Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(26)
Forma i typ
Książki
(20)
Publikacje informacyjne
(5)
Publikacje naukowe
(2)
Autor
Boszczyk Marta
(2)
Knajder-Sowa Anna
(2)
Matyjas Bożena
(2)
Woźniak Robert B
(2)
Biała Jolanta
(1)
Cash Hilarie
(1)
Chabior Agata
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Dyczewski Leon
(1)
Farnicka Marzanna
(1)
Giza-Poleszczuk Anna (1955- )
(1)
Grygielski Michał
(1)
Janicka Iwona (psycholog)
(1)
Jaworska Anetta
(1)
Kowalski Mirosław (pedagog)
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Lachowska Bogusława
(1)
Lewicka Ewa
(1)
Liberska Hanna (1955- )
(1)
Ludwiczak Bolesław
(1)
Nowak Anna
(1)
Olczak Agnieszka
(1)
Rutkowski Mirosław (nauki pedagogiczne)
(1)
Sikorska Małgorzata
(1)
Winogrodzka Lidia
(1)
Wójcik Mirosław
(1)
Zyzik Elżbieta
(1)
Śledzianowski Jan
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(4)
Kraj wydania
Polska
(25)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(26)
Temat
Rodzina
(19)
Dziecko
(6)
Przemoc w rodzinie
(6)
Agresja
(5)
Małżeństwo
(5)
Wychowanie
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Kobieta
(4)
Rozwód
(4)
Ubóstwo
(4)
Bezrobocie
(3)
Domy dziecka
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Młodzież
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Ojcostwo
(3)
Postawy rodzicielskie
(3)
Praca socjalna
(3)
Przemoc w szkole
(3)
Rodzina niepełna
(3)
Rodzina zastępcza
(3)
Szkoła
(3)
Uczniowie gimnazjów
(3)
Agresywność
(2)
Aspiracje
(2)
Biblioterapia
(2)
Dziecko niepełnosprawne w rodzinie
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Edukacja
(2)
Grupa rówieśnicza
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Grupy społeczne
(2)
Internet
(2)
Kościół katolicki
(2)
Ludzie starzy
(2)
Macierzyństwo
(2)
Marginalizacja społeczna
(2)
Mikrosystem wychowawczy
(2)
Muzykoterapia
(2)
Nauczyciel
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Niepełnosprawność
(2)
Osobowość
(2)
Patologia społeczna
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Polityka rodzinna
(2)
Pomoc postpenitencjarna
(2)
Pomoc społeczna
(2)
Postawy
(2)
Potrzeby
(2)
Przedszkola
(2)
Przestępczość nieletnich
(2)
Religijność
(2)
Rozród
(2)
Samotne rodzicielstwo
(2)
Socjologia
(2)
Socjologia edukacji
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Starość
(2)
Telewizja
(2)
Wieś
(2)
Wolontariat
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Wychowanie w szkole
(2)
Wychowankowie domów dziecka
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
.4 Rodzina dysfunkcjonalna
(1)
AIDS
(1)
Adaptacja
(1)
Adolescencja
(1)
Adpocja
(1)
Afazja
(1)
Affolter, Felicie
(1)
Agresja dzieci
(1)
Agroturystyka
(1)
Akceptacja
(1)
Aksjologia resocjalizacji
(1)
Aktywność
(1)
Aktywność kulturalno-oświatowa
(1)
Alkoholizm
(1)
Alternatywne formy życia małżeńsko-rodzinnego
(1)
Andragogika
(1)
Antypedagogika
(1)
Antyspołeczne zachowania
(1)
Arteterapia
(1)
Aspiracje młodzieży
(1)
Autoagresja
(1)
Autorytet
(1)
Autyzm
(1)
Bezdomność
(1)
Bezdomność kobiet
(1)
Bogactwo
(1)
Bourdieu, Pierre (1930-2002)
(1)
Bowen Murray
(1)
Bractwo Więzienne
(1)
Bullying
(1)
CD (Conduct Disorder) zob. Zaburzenia zachowania
(1)
Cele życiowe
(1)
Cenzura
(1)
Temat: dzieło
.4
(1)
Caritas Diecezji Kieleckiej
(1)
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej (Skarżysko-Kamienna)
(1)
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej (Pińczów)
(1)
Polski Czerwony Krzyż
(1)
Schronisko dla Samotnych Matek (Łódź)
(1)
Temat: czas
1989-
(5)
1901-
(4)
2001-0
(4)
1001-
(1)
1101-
(1)
1201-
(1)
1301-
(1)
1401-
(1)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
1918-
(1)
1945-
(1)
2001-
(1)
901-
(1)
Temat: miejsce
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(3)
Pińczów (woj. świętokrzyskie)
(2)
Świętokrzyskie, województwo
(2)
Agresja a dzieci
(1)
Agresja a młodzież
(1)
Agresja a postawy dzieci
(1)
Agresja a postawy młodzieży
(1)
Baśń a wychowanie
(1)
Chmielnik (woj. świętokrzyskie)
(1)
Cudzynowice (woj. świętokrzyskie)
(1)
Dzieci a agresja
(1)
Dzieci a etyka
(1)
Dzieci a przemoc
(1)
Dziecko a rodzina
(1)
Jan Paweł II a dzieci
(1)
Jan Paweł II a młodzież
(1)
Jędrzejów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Media a agresja
(1)
Media a przemoc
(1)
Młodzież a etyka
(1)
Młodzież a przemoc
(1)
Ostrowiec, Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Polska
(1)
Pomaganie a umiejętności interpersonalne
(1)
Postawy rodzicielskie a zadowolenie z małżeństwa
(1)
Przemoc a dzieci
(1)
Przemoc a młodzież
(1)
Przemoc a postawy dzieci
(1)
Przemoc a postawy młodzieży
(1)
Rodzina a państwo
(1)
Rodzina a upośledzenie umysłowe
(1)
Rozwód a dziecko
(1)
Skarżysko-Kamienna (woj. świętokrzyskie)
(1)
Starość a aktywność kulturalna
(1)
Starość a aktywność oświatowa
(1)
Stąporków (woj. świętokrzyskie)
(1)
Telewizja a agresja dzieci
(1)
Telewizja a dzieci
(1)
Telewizja a przemoc
(1)
Transformacja ustrojowa a rodzina
(1)
Upośledzeni umysłowo a rodzina
(1)
Łagów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Środowisko społeczne a postawy
(1)
Świętokrzyskie województwo
(1)
Gatunek
Bibliografia
(5)
Encyklopedia
(1)
Gry komputerowe
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Stan badań
(1)
26 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gunzburg, H. C. Sherborne, Weronika Affolter, Felicie Hess, Peter Knill, Christopher Knill, Marian Montessori, Maria (1870-1952) Szkola Podstawowa im. Stefana Żeromskiego (Chmielnik) Ośrodek Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy Polskiego Stowarzyszenia Na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym (Kielce) Niepubliczna Wielofunkcyjna Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza "Nasz Dom" (Ostrowiec Świętokrzyski) Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy (Cudzynowice) Gminny Zespół Szkół w Łagowie (woj. świętokrzyskie) Polskie Stowarzyszenie Na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Kielcach Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna (Pińczów) Dziecko niepełnosprawne umysłowo Studium przypadku Niepełnosprawność umysłowa Szkolnictwo specjalne Dziecko niepełnosprawne Kształcenie integracyjne Adaptacja Akceptacja Potrzeby Skala PAC H. C. Gunzburga Skala PAS H. C. Gunzburga Społeczna adekwatność osobowa (personal social adequacy) Autyzm Dziecko autystyczne Matematyka Fizyka Mowa Ćwiczenia ortofoniczne Ćwiczenia oddechowe Ćwiczenia fonacyjne Ćwiczenia logorytmiczne Ćwiczenia kształtujące słuch Fonematyczny Ćwiczenia artykulacyjne Zespół Retta Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne Muzykoterapia Metoda Knillów Metoda Petera Hessa Biblioterapia Praca pozalekcyjna Niepełnosprawni umysłowo Agresja Rodzina Postawy rodzicielskie Wsparcie społeczne Rodzice Integracja Niepełnosprawni Uczniowie gimnazjów Uczniowie Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych Uczniowie szkół ponadgimnzajalnych Adolescencja Młodzież Postawy Wolontariat Orzecznictwo Kościół katolicki Dziecko autystyczne w rodzinie Afazja Dziecko Dojrzałość szkolna Niepowodzenia szkolne Uczniowie klas początkowych Zespół Turnera Wychowanie fizyczne Głusi w rodzinie Chmielnik (woj. świętokrzyskie) Kielce (woj. świętokrzyskie) Cudzynowice (woj. świętokrzyskie) Ostrowiec, Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie) Świętokrzyskie, województwo Łagów (woj. świętokrzyskie) Pińczów (woj. świętokrzyskie)
Zawiera: S. 17-29 : Realizacja obowiązku szkolnego przez uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w szkole podstawowej / Justyna Molisak.
Zawiera: S. 31-39 : Funkcjonowanie dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną w środowisku szkolnym / Ewa Sikora.
Zawiera: S. 41-51 : Akceptacja i adaptacja dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w szkole ogólnodostępnej / Barbara Kłosowicz.
Zawiera: S. 53-63 : Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w klasie integracyjnej w opinii nauczycieli i rodziców - studium przypadku / Wioletta Kalina.
Zawiera: S. 65-75 : Sytuacja społeczna ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej w opinii pełnosprawnych rówieśników / Katarzyna Dudek.
Zawiera: S. 77-86 : Akceptacja społeczna ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym w klasie integracyjnej szkoły podstawowej - studium przypadku / Magdalena Pedyńska.
Zawiera: S. 87-96 : Funkcjonowanie społeczne dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną / Grażyna Stąporek.
Zawiera: 00 S. 97-107 : Umiejętności kategoryzacyjne chłopca z lekkim stopniem niepełnosprawności intelektualnej z cechami autyzmu / Aleksandra Kmiecik.
Zawiera: S. 111-120 : Problemy diagnozy i wspomagania rozwoju dziecka z całościowymi zaburzeniami rozwoju / Anna Baran.
Zawiera: S. 121-129 : Diagnoza i terapia kompetencji komunikacyjnej dziecka 7-letniego z lekką niepełnosprawnością intelektualną - studium przypadku / Ewa Cierlik.
Zawiera: S. 131-140 : Umiejętności matematyczne u dziecka autystycznego z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Kinga Rubak.
Zawiera: S. 141-155 : Badanie sprawności językowej dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim - studium przypadku / Renata Janeczko.
Zawiera: S. 157-167 : Kształtowanie pojęć fizycznych u uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Martyna Różalska.
Zawiera: S. 169-181 : Znaczenie ćwiczeń ortograficznych w stymulacji rozwoju językowego dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Krina Kanclerz.
Zawiera: S. 183-193 : Możliwości rozwoju komunikacji u dziewczynki z zespołem Retta / Agnieszka Szawracka.
Zawiera: S. 195-204 : Wyrażanie emocji w plastyce - rysunek dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Barbara Mrugała.
Zawiera: S. 205-215 : Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne w rewalidacji dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Joanna Hińcza.
Zawiera: S. 217-224 : Metoda Felicie Affolter formą pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną . Beata Adamiec.
Zawiera: S. 225-235 : Muzyka i ruch w rewalidacji dziecka z głębokim stopniem niepełnosprawności intelektualnej / Dorota Banaszek.
Zawiera: S. 237-247 : Terapeutyczne działanie gongu i mis dźwiękowych według metody Petera Hessa na osoby z niepełnosprawnością intelektualną / Beata Buczkowska.
Zawiera: S. 249-258 : Wykorzystanie elementów biblioterapii w procesie rewalidacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej / Magdalena Pobocha.
Zawiera: S. 259-267 : Muzykoterapia jako forma oddziaływania terapeutycznego w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością sprzężoną - na przykładzie Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego w Kielcach / Jolanta Górska.
Zawiera: S. 269-284 : Skondensowane oddziaływania wychowawcze sukcesem wychowanków Niepublicznej Wielofunkcyjnej Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej "Nasz Dom" w Ostrowcu Świętokrzyskim / Renata Abramczyk.
Zawiera: S. 285-291 : Realizacja metody Marii Montessori w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Cudzynowicach / Magdalena Chabros.
Zawiera: S. 293-303 : Zajęcia pozalekcyjne uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w gimnazjum / Monika Bolewska.
Zawiera: S. 305-314 : Rola katechezy w rozwoju duchowym dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym / Anna Lewczuk.
Zawiera: S. 315-324 : Problem seksualności u osób z niepełnosprawnością intelektualną / Monika Ojrzyńska.
Zawiera: S. 327-335 : Aspiracje życiowe ucznia gimnazjum z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Ewa Cedro.
Zawiera: S. 337-346 : Problem agresji u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Ewa Borecka.
Zawiera: S. 347-354 : Sytuacja rodzinna uczniów z niepełnosprawnością intelektualną z Gminnego Zespół Szkół w Łagowie / Aneta Kaczmarczyk.
Zawiera: S. 355-361 : Wsparcie społeczne rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym / Angelika Cichopek.
Zawiera: S. 363-373 : Współpraca ze środowiskiem szkolnym w ocenie rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Marta Borek.
Zawiera: S. 375-385 : Kształcenie integracyjne w opinii rodziców dzieci pełnosprawnych na przykładzie przedszkola / Beata Suchogórska.
Zawiera: S. 387-396 : Postawy rodziców dzieci w wieku przedszkolnym wobec integracji szkolnej / Iwona Biłko-Stachura.
Zawiera: S. 397-404 : Stosunek gimnazjalistów do integracji społecznej poprzez kształcenie osób niepełnosprawnych w szkołach ogólnodostępnych / Agnieszka Dziewięcka.
Zawiera: S. 405-415 : Postawy uczniów pełnosprawnych wobec niepełnosprawnych w gimnazjum integracyjnym / Beata Zegadło.
Zawiera: S. 417-426 : Gotowość młodzieży gimnazjalnej do integracji społecznej z niepełnosprawnymi rówieśnikami / Monika Saternus.
Zawiera: S. 427-438 : Postawy społeczne uczniów szkoły gimnazjalnej wobec dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Alicja Urban.
Zawiera: S. 439-451 : Postawy młodzieży gimnazjalnej wobec niepełnosprawności / Katarzyna Sikora.
Zawiera: S. 453-462 : Stosunek dzieci ze szkoły ogólnodostępnej wobec osób niepełnosprawnych / Anna Wójcik.
Zawiera: S. 463-473 : Rozumienie istoty społecznej integracji osób z niepełnosprawnością intelektualną wśród młodzieży szkół ponadgimnazjalnych / Anna Piątek.
Zawiera: S. 475-488 : Badanie postawy młodzieży pełnosprawnej wobec młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie / Katarzyna Mamla.
Zawiera: S. 489-500 : Opinie młodzieży licealnej na temat seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną / Marzena Gała.
Zawiera: S. 501-509 : Wpływ programu "Razem milej" na modyfikację postaw deklarowanych przez młodzież licealną wobec osób niepełnosprawnych / Magdalena Bucka.
Zawiera: S. 511-521 : Znaczenie wolontariatu w realizacji idei integracji społecznej na przykładzie projektu "Nie jestem sam - rehabilitacja i wsparcie dzieci i młodzieży niepełnosprawnej" PSOUU Koło w Kielcach / Joanna Bączek.
Zawiera: S. 523-531 : System orzecznictwa edukacyjnego dla osób niepełnosprawnych intelektualnie na przykładzie badań przeprowadzonych w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Pińczowie / Izabela Janiszewska.
Zawiera: S. 533-545 : Stosunek duchowieństwa katolickiego do życia seksualnego osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym / Grażyna Zbroja.
Zawiera: S. 549-559 : Problemy wychowawcze rodzeństwa dziecka autystycznego / Urszula Nawrocka.
Zawiera: S. 561-569 : Realizacja roli ucznia przez dziecko z autyzmem w szkole ogólnodostępnej / Ewa Pabian.
Zawiera: S. 571-580 : Wspomaganie rozwoju mowy u dziecka 6-letniego z afazją / Małgorzata Pytko.
Zawiera: S. 581-590 : Ocena Wrażliwości edukacyjnej dziecka ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w młodszym wieku szkolnym / Iwona Pióro.
Zawiera: S. 591-600 : Aktywność fizyczna dziecka z zespołem Turnera / Katarzyna Kwintal.
Zawiera: S. 601-607 : Postawy rodziców wobec dziecka z niepełnosprawnością słuchową / Katarzyna Suszyna.
Pojęcie niepełnosprawności intelektualnej, kryteria i klasyfikacja. Charakterystyka osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim i umiarkowanym. Edukacja dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w szkole ogólnodostępnej. Edukacja matematyczna dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i autyzmem. Trudności jakie mogą wystąpić w nauczaniu fizyki dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Przykładowe scenariusze lekcji fizyki w klasie I i II gimnazjum z uwzględnieniem doświadczeń oraz kart pracy.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej = Works of Holy Cross University, nr 153.)
Bibliogr. s. 165-172, netogr. s. 173.
Zawiera: Rozdział I Społeczno-kulturowe uwarunkowania przemian polskiego systemu opiekuńczo-wychowawczego. 1.1. Od państwa opiekuńczego do państwa pomocy społecznej. 1.2. Prawno-organizacyjne przesłanki reorganizacji opieki w świetle dokumentów normatywnych oraz nowych wymiarów opieki dawniej i dziś. 1.3. Procesy globalizacji i jej implikacje dla funkcjonowania polskich rodzin.
Zawiera: Rozdział II Dziecko w rodzinie. Oblicza samotności 2.1. Samotność a osamotnienie, ustalenia definicyjne, uwarunkowania i skutki. 2.2. Nowe potrzeby w zakresie wspomagania rozwoju dziecka w rodzinie w kontekście nowych obszarów zagrożeń. 2.2.1. Zaburzenia komunikacyjne jako źródło konfliktów pomiędzy rodzicami i dziećmi. 2.2.2. Eurosieroctwo i migracje źródłem osamotnienia dziecka w rodzinie. Społeczne skutki zagrożeń. 2.3. Dzieciństwo gorszych szans rozwojowych wyzwaniem dla społeczeństwa obywatelskiego. 2.4. Wolontariat jako jedna z możliwości i form pomocy organizowanej wobec dziecka i jego rodziny. 2.5. Możliwości wpierania socjalnego rodzin zagrożonych w polskim systemie pomocy społecznej.
Zawiera: Rozdział 3 Dziecko w placówce socjalizacyjnej. Współczesny wymiar sieroctwa. 3.1. Wyzwanie społeczne okresu transformacji w zakresie reorganizacji placówek. 3.2. Współczesny profil placówki. Możliwości i ograniczenia kompensacji rodziny i zapobieganie niedostosowaniu społecznemu wychowanków. 3.3. Bariery społeczne w procesie usamodzielniania się i adaptacji społecznej w świetle narracji usamodzielnionych wychowanków. 3.3.1. "Dzieciństwo bez rodziny" z perspektywy teraźniejszości. 3.3.2. Stosunek do rodziny w kontekście zranionego dzieciństwa.
Zawiera: Rozdział IV Poczucie osamotnienia dziecka w środowisku szkolnym w kontekście zjawisk marginalizacji społecznej. 4.1. Bieda i ubóstwo przyczyną marginalizacji ucznia w grupie rówieśniczej. 4.2. Międzyrówieśnicza przemoc szkolna jako zjawisko dyskryminacji dzieci słabszych i przejaw niedostosowania społecznego. 4.3. Społeczne bariery ograniczające dostępność do edukacji szkolnej dzieci i młodzieży w realiach okresu postransformacji i kryzysu społecznego.
Zawiera: Rozdział V Samotność dziecka ku niepewnej przyszłości ?! - zamiast zakończenia.
Telewizja jako stymulator zachowań agresywnych i przemocy - wyniki badań przeprowadzonych w 2004 roku wśród kieleckich nauczycieli i uczniów III etapu nauczania.
Wyniki badań dotyczących losów wychowanków domów dziecka, przeprowadzone wśród wychowanków Domu Dziecka im. H. Jordana w Kielcach.
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy hasłach.
Zawiera: S. 9-13 : Agresja i jej przeciwdziałanie
Zawiera: S. 14-20 : Agresja - pojęcie i podział
Zawiera: S. 21-24 : Agresja - teorie rozwoju zachowań agresywnych
Zawiera: S. 25-29 : Aksjologia resocjalizacji
Zawiera: s. 30-38 : Autoagresja i jej przeciwdziałanie
Zawiera: S. 39-43 : Dewiacje społeczne młodzieży
Zawiera: S. 44-53 : Diagnoza w resocjalizacji
Zawiera: S. 55-60 : Historia refleksji resocjalizacyjnej
Zawiera: S. 61-70 : Historia resocjalizacji instytucjonalnej w Polsce
Zawiera: S. 71-77 : HIV i AIDS
Zawiera: S. 79-82 : Kara pozbawienia wolności
Zawiera: S. 83-87 : Kary i nagrody w resocjalizacji penitencjarnej
Zawiera: S. 88-91 : Klimat społeczny instytucji resocjalizacyjnych dla nieletnich
Zawiera: 92-96 : Kompetencje osobowościowe i zawodowe wychowawców resocjalizacyjnych
Zawiera: S. 97-105 : Kurator sądowy
Zawiera: S. 107-116 : Mediacja w resocjalizacji
Zawiera: S. 117-122 : Metodologia badań w resocjalizacji
Zawiera: S. 123-131 : Metodyka resocjalizacji
Zawiera: S. 133-139 : Niedostosowanie społeczne - etiologia
Zawiera: S. 140-143 : Niedostosowanie społeczne - pojęcie
Zawiera: S. 144-151 : Niedostosowanie społeczne - stan osobowości
Zawiera: S. 152-156 : Niedostosowanie społeczne - symptomatologia
Zawiera: S. 157-162 : Niedostosowanie społeczne - typologie
Zawiera: S. 163-168 : Podkultura przestępcza
Zawiera: S. 169-175 : Pomoc postpenitencjarna
Zawiera: S. 176-180 : Probacja
Zawiera: S. 181-186 : Profilaktyka zachowań ryzykownych
Zawiera: S. 187-190 : Prostytucja nieletnich
Zawiera: S. 191-200 : Przemoc w rodzinie i jej przeciwdziałanie
Zawiera: S. 201-210 : Przemoc w szkole i jej przeciwdziałanie
Zawiera: S. 211-217 : Przestępczość kobiet - rozmiary zjawiska
Zawiera: S. 218-222 : Przestępczość nieletnich
Zawiera: S. 223-224 : Przestępstwa internetowe
Zawiera: S. 226-228 : Resocjalizacja - definiowanie pojęcia
Zawiera: S. 229-236 : Resocjalizacja humanistyczno-egzystencjalna
Zawiera: S. 237-241 : Resocjalizacja kobiet
Zawiera: S. 242-248 : Resocjalizacja nieletnich - formy instytucjonalne
Zawiera: S. 249-258 : Resocjalizacja nieletnich - tendencje europejskie
Zawiera: S. 259-269 : Resocjalizacja penitencjarna - aspekty negatywne
Zawiera: S. 270-272 : Resocjalizacja penitencjarna przestępców niebezpiecznych
Zawiera: S. 273-280 : Resocjalizacja penitencjarna przestępców uzależnionych
Zawiera: S. 281-286 : Resocjalizacja penitencjarna - rola służby więziennej
Zawiera: S. 287-292 : Resocjalizacja penitencjarna - struktura organizacyjna
Zawiera: S. 293-301 : Resocjalizacja - podstawy teoretyczne
Zawiera: S. 302-304 : Resocjalizacja skazanych za przestępstwa seksualne
Zawiera: S. 305-313 : Resocjalizacja sprawców zabójstw
Zawiera: S. 314-317 : Resocjalizacja więźniów w wieku senioralnym i niepełnosprawnych
Zawiera: S. 318-322 : Rola edukacji ekologicznej w resocjalizacji
Zawiera: S. 323-326 : Rola edukacji w resocjalizacji instytucjonalnej
Zawiera: S. 327-335 : Rola kultury fizycznej w resocjalizacji
Zawiera: S. 336-342 : Rola pracy w resocjalizacji penitencjarnej
Zawiera: S. 343-347 : Rola religii w resocjalizacji penitencjarnej
Zawiera: S. 348-352 : Rola społeczeństwa w resocjalizacji - reedukacja inkluzyjna
Zawiera: S. 353-360 : Rola sztuki w resocjalizacji penitencjarnej
Zawiera: S. 361-367 : Rola wolontariatu w resocjalizacji
Zawiera: S. 369-376 : Samobójstwa - rozpoznawanie i przeciwdziałanie
Zawiera: S. 377-380 : System dozoru elektronicznego w resocjalizacji
Zawiera: S. 381-385 : Teologia resocjalizacji
Zawiera: S. 386-387 : Terapie pedagogiczne w resocjalizacji
Zawiera: S. 388-392 : Terapie w resocjalizacji
Zawiera: S. 393-395 : Terapie w resocjalizacji - biblioterapia
Zawiera: S. 396-398 : Terapie w resocjalizacji - filmoterapia (audiowizoterapia)
Zawiera: S. 399-402 : Terapie w resocjalizacji - muzykoterapia
Zawiera: S. 403-405 : Terapie w resocjalizacji - socjoterapia
Zawiera: S. 406-410 : Terapie w resocjalizacji - teatroterapia
Zawiera: S. 411-414 : Terapie w resocjalizacji - terapie niekonwencjonalne
Zawiera: S. 415-417 : Terapie w resocjalizacji - żegloterapia
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej, ISSN 1234-7604 ; nr 110)
Zawiera: S. 15-26 : Społeczno-ekonomiczne wyznaczniki ubóstwa w Polsce / Małgorzata Wolska-Długosz.
Zawiera: S. 27-35 : Struktura i zakres bezrobocia w gminie miejsko-wiejskiej w kontekście zmian zjawiska w skali kraju. Stan i perspektywy (na przykładzie miasta i gminy Stąporków) / Jacek Szkurłat.
Zawiera: S. 37-42 : Internet nowym źródłem marginalizacji i wykluczenia Justyna Dobrołowicz.
Zawiera: S. 43-48 : Wpływ komputera i Internetu na dzieci i młodzież / Rafał Kołodziejczyk.
Zawiera: S. 51-63: Zdrowie prokreacyjne w świetle międzynarodowych standardów zdrowia / Bożena Zawadzka.
Zawiera: S. 65-74 : Formy i zakres działań na rzecz dzieci z rodzin dysfunkcyjnych, prowadzonych przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Kielcach / Paulina Forma.
Zawiera: S. 75-88 : Przemoc domowa wobec kobiet. Definicje, rozmiary i skutki / / Agnieszka Mazur.
Zawiera: S. 89-98 : Interwencja kryzysowa wobec rodziny w kryzysie / Bożena Matyjas.
Zawiera: S. 101-113 : Środowiskowe uwarunkowania planów życiowych młodzieży jako obszar badań pedagogiki społecznej (na podstawie badań przeprowadzonych w szkołach ponadgimnazjalnych z powiatu jędrzejowskiego) / Renata Cichoń.
Zawiera: S. 115-125 : Wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży ze środowisk zróżnicowanych kulturowo i socjoekonomicznie / Katarzyna Palka.
Zawiera: S. 127-140 : Problemy wychowawcze w środowisku wiejskim i ich uwarunkowania - w świetle pamiętników różnych pokoleń nauczycieli / Justyna Miko-Giedyk.
Zawiera: S. 141-155 : Przestępczość nieletnich w Polsce. Stan aktualny i uwarunkowania / Mirosław Jamrożek.
Zawiera: S. 157-170 : Pomoc postpenitencjarna jako przykład pracy socjalnej z osobami opuszczającymi zakłady karne / Eliza Mazur.
Zawiera: S. 173-180 : Wybrane obszary badań w gerontologii społecznej / Agata Chabior.
Zawiera: S. 181-188 : Praca socjalna na rzecz osób nieaktywnych zawodowo realizowana na terenie Kielc / Małgorzata Porąbaniec.
Zawiera: S. 189-196 : Działania ośrodka pomocy społecznej na rzecz osób starszych w środowisku małego miasta (na przykładzie Ośrodka Pomocy Społecznej w Jędrzejowie) / Ewelina Maciantowicz
Zawiera: S. 197-207 : Pomoc społeczna wobec niesprawiedliwości w świetle programów unijnych / Marzena Pękowska.
Zawiera: S. 209-219 : Zadania pracownika socjalnego w zakresie wspierania osób niepełnosprawnych / Patrycja Hanyga-Janczak.
Zawiera: S. 221-234 : Poczucie integracji społecznej dorosłych osób z niepełnosprawnością jako pedagogiczny wskaźnik jakości życia / Mirosław Rutkowski.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
[Problematyka badań: "Czy realizowana przez ludzi starszych aktywność kulturalno-oświatowa sprzyja ich adaptacji do życia w starości?" Metoda i materiał badawczy. Teoretyczne koncepcje starości i starzenia się: tradycje refleksji nad starością; demograficzne aspekty procesu starzenia się, starzenie się i starość - konotacje definicyjne, biologiczne koncepcje starzenia się, psychologiczne, socjologiczne, pedagogiczne teorie starości, i starzenia się. Aktywność kulturalno-oświatowa i adaptacja seniorów do nowych warunków życia: aktywność i jej rodzaje. Aktywność kulturalno-oświatowa - przegląd definicji. Poziom aktywności kulturalno-oświatowej ludzi starszych w świetle dotychczasowych badań, funkcje aktywności wobec seniorów, sposoby adaptacji do starości. Warunki socjalne i budżet czasu seniorów: demograficzno-społeczna charakterystyka ludzi w wieku starszym, w ogólnej strukturze demograficznej kraju i województwa świętokrzyskiego, sytuacja materialna, warunki mieszkaniowe i zdrowie seniorów z województwa świętokrzyskiego. Stan rodzinny, jakość kontaktów społecznych i pomoc świadczona rodzinie. Budżet czasu wolnego i główne zajęcia seniorów. Aktywność kulturalna seniorów: zainteresowania i potrzeby kulturalne, aktywność rekreacyjna, hobbystyczna, odbiór sztuki i frekwencja ludzi starszych w instytucjach artystycznych, odbiór treści kultury masowej. Aktywnosć oświatowa seniorów: specyfika aktywności edukacyjnej seniorów, kształcenie systematyczne ludzi w podeszłym wieku, niesystematyczne, doraźne formy aktywności edukacyjnej badanych seniorów, samokształcenie. Rola aktywności kulturalno-oświatowej w adaptacji do starości. Postulowane kierunki działalności kulturalno-oświatowej z ludźmi starszymi. Istota grup samopomocowych. Domy kultury animatorem życia kulturalnego seniorów]
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 15-63 : Kliniczny obraz zaburzeń zachowania / Artur Kołakowski.
Zawiera: S. 64-77 : Zaburzenia zachowania a zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) / Artur Kołakowski.
Zawiera: S. 78-100 : Schematy poznawcze osób z ADHD a kształtowanie się zaburzeń zachowania / Monika I. Dąbkowska.
Zawiera: S. 101-122 : Bullying - zastraszanie i przemoc szkolna / Mirosław R. Dąbkowski.
Zawiera: S. 123-151 : Systemowa pomoc dziecku z zaburzeniami zachowania / Robert Opora.
Zawiera: S. 152-192 : Diagnoza zaburzeń zachowania / Artur Kołakowski.
Zawiera: S. 195-205 : Kompleksowe leczenie zaburzeń zachowania / Artur Kołakowski.
Zawiera: S. 206-259 : Modele poznawczo-behawioralne zaburzeń zachowania i agresji. Programy terapeutyczne / Konrad Ambroziak, Artur Kołakowski.
Zawiera: S. 260-308 : Psychoterapia poznawczo-behawioralna chłopca skierowanego ze wstępnym rozpoznaniem zaburzeń zachowania / Konrad Ambroziak.
Zawiera: S. 309-344 : Terapia rodzinna w leczeniu zaburzeń zachowania / Gabriela Jagielska.
Zawiera: S. 345-353 : Leczenie farmakologiczne / Artur Kołakowski.
Zawiera: S. 354-369 : Sądowo-psychiatryczne aspekty zaburzeń zachowani / Marcin Wałecki.
Zawiera: S. 373-386 : Uczniowie z zaburzonym zachowaniem i zaburzeniami zachowania / Dariusz Wasiński.
Zawiera: S. 387-405 : Prawo oświatowe a zaburzenia zachowania / Marta Jerzak, Kinga zając.
Zawiera: S. 406-429 : Szkolny System Bezpieczeństwa / Marta Jerzak, Kinga Zając.
Zawiera: S. 430-451 : Szkolne działania interwencyjne / Marta Jerzak, Kinga Zając.
Zawiera: S. 452-470 : Szkolne procedury interwencyjne wobec uczniów przejawiających ryzykowne zachowania. Współpraca szkoły z policją i sądem rodzinnym / Dorota Macander.
Zawiera: S. 471-482 : Przykładowe procedury interwencyjne w gimnazjum / Dariusz wasiński.
Zawiera: S. 483-515 : Zaburzenia zachowania jako skutek urazów psychicznych doznanych przez dziecko / Aleksandra Karasowska.
Zawiera: S. 516-557 : Korygowanie zaburzeń zachowania w środowisku wychowawczym placówki / Aleksandra Karasowska.
Zawiera: S. 558-573 : Projekt jako metoda pracy wychowawczej / Alina Szulirz.
Zawiera: S. 574-608 : Dom dziecka / Dariusz Wasiński.
Zawiera: S. 609-665 : Materiały do pracy dla rodziców, wychowawców i terapeutów.
ZAŁĄCZNIKI: Kształtowanie stylu atrybucji u dzieci - ćwiczenia, Arkusz do diagnozy i planowania strategii profilaktycznych na podstawie ekologicznego modelu eliminowania zaburzeń zachowania, Kwestionariusz ustrukturyzowanego wywiadu diagnostycznego w kierunku zaburzenia opozycyjno-buntowniczego (ODD) i zaburzeń zachowania (CD) według DSM-IV-TR, Kwestionariusz ustrukturyzowanego wywiadu diagnostycznego w kierunku zespoły nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) według ICD-10 i DSM-IV TR, Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny (IPET), Karta Indywidualnych Potrzeb Ucznia, Plan Działań Wspierajacych (PDW), Wprowadzenie Klasowego Kodeksu Złości - scenariusz zajęć z dziecmi, Wprowadzenie Klasowego Systemu Zasad - scenariusz zajęć z dziećmi (młodszy wiek szkolny i starszy wiek szkolny), Scenariusz trudnego zachowania, Karta ustaleń zespołu wychowawczego, Karta ustaleń ze spotkania rodziców i szkoły, Wzór pisemnej umowy z uczniem, Graficzna analiza przypadku problemów z zachowaniem, Projekty realizowane w Świetlicy Socjoterapeutycznej bł. ks. J. Czempiela w Rudzie Śląskiej, Interwencje wychowawcze.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej