Pracujemy wspólnie", "Spotkania rodzinne"), Zastosowanie znaku graficznego w nauczaniu matematyki uczniów klasy II na tematy całościowe lekcji "Jesteśmy organizatorami uroczystości szkolnych" (Scenariusze lekcji całościowych pt. "Przygotowujemy apele", "Bawimy się razem", "Święta naszych bliskich"), Metodyka pracy z uczniami zdolnymi klasy III na tematy całościowe lekcji pt. "Jestem dobrym uczniem i kolegą" (Tematyka zintegrowanych lekcji pt. "Jestem dobrym uczniem", "Jestem dobrym kolegą", "Nasze zainteresowania").
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 9-11 : Wychowanie i pedagogika wobec wyzwań przełomu cywilizacyjnego w Polsce / Roman Schulz.
Zawiera: S. 12-20 : Zmiany w programie dydaktyki / Józef Półturzycki, Eugenia Anna Wesołowska.
Zawiera: S. 23-35 : Ontologiczne i metodologiczne przemiany w polskiej dydaktyce współczesnej / Władysław P. Zaczyński.
Zawiera: S. 36-49 : Tradycje i współczesne przemiany dydaktyki / Tadeusz Lewowicki.
Zawiera: S. 50-64 : Myślenie o metadydaktyce jako droga "unowocześnienia" dydaktyki ogólnej / Joanna Rutkowiak.
Zawiera: S. 65-73 : Rola pedagogiki porównawczej w modernizacji dydaktyki / Eugenia Anna Wesołowska.
Zawiera: S. 74-81 : Komunikacja jako problem badawczy dydaktyki / Barbara Makles.
Zawiera: S. 82-92 : O systemowy paradygmat w dydaktyce / Józef Półturzycki.
Zawiera: S. 93-103 : Szanse stosowania teorii systemów w dydaktyce / Krystyna Duraj-Nowakowa.
Zawiera: S. 104-120 : Dydaktyka uczestnicząca w kształtowaniu warunków społeczeństwa demokratycznego / Kazimierz Denek.
Zawiera: S. 123-129 : Zasada podmiotowości w procesie nauczania / Teresa Kukołowicz.
Zawiera: S. 130-137 : Filozoficzne odniesienia dydaktyki / Zofia Matulka.
Zawiera: S. 138-144 : Aksjologiczne aspekty procesu kształcenia / Monika Kardaczyńska.
Zawiera: S. 145-152 : Proces nauczania szkolnego i jego zagrożenia "ideologiczne" / X. Marian Nowak.
Zawiera: S. 155-160 : Animacja pedagogiczna - nowa specjalność w kształceniu pedagogów (zarys koncepcji programowo-organizacyjnej) / Roman Schulz.
Zawiera: S. 161-175 : O nowy model kontaktu nauczyciela z uczniem / Jan Kłosowski.
Zawiera: S. 176-181 : Teoria i praktyka w kształceniu nauczycieli nauczania początkowego / Barbara Murawska, Elżbieta Putkiewicz, Małgorzata Żytko.
Zawiera: S. 182-185 : Kadra dydaktyczna dla przyszłości (z badań prowadzonych w WSOWRiA) / Jan Majkut.
Zawiera: S. 189-195 : Przemiany w treściach kształcenia / Eugeniusz Kameduła.
Zawiera: S. 196-200 : Oczekiwania zmian programu pedagogiki na kierunkach nauczycielskich / Paweł Prusak.
Zawiera: S. 201-205 : Potrzeby zmian w realizacji programu dydaktyki ogólnej - w opinii studentów WSP w Zielonej Górze / Grażyna Miłkowska-Olejniczak.
Zawiera: S. 206-214 : Wykorzystanie komputera w czynnościach organizujących pracę dydaktyczną nauczyciela / Bronisław Siemieniecki, Jerzy Świątek.
Zawiera: S. 215-220 : Komputer jako obiekt i narzędzie w procesie kształcenia / Stefan M. Kwiatkowski.
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "Dyslexia and literacy : theory and practice" 2002.
Bibliogr. s. 483-522.
Zawiera: Dysleksja oraz umiejętność czytania i pisania. Podstawowe zagadnienia ; Neurobiologia dysleksji ; Rozwiązywanie paradoksów dysleksji ; Hipoteza reprezentacji fonologicznych jako sposób rozumieniadysleksji: od teorii do praktyki ; Procesy wzrokowe ; Model równowagi półkulowej i dysleksja.
Zawiera: Dysleksja: funkcje poznawcze oraz ich wpływ na umiejętność czytania i pisania ; Standardy dotyczące umiejętności czytania i pisania. Wyniki badań narodowych i międzynarodowych.
Zawiera: Ocena i planowanie nauczania oraz nauki ; Proces czytania. Rozwijanie tej umiejętności i konsekwencje dla nauczania ; Od diagnozy do interwencji. Stanowisko psychologii wychowawczej.
Zawiera: Dzieci uczące się języka angielskiego jako języka dodatkowego ; Rola koordynatora wsparcia edukacyjnego: odpowiedź na wyzwania ; Różnorodność potrzeb edukacyjnych uczniów jako wyzwanie dla nauczyciela kształcenia początkowego.
Zawiera: Dysleksja a umiejętność czytania i pisania: wyzwania na poziomie szkoły średniej ; Indywidualne plany nauczania dla uczniów dyslektycznych.
Zawiera: Metody poznawcze w dysleksji: style uczenia się i umiejętność myślenia ; Myślenie w parach. Ustrukturyzowana interakcja z rówiesnikami, rodzicami i wolontariuszami ; Metapoznanie oraz procesy czytania i pisania.
Zawiera: Krytyczne podejście do tekstu i dostęp do leksykonu ; Zmienne definicje umiejętności czytania i pisania: konsekwencje dla pedagogii i badań naukowych.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 250-254.
Zawiera: Geneza i główne koncepcje pedagogiki porównawczej ; Uniwersalizacja osiągnięć praktyki wychowawczej ; Konfrontacja uwarunkowań procesów wychowawczych ; Kooperacja badań w zakresie problematyki pedagogicznej.
Zawiera: Stan i perspektywy pedagogiki porównawczej w systemie nauk ; Podstawowe założenia pedagogiki porównawczej ; Miejsce pedagogiki porównawczej w systemie dyscyplin pedagogicznych ; Funkcje pedagogiki porównawczej.
Zawiera: Metodologia pedagogiki porównawczej ; Fazy badań komparatystycznych ; Deskrypcja - opis zjawisk analizowanych porównawczo ; Interpretacja - tłumaczenie zjawisk analizowanych porównawczo ; Jukstapozycja - zestawienie informacji o zjawiskach róznych układów rzeczywistości ; Wartościowanie w pedagogice porównawczej.
Zawiera: Warunki i czynniki współczesnej edukacji na swiecie ; Pozaedukacyjne uwarunkowania reform edukacyjnych ; Obowiązek szkolny a przymus szkolny ; Stan i prognozy analfabetyzmu ; Kształcenie jednolite i zróznicowane ; Kształcenie na odległość.
Zawiera: Rozwój i przemiany edukacji w POlsce ; Ewolucja systemu edukacyjnego ; Struktura współczesnego systemu edukacyjnego ; Projekt prognozy edukacji szkolnej.
Zawiera: Stan i prognozy edukacji szkolnej na świecie ; Systemy szkolne wybranych państw rozwijających się: państwa Afryki - Tanzania, państwa Ameryki - Surinam, Meksyk, Australia, państwa Azji - Malezja, Tajlandia.
Zawiera: Systemy szkolne wybranych państw rozwiniętych: panstwa Europy - Austria, Belgia, Dania, Francja, Hiszpania, Holandia, Republika Federalna Niemiec, Szwajcaria, Szwecja, Wielka Brytania ; państwa Ameryki - Kanada, Stany Zjednoczone ; państwa Azji - Japonia.
Zawiera: Systemy szkolne wybranych państw byłego ustroju socjalistycznego: Albania, Bułgaria, Czechosłowacja, Jugosławia, Ruminia, Węgry, ZSRR.
Zawiera: Stan i prognozy podstawowych szczebli systemów szkolnych na świecie ; Przedszkole - stan obecny, kierunki i tendencje rozwoju, problemy otwarte ; Szkoła początkowa: cele i funkcje nauczania początkowego, treść nauczania, tendencje, prognozy i problemy otwarte ; Szkoła podstawowa: uwagi terminologiczne, cechy konstytutywne nauczania początkowego ; Szkoła średnia: funkcje i modekle szkoły.
Zawiera: Tendencje kształcenia zawodowego w świetle założeń UNESCO.
Zawiera: Rozważania nad przyszłością ewolucji struktury europejskich systemów szkolnych.
Zawiera: Zasadnicze tendencje rozwojowe systemów edukacyjnych na świecie.
Zawiera: Paradygmaty reform szkolnych na świecie - społeczeństwo bez szkoły, szkoła alternatywna, szkoła ustawicznie doskonalona.
Zawiera: Edukacja nauczycieli w wybranych państwach: ogólne przesłanki, systemy kształcenia, dokształcania i doskonalenia nauczycieli.
Zawiera: Zadania edukacyjne UNESCO.
Zawiera: Podstawowe informacje liczbowe o wybranych państwach ; Podstawowe wiadomości o krajach omówionych systemów szkolnych ; Terenowa struktura zarządzania w wybranych państwach ; Liczba analfabetów na świeci ; Analfabeci w wybranych krajach świata ; Wymiar godzin lekcyjnych przypadających na poszczególne przedmioty nauczania w klasach I-IX w wybranych państwach Europy.
Zawiera: Ćwiczenia z zastosowaniem tekstów.
Zawiera: Przedmiot pedagogiki porównawczej i jej struktura ; Cele uczenia się i nauczania pedagogiki porównawczej ; Tekst jako środek dydaktyczny ćwiczeń ; Literatura pedagogiki porównawczej ; Przykładowe pytania egzaminacyjne.
Zawiera: Mini słownik pedagogiki porównawczej.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 289-322.
Zawiera: S. 15-28 : Nowe wyzwania edukacji wczesnoszkolnej. Zwrot ku potencjałowi samorozwoju (Na jakiej zmianie paradygmatu w pojęciu edukacji wczesnoszkolnej się opieramy? Z jakim rozumieniem dziecka można spotkać się w edukacji wczesnoszkolnej, W czym leży istota sporu o indywidualność dziecka w edukacji wczesnoszkolnej? Jak podchodzić do indywidualności ucznia w edukacji wczesnoszkolnej)/ Hana Lukášowá.
Zawiera: S. 29-45 : Edukacja w klasach niższych - dyskursy, palące problemy i potrzeba zmiany (Postrzeganie jakości edukacji początkowej w dyskursie społecznym, Kierunki zmian w teorii i praktyce edukacji początkowej, "Kształcenie dla rozwoju" jako istota edukacji początkowej, Wsparcie rozwoju podmiotowości dziecka jako podstawowy cel edukacji wczesnoszkolnej) / Józefa Bałachowicz.
Zawiera: S. 46-59 : Kontestacja pedagogiki wczesnoszkolnej / Marzenna Magda-Adamowicz.
Zawiera: S. 60-75 : Dziecko a świat zawodowy, czyli o nieobecnym polu eksploracji w pedagogice dziecka ( W poszukiwaniu teorii rozwoju zawodowego na etapie dzieciństwa, Selektywne tezy z badań empirycznych dzieciństwa w rozwoju zawodowym, Zadania edukacyjnej praktyki pracy z dzieckiem) / Magdalena Piorunek.
Zawiera: S. 76-87 : Szkoła - nowe przestrzenie edukacyjne (Uczenie się jako kategoria zmiany, Przestrzeń i środowisko edukacyjne stymulatorem zmiany, Nieodkryty potencjał środowiska edukacyjnego, Refleksje końcowe) / Jolanta Nowak.
Zawiera: S. 91-100 : Marzenia dzieci jako obraz wartości przejmowanych w socjalizacji / Krystyna Ferenz.
Zawiera: S. 101-115 : Kapitał społeczno-kulturowy i ekonomiczny rodziny z klasy średniej a kapitał edukacyjny dziecka w teorii Pierr'a Bourdieu (Wprowadzenie, Kapitał ekonomiczny, Kapitał społeczny, Kapitał kulturowy, Kapitał symboliczny a inne rodzaje kapitału, Kapitał a klasa społeczna, Kapitał edukacyjny) / Mirosława Nyczaj-Drąg.
Zawiera: S. 116-133 : Teoria nauczania rozwijającego w świetle badań szkoły Elkonin (Geneza teorii nauczania rozwijającego, Propozycje zmian w programach nauczania, Nauczanie rozwijające w świetle badań naukowych, Nauczanie rozwijające we współczesnej szkole rosyjskiej) / Anna Jurek.
Zawiera: S. 134-147 : Oblicza błędu jako kategorii pedagogicznej (Błąd błędowi nierówny, Rodzaje błędów, Między mniemaniem a wiedzą o znaczeniu błędów, Podejście do błędów z perspektywy teorii uczenia się) / Iwona Kopaczyńska.
Zawiera: S. 148-161 : Edukacja dla mądrości - perspektywa teoretyczna i praktyczna (Mądrość życiowa w koncepcjach psychopedagogicznych, Potrzeba działań w obszarze edukacji dla mądrości) / Elżbieta Płóciennik.
Zawiera: S. 162-170 : Edukacja domowa jako alternatywna do nauczania szkolnego (Edukatorzy domowi - różne rodziny, różne doświadczenia, Pozytywne i negatywne strony edukacji domowej) / Agnieszka Frankowska.
Zawiera: S. 173-189 : Dyrektorzy o edukacji początkowej w szkołach wielkomiejskich (Szkoły z wynikami poniżej średniej, Szkoły z wynikami powyżej średniej, Oczekiwania wobec trzecioklasistów, nauczycieli klas I-III oraz nauczycieli klas IV, Szkoła to my - dyrektor integrujący nauczycieli, uczniów, rodziców i lokalne środowisko - demokratyczne zarządzanie, Szkoła to ja - dyrektor zachowujący dystans i hierarchię stosunków wewnątrz szkoły) / Małgorzata Żytko.
Zawiera: S. 190-201 : The values and the concept quality of school life of pupils elementary and secondary schools / Tatiána Göbelová.
Zawiera: S. 202-214 : Fazy procesu konfliktowego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (Procesualny model konfliktu D.R. Petersona a właściwości procesu konfliktowego dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych, Faza początkowa wchodzenia w konflikt, Faza środkowa konfliktu, Faza końcowa konfliktu, Słowo zakończenia) / Małgorzata Cywińska.
Zawiera: S. 215-227 : Portret nauczyciela własnej edukacji kredka malowany(Nauczyciel wczesnej edukacji, Obraz nauczyciela kredką malowany - komunikat z badań) / Iwona Konopnicka.
Zawiera: S. 228-241 : Udział szkoły w rozwoju czytelnictwa u dzieci w wieku przedszkolnym / Ivana Gejgušová.
Zawiera: S. 242-256 : Pomiar matematycznych umiejętności twórczych dzieci (Podstawowe informacje o pomiarach OBUT 2011 i monitoringu, Monitoring a egzaminy zewnętrzne, Pomiar OBUT a inne egzaminy zewnętrzne i monitoring, Zakres badanych umiejętności oraz wiedzy w badaniach, Diagnoza zdolności twórczych dzieci w OBUT 2011 i w monitoringu) / Marek Piotrowski.
Zawiera: S. 257-272 : Postawy rodzicielskie a formy pomocy dziecku (Postawy rodziców wobec dziecka, Style życia w rodzinie, Status dziecka w rodzinie, Wyniki empirycznych badań własnych, Wnioski) / Leokadia Wiatrowska.
Zawiera: S. 273-288 : Nadopiekuńczość w rozumieniu rodziców dzieci w wieku wczesnoszkolnym (Nadopiekuńczość jako postawa wychowawcza, Rozumienie nadopiekuńczości przez rodziców dzieci w wieku wczesnoszkolnym, Symptomy i ocena nadopiekuńczości w opinii rodziców, Tendencje rodziców do stosowania postawy nadopiekuńczej wobec dzieci) / Sabina Koczoń-Żurek.
Publikacja zawiera teksty specjalistów zajmujących się pedagogiką wczesnoszkolną, badających problematykę edukacji dzieci rozpoczynających naukę w szkole. Praca składa się z sześciu części podejmujących zagadnienia teoretyczne i odnoszące się do praktyki, nawiązujące do zmieniających się kontekstów społecznych.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. po rozdz.
Zawiera: Część I: Idee - założenia - strategie. Język - myślenie - uczenie się, co z tej triady wynika dla edukacji? ; O Lwie Wygotskim i znaczeniu jego odkryć dla edukacji ; Od transmisji wiedzy do kominikacyjnego modelu nauczania ; Refleksyjność - centrum edukacyjnego działania w warunkach zmiany.
Zawiera: Część II: Doświadczenia, rozwiązania, propozycje ; Język czynnikiem integrującym treści programowe w nauczaniu początkowym, projekt "sąsiedzi" ; Kontekst "Krótka historia" projektu ; Podstawy projektu ; Planowanie holistycznych zajęć międzyprogramowych ; "Sąsiedzi" w Poznaniu. Refleksje nad zajęciem studentów w szkole : Szkic modułu "Każdy nauczyciel nauczycielem języka" ; Konfiguracje komunikacyjnego modelu nauczania ; czynności przygotowawcze i decyzje wstępne ; "Co dwie głowy to nie jedna..." Zadania warsztatowe ; "Razem możemy to zrobić!" Uczenie się w małych grupach - ćwiczenia doskonalące warsztat nauczyciela ; W tajemniczym ogrodzie" poezji (propozycja warsztatowa) : W świecie dramy ; Istota dramy ; Cele dramy, czyli o tym, co można osiągnąć ; Techniki dramy, czyli o tym jak działać ; Obszary dramy, czyli na co zwrócić uwagę ; Scenariusze dramowe.
Zawiera: Część III. Studiowanie praktyki. Całościowe i międzyprzedmiotowe projekty edukacyjne ; Koncepcja hoslistycznej edukacji w pedagogicznym obszarze studiów nauczycielskich w UAM ; Europejskie tendencje w kształceniu nauczycieli ; Kogo i jak edukujemy ; Holistyczne uczenie się w pedagogice Gestalt ; Drama - dramat metoda uniwersalna ; Od znanego ku nieznanemu, czyli nauka w małych grupach.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Dlaczego dzieci uczą się matematyki.
Zawiera: Początki myślenia matematycznego u dziecka.
Zawiera: Matematyka w przedszkolu.
Zawiera: Rozwijanie aktywności matematycznej dziecka.
Zawiera: Cele kształcenia matematycznego w edukacji wczesnoszkolnej.
Zawiera: Planowanie procesu nauczania-uczenia się matematyki w klasach początkowych (scenariusz - konspekt).
Zawiera: Kształtowanie wybranych zagadnień matematycznych: Orientacja w przestrzeni, Ksztaltowanie pojęc zbioru, Liczby naturalne, Działania na liczbach naturalnych, Rozwiązywanie równań i nierówności, Zadania tekstowe i sposoby ich rozwiązywania, Kształtowanie pojęć i umiejętności geometrycznych, Umiejętności praktyczne w kształceniu matematycznym.
Zawiera: Praca domowa z matematyki ucznia klas początkowych.
Zawiera: Sprawozdanie i ocenianie osiągnięć szkolnych. Ocena opisowa osiągnięć matematycznych.
Zawiera: Przyczyny niepowodzeń w uczeniu się matematyki, czyli dlaczego dzieci nie lubią matematyki.
Zawiera: Repetytorium z podstaw matematyki: Pojęcie zbioru, Klasyfikacja zbiorów, Działania na zbiorach, Pojęcie relacji i odwzorowywania zbiorów, Podstawy arytmetyki, Podstawowe pojęcia geometryczne.
Zawiera: Środki dydaktyczne do elementarnej edukacji matematycznej.
Zawiera: Zagadnienia do samokontroli.
Zawiera: Konspekty do zajęć w klasie I: "Monografia liczby 6", "Monografia liczby 7", Konspekty do zajęć w klasie II: "Porównanie różnicowe i ilorazowe", Konspekt do zajęć w klasie III: "Obliczamy obwody"; Podstawę programową wychowania przedszkolnego, Podstawę programową kształcenia ogólnego w klasach I-III (fragmenty).
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 6-33 : Zabawa / Stanisława Lipina.
Zawiera: S. 34-62 : Zajęcia / Irena Dudzińska.
Zawiera: S. 63-92 : Praca dzieci / Stanisława Lipina.
Zawiera: S. 93-129 : Uroczystości w przedszkolu / Irena Dudzińska.
Zawiera: S. 132-160 : Wychowanie zdrowotne / Kazimiera Wlaźnik.
Zawiera: S. 162-168 : Znajomość zespołu dziecięcego podstawą wychowania społeczno-moralnego / Irena Dudzińska.
Zawiera: S. 169-192 : Kształtowanie postawy dziecka jako członka zbiorowości przedszkolnej / Irena Dudzińska.
Zawiera: S. 193-210 : Kształtowanie postawy dziecka jako członka środowiska pozaprzedszkolnego / Irena Dudzińska.
Zawiera: S. 211-219 : Kary i nagrody w wychowaniu przedszkolnym / Irena Dudzińska.
Zawiera: S. 220-226 : Przykłady realizacji wybranych zagadnień z wychowania społeczno-moralnego / Irena Dudzińska.
Zawiera: S. 228-242 : Zaznajamianie dzieci z otoczeniem społecznym i techniką / Irena Dudzińska.
Zawiera: S. 243-266 : Zaznajamianie dzieci z otoczeniem przyrodniczym / Roch Roszczak.
Zawiera: S. 267-287 : Aktywizowanie myślenia dzieci / Stanisława Lipina.
Zawiera: S. 288-314 : Kształtowanie pojęć matematycznych / Maria Fiedler.
Zawiera: S. 315-330 : Kształcenie komunikatywnej mowy dziecka / Halina Mystkowska.
Zawiera: S. 331-339 : Rozmowa jako sposób uściślania i wzbogacania wiadomości dzieci / Halina Mystkowska.
Zawiera: S. 342-357 : Metody wychowania estetycznego w przedszkolu / Stanisława Lipina.
Zawiera: S. 358-369 : Twórczość plastyczna w wychowaniu estetycznym / J. Cybulska.
Zawiera: S. 370-394 : Rola umuzykalniania w wychowaniu estetycznym / D. Malko.
Zawiera: S. 396-409 : Charakterystyczne tendencje w literaturze dziecięcej XIX i XX wieku / Halina Mystkowska.
Zawiera: S. 410-422 : Sposoby oceniania książek dla dzieci / Halina Mystkowska.
Zawiera: S. 422-435 : Rozwój zainteresowań książką u dzieci 3-7-letnich / Halina Mystkowska.
Zawiera: S. 436-455 : Korzystanie z książek w pracy przedszkolnej / Irena Dudzińska.
Zawiera: S. 458-469 : Przygotowanie dzieci do nauki w szkole / Irena Dudzińska.
Zawiera: S. 470-496 : Kierowanie procesem wychowawczo-dydaktycznym przez dyrektora placówki / Irena Dudzińska.
Zawiera: S. 517-526 : Organizacja pracy nauczyciela przedszkola / Irena Dudzińska.
Zawiera: S. 527-532 : Współpraca nauczyciela z rodzicami / Irena Dudzińska.
Zawiera: S. 533-554 : Wprowadzenie do zagadnień nauczania początkowego / Ryszard Więckowski.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Centralny Program Badań Podstawowych 08.17
Zawiera: Oświata i wychowanie wobec zmian społecznych i cywilizacyjnych / Janusz Gęsicki.
Zawiera: Działalność szkół - Teoretyczne podstawy innowacji i kierunki optymalizacji kształcenia, wychowania i opieki / Daniela Rusakowska.
Zawiera: Działalność szkół - Ogólnopolskie badania osiągnięć uczniów, nauczycieli i szkół / Ewa Adamczyk.
Zawiera: Działalność szkół - Innowacje i eksperymenty / Daniela Rusakowska.
Zawiera: Alternatywna i globalna koncepcja edukacji w Szkole Przyszłości / Daniela Rusakowska.
Zawiera: Działalność szkół - Współczesne problemy rozwoju oświaty zawodowej i oświaty dorosłych / Janusz Gęsicki.
Zawiera: Działalność szkół - Funkcjonowanie i efektywność wychowania przedszkolnego w Polsce / Ewa Adamczyk.
Zawiera: Działalność szkół - Funkcjonowanie, kierunki rozwoju i optymalizacja systemu nauczania początkowego w Polsce / Ewa Adamczyk.
Zawiera: Działalność szkół - Badania nad jakością i zakresem treści kształcenia i wychowania zawartych w nowych programach nauczania wdrożonych do praktyki w szkołąch podstawowych (kl. IV-VIII) / Ewa Adamczyk.
Zawiera: Funkcjonowanie edukacji równoległej w polskim systemie oświaty i wychowania / Daniela Rusakowska.
Zawiera: Nauczyciel - kształcenie, dokształcanie i doskonalenie / Janusz Gęsicki.
Zawiera: Uwarunkowania systemu oświaty - Uwarunkowania organizacji i osiągnięć szkolnictwa / Jerzy Niemiec.
Zawiera: Wybrane problemy edukacji młodzieży / Jerzy Niemiec.
Zawiera: Wartość badań nad kondycją i prognozą edukacji (w pracach CPBP 08.17) / Jerzy Niemiec.
Zawiera: Sytuacja ucznia w szkole / Janusz Gęsicki.
Zawiera: Suplement do zakończonych w 1990 roku prac badawczych CPBP 08.17 / Jerzy Niemiec.
Zawiera: Struktura organizacyjna Centralnego Programu Badań Podstawowych 08.17
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Pedagogiczne Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego Jana Kochanowskiego = Pedagogical Studies of the Jan Kochanowski University of Humanities and Sciences, ISSN 1899-3370 ; t. 18)
Zawiera: S. 15-29 : Od niechęci wobec dziecięcej samodzielności myślenia do przekazu fikcji społecznej, czyli edukacja dla niekompetencji / Dorota Klus-Stańska.
Zawiera: S. 31-48 : O wymierności pracy nauczyciela / Bogusław Śliwierski.
Zawiera: S. 49-59 : Szczęśliwe dzieciństwo a szkoła / Zdzisław Ratajek.
Zawiera: S. 61-74 : Rozwój psychofizyczny dzieci w okresie późnego dzieciństwa / Anna Stawecka.
Zawiera: S. 79-107 : Istota procesu czytania z perspektywy psycholingwistycznej i pedagogicznej / Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 109-118 : Czytanie i pisanie w edukacji elementarnej - kontekst rozwojowy / Irena Adamek.
Zawiera: S. 119-143 : W poszukiwaniu najlepszej strategii nauki czytania / Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 145-158 : Ujęcie programowe zakresu kompetencji dzieci przedszkolnych do nauki czytania / Małgorzata Kwaśniewska.
Zawiera: S. 159-172 : Jak przygotować uczniów do czytania nowego tekstu / Piotr Zbróg.
Zawiera: S. 173-186 : Ramy tekstowe w procesie formowania aktywnego czytelnika / Piotr Zbróg.
Zawiera: S. 187-204 : Holistyczne nauczanie języka obcego dzieci poprzez wykorzystanie bajek i opowiadań po angielsku / Agnieszka Szplit.
Zawiera: S. 205-220 : Teoretyczne aspekty lektury tekstów typu matematycznego w klasach początkowych / Gustaw Treliński.
Zawiera: S. 223-230 : Przegląd definicji dysleksji w świetle najnowszych badań / Ewa Boksa.
Zawiera: S. 231-241 : Dysleksja - problem wciąż nieznany? / Marta Korendo.
Zawiera: S. 243-263 : Psycholingwistyczna analiza procesu czytania z perspektywy nowego ujęcia mechanizmów dysleksji rozwojowej / Alicja Giermakowska.
Zawiera: S. 265-278 : Symultaniczno-sekwencyjna wczesna nauka czytania - skuteczna metoda stymulacji dzieci zagrożonych dysleksją / Jagoda Cieszyńska.
Zawiera: S. 279-284 : Rozwijanie umiejętności nauki czytania u dzieci z dysleksją rozwojową - model zajęć / Ewa Boksa.
Zawiera: S. 285-295 : Specyficzne trudności w czytaniu a wybrane twórcze metody nauczania / Aneta Jałowiecka.
Zawiera recencje następujących książek: "Kocham uczyć czytać. Poradnik dla rodziców i nauczycieli" Jagody Cieszyńskiej, "Czytamy sy-la-ba-mi" Wiesławy Żaby-Żabińskiej.
Miejsce wiedzy społecznej uczniów w edukacji początkowej. Źródła uczniowskiej wiedzy społecznej. Warunki tworzenia pogłębionej wiedzy społecznej przez uczniów. Samodzielne myślenie uczniów o społeczeństwie a przekaz nauczyciela. Nauczycielskie rozumienie kategorii "samodzielne myślenie uczniów" - komentarz z badań. Oferta przekazowa znaczeń społecznych w klasach początkowych. Niepokojące skutki początkowej edukacji społecznej. Pojęcie zagadnienia kondycji polskiego nauczyciela. "Szczęście dziecka", czyli w kręgu szczególnego egoizmu i zakłóconej racjonalności rodziców. O ważnych przesłanakach gotowości szkolnej dziecka. Definicja czytania. Czytanie jako propces fizyczno-fizjologiczno-psychologiczny. Czytanie ciche a czytanie głośne. Czytanie wyrazów. Czytanie tekstu, Rozumienie czytanego tekstu. Poziomy rozumienia czytanego tekstu. Diagnostyczność tekstów cichego czytania ze zrozumieniem. Aspekt krytyczno-twórczy czytania. Czytanie krytyczne. Czytanie twórcze. Uwagi o nauce pisania. Prawa rozwojowe mózgu a początki czytania w wieku przedszkolnym. Wczesna nauka czytania a rozwój dziecka. Świadomość językowa a wczesne czytanie. Implikacje pedagogiczne. Cele czytania a praktyka edukacyjna. Przygotowanie do czytania tekstu a cele czytelnika. Istota frontloadingu. Wybrane techniki przygotowania do czytania tekstu narracyjnego. Wykorzystania frontloadingu podczas omawiania tekstów popularnonaukowych. Istota ram tekstowych podczas czytania. Rodzaje ram tekstowych. Ramy tekstowe w praktyce szkolnej. Specyfika tekstów matematycznych. Spojrzenie na tekst podręcznika do matematyki z punktu widzenia procesów jego lektury. Tekst jako środek oddziaływania na ucznia. Co to jest dysleksja? Wczesne symptomy - na co zwrócić szczególną uwagę? Mity wokół dysleksji. Jak pomóc dziecku dyslektycznemu? Systemy reprezentacji w identyfikowaniu i rozpoznawaniu słów w ortografii alfabetycznej. Kody językowe. Kody fonologiczne. Kody semantyczne. Kody syntaktyczne (gramatyczne). System wzrokowy. Systemy motoryczne. Systemy poznawcze zaangażowane w czytanie oraz uczenie się tej czynności (Uwaga, Uczenie się asocjacyjne, Transfer międzymodalny i integracja międzyzmysłowa). Analiza wzorca i uczenie się reguł. Pamięć szeregowa (sekwencyjna). Zagrożenie dysleksją. Postulat diagnozy rozwojowej. Mózgowa organizacja funkcji językowych. Jak przetwarzają informacje dzieci zagrożone dysleksją? Dlaczego nie można nauczyć się czytać metodą analityczną (przez głoskowanie)? Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania. Dlaczego warto stymulować zdolności twórcze uczniów z dysleksją? (propozycje rozwiązań praktycznych).
Brak okładki
Książka
W koszyku
Pedagogika wczesnoszkolna / Ryszard Więckowski. - Wyd. 3 popr., uzup. i zaktual. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1998. - 339 s. ; 21 cm.
Zawiera: PEDAGOGIKA WCZESNOSZKOLNA JAKO NAUKA: Kontrowersje wokół nazwy, Rozwój pedagogiki wczesnoszkolnej jako nauki, Edukacja wczesnoszkolna, jej istota, podstawowe problemy, Przedmiot pedagogiki wczesnoszkolnej.
Zawiera: ORIENTACJE METODOLOGICZNE: Niektóre sposoby uprawiania pedagogiki wczesnoszkolnej, Źródła aktywności edukacyjnej dziecka, Filozoficzne źródła współczesnej pedagogiki wczesnoszkolnej.
Zawiera: PODSTAWY TEORETYCZNE EDUKACJI POCZĄTKOWEJ: Wieloznaczność pojęcia "teoria", Paradygmaty edukacyjne we współczesnej pedagogicze, Założenia teorii edukacji wczesnoszkolnej, Komunikacja werbalna i niewerbalna nauczycieli, Wartościowanie pracy pedagogicznej nauczyciela, Zagadnienie języka w pedagogice wczesnoszkolnej.
Zawiera: DOBÓR I UKŁAD TREŚCI KSZTAŁCENIA: Analiza podstawowych pojęć, Problematyka programu szkolnego w literaturze pedagogicznej, Program nauczania, jego istota oraz podstawowe funkcje, Kryteria doboru i układu treści kształcenia, Temat pracy pedagogicznej nauczyciela, Planowanie pracy pedagogicznej.
Zawiera: TREŚCI KSZTAŁCENIA: Edukacja polonistyczna, Edukacja matematyczna, Edukacja środowiskowa, Edukacja plastyczna, Edukacja muzyczna, Edukacja techniczna, Edukacja zdrowotna.
Zawiera: ZAGADNIENIE PRACY WYCHOWAWCZEJ.
Zawiera: METODY WSPIERANIA AKTYWNOŚCI EDUKACYJNEJ DZIECKA: Pojęcie metody, Klasyfikacja metod, Przykłady wykorzystania metod informacyjnych, Przykłady wykorzystania metod heurystycznych.
Zawiera: FORMY ORGANIZACYJNE AKTYWNOŚCI DZIECI: Pojęcie organizacji i formy organizacyjnej, Klasyfikacja form organizacyjnych nauczania i aktywności dzieci, Walory edukacyjne aktywności indywidualnej i zbiorowej, Funkcje edukacyjne aktywności grupowej, Organizacja aktywności zróżnicowanej dzieci, Nauczanie zróżnicowane, jego istota, sposoby urzeczywistniania, Organizacja edukacji wczesnoszkolnej.
Zawiera: MIEJSCE I ROLA ŚRODKÓW DYDAKTYCZNYCH W INICJOWANIU CZYNNOŚCI UCZENIA SIĘ DZIECI: Pojęcia i klasyfikacja środków dydaktycznych, Miejsce środków dydaktycznych w edukacji wczesnoszkolnej, Funkcja środków technicznych w edukacji, Znaczenie środków konwencjonalnych.
Zawiera: DRAMA W EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ.
Zawiera: WSPÓŁCZESNE DYLEMATY SYSTEMU EDUKACYJNEGO.
Idee Oświecenia. Działalność KEN. System Bella-Lancastra. Teoretyczne podstawy edukacji początkowej sformułowane przez Henryka Pestalozziego. Metoda ośrodków zainteresowań Owidiusza Decroly'ego. Nauczanie łączne Karola Linkego. Nauczanie przedmiotowo-systematyczne w ujęciu Marii Montessori. Koncepcja pedagogiczna Celestyna Freineta. Prace Jana Władysława Dawida. Ewaryst Estkowski i jego poglądy. "Metodyka pierwszych lat nauczania" Ludwiki Jeleńskiej. Elementarz Mariana Falskiego. Prace i działalność pedagogiczna: Jana Zborowskiego, Zofii Cydzik, Józefy Rytlowej, Janiny Malendowicz, Janiny i Antoniego Maćkowiaków, Huberta Kien'a, Haliny Baczyńskiej, Jana Kulpy, Tadeusza Wróbla, Feliksa Przyłubskiego, Jadwigi Walczyny. Sposoby uprawiania pedagogiki wczesnoszkolnej: podejście doświadczalne, informacyjno-popularyzatorskie, konkretyzacyjne, metodologiczne podejście czynnikowe, funkcjonalne, metodologiczne podejście zaksjomatyzowane. "Wizerunek behawioralny człowieka". Koncepcje ujmujące jednostkę ludzką w kategoriach dynamicznych. Koncepcje poznawcze. Transgresja. Teteistyczna koncepcja człowieka, Naturalistyczna koncepcja człowieka. Marksistowska koncepcja człowika. Egzystencjalna koncepcja człowieka. Ateistyczny kierunek myślenia egzystencjalizmu. Odmiana teteistyczna egzystencjalistycznej koncepcji człowieka. Psychoanalityczno-humanistyczna koncepcja człowieka Ericha Fromma. Personalistyczna koncepcja człowieka. Fenomenologiczna koncepcja człowieka. Paradygmat. Paradygmaty organizacyjne, metodologiczne, edukacyjne. Pojęcie "okazji edukacyjnej". Pedagogiczne podejście sytuacyjne. Teoria doboru i układu treści kształcenia Hansa Scheurela. Nauczanie egzemplaryczne. Koncepcja doboru i układu treści oparta na filozofii pragmatyzmu. Poglądy dotyczące konstruowania programów szkolnych Jerome'a S. Bruner'a, KOnstantego Lecha, Wincentego Okonia, Bogdana Suchodolskiego, Tadeusza Tomaszewskiego. Czym jest konspekt lekcji? Formalna struktura konspektu lekcji. Czytanie według Evy Malmquisty. Elementy umiejętności czytania. Zależność między techniką czytania a rozumieniem czytanego tekstu. Cechy tzw. dobrego czytania. Metody nauki czytania: analityczno-syntetyczne o charakterze wzrokowym, analityczno-syntetyczne o charakterze fonetycznym, analityczno-syntetyczno o charakterze funkcjonalnym. Koncepcja elementarza Romany Miller, Marii Rostkowskiej, Ewy i Feliksa Przyłubskich, Anny Czochry i Ireny Tarkowskiej. Nauka pisania wedłg T. Wróbla. Elementy składające się na czynność pisania: element psychologiczny, uwarunkowania fizjologiczne, element motoryczny. Kryteria poprawności pisma dziecka. Rozwijanie podstawowych funkcji języka (semantycznej, reprezentatywnej, komunikatywnej, niestematycznej, impresywnej, ekspresyjnej). Wzbogacanie aktywnego słownika uczniów. Ćwiczenia słownikowe, składniowe. Rozumienie czytanego tekstu. Techniki analizy tekstu literackiego. Formy pracy zmierzające do kształtowania rozumienia czytanego tekstu. Edukacja muzyczna oparta na systemie wychowania muzycznego Emila Jaquesa-Dalcroze'a, Karola Orffa, Zoltana Kodaly'a. Jak tworzy się system wartości dziecka? Idee Hubertusa von Schoenbecka. Termin antypedagogika. Filozofia Rudolfa steinera. Teoria J. Gibba oraz Berniego Neville'go. Osiągnięcia edukacyjne. Oceny opisowe. Metody informacyjne i heurystyczne. Praca szkolna i pozaszkolna. Koncepcja tzw. nauczania zróżnicowanego. Środki dydaktyczne: słuchowe, wzrokowe, wzrokowo-słuchowe, funkcja podręcznika.
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 16-29 : Właściwości dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym a uczenie się czytania i pisania (Doświadczenie dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym, Procesy emocjonalno-motywacyjne oraz orientacyjno-poznawcze, Poziom rozwoju mowy dzieci na przełomie wieku przedszkolnego i młodszego szkolnego) / Anna Brzezińska.
Zawiera: S. 30-50 : Gotowość do czytania i pisania i jej rozwój w wieku przedszkolnym / Anna Brzezińska.
Zawiera: S. 51-56 : Założenia i treści dotyczące przygotowywania dzieci do nauki czytania i pisania w przedszkolu / Maria Burtowy.
Zawiera: S. 57-64 : Analiza treści programowych przewidzianych do realizacji w grupie dzieci 6-letnich w zakresie elementarnej nauki czytania oraz przygotowania do pisania / Maria Burtowy.
Zawiera: S. 65-82 : Ciągłość procesu wychowawczo-dydaktycznego na poziomie wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego w zakresie nauki czytania i pisania (Psychopedagogiczne podstawy ciągłości procesu wychowawczo-dydaktycznego na poziomie wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego, Elementarna nauka czytania i pisania na poziomie wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego w kontekście ciągłości procesu wychowawczo-dydaktycznego, Etapy działań wychowawczo-dydaktycznych w zakresie przygotowania dziecka w wieku przedszkolnym do nauki czytania i pisania) / Maria Burtowy.
Zawiera: S. 83-93 : Kształtowanie i doskonalenie umiejętności czytania i pisania w klasach I-III (Zasady kształtowania umiejętności czytania i pisania - rola nauczyciela, Cele kształcenia w zakresie techniki czytania i pisania, Cele kształcenia w zakresie umiejętności czytania ze zrozumieniem, Cele kształcenia w zakresie umiejętności czytania krytycznego i twórczego) / Anna Brzezińska.
Zawiera: S. 94-145 : Z badań nad rozwojem i kształtowaniem gotowości oraz umiejętności czytania i pisania u dzieci (Formy ekspresji u dzieci w wieku 3-6 lat, Problemy i metody badań, Wyniki, Formy ekspresji werbalnej i niewerbalnej u dzieci w wieku przedszkolnym, Właściwości ekspresji werbalnej dzieci 3-6 lat, Załączniki) / Anna Brzezińska et al.
Zawiera: S. 146-171 : Poziom i struktura gotowości do czytania i pisania u dzieci 4-7-letnich (Wiek dziecka i pochodzenie środowiskowe jako czynniki różnicujące poziom gotowości do czytania i pisania, Poziom gotowości do czytania i pisania w badanych grupach wiekowych, Zakres różnic intragrupowych, Struktura gotowości do czytania i pisania u dzieci 4-7-letnich) / Anna Brzezińska.
Zawiera: S. 172-196 : Rozwijanie gotowości do czytania i pisania u dzieci 6-letnich / Anna Brzezińska et al.
Zawiera: S. 197-227 : Przygotowanie do czytania i pisania dzieci 6- i 7-letnich objętych różnymi formami opieki przedszkolnej w środowisku miejskim i wiejskim / Anna Brzezińska et al.
Zawiera: S. 228-260 : Rozwijanie ekspresji werbalnej u uczniów klasy II i jej wpływ na poziom osiągnięć szkolnych / Anna Brzezińska et al.
Zawiera: S. 261-292 : Doskonalenie umiejętności czytania u uczniów klasy II / Anna Brzezińska, Mirosława Ziółkowska.
Zawiera: S. 293-307 : Twórcza ekspresja werbalna w obrębie mowy a poziom opanowania umiejętności czytania i pisania u uczniów klas I-III / Anna Brzezińska et al.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Zawiera: S. 17-25 : O reformie wczesnoszkolnej po pięciu latach / Zdzisław Ratajek.
Zawiera: S. 27-33 : Reforma systemu edukacji w świetle dokumentów edukacyjnych Unii Europejskiej / Marzena Pękowska.
Zawiera: S. 35-45 : Programy jako jeden z czynników powodzenia reformy edukacji wczesnoszkolnej / Maria Jakowicka.
Zawiera: S. 47-59 : Stymulowanie aktywności - przeciwdziałanie bezradności matematycznej ucznia / Gustaw Treliński.
Zawiera: S. 61-71 : Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna - retrospektywny przegląd różnych koncepcji / Lidia Pawelec.
Zawiera: S. 73-78 : Nauczyciele o programach do kształcenia zintegrowanego i ich obudowie / Anna Struzik.
Zawiera: S. 79-83 : Podręczniki w zreformowanej edukacji wczesnoszkolnej / Małgorzata Drost.
Zawiera: S. 85-93 : Wybrane założenia Podstawy programowej a praktyka szkolna / Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 95-102 : Poziom wiedzy ekologicznej uczniów kończących etap edukacji wczesnoszkolnej / Mirosława Parlak.
Zawiera: S. 103-109 : Trudności wychowawcze : ciągłość i zmiana od nauczania początkowego do gimnazjum / Beata Komorowska.
Zawiera: S. 111-115 : Problemy oceniania uczniów w edukacji wczesnoszkolnej - założenia i rzeczywistość / Katarzyna Pluta.
Zawiera: S. 117-123 : Edukacja medialna w kształceniu wczesnoszkolnym / Tatiana Kłosińska.
Zawiera: S.125-130 : Efektywność edukacji środowiskowej w zintegrowanym systemie kształcenia wczesnoszkolnego / Mirosława Parlak, Lidia Pawelec.
Zawiera: S. 131-135 : Funkcjonowanie dziecka w roli ucznia - wnioski z doświadczeń reformy edukacji wczesnoszkolnej / Irena Stańczak.
Zawiera: S. 137-141 : Rola i miejsce pracy domowej w kształceniu zintegrowanym / Renata Reclik.
Zawiera: S. 143-147 : Praca domowa uczniów klas początkowych w opinii nauczycieli, rodziców i uczniów / Anna Winiarczyk.
Zawiera: S. 149-152 : Rola pozalekcyjnych i pozaszkolnych zajęć ruchowych w edukacji motorycznej dzieci w młodszym wieku szkolnym / Magdalena Lelonek, Małgorzata Markowska.
Zawiera: S. 153-158 : Środowiskowe uwarunkowania efektów pracy szkolnej uczniów na szczeblu edukacji wczesnoszkolnej / Mariola Wojciechowska.
Zawiera: S. 159-163 : Kształtowanie umiejętności życiowych w zintegrowanym nauczaniu początkowym / Agnieszka Linca.
Zawiera: S. 165-170 : Wyznaczniki przyjaznego klimatu szkolnego w edukacji zintegrowanej / Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 171-173 : Priorytety reformy kształcenia i ich odbicie w praktyce w edukacji wczesnoszkolnej (zarys problematyki) / Irena Oksińska.
Zawiera: S. 177-193 : Dobro jako podstawowa kategoria wychowania dzieci w młodszym wieku szkolnym / Mieczysław Rusiecki.
Zawiera: S. 195-198 : Niektóre problemy diagnozy auksologicznej uczniów klas niższych / Andrzej Jopkiewicz.
Zawiera: S. 199-205 : Założenia teleologii pedagogicznej wobec zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej / Joanna Karczewska.
Zawiera: S. 207-214 : Komunikacja w szkole jako czynnik rozwoju i twórczej aktywizacji działalności dziecka z perspektywy psychologicznej / Irena Pufal-Struzik.
Zawiera: S. 215-224 : Książeczka edukacyjna i jej wykorzystanie w pracy z dziećmi w młodszym wieku szkolnym / Marek Kątny.
Zawiera: S. 225-229 : Poliestetyczne tendencje w edukacji wczesnoszkolnej - właściwy kierunek wzbogacania humanistycznych treści wychowania / Irena Chyła-Szypułowa.
Zawiera: S. 231-234 : Integracyjne tendencje we wczesnoszkolnym nauczaniu języków obcych / Izabela Jaros.
Zawiera: S. 235-239 : Czasopisma uczniowskie szansą na inspirowanie twórczej aktywności dziecka / Iwona Konopnicka.
Zawiera: S. 241-250 : Możliwości wykorzystania współczesnych czasopism dziecięcych w realizacji treści nauczania zintegrowanego (raport z badań) / Beata Korus.
Zawiera: S. 250-257 : Czynniki selekcyjne dzieci na progu zreformowanej szkoły podstawowej / Małgorzata Kwaśniewska, Elżbieta Zyzik.
Zawiera: S. 259-263 : Funkcjonowanie społeczne dzieci rozpoczynających naukę szkolną / Aldona Kopik.
Zawiera: S. 265-270 : Edukacja regionalna w opiniach nauczycieli / Lidia Pawelec, Mirosława Parlak.
Zawiera: S. 271-276 : Specyfika procesu czytania i jego poziom u uczniów kończących pierwszy etap nauki szkolnej (komunikat z badań wstępnych) / Elżbieta Zyzik, Małgorzata Kwaśniewska.
Zawiera: S. 277-280 : Budzenie zainteresowań czytelniczych dzieci w wieku wczesnoszkolnym / Aleksandra Chrzan.
Zawiera: S. 281-287 : Przeciążenie nauką szkolną, poziom rozwoju i stan zdrowia dzieci w młodszym wieku szkolnym (fakty i problemy) / Grażyna Nowak-Starz.
Zawiera: S. 289-298 : Uczeń z niepełnosprawnością umysłową w klasie ogólnodostępnej szkoły podstawowej / Mirosław Rutkowski.
Zawiera: S. 299-304 : O lepszą szkołę wiejską. W kręgu rozważań po reformie systemu oświaty / Mirosław Babiarz.
Zawiera: S. 305-310 : Poprawność ortograficzna pisma uczniów kończących edukację wczesnoszkolną (wnioski z doświadczeń reformy) / Agnieszka Kaczmarczyk.
Zawiera: S. 311-314 : Edukacyjna, wychowawcza i korekcyjna funkcja edukacji muzycznej w pracy z dziećmi młodszymi / Anna Śliwińska.
Zawiera: S. 315-319 : Efekty zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej w świetle wybranych stanowisk i opinii (refleksja krytyczna) / Anna Szkolak.
Zawiera: S. 321-323 : Internet - zagrożenie czy szansa dla współczesnego dziecka (uwagi i opinie) / Kinga Chwastek.
Zawiera: S. 325-328 : Stan wiedzy dzieci na temat Unii Europejskiej jako element wiedzy społecznej dziecka (raport z badań) / Renata Fert.
Zawiera: S. 329-340 : Nauczyciel we współczesnej szkole / Małgorzata Wolska-Długosz.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. [456]. Materiały konferencyjne.
Bibliogr. przy niektórych ref.
Zawiera: S. 15-22 : Szanse i bariery tworzenia demokratycznej szkoły we współczesnym społeczeństwie / Mirosław Szymański.
Zawiera: S. 23-32 : Badania pedagogiczne dla praktyki i w praktyce kształcenia szkolnego / Stanisław Palka.
Zawiera: S. 33-55 : Wybrane problemy edukacji szkolnej w Polsce / Teresa Gumuła, Tadeusz Dyrda.
Zawiera: S. 56-66 : Współczesne wymogi dotyczące rangi i treści kształcenia a kultura pedagogiczna nauczycieli i sytuacja szkoły / Janusz Gajda.
Zawiera: S. 67-77 : Wychowanie - między dyktaturą a kokieterią, czyli o miejscu i znaczeniu sztuki w szkole współczesnej / Henryk Depta.
Zawiera: S. 78-91 : Pedagogika pamięci - uciążliwy obowiązek czy szansa edukacji ? / Marcin Zaborski.
Zawiera: S. 92-99 : Jaka jest szkoła współczesna? O konieczności postrzegania jej wartości z perspektywy doświadczeń i przeżyć uczniów. Szkic metodologiczny / Zdzisław Ratajek.
Zawiera: S. 100-114 : Jakiej szkoły potrzebują uczniowie zdolni? / Teresa Giza.
Zawiera: S. 115-127 : Rozwijanie samowiedzy i samorealizacji uczniów zdolnych - jako ważne zadanie szkoły / Irena Pufal-Struzik.
Zawiera: S. 128-139 : Znaczenie doskonalenia nauczycieli w procesie dydaktyczno-wychowawczym / Elżbieta Buchcic, Ilona Żeber-Dzikowska.
Zawiera: S. 140-148 : Umiejętności wychowawcze nauczyciela potrzebą współczesnej szkoły / Joanna Karczewska.
Zawiera: S. 149-158 : Efektownie czy efektywnie... O dylematach współczesnego nauczyciela / Anna Wileczek.
Zawiera: S. 161-174 : Modernizowanie programów kształcenia akademickiego. Prolog systemologiczny / Barbara Klasińska.
S. 175-192 : Kognitywizm - uczenie się - dydaktyka. Co z tego wynika? / Tadeusz Dyrda, Teresa Gumuła.
Zawiera: S. 193-201 : Ku radosnej szkole / Jadwiga Daszykowska.
Zawiera: S. 202-208 : Zmiana w szkole. Koncepcja uczącej się społeczności i uczenie się we współpracy / Dorota Kowalczyk.
Zawiera: S. 209-214 : Dialog w edukacji jako podstawa wychowania i autorytetu nauczyciela / Agata Jopkiewicz.
Zawiera: S. 215-227 : Specyfika szkoły a tworzenie wizerunku absolwenta. Uczeń liceum ogólnokształcącego, profilowanego i technikum w dobie XXI wieku / Ilona Żeber-Dzikowska, Elżbieta Buchcic.
Zawiera: S. 228-240 : Aktywowanie myślenia krytycznego uczniów wobec różnorodności przekazów tekstowych / Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 241-250 : Internetowe źródła informacji dla nauczycieli / Tomasz Chrząstek.
Zawiera: S. 251-263 : Analiza wybranych programów komputerowych pod katem możliwości ich wykorzystania w edukacji matematycznej w klasach początkowych / Beata Bugajska-Jaszczołt, Monika Czajkowska.
Zawiera: S. 264-280 : Juliusz Poniewierski (1886-1975) i jego wizja nowoczesnej szkoły / Tomasz Maliszewski.
Zawiera: S. 283-290 : Drama - nauczanie przez przeżywanie / Marek Świeca.
Zawiera: S. 291-302 : Pytania w procesie edukacyjnym. Z obserwacji szkolnej rzeczywistości / Dorota Szumna.
Zawiera: S. 303-307 : Postacie gier komputerowych jako modele zachowań współczesnej młodzieży szkolnej / Katarzyna Krzystanek.
Zawiera: S. 308-315 : Edukacja ekologiczna jako wyzwanie przemian cywilizacyjnych na przełomie XX/XXI wieku / Edyta Wolter.
Zawiera: S. 316-323 : W poszukiwaniu idealnej metody nauczania języka angielskiego / Agnieszka Szplit.
Zawiera: S. 324-328 : Szkoła na miarę ucznia czy nauczania ? / Halina Natora.
Zawiera: S. 329-336 : Nauczyciel przyjazny uczniowie z dysleksją, czyli jaki? / Aneta Jałowiecka.
Zawiera: S. 337-341 : Kompetencje muzyczne nauczyciela nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego do prowadzenia zajęć muzycznych / Katarzyna Rogozińska.
Zawiera: S. 342-347 : Pedagogiczna działalność ośrodków kultury szansą dla powszechnej edukacji muzycznej (na przykładzie Gminnego Ośrodka Kultury "Sokół" w Czerwonaku) / Katarzyna Wojciechowska.
Zawiera: S. 348-355 : Wychowanie do kultury fizycznej na etapie wczesnoszkolnym / Irena Stańczak, Marcin Stańczak.
Zawiera: S. 356-363 : Metoda projektów lekarstwem na nudę i monotonię w szkole / Eugeniusz Szymik, Barbara Marcol.
Zawiera: S. 367-376 : Strategie reform edukacyjnych na rzecz Wspólnoty Europejskiej / Zofia Gawlina.
Zawiera: S. 377-394 : Edukacja europejska w polskiej szkole / Maria Kocór.
Zawiera: S. 395-405 : Dyskusja o wychowaniu obywatelskim w Hiszpanii / Eugeniusz Górski.
Zawiera: S. 406-415 : Udział nauczyciela w modelowaniu edukacji europejskiej / Lidia Pawelec.
Tekst częśc. ang., czes., ros. Wstęp i spis treści także ang.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: PREZENTACJA WŁASNYCH POGLĄDÓW PEDAGOGICZNYCH DOTYCZĄCYCH KSIĄŻKI LITERACKIEJ DLA DZIECKA W EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ ORAZ ZAŁOŻEŃ DYDAKTYCZNYCH W ZAKRESIE JEJ WYKORZYSTANIA W PRACY Z UCZNIAMI KLAS POCZĄTKOWYCH.
Zawiera: ZAŁOŻENIA PROGRAMU NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO W ZAKRESIE PRACY Z TEKSTEM LITERACKIM: Charakterystyka programu języka polskiego w klasach niższych w działach: czytanie i opracowywanie tekstu, tematyka, Związek programu języka polskiego w klasach niższych z programem plastyki, Założenia programu przysposobienia bibliotecznego w nauczaniu początkowym a program języka polskiego, Wnioski dotyczące koncepcji programowych pracy z tekstem literackim w klasach niższych szkoły podstawowej.
Zawiera: LEKTURY SZKOLNE KLAS NIŻSZYCH; ICH ASPEKTY TREŚCIOWE I EDYTORSKIE: Funkcje zestawu lektur i zasady jego konstruowania. Charakterystyka aktualnie obowiązującego zestawu lektur szkolnych klas I-III, Analiza i ocena nowych książek w aktualnym kanonie lektur szkolnych klas I-III, Utwór oraz zbiór poetycki jako formy książek poszerzających kanon lekturowy pierwszoklasistów ("Szaraczek" - Mieczysławy Buczkówny, "Wierszykarnia" Danuty Wawiłow), Wierszowana bajka o zwierzetach "Szaraczek" - Mieczysławy Buczkówny nową książką w zestawie lektur pierwszoklasisty, Zbiór humorystycznych wierszy dla dzieci współczesnej polskiej poetki Danuty Wawiłow, czyli "Wierszykarnia", Nowa lektura dla uczniów klas II - nową formą opracowania książki i inną propozycją obcowania z nią (o książce Krystyny Kowaliszyn "Magda, Paweł i Ty"), Wartości rozmaitych wizji ilustratorskich wybranych lektur szkolnych klas I-III, Lektura pierwszoklasistów "Cudaczek Wyśmiewaczek" - Julii Duszyńskiej w koncepcji ilustratorskiej Jarosława Żukowskiego, Różne "wcielenia" "Laczki dziwaczki" jako inspiracja do pracy z utworem Jana Brzechwy i ilustracjami rozmaitych twórców.
Zawiera: ODKRYWANIE WARTOŚCI WIERSZA JULIANA TUWIAMA "OKULARY" POPRZEZ ANALIZĘ RÓŻNYCH KONCEPCJI ILUSTRACJI TOWARZYSZĄCYCH TEKSTOWI LITERACKIEMU.
Zawiera: WARTOŚCI ODKRYWANEGO NA "NOWO" "SŁONIA TRĄBALSKIEGO" - LEKTURY KLASY II.
Zawiera: LEKTURA DRUGOKLASISTÓW "SZEWCZYK DRATEWKA" - JANINY PORAZIŃSKIEJ MA WIELE ILUSTRACJI.
Zawiera: LEKTURA TRZECIOKLASISTÓW "BAŚNI" J. CH. ANDERSENA W NOWYCH OPRACOWANIACH ILUSTRATORSKICH.
Zawiera: WALORY JĘZYKOWE RÓŻNYCH PRZEKŁADÓW TREŚCI LEKTURY ORAZ SPECYFIKA OPRACOWAŃ GRAFICZNYCH - NA PRZYKŁADZIE LEKTURY DRUGOKLASISTÓW "NIE PŁACZ, KOZIOŁKU" - SERGIUSZA MICHAŁKOWA.
Zawiera: CYKLE ZBIORÓW LEKTUR PRZEZNACZONYCH DLA UCZNIÓW KLAS I, II, III W NAUCZANIU LITERATURY W KLASACH NIŻSZYCH SZKOŁY PODSTAWOWEJ.
Zawiera: NOWE KSIĄŻKI ZNANYCH AUTORÓW. INNE FORMY OPRACOWANIA TREŚCI. POSZUKIWANIA ROZWIĄZAŃ GRAFICZNYCH - JAKO PROPOZYCJE WZBOGACENIA KANONU LEKTUR SZKOLNYCH UCZNIÓW KLAS NIŻSZYCH.
Zawiera: NOWE PRZYGODY "DZIECI Z BULLERBYN".
Zawiera: "POWRÓT PIPPI".
Zawiera: "APSELUTNIE"... WSPANIAŁA!
Zawiera: TRUDNE PROBLEMY DZIECIĘCE W LITERATURZE DLA DZIECI I MŁODZIEŻY.
Zawiera: ASTRID LINDGREN, ILON WIKLAND "ZOBACZ, MADIKEN, ŚNIG PADA!".
Zawiera: "KSIĄŻĘ KOPCIUCH" - BABETTE COLE TRAWESTACJĄ LITERACKĄ "KOPCIUSZKA".
Zawiera: WYPOŻYCZALNIA SKRZYDEŁ CZYLI ZACHĘTA DO CZYTANIA POEZJI.
Zawiera: FILOZOFIA ŻYCIA I ŚMIERCI W BAJCE O BAJKACH, W KTÓRYCH NIC SIĘ NIE DZIAŁO.
Zawiera: POSZUKIWANIA NOWYCH, WSPÓŁCZESNYCH, POLSKICH UTWORÓW DLA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW I ICH EFEKTY.
Zawiera: WYBRANE PROPOZYCJE METODYCZNE DO PRACY NAUCZYCIELA NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO Z KSIĄŻKĄ LITERACKĄ DLA DZIECKA.
Zawiera: WARTOŚCI PEDAGOGICZNE ANALIZ TYTUŁÓW UTWORÓW LITERACKICH.
Zawiera: MALOWANKI LITERACKIE - METODA PRACY Z KSIĄŻKĄ PROPONOWANA DZIECIOM PRZEZ OFICYNY WYDAWNICZE.
Zawiera: KONCEPCJA ZESZYTU LEKTUR SZKOLNYCH DLA KLAS I-III W AUTORSKIM PROJEKCIE WYDAWNICZYM.
Zawiera: RÓŻNE WERSJE LEGENDY O SMOKU WAWELSKIM NA LEKCJACH JĘZYKA POLSKIEGO.
Zawiera: SPOSOBY ZACHĘCANIA DZIECI DO CZYTANIA I ZABAW Z KSIĄŻKĄ.
Zawiera: "BIGOS LITERACKI" I ... "SAŁATKA BAJEK" JAKO PRZYKŁADY ZABAW LITERACKICH UCZNIÓW MŁODSZYCH.
Zawiera: NIEKTÓRE METODY STYMULOWANIA AKTYWNOŚCI LITERACKIEJ DZIECI MŁODSZYCH.
ĆWICZENIA W UKŁADANIU PRZEZ DZIECI MŁODSZE BAŚNI "GARNUSZKU, GOTUJ!" JAKO ŹRÓDŁO INFORMACJI O ICH PRAGNIENIACH I DĄŻENIACH.
Zawiera: INTERPRETACJA WYPOWIEDZI UCZNIÓW KLAS II I III NA PODSTAWIE SKOMPONOWANYCH PRZEZ NICH OPOWIADAŃ TWÓRCZYCH DO FRAGMENTU BAŚNI "TRZY PRZĄDKI".
Zawiera Bibliografię adnotowaną literatury fachowej dla nauczycieli klas początkowych za lata 1993-1995.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: WIADOMOŚCI OGÓLNE: Szkoła, jej rola i znaczenie w upowszechnianiu kultury fizycznej, Funkcje wychowania fizycznego, Ruch jako podstawowy czynnik rozwojowy.
Zawiera: WŁAŚCIWOŚCI ROZWOJOWE UCZNIÓW 7-10-LETNICH I WYNIKAJĄCE STĄD WNIOSKI PRAKTYCZNE: Dzieci 7-8-letnie (klasy 1-2), Dzieci 9-10-letnie (klasa 3).
Zawiera: PODSTAWOWE POJĘCIA I TERMINY W ZAKRESIE KULTURY FIZYCZNEJ: Kultura fizyczna, Wychowanie fizyczne, Wychowanie zdrowotne, Sport, Rekreacja ruchowa, Zabawa, Sprawność fizyczna, ruchowa, motoryczna i sposoby ich pomiarów (sprawność fizyczna, sprawność ruchowa, sprawność motoryczna, uzdolnienia ruchowe oraz testy określające stopień ich rozwoju).
Zawiera: METODY W WYCHOWANIU FIZYCZNYM: Metody odtwórcze (podające): zabawy naśladowcze, metoda zabawowo-naśladowcza, metoda bezpośredniej celowości ruchu (zadaniowa), metoda ścisła, metoda nauczania programowego, metoda małych obwodów ; Metody twórcze: metoda opowieści ruchowej, gimnastyka twórcza (ekspresyjna) Rudolfa Labana, "Schulwerk" - (Praca szkolna) Karola Orffa, Gimnastyka rytmiczna A. M. Kniessów, Metoda problemowa ; Metody intensyfikujące lekcję wychowania fizycznego: metoda stacyjna (obwodowa), metoda zadań dodatkowych, tor przeszkód ; Metody wiązania ruchu z muzyką: metoda syntetyczna, metoda analityczna, metoda złożona.
Zawiera: FAZY NAUCZANIA RUCHU: Faza generalizacji (prób i błędów), Faza stabilizacji nawyku (przemyślenia i zastosowanie), Faza specjalizacji (uelastycznienie nawyku).
Zawiera: ZASADY NAUCZANIA: Zasada świadomej aktywności, zasada systematyczności, zasada poglądowości, zasada dostępności, zasada trwałości.
Zawiera: NOWOCZESNE TENDENCJE ROZWOJOWE W PROCESIE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO.
Zawiera: LEKCJA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO: Ogólne zasady budowy lekcji, Tok lekcyjny, Osnowa lekcyjna, Przykłady osnów lekcyjnych, Mini - gry sportowe, Lekkoatletyka, Ćwiczenia śródlekcyjne.
Zawiera: PRZYGOTOWANIE SIĘ NAUCZYCIELA - PLANOWANIE I DOKUMENTACJA: Plan działań w zakresie wychowania fizycznego, Roczny plan pracy nauczyciela (rozkład materiału).
Zawiera: NIEKONWENCJONALME PRZYBORY DO WYCHOWANIA FIZYCZNEGO: Przykłady zastosowania niektórych przyborów nietypowych, Propozycja zastosowania metody oceny ucznia z kultury fizycznej w kl. 1-3.
Zawiera: PRACA Z DZIEĆMI ODBIEGAJĄCYMI OD NORMY W ROZWOJU PSYCHOMOTORYCZNYM: Dewiacje i wady rozwojowe dzieci, ich przyczyny oraz sposoby wyrównywania, Sposoby zapobiegania i wyrównywania nieprawidłowości rozwojowych, Podstawowe zagadnienia z zakresu profilaktyki i korekcji wad postawy ciała.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej