Postawy rodzicielskie
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(69)
Forma i typ
Artykuły
(36)
Publikacje fachowe
(34)
Książki
(29)
Publikacje informacyjne
(9)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Artykuł fachowy
(1)
E-booki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
dostępne
(28)
wypożyczone
(6)
tylko na miejscu
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(7)
Kielce - Czytelnia
(1)
Kielce - Multimedialny
(1)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(1)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(3)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(1)
Końskie - wypożyczalnia
(3)
Końskie - czytelnia
(1)
Opatów - wypożyczalnia
(5)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(3)
Ostrowiec - czytelnia
(2)
Pińczów - wypożyczalnia
(1)
Pińczów - czytelnia
(1)
Sandomierz - wypożyczalnia
(1)
Starachowice - wypożyczalnia
(2)
Staszów - wypożyczalnia
(4)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(1)
Autor
Czarnecka Anna
(3)
Lewandowska Bożena
(3)
Modelski Szymon
(3)
Cudak Henryk
(2)
Goryniak Martyna
(2)
Izmałkowa Julia
(2)
Juroszek Weronika
(2)
Krzemionka Dorota
(2)
Plopa Mieczysław (1948- )
(2)
Angowska-Jasińska Agnieszka
(1)
Appelt Karolina
(1)
Bajus Anna
(1)
Barbaro Natalia (1970- )
(1)
Boszczyk Marta
(1)
Bryson Tina Payne
(1)
Chmura Joanna (psycholog)
(1)
Czajka Olga
(1)
Czajkowska Anna (1970- )
(1)
Dmochowska Halina (pedagogika)
(1)
Faber Joanna
(1)
Garbuzik Katarzyna
(1)
Golus Anna (1984- )
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Gąstoł Agnieszka
(1)
Iwacz Aleksandra
(1)
Jarczewska-Gerc Ewa
(1)
Konarowska-Nowińska Hanna
(1)
Kowal Renata
(1)
Kozak Stanisław. (psycholog)
(1)
Kuberska-Kędzierska Małgorzata
(1)
Kwiecień Łukasz
(1)
Lange-Rachwał Magdalena
(1)
Lewicka Ewa
(1)
Lisowska Elżbieta (pedagog)
(1)
Lorek-Groniewska Agnieszka
(1)
Majewska Małgorzata
(1)
Malcherek Monika
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Michalczak Katarzyna (1981- )
(1)
Michałowska Sylwia (psycholog)
(1)
Mućko Przemysław (psycholog)
(1)
Ockwell-Smith Sarah
(1)
Oleś Piotr (1955- )
(1)
Ożóg Tomasz
(1)
Palka Katarzyna
(1)
Pieńkowska Elżbieta
(1)
Pilich Paweł
(1)
Ratajczak Alicja
(1)
Rogaska Karolina
(1)
Rutkowski Mirosław (nauki pedagogiczne)
(1)
Ryś Maria
(1)
Siegel Daniel J. (1957- )
(1)
Sierota Agata Autor
(1)
Skoczylas Agnieszka
(1)
Stoliński Zdzisław
(1)
Szczepkowska Joanna (1953- )
(1)
Sękowska-Molga Ewa
(1)
Sękowski Andrzej Edward (1957- )
(1)
Teliszewska Aleksandra
(1)
Trela Marta
(1)
Wiatrowska Leokadia
(1)
Woźniak Agata (pedagog)
(1)
Woźny Marita
(1)
Wróbel-Sucharska Gorgonia
(1)
Zawadzka Bożena (pedagogika)
(1)
Ziemska Maria (?-2010)
(1)
Ziółkowska Beata (1967- )
(1)
Żmudzin Ewelina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(38)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(46)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(1)
2020
(1)
Kraj wydania
Polska
(69)
Język
polski
(68)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Rodzice
(11)
Psycholodzy
(8)
Młodzież
(2)
Ojcowie
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Język polski
(8116)
Dziecko
(5128)
Nauczanie
(4703)
Matematyka
(4655)
Literatura polska
(4106)
Postawy rodzicielskie
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3740)
Nauczanie początkowe
(3702)
Szkolnictwo
(3326)
Historia
(3302)
Wychowanie przedszkolne
(3243)
Wychowanie
(2700)
Rodzina
(2351)
Język angielski
(2350)
Młodzież
(2346)
Pedagogika
(2241)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1834)
Sztuka
(1754)
Język rosyjski
(1746)
Oświata
(1692)
Wychowanie w rodzinie
(1689)
Kobieta
(1687)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1680)
Wojsko
(1658)
Uczniowie
(1655)
Literatura
(1652)
Chemia
(1535)
Kultura
(1435)
Język niemiecki
(1429)
Muzyka
(1409)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1310)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1272)
Psychologia
(1257)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1078)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Nauka
(1052)
Internet
(1050)
Technika
(1022)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(943)
Żydzi
(930)
Uczenie się
(916)
Młodzież szkolna
(885)
Dzieci
(874)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(862)
Osobowość
(846)
Zarządzanie
(837)
Psychoterapia
(823)
Powieść angielska
(811)
Powieść amerykańska
(795)
Czytelnictwo
(792)
Gry i zabawy
(791)
Polityka międzynarodowa
(785)
Praca
(784)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(762)
Pińczów
(748)
Polityka
(741)
Uczucia
(736)
Polacy za granicą
(729)
Teatr polski
(718)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(716)
Turystyka
(716)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(707)
Szkolnictwo wyższe
(706)
Opieka społeczna
(691)
Relacje międzyludzkie
(689)
Marksizm
(687)
Czytanie
(683)
Rodzice
(678)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Religia
(672)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Rośliny
(658)
Etyka
(657)
Język francuski
(635)
Kształcenie
(635)
Astronomia
(634)
Sport
(633)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Komputery
(618)
Nałóg
(618)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(615)
Postawy
(605)
Powieść rosyjska
(604)
Temat: dzieło
Caritas Diecezji Kieleckiej
(1)
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej (Skarżysko-Kamienna)
(1)
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej (Pińczów)
(1)
Polski Czerwony Krzyż
(1)
Relacje
(1)
Schronisko dla Samotnych Matek (Łódź)
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
2001-0
(4)
1901-
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(3)
Polska
(3)
Świętokrzyskie, województwo
(3)
Pińczów (woj. świętokrzyskie)
(2)
Chmielnik (woj. świętokrzyskie)
(1)
Cudzynowice (woj. świętokrzyskie)
(1)
Dzierżoniów (woj. dolnośląskie)
(1)
Ostrowiec, Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Rodzina a transformacja ustrojowa
(1)
Skarżysko-Kamienna (woj. świętokrzyskie)
(1)
Transformacja ustrojowa a rodzina
(1)
Województwo kujawsko-pomorskie (1999- )
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Łagów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma fachowego
(35)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(35)
Artykuł problemowy
(30)
Bibliografia
(8)
Opracowanie
(5)
Wywiad dziennikarski
(4)
Raport z badań
(3)
Encyklopedia
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(46)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(18)
Socjologia i społeczeństwo
(14)
Edukacja i pedagogika
(13)
Medycyna i zdrowie
(3)
Historia
(1)
Rozwój osobisty
(1)
69 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 431-452.
Zawiera: Rozdział I. Jakość życia w rodzinie: perspektywa teorii systemowej i teorii przywiązania. 1.1. Strukturalne własności rodzin. 1.2. Strategie i reguły. 1.3. Zadania i strategie rodziny. 1.3.1. Zadania i strategie dotyczące tożsamości. 1.3.2. Zadania i strategie dotyczące granic. 1.3.3. Zadania i strategie dotyczące utrzymania statusu. 1.3.4. Zadania i strategie kierowania spójnością rodziny. 1.4. Stres w systemie rodzinnym. 1.4.1. Strategie kierowania stresem w rodzinie. 1.4.2. Radzenie sobie ze stresem w systemach rodzinnych. 1.5. Modele funkcjonowania rodziny. 1.5.1. Modele strukturalne. 1.5.2. Model Kolowy Olsona. 1.5.3. Model Systemowy Beaversa. 1.5.4. Model McMastera. 1.5.5. Modele międzypokoleniowe. 1.5.6. Modele kulturowe. 1.6. Rozwój kompetencji małżeńskich i rodzinnych z perspektywy teorii przywiązania. 1.6.1. Założenia i inspiracje teorii przywiązania. 1.6.2. Rozwój bliskich więzi w okresie wczesnego dzieciństwa. 1.6.3. Przywiązanie a podstawy rozwoju emocjonalno-społecznego. 1.6.4. Rozwój bliskich więzi w okresie dorosłości. 1.6.5. Romantyczna miłość a przywiązanie i płeć. 1.6.6. Struktura więzi w okresie dorosłości. 1.6.7. Romantyczne więzi a przywiązanie z perspektywy badań empirycznych.
Zawiera: Rozdział II. Z psychologicznych badań nad małżeństwami o różnym poziomie integracji. 2.1. Satysfakcja z małżeństwa - psychospołeczne uwarunkowania. 2.1.1. Płeć a satysfakcja w związku. 2.1.2. Intymność a satysfakcja ze związku. 2.1.3.Role społeczne (praca, dom) a satysfakcja z małżeństwa. 2.1.4. Równość w związku: realność czy fikcja. 2.2. Jakość związku małżeńskiego w świetle badań empirycznych. 2.2.1. Ryzyko dezintegracji związku małżeńskiego - perspektywa systemowa. 2.2.2. Motywy zawierania związku małżeńskiego przez partnerów z małżeństw trwałych i rozwodzących się. 2.2.3. Warunki udanego życia małżeńskiego w ocenie partnerów z małżeństwa trwałych i rozwodzących się. 2.2.4. Ocena jakości swojego życia małżeńskiego przez małżonków ze związków trwałych i małżonków rozwodzących się. 2.2.5. Poczucie winy za rozpad związku w ocenie partnerów rozwodzących się. 2.2.6. Małżonkowie rozwodzący się w świetle badań projekcyjnych. 2.2.7. Poczucie koherecji partnerów w związkach małżeńskich o różnej jakości. 2.2.8. Poczucie sensu życia partnerów ze związków małżeńskich o różnej jakości. 2.2.9. Hierarchia wartości partnerów ze związków małżeńskich o różnej jakości. 2.2.10. Style radzenia sobie ze stresem partnerów ze związków małżeńskich o różnej jakości. 2.2.11. Osobowość partnerów ze związków małżeńskich o różnej jakości w świetle badań kwestionariuszem NEO-FFI. 2.2.12. Satysfakcja ze związku małżeńskiego w świetle badań kwestionariuszem SNAP. 2.2.13. Osobowościowe uwarunkowania jakości związku małżeńskiego w świetle badań kwestionariuszem MMPI-2. 2.2.14. Satysfakcja ze związku małżeńskiego w świetle badań kwestionariuszem R. B. Cattella. (16 PF Fifth Ed.). 2.2.15. Religijność personalna małżonków a ich satysfakcja ze związku.
Zawiera: Rozdział III. Rodzice a rozwój dziecka. 3.1. Relacje rodzic - dziecko w ujęciu systemowym. 3.2. Pojęcie postawy rodzicielskiej. 3.3. Źródła postaw rodzicielskich. 3.3.1. Dziedzictwo z rodziny generacyjnej. 3.3.2. Zasoby małżonków a relacje z dziećmi. 3.3.3. Cechy podmiotowe dziecka. 3.3.4. Czynniki kulturowe a zaangażowanie rodziców w relacje z dziećmi. 3.4. Typologie postaw rodzicielskich. 3.4.1. "Opisowe" typologie postaw rodzicielskich. 3.4.2. Czynnikowe typologie postaw rodzicielskich. 3.5. Postawy rodziców a rozwój dzieci w świetle badań empirycznych. 3.5.1. Rodzice w percepcji dzieci w świetle badań projekcyjnych. 3.5.2. Poziom więzi z rodzicami a przystosowanie społeczne dzieci. 3.5.3. Postawy ojców a cechy osobowości ich dzieci. 3.5.4. Konstelacje postaw rodzicielskich a percepcji młodzieży. 3.5.5. Funkcjonowanie systemu rodzinnego a rozwój osobowości jedynaków. 3.6. Metody badania relacji Rodzic - Dziecko. 3.6.1. Skala Postaw Rodzicielskich w opracowaniu M. Plopy (wersja dla młodzieży). 3.6.2. Skala Postaw Rodzicielskich w opracowaniu M. Plopy (wersja dla rodziców).
Rozdział IV. Poglądy młodzieży akademickiej na małżeństwo i niektóre ich uwarunkowania. 4.1. Związek małżeński w percepcji młodych ludzi. 4.2. Problem i metody badań. 4.3. Charakterystyka badanej grupy. 4.4. Związek małżeński w percepcji badanej młodziezy akademickiej. 4.4.1. Ogólne poglądy na temat instytucji małżeństwa. 4.4.2. Plany prokreacyjne studentów. 4.4.3. Preferowany model przyszłego związku małżeńskiego. 4.4.4. Podsumowanie. 4.5. Płeć psychologiczna jako moderator poglądów na małżeństwo. 4.5.1. Pojęcie płci psychologicznej. 4.5.2. Płeć psychologiczna w kontekście zachowań interpersonalnych. 4.5.3. Rozkład typów płci psychologicznej w badanej grupie studentów. 4.5.4. Płeć psychologiczna a ogólne poglądy na temat małżeństwa. 4.5.5. Płeć psychologiczna a plany prokreacyjne studentów. 4.5.6. Płec psychologiczna a preferowany model przyszłego związku małżeńskiego. 4.5.7. Podsumowanie.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 242072 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45671 (1 egz.)
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49101 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43392 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gunzburg, H. C. Sherborne, Weronika Affolter, Felicie Hess, Peter Knill, Christopher Knill, Marian Montessori, Maria (1870-1952) Szkola Podstawowa im. Stefana Żeromskiego (Chmielnik) Ośrodek Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy Polskiego Stowarzyszenia Na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym (Kielce) Niepubliczna Wielofunkcyjna Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza "Nasz Dom" (Ostrowiec Świętokrzyski) Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy (Cudzynowice) Gminny Zespół Szkół w Łagowie (woj. świętokrzyskie) Polskie Stowarzyszenie Na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Kielcach Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna (Pińczów) Dziecko niepełnosprawne umysłowo Studium przypadku Niepełnosprawność umysłowa Szkolnictwo specjalne Dziecko niepełnosprawne Kształcenie integracyjne Adaptacja Akceptacja Potrzeby Skala PAC H. C. Gunzburga Skala PAS H. C. Gunzburga Społeczna adekwatność osobowa (personal social adequacy) Autyzm Dziecko autystyczne Matematyka Fizyka Mowa Ćwiczenia ortofoniczne Ćwiczenia oddechowe Ćwiczenia fonacyjne Ćwiczenia logorytmiczne Ćwiczenia kształtujące słuch Fonematyczny Ćwiczenia artykulacyjne Zespół Retta Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne Muzykoterapia Metoda Knillów Metoda Petera Hessa Biblioterapia Praca pozalekcyjna Niepełnosprawni umysłowo Agresja Rodzina Postawy rodzicielskie Wsparcie społeczne Rodzice Integracja Niepełnosprawni Uczniowie gimnazjów Uczniowie Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych Uczniowie szkół ponadgimnzajalnych Adolescencja Młodzież Postawy Wolontariat Orzecznictwo Kościół katolicki Dziecko autystyczne w rodzinie Afazja Dziecko Dojrzałość szkolna Niepowodzenia szkolne Uczniowie klas początkowych Zespół Turnera Wychowanie fizyczne Głusi w rodzinie Chmielnik (woj. świętokrzyskie) Kielce (woj. świętokrzyskie) Cudzynowice (woj. świętokrzyskie) Ostrowiec, Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie) Świętokrzyskie, województwo Łagów (woj. świętokrzyskie) Pińczów (woj. świętokrzyskie)
Zawiera: S. 17-29 : Realizacja obowiązku szkolnego przez uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w szkole podstawowej / Justyna Molisak.
Zawiera: S. 31-39 : Funkcjonowanie dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną w środowisku szkolnym / Ewa Sikora.
Zawiera: S. 41-51 : Akceptacja i adaptacja dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w szkole ogólnodostępnej / Barbara Kłosowicz.
Zawiera: S. 53-63 : Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w klasie integracyjnej w opinii nauczycieli i rodziców - studium przypadku / Wioletta Kalina.
Zawiera: S. 65-75 : Sytuacja społeczna ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej w opinii pełnosprawnych rówieśników / Katarzyna Dudek.
Zawiera: S. 77-86 : Akceptacja społeczna ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym w klasie integracyjnej szkoły podstawowej - studium przypadku / Magdalena Pedyńska.
Zawiera: S. 87-96 : Funkcjonowanie społeczne dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną / Grażyna Stąporek.
Zawiera: 00 S. 97-107 : Umiejętności kategoryzacyjne chłopca z lekkim stopniem niepełnosprawności intelektualnej z cechami autyzmu / Aleksandra Kmiecik.
Zawiera: S. 111-120 : Problemy diagnozy i wspomagania rozwoju dziecka z całościowymi zaburzeniami rozwoju / Anna Baran.
Zawiera: S. 121-129 : Diagnoza i terapia kompetencji komunikacyjnej dziecka 7-letniego z lekką niepełnosprawnością intelektualną - studium przypadku / Ewa Cierlik.
Zawiera: S. 131-140 : Umiejętności matematyczne u dziecka autystycznego z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Kinga Rubak.
Zawiera: S. 141-155 : Badanie sprawności językowej dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim - studium przypadku / Renata Janeczko.
Zawiera: S. 157-167 : Kształtowanie pojęć fizycznych u uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Martyna Różalska.
Zawiera: S. 169-181 : Znaczenie ćwiczeń ortograficznych w stymulacji rozwoju językowego dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Krina Kanclerz.
Zawiera: S. 183-193 : Możliwości rozwoju komunikacji u dziewczynki z zespołem Retta / Agnieszka Szawracka.
Zawiera: S. 195-204 : Wyrażanie emocji w plastyce - rysunek dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Barbara Mrugała.
Zawiera: S. 205-215 : Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne w rewalidacji dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Joanna Hińcza.
Zawiera: S. 217-224 : Metoda Felicie Affolter formą pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną . Beata Adamiec.
Zawiera: S. 225-235 : Muzyka i ruch w rewalidacji dziecka z głębokim stopniem niepełnosprawności intelektualnej / Dorota Banaszek.
Zawiera: S. 237-247 : Terapeutyczne działanie gongu i mis dźwiękowych według metody Petera Hessa na osoby z niepełnosprawnością intelektualną / Beata Buczkowska.
Zawiera: S. 249-258 : Wykorzystanie elementów biblioterapii w procesie rewalidacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej / Magdalena Pobocha.
Zawiera: S. 259-267 : Muzykoterapia jako forma oddziaływania terapeutycznego w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością sprzężoną - na przykładzie Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego w Kielcach / Jolanta Górska.
Zawiera: S. 269-284 : Skondensowane oddziaływania wychowawcze sukcesem wychowanków Niepublicznej Wielofunkcyjnej Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej "Nasz Dom" w Ostrowcu Świętokrzyskim / Renata Abramczyk.
Zawiera: S. 285-291 : Realizacja metody Marii Montessori w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Cudzynowicach / Magdalena Chabros.
Zawiera: S. 293-303 : Zajęcia pozalekcyjne uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w gimnazjum / Monika Bolewska.
Zawiera: S. 305-314 : Rola katechezy w rozwoju duchowym dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym / Anna Lewczuk.
Zawiera: S. 315-324 : Problem seksualności u osób z niepełnosprawnością intelektualną / Monika Ojrzyńska.
Zawiera: S. 327-335 : Aspiracje życiowe ucznia gimnazjum z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Ewa Cedro.
Zawiera: S. 337-346 : Problem agresji u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Ewa Borecka.
Zawiera: S. 347-354 : Sytuacja rodzinna uczniów z niepełnosprawnością intelektualną z Gminnego Zespół Szkół w Łagowie / Aneta Kaczmarczyk.
Zawiera: S. 355-361 : Wsparcie społeczne rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym / Angelika Cichopek.
Zawiera: S. 363-373 : Współpraca ze środowiskiem szkolnym w ocenie rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Marta Borek.
Zawiera: S. 375-385 : Kształcenie integracyjne w opinii rodziców dzieci pełnosprawnych na przykładzie przedszkola / Beata Suchogórska.
Zawiera: S. 387-396 : Postawy rodziców dzieci w wieku przedszkolnym wobec integracji szkolnej / Iwona Biłko-Stachura.
Zawiera: S. 397-404 : Stosunek gimnazjalistów do integracji społecznej poprzez kształcenie osób niepełnosprawnych w szkołach ogólnodostępnych / Agnieszka Dziewięcka.
Zawiera: S. 405-415 : Postawy uczniów pełnosprawnych wobec niepełnosprawnych w gimnazjum integracyjnym / Beata Zegadło.
Zawiera: S. 417-426 : Gotowość młodzieży gimnazjalnej do integracji społecznej z niepełnosprawnymi rówieśnikami / Monika Saternus.
Zawiera: S. 427-438 : Postawy społeczne uczniów szkoły gimnazjalnej wobec dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Alicja Urban.
Zawiera: S. 439-451 : Postawy młodzieży gimnazjalnej wobec niepełnosprawności / Katarzyna Sikora.
Zawiera: S. 453-462 : Stosunek dzieci ze szkoły ogólnodostępnej wobec osób niepełnosprawnych / Anna Wójcik.
Zawiera: S. 463-473 : Rozumienie istoty społecznej integracji osób z niepełnosprawnością intelektualną wśród młodzieży szkół ponadgimnazjalnych / Anna Piątek.
Zawiera: S. 475-488 : Badanie postawy młodzieży pełnosprawnej wobec młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie / Katarzyna Mamla.
Zawiera: S. 489-500 : Opinie młodzieży licealnej na temat seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną / Marzena Gała.
Zawiera: S. 501-509 : Wpływ programu "Razem milej" na modyfikację postaw deklarowanych przez młodzież licealną wobec osób niepełnosprawnych / Magdalena Bucka.
Zawiera: S. 511-521 : Znaczenie wolontariatu w realizacji idei integracji społecznej na przykładzie projektu "Nie jestem sam - rehabilitacja i wsparcie dzieci i młodzieży niepełnosprawnej" PSOUU Koło w Kielcach / Joanna Bączek.
Zawiera: S. 523-531 : System orzecznictwa edukacyjnego dla osób niepełnosprawnych intelektualnie na przykładzie badań przeprowadzonych w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Pińczowie / Izabela Janiszewska.
Zawiera: S. 533-545 : Stosunek duchowieństwa katolickiego do życia seksualnego osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym / Grażyna Zbroja.
Zawiera: S. 549-559 : Problemy wychowawcze rodzeństwa dziecka autystycznego / Urszula Nawrocka.
Zawiera: S. 561-569 : Realizacja roli ucznia przez dziecko z autyzmem w szkole ogólnodostępnej / Ewa Pabian.
Zawiera: S. 571-580 : Wspomaganie rozwoju mowy u dziecka 6-letniego z afazją / Małgorzata Pytko.
Zawiera: S. 581-590 : Ocena Wrażliwości edukacyjnej dziecka ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w młodszym wieku szkolnym / Iwona Pióro.
Zawiera: S. 591-600 : Aktywność fizyczna dziecka z zespołem Turnera / Katarzyna Kwintal.
Zawiera: S. 601-607 : Postawy rodziców wobec dziecka z niepełnosprawnością słuchową / Katarzyna Suszyna.
Pojęcie niepełnosprawności intelektualnej, kryteria i klasyfikacja. Charakterystyka osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim i umiarkowanym. Edukacja dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w szkole ogólnodostępnej. Edukacja matematyczna dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i autyzmem. Trudności jakie mogą wystąpić w nauczaniu fizyki dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Przykładowe scenariusze lekcji fizyki w klasie I i II gimnazjum z uwzględnieniem doświadczeń oraz kart pracy.
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Dr Daniel J. Siegel, psychiatra, i dr Tina Payne Bryson, psychoterapeutka, w swojej bestsellerowej książce wychodzą od pierwotnego znaczenia słowa "dyscyplina" (łac. kształcenie) i pokazują, jak można przerwać błędne koło trudnych domowych sporów o zachowanie. "Rodzicielstwo bez awantur" oferuje: - fakty dotyczące rozwoju mózgu dziecka, - sposoby na spokojną i pełną miłości relację z dzieckiem, - wskazówki pomagające w ustalaniu i pokazywaniu granic, - porady dotyczące napadów złości, - skuteczne strategie pomagające przekierować zachowanie dziecka na właściwe tory. Uzupełniona szczerymi historiami i zabawnymi ilustracjami książka pokazuje, jak pracować z rozwijającym się umysłem dziecka oraz pokojowo rozwiązywać konflikty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32571 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 185-194.
Spis treści: I. Dylematy wokół podstawowych pojęć. 1. Ujęcie definicyjne podstawowych pojęć; 2. Gotowość dziecka; 3. Gotowość instytucji; 4. Gotowość rodziców. II. Współczesny sześciolatek. 1. Sylwetka i rozwój; 2. Sfera fizyczna; 3. Sfera poznawcza; 4. Sfera społeczno-emocjonalna; 5. Empatia. III. Rozważania o podmiotowości dziecka. 1. Istota dziecięcej podmiotowości; 2. Zabawa jako istotny czynnik budowania autonomii dziecka; 3. Przygotowanie do nauki jako świadomej działalności; 4. Kształtowanie nastawień i obowiązkowości. IV. Rodzice sześciolatka. 1. Postawy rodzicielskie; 2. Tworzenie warunków sprzyjających kształtowaniu systemu wartości dzieci w wieku przedszkolnym; 3. Różnice indywidualne a deficyty rozwojowe. V. Sześciolatek w przedszkolu i w szkole. 1. Modyfikacje funkcji przedszkola; 2. Nastawienie szkoły wobec sześcio-, siedmioletniego ucznia. VI. Obszary działań diagnostycznych. 1. Sens diagnozy pedagogicznej; 2. Kompetencje diagnostyczne nauczyciela; 3. Narzędzia badań gotowości szkolnej; 4. Trudności z wyborem diagnostycznych instrumentów. Podsumowanie.
Ujęcie definicyjne podstawowych pojęć: dojrzałość szkolna, przygotowanie do szkoły, gotowość szkolna (edukacyjna), zdolność do podjęcia nauki w szkole.
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 142-[146].
W publikacji przybliżono: podstawowe pojęcia i definicje związane z rodziną, typologię rodzin, główne czynniki i kierunki zmian w rodzinie, cykl życia rodzinnego i momenty krytyczne w nim zawarte. Szczegółowo zaprezentowano problematykę funkcjonowania rodzin pełnych i rozbitych wskutek rozwodu. W dalszej części pracy zawarto zagadnienia metodologiczne, umieszczono charakterystykę rodzin dzieci rozbitych wskutek rozwodu, wyniki badań własnych, które nasunęły szereg wniosków i przyczyniły się do poszerzenia wiedzy na temat funkcjonowania dzieci z rodzin rozbitych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 264071 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: S. 17-25 : Znaczenie interakcji społeczno-wychowawczych we współczesnym systemie edukacji / Zofia Żukowska, Ryszard Żukowski.
Zawiera: S. 27-33 : Intuicyjne koncepcje nauczycieli a rozwój twórczych predyspozycji uczniów / Irena Pufal-Struzik.
Zawiera: S. 42-51 : Dojrzałość nauczycieli warunkiem twórczego rozwoju i przetrwania cywilizacji / Alina Rynio.
Zawiera: S. 53-64 : Rola wartości moralnych w wychowaniu szkolnym / Dariusz Adamczyk.
Zawiera: S. 65-75 : Z badań nad wartościami młodzieży szkół zawodowych / Mariola Wojciechowska.
Zawiera: S. 79-87 : Zdrowie uczącej się młodzieży wartością w pedagogice / Bożena Zawadzka, Dorota Kozieł, Edyta Naszydłowska.
Zawiera: S. 89-98 : Wieloaspektowość oddziaływań terapeutycznych dzieci przewlekle i terminalnie chorych / Józef Binnebesel.
Zawiera: S. 99-105 : Zdrowie jako wartość w różnych okresach życia człowieka / Elżbieta Nowak, Przemysław Nowak.
Zawiera: S. 107-113 : Kształcenie zawodowe uczniów z ujemnym bilansem zdrowia / Stefan M. Kwiatkowski, Halina Król.
Zawiera: S. 115-125 : Trudny okres diagnozy dziecka z zespołem ADHD / Małgorzata Wolska-Długosz.
Zawiera: S. 127-132 : Syndrom FAS nowym wyzwaniem dla edukacji / Mirosława Skawińska.
Zawiera: S. 133-141 : Rodzinne uwarunkowania zachowań agresywnych uczniów - perspektywa profilaktyki / Monika Szpringer, Andrzej Drapała, Grażyna Nowak-Starz.
Zawiera: S. 143-152 : Organizacje pozarządowe jako partnerzy wspierający szkołę w procesie wychowania i profilaktyki / Monika Szpringer, Andrzej Drapała.
Zawiera: S. 159-164 : Rola edukacji ekologicznej w kształtowaniu postaw ekologicznych w regionie świętokrzyskim / Irena Fudali.
Zawiera: S. 165-171 : Tradycja wartością wychowawczą / Lidia Pawelec.
Zawiera: S. 173-177 : Rola środowiska w edukacji uczniów w młodszym wieku szkolnym / Mirosława Parlak, Elżbieta Zyzik.
Zawiera: S. 179-186 : Wartość wycieczek szkolnych w procesie dydaktyczno-wychowawczym / Katarzyna Wesołowska.
Zawiera: S. 187-197 : Znaczenie nauczyciela szkoły podstawowej w organizacji czasu wolnego uczniów / Patrycja Hanyga-Janczak.
Zawiera: S. 199-203 : O poczuciu spełnienia jako możliwym celu ludzkich czynów / Janusz Sytnik-Czetwertyński.
Zawiera: S. 205-211 : Wspieranie funkcji wychowawczej szkoły poprzez realizację zajęć pozalekcyjnych z wykorzystaniem funduszy europejskich / Elżbieta Męcina-Bednarek.
Zawiera: S. 213-219 : Kształtowanie postawy sługi według błogosławionej Matki Teresy z Kalkuty / Zuzana Hollá.
Zawiera: S. 221-229 : Szkoła wobec egzystencjalnych problemów człowieka - postawy wobec śmierci / Karol Bidziński.
Książka
W koszyku
Postawy rodzicielskie / Maria Ziemska. - Warszawa : "Wiedza Powszechna", 1969. - 282, [2] strony ; 20 cm.
(Sygnały)
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Symbol UKD: 37.018:159.9
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 10 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 69418 (1 egz.)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8556, 9760, 14098 (3 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6821, 6680 (2 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 06683, 06337 (2 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14138, 14139 (2 egz.)
Końskie - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14137[159.9] (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6968, 6969 (2 egz.)
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9263 (1 egz.)
Pińczów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6467 (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5985, 7335 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Jak Wspomagać.)
Bibliogr. s. [227]-236.
Zawiera: Rozdział I. Wprowadzenie, czyli słowo, o tym, czego doświadczają na co dzień opiekunowie chorych dzieci: 1.1. Od czego zalezy zdrowie człowieka? 1.2. Skąd się bierze choroba?
Zawiera: Rozdział 2. Specyfika choroby chronicznej u dzieci: 2.1. Na czym polega choroba chroniczna? 2.2. Jak choroba zmienia funkcjonowanie człowieka? 2.3. Czego potrzebują dzieci przewlekle chore? 2.4. Reakcje chorych dzieci na niezaspokojenie potrzeb, 2.5. Skutki niezapokojenia potrzeb w sytuacji choroby chronicznej.
Zawiera: Rozdział 3. Choroba jako sytuacja trudna: 3.1. Specyficzne problemy rodzin z dzieckiem chronicznie chorym, 3.2. Stres i strategie radzenia sobie z nim, 3.3. Etapy radzenia sobie rodziców z chorobą dziecka, 3.4. Postawy rodziców względem chorego chronicznie dziecka, 3.5. Choroba dziecka a funkcjonowanie zdrowego rodzeństwa.
Zawiera: Rozdział 4. : 4.1. Na czym polega adaptacja do choroby? 4.2. Jak dziecko spostrzega siebie? 4.3. Jak dziecko postrzega chorobę?
Zawiera: Rozdział 5 : Wtórne problemy wynikające z choroby chronicznej : 5.1. Lęk, czyli czego boi się chore dziecko? 5.2. Ograniczenie aktywności. 5.3. Depresja, czyli kiedy smutek dziecka zaczyna być niepokojący? 5.4. Homilopatia, czyli nieprawidłowy rozwój osobowości, 5.5. Ból i cierpienie.
Zawiera: Rozdział 6 : Chore dziecko w domu : 6.1. Funkcje choroby w rodzienie, 6.2. Czego unikać w kontakcie z dzieckiem? 6.3. Rola zabawy w procesie zdrowienia dzieci.
Zawiera: Rozdział 7. : 7.1. Chore dziecko w szkole : Lęk i fobia w sytuacjach szkolnych, 7.2. Organizowanie dziecku przewlekle choremu warunków do nauki, 7.3. Relacje rodzinne - szkoła w obliczu zdrowotnego problemu dziecka.
Zawiera: 0. Rozdział 8. : Chore dziecko u lekarza : 8.1. Leczenie szpitalne, 8.2. Leczenie sanatoryjne.
Zawiera: 0. Rozdział 9 : Wsparcie chorych dzieci i ich rodzin : 9.1. Interwencja kryzysowa, 9.2. Psychologiczne wsparcie rodziny chorego, 9.3. Psychologiczne wsparcie chorego, 9.4. Wsparcie fundacji i stowarzyszeń.
Zawiera: Rozdział 10 : Uprawnienia dzieci przewlekle chorych i ich rodzin : 10.1. Dodatkowy urlop wychowawczy, 10.2. Zasiłek pielęgnacyjny, 10.3. Stały zasiłek z pomocy społecznej, 10.4. Stopień niepełnosprawności, 10.5. Edukacja, 10.6. Opieka zdrowotna, 10.7. Leczenie szpitalne.
Książka jest adresowana do rodziców i opiekunów dzieci przewlekle chorych. Autorka przedstawia teorie i badania nad zagadnieniem choroby. Prezentuje doświadczenia chorych dzieci i ich opiekunów, a takze istotne informac je dotyczące przysługujących praw oraz instytucji, w których można uzyskać pomoc.
2.W aneksie: Kwestionariusz sposobów pokonywania trudności, Metoda do badania sytuacji trudnych w szkole, Dziennik bólu, Obrazkowa skala nasilenia bólu Wonga-Bakera, Skala depresji Becka (BDI), Karta praw dziecka chorego, Wybrane informacje statystyczne na temat opieki zdrowotnej nad dziećmi i młodzieżą, Narodowy Program Zdrowia na lata 2007-2015 (fragm.), Wywiad pediatryczny - jakich pytań możemy się spodziewać podczas wizyty z dzieckiem u lekarza.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Wszystko zaczyna się w rodzinie... / Ewelina Żmudzin. W: Bliżej Przedszkola. - 2006, nr 7-8, zeszyt 2 s. 14-15.
Dokument nadrzędny: Bliżej Przedszkola.
Bibliogr.
[Typologia postaw rodzicielskich. Model zachowania rodzicielskiego według A. Roe. Właściwe i niewłaściwe postawy rodzicielskie wedłg M. Ziemskiej.]
Brak okładki
Muzyka
Kaseta
W koszyku
Zawiera: 1. Od rodziny patriarchalnej do partnerskiej; 2. Kobieta i mężczyzna w małżeństwie; 3. Macierzyństwo i ojcostwo (postawy rodzicielskie); 4. Dziecko w rodzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. T 1488 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej