Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(52)
Forma i typ
Książki
(45)
Poradniki i przewodniki
(8)
Publikacje fachowe
(8)
Artykuły
(6)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(60)
tylko na miejscu
(27)
wypożyczone
(14)
nieokreślona
(1)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(6)
Kielce - Czytelnia
(10)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(1)
Busko zdrój - czytelnia
(1)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(12)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(1)
Końskie - wypożyczalnia
(3)
Opatów - wypożyczalnia
(7)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(6)
Pińczów - wypożyczalnia
(1)
Pińczów - czytelnia
(3)
Sandomierz - wypożyczalnia
(4)
Sandomierz - czytelnia
(4)
Starachowice - wypożyczalnia
(6)
Starachowice - czytelnia
(11)
Staszów - wypożyczalnia
(16)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(9)
Włoszczowa - czytelnia
(1)
Autor
Knapp Julie
(4)
Radwańska Anna
(4)
Sobolewska-Kędzior Aleksandra
(4)
Bochenek Emilia
(3)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(3)
Okuniewski Juliusz
(3)
Turnbull Carolline
(3)
Błeszyński Jacek (1963- )
(2)
Grandin Temple (1947- )
(2)
Jaroszewski Karol
(2)
Kaufman Barry Neil
(2)
Kaufman Raun K. (1973- )
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Sher Barbara
(2)
Składanowska Kinga
(2)
Strzałkowska Anna
(2)
Wilde Kate
(2)
Winczura Barbara (1969- )
(2)
Aquilla Paula (1963- )
(1)
Bagińska Aneta
(1)
Berman Tali Field
(1)
Biadasiewicz Małgorzata
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Borkowska Aneta R
(1)
Buliński Leszek
(1)
Błeszyński Jacek J. (1963- )
(1)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(1)
Copeland James
(1)
Dawson Geraldine (1951- )
(1)
Doman Glenn
(1)
Gould Judith (psycholog)
(1)
Grodzka-Gużkowska Magdalena (1925-2014)
(1)
Grzywniak Celestyna
(1)
Haduła Aleksandra
(1)
Harwas-Napierała Barbara
(1)
Hendrickx Sarah (1968- )
(1)
Janeczko Roman
(1)
Janicka Iwona
(1)
Jedlińska Joanna
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Kalka Dorota
(1)
Kaźmierczak Maria
(1)
Kolańczyk Alina
(1)
Korendo Marta
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Kubiak Beata
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Lewandowska-Walter Aleksandra
(1)
Lipowska Małgorzata (psycholog)
(1)
Markowska Dorota
(1)
Masłowska Katarzyna
(1)
McPartland James C
(1)
Michalak Karolina. (psycholog)
(1)
Mikołajczak Małgorzata (pedagogika)
(1)
Miłkowska Agnieszka
(1)
Moskal Maria
(1)
Napiórkowska Małgorzata Arkadia
(1)
Nowakowska Aleksandra
(1)
Olszewski Henryk
(1)
Ossowski Roman
(1)
Oszwa Urszula
(1)
Ozonoff Sally
(1)
Petrus Paulina
(1)
Petrykowska Bożena
(1)
Pietras Izabela
(1)
Pisula Ewa
(1)
Podstolec Alicja (1983- )
(1)
Poraj Grażyna
(1)
Połomski Piotr
(1)
Prędka-Pawlun Ewelina
(1)
Rappaport Abby
(1)
Roberts Jacqueline
(1)
Rostowska Teresa
(1)
Rottermund Jerzy
(1)
Rutkowski Mirosław (nauki pedagogiczne)
(1)
Sadowska Elżbieta (językoznawstwo)
(1)
Sher Barbara (1943- )
(1)
Sochacka Krystyna
(1)
Sorokosz Irena
(1)
Straś-Romanowska Maria
(1)
Sutton Shirley (1953- )
(1)
Taylor Paul Gordon (1945- )
(1)
Williams Katrina (pediatra)
(1)
Winczura Barbara
(1)
Wojciechowska Aneta (pedagog)
(1)
Wójcik Magdalena
(1)
Wójtowicz Maria
(1)
Węsierska Katarzyna
(1)
Yack Ellen (1956- )
(1)
Zawiślak Beata (pedagog)
(1)
Zbróg Anna
(1)
Zielińska Monika
(1)
Zyśk Justyna
(1)
Ławicka Joanna
(1)
Łockiewicz Marta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(28)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(22)
Kraj wydania
Polska
(51)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(52)
Odbiorca
Rodzice
(7)
Przedszkola
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
Klasa 1.
(3)
Klasa 2.
(3)
Klasa 3.
(3)
Psycholodzy
(3)
Terapeuci
(3)
Logopedzi
(2)
Nauczyciele
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Temat
Dziecko autystyczne
(52)
Autyzm
(36)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(26)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(6)
Dziecko z zespołem Aspergera
(6)
Dziecko
(5)
Dziecko z dysleksją
(5)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(5)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(5)
Terapia logopedyczna
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Zaburzenia zachowania
(5)
Afazja dziecięca
(4)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Dziecko z alalią
(4)
Korekcja mowy
(4)
Logopedia
(4)
Mowa
(4)
Stosowana analiza zachowania
(4)
Terapia dydaktyczna
(4)
Zaburzenia mowy
(4)
Zespół Aspergera
(4)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Psychoterapia
(3)
Rodzice
(3)
Terapia zabawą
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Gry i zabawy
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Młodzież
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Niepełnosprawność umysłowa
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Postawy
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
Rodzina
(2)
Rozwój psychofizyczny
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Uczucia
(2)
Zaburzenia autystyczne
(2)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(2)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Zespół ADHD
(2)
Zespół Downa
(2)
Adaptacja
(1)
Adolescencja
(1)
Afazja
(1)
Affolter, Felicie
(1)
Agresja
(1)
Agresywność
(1)
Akceptacja
(1)
Aspiracje
(1)
Biblioterapia
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Czytanie
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Dyskalkulia
(1)
Dyslalia
(1)
Dysleksja
(1)
Dysortografia
(1)
Dzieci
(1)
Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko autystyczne w rodzinie
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko ryzyka dysleksji
(1)
Dziecko upośledzone umysłowo
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z Zespołem Aspergera
(1)
Dziecko z Zespołem Downa
(1)
Dziecko z opóźnionym rozwojem mowy
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Dziewczęta
(1)
Empatia
(1)
Fizyka
(1)
Gminny Zespół Szkół w Łagowie (woj. świętokrzyskie)
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Gry komputerowe
(1)
Gunzburg, H. C.
(1)
Głusi w rodzinie
(1)
Hess, Peter
(1)
Hodges, Ann (1952- )
(1)
Inkluzja
(1)
Integracja
(1)
Integracja społeczna
(1)
Jakość życia
(1)
Jedynacy
(1)
Jąkanie
(1)
Język
(1)
Język polski
(1)
Języki
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-
(1)
1945-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Chmielnik (woj. świętokrzyskie)
(1)
Cudzynowice (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Ostrowiec, Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Pińczów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Polska
(1)
Łagów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Poradnik
(11)
Podręcznik
(5)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Ćwiczenia logopedyczne
(4)
Karty pracy ucznia
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Podręczniki [Typ publikacji]
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dzienniki
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(16)
Edukacja i pedagogika
(13)
Medycyna i zdrowie
(9)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
52 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 151-152.
Poradnik ukazuje autyzm oczami praktykującego pedagoga i terapeuty, który w swojej codziennej pracy najczęściej prowadzi terapię wspomagającą dzieci ze spektrum autyzmu z licznymi sprzężeniami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49445 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28480 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32416 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie przy rozdziałach
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 258848 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 260499/ czyt. 61 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45439 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 28135 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52464, 52235 (2 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50927 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 41889 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28561 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia strony 109-113.
Dzieciom z niepełnosprawnościami należy poświęcić odpowiednią ilość uwagi i zadbać o właściwą opiekę nad nimi. Dzięki temu komfort ich życia będzie znacznie wyższy. Książka "Uczę się poprzez ruch. Program terapii dla dzieci autystycznych i z niepełnosprawnością sprzężoną" autorstwa Doroty Markowskiej i Marii Kuleczki-Raszewskiej jest publikacją stworzoną dla nauczycieli i terapeutów, którzy do problemu każdego dziecka chcą podchodzić indywidualnie. Przedstawiony w książce program opiera się na zestawie ćwiczeń i zabaw terapeutycznych, których celem jest usprawnienie funkcjonowania dziecka w zakresie funkcji ruchowych i percepcji. Autorki wykorzystują teorię integracji sensorycznej (SI), która rozwija procesy poznawcze oraz stymuluje procesy sensomotoryczne. Mnogość proponowanych zadań daje czytelnikom możliwość wyboru tych, które będą najlepsze pod kątem indywidualnych potrzeb danego dziecka. W przypadku dzieci autystycznych i z niepełnosprawnością sprzężoną bardzo ważne jest uwzględnienie rodzaju i stopnia nasilenia problemu podczas wybierania ćwiczeń, by były one jak najbardziej efektywne. O książce "Uczę się poprzez ruch" to bogaty w ćwiczenia i zabawy terapeutyczne program mający na celu poprawę funkcjonowania dziecka w obszarze funkcji ruchowych oraz percepcji. Stymulacja procesów sensomotorycznych została przedstawiona tu zgodnie z założeniami teorii integracji sensorycznej (SI) i dodatkowo przyczynia się do usprawniania procesów poznawczych. Zaproponowane przez autorki zadania dają nauczycielowi czy terapeucie swobodę wyboru i umożliwiają dostosowanie się do potrzeb każdego dziecka. Magdalena Charbicka, oligofrenopedagog, terapeuta integracji sensorycznej II stopnia O autorkach Dorota Markowska jest pedagogiem szkolnym i wczesnoszkolnym, oligofrenopedagogiem, terapeutą wczesnego wspomagania rozwoju i wczesnej interwencji, terapeutą SI, psychomotoryki według Procus i Block. Maria Kuleczka-Raszewska jest doktorem nauk o kulturze fizycznej i doświadczoną terapeutką, a także autorką poradników dla osób pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi i autystycznymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 251442/czyt.61 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45731 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 40597 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Terapia, Diagnoza, Zaburzenia.)
Bibliogr. s. 130-144. Indeksy.
Zawiera: Zaburzenie w rozwoju.
Zawiera: Zróżnicowanie diagnostyczne/
Zawiera: Mowa jako szczególny aspekt różnicujący: Niepełnosprawność intelektualna, Przegląd badań nad rozwojem mowy dziecka upośledzonego umysłowo, Mowa osób z autyzmem i zespołem Aspergera.
Zawiera: Autyzm i niepełnosprawność intelektualna a zespół kruchego chromosomu X: Charakterystyka zespołu, Diagnoza zespołu, Przebieg rozwoju w zespole, Wczesne zróżnicowanie zespołu Kruchego Chromosomu X od autyzmu i upośledzenia umysłowego.
Zawiera: Skala oceny zachowań autystycznych w diagnozie różnicującej i ocenie rozwoju: Wprowadzenie, Skala Obserwacji Zachowań Autystycznych (SOZA) dla dzieci i młodzieży, Różnicowanie.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 261353, 261052 (2 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27773 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 52470 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 259302/ czyt. 61 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53420 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 30414 (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42854 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 42093 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 271-284.
Książka zawiera opisy i analizę zachowań komunikacyjnych dzieci z autyzmem dziecięcym, ukazuje wpływ zaburzeń w obrębie kompetencji komunikacyjnej na realizację funkcji komunikacyjnej wypowiedzi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28977 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Inne Niż Inni.)
Symbol UKD: 616.89:159.97]-053.2(410)"1945/1989":37.018.1(410)"1945/1989"
Oryg. : "For the love of Ann" 1973.
Bibliogr. s. 221-226.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34680 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Bibliografia na stronie 10.
Czym jest wspomaganie rozwoju? Wywiad diagnostyczno-terapeutyczny z rodzicami i dobranie odpowiedniach oddziałaywań terapeutycznych. Psychologia rodzica. Case study: dziecko 5-letnie ze spektrum autyzm: trudności gastrologiczne.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 3-7 : Wprowadzenie w problematykę kształcenia dzieci w zakładach leczniczych / Roman Janeczko.
Zawiera: S. 10-18 : Cele i zadania szkoły podstawowej w placówce leczniczo-wychowawczej, jej założenia programowo-społeczne i terapeutyczno-rewalidacyjne / Franciszek Jarosz.
Zawiera: S. 19-47 : Nauczanie czynnościowe i kształcenie wielostronne podstawą organizacji czynności dydaktyczno-wychowawczych w szkole terapeutycznej / Roman Janeczko.
Zawiera: S. 48-86 : Proces kształcenia specjalnego w zakładach leczniczych i jego organizacja / Roman Janeczko.
Zawiera: S. 87-97 : Nauczanie indywidualne dzieci niepełnosprawnych / Roman Janeczko.
Zawiera: S. 100-116 : Niektóre problemy psychopedagogiczne i formy pracy z dziećmi z mózgowym porażeniem dziecięcym w wieku przedszkolnym / Jadwiga Bogucka.
Zawiera: S. 117-129 : Problemy wychowawcze w pracy z sześcioletnim dzieckiem niepełnosprawnym w przedszkolu / Urszula Misztal, Janina Zaleska.
Zawiera: S. 130-172 : Czynnościowe nauczanie języka polskiego / Roman Janeczko.
Zawiera: S. 173-200 : Nauczanie matematyki w szkole szpitalnej w klasach I-III / Krystyna Bakoń.
Zawiera: S. 201-232 : Realizacja przedmiotu środowisko społeczno-przyrodnicze w warunkach szkoły terapeutycznej / Genowefa Kufit.
Zawiera: S. 233-255 : Uwagi medyczne do przedmiotu praca-technika / Jadwiga Sielczak.
Zawiera: S. 256-274 : Niektóre problemy nauczania muzyki w klasach I-III / Danuta Wasilewska.
Zawiera: S. 275-295 : Kształcenie plastyczne dzieci i młodzieży w zakładach leczniczych / Lidia Chmielewska, Andrzej Pełzowski.
Zawiera: S. 296-322 : Wychowanie fizyczne dzieci niepełnosprawnych ruchowo / Edward Jędruch.
Zawiera: S. 323-334 : Fiszki dydaktyczne i karty pracy ucznia w szkołach terapeutycznych / Roman Janeczko.
Zawiera: S. 355-360 : Zespoły dydaktyczno-wyrównawcze dla dzieci z trudnościami w nauce / Barbara Zakrzewska.
Zawiera: S. 361-368 : Niektóre związki zajęć pozalekcyjnych z zagadnieniami dydaktycznymi szkoły podstawowej sanatoryjnej / Władysław Jaszczyszyn.
Zawiera: S. 370-383 : Usprawnianie dziecka autystycznego w szkole / Tadeusz Gałkowski.
Zawiera: S. 384-402 : Postępowanie pedagogiczne z dzieckiem wykazującym zaburzenia nerwicowe / Maria Boratyńska-Dąbrowska.
Zawiera: S. 403-414 : Nauczyciel wobec dziecka z zespołem psychoorganicznym / Maria Boratyńska-Dąbrowska.
Zawiera: S. 415-422 : Postępowanie pedagogiczne wobec dzieci z rozpoznaniem schizofrenii / Maria Boratyńska-Dąbrowska.
Zawiera: S. 423-435 : Orientacja szkolna i zawodowa dzieci niepełnosprawnych / Irena Janowska, Jadwiga Smoleńska.
Cele i zadania kształcenia i wychowania w szkołach podstawowych specjalnych. Swoistości celów kształcenia i wychowania w szkołach podstawowych specjalnych dla dzieci przewlekle chorych i kalekich w placówkach leczniczo-wychowawczych. Założenia programowo-społeczne i terapeutyczno-rewalidacyjne szkoły podstawowej specjalnej w placówce leczniczo-wychowawczej.
Mechanizmy rozwoju czynności dziecka. Nauczanie i podstawowe założenia nauczania czynnościowego. Struktura lekcji w nauczaniu czynnościowym. Metody w nauczaniu czynnościowym. Czynnościowy sposób formułowania tematów lekcyjnych. Integracja w nauczaniu początkowym. Podstawowe problemy wielostronnego kształcenia dzieci i młodzieży w zakładach leczniczych. Strategie kształcenia.
Pojęcie procesu i celów kształcenia specjalnego. Zasady kształcenia specjalnego. Kryteria doboru metod, środków i modyfikacji treści kształcenia. Organizacyjne formy nauczania. Aspekty terapeutyczno-rewalidacyjne lekcji. Formy organizacji pracy uczniów podczas lekcji i ich rodzaje. Modele lekcji w szkole terapeutycznej. Model lekcji problemowej monotematycznej. Praca w systemie klas łączonych. Praca w zespołach wieloklasowych.
Pojęcie i kryteria kwalifikacji dzieci niepełnosprawnych do nauczania indywidualnego. Pozytywne i negatywne aspekty nauczania indywidualnego. Organizacja, metody i środki nauczania indywidualnego.
Pojęcie mózgowego porażenia dziecięcego. Charakterystyka psychologiczna dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym. Rozwój umysłowy dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym. Analiza i synteza słuchowa. Rozwój emocjonalno-społeczny. Ćwiczenia z zakresu schematu ciała. Psychoterapeutyczna metoda uświadamiania schematu własnego ciała i orientacja w przestrzeni dla dzieci powyżej 4 roku życia.
Udział przedszkola w kształtowaniu dojrzałości szkolnej dziecka sześcioletniego. Muzykoterapia. Współpraca przedszkola ze środowiskiem szpitala i rodziną dziecka. Planowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej. Metody pracy wychowawczo-dydaktycznej.
Ogólna charakterystyka procesu czytania i pisania. Pismo i pisanie. Nauka czytania w przedszkolu. Elementarna nauka czytania w przedszkolu. Gotowość do pisania u dziecka sześcioletniego. Treści kształcenia w nauczaniu języka polskiego klas I-III. Nauka czytania i pisania w okresie elementarzowym. Ćwiczenia w czytaniu. Ćwiczenia w opracowywaniu tekstów. Ćwiczenia w mówieniu i pisaniu. Wartości terapeutyczno-rewalidacyjne utworów literackich i czytelnictwa dziecka niepełnosprawnego. Niektóre trudności w czytaniu i pisaniu dzieci chorych.
Podstawowe treści nauczania matematyki w klasach I-III. Analiza jednostek metodycznych z poszczególnych działów programu nauczania matematyki. Organizacja pracy nauczyciela w szkole szpitalnej.
Założenia programowe przedmiotu środowisko społeczno-przyrodnicze. Analiza celów kształcenia i wychowania. Kształtowanie wyobrażeń. Kształtowanie pojęć. Odkrywanie związków i stosunków występujacych w przyrodzie i środowisku społecznym. Nabywanie umiejętności. Kształtowanie stosunku uczniów do rzeczywistości społecznej i przyrodniczej. Kontaktowanie uczniów ze środowiskiem. Przykład lekcji zaplanowanej według strategii "P": zależności pokarmowe w lesie.
Rola przedmiotu praca-technika w nauczaniu początkowym i w terapii zajęciowej. Realizacja treści programowych. Elementy orientacji zawodowej. Przygotowanie się nauczyciela do pracy dydaktycznej i wychowawczej. Ocena pracy ucznia.
Formy i sposoby nauczania muzyki. Przykłady ćwiczeń oddechowych. Przykłady ćwiczeń inhibicyjno-incytacyjnych. Organizacja procesu nauczania. Ocena pracy ucznia.
Cele kształcenia plastycznego. Uwarunkowania twórczej działności plastycznej ucznia. Techniczne warunki pracy. Realizacja programu. Wyniki i wymagania. Nauczyciel jako organizator procesu dydaktyczno-wychowawczego.
O powinnościach nauczyciela wychowania fizycznego. Uwagi metodyczno-organizacyjne. Organizacja i formy realizacji wychowania fizycznego. Zajęcia lekcyjne. Usprawnianie ruchowe. Zajęcia pozalekcyjne. Wartości rewalidacyjne imprez sportowych i niektórych form ruchu.
Pojęcie fiszki, jej założenia jako środka dydaktycznego. Budowa i rodzaje fiszek dydaktycznych. Zalety i wady fiszek dydaktycznych. Dydaktyczna karta pracy ucznia. Ogólna budowa karty pracy.
Przyczyny, terminologia, definicje, symptimy, kategorie błędów dysleksji. Teoretyczne4 założenia procesu reedukacji.
Integracja celów terapeutyczno-wychowawczych z zadaniami dydaktycznymi. Funkcja kształcąca wolnego czasu pacjenta w wieku szkolnym. Wartości kształcące zajęć pozalekcyjnych - zabawy i gry dydaktyczne. Walory poznawcze i kształcące spacerów i wycieczek.
Zaburzenia emocjonalne u dzieci. Zaburzenia psychiczne u dzieci.
Charakterystyka zaburzeń autystycznych.
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; t. 7.)
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: Bariery w rehabilitacji społecznej i zatrudnianiu osób niepełnosprawnych - wybrane konteksty Anna Nowak.
Zawiera: Osoby niepełnosprawne a wykluczenie społeczne - bariery dostępu do edukacji i zatrudnienia.
Zawiera: Kształtowanie agresji u osób niepełnosprawnych społecznie w kierunku zachowań prospołecznych Andrzej Bałandynowicz.
Zawiera: Godność pacjenta w przypadku braku jego zgody na przeprowadzenie zabiegu medycznego Michał Niesporek.
Zawiera: Pełnia praw obywatelskich osoby z niepełnosprawnościami w Kanadzie / Małgorzata Gil.
Zawiera: Poprawna integracja sensoryczna to większe mozliwości edukacyjne ucznia / Jerzy Rottermund.
Zawiera: "Edukacja przez ruch" - system wspierający edukację dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną / Marzena Buchnat.
Zawiera: Stymulowanie rozwoju dziecka niepełnosprawnego we współczesnej edukacji / Małgorzata Zalewska-Bujak.
Zawiera: Nie bójmy się gry komputerowej / Bolesław Kasza.
Zawiera: Psychoseksualne funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością intelektualną / Anna Dolczewska-Samela.
Zawiera: Obecne podejście do seksualności i więzi partnerskich osób w głębszym stopniu niepełnosprawnych intelektualnie na Słowacji / Stanislava Mandzakova, Ladislav Hornak.
Zawiera: Ankiety dotyczące wychowania do życia w rodzinie osób z upośledzeniem umysłowym na Słowacji / Stanislava Mandzakova.
Zawiera: Diagnoza i terapia logopedyczna dzieci autystycznych raport z badań / Irena Polewczyk
Zawiera: Metafizyczny wymiar procesu budowania kompetencji lingwistycznej - preliminaria / Mirosław Michalik.
Zawiera: Świadomość fonematyczna uczniów z uposledzeniem umysłowym / Eva Zezulkova.
Zawiera: W świecie lęków, obaw i niepewności..., czyli czego obawiają się nauczyciele w kontaktach z uczniem przewlekle chorym / Krystyna Moczia, Joanna Godawa.
Wstęp także ang.
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 233-247.
Książka ma charakter fundamentalny zarówno z uwagi na swoją wartość naukową, jak i praktyczną. Stanowi wyjątkowo syntetyczny i esencjonalny wykład na temat wielowymiarowej diagnozy, zwanej dymensjonalną, zaburzeń rozwojowych z zakresu autyzmu, zespołu Aspergera i dysleksji, pokazuje miejsca sprawiające diagnostom najwięcej trudności z interpretacją ich przejawów, bo ujawniających się i ewoluujących na różnych etapach rozwoju dziecka, mających różny stopień nasilenia, wchodzących w korelacje z innymi zaburzeniami, a także normatywnymi wymiarami funkcjonowania jednostki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32322 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na karcie [50].
Publikacja jest skierowana do specjalistów pracujących w szkole z dziećmi, które mają trudności w nauce. Skupiono się w niej na wszystkich najczęściej występujących zaburzeniach wśród dzieci w szkole podstawowej oraz opisano, jakie ćwiczenia są skuteczne przy niwelowaniu tych trudności. Zestaw ćwiczeń zawarty w części 3 dotyczy: - sekwencji, - włączania i wyłączania z kategorii. Zdolność wykonywania sekwencji ruchów, zapamiętywania kolejności dźwięków i znaków oraz odtwarzania ich warunkuje skuteczne funkcjonowanie człowieka w świecie, a w tym sprawne posługiwanie się językiem. Zdolność kategoryzacji jest podstawową umiejętnością, która pozwala porządkować otaczającą nas rzeczywistość, co przekłada się na zdolność do uczenia się języka zarówno na poziomie zapamiętywania nowych słów, jak i przyswajania reguł nim rządzących, a to z kolei pozwala przyswajać zasady obowiązujące w społeczeństwie. Ćwiczenia zawarte w tej części pozwolą stymulować wszystkie te funkcje. W serii ukazały się: 1. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 1. Karty pracy 2. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 2. Karty pracy 3. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Porady i ćwiczenia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 263957 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47405 (1 egz.)
Sandomierz - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 52538 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 42770 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29263 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32264 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na karcie [45].
Publikacja jest skierowana do specjalistów pracujących w szkole z dziećmi, które mają trudności w nauce. Skupiono się w niej na wszystkich najczęściej występujących zaburzeniach wśród dzieci w szkole podstawowej oraz opisano, jakie ćwiczenia są skuteczne przy niwelowaniu tych trudności. Zestaw ćwiczeń zawarty w części 1 dotyczy: - umiejętności analizy i syntezy słuchowej, - funkcji językowych u dzieci przedszkolnych oraz w młodszym wieku szkolnym. Karty zostały opracowane w oparciu o materiał obrazkowo-wyrazowy i teksty. Ćwiczenia mają na celu rozwijanie funkcji językowych i analizatora słuchowego, który ma istotne znaczenie przy ćwiczeniach artykulacyjnych, stymulowaniu rozwoju słownictwa oraz kompetencji językowych. Karty pracy są dla uczniów z: - trudnościami w nauce, - dysleksją, - zespołem Aspergera i autyzmem, - afazją, - alalią, - opóźnionym rozwojem mowy, - niezakończonym rozwojem mowy, - różnymi wadami wymowy. W serii ukazały się: 1. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 2. Karty pracy 2. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 3. Karty pracy 3. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Porady i ćwiczenia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 263955 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 47403 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28894 (1 egz.)
Sandomierz - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 52536 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 42768 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29261 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32262 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na karcie [50].
Publikacja jest skierowana do specjalistów pracujących w szkole z dziećmi, które mają trudności w nauce. Skupiono się w niej na wszystkich najczęściej występujących zaburzeniach wśród dzieci w szkole podstawowej oraz opisano, jakie ćwiczenia są skuteczne przy niwelowaniu tych trudności. Zestaw ćwiczeń zawarty w części 1 dotyczy: - umiejętności analizy i syntezy słuchowej, - funkcji językowych u dzieci przedszkolnych oraz w młodszym wieku szkolnym. Karty zostały opracowane w oparciu o materiał obrazkowo-wyrazowy i teksty. Ćwiczenia mają na celu rozwijanie funkcji językowych i analizatora słuchowego, który ma istotne znaczenie przy ćwiczeniach artykulacyjnych, stymulowaniu rozwoju słownictwa oraz kompetencji językowych. Karty pracy są dla uczniów z: - trudnościami w nauce, - dysleksją, - zespołem Aspergera i autyzmem, - afazją, - alalią, - opóźnionym rozwojem mowy, - niezakończonym rozwojem mowy, - różnymi wadami wymowy. W serii ukazały się: 1. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 2. Karty pracy 2. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 3. Karty pracy 3. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Porady i ćwiczenia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 263956 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47404 (1 egz.)
Sandomierz - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 52537 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 42769 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29262 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32263 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38754 (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40143 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 155-156.
Książka jest przeznaczona dla osób, które podchodzą do zawodu terapeuty w sposób plastyczny i kreatywny. Zawiera ćwiczenia do wykorzystania podczas zajęć, będące inspiracją do wzajemnej współpracy podczas prowadzenia terapii, do wymieniania spostrzeżeń i doświadczeń, a w efekcie do tworzenia zindywidualizowanych i skorelowanych ze sobą programów terapii pełnych ćwiczeń, które zapewnią podopiecznym aktywne i ciekawe zajęcia oraz optymalny rozwój. Porady i ćwiczenia są dla uczniów z: - trudnościami w nauce, - dysleksją, - zespołem Aspergera i autyzmem, - afazją, - alalią, - opóźnionym rozwojem mowy, - niezakończonym rozwojem mowy, - różnymi wadami wymowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 263958 (1 egz.)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45094 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47406 (1 egz.)
Sandomierz - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 52539 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 42771 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29264 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32265 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały dydaktyczne to pokłosie pierwszego naukowego seminarium studenckiego, które odbyło się 1 czerwca 2011 roku na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.
Bibliogr. po rozdz.
Zawiera: S. 15-29 : Logopedia na lekcjach, czyli o promowaniu właściwych wzorców wymowy w gimnazjum i liceum / Alicja Podstolec.
Zawiera: S. 31-49 : Wczesna interwencja logopedyczna / Ewa Gacka.
Zawiera: S. 51-77 : Promowanie postaw sprzyjających przezwyciężaniu niepłynności mowy u dzieci w wieku przedszkolnym / Hanna Szykowska, Agata Szymura.
Zawiera: S. 79-101 : Percepcja jąkania - doniesienia z badań / Natalia Mocko, Agata Szczepaniak.
Zawiera: S. 105-135 : Postępowanie logopedyczne w dyslalii - opis przypadku / Sylwia Stacha.
Zawiera: S. 137-150 : Terapia dyslalii / Iwona Michalak-Widera.
Zawiera: S. 151-165 : Funkcjonowanie dziecka autystycznego w przedszkolu masowym - opis przypadku / Aurelia Kozieł, Anna Kozieł, Daria Kwiatkowska, Anna Plewnia.
Zawiera: S. 167-180 : Usprawnianie mowy u dzieci i osób dorosłych z zespołem Downa / Katarzyna Babecka, Katarzyna Mrozek.
Zawiera: S. 183-195 : Zawód i status prawny logopedy w Polsce a sytuacja dzieci z zaburzeniami mowy / Agnieszka Płusajska-Otto.
Zawiera: S. 197-210 : Skuteczny logopeda / Barbara Jeziorczak, Anna Chrostek.
Zawiera: S. 211-236 : Logopedzi wobec diagnozy i terapii jąkania wczesnodziecięcego / Katarzyna Węsierska.
Logopedia na lekcjach, czyli o promowaniu właściwych wzorców wymowy w gimnazjum i liceum - artykuł podejmuje zagadnienia profilaktyki logopedycznej prowadzonej na III i IV etapie edukacji. W tekście wskazano potrzebę i wartość zajęć promujących kulturę języka, przeprowadzanych w szkołach gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych (zarówno z punktu widzenia logopedów, jak i prawa oświatowego), ukazano również trudności, jakie może napotkać w tym względzie nauczyciel oraz zaproponowano kilka praktycznych rozwiązań metodycznych.
Wczesna interwencja logopedyczna - w artykule omówiono zagadanienia związane z wczesną interwencją logopedyczną. Przedstawiono w nim jej założenia i uwarunkowania, zaprezentowano podstawy diagnozy i terapii logopedycznej, a także kategorie odbiorców wczesnej interwencji logopedycznej. Oddziaływania logopedyczne zostały ukazane jako część wielospecjalistycznej i kompleksowo rozumianej wczesnej interwencji, w której oddziaływania profesjonalistów są połączone z oddziaływaniami rodziców dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy lub dzieci zagrożonych ich wystąpieniem.
Promowanie postaw sprzyjających przezwyciężaniu niepłynności mowy u dzieci w wieku przedszkolnym: W artykule zostały zaprezentowane wyniki badań sondażowych nad poziomem wiedzy rodziców/opiekunów dzieci w wieku przedszkolnym, na temat zjawiska jąkania wczesnodziecięcego. Analizę wyników badań poprzedza teoretyczne wprowadzenie w tematykę wczesnej dysfluencji. Zwrócono szczególną uwagę na na charakterystyczne dla okresu wczesnego dzieciństwa wyzwania rozwojowe i związane z tym niepłynności w mowie. Dodatkowo poruszona została kwestia odróżnienia rozwojowej niepłynności mowy od jąkania wczesnodziecięcego. Zaakcentowano konieczność działań profilaktycznych, których celem byłoby promowanie postaw redukujących niepłynności w mowie kilkuletnich dzieci. Zawiera kwestionariusz ankiety do badań sondażowych.
Percepcja jąkania - doniesienia z badań: Artykuł powstał w oparciu o badania diagnostyczne przeprowadzone w środowisku akademickim różnych kierunków wybranych wyższych uczelni w Polsce, a dotyczące stereotypów w pojmowaniu jąkania i możliwości wpływu kierunku studiów respondentów na wybrane odpowiedzi. Praca daje możliwość zestawienia i porównania poglądów młodych Polaków, może przy tym stanowić wstęp do szerszej dyskusji na temat ogólnego pojmowania jąkania jako zaburzania mowy, wiedzy o nim i świadomości możliwości pomocy.
Postępowanie logopedyczne w dyslalii - opis przypadku: Artykuł poświęcony jest problematyce wad wymowy - dyslalii. Poprawne wypowiadania się jest niezbędnym elementem prawidłowej komunikacji. Zaburzenia artykulacji powodują znaczne utrudnienia w porozumiewaniu się. Wśród zaburzeń mowy dyslalie stanowią największy odsetek. Problemy te dotyczą nie tylko dzieci, ale także osób dorosłych. Zmniejszanie rozpowszechniania występowania dyslalii w populacji wymaga nie tylko skutecznej terapii, lecz również odpowiednich działań o charakterze profilaktycznym. W artykule - w oparciu o studium przypadku - zostało zaprezentowane postępowanie logopedyczne oraz przykładowe ćwiczenia wykorzystywane w terapii wad artykulacyjnych. Zawiera ankietę dla logopedów.
Terapia dyslalii: Artykuł przedstawia poglądy specjalistów z kręgu logopedii na zjawisko dyslalii, tj. zaburzeń mowy popularnie określanych mianem wad wymowy, i jej terapię.
Funkcjonowanie dziecka autystycznego w przedszkolu masowym - opis przypadku: W artykule przedstawiono, w sposób syntetyczny, podstawową wiedzę na temat autyzmu. Studium przypadku dziecka autystycznego funkcjonującego w przedszkolu masowym powstało w efekcie bezpośrednich obserwacji, jak również w efekcie współpracy z nauczycielami przedszkola. Autorki opisują konsekwencje wynikające z uczęszczania dziecka z głębokimi zaburzeniami rozwoju do przedszkola masowego.
Usprawnianie mowy u dzieci i osób dorosłych z zespołem Downa: Przedmiotem artykułu jest próba wyjaśnienia, czym jest zespół Downa oraz jakie czynniki wpływają na nierównomierny stopień rozwoju mowy u dzieci dotkniętych ZD. Autorki zwracają także uwagę na problemy językowe i komunikacyjne u osób dorastających oraz dorosłych z ZD. Podano także wskazówki dotyczące wspierania rozwoju i usprawniania mowy w dzieciństwie oraz życiu dorosłym osób z ZD.
Zawód i status prawny logopedy w Polsce a sytuacja dzieci z zaburzeniami mowy: W artykule przedstawiono początki kształcenia logopedów w Polsce, zwracając jednocześnie uwagę na współczesne formy kształcenia adeptów tego zawodu w naszym kraju. Wymieniono akty prawne regulujące zatrudnienie i zadania logopedów. Przedstawiono także wnioski z badań własnych dotyczących sytuacji zawodowej i poziomu potrzeb zawodowych logopedów, zastanawiając się, co należy zrobić, aby zmienić kształt opieki logopedycznej w Polce.
Skuteczny logopeda: Artykuł opisuje relację, jaka tworzy się między logopedą a pacjentem oraz przedstawia determinanty skutecznej pracy terapeuty mowy.
Logopedzi wobec diagnozy i terapii jąkania wczesnodziecięcego: Artykuł prezentuje analizę wyników badań sondażowych na temat percepcji przez logopedów zagadnień dotyczących diagnozy i terapii jąkania wczesnodziecięcego. We wstępie zostały zarysowane ramy zjawiska niełynności mówiania u małych dzieci z uwzględnieniem profilaktyki, wczesnej identyfikacji problemu oraz diagnozy i terapii. Następnie zostały zaprezentowane i omówione wyniki badań ankietowych, których celem było rozpoznanie opinii logopedów na ten temat. Autorka zwraca uwagę na praktyczny cel prowadzonych badań, którym było aktywizowanie środowiska logopedów i propagowanie treści związanych ze skutecznością postępowania logopedycznego w jąkaniu wczesnodziecięcym.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gunzburg, H. C. Sherborne, Weronika Affolter, Felicie Hess, Peter Knill, Christopher Knill, Marian Montessori, Maria (1870-1952) Szkola Podstawowa im. Stefana Żeromskiego (Chmielnik) Ośrodek Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy Polskiego Stowarzyszenia Na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym (Kielce) Niepubliczna Wielofunkcyjna Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza "Nasz Dom" (Ostrowiec Świętokrzyski) Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy (Cudzynowice) Gminny Zespół Szkół w Łagowie (woj. świętokrzyskie) Polskie Stowarzyszenie Na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Kielcach Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna (Pińczów) Dziecko niepełnosprawne umysłowo Studium przypadku Niepełnosprawność umysłowa Szkolnictwo specjalne Dziecko niepełnosprawne Kształcenie integracyjne Adaptacja Akceptacja Potrzeby Skala PAC H. C. Gunzburga Skala PAS H. C. Gunzburga Społeczna adekwatność osobowa (personal social adequacy) Autyzm Dziecko autystyczne Matematyka Fizyka Mowa Ćwiczenia ortofoniczne Ćwiczenia oddechowe Ćwiczenia fonacyjne Ćwiczenia logorytmiczne Ćwiczenia kształtujące słuch Fonematyczny Ćwiczenia artykulacyjne Zespół Retta Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne Muzykoterapia Metoda Knillów Metoda Petera Hessa Biblioterapia Praca pozalekcyjna Niepełnosprawni umysłowo Agresja Rodzina Postawy rodzicielskie Wsparcie społeczne Rodzice Integracja Niepełnosprawni Uczniowie gimnazjów Uczniowie Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych Uczniowie szkół ponadgimnzajalnych Adolescencja Młodzież Postawy Wolontariat Orzecznictwo Kościół katolicki Dziecko autystyczne w rodzinie Afazja Dziecko Dojrzałość szkolna Niepowodzenia szkolne Uczniowie klas początkowych Zespół Turnera Wychowanie fizyczne Głusi w rodzinie Chmielnik (woj. świętokrzyskie) Kielce (woj. świętokrzyskie) Cudzynowice (woj. świętokrzyskie) Ostrowiec, Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie) Świętokrzyskie, województwo Łagów (woj. świętokrzyskie) Pińczów (woj. świętokrzyskie)
Zawiera: S. 17-29 : Realizacja obowiązku szkolnego przez uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w szkole podstawowej / Justyna Molisak.
Zawiera: S. 31-39 : Funkcjonowanie dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną w środowisku szkolnym / Ewa Sikora.
Zawiera: S. 41-51 : Akceptacja i adaptacja dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w szkole ogólnodostępnej / Barbara Kłosowicz.
Zawiera: S. 53-63 : Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w klasie integracyjnej w opinii nauczycieli i rodziców - studium przypadku / Wioletta Kalina.
Zawiera: S. 65-75 : Sytuacja społeczna ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej w opinii pełnosprawnych rówieśników / Katarzyna Dudek.
Zawiera: S. 77-86 : Akceptacja społeczna ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym w klasie integracyjnej szkoły podstawowej - studium przypadku / Magdalena Pedyńska.
Zawiera: S. 87-96 : Funkcjonowanie społeczne dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną / Grażyna Stąporek.
Zawiera: 00 S. 97-107 : Umiejętności kategoryzacyjne chłopca z lekkim stopniem niepełnosprawności intelektualnej z cechami autyzmu / Aleksandra Kmiecik.
Zawiera: S. 111-120 : Problemy diagnozy i wspomagania rozwoju dziecka z całościowymi zaburzeniami rozwoju / Anna Baran.
Zawiera: S. 121-129 : Diagnoza i terapia kompetencji komunikacyjnej dziecka 7-letniego z lekką niepełnosprawnością intelektualną - studium przypadku / Ewa Cierlik.
Zawiera: S. 131-140 : Umiejętności matematyczne u dziecka autystycznego z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Kinga Rubak.
Zawiera: S. 141-155 : Badanie sprawności językowej dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim - studium przypadku / Renata Janeczko.
Zawiera: S. 157-167 : Kształtowanie pojęć fizycznych u uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Martyna Różalska.
Zawiera: S. 169-181 : Znaczenie ćwiczeń ortograficznych w stymulacji rozwoju językowego dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Krina Kanclerz.
Zawiera: S. 183-193 : Możliwości rozwoju komunikacji u dziewczynki z zespołem Retta / Agnieszka Szawracka.
Zawiera: S. 195-204 : Wyrażanie emocji w plastyce - rysunek dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Barbara Mrugała.
Zawiera: S. 205-215 : Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne w rewalidacji dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Joanna Hińcza.
Zawiera: S. 217-224 : Metoda Felicie Affolter formą pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną . Beata Adamiec.
Zawiera: S. 225-235 : Muzyka i ruch w rewalidacji dziecka z głębokim stopniem niepełnosprawności intelektualnej / Dorota Banaszek.
Zawiera: S. 237-247 : Terapeutyczne działanie gongu i mis dźwiękowych według metody Petera Hessa na osoby z niepełnosprawnością intelektualną / Beata Buczkowska.
Zawiera: S. 249-258 : Wykorzystanie elementów biblioterapii w procesie rewalidacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej / Magdalena Pobocha.
Zawiera: S. 259-267 : Muzykoterapia jako forma oddziaływania terapeutycznego w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością sprzężoną - na przykładzie Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego w Kielcach / Jolanta Górska.
Zawiera: S. 269-284 : Skondensowane oddziaływania wychowawcze sukcesem wychowanków Niepublicznej Wielofunkcyjnej Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej "Nasz Dom" w Ostrowcu Świętokrzyskim / Renata Abramczyk.
Zawiera: S. 285-291 : Realizacja metody Marii Montessori w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Cudzynowicach / Magdalena Chabros.
Zawiera: S. 293-303 : Zajęcia pozalekcyjne uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w gimnazjum / Monika Bolewska.
Zawiera: S. 305-314 : Rola katechezy w rozwoju duchowym dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym / Anna Lewczuk.
Zawiera: S. 315-324 : Problem seksualności u osób z niepełnosprawnością intelektualną / Monika Ojrzyńska.
Zawiera: S. 327-335 : Aspiracje życiowe ucznia gimnazjum z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Ewa Cedro.
Zawiera: S. 337-346 : Problem agresji u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Ewa Borecka.
Zawiera: S. 347-354 : Sytuacja rodzinna uczniów z niepełnosprawnością intelektualną z Gminnego Zespół Szkół w Łagowie / Aneta Kaczmarczyk.
Zawiera: S. 355-361 : Wsparcie społeczne rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym / Angelika Cichopek.
Zawiera: S. 363-373 : Współpraca ze środowiskiem szkolnym w ocenie rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Marta Borek.
Zawiera: S. 375-385 : Kształcenie integracyjne w opinii rodziców dzieci pełnosprawnych na przykładzie przedszkola / Beata Suchogórska.
Zawiera: S. 387-396 : Postawy rodziców dzieci w wieku przedszkolnym wobec integracji szkolnej / Iwona Biłko-Stachura.
Zawiera: S. 397-404 : Stosunek gimnazjalistów do integracji społecznej poprzez kształcenie osób niepełnosprawnych w szkołach ogólnodostępnych / Agnieszka Dziewięcka.
Zawiera: S. 405-415 : Postawy uczniów pełnosprawnych wobec niepełnosprawnych w gimnazjum integracyjnym / Beata Zegadło.
Zawiera: S. 417-426 : Gotowość młodzieży gimnazjalnej do integracji społecznej z niepełnosprawnymi rówieśnikami / Monika Saternus.
Zawiera: S. 427-438 : Postawy społeczne uczniów szkoły gimnazjalnej wobec dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Alicja Urban.
Zawiera: S. 439-451 : Postawy młodzieży gimnazjalnej wobec niepełnosprawności / Katarzyna Sikora.
Zawiera: S. 453-462 : Stosunek dzieci ze szkoły ogólnodostępnej wobec osób niepełnosprawnych / Anna Wójcik.
Zawiera: S. 463-473 : Rozumienie istoty społecznej integracji osób z niepełnosprawnością intelektualną wśród młodzieży szkół ponadgimnazjalnych / Anna Piątek.
Zawiera: S. 475-488 : Badanie postawy młodzieży pełnosprawnej wobec młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie / Katarzyna Mamla.
Zawiera: S. 489-500 : Opinie młodzieży licealnej na temat seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną / Marzena Gała.
Zawiera: S. 501-509 : Wpływ programu "Razem milej" na modyfikację postaw deklarowanych przez młodzież licealną wobec osób niepełnosprawnych / Magdalena Bucka.
Zawiera: S. 511-521 : Znaczenie wolontariatu w realizacji idei integracji społecznej na przykładzie projektu "Nie jestem sam - rehabilitacja i wsparcie dzieci i młodzieży niepełnosprawnej" PSOUU Koło w Kielcach / Joanna Bączek.
Zawiera: S. 523-531 : System orzecznictwa edukacyjnego dla osób niepełnosprawnych intelektualnie na przykładzie badań przeprowadzonych w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Pińczowie / Izabela Janiszewska.
Zawiera: S. 533-545 : Stosunek duchowieństwa katolickiego do życia seksualnego osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym / Grażyna Zbroja.
Zawiera: S. 549-559 : Problemy wychowawcze rodzeństwa dziecka autystycznego / Urszula Nawrocka.
Zawiera: S. 561-569 : Realizacja roli ucznia przez dziecko z autyzmem w szkole ogólnodostępnej / Ewa Pabian.
Zawiera: S. 571-580 : Wspomaganie rozwoju mowy u dziecka 6-letniego z afazją / Małgorzata Pytko.
Zawiera: S. 581-590 : Ocena Wrażliwości edukacyjnej dziecka ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w młodszym wieku szkolnym / Iwona Pióro.
Zawiera: S. 591-600 : Aktywność fizyczna dziecka z zespołem Turnera / Katarzyna Kwintal.
Zawiera: S. 601-607 : Postawy rodziców wobec dziecka z niepełnosprawnością słuchową / Katarzyna Suszyna.
Pojęcie niepełnosprawności intelektualnej, kryteria i klasyfikacja. Charakterystyka osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim i umiarkowanym. Edukacja dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w szkole ogólnodostępnej. Edukacja matematyczna dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i autyzmem. Trudności jakie mogą wystąpić w nauczaniu fizyki dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Przykładowe scenariusze lekcji fizyki w klasie I i II gimnazjum z uwzględnieniem doświadczeń oraz kart pracy.
Książka
W koszyku
Materiały konferencyjne.
Bibliogr. przy ref.
Zawiera m.in.: S. 15-24 : Szanse i zagrożenia rozwoju człowieka we współczesnym świecie / Maria Straś-Romanowska.
Zawiera m.in.: S. 25-38 : Człowiek niepełnosprawny w rodzinie - dylematy rozwoju i wsparcia / Roman Ossowski.
Zawiera m.in.: S. 39-48 : Psychologiczne determinanty jakości życia rodzinnego : pojęcie jakości życia i kierunki badań / Teresa Rostowska.
Zawiera m.in.: S. 49-60 : Komunikacja wewnątrzrodzinna a jakość życia rodziny / Barbara Harwas-Napierała.
Zawiera m.in.: S. 61-70 : Empatia w związkach małżeńskich / Maria Kaźmierczak.
Zawiera m.in.: S. 71-82 : Dynamika związku a wzajemna zależność partnerów kohabitujących / Iwona Janicka.
Zawiera m.in.: S. 83-96 : Jakość życia w związkach marynarskich / Aleksandra Nowakowska.
Zawiera m.in.: S. 97-112 : Psychospołeczne uwarunkowania adaptacji dzieci do życia w rodzinie zrekonstruowanej / Aleksandra Lewandowska-Walter.
Zawiera m.in.: S. 113-128 : Lęk i depresyjność u młodzieży w świetle systemowych zasobów rodzinnych / Agnieszka Miłkowska.
Zawiera m.in.: S. 129-134 : Postawy rodziców dziecka autystycznego / Bożena Petrykowska, Monika Zielińska.
Zawiera m.in.: S. 135-141 : Rodzina jako środowisko stymulujące agresywne zachowanie dzieci na róznych etapach rozwoju / Grażyna Poraj.
Zawiera m.in.: S. 145-158 : Nieuświadomiona kontrola afektu : od pierwszeństwa afektu do kontroli działania ( czy eksperymentator powinien rozumieć osobę badaną ? ) / Alina Kolańczyk.
Zawiera m.in.: S. 159-166 : Świadomość językowa a komunikowanie się za pomocą pisma / Grażyna Krasowicz-Kupis.
Zawiera m.in.: S. 167-174 : Młodzież z dysortografią : próba typologii / Izabela Pietras.
Zawiera m.in.: S. 175-180 : Znaczenie płci w procesie nauki czytania / Krystyna Sochacka.
Zawiera m.in.: S. 181-190 : Przetrwałe odruchy a powstanie trudności szkolnych u dzieci w wieku szkolnym / Celestyna Grzywniak.
Zawiera m.in.: S. 191-198 : Radzenie sobie ze stresem szkolnym a osobowość uczniów z dysleksją / Irena Sorokosz.
Zawiera m.in.: S. 199-206 : Od agnozji liter i cyfr do dyskalkulii rozwojowej : neuropsychologia zaburzeń liczenia wczoraj, dziś, jutro / Urszula Oszwa.
Zawiera m.in.: S. 207-214 : Oblicza impulsywności w zespole ADHD / Aneta R. Borkowska.
Zawiera m.in.: S. 215-224 : Współczesne koncepcje współwystępowania dysleksji rozwojowej i zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi / Małgorzata Lipowska, Leszek Buliński.
Zawiera m.in.: S. 225-230 : Przyszłość w oczach młodzieży : jak i co planują adolescenci z nadpobudliwością psychoruchową, dysleksją oraz młodzież uzależniona ? / Dorota Kalka.
Zawiera m.in.: S. 231-236 : Efektywność Metody Dobrego Startu M. Bogdanowicz we wspomaganiu rozwoju psychomotorycznego dzieci w okresie wczesnego dzieciństwa / Marta Łockiewicz, Dorota Kalka.
Zawiera m.in.: S. 237-258 : Rozwój i edukacja dzieci z dysleksją w Europie pod ochroną prawną : dane Kwestionariusza europejskiego Towarzystwa dysleksji (EDA) / Marta Bogdanowicz.
Zawiera m.in.: S. 259-270 : Wartość różnorodności : obcojęzyczna szkoła a czytanie w języku ojczystym / Paulina Petrus et al.
Zawiera m.in.: S. 271-276 : Funkcjonowanie poznawcze wysokofunkcjonujących osób z autyzmem wczesnodziecięcym i zespołem Aspergera / Monika Zielińska, Aneta Bagińska, Beata Kubiak.
Zawiera m.in.: S. 277-283 : Psychologia wobec starzenia się i starości : o paradoksach zwiazanych z pojęciem adaptacji do wieku / Henryk Olszewski.
Streszcz. ang. przy ref.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej