Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(25930)
IBUK Libra
(34)
Forma i typ
Książki
(15044)
Artykuły
(9664)
Publikacje dydaktyczne
(2234)
Publikacje fachowe
(416)
Publikacje informacyjne
(327)
Publikacje naukowe
(267)
Filmy i seriale
(179)
Rejestracje audio i wideo
(165)
Czasopisma
(133)
Druki ulotne
(119)
Audiobooki
(109)
Poradniki i przewodniki
(89)
E-booki
(64)
Programy komputerowe
(40)
Muzyka
(39)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(18)
Publikacje popularnonaukowe
(16)
Gry komputerowe
(13)
Nuty
(10)
Mapy
(8)
Grafiki
(7)
Proza
(6)
Gry i zabawki
(4)
Fotografie
(3)
Pliki i bazy danych
(3)
Publikacje religijne
(3)
Rejestracje dźwiękowe i wideo
(3)
Dramat (rodzaj)
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Artykuły
(1)
ArtykuĹéy
(1)
Artykuł
(1)
Artykuł fachowy
(1)
Poezja
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Publikacje dla niewidomych
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(33325)
tylko na miejscu
(9123)
nieokreślona
(393)
wypożyczone
(386)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(7489)
Kielce - Czytelnia
(6439)
Kielce - Niewypożyczane
(2)
Kielce - Multimedialny
(725)
Kielce - Informatorium
(82)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(2568)
Busko zdrój - czytelnia
(476)
Busko Zdrój - Multimedialny
(46)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(1827)
Jędrzejów - czytelnia
(134)
Jędrzejów - Multimedialny
(58)
Jędrzejów - użytek wewnętrzny
(200)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(2171)
Kazimierza Wielka - czytelnia
(17)
Kazimierza Wielka - Multimedialny
(4)
Końskie - wypożyczalnia
(2123)
Końskie - czytelnia
(400)
Końskie - Multimedialny
(34)
Opatów - wypożyczalnia
(1744)
Opatów - czytelnia
(25)
Opatów - Multimedialny
(17)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(2425)
Ostrowiec - czytelnia
(1032)
Ostrowiec - Multimedialny
(57)
Ostrowiec - użytek wewnętrzny
(1)
Pińczów - wypożyczalnia
(1692)
Pińczów - czytelnia
(480)
Pińczów - Multimedialny
(31)
Sandomierz - wypożyczalnia
(2407)
Sandomierz - czytelnia
(353)
Sandomierz - Multimedialny
(110)
Starachowice - wypożyczalnia
(2825)
Starachowice - czytelnia
(258)
Starachowice - Multimedialny
(34)
Staszów - wypożyczalnia
(2538)
Staszów - czytelnia
(26)
Staszów - Multimedialny
(69)
Staszów - użytek wewnętrzny
(29)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(1905)
Włoszczowa - Multimedialny
(121)
Włoszczowa - czytelnia
(251)
Autor
Cyrański Czesław
(175)
Faliszewska Jolanta
(170)
Puszczewicz Barbara
(130)
Misiorowska Ewa
(103)
Jakubowska Alina
(81)
Bortnowski Stanisław
(60)
Bonar Jolanta
(59)
Zaremba Danuta
(58)
Boszczyk Marta
(56)
Obara Małgorzata
(56)
Sawiński Julian Piotr
(54)
Piwowarski Marcin
(53)
Stróżyński Klemens
(53)
Rejniak Zofia
(51)
Stańdo Jacek
(51)
Lewicka Ewa
(48)
Rusiecki Antoni Marian (1892-1956)
(48)
Więckowski Ryszard
(43)
Bajorska Halina
(40)
Bula Danuta
(40)
Smólska Janina (?-2002)
(40)
Tanajewska Alicja
(40)
Treliński Gustaw
(39)
Dominiczak Dorota
(38)
Nowel Ewa
(38)
Cydzik Zofia
(37)
Schayer Wacław (1905-1959)
(37)
Winczewski Piotr
(37)
Naprawa Renata
(36)
Niemierko Bolesław
(36)
Adamek Irena
(35)
Bolanowska Monika
(35)
Nowacki Tadeusz Wacław (1913-2011)
(35)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(34)
Szuścik Urszula
(34)
Patrzałek Tadeusz
(33)
Piechota Feliksa
(33)
Chrząstowska Bożena
(32)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(32)
Skwark Dorota
(32)
Szefler Elżbieta
(32)
Szymczak Emilia
(32)
Aleksandrzak Stanisław (1909-1985)
(31)
Fotyma Czesław
(31)
Gromelska Agnieszka
(31)
Szkutnik Leon Leszek (1932- )
(31)
Łoskot Małgorzata
(31)
Czochara Stanisław (?-2008)
(30)
Freebairn Ingrid
(30)
Przychodzińska Maria
(30)
Dymara Bronisława
(29)
Falski Marian (1881-1974)
(29)
Lewandowska Bożena
(29)
Żaba-Żabińska Wiesława
(29)
Nagajowa Maria
(28)
Ratajek Zdzisław
(28)
Janus-Sitarz Anna
(27)
Jastrzębska Lidia
(27)
Okoń Wincenty (1914- )
(27)
Winczewska Aneta
(27)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(26)
Komorowska Hanna
(26)
Kruszewski Krzysztof (1939- )
(26)
Piasta-Siechowicz Joanna
(26)
Przyrowski Zbigniew (1921-2008)
(26)
Szmidt Krzysztof J
(26)
Ścisłowski Czesław (1904-1971)
(26)
1
(25)
Abbs Brian (1935- )
(25)
Bednarek Witold
(25)
Ehrenfeucht Jan
(25)
Elsworth Steve
(25)
Frejlak Sylwester
(25)
Grygier Urszula
(25)
Iwasiewicz Mirosława
(25)
Iwaszkiewicz Bolesław (1902-1983)
(25)
Semadeni Zbigniew (1934- )
(25)
Straszewicz Stefan (1889-1983)
(25)
Stworowa Barbara
(25)
Uberna Małgorzata
(25)
Denek Kazimierz (1932- )
(24)
Goetz Magdalena
(24)
Klaybor Romuald (1928-2008)
(24)
Konarzewski Krzysztof
(24)
Malendowicz Janina
(24)
Tarapata Ewa
(24)
Tertel Rozemaria Krystyna
(24)
Łukasik Stanisława
(24)
Drażyńska-Deja Maria
(23)
Harczuk Zenon
(23)
Klus-Stańska Dorota
(23)
Knajder-Sowa Anna
(23)
Kremzer Michał
(23)
Krygowska Zofia (1904-1988)
(23)
Matejek Bożena
(23)
Nomańczuk Piotr
(23)
Pfeiffer Waldemar
(23)
Pokrzycka Lidia
(23)
Sieniek Czesław
(23)
Trojan Elżbieta
(23)
Rok wydania
2020 - 2024
(366)
2010 - 2019
(1724)
2000 - 2009
(3848)
1990 - 1999
(3046)
1980 - 1989
(2531)
1970 - 1979
(2383)
1960 - 1969
(1518)
1950 - 1959
(1139)
1940 - 1949
(124)
1930 - 1939
(153)
1920 - 1929
(92)
1910 - 1919
(30)
1900 - 1909
(13)
1890 - 1899
(6)
1880 - 1889
(1)
1860 - 1869
(1)
1850 - 1859
(3)
1840 - 1849
(4)
Okres powstania dzieła
1945-1989
(1694)
1901-2000
(1639)
2001-
(861)
1989-2000
(85)
1918-1939
(14)
1801-1900
(7)
1701-1800
(4)
1901-1914
(3)
1939-1945
(3)
1601-1700
(2)
2021
(2)
1501-1600
(1)
1914-1918
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
Kraj wydania
Polska
(24549)
nieznany (pol)
(1342)
nieznany (wa)
(23)
nieokreślony (s.l.)
(15)
Niemcy
(14)
Ukraina
(12)
Rosja
(8)
Wielka Brytania
(4)
Stany Zjednoczone
(3)
nieznany (pl+)
(2)
Francja
(1)
Język
polski
(25722)
angielski
(64)
rosyjski
(31)
niemiecki
(29)
francuski
(21)
hiszpański
(6)
łaciński
(5)
esperanto
(4)
brak kontekstu językowego (dokument nietekstowy)
(3)
ukraiński
(2)
jidysz
(2)
litewski
(1)
macedoński
(1)
wiele języków
(1)
nieznany (po)
(1)
słowacki
(1)
nieznany (xxx)
(1)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(687)
Szkoły średnie
(475)
Licea
(242)
Nauczyciele
(202)
Klasa 1.
(131)
Klasa 2.
(128)
Klasa 7.
(124)
Klasa 5.
(123)
Szkoły wyższe
(123)
Klasa 3.
(110)
Klasa 6.
(105)
Klasa 4.
(102)
Nauczanie początkowe
(96)
Szkoły zawodowe
(94)
Nauczyciele nauczania początkowego
(93)
Nauczyciele języka angielskiego
(92)
Klasa 8.
(86)
Nauczyciele języka niemieckiego
(85)
Dzieci
(84)
Technikum
(75)
Poziom podstawowy
(57)
Studenci
(56)
Przedszkola
(54)
Rodzice
(45)
Szkoły ponadgimnazjalne
(44)
Nauczyciele języka rosyjskiego
(43)
Klasa 10
(36)
Dorośli
(35)
Pedagodzy
(35)
6-8 lat
(34)
Nauczyciele przedszkoli
(34)
Nauczyciele języka francuskiego
(32)
Klasa 9.
(30)
Klasa 11
(29)
Nauczyciele angielskiego
(26)
Gimnazja
(23)
Poziom średniozaawansowany
(22)
Psycholodzy
(22)
Szkoły specjalne
(21)
Nauczyciele języków
(19)
Szkoły ponadpodstawowe
(19)
Logopedzi
(17)
Nauczyciele języka polskiego
(16)
Dyrektorzy szkół
(15)
Młodzież
(15)
Nauczyciele szkół podstawowych
(15)
Pedagodzy specjalni
(15)
Technika
(15)
Nauczyciele języka hiszpańskiego
(14)
Uczniowie szkół ponadpodstawowych
(14)
0-5 lat
(10)
14-17 lat
(9)
9-13 lat
(9)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Nauczyciele matematyki
(9)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(9)
Terapeuci
(9)
Terapeuci zajęciowi
(9)
Nauczyciele akademiccy
(8)
Poziom zaawansowany
(7)
Nauczyciele chemii
(6)
Nauczyciele historii
(6)
Nauczyciele szkół średnich
(6)
Uczniowie szkół średnich
(6)
Wychowawcy klas
(6)
Dla nauczycieli
(5)
Nauczyciele fizyki
(5)
Nauczyciele geografii
(5)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(5)
Licea Pedagogiczne
(4)
Nauczyciele muzyki
(4)
Pedagodzy szkolni
(4)
Bibliotekarze
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Nauczyciele biologii
(3)
Szkolnictwo zawodowe
(3)
Szkoły branżowe II stopnia
(3)
Terapeuci pedagogiczni
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Doradcy metodyczni (pedagogika)
(2)
Dyrektorzy przedszkoli
(2)
Językoznawcy
(2)
Klasa 0.
(2)
Nauczyciele etyki
(2)
Nauczyciele informatyki
(2)
Nauczyciele techniki
(2)
Nauczyciele zawodu
(2)
Nauczyciele śpiewu
(2)
Poziom rozszerzony
(2)
Przedsiębiorcy
(2)
Psycholodzy szkolni
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Szkoły policealne
(2)
Uczniowie
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Uczniowie szkół podstawowych
(2)
0-4 lat
(1)
5-8 lat
(1)
6-10 lat
(1)
A1 (poziom biegłości językowej)
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(40)
Literatura angielska
(6)
Grafika polska
(5)
Literatura niemiecka
(5)
Fotografia polska
(4)
Rysunek polski
(3)
Literatura francuska
(2)
Muzyka polska
(2)
Literatura grecka
(1)
Literatura rosyjska
(1)
Studenci
(1)
Temat
Nauczanie
(4703)
Nauczanie początkowe
(3702)
Język polski
(3622)
Matematyka
(1980)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Historia
(800)
Wychowanie przedszkolne
(799)
Nauczyciele
(653)
Język angielski
(643)
Dziecko
(638)
Muzyka
(630)
Biologia
(560)
Fizyka
(535)
Chemia
(496)
Język rosyjski
(494)
Przyroda
(485)
Geografia
(467)
Szkolnictwo
(427)
Języki
(419)
Język niemiecki
(414)
Technika
(412)
Metody nauczania
(411)
Wychowanie
(384)
Czytanie
(380)
Sztuka
(354)
Uczenie się
(344)
Wychowanie fizyczne
(328)
Pedagogika
(325)
Internet
(299)
Komputery
(277)
Pomoce dydaktyczne
(276)
Język polski (przedmiot szkolny)
(260)
Edukacja ekologiczna
(240)
Informatyka
(238)
Uczniowie
(233)
Literatura polska
(232)
Pisanie
(231)
Dziecko zdolne
(216)
Gry edukacyjne
(215)
Literatura
(212)
Oceny szkolne
(211)
Wychowanie obywatelskie
(206)
Myślenie twórcze
(192)
Nauczanie na odległość
(189)
Szkolnictwo podstawowe
(187)
Gry i zabawy
(184)
Dziecko niepełnosprawne
(175)
Kształcenie integracyjne
(173)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(171)
Nauczyciele nauczania początkowego
(167)
Programy nauczania
(166)
Język francuski
(164)
Oświata
(157)
Testy
(154)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(153)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(153)
Multimedia
(152)
Kształcenie
(141)
Mowa
(137)
Edukacja regionalna
(136)
Szkolnictwo zawodowe
(133)
Szkolnictwo specjalne
(131)
Pedagogika specjalna
(130)
Gry i zabawy ruchowe
(129)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(125)
Niepowodzenia szkolne
(121)
Metoda projektów
(117)
Lektura szkolna
(113)
Edukacja medialna
(111)
Edukacja zdrowotna
(111)
Młodzież szkolna
(111)
Dziecko głuche
(109)
Matura
(109)
Twórczość
(108)
Wychowanie fizyczne i kultura fizyczna
(108)
Geometria
(106)
Dziecko upośledzone umysłowo
(104)
Innowacje
(103)
Szkolnictwo wyższe
(100)
Dysleksja i dysgrafia
(97)
Wychowanie estetyczne
(97)
Uczniowie klas początkowych
(95)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(92)
Dziecko trudne
(91)
Wychowanie plastyczne
(91)
Nauczanie języków obcych
(90)
Język rosyjski (przedmiot szkolny)
(89)
Niepełnosprawni
(89)
Zdolności
(89)
Rytmika
(88)
Nauczanie dorosłych
(87)
Podręczniki szkolne
(87)
Wycieczki szkolne
(87)
Eksperyment
(86)
Komunikacja społeczna
(85)
Egzaminy szkolne
(84)
Świetlice szkolne
(84)
Środowisko człowieka
(80)
Efektywność nauczania
(78)
Dojrzałość szkolna
(76)
Temat: dzieło
Biblia
(12)
Mały Książę
(9)
.4
(8)
Świętoszek
(7)
Balladyna
(6)
Dziady
(6)
Pan Tadeusz
(6)
Wesele
(5)
Akademia Pana Kleksa
(4)
Ferdydurke
(4)
Krzyżacy
(4)
Pieśni
(4)
Pieśń o Rolandzie
(4)
"Antygona"
(3)
Baśnie
(3)
Cierpienia młodego Wertera
(3)
Don Kichot
(3)
Dzieci z Bullerbyn
(3)
Inny świat
(3)
Jądro ciemności
(3)
Język Polski w Gimnazjum (czasop.)
(3)
Kamizelka
(3)
Kordian
(3)
Lalka
(3)
Ludzie bezdomni
(3)
Macbeth
(3)
Opowieści z Narnii
(3)
Oskar i pani Róża
(3)
Polonistyka (czasopismo)
(3)
Pozłacana rybka
(3)
Tajemniczy ogród
(3)
Tartuffe
(3)
Treny
(3)
"Chłopi"
(2)
"Dziewczynka z zapałkami"
(2)
"Lis i kozieł"
(2)
"Ludzie bezdomni"
(2)
"Pan Tadeusz"
(2)
"Szewczyk Dratewka"
(2)
17 IX
(2)
Ania z Zielonego Wzgórza
(2)
Antygona
(2)
Asiunia
(2)
Ballady
(2)
Bogurodzica
(2)
Buszujący w zbożu
(2)
Chanson de Roland
(2)
Chronicles of Narnia
(2)
Chłopiec w pasiastej piżamie (film ; 2008)
(2)
Diagnoza gotowości szkolnej sześciolatka
(2)
Dziennik pisany nocą
(2)
Folwark zwierzęcy
(2)
Fraszki
(2)
Granica
(2)
Hanemann
(2)
Heart of darkness
(2)
Hobbit
(2)
Hobbit, or there and back again
(2)
Iliada
(2)
Inny Świat. Zapiski sowieckie
(2)
Inny świat. Zapiski sowieckie
(2)
Jabłka i astry
(2)
Język Polski w Szkole : Gimnazjum (czasop.)
(2)
Kamienica
(2)
Kamyk
(2)
Kartoteka
(2)
Kubuś Puchatek
(2)
Lokomotywa
(2)
Mali zwycięzcy : przygody dzieci w pustyni Szamo
(2)
Mendel Gdański
(2)
Mistrz i Małgorzata
(2)
Mitologia grecka
(2)
Między nami dobrze jest
(2)
Miłość w czasach zarazy
(2)
Na jagody
(2)
Nad Niemnem
(2)
Nasza klasa
(2)
Nasze ptaki
(2)
Nauczanie w pytaniach i odpowiedziach
(2)
Nie-Boska komedia
(2)
Niepewność
(2)
Ogniem i mieczem
(2)
Opowieści galicyjskie
(2)
Ostatnie historie
(2)
Pan Cogito a pop
(2)
Pan od przyrody
(2)
Percy Jackson & the olimpians
(2)
Petit Prince
(2)
Piotruś Pan
(2)
Pippi Långstrump
(2)
Potop
(2)
Powrót posła
(2)
Powrót taty
(2)
Pożegnanie z Marią
(2)
Proces
(2)
Ptaki
(2)
Romeo and Juliet
(2)
Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej
(2)
Skąpiec
(2)
Sprawiedliwość
(2)
Temat: czas
1901-
(396)
2001-0
(357)
2001-
(259)
1989-
(232)
1801-
(133)
1945-1989
(123)
1901-2000
(107)
1701-
(52)
1801-1900
(47)
1918-
(40)
1701-1800
(24)
1989-2000
(21)
1945-
(19)
1601-
(18)
1918-1939
(18)
1939-1945
(18)
1501-
(16)
1601-1700
(15)
1901-1914
(11)
1939-
(10)
1914-1918
(9)
1401-
(8)
1501-1600
(8)
1301-
(5)
500-401 p.n.e.
(5)
1001-
(4)
1101-
(4)
1201-
(4)
1401-1500
(4)
401-
(4)
901-
(4)
901-1000
(4)
100-1 p.n.e.
(3)
1001-1100
(3)
1101-1200
(3)
1201-1300
(3)
1301-1400
(3)
1914-
(3)
200-101 p.n.e.
(3)
300-201 p.n.e.
(3)
400-301 p.n.e.
(3)
401-500
(2)
600-501 p.n.e.
(2)
700-601 p.n.e.
(2)
800-701 p.n.e.
(2)
99-0 p.n.e.
(2)
do 801 p.n.e.
(2)
1-100
(1)
101-
(1)
101-200
(1)
1905-1935
(1)
1944-1989
(1)
2001 -
(1)
201-300
(1)
301-400
(1)
3101-
(1)
501-
(1)
501-600
(1)
601-
(1)
601-700
(1)
701-
(1)
701-800
(1)
801-
(1)
801-900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(278)
Busko-Zdrój (woj. świętokrzyskie)
(87)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(44)
Świętokrzyskie, województwo
(39)
Warszawa
(25)
Kraków (woj. małopolskie)
(19)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(18)
Europa
(15)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(15)
Kielce (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(13)
Niemcy
(12)
ZSRR
(11)
Katowice (woj. śląskie)
(10)
Lublin (woj. lubelskie)
(10)
Wielka Brytania
(9)
Wielkopolska
(8)
Francja
(7)
Nadnidziański Park Krajobrazowy
(7)
Stany Zjednoczone
(7)
Ukraina
(7)
Łódź (woj. łódzkie)
(7)
Australia
(6)
Litwa
(6)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(6)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie ; okręg)
(6)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(6)
Śląsk
(6)
Afryka
(5)
Finlandia
(5)
Grecja
(5)
Mazury
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Rodzice a szkoła
(5)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(5)
Warmia
(5)
Białoruś
(4)
Galicja
(4)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(4)
Góry Świętokrzyskie
(4)
Holandia
(4)
Ostrowiec Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(4)
Poznań
(4)
Szkoła a rodzice
(4)
Świat
(4)
Azja
(3)
Białystok (woj. podlaskie)
(3)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(3)
Chiny
(3)
Chmielnik (woj. świętokrzyskie)
(3)
Egipt
(3)
Gdynia (woj. pomorskie)
(3)
Geografia
(3)
Historia
(3)
Japonia
(3)
Katowice (woj. śląskie ; okręg)
(3)
Lubuskie, województwo
(3)
Matematyka
(3)
Mezopotamia
(3)
Mielec (woj. podkarpackie)
(3)
Norwegia
(3)
Polska a Europa
(3)
Pomorze Gdańskie
(3)
Prząsław (woj. świętokrzyskie)
(3)
Rosja
(3)
Rzym
(3)
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Szkolnictwo
(3)
Słowacja
(3)
Województwo mazowieckie (1999- )
(3)
Zielona Góra (woj. lubuskie ; okręg)
(3)
Świętokrzyskie, Góry
(3)
Babilon (Irak ; miasto dawne)
(2)
Bałtyk (morze)
(2)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(2)
Biłgoraj (woj. lubelskie)
(2)
Bytom (woj. śląskie)
(2)
Czechy
(2)
Częstochowa (woj. śląskie)
(2)
Dania
(2)
Dysleksja a nauczanie języków obcych
(2)
Indie
(2)
Jędrzejów
(2)
Kanada
(2)
Kazimierza Wielka (woj. świętokrzyskie)
(2)
Kielce
(2)
Kielce (okręg)
(2)
Kielce (woj. świętokrzyskie; okręg)
(2)
Kielce (województwo świętokrzyskie)
(2)
Kobylany (woj. małopolskie)
(2)
Końskie (woj. świętokrzyskie)
(2)
Kraków
(2)
Kraków (woj. małopolskie ; okręg)
(2)
Kwidzyn (woj. pomorskie)
(2)
Literatura a sztuka
(2)
Lubartów (woj. lubelskie)
(2)
Lublin (woj. lubelskie ; okręg)
(2)
Malbork (woj. pomorskie)
(2)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(2)
Małopolska
(2)
Muzyka a literatura
(2)
Gatunek
Podręcznik
(863)
Materiały pomocnicze
(624)
Ćwiczenia i zadania
(538)
Artykuł z czasopisma
(481)
Poradniki dla nauczycieli
(321)
Bibliografia
(300)
Programy nauczania dla szkół zawodowych
(285)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(271)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(265)
Poradnik
(234)
Program nauczania
(230)
Podręczniki
(214)
Artykuł z czasopisma fachowego
(180)
Poradniki
(177)
Podręczniki akademickie
(137)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(137)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(127)
Materiały konferencyjne
(119)
Film edukacyjny
(116)
Literatura polska
(112)
Scenariusze zajęć
(106)
Scenariusz zajęć
(104)
Programy nauczania
(97)
Praca zbiorowa
(95)
Opracowanie
(94)
Programy nauczania dla szkół średnich
(93)
Literatura
(90)
Dokumenty dźwiękowe
(88)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(77)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(75)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(72)
Monografia
(65)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(63)
Czasopismo pedagogiczne
(55)
Scenariusz
(54)
Programy nauczania dla szkół wyższych
(52)
Materiały pomocnicze dla szkół
(43)
Materiały pomocnicze do nauczania początkowego
(41)
Podręczniki szkolne
(40)
Raport z badań
(39)
Poezja polska
(37)
Ćwiczenia i zadania dla szkół ponadgimnazjalnych
(33)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(32)
Artykuł problemowy
(31)
Podręczniki do nauczania początkowego
(28)
Literatura rosyjska
(27)
Czasopismo polskie
(24)
Poradniki i przewodniki
(24)
Artykuł z czasopisma naukowego
(23)
Elementarz
(23)
Materiały pomocnicze dla szkół ponadgimnazjalnych
(23)
Sprawdziany i testy
(23)
Wywiady
(23)
Ćwiczenia i zadania dla szkół średnich
(23)
Programy nauczania dla gimnazjów
(20)
Scenariusze imprez szkolnych
(20)
Rysunek techniczny
(19)
Dokumenty elektroniczne
(18)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(18)
Materiały pomocnicze dla szkół średnich
(18)
Program telewizyjny
(18)
Recenzja
(18)
Informatory
(17)
Programy nauczania dla szkół ponadgimnazjalnych
(17)
Programy telewizyjne
(17)
Antologia
(16)
Czasopisma pedagogiczne polskie
(16)
Film
(16)
Rysunek
(15)
Sprawdziany i testy dla szkół średnich
(15)
Filmy dokumentalne
(14)
Filmy edukacyjne
(14)
Materiały pomocnicze dla gimnazjów
(14)
Podręczniki dla dzieci
(14)
Poradniki dla rodziców
(14)
Programy nauczania początkowego
(14)
Publikacje dydaktyczne
(14)
Sprawdziany i testy dla szkół podstawowych
(14)
Piosenka dziecięca polska
(13)
Podręczniki dla szkół średnich
(13)
Dokumenty audiowizualne
(11)
Karty pracy ucznia
(11)
Wywiad dziennikarski
(11)
Powieść młodzieżowa polska
(10)
Ćwiczenia i zadania dla gimnazjów
(10)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(9)
Komentarz
(9)
Podręczniki dla szkół podstawowych
(9)
Program
(9)
Scenariusze zajęć dla szkół średnich
(9)
Sprawdziany i testy dla gimnazjów
(9)
Sprawozdanie z konferencji
(9)
Śpiewnik
(9)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(8)
Księgi pamiątkowe
(8)
Publikacje fachowe
(8)
Sprawozdania z konferencji
(8)
Artykuł publicystyczny
(7)
Encyklopedia
(7)
Gry edukacyjne
(7)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2588)
Matematyka
(249)
Językoznawstwo
(230)
Historia
(141)
Psychologia
(118)
Fizyka i astronomia
(105)
Biologia
(89)
Geografia i nauki o Ziemi
(87)
Chemia
(85)
Literaturoznawstwo
(70)
Socjologia i społeczeństwo
(55)
Informatyka i technologie informacyjne
(47)
Kultura i sztuka
(37)
Medycyna i zdrowie
(29)
Kultura fizyczna i sport
(26)
Ochrona środowiska
(13)
Media i komunikacja społeczna
(12)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(11)
Nauka i badania
(11)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(9)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(9)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(8)
Filozofia i etyka
(8)
Hobby i czas wolny
(8)
Inżynieria i technika
(8)
Praca, kariera, pieniądze
(8)
Zarządzanie i marketing
(8)
Religia i duchowość
(7)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(5)
Etnologia i antropologia kulturowa
(4)
Rozwój osobisty
(4)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Podróże i turystyka
(2)
Rolnictwo i leśnictwo
(2)
Dom i ogród
(1)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
25964 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
S. 33-35 : Grzesik, Wojciech [et al.] : Szkoły kieleckie w dokumencie źródłowym.
S. 36-45 : Jeżewska, Elżbieta : Portrety z kolekcji Sołtyków i Popielów z pałacu w Kurozwękach w Muzeum Narodowym w Kielach.
S. 52-53 : Grzegrzółka, Dorota, Pierścińska, Katarzyna : O cierpieniach młodego Wertera i biografii Goethego - dwujęzycznie i kontekstualnie.
S. 55-57 : Pawelec, Lidia : Funkcja edukacyjna kapliczek i krzyży przydrożnych.
S. 89-91 : Karczewska, Joanna : Warstwicowa teoria wychowania w ujęciu Stefana Kunowskiego.
S. 91-93 : Nieduziak, Edyta, M. : Sztuka jako terapia, czyli słów parę o wykorzystaniu plastyki w procesie terapii.
S. 94-96 : Suszyna, Janusz : Aktywizacja młodzieży dla przyszłości.
S. 96-99 : Ziołowicz, Katarzyna : Metoda dramy w edukacji plastycznej.
S. 99-102 : Zyzik, Elżbieta, Uznańska, Marzena : Metoda pracy zuchowej w przedszkolu sposobem na rozwijanie zainteresowań i predyspozycji twórczych dzieci (na przykładzie Przedszkola Samorządowego nr 13 w Kielach).
S. 102-105 : Jadach, Jan, Łojek, Anna : "Mała ojczyzna" nie tylko w mass mediach.
S. 105-109 : Grządziel, Grażyna : Jak pokonać trudności edukacyjne? Gimnastyka Mózgu P. Dennisona w uaktywnianiu procesów myślowych.
S. 109-116 : Korus, Beata : Wzory osobowe współczesnej młodzieży. Przegląd badań.
S. 116-118 : Kossak, Magdalena : Człowiek w świecie wartości.
S. 118-121 : Makowska, Małgorzata : Mity i stereotypy utrudniające proces zapamiętywania i uczenia się.
Bibliogr.
[Wystawa w Archiwum Państwowym w Kielcach "Szkoły kieleckie w dokumencie źródłowym". Rozwój szkolnictwa w Kielcach od 1864 r. Wizerunki przedstawicieli polskich rodów Sołtyków i Popieli, pochodzące z pałacu w Kurozwękach, a przechowywane w Muzeum Narodowym w Kielcach. Historia miejscowości Kurozwęki. Rezydencja w Kurozwękach. Zawiera listę portretów. Przebieg zajęć języka polskiego i języka niemieckiego w szkole średniej na temat "O cierpieniach młodego Wertera i biografii Goethego - dwujęzycznie i kontekstualnie". Geneza wznoszenia kapliczek i krzyży przydrożnych w Polsce od XV w. Wartwicowa teoria wychowania Stefana Kunowskiego: warstwa biologiczna i psychologiczna - dzieciństwo, warstwa socjologiczna i kulturologiczna - dorastanie i młodzieńczość, warstwa duchowa - dorosłość. Źródła terapeutycznego oddziaływania sztuki, funkcja kathartyczna. Zalety arteterapii. Pragnienia współczesnej młodzieży. Ruch klubów 4H. Cele Klubu 4H. Formy pracy. Idea klubów 4H. Metoda dramy. Techniki dramowe. Przykłady ćwiczeń plastycznych z zastosowaniem metody dramy. Postawa twórcza w ujęciu S. Popka. Krótka historia Przedszkola nr 13 w Kielcach. Zbiórki zuchowe. Metodyka zbiórki zuchowej. Termin "mała ojczyzna". Program regionalizmu polskiego - 1926 r. Województwo świętokrzyskie jako "mała ojczyzna". Przedsięwzięcia popularyzujące region. Towarzystwa regionalne. Obraz regionu świętokrzyskiego w prasie lokalnej. Informacje o regionie zamieszczane i Internecie. Neurofizjologia mózgu (funkcje półkuli prawej i półkuli lewej). Opis ćwiczeń stosowanych w metodzie P. Dennisona - Gimnastyka Mózgu. Wzory osobowe współczesnej młodzieży - przegląd badań : Zygmunt Bauman, Barbara Weber, Włodzimierz Maciąg, Wiesława Pielasińska, Stefan Pacek, Irena Nowakowa, Daniela Bednarczyk-Smolińska, Leon Niebrzydowski, Maria Siwko, Maria Dudzikowa, Marzena Dymek, Wiesław Sikorski, Karol Bidziński.Wartości jako przedmiot zainteresowań psychologiiPoglądy M. Rokeach, E. Sprangera, A. Maslova na temat wartości. Co nam utrudnia korzystanie z zasobów naszego mózgu? Pojęcie "złej pamięci". Wyuczona bezradność. Negatywne nastawienie.]
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Nowa Szkoła.
Zawiera rec. książki: Programy edukacyjne i zawodowe w Unii Europejskiej / Mariola Iwanowska-Maćkowiak. - Warszawa, 2006.
Książka
W koszyku
Materiały konferencyjne.
Bibliogr. przy ref.
Zawiera m.in.: S. 15-24 : Szanse i zagrożenia rozwoju człowieka we współczesnym świecie / Maria Straś-Romanowska.
Zawiera m.in.: S. 25-38 : Człowiek niepełnosprawny w rodzinie - dylematy rozwoju i wsparcia / Roman Ossowski.
Zawiera m.in.: S. 39-48 : Psychologiczne determinanty jakości życia rodzinnego : pojęcie jakości życia i kierunki badań / Teresa Rostowska.
Zawiera m.in.: S. 49-60 : Komunikacja wewnątrzrodzinna a jakość życia rodziny / Barbara Harwas-Napierała.
Zawiera m.in.: S. 61-70 : Empatia w związkach małżeńskich / Maria Kaźmierczak.
Zawiera m.in.: S. 71-82 : Dynamika związku a wzajemna zależność partnerów kohabitujących / Iwona Janicka.
Zawiera m.in.: S. 83-96 : Jakość życia w związkach marynarskich / Aleksandra Nowakowska.
Zawiera m.in.: S. 97-112 : Psychospołeczne uwarunkowania adaptacji dzieci do życia w rodzinie zrekonstruowanej / Aleksandra Lewandowska-Walter.
Zawiera m.in.: S. 113-128 : Lęk i depresyjność u młodzieży w świetle systemowych zasobów rodzinnych / Agnieszka Miłkowska.
Zawiera m.in.: S. 129-134 : Postawy rodziców dziecka autystycznego / Bożena Petrykowska, Monika Zielińska.
Zawiera m.in.: S. 135-141 : Rodzina jako środowisko stymulujące agresywne zachowanie dzieci na róznych etapach rozwoju / Grażyna Poraj.
Zawiera m.in.: S. 145-158 : Nieuświadomiona kontrola afektu : od pierwszeństwa afektu do kontroli działania ( czy eksperymentator powinien rozumieć osobę badaną ? ) / Alina Kolańczyk.
Zawiera m.in.: S. 159-166 : Świadomość językowa a komunikowanie się za pomocą pisma / Grażyna Krasowicz-Kupis.
Zawiera m.in.: S. 167-174 : Młodzież z dysortografią : próba typologii / Izabela Pietras.
Zawiera m.in.: S. 175-180 : Znaczenie płci w procesie nauki czytania / Krystyna Sochacka.
Zawiera m.in.: S. 181-190 : Przetrwałe odruchy a powstanie trudności szkolnych u dzieci w wieku szkolnym / Celestyna Grzywniak.
Zawiera m.in.: S. 191-198 : Radzenie sobie ze stresem szkolnym a osobowość uczniów z dysleksją / Irena Sorokosz.
Zawiera m.in.: S. 199-206 : Od agnozji liter i cyfr do dyskalkulii rozwojowej : neuropsychologia zaburzeń liczenia wczoraj, dziś, jutro / Urszula Oszwa.
Zawiera m.in.: S. 207-214 : Oblicza impulsywności w zespole ADHD / Aneta R. Borkowska.
Zawiera m.in.: S. 215-224 : Współczesne koncepcje współwystępowania dysleksji rozwojowej i zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi / Małgorzata Lipowska, Leszek Buliński.
Zawiera m.in.: S. 225-230 : Przyszłość w oczach młodzieży : jak i co planują adolescenci z nadpobudliwością psychoruchową, dysleksją oraz młodzież uzależniona ? / Dorota Kalka.
Zawiera m.in.: S. 231-236 : Efektywność Metody Dobrego Startu M. Bogdanowicz we wspomaganiu rozwoju psychomotorycznego dzieci w okresie wczesnego dzieciństwa / Marta Łockiewicz, Dorota Kalka.
Zawiera m.in.: S. 237-258 : Rozwój i edukacja dzieci z dysleksją w Europie pod ochroną prawną : dane Kwestionariusza europejskiego Towarzystwa dysleksji (EDA) / Marta Bogdanowicz.
Zawiera m.in.: S. 259-270 : Wartość różnorodności : obcojęzyczna szkoła a czytanie w języku ojczystym / Paulina Petrus et al.
Zawiera m.in.: S. 271-276 : Funkcjonowanie poznawcze wysokofunkcjonujących osób z autyzmem wczesnodziecięcym i zespołem Aspergera / Monika Zielińska, Aneta Bagińska, Beata Kubiak.
Zawiera m.in.: S. 277-283 : Psychologia wobec starzenia się i starości : o paradoksach zwiazanych z pojęciem adaptacji do wieku / Henryk Olszewski.
Streszcz. ang. przy ref.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 201-212.
Zawiera: WIELOASPEKTOWOŚĆ PROBLEMATYKI DOTYCZĄCEJ PROCESU CZYTANIA: Teoretyczne podstawy czytania, pamięci i mnemotechnik - analiza literatury (Czytanie, Pamięć, Mnemotechniki), Fizjologiczno-psychologiczne podstawy czytania, Semiotyczne aspekty czytania, Metody nauki czytania, Wybrane koncepcje nauki czytania (Koncepcja Mariana Falskiego, Koncepcja Jana Zborowskiego, Koncepcja Ewy i Feliksa Przyłubskich, Koncepcja Heleny Metery, Koncepcja Bronisława Rocławskiego, Koncepcja Jadwigi Cieszyńskiej, Koncepcja Glenna Domana).
TRUDNOŚCI W NABYWANIU UMIEJĘTNOŚCI CZYTANIA - WYBRANE ZAGADNIENIA: Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu, Wybrane koncepcje etiologiczne trudności w czytaniu (koncepcja genetyczna, koncepcja hormonalna, koncepcja fragmentarycznych deficytów rozwojowych, koncepcja mikrouszkodzeń ośrodkowego układu nerwowego, koncepcja konfliktu dominacji półkulowej, koncepcja neuropsychologiczna, koncepcja zmian strukturalnych i zakłóceń czynnościowych ośrodkowego układu nerwowego, koncepcja pedagogiczna, koncepcja psychodysleksji, koncepcja psycholingwistyczna), Ryzyko dysleksji i jego symptomy, Spostrzeganie wzrokowe a trudności w czytaniu.
Zawiera: PRACA TERAPEUTYCZNA Z UCZNIEM Z TRUDNOŚCIAMI W NABYWANIU UMIEJĘTNOŚCI CZYTANIA I PISANIA: Praca terapeutyczna - ujęcie terminologiczne w literaturze pedagogiczno-psychologicznej, Wybrane metody terapii (Metoda Dobrego Startu, Metoda symboli dźwiękowych, Program rozwijający percepcję wzrokową Marianne Frostig, Metoda oparta na systemie percepcyjno-motorycznym Newella C. Kepharta, Metoda 18 struktur wyrazowych, Terapia trudności w uczeniu się czytania i pisania oparta na wyćwiczeniu zaburzonych funkcji, Terapia neuropsychologiczna według Dirka Bakkera), Pomoc psychologiczno-pedagogiczna uczniom ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się - zmiany systemowe.
Zawiera: METODOLOGICZNE PODSATWY BADAŃ WŁASNYCH: Problematyka badań, Hipoteza robocza, zmienne i wskaźniki, Metody, techniki i narzędzia badawcze, Charakterystyka zmiennej niezależnej - czynnika eksperymentalnego, Organizacja i przebieg badania eksperymentalnego oraz dobór badanych grup.
Zawiera: POZIOM FUNKCJI PODSTAWOWYCH - WYNIKI BADAŃ: Percepcja badanych uczniów, Percepcja słuchowa badanych uczniów, Motoryka mała badanych uczniów.
Zawiera: MNEMOTECHNIKI JAKO CZYNNIK EKSPERYMENTALNY WSPIERAJĄCY NABYWANIE UMIEJĘTNOŚCI CZYTANIA I PISANIA - WYNIKI BADAŃ WŁASNYCH: Kierunkowe zaburzenia percepcji wzrokowej a trudności w nabywaniu przez dzieci umiejętności czytania - wyniki badań początkowych, Wpływ mnemotechnicznych środków i metod na nabywanie umiejętności czytania - wyniki badań eksperymentalnych, Mnemotechniki a nabywanie umiejętności pisania, Efektywność programu niwelowania trudności w nabywaniu umiejętności czytania i pisania - analiza porównawcza uzyskanych wyników.
PODSUMOWANIE WYNIKÓW BADAŃ I WNIOSKI. POSTULATY METODYCZNE DOTYCZĄCE PRACY Z UCZNIEM Z TRUDNOŚCIAMI W CZYTANIU I PISANIU.
Zawiera: 0.
Pojęciowe ujęcie czytania według H. Baczyńskiej, D. Czelakowskiej, A. Brzezińskiej. Fazy rozwoju czytania u dzieci. Mnemotechniki: Łańcuchowa metoda skojarzeń, Zakładki obrazkowe, Rymowanki liczbowe, Zakładki mieszkaniowe, zakładki alfabetyczne. Fizjologiczno-psychologiczne podstawy czytania. Semiotyczne aspekty czytania. Metody nauki czytania: metody syntetyczne (metoda alfabetyczna, metoda fonetyczna, metoda sylabowa), metody analityczne (metoda wyrazowa, metoda zdaniowa), Metody analityczno-syntetyczne (metoda analityczno-syntetyczna o charakterze wzrokowym, metoda analityczno-syntetyczna o charakterze fonetycznym, metoda analityczno-syntetyczną o charakterze funkcjonalnym), metoda globalna. Wybrane koncepcje nauki czytania: Koncepcja Mariana Falskiego, Koncepcja Jana Zborowskiego, Koncepcja Ewy i Feliksa Przyłubskich, Koncepcja Heleny Metery, Koncepcja Bronisława Rocławskiego, Koncepcja Jadwigi Cieszyńskiej, Koncepcja Glenna Domana. Rodzaje dysleksji według Bakkera. Skale gotowości do czytania i pisania. Symptomy ryzyka dysleksji przejawiane przez ucznia klasy I. Zachowania świadczące o obniżonej percepcji wzrokowej. Formy wsparcia ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
Przedmiotem podjętych badań były występujące u uczniów klas I zaburzenia funkcji podstawowych - percepcji wzrokowej, percepcji słuchowej oraz motoryki małej, warunkujących nabywanie umiejętności nauki czytania i pisania, a także efektywność opracowanego i wdrożonego programu niwelowania tychże trudności poprzez wykorzystanie mnemotechnicznych środków i metod. Do badania percepcji wzrokowej wykorzystano próbę odwzorowywania figur geometrycznych Haliny Spionek oraz wybrane zadania testu "Szkolna przygoda". Do badania zdolności analizy słuchowej wykorzystano test odtwarzania struktur rytmicznych Miry Stambak. Do badania motoryki zastosowano próbę kreskowania Miry Stambak oraz próbę odwzorowywania figur geometrycznych Haliny Spionek.
Brak okładki
Książka
W koszyku
S. 27-28 : Kuligowski, Roman : Nowy humanizm Jana Pawła II.
S. 29-31 : Kuligowski, Roman : Prawa człowieka - kategorie, generacje.
S. 50-52 : Wróblewski, Tymoteusz : Rezerwat "Góra Miedzianka" jako osobliwa przestrzeń przyrody i historii (wycieczka połączona z plenerowym wykładem i prezentacją rezerwatu w 45-lecie jego powołania.
S. 60-61 : Kwaśnik-Gliwińska, Anna : Jakub Zadzik i jego pałac w Kielcach na tle polskiej architektury rezydencjonalnej 1. połowy XVII wieku.
S. 97-99 : Jachimczyk, Adam : Prowincjonalne miasto. Prowincjonalne Kielce ? Życie kulturalne Kielc 1945-1975.
S. 100-102 : Kwaśnik-Gliwińska, Anna : Funkcja i urządzenie wnętrz "piano nobile" pałacu kieleckiego w świetle danych archiwalnych.
S. 146-148 : Badania naukowe nad szkolnictwem w regionie świętokrzyskim.
S. 151-153 : Wilk, Marta : Używanie substancji psychoaktywnych przez młodzież (zarys problematyki).
S. 183-186 : Jeżewska, Elżbieta : Malowidła historyczne z warsztatu Tomasza Dolabelli w Muzeum Narodowym w Kielcach.
Bibliogr.
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gunzburg, H. C. Sherborne, Weronika Affolter, Felicie Hess, Peter Knill, Christopher Knill, Marian Montessori, Maria (1870-1952) Szkola Podstawowa im. Stefana Żeromskiego (Chmielnik) Ośrodek Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy Polskiego Stowarzyszenia Na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym (Kielce) Niepubliczna Wielofunkcyjna Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza "Nasz Dom" (Ostrowiec Świętokrzyski) Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy (Cudzynowice) Gminny Zespół Szkół w Łagowie (woj. świętokrzyskie) Polskie Stowarzyszenie Na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Kielcach Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna (Pińczów) Dziecko niepełnosprawne umysłowo Studium przypadku Niepełnosprawność umysłowa Szkolnictwo specjalne Dziecko niepełnosprawne Kształcenie integracyjne Adaptacja Akceptacja Potrzeby Skala PAC H. C. Gunzburga Skala PAS H. C. Gunzburga Społeczna adekwatność osobowa (personal social adequacy) Autyzm Dziecko autystyczne Matematyka Fizyka Mowa Ćwiczenia ortofoniczne Ćwiczenia oddechowe Ćwiczenia fonacyjne Ćwiczenia logorytmiczne Ćwiczenia kształtujące słuch Fonematyczny Ćwiczenia artykulacyjne Zespół Retta Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne Muzykoterapia Metoda Knillów Metoda Petera Hessa Biblioterapia Praca pozalekcyjna Niepełnosprawni umysłowo Agresja Rodzina Postawy rodzicielskie Wsparcie społeczne Rodzice Integracja Niepełnosprawni Uczniowie gimnazjów Uczniowie Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych Uczniowie szkół ponadgimnzajalnych Adolescencja Młodzież Postawy Wolontariat Orzecznictwo Kościół katolicki Dziecko autystyczne w rodzinie Afazja Dziecko Dojrzałość szkolna Niepowodzenia szkolne Uczniowie klas początkowych Zespół Turnera Wychowanie fizyczne Głusi w rodzinie Chmielnik (woj. świętokrzyskie) Kielce (woj. świętokrzyskie) Cudzynowice (woj. świętokrzyskie) Ostrowiec, Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie) Świętokrzyskie, województwo Łagów (woj. świętokrzyskie) Pińczów (woj. świętokrzyskie)
Zawiera: S. 17-29 : Realizacja obowiązku szkolnego przez uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w szkole podstawowej / Justyna Molisak.
Zawiera: S. 31-39 : Funkcjonowanie dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną w środowisku szkolnym / Ewa Sikora.
Zawiera: S. 41-51 : Akceptacja i adaptacja dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w szkole ogólnodostępnej / Barbara Kłosowicz.
Zawiera: S. 53-63 : Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w klasie integracyjnej w opinii nauczycieli i rodziców - studium przypadku / Wioletta Kalina.
Zawiera: S. 65-75 : Sytuacja społeczna ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej w opinii pełnosprawnych rówieśników / Katarzyna Dudek.
Zawiera: S. 77-86 : Akceptacja społeczna ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym w klasie integracyjnej szkoły podstawowej - studium przypadku / Magdalena Pedyńska.
Zawiera: S. 87-96 : Funkcjonowanie społeczne dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną / Grażyna Stąporek.
Zawiera: 00 S. 97-107 : Umiejętności kategoryzacyjne chłopca z lekkim stopniem niepełnosprawności intelektualnej z cechami autyzmu / Aleksandra Kmiecik.
Zawiera: S. 111-120 : Problemy diagnozy i wspomagania rozwoju dziecka z całościowymi zaburzeniami rozwoju / Anna Baran.
Zawiera: S. 121-129 : Diagnoza i terapia kompetencji komunikacyjnej dziecka 7-letniego z lekką niepełnosprawnością intelektualną - studium przypadku / Ewa Cierlik.
Zawiera: S. 131-140 : Umiejętności matematyczne u dziecka autystycznego z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Kinga Rubak.
Zawiera: S. 141-155 : Badanie sprawności językowej dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim - studium przypadku / Renata Janeczko.
Zawiera: S. 157-167 : Kształtowanie pojęć fizycznych u uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Martyna Różalska.
Zawiera: S. 169-181 : Znaczenie ćwiczeń ortograficznych w stymulacji rozwoju językowego dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Krina Kanclerz.
Zawiera: S. 183-193 : Możliwości rozwoju komunikacji u dziewczynki z zespołem Retta / Agnieszka Szawracka.
Zawiera: S. 195-204 : Wyrażanie emocji w plastyce - rysunek dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Barbara Mrugała.
Zawiera: S. 205-215 : Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne w rewalidacji dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Joanna Hińcza.
Zawiera: S. 217-224 : Metoda Felicie Affolter formą pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną . Beata Adamiec.
Zawiera: S. 225-235 : Muzyka i ruch w rewalidacji dziecka z głębokim stopniem niepełnosprawności intelektualnej / Dorota Banaszek.
Zawiera: S. 237-247 : Terapeutyczne działanie gongu i mis dźwiękowych według metody Petera Hessa na osoby z niepełnosprawnością intelektualną / Beata Buczkowska.
Zawiera: S. 249-258 : Wykorzystanie elementów biblioterapii w procesie rewalidacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej / Magdalena Pobocha.
Zawiera: S. 259-267 : Muzykoterapia jako forma oddziaływania terapeutycznego w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością sprzężoną - na przykładzie Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego w Kielcach / Jolanta Górska.
Zawiera: S. 269-284 : Skondensowane oddziaływania wychowawcze sukcesem wychowanków Niepublicznej Wielofunkcyjnej Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej "Nasz Dom" w Ostrowcu Świętokrzyskim / Renata Abramczyk.
Zawiera: S. 285-291 : Realizacja metody Marii Montessori w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Cudzynowicach / Magdalena Chabros.
Zawiera: S. 293-303 : Zajęcia pozalekcyjne uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w gimnazjum / Monika Bolewska.
Zawiera: S. 305-314 : Rola katechezy w rozwoju duchowym dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym / Anna Lewczuk.
Zawiera: S. 315-324 : Problem seksualności u osób z niepełnosprawnością intelektualną / Monika Ojrzyńska.
Zawiera: S. 327-335 : Aspiracje życiowe ucznia gimnazjum z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Ewa Cedro.
Zawiera: S. 337-346 : Problem agresji u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Ewa Borecka.
Zawiera: S. 347-354 : Sytuacja rodzinna uczniów z niepełnosprawnością intelektualną z Gminnego Zespół Szkół w Łagowie / Aneta Kaczmarczyk.
Zawiera: S. 355-361 : Wsparcie społeczne rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym / Angelika Cichopek.
Zawiera: S. 363-373 : Współpraca ze środowiskiem szkolnym w ocenie rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Marta Borek.
Zawiera: S. 375-385 : Kształcenie integracyjne w opinii rodziców dzieci pełnosprawnych na przykładzie przedszkola / Beata Suchogórska.
Zawiera: S. 387-396 : Postawy rodziców dzieci w wieku przedszkolnym wobec integracji szkolnej / Iwona Biłko-Stachura.
Zawiera: S. 397-404 : Stosunek gimnazjalistów do integracji społecznej poprzez kształcenie osób niepełnosprawnych w szkołach ogólnodostępnych / Agnieszka Dziewięcka.
Zawiera: S. 405-415 : Postawy uczniów pełnosprawnych wobec niepełnosprawnych w gimnazjum integracyjnym / Beata Zegadło.
Zawiera: S. 417-426 : Gotowość młodzieży gimnazjalnej do integracji społecznej z niepełnosprawnymi rówieśnikami / Monika Saternus.
Zawiera: S. 427-438 : Postawy społeczne uczniów szkoły gimnazjalnej wobec dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Alicja Urban.
Zawiera: S. 439-451 : Postawy młodzieży gimnazjalnej wobec niepełnosprawności / Katarzyna Sikora.
Zawiera: S. 453-462 : Stosunek dzieci ze szkoły ogólnodostępnej wobec osób niepełnosprawnych / Anna Wójcik.
Zawiera: S. 463-473 : Rozumienie istoty społecznej integracji osób z niepełnosprawnością intelektualną wśród młodzieży szkół ponadgimnazjalnych / Anna Piątek.
Zawiera: S. 475-488 : Badanie postawy młodzieży pełnosprawnej wobec młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie / Katarzyna Mamla.
Zawiera: S. 489-500 : Opinie młodzieży licealnej na temat seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną / Marzena Gała.
Zawiera: S. 501-509 : Wpływ programu "Razem milej" na modyfikację postaw deklarowanych przez młodzież licealną wobec osób niepełnosprawnych / Magdalena Bucka.
Zawiera: S. 511-521 : Znaczenie wolontariatu w realizacji idei integracji społecznej na przykładzie projektu "Nie jestem sam - rehabilitacja i wsparcie dzieci i młodzieży niepełnosprawnej" PSOUU Koło w Kielcach / Joanna Bączek.
Zawiera: S. 523-531 : System orzecznictwa edukacyjnego dla osób niepełnosprawnych intelektualnie na przykładzie badań przeprowadzonych w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Pińczowie / Izabela Janiszewska.
Zawiera: S. 533-545 : Stosunek duchowieństwa katolickiego do życia seksualnego osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym / Grażyna Zbroja.
Zawiera: S. 549-559 : Problemy wychowawcze rodzeństwa dziecka autystycznego / Urszula Nawrocka.
Zawiera: S. 561-569 : Realizacja roli ucznia przez dziecko z autyzmem w szkole ogólnodostępnej / Ewa Pabian.
Zawiera: S. 571-580 : Wspomaganie rozwoju mowy u dziecka 6-letniego z afazją / Małgorzata Pytko.
Zawiera: S. 581-590 : Ocena Wrażliwości edukacyjnej dziecka ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w młodszym wieku szkolnym / Iwona Pióro.
Zawiera: S. 591-600 : Aktywność fizyczna dziecka z zespołem Turnera / Katarzyna Kwintal.
Zawiera: S. 601-607 : Postawy rodziców wobec dziecka z niepełnosprawnością słuchową / Katarzyna Suszyna.
Pojęcie niepełnosprawności intelektualnej, kryteria i klasyfikacja. Charakterystyka osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim i umiarkowanym. Edukacja dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w szkole ogólnodostępnej. Edukacja matematyczna dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i autyzmem. Trudności jakie mogą wystąpić w nauczaniu fizyki dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Przykładowe scenariusze lekcji fizyki w klasie I i II gimnazjum z uwzględnieniem doświadczeń oraz kart pracy.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wracamy po wakacjach - mądrzejsi i dojrzalsi. Znaki polskich miast. Jak nasza szkoła upamiętniła rocznicę wybuchu II wojny światowej (sprawozdanie). Obrońcy Westerplatte w poetyckiej legendzie. Jak poprawniej mówić i czytać. Powtórzenie wiadomości o wypowiedzeniu. Rodzaje związków wyrazowych. Co to jest sukces? (Andrzej Błażej "Dziwna lekcja"). Witamy cię powtórnie, czasowniku! Czynna i bierna strona czasownika. Czasowniki przechodnie i nieprzechodnie. Orzeczenie czasownikowe i orzeczenie imienne. Dziennik - Twoim intymnym powiernikiem. Gdzie jest to Zielone Wzgórze? Ania z Zielonego Wzgórza światowym bestsellerem! Dlaczego? Jak Ania Shirley popadała w kłopoty. Sukces Ani Shirley. Czy Ania z Zielonego Wzgórza powinna być lekturą obowiązkową także w roku 2000, 2001 i później? Dyskusja. Piszemy list do instytucji. Ćwiczymy staranne, wyraźne czytanie własnych wypracowań. Powieść - utwór fabularny, epicki. O ludziach, których "nikt nie chciał nająć". Rada dla nas (na podstawie artykułów z czasopism dla dziewcząt i chłopców). Moje ulubione czasopismo. Slogany reklamowe, czyli szumne frazesy. Zamiast imion - zaimki. Dbajmy o poprawne użycie zaimków. Spotkanie z człowiekiem wrażliwym w wierszu "Przepaść" T. Różewicza. Mówi babcia ("Koncert życzeń" Tadeusza Różewicza). Tropimy podmioty w tekście. Zdania z podmiotem domyślnym i zdania bezpodmiotowe. Podmioty jednostkowe i podmioty szeregowe. Arcydzieło o "rogowej arcydziele sztuki". Kiedy? Natenczas. Kogo? Co? róg. Jaki? bawoli. Sprawdź swoją wiedzę o zdaniu. Świat przedstawiony w powieści I. Jurgielewiczowej pt. "Ten obcy". Wyspa jest świetna! ("Ten obcy"). Mowa niezależna i zależna. Inaczej, krócej, zgrabniej. Zaskoczeni! (streszczenie rozdziału powieści). Funkcje różnych rodzajów wypowiedzeń w utworze literackim. Kim jest "obcy"? Inscenizujemy program telewizyjny pt. Zwyczajny niezwyczajny. Tak rodzi się miłość (Ten obcy Jurgielewiczowej). Dzieci i rodzice w lekturze "Ten obcy" Ireny Jurgielewiczowej. Utrwalamy pisownię najtrudniejszych wyrazów. Zadanie klasowe. Poprawiamy swoje wypracowania klasowe. Gdybym był poetą... Co to jest liryka? (na podstawie fragmentu książki Marii Renaty Mayenowej "O sztuce czytania wierszy"). Uroczy obrazek i drżenie serca ("Gęsiarka" L. Staffa). Opis obrazu (na przykładzie malowidła Rafała Malczewskiego "Pogodne życie"). Wiersz - pejzaż ("Widok z gór" Anny Kamieńskiej). Co wiemy o Indianach? Henryk Sienkiewicz w Ameryce. Wódz Czarnych Wężów w roli cyrkowca! (Sachem). Ironia jako wyraz oburzenia i protestu (Sachem). Czy Sachem jest nowelą? Ćwiczymy się w streszczaniu. O rodzajach zdań współrzędnie złożonych i o spójnikach współrzędności. O rodzajach zdań podrzędnie złożonych i o spójnikach podrzędności. O czym szumi morze? (lekcja przeprowadzona w pobliżu Klifu Redłowskiego). W Muzeum Morskim w Gdyni. Wyruszamy w podróż wraz z Robinsonem! Fikcja - niemal jak prawda. Świat przedstawiony w powieściach Daniela Defoe. Ustalamy trasę podróży Robinsona. Powieść Robinson Cruzoe - hymnem na cześć zaradności. Sposób zagospodarowania wyspy przez Robinsona. Wędrówką życie jest człowieka. I ty możesz polubić czytanie. Wypracowanie klasowe. Śpiewamy ludową piosenkę. Jak powstają zdrobnienia? Porozmawiajmy o szczęściu i jego symbolach. Złoty kubek jako przedmiot magiczny. Złotnik, złotniczeńko, ozłoć. Jaka rolę odgrywają formanty? Dlaczego powstają nowe wyrazy? Wyrazy pokrewne - niezawodna pomoc ortograficzna. Rozwiązujemy test ze słowotwórstwa. Wycieczka do krainy ballad Adama Mickiewicza. Ach, jakież to fascynujące opowiadanie! (Świtezianka). Kiedy i gdzie, czyli o czasie i przestrzeni wydarzeń w Świteziance. O czym jest ta ballada? (streszczenie Świtezianki). Cud w sercu starszego zbójcy (Powrót taty). Sprawdzam, czy umiem streszczać (zadanie klasowe). Primaaprilisowe rymowanki! Balladyna Juliusza Słowackiego - utworem dramatycznym. Poetyckość i zwyczajność języka Balladyny Juliusza Słowackiego. Balladyna i Alina co to za dziewczyny? Streszczamy akcję Balladyny. Gdybym był reżyserem... Oglądamy wybrane sceny telewizyjnego przedstawienia Balladyny w reżyserii Janusza Wiśniewskiego. Instrukcje obsługi urządzeń technicznych i dawkowania leków. Redagujemy telegramy. Pudełko zwane wyobraźnią, pudełko zwane komputerem. Wielkie malowanie! (Hobbit Johna Rolanda Tolkiena). Fantastyczny świat przedstawiony w powieści Tolkiena Hobbit. Rysujemy komiksy na podstawie Hobbita. W obronie komiksu. W obronie książki. Katastrofa w Kosmosie (Albatros Stanisława Lema). Fantastyka w utworze Albatros, a fantastyka w utworze Hobbit. Poetycki wykład o Kosmosie i o nas (Przypowieść o maku Czesława Miłosza). Rozwiązujemy testy.
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 139-161.
Publikacja poświęcona jest edukacji muzycznej, która jest jednym z elementów niezbędnych do prawidłowego wzrostu dzieci. Edukacja to proces. Nie ma gotowej recepty na zaspokojenie dziecięcej potrzeby muzyki, tym bardziej, że każdy mały człowiek ma swoje indywidualne tempo rozwoju. Jeśli zadbamy o ten rozwój i zainteresujemy dziecko otoczeniem muzycznym, to efekty będą widoczne w całym życiu człowieka – od dzieciństwa po dojrzałość. Wczesna edukacja muzyczna może korzystnie oddziaływać na kolejne fazy życia dziecka. Zaproponowana monografia wychodzi naprzeciw zapotrzebowaniu nauczycieli, terapeutów, którzy poszukują różnych rozwiązań naukowo-metodycznych i rozumieją potrzebę kształcenia muzycznego. Przez wiele lat, gdy pracowałam z dziećmi, studentami, nauczycielami, terapeutami, sama poszukiwałam rozmaitych skutecznych i atrakcyjnych rozwiązań, aby edukacja muzyczna była ważna i spełniała swoje wielowymiarowe zadania. Publikacja składa się z dwóch głównych części opartych o pedagogiczne i profilaktyczno-terapeutyczne założenia edukacji muzycznej. Na rynku wydawniczym brakuje jeszcze opracowań, które prowokowałyby czytelnika do dyskursu, działań artystycznych i terapeutycznych, nowych rozwiązań, programów, projektów. Ważne są tu przygotowanie merytoryczne, podejście metodyczne i twórcze do promowania znaczących walorów muzyki. Ona może i powinna odnaleźć swoje miejsce w różnych przedmiotach dydaktycznych, w otoczeniu wychowawczym każdego dziecka. Edukacja muzyczna to szeroki obszar tematyczny. W publikacji ujęłam wybrane wątki, którymi zajmuję się w codziennej pracy pedagogiczno-artystycznej i profilaktyczno-terapeutycznej. Uznałam, że ważne są aspekty: pedagogiczny (poznawczy, wychowawczy) i profilaktyczno-terapeutyczny edukacji muzycznej. Stąd sygnalizuję wybrane tematy teoretyczne i pragmatyczne, wskazuję także na literaturę, do której warto sięgnąć. W edukacji muzycznej ważne jest to, aby dzieci polubiły muzykę, doświadczały jej codziennie w różnych sytuacjach. Szkoda tylko, że tak mało czasu poświęca się na skuteczne przygotowanie przyszłych nauczycieli na uczelniach, co potwierdzają badania prowadzone przez przedstawicieli nauki (m.in. Mirosław Kisiel, Wiesława Aleksandra Sacher, Jadwiga Uchyła-Zroski, Agnieszka Weiner, Małgorzata Suświłło, Maciej Kołodziejski, Paweł Trzos, Ewa Kumik, Romualda Ławrowska i inni). Można i należy zapytać decydentów oświaty, dlaczego przygotowani specjaliści-muzycy nie prowadzą zajęć umuzykalniających, począwszy od żłobka, przez przedszkole i edukację wczesnoszkolną. Jest to najważniejszy czas dla rozwoju muzycznego dzieci, ich aktywności, działań muzyczno-ruchowych. Edukacja muzyczna potrzebna jest wszystkim dzieciom, także tym z trudnościami, z niepełnosprawnością. Dlatego moje zainteresowania skierowane są na pilną potrzebę kontaktu zarówno dziecka, jak i dorosłego człowieka z muzyką. Jej wartość estetyczna jest nie do przecenienia. Dlaczego więc zaniedbywany jest ten obszar? Kto skutecznie działa z dziećmi w tym zakresie, widzi efekty muzycznej pracy. W części pierwszej skupiam uwagę na rozwoju muzycznym dzieci, koncepcjach i metodach pracy, formach aktywności muzycznych i możliwościach korelacji kształcenia muzycznego z innymi dziedzinami. Uważam, iż są one nadal aktualne i skuteczne. W części drugiej wymieniam walory profilaktyczno-terapeutyczne edukacji muzycznej i dzielę się informacjami na temat muzykoterapii dla dzieci, wykorzystania logorytmiki, a także, poszukując alternatywnych metod, wskazuję na terapię dźwiękiem, która może wspomagać edukację muzyczną w codziennej praktyce (jest mało znana w Polsce). Zdaję sobie sprawę, że nie wyczerpuję w całości tematyki, ale pragnę pobudzić niektórych czytelników do twórczości własnej, skuteczniejszej, do powszechnego muzykowania i dyskursu. Przygotowana monografia adresowana jest do studentów, nauczycieli, terapeutów, rodziców i tych osób, które kochają muzykę i widzą efekty jej działania w sferze poznawczej, społecznej i profilaktyczno-terapeutycznej. [Lidia Kataryńczuk-Mania]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 264173 / Met. Wych. Przed. (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
[Poradnik metodyczny dla nauczycieli języka polskiego,omówiono i wykorzystano w przykładowych scenariuszach metody aktywizujące takie jak:burza muzgów,debata za i przeciw,drama,drzewko decyzyjne,dyskusja,kula śniegowa,mapa mentalna,metaplan,projekt]
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: WSTĘP: Co się zmieniło ostatnio w wychowaniu przedszkolnym, O niepokojach rodziców i nauczycieli odnonie do wychowania oraz kształcenia małych przedszkolaków, Dlaczego treści zawarte w kolejnych rozdziałach tej książki pomogą wspierać maluchy w rozwoju umysłowym i uczyć je tego, co jest potrzebne w domu i w przedszkolu, Kilka zdań o pakiecie zabawek edukacyjnych przeznaczonych dla maluchów.
Zawiera: Różnice indywidualne w rozoju psychoruchowym dzieci w drugim i w trzecim roku życia: mity i realia. O Oczekiwaniach, jakim musi sprostać maluch przekraczający próg przedszkola.
Zawiera: Problemy adaptacyjne maluchów przychodzących do przedszkola. W jaki sposób trzeba im pomóc w przystosowaniu się do przedszkola i zapewnić poczucie bezpieczeństwa.
Zawiera: Wspomaganie rozwoju umusłowego i kształtowanie ważnych umiejętności. Charakterystyka procesu uczenia się maluchów.
Zawiera: Dziecięca ciekawość i formy uczenia się preferowane przez maluchy. O zaletach grup różnowiekowych w wychowaniu przedszkolnym. Dlaczego warto i trzeba angażować starsze dzieci do zajęć z maluchami - praktyczne rady.
Zawiera: Wychowanie zamierzone i niezamierzone w domu i w przedszkolu. Także o karach i nagrodach w wychowaniu oraz groźnych skutkach złego posługiwania się nimi.
O konstruowaniu autorskich programów wychowania przedszkolnego. W jaki sposób treści zawarte w książce pomogą opracować taki program dla maluchów.
Zawiera: Jak wspierać maluchy w kształtowaniu własnego Ja i pomagać im poznać otoczenie.
Zawiera: Jakie przedmioty są potrzebne w kształtowaniu u dzieci własnego Ja i w pomaganiu im w poznawaniu otoczenia.
Zawiera: Zabawy, ćwiczenia oraz sytuacje zadaniowe pomagające maluchom kształtować własne Ja i poznawać otoczenie w przedszkolu i w domu.
Zawiera: Sytuacje i zabawy sprzyjające wdrażaniu do grzecznego zwracania się do innych oraz właściwego traktowania zwierząt i roślin.
Zawiera: Dziecięca zabawa procesem intensywnego uczenia się. O co trzeba zadbać, aby dzieci bawiły się mądrze i długo: Psychologiczne i pedagogiczne uwarunkowania dziecięcych zabaw, O zabawkach sprzyjających rozwojowi umysłowemu maluchów, Zabawy maluchów w domu i w przedszkolu: konkretne przykłady zajęć z maluchami.
Zawiera: Kształtowanie czynności samoobsługowych z uwzględnieniem możliwości maluchów (nakładanie i zdejmowanie odzieży, spożywanie posiłków, dbałość o czystość osobistą): O dzieciach siejących bałagan, Jak można temu zaradzić i czego trzeba się wystrzegać, kształtując czynności samoobsługowe maluchów, W jaki sposób maluchy uczą się czynności samoobsługowych i jak trzeba im w tym pomagać, Lista ważnych umiejętności i nawyków oraz metody kształtowania ich w przedszkolu i w domu.
Zawiera: Wspieranie dzieci w dostrzeganiu i korzystaniu z reguralności oraz przewidywaniu, co będzie dalej: Konieczność rozwijania u dzieci zdolności do wychwytywania prawidłowości i przekładania ich z jednej reprezentacji na drugą: O roli rytmów w porozumiewaniu się maluchów z dorosłymi i z dziećmi, Przedmioty potrzebne do wspomagania dzieci w dostrzeganiu reguralności i posługiwaniu się nimi, Sytuacje zadaniowe i zabawy, które pomagają maluchom dostrzec reguralności i korzystać z nich w poznawaniu i zmienianiu otoczenia.
Zawiera: Pomaganie dzieciom w łączeniu przyczyn ze skutkiem i przewidywaniu, co się może zdarzyć oraz jakie mogą być skutki własnego działania: Rozwój myślenia przyczynowo-skutkowego, ze szczególnym uwzględnieniem maluchów, Jak odpowiadać na pytania dzieci, czyli krótko o Pedagogice pytań, Przedmioty potrzebne do zadań i zabaw wspomagających dzieci w rozumowaniu przyczynowo-skutkowym, Sytuacje zadaniowe i zabawy, w trakcie których dorośli pomagają dzieciom wiązać przyczynę ze skutkiem i przewidywać, co się może zdarzyć.
Zawiera: Konieczność zaspokojenia potrzeby ruchu maluchów. Dbałość o ich zdrowie oraz rozwój sprawności ruchowej w przedszkolu i w domu: O zgubnych konsekwencjach lekceważenia potrzeby ruchu u dzieci w wychowaniu domowym i przedszkolnym, Ważniejsze prawidłowości i zakłócenia rozwoju sprawności ruchowej dzieci, O konieczności współpracy z rodzicami w zakresie wychowania zdrowotnego, Rozwijanie sprawności ruchowej oraz dbałość o zdrowie maluchów w placówkach wychowania przedszkolnego i wychowaniu domowym - praktyczne rady i propozycje zajęć.
Zawiera: Wspomaganie maluchów w skupianiu uwagi i w organizowaniu aktywności, tak aby lepiej radziły sobie w sytuacjach zadaniowych i w zabawie: Co wiadomo o rozwoju zdolności do skupiania uwagi i w organizowaniu działalności u maluchów, trochę starszych dzieci i dorosłych, Przedmioty potrzebne do zadań i zabaw sprzyjających skupianiu uwagi i coraz lepszemu organizowaniu swojej działalności, Wspomaganie dzieci w zabawach klockami, Ilustrowane opowiadania sposobem rozwijania u dzieci zdolności do skupiania uwagi, organizowania pola spostrzegawczego i rozpoznawania treści obrazków.
Zawiera: Wspomaganie maluchów w kształtowaniu umiejętności liczenia i ustalania, ile jest elementów po dodaniu lub zabraniu kilku obiektów: Jak dzieci uczą się liczyć i rachować, ze szczególnym uwzględniniem maluchów, Dlaczego umiejętności te są ważnym wyznacznikiem rozwoju umysłowego dzieci, Co jest potrzebne do kształtowania umiejętności liczenia i rachowania, Konkretne wskazówki do wspomagania dzieci w kształtowaniu umiejętności liczenia i rachowania oraz przykłady sytuacji zadaniowych i zabaw dla maluchów.
Zawiera: Wspieranie maluchów w słuchaniu muzyki i w śpiewaniu. Stymulowanie muzyką aktywności ruchowej: Krótko o rozwoju muzycznym dzieci oraz o ich aktywności ruchowej stymulowanej muzyką, Maluchy słuchają muzyki w domu i w przedszkolu, Zabawy ruchowe maluchów stymulowane muzyką, śpiewanie piosenek i muzykowanie.
Zawiera: Kształtowanie umiejętności ruchowych i społecznych maluchów poprzez zabawy rekomendowane w Metodzie Ruchu Rozwijającego: Krótko o Metodzie Ruchu Rozwijającego, Dlaczego warto stosować elementy tej metody na zajęciach z maluchami, W jaki sposób starsze dzieci i maluchy mogą współdziałać w ćwiczeniach i zabawach prowadzonych w konwencji ruchu rozwijającego - przykłady współnych zajęć.
Zawiera: Wspomaganie maluchów w sensownym łączeniu i grupowaniu obiektów: Co trzeba wiedzieć o rozwoju klasyfikacji u dzieci i dlaczego trzeba je w tym wspomagać, Przedmioty potrzebne do ćwiczeń i zabaw, Zabawy i ćwiczenia pomagające maluchom coraz precyzyjniej klasyfikować.
Zawiera: Wspomaganie maluchów w realizowaniu złożonej działalności: Jak pomagać dzieciom sprawniej korzystać z informacji, przekładając je z jednej reprezentacji na drugą, Wspomaganie dzieci w zakresie wypowiadania się w rysunku (bazgroty, głowonogi i pierwsze portrety ważnych osób), Jak dzieci rozpoznają barwy i nazywają kolory?, O zachowaniu rozsądku w tworzeniu kolorowego środowiska wychowawczego dzieci, Zabawy i ćwiczenia sprzyjające kształtowaniu umiejętności rozpoznawania i nazywania kolorów, O konieczności wspomagania maluchów w radzeniu sobie z utrudnieniami w realizowaniu zadań.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Pedagogiczne Akademii Świętokrzyskiej ; T.14)
Zawiera: S. 15-19 : Józef Krasuski - działalność naukowa i nauczycielska / Stanisław Majewski.
Zawiera: S. 21-28 : Praca naukowo-badawcza Józefa Krasuskiego nad dziejami oświaty na Kielecczyźnie i ziemi radomskiej w latach wojny i okupacji niemieckiej (1939-1945) / Stanisław Osko.
Zawiera: S. 29-37 : Bibliografia prac doktora Józefa Krasuskiego za lata 1964-2002 / Stanisław Majewski.
Zawiera: S. 41-53 : Edukacja jako czynnik integrujący Europę na przestrzeni dziejów, dziś i jutro / Krasuski Józef.
Zawiera: S. 55-81 : Nauczyciele języka francuskiego męskich szkół średnich rządowych Królestwa Polskiego w latach 1833-1862 / Adam Massalski.
Zawiera: S. 83-96 : Galicyjskie seminaria nauczycielskie na tle szkolnictwa pedagogicznego monarchii austro-węgierskiej / Andrzej Meissner.
Zawiera: S. 97-118 : Reformy szkolnictwa w Polsce od XVIII do XX wieku i ich wpływ na kształt współczesnego systemu szkolnego / Stanisław Majewski.
Zawiera: S. 119-135 : Zarys dziejów szkolnictwa w Chmielniku w XIX i XX wieku (do 1939 roku) / Waldemar Firlej.
Zawiera: S. 137-148 : Zwierzchnicy Gimnazjum Męskiego w Kielcach w okresie przejściowym 1864-1873 / Ewa Kula.
Zawiera: S. 149-159 : Zakład dla głuchoniemych we Lwowie w latach 1914-1939 / Marzena Pękowska.
Zawiera: S. 161-168 : Kształtowanie się instytucji resocjalizacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych dla dzieci i młodzieży w Europie od XVI do XX wieku (zarys historyczny) / Marcin Słowik-Wilczyński.
Zawiera: S. 169-205 : Kształtowanie się systemu zarządzania oświatą w Polsce od XVIII do XX wieku (zarys historyczny) / Stanisław Majewski.
Zawiera: S. 209-242 : Metodyczne aspekty katechezy kościoła katolickiego w Polsce w XIX wieku / Mieczysław Rusiecki.
Zawiera: S. 243-269 : Nauczanie religii rzymskokatolickiej w prawodawstwie państwowym i kościelnym drugiej Rzeczypospolitej / Danuta Krześniak-Firlej.
Zawiera: S. 271-283 : Nauczanie religii rzymskokatolickiej w szkołach zawodowych diecezji kieleckiej w latach 1918-1939 / Danuta Krześniak-Firlej.
Zawiera: S. 285-300 : Wychowanie domowe dziewczat w świetle poglądów publicystów pierwszej połowy XIX wieku w Królestwie Polskim (rola i zadania matki w domowym wychowaniu córek) / Małgorzata Stawiak-Ososińska.
Zawiera: S. 301-307 : Początki pomocy bezdomnym w Galicji w działalności Adama Chmielowskiego - św. Brata Alberta / Teresa Gumuła.
Zawiera: S. 309-323 : Wychowanie do pracy według Stefana Kunowskiego / Joanna Karczewska.
Zawiera: S. 327-329 : Jan Pazdur (1909-2001) / Jan Jadach.
Zawiera: S. 331-342 : Tadeusz Maj (1946-1997). Życie, działalność artystyczna i pedagogiczna / Jolanta Chwałek.
Zawiera: S. 345-349 : Kalina Bartnicka, Irena Szybiak "Zarys historii wychowania", Warszawa 2001 / Józef Krasuski.
Zawiera: S. 351-357 : Źródła do dziejów wychowania i myśli pedagogicznej, Tom 3, Księga pierwsza i druga, wybór i opracowanie Stefan Wołoszyn Kielce 1998 / Stanisław Majewski.
Zawiera: S. 359-361 : Andrzej Meissner, Spór o duszę polskiego nauczyciela, społeczeństwo galicyjskie wobec problemów kształcenia nauczycieli, Rzeszów 1999, 380 s. seria "Galicja i jej dziedzictwo", T. 11 / Teresa Gumuła.
Zawiera: S. 363-364 : Szkolnictwo niepubliczne w Polsce i w Europie w XX wieku, pod red. Tadeusza Jałmużyny i Wiesławy Leżańskiej, Łódź 2002 / Teresa Gumuła.
Zawiera: S. 365-366 : Dzieje kształtowania się polskich instytucji oświatowych pod red. Edwarda Alfreda Mierzwy, Piotrków Trybunalski 2002 / Teresa Gumuła.
Życie, działalność naukowa i nauczycielska dr Józefa Krasuskiego. Praca naukowo-badawcza nad oświatą w okresie okupacji niemieckiej podejmowana w ramach pracy w WSP. Działalność społeczno-naukowa J. Krasuskiego w Komisji Historycznej przy Okręgu ZNP w Kielcach ZNP w Kielcach. Współpraca naukowa J. Krasuskiego z Oddziałem PAN w Krakowie. Bibliografia prac J. Krasuskiego 1964-2002.
Rola edukacji w procesie integracji europejskiej na przestrzeni dziejów starego kontynentu: od średniowiecza po czasy współczesne.
Charakterystyka nauczycieli języka francuskiego oraz ich działalność w szkołach średnich Królestwa Polskiego w latach 1833-1862: Podstawy prawne funkcjonowania i liczebność grupy, Czas sprawowania funkcji, Wiek nauczycieli w okresie zatrudnienia i ich w charakterze nauczycieli języka francuskiego w szkołach średnich, Pochodzenie społeczne i stanowe, Pochodzenie terytorialne, Miejsce urodzenia, Wyznanie, Narodowość, Wykształcenie, zarobki nauczycieli języka francuskiego, Sytuacja materialna, Stan rodzinny, Nauczyciele języka francuskiego wobec obowiązków zawodowych, Twórcza działalność nauczycieli języka francuskiego i inne dokonania pozasłużbowe.
Problem galicyjskich seminariów nauczycielskich na tle szkolnictwa pedagogicznego monarchii austro-węgierskiej.
Całościowe spojrzenie na reformy oświatowe realizowane w Polsce w ostatnich dwustu latach. Przedstawiono istotne założenia i cele reform szkolnictwa w poszczególnych okresach Rzeczypospolitej.
Szkolnictwo Chmielnika w szerokim kontekście społeczno-politycznym 19-20 w. do 1939 r.
Zwierzchnicy gimnazjum męskiego w Kielcach: Karol Witte, Bazyli Markianowicz, Włodzimierz Choroszewski.
Rozwój i funkcjonowanie oraz działalność dydaktyczno-wychowawcza Lwowskiego Zakładu dla Głuchoniemych w latach 1914-1939: kadra pedagogiczna i jej kwalifikacje, wychowankowie, programy i plany nauczania, podręczniki, metody i środki dydaktyczne, warunki socjalne i baza materialna).
Powstanie i rozwój instytucji resocjalizacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych w Europie od XVI do XX wieku.
System zarządzania oświatą w Polsce od 18-20 w.: Działalność KEN w zakresie organizacji i zarządzania szkolnictwem, Nadzór nad szkolnictwem polskim w okresie zaborów, Problemy organizacyjne i zarządzanie oświatą w Polsce w latach 1918-1939, Sytuacja szkolnictwa polskiego i zarządzanie nim w okresie II wojny światowej, Przeobrażenia w systemie zarządzania oświatą w Polsce Ludowej, Zarządzanie oświatą w Polsce doby przemian społecznych od 1989 r.
Metodyczne aspekty katechezy prowadzonej przez Kościół katolicki w Polsce w 19 w. Przedstawiono cel dydaktyczny i pedagogiczny nauki chrześcijańskiej (katechezy). Zacność, potrzeba i pożytki (sens) nauczania chrześcijańskiego. Dobór i zakres materiału przekazywanego na katechezie. Czas i obowiązek katechizacji parafialnej. Metody nauczania: dydaktyczna (akroamatyczna), historyczna, dialogowa (sokratyczna), zagadnienia pytań w katechezie, język katechezy, budzenie i utrzymywanie uwagi. Struktura katechezy.
Kształtowanie się systemu nauczania religii rzymskokatolickiej w początkowym okresie odrodzonej Polski. Postanowienia Konstytucji marcowej w kwestii nauczania religii w szkołach. Podstawy prawne nauczania religii rzymskokatolickiej w świetle konkordatu z 1925 roku. Sytuacja prawna nauki religii w szkołach u schyłku Drugiej Rzeczypospolitej.
Nauczanie i wychowanie domowe dziewcząt "pod okiem" matki w świetle publicystyki. Cele stawiane wychowaniu dziewcząt. Miejsce i rola matki w wychowaniu córek. Podstawowe założenia wychowania dziewcząt. Rola zabawy w wychowaniu dziewcząt. Zapobieganie błędom wychowawczym. Czego matki powinny nauczyć swoje córki?
Pojęcie pracy według S. Kunowskiego. Główne aspekty ludzkiej pracy. Wychowanie do pracy. Koncepcja pracy według S. Kunowskiego w ocenie nauki Kościoła.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Nauczycielska Polonisty ; t. 12.)
Zawiera: S. 9-14 : Kłopotliwi współcześni. Nieobecność nieusprawiedliwiona / Anna Janus-Sitarz.
Zawiera: S. 17-60 : Prywatny Polak szuka swojej tożsamości albo literackie zmagania ze światem nowoczesnym i ponowoczesnym. Szkic krytyczny o literaturze najnowszej / Krzysztof Biedrzycki.
Zawiera: S. 61-85 : Radość czytania, radość omawiania. Literatura fantasy na lekcjach języka polskiego / Ewa Horwath.
Zawiera: S. 89-108 : Sposoby utrwalania "zobaczonego" w poezji współczesnej. O poetach i wierszach uwrażliwionych na malarstwo / Anna Pilch.
Zawiera: S. 109-125 : Spotkania z poetami / Stanisław Bortnowski.
Zawiera: S. 126-145 : Poezja Jacka Kaczmarskiego w liceum ("Litania 1986", "Tunel 2004")/ Wojciech Strokowski.
Zawiera: S. 146-165 : "Ze wszystkich stron świata", czyli jak stworzyć Muzeum Poetyckie Wisławy Szymborskiej - cykl lekcyjny / Anna Biernacka.
Zawiera: S. 169-179 : "Bieguni" Olgi Tokarczuk - impresje czytelnika potocznie zapisane i ku szkole w poincie nachylone / Stanisław Bortnowski.
Zawiera: S. 180-204 : Czas zatrzymany, czas spowolniony. Proza Janusza Andermana / Anna Janus-Sitarz.
Zawiera: S. 205-222 : Idiom Masłowskiej? / Marta Rusek.
Zawiera: S. 223-233 : "Opowieści galicyjskie" Andrzeja Stasiuka / Maciej Pabisek.
Zawiera: S. 234-258 : Współczesność zamknięta w małych opowieściach. Etyczne interpretacje literatury najnowszej / Anna Włodarczyk.
Zawiera: S. 159-270 : Biedny licealista patrzy na getto, czyli po co wpisywać "Kinderszenen" J.M. Rymkiewicza na listę lektur? / Maciej Pabisek.
Zawiera: S. 273-286 : Najpierw trzeba "chcieć czytać". Studenci zachęcają licealistów do lektury / Anna Janus-Sitarz.
Zawiera: S. 287-292 : Roma Ligocka "Dziewczynka w czerwonym płaszczyku" / Paulina Adamczyk.
Zawiera: S. 293-300 : Wiesław Myśliwski "Traktat o łuskaniu fasoli" / Katarzyna Nowak.
Zawiera: S. 301-305 : Stefan Chwin "Hanemann" / Marzena Zielińska.
Zawiera: S. 306-310 : Gabriel Garcia Marquez "Miłość w czasach zarazy" / Magdalena Knapek.
Zawiera: S. 311-316 : Umberto Eco "Imię róży" / Elżbieta Piątek.
Zawiera: S. 317-321 : Kurt Vonnegut "Rzeźnia numer pięć" / Przemysław Stanisławski.
Zawiera osnowy lekcji języka polskiego, m.in.: "Ten, kto tam zabłądził, może się uznać za szczęśliwca". W fantastycznych światach Tolkiena wraz z Hobbitem, Wtórne światy. Od Nadprzyrodzonego ku Naturze. Odkrywanie istoty "Hobbita", Czym różni się serce hobbita od serca człowieka? - ludzki wymiar baśniowej opowieści Tolkiena.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czasopismo z zakresu nauk prawnych. Wydawane od 1974 roku. Autorami tekstów są nie tylko wybitni naukowcy, ale również praktycy polscy i zagraniczni. Opisują i wyjaśniają problemy pojawiające się w prawie polskim i innych krajów, a także w prawie międzynarodowym. Zawiera artykuły w języku angielskim.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
DVD
W koszyku
Do publikacji załączona została płyta DVD z dwoma filmami dokumentalnymi w reżyserii Michała Szymanowicza: "Miasto pamięci" i " Warszawa miasto bohaterów".
Tekst równolegle w języku polskim i angielskim.
"Oddany w Państwa ręce album jest wyjątkowy pod wieloma względami. Jego lektura przybliży Państwu znane lub mniej znane wydarzenia oraz sylwetki postaci, które walczyły z okupantem w tak niezwykłym mieście jak Warszawa. Publikacja będzie cenna zarówno dla dorosłych Polaków, jak i młodzieży zainteresowanej pogłębianiem wiedzy historycznej". [Wojciech Dąbrowski]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 264254 / A (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej