Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(66)
Forma i typ
Książki
(61)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Druki ulotne
(2)
Artykuły
(1)
Czasopisma
(1)
Filmy i seriale
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(122)
tylko na miejscu
(54)
nieokreślona
(3)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(27)
Kielce - Czytelnia
(36)
Kielce - Multimedialny
(1)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(11)
Busko zdrój - czytelnia
(4)
Busko Zdrój - Multimedialny
(1)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(8)
Jędrzejów - Multimedialny
(1)
Jędrzejów - użytek wewnętrzny
(1)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(8)
Końskie - wypożyczalnia
(6)
Końskie - czytelnia
(2)
Opatów - wypożyczalnia
(8)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(9)
Ostrowiec - czytelnia
(3)
Pińczów - wypożyczalnia
(11)
Pińczów - czytelnia
(3)
Sandomierz - wypożyczalnia
(7)
Sandomierz - czytelnia
(3)
Sandomierz - Multimedialny
(1)
Starachowice - wypożyczalnia
(8)
Starachowice - czytelnia
(1)
Staszów - wypożyczalnia
(8)
Staszów - Multimedialny
(1)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(5)
Włoszczowa - Multimedialny
(1)
Włoszczowa - czytelnia
(4)
Autor
Nalewajko Jacek
(6)
Batorowicz Zdzisław
(4)
Suliborski Andrzej
(4)
Hoffa Monika
(3)
Talarczyk Halina
(3)
Batorowicz Zdzisław (1912-1993)
(2)
Berne Irena
(2)
Czeppe Zdzisław
(2)
Flis Jan (1912-1993)
(2)
Ganowicz Bogdan
(2)
Jaroszowa Jadwiga
(2)
Mochnacki Rodion (1898-1981)
(2)
Plit Florian
(2)
Suliborski Andrzej (1945- )
(2)
Zając Stanisław
(2)
Zinkiewicz Danuta
(2)
Adamczyk Mieczysław
(1)
Angiel Joanna (1950- )
(1)
Awramiuk Alina
(1)
Becmer Krystyna
(1)
Bojakowski Antoni
(1)
Brinken Jerzy (1908-1991)
(1)
Buczkowska-Linke Beata
(1)
Carlgren Frans
(1)
Dutkiewicz Wacław (telekomunikacja)
(1)
Dutkiewicz Waldemar (1939-2007)
(1)
Dylikowa Anna (1912- )
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Feinberg Walter
(1)
Gotkiewicz Marian (1901-1972)
(1)
Gołębiowski Krzysztof
(1)
Grygon Barbara
(1)
Głażewski Michał
(1)
Hibszer Adam
(1)
Jaworski Michał
(1)
Kalašnikov Aleksej Georgievič (1893-1962)
(1)
Kamiński Mariusz
(1)
Karaś Janina
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Klingborg Arne
(1)
Kowalski Józef
(1)
Kozak Wioletta
(1)
Kruszewski Krzysztof
(1)
Leończyk Danuta
(1)
Luchterowa Anna
(1)
Makowska Dorota
(1)
Makowski Jerzy (1946- )
(1)
Malinowski Tadeusz (edukacja)
(1)
Markowska Elżbieta
(1)
Markowski Gustaw
(1)
Michalczyk Jadwiga
(1)
Michalewska Maria Teresa
(1)
Mielecki Marian
(1)
Mijakowska Katarzyna
(1)
Mścisz Michał
(1)
Nowaczyk Alina
(1)
Nowaczyk Czesław
(1)
Petrowowa I
(1)
Petrów D
(1)
Piotrowska Iwona (1961- )
(1)
Plit Joanna
(1)
Przedborska-Matak Hanna
(1)
Przezwański Roman (1912- )
(1)
Rachwał Tomasz
(1)
Reichwalder Peter
(1)
Rochowicz Krzysztof
(1)
Sawicki Gerard
(1)
Sitkowska Helena
(1)
Siwak Michał
(1)
Sobczuk Bogdan
(1)
Soltis Jonas F
(1)
Strykowski Wacław
(1)
Szkurłat Elżbieta
(1)
Temerson Halina
(1)
Tuderek Anna
(1)
Tywoński Klemens
(1)
Wiecki Wojciech
(1)
Wieczorek Teresa
(1)
Wiszniewiczowa Maria (1905-1992)
(1)
Wojciechowski Tadeusz
(1)
Zioło Irmina
(1)
Zioło Zbigniew
(1)
Zwolan Elżbieta
(1)
Zwolińska Ewa A
(1)
Zębalska Elżbieta
(1)
Świtalski Edward
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(12)
1980 - 1989
(16)
1970 - 1979
(7)
1960 - 1969
(2)
1950 - 1959
(9)
1940 - 1949
(2)
1930 - 1939
(1)
1920 - 1929
(1)
1910 - 1919
(1)
Okres powstania dzieła
1945-1989
(7)
1901-2000
(4)
2001-
(2)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(59)
nieznany (pol)
(6)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(66)
Odbiorca
Klasa 5.
(2)
Klasa 6.
(2)
Klasa 7.
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Licea
(1)
Nauczyciele geografii
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Temat
Geografia
(38)
Geografia (przedmiot szkolny)
(6)
Edukacja ekologiczna
(4)
Nauczanie
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Przyroda
(4)
Biologia
(3)
Dziecko
(3)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(3)
Kształcenie
(3)
Myślenie twórcze
(3)
Szkolnictwo
(3)
Edukacja regionalna
(2)
Języki
(2)
Klasa szkolna
(2)
Metody nauczania
(2)
Muzyka
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Podręczniki szkolne
(2)
Regionalizm
(2)
Szkolnictwo podstawowe
(2)
Uczniowie
(2)
Aktywność twórcza
(1)
Antropozofia
(1)
Astronomia
(1)
Bourdieu, Pierre (1930 - )
(1)
Chemia
(1)
Cudzoziemcy
(1)
Czasopisma
(1)
Czasopisma dla dzieci i młodzieży
(1)
Czasopisma szkolne
(1)
Czytanie
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dokumenty audiowizualne
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niepełnosprawe umysłowo
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Edukacja filozoficzna
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Film oświatowy
(1)
Fizyka
(1)
Geografia fizyczna
(1)
Geografia gospodarcza
(1)
Gimnastyka korekcyjno-wychowawcza
(1)
Gimnazja
(1)
Gotowość szkolna
(1)
Harcerstwo
(1)
Higiena
(1)
Hipermedia
(1)
Hipertekst
(1)
Historia
(1)
Ilustracje książkowe
(1)
Innowacje
(1)
Integracja językowa
(1)
Integracja międzyprzedmiotowa
(1)
Język niemiecki
(1)
Język obcy
(1)
Język rosyjski
(1)
Języki obce
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Liceum Ogólnokształcące (Kazimierza Wielka)
(1)
Liceum techniczne
(1)
Mapa wyobrażeniowa (geogr.)
(1)
Matematyka
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metoda projektów
(1)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(1)
Mniejszości narodowe w Polsce
(1)
Mowa
(1)
Multimedia
(1)
Mutyzm
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Nauczanie blokowe
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele biologii
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele języków obcych
(1)
Niepełnosprawność umysłowa
(1)
Nowatorstwo pedagogiczne
(1)
Oceny szkolne
(1)
Okoń, Wincenty (1914-2011)
(1)
Oświata
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika twórczości
(1)
Percepcja
(1)
Podmiotowość ucznia
(1)
Podręczniki
(1)
Podstawa programowa
(1)
Podstawa programowa kształcenia ogólnego
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Pomoce naukowe
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Programy nauczania
(1)
Programy telewizyjne dla dzieci
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Przedszkole Nr 16 (Kielce)
(1)
Przezrocza
(1)
Temat: dzieło
Ciuchcia (program telewizyjny)
(1)
Temat: czas
1901-
(2)
1989-
(2)
2001-0
(2)
101-
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(2)
Ostrowiec Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(2)
Belno (woj. świętokrzyskie)
(1)
Europa
(1)
Karpaty
(1)
Kazimierza Wielka (woj. świętokrzyskie)
(1)
Legnica (woj. dolnośląskie ; okręg)
(1)
Pawłów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Podlaskie, województwo
(1)
Warszawa
(1)
Zielona Góra (woj. lubuskie ; okręg)
(1)
Śląskie, województwo
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Poradniki dla nauczycieli
(4)
Program nauczania
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Czasopismo geograficzne
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Film edukacyjny
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Programy nauczania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Geografia i nauki o Ziemi
(6)
66 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka IPS [Instytut Programów Szkolnych Ministerstwa Edukacji Narodowej])
Symbol UKD: 371.64/.69+371.2:372.891:91(03)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 200252/czyt.Met.Geogr. (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 142625 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 142624/czyt.914 P A/Z (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23619 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10266 B/P/czyt.Progr. (1 egz.)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 769 b (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 125603/czyt.37 EWIKAN (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8132 B/P (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 180330/czyt. (1 egz.)
Brak okładki
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. S 197190/czyt.37 Met.Geogr. (1 egz.)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 95 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8932 B/P (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 224907/czyt.Met.Geog. (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24050 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. S 970/czyt.37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 189-195.
Zawiera: Wstęp: Wyjaśnienie najważniejszych terminów, Cel i przedmiot badań oraz hipotezy badawcze, Metody badawcze (Badania sondażowe wśród uczniów, Analiza dokumentów), Literatura przedmiotu.
Zawiera: Koncepcja regionu w naukach geograficznych: Definicje regionu oraz najważniejsze podejścia badawcze, Ewolucja koncepcji regionu w geografii, Pojęcie regionu w dydaktyce geografii, Region naturalny a region sztuczny, Koncepcja "własnego regionu" w edukacji regionalnej.
Zawiera: Percepcja środowiska w badaniach geograficznych: Geneza badań nad percepcją środowiska, Kluczowe pojęcia - percepcja środowiska, wyobrażenia środowiskowe, mapy wyobrażeniowe, Wyobrażenia środowiskowe - ich postacie i źródła, Mapy wyobrażeniowe - charakterystyka i metody badań, Kierunki badań i główne problemy badawcze, Badania percepcji środowiska przez dzieci.
Zawiera: Charakterystyka obszaru badań oraz badanej grupy uczniów: Podlasie - pogranicze religijno-narodowościowe, specyfika obszaru badań, Szkolnictwo dla mniejszości białoruskiej na Podlasiu (Szkoły, w których prowadzono badania sondażowe), Charakterystyka statystyczna badanej grupy uczniów (Udział uczniów szkół miejskich i wiejskich, Udział dziewcząt, Miejsce zamieszkania uczniów).
Zawiera: Percepcja "własnego regionu" przez uczniów województwa podlaskiego: Percepcja najbliższej okolicy przez uczniów (Najbliższa okolica w wyobrażeniach uczniów - analiza map wyobrażeniowych, Miejsca lubiane i nielubiane oraz miejsca "znaczące"), Obszar poznania wychodzący poza miejscowość zamieszkania ("Obszar poznania" uczniów szkół wiejskich, "Obszar poznania" uczniów z miasta średniej wielkości (Bielsk Podlaski), "Obszar poznania" uczniów z dużego miasta - Białystok), Pojęcie "własnego regionu" w rozumieniu uczniów (Własny region" w rozumieniu uczniów szkół podstawowych, gimnazjów i liceów, Analiza odpowiedzi uczniów według poziomów kształcenia, "Własny region" w rozumieniu uczniów z miejscowości różnej wielkości, Plany uczniów na przyszłość względem "własnego regionu").
Zawiera: "Własny region" w programach nauczania i podręcznikach szkolnych: "Własny region" w podstawie programowej kształcenia ogólnego według etapów edukacji (Podstawa programowa nauczania przyrody w szkole podstawowej, Podstawa programowa nauczania geografii w gimnazjum, Podstawa programowa nauczania geografii w szkołach ponadgimnazjalnych, Podstawa programowa ścieżki edukacyjnej "Edukacja regionalna - dziedzictwo kulturowe w regionie"), W "Własny region" w wybranych programach nauczania i podręcznikach szkolnych ("Własny region" w programach nauczania i podręcznikach do przyrody - szkoła podstawowa, "Własny region" w programach nauczania i podręcznikach do geografii - gimnazjum, "Własny region" w programach nauczania i podręcznikach do geografii - liceum ogólnokształcące).
Zawiera: "Własny region" w wyobrażeniach uczniów oraz w rozumieniu autorów podręczników szkolnych do przyrody i geografii: Okolica zamieszkania w wyobrażeniach uczniów oraz w rozumieniu autorów podręczników (Okolica w wyobrażeniach uczniów, Okolica w rozumieniu autorów podręczników), Okolica miejscowości w wyobrażeniach uczniów oraz autorów podręczników (Okolica miejscowości w wyobrażeniach uczniów, Okolica miejscowości i miejsca zamieszkania w rozumieniu autorów podręczników), Własny region w rozumieniu uczniów, Region w rozumieniu autorów podręczników.
Niniejsza książka jest skróconą i nieco zmodyfikowaną wersją rozprawy doktorskiej pod tytułem "Percepcja własnego regionu przez uczniów a edukacja regionalna", analizującą realizaję edukacji regionalnej w szkole na lekcjach przyrody i geografii z punktu widzenia jej odbiorców - uczniów oraz jej twórców - autorów programów nauczania i podręczników.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 12-24 : Innowacje wyzwaniem współczesności / Adam A. Zych.
Zawiera: S. 27-31 : Ocena z zachowania na szczeblu nauczania początkowego / Alicja Chmielewska.
Zawiera: S. 32-47 : Zajęcia szkolne inaczej / Maria Kocerba.
Zawiera: S. 48-51 : Poradnictwo zawodowo-wychowawcze inaczej / Kinga Kozłowska.
Zawiera: S. 52-55 : Praca z uczniem zdolnym w kl. I-III w Szkole Podstawowej Nr 30 / Barbara Zapała.
Zawiera: S. 56-58 : Orientacja i poradnictwo zawodowe na sposób szpitalny / Maria Połeć.
Zawiera: S. 59-62 : Zajęcia przysposobienia do życia w rodzinie jako forma pomocy młodzieży / Jadwiga Kellner.
Zawiera: S. 63-68 : Rozwijanie twórczej aktywności uczniów w klasach początkowych / Zofia Terech.
Zawiera: S. 69-73 : Elementy wychowania patriotycznego i świeckiej obrzędowości w działalności dydaktycznej i wychowawczej Przedszkolna Nr 16 w Kielcach / Irena Stępak.
Zawiera: S. 74-79 : Stosunki interpersonalne w zespole klasowym. Wnioski do pracy wychowawcy klasowego / Andrzej Drogosz.
Zawiera: S. 60-66 : Rola i zadania dyrektora szkoły w pobudzaniu i rozwijaniu ruchu nowatorstwa pedagogicznego wśród nauczycieli / Bronisław Bury.
Zawiera: S. 87-92 : Wychowawcze znaczenie działalności społecznej w drużynach młodszkoharcerskich / Janina Kuligowska.
Zawiera: S. 93-97 : O kształtowaniu myślenia twórczego uczniów w klasie III / Barbara Czerwiec.
Zawiera: S. 98-101 : Obraz samego siebie młodzieży uczącej się w Studium Nauczycielskim w Ostrowcu Świętokrzyskim / Marianna Kulig.
Zawiera: S. 102-103 : Postulat do pilnej realizacji / Krystyna Zepp.
Zawiera: S. 104-107 : Imprezy szkolne jako jedna z form wychowania dzieci i młodzieży / Władysława Surowiecka.
Zawiera: S. 108-112 : W poszukiwaniu nowych rozwiązań, form i metod pracy z dziećmi z wadą postawy w Szkole Podstawowej Nr 30 w Kielcach / Halina Massalska.
Zawiera: S. 117-124 : Znaczenie zajęć pozalekcyjnych w procesie edukacji kulturalnej - na podstawie dwudziestoletniej działalności Młodzieżowego Klubu "Hades" przy LO w Kazimierzy Wielkiej / Emilia Molska.
Zawiera: S. 125-128 : Wychowawczy charakter zajęć pozalekcyjnych typu rozrywkowego / Jadwiga Madetko.
Zawiera: S. 129-135 : "Tak rodzi się przyjaźń" - z doświadczeń Szkolnego Koła TPRR w Szkole Podstawowej Nr 8 w Kielcach / Halina Uler.
Zawiera: S. 136-141 : Kształtowanie pozytywnej motywacji do nauki języka rosyjskiego - na podstawie doświadczeń Szkoły Podstawowej Nr 15 im. Tadeusza Kościuszki w Kielcach / Stanisława Uba.
Zawiera: S. 142-151 : Znaczenie wychowawcze wiadomości regionalnych i lokalnych w procesie nauczania historii na podstawie doświadczeń Szkoły Podstawowej w Pawłowie / Kazimierz Wzorek.
Zawiera: S. 152-157 : Wycieczki szkolne - istotny element edukacji polonistycznej / Teresa Celska.
Zawiera: S. 158-161 : Środki graficzne w nauczaniu propedeutyki nauki o społeczeństwie / Adam Lasota.
Zawiera: S. 162-165 : Stosowanie audiowizualnych środków dydaktycznych w procesie nauczania języka rosyjskiego na podstawie doświadczenia Szkoły Podstawowej w Belnie / Maria Łukomska.
Zawiera: S. 166-169 : Jak rozwijamy zainteresowania czytelnicze uczniów / Aleksandra Żak.
Zawiera: S. 175-180 : Próba planowania, kontroli i obiektywizowania oceny w praktyce nauczyciela matematyki w technikum / Sławomir Kopański.
Zawiera: S. 181-187 : Z doświadczeń w pracy z uczniami uzdolnionymi matematycznie / Alina Kopańska.
Zawiera: S. 187-194 : Mikrokomputer w procesie nauczania matematyki - założenia ogólne oraz próba ustalenia aktualnej sytuacji w szkołach podstawowych i średnich województwa kieleckiego / Hieronim Przesłański.
Zawiera: S. 195-200 : O pewnych błędach i brakach w kształtowaniu postaw światopoglądowych w nauczaniu matematyki / Gustaw Treliński.
Zawiera: S. 201-209 : Wychowanie przez nauczanie geografii / Józef Kowalski.
Zawiera: S. 210-219 : Znaczenie i wykorzystanie ogródka geograficznego w nauczaniu geografii / Daniel Szymański.
Zawiera: S. 220-223 : Problem doboru treści nauczania w realizacji programu geografii regionalnej / Bożena Wójtowicz.
Zawiera: S. 226-234 : Możliwości w zakresie wdrażania innowacji pedagogicznych na lekcjach przedmiotów zawodowych / Wiesław Głasek.
Zawiera: S. 235-238 : Bariery postępu pedagogicznego / Henryk Łebek.
Zawiera: S. 239-242 : Rozwijanie uzdolnień i zainteresowań technicznych młodzieży w warunkach szkoły średniej / Witold Cholewinski.
Zawiera: S. 242-246 : Środki dydaktyczne warunkiem prawidłowej realizacji celów wychowawczych w procesie lekcyjnym / Tadeusz Stradowski.
Zawiera: S. 247-249 : Jak zostałem nowatorem ? / Andrzej Bednarz.
Zawiera: S. 250-253 : Postęp pedagogiczny w nauczaniu przedmiotów ekonomicznych / Józef Jóźwicki.
Zawiera: S. 254-257 : Główne kierunki pracy zespołu nauczycieli nowatorów przedmiotów elektrotechnicznych / Stanisław Głowacki.
Zawiera: S. 258-262 : Wytwarzanie materiałów dydaktycznych do przedmiotów elektronicznych w warunkach szkolnych / Ryszard Prześlak.
Zawiera: S. 263-269 : Wykorzystanie mikrokomputera w nauczaniu przedmiotów zawodowych / Dorota Biela.
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.263-264.
Zawiera: Rudolf Steiner i jego pedagogika.
Zawiera: Dziecko przed osiągnięciem dojrzałości szkolnej: dziecko jako narząd zmysłu, pierwsze trzy lata, mało przedmiotów - wiele fantazji.
Zawiera: Podstawy pedagogiki: rytm dnia, nauczanie w cyklach, działania artystyczne, żywe słowo, praca z książką i zeszytem, rola działań artystycznych, o rysowaniu form, obcowanie z barwami, o pracach ręcznych i rzemiośle artystycznym, gimnastyka, eurytmia, uroczystości comiesięczne, ze świata języków, temperamenty, zróżnicowane nauczanie religii, o motywie wolności.
Zawiera: Pierwsze osiem lat w szkole ; Problem dojrzałości szkolnej ; Nauczyciel wychowawca klasy ; Autorytet czy wolność? ; Potrzeba obrazów ; Od obrazu do litery ; Klasa pierwsza: baśnie ; O nauce rachunków ; Klasa druga: bajki i legendy ; Klasa trzecia: Stary Testament ; Opowiadania z kluczem ; Kryzys dziewiątego roku życia ; Wiedza o środowisku, zwierzętach, roślinach ; Geografia ; Historia ; Sztuki dramatyczne ; Geometria ; Dwunasty rok życia ; Prawa, które można zobaczyć i usłyszeć ; Zjawiska na niebie - jak je postrzegamy.
Zawiera: Ostatnie cztery lata ; Pokwitanie w naszych czasach ; Kontrasty w klasach VII i VIII ; Klasy IX-XII (klasy starsze) ; Matematyka i geometria ; Fizyka ; Chemia ; Aspekty technologiczne ; Geografia ; Nauka o człowieku i biologia ; Historia i nauka o społeczeństwie ; Zajęcia artystyczne ; Historia literatury ; Języki obce ; Sztuka dramatyczna ; Muzyka ; Malowanie ; Inne dziedziny artystyczno-rzemieślnicze.
Zawiera: Współczesne problemy szkoły ; Szkoła uprzemysłowiona i szkoła pedagogiczna ; Wolna szkoła ; Ogólnoswiatowy ruch szkolny ; Wychowanie do wolnosci ; Współpraca autorska.
Zawiera: Pedagogika steinerowska w literaturze ; Szkoły steinerowskie w świecie.
Brak okładki
Film
Kaseta
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Tvid 869 (1 egz.)
Busko Zdrój - Multimedialny
Brak informacji o dostępności: sygn. Video/ 245 A (1 egz.)
Jędrzejów - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 193 Tvid (1 egz.)
Pińczów - wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. Tvid 262 (1 egz.)
Sandomierz - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. VHS/189 (1 egz.)
Staszów - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 191/KW (1 egz.)
Włoszczowa - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Tvid 232 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej ; Nr 40)
Bibliogr.przy rozdz.
Zawiera: S. 21-35 : Priorytety współczesnych reform oświatowych w krajach Unii Europejskiej - implikacje dla Polski / Andrzej Bogaj.
Zawiera: S. 37-62 : Integrowanie edukacji wczesnoszkolnej : wyzwania, szanse, zagrożenia / Krystyna Duraj-Nowakowa.
Zawiera: S. 63-75 : Problemy reformowania edukacji na Ukrainie / Piotr Sikorski.
Zawiera: S. 77-91 : Ścieżki edukacyjne / Małgorzata Suchańska.
Zawiera: S. 93-109 : Główne problemy wynikające z reformy strukturalnej na różnych poziomach kształcenia / Mirosław Szymański.
Zawiera: S. 113-115 : Tradycyjne myślenie o nauczaniu i szkole jako zagrożenie reformy edukacji / Gustaw Treliński.
Zawiera: S. 116-118 : Diagnostyczność oceny opisowej w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej / Kazimiera Dutkiewicz.
Zawiera: S. 119-121 : Problemy społecznego funkcjonowania dziecka w edukacji zintegrowanej / Aldona Kopik.
Zawiera: S. 122-123 : Przyroda trzonem dla integracji przedmiotów (refleksje ze startu reformy) / Irena Oksińska.
Zawiera: S. 124-127 : Edukacja środowiskowa w nauczaniu zintegrowanym / Mirosława Parlak.
Zawiera: S. 128-132 : Teoretyczne podstawy nauczania integracyjnego w edukacji wczesnoszkolnej / Irena Stańczak.
Zawiera: S. 133-135 : Miejsce i rola muzyki w nauczaniu zintegrowanym / Wiesława Barcicka.
Zawiera: S. 136-139 : Myślenie twórcze w kształceniu zintegrowanym / Ewa Faliszewska.
Zawiera: S. 140-145 : Muzyka i jej znaczenie w rozwoju dzieci i młodzieży w świetle obecnej reformy edukacji - wyzwania, szanse, zagrożenia / Ewa Kot.
Zawiera: S. 146-148 : Zadania nauczyciela-wychowawcy w pedagogice Marii Montessori a ich walory w nauczaniu języków obcych / Mieczysława Materniak.
Zawiera: S. 149-151 : Rozwijanie podmiotowości ucznia w procesie edukacji zintegrowanej / Katarzyna Palka.
Zawiera: S. 152-156 : Wspomaganie nauczycieli w przygotowaniu do nowych zadań w kształceniu zintegrowanym - doświadczenia, rozwiązania, trudności / Zofia Szybalska.
Zawiera: S. 157-159 : Gotowość dzieci siedmioletnich z ujemnym wynikiem bilansu zdrowia do nauki czytania, pisania i matematyki w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej - komunikat z badań / Ewa Małgorzata Szumilas.
Zawiera: S. 163-164 : Ścieżki dydaktyczne jedną z form zajęć terenowych w nauczaniu przyrody / Lesława Nowak [et al.].
Zawiera: S. 165-168 : Nauczanie blokowe / Anna Turkowska.
Zawiera: S. 169-170 : Projekt - forma pracy na lekcji języka obcego a nauczanie dwujęzyczne / Małgorzata Niemiec-Knaś.
Zawiera: S. 171-172 : Zajęcia zintegrowane w ramach warsztatów merytoryczno-dydaktycznych na studiach podyplomowych "przyroda" przygotowujących nauczycieli do pracy w zreformowanej szkole / Bożena Wójtowicz [et al.]
Zawiera: S. 175-176 : Ścieżki dydaktyczne szansą rozwoju edukacji regionalnej / Bożena Wójtowicz.
Zawiera: S. 177-179 : Dokształcanie nauczycieli w zakresie nauczania blokowego przyrody w świetle reformy systemu edukacji / Bożena Wójtowicz.
Zawiera: S. 180-182 : Reforma szansą czy zagrożeniem dla edukacji / Bożena Zawadzka.
Zawiera: S. 183-184 : Integracja treści przyrodniczych podczas zajęć w zielonych szkołach / Elżbieta Buchcic.
Zawiera: S. 185-193 : Interdyscyplinarne ścieżki - szansą nowej edukacji w szkole / Barbara Juśkiewicz, Grzegorz Wójcik.
Zawiera: S. 194-195 : Wychowanie do życia w rodzinie jako ścieżka edukacyjna / Marzanna Kostecka.
Zawiera: S. 196-204 : Szkoła promująca zdrowie szkołą XXI wieku / Elżbieta Walkowicz.
Zawiera: S. 205-209 : Przykład realizacji ścieżki międzyprzedmiotowej w centrum Kielc / Elżbieta Wołoszyn.
Zawiera: S. 210-217 : Ścieżki edukacyjne w nauczaniu geografii / Ignacy Janowski.
Zawiera: S. 221-223 : Diagnozy edukacyjne w kontekście reform oświatowych / Waldemar Dutkiewicz.
Zawiera: S. 224-231 : Przemiany w polskiej szkole z perspektywy pedagogiki twórczości / Teresa Giza.
Zawiera: S. 232-235 : Liceum techniczne jako pierwowzór liceum profilowanego zawodowo (opinie pierwszych absolwentów) / Sławomir Koziej.
Zawiera: S. 236-239 : Przemiany strukturalne szkolnictwa polskiego po II wojnie światowej i ich konsekwencje dla współczesnej reformy / Stanisław Majewski.
Zawiera: S. 240-242 : Czy nauczyciel współczesny może się wybić na intelektualną samodzielność - dylemat teoretyczny czy realna perspektywa / Zdzisław Ratajek.
Zawiera: S. 243-246 : Problemy związane z funkcjonowaniem gimnazjum w nowej rzeczywistości szkolnej / Andrzej Drogosz.
Zawiera: S. 247-252 : Problemy wdrażania reformy w świetle dotychczasowych doświadczeń / Małgorzata Muzoł.
Zawiera: S. 253-254 : Główne problemy wynikające z reformy strukturalnej na różnych poziomach kształcenia - szkoła podstawowa, gimnazjum i liceum / Barbara Mogielska.
Zawiera: S. 255-256 : Program badawczy "Niebo na dłoni" / Elżbieta Zając.
Zawiera: S. 257-260 : Edukacja filozoficzna w gimnazjum / Elżbieta Zając, Ewa Błażkow.
Filozofia zmian edukacyjnych: Nowe rozumienie edukacji. Przemiany miejsca i roli edukacji w makrosystemie społecznym. Przemiany racjonalności edukacyjnej. Przemiany taksonomii celów edukacji. Priorytety reform w krajach Unii Europejskiej. Współczesne rynki pracy a edukacja. Determinanty reform współczesnej edukacji. System wartości, który ma wpajać współczesna szkoła. Konstruktywne cechy nowocześnie pojmowanego kształcenia ogólnego. Nowe zadania i funkcje szkoły ogólnokształcącej. Efekty edukacji szkolnej - kompetencje ucznia. Problem startu szkolnego. Nierówny poziom kształcenia podstawowego. Strategiczna rola gimnazjum. Ocena opisowa.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy niektórych pracach.
Zawiera: Kreatywność w międzynarodowej perspektywie porównawczej / Wojciech Jankowski.
Zawiera: Kreatywność jako wartość i cel edukacji / Aleksandra Minczankowska.
Zawiera: Kreatywność artystyczna jako wartość edukacyjna / Hanna Krauze-Sikorska.
Zawiera: Samotność siłą kreacji osobowej wychowanka / Krystyna Chałas.
Zawiera: Przemiany w polskiej edukacji - kreatywność nauczyciela / Małgorzata Zalewska-Bujak.
Zawiera: Oczekiwania uczniów wobec spsosbów prowadzenia lekcji przez nauczycieli w zreformowanej szkole na różnych poziomach edukacji (szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła średnia) / Andrzej Browarny.
Zawiera: Twórcza edukacja językowa w świetle opinii nauczycieli klas początkowych / Edyta Skoczylas-Krotla.
Zawiera: Możliwości realizacji formy "słuchanie muzyki" w edukacji wczesnoszkolnej / Lidia Kataryńczuk-Mania.
Zawiera: Aktywne słuchanie muzyki w edukacji wczesnoszkolnej / Grażyna Darłak.
Zawiera: Zajęcia umuzykalniające dzieci w wieku niemowlęcym, przedszkolnym i wczesnoszkolnym / Magdalena Bereda.
Zawiera: Teatr dziecięcy - jego rola i wpływ na rozwój kreatywności przyszłych pokoleń / Maria Grzelczak.
Zawiera: "Pomorze górom się kłania" - kształcenie postawy twórczej uczniów poprzez rozwój zdolności teatralnych, muzycznych i plastycznych na zajęciach pozalekcyjnych / Marzanna Matyasik, Magdalena Łubkowska-Stanisławska.
Zawiera: Metody kreatywne w edukacji fizycznej dzieci nauczania zintegrowanego / Teresa Banaszkiewicz.
Zawiera: Styl komunikowania się nauczyciela z uczniami a skuteczność porozumiewania się i współdziałania w klasie / Beata Sufa.
Zawiera: Kształtowanie kompetencji komunikacyjnej uczniów siedmio- i dziewięcioletnich w małej grupie zadaniowej / Dorota Sobierańska.
Zawiera: Nauczanie zintegrowane, uniformizacja, nowa edukacja / Danuta Łada.
Zawiera: Rozwijanie wyobraźni dziecka na zajęciach plastycznych o charakterze integracyjnym / Renata Kozieł.
Zawiera: Zdanie warunkowe jako narzędzie kształtowania kreatywności nauczycieli i uczniów / Agata Cabała.
Zawiera: Aktywność twórcza a poziom kompetencji polonistycznych uczniów gimnazjum / Jadwiga Lis.
Zawiera: Udział nauczycieli w kształtowaniu twórczych postaw uczniów (na przykładzie pracy z tekstem podręcznika) / Jadwiga Oleksy.
Zawiera: Przełamywanie schematów w edukacji polonistycznej dziecka / Maria Guspiel.
Zawiera: Kształcące i wychowawcze aspekty naauczania geografii regionalnej / Andrzej Browarny.
Zawiera: Interpretacja utworów muzycznych w aspekcie procesu twórczego / Mirosław Dymon.
Zawiera: Środowisko rodzinne w procesie rozwoju muzycznego dzieci / Beata Bonna.
Zawiera: Uczenie muzyki w szkole a wychowanie / Anna Waluga.
Zawiera: Muzyczna aktywność twórcza młodzieży / Elżbieta Szubertowska.
Zawiera: Informacja o muzycznych warsztatach "Metody efektywnego relaksu" / Ewa Klimas-Kuchtowa.
Zawiera: Zdolności twórcze dziecka - modele i warunki ich rozwijania / Małgorzata Suświłło.
Zawiera: Kreatywność w edukacji wybitnych muzyków - z analiz materiałów biograficznych / Bogumiła Mika.
Zawiera: Przełamywanie schematów w edukacji muzycznej dziecka / Jerzy Dyląg.
Zawiera: Kształcenie twórczej postawy dziecka poprzez zajęcia umuzykalniające w klasach I-III szkoły muzycznej I stopnia / Agnieszka Soroka.
Zawiera: Edukacja wyobraźni dziecka z wykorzystaniem elementów muzyki, plastyki, słowa i ruchu w kształceniu zintegrowanym / Mirosław Kisiel.
Zawiera: Formy aktywności muzycznej z elementami muzykoterapii w rozwijaniu twórczej postawy studentów edukacji wczesnoszkolnej / Elżbieta Soja, Aldona Wojciechowska.
Zawiera: Kształtowanie twórczej aktywności dziecka w nauczaniu gry na fortepianie / Gabriela Karin Konkol.
Zawiera: Aktywność plastyczna jako stymulator rozwoju kreatywnej postawy dziecka / Ewa Piwowarska.
Zawiera: Terapeutyczna rola zajęć plastycznych w pracy pozalekcyjnej z dziecmi przewlekle chorymi w warunkach szpitalnych / Bernadeta Szczupał.
Zawiera: Znaczenie improwizacji fortepianowej w kształtowaniu funkcji manualnych oraz zdolności twórczych dzieci 6-7 letnich z mózgowym porażeniem dziecięcym / Izabela Dębicka.
Zawiera: Program autorski klasy integracyjnej animatorów twórczości artystycznej / Izabela Plieth-Kalinowska.
Zawiera: Edukacja artystyczna a zainteresowania muzyczne dzieci niepełnosprawnych / Ewelina Jutrzyna.
Podstawowe założenia kreatywnego wychowania i kształcenia. Kreatywność w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Kreatywność w edukacji polonistycznej i geograficznej. Kreatywność w edukacji artystycznej. Rozwijanie twórczości plastycznej i muzycznej u dzieci chorych i niepełnosprawnych.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: S. 11-15 : Kształcenie nauczycieli uczących dzieci wczesnoszkolne języka obcego w systemie zintegrowanym / Maria T. Michalewska.
Zawiera: S. 17-27 : Stopień trudności tekstów w podręcznikach szkolnych (na przykładzie geografii) / Jan Iluk.
Zawiera: S. 29-37 : Stymulacja rozwoju osobowości dzieci i młodzieży a proces aktywizacji języka obcego w świetle współczesnych tendencji glottodydaktycznych / Adam Szeluga.
Zawiera: S. 39-46 : Stymulacja rozwoju umysłowego i językowego poprzez nauczanie języka obcego i bezpośredni kontakt z językiem i kulturą innego narodu (studium przypadku dziecka 5-letniego) / Kamila Ciepiela.
Zawiera: S. 47-66 : Wybrane uwarunkowania nauczania języka obcego w klasach I-III szkoły podstawowej / Gabriela Paprotna.
Zawiera: S. 67-73 : Nauczanie zintegrowane z językiem niemieckim / Judyta Wawrzeńczyk.
Zawiera: S. 109-118 : Metody integracji językowej młodzieży cudzoziemskiej nowo przybyłych do Francji / Anna Masiewicz.
Zawiera: S. 121-133 : Język multimediów narzędziem globalnej interpersonalnej komunikacji pośredniej / Stanisław Juszczyk.
Zawiera: S. 135-147 : Uwagi o języku mass mediów dla dzieci / Anna Łobos.
Zawiera: S. 149-153 : Rola umiejętności czytania we współczesnej edukacji dziecka / Barbara Majkut-Czarnota.
Zawiera: S. 155-166 : Czasopisma uczniowskie wyrazem ekspresji twórczej dzieci w młodszym wieku szkolnym / Iwona Konopnicka.
Zawiera: S. 167-180 : Czasopisma dla dzieci jako stymulator rozwoju zainteresowań otaczającym światem / Alina Budniak.
Zawiera: S. 183-191 : Koncepcja terapii mowy w naturalnym środowisku / Andrzej Twardowski.
Zawiera: S. 193-206 : Przyczyny i skutki blokady kontaktu werbalnego u dzieci z mutyzmem selektywnym / Grażyna Szafraniec.
Zawiera: S. 207-219 : Interpretacja przysłów przez uczniów niedosłyszących i słyszących uczących się w integracyjnym systemie edukacyjnym / Zofia Dysarz.
Zawiera: S. 221-238 : Miejsce zabawy w rozwoju języka dziecka z głębsza niepełnosprawnością intelektualną / Elżbieta M. Minczakiewicz.
Zawiera: S. 239-251 : Wpływ motywacji i lęku na stosowanie strategii uczenia się języka / Anna Studenska.
Zawiera: S. 253-263 : Klasa szkolna jako źródło doświadczeń komunikacyjnych dziecka (na przykładzie szkoły tradycyjnej i szkoły Montessori) / Dorota Zdybel.
Zawiera: S. 267-276 : Poza ekspansją litery / Małgorzata Muszyńska.
Zawiera: S. 277-287 : Metafora w geście zaklęta, czyli komunikacja pozawerbalna w edukacji wczesnoszkolnej / Katarzyna Krasoń.
Zawiera: S. 289-296 : Stymulowanie muzyką zachowań pozawerbalnych dziecka / Ewa Szatan.
Zawiera: S. 297-301 : Mowa muzyczna drogą do opanowania muzycznego języka / Anna Waluga.
Zawiera: S. 303-312 : Muzyka czynnikiem stymulującym aktywność językową dzieci w wieku szkolnym / Mirosław Kisiel.
Zawiera: S. 313-323 : "Wydziedziczeni z muzyki?" - o przystawaniu koncepcji kompetencji kulturowej Pierre'a Bourdieu do współczesnych warunków edukacji w zakresie muzyki / Bogumiła Mika.
Zawiera: S. 325-338 : Muzyka - obraz - słowo w nauczaniu wczesnoszkolnym / Antonina Szybowska.
Zawiera: S. 339-355 : Możliwości i sposoby wykorzystania języka współczesnej ilustracji z książki dla dziecka w przygotowaniu uczniów do kontaktu z literaturą i sztuką plastyczną w edukacji wczesnoszkolnej / Elżbieta Szefler.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Symbol UKD: 371.68/.69:004.032.6:316.74](061)
Bibliografia przy materiałach
Zawiera: Wizje przyszłości a zmiany edukacji / Zbigniew Kwieciński.
Zawiera: Społeczeństwo informacyjne - spóźniony przybysz / Karol Jakubowicz.
Zawiera: Mass media a megatrendy rozwoju kultury i implikacje dla edukacji / Janusz Gajda.
Zawiera: Niektóre zagadnienia teorii mediów edukacyjnych / Wojciech Skrzydlewski.
Zawiera: Miejsce Galaktyki Gutenberga w multimedialnym wszechświecie / Józef Skrzypczak.
Zawiera: Czy cyberprzestrzeń stanowi zagrożenie dla życia społecznego? / Stanisław Juszczyk.
Zawiera: Nowoczesna komunikacja nowym problemem dla edukacji / Bogdan Brycki.
Zawiera: Strategia prezentacji w procesie efektywnego komunikowania się / Gabriel Łasiński.
Zawiera: Edukacja multimedialna - czy nowa jakość procesu kształcenia? / Mikołaj Ł. Lipowski. Sceny przemocy w mediach a zachowania dziecka / Stanisław Dylak. Media a rozwój funkcji semiotycznej u dziecka / Maria P. Stasiakiewicz. Technologia informacyjna w edukacji / Bronisław Siemieniecki. Dostarczanie informacji czy wspomaganie kreatywności? / Marek Gawrysiak. Obserwacja interakcji werbalnej w klasie bezpośrednia i korzystająca z TV / Terri McDonald. Media a zaniedbania wychowania fizycznego i olimpijskiego / Wojciech Lipoński. Wpływ wyznawanej religii na percepcję mediów / Jadwiga Kwiek.
Zawiera: Jak badać pedagogiczną wartość mediów / Bolesław Niemierko. Rola mediów audiowizualnych w zapobieganiu zjawiskom patologii społecznej / Lucyna Kirwil. Telewizja i inne media zagrażające współczesnej rodzinie / Jadwiga Izdebska. Świadomość uczenia się i rola mediów a kształtowanie kompetencji kluczowej - uczenie się / Mariusz Kąkolewski. Metoda szeregowania powtórek w optymalizacji nauczania multimedialnego / Edward J. Gorzelańczyk, Piotr Woźniak. TETE - inteligentny system testowania wiedzy / Adam Wojciechowski. Efektywność CALL. Od teorii do praktyki / Paweł Topol. Tworzenie wyobrażeń motorycznych poprzez widzenie samego siebie / Agnieszka Kozłowska. Rola mediów w kształtowaniu postaw wobec osób społecznie ważnych / Anna Zamkowska. Obraz oddziaływania mass mediów na młodzież / Ewa Bobrowska.
Zawiera: Społeczna percepcja muzyki rockowej lat 1990-1997 / Jolanta Urbańska. Kogo wychowują czasopisma dla miłośników gier komputerowych / Wojciech Kajtoch. Ocena środków dydaktycznych wspomagających edukację środowiskową / Maria Krzyśko. Motywacja uczniów w kształceniu informatycznym w szkolnictwie zawodowym / Beata Stachowiak. Studenci wobec zastosowania technik komputerowych w procesie kształcenia / Marek Gramlewicz. Kompetencje informatyczne nauczycieli szkół zawodowych / Robert Lis. System informacji o mediach i oczekiwania nauczycieli w zakresie obudowy medialnej / Magdalena Głuszczak, Grażyna Młynarczyk.
Zawiera: Jak wmontować edukację medialną w strukturę przedmiotowo-programową szkoły / Józef Pielachowski. Powiązania technologii informacyjnej z edukacją medialną / Ewa Gurbiel, Helena Krupicka, Maciej M. Sysło. Edukacja medialna nauczycieli / Antoni Zając. Edukacja medialna jako przedmiot zajęć na pedagogicznych kierunkach studiów / Kazimierz Wenta. Koncepcja programu edukacji medialnej nauczycieli Piotr Karaś, Ryszard Pęczkowski, Marta Wrońska.
Zawiera: O przygotowaniu nauczycieli wychowania technicznego do edukacji medialnej / Henryk Budzeń. Kształtowanie kompetencji przyszłych nauczycieli w zakresie mediów / Monika Kostka, Irena Pulak. Zakres kompetencji studentów pedagogiki z przedmiotu Media w edukacji / Sławomir Tamberg, Zenon Jurek. Zjawisko ekranowe jako podstawowa kategoria pedagogiki medialnej / Zbigniew Korsak. Elementy technologii informacyjnej w kształceniu studentów pedagogiki / Wojciech Lewandowski. Wartości humanistyczne w kształceniu informatycznym / Grażyna Penkowska.
Zawiera: Edukacja twórców i użytkowników programów komputerowych dla dzieci / Maria Królica, Marcin Stępień. Fotografia jako element edukacji medialnej / Marek Hellada. Od biblioteki do mediateki - koncepcje unowoczesniania/ Dariusz Grygrowski. Szewc bez butów czyli (re)edukacja medialna w Ameryce / Tomasz Goban-Klas. Wprowadzenie do seminarium prjektowania dydaktyki w Uniwersytecie w Kassel / Wilhelm Sahnke. Niektóre aspekty programów technologii kształcenia w Kolegium Nauczycielskim / Istvan Herendi.
Zawiera: System zalecania środków dydaktycznych do użytku szkolnego / Maria Branecka. Obudowa medialna wczesnoszkolnej edukacji matematycznej / Żanetta Kaczmarek. Zastosowanie mediów elektronicznych w szkolnej edukacji historycznej / Maria Kujawska. Edukacja matematyczna w świetle nowych technologii / Krystyna Dałek.
Zawiera: Społeczne ramy i uwarunkowania edukacyjnej funkcji radia / Piotr Frydryszek. Kształcenie nauczycieli nauczania początkowego wspomagane kamerą wideo / Barbara Sitarska. Autokorekta na podstawie obrazu wideo / Andrzej Nowak. Programowanie multimedialne w szkole na przykłądzie Komeniusz Logo / Aleksandra Skarbińska. Media w szkolnictwie specjalnym / Jolanta Zielińska. Komputery w nauczaniu i uczeniu się geografii / Beata Giernatowska, Zbigniew Podgórski. Technika wideo w mierzeniu jakości pracy nauczyciela / Ryszard Wroński. Komputerowe systemy wspomagania procesu nauczania, uczenia się i egzaminowania / Kazimierz Wieczorkowski.
Zawiera: Elektroniczne słowniki i encyklopedie - szanse i zagrożenia / Włodzimierz Sobkowiak. Sposoby tworzenia komputerowych, rozgałęzionych programów dydaktycznych / Joanna Buczyńska. Technologie informatyczne w edukacji menedżerów / Wielisława Ochmańska-Furmanek. Pakiety edukacyjne w kształceniu dorosłych / Lidia Jabłonowska. Urządzenia multimedialne na zajęciach informatyki w szkole / Zdziasław Pólkowski. Gra wojenna - efektywne narzędzie dydaktyczne / Jan Zych. Archiwum wirtualne / Marek M. Tytko.
Zawiera: Polskie szkoły średnie na internetowych stronach www / Rafał M. Socha. Wykorzystanie mediów i technologii informacyjnych w edukacji zdalnej / Teodocia Alcoriza de Guzman. Nauczanie zdalne poprzez pocztę głosową - analiza przypadków / Jenny K. Johnson. Internet w edukacji pacjentów chorych na cukrzycę / Aleksander Przystanowicz. Informatyka w kształceniu medycznym. Szanse i wyzwania / Robert Rudowski. Kształcenie pacjentów przez internet / Joanna Michalik. Polski atlas radiologiczny przewodu pokarmowego i dróg żółciowych w sieci internet / Jarosław Kosiaty.
Książka
W koszyku
(Literatura Pedagogiczna)
Zawiera: Część I. Powiązania szkoły ze społeczeństwem.
Zawiera: Rozdział 1. O czym jest książka ; Metafora fabryki ; Wyimaginowane społeczeństwo ; Trzy szkoły myslenia ; Konstrukcja książki.
Zawiera: Część II. Kształcenie szkolne jako socjalizacja a postęp.
Zawiera: Rozdział 2. Szkolnictwo z perspektywy funkcjonalizmu ; Funkcjonalizm ; Równość szans oświatowych ; Reforma oświatowa - trzy przykłady ; Asymilacja, socjalizacja, modernizacja.
Zawiera: Rozdział 3. Konsekwencje polityczne i słabości funkcjonalizmu ; Utrudnienia historyczne a kształcenie wyrównawcze ; Utrudnienia intelektualne a kulturowe ; Nędza ; Słabości funkcjonalizmu.
Zawiera: Część III. Szkoła w słuzbie legitymizacji i reprodukcji społecznej.
Zawiera: Rozdział 4. Teoria marksistowska a edukacja.
Zawiera: Teoria konfliktowa a funkcjonalizm ; Teoria marksistowska ; świadomość klasowa, świadomość fałszywa, hegemonia ; Marksizm i neomarksizm a edukacja ; Neomarksistowska interpretacja roli kształcenia w społeczeństwie kapitalistycznym.
Zawiera: Rozdział 5. Drugie spojrzenie na program ukryty ; Teoria reprodukacji kultury ; Podkultura uczniowska a klasa robotnicza ; Zagadki, problemy i perspektywy ; Dalej niż marksizm - Foucault i posmodernizm ; Feminizm jako postać teorii konfliktowej.
Zawiera: Część IV. Interpretatywizm a społeczna funkcja kształcenia.
Zawiera: Rozdział 6. Podejście interpretacyjne ; Argumenty za podejściem interpretacyjnym ; Aktywna rola umysłu ; Funkcja interpretacji w naukach społecznych ; Interpretatywizm w pedagogice.
Zawiera: Rozdział 7. Znaczenie i wiadomość - kształcenie i socjalizacja ; Hermeneutyka a interpretacja ; Interpretacja a socjalizacja ; Interpretacja, socjalizacja i legitymizacja ; Krytyka podejścia interpretacyjnego.
Zawiera: Część V. Opis przypadków i fragmenty sporów.
Zawiera: Przypadki i dysputy ; Samorząd uczniowski ; Korzenie szkolnych niepowodzeń ; Program ukryty ; Raporty o edukacji ; Lekcja geografii ; Rozdzielanie środków ; Na uczelnię czy do pracy? ; Róznice indywidualne a równość szans ; Reprodukacja społeczna ; Równi ale oddzielni ; Edukacja do pracy ; Szkoła siły roboczej ; Uprzedzenia klasowe ; Nauka o społeczeństwie ;Interpretacja a relatywizm etyczny ; Nowy uczeń ; Szkoły integrujące czy specjalne? ; Warunkowanie społeczne a wolność ; Interpretacja a relatywizm poznawczy ; System szkolny w krajach rozwijających się ; Program szkolny.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 15)
Symbol UKD: 37.01 : 316.75
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera: Poszukiwanie ładu umysłu i serca, czyli życie według wartości/ Bronisława Dymara.
Zawiera: Wydobywanie wartości z informacyjnego chaosu - aksjologiczne bogactwo świata ; Wartości, antywartości a życie godziwe ; Wartości a dobra pierwotne, czyli bliżej dziecka ; Pedagogika serca (i nie tylko) jako wartość ; Ład umysłu i serca - co to takiego?/ Bronisława Dymara.
Zawiera: Pedagogika serca jako podstawa życia według wartości ; Co należy rozumieć pod pojęciem "pedagogika serca"? ; Pedagogika serca koniecznością naszych czasów ; Pedagogika serca w szkole - założenia programowo-metodyczne (wychowawca - dziecka, podsumowanie dznia: "co mnie (nas) dziś ucieszyło? Co zmartwiło?") ; Dokumentacja wychowawcy (rodzice - dziecko, usuwanie z żucia rodzinnego przemocy) ; Pomoc rodzicom i szkole w wychowaniu udzielane przez instytucje realizujące pedagogikę serca ; Przykłady stosowania pedagogiki serca ; Ochrona i ciągłość więzi uczuciowej/ Maria Łopatkowa z udziałem zespołu: Joanna Dróżdż, Anna Gryglaszewska, Agnieszka Praska.
Zawiera: Książki Marii Łopatkowej i innych autorów.
Zawiera: Załączniki, materiały pomocnicze: Wychowywać coraz trudniej, Bici biją - z życia wzięte, Akcja porządki, Bitwa o torebkę, Prawdziwa miłość istnieje, Maria Łopatkowa: "Nawet gdy byłam smutna, musiałam się śmiać".
Zawiera: Ziemia jako wartość w edukacji dziecka: dwa kierunki myślenia o ziemi - instrumentalny, całościowy, edukacja przyrodnicza a naczelne idee, zasada komplementarności - poznać, zrozumieć, zaprzyjaźnić się z Ziemią, miejsce wartości w regułach metodycznych (prostota i elementarność wiedzy, nauczanie geografii w systemie przyroda - człowiek, stwarzanie dziecku okazji do częstych, autentycznych kontaktów z przyrodą, o potrzebie porządku przestrzenno-czasowego w edukacji przyrodniczej), droga ku mądrości - czyli ład odnajdywany/ Maria Zofia Pulinowa.
Zawiera: Aneksy: Strefy przestrzenne poznawane przez ucznia, Ogniwa łączące poszczególne typy czasu, Kształtowanie pojęcia "czas" w nauczaniu geografii przez Gustawa Wuttkego.
Zawiera: Scenariusz zajęć dla klasy VI pt.: "Jestem gałązką drzewa genealogicznego/ Elżbieta Kopeć.
Zawiera: Scenariusz zajęć dla klas IV-VI pt.: "Gdzie można wypocząć w mieście?" - na przykładzie sosnowieckiego parku przy ulicy Kępa/ Henryka Ferensowicz.
Zawiera: Scenariusz zajęć dla klas IV-VI pt.: "Dlaczego człowiek tworzy parki narodowe i rezerwaty przyrody?"/ Elżbieta Agata Cybulska.
Zawiera: Media i świat informacji jako szansa i zagrożenie dla wartości dziecka/ Andrzej Murzyn.
Zawiera: Humanizacja społeczeństwa informacyjnego jednym z głównych wyzwań dla współczesnej szkoły ; Dziecko a świat informacji ; Telewizja jako nośnik wartości rzeczywistych i pozornych ; Proces zdrowego wzrostu a niebezpieczna "nadopiekuńczość" mass mediów (everyman, czyli ideologia przeciętności, wolność konsumencka i oszustwa producentów reklamy, zalegalizowany narkotyk) ; Odpowiedź na zaćmienie informacyjne (odbudowa przystani, szkoła z "ludzką twarzą")/Andrzej Murzyn.
Zawiera: Wartości w uczeniu się-nauczaniu kompleksowym - kruszenie stereotypów/ Bronisława Dymara.
Zawiera: Dążenie do szczęścia jako wartość nad wartościami.
Zawiera: Teoretyczne podstawy uczenia się - nauczania kompleksowego (istota i struktura, przestrzenie interpersonalne, dominacja człowieka, nauczyciela i ucznia, nad technologią jako droga do wartości)/ Bronisława Dymara.
Zawiera: Edukacja jako spotkanie dziecka z wartościami: w zgodzie z czasem, przestrzenią i sobą samym, blisko i daleko - wartości obiekty i wartości idee, cele, spotkanie i uczenie się jako wartość sama w sobie/ Bronisłąwa Dymara.
Zawiera: Integracja rzeczywista - poszukiwaniem ładu umysłu i serca: kulisy integracji pozornej, obszary integracji rzeczywistej, czyli drogi do uwewnętrzniania wartości, działania dziecka i nauczyciela - bogactwo możliwości współżycia w "szkole z ludzką twarzą"/ Bronisława Dymara.
Zawiera: Przykłady działania według wartości - zarys kompleksów: sposób konstruowania kompleksów, cele zajęć, zakładane rezultaty, tradycja, obrzęd, zwyczaj niejedno ma imię, "nadzieja bywa cierpliwym czekaniem na serc zbratanie", "gościnność jest inną nazwą pokory, nie ma ram... Obejmuje także to, czego nie ma, a co może być...", współbycie w szkolnej czasoprzestrzeni jako wartość i droga do wartości/ Bronisława Dymara.
Zawiera: Aneksy: Struktura kompleksu, Prymat problemu dziecka nad metodologią i organizacją. Wokół serii pedagogicznej: "Nauczyciele - Nauczycielom", Paradoksy reformy oświaty, Henryk Skolimowski o nadziei.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej