Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(364)
IBUK Libra
(6)
Forma i typ
Książki
(253)
Artykuły
(99)
Publikacje naukowe
(21)
Publikacje fachowe
(17)
Publikacje dydaktyczne
(16)
Czasopisma
(6)
E-booki
(6)
Poradniki i przewodniki
(6)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Programy komputerowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Audiobooki
(1)
Druki ulotne
(1)
Filmy i seriale
(1)
Fotografie
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
dostępne
(364)
tylko na miejscu
(130)
wypożyczone
(11)
nieokreślona
(3)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(82)
Kielce - Czytelnia
(77)
Kielce - Niewypożyczane
(1)
Kielce - Multimedialny
(4)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(12)
Busko zdrój - czytelnia
(16)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(16)
Jędrzejów - czytelnia
(6)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(26)
Kazimierza Wielka - Multimedialny
(1)
Końskie - wypożyczalnia
(23)
Opatów - wypożyczalnia
(31)
Opatów - czytelnia
(5)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(21)
Ostrowiec - czytelnia
(17)
Pińczów - wypożyczalnia
(7)
Pińczów - czytelnia
(10)
Sandomierz - wypożyczalnia
(48)
Sandomierz - czytelnia
(9)
Starachowice - wypożyczalnia
(27)
Starachowice - czytelnia
(4)
Staszów - wypożyczalnia
(40)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(22)
Włoszczowa - czytelnia
(3)
Autor
Jankowski Andrzej
(13)
Śliwerski Bogusław
(11)
Dymara Bronisława
(8)
Danilewicz Antoni Z
(6)
Kordziński Jarosław
(6)
Krawczyk Alicja
(6)
Gawroński Krzysztof
(4)
Janowski Andrzej (1935- )
(4)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(4)
1
(3)
Janowska Zofia
(3)
Korzeniowska Wiesława
(3)
Kowalczyk Małgorzata
(3)
Kowalczyk Małgorzata J
(3)
MerdasAlina
(3)
Nowakowska Romana
(3)
Podemska-Kałuża Anna
(3)
Rotkiewicz Halina
(3)
Wojnar Irena
(3)
Badowska Alicja
(2)
Badura-Strzelczyk Gabriela
(2)
Biała Alina
(2)
Bielecka Małgorzata (1961- )
(2)
Blusz Krzysztof
(2)
Bobiński Witold
(2)
Danilewicz Antoni
(2)
Denek Kazimierz (1932- )
(2)
Denker Eric
(2)
Dutka-Mucha Małgorzata
(2)
Gariff David Martin
(2)
Garstka Tomasz
(2)
Jankowski Andrzej (literatura)
(2)
Jazowska-Gumulska Maria
(2)
Kantowicz Ewa
(2)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(2)
Klus-Stańska Dorota
(2)
Kolczyńska Joanna
(2)
Krysa Wiesława
(2)
Kucharczyk Karolina
(2)
Kupaj Lilianna
(2)
Kłosińska Tatiana
(2)
Mikołajewicz Wojciech
(2)
Miksza Małgorzata (1957- )
(2)
Morawska Iwona
(2)
Nakamura Raymond M
(2)
Nalaskowski Aleksander
(2)
Okraj Zofia
(2)
Piechota Feliksa
(2)
Pogorzelska Marzanna
(2)
Sawiński Julian Piotr
(2)
Sobierańska Dorota
(2)
Stawiński Janusz
(2)
Szefler Elżbieta
(2)
Szkudlarek Tomasz
(2)
Szpotowicz Magdalena
(2)
Taraszkiewicz Małgorzata
(2)
Ungeheuer-Gołąb Alicja
(2)
Weller Dennis P
(2)
Wojtkowiak Monika
(2)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(2)
Śliwerska Wiesława
(2)
Adamek Irena
(1)
Adamowicz Justyna
(1)
Alberowa Zofia
(1)
Antczak Mariola
(1)
Apanasewicz Joanna
(1)
Bajkowska Ewa
(1)
Baranowicz Krystyna
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Bednarczyk Henryk (1943- )
(1)
Bednarska-Wnuk Izabela
(1)
Benavides Francisco
(1)
Biała Alina (1961- )
(1)
Bielicki Eugeniusz
(1)
Bielicki Roman
(1)
Bielski Piotr
(1)
Biernacki Andrzej (1931-)
(1)
Biernacki Janusz
(1)
Bieroń Tomasz (1963- )
(1)
Bilicki Tomasz
(1)
Bilska Grażyna
(1)
Bilska Martyna
(1)
Biskup Barbara (pedagog)
(1)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Bogołębska Barbara
(1)
Boińska Maria
(1)
Bojarska Lucyna
(1)
Borkowska-Rychlewska Alina
(1)
Bortnowski Stanisław
(1)
Boszczyk Natalia
(1)
Bot Jolanta
(1)
Bracki Artur
(1)
Brandt Suzanne
(1)
Bray Mark (1952- )
(1)
Brett Regina (1956- )
(1)
Bryll Magdalena
(1)
Brzoskwinia Waldemar (1961- )
(1)
Bukowiec Marian (1943- )
(1)
Bula Danuta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(24)
2010 - 2019
(75)
2000 - 2009
(74)
1990 - 1999
(82)
1980 - 1989
(16)
1970 - 1979
(7)
1960 - 1969
(4)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(47)
1901-2000
(6)
1989-2000
(5)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(345)
nieznany (pol)
(24)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(369)
Odbiorca
Nauczyciele
(14)
Dyrektorzy szkół
(10)
Szkoły wyższe
(7)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Rodzice
(3)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Młodzież
(2)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Bibliotekarze
(1)
Dorośli
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele bibliotekarze
(1)
Studenci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Fotografia polska
(1)
Temat
Wychowanie
(32)
Pedagogika
(30)
Dziecko
(23)
Nauczanie początkowe
(22)
Nauczyciele
(22)
Wychowanie przedszkolne
(20)
Język polski
(19)
Literatura polska
(17)
Nauczanie
(16)
Szkolnictwo
(15)
Sztuka
(12)
Uczenie się
(10)
Powieść polska
(9)
Uczniowie
(9)
Komunikacja interpersonalna
(8)
Kształcenie
(8)
Kultura
(8)
Literatura
(8)
Muzyka
(8)
Oświata
(8)
Poezja polska
(8)
Rodzina
(8)
Metody nauczania
(7)
Młodzież
(7)
Metoda Montessori
(6)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(6)
Nauczanie zintegrowane
(6)
Twórczość
(6)
Motywacja uczenia się
(5)
Pedagogika społeczna
(5)
.9
(4)
Innowacje
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Literatura katolicka
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Oceny szkolne
(4)
Przemoc w rodzinie
(4)
Przyroda
(4)
Techniki Freineta
(4)
Uczniowie klas początkowych
(4)
Współdziałanie
(4)
Wychowanie estetyczne
(4)
Wychowanie religijne
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Zarządzanie oświatą
(4)
Autorytet
(3)
Białoszewski, Miron (1922-1983)
(3)
Biblioteki szkolne
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Film
(3)
Grochowiak,Stanisław
(3)
Gry i zabawy
(3)
Innowacje pedagogiczne
(3)
Język polski (przedmiot szkolny)
(3)
Klimat szkoły
(3)
Kobieta
(3)
Malarstwo (szt.plast.)
(3)
Matematyka
(3)
Montessori, Maria (1870-1952)
(3)
Motywacja
(3)
Opieka społeczna
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Praca kulturalno-oświatowa
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Rozwój zawodowy
(3)
Różewicz,Tadeusz
(3)
Scenariusz
(3)
Shakespeare, William (1564-1616)
(3)
Socjologia
(3)
Stosunki interpersonalne
(3)
Wartość
(3)
Wyobraźnia
(3)
Wyspiański, Stanisław (1869-1907)
(3)
Zabawa
(3)
Antropologia filozoficzna
(2)
Arteterapia
(2)
Barok
(2)
Baśń
(2)
Biblia
(2)
Biblioteki publiczne
(2)
Brandstaetter,Roman
(2)
Czasopisma dziecięce polskie
(2)
Czytanie
(2)
Czytelnictwo
(2)
Czytelnictwo dziecięce
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Dramat angielski
(2)
Dramat polski
(2)
Dyscyplina szkolna
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziewczęta
(2)
Dürer, Albrecht (1471-1528)
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Edukacja regionalna
(2)
Filozofia
(2)
Folklor
(2)
Freinet, Celestyn (1896-1966)
(2)
Gogh, Vincent van (1853-1890)
(2)
Temat: dzieło
E.E.
(2)
Konrad Wallenrod
(2)
Lalka
(2)
Pamiętnik z powstania warszawskiego
(2)
Panna Nikt
(2)
Wesele
(2)
twórczość
(2)
"Antygona"
(1)
"Barokowe czasy"
(1)
"Chmura"
(1)
"Człowiek z budki suflera"
(1)
"Dla zakochanych to samo staranie"
(1)
"Do Anny"
(1)
"Do Pani"
(1)
"Golono,strzyżono"
(1)
"Gotyk (Impresja)"
(1)
"Gotyk 1954"
(1)
"Grażyna"
(1)
"Igrający pływak"
(1)
"Ikar"
(1)
"Iliada"
(1)
"Jak koń Radziwiłła"
(1)
"Kobiety Rubensa"
(1)
"Krótkość żywota"
(1)
"Ksiądz Marek"
(1)
"Marność"
(1)
"Martwy owoc"
(1)
"Modlitwa"
(1)
"Na oczy królewny angielskiej"
(1)
"O krasnoludkach i sierotce Marysi"
(1)
"Odyseja"
(1)
"Pamiętniki"
(1)
"Powrót syna marnotrawnego"
(1)
"Powrót syna marnotrawnego""
(1)
"Psalm miłosny"
(1)
"Psalm o przypowieściach"
(1)
"Psalm"
(1)
"Rodzinne Laudy"
(1)
"Róża bez kolców"
(1)
"Sejm"
(1)
"Syn marnotrawny (z obrazu Hieronima Boscha)"
(1)
"Syn marnotrawny"
(1)
"Trzy myśli pozostałe po ś.p.Henryku Ligenzie zmarłym w Morreale, 12 kwietnia 1840 roku"
(1)
"Wciąż o Ikarach głoszą"
(1)
"Wielki testament"
(1)
"Wojna chocimska"
(1)
"Zwycięzca płacze,zwyciężony zginął"
(1)
"Św.Franciszek"
(1)
"Życie i myśli J.W. Pana Tristrama Shandy"
(1)
Alef
(1)
Autoportret
(1)
Balladyna
(1)
Bar w Folies-Bergéres
(1)
Baśnie
(1)
Biały kruk
(1)
Buszujący w zbożu
(1)
Czarne sezony
(1)
Cztery widoki
(1)
Córka Tuśki
(1)
Damy dwory (Las Meninas)
(1)
Danae
(1)
Danae Tycjana
(1)
Dawniej
(1)
Dziady
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko salonu
(1)
Elegia na odejście pióra atramentu lampy
(1)
Erlkönig
(1)
Francis Bacon czyli Diego Veláaquez na fotelu dentystycznym
(1)
Gra w klasy
(1)
Hanemann
(1)
Iliás
(1)
Imię Róży
(1)
Inspiracje edukacji refleksyjnej
(1)
Ja, Blanka
(1)
Jacht płynący do brzegu
(1)
Jakościowe inspiracje w badaniach edukacyjnych
(1)
Jedźmy, wracajmy
(1)
Judyta i Holofernes
(1)
Kabaret Metafizyczny
(1)
Kawiarnia nocą
(1)
Kobieta czytająca list
(1)
Kobieta z gitarą
(1)
Kobieta z papugą
(1)
Kompozycja VII
(1)
Koncert wiejski
(1)
Koy i mysz
(1)
Kritik der reinen Vernunft
(1)
Krzyk
(1)
Lekcja anatomii (Rembrandta)
(1)
Lekcja anatomii doktora Tulpa (Lekcja anatomii dra Nicolasa Tulpa)
(1)
Lolita
(1)
Madame Ines Moitessier
(1)
Madonna ze szczygłem
(1)
Maki
(1)
Malowany ptak
(1)
Matka odchodzi
(1)
Mała apokalipsa
(1)
Mały Książę
(1)
Małżonkowie Arnolfini
(1)
Temat: czas
1901-
(48)
1801-
(29)
2001-
(20)
2001-0
(16)
1701-
(11)
1989-
(11)
1901-2000
(9)
1601-
(7)
1945-1989
(5)
1801-1900
(4)
1001-
(3)
1401-
(3)
1501-
(3)
1989-2000
(3)
401-
(3)
800-701 p.n.e.
(2)
1101-
(1)
1201-
(1)
1301-
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1939-
(1)
201-
(1)
501-
(1)
601-
(1)
701-
(1)
801-
(1)
900-801 p.n.e.
(1)
901-
(1)
99-0 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(21)
Świętokrzyskie, województwo
(5)
Litwa
(3)
Kanada
(2)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(2)
Kresy wschodnie Rzeczypospolitej
(2)
Antyk a literatura polska
(1)
Barok a literatura polska
(1)
Belgia
(1)
Białoruś
(1)
Biblia a literatura polska
(1)
Brazylia
(1)
Częstochowa (woj. śląskie)
(1)
Europa
(1)
Europa Środkowa
(1)
Finlandia
(1)
Grecja
(1)
Hiszpania
(1)
Japonia
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Markowa (woj. podkarpackie, pow. łańcucki, gm. Markowa)
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Niemcy
(1)
Ostrowiec Świętokrzyski
(1)
Podlasie
(1)
Praga (Czechy)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Ukraina
(1)
Warszawa
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Włochy
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(12)
Poradnik
(10)
Praca zbiorowa
(8)
Poradniki dla nauczycieli
(6)
Artykuł z czasopisma
(5)
Literatura polska
(5)
Czasopismo pedagogiczne
(4)
Literatura
(4)
Biografia
(3)
Czasopismo polskie
(3)
Materiały konferencyjne
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Monografia
(3)
Podręcznik
(3)
Poezja polska
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Dramat polski
(2)
Literatura dziecięca
(2)
Podręczniki
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Podręczniki szkolne
(2)
Poradniki
(2)
Raport z badań
(2)
Recenzje
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(2)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(2)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(2)
Antologie
(1)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Bibliografia
(1)
Broszura
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo społeczno-kulturalne
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Dramat angielski
(1)
Fotografia polska
(1)
Fotografie
(1)
Grafika komputerowa
(1)
Informatory
(1)
Katalog wystawy
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Literatura chrześcijańska
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Malarstwo (szt.plast.)
(1)
Materiały pomocnicze do nauczania początkowego
(1)
Opera
(1)
Podręczniki dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Poezja
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Powieść historyczna rosyjska
(1)
Powieść młodzieżowa polska
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Recenzja
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Rozważania i rozmyślania religijne
(1)
Scenariusz
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Skrypt (typ publikacji)
(1)
Szkice literackie
(1)
Szkice literackie polskie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(37)
Psychologia
(12)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Kultura i sztuka
(6)
Zarządzanie i marketing
(6)
Historia
(4)
Literaturoznawstwo
(2)
Nauka i badania
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
370 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej = Works of Wszechnica Świętokrzyska, ISSN 1234-7604 ; nr 117)
Tyt. równol.: Henryk Jordan's health and physical education ideas (100 years later). Materiały z konf., 1 czerwca 2007 r., Kielce.
Zawiera: S. 15-23 : Henryk Jordan - prekursor wychowania fizycznego, zdrowotnego i rekreacji / Marian Bukowiec.
Zawiera: S. 24-28 : Jordanowskie inspiracje współczesnego wychowania zdrowotnego / Bożena Zawadzka.
Zawiera: S. 29-33 : Działalność społeczno-pedagogiczna Henryka Jordana / Bożena Matyjas.
Zawiera: S. 34-37 : Henryk Jordan prekursorem rekreacji ruchowej w Polsce / Jadwiga Kamińska.
Zawiera: S. 38-43 : Działalność Henryka Jordana wśród młodzieży Krakowa w wypowiedziach osób jemu współczesnych i potomnych / Waldemar Makuła.
Zawiera: S. 44-50 : Wpływ pozalekcyjnych i pozaszkolnych form aktywności rekreacyjno-sportowej dzieci i młodzieży na postawy prozdrowotne w życiu dorosłym / Barbara Wybraniec-Lewicka.
Zawiera: S. 51-64 : Europejska Strategia na rzecz Zdrowia i Rozwoju Dzieci i Młodzieży kontynuacją myśli Henryka Jordana / Grażyna Nowak-Starz.
Zawiera: S. 65-71 : Znaczenie zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych w wyrównywaniu szans edukacyjnych dzieci i młodzieży - przesłaniem jordanowskim / Stanisław Kowalski.
Zawiera: S. 72-76 : Wartość aktywności ruchowej dzieci i młodzieży w koncepcji wychowania Henryka Jordana / Tomasz Łączek.
Zawiera: S. 77-88 : Błonia krakowskie miejscem realizacji idei jordanowskich / Ignacy Janowski.
Zawiera: S. 89-100 : Realizacja myśli Henryka Jordana w przestrzennym zagospodarowaniu terenów wypoczynku i rekreacji dla dzieci i młodzieży (na przykładzie placów zabaw Kielc w latach 1999-2006) / Hanna Magdziarz.
Zawiera: S. 101-104 : O pewnej umiarkowanej idei i jej wszechpotężnej mocy / Janusz Sytnik-Czetwertyński.
Zawiera: S. 105-115 : Park Jordana na dawnej fotografii / Dobiesław Dudek.
Streszcz. ang. Spis treści także ang.
Książka
W koszyku
Temat
Dziedzina i ujęcie
Bibliografia przy rozdz.
Zawiera: S. 7-12 : Pedagogika i edukacja wobec wyzwania kryzysu i gwałtownej zmiany społecznej / Zbigniew Kwieciński.
Zawiera: S. 13-19 : Edukacja alternatywna. Dylematy teorii i praktyki / Bogusław Śliwerski.
Zawiera: S. 21-65 : Rozwój jako cel wychowania / Laurence Kohlberg, Rochelle Mayer.
Zawiera: S. 67-96 : Pedagogika porównawcza jako pole nakreślania konceptualnych map teorii i paradygmatów / Rolland G. Paulston.
Zawiera: S. 97-111 : Wyzwanie "trzeciego paradygmatu" : dylematy konstrukcji i dekonstrukcji teorii pedagogicznych / Tomasz Szkudlarek.
Zawiera: S. 113-132 : Przekroje analityczne kwestii edukacyjnej (dyskusja społeczno-krytyczna) / Lech Witkowski.
Zawiera: S. 133-141 : Zmiana społeczna jako gra dyskursów. Inspiracje foucaultowskie / Monika Kwiecińska.
Zawiera: S. 13-149 : Edukacja i wyzwanie postnowoczesności / Richard Rorty.
Zawiera: S. 151-169 : Ponowoczesna szkoła życia / Zygmunt Bauman.
Zawiera: S. 171-185 : Edukacja i przemiany kultury współczesnej (czyli czy teoria ponowoczesna jest pedagogice potrzebna) / Zbyszko Melosik.
Zawiera: S. 187-209 : Siódmy nieprzyjaciel z siódmej strony świata / Danuta Markowska.
Zawiera: S. 211-238 : Personalizm historyczny i "pedagogie" o inspiracji personalistycznej / Marian Nowak.
Zawiera: S. 239-253 : Neoromantyczne utopie Ivana Illicha / Hanna Zielińska.
Zawiera: S. 255-270 : Antypedagogika jako alternatywna koncepcja radykalnej zmiany wychowania / Bogusław Śliwerski.
Zawiera: S. 271-275 : Zasady rekonstrukcji edukacji w ujeciu Johna Holta / Roland Meighan.
Zawiera: S. 277-288 : Radykalna krytyka, pragmatyczna zmiana / Tomasz Szkudlarek.
Zawiera: S. 289-296 : Ideologie edukacyjne opozycji politycznej w Polsce w latach 70. i 80. / Kazimierz Przyszczypkowski.
Zawiera: S. 297-305 : Nowa prawica, jej ideologia oraz strategia reformy edukacji (na przykładzie Anglii i Walii) / Eugenia Potulicka.
Zawiera: S. 307-313 : Morfologia pedagogicznego konserwatyzmu / Helmut Fend.
Zawiera: S. 315-328 : Nauczyciele - ofiarami / Roland Meighan.
Zawiera: S. 329-346 : Alternatywne sposoby myślenia o nauczycielu i jego edukacji: pytania do badaczy i edukatorów / Henryk Mizerek.
Zawiera: S. 347-359 : Dwie podstawy programu kształcenia / Krzysztof Konarzewski.
Zawiera: S. 361-374 : Cztery estetyki sytuacji edukacyjnych / Lech Wiatrowski.
Zawiera: S. 375-391 : Metapedagogia: dialektyczne podejście do ideologicznych dylematów / Herbert W. Simson.
Zawiera: S. 393-396 : Czy(m) jest pedagogika alternatywna? / Bogusław Śliwerski.
Zawiera: S. 397-399 : Alternatywa jako złudzenie - dyskusja epistemologiczna / Alain-Noël Henri.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr., wykaz aktów prawnych s. 227-241.
Zawiera: S. 11-23 : Bezpieczeństwo socjalne współczesnej rodziny - problemy - deficyty - formy wsparcia - wyzwania / Elżbieta Trafiałek.
Zawiera: S.25-38: Polityka społeczna wobec ubóstwa - historyczne uwarunkowania i inspiracje / Jadwiga Kida.
Zawiera: S. 39-52 : Dywersyfikacja usług społecznych w systemie zapewniania bezpieczeństwa socjalnego / Maria Gogacka.
Zawiera: S. 53-63 : Praktyczne poszukiwanie innowacyjnego modelu w zakresie trójsektorowej współpracy w obszarze rynku pracy i pomocy społecznej / Maria Pierzchalska, Anna Piszczek.
Zawiera: S. 65-72 : Wskaźniki w polityce społecznej. Od analizy do wybranych przykładów do roli w debacie publicznej / Jacek Szkurłat.
Zawiera: S. 73-81 : Procesy ekskluzji i inkluzji społecznej w społeczeństwie informacyjnym / Ewa Kraska.
Zawiera: S. 85-95 : Inteligentny rozwój UE jako przykład działań innowacyjnych w obszarze edukacji / Katarzyna Głąbicka, Izabela Podobas.
Zawiera: S. 97-115 : Włoski model przedsiębiorczości społecznej jako wzór dla budowy polskiego systemu ekonomii / Anna Kołomycew.
Zawiera: S. 117-128 : Państwo, jako gwarant bezpieczeństwa społecznego : doświadczenie Kanady / Iwona Wrońska.
Zawiera: S. 129-137 : Innowacyjność po hiszpańsku. Miedzy boomem budowlanym a gospodarczą zapaścią / Agnieszka Kasińska-Metryka.
Zawiera: S. 139-150 : Bezpieczeństwo a kwestia nierównosci społecznych. Perspektywa międzynarodowa / Tomasz Pawłuszko.
Zawiera: S. 151-161 : Sposoby i formy przeciwdziałania korupcji na szczeblu Unii Europejskiej / Wacław Strybulewicz.
Zawiera: S. 165-182 : Bezpieczeństwo socjalne rodziny w Polsce na tle wybranych krajów UE - wyzwania, perspektywy, inicjatywy / Arkadiusz Durasiewicz.
Zawiera: S. 183-193 : Prawo do emerytury rolniczej - zasady ogólne przyznawania i wypłaty świadczeń w pełnej wysokości przez kasę rolniczego ubezpieczenia społecznego / Lidia Owczarek, Agata Gumieniak.
Zawiera: S. 195-203 : Rehabilitacja spoleczna i zawodowa osób niepełnosprawnych w ramach regionalnych programów operacyjnych w latach 2014-2020 / Mikołaj Olszewski.
Zawiera: S. 205-217 : Wsparcie osób młodych w wejściu na rynek pracy w województwie świętokrzyskim / Agata Szydlik-Leszczyńska.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy art.
Zawiera m.in.: S. 17-26 : Przedszkole - przemiany instytucji i jej funkcje / Radmila Burkovicoca.
Zawiera m.in.: S. 27-42 : Nauczyciel w sytuacji zmian zachodzących w edukacji / Irena Adamek.
Zawiera m.in.: S. 61-72 : Diagnoza jako jedna z funkcji przedszkola i szkoły. Założenia teoretyczne i rozwiązania badawcze / Anna Gajdzica.
Zawiera m.in.: S. 73-84 : Umiejętności psychologiczne nauczyciela przedszkolnego / Barbara Górecka-Mostowicz.
Zawiera m.in.: S. 99-108 : Kompetencje nauczyciela - opiekuna praktyk w przedszkolu i klasach początkowych w kontekście założeń projektu "Poznać-Zrozumieć-Doświadczyć" / Dorota Radzikowska.
Zawiera m.in.: S. 109-120 : Praktyka pedagogiczna studentów edukacji elementarnej w przedszkolu w kontekście ich samooceny / Kornelia Solich.
Zawiera m.in.: S. 121-132 : Kompetencje dzieci kończących edukację przedszkolną w zakresie orientacji przestrzennej - raport z badań / Ewelina Kawiak.
Zawiera m.in.: S. 133-142 : Kompetencje nauczycieli do prowadzenia obserwacji dzieci w placówkach Marii Montessori / Magda Dąbrowska.
Zawiera m.in.: S. 143-154 : Środki dydaktyczne w edukacji małego dziecka - inspiracje pedagogiczne metodą Marii Montessori / Jadwiga Oleksy.
Zawiera m.in.: S. 155-164 : Możliwości intensyfikacji edukacji przyrodniczo-ekologicznej dzieci w wieku przedszkolnym / Mirosława Parlak.
Zawiera m.in.: S. 165-176 : Kilka uwag o przedszkolnej edukacji przyrodniczej w odniesieniu do badań nad rozumowaniem dzieci podczas zajęć opartych na metodzie eksperymentu / Edyta Roszyńska.
Zawiera m.in.: S. 179-188 : Rozwój twórczości plastycznej dzieci w wieku przedszkolnym / Ewa Jędrzejowska.
Zawiera m.in.: S. 189-202 : O właściwe kompetencje nauczycieli do edukacji muzycznej w przedszkolu w zakresie percepcji muzyki przez dzieci / Grażyna Leśniczak.
Zawiera m.in.: S. 203-215 : Emisja głosu dzieci w wieku przedszkolnym / Katarzyna Rogozińska.
Zawiera m.in.: S. 219-228 : Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez realizację projektów POKL, EFS / Anna Gaweł.
Zawiera m.in.: S. 229-240 : Wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci ze specjalnymi potrzebami w przedszkolu - założenia a codzienna rzeczywistość (studium przypadku) / Katarzyna Nadworska.
Część art. w jęz. czes. i słowac. Streszcz. art. w jęz. ang., pol. Spis treści również w jęz. ang.
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 331-343 i przy pracach.
Zawiera: S. 11-14 : Wstęp / Hanna Krauze-Sikorska, Konga Kuszak.
Zawiera: S. 17-18 : Wprowadzenie / Hanna Krauze-Sikorska, Kinga Kuszak.
Zawiera: S.19-31 : Dziecko jako homo creator. Podmiotowe i sytuacyjne determinanty aktywności twórczej dziecka w okresie średniego i późnego dzieciństwa / Hanna Krauze-Sikorska.
Zawiera: S. 33-44 : Aktywny rodzic - aktywne dziecko. W jaki sposób komunikacja w rodzinie sprzyja aktywnosci dziecka? / Kinga Kuszak.
Zawiera: S. 45-69 : Twórczy nauczyciel - twórczy uczeń / Grażyna Rura.
Zawiera: S. 71-79 : Środowisko lokalne w procesie edukacji dzieci i młodzieży / Anna Basińska.
Zawiera: S. 81-94 : Dziecko w środowisku rówieśników / Halina Sowińska.
Zawiera: S. 99-113 : Znaczenie zmysłowego postrzegania świata w procesie uczenia się w okresie średniego późnego dzieciństwa / Hanna Krauze-Sikorska.
Zawiera: S. 115-135 : Znane techniki - nowe rozwiązania / Grażyna Rura.
Zawiera: S. 137-150 : Rodzic i dziecko - wspólna przestrzeń edukacyjna / Kinga Kuszak.
Zawiera: S. 151-159 : Edukacja aktywnych zainteresowań - wielkie wyzwanie, jeszcze większe dylematy / Michał Klichowski.
Zawiera: S. 165-178 : Twórcza wizualizacja w procesie tworzenia nowej jakości uczenia się dziecka w okresie średniego i późnego dzieciństwa / Hanna Krauze-Sikorska.
Zawiera: S. 179-198 : Mnemotechniki - jak nauczyć dziecko w wieku wczesnoszkolnym uczyć się efektywnie / Anna Basińska, Klaudia Mikołajczyk.
Zawiera: S. 199-210 : Uczenie się i nauczanie matematyki - od dziecięcej ciekawości do rozwijania zainteresowań matematycznych / Olga Kopienka.
Zawiera: S. 211-220 : Nowoczesne media w edukacji dziecka / Michał Klichowski.
Zawiera: S. 221-243 : Bajka i baśń jako źródło nowych doznań edukacyjnych / Grażyna Rura.
Zawiera: S. 245-255 : Gry dramatyczne - uczymy dziecko poznawać samego siebie / Kinga Kuszak.
Zawiera: S. 259-266 : Synektyka w pracy z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym / Agata Gajos.
Zawiera: S. 267-280 : Aktywne działanie przez ruch, czyli jak wykorzystać taniec i jogę w pracy edukacyjnej z dzieckiem / Joanna Jakubik-Hajdukiewicz.
Zawiera: S. 281-292 : Aktywna percepcja elementów dzieła muzycznego w propedeutycznej edukacji muzycznej / Katarzyna Wojciechowska.
Zawiera: S. 293-309 : Muzyczne inspiracje w pracy z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym / Ewa Woźniczka.
Zawiera: S. 311-312 : Zakończenie / Hanna Krauze-Sikorska, Kinga Kuszak.
Zawiera: S. 313-329 : Słownik najważniejszych pojęć.
Aktywność jako przejaw i determinant rozwoju jednostki. Stymulatory i inhibitory rozwoju twórczej aktywności dziecka - znaczenie kontekstu jednostkowego i społecznego.
Komunikacja między małżonkami a funkcjonowanie dzieci. Typy komunikowanie się małżonków wg. M. A. Fitzpatricka. Komunikowanie się z dzieckiem sprzyjające stymulowaniu jego rozwoju (nastawienie dialogowe, nastawienie konformistyczne). Style komunikowania się z dzieckiem: Styl podmiotowy, styl przedmiotowo-bierny, styl przedmiotowo-aktywny. Modele komunikacja między rodzicem a dzieckiem wg J. Stewarta. Wyzwalanie aktywności dziecka poprzez sposób komunikowania się z nim.
Jakiego nauczyciela poszukują pracodawcy-dyrektorzy? Jakiego nauczyciela poszukują rodzice uczniów ? Jakiego nauczyciela poszukują uczniowie? Świadomość własnych kompetencji. Aktywny nauczycel - co to oznacza w praktyce? Aktywny uczeń - tylko w deklaracjach nauczycieli czy w codziennej praktyce szkolnej?
Czym jest środowisko lokalne? W jaki sposób nauczyciel może wykorzystać środowisko lokalne w procesie edukacji? Edukacja o środowisku lokalnym. Edukacja dla środowiska lokalnego. Edukacja poprzez środowisko lokalne.
Rozwój interakcji rówieśniczych. Motywy włączania się do grupy. Klasa jako teren interakcji rówieśniczych. Miejsce dziecka w grupie. Problemy przystosowawcze dziecka.
Istota percepcyjnego doświadczania świata. Stymulowanie i rozwijanie spostrzeżeń w procesie edukacji dziecka w okresie średniego i późnego dzieciństwa.
Pedagogika Rudolfa Steinera, Marii Montessori, Celestyna Freineta. Uczenie się przez aktywne działanie w przyjazanym otoczeniu montessoriańskiego przedszkola. Techniki Freineta na zajęciach szkolnych (Technika 1 - Planowanie pracy, Technika 2 - Materiały źródłowe (fiszki problemowe i autokreatywne), Technika 3 - Ekspresja słowna (korespondencja międzyszkolna, swobodny tekst, gazeta wychowawcza).
Co stanowi istotę wspólnej przestrzeni edukacyjnej?, Zaspokojenie potrzeb dziecka, Rozmowa z dzieckiem, Wspólna zabawa, Wspólne czytanie, Dzielenie się obowiązkami domowymi.
Zainteresowanie zainteresowaniami. Ekscentryzm zainteresowań. Dramatyzacja zainteresowań.
O istocie wizualizacji. Sterowana wizualizacja w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Co powinny uwzględniać warsztaty z wykorzystaniem sterowanej wizualizacji?
Wyobraźnia - największa potęga ludzkiego umysłu.Mnemotechniki naszej pamięci. Technika 1: Metoda Loci czyli Rzymski (nie tylko) Pokój, Technika 2: Zakładkowa metoda zapamiętywania - Cyfry-Haki, Technika 3: Metoda historyjek mnemotechnicznych, Technika 4: Technika obrazkowa, Technika 5: Tworzenie Map Skojarzeń.
Koncepcja nauczania realistycznego Hansa Freudenthala. Metoda czynnościowa Z. Krygowskiej. Czynności konkretne. Czynności wyobrażeniowe. Matematyka w przedszkolu i szkole. Dojrzałość do uczenia się matematyki.
Lektury w klasach młodszych. Co się stało z bajkami dla dzieci? Bajki i baśnie ze szkolnego kanonu. Baśnie H. Ch. Andersena. Calineczka. Asertywne prawa człowieka wg Herberta Fensterheima. Brzydkie kaczątko. Dziewczynka z zapałkami. Baśnie Charlesa Perrault. Kopciuszek (w wersji Hanny Januszewskiej). Czerwony Kapturek. Bajka współczesna. Bajka o swawolnym królewiczu. Bajka o swawolnym królewiczu (A.P. Urbański). Pilny list do św. Mikołaja (ks. M. Maliński). Terapeutyczne bajki Marii Molickiej. Bajka o mróweczce.
Zasady prowadzenie gry dramatycznej w pracy z dziećmi : Faza I - Przygotowanie, Faza II - Właściwa gra dramatyczna, Faza III - Omówienie działań. Techniki dramy i gry dydaktycznej (rozmowa, wywiad, etiuda pantomimiczna, rzeźba, improwizacja, stop-klatka, płaszcz eksperta, teatr forum, telefon zaufania, rola na podłodze, antycypacja i retrospekcja). Cele, które można osiągnąć wykorzystując grę dramatyczną w pracy z dziećmi.
Synektyka jako jedna z metod twórczego rozwiązywania problemów. Analogia personalna, analogia prosta, analogia symboliczna, analogia fantastyczna. Jak stosować synektykę w pracy z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym? Propozycje zajęć dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym w oparciu o metodę synektyczną.
Taniec w pracy z dziećmi. Zastosowanie jogi w pracy z dziećmi. Bajki wprowadzające dzieci w świat jogi. Przykładowe ćwiczenia jogi. Zabawy i masaże urozmaicające zajęcia. Wykorzystanie piłek.
Możliwości ekspresyjne i percepcyjne małego dziecka w kontekście aktywnego odbioru dzieła muzycznego. Dziecięca recepcja dzieła muzycznego. Audycje muzyczne dla dzieci. Utrwalanie przeżycia muzycznego. Integralność działań twórczych i percepcyjnych: Interpretacja werbalna, Interpretacja ruchowa, Interpretacja plastyczna. Propozycje metodyczne rozwiązań (percepcyjne zabawy różnorodne).
Aktywność o charakterze muzycznym w przebiegu zajęć przedszkolnych na etapie wczesnoszkolnym. Muzyka w procesie dydaktyczno-wychowawczym. Obszar rozwijania kompetencji poznawczych oraz sprawności manualnej (doskonalenie orientacji w schemacie ciała, doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, doskonalenie percepcji słuchowej, doskonalenie umiejętności naśladownictwa - koordynacja wzrokowo-ruchowo-słuchowa, doskonalenie umiejętności skupiania uwagi na zadaniu. Obszar emocji oraz nabywania doświadczeń interpersonalnych: doskonalenie umiejętności określania stanów emocjonalnych, rozwijanie kompetencji komunikacyjnych. Obszar rozwijania kompetencji twórczych: rozwijanie umiejętności improwizacji przy muzyce, z rekwizytami lub instrumentami muzycznymi, rozwijanie umiejętności niekonwencjonalnego sposobu muzykowania, rozwijanie ekspresji plastycznej inspirowanej muzyką.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia Rodziny)
Na okł. podtyt.: jak kolejność narodzin wpływa na twój charakter.
Bibliogr. s. 249-252
Zawiera: Część I. Człowiek w systemie rodziny. Rozdział 1. Rodzina w ujęciu systemowym / Waldemar Świętochowski.
Zawiera: Podstawowe zasady teorii systemów. Struktura systemu rodziny: granice w systemie rodziny, podsystemy, role i pozycje w rodzinie. Procesy systemowe w rodzinie: indywiduacja, komunikacja, "logika" systemu rodziny - homeostaza funkcjonalna. Zadania rodziny w kolejnych fazach rozwojowych. Wspólnota i ciągłość. W kierunku rodziny funkcjonalnej. Wskazówki praktyczne.
Zawiera: Rozdział 2. Specyfika komunikacji interpersonalnej w rodzinie ujmowanej jako system / Barbara Harwas-Napierała. Warunki kształtowania prawidłowej komunikacji - kształtowanie umiejętności usprawniających komunikację rodzinną.
Zawiera: Modele komunikacji interpersonalnej: jednostronny, dwustronny i relacyjny model.
Zawiera: Podstawowe uwarunkowania komunikacji w rodzinie - podmiotowe i pozapodmiotowe.
Zawiera: Rozwojowe zmiany komunikacji w systemie rodziny - komunikacja w podsystemie małżeńskim, rodzicielskim, rodzeństwa.
Zawiera: Rozdział 3. Narracje rodzinne / Elżbieta Dryll.
Zawiera: Rodzina jako nisza semantyczna.
Zawiera: Geneza treści rodzinnych narracji: tradycja, przekaz międzypokoleniowy, historia życia rodziny nuklearnej.
Zawiera: Dlaczego ważne jest badanie narracji rodzinnych.
Zawiera: Rozdział 4. Role i funkcje rodziny / Katarzyna Walęcka-Matyja.
Zawiera: Współczesne ujęcie roli rodziny. Kierunki przemian współczesnej rodziny a role i funkcje rodzinne. Role w systemie rodziny. Funkcje rodziny. Psychospołeczne uwarunkowania funkcji rodziny.
Zawiera: Rozdział 5. Modele funkcjonowania rodziny. Style wychowania / Hanna Liberska, Mirosława Matuszewska.
Zawiera: Modele rodziny - klasyfikacja modeli funkcjonowania rodziny. Styl wychowania: pojęcia podstawowe - wychowanie, styl wychowania, rodzaje stylów wychowania. Modele funkcjonowania rodziny a style wychowania.
Zawiera: Rozdział 6. Więzi małżeńskie i rodzinne w perspektywie teorii przywiązania / Mieczysław Plopa.
Zawiera: Założenia i inspiracje teorii przywiązania: aspekt ewolucyjny i neuropsychologiczny.
Książka
W koszyku
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Symbol UKD: 371.8
Zawiera: A - jak aukcja obrazów [poznawanie społecznie uznanych kryteriów oceny dzieł plastycznych].
Zawiera: B - jak balon [uczeń potrafi bawić się w grupie - zabawa ruchowa "Baloniku mój malutki..."].
Zawiera: B - jak białe szaleństwo [uczniowie dbają o swoje zdrowie w czasie zimy - inspiracje wierszem L.J. Kerna "Kłopoty ze śniegiem"].
Zawiera: E - jak egzotyka [uczniowie rozwijają swoją wyobraźnię wokół hasła EGZOTYKA.
Zawiera: E - jak elegancja [uczeń potrafi ubrać się stosownie do okoliczności].
Zawiera: H - jak humor. Heca z dobrym wychowaniem [dzieci potrafią pokazać sytuacje codzienne w formie przedstawienia].
Zawiera: I - jak igła z nitką [kształcenie nawyku nabywania podstawowych umiejętności praktycznych].
Zawiera: K - jak kotek [kształtowanie wrażliwości emocjonalnej oraz życzliwości w stosunku do zwierząt].
Zawiera: K - jak krasnoludek [kształtowanie umiejętności podejmowania działań na rzecz społeczności].
Zawiera: M - jak marzenia [kształtowanie poczucia odpowiedzialności za wspólne dobro].
Zawiera: M - jak maski karnawałowe [inspirowanie uczniów do twórczego działania].
Zawiera: O - jak ocean [uczniowie ćwiczą ekspresję i wyobraźnię podczas zabawy grupowej].
Zawiera: P - jak przyjazne miasto [ przygotowanie dzieci do prawidłowego reagowania w trudnych sytuacjach].
Zawiera: R - jak recytacja [uczniowie poznaj.a zasady i ideę recytacji poezji].
Zawiera: S - jak skocznia [uczniowie wykorzystują w zabawie samodzielnie zbudowane modele].
Zawiera: S - jak Savoir-vivre [dzieci potrafią zachowywać się odpowiednio do sytuacji].
Zawiera: T - jak turniej rycerski [uczniowie poznają tradycję rycerską].
Zawiera: U - jak upominek [uczniowie przygotowują ozdobne opakowania upominków].
Zawiera: W - jak wędrówka [twórcze wykorzystanie posiadanej wiedzy]
Zawiera: Z - jak zawody [dzieci poznają zawody].
Propozycje metodyczne nauki przez zabawę - róznorodne scenariusze: spotkania z plastyką, muzyką, profilaktyka zachowań trudnych, gry ruchowe, konkursy.
Książka
W koszyku
Forma i typ
Symbol UKD: 37.013 141.319.8
Bibliogr. s. 455-467. Indeks.
Zawiera: Rozdział 1. Wychowanie personalistyczne w świetle badań estetycznych.
Zawiera: 1. Zarys koncepcji badawczej: tezy pedagogiczno-psychologiczno-filozoficzne, refleksje epistemologiczne, kwestie interpretacyjne, uwagi metodologiczne.
Zawiera: 2. Wokół sensów i znaczeń podstawowych pojęć: osoba - ideały i koncepcje (ideał homerycki, orficki, biblijny, współczesny. Przeżycie estetyczne - definicje (filozoficzne, fenomenologiczne, psychologiczne, estetyczne, antropologiczne, teologiczne, poetyckie, pedagogiczne. Wychowanie: idee dawne i współczesne, standardy personalistyczne (standard estetyczny, agatologiczny, etyczny, aksjologiczny, twórczy. Pedagogia.
Zawiera: Rozdział 2. Koncepcje wychowania osoby przez przeżycie estetyczne.
Zawiera: 1. Koncepcje filozoficzne: Gorgiasz (483-375 p.n.e.), Sokrates (469-399 p.n.e.), Platon (427-347 p.n.e.), Arystoteles (384/383-322 p.n.e.), Immanuel Kant (1724-1804), Georg Wilhelm Friedrich Hegel (1770-1831), Soren Kierkegaard (1813-1855), Artur Schopenhauer (1778-1860), Friedrich Nietzsche (1844-1900), Wilhelm Dilthey (1833-1911), Lew Szestow (1866-1938), Henri Bergson (1859-1941), Abraham Joshua Heschel (1907-1972), Emmanuel Levinas (1906-1955), Józef Tischner (1931-2000).
Zawiera: 2. Koncepcje religijne: Św. Augustyn (354-430), Św. Tomasz (1225-1274), Rudolf Otto (1869-1937), Jacques Maritian (1882-1973), Mircea Eliade (1907-1986).
Zawiera: Koncepcje psychologiczne: Gustaw Teodor Fechner (1801-1887), Wiliam James (1842-1910), Sigmund Freud (1856-1939), Carl Gustaw Jung (1875-1961), Abraham H. Maslow (1908-1970).
Zawiera: Koncepcje estetyczne: Karol Irzykowski (1873-1944), Roman Ingarden (1893-1970), Stefan Kisielewski ( 1911-1991), Arnold Berleand (ur. 1932), Władysław Stróżewski (ur. 1933), Anna Sobolewska (ur. 1947).
Zawiera: Koncepcje pedagogiczne: Rudolf Steiner (1861-1925), John Dewey (1859-1952), Herbert Read (1893-1968), Stefan Szuman (1889-1972), Irena Wojnar (ur. 1924).
Zawiera: Rozdział 3. Pedagogia przeżycia estetycznego.
Zawiera: 1. Możliwości i perspektywy stawania się osoby w przeżyciach estetycznych: tożsamość jako aksjologiczny imperatyw personalizacji, osobotwórczy potencjał przeżyć estetycznych (inspiracje poznawcze, akulturacyjne, etyczne twórcze). Artystyczne techniki i strategie wychowawcze pedagogii przeżycia estetycznego.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 235-258.
Zawiera: Wprowadzenie. Niepełnosprawność, społeczeństwo i kultura; Rozdział 1. Badanie świata społecznego; Komunikacja i dyskurs jako centralne kategorie życia społecznego; Interpretacyjne aspekty procesów badania komunikacji; Komunikacja niewerbalna w perspektywie badań interpretacyjnych; Podejścia badawcze w obszarze nauk społecznych; Krytyka badań inspirowanych filozofią pozytywistyczną; Orientacja interpretacyjna w naukach społecznych; Rozdział 2. Podejście interpretacyjne w studiach nad niepełnosprawnością - aspekty edukacyjne; Fenomenologiczno-hermeneutyczne aspekty badań edukacyjnych; Współczesne nurty badań pedagogicznych; Filozofia ponowoczesna i postruktualizm w dyskursie współczesnej pedagogiki; Paradygmat interpretacyjny w obszarze badania fenomenu niepełnosprawności; Postmodernistyczne i poststrukturalne inspiracje w studiach nad niepełnosprawnością; Rozdział 3. Jakościowa orientacja badawcza - atrybuty i kategorie pojęciowe; Kryteria wyboru podejścia jakościowego w realizacji projektu badawczego; Charakterystyka badań jakościowych; Źródła weryfikacji i uprawomocnienia badań jakościowych; Rozdział 4. Wybrane strategie badań jakościowych; Opis i re-konstrukcja świata społecznego w badaniach etnograficznych; Pojęcie etnografii i podstawowe cechy badań etnograficznych; Krytyczny kontekst badań etnograficznych; gromadzenie danych empirycznych w etnografii; Etnografia komunikacji i mikroetnograficzne analizy interakcji (analiza materiałów audiowizualnych); Biograficzne re-konstrukcje doświadczeń egzystencjalnych; Historyczne aspekty rozumienia kategorii biografii i badań biograficznych; Wywiad w badaniach biograficznych; Koncepcja trajektorii cierpienia F. Schütza jako przykład podejścia biograficznego w badaniach społecznych; Autobiograficzny wywiad narracyjny w ujęciu F. Schütza; Fenomenograficzne badania świata znaczeń; Teoretyczne i epistemologiczne podstawy badań fenomenograficznych; Charakterystyka procesu pozyskiwania i analizy materiału badawczego; Zakończenie. Jakościowe badania nad niepełnosprawnością - problemy rozumienia i interpretacji.
Książka
W koszyku
(Kino Polskie Wczoraj i Dziś)
Gatunek
Symbol UKD: 791(438)"1944/1956"
Bibliogr. s. 241-253, nota bibliogr. s. 269. Indeksy.
Zawiera: S. 7-12 : Wstęp.
Zawiera: S. 15-43 : Adaptacja i problem autorstwa w kinie socrealistycznym.
Zawiera: S. 44-63 : "Celuloza", Neorealizm i kino radzieckie: inspiracja i legitymizacja.
Zawiera: S. 64-103 : "Celuloza" i "Pod gwiazdą frygijską": socrealistyczne filmy Jerzego Kawalerowicza.
Zawiera: S. 104-118 : Jabyłem Szczęsnym. Rozmowa z Jerzym Kawalerowiczem.
Zawiera: S. 119-150 : "Przygoda na Mariensztacie", czyli socrealizm, "branża" i kultura popularna.
Zawiera: S. 153-177 : Recepcja kinematografii niemieckich w piśmiennictwie filmowym 1945-1956.
Zawiera: S. 178-192 : Portret wroga w piśmiennictwie filmowym pierwszej połowy lat 50.
Zawiera: S. 193-209 : W pięć lat po Wiśle - Narada Filmowa SPATiF-u.
Zawiera: S. 210-221 : O śmierci w filmie socrealistycznym.
Zawiera: S. 222-240 : O źródłowej funkcji "Szerokiej drogi".
Streszcz. ang.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Idee, Metody, Inspiracje)
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera: S. 13-23 : O potrzebie kształcenia i doskonalenia nauczycieli w zakresie alternatywnych koncepcji edukacyjnych / Zofia Żukowska.
Zawiera: S. 25-34 : Prymat problemu dziecka nad metodologią i organizacją. Wokół serii pedagogicznej : Nauczyciele - Nauczycielom / Andrzej Murzyn
Zawiera: S. 35-44 : Poczucie odpowiedzialności zawodowej nauczycieli. Systematyzacja pojęcia / Joanna M. Michalak.
Zawiera: S. 45-68 : Negatywne następstwa instrumentalnego oceniania nauczycieli / Bogusław Śliwerski.
Zawiera: S. 69-84 : Propozycje zmian strukturalnych w systemie kształcenia nauczycieli wychowania przedszkolnego kompatybilnym do struktur edukacyjnych Unii Europejskiej / Wiesława Leżańska.
Zawiera: S. 85-97 : Nauczyciel najmłodszych uczniów wobec oczekiwań reformy edukacji / Renata Michalak, Elżbieta Misiorna.
Zawiera: S. 99-107 : Nauczyciel-wychowawca w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej. Założenia a oczekiwania dzieci / Mirosława Kowalczyk-Szymańska.
Zawiera: S. 109-121 : Innowacyjne działania nauczycieli na początku XXI wieku w Polsce na podstawie badań i działalności SNEP / Lidia Wollman-Mazurkiewicz.
Zawiera: S. 123-126 : Inspirująca rola edukacji alternatywnej w tworzeniu innowacji pedagogicznych przez nauczycieli kształcenia zintegrowanego (doświadczenia, rozwiązania) / Zofia Szybalska.
Zawiera: S. 127-135 : Nowe kompetencje osobowościowe nauczyciela przewodnika młodzieży / Halina Laskowska, Mirosława Rokitańska.
Zawiera: S. 137-151 : Cechy osobowości kandydatów na nauczycieli / Ewa Lewik-Tsirigotis, Konstantinos Tsirigotis.
Zawiera: S. 153-163 : Preferencje pedagogiczne studentów kończących studia dla nauczycieli wychowania fizycznego / Tomasz Friłowicz.
Zawiera: S. 165-174 : Ewaluacja procesu kształcenia przez studentów pedagogiki wczesnoszkolnej w Ostrawie (Czeska Republika) i Jönköping (Szwecja) / Hana Lukášová (Kantorková), Milda Malinová.
Zawiera: S. 175-180 : Pedagogika ochrony ucznia i szkoły w kształceniu nauczycieli wychowania fizycznego / Irena Bartusiak.
Zawiera: S. 181-189 : Czy nauczyciele wychowania fizycznego staną się kreatorami zdrowia w reformującej się szkole / Paweł Ławniczak.
Zawiera: S. 191-206 : O nauczycielu wewnętrznym. Zintegrowane kształcenie estetyczne jako droga pedagogicznej odnowy / Klaus-Ove Kahrmann.
Zawiera: S. 207-220 : Gdy alternatywa staje się normą. Edukacja przez współtworzenie w kształceniu dorosłych / Horst Stukenberg.
Zawiera: S. 221-238 : Wewnątrzszkolne doskonalenie nauczycieli, czyli dlaczego warto pokochać WDN / Beata Owczarska.
Zawiera: S. 239-245 : Problemy pomiaru zmian osobowoiści pod wpływem oddziaływań edukacyjnych / Mariola Łaguna.
Zawiera: S. 247-252 : Między chałturą a profesjonalizmem - o etyczny wymiar pracy edukatora / Krzysztof Bednarek.
Zawiera: S. 253-259 : O potrzebie organizowania warsztatów pedagogicznych dla nauczycieli w zakresie edukacji zdrowotnej / Jolanta Derbich, Jerzy Nowocień.
Zawiera: S. 261-267 : "Ludzie i procesy" - badanie przez działanie jako nowa forma kształcenia nauczycieli pomiędzy planowaniem państwa i inicjatywą własną / Heinrich Dauber.
Zawiera: S. 269-278 : Funkcje i założone i rzeczywiste wideokonferencji w projektach edukacyjnych / Zbigniew Mikurenda.
Zawiera: S. 279-292 : Strategia nauczania w kursie internetowym / Sławomir Gurdała.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej = Works of Holy Cross University, ISSN 1234-7604 ; nr 125)
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: S. 15-30 : Filozofia probacji propozycją racjonalnych i skutecznych oddziaływań wychowawczych / Andrzej Bałandynowicz.
Zawiera: S. 31-37 : Poprawianie niepoprawnych w tradycji judeochrześcijańskiej / Jan Śledzianowski.
Zawiera: S. 38-45 : Niespełnione dążenia a agresywność nastolatków / Irena Pufal-Struzik, Andrzej Zieja.
Zawiera: S. 46-53 : Powiązania między agresją i odrzuceniem rówieśniczym - inspiracje dla profilaktyki i praktyki / Bronisław Urban.
Zawiera: S. 54-60 : Nieletni sprawcy czynów karalnych na terenie województwa świętokrzyskiego / Waldemar Cisowski.
Zawiera: S. 61-66 : Netoholizm w lokalnym systemie profilaktyki na przykładzie działań realizowanych przez Stowarzyszenie "Nadzieja Rodzinie" / Paulina Forma.
Zawiera: S. 67-70 : Alkohol a przestępczość nieletnich / Mirosław Jamrożek.
Zawiera: S. 71-79 : Sekty w Polsce - skala zagrożenia / Beata łyżwa, Monika Wojtkowiak, Krystian Wojtkowiak.
Zawiera: S. 83-93 : Wykroczenia uczniów. Jak im zapobiegać / Krzysztof Konarzewski.
Zawiera: S. 94-105 : Skuteczność i jakość oddziaływań wychowawczych w warunkach nadzorów kuratorskich / Andrzej Węgliński.
Zawiera: S. 106-114 : Styl radzenia sobie ze stresem a uzależnienie od Internetu / Anna Siudem.
Zawiera: S. 115-126 : Ocena zagrożeń i oddziaływań profilaktycznych w opiniach młodzie4zy z Kielc / Krzysztof Gąsior.
Zawiera: S. 127-133 : Zaburzenia młodzieży w odżywaniu się - porażka wychowawcza rodziców czy wyraz wewnętrznego bólu w postrzeganiu swojej "niedoskonałości" / Małgorzata Kubicka.
Zawiera: S. 134-142 : Społeczne funkcjonowanie osób bezdomnych / Maciej Grudzień.
Zawiera: S. 143-153 : Popularność metod oddziaływań wychowawczych w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych w Polsce / Joanna Moleda.
Zawiera: S. 154-160 : Cele osobiste a możliwości zmian w zachowaniu nieletniego w placówce resocjalizacyjnej / Anna Kieszkowska.
Zawiera: S. 161-166 : Osadzeni jako grupa zwiększonego ryzyka suicydalnego / Anna Komisarska.
Zawiera: S. 167-175 : Poczucie sensu życia u więźniów uczestniczących w programach kulturalno-oświatowych i sportowych w zakładzie karnym / Katarzyna Mirosław.
Zawiera: s. 179-189 : System pomocy terapeutycznej osobom uzależnionym od środków psychoaktywnych i odbywającym karę pozbawienia wolności / Krzysztof Czekaj.
Zawiera: S. 190-198 : Resocjalizacja skazanych w warunkach programowanego systemu odbywania kary pozbawienia wolności / Eliza Mazur.
Zawiera: S. 199-205 : Przygotowanie do życia na wolności. Opinie i oczekiwania skazanych / Monika Marczak.
Zawiera: S. 206-211 : Pomoc osobom uzależnionym na przykładzie działalności Licheńskiego Centrum Pomocy Rodzinie i Osobom Uzależnionym / Jacek Biskupski.
Zawiera: S. 212-221 : Zapobieganie narkomanii w miejscu rekreacji i wypoczynku młodzieży / Ireneusz Siudem.
Zawiera: S. 222-229 : Resocjalizacja prostytutek w Polsce międzywojennej / Piotr Gołdyn.
Zawiera: S. 230-237 : Przygotowanie pedagogów środowiskowych do pracy z młodzieżą zagrożoną w środowisku.
Zawiera: S. 238-256 : Zaangażowanie wychowawców w proces resocjalizacji a sukcesy wychowawcze / Sławomir Sobczak.
Zawiera: S. 257-267 : Wypalenie zawodowe czy wyczerpanie / zmęczenie pracą wychowawców w domach dziecka / Elżbieta Lisowska.
Streszcz. ang. Spis treści także ang.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Indeks.
Zawiera: Mowa i pismo: kopalnia edukacyjnych inspiracji.
Zawiera: Warunek przyswajania mowy: edukacja holistyczna (Postrzeganie i doświadczenia zmysłowe, Mówienie i słuchanie, Zabawy słuchowe - zabawy z dźwiękiem i głosami, Zabawy językowe - zabawy fonetyczne).
Zawiera: Odkrywcza podróż do świata pisma: na tropie liter (Znaki w naszym otoczeniu, Sygnały i kody - różne systemy komunikacji).
Zawiera: Kreatywne zabawy z językiem, znakami i pismem: Kącik czytelniczy i warsztat pisania, Zabawy z pisaniem i literami, Malowanie i projektowanie z wykorzystaniem alfabetu, Zabawy ruchowe).
Zawiera: Dzieci jako badacze pisma i znaków (Litery z innych kręgów kulturowych, Znaki funkcjonujące w dawnych kulturach, Indeks zabaw)/
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 389-406.
Zawiera: Rozdział 1. Przemiany cywilizacyjne wyzwaniem pedagogiki społecznej i pracy; Podstawy metodologiczne badań pedagogiki społecznej i pracy; Podstawy metodologiczne badań pedagogiki społecznej i pedagogiki pracy w cywilizacji wiedzy; Ciągłość i zmiana w rozwoju społecznym; Kategorie zmian; Pamięć kultury a tożsamość człowieka i społeczeństwa; Relacje społeczne między kulturą i techniką.
Zawiera: Rozdział 2. Cywilizacyjne tworzenie społeczeństwa zachodniego; Okresy społecznego rozwoju cywilizacji zachodniej; Powstawanie agrarnej cywilizacji zachodniej. Greckie podłoże cywilizacji zachodniej; Inspiracje tkwiące w ustroju i "paidei" greckiej; Ciągłość tradycji pitagorejsko-platońskiej i myśli arystotelesowskiej w filozofii i nauce Zachodu; Wpływ kultury greckiej na cywilizację zachodnią; Rzymskie i chrześcijańskie podstawy kulturowe cywilizacji zachodniej; Podłoże filozoficzno-naukowe cywilizacji zachodniej.
Zawiera: Rozdział 3. Człowiek i społeczeństwo w cywilizacji industrialnej; Paradygmat naukowo-społeczny rewolucji przemysłowej; Fazy rozwoju rewolucji przemysłowej; Zmiany społeczne w cywilizacji industrialnej; Okres pozytywizmu i neopozytywizmu w rozwoju wielkoprzemysłowej produkcji; Filozoficzne systemy pedagogiczne nowożytnej Europy; Człowiek, praca i społeczeństwo w kapitalizmie.
Zawiera: Rozdział 4. Perspektywy i zagrożenia człowieka oraz społeczeństwa w cywilizacji wiedzy; Pojęcie, powstanie i rozwój cywilizacji wiedzy; Kierunki rozwoju cywilizacji wiedzy. Galaktyka telepowłoki informacyjnej w XXI wieku; Wolny rynek, globalizacja, kapitalizm państwowy, neoliberalizacja i metropolizacja jako nowy wymiar społecznego rozwoju; Wielowymiarowość zmian pracy w cywilizacji informacyjnej; Cywilizacyjna ewolucja pracy. Praca a wiedza w mikro- i nanotechnologii; Trendy zmian form pracy; Zmiany rynku pracy; Wydajność pracy - robotyzacja pracy - skutki społeczne i wyzwania edukacyjne.
Zawiera: Rozdział 5. E-Polska w cywilizacji wiedzy; Kapitał ludzki; Integracja kapitałów: ludzkiego, intelektualnego, społecznego i finansowego; Przygotowania III RP do e-gospodarki; Poziom życia Polaków w cywilizacji wiedzy; Kapitał ludzki i kapitał intelektualny w realizacji systemu edukacji; Integracja teorii kształcenia wielostronnego Wincentego Okonia i trzech kultur uczenia się w sieci; Trzy kultury uczenia się; Uczenie się linearne (literacy); Uczenie się obrazowe (videocy); Uczenie się przez zapping; Rozwój kapitału ludzkiego, kapitału intelektualnego i kapitału materialnego uczelni.
Zawiera: Zakończenie: Świat współczesny należy odczytać, rozpoznać i wymyślić od nowa.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 202-206, bibliogr. prac S. Hessena s. 207-223.
Zawiera: Sergiusz Hessen w świetle autobiografii / Wincenty Okoń.
Zawiera: U podstaw twórczości Sergiusza Hessena / Tadeusz W. Nowacki.
Zawiera: Koncepcja kształcenia ogólnego w mysli Sergiusza Hessena Stanisław Ruciński.
Zawiera: Pedagogiczny personalizm Sergiusza Hessena Stanisław Ruciński.
Zawiera: Sergiusz Hessen - pedagog odpowiedzialny / Andrea Folkierska.
Zawiera: Sergiusz Hessen wobec wychowania swobodnego Jean Jacques,a Rousseau i Lwa Tołstoja / Stefan Wołoszyn.
Zawiera: Filozoficzno-kulturowy kontekst dydaktyki krytycznej Sergiusza Hessena inspiracją dla pedagogiki pogranicza / Andrzej Pluta.
Zawiera: Transcendentalny empiryzm jako postać Hessenowskiego / Dorota Sztobryn, SŁawomir Sztobryn.
Zawiera: Próba przezwyciężenia scjentystycznego modelu uprawiania pedagogiki na przykładzie poglądów Sergiusza Hessena / Mariusz Cichosz.
Zawiera: Pedagogika i edukacja dorosłych w ujęciu Sergiusza Hessena / Józef Półturzycki.
Zawiera: Związki etyki i pedagogiki w myśli Platona i Sergiusza Hessena. Na marginesie tekstu Sergiusza Hessena "Cnoty starożytne a cnoty ewangeliczne" / Elżbieta Kukuła.
Zawiera: Filozoficzne podstawy edukacji - na marginesie pedagogiki Hessenowskiej / Józef Lipiec.
Zawiera: Bibliografia prac Sergiusza Hessena / Urszula Pawłowicz.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Przedszkolna i Wczesnoszkolna)
Zawiera: CZY SZKOŁA RZECZYWIŚCIE UCZY CZYTAĆ? : Czytać "po szkolnemu", Indywidualizacja czytania - przełamać stereotyp, Lingwistyczne i psychologiczne podejścia do nauki czytania, Marginalizacja podejścia psychologicznego w szkole, Przerost aspektu technicznego w nauce czytania, Zubażanie aspektu semantycznego na lekcjach, Nadrzędna rola krytyczno-twórczego aspektu czytania, Gdy dorosły czyta dziecku, Pozory rozwijania aspektu krytyczno-twórczego.
Zawiera: PISAĆ CZY PRZEPISYWAĆ NA ZAJĘCIACH SZKOLNYCH : Podejścia do nauki pisania, Aspekt techniczny pisania i jego nadekspozycja w szkole, Aspekt formalny pisania i ogranieczenia jego rozwoju, Ubóstwo form stylistycznych i jego przełamywanie, Proces i produkt pisania a pozory samodzielności uczniów, Rozwijanie aspektu pragmatyczno-twórczego, Związek aspektu pragmatyczno-twórczego z techniką i formą pisania, Pisać poprawnie to nie znaczy jeszcze pisać dobrze.
Zawiera: ANALFABETYZM MATEMATYCZNY - NIEUŚWIADOMIONY OBSZAR NIEKOMPETENCJI UCZNIÓW : Podejścia do nauczania matematyki, Proces i wynik w myśleniu matematycznym, Orientacja na wynik, Orientacja na proces, Wiedza osobista w uczeniu się matematyki, Rola myślenia intuicyjnego, Wiedza publiczna w uczeniu się matematyki, Gdy dzieci myślą skuteczniej niż studenci, Od znaczeń osobistych do pojęć matematycznych, Wiedza osobista na matematyce, Bariery mentalnego oswajania wiedzy publicznej, Rekwizyty - oprzyrządowanie - spektakl.
Zawiera: PROBLEMY Z PROBLEMAMI NA MATEMATYCE : Algorytm i heurystyka na lekcjach matematyki, Heurystyki a rozwiązywanie problemów w klasie, Algorytm a rozwiązywanie problemów w klasie, Rodzaje zadań szkolnych, Przyczyny nieobecności zadań problemowych na lekcjach, Problemy i pseudoproblemy na szkolnej matematyce.
Zawiera: PRZELICZAĆ CZYLI MYŚLEĆ NA LEKCJACH MATEMATYKI : Między słupkami a problemem matematycznym, Aspekt techniczny umiejętności matematycznych i jego wypaczenia, Technicyzacja aspektu standardowego umiejętności matematycznych, Aspekt systemowo-twórczy i szkodliwe mity z nim związane, Trening schematyzacji myślenia w podręcznikach szkolnych, Język na matematyce szkolnej, Rozumienie efektów pracy ucznia, Niepowodzenia reform nauczania matematyki.
Zawiera: INTEGRACJA TREŚCI - MIĘDZY NAIWNOŚCIĄ PEDAGOGICZNĄ A URZĘDNICZYM POSŁUSZEŃSTWEM : Źródła i inspiracje, Nieporozumienia wokół pojęcia integracji, Pozory integracji, Ślepe uliczki integracji.
Zawiera: ASOCJACJE SŁOWNE - KORELACJA - INTEGRACJA, CZYLI OD CHAOSU DO ROZWOJU WIEDZY UCZNIA : Poziomy scalania w edukacji, Asocjacje o wszystkim i o niczym, Oblicza korelacji, Od korelacji do integracji treści, Integracja treści czy integracja wiedzy, Atrybuty treści a integracja wiedzy, Jak można integrować wiedzę ucznia?, Nauczycielu, bądź krytyczny.
Zawiera: 0. W OBRONIE NAUCZYCIELI.
Książka jest odpowiedzią na obecną zreformowaną rzeczywistość szkolną. Ma charakter krytyczny i jest szczegółową analizą podstawowych obszarów kształcenia na poziomie początkowym.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera: Rozdział I - Społeczno-prawne i psychologiczne problemy pedagogiki specjalnej.
Zawiera: Społeczno-prawne uwarunkowania efektywności procesu rehabilitacji / Roman Ossowski.
Zawiera: Socjopedagogika specjalna - założenia i kierunki badań / Maria Chodkowska.
Zawiera: Kolektywne uwarunkowania tożsamości społecznej niepełnosprawnych / Irena Machaj.
Zawiera: Perspektywa antropologiczna w studiach nad ludźmi niepełnosprawnymi / Hanna Żuraw.
Zawiera: Semantyka niepełnosprawności - rola języka w kształtowaniu sytuacji osób niepełnosprawnych / Krystyna Błeszyńska.
Zawiera: Podmiotowość osób niepełnosprawnych w przezwyciężaniu problemów psychospołecznych / Tadeusz Witkowski.
Zawiera: Wsparcie społeczne osób niepełnosprawnych / Janusz Kirenko.
Zawiera: Sytuacja ekonomiczna ludzi niepełnosprawnych w Wielkiej Brytanii / Ena Elsey.
Zawiera: Inspiracje psychoterapeutyczne w pedagogice resocjalizacyjnej / Zdzisław Bartkowicz.
Zawiera: Związek tyflopedagogiki z innymi dyscyplinami naukowymi / Tadeusz Majewski.
Zawiera: Prawne podstawy kształcenia specjalnego w ustawodawstwie polskim / Anna Nowak, Maria Flanczewska.
Zawiera: Rozdział II - Założenia systemów kształcenia specjalnego i integracyjnego.
Zawiera: By zwiększyć szanse integracji społecznej osób niewidomych i słabowidzących / Zofia Palak.
Zawiera: Wychowanie ku wartościom w szkole specjalnej / Małgorzata Trojańska.
Zawiera: Wychowanie do dialogu zadaniem edukacji prointegracyjnej / Alicja Kozubska.
Zawiera: Charakterystyka systemu kształcenia specjalnego w Polsce / Grażyna Tkaczyk.
Zawiera: Edukacja prointegracyjna w Polsce i USA / Ewa Kulesza.
Zawiera: Organizacja i formy kształcenia integracyjnego stosowane w wybranych krajach / Anna Zamkowska.
Zawiera: Doświadczenia i refleksje dotyczące przygotowania studentów pedagogiki specjalnej do pracy z dzieckiem upośledzonym umysłowo w szkole specjalnej / Edward Pasternak.
Zawiera: Doskonalenie zawodowe naucycieli szkół specjalnych w świetle badań empirycznych / Alicja Olszak.
Zawiera: Kształcenie pedagogów do zadań edukacji prointegracyjnej / Tamara Zacharuk, Halina Natora, Beata Harań.
Zawiera: Rozmiary nauczania indywidualnego i integracyjnego na przykładzie Łodzi oraz jego rola we wspomaganiu dziecka z trudnościami rozwojowymi i wychowawczymi w edukacji szkolnej / Beata Jachimczak.
Zawiera: Rozdział III - Praktyczne problemy wychowania i nauczania dzieci niepełnosprawnych w szkołach integracyjnych i specjalnych.
Zawiera: Oferta socjologii dla kształcenia nauczycieli do zadań edukacji prointegracyjnej / Halina Sekuła-Kwaśniewicz.
Zawiera: Podstawowe problemy przygotowania zawodowego nauczycieli do zadań edukacji integracyjnej uczniów z wadą słuchu / Aniela Korzon.
Zawiera: Integracja dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym w szkole powszechnej / Izabela Bieńkowska.
Zawiera: Wiedza na temat upośledzenia umysłowego i stosunek do osób upośledzonych uczniów szkół masowych i integracyjnych / Maria Grądziel.
Zawiera: Wiedza rodziców dzieci uczęszczających do przedszkola integracyjnego o integracji oraz stosunek do idei wychowania integracyjnego / Paweł Lis.
Zawiera: Rozdział IV - Środowiskowe uwarunkowania etiologii i terapii zaburzeń rozwoju i zachowania dziecka.
Zawiera: System rodzinny a rozwój zaburzeń zachowania u dzieci / Mieczysław Radochoński.
Zawiera: Psychospołeczne aspekty astmy oskrzelowej u dzieci / Renata Zubrzycka.
Zawiera: Problemy wychowawcze sprawiane w rodzinie przez dzieci upośledzone umysłowo w stopniu lekkim i w normie intelektualnej - analiza porównawcza / Beata Mazur.
Zawiera: Postawy rodzicielskie a trudności wychowawcze uczniów z mózgowym porażeniem dziecięcym uczęszczających do szkół masowych / Piotr Gindrich, Janusz Kirenko.
Zawiera: Samodzielność życiowa dzieci głębiej upośledzonych umysłowo wychowujących się w domu rodzinnym i w internacie / Monika Parchomiuk.
Zawiera: Wsparcie społeczne młodzieży z rodzin patologicznych. Funkcjonowanie Ogniska Wsparcia św. Brata Alberta w Szczecinie / Grażyna Tronczyńska, Wioleta Bryniewicz-Żerebiło.
Materiał w dużej mierze oparty na badaniach naukowych.
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 20)
Zawiera: Część pierwsza: Poszukiwanie drogi / Kazimierz Denek.
Zawiera: Rozdział I - Pojęcie Ojczyzny, jej rodzaje, funkcje i odniesienia ; Rozuumienie Ojczyzny ; Profile Ojczyzny ; Co zawiera pojęcie Ojczyzny ; Powinności wobec Ojczyzny.
Zawiera: Rozdział II - Moja mała Ojczyzna: Krzemieniec, Tczew, Wielkopolska ; Kształtowanie miłości do małej Ojczyzny.
Zawiera: Rozdział III - Desygnat Ojczyzny ; Język w społeczeństwie wiedzy ; Funkcje języka w procesie edukacji ; Najstarszy czynnik kształtujacy tożsamość narodową ; Opiewany w poezji i prozie ; Czy nieuleczalne okaleczenie? ; Inwazja nowomowy na edukację ; Co przeszkadza szkole w byciu źródłem poprawnej polszczyzny? ; Sprzężenie zwrotnne między językiem teorii a praktyką edukacji ; Kultura języka.
Zawiera: Rozdział IV - Najwyższa wartość ; Istota wartości, ich geneza i funkcje ; Wartości poznawcze i uniwersalne ; Wartości w edukacji ; Spory o wartości ; Ojczyzna wśród innych wartości w opinii 1872 respondentów.
Zawiera: Część druga: Kulturowe przemiany w obrębie wielkich i małych Ojczyzn / Wiesława Korzeniowska.
Zawiera: Rozdział I - Mała i wielka Ojczyzna wobec współczesnych trendów unifikacyjnych ; Rozważania o wielkiej i małej Ojczyźnie ; Mała Ojczyzna - kształtowanie się i rozwój pojęcia ; Mikrospołeczności z tradycyjną hierarachią wartości w realiach UE.
Zawiera: Rozdział II - Mała Ojczyzna i jej wybrane "obszary szczególne" (na przykładzie Górnego Śląska) ; Górny Śląsk w rozważaniach o małej Ojczyźnie ; Górny Śląsk - "szczególny przypadek kulturowy" ; Współczesne "obszary szczególne" górnosląskiej małej Ojczyzny.
Rozdział III - "By czas nie zaćmił i niepamięć" ; Świat dziecka - światem wielkiej i małej Ojczyzny ; Wiedza o ojczyźnie lokalnej - hobby czy konieczność? ; Edukacja o małej Ojczyźnie - stan dzisiejszy i potrzeby.
Zawiera: Część trzecia: Mała i wielka Ojczyzna w humanistycznej edukacji / Bronisława Dymara.
Zawiera: Rozdział I - Wielka Ojczyzna i małe ojczyzny - śladami różnych znaczeń i kontekstów ; Stany rzeczy a sytuacje ; Polskość jako sytuacja ; Rózne barwy i odmiany polskości ; Dom rodzinny jako podstawa współbycia w małych ojczyznach ; Wartości jako obiekty, czyny i idee.
Zawiera: Rozdział II - Ojczyzna i ojczyźniane klimaty w tekstach szkolnych podręczników ; Podręczniki do języka polskiego źródłem wiedzy o polskości i Ojczyźnie ; Polskość jako sytuacja historyczna ; Bohaterstwo i bohaterowie ; Ojczyźniane klimaty w podręcznikach i zyciu arodzaje wrażliwosci dziecka ; Polska z oddali. Bohaterowie wygnańcy.
Zawiera: Rozdział III - Różne barwy polskości w kompleksowej edukacji ; Współnota uczniów i nauczycieli ; Uczenie sie kompleksowe w pigułce ; Dom niejedno ma imię i z tego właśnie słynie... - realizacja kompleksu w klasie VI ; Tradycje, obyczaje i obrzędy - dynamika zajęć w klasie II gimnazjum ; Literatura i plastyka jako opowieść o człowieku - inspiracje do zajęć w liceum ; Pedagogika współbycia jako odmiana personalizmu, źródło humanistycznej edukacji oraz patriotycznego wychowania.
Zawiera: Seria "Nauczyciele - Nauczycielom" - wykaz publikacji.
Streszcz. ang. przy częściach. Wstęp także ang.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Jak czytać wiersze i oglądać obrazy? / Marta Tomczyk-Maryon. - Warszawa ; Bielsko-Biała : Wydawnictwo Szkolne PWN, 2010. - 216 s. : il. (w tym kolor.) ; 25 cm
(Trener : liceum - poziom rozszerzony.)
Zawiera: SZTUKI PLASTYCZNE A POEZJA: Ut pictura poesis?, Obszar poszukiwań, czyli warianty inspiracji poetycko-malarskich.
Zawiera: INTERPRETACJA: Opracowanie interpretacji tekstu poetyckiego i dzieła plastycznego, Schemat interpretacji utworu poetyckiego, Schemat interpretacji obrazu/rysunku, Schemat interpretacji porównawczej obrazu i wiersza.
Zawiera: SŁOWNIK POJĘĆ: Liryczne środki wyrazu i najważniejsze pojęcia związane z poezją, Malarskie środki wyrazu i najważniejsze pojęcia związane z plastyką.
Zawiera: ZADANIA DO TRENINGU: Kazimierz Przerwa-Tetmajer "Danae Tycjana" - Tycjan "Danae", Aleksander Wat "Przed weimarskim portretem Dürera (w dwóch wariacjach) - Albrecht Dürer "Autoportret", Zbigniew Herbert "Mona Liza" - Leonardo da Vinci "Mona Liza", Stanisław Grochowiak "Lekcja anatomii (Rembrandta) - Rembrandt Harmenszoon van Rijn "Lekcja anatomii doktora Tulpa" lub "Lekcja anatomii dra Nicolasa Tulpa", Stanisław Grochowiak "Płonąca żyrafa" - Salvador Dalï "Płonąca żyrafa", Julia Hartwig "Tygrys w domu" - Henri Rousseau "Zaskoczony!" lub "Tygrys podczas burzy tropikalnej", Tadeusz Różewicz "Francis Bacon czyli Diego Velázquez na fotelu dentystycznym" - Francis Bacon "Studium według portretu papieża Innocentego X Velázqueza", Adam Zagajewski "Twarz van Gogha" - Vincent van Gogh "Autoportret".
Zawiera: ZADANIA DO SAMODZIELNEGO TRENINGU.
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera: Część pierwsza: Świat sztuki a twórcze działania dziecka.
Zawiera: O człowieku trójskrzydłym: magia liczb, metaforyka lotu, czyli o potrzebie rozwijania wyobraźni, świat zewnętrzny a świat przeżyć dziecka, dynamika wyobraźni, czyli jak latać bez skrzydeł? / Bronisława Dymara.
Zawiera: Wzory kulturowe a postawa twórcza: człowiek wytworem, nosicielem i twórcą kultury, rozważania antropologów o wzorach kulturowych, wzory kulturowe w świetle socjologii, w stronę sztuki przyszłości - pomiędzy wioską elektroniczną a kosmosem / ALojzy Krzempek.
Zawiera: Potencjał twórczy dziecka: dziecko jako twórca spontaniczny, kryzys twórczy, rozwój osobowości twórczej, atmosfera twórczego wychowania / Ryszard Cibor.
Zawiera: Odwaga twórcza jako podstawa wychowania i komunikacji językowej: orientacja podmiotowa w psychologii rozwojowej a "paradoks odwagi", służebna rola kultury, werbalizacja świata i ekspresyjny charakter działania ludzkiego, odwaga twórczas a komunikacja językowa, przydatność odwagi twórczej w działalności dziecka / Andrzej Murzyn.
Zawiera: Sztuka jako inspiracja twórcza w toku spotkań i dialogów edukacyjnych: rola sztuki w spotkaniach i dialogach edukacyjnych, inspiracyjna i kreacyjna rola sztuki, spotkanie i dialog jako potrzeba współczesnego człowieka, metoda dzienników dialogowych w systemie edukacyjnym, piękno świata a dziecko jako twórca / Stanisław Michałowski.
Zawiera: Część druga: Na tropach innowacyjnego uczenia się.
Zawiera: W stronę osobowości twórczej: pojęcia - twórczość, postawa twórcza, człowiek twórczy ; twórczość pierwotna i wtórna ; czynniki wpływające na działania twórcze uczniów / Ewa Urban-Kojs.
Zawiera: Dziecko jako twórca w koncepcji Celestyna Freineta: żywotność koncepcji Celestyna Freineta we współczesnej szkole, świat przyrody a dziecko jako twórca, świat sztuki a kreacyjne działania uczniów i nauczyciela, kilka osobliwości proponowanej koncepcji / Beata Oelszlaeger.
Zawiera: Aneks 1: Mój plan na miesiąc [tabela z wykazem przedmiotów i sprawności - plan do zrealizowania przez ucznia].
Zawiera: Aneks 2: Moje osiągnięcia w tygodniu [karta samoceny; uczeń kolekcjonuje wykresy swoich osiągnięć i analizuje je].
Zawiera: Muzyka i muzykowanie: o wybranych koncepcjach wychowania muzycznego, nowy program a cele wychowania muzycznego, kreatywność działań w muzyce, zintegrowana pedagogika muzyczna / Jadwiga Uchyła-Zroski.
Zawiera: Spotkania dzieci ze sztuką: wyzwalanie twórczych dyspozycji dziecka poprzez łączenie plastyki z muzyką, tekst literacki jako inspiracja do działań twórczych / Urszula Szuścik.
Zawiera: Świat pełen poezji: skąd przychodzi poezja? Skad biorą się tematy dziecięcych wierszy i rymowanek? Dlaczego piękno niejedno ma imię? Dlaczego niektóre słowa mają skrzydła? Czy wiemy co jest istotą dziecięcości i paidialnego święta?
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej